Krismöte

Idag ska Miljöpartiet ha krismöte via telefon med ombud runtom i landet. Tänk vilken dröm det vore att få avlyssna och spela in käbblet som kommer att uppstå? För käbbel kommer det att bli, Miljöpartiet är ordentligt skakat i grundvalarna efter den senaste veckan.

Det har ju handlat om att det formligen kryllar av islamister i partiet, det är mängder i allt från de lokala ungdomsförbunden till absoluta partitoppen. I Expressen häromdagen kunde man läsa att det vore bättre om de startade ett eget parti istället eftersom det faktiskt är fritt att göra det i Sverige.

Men varför skulle de starta ett eget parti? Det finns ju redan etablerade extremt naiva partier som desperat välkomnar att bli blåsta av dem? Är ju klart enklare och bättre att försöka ta över ett som redan finns? Det är ju det vi sett hos Miljöpartiet nu. Gissar att man hade 3 stycken att välja på, Fi (på senare år), V eller MP och man valde då MP för att det förmodligen hade störst potential. De andra är lika lättlurade på grund av att de också hårt för fram identitetspolitiken som är nödvändig men de har mindre inflytande. Glöm inte att MP var ganska stora i senaste Europaparlamentsvalet!

Vänsterpartiet har samma problem som MP har, det är bara att man inte granskat det ordentligt än, kanske mest för att de inte är ett regeringsparti.

Socialdemokraterna kommer också (håller på…) att ramla sönder på grund av samma orsaker som orsakat Miljöpartiets fria fall. V, MP, S och Fi slogs med näbbar och klor om att vara värst inför förra valet och man kan väl säga att MP ”vann” den striden.

Det har varit ett jävla tjafs under veckan om handskakningen, som om problemet är hur man hälsar. Det är det inte utan problemet är allt som ligger under ytan och puttrar och som tar sig sådana uttryck när det pyser över. Det handlar om enorm ovilja att bli en del av Sverige. Khan är till och med född i Sverige! Att med öppna armar skrika efter folk som absolut inte vill bli en del av Sverige, kanske till och med hatar Sverige, är nog en säker väg till undergång…

romson och fridolin fyra fingrar gud är störst allahu akbar

Men krismötet var det, kommer Fridolin inleda med att upphetsat skrika ”ALLAHU AKBAR”? Kommer Romson att argumentera för Kalifatet? Vad ska de göra med alla otrogna hundar i partiet som inte vill inrätta sig i den nya ordningen? Kommer de att erbjudas amnesti om de konverterar?

Jag hoppas verkligen att det finns någon miljöpartist som deltar som spelar in allt och lägger ut det till allmän beskådan. Det måste väl ändå finnas någon miljöpartist kvar i landet som faktiskt fortfarande brinner för miljöfrågor och som kan spela in? Eller är alla sådana bortstädade?

Ja, jag är extremt skadeglad över kaoset inom Miljöpartiet. Jag hoppas det går under totalt. Det fanns en tid när de var nödvändiga och bra, när det handlade om miljöfrågor och de var en blåslampa i röven på de andra. Det är så länge sedan att knappt några kommer ihåg det längre. Några av de som sitter i riksdagen för Miljöpartiet var inte ens födda på den tiden! Fridolin var knappt född då! Sen många år tillbaka är det bara postmodernism som gäller över hela linjen. Så de skördar vad de sått helt enkelt.

MVH

MiT

Annonser
Lämna en kommentar

64 kommentarer

  1. goran

     /  04/24/2016

    Det vore underbart om det puttrade fram ännu mer nu medans plattan är varm så marken helt försvinner under dem. Just nu är det bara gungfly som kan brista när som helst. Skumpan är i alla fall på kylning inför nästa opinionsundersökning.

    Svara
  2. Pelle2

     /  04/24/2016

    Det skall i alla fall bli kul att se vad som kommer ut av mötet. Kommer dom avsätta något av eller bägge språkrören och vem ersätter dom ?
    Om de inte avsätts,hur skall dom kunna komma ur förra veckans kris ?
    Tror inte att dom klarar av det.

    Håller med om att det bästa vore om partiet upplöses. Tror att dom är bortom all räddning
    med sin islamism,identitetspolitik,postmodernism och radikalfeminism.

    Finns som sagt var några fler partier som har anledning att vara nervösa om en granskning sker av dom också.

    Svara
  3. MiT

     /  04/24/2016

    Svara
  4. Svenne

     /  04/24/2016

    OT: Påtryckningar från Turkiets ambassad: Stoppa dokumentären ”Seyfo 1915”.

    Svara
    • Kristian

       /  04/24/2016

      Påminnelse, tävlingen pågår till 23dje Juni:
      Introducing ‘The President Erdogan Offensive Poetry Competition’ – £1000 prize to be won
      http://blogs.spectator.co.uk/2016/04/introducing-the-president-erdogan-offensive-poetry-competition/

      Svara
      • Rikard

         /  04/24/2016

        Hej.

        Jag vill haka på här och uppmana till att skicka in nidvisor och dikter. Lyckades få ihop fyra stycken på versmått till och med – Erdogan och Turkiet är rätt lättrimmade. Artikeln Kristian länkat till innehåller e-postadressen man skall använda.

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, lärare

        Svara
        • Kristian

           /  04/24/2016

          Versmått och -fot (”scansion”) är något Murray, som är klassiskt bildad (Eton och Magdalen) redan har sagt inte är så bra i många bidrag.
          Hans Alfredson har haft motsvarande att säga om limerickar som inte är limerickar.
          https://sv.wikipedia.org/wiki/Versfot

          Men, som sagt, oanständigt förtal är det viktigaste!

          Svara
  5. MiT

     /  04/24/2016

    Svara
    • Kristian

       /  04/24/2016

      Återkom gärna när det blir en synagoga också. Men vid det laget har väl alla judar flytt landet.
      (Är katoliker och protestanter verkligen olika trossamfund?)

      De uttrycker sig med sedvanligt ödmjukhet:
      ”Världsfreden börjar i Fisksätra!”

      Svara
    • Jan

       /  04/24/2016

      Helle Klein var ett sänke för Socialdemokraterna under sin tid som politisk chefredaktör på Aftonbladet. Precis som hennes efterträdare på den posten, Karin Pettersson, är nu. Under deras tid som chefredaktörer har S gått från att vara ett 40-procentsparti till ett 25-procentsdito.

      Fast jag tror inte att någon av dessa mångmiljonärer (de har statsrådslöner) gråter på väg till banken för det. De har fullt upp med sina egna karriärer. Och aktiv kapitalförvaltning kan man tänka sig. Precis som för övriga sosseadeln (eller borgaradeln för den delen).

      Svara
  6. MiT

     /  04/24/2016

    Svara
  7. Jans

     /  04/24/2016

    En liten spådom.
    Vad jag förstår finns det idéer i MP om att man kan representera MP utan att ta kvinnor i hand om man också vägrar ta män i hand. Likabehandlign alltså.
    Trolig konsekvens blir ”normkritiskt hälsande” som islamister och hjärntvättade människor på vänsterkanten kommer att utöva. D.v.s. man vägrar ta någon i hand och lägger handen på hjärtat. Det känns faktiskt ganska sannolikt att ett gäng piercade henare och pk-iter kommer att köra den grejen ganska snart. Lite som hijabuppropet.

    Svara
    • Olof

       /  04/24/2016

      Vad skulle problemet med det vara? Då gör man klart att det handlar om att det är man själv som är handikappad av sin religion, inte människan man hälsar på som man tillskriver attribut. Att kräva att alla skall kunna hälsa på en på ett specifikt sätt är orimligt; det finns många handikapp som gör det omöjligt. Däremot kan man kräva att de inte skall behandla olika människor på olika sätt.

      Inte heller skulle jag ha något emot separata badtider för kvinnor om det samtidigt följdes av en disclaimer med ”(som kvinna räknas för det här ändamålet gruppen ‘människor som vill bada vid den här tiden’)”. Samma sak med kvotering för börsstyrelser; så länge kravet för att delta i kvoten är ‘vill ha platsen’ och inte könsorganens utformning. Då hänfaller man inte till fantasier om att könsorganens form skulle ha relevans på individnivå bara för att det finns skillnader mellan grupper så whatever.

      Problemet här är identitetspolitiken och dess fixering vid att kön, ras och ethtnicitet är avgörande för vem och vad du är; att gruppers åsikter och känslor är väsensskiljda och enbart kan representeras av andra från samma grupp.

      Queerteoretikerna är bland de mest effektiva motmedlen mot identitetspolitiken och dessutom bland de bäst placerade för att motverka den. Identitetspolitiken blir nämligen fullständigt omöjlig när det står var och en fritt att själv välja sin identitet.

      Svara
  8. MiT

     /  04/24/2016

    Svara
    • Olof

       /  04/24/2016

      Tja… Kaplan påstods väl ha koppling till AKP och Erdogan och Ergodan har ju påståtts ha kopplingar till IS. Så om Kaplan helt enkelt menar att han vet att Erdogan har kopplingar till IS så stämmer det ju faktiskt. Själv kan jag inte uttala mig, men Kaplan kanske mer är i den invigda kretsen runt Erdogan.

      Tror Kaplan valde fel parti att vara nationalist i. Och fel land att vara nationalist för. Det går att vara nationalistisk konservativ politiker även i Sverige, men då kan man nog inte vara turknationalist (tror jag, men har i ärlighetens namn inte frågat).

      Svara
    • Svenne

       /  04/25/2016

      Eller från Kungsträdgården till Kabul, för att travestera Carl Bildt.

      Svara
  9. QED

     /  04/24/2016

    Svara
  10. Jan

     /  04/24/2016

    Vad ska alla journalister rösta på nu?

    Svara
    • Svenne

       /  04/24/2016

      Tja, S och V leds ju av män (tvi, tvi, tvi), så jag spår F! en lysande framtid som en ny ”Kamrat 5-6 %”…

      Svara
  11. Hans Odeberg

     /  04/24/2016

    Det här med att MP ställer in mötet på grund av avlyssning tror jag är en dålig ursäkt. I stället har de insett att de måste ha ett förmöte där de fastställer vilka sätt att svara i telefonen som är jämställt och kosher.

    ”Doktor Romsons båt, herr Romson vid telefonen”: nix, matriarkalt.
    ”046-666 88”: Nix, ett nummer som både innehåller odjurets tal och ”Heil Hitler” är inte OK
    ”Pronto”: Nej, italienare är vita macho-män, och kör antagligen för fort på sina Bianchi-cyklar.

    De har svåra förhandlingar framför sig.

    Svara
    • Kristian

       /  04/24/2016

      Jämställt och halal, tror jag du menade. Inte här inne (mp) skall vi väl ha något zionistiskt?
      Alternativt ”pukka” som används talspråkligt även (eller särskilt) av icke-indier i Storbritannien.

      Svara
  12. Svenne

     /  04/24/2016

    Att låta islamister leva på föreningsbidrag mm – bara i Sverige?

    Svara
  13. MiT

     /  04/24/2016

    Svara
    • Jans

       /  04/24/2016

      Nej det är jobbigt för miljöpartister att känna hur det känns när inte media står och hejar på vad man än säger och gör. På sätt och vis skönt att även Maria kommer ut som stolle. Hon har ju framstått som ett under av rimlighet jämfört med nuvarande språkrör, men det var partiet, inte språkröret som var sjukt och det sedan länge. Wetterstrand har del i haveriet.

      Svara
    • Nilsson

       /  04/24/2016

      Har Maria missat alla kurserna i intersektionalitet? Nalin är icke-vit rasifierad muslimsk KVINNA och har därför tolkningsföreträde.

      Svara
      • Pelle2

         /  04/24/2016

        Hon är dessutom vänster så hon kan kryssa i de allra flesta checkboxarna för att vara längst upp på de förtrycktas skala. Det enda som saknas är att hon skall vara HBTQ ;-).

        Uppenbarligen är dock Kaplan så älskad av MP att han skall komma undan med vad som helst. Då försvinner tydligen behovet av att vara intersektionalist och identitetspolitiker i deras iver att försvara Kaplan…

        Svara
        • Nilsson

           /  04/25/2016

          Westerstrand är white as fuck och borde kolla sina privilegier.

          Svara
  14. Björn

     /  04/24/2016

    Hej! Sorry om detta redan behandlats + att det är OT, men jag vill inte ta risken att denna idioti passerar obemärkt denna bloggs förståndiga läsarkår:

    http://www.expressen.se/nyheter/beatrice-fick-ikea-att-plocka-bort-skylten/

    Observera: klump i magen…

    Svara
  15. MiT

     /  04/24/2016

    Svara
  16. Olof

     /  04/24/2016

    Att de väljer denna metoden är dock inte speciellt konstigt i den svenska politiken och har ju en lång historik.

    Som Johan Westerholm påpekat finns det liknande grupper inom (S), t.ex, Tro och Solidaritet, S-Kvinnor, HBTS, etc, som har permanent adjungerad representation i VU. Att de finns i partierna de sympatiserar med är naturligtvis helt ok, men när de kvoteras in och ges extra makt på grund av grupptillhörighet så är det helt förödande för demokratin. Väljarna får då människor som inte alls representerar deras åsikter med på köpet.

    Jag tror inte det hade varit speciellt mycket rabalder om islamisterna och turknationalisterna startat ett eget parti. Däremot skulle de sannolikt inte få speciellt många faktiska väljare.

    Svara
    • Kristian

       /  04/25/2016

      Precis, 4% vore svårt och ministerpost en ren fantasi.
      Bättre då att gå via ett etablerat parti som behöver hjälp med röstfiske.

      Svara
  17. K

     /  04/24/2016

    Hej! @MIT och andra som har twitter konton. Har inte själv ett twitter-konto även om jag läser en jävla massa varje dag, så jag kan inte pinga Jenny Sonesson som undrar vad Maria W tycker i MP frågan. (Hon har endast fått läsa en gammal tweet av MW från 2014 som svar hittills men som inte säger så mycket.)

    https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10153829998202562&id=762197561&p=10&refid=52
    Vore bra om MIT eller någon kunde pinga den här FB posten av Wetterstrand till Sonesson på twitter så att hon får läsa. Tack på förhand.

    Svara
  18. Jans

     /  04/25/2016

    Nalin Pekgul har ju, med viss rätt, fått rätt i sin kritik mot islamismen i MP. Vet inte om hon även nämnde S men hon passade tydligen på att idiotförklara sig själv i SVT ikväll i vilket fall som helst:

    ”Är man islamist då kan man inte representera demokratiska partier, då får man gå till Sverigedemokraterna.”
    Ehhmmm… ok? Hissen går inte riktigt hela vägen uppenbarligen. På vilket sätt menar hon att en islamist skulle passa in i SD? Hur ser det scenariot ut? Men man fattar ju skammen, SD är ju det enda parti som varnat för detta på riktigt. Hennes eget parti är nästintill lika infiltrerat. Bäst att kasta skit på SD så kanske det inte märks. Men det kommer att märkas. Nästa gång är det S tur.
    http://nyheteridag.se/pekgul-manga-inom-miljopartiet-som-man-skulle-kunna-saga-ar-islamister/

    Svara
    • K

       /  04/25/2016

      mmm det var ganska onödigt….

      Svara
      • Jans

         /  04/25/2016

        Pekguls sätt att credda. Eftersom de hade rätt måste hon säga motsatsen typ.

        Svara
      • Jans

         /  04/25/2016

        6 min in påstår Pekgul 2010 att problemet med muslimsk extremism är löst i Tensta.
        9 min in säger hon i princip att det ”fanns [muslimsk] extremism” och att det möjligen finns lite kvar och jämför med kristen extremism(?) som också finns.

        Debatt mot Åkesson. Det gör naturligtvis ont för Pekgul att 6 år senare inse att hon har haft fel. Därav kängan mot SD. Hennes parti har väl knappt sagt flaska under alla dessa år.

        Svara
    • Rikard

       /  04/25/2016

      Hej.

      Problemet Pekgul har är att hon måste följa parti-instruktionen att alltid omnämna SD i negativa termer och med negativa associationer, även om SD till äventyrs kommer med ett bra förslag eller har rätt i sak (den attityden har ju varit en av SD:s bästa ‘valarbetare’).

      Hon har drivit frågan om islamisering internt i flera år, och upplevt hur hårt motståndet mot att ens erkänna att det skulle kunna finnas ett problem är. Hon har gått från att vara Sahlins påläggskalv och nära förtrogna till en isolerad person i partiet, i hög grad då hon påpekat den oanständiga sanningen om islams framfart i Sverige, och i synnerhet Stockholms förorter.

      Att rikta objektivt sett felaktig kritik mot SD, och felaktigt baka ihop det partiet med politisk islam och turkisk nationalism och chauvinism är nog mest hennes sätt hålla ryggen fri.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, lärare

      Svara
    • Pelle2

       /  04/25/2016

      Gahrton har tydligen blivit en äkta konspirationsteoretiker på gamla dar.
      Kent Asps undersökning visade att MP är överrepresenterat som partitillhörighet
      bland journalisterna så att dom skulle vara ute efter att jaga MP är inte särskilt troligt.
      http://www.journalisten.se/nyheter/svenska-journalister-foredrar-miljopartiet
      Det är ju också roligt att han försöker få det till något slags hat när Miljöpartiet för första gången har blivit granskade och ifrågasatta av journalisterna.
      Kan inte påminna mig om att Gahrton klagade när Juholt,Sahlin,Cecilia Stegö Chilo med flera blev utsatta för drev. När hans partikamrater blir det så är det fel.
      Han verkar heller inte uppskatta sina kollegor som kritiserar det som har hänt i MP.Man skall
      tydligen hålla tyst som MP:are

      Var extra kul att han skriver att MP är det mest hatade partiet. Tror han skall fråga Jimmie Åkesson om han håller med…

      Kul också att han försöker få affären att handla om enstaka felformuleringar.
      Kaplan jämför Israel med Nazisterna.
      Åsa Romson jämför flykten över haven med Auschwitz
      Samma Åsa Romson kallar 11 september attentaten för en olycka.
      Fridolin trodde inte att kvinnor tar illa upp om män vägrar ta dom ihand.
      Gahrton själv tror att drevet mot Kaplan var orkestrerat av Israel.
      I inget fall har någon av dom sagt att det rörde sig om felformuleringar vad jag vet
      utan man kommer med den ena krystade förklaringen efter den andra.
      Om jag vore språkrör för MP skulle jag be Gahrton hålla tyst. Han gynnar verkligen inte MP med sina idiotiska uttalanden.

      Svara
    • Senior

       /  04/25/2016

      Detta yttrande säger ju något om miljöpartiets ambitioner ändå.
      Förstår man själv att man är det mest hatade partiet från höger till vänster kan man väl ändå inte ha några illusioner om att kunna få mycket fler röster än man har idag?
      Varför fortsätter man då den inslagna vägen?
      Har man ambitioner att bli en diktatur?
      Vad vill de egentligen?

      Svara
  19. Ha, ha. Som någon som var rödstumpa i ungdomen så är detta bara slicket på isberget.

    Antisemitismen (BLAND ANNAT) är djupt rotad i svenska ”vänster”-rörelser. Det är dock inget de vill konfronteras med (därav mobbing av alla som ifrågasätter det).

    Svara
  20. Mycket enkelt, ingen svensk skulle rösta på islampartiet, därför bättre att infiltrera.
    Grön är förövrigt islams ”färg”

    Svara
    • Jans

       /  04/25/2016

      Du får nog översätta för oss som inte talar finska.

      Svara
      • Kristian

         /  04/25/2016

        Ja Google Translate är tyvärr kass på finska.
        Problem med intagning till universitet? För få platser? Krångel med byråkrati?

        Svara
        • Ska jag vara ärlig så orkarN jag inte att översätta just nu. Plus alla översättningar lämnar bort betoningar.

          Men Finland glättar över våran situation numera.

          Svara
  21. Svenne

     /  04/25/2016

    ‘Det gör ont när (islamist-)knoppar brister…’

    Svara
    • Jans

       /  04/25/2016

      Nej, de förstår verkligen inte och det är mycket klargörande. Just det faktum att de inte förstår och smetar på den sedvanliga islamofobin även i detta fall visar med all önskvärd tydlighet att det handlar om islamism över en bred front i de framträdande sunnimuslimska organisationerna och inte enstaka islamiststollar.

      Svenne, vi får hoppas att det inte, som i Boyes dikt, är en islamisk vår vars knoppar nu brister inför en stundande sommar.

      Svara
  22. Svenne

     /  04/25/2016

    Fingrarna i syltburken…

    Svara
  23. Svenne

     /  04/25/2016

    Karma is a bitch… (Romson i Almedalen.)

    Svara
    • Svenne

       /  04/25/2016

      …och så citatet:

      Svara
      • Jans

         /  04/25/2016

        Intersektionalitet kallas det:
        ”Könsdiskriminering och rasdiskriminering samverkar och förstärker i vissa fall varandra.”

        https://sv.wikipedia.org/wiki/Intersektionalitet

        Svara
        • Rikard

           /  04/25/2016

          Hej.

          Tänk, jag trodde intersektionalitet bara var ett ny-ord för tvärvetenskapliga studier. Fast jag förstår varför man väljer att använda begreppet intersektionalitet istället: vid tvärvetenskapliga studier måste man ju eftersträva kunskap inom de fält man vill kombinera. Lättare då med ett diffust ny-ord vars mening man själv kontrollerar.

          Intersektionalitet skall nog helst förstås som den Marxistiska-feministiska hemkokta varianten av sociologi och antropologi. Lite grann som UFO-logi och slagrutor och homeopati.

          Kamratliga hälsningar,
          Rikard, lärare

          Svara
  24. Svenne

     /  04/25/2016

    Svara
  25. Haha, internationella skadeglädjen som pågår just nu är oförsett. Kolla en finsk sändning om Sverige och ja!

    Svara
  26. Jans

     /  04/25/2016

    OT:
    Vårbudgeten sammanfattad av Tino Sanandaji:
    ”80-90 miljarder kr per år kan jämföras med UNHCRs finansiering förra året på knappt 30 miljarder kronor för ca sextio miljoner på flykt.”

    Kolla speciellt in grafen en bit ner om hur kostnaderna skjutit i höjden på senaste tiden och hur prognosen framåt ligger kvar på denna nivå. Det är förresten dags att deklarera…

    http://www.tino.us/2016/04/ny-prognos-for-asylkostnader/

    Svara
  1. Kaplan: ”på köpet” | Jan Millds blogg
  2. Sammanfattning av 2016 del 3 | WTF?

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: