Media har alltid varit emot Miljöpartiet enligt Gahrton

Enligt Per Gahrton, som väl kan kallas Mr MP, så är Miljöpartiet det mest hatade partiet i Sverige från höger till vänster. Jag gissar att det finns en och annan Sverigedemokrat som inte håller med om den beskrivningen dock.

per gahrton

Miljöpartiets kollaps beror enligt Gahrton på att medierna är emot dem. Han säger att det är försvinnande få medier som delvis delar gröna åsikter och att de istället bara vill avslöja att MP sviker sina ideal än att belysa det maktspel som pågår mot MP. Miljöpartiet är alltså utsatt för en mediekonspiration där alla är emot dem!

Tänk så olika man kan uppfatta saker, resten av Sverige undrar snarare om Miljöpartiet haft eget arbetsrum på samtliga redaktioner och om de egentligen varit anställda på SVT?

kermit skriver maskin

Gifen ovan beskriver väldigt väl Sveriges samlade journalistkår när de skrivit positivt om MP de senaste 6-7 åren, fram till för cirka en vecka sedan.

miljöpartiet har undgått kritisk bevakning

Under valåret 2014 så hade det mellan januari och april inte skrivits en enda artikel som var kritisk mot MP i media. Ni vet, det som Gahrton kallar ”försvinnande få medier som delvis delar gröna åsikter”? Inte en enda kritisk artikel alltså…

Hur det såg ut fram till efter riksdagsvalet vet jag inte men det var ju ett EU-val i maj 2014 så det såg nog ungefär likadant ut fram till riksdagsvalet också antar jag. Varför skulle det inte?

Sen beskriver gifen också samma journalistkår sen en vecka tillbaka, fast då är det granskningar istället. Det massiva drevet mot MP nu handlar ju om att journalisterna inte velat granska Miljöpartiet förut och då kommer allt på en gång istället. Det som skulle kunnat vara en liten sak då och då genom åren har samlats ihop till en jättevarböld som nu har exploderat. Nu kastar sig alla undan för att inte träffas av klägget och skriver massor av kritiskt, som för att tvätta sig själva.

Så om Gahrton menar media de senaste 1,5 veckorna så har han rätt, menar han 6-7 år tillbaka så undrar jag hur det står till med honom egentligen. Fast man kanske får vara glad att han inte längre tror att det är Israels regering som ligger bakom…? Fast det tror han nog fortfarande. Också.

MVH

MiT

Advertisements
Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

73 kommentarer

  1. Motkraft

     /  04/25/2016

    Garton, så problemet kan inte vara att Miljöpartiet sysslar med helt andra saker än ”gröna åsikter”?

    Hans sätt att formulera sig låter förresten lite vänstern på 70-80-talet, där alla är fienden och intre kritik är förräderi…

    Svara
    • Kristian

       /  04/25/2016

      ”Vänsterhögerkomplex” är i alla fall påhittigt!
      Hittar det bara en enda gång till på nätet, och där verkar det betyda ”nazist,” vilket väl inte är vad Gahrton menar.

      (Skrev först Gahtron vilken jag tror är en solcellsdriven Transformer.)

      Svara
  2. Ser på extrasändningen där två ”rör” har ingen som helst förståelse för sin kris. Pratar om snabbtåg och bred uppslutning. Nej, de går inte och följer Kaplan ut. Men ifall MP Kongressen skulle våga säga annat kan de gå. Nu stänger jag av och ska ha lite kaffe.

    Svara
  3. MiT

     /  04/25/2016

    Svara
  4. Nilsson

     /  04/25/2016

    Fridolin och Romson håller pressträff nu, ställer sina platser ”till förfogande” om det behövs.

    Svara
    • Pelle2

       /  04/25/2016

      Dessvärre eller dessbättre tror jag inte att dom avgår. Vem skall ta över efter dom ?
      Fast det är kanske därför som dom väljer att göra detta utspel ?
      Eftersom det inte finns några tydliga motkandidater så får dom sitta kvar och sedan kan dom peka på det beslutet om någon gnäller..

      Svara
      • Frida Gustavlin

         /  04/25/2016

        Man kan ju gissa att Jämtin eller någon annan Socialdemokrat tagit dem i örat och sagt, nu får ni för fan skärpa er, vi kommer inte tillåta att ni gör kaoz med Socialdemokratin, sådant sköter vi nämligen själva!

        Svara
    • Kristian

       /  04/25/2016

      ”Så här är det minsann att vara språkrör idag, tror ni att någon annan än vi klarar det? Kom igen då, om ni är så jävla tuffa! Det var vi som tog partiet till regeringsställning! Ingen annan hade klarat det. Utan oss tror allmänheten att ni är ett gäng svamprökande skogsmullar med dreadlocks och batik och nässelte …”

      Svara
    • Kristian

       /  04/25/2016

      En kupp i kuppen
      http://ledarsidorna.se/2016/04/en-kupp-i-kuppen/
      ”I övrigt är det sannolikt att de enda som önskar att Fridolin och Romson roteras ut är de miljöpartister som månar om sitt parti.”

      Svara
  5. Frida Gustavlin

     /  04/25/2016

    Miljöpartiets peppiga pressträff, det var så peppigt att språkrören bjöd på fina leenden, nervösa småmjuggiga småsöta hånleenden, leenden som visar att de tar det här på det djupaste av allvar.

    -Vi måste skärpa vår politik, de gröna frågorna, vi behöver nystart. Vi har nu slickat på Fridolins finger, sträckt upp det i vinden, vi lovar att ta ansvar och vända kappan dit det blåser.

    Pepp / Frida!

    Svara
  6. Frida Gustavlin

     /  04/25/2016

    Åsa i SVT, syntolkat av Frida…

    -Vi säger att vi är beredd att lyssna på valberedningen, vilket så klart vi inte brukar göra i vanliga fall, vi säger inte att vi är beredda att avgå, men att vi är beredda lämna över till den som valberedningen finner mest lämpad. Nystart, nystart, grönt, grön, nystart. Vi vill ta ansvar.

    Pepp / Frida

    Svara
  7. Nu ska vi inte vara så elaka mot Romson och Fridde. De bjuder ju på dagens roliga timmen.
    De kunde väl fråga någon TV kanal och ha egen show där i stället i Regeringen? Det peppar vi för.

    Svara
  8. Nilsson

     /  04/25/2016

    ”Människor med olika åsikter är välkomna i miljöpartiet”
    Så det är fortfarande fritt fram för islamister?
    Antifeminister? Miljöproblemsförnekare?

    Svara
  9. MiT

     /  04/25/2016

    Det är hon som hittar på en massa om allt hon drabbas av på twitter av främst vita män…

    Svara
  10. MiT

     /  04/25/2016

    Svara
    • Pelle2

       /  04/25/2016

      Det är väl som dom skriver.
      Han har hamnat på listan ”av misstag”.
      Dv.s ingen brydde sig om att kolla hur han ser på jämställdhet vad gäller att kunna hälsa på kvinnor med ett handslag. Huvudsaken var att han kallar sig för feminist och är en rasifierad muslim med vänsteråsikter.
      Då är du per automatik en värdig kandidat för att bli upplyft av (o)rättviseförmedlingen.

      Svara
      • Jans

         /  04/25/2016

        Det är utsidan som räknas. Bara du inte är vit och man så spelar det ingen roll om du är totalt bindgalen eller islamist. Det blir alltid rättvist när inte vita män får tala och synas.

        Svara
      • Frida Gustavlin

         /  04/25/2016

        Misstag och misstag, rättviseförmedlingen har ju någon slags obegriplig flummig liberal syn på det här med rättvisa. Om det finns 30% superkonservativa islamister i samhället som vill ha Sharialagar och vill avskaffa det parlamentariska systemet så är det orättvist om dessa inte får ta plats till 30% i samhällsdebatten inom ramen för miljöpartiet.

        Svara
    • Frida Gustavlin

       /  04/25/2016

      humor stavas…

      H. som i Hudud
      U. som i Umma
      M. som i Muhamed
      O. som i Otrogen
      R. som i fredens Religion

      …hur lätt som helst.

      Svara
  11. MiT

     /  04/25/2016

    Ingen kollaps i Sverige eftersom julgranen inte har brunnit upp…
    ”Vården i Sverige står inte inför en kollaps, vi befinner oss mitt i den”
    http://www.svt.se/opinion/sebastian-lindell-om-varden

    Svara
  12. Pelle2

     /  04/25/2016

    Gahrton borde beläggas med munkavle skulle jag anse om jag var i MP,s skor.
    Han gör ju saken ännu värre med sina konspirationsteorier mot Israel och sina uttalanden om inte många inom media gillar MP. Det är ju för övrigt inte ens sant..
    Han verkar också beklaga att vi har yttrandefrihet om det gör så att fd språkrör kan ha negativa synpunkter på dagens MP.
    Med sådana vänner som Gahrton behöver dom inga fiender.
    Han ger verkligen foliehatten ett ansikte.

    Svara
    • Pelle2

       /  04/25/2016

      Det är säkert många som blir kränkta av en blogg med namnet profsskränkt också 🙂
      Den som driver bloggen kommer inte ha för lite att göra i alla fall. Tidningarna och övriga media svämmar över av kränkthetsoffren varje dag…

      Svara
  13. Svenne

     /  04/25/2016

    Erik Helmersson:

    Svara
    • Grodan Boll

       /  04/25/2016

      Masoud Kamali
      Det stolpskottet har varit i luften förrut. Ni kommer hitta fler välbekanta namn på sidan.

      Svara
      • Olof

         /  04/25/2016

        Ganska fantastiskt att han har mage till det här i artikeln:

        ‘”Utredningen om makt, integration och strukturell diskriminering” slog fast redan 2006 att ungdomar och människor som inte tillhör majoritetssamhället och delar samma religion och livserfarenheter måste ges möjlighet att delta i beslutsfattande processer i Sverige för att motverka marginalisering och radikalisering av dessa individer.’

        Japp, han använder alltså en utredning han själv författat, med grundförutsättningarna och intruktionerna att strukturell diskriminering förekommer för att belägga att det har ‘slagits fast’ att dessa ‘strukturellt diskriminerade’ måste ges möjlighet att delta i beslutsfattande processer.

        De flesta svenska partier har inte, och kommer inte att ha några problem att låta muslimer delta i beslutsprocessen. Dock krävs de att dessa muslimer faktiskt delar partiernas värderingar i så fall. Det kan man mycket väl göra som muslim av det här århundradet. Gör man inte det är man välkommen att starta ett eget parti för som driver de värderingar man har.

        Att islamister och turknationalister inte bör beredas någon större maktbas i svensk politik beror inte på att de diskrimineras. Det beror på att väldigt få ser deras särintressen som något bra för sverige, och alltså, i demokratisk ordning, inte bör få större representation än vad röstunderlaget medger.

        Trivs de inte med det så är dörren därborta. Låt den inte kränka någon på vägen ut.

        Svara
    • Jans

       /  04/25/2016

      Går det överhuvudtaget att begripa vad en ledarskribent som förstår den identitetspolitiska nyrasismens problematik gör på DN? Hur står han ut med sin kutlturdel dag efter dag?

      Svara
      • Lövet

         /  04/25/2016

        Googla ”Helmersson semlor” så ser du h u r djup hans identitetspolitiska förståelse v e r k l i g e n går…

        Svara
      • Noger

         /  04/25/2016

        Googla även ”Såsom i skidspåren så ock i maktkorridoren” . Helmerson framstår inte direkt som kunnig på området.

        Svara
    • michael

       /  04/25/2016

      Masoud har lärt sig bra av feministerna bara bytt ut lite ord,Vita män,mäns blickar osv.

      Svara
      • Kristian

         /  04/25/2016

        Det är det fina med identitetspolitiken, när en text eller ett argument väl finns är det bara att byta ut [offer] och [förövare] på rätt sätt. Sedan kan hela rörelse dra nytta av det.

        (”Argument” i det här sammanhanget betyder inte ”att visa logiskt att man har rätt” utan ”att få motståndaren att hålla käften.”)

        Svara
      • Jans

         /  04/25/2016

        ”Det finns otalig forskning om den västcentriska verklighetsbilden som ur ‘den vita privilegierade blicken’ förklarar rätt och fel i andra människors handlingar.”

        Som om det är den vita blicken som gjorde att Khan inte ville ta i hand eller att kvinnor i förorterna gömmer sig i tält. Det finns åtskilliga andra blickar än den ”vita” som styr människors handlingar. Även i Västeuropa. Men sån’t forskas det väl inte på eftersom det inte finns kurser i kritiska färgstudier där färgen är annan än ”vit”.

        Och var är den ”vita priviligierade blicken” i resten av världen, den som inte är västvärlden? Jag tycker allt kokar ner till att vi i Västvärlden vill behålla vår livsstil och vill man inte leva med Västvärldens värderingar så är det rätt lämpligt att flytta till en del av världen som bättre passar ens värderingar. Jag kan gå med på att vår ”vita blick” är privilegierad i Västvärlden (även om värderingarna i sig naturligtvis delas av många som kommit hit som inte är vita) om han går med på att den ”arabiska (manliga) blicken” på motsvarande sätt är privilegierad i arabvärlden. Att människorna som byggt västvärlden vill behålla sin livsstil precis som alla andra är inte unikt på något sätt. Det unika är att västvärlden frivilligt huserar en massa människor som tycker vi skall maka på oss på hemmaplan. Lite kritiska arabstudier behöver nog ordnas på Mittuniversitetet för arabismen vinner allt större inflytande trots att Masoud låtsas att det är precis tvärt om.

        Men Masoud har en poäng. Europas fjäskande för Turkiets Erdogan är motbjudande. Vi måste naturligtvis sköta vår egen gränsbevakning och inte förlita oss på en turkisk despot för detta.

        Svara
        • Rikard

           /  04/25/2016

          Hej.

          En stor skuld vilar på svenska akademikers okritiska hyllande av boken ‘Orientalism’ (Said, E). Den lyckas kombinera anklagelsen att västerlänningar gör alla andra till ‘den andre’, och samtidigt implicera att detta förhållningssätt (att jämföra främlingen med sig själv och belysa likheter och skillnader i bättre/sämre bl a) är unikt för västerlänningar.

          (För att inte tala om det grovt generaliserande och svepande begreppet västerlänningar; vem ingår och varför?)

          När jag plöjde igenom den fick jag en stark känsla av dolkstötslegend och ‘surt, sa räven’. Ända sedan flera europeiska nationer lyckades (med olika metoder) etablera någon form av överhöghet har en intern diskussion pågått i de koloniserade folkens intellektuella klasser: hur lyckades man? Vad är det hos européer som gjorde detta möjligt? Där afrikanska folk och även asiatiska och indiska kommit till slutsatsen att européerna helt enkelt var bättre på statskonst och krigföring samt att de europeiska kulturernas frihetslängtan stimulerade utveckling, verkar de religiöst motiverade tänkarna i MENA landat i att det berodde på ‘fusk’ från européernas sida (tänk på hur en sportkommentator ibland bestämmer i förväg hur en match skall gå, och blir sur när så inte sker) samt att man avlägsnat sig från det av gud förordnade rättesnöret.

          Min analys förstås, så jag gör inga anspråk på absolut sanning, men ‘Orientalism’ skall enligt mig läsas med samma vaksamma analys som ‘Atlas’ Shrugged’, ‘Das Kapital’ och ‘Mein Kampf’. Jag håller den för farlig, för den tar ifrån målgruppen i Orienten egen agens och eget ansvar, samtidigt som motsvarande målgrupp i Occidenten påförs arvsynd.

          Kamratliga hälsningar,
          Rikard, lärare

          Svara
  14. Svenne

     /  04/25/2016

    ‘Liberalerna’ kan utveckla sitt koncept…

    Svara
  15. Svenne

     /  04/25/2016

    Partisympatier på SVT: MP 52%…

    Svara
  16. robbe

     /  04/25/2016

    Det är svårt att inte skriva om Per Gahrton och inte nämna att han, och endast han, är orsaken till att vi har ett förbud mot ”eftersupning” i Sverige. Gode Per har alltså krockat bilen två(Tre?) gånger och sedan direkt efteråt börjat hinka alkohol. Inte att han körde på fyllan inte. han är bara en väldigt dålig förare med stark tendens att krocka och sedan direkt efter stärka nerverna med stora mängder alkohol.
    Vittnen hävdade annorlunda men eftersom vårt rättssystem är clowner har gahrton gått fri varje gång.

    OT:
    Ni vet väl att reinfeldts farsa(fd kommunpamp) duckar rättegång om rattfylla pga ”hälsoskäl”?

    Svara
    • Kristian

       /  04/25/2016

      Har vi verkligen ett sådant förbud? Allt jag hittar om ämnet säger att det inte blev något av.

      Svara
      • Du har rätt det bidde inget, inte ens en kork, fast alla ville det.

        Svara
      • Skeptisk

         /  04/25/2016

        Däremot kan man faktiskt mäta om man eftersupit eller var påverkad vid tillfället. Om en person krockat och påstår att det var efter krocken han hävde i sig en massa sprit, mäter man alkoholhalten direkt och efter ett tag. Om eftersupning verkligen stämmer ska alkoholhalten öka innan den sjunker. Om alkoholhalten bara sjunker har suparna intagits före krocken. Även eftersupning på redan befintlig fylla går att beräkna med flera mätvärden. För den matematiskt intresserade handlar det om differentialekvationer av alkohol in i blodet och ut ur blodet.

        Svara
        • Kristian

           /  04/25/2016

          Låter som om detta borde vara standard.
          Så om promillen inte är noll vid första mättillfället, mäter man igen efter 30 minuter. Räcker det? Vissa källor säger att högsta nivån nås en timme efter intagande (på fastande mage).

          Svara
      • robbe

         /  04/26/2016

        ahh du har rätt. och här har jag gått runt i en falsk säkerhet i ett års tid och trott att gahrton varit stoppad men icke! dumma mig.
        Nu blir jag orolig för nära och kära. Jävla Gahrton, kör inte ihjäl någon!

        Svara
  17. Jan

     /  04/25/2016

    Två unga Fi:or stöttar tahrrush (indirekt) i Bladet. En rasifierad och en med efternamnet Palm. De sexuella övergreppen har ingenting med etnicitet eller religion att göra utan beror på…..patriarkala strukturer. http://www.aftonbladet.se/debatt/article22681504.ab

    Svara
    • Jans

       /  04/25/2016

      Det är väl bra att de snitslar banan utifall MP skulle vilja göra upp med sina islamister och de lämnar partiet. Fi är väl ett värdigt alternativ för identitetspolitisk nyrasism och islamism?

      Svara
    • Skeptisk

       /  04/25/2016

      ”Problemen uppstår på arbetsplatsen, i skolan, på bussen eller motionsrundan. En ständigt känsla av att behöva vara på sin vakt där du får ansvaret för att inte bli utsatt redan innan brottet har skett.”
      De blandar ihop ansvar för handlingen och ansvaret att skydda sig. Gärningspersonen har självklart det fulla ansvaret för själva handlingen. Däremot har vi andra ett ansvar ett ansvar att förhålla oss till de risker som finns i samhället. Världen är inte perfekt. Det finns idioter överallt. Så om man super sig full eller går på fel ställe vid fel tid riskerar man tyvärr att råka illa ut. Det BORDE inte vara så, men det är det. Att frånsäga sig ansvaret att tänka på de riskerna är naivt. Dessa risker ska varken överdrivas eller negligeras. Det verkar som att dessa tjejer är så fixerade vid i sammanhanget låga risker att det upptar mycket av deras vardag. Klart det känns jobbigt. Lösningen är dock inte att skriva alla män skulden på näsan, utan att ta tag i sina nojjor.

      Svara
    • Rikard

       /  04/25/2016

      Hej.

      Jag antar att de aldrig resonerar om var de patriarkala strukturerna kommer ifrån, och varför de skiljer sig åt mellan olika folk och tidsperioder.

      Jag antar vidare att de inte resonerar om vikten av god och värdeneutral kriminalstatistik för att kunna resursmaximera vid åtgärder mot ett specifikt brott.

      Jag antar att det rör sig om två människor som fått lära sig av vänner, bekanta och skolan att man belönas för att tycka rätt (moraliskt), istället för att ta reda på vad som är rätt (fakta).

      Jag antar, men jag hoppas att jag antar fel.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, lärare

      Svara
    • Gigas

       /  04/25/2016

      Det här rimmar ju inte.”Det är som att borsta tänderna, det liksom alltid händer.”

      Att man alltid måste rätta till saker: Det är som att borsta tänder, det liksom alltid händer.
      Så, nu rimmar det.

      För övrigt undrar jag vem som borstar tänderna på dem. De ser ut att vara gamla nog att göra det själva

      Svara
  18. Svenne

     /  04/25/2016

    Hakelius ironiserar…(tror jag)
    http://unvis.it/www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/johanhakelius/article22695539.ab

    ”Betrakta denna ofullständiga lista över sexuella specialönskemål. Betänk världens samlade pornografi. Begrunda alla de små lockelser och arrangemang, konstruerade frestelser och medvetna signaler, som ständigt fyller vår vardag.

    Slutsatsen kan bara bli en: enorma ansträngningar krävs för att få moderna människor så upphetsade att de med framgång kan gå i säng med varandra. Det framstår faktiskt som ett under att vi någonsin får till det, med tanke på hur mycket övertalning, hjälpmedel och trugande som krävs.

    Och så dyker denne Yasri Khan upp. En man så enastående finstämd att han är rädd att explodera i sexuell extas, om han tar TV 4:s Ann Tiberg i handen.

    Borde vi inte alla vara avundsjuka på Yasri Khan? För oss andra har sexlivet blivit en redskapssport. För honom räcker en vanlig handflata för att släppa lös den erotiska hänryckningen.”

    Svara
    • Gigas

       /  04/25/2016

      How and where you are kissed can create sexual arousal too. Many people are gently aroused when their eyelids, eyebrows, temples, shoulders, hands, arms and hair are subtly touched either by fingers, hands or lips.

      Svara
  19. Svenne

     /  04/25/2016

    När vinden vänder…

    Svara
    • Skeptisk

       /  04/25/2016

      Ska bli intressant att läsa morgondagens artikel. Hon ska tydligen påstå det är en fördel om invandrarna har låg (!) utbildning. Hur får hon till det i ett högteknologiskt land som Sverige med nästan inga lågkvalificerade jobb.
      Annars tycker jag Borjas säger det samma som Tino Sanandaji.

      Svara
  20. Svenne

     /  04/25/2016

    När ‘en’ vill slippa verkligheten:

    Svara
    • Kristian

       /  04/25/2016

      Hur i självaste kan något bestå av ett tomrum ”men utan tomrummet”?

      Svara
      • Rikard

         /  04/25/2016

        Hej.

        Hålet i en munk är ju också en del av munken.

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, lärare
        Ps Detta låter som sen buddhism…Ds

        Svara
      • Jans

         /  04/26/2016

        Där könsidentiteten skall sitta finns något annat, men inte tomrum. Så tolkar jag detta.

        Är det inte ganska typiskt med klubbar för innebördes beundran som skapar långa listor med viktiga termer som enbart klubbmedlemmarna förstår? Visserligen finns liknande tendenser inom en del samlar-intressen. Det kanske är så man skall se det? En del samlar på frimärken andra samlar på komplicerade könsidentiteter. Så kan de träffas och jämföra. Titta, mitt frimärke har en stämpel från Västerås huvudpostkontor 1955, titta min könsidentitet är nästan som din men jag har inte ett tomrum i min nollpunkt. Skall vi kolla på varandras könsorgan också och se om det skiljer sig?

        Svara
  21. Svenne

     /  04/25/2016

    Peter Eriksson har kastat handsken…

    Svara
  22. Svenne

     /  04/25/2016

    Romson igen…

    Svara
  23. Svenne

     /  04/25/2016

    Bilden av MP blir allt tydligare…

    Svara
  24. Jan

     /  04/25/2016

    Jag tror dock inte att besvikna MP-väljare flyr till Fi. MP har tidigare attraherat osäkra väljare som inte kunnat bestämma sig för om de är vänster eller högre. Särskilt unga kvinnor i storstäder. MP har varit säker mark för dem. Precis som många journalister, tydligen, ansett att MP har varit en neutral zon. Som ett ingemansland ungefär.

    Nu när de tvingas försvara sitt val kommer många av dem fly till andra skyddszoner. Nu är det inte lika gulligt att vara miljöpartist längre…

    Svara
  25. Svenne

     /  04/25/2016

    Från hösten-14, men ändå aktuell…

    Svara
  26. Jan

     /  04/25/2016

    För övrigt så borde Per Gahrton skaka galler.

    Svara
    • Kristian

       /  04/25/2016

      Som Julius Caesar?

      Svara
      • Jan

         /  04/25/2016

        Jag tänkte nog mer på Cato den äldre. Som inte var så förtjust i Karthago. Caesar hade nog också sina laster men såvitt jag vet hörde inte eftersupning till dessa…

        Svara
      • Jan

         /  04/25/2016

        Sorry, Kristian. Jag hängde inte med i din ordvits där! Du menar ”skaka galler” som i Asterix!

        Svara
        • Kristian

           /  04/26/2016

          Precis.
          Jo, den var lite långsökt och mer för oss till åren komna.

          Svara
  27. Den som vill frossa mer om MP och deras inställning till diverse ismer: http://www.morpheusblogg.se/2016/04/24/miljopartiet-maste-gora-upp-med-den-grona-islamismen/

    Svara
  1. Sammanfattning av 2016 del 3 | WTF?

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: