Kort film om Miljöpartiet

En kort men väldigt beskrivande film om Miljöpartiets kärnproblem

Det kommer att äta upp partiet tills inte ens smulor finns kvar utan enbart galenskap. Sen står nästa parti på tur. Och nästa. Och nästa. Och…

TILLÄGG:

Twitters allra bästa poet, Goran Grejdović, kan lyssnas på också, här med en låt om sig själv!

MVH

MiT

Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

75 kommentarer

  1. MiT

     /  04/21/2016

    Samma kille för några månader sedan:
    http://www.smalanningen.se/article/muslimer-tar-avstand-fran-terror/

    Svara
    • Jans

       /  04/21/2016

      De kan ju börja berätta vilka rättigheter judar har som muslimer förnekas här i Sverige. De kan berätta vilka rättigheter vem f-n som helst har men som muslimer förnekas i Sverige. Vilka är rättigheterna som Abdelhak saknar?

      Svara
      • Kristian

         /  04/21/2016

        Gissar på de rättigheter vissa muslimer har i vissa länder i mellanöstern. De som stavas ”privilegier.”

        Svara
  2. MiT

     /  04/21/2016

    Svara
    • Skeptisk

       /  04/21/2016

      Så pga denna nazist är det omöjligt att heta Hubertus i fortsättningen? Kanske vi ska påminna om koncentrationslägret i Arnstadt i Tyskland under wwii. Med lampskärmar av människohud, krympta huvuden mm. Så att Henrik själv bär detta namn är en normalisering av dödsläger som företeelse. Typ. Kanske därför han är så mån om att hitta nazister överallt.

      Svara
    • Jans

       /  04/21/2016

      Snacka om självmål. Tyska versionen av Henrik är Heinrich. Heinrich Himmler.

      Svara
      • Olof

         /  04/21/2016

        Jisses. Han heter ju i princip Nazist Koncentrationsläger. Eftersom han tydligen anser att människor legitimerar saker genom att heta samma sak kanske han skulle ta och överväga att ta avstånd från sådant genom ett namnbyte. Annars kan man ju börja undra vad hans lampskärmar är gjorda av…

        Svara
      • Rikard

         /  04/21/2016

        Hej.

        Heinrich Arnstad är ju givetvis namngiven antingen efter Guillou:s riddarroman om Hamilton på medeltiden, eller efter riddaren Arn Dunkelbrink de Kharasma, från Erik Granströms ‘Trakorien’. Att han heter ‘Henrik’ i förnamn är för att han är rik på hen.

        Enligt all kunskaps källflöde, wikipedia, betyder ‘Henrik’ ”härskaren av huset/hemmet”, med rot i ett germanskt ord för inhägnat område, så Olofs kommentar om koncentrationsläger är obehagligt passande, i all sin makabra humor. Enligt sidan ‘svenskanamn.alltforforaldrar.se’ betyder Arn ”örn”.

        Hm. ”Örnen som härskar över den inhägnade staden”. Varför låter det så obehagligt?

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, lärare

        Svara
        • Frida Gustavlin

           /  04/21/2016

          Mother fucking LOL för att prata ungdomska med utländska svordomar…

          Svara
    • Kristian

       /  04/21/2016

      Snarare har de väl alla namn efter jägarnas skyddshelgon.
      Du är lite tokig, Heinrich!
      Henrik, menar jag förstås.

      Svara
    • Hypocr

       /  04/21/2016

      Tweeten är en stark kandidat till ”Årets tweet” i kategorin Autosatir….

      Svara
    • Kristian

       /  04/21/2016

      Svara
      • Bo

         /  04/21/2016

        Arnstads är überkänslig. Jag är själv blockad av honom, men endast skrivit en gång direkt till honom och inte otrevligt på ngt sätt. Problemet var troligen att jag inte höll med honom. Men nu inser jag att han måste ha tvångstankar då han ser nazister överallt. Rätt så absurt o skrämmande då han viskar i Löfven öra som en förtrolig rådgivare.

        Svara
        • Frida Gustavlin

           /  04/22/2016

          Man kan också fundera på hur Henrich Arnstad förhåller sig till block-knappen på Twitter. För tankarna obehagligt nära Block 11, och eftersom Arnstad fyller år om exakt elva dagar, när jag skriver detta, förefaller det än mer giltigt och obehagligt att killen faktiskt är Nazist.

          Det var i block 11 som nazisterna implementerade Zyklon B, kusligt sammanträffande, som gör att man frågar sig, är egentligen inte Löfven också nazist, eftersom han har lystrat till Arnstad?

          https://en.m.wikipedia.org/wiki/Block_11

          Den här skarpa dokumentärfilmen tror jag faktiskt Arnstad har missat, den vittnar med skarp Arnstadfakta om att Victoria, Carl-Philip och Madde faktiskt är Hitlers barnbarn.

          /Frida med foliehatt

          Svara
        • Jans

           /  04/22/2016

          Hela trollmytologin börjar kännas smått patetisk. Han vet ju att han ljuger han med. De flesta journalister vet att han ljuger också. Det är som ett dagis alltihop. Värre än dagis för där säger fröken ifrån om man ljuger.

          Svara
  3. MiT

     /  04/21/2016

    ”Öppet brev till medlemmar och sympatisörer”
    http://www.mp.se/just-nu/oppet-brev-till-medlemmar-och-sympatisorer

    Svara
  4. MiT

     /  04/21/2016

    Svara
    • Jans

       /  04/21/2016

      Måste kvinnor som är med bära handskar?

      Svara
      • Olof

         /  04/21/2016

        Om man har penis men inte har en stark lust att våldta, vill Yasri Khan skaka hand med en då, eller är man inte tillräckligt ‘manlig’ då så det blir obehagligt intimt?

        Jag skulle gärna vilja höra hur Khan ställer sig till transexuella och icke-binära över huvud taget. Skakar han hand med specifika former av transexuella? Handlar det om vilka könsorgan de har? Har haft? Hur de ser ut? Om Khan blir upphetsad av dem?

        Svara
    • Bo

       /  04/21/2016

      Vilken jävla samling av islamister. Tur några kloka kritiker också är där. Undrar hur mycket SVT pyntat för att få dit de utsatta? Å andra sidan kanske de lever efter devisen ”all reklam är bra reklam”. Vi ”kaffr” fattar ju inget i alla fall och det är ok att ljuga oss rakt i ansiktet. Det står faktiskt i en bok 😉

      Svara
  5. michael

     /  04/21/2016

    Det visade sig att miljöpartiet journalisternas älsklingsparti som varande det ruttna äpplet i partikorgen.Vilket borde leda till självrannsakan hos journalister,vilket jag misstänker aldrig kommer ske.
    Nu har man lyft på locket och avslöjat extremister i islams namn med då är bara halva jobbet klart,extremfeministerna sitter fortfarande på sina feta rövar i godan ro inom partiet även dessa starkt uppbackade av journalister,och ägnar sig åt sitt könsrasistiska hat mot vita män.
    Tyvärr finns det många som t,ex häckar på Avpixlat och andra alternativmedia som inte förstår att feminismen är minst lika skadlig för landet som urspårad migrationspolitik,och inte förstår att det är den feministiska postmodernistiska identitetspolitiken som öppnat upp dörrarna för allsköns urspårning med särlagstiftning att vissa inte ska kritiseras pga påstått förtryck och att stat,landsting,kommuner och företag ska åläggas att diskriminera sökande för deras kön och hudfärg för att som dom säger motverka diskriminering.
    När personer säger att dom inte begriper hur islamister och feminister kunnat stå sida vid sida är man historielös och har inte förstått vad postmodernistisk identitetspolitik är,enligt denna så är både kvinnor och muslimer förtryckta av vita män därför fungerar det alldeles utmärkt för feminister och muslimer att stå sida vid sida och hata på vita män,man har ju samma fiende,och som alla vet har man en gemensam fiende så kan dom mest konstiga vänskapsband knytas vilket historien har visat.
    Därför är extremfeministerna inom miljöpartiet till stor del skyldiga till att islamister fått starkt fotfäste inom partiet vilket kan tyckas vara en paradox,men självklart inte är det.

    Svara
    • Ivar L

       /  04/21/2016

      Du har helt rätt i att det är den postmodernistiska samhällssynen som är kärnan till hela detta komplex av motsägelsefulla tankar och långsiktigt ohållbar politik.

      Vad en och annan på Avpixlat fattar är oviktigt, det är den breda befolkningen som behöver få upp ögonen för vad detta är för en ideologi egentligen. Framförallt vilka konsekvenserna blir på sikt. Det är inte många i vår del av världen som egentligen vill ha den värld som postmodernismen implicerar som ideal. Inte ens en stor del av dem som för närvarande torgför åsikterna av rent karriärsmässiga skäl.

      Svara
  6. MiT

     /  04/21/2016

    Svara
    • Olof

       /  04/21/2016

      Ja, det är väl möjligtvis en uppgift som Josefin Utas skulle ha klarat då hon kan det där med logik och att vara konsekvent. Men hon är ju inte längre i MP…

      ”också att utveckla metoder för att alla ska känna att man får plats och respekteras i partiet, oavsett bakgrund och identitet.”

      Ja, om man inte är en vit medelålders man då.

      ”Våra företrädare ska inte figurera i samma sammanhang som extremister”

      Har dock lite svårt att se hur partiet skall fungera om de inte får vara i samma rum som Åsa Romson.

      Svara
    • Skeptisk

       /  04/21/2016

      ”ickevit muslimsk bostadsminister”? Turkar är kaukasier, så han är ”vit as fuck” som det heter numera. Möjligen inte rågblond med isblå ögon, men ”vit”.

      ”Han drevs bort från regeringen mycket på grund av en svensk journalistkår som bestämt sig för att troende muslimer med rötter i det muslimska civilsamhället inte har en plats i svensk politik.”
      Ardalan Shekarabi (persisk påbrå), Ibrahim Baylan (från Turkiet) och Aida Hadzialic (från Bosnien) är uppenbart inte tillräckligt muslimska? Alla tre ministrar i regeringen. Det går alldeles utmärkt om man håller religionen på ett privat plan. Skillnaden är att om man umgås med de som vill sätta religionens prägel på politiken, bra mycket mera än KD, får man det svårt i ett sekulariserat Sverige.
      Att Sabuni inte förstår den skillnaden är inte överraskande.

      Svara
    • Jans

       /  04/21/2016

      Det märks att Dagens Samhälle bytt chefredaktör och alla spår av att vara motvalls och icke PK har suddats bort.

      Svara
    • Ivar L

       /  04/21/2016

      Jeeee…
      Den texten var nyttig att läsa. Jag blir mycket oroad över Sveriges framtid faktiskt. Det ploppar ut med en tydlighet nu som man inte riktigt skådat tidigare. Hatet mot Europa och dess ursprungsbefolkning.

      Till att börja med konstaterar Kitimbwa Sabun faktiskt precis varför jag bör vara orolig med tanke på hur migrationsströmmarna i världen går:
      ”Det är också värt att påminna om att vita människor med europeisk kulturbakgrund enbart utgör runt 15 procent av världens befolkning. Resten av oss har en annan historisk och kulturell erfarenhet, och ser på världen med andra ögon.”

      Underförstått, när vi européer kommit i minoritet i Europa så har vi att inrätta oss. Således är det rent självförsvar att nu försöka få stopp på invandringen av människor som inte vill bo i Europa utan erövra det. Det är ju faktiskt det han säger om man skall ta honom på orden.

      Och sedan drar relativiseringen igång. Han börjar förstås med Förintelsen. Eftersom han är svart behöver han inte bry sig om den på grund av transatlantisk (men inte panarabisk) slavhandel. Sedan kommer naturligtvis Israel upp på bordet. Judarna i vanlig ordning som bild av iondskan. Det är bra märkligt, en person som Kitimbwa Sabun eller möjligen hans föräldrar, har antagligen fått uppehållstillstånd i vårt land för att de påstår sig ha flytt från någon diktatur eller något krig. Borde de inte mer än något annat kritisera det land det påstår sig ha flytt ifrån och arbeta för dess befrielse? Befria det från det förtryck de en gång påstått sig flytt ifrån? De ville ju uppenbarligen till Europa, men nu duger det inte för vi (15% av jordens befolkning) vill behålla våra värderingar i vår del av världen.

      Det är bra märkligt att de flyr från krig och förtryck och när de fått en fristad i en fungerande del av världen så är det räddarna i nöden och Israel som kallas förtryckare. Jag bilr både rädd och förbannad av en sådan text.

      Svara
      • Kristian

         /  04/21/2016

        Ja, i självförsvar får vi nog bli Israel eller Japan.
        Tror det var Sam Harris hos David Rubin som sade att tyvärr verkar vänstern inte vilja ta problemet på allvar, och när det nästan är försent kommer allt fler att i självförsvar söka sig till extremhögern. (Den som tror att detta innebär SD ombedes läsa valfri historiebok.)

        Svara
      • Rikard

         /  04/21/2016

        Hej.

        En gång i tiden var det människor som påstod att invandring från Afrika och Mellanöstern var ett hot mot Sverige och Europa. Dessa hånades, även av mig, och kallades rasister, xenofober och allt möjligt. De var också lätta att avfärda, pyntade med svastikor, Karl den XII:e-fetischism och samröre med förintelseförnekare. Jag undrar hur debatten sett ut på åttiotalet om det inte varit skinnskallar och diverse andra tveksamma och obalanserade personer som fått monopolisera den invandringskritiska positionen?

        Jag undrar, därför med nuvarande utveckling kommer svålskallarna att ha haft rätt, hur fel man än vill att de skall ha haft. Det är nästan så att jag föraktar och avskyr allt vad politiker och media heter enkom för detta: tack vare tjugo år av locket på och av att endast försöka lyfta fram de värsta och mest avskräckande man kan hitta sitter det vänliga, kamratliga och öppenhjärtliga (på allvar!) Sverige rejält på pottkanten.

        Vilken svensk politiker kan idag skapa en nationell samling och enighet, som både utestänger nationalsocialister, islamister och identitetsextremister?

        Vi behöver en Gustav Vasa.

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, lärare

        Svara
        • Jans

           /  04/21/2016

          Fast 80/90-talens högerextremister har ju haft fel i mycket. Framförallt deras konspiratoriska idéer om judarna. Det talades inte mycket om islamism på den tiden. Det fanns inte så mycket islamism på den tiden ens en gång. Jag tycker inte det var fel att vara emot deras världsbeskrivning för den var inte korrekt.

          Svara
          • Rikard

             /  04/22/2016

            Hej.

            Det som också sades då var att om Sverige tillåter för många (utan att kvantifiera vad som är för många) människor från MENA och SoS (Söder om Sahara) att bosätta sig i Sverige kommer svenskarna att konkurreras ut pga skillnader i mängden barn. En sorts demokratisk folkutbytespolitik då majoriteten ju kan ändra landets lagar, kultur och struktur i kraft av att vara just majoritet.

            En underliggande stridslinje som ingendera sidan egentligen lyfte fram var att där nationalisterna sade: ”De kan inte assimileras och integreras oavsett vad” sade mångkulturförespråkarna ”De vill integreras och assimileras och leva som oss”. Bägge hade och har fel, förstås. Invandringspolitiken, om den inte skall främja det egna folkets väl, måste kräva och tvinga fram assimilering och integration under lagen, om inte kulturen. På så vis blir den jämställd och fungerar som en sorteringsmekanism för att försvåra och motverka det svenskhat och den religiösa fanatism som allt mer blir normalläget.

            Det är utifrån det jag menar (känner, snarare) att åttiotalets anti-invandringsgrupper riskerar få rätt. Att vara motståndare till deras underliggande världsbeskrivning ändrar inte på att dagens läge blir allt mer likt det de larmade om – även stoppad klocka har rätt två gånger om dagen.

            Kamratliga hälsningar,
            Rikard, lärare

        • Nixpix

           /  04/22/2016

          Richard, vi behöver inte Gustav Vasa. Vi behöver bara lite gråsossar som Johan westholm och gammelmoderater som finn Bengtsson. Kan man få det? Göran Persson, kom tillbaka liksom, allt är förlåtet.

          Svara
    • Bo

       /  04/21/2016

      Nu är dåren och islamisten Sabuni i farten igen! Vilken pekoral. Många muslimer, som kommet från länder där islam är en del av politiken (eller hela) och statsskicket verkar ha ytterst svårt att fatta att religioner generellt och islam specifikt, inte ska ha ngn som helst påverkan på svensk politik. Vi är ett sekulärt land!

      Svara
  7. Jans

     /  04/21/2016

    Fatta hur surrealistiskt det var att höra P1-morgon i morse. Morgonens stora fråga var om det går att sitta i MP:s partistyrelse om man vägrar ta kvinnor i hand.

    Fridolin pressades i frågan och landade i princip i ett nej men inte riktigt. Han slirade något. Det mest uppseendeväckande här är att två vuxna svenskar sitter i riksmedia och har detta som en tung fråga. Det är helt overkligt. Hur kan det vara en fråga som vi ens måste debattera?

    1.30 in i klippet:
    http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1650&artikel=6415857

    Svara
    • Trolletplit

       /  04/21/2016

      Vilken djävla orm. Han säger aldrig att det måste man göra. Han säger bara att respekt blä blåjämställdhet blä blä. Men han säger ALRDIG att man måste ta en kvinna i hand.
      Fy fan. Fy fan.
      Vilket djävla dyngparti! Vilken djävla dynga detta parti är.

      Svara
  8. Skeptisk

     /  04/21/2016

    Undrar om en partiledare/chef/styrelseordförande etc skulle kunna sitta kvar med:
    – Jo, vi visste såklart om XX inställning att inte ta mörkhyade i hand, men såg det inte som en så stor sak. Jag förstod inte hur viktigt det var för mörkhyade, att de tog så illa upp. Det får jag ta på mig

    Men ändå satt Fridolin i TV-soffan och sade det om kvinnor istället. ”Jag förstod inte att det var en så stor sak…” WTF? Om det är så aningslösa män feministerna umgås med, är det inte undra på att deras bild av män i allmänhet är lite sned.

    Svara
    • Jans

       /  04/21/2016

      Eller varför inte följande fullt realistiska scenario:

      En Sverigedemokrat skall väljas in i partistyrelsen men vägrar ta judar i hand.
      Skulle SD:s ledning kicka honom eller skulle de i stil med MP vänta till media eventuellt gjorde upptäckten?

      Vi vet alla svaret och gamla nassar har därför lämnat SD. Precis på samma sätt som MP borde se till att islamister lämnar deras parti.

      Svara
    • Jan

       /  04/21/2016

      Makthavare som makthavare. VD, ordförande, chef eller minister. Det spelar ingen större roll. Snarare är det nog så att insynen är större i den politiska världen. Den är mer offentlig så att säga.

      Svara
  9. Wolf

     /  04/21/2016

    Infiltratörerna står i kö hos nyttiga-idioter partiet MP. Islamisterna har knappt hunnit lämna så knackar ryska ambassaden på dörren & vill hälsa på.

    Svara
  10. Frida Gustavlin

     /  04/21/2016

    Fridolin har verkligen tummen mitt i handen
    hur kunde hen missa att opinionen skulle ge Khan kalla handen,
    Muslimen kastade gudskelov in handduken,

    Och nu står Fridolin där med mössan i handen,
    och säger, jag brukar ha god hand om våra muslimer,
    de lever ju förtryckta här i sverige, de lever ur hand i mun.

    -Eftersom jag försökt så islamism med fulla säcken, inte med handen,
    så kan jag så klart inte peka med hela handen, och nu säga,
    man måste för fan kunna ta kvinnor i hand, för vi har haft en princip:

    Bättre en muslim i handen (dvs partistyrelsen), än tio i skogen,
    och nu är journalisterna elaka, vi gav dem lillfingret, det tog hela handen,
    vi är därför oroliga, för bit inte den hand som föder dig.

    Yashri Khan var ju tänkt som den första muslimska handelsministern, snyft!

    En sorgens dag, Frida

    Svara
    • Kristian

       /  04/21/2016

      Det bidde inte ens en tumme.

      Svara
      • Kristian

         /  04/21/2016

        … av kandidaturen, tillägger jag för klarhets skull.
        Din dikt är utmärkt!

        Svara
    • Rikard

       /  04/21/2016

      Hej.

      Heja heja! Med gott handlag handterar du ett handlingsfyllt tema. Inspirerande. Nu är det ju så, att där två skalder sitter vid bordet, så får den ene int’ ro om den andre gjort vers, förr’n han själv skap’t en.

      Man bråkar, med vår Frid
      Bråkar plägar man ock lin
      Ett språkrör med ett o-
      behagligt flin;
      Fridolin

      Rommens son är silverfjällad
      Ett språkrör tomt som
      vart hon gällad
      och tom
      på rom
      fi-ellad?

      Partiet rör sig i miljön så rar
      men har snart inga musslor kvar
      när täckelser och slöjor falla
      så börjar känslorna hos
      mänsklorna att svalla;
      en vissnad mask-ros

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, lärare
      Ps Låt oss hålla liv i den ur-svenska traditionen med nid-visor om maktens män, kvinnor och mä-hen. Ds

      Svara
      • Frida Gustavlin

         /  04/22/2016

        Din var defintivt mer elegant!

        Från miljöpartiets hemsida.

        Det finns två former av handräckning; vanlig och särskild handräckning. Ibland kan du som sökande välja handräckningsform.

        Vanlig handräckning
        Vanlig handräckning kan till exempel gälla avhysning, överlämnande av narrativ och borttagande av diskurser. En ansökan om vanlig handräckning kan kombineras med att en hoppar av partipolitiken, exempelvis ansökan om både avhysning och hopp om pudling.

        Särskild handräckning
        Ansökan om särskild handräckning används bland annat när någon vidtagit en olovlig åtgärd med någon annans nominering till en partistyrelse, eller utan lov har hindrat någon annan att använda viss typ av värdegrund. Exempel på detta kan vara politiker som inte handräckt.

        Svara
  11. MiT

     /  04/21/2016

    Svara
  12. MiT

     /  04/21/2016

    Svara
  13. MiT

     /  04/21/2016

    Svara
    • Svenne

       /  04/22/2016

      Slut på spekulationerna alltså, Kaplan är islamist.
      Vilken förnedring för Sverige, regering/riksdag samt MP – partiet som drar till sig fascister.

      Svara
  14. Jan

     /  04/21/2016

    Om det vore så väl att Miljöpartiet vore det enda ruttna ägget i svensk politik. Snarare är det så att Miljöpartiet är ett symptom på hur illa ställt det är med hela det svenska partiväsendet. Miljöpartiet är numera så små att de gör varken från eller till.

    Svara
    • Jans

       /  04/21/2016

      Ermmm… De sitter i regeringen och skämmer ut Sverige internationellt on a regular basis. (Det gör förvisso en viss utrikesminister också).

      Svara
      • Jan

         /  04/21/2016

        Det är väl det svenska regeringar sysslat med ganska länge? Oavsett färg.

        Svara
  15. Kristian

     /  04/21/2016

    ”Det är inte mina händer som är smutsiga”
    http://www.kristianstadsbladet.se/ledare/det-ar-inte-mina-hander-som-ar-smutsiga/
    ”Diskrimineringsombudsmannen har gång på gång ställt sig på fel sida och skyddat dem som vägrat ta kvinnor i hand. Nu måste detta redas ut. Bollen är din, Alice Bah Kuhnke (MP).”

    Snacka om fel person på fel plats!

    (Tre år gammal men aktuell och passar här:)
    ”Med antirasismen som täckmantel”
    http://www.expressen.se/debatt/med-antirasismen-som-tackmantel/
    ”Pengar från Allmänna arvsfonden, Ungdomsstyrelsen och Folke Bernadotteakademin används till att finansiera antisemitisk propaganda som del i ”antirastistiska” projekt, skriver Johan Lundberg.”

    Svara
    • Jan

       /  04/21/2016

      Bra grävt av Carolin på KB. Rimligen borde DO avgå eftersom hon ställt sig på islamisternas sida? Det är nog en ganska nervös DO nu som väntar på att den här affären ska blåsa över. Jurister, överlag, tycks vara en plåga för samhället!

      Svara
  16. Kristian

     /  04/21/2016

    Gad Saad: ”Should Secular Societies Accommodate Religious Beliefs?”
    http://www.huffingtonpost.com/gad-saad/should-secular-societies-_b_6508160.html
    ”… you cannot ”sort of” be a secular society. It’s an all-or-nothing proposition. A confident culture defends its foundational tenets. Many people have emigrated to the West (my family included) in order to be free of religious persecution. It is the tenets of the secular society that have afforded us these freedoms, each of which is slowly being challenged by a growing threat from religious fundamentalism. ”

    Svara
  17. Jans

     /  04/21/2016

    Ni förstår hur postmodernister på våra universitet nu skrynklar sina pannor, slår i sin antikoloniala litteratur och jobbar på komplicerade orsakssamband och härskarstrukturer för att försöka få tillbaka övertaget. Nu biter inte ”islamofobi” lika bra längre. Speciellt inte som en del muslimer själva tröttnat och kallar sig islamister rent ut på en hashtagg.
    Nu måste det till en ny cocktail med nya ingredienser och nya buzzwords.

    Svara
  18. Dreadlock

     /  04/21/2016

    Den förträfflige Johan Westerholm skriver idag om ” Smittorisker ”

    http://ledarsidorna.se/2016/04/proaktiv-krishantering-och-smittorisker/

    Om Media väljer att även belysa (s) och deras falanger som är mer eller mindre insnärjda i ett ormbo av proislamska krafter, då sitter rätt många ytterst lösa till.Skulle media få tuppjuck och äntligen sköta sina journalistiska åtaganden så finns det fler politiska skalpar att plocka , de är antagligen fler än vad man kan förledas att tro.

    Först så tar vi Manhatten och sedan tar vi New York ! ( Popreferens = Leonard Cohen )

    Svara
  19. Jan

     /  04/22/2016

    Sanningen i den här såpan är att man (svenska politiska partier, här särskilt MP) inte kan hantera pk-krockar. Det finns nämligen ingen manual för det. Partiprogrammen har inga svar på vad man gör vid pk-krockar.
    Den här gången vann feminismen. Tidigare, i DO:s ärenden, har islamismen vunnit. Alltsammans är kvalificerad idioti. Man kan naturligtvis inte vara islamist, knappast ens muslim, och feminist samtidigt. Det behövs ingen examen för att förstå det.

    Svara
  20. Svenne

     /  04/22/2016

    Fyra fingrar…

    Svara
  21. Svenne

     /  04/22/2016

    Patriarkatet – överallt…

    Svara
  22. Gorby

     /  04/22/2016

    Inte konstigt att Miljöpartiet är extrema när styrelsen har dessa resonemang…

    ”Granskning Sveriges Johan Andersson ringer och uppger att han är väljare som tycker det är skandal att Miljöpartiet inte försvarat Yasri Khans rätt att slippa hälsa på kvinnor, framkommer den ena extrema åsikten efter den andra.”

    Svara
  23. MiT

     /  04/22/2016

    Svara
  24. MiT

     /  04/22/2016

    De har alltså Arnstad som någon form av expert i artikeln…

    Och Expo också givetvis. Expo som verkar besatta av att bara se en sak. De klarar inte intellektuellt av att ens tänka tanken att problemet kanske inte är vad de trott på under så många år.

    Svara
  25. Pelle2

     /  04/22/2016

    OT:
    Svenska muslimer för fred och rättvisa(SMFR) skriver ett inlägg där dom försvarar
    Yasri Khans rätt att inte behöva hälsa på kvinnor med en handskakning.
    Dom menar naturligtvis i sann postmodern och identitetspolitisk anda att Khan är normkritisk när han vägrar hälsa på kvinnor på det sätt vi gör i västerlandet.
    Vi skall bara acceptera detta enligt dom.
    Då undrar jag om de hade tyckt att jag var normkritisk om jag i ett muslimskt land krävde att få skaka hand med en kvinna från deras land ?
    Vore det inte härligt normkritiskt av en kvinna att gå utan Burkha eller sjal i
    ett land dominerat av ortodoxa muslimer ?
    När skall dom vara så normkritiska att en kvinna blir imam i t.ex Iran, kvinnor får vara i moskén när dom har mens och kvinnor får dela rum med männen i moskén ?
    När skall dom bli så normkritiska att dom accepterar homosexualitet som något normalt ?

    Dom är naturligtvis bara hycklare och kulturrelativister som vill att vi skall acceptera deras seder och bruk medan dom själva inte accepterar våra.
    http://unvis.it/www.aftonbladet.se/debatt/article22675837.ab

    Svara
    • Jans

       /  04/22/2016

      Det intressanta här är ju att om man är normkritisk i islamistisk anda så har man en halv världsdel att flytta till för att få leva ut sin normkritik. Varför vill man leva i en förtryckarstruktur som Sverige i så fall?

      Svara
      • Pelle2

         /  04/22/2016

        Ja,det är fascinerande när folk med invandrarbakgrund gnäller på vårt hemska samhälle och vill införa deras seder och bruk här. Om de vill leva som i sitt ”gamla hemland” så är det väl bara att flytta tillbaka och njuta av tillvaron.
        Jag är inte intresserad av att anpassa mitt liv efter dom.

        Svara
    • Frida Gustavlin

       /  04/22/2016

      Men lilla Pellegubben!

      Hur många gånger måste en förklara för dig.

      Det är exakt det som är normkritiskt, att inte gilla bögar och flator, eftersom det i sverige nu är en vedertagen norm i det vita rasistiska svenska majoritetssamhället att homosexualitet är accepterat som en sexuell läggning som varje hen får avgöra själv.

      För så tänker vi feminister!

      Du behöver helt tydligt läsa på, och skaffa de viktiga kunskaperna, pepp, Frida

      Svara
      • Pelle2

         /  04/22/2016

        Kära Frida!
        (Hum, det blev kanske ett lite för intimt tilltal.
        Nästan lika illa som att skaka hand med en svensk kvinna).

        Det är skönt med lite fin femsplaining och feministiska härskartekniker så här på fredagen;-)

        Tänkte inte på att det nu finns en HBTQ-norm i Sverige och att det därför är normkritiskt att hata dom. Det är svårt att hänga med i den postmoderna och identitetspolitiska diskursen.

        Dagens offer är morgondagens förtryckare skulle En kanske kunna säga 😉

        P.S Frida .
        Jag lovar Googla patriarkatet och de förtryckande strukturerna så att en hänger med i diskussionen,,

        Svara

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: