”En dag i en asylsökande kvinnas liv”. Den här av Jens Ganman är förbjudet att missa!

Jens Ganman är ju känd här på bloggen för sin fantastiska och lysande satir med alla ”En dag i …”. Hans satir tillhör Sveriges bästa och roligaste!

Igår så kom ännu en i serien, nämligen ”En dag i en asylsökande kvinnas liv”.

Den var inte ett dugg rolig faktiskt. Inte ett enda jävla dugg rolig var den. Men ändå är den förmodligen hans bästa! Det finns små stick här och där mot politiker och ”aktivister” men det är nog av ren nödvändighet tror jag, för att den inte skulle bli FÖR tung.

Redan när jag började läsa så misstänkte jag att den här kommer inte att bli rolig och att den förmodligen baserade sig på ett stort mått av riktigt jävlig verklighet…

Jag tar med några klipp som jag brukar även om jag gör det med ont i magen

jens ganman en dag i en asylsökande kvinnas liv1

jens ganman en dag i en asylsökande kvinnas liv2

Plus för att han driver med sig själv också!

jens ganman en dag i en asylsökande kvinnas liv3

jens ganman en dag i en asylsökande kvinnas liv4

Vi har en lång och tung väg att vandra här i gamla Sverige. Inte lika lång och tung som de som drabbas på boendena och i våra förorter har men ändå lång och tung. Det är många politiker, journalister, krönikörer, ”debattörer” komiker, operasångare, ”aktivister” och så vidare som bär på en jävligt stor skuld!

Många av dem är nog helt enkelt för dumma i huvudet för att förstå vilken skuld de har vilket också förmodligen är tur för dem för hur ska man kunna leva med den skulden? Har man tagit tillräckligt många slätstrukna (eller är det höga?) ”C” så har det förmodligen satt sig på hjärnan. Samma sak om man dragit i sig för många pizzor och Fanta och glott för mycket på Netflix innan man drar iväg i Stockholmsnatten i sin Porsche. De ryggradslösa politikerna, journalisterna, krönikörerna, debattörerna och aktivisterna som ägnat år åt att stämpla folk i pannan med ”RASIST” har inte behövt göra något för att bli dumma i huvudet, de är sådana från början. Tur för dem att de är för dumma för att ens ana vilken skuld de BORDE bära…

Jalla jalla, #SverigeTillsammans åt alla funkar inte så där jävla lysande bra direkt…

Jag har ont i magen nu och kan inte somna…

jens ganman en dag i en asylsökande kvinnas liv5

MVH

MiT

Lämna en kommentar

32 kommentarer

  1. Pelle2

     /  06/03/2016

    Jo,dessvärre var det väl inte så mycket satir i Ganmans inlägg utan en bild av hur det ser ut
    på många håll på asylboendena.
    De som har sagt och fortfarande framhärdar att vi kan ta emot flera flyktingar i närtid och ännu hellre lika många flyktingar som förra året måste vara helt dumma i huvudet eller totalt ideologiskt förblindade.
    Historien kommer förmodligen döma dom mycket hårt !

    Svara
    • Trolletplit

       /  06/03/2016

      Att du inte kan somna… Jag tror alla vi som läser här har börjat fundera. Jag tyar inte mer. Ska jag sluta bry mig. Låta det bara bli som det blir. Jag påverkar ju inte många.
      Battre jag lägger min tid på att lära mig något som jag har nytta av.
      Arabiska kanske…

      hur illa kommer det bli.
      Självklart kommer vi ha stora områden av no.go, men det påverkar mig inte så mycket.
      Malmö? Tja typ amerikansk innerstad?
      Men kommer det sekulära Sverige klara av att hålla islam stången om tio år?

      Det kommer ju påverka mig.
      Sjukvård? Ja. Mycket, men ekonomi kan lösa det
      Skola? (Bara ev barnbarn om 15 år) så det är lugnt för mig.

      Men om vi ska vara ärliga så är det inte kul att vara ute i samhället och inse att Svenska
      språket är i minoritet.( En kväll gick jag 2 km i Gbg innan jag hörde svenska)
      Problemet är ju att alla de negativa sakerna ovan blir ju inte bättre i Portugal.

      Sverige, landet som förstörde sig själv. Metod: invandring och feminism.

      Svara
  2. Trolletplit

     /  06/03/2016

    Tack för din insats. MiT. Jag hoppas du har en hyfsad ekonomi. Om inte så skapa ett sätt som gör att du kan få bidrag hårt anonymt.
    Du får minst 1000’spänn av mig direkt.

    Svara
    • MiT

       /  06/03/2016

      Hahaha, du skulle gråta av medlidande om du visste… På allvar alltså.

      Svårt att hitta sätt som är helt anonyma, vet du något så får du gärna tipsa, skulle behöva en ny dator framöver om inte annat 😀

      Svara
    • Inge Post

       /  06/04/2016

      Jag är ganska bedrövad över att behöva säga det här och jag kommer låta som en alarmist.

      Men vi som inte har en stor chans att lägga pengar på hög,gör nog klokt i att lära oss ta hand om oss själva på andra sätt.

      De där amerikanska prepper-tänket ligger nära till hands.Se till att du, OM skiten träffar fläkten inte behöver luta dig mot samhället.

      Det gäller allt från eget vatten till möjlighet att jaga mat med till buds stående medel.En pilbåge tar inte mycket plats,kostar inte mycket och den går lika bra att jaga med som att skydda sig med.

      Såg en intressant film en gång brittisk om vad som händer de första 14 dagarna som elen inte fungerar.Film alltså inte fakta,men det var intressant att se vad som KAN hända.

      Svara
  3. Havre flarnstad

     /  06/03/2016

    En av dina bättre bloggposter.

    Tyvärr vet jag precis hur operasångerskan och hobbyekonomen resonerar i deras sjuka värld är det ren och skär rasism att ens prata om problemen det blir enklare att vifta bort sånt med argument som ”dom bryr sig inte alls om kvinnorna dom vill bara sprida hat” själva tror jag dom mest värnar om sin image och bankkonto.

    Politikerna står nu och säger att asylanter som begår brott på boenden ska skickas hem men den lögnen köper jag inte och varför är dom då inte villiga att skicka hem samma drägg när dom väl är ute i samhället och våldtar svenska kvinnor.

    Svara
  4. Perry

     /  06/03/2016

    ahahahahah!! Åhhh helvete, det brast totalt när jag läste ”infinity plus one”

    Svara
    • Perry

       /  06/03/2016

      Och där fick jag faaan för att man inte läste hela…. Läste klart och avslutar med en klump i magen. Fy faan

      Svara
  5. Törnrosa

     /  06/03/2016

    ”Det är många politiker, journalister, krönikörer, ”debattörer” komiker, operasångare, ”aktivister” och så vidare som bär på en jävligt stor skuld!
    Många av dem är nog helt enkelt för dumma i huvudet för att förstå vilken skuld de har vilket också förmodligen är tur för dem för hur ska man kunna leva med den skulden?”

    Precis så är det. Tack vare dig hittade jag Ganman – en journalist jag stolt vill kalla kollega.

    TV:n har åkt ut nu. Trött på att betala för ”uppfostraraktuella nyhetsjournalister” som med uppfordrande miner och viftande på sina huvud tror att de förmedlar nyheter när de i själva verket ägnar sig åt kampanjournalistik som inte ingår i uppdraget som kallas oberoende public service enligt min åsikt. mvh

    Svara
    • Pelle2

       /  06/03/2016

      Resonemanget dom för kring att manlig omskärelse skulle utföras under osäkra förhållande om det inte görs av landstinget borde ju definitivt gå att applicera på kvinnlig
      omskärelse också. Det vet vi ju alla att de oftast omskärs under usla hygieniska omständigheter,utan bedövning och med slöa rakblad. Då borde väl landstinget ställa upp för kvinnorna också…
      Skämt åsido så förstår jag inte varför vi tillåter manlig omskärelse i religionens namn och varför vi skall betala för den via skattsedeln.Om det inte är medicinskt motiverat att genomföra en omskärelse finns det ingen anledning att göra den för våra skattepengar eller ens tillåta den.

      Förhuden har ju också betydelse för manlig sexuell njutning så varför skall vi bidra till att försämra mäns sexualitet för att tillfredsställa gamla religiösa och kulturella sedvänjor ?
      Vi vill ju inte försämra kvinnors sexuella njutning genom att omskära deras könsdelar.

      Svara
      • Grodan Boll

         /  06/03/2016

        Resonemanget dom för kring att manlig omskärelse skulle utföras under osäkra förhållande om det inte görs av landstinget borde ju definitivt gå att applicera på kvinnlig
        omskärelse också.

        Du är helt rätt ute. Jag rekommenderar en genomläsning av lagförslaget. En större orgie i hyckleri går inte att finna. Samma frågeställningar, samma resonemang, olika slutsatser, där den enda (ja, de berör hur olika ”gravt” ingreppet för pojkar resp. flickor är och bortser från det) skillnaden är könet på barnet.

        Finns även en C-uppsats som enbart avhandlar hur konsekventa politikerna ha varit, utan att lägga vikt vid moral/etik om själva företeelsen. Behöver jag påpeka att det är en sågning längs med fotknölarna?

        Könsstympningslagstiftningen är en skam i den form som den nu är.

        Svara
    • Rikard

       /  06/03/2016

      Hej.

      Om graden av religiös hängivenhet och ton avgörs av avlägsnandet av en bit av könsorganet, föreslår jag att den som förespråkar detta föregår med gott exempel och själv avlägsnar så mycket av sitt könsorgan i procent, som den personen är rätt-trogen i procent.

      Att stympa valpar är förbjudet, men inte barn. Kennelklubben kanske skulle hävdat att diverse godtyckliga skönhetsregler var av religiös karaktär? Med rätt sorts Mållgan får man ju en ursäkt för allt möjligt.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, lärare

      Svara
      • T

         /  06/04/2016

        Det har sin historiska (religiösa) bakgrund i att försvåra för småkillar att polera biskopen. Före puberteten så har förhuden även en skyddande funktion. I vissa fall kan ingreppet behövas i vuxen ålder av medicinska skäl. Sätt stopp för sånt här av andra än medicinska skäl. Vill de hålla på med sånt så får de flytta tillbaka där de kom från.

        Svara
  6. Svenne

     /  06/03/2016

    Mer postmodernism…

    Svara
  7. Janne

     /  06/03/2016

    Suck. Hur lång tid ska det ta innan Absurdistan kraschar fullständigt? Kan bara hålla med om att klumpen i magen blev värre efter detta. Varför tillåter normalt sett utbildade människor denna galenskap? Kommer att bli en spännande sommar som en del uttrycker sig.

    Svara
  8. Havre flarnstad

     /  06/03/2016

    Den eminenta Rebecka Uvell sätter fingret på vad som är så jävla snett med särbehandlingen av asylanter och det bristande samhällskontraktet för oss som betalar kalaset.

    Tänker på ganska exakt dom här sakerna varenda gång lönen kommer dvs vad jag får tillbaka av skatten jag tvingas betala för att sponsra nedmonteringen av svensk välfärd.

    Måste bli ett slut på alla dom här otaliga exemplen av hur asylanter och ovälkomna eu-medborgare får leva efter andra lagar än svenskar. Tex när biljettkontrollanter endast haffar svenskar i lokaltrafiken men romerna glatt får åka vidare till sina illegala boplatser.

    Eller när det blir ett jävla liv om hur pastor Åke Green predikade homohat samtidigt som moskérna ska anses fredade zoner och dom ekonomiska bitarna Uvell skriver om.

    Det får fan räcka nu !

    http://www.uvell.se/2016/06/02/först-långsamt,-sedan-plötsligt-32275216

    Svara
  9. Rikard

     /  06/03/2016

    Hej.

    Skjut, gräv & tig.

    Jag är öppen för bättre alternativ, så länge det finns evidens att de faktiskt uppnår avsedd effekt.

    Kamratliga hälsningar,
    Rikard, lärare
    Ps En kommentar som den ovanstående fick mig avstängd från ‘Det Goda Samhället’. Där ser man. Ds

    Svara
    • opie

       /  06/03/2016

      Hmm, ja inte så konstigt att du blev avstängd kanske?! Kan ju uppfattas som att du uppmanar till mord, men det gör du väl inte? Så vem/vilka är det som skall skjutas egentligen?

      Svara
      • Rikard

         /  06/03/2016

        Hej.

        Det är ett märkligt land, anser jag, där åsikten att människor som beter sig som exemplen i kåseriet av Ganman (som du kanske såg var det baserat på vittnesmål – låt oss förutsätta att dessa är sanningsenliga) skall skjutas är en närmast förbjuden åsikt.

        Jag upprepar (även om det egentligen är ett oskick att citera sig själv, så med ursäkt):

        ”Jag är öppen för bättre alternativ, så länge det finns evidens att de faktiskt uppnår avsedd effekt.”

        Uppmaning till mord (till Opie nedan) kan det knappast vara fråga om. Ingenting i frasen är i formen av en direkt uppmaning – det är läsaren som lägger till detta. Frasen ”Skjut, gräv & tig” har med åren fått den utökade betydelsen att när staten inte sköter sina plikter gentemot medborgaren så löser man problemet själv – och ofta då tämligen permanent och hårdhänt.

        Om jag i någon mån är ironisk och sarkastisk (till Svenne)? Nej, egentligen inte. Jag är inte motståndare till dödsstraff på principiell grund, endast på praktisk (rättssäkerhet och liknande frågor), något som jag vet är närmast förbjudet i Sverige (särskilt i mitt yrke – man skall ju bevars ha åsikt enligt av staten nedlagd värdegrund, annars…).

        Återigen:
        ”Jag är öppen för bättre alternativ, så länge det finns evidens att de faktiskt uppnår avsedd effekt.”

        Så hur gör vi för att bli av med dessa män, och hur gör vi för att skydda dessa kvinnor? Jag har mina svar, baserade på min livserfarenhet både i och utanför Sverige, och både som ‘ungdom på glid’ och akademiker och ‘lärarjävel’ (som numera närmast är den officiella beteckningen, inte sällan kompletterad med ‘svennebög’ alternativt ‘svennehora’ beroende på kön).

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, lärare
        Ps Det är lustigt att om man i Sverige förordar dödsstraff för vissa gärningar associeras man som om man vill avrätta för allt från cykling på trottoar och nedåt. Ds
        PPs Intressant att stavningskontrollen godkänner ‘svennehora’ men inte ‘svennebög’. Klart bristande feministisk och HBTQ-vinkel där. Ds

        Svara
        • Opie

           /  06/05/2016

          Jag är med dig i det principiellt rätta med dödsstraff. ”Skjut, gräv, tig” kommer från (o)skicket att illegalt avliva vargar. Att överföra det till människor innebär mord, sen kan du vrida och vränga det till att du ej ”uppmanar”. Smaklöst oavsett.

          Svara
    • Svenne

       /  06/03/2016

      Ironi och sarkasm kan ibland vara besvärliga att uppfatta i text, är det inte så, Rikard?

      Svara
    • T

       /  06/03/2016

      Rikard, det fungerar på både fyrbenta och tvåbenta vargar. 😀

      Svara
  10. Anonymouse

     /  06/03/2016

    ”Upprörda studenter kritiserar läkarprogrammet

    Undervisningen om psykologiska könsskillnader på läkarprogrammet får kritik för att vara onyanserad. – Det är förevändningar för att slippa inse fakta, menar föreläsaren.”
    http://lundagard.se/2016/06/01/upprorda-studenter-kritiserar-lakarprogrammet/

    Låt mig gissa att det är en liten klick biologiföraktande genusfeminister, torde inte vara så långsökt.
    Den där Germund Hesslow verkar intressant dock, skulle behövas fler av honom.
    Här talar han på Skånes universitetssjukhus den 28 april 2015: https://www.youtube.com/watch?v=6Q8f-fpSOks

    Föreläsningen kommer från detta arrangemang:
    http://urplay.se/program/189821-ur-samtiden-kvinnligt-och-manligt-finns-det-skillnader-biologi-eller-social-konstruktion

    Notera Schyman på första rad. Om hon satt kvar och lyssnade även på Germund kan jag inte svara på dock. 😉

    Svara
    • Kristian

       /  06/03/2016

      ”… om föreläsningens innehåll gör att studenterna sitter och tänker på annat än det som faktiskt lärs ut, så är det i sig ett problem.”

      Ja, problemet är att den studenten är på fel plats! Hon bör i stället öva sig på att säga ”vill du ha en stor strips också” på flera språk.
      Alternativt kan hon plugga glosor som ”patriarkat”, ”läs på”, ”könsmaktsordning” och så vidare. Detta behöver endast göras på svenska, eftersom det bara är relevant på genusinstitutionen.

      Svara
  11. Skeptisk

     /  06/03/2016

    Oändligheten +1. Men det går väl inte? Jo det gör det. Om man flyttar in på Hilberts hotell med oändligt många upptagna rum. Om man flyttar alla ett steg uppåt blir rum nr 1 ledigt och en kan flytta in!
    https://sv.wikipedia.org/wiki/Hilberts_hotell

    You can’t argue with math.
    Det roliga är att om man summerar alla naturliga tal 1+2+3+4+… så blir summan…. = -1/12.

    Svara
  12. Kristian

     /  06/03/2016

    Fnordspotting skriver träffande om nationaldagen och den obligatoriska mångkulturalismen.
    http://fnordspotting.blogspot.co.uk/2016/06/nationen-staten-och-libertarianismen.html
    ”Mångkulturalismen har med andra ord inneburit att staten ännu en gång flyttat fram sina positioner på individens bekostnad.”

    Kanske vi kan kalla det ”statens dag” istället?

    Svara
  13. Senior

     /  06/03/2016

    ”Lisa Magnusson: Sverige har inte flest våldtäkter i världen, det är bara rasistisk propaganda”

    Bra!
    Nu kan man trycka upp denna artikel u der näsan på alla vänsterfeminister som gnäller på den ”svenska våldtäktskulturen”.

    http://www.helahalsingland.se/opinion/ledare/lisa-magnusson-sverige-har-inte-flest-valdtakter-i-varlden-det-ar-bara-rasistisk-propaganda

    Svara
  1. Radikalfeministiska läkarstudenter i Lund kräver Trigger warnings och Safe Spaces | WTF?
  2. snickrandet i barns underliv prio – Hexanmexan "shake my hand?"

Kommentera

