Attackerna på Joakim Lamotte

Joakim Lamotte är en journalist som åker runt i skolor och håller föreläsningar om sexuella trakasserier, trakasserier, mobbning och så vidare. Enligt honom själv så är det väldigt uppskattade föreläsningar.

Han blir ständigt attackerad av radikalfeminister trots att han själv säger att han är feminist. De hittar på den ena ursäkten efter den andra att ge sig på honom, den ena mer fantastisk än den andra.

lamotte

Nu senast var det för att han påstod att han på två månader gjort mer för att motverka sexuella trakasserier i Sverige än vad Fi gjort på 10 år. Orkanen bröt ut. Men ingen hittills har kunnat presentera något som Fi har gjort de senaste 10 åren så antar att han faktiskt har rätt där? Han har alltså under mycket lång tid blivit attackerad för vad han gör, jag förstår att han ruttnat på dem.

Jag har inte hört hans föreläsningar alls så vet inte vad han gör alls eller hur han gör något. Men han är ju uppenbart uppskattad av de skolorna och deras elever så något rätt måste han ju göra?

Om jag får säga vad jag TROR så tror jag att han egentligen är en gammaldags feminist som ser att det är ganska illa runt om i skolorna. Han trodde att han skulle få stöd av feministerna (som i Sverige enbart är radikalfeminism) eftersom han också trodde att de jobbade för samma mål, att minska det som tjejer (och också killar…) utsätts för. Han blir överraskad när de inte alls är intresserade av något sådant mål utan att de bara är intresserade av sig själva men han inser att chansen att komma in på skolorna ökar markant om han kallar det feministiskt arbete eftersom skolorna är marinerade i radikalfeminism.

Radikalfeministernas största problem är egentligen inte att han gör något utan att han inte gör det som de har bestämt att man ska göra. Att deras sätt bevisligen inte funkar spelar ingen roll för dem, det är ju inte målet som är viktigt eftersom de inte har något mål utan det viktigaste för dem är extremvänsterpolitik på en evig väg bara.

Jag tror det stör dem att han faktiskt också lyckas lite (vad det verkar som) och det betyder att vad radikalfeministerna själva förespråkar och har kört med i massor av år bevisligen inte funkar. Han drar ner trosorna på dem offentligt helt enkelt.

Lamotte är inte dum i huvudet, jag antar att han vet att det inte hjälper att enbart attackera vita heterosexuella män och skylla dem för precis allt ont i världen. Han vet nog om att i Sverige finns den största delen av problemen inte hos dem och att det då inte hjälper att attackera dem heller utan att det enda som hjälper är att adressera problemen till dem som är aktuella. Det hoppas jag att han gör i alla fall. För radikalfeminismen attackerar, de vill inte prata, de vill inte fundera, vill inte se något annat än attack på vita svenska killar/män. Vita svenskar är avskummet på jorden enligt radikalfeministerna.

Vem tror ni killar med problem lyssnar på? Är det på en Lamotte, en förbannad kille med tatueringar och rakad skalle eller på en aggressiv kvinnlig radikalfeministisk genuslektor från Södertörn med ring i snoken, färgat rött hår och som med snörpt mun talar om att hon minsann är en expert på män och hur det är att vara man och hur jävla mycket hon hatar män och att de är en folksjukdom som borde utrotas? Som skriker om att killar måste lämna plats, att BACKA, att hålla tyst? Vem lyssnar unga killar på av de båda tror ni? Nej, det beror inte på att han är man utan för att de män som radikalfeministerna skickar fram är samma sak som den rödhåriga med ring i snoken och säger samma saker eftersom de också är radikalfeminister.

Attacken på Lamotte handlar helt enkelt om att han inte får lyckas. Radikalfeminismen vill hellre se att misslyckandet fortsätter eftersom det är enda sättet för dem att behålla makten över de här frågorna. Om han lyckas nå bara några stycken på ett par månader så innebär det att radikalfeminismen misslyckats under alla år de hållit på och inte nått någon.

Ett tydligt exempel på det ovan, att han inte ska få lyckas, kommer från Mirjamsdotter som i Sundsvalls Tidning skrev en ledare om Lamottes engagemang

Men det finns också en sansad och fullt rimlig kritik. Det finns all anledning, inte minst för män som säger sig tro på jämställdhet, att försöka förstå upprördheten som riktas mot Lamotte.

Det mest uppenbara skälet är kanske just att han, när han som man klampar in på ett område som kvinnor uppmärksammat och kämpat inom i årtionden, plötsligt tycks få enorm uppmärksamhet. När han som man säger samma självklarheter som hundratals, ja tusentals kvinnor upprepat i åratal, då plötsligt lyssnar folk. Det här är ju inte hans eget fel. Det är däremot en utmärkt illustration över patriarkal struktur, den som undermedvetet gör att vi är mer benägna att lyssna när en man talar.

Till det kommer naturligtvis att Joakim Lamotte själv tycks vara oemottaglig för kritik, även den som är saklig. I stället för att ta till sig eller bemöda sig att bemöta ägnar han sig åt att förminska i det här fallet Feministiskt initiativ och deras insatser för ökad jämställdhet.

Precis allt som hon skriver om att det är bra om fler gör något raderas ut av det ovan. Det är inte alls bra om fler engagerar sig om de inte samtidigt gör exakt som radikalfeminismen bestämt att man ska göra. Gör man något annat, oavsett om det är bra, är man inte välkommen vilket attackerna mot Lamotte tydligt visar. Man ska hellre misslyckas bara man gör som de vill. Om nu hundratals och tusentals försökt men inte lyckats så säger det i alla fall mig att man gjort fel. Mirjamsdotters förklaring till att tusentals uppenbart misslyckats? Inte att de kanske gjort fel och haft fel fokus med sitt hat mot vita män i Sverige, nä, hennes förklaring är ”patriarkal struktur”… Så bekvämt.

Jag har inte hittills sett någon saklig kritik mot Lamotte alls utan bara attacker. Det största felet är att han uppenbarligen lyckas åtminstone lite där de tusentals uppenbarligen tidigare har misslyckats.

attacken på lamotte1

(länk till tweet) Kommer ni ihåg #Gräv13? Det var då några som tittat lite för djupt i vinglaset började skandera ”gubbslem” åt Janne Josefsson och några till. Tydligen så tycker hon att Lamottes kortversion av den händelsen är fel då hon postat den två gånger på twitter det senaste och även på Hanna Fridens facebook-inlägg om den senaste attacken på Lamotte. Nä, vi ska inte glömma dagen då Mirjamsdotter var packad och från hjärtat började skrika vad hon (och radikalfeminismen) tycker om män. Undrar för övrigt om det också bland annat är ”gubbslem” som de tusentals som tidigare misslyckats har skrikit…?

mymlan lamotte

Kanske det är så att Lamotte upptäckt att det inte handlar om radikalfeministernas lilla snuttefilt ”privilegier” och ”strukturer” utan om annat? (länk till tweetarna ovan)

Några tweetar från andra

attack mot lamotte6

”ditt ruttna lilla smuts”…

attack mot lamotte9

”bränn fanskapet”…

attacken på lamotte

”manskräk”…

attacken på lamotte3

Feministiska män är ”problematiska”…

attacken på lamotte4

”nazistiska medborgargarden”…

attacken på lamotte5

Fredrik Strömberg är på nyheter24-kopian Kit. Vad han menar vete fan men eftersom även Kit investerat allt sitt förtroende i radikalfeminismen så förstår jag att även de blir lite bekymrade när Lamotte offentligt drar ner trosorna på den.

attacken på lamotte6

”stolpskott till mansgris”…

attacken på lamotte7

Lamotte är ”en svart fläck i universum”…

attacken på lamotte8

Feminismen är viktigast, inte resultat. De vill inte ha resultat utan bara mer radikalfeminism.

attacken på lamotte9

Det handlar om ”lämna plats”, inte att göra något.

attacken på lamotte10

attacken på lamotte11

Den eviga kampen är viktigast av allt. Når man resultat så är man ett #dumspån…

attacken på lamotte2

Är väl inte så svårt att framstå som geni i jämförelse med det radikalfeministiska sällskapet ovan? Undrar varför de tusentals radikalfeminister som Mirjamsdotter nämnde har misslyckats…?

Tweetarna ovan är bara några stycken av alla som jag såg, finns massor av fler liknande dem och alla säger något viktigt om varför man attackerar Lamotte. Det är väl ganska uppenbart att radikalfeminister bara vill ha en ändlös kamp utan mening eller mål och att Lamotte skiter i den meningslösa kampen utan är mer intresserad av faktiska resultat. Och det kan inte accepteras för det är bättre att misslyckas bara man gör på deras sätt.

Man behöver inte gilla allt Lamotte gör. Men han gör i alla fall något och vill se resultat till skillnad från radikalfeministerna som bara vill se en evig kamp och attack på allt som är bra i Sverige och väst. I deras värld är svenskarna (de vita alltså…) världens avskum och skyldiga till precis allt ont i hela världen och de påtalar det hela tiden. Hela genusfältet går endast ut på det.

Här är Lamottes film där han bland annat läser upp vad radikalfeminister skriver till honom.

Lamotte är ingen radikalfeminist, han inser bara att man i galna Sverige måste påstå sig vara det om man inte ska stängas ute. Radikalfeminismen har haft 25 år på sig och inte lyckats med en enda sak mer än kosta miljarder samtidigt som man gjort allt värre. Så jag tror mycket väl att Lamotte har gjort mer på två månader än vad Fi har gjort på 10 år.

För vad har Fi gjort?

MVH

MiT

Advertisements
Lämna en kommentar

57 kommentarer

  1. Pelle2

     /  04/17/2016

    Fi och andra radikalfeminister har inte gjort ett skit för jämställdheten. Allt dom gör är att sprida hat mot vita,svenska män,utmålar kvinnor som offer och utan egen vilja, diskriminerar män genom så kallad positiv särbehandling och sprider den idiotiska identitetspolitiken och postmodernismen i syfte att tysta all kritik mot dom och deras ideologiska vänner.
    När man läser hur deras företrädare ovan uttalar sig om de som dom inte gillar blir man ju mörkrädd. Hur kan samhället stötta och lyfta fram den sjuka hatmobben som radikalfeminismen består av ?
    Begriper heller inte att det finns någon man som säger sig vara feminist.
    Vi kan ju se vad dom egentligen tycker om de män som helt ryggradslöst ansluter
    sig till deras hatideologi när vi läser det de skriver om t.ex Lamotte..

    Svara
  2. Jan

     /  04/17/2016

    Lamotte glömde det kvinnliga tolkningsföreträdet. Som är en benhård lag för feminister. Vilket nog inte alla manliga feminister (mansforskare) insett…

    Svara
  3. MiT

     /  04/17/2016

    Svara
    • Jan

       /  04/17/2016

      De här rosa flummarna har nog inte insett att det är just identitetspolitiken som har sänkt arbetarrörelsen.

      Svara
    • Bo

       /  04/17/2016

      Det var inte ett rätt i den uppmaningen! Det är ju den enorma invandringen som urholkar välfärden. Även om allt av värde skulle konfiskeras av ”de rika” i Sverige skulle det inte räcka långt. När sedan alla stora arbetsgivare får klappa igen, då inga ”vita män” får ha några som helst rättigheter skulle jag vilja se när verkligheten slår till för dessa FI:are.

      Svara
    • Frida Gustavlin

       /  04/17/2016

      Upp till kamp mot de som ställer utsatta grupper mot varandra.

      Utsatt grupp A – Islamister
      Utsatt grupp B – Radikalfeminister

      A + B = syntax error, men ändå kramkalas.

      Svara
  4. Pelle2

     /  04/17/2016

    Radikalfeministen Franchell vädrar sitt manshat i en ledare där hon,precis som Romson,anklagar svenska män för att köra stora och bensinslukande fordon.
    Naturligtvis menar hon att det är kvinnorna som offrar sig och åker tåg till jobbet men inga män.Konstigt nog har jag flera kvinnliga kollegor som kör bil och flera manliga som åker tåg
    till jobbet. Är dessa kvinnor egentligen män och männen egentligen kvinnor?
    När jag åker tåg ser jag väldigt många män. Existerar inte dom enligt Franchell ?
    Kör aldrig kvinnorna familjens stora bensinslukande bilar och har inte dom varit med i beslutet att köpa dom ? Eller menar Franchell att kvinnor inte får vara med och bestämma
    bilinköpen ?

    Själv ser jag också så gott som dagligen kvinnor som kör stora suvar som Volvo XC 90
    och BMW men det är väl inga problem enligt Franchell och Romson.

    Hon menar också att reseavdragen är en gubbig kvarleva från en svunnen tid.
    Det är tydligen också fel att stockholmare utnyttjar resebidraget. Förstår att hon liksom
    MP helst skulle vilja förbjuda alla bilar i storstäderna trots att det inte finns en kollektivtrafik som skulle klara av det..

    http://unvis.it/www.aftonbladet.se/ledare/ledarkronika/evafranchell/article22649103.ab

    Svara
    • Jan

       /  04/17/2016

      Jag tror att Franchells förmenta feminism och mansförakt förstärks av det faktum att hon är passé på könsmarknaden. Hon är nog en tapetblomma på Aftonbladet. Hon blir inte uppvaktad som sina yngre och snyggare kvinnliga kollegor. Hon kommer att ösa ur sig mansförakt tills den dag hon går i pension.

      Svara
  5. MiT

     /  04/17/2016

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  04/17/2016

      Snyft, att inte vara på Twitter är för oss självupptagna tre-fjärdedelsnarcissister som att bli levande begravd. Men vilken värdig begravning, lyckoönskningar tårar, kramar ledsna farväl, kort sagt viktigt och episkt.

      Utan twitters 140 tecken är en ingen, en är inte ens en lite skit, en existerar inte, tomhet, tystnad.

      /Frida

      Svara
    • Bara idioter som tycker det är synd om den idioten, vilken skräll

      Svara
    • Före detta nätmobbare, nu också en dramaqueen…

      Svara
  6. MiT

     /  04/17/2016

    Svara
    • Björn

       /  04/17/2016

      Svara
    • Björn

       /  04/17/2016

      Hahaha fy fan vad töntiga dom är!
      ”Ännu en viktig röst…”
      Vilka ANDRA vänster/identitetspolitik/näthatare röster har tystnat!? KZ är en fet jävla crybully som inte tillfört debatten någonting annat än dålig stämning och polarisering. Bädda = ligg.

      Svara
    • Jan

       /  04/17/2016

      Notera att Strandhäll slår ett slag för nätmobbning genom att stötta Kawa. Att hon inte förstår bättre är ingen ursäkt. Inte om man tillhör samhällseliten och tjänar 1,5 miljoner om året.

      Svara
    • Pelle2

       /  04/17/2016

      Att dåren Zofalgary inte skäms när han utmålar sig själv som ett offer för näthat när han själv är en av dom mest kända näthatarna.
      Förstår inte att han kan leva med sig själv och står ut med att se sig själv i spegeln.
      Det är ju också patetiskt när en massa människor ställer upp på den här farsen och håller med om att det är synd om honom.

      Som man bäddar får man ligga som sagt var…

      Svara
    • Intenso

       /  04/17/2016

      Där sjönk hon från snygg men dum till WTF!

      Svara
      • Frida Gustavlin

         /  04/17/2016

        Åh vad peppigt, en minister i Sveriges regering, värdigt, vackert.

        Ännu en röst som inte vill utsätta sig, snälla häll, förlåt, högtrycksspruta vatten på min kvarn, så att jag som minister kan säga i nästa debatt.

        -Jag har träffat så många som utsätts för näthat, jag har sett konsekvenserna, och jag som feminister tycker att det här är ett jätteproblem som vi behöver diskutera mer.

        /Frida

        Svara
    • Skeptisk

       /  04/18/2016

      Visst kan man tycka det är småaktigt att sätta dit honom för att le åt sin flickvän, men har man betett sig som ett svin hela tiden kommer domaren att sätta dit en för att markera vem som bestämmer. Att sen kalla domaren för sugga, nazisthora och att hon kan suga hans omskurna k*k, kommer knappast göra att rätten överdrivet kommer leta efter förmildrande omständigheter att håla ner ev strafftid. Ibland ska man veta när man ska hålla käft. Vissa är helt enkelt för korkade för sitt eget bästa. Intressant samtal mellan advokat och klient efteråt.

      Svara
  7. Björn

     /  04/17/2016

    OT men detta är för bra

    Svara
    • Bo

       /  04/17/2016

      They ar so fucking stupid that clocks will stop! Or scared to offend anyone.

      Svara
    • Intenso

       /  04/17/2016

      Ta en 2:a renat för varje gång du hör ordet ”feel” så garanterar jag en kväll på fyllan.

      Svara
    • Grodan Boll

       /  04/17/2016

      Hahah! Fantastiskt.

      Svara
    • Rikard

       /  04/17/2016

      Hej.

      Det här är ett exempel på ett psykologiskt experiment jag har glömt namnet på, men det går ut på hur man med stegvisa frågor får människor att acceptera och argumentera för tveksamma eller uppenbart felaktiga (eller i princip omöjliga) saker.

      Den som avviker från det av situationen förväntade svaret riskerar ju social utstötning eller åtminstone ifrågasättande, och de flesta av oss är antingen sådana att vi har en stark övertygelse (moralisk, etisk, religiös, ideologisk) och/eller en personlighet som värdesätter eget oberoende över social status och relation.

      Det är avsaknaden av skarpa gränser som möjliggör den form av social manipulation vi ser här: intervjuaren konfronterar studenterna med konsekvenserna av dessas grundläggande normativa premisser om dessa appliceras på till synes snarlika situationer.

      Ålder är en sak. Könsidentitet något helt annat. Biologiskt kön ytterligare något annat. Etnicitet/pigmentering ännu en sak. Slutligen längd. Studenterna kan inte se fällan deras egen subjektiva avläsning av världen tvingar in dem i, och intervjuaren använder sig skickligt av detta. (Hur många som tekniken inte fungerade på är ovidkommande).

      Vad videon verkligen gör är att den belyser hur farlig postmodernism som ontologisk position är, och det är väl gjort. Postmodernism är ett användbart verktyg för kommunikationsanalys, inget annat. Dess största styrka är att man via metoden kan hitta var man bäst och mest effektivt angriper någons verklighetsstruktur. Återigen: klippet visar tydligt detta då studenterna är vana vid att inte kunna hävda att någon objektiv verklighet utanför det mänskliga sinnet existerar – inte ens de själva, då deras egna tankar är subjektivt partiska och inte via andra då de inte vet om anda existerar.

      Det hela landar ändå i Platons gamla grotta och idealvärld – en utmärkt modell för härskare som vill splittra undersåtars möjlighet att kommunicera enande och upproriska tankar.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, lärare

      Svara
  8. Frida Gustavlin

     /  04/17/2016

    Själv, som radikal feministisk nätaktivist, så har jag hållit mig lite passiv, men låt mig upprepa det Hanna Fridén, också feministisk nätaktivist, oberoende journalist, oberoende illustratör, oberoende och saklig på allt säger. Det är många av oss lite mer moderata radikalfeminister som uttrycker vår kritik mot Lamptte med följande argument: han är en nybörjare och kan ingenting.

    1. Lamotte är alltså nybörjare, vi kvinnor har varit feminister sedan evolutionens start för snart två miljarder år sedan. Slutsats, som bärare av priviligerat manligt kodat arvsanlag kan Lamotte aldrig säga något i den här frågan, eftersom vi kvinnor inte bara har ett tolkningsföreträde, vi har tolkningsförkörsrätt, och helt enkelt rätt. Helt oavsett om vi har fel eller inte.

    2. Lamotte saknar de viktiga kunskaperna och behöver läsa på mer. Se svar ett.

    Trippelpepp, för den här Lamottehistorian slår verkligen spiken på huvudet, eller hur var det nu, äh, spelar ingen roll, vi feminister har alltid rätt, speciellt när det handlar om feminism.

    /Frida

    Svara
  9. MiT

     /  04/17/2016

    Svara
    • Pelle2

       /  04/17/2016

      Fina företrädare muslimerna i Göteborg har som sysslar med härskartekniker och annat trevligt.

      Svara
  10. Jag tror du har lite fel om Lamotte, jag har uppfattat honom som tämligen svensknormativt feministisk (eller radikalfeministisk som du kallar det). Men det är självklart att feministdrevet i stort förr eller senare ger sig på honom som ”vit man”, speciellt om han säger nåt negativt om F!. Om Kawa Zolfagary sa en sån sak om F! skulle det inte förvåna mig om de även attackerade HONOM.

    Sen stämmer det heller inte att de där tusentals feministerna inte haft några faktiska resultat. Det är ju på grund av dem som Sverige blivit ett sådant galet genusland…

    Svara
  11. Svenne

     /  04/17/2016

    OT: Åsas kristallkula…

    Svara
  12. Svenne

     /  04/17/2016

    OT: Göran Persson sticker ut hakan, eller ”provpratar”:

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  04/17/2016

      En sak kan man vara säker på, Göran Persson är inte styrd av någon politbyrå på det socialdemokratiska kanslihögkvarteret, han pratar som han vill. Det är han för (själv)-god för. Jag gissar att han sitter hemma och tar sig för pannan fler gånger per dag än vad vi gör tillsammans.

      Sen är det lite sorgligt att f.d. finansministrar så öppenhjärtligt, efter ämbetstiden gått ut, vågar säga att ränteavdraget bör slopas, samma sak börjar bli ett mönster för avpoleterade partiledare (Reinfeldet undantaget), som vågar börja öppna munnen vad gäller situationen på migrationsfronten.

      Vad tror ni, gör Göran P. snart en Adelshonare och kommer ut med att han kollar avpixlat morgon/kväll, aktuella brott på Flashback till lunch, kör toklandet.wordpress.com till nattvickningen och nyheteridag runt middagssnåret?

      Svara
      • Svenne

         /  04/17/2016

        Ja, GP säger nog det han vill. Agendaintervjun ikväll kändes regisserad och inövad – GP fick lägga fram argumenten på gammalt välkänt manér… Han klappade nästan reportern (flicka lilla) på huvudet:)

        Svara
        • Jan

           /  04/17/2016

          Du tycks ha ett närmast patologiskt hat mot Socialdemokraterna och arbetarrörelsen, Svenne. Socialdemokraterna och deras företrädare har aldrig gjort något bra, eller hur Svenne? Bor du, månne, på Strandvägen?

          Svara
          • Svenne

             /  04/18/2016

            1. Jag hatar inte, min kommentar var beröm av GPs retoriska förmåga, beklagar om det inte framgick.
            2. Jag anser att partier och partiföreträdare gör både bra och dåliga saker, jag konstaterar att S-ledningen blir sämre för varje generation – inte särskilt kontroversiellt, det tycks även gälla övriga svenska partier.
            3. Var jag bor är min ensak, det tror jag du förstår.

        • MiT

           /  04/18/2016

          Jag vet inte om jag nämnt det här men har sagt till några på twitter via DM att jag är övertygad om att Göran Persson aldrig hade låtit det gå så långt som det har gjort nu med landet. Aldrig alltså. Han hade säkert brister och fel på olika sätt men aldrig att han hade låtit landet förfalla så till den mildra grad vi ser nu.

          Svara
          • Svenne

             /  04/18/2016

            Instämmer, GP är långt skickligare än Löfven. Visst hade även GP svagheter, han styrdes delvis av feminister och samarbetspartnern MP – men den skickligaste S-ledaren sedan Erlander, skulle jag säga.

    • Pelle2

       /  04/17/2016

      Klart Persson är rasist som inte vill ha en fri invandring och inte vill ge fullt bidrag från dag 1.
      Det är konstigt att det behövs en före detta Socialdemokratisk partiledare och statsminister för att få prata om det som jag tror de flesta svenskar håller med om.
      Konstigt nog har inte godhetsapostlarna börjat kalla honom för SD:are och rasist men det är väl en tidsfråga….
      Eller så är det så att tyckareliten egentligen håller med honom men hellre skulle dö än att erkänna det. Då är det ju bra att låta en före detta politiker ta smällen
      Dessutom är han ju vänster så då är ju hans åsikter aldrig lika onda som om någon från högersidan hade sagt samma sak.

      Svara
  13. Svenne

     /  04/17/2016

    Om könsförvirring…

    Svara
    • Pelle2

       /  04/17/2016

      För en troende feminist är inte det fysiska könet avgörande för vilket kön du har.
      Det är det kön du känner att du har som är det rätta och viktiga..

      Svara
  14. Nilsson

     /  04/17/2016

    En manlig feminist=kvinnofientlig=antifeminist?
    Svensk extremvänster=turkisk extremhöger?

    Det är ju det jag har sagt, världen är upp och ner.

    Svara
  15. Frida Gustavlin

     /  04/17/2016

    OT. Ett uppvaknande som en trodde, i all rimlighet hade gällt sedan 1251, uppgörelsen vid Herrevadsbro då folkungaätten säkrade makten om den svenska tronen, men fy, sent ska syndaren vakna, si så där sjuhundrasextiofyra år senare.

    Asylsökande som har fått avslag ska inte, i multirasistiska sverige få dagersättning och sin bostad betald.

    http://www.svt.se/nyheter/nyhetstecken/indragna-bidrag-ska-fa-fler-att-lamna-sverige-1

    Miljöpartiet kritiserar förhoppningsvis snart förslaget, trots att de sitter i regeringen, eftersom de vågar säga det som är sant!

    ”Förslaget riskerar att försvåra möjligheten för att kunna integrera de som har fått avslag på sin asylsökan, vi ser med oro på förslaget som vi ser kommer skada det turkiska civilsamhället i Rinkeby!”

    Svara
    • Skeptisk

       /  04/18/2016

      ”Förslaget riskerar att försvåra möjligheten för att kunna integrera de som har fått avslag på sin asylsökan…”
      Själva idén med att man får avslag på sin asylansökan är att men INTE ska integreras, utan saknar skäl att stanna kvar i Sverige. Integrering gäller de som fått uppehållstillstånd och de som förväntas få det. Hur tänkte de nu?

      Svara
    • Frida Gustavlin

       /  04/17/2016

      Gubbarna i bakgrunden ser oerhört peppade ut på Thorwaldssons nya hashtag #backaärtan, de fipplar på sina iPhones för att kunna Twittra det senaste: Krossa ärtofobin!

      Svara
  16. Frida Gustavlin

     /  04/17/2016
    Svara
  17. MiT

     /  04/17/2016

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  04/17/2016

      Är inte det där tecknet med fyra fingrar en symbol för F!? Förlåt, muslimska brödraskapet? Muslimska brödraskapet, som förstås är en erkänt feministisk organisation knuten till det likaledes feministiska miljöpartiet?

      Svara
    • Pelle2

       /  04/18/2016

      Temsamani måste vara helt dum i huvudet eller så tror han att vi är det.
      Han tycks, som alla andra identitetspolitiker, anse att man inte får kritisera en människa med annat ursprung än svenskt för då är man rasist och Islamofob.
      Ingen har överhuvudtaget nämnt Kaplans muslimska tro utan han har blivit kritiserade för sitt umgänge med islamister och fascister och för sin idiotiska jämförelse mellan Israel och nazisterna.
      Skulle vilja påstå att det är sådana som Temsamani som kommer skapa hat och förakt mot muslimer när dom skriker rasism och islamofobi till alla som kritiserar det dom gör och säger oavsett hur väl underbyggd kritiken är.

      Svara
      • Deras taktik, flytta fram positioner och skrika islamofobi om allt… Man kan inte ge dessa personer ett finger änns, dom måste hållas kort

        Svara
        • Rikard

           /  04/18/2016

          Hej.

          Jodå, ett finger kan man ge dem.

          Det i mitten.

          Kamratliga hälsningar,
          Rikard, lärare

          Svara
  18. Jerry

     /  04/18/2016

    En droppe gift i soppan räcker för att förstöra hela anrättningen. I fallet med feminismen var den förgiftad från början. Slåss med polisen och spränga byggnader var vad föregångarna ägnade sig åt. Jag kommer aldrig att använda begreppet ”radikalfeminist”. Ungefär som att säga radikalnazist. Vissa ideologier är förgiftade. Inget gott kommer av dem någonsin.

    Svara
    • Du har en poäng, när avståndstagandet från den extrema feminismen lyst med sin frånvara har radikalfeminismen normaliserats och utgör nu all feminism oavsett.

      Svara
  19. Svenne

     /  04/18/2016

    OT: Alice Teodorescu är vass:

    Svara
  20. steenad

     /  04/19/2016

    Minns den här lamotte-fånen från feministdebatten mellan Sverige Danmark. Han förolämpade hela Danmark grovt och i onödan. Har inget medlidande med att han inte uppnått sina syften. Hans syfte torde vara att medelst inställsamhet få ligga mer.

    Näthat förknippar jag med att oskyldiga blir utsatta för mobbing. Att kritisera någon så provokativ som lamotte är inte näthat. Det är internets eget immunförsvar.

    Svara
  1. Sammanfattning av 2016 del 3 | WTF?

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: