Att bara vara normal

@notch på twitter, han som skapade Minecraft, är en skitmagnet på twitter. Han får oceaner av skit kastat på sig på grund av inget skäl alls. Inget skäl alls alltså. Om inte vara rätt normal är ett skäl för det är nog det enda han varit. Så fort han är normal, tänker normalt, pratar normala saker, skriver normala saker och så vidare så kastas det skit på honom.

De som attackerar är för det mesta radikalfeminister eller Social Justice Warriors (skiljer det något mellan dem…?). @notch har FLERA gånger noga påpekat att han är FÖR jämställdhet med allt vad det innebär, det finns nog ingen som med minsta lilla heder kvar som kan säga att han ger uttryck för det motsatta. Han har sagt att han är PRO feminism men ändå så bara ÖSER folk skit på honom, det skrivs artiklar där man rakt ut ljuger om vad han säger och så vidare. Att han är PRO betyder dock inte att han accepterar allt det galna som finns där idag utan han säger vad saker är.

Problemet är ju det som kallas feminism idag inte är samma sak som @notch och jag och en jävla massa annat folk tycker var/är bra utan något helt annat. Jag har sagt det flera gånger att feminismen är kapad av radikalfeminismen för att snylta på namnet. De har inget gemensamt alls. Och feminismen lät dem kapa det utan ett minsta pip till försvar så nu sitter vi där med Svarte Petter. När man pratar om feminism idag, i till exempel media, så pratar man om radikalfeminism vilket är en ytterkantsvänsterideologi. Där finns bara kamp, krig, revolution, hat, blod och så vidare. Man torgför det som jämställdhet, lika rättigheter och så vidare men det finns inget sånt alls i radikalfeminismen utan bara det motsatta.

Radikalfeminismen drivs på av genusfältet som också har nästlat sig in i snart alla verksamheter och vill styra och ställa. Det enda de någonsin har bidragit med är att rasera fungerande saker, de kommer aldrig att bidra med någon enda liten positiv sak till samhället. De drivs bara av viljan att ännu en gång försöka skapa Homo Sovjeticus, den nya människan. Man använder barnen i Sverige i detta gigantiska experiment och folk jublar istället för att förfäras. Vi får folk/galningar som pratar om styrelseplatser i toppbörsbolag som om det vore en jämställdhetsfråga och inte ett LITET särintresse för statusgiriga typer som vill ha statusen gratis. Just det, en av de som klagar högst gick själv från praktikant till VD trots att det enligt henne själv är helt självklart omöjligt att bli VD om ingen annan av exakt hennes hudfärg också är VD som man kan se upp till… Av någon märklig anledning tycker samma människor att ”jämställdheten” i bottenskiktet är alldeles utmärkt, där vill de absolut inte kvotera in någon, framför allt inte sig själva…

Tillbaka till @notch igen. För ett par dagar sedan så skrev en det här på twitter

notch

notch1

Och han svarade sådär. En mycket bra definition på vad uttrycket innebär, hur det används och vilket syfte det har. En helt oskyldig och helt korrekt rättelse om vad ett uttryck betyder och hur det används alltså. Sen tog det fart ordentligt kan man säga…

Jag tar med några från tråden som tweeten ovan skapade och som ni hittar här, där finns hundratals tweetar alltså…

notch2

Ägd så att säga…

notch3

Många sådana här finns det, som om det är argument.

notch4

notch5

Vilket folk det finns…

notch6

notch7

Ouch!

notch8

notch9

notch10

notch11

Var fick han det ifrån?

notch12

notch13

notch14

Oh snap  😀

notch15

notch16

notch18

notch17

Så när han säger exakt vad uttrycket innebär så kastar han någon till vargarna? Really? Och han har inte med ett enda ord pratat om sig själv…

notch19

”Anti-women ideas” att säga vad en sak betyder? Är ju horribelt…

notch20

Han ska läsa ”women’s studies” tycker en person…

notch21

notch22

Några från den tråden alltså. Han resonerar helt logiskt, ger logiska svar på ren dynga och ÄNDÅ ger de sig på honom? Fixar de inte att ta till sig logiska resonemang? Att någon enstaka inte klarar det är väl väntat men så många? De klarar ju inte ens av att läsa det han skriver och förstå orden som kommer efter varandra och som formar meningar…?

Många som ger sig in i det gör det nog av ren avundsjuka, de klarar inte av att han är miljardär. I dollar… och samtidigt vågar ha en egen åsikt om saker och ting. De är så vana vid att folk som har genomslag är kuvade av rädsla att förlora sin inkomst att de bara måste hålla med och hylla skit oavsett om de vet att det är skit. Han har så många Fuck Off-dollar på sitt konto och det stör dem så mycket att de nästan går upp i limningen.

De verkar anse att bara för han är rik och har inflytande via sin plattform så ska han hålla käft och låta folk påstå vad som helst, att han är oansvarig som faktiskt svarar på deras infantila saker. Det är i själva verket tvärtom, han TAR stort ansvar med sin plattform och pekar ut idiotiska saker då och då, för att rätta till skevheter. Det ska han ha respekt för eftersom det hade varit MYCKET enklare för honom att bara skita i det! Fler borde följa hans exempel istället för att vara så jävla fega och rädda om sitt eget arsle, tänker på de vi har i Sverige med Gardell, Schyffert, Ernman med flera. De är uppenbart bara posörer som vill bättra på sitt varumärke men när dammet lagt sig framöver så kommer folk bara komma ihåg deras poserande. De klagar på folk som är oroliga när det är mycket månad kvar av lönen, säger att man måste vara solidarisk, kallar dem fula saker hela tiden samtidigt som de själva skatteplanerar så mycket det bara går för att slippa betala skatt, tar ut mångmiljonbelopp som utdelning istället för lön för att minimera skatten och så vidare.

Han är en av få ”kändisar” med massor av följare som faktiskt har ryggrad och då och då säger något vettigt och viktigt, de vi har i Sverige som har många följare har inte många följare för att de säger något vettigt eller viktigt utan enbart för att de är kändisar. För de säger extremt sällan något vettigt utan tvärtom, de sprider mest skräp. Massor av dem har många följare enbart för deras jobb, till exempel journalister. Skulle samma människor inte vara journalister skulle de knappt ha tresiffrigt följarantal för mer intressanta är de inte.

Det finns massor med mer tweetar som han svarar på om ni går in på hans twitterkonto, gå in och läs och bli en prepper för alla dessa galningar ska visst vara framtiden sägs det…

Erik på Genusdebatten har också tagit upp det här lilla twitterkriget mot @notch som de aldrig kommer att vinna eftersom han använder logiskt tänkande och har massor av Fuck Off-dollar på kontot.

MVH

MiT

Annonser
Följande inlägg
Lämna en kommentar

65 kommentarer

  1. MiT

     /  05/26/2016

    Svara
  2. MiT

     /  05/26/2016

    Svara
  3. Jans

     /  05/26/2016

    Det som alla verkar missa i diskussionen är att det definitivt finns besserwissrar som talar om för folk ”hur det ligger till” men att de naturligtvis finns både bland män och kvinnor. I denna tråd verkar det dock vara övervikt av män som förklarar för notch hur det ligger till vilket är ganska komiskt.

    Svara
  4. Majsan

     /  05/26/2016

    Obehaglig läsning varje gång då någon in i det längsta försöker hålla hövlig ton och förklara sin ståndpunkt. För döva öron/ögon. Och varje gång undrar jag hur stor del av befolkningarna som med lätthet håller den låga nivån, vad det nu gäller.

    Jag hoppas innerligt de är mycket färre än vad de verkar vara.

    Svara
    • Icke-svensk

       /  05/26/2016

      Sorry, I’m very tired so this post will me in english.

      I often wonder where this all is going. Some say these streams are loosing influence or otherwise will loose it soon, but I’m not so sure about it. To me it seems that these ”ideas” already have reached al lot of people in all layer of Western society and my guess is that it will get a lot worse.

      Svara
  5. ALLIANSPARTIERNA I HUSBY IDAG

    Svara
  6. Frida Gustavlin

     /  05/26/2016

    Konstigt att Aftonbladet, Expressen, DN-kultur, P1-Kultur, med flera inte uppmärksammat detta lilla pinsamma Twitterbråk. De brukar ju vara snabba på sådant. Men det kanske inte är intressant när Sveriges 15.e mest förmögna person ger svar på tal. Eller förresten, glöm det.

    Svara
  7. 5 poliser är fler än 4 alliansledare:

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  05/26/2016

      Kul. Jag gissar att om man kör en panoramabild så ser man att 50 poliser är fler än fyra partiledare.

      Kul att de pker ut dit, men om de ska se hur det ser ut på riktigt, gör ett återbesök utan poliser senare ikväll.

      Svara
    • JW

       /  05/26/2016

      Jag såg 9 poliser (4 säpo, 5 uniformer).

      Svara
      • Frida Gustavlin

         /  05/27/2016

        Nu klandrar jag dem inte, men att det inte fanns back-up runt husknuten i form av kravallpolis tar jag för osannolikt.

        Svara
  8. Jan

     /  05/26/2016

    Nå, feminismen är ingen vänsterideologi. Det är identitetspolitik precis som antirasismen och hbtq-komplexet. Stalin eller Marx (för den delen) skulle gjort processen kort med sådan liberalism. Frank Baude hoppade av KPMLr just på grund av daltandet med romer och bögar. Man kan inte klistra allt som är dåligt på vänstern.

    Svara
    • Jans

       /  05/26/2016

      Är det inte så att vänstern precis som alla andra politiska rörelser utvecklas och förändras? Vad Marx sade för mer än hundra år är av historiskt intresse men inte relevant som någon slags absolut sanning för dagens politiska etiketter. Och vad någon homofob kommunist i ett mikroskopiskt litet stolleparti tyckte för fyrtio år sedan hör väl snarare hemma på avdelningen humor? Identitetspolitiken omfamnas av vänstern högt väsentligt, den kanske inte enbart är en vänsterideologi men den är en väsentligt del av alla inflytelserika vänsterrörelser i Sverige i dag – så den är vänster.

      Svara
      • Jan

         /  05/26/2016

        Och höger. Den omfamnas av Liberalerna, Centerpartiet, Moderaterna och, till och med, Kristdemokraterna.

        Svara
        • Senior

           /  05/26/2016

          Ja, för att vi inte har någon höger i Sverige.
          De kallar sig höger, men de är vänster….
          Detta påvisas definitivt efter valet 2014 och DÖ.

          Likheterna med nedanstående land är slående om man bara törs öppna ögonen och se verkligheten för vad den är:

          ”Efter krigsslutet slogs det tyska kommunistpartiet KPD och det socialdemokratiska partiet SPD under sovjetiska påtryckningar samman till Tysklands socialistiska enhetsparti, (SED). Vid sidan av detta statsbärande parti fanns fyra lagliga politiska partier: Tysklands liberaldemokratiska parti (liberalism), Tysklands nationaldemokratiska parti (nationalism), Kristdemokratiska unionen (kristdemokrati) och Tysklands demokratiska bondeparti (agrart), som sammanfördes under SED:s ledning på en enhetlig vallista, den Nationella fronten. På denna lista fanns även organisationer, till exempel fackföreningar representerade.

          Tysklands Demokratiska Bondeparti
          Tysklands Liberaldemokratiska Parti
          Christlich-Demokratische Union Deutschlands (DDR)
          Nationaldemokratiska partiet i Tyskland
          Typiskt för Östtyskland var massorganisationerna som SED:s förlängda politiska arm i samhället:

          Demokratischer Frauenbund Deutschlands (DFD)
          Freie Deutsche Jugend (FDJ)
          Pionierorganisation Ernst Thälmann
          Freier Deutscher Gewerkschaftsbund (FDGB)
          Kulturbund (KB)
          Vereinigung der gegenseitigen Bauernhilfe (VdgB)”

          https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Östtyskland

          Jämför styrelseskicket i DDR med hur den svenska ”arbetarrörelsen” som styr sverige är uppbyggt:

          ”Den socialistiska rörelsen har många förgreningar. I Sverige har socialdemokratin alltid varit den dominerande kraften i arbetarrörelsen, följt av Vänsterpartiet. Inflytandet partierna inom arbetarrörelsen har varierat under olika decennier och fackförbund och organisationer inom arbetarrörelsen. I Sverige samarbetade socialdemokraterna med Sveriges Socialdemokratiska Vänsterparti (SSV) och liberalerna för att uppnå demokrati och allmän rösträtt.

          1921 SSV namn till Sveriges kommunistiska parti, SKP. Organisationen var det parti och organisation som representerade den kommunistiska delen av svensk arbetarrörelse. Partiet har successivt ändrat politisk ideologi och position och under 1900-talet, från kommunism till demokratisk socialism. Dagens Vänsterpartiet är SKP:s efterföljare och ser sig själv som ett feministiskt och socialistiskt parti och därför också bytt namn.

          Organisationer utanför arbetarrörelsen, den yttersta vänstern i synnerhet, har alltid kännetecknats av splittring och stort antal partier och fraktioner har funnits under åren.

          År 2006 är följande socialistiska partier aktiva:

          Riksdagspartier:

          Socialdemokratiska Arbetarepartiet: Socialdemokraterna får det starkast Metall facket stödet då 62,7 procent uppgav att de röstade på partiet. Bland övriga LO-medlemmar röstade 54,4 procent på dem.[5] SSU är Socialdemokraternas ungdomsförbund sedan 1917.
          Vänsterpartiet: Enligt undersökning röstade bara 7,2 procent av metallarna på partiet. Motsvarande siffra för LO-medlemmarna var, enligt Sveriges Televisions valundersökning, 10,4 procent.[5]
          Övriga partier:

          Arbetarpartiet, utbrytning ur Rättvisepartiet socialisterna.
          Kommunistiska Partiet, tidigare KPML(r).
          Rättvisepartiet Socialisterna, tidigare Arbetarförbundet Offensiv.
          Socialistiska Partiet, tidigare Kommunistiska Arbetarförbundet.
          Sveriges kommunistiska parti(före 1995: Arbetarpartiet Kommunisterna).
          Den fackliga grenen:

          Landsorganisationen (LO): LO består av 14 medlemsförbund och grunder sig på demokratisk socialistisk ideologi. Dessa förbund organiserar arbetare inom både den privata och offentliga sektorn. LO har under sin historia samverkat med Socialdemokraterna, och till viss del även vänsterpartiet.
          Sveriges Arbetares Centralorganisation, är den syndikalistiska delen av svensk arbetarrörelse.
          Större ungdomsförbund:

          Sveriges socialdemokratiska ungdomsförbund (SSU)
          Ung Vänster
          Syndikalistiska Ungdomsförbundet (SUF)
          Övriga grenar:

          Kooperativa Förbundet (KF)
          Arbetarnas Bildningsförbund (ABF)
          Unga Örnar
          Arbetarrörelsens Arkiv och Bibliotek (Arbark)
          Folkets Hus och Parker
          Verdandi
          Fonus
          Arbetarnas Teaterförbund
          Riksbyggen
          HSB”

          https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Arbetarrörelsen

          Svara
          • Jan

             /  05/26/2016

            Att jämföra den svenska arbetarrörelsen med sovjetiska lydrepubliker i Öst är bara larvigt. Sådant moderater ägnar sig åt.

          • Senior

             /  05/26/2016

            Nej, det är sådant högermänniskor ägnar sig åt, inte moderater.
            Högermänniskor som vill bryta sig ur denna socialistiska plåga.
            Det verkar inte moderaterna vara intresserade av.

          • Senior

             /  05/26/2016

            Larvigt får stå för dig. Jag tycker likheterna är större än skillnaderna.
            Är ditt enda svar att det är larvigt istället för att bemöta det i sak säger det mer om din debatteknik än något annat, och påvisar att du helt enkelt saknar argument för ett seriöst bemötande. -Vem är det egentligen som är larvig?

          • Pelle2

             /  05/27/2016

            @Jan
            Vänstern å sin sida ägnar sig åt att kalla alla till höger om S för Nazister så
            de är precis lika mycket, om inte mera, en samling skitspridare..
            Det var väl vår vän Anders Lindberg i Aftonbladet som påstod att högern bedriver smutsiga kampanjer mot vänstern och det är ju verkligen att kasta sten i glashus när hans egen ledarredaktion består av sådana som Fredrik Virtanen,Daniel Swedin och Karin Pettersson som ägnar det mesta av sin vakna tid åt att smutskasta sina åsiktsmotståndare.Han själv är ju heller inte så dålig på att driva negativa kampanjer…

    • Rikard

       /  05/26/2016

      Hej.

      Apropå ideologiskt dödgrävande och doktrinlära kanske nedanstående länk är intressant (inte riktat mot dig direkt Jan, men det verkade passa bäst påhängt till din post). För övrigt kan man kanske enas över de ideologiska skyttegravarna om att dagens feminism är en i hög grad samhällsskadlig företeelse med stark pöbelmentalitet och demagogisk populism som ledstjärna?

      [https://www.marxists.org/archive/zetkin/1920/lenin/zetkin1.htm]

      Ett inledande citat:
      ”We must create a powerful international women’s movement, on a clear theoretical basis”, Lenin began. “There is no good practice without Marxist theory, that is clear. The greatest clarity of principle is necessary for us communists in this question. There must be a sharp distinction between ourselves and all other Parties. Unfortunately, our Second World Congress did not deal with this question. It was brought forward, but no decision arrived at. The matter is still in commission, which should draw up a resolution, theses, directions. Up to the present, however, they haven’t got very far. You will have to help.”
      Vladimir Lenin, 1920, citerad av Clara Zetkin

      Kvinnorörelsen har rötter både i klassisk liberalism och Marx, Engels och den kommunism som växte ur deras skrifter. Idag kombineras de värsta bitarna till en ‘pest & kolera’-situation.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, lärare

      Svara
    • Senior

       /  05/27/2016

      @Jan:

      ”Nå, feminismen är ingen vänsterideologi. Det är identitetspolitik precis som antirasismen och hbtq-komplexet.”

      Vad är då vänsterns ”klasskamp” om inte identitetspolitik?
      ”Arbetare” mot ”överklass”?

      Alltid detta vänsterhat mot ”de rika”?

      Alla vänsterideologier bygger på identitetspolitik, det är precis det som definierar vänster!
      Kollektivet före individen, du vet… -Vilket kollektiv frågan sedan gäller är bara intern vänsterkonkurrens.

      Svara
      • Jans

         /  05/27/2016

        Ungefär min poäng fast bättre uttryckt. Det var det marxistiska i identitetspolitiken jag var ute efter. Sedan det att högerpartierna också anammar identitetspolitiska idéer tror jag beror på vänsterns enorma inflytande på samhälls- och humaniorautbildningarna på universiteten.

        Svara
        • Senior

           /  05/27/2016

          ……vilket leder oss tillbaka till mitt första påstående:

          ”Ja, för att vi inte har någon höger i Sverige.
          De kallar sig höger, men de är vänster….”

          Svara
          • Jans

             /  05/27/2016

            I det fallet ja, där är allianspartierna vänster men inte när det gäller en del andra frågor. Där är de marknadsliberala sossar med övertro privatisering.

  9. Jans

     /  05/26/2016

    Alltså, den där imamskolan i Kista är rätt skrämmande:
    http://ledarsidorna.se/2016/05/den-svenska-varianten-pa-islam/

    Det verkar vara hemlighetsmakeri på hög nivå, det mesta pekar väl mot sunniislam av samma slag som petade Kaplan från regeringen och ändå så tuffar det bara på. Inget har politikerna lärt sig, nu bäddar de för framtida islamistkatastrofer. Skall man tro Westerholm så verkar ju Sverige utvecklas till något slags tillflyktsort för extremister som inte kan verka i sina hemländer. Om detta må vi tala en gång. Må vi inte glömma vilka som hade ansvaret och regerade.

    Svara
  10. Pelle2

     /  05/26/2016

    All heder åt Notch som inte böjer sig för dom radikalfeministiska och identitetspolitiska dårarna. Dom anser precis som vanligt att en vit man inte får ha några åsikter om kvinnor i allmänhet och feminister i synnerhet och att de definitivt inte får kritisera deras sjuka mobbarideologi.
    Detta medan dom själva tar sig rätten att behandla män på ett nedlåtande sätt och tar sig rätten att kritisera oss på alla möjliga sätt utifrån deras sjuka identitetspolitik.
    Dom anser också att Notch skall ta ansvar för vad hans anhängare säger medan dom själva naturligtvis inte tar något ansvar för sin egen hatsvans.
    Jag hatar verkligen radikalfeministerna och identitetspolitikerna av hela mitt hjärta !!

    Svara
  11. Feminismen har ALDRIG handlat om jämställdhet. Inte ens på suffragetternas tid för över 100 år sedan. Feminismen är och har alltid varit en kvinnolobby. Suffragetterna ville gärna att kvinnor skulle rösta, naturligtvis- men de ville INTE ha in kvinnliga soldater i WWI. Däremot gick de runt och delade ut vita fjädrar till män som inte krigade, för att skämma ut dem. Jämställdhet? Lika rättigheter? Bullshit.

    Svara
  12. Frida Gustavlin

     /  05/26/2016

    Feminism är, men ej begränsat till, en härskarteknik.

    Det enda jag kan rekommendera män som råkar ut för ett svepande påhopp i form av Mansplaining, att stillsamt svara med en likvärdigt insinuant fråga:

    -Rakar inte du fittan?

    Sedan kan kvinnan och mannen gott fortsätta sitt resonemang kring vilket av påhoppen som kan tänkas vara otrevligast och bäst kvalar in som en taskig härskarteknik.

    Nu är jag inte så dum så att jag inte förstår att män – ja jag har träffat sådana män – som tydligen tycker att det är möjligt att blåsa i visselpipan och dra upp det röda mansplainingkortet på andra män, i sådana olyckliga fall, kan man ställa följande fråga:

    -Är inte du bög?

    Ursäkta språkbruket. Men det hörde till poängen.

    /Frida

    Svara
    • Svenne

       /  05/27/2016

      Du har en poäng, men en man får räkna med en anmälan om sexuella trakasserier om han uttrycker sig så kraftfullt. Kom ihåg att systemet är riggat mot vita svenska heteromän. Den ‘svenne’ som käftar får Farbror Blå mfl efter sig, och kvinnans utsaga räcker för dom.

      Inte så konstigt att finska män tycker att svenska män är fjollor – från utlandet verkar det så. Men svensken är kuvad av Staten, tragiskt nog.

      Svara
    • Bamse

       /  05/27/2016

      Notch ”stop cuntfusing the issue” var ju inte så dum den heller 😉

      Svara
  13. Rikard

     /  05/26/2016

    Hej.

    ”Han resonerar helt logiskt, ger logiska svar på ren dynga och ÄNDÅ ger de sig på honom? Fixar de inte att ta till sig logiska resonemang?”

    Ändra ”ÄNDÅ” till ”DÄRFÖR” så stämmer det med hur radikalfeminister resonerar.

    [Logik är en patriarkal härskarteknik uppbyggd i den fallokratiska hierarkiska diskursen som underbygger den förtryckande västerländske vite cis-mannens tolkningsföreträde om vad som räknas som verkliga argument och riktig vetenskap, och utesluter, förminskar och exkluderar de förtrycka minoriteternas under- och utifrånperspektiv via denna strukturella och odemokratiska orättvisa.]

    Stycket inom klamrar är en kortfattad förklaring till det dubbeltänk som är radikalfeminism, och då det rör sig om dubbeltänk fungerar dessa tre strategiska principer:
    A) Var inte i beroendeställning till personer som radikalfeminister kan utöva makt över
    B) Be inte om ursäkt, eller försök göra avbön – det fungerar inte på mobbare
    C) Allt du gör uppfattas som angrepp, så se till att hålla argumentationen enkel och allmän

    Man kan jämföra den extrema militanta hatfyllda extremfeminismen med en gerilla med en militär och en civil del:

    Den militära är pöbeln i media som genomför aktioner, uppbackad och presenterad för icke inblandade av den civila delen (akademikerna och journalisterna).

    Sättet att slå ett sådant motstånd är att avlägsna gemene mans sympatier i syfte att stimulera en allt högre grad av militant aktivism och terrorism. Utan folkligt stöd kan sedan hårdare metoder sättas in än vad som är möjligt innan folket börjat hata ‘sin’ gerilla. vi är inte riktigt där än.

    Kamratliga hälsningar,
    Rikard, lärare

    Svara
  14. MiT

     /  05/26/2016

    Svara
  15. Jan

     /  05/27/2016

    Ann Heberlein kritiserar åsiktskorridoren och mångkulturfundamentalismen. Naturligtvis blir hon uppläxad av den unga tjejen på kulturredaktionen: http://www.expressen.se/debatt/samtalsklimatet-i-sverige-saknar-mod/

    Svara
    • Jans

       /  05/27/2016

      Det känns ändå som något lossnat. Åsikter som Heberleins fick värre konsekvenser för några år sedan. Jmf. Birro.

      Svara
    • Jans

       /  05/27/2016

      När jag läser Heberlein kan jag inte låta bli att tänka på att hon själv varit på det vis som de hon nu kritiserar är. Hon var själv högst delaktig i den feministiska sekterismen såsom jag minns det. Med i kretsen kring Sveland och kompani på bland annat DN:s kultursida. Även om jag håller med henne i det hon skriver nu tycker jag det är rätt åt henne också.

      Svara
  16. MiT

     /  05/27/2016

    Svara
    • Svenne

       /  05/27/2016

      Göran Persson skickade ju Margareta Winberg till Brasilien… 🙂

      Svara
    • Pelle2

       /  05/27/2016

      Måste vara riktigt tufft att behöva smöra för pampen,skattesmitaren och den utrikespolitiska katastrofen Wallström för att få jobba för UD.Jag skulle aldrig tacka ja till att jobba för en sådan som henne…

      Svara
    • robbe

       /  05/27/2016

      Ja går det att skicka han närmare syrien? kanske någon på UD går och hoppas på en ny youtubevideo från området featuring vår lilla pallpojke?

      Svara
  17. Svenska medier brukar vara väldigt snabba att rapportera när svenska kändisar får näthat. Eller när svenska kändisar är icke-PK. I det här fallet skriver de inget alls, vilket förmodligen beror på att de innerst inne vet att Notch har rätt och att han ensam har mångdubbelt fler följare än de flesta svenska mediesajterna, så de kan aldrig lura sina läsare.

    Svara
    • Jans

       /  05/27/2016

      Samt naturligtvis att hatet kommer från den goda sidan och notch enligt svensk medielogik ”fiskar i grumliga vatten” och i värsta fall har en armbindel i byrålådan.

      Svara
  18. Svenne

     /  05/27/2016

    Bara att definiera sig som kvinna…?

    Svara
    • Pelle2

       /  05/27/2016

      Dom definierar ordet alla som tidningsförsäljare definierar ordet gratis.
      Om banorna är öppna för alla så kan det inte finnas något undantag under del av dagen.
      Då skall det stå är öppen för alla under större delen av dagen eller delar av dagen.
      Och som vanligt är det bara kvinnorna som har exklusiv rätt till banorna under del av dagen.Hade det varit männen som fick vara ensamma under del av dagen hade det skrikits om diskriminering,gubbighet och kvinnohat medan om kvinnorna får vara ensamma så är det rätt och fint och alla som inte köper det är kvinnohatare och en del av patriarkatet..

      Svara
    • Jans

       /  05/27/2016

      Fast det mest uppseendeväckande är väl ändå att det står att banorna är öppna för alla oavsett ”etnisk bakgrund”. Har det varit någon slags incidenter eller hur kommer det sig? Jag tror aldrig jag sett sådana skrivningar i de här sammanhangen tidigare. Om det är utslag av att visa sig PK-duktig utan att det varit incidenter är det nästan ännu värre. Då bäddar man för etniskt tänkande helt i onödan.

      Svara
  19. MiT

     /  05/27/2016

    Svara
    • Pelle2

       /  05/27/2016

      Lite fina härskartekniker av Effie Karabuda:
      ”Har han för lite att göra där inne i sin godissalong i Los Angeles-villan? Har han glömt att han fortfarande besitter oändligt mycket makt? Makt som nu går åt till att uppmuntra helt fel sida av diskussionen och får stora delar av gamingvärlden att vända sig emot honom. ”
      Hon menar också att mansplaining är ett riktigt problem för kvinnor.
      Vad är då inte de radikalfeministiska härskarteknikerna och deras womensplaining för oss män?Radikalfeministerna excellerar i att tala om för oss män hur vi är och agerar och hur fel vi har i allt medan dom börjar gråta för den allra minsta kritik av deras hatideologi feminismen..
      Hon verkar också mena att Notch gör avbön när han säger att han är för jämställdhet trots hans synpunkter på ordet mansplaining. Skillnaden är väl att Notch vill ha riktig jämställdhet och inte en ”jämställdhet” som enbart gynnar kvinnorna.

      Svara
      • Jans

         /  05/27/2016

        Att skriva för Aftonbladet och problematisera mediala maktpositioner är minst sagt problematiskt.

        Svara
    • Pelle2

       /  05/27/2016

      Snacka om att spelbloggen är selektiva om vad dom berättar om bråket kring Notch.
      Dom skriver bl.a ”När folk uttryckte sin besvikelse över uttalande bad han dem att hålla käften och kallade till och med en kvinna för ”cunt”.”
      Kvinnan han kallade för cunt hade innan kallat honom för dick men det valde dom att inte berätta om. Om han bad vissa av dom han debatterade att hålla käften så är det inte så konstigt med tanke på alla sjuka kommentarer han fick.
      Naturligtvis menar spelbloggen också att hon som tog upp tråden om mansplaining bara ironiserade och inte förtjänade kritik. Det är ju den vanliga taktiken radikalfeminister har när dom har slut på argument, Då säger dom att dom bara skojade alternativt att dom blockar sina kritiker och ber dom att läsa på i det oändliga biblioteket av feministisk litteratur.

      Svara
      • Frida Gustavlin

         /  05/27/2016

        Vilken vattentät härskarteknik. 😀

        Anklaga någon för mansplainig – personen håller käften. Lyckat resultat. Anklaga någon för mansplainig – personen käftar emot. Anklaga personen för att inte förstå humor. Personen håller förhoppningsvis käften. Lyckat resultat.

        Är det inte det som de kränkta feministerna brukar kalla ”Dubbel bestraffning”, det blir fel hur man än vrider och vänder på det. Om någon anklagar mig för mansplaining så ska jag ta det som att skämt. Skratta och säga: Du är rolig du.

        Då kan vederbörande visserligen anklaga mig för en annan härskarteknik, nämligen, ”förlöjligande”, men då kontrar jag med att returanklaga personen med att köra med härskartekniken ”påföra skuld och skam” för att jag blir kritiserad för att inte följt informella regler som inte var uttalade och kanske hittats på i samband med kritiken.

        Om jag i det fallet får något sexistiskt tillmäle så svarar jag givetvis med att anklaga personen för att objektifiera mig. Sedan kan det där gå runt i all oändlighet utan att någon substans kommer fram, och vips så har vi den perfekta feministiska debatten i ett nötskal.

        /Frida

        Svara
        • Pelle2

           /  05/27/2016

          Ja, dom är experter på cirkelresonemang och dubbla måttstockar…
          Så länge utgången bara blir att dom som feministiska kvinnorna alltid är förtryckta, även om dom sitter på en maktposition, och alla vita män är förtryckare oavsett position i samhället så är allt ok..

          Svara
  20. MiT

     /  05/27/2016

    Svara
    • Motkraft

       /  05/27/2016

      Observera att sådana beräkningar ofta bygger på tidigare utfall. Nu kommer så många fler per år än tidigare. Vilket kan betyda att det inte går att komma upp ens den nivå att var tredje flykting/anhörig har heltidsjobb efter 15 år.

      Svara
  21. MiT

     /  05/27/2016

    Svara
  22. MiT

     /  05/27/2016

    Svara
  23. Mer än normal;

    DENNE NORRMAN HETSAR UPP HELA INTERNET:

    http://forces.tv/27650001

    Svara
  24. Frida Gustavlin

     /  05/27/2016

    http://www.france24.com/en/20160526-brawl-calais-jungle-refugee-camp-leaves-20-injured

    Och sedan tycker vissa att det är konstigt att Britterna vill lämna EU-projektet.

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  05/27/2016

      Man bör komma ihåg fransosernas neofascistiska krav på de som bor i lägret.

      1. Försvinn från det hemmabyggda lägret.
      2. Sök asyl i Frankrike eller lämna EU
      3. Bosätt er i en av Franska staten anvisad bostäder, om inte det duger, hitta en egen bostad som inte utgör ett hemmasnickrat läger.

      Svara
  25. NORMAL SVENSK KILLE vs GENUSKONSTIG

    Svara
  26. Bamse

     /  05/27/2016

    Tycker ”mansplaining” är ett ord vi verkligen inte behöver i svenska språket (och inte i engelska heller). Ord som “behandla nedlåtande” eller ”mindervärdigt” torde väl vara tillräckligt bra? Detta kan givetvis ske mellan individer av samma eller olika kön.

    Erik på genusdebatten beskrev ju också historien om vem som ”uppfann” ordet, vilket inte direkt gör det mindre löjligt.

    Kul att Notch vill och uppenbarligen kan stå på sig, men det är förstås helt dödfött att diskutera med radikalfeminister och deras vita riddare. Alla vägar leder till anklagelser om kvinnohat och/eller rasism.

    Svara
  1. Han har rätt och ni har fel. Och ni vet om det… | WTF?

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: