Kalla dem för fan inte svenskar!!

Expressen har en lista över alla med svenskklingande namn som offrat sina liv i jihad, vill offra sig eller har kommit tillbaka. Just kommit tillbaka är fan obegripligt, de ska inte få sätta minsta lilla kroppsdel på svenskt territorium någonsin igen! De ska motas bort med alla medel som finns inklusive våld och vapen om det krävs! Sätt deras familjer och släktingar under bevakning 24/7 tills de tröttnat och lämnar landet, det verkar behövas då det påfallande ofta är flera ur samma familj och släkt som åkt.

terrorsvenskar

Men listan var det, som ni ser så är den fylld av svenskklingande namn. Och klart de är svenskar, Expressen skriver ju ”Grupperna inom de svenska IS-krigarna”…

Från Borås verkar vara från samma familj…? Föräldrarna är säkert jättestolta över sina söner:

Monzer El Hassan, född 1990

Hassan El Hassan, född 1993

Moatasem El Hassan, född 1994.

Från Göteborg:

Abdul Ghameed Abbas, född 1991

Hassan Al-Mandlawi, född 1983

Mohammed Ali al-Hasan, född 1991

Jonas Aref El Hassan, född 1989 (En El Hassan till? Göteborg och Borås ligger nära varandra…?)

Kamal Badri, född 1990

Mirsad Bektasevic, född 1987

Yassin Ben Salah, född 1986

Abdeljalil Joumane, född 1990

Abdelkarim Khsassi, född 1997

Anas Khsassi, född 1995

Muhamed Kopriva, född 1991

Khalid Osman Timayare, född 1990

Yasser Sadek, född 1988

Nabil Sadek, född 1983

Taha Shade, född 1987

Mostafa Shade, född 1989

Khaled Shahadeh, född 1990

Omar Shahadeh, född 1987

Liridon Shasha, född 1985

Michael Skråmo, född 1985

Al Amin Sultan, född 1985

Aala Yasin, född 1990

Ahmad Yama Shahab, 1990

Från Malmö:

Osama Krayem, född 1992

Walad Yousef, född 1990

Från Stockholm:

Moqtar Ahmed Mohammad, född 1996

Nur Ali Aydamirov, född 1990

Akar Saman Ali, född 1989

Aydin Sevigin, 1995

Otman El Khamlichi, född 1979

Ahmed Hassan, född 1989

Bilal Sellman, född 1994

Mohamed Belkaid, född 1980

Från Örebro:

Ahmed Barre, född 1990

Farah Mahamed Osman, född 1990

Liban Qadar, född 1991

Från övriga:

Bherlin Dequilla Gildo, född 1978

Jiro Mehho, född 1976

Haris Karichanin, 1989

Visst verkar det vara svenskar med svenska namn som gillar att terrorista runt om i världen, bara massa Andersson, Pettersson och Lundström på listan…? Om ni går in och kollar på länken så ser ni bilder på dem också och vem som helst kan ju se att det är svenskar…

Hur många av dem som är miljöpartister framgår dock inte men med tanke på hur de senaste två veckorna utvecklat sig med Miljöpartiet så finns det nog några stycken…

Skulle vilja veta varför Expressen (och andra medier) konstant väljer att kalla sådant här avskum för svenskar hela tiden? Finns absolut INGET som tyder på att de är svenskar på något sätt. Inget alltså. Inte namn, inte utseende, inte handlingar, inte beteende och så vidare. det finns absolut INGET som gör dem till svenskar!

Så bara sluta att kalla dem svenskar, det enda ni gör är att ni hånar vanliga hyggliga svenskar som försöker göra rätt för sig. Folk blir förbannade! Skriv ut deras nationalitet där de kommer ifrån istället. Samtliga alltså! Var de bott i Sverige är totalt ointressant! Totalt ointressant alltså eftersom det inte handlar om svenskar och svensk kultur! Det enda som är intressant med var de bott i Sverige är hur man ska kunna sätta stenhård bevakning på just de platserna.

Det är fan inte en enda svensk på listan!

MVH

MiT

Annons
Lämna en kommentar

53 kommentarer

    • Kristian

       /  04/28/2016

      Lupin? Att äta?
      Monty Python-avsnittet ni tänker på heter ”Dennis Moore.”

      Svara
  1. Skråmo föddes nog som svensk, men har nu valt att anamma en annan kultur

    Svara
    • Ratatosk

       /  04/28/2016

      Skråmo är faktiskt född i Norge, så inte ens honom kan man kalla svensk.

      Svara
    • MiT

       /  04/28/2016

      Han är väl norsk har jag för mig?

      Svara
      • norskgoy

         /  04/28/2016

        Men han måtte over til Sverige for å ta en søndagstur slik at kunne få drept noen onde yezidier?

        /pun end

        Svara
  2. Fast de kan ju faktiskt vara födda i Sverige som ”andra generationens invandrare”. Tror knappast allihop är det men några är det antagligen.

    Svara
    • Varangian

       /  04/28/2016

      Att en människa är född i Sverige gör inte personen Svensk. Svensk blir du när du lever efter våra seder och bruk. Det gör att en muslim aldrig kan bli Svensk utan att ge upp en stor del av sin ideologi alternativt måste vi Svenskar ge upp vår kultur och tankesätt för att anpassa oss till deras oreformerade religion/ideologi.

      Svara
      • Jans

         /  04/29/2016

        Det gäller att inte blanda ihop legal status/medborgarskap och kulturell tillhörighet.

        Hela problemet bottnar i att det traditionellt sett varit samma sak men nu inte längre är det. Alla som med näbbar och klor kämpar för att man absolut enbart skall få kalla en kulturellt svensk för ”svensk” missar målet. Det är ju uppenbart att även en svenskfödd kulturellt ickesvensk måste kallas svensk när det gäller medborgarskapet.

        Detta missförstånd använder invandringsförespråkare i media hela tiden och skaffar sig därmed ett övertag i debatten. Någon säger att ”han är inte svensk” syftande till kulturen, invandringsförespråkaren håller upp passet och där står svensk och eftersom ingen åtskillnad gjorts mellan kultur och medborgarskap så kommer de som inte tänker så kritiskt att gå med på att personen är svensk på alla sätt. Övertaget bryts genom att snabbt dela upp svenskheten i medborgarskap och kultur. ”Javisst”, kan man säga då, ”han är svensk medborgare, men jag pratade om den kulturella tillhörigheten.”

        Svara
  3. Jonas Aref El Hassan

    ”Jonas”? Ett hebreiskt namn på en islamit …?

    Svara
  4. MiT

     /  04/28/2016

    Den där Landin ska visst vara med Betnér och tala om hur astryggt allt är…

    Svara
    • Kristian

       /  04/28/2016

      Sist Betnér var i farten tror jag det var hos Antonsson (Sjätte Mannen) någon kommenterade att för trettio år sedan hade vi inte alla dessa låsta dörrar, skottsäkert glas, kameror osv. Det behövdes helt enkelt inte. Utanför ”vissa miljöer” och ”vissa områden” var man trygg.

      Svara
    • MiT

       /  04/28/2016

      Jag hade en liten diskussion med Landin på twitter men antingen tog han twitterkväll tidigt eller så vill han bara höra att Sverige är astryggt. Tror man kan finna alla tweetar på något sätt under den här.

      Twitter är lite skumma med hur de visar tweetarna så ni får nog klura lite för att få sammanhang 😛

      Svara
  5. Olof

     /  04/28/2016

    Möjligtvis är de svenska medborgare, men jag tror knappast de själva ser sig som svenskar. Både de själva och vi faktiska ‘svenskar’ blir kränkta av att kalla dem det. Så jag håller med, lägg av att kalla dem svenskar, de har ingenting gemensamt med den svenska kulturen och varken vill bli en del av den eller skulle välkomnas i den med de värderingar de har.

    ”Svenska medborgare” täcker gott och väl in deras relation till Sverige, svensk därmot bör reserveras för dem som faktiskt ser sig själva som en del av den svenska kulturen (oavsett ursprung naturligtvis, man kan mycket väl vara svensk även om man råkar vara andra, eller till och med första generationens invandrare. Men det krävs att man faktiskt vill och anpassar sig då. Som svenskar gör. Inte åker på terrorresor utan knyter handen i fickan och biter ihop när man är förbannad på orättvisor.).

    Svara
    • MiT

       /  04/28/2016

      Jag tycker på allvar att man ska börja använda uttrycket ”Papperssvensk”, det säger mycket mer.
      https://toklandet.wordpress.com/2015/12/05/dags-att-borja-anvanda-ordet-papperssvensk-igen/

      Svara
    • Rikard

       /  04/28/2016

      Hej.

      Svensk betyder numera att du har rätt till att få bidrag finansierade via skatt erlagd i Sverige.

      Man kan annars göra som jag gjort till förbannelse gentemot Palestinakramande kollegor: be debattmotståndaren definiera på vad sätt en palestinsk folkgruppstillhörighet existerar. Dra paralleller utifrån deras resonemang (geografi, tid, språk, sedvänjor et c) till Sverige. Räkna utstående senor i halsen och bultande tinning-vener när de fullständigt blåser topplocket.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, lärare

      Svara
    • Jans

       /  04/29/2016

      Var det inte del i Hanna Stjärnes dekret till sina undersåtar att man inte skulle använda uttrycket ”svenska medborgare”? Ganska enkelt att räkna ut varför.

      Svara
  6. MiT

     /  04/28/2016

    Svara
    • Pelle2

       /  04/29/2016

      Vilka är det hon menar som inte tycker att våld mot kvinnor är ett problem ?
      Vilka åtgärder utöver de vi gör vill hon att vi tar till mot kvinnovåldet ?

      Det mesta våldet mot kvinnor sker i det egna hemmet och förövaren är
      den man de har ett förhållande med. Det brukar även feministerna mena.

      Vad skall vi göra åt det ? Inreda alla hem med en kamera kopplad till polisen ?
      Skulle dom själva vilja bli kameraövervakade i hemmet och är det en rimlig åtgärd
      med tanke på att de flesta av oss aldrig skulle komma på tanken att misshandla och kränka någon annan överhuvudtaget ?

      Sedan sker även överfall mot kvinnor i det offentliga precis som att män blir utsatta för våld.
      Vad vill hon göra åt det ? Kameror i varenda lyktstolpe eller en polis i varje gathörn ?
      Är det en rimlig insats och kostnad i förhållande till antalet drabbade ?

      Sedan tycker även jag att det är för jävligt med allt våld som begås i samband med idrottstävlingar. Se till att bannlysa dom som inte kan sköta sig och låt dom aldrig mer få gå på en tävling/match.

      Svara
    • Pet

       /  04/29/2016

      Fantastisk fråga. Jag har en till; varför blir jag upprörd när rådjur ätit upp mina tulpaner? Eller låt mig ställa den på nytt, något förändrad; varför blir jag och rådjuren upprörda när min granne hällt makadam över mina tulpaner?

      Svara
  7. MiT

     /  04/28/2016

    Skrivet av Sara Thiringer som var/är en av Rädda Barnens ungdomsförbunds ordförande (eller vad fan det kan heta där) tillsammans med Jorge Londono. De är välkända galningar som ser rasism och diskriminering bara de går på toaletten.
    Här är lite om dem sen innan, det mesta finns på twitter, de båda är totalt galna av giftet postmodernism
    https://toklandet.wordpress.com/2014/03/05/sverige-oversammat-av-idioti/
    https://toklandet.wordpress.com/2014/04/18/de-radda-barnens-ungdomsforbund-igen/

    Svara
    • maria

       /  04/28/2016

      en isolerad vadderad cell kanske vore något för Sara? 0 risk att bli kränkt där inne! Dessutom skulle hon bli tillsagd när det är matdags, skitdags och sovdags. Ber hon om en tvångströja skulle hon även bli matad och torkad i röven! Perfekt! Inget hemskt eget ansvar där inne minsann. Hennes föräldrar måste vara så stolta över att ha uppfostrat en jättebebis. Har hon fortfarande napp tro?

      Svara
    • Jans

       /  04/29/2016

      Tror ni de studerar kvantfysik, astronomi eller molekylärbiologi?
      Alltså att de sitter men stora tjocka böcker och kämpar till sena natten för att spetsa tentorna?
      Eller tror ni de studerar något lite mer bekvämt? Kanske ”kritiska vithetsstudier” eller ”genusteologi”?

      Svara
  8. Jan

     /  04/28/2016

    De prövade ju ”svenska medborgare” men det ansågs ju vara rasism. Invandrare gick ju heller inte. Så svenskar är det enda som återstår. Jag har dock hört en variant på det där: svenska svenskar (för etniska svenskar). Uttalat av en invandrarflicka. Ytterligare en variant är väl ”nysvenskar”. men även det anses ju rasistiskt. Så tryggast är nog att kalla alla från tredje världen för svenskar. Då går man fri från kritik från samhällseliten.

    Svara
  9. MiT

     /  04/28/2016

    ”Fler tjejer vill lära sig självförsvar efter rapporter om överfall”
    http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1646&artikel=6420544

    Svara
    • Jan

       /  04/28/2016

      Visst, feministiskt självförsvar funkar säkert mot en grupp afghanska pojkmän…

      Svara
  10. GL

     /  04/28/2016

    Skön satir angående de som jobbar på P3.
    Nåt som är nästan ännu roligare är hur många vänstermänniskor som nog inte fattat att det är satir. 😀

    Svara
    • Jan

       /  04/28/2016

      P3 på min tid var Kjell Alinge, Kaj Kindvall, Ulf Elfving med flera. Och utmärkta program som Eldorado, Efter Tre och Rally. Vad hände sen? Inte fan blev det bättre…

      Svara
  11. Pelle2

     /  04/28/2016

    OT:
    Rebecca och Fiona visar hur starka de feministiska kvinnorna är som hela tiden begär att män skall backa och lämna plats för kvinnorna.
    Vad hände med stridsropet kvinnor kan ?
    Nu är det ändrat till kvinnor behöver hjälp för att kunna konkurrera med männen om attraktiva positioner i samhället.

    Det är också konstigt att samma kvinnor som begär positiv särbehandling på mansdominerade områden aldrig tycker att det är en bra ide´med positiv särbehandling
    av män på något område.

    http://unvis.it/www.expressen.se/noje/rebecca-och-fiona-killar-maste-backa/

    Svara
    • Jan

       /  04/28/2016

      Vart ska alla de svaga kvinnorna ta vägen i feministernas Utopia? Feminismen tycks bara ha plats för starka kvinnor. Ska de svaga kvinnorna sorteras bort på samma sätt som de vita medelålders männen? Och om dessa kvinnor är så starka som det ständigt påpekas; varför behöver de hela tiden stöttas och tyckas synd om? Är det de starka som behöver samhällets stöd?

      Svara
      • Frida Gustavlin

         /  04/29/2016

        Vi feminister har på sätt och vis likheter med de vita i apartheidens Sydafrika, men det får en inte säga… *blink *blink

        Där fanns en grundmurad inställning att vita var bättre än svarta, vilket var oppeigt rasistiskt, men som gav de vita en berättigande känsla av överlägsenhet. Liksom: Jag är vit, jag är en underskattad kraft, jag får sitta i den bättre delen av bussen. Vi feminister ser dock gärna att vi tar lärdom av de viktiga kunskaperna som präglade Apartheiden.

        För samma sak gäller för oss svenska feminister, jag är kvinna, därför har jag en inneboende kunskap, eftersom jag måste jobba fem gånger så hårt som en man för att komma någonstans. Ta bara mitt egna exempel, jag jobbar jag som peppig D.J. på Dovas (för er icke Stockholmsorienterade, en krog i den lägre prisklassen), men, hade jag varit kodad som man så hade jag fyllt Nationalarenan i solna tre gånger så fort som Swedish housemafia, eftersom jag är kvinna, och är mycket bättre än männen.

        Så en säger bara en sak, backa män!

        #backastarkakvinnorutanerkändtalangfördeärpeppigast #aparthen

        Svara
        • Pelle2

           /  04/29/2016

          Det var ett understatement att kalla Dovas för en krog i den lägre prisklassen.
          Sylta är det ord som kommer för mig när jag tänker på Dovas 😉

          Om Rebecca och Fiona och deras feministiska artistkamrater nu är så jäkla bra som dom påstår så behöver väl ingen man backa för att släppa fram dom ?
          Då borde det enbart vara dom som bokades och inte en massa kassa män..

          De som driver festivaler i stor skala brukar inte kännetecknas av att göra det av välgörenhetsskäl utan de bokar de artister som genererar mest intäkter.

          Rebecca och Fiona och Zara Larsson t.ex verkar däremot tycka att arrangörerna skall boka flera kvinnor oavsett om de drar publik eller ej och enbart utifrån artistens
          kön.

          Säger som jag brukar. Sluta gnäll alla feministiska artister och starta en egen festival.
          Då kan ni boka enbart kvinnliga artister om det roar er.

          Svara
          • Frida Gustavlin

             /  04/29/2016

            Pelle2:s resonemang är typiskt för patriarkatet, unken hatreorik, här kan så klart Veronica Palms peppiga systerskapskampanj göra mycket gott!

            http://www.expressen.se/debatt/kvinnor-maste-vara-sa-mycket-battre-an-man/

            För Veronica Palm vet att kvinnor aldrig gör fel, å då gäller det att alla kvinnor backar alla kvinnor. Viktigaste är att kvinnliga partiledare backar kvinnliga partiledare. För de är i extremt stor minoritet, och har det superjättetufft.

            En hoppas att F! kommer in i nästa val och SD åker ut, för F!:s tre partiledare är alla kvinnor, dvs 100% jämställt.

            Som det ser ut nu är 5 av 9 riksdagspartiledare nämligen, män! Fi fan!

            Men om det blir enligt min dröm så har vi åtminstone 7 av 11, det räcker så klart inte på långa vägar, men det är en bit på vägen till en jämställd riksdag!

            Kampen fortsätter, pepp!
            __________________________
            #backainteSvenOttoLittorin
            #backaMariaBorelius
            #backaCeciliaStegöChiló
            #backainteFridolin
            #backaRomson

            __________________________

            Rädda barnen byter nu namn till Backa flickebarnen, stöd vår kamp för ett jämställt samhälle där alla barn är flickor eller transgender, sätt in 50 kronor på 90 666 – 0

          • Pelle2

             /  04/29/2016

            Japp, Frida. Självklart är jag en ond patriark som säger att kvinnor kan och förväntar mig att dom skall ta ett eget ansvar för sin utveckling 😉

  12. MiT

     /  04/28/2016

    ”Tre olika Malmöföreningar ville lyssna på bin Ladins förra mentor”
    http://www.sydsvenskan.se/sverige/tre-malmoforeningar-ville-lyssna-pa-antisemitiske-predikanten/

    Svara
    • Pelle2

       /  04/29/2016

      Det säger en hel del om vilket parti Miljöpartiet är..

      Svara
    • Frida Gustavlin

       /  04/29/2016

      Look whos talking:

      ”Judarna anser sig ha rätt att döda alla som inte anammar deras religion”, påstod al-Ouda. ”Bakar matze (bröd) med människoblod. De tror det för dem närmare deras falske gud Javeh”

      Att införa Sharia på fredlig väg, och sedan, som Yasri Khan antyder är relevant, att ett rättsäkert system finns på plats så att man inte råkar avrätta kättare av misstag. En humanistisk och feministisk islam är vad det är, en fredens religion.

      Pepp!

      Svara
  13. Motkraft

     /  04/28/2016

    Anders Lindberg ger inte upp sin smutskastningskampanj mot SD. Aftonbladet har gjort ett undersökande reportage om Soldiers of Odin och Anders Lindberg hakar på detta och skriver en krönika med rubriken

    Blir Soldiers of Odin SD:s väpnade gren?

    Anders Lindberg måste vara en av de ohederligaste journalisterna som går att hitta. Det är ok att tycka illa om Soldiers of Odin och det är ok att tycka illa om Sverigedemokraterna. Men han gör kringelikrokar för att nå sin slutledning utan något krav på logik eller anständighet

    http://unvis.it/http://www.aftonbladet.se/ledare/ledarkronika/anderslindberg/article22721322.ab

    Svara
    • Pelle2

       /  04/29/2016

      Inte för att jag har något till övers för Soldiers of Odin men det är konstigt att sådana som Lindberg sällan eller aldrig har något problem med vänsterns stormtrupper i Afa och RF.
      Tvärtom bruka vänsterpolitiker hylla dom så länge dom spöar upp människor med fel politisk åsikt…

      Svara
      • Frida Gustavlin

         /  04/29/2016

        SD:s formulering var öppet mål för en som Anders Lindberg.

        ”I oktober deklarerade Sverigedemokraterna att de skulle byta strategi och fokusera på det utomparlamentariska arbetet.”

        Lindberg assosicerar ordet utomparlamentarisk, med viss rätt, till den autonoma vänstern, eller anarkistisk civil olydnad, vilket jag inte tror var SD:s avsikt, utan snarare använda sina medlemmars tid åt att skriva debattartiklar, hålla torgmöten, dela ut flygblad och annat som partier gör i valtider, inte gå ut på gator med järnrör.

        Utomparlamentariskt var ett uselt ordval av SD och mer än ohederligt tolkat av Lindberg.

        Man får en känsla av att Anders Lindberg faktiskt får ribba på riktigt när han skriver ”väpnad gren”, det låter så dystopiskt och mäktigt att rödvinsglaset skakar av suggererad frossa.

        Sedan åker den obligatoriska foliehatten så klart på…

        ”Samtidigt som man vill visa upp ett städat yttre har partiet byggt upp en hel djungel av hatsajter som sprider den högerextrema världsbilden och trakasserar meningsmotståndare på nätet.”

        Toklandet är förstås en sida som är organiserad av Sverigedemokraterna, den som skriver under pseudonymen M_I_T är ingen annan än Vladimir Vladimirovitj Putin i egen person, för det är sant, för det känner Anders Lindberg.

        /Frida

        Svara
        • Senior

           /  04/29/2016

          Det var ju vad Lars Ohly sade i sitt tal vid valnederlaget 2006.
          Han uppmanade ju sina kommunistvänner i autonoma vänstern till ”utomparlamentariska metoder” då folket valde fel. Som tur var nappade de inte riktigt på iden om revolution.

          Ådalen -31 kanske ligger för färskt i minnet….
          Där finns intressant fakta som media förtigit gällande det debaclet när kommunistiska agitatörer försökte starta en revolt med misslyckat resultat. Där kan man verkligen prata om historierevision… Liksom medias tolkning av IB affären.

          Svara
  14. Jan

     /  04/29/2016

    Anders Lindberg skiter i nationen Sverige. För honom är det en personlig godhetstävling. Och Anders går all-in. Inte ens det berömda kaklet stoppar honom. Kan någon vara godare än Anders?

    Svara
    • Trolletplit

       /  04/29/2016

      För att knyta än till MiT ts.
      Vi avenskar som är födda med svenska föräldrar. Vi måste få ha en kultur, precis som en same, klan i Afrika, osv.

      En svensk idag är ju inte min kulturgrupp. Jag kan ju inte ens med lite god vilja låtsas att Iman Ahmnjhutrs tillhör min grupp.
      Ja, inte ens Mogens Nielsen gör
      Det är ju rasism att exkludera någon ur just gruppen Sverige.

      Då skapar vi ett ord för det som förr var det bi kallade svensk. Där man inte ingår i gruppen om man inte har rätt kultur.

      Viking?
      Van?
      Nordbo
      Äkta nordbo

      Det är ju faktiskt fritt att definiera nya ord.
      I ovanstående så ingår dock alla vita nordbor. Det kanske är framtiden.
      Vi ”äkta nordbor.”

      Trolletplit. Äkta nordbo

      Svara
      • Jans

         /  04/29/2016

        Problemet med det resonemanget är att den bygger på samma kategorier som den identitetspolitiska nyrasismen, nämligen hudfärg och/eller genetik.

        Jag tycker den uppdelningen är förrädisk i en värld där människor på ett helt annat sätt än tidigare kan flytta och anamma olika kulturer. Menar du alltså att en (i unga år) utlandsadopterads barn inte kan räknas som svenskar trots att både föräldrarna och de själva kulturellt sett är svenska helt och hållet. De har inga andra band till någon annan kultur, de har däremot ett genetiskt material som man kan härleda till en annan geografisk region. Är det väsentligt i någon praktisk betydelse annat än möjligen gällande ärftliga sjukdomar? Hur många generationer framåt skall det i så fall gälla? Hur mycket skall hudfärgen få avvika från vit innan man klassificeras som… Ja som vad?

        Jag låter gladeligen vänstern hålla på med sina rasistiska hudfärgsanalyser och koncentrerar mig mycket hellre på det kulturella för det är det som påverkar vardagslivet i Sverige.

        Svara
        • Trolletplit äkta svensk

           /  04/29/2016

          Nja. I den gruppen så kan man inte vara äkta nordbo.
          Lika lite som jag kan vara äkta afrikan etc.
          Poängen är att vi måste också få vara en exklusiv grupp, likväl som den svenska somalier, som kan vara svensk och somalier.
          Jag är svensk och äkta nordbo.

          Trolletplit. Äkta svensk. (visst är det lite provocerande att vi tar plats)

          Svara
          • Senior

             /  04/29/2016

            Man kanske kan benämna som ”sekulär svensk” eller ”kulturell svensk”?

  15. Jans

     /  04/29/2016

    En del kan mycket väl vara födda i Sverige (liksom Yasri Khan) och då är de naturligtvis svenskar, svenska medborgare, legal status som svenskar, svenskt pass. De har en däremot en ickesvensk kulturell bakgrund och med största sannolikhet utlandsfödda föräldrar. Kulturellt sett är de inte svenskar.

    Detta faktum visar väl med all önskvärd tydlighet vad det är för ett framtida Sverige vi långsamt rör oss mot om vi låter immigrationen fortsätta på ett sätt som byter ut befolkningen mot företrädelsevis MENA-folk. Detta är ett exempel på framtida svenskar. De kommer inte att bli färre med åren heller. Expressen gör helt rätt i att kalla dem svenskar för det tydliggör vilket oerhört allvarligt läge landet håller på att försätta sig i.

    Svara
  16. Terroristen Krayem vill till svensk fängelse.(Är Kopplad till Paris och Bryssel) Så klart vill man till fängelse där omhändertagandet är som på hotell om man bortser den låsta ytterdörren. Kan vi inte hyra något i Sibirien eller Nordkorea för den här typen av brott?

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  04/29/2016

      Det var en strålande idé, Norrmännen har ju lagt ut sina fångar på entrepenad till bland annat Belgien. De har ju sådana där superhögsäkerhetsfängelser som man tydligen blir tokig av att sitta på.

      Jag kan inget om Fransk straffrätt, men som jag förstår enligt Wikipedia så har de lyckligtvis äkta livstidsstraff, sådant där riktigt livstidsstraff där du aldrig blir utsläppt någonsin, inte förrän dagen du stängt ögonlocken för sista gången.

      Om det kan bli aktuellt i detta fall vette gudarna. Men om en fransk-svensk fångtransferering skulle äventyra verkställandet av ett sådant straff vore det skandalernas skandal.

      /Frida

      Svara
  1. Avtjäna straffet i Sverige eller ruttna bort någon annanstans? | WTF?
  2. Påminnelse inför valet: Del 4 | WTF?

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com-logga

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.

%d bloggare gillar detta: