1:a april varje dag del 30: WTF IS GOING ON HERE?

Vad sägs om att testa ramadan några dagar? Det är ett EU-projekt ”mot extremism”.

testa ramadan

”Give it up 4 ramadan” heter kampanjen där man vill bjuda in folk att prova ramadan… Väl använda skattepengar eller…? Vad är det som pågår i Europa och Sverige egentligen? WHAT THE FUCK IS GOING ON HERE?

gravida män

Karolinska ska göra en studie om gravida män och söker just män som varit gravida… Man lägger ner vanliga avdelningar över hela landet så folk får åka land och rike runt när vattnet gått för att kanske till slut föda på en parkeringsplats eller nåt och samtidigt så ska man göra en studie om gravida män? WHAT THE FUCK IS GOING ON HERE?

enköpings lasarett hbtq certifierat

I Enköping har man världens första hbtq-certifierade sjukhus. Man är stolta över det. Vad får man för kostnaden på cirka 1,5 miljoner skattekronor? Jo att någon säger till personalen att behandla folk hyggligt samt ett diplom skapat i Power Point att sätta upp på väggen.

Måste vara det bästa skojeriet någonsin, man ser till att de som blir lurade på miljonbelopp är stolta och glada över att bli blåsta eftersom de får en utskriven pappersbit att sätta upp på väggen…

enköpings lasarett hbtq certifierat1

På onsdag kan ni gå på ”certifieringscereminin”.

Och inte att förglömma, de där 1,5 miljonerna skattekronor är ingen engångssumma, de måste göra om samma sak om några år igen… Är ju för fan bättre än pyramidspel! De som blir blåsta blir ju till och med glada och stolta över att bli blåsta! WHAT THE FUCK IS GOING ON HERE?

Inlägget om nationaldagen (eller är det ramadan numera…?) hittar du här.

MVH

MiT

Advertisements
Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

43 kommentarer

  1. Jan

     /  06/06/2016

    Som jag förstått det så finns det numera en hel kår av konsulter som enbart arbetar med att hjälpa föreningar att söka bidrag. Det krävs tydligen erfarna konsulter för att skriva ihop rätt värdergrundsmumbujumbu för att beveka tjänstmännen vid bidragskranarna. Det här har blivit en egen liten industri. Ungefär som LSS-skojeriet.

    Svara
    • Rikard

       /  06/06/2016

      Hej.

      Det verkar som om ingen politiker läser ‘Gullivers Resor’ numera, eller så nöjer man sig med den Disney-fierade versionen. Jag tänker här på scenerna på universitet, med lärde män som söker utvinna solstrålar ur gurkor (eftersom gurkor suger upp solljus måste processen kunna vändas…) eller hur man plöjer med ollonsvin (fast först måste ollonen petas ner i jorden…) och som har kejserligt dekret att få påtvinga omgivande samhälle sina tokerier, med nöd och misär som följd.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, lärare

      Svara
  2. Pelle2

     /  06/06/2016

    Det är skönt att se att mina skattepengar används till rätt saker..

    Svara
  3. Johan A

     /  06/06/2016

    I början av 90-talet sa Sverigedemokraterna att om vi inte gjorde något mot den invandringspolitik som fördes skulle sverige vara islamiserat 20-30 år senare. Då viftade man bort dem med rasistanklagelser. Idag gör man likadant men vi ser fler och fler bevis på att det verkar som att de faktiskt hade rätt i det de sa.

    Svara
    • Jans

       /  06/06/2016

      Jag tyckte själv det lät överdrivet det SD sade då men jag hade inte på allvar förstått demografi och befolkningsutveckling. framförallt hade jag inte förstått att det inte på något sätt var den svenska kulturen som lockade hit muslimer. Jag trodde de var förföljda (lite som avhoppade Ungrare och Tjecker på 60/70-talen) för att de ville leva modernt sekulariserat västliv. Medias rapportering hjälpte ju inte direkt till att nå insikt heller.

      Svara
  4. Skeptisk

     /  06/06/2016

    Prova Ramadan ett par dagar. Är det en ny variant på 5:2-dieten?

    Svara
  5. Havre flarnstad

     /  06/06/2016

    Känns konstigt att våra två tyngsta regeringsföreträdare Ygeman och Löfven (ja i den ordningen) inte kan vända sig till svenskarna på självaste nationaldagen istället ska dom på utflykt till förorten och prata stenkastning.

    Statsminister Stefan Löfven i förortskommunen Botkyrka. Inrikesminister Anders Ygeman i stockholmsförorten Rinkeby

    Svara
    • Jans

       /  06/06/2016

      De är väl rädda för att hamna på kort bredvid den svenska flaggan eller ve och fasa, behöva sjunga den fruktansvärt vidriga rasistiska nationalsången.

      Svara
    • Där deras framtid finns tror dom, dom tror dom kommer få muslimernas röster, dom fattar inte

      Svara
    • Intenso

       /  06/07/2016

      Det är väl tidens melodi. Såg på 4-nyheterna och det var ju inget annat än nyheter om invandrare och hur hemskt de har det och att alla kan göra sitt.

      Tydligen är det detta folk vill ha på nationaldagen och alla andra dagar för den delen för det är det de får.

      Svara
      • Har varit utomlands ett par dagar och sett riktiga nyheter. Slog på TV n när jag kom hem och nyheterna handlar om invandring. Allt annat är utan betydelse. Växlade mellan 1an och 4an, samma sak.
        Är Nyheter ett slags hjärntvättsprogram nu mera?

        Svara
  6. Ivar L

     /  06/06/2016

    Den där hbtq-certifieringen är ju riktigt intressant. Det påminner inte lite om beskyddarverksamhet. Betala oss 1,5 miljoner så slipper ni negativ publicitet (rfsu har ju media i sin hand) och får gå med i vårt pr-tåg och lansera ert sjukhus.

    För oss som har erfarenhet av landsorssjukhus så står det nog ganska klart att det är helt andra saker som behöver certifieras innan små nischaspekter som hbtq känns relevanta. Det där är sjukhus som från en dag till en annan kan lägga ner hela verksamheter, jag har sett det hända i en liknande småstad. Plötslig en dag måste transpersonen som vill få ett certifierat bemötande åka 15 mil för behandling till ett helt annat sjukhus. Precis som alla vi andra.

    När det gäller prova på ramadan så antar jag att imamen redan provat på påskfirande, t.ex. långfredag eller julotta. Kanske har han också testat klosterretreat? Eller är det bara kristna som behöver berikas?

    Svara
    • Inge Post

       /  06/07/2016

      Inte riktat till dig Ivar,jag spinner bara vidare på din tankebana.

      ”Plötslig en dag måste transpersonen som vill få ett certifierat bemötande åka 15 mil för behandling till ett helt annat sjukhus. Precis som alla vi andra.”

      Jag undrar egentligen vad HBTQ certifieringen innebär.
      Behöver verkligen HBTQ personer annat bemötande än andra ?
      Vill HBTQ personer ha annorlunda bemötande ,eller vill dom bara att någon ska kunna fixa deras trasiga lunga eller deras brutna ben?

      ”Jag hoppas att vi inte behöver skylta med det på det sättet.Här ska man märka att man blir väl mottagen säger Eva Telne”

      Är inte HBTQ certifikat ”för att man ska bli väl mottagen” bara en eufemism av ren respekt mot sina medmänniskor,(eller sunt jävla bondförnuft om man tycker det ligger bättre i flabben.)
      Om du behandlar mig bättre eller sämre för att jag är exempelvis trensperson,då är det dig det är fel på,inte certifikatet på väggen,inte ens om det fattas.Det är den helt vanliga respekten för medmänniskor som fattas.

      Har jag missförstått nåt ?
      Vad hände med behandla andra som du själv vill bli behandlad?
      Ska vi behöva certifikat på något som man BORDE ha lärt sig redan på dagis?

      Inge Post, definitionen av ”den genomsnittliga svensken”, väljs av FRA att vara försökskanin för ett topphemligt viloläges program. Glömd, vaknar han femhundra år in i framtiden. Han upptäcker ett samhälle så otroligt fördummat att han är utan tvekan den mest intelligenta personen vid liv.

      Fritt översatt från IMDB och filmen Idocracy.
      Ni som inte sett den,tips.Men tänk er att ni är huvudkaraktären och att det är Sverige ni vaknar upp i imorgon.

      Svara
      • Frida Gustavlin

         /  06/07/2016

        För HBTQ-KPLM(r) certifiering brukar det krävas peppig utbildning i de ”viktiga” ”kunskaperna”.

        Jag har själv tagit del av ett sådant utbildningsmaterial. I form av en föreläsning och en webutbildning. Nivån var likvärdig med lågstadiet. Otroligt pinsamt och fjantigt att tvinga personer som läst flera års vårdutbildning på högskola/universitet genomgå en politiserad uppläxning av ett gäng kretiner på skattebetalarnas bekostnad.

        Att en mörkhyad she-male med halsfluss inte skulle kunna gå till en vit manlig medelålders läkare utan ett inramat certifikat från RFSL, eller för den delen, lämna in sin moped till en verkstad, få badrummet omkaklat, beställa ett nytt betalkort från baken, eller få sin frisyr klippt av en fackman utan samma typ av diplom är en sådan idiottanke att klockorna stannar.

        Det kostar pengar, och det är medborgarnas pengar. Men men, kan vi hosta upp över 50 miljarder kronor till migrationsverket så är det väl inga pengar att tjafsa om. Det har alltså kostat 1,5 miljoner att certifiera ett lasarett med 500 anställda, 20 timmars utbildning med en del dötid emellan.

        ”Förvaltningsdirektören ger ett exempel på skillnad i bemötandet mellan hur det kunde vara förr och hur det ska vara nu. Exemplet kan vara att en man i 60-årsåldern kommer in till akuten. Frågan förr kunde med automatik vara om han har sin fru med sig. Nu ska frågan vara i fall han har någon anhörig med sig.”

        Vad i hela helvetet, behövdes det 20 timmars utbildning för 500 personer för att åstadkomma det till en kostnad på 1,5 miljoner. Om vi sätter det i relation till patientavgiften blir det lite enklare att förstå vad det innebär.

        Att besöka akuten på lasarettet i Enköping kostar 420 kronor. Ca 3500 personer skulle ha kunnat slippa patientavgiften med andra ord. Enligt lite statistik så besöker ca 50 personer Enköpingsakuten varje dag, så under 70 dagar skulle ingen patientavgift behöva tas ut, eller så skulle de helt enkelt kunna sänka avgiften från 420 till 330 kronor.

        Om jag var väljare i Enköping skulle jag i vilket fall ta en rejäl funderare på vilka landstingspolitiker som jag valde att rösta på 2018.

        /Frida

        Svara
        • Bamse

           /  06/07/2016

          ”Frågan förr kunde med automatik vara om han har sin fru med sig. Nu ska frågan vara i fall han har någon anhörig med sig.”

          Ska det verkligen behövas kurs och certifiering för sådana självklarheter? Och vad har det med HBTQ att göra? Eller skulle det tolkas som exempel på ”andra former av diskriminering” de lärt sig om?

          Om en 60-årig man kommer in och inte har en fru med sig är orsaken sannolikt någon helt annan än att han skulle vara HBTQwhatever…

          Svara
          • Inge Post

             /  06/08/2016

            Om en 60 årig man kommer in till akuten och inte har en fru med sig,så borde frågan vara ”hur mår du ?” Och inte ”har du din fru med dig”

        • Frida Gustavlin

           /  06/07/2016

          Ett annat sätt att se på det, som är minst lika hårresande. 20 timmar tog alltså utbildningen, plus extratimmar där emellan, låt säga 4 för att vara snäll, det är ett dygns arbete, gångra det med 500, det är tolv tusen arbetstimmar.

          43 200 000 sekunder, med lite träning kan man öppna en flaska vin på 10 sekunder. Så någon skulle för den tiden kunna öppna drygt fyra miljoner vinflaskor åt Virtanen.

          På ett vanligt arbetsår går det 1800 arbetstimmar. Den här HBTQ-certifieringen har alltså slösat bort drygt en tjänst på sex och ett halvt år.

          Vad kan man göra med 12000 arbetstimmar?

          Hur mycket som helst. Man kan måla om hela sjukhuset, man kan storstäda vart enda skrymsle i hella bygget, man kan ge alla tre dagar ledigt för att åka till stranden en solig dag, man kan låta en person, som promenerar i snitt 3,3 kilometer i timmen ta ett varv runt hela jordklotet.

          HBTQ-certifiering för att någon inte ska säga till en äldre farbror med ring på vänster hand, var har du din fru, kom igen!

          Frida / Förändringskonsult för 870 kronor timmen + moms

          Svara
    • Rikard

       /  06/07/2016

      Hej.

      Kan vi inte bjuda in en grupp imamer, rabbiner, präster & prästinnor på en matresa landet runt?

      Vi kan börja med svartsoppan i Skåne och jobba oss uppåt. Det låter väl som en bra programidé, så säg?

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, lärare

      Svara
  7. Jans

     /  06/06/2016

    Det framgår inte om Enköpings hbtqsjukhus skall få göra PR i progressiva Järva-pride eller om det bara är i stora lama vanljpride nere i city de skall få hålla upp sina dyrt köpta banderoller.

    Svara
  8. Rikard

     /  06/06/2016

    Hej.

    Ganska smart måste jag säga, sett från de sunnitiska muslimer som agerar portvakter till politiker i flera partier. Den som praktiserar islams ritualer, särskilt trosbekännelsen, är muslim i islams ögon, och straffet för att lämna eller förkasta islam är döden.

    Om jag minns Koranen rätt så kan du tekniskt sett bli muslim genom att tre gånger upprepa frasen ‘Gud är störst/den ende’ eller vad det blir på svenska. Vill dra mig till minnes att kort-varianten var tänkt för att någon med ont om tid och utan vittnen (egentligen krävs det ju vittnen och skolning för att gå med i klubben, som med all Mållgan-klubbar), exempelvis döende, vilsegångna i ödemarken eller drunknande skulle kunna dö som rätt-trogen, med gud som vittne till trosbekännelsen.

    Så ett rätt så smart drag – första puffen, silen eller linan är gratis, som det brukar heta.

    Kamratliga hälsningar,
    Rikard, lärare

    Svara
  9. Jan

     /  06/06/2016

    Det går bra med mångkulturvurmande på nationaldagen. Men den här filmen vägrar SVT att visa. Man vill väl inte stöta sig med det nya herrefolket antar jag…
    http://www.aftonbladet.se/debatt/article22938764.ab

    Svara
    • Inge Post

       /  06/07/2016

      Man måste säga att det ändå är rätt osmidigt av SVT att bryta kontraktet.
      Fick de betala för kontraktsbrottet ?Då är det ju i princip samma sak som att de fortsatt att finansiera filmen.Är det det som kallas Ironi,eller hade det med netflix och pizzor att göra?

      Svara
  10. Svenne

     /  06/07/2016

    OT: O tider, o seder… #hipstermode

    Svara
  11. Ledsen alla smarta kvinnor, tycker synd om er som blandas ihop med dessa idioter……

    Svara
  12. En Erik till

     /  06/07/2016

    HBTQ-certifiering är bara så dumt. Sjukhusen är rädda för att inte vara garanten för godhet och betalar glatt för att få ett märke. Certifieringsorganisationen kommer naturligtvis inte att ge sig. De kommer komma tillbaka för att sjukhusen ska få 2017 års märke, dessutom kommer andra linkande organisationer hänga på med sin certifiering.

    Som vanligt vill jag slå ett slag för Liberala Partiet (http://liberalapartiet.se). Om vi får vår vilja igenom kommer sjukhusen konkurrera om patienterna. Vilket vill du gå till då? Det som lägger 1,5 miljoner om året på en HBTQ-certifiering eller det som har två till sjuksköterskor anställda?

    Naturligtvis ska ett sjukhus kunna anställa t.ex. kvacksalvare i en fri värld, men också ta konsekvenserna av en sådan (upp)handling.

    Varje felaktigt använd skattekrona är stöld från en fattig, därför bör så många skattekronor som möjligt stanna hos folket, så de inte blir felaktigt använda.

    Svara
  13. Frida Gustavlin

     /  06/07/2016

    Det mytomspunna världsövergripande dolda nätverksordern patriarkatet slår till igen.

    http://unvis.it/www.aftonbladet.se/nyheter/article22876518.ab

    ”Forskning visar att det rör sig om patriarkala strukturer, ett sätt att visa sin manlighet.”

    Aftonbladet skriver numera sina artiklar som mäklarannonser, positivt, det ger en sådan peppig känsla. Avslutningen är jättefin.

    ”Välkommen att ta del av kvinnors verklighet. En vardag som handlar om anpassning och rädsla.”

    Tack för inbjudan Aftonbladet, tråkigt att du inte redovisar den faktiska undersökningen som ni har beställt från Inizo utan nöjer er med ett knapphändigt diagram.

    ___________________

    Till saken. Sexuella trakasserier är så klart inte okej, för att tala Löfvenska, men vad ingår i begreppet i själva undersökningen? Jo att man någon gång, det räcker tydligen med en gång, har känt sig sexuellt kränkt, antingen av beröring, eller vad någon sagt eller skrivit på internet, det verkar också räcka att någon faktiskt bara har tittat på en. Ganska bred definition med andra ord.

    Jag vet att 100% av alla killar/män, och då menar jag 100% av alla killar/män har blivit kallad för bög någon gång. Nu kan jag inte beställa en peppig undersökning från Inizo, eftersom jag inte har råd, men jag behöver inte göra det, eftersom jag vet att 100% av alla killar/män har blivit kallad bög någon gång. Ändå är det bara 8% av killarna som uppfattar att de blivit utsatta för sexuella trakasserier. Det verkar onekligen som att män och kvinnor lägger lite olika värde i ordet sexuella trakasserier.

    ”Samma anpassning gäller på internet: 37 procent av kvinnorna tänker på hur de kommunicerar och undviker att göra provocerande inlägg för att inte råka ut för sexuella trakasserier. Det går att jämföras med endast fem procent av männen.”

    Att sådana här undersökningar inte kan skilja på päron och äpplen ligger dem verkligen i fatet och leder med all säkerhet till att endast mindre blir gjort för att råda bukt på problemet med mäns faktiska sextrakasserier mot kvinnor, allt framstår onekligen som ett obotligt mischmasch av ”patriarkala strukturer”.

    Kul för feministerna som får vatten på sin kvarn, alla män är svin, alla kvinnor är offer. Men, mer än trist för de enskilda kvinnor vars vardag begränsas av just sådan skit. För det är inte samma sak, att kasta en blick på någon som gör att den uppfattar sig som sexualtrakasserad och handgripligen nypa samma personen mellan benen. Det är inte samma sak, hur gärna man som feminist än önskar.

    /Frida

    Svara
    • MiT

       /  06/07/2016

      ”Män – det här är mitt nödrop till er”
      http://unvis.it/http://www.aftonbladet.se/debatt/article22954451.ab

      Svara
      • Pelle2

         /  06/07/2016

        Och som vanligt förväntas den stora massan oskyldiga män ta ansvar för de sextrakasserier som ett fåtal män gör.
        Jag uppmuntrar verkligen ingen man eller kvinna att utsätta sina medmänniskor för sextrakasserier och har vad jag vet aldrig utsatt någon annan för det heller.
        Samhället har dessutom satt upp lagar mot sextrakasserier på arbetsplatser och skolor så är det någon som inbillar sig att vi män tycker att det är ok att sextrakassera andra ?
        Vad är det sådana som Lisa Wollter vill uppnå genom att kollektivt smutskasta alla män ?
        Hur tror hon att det ökar mitt incitament att ta upp kampen mot sådant om hon sedan spottar på mig enbart pg.a mitt kön ?

        Svara
      • Frida Gustavlin

         /  06/07/2016

        Tillåt mig göra en liten parafras:

        ”Hej ni som enligt era eller era båda föräldrars födelsebevis, borttappade pass eller inskrivningsbeslut på migrationsverket är invandrare, eller som identifierar er som invandrare och blir uppfattade som invandrare. Alltså invandrare. Jag vänder mig exklusivt till er. Jag vill be om er hjälp. Det handlar om trakasserier. Invandrare, och andra generationens invandrare i problemförorter, förstå att ni står för den mesta delen av hot och stenkastning mot blåljuspersonal.

        Nu tänker många av er ”Stopp klumpa inte ihop oss på det där sättet!”. Kanske känner ni er trötta på rasiternas prat om trakasserier. Var är era initiativ och idéer? Var är er kamp för rättvisa? Var är er vilja att reparera det som ni förstört? Ja. Ni är del av problemet. Men vad betyder egentligen det? Det betyder att er motivation borde vara extra stor. Det betyder att ni måste vara del av lösningen för att vi ska kunna bygga en tryggare värld för kommande generationer. Snälla invadrare som läser detta. Låt din kunskap och dina insikter omsättas i handling. Innan det är alldeles för sent.”

        Frida Gustavlin / Förändringsarbetare

        Svara
        • Jan

           /  06/07/2016

          Bra variant. Men otänkbar, naturligtvis. Fröken Wollter tycker nog hon är jättetuff som anklagat hela det manliga könet för våldtäkter. Nå, bara de vita dock. Invandrade och asylsökande män går fria.

          Vänd på det och anklaga det andra könet för att klä sig för utmanande och därigenom locka män till våldtäkter. Eller bete sig slampigt på krogen. Eller att ge otydliga budskap till män. Då ska du se att det tar hus i helvete. Kvinnor får man nämligen inte anklaga för någonting.

          Svara
      • jaha

         /  06/07/2016

        Kära Lisa,

        Som svar på ditt påstådda nödrop, låt mig förtälja dig ett gammalt husmorsknep.

        Du behöver inget födelsebevis för att ta reda på vad du har mellan benen. Du behöver bara böja dig ner och titta, och skulle bristande förmåga av flexibilitet förekomma, mot förmodan, så kompenseras detta lämpligen med optisk utrustning som återfinns i var kvinnas handväska.

        Skämt åsido. Det är alltid lika fascinerande hur långt en person som bekänner sig till den radikalfeministiska läran är villig att gå, för att slå knut på sig själv, i strävan att inte vara exkluderande.

        Ni vänder er till män. Fast vänta. Inte alla män. Ni vänder er till alla med manligt könsorgan. Fast vänta. Bara de som verkligen identifierar sig som män. Fast vänta. Rör er inte nu. Ni kan råka ramla och trassla in er i en väv av exkluderande kränkthet. Det gäller att tassa på tå här, försiktigt, som katten kring het gröt.

        Du Lisa, kan gott skriva män, utan att vara rädd för att transvestiter och andra män som föder barn, som Arnold Schwarzeneger till exempel, kommer att känna sig kränkta av att inkluderas i denna grupp. Du kan gott skriva män, eftersom alla vet att det är män, i form av vita heterosexuella män, som du vill förolämpa med ditt manshat. Sådan är radikalfeminismen.

        Lika säkert som höstlöven faller på hösten, så dyker det alltid upp en ny kampanj, och en ny Lisa. Hon är alltid lika enformig som sin föregångare, har aldrig med något vettigt eller verkligt argument att komma med, och har aldrig heller något nytt att tillägga. Vi har hört den där rappakaljan förut. Vi hör den varje år. Alla år.

        Folk är trötta på propagandan. Nu ska vi flytta fokus från Taharrush Summercamp Sweden aka Våldtäktssommaren 2016. Lisa slår ett slag i luften för samtyckeslagstiftning som inte kröner någon framgång det här året heller, hon får framförallt sina fem minuter i rampljuset och kanske en peppande kram av sina lesbiska medsystrar. Svenska män får all verbal skit, medan svenska kvinnor blir våldtagna på öppen gata. Vilken deal. Vilken kvinnokamp ni för. Verkligen.

        Sexuella trakasserier är ett allvarligt ämne men du, Lisa, representerar inte alla kvinnor, du förespråkar blott en förvirrad ideologi. Ni äger inte problemformuleringen och kan således inte utse problemgruppen. Ert perspektiv är för snävt, för binärt och för radikalt. Förpestat av könskamp, oförmögen att se bortom kön, upprepar du nittionio procent, nittionio procent. Precis som en papegoja. Precis som din föregångare.

        Lisa, det må vara relevant för dig, att nittionio till hundra procent av de som kommer att försöka förgripa sig på dig är män. Men det är inte representativt för befolkningen.

        Det är inte nittionio procent av den manliga befolkningen som kommer att försöka förgripa sig på dig. Tvärtom. Nittionio procent av den manliga befolkningen respekterar kvinnor och kommer att stå upp för kvinnor, inklusive dig Lisa, i händelse av en situation som kräver det. Det gör vi, trots att sådana som du hatar oss. Inte ens ditt ideologiska hat kan stoppa oss.

        Nej Lisa, män är inte passiva. Män står upp för kvinnor och försvarar kvinnor. Har du aldrig haft en far, eller en bror, eller en manlig bekant som någon gång har stått upp för dig eller någon kvinnlig bekant. Lisa, du säger att kvinnor blir antastade av män, men du glömmer medvetet, att det också är män som hjälper dessa kvinnor, om de är i närheten.

        Det är möjligt att feminismen i sin linda kämpade för en slags frihet och rättvisa för kvinnor. Dagens feminism däremot, radikalfeminismen, syftar till att kvotera in kvinnor i bolagsstyrelser och ge uttryck för diverse perversioner. Lisa, du har alldeles rätt i att dagens feministiska kamp förs av feministiska träsktroll, enstaka skäggnissar som rökt för mycket pipa, och perversa sliskpellar med privata intressen som hittat genus som en lönsam affärsmodell.

        Jag kan inte bota dina aversioner mot män Lisa. Du är antagligen alldeles för upptagen med att spegla dig själv i dina fem minuters rampljus. Kanske väntar en karriär inom media för dig nu. Tiden lär utvisa, och även om dessa ord aldrig når fram till dig personligen, så kanske andemeningen når fram till någon annan. Ni feminister för er kamp. Vi män ignorerar er radikala ideologi och står upp för kvinnor på riktigt, som män, och det finns ingenting ni kan göra åt det.

        Svara
        • Inge Post

           /  06/08/2016

          ”Folk är trötta på propagandan”

          Du har helt rätt i det och i mycket annat du skriver.
          Men jag vill tillägga-

          Kära Lisa,Alice,Gudrun,Emma och Allt vad ni heter.

          Jag är nog ganska långt ifrån ensam att ha slutat ta illa upp för vad feminizter skyller mitt kön för vid det här läget,många män blir fortfarande upprörda och det är förmodligen därför det fortfarande är en så effektiv metod att använda bland skrikfeminizter

          För mig och många med mig har det dock börjat sparka bakut , faktiskt så till den grad att en del , i sina stilla sinne tänker , okej , skyll på mig/oss nu du , men ha jävligt klart för dig att vi tänker inte lyfta ett finger för att hjälpa dig på nåt sätt i fortsatt framtid”
          Det vill säga , ser vi dig eller de dina bli rånade på gatan , tror du vi tänker ställa upp ? Knappast.

          Allt det här är naturligtvis helt okej med oss men det kommer sluta med att Vi ENBART ställer upp på Våra , och Ni feminizter som spottat på oss på grund av att vi är män , vem ställer upp på er?
          Era ”medsystrar” ?
          De har inte lyckats så bra hittills.
          Kanske bättre i framtiden , hoppas hoppas.

          PS
          är det någon som kan säga naturligt urval ?

          Svara
          • jaha

             /  06/12/2016

            Håller inte med.

            Du har rätt i att det mycket väl kan ha den effekten. Och det är säkert många som resonerar som så: Varför ska jag riskera mitt liv för att skydda en bortskämd och ouppfostrad flicksnärta med sågspån och tuggummi mellan öronen, som spyr ut könshat bara för att det är poppis att göra så i mediekretsar.

            Då är det väldigt lätt att säga att: Nej, men jag tänker inte lyfta ett finger för att hjälpa någon som inte visar någon som helst respekt tillbaka.

            Men det sitter djupt rotat i manligheten, alltså den riktiga manligheten, att försvara kvinnor. Det har inget med knarkande feministers förvirrade och sjuka sinnesbild av vad manlighet innebär, som de har snickrat ihop själva i sin teoretiska verkstad.

            När allt kommer omkring, i situationens hetta när en kvinna håller på att bli våldtagen bakom en busskur (något som inträffar var och varannan dag nuförtiden pga. hur de politikerna har förstört det här landet) så är det i slutändan ens egna handlingar som definierar vem man är.

            Jag tror de flesta män (med vissa undantag som bekräftar regeln givetvis) kommer att ingripa i en sådan situation, eftersom det är vad de är. Det har med mäns uppfostran, värderingar, normer och självbild att göra, och det trumfar det teoretiska resonemanget om att ev. avstå från att ingripa eftersom samhället pissar på dem.

            Det spelar inte så stor roll vem offret är. Om det så är en mustaschprydd lesbian med Fi-tatueringar, som visat muffen i morgonsoffan på SVT hela morgonen och förklarat hur många som HEN har smygfotograferat i skrevet i kollektivtrafiken på väg till TV-huset samma morgon, så kommer de flesta män ändå att ingripa för att förhindra det. Och i 99% av fallen så är det ändå riktiga kvinnor, dvs. inte feminister själva, som får ta konsekvenserna av feministers perverterade ideologi.

            Sen får man aldrig glömma att feminism i huvudsak är ett medel för att skapa könskamp och könsmotsättningar. Det är mycket möjligt att de lyckas med det, eftersom det är så enkelt. Men steget till att låta det avgöra utfallet i en skarp situation är långt. Det vore att kapitulera till feminismen och lämna walk over.

            Att motverka feminism, är att varken provoceras eller påverkas av den. Den dagen feminism får så stor inverkan på män och manlighet att den faktiskt dikterar vad det innebär i realiteten. Den dagen är det kört för civilisationen.

  14. MiT

     /  06/07/2016

    ”Här står Ygeman med Kaplans kompis”
    http://www.dagensps.se/artiklar/2016/06/07/67298020/index.xml

    Svara
  15. Jag råkade flyga till Paris förra veckan bredvid en ”höjdare” från Karolinska som var ganska förtvivlad över den ekonomiska situationen. Sjukvården blir mer och mer avancerad och dyrare hela tiden. Befolkningen växer men resurserna är än på 2000talets nivå. Man måste vara snål med pengarna eftersom de är också på 2000 talets nivå. (Obs. skilj sjukvård och byggen). Den personallösa sjukvården tycks vara politikernas dröm.
    Därför är det väl toppen att pengarna går till meningslösa HBTQ grejer?

    Svara
  16. Frida Gustavlin

     /  06/07/2016

    Låt mig göra en liten spaning.

    Idag existerar visserligen inga raser, så därför kan vissa bli rasifierad av sådana som av någon anledning tycker att det finns raser.

    Imorgon kommer inga sexuella läggningar eller perversioner existera, så du kommer inte vara flata, transa, intersexuell, hebefil, koprofil etc. Istället kommer du av fördomsfulla bli bögifierad, trots att det inte finns något som heter bög.

    Imorgon kommer inga åldrar existera, du kommer av åldersrasisterna bli spädbarnifierad, pensionärifierad.

    Inga maträtter kommer existera, istället kommer visa födoämnen bli köttbullar med potatismos och brunsås och lingonifierade, trots att de inte innehåller något kött, däremot finns det ämnen som blir förtryckt och köttifierat.

    Inga olika typer av fordon kommer existera, fordon som är kodade för luftfärd kommer av ”haters” kanske flygplanifieras.

    Inga arter eller organismer kommer existera, av de som av vissa kodas som unkna cisiferade kommer med förakt t.ex. pelagonisera, flodhästifiera eller encellifiera i deras fördomsfulla tycke.

    Frida / Förändringsarbetare

    Svara
    • Inge Post

       /  06/08/2016

      Det där var så bra att jag tänkte ta en cigg efter det inlägget,men jag vet inte hur jag ska skriva det på ett icke könskodat sätt.

      uttrycket ”Ta en cigg” får helt enkelt bli
      Rökifiera(i brist på bättre) luftiluften (för visst låter det lite mer feminiztiskt om man säger det två gånger) med partikulinor(eftersom partiklar KÄNNS manligt kodade och helt enkelt allt som KÄNNS manligt kodat är skit)

      Inge /feminizzt

      Svara
  17. Leif

     /  06/08/2016

    ”Överåriga ensamkommande barn” talar man om på radion i dag. Häpp! Bara i Sverige!

    Svara
  1. Världens bästa affärsidé av RFSL: Skapa ett Blåståg som rullar genom landet! | WTF?
  2. Sammanfattning av 2016 del 4 | WTF?

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: