Gå en kurs i feministisk journalistik!

Det är låtsastidningen Feministiskt Perspektiv som håller en sommarkurs i feministisk journalistik på Jakobsbergs Folkhögskola.

feministisk journalistik

Feministisk journalistik, är det inte vad vi ser varje dag 24/7 i vanlig media? Påhitt, ljuga, medvetet misstolka statistik, selektivt välja så det passar agendan, politisk propaganda och så vidare? Allt sånt har vi ju redan massor av?

bb73dphccaajovn

Övertyga alla om att allt som finns i ett samhälle speciellt drabbar radikalfeminister särskilt hårt? Finns redan…

radikalfeministisk universalgraf

Eller ska de lära sig att använda den radikalfeministiska Universalgrafen? Ni vet, den som ordnar till statistik så det passar ens syften och ser till att man alltid kan visa det man vill visa på ett enkelt och lättfattligt sätt? Görs redan varje dag av media och hela genusfältet…

män underrepresenterade på universitet

Man kanske får lära sig hur man får det ovan att bli ett jämställdhetsproblem där kvinnor drabbas? För det vet vi ju enligt Amanda Lundeteg, VD på Allbright, eftersom det är fler manliga professorer inom ”akademin” så är det det STORA jämställdhetsproblemet, inte att män är enormt underrepresenterade totalt på högre utbildningar. Det är inget problem alls enligt henne, det vet man eftersom hon aldrig nämner det trots att hon själv säger att hon jobbar varje dag med jämställdhet…

Amanda Lundeteg har nog gått några kurser i feministisk journalistik tror jag

För av någon underlig anledning så är det bara statusfyllda poster som är intressanta när radikalfeminister pratar om jämställdhet. De pratar om FÖREBILDER och hur viktiga de är men ni hör dem aldrig prata om att FÖREBILDER är viktiga på lågstatusjobb där inga kvinnor alls finns. Då är jämställdhet i form av räkna inte alls intressant längre. Ni hör dem inte propagera för fler kvinnliga avloppsrensare i jämställdhetens namn…

972203_523842687702880_567144806_n

Lindström var rätt på det för flera år sedan, det är ännu värre idag…

Finns en del grejer i ”Feministspråk” också.

MVH

MiT

Följande inlägg
Lämna en kommentar

54 kommentarer

  1. Sålänge sådant ges skattepengar kommer det att hålla på.

    Svara
  2. Svenne

     /  06/07/2016

    OT: Regeringens fascistkompisar…

    Svara
      • Jans

         /  06/07/2016

        Nej jag tycker inte Nima har helt och hållet rätt. Man måste ju se den stora bilden. Detta ständiga fjäskande och svassande och vilja att synas i vissa förorter och tillsammans med vissa organisationer, till och med på nationaldagen, och att man då till viss del möts av folk med anknytningar till jihadiströrelser, tecknen på att det finns väl inarbetade kopplingar mellan de här rörelserna och våra politiker. Det är mycket allvarligt.

        Kopplingar som pressen funne helt oacceptabla om det vore andra rörelser. Inte någon större chans att Yngeman hamnar på bild ihop med någon högerextremist och gjorde han det skulle han gå ut offentligt och påtala misstaget och ta avstånd. Det är bara en gradskillnad mellan Kaplan och Ygeman. Det är samma problem bara olika aspekter på det. Detta är ett problem som måste åtgärdas. Vi kan inte ha den här synnerligen obehagliga kopplingen mellan extremistörelser och folkvalda politiker.

        Svara
  3. Svenne

     /  06/07/2016

    OT: Arpi om postmodern rasism:

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  06/07/2016

      Vissa feminister älskar att kasta anklagelser om härskartekniker i ansiktet på sina kritiker, det brukar vara ett fint knep att ta till om man inte vill prata mera, så jag brukar försöka indet längsta att låta bli sådan tricks, men här går det inte att låta bli.

      Från Wikipedia: Artikel om härskarteknik.

      https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Härskarteknik#Dubbelbestraffning

      ”Att ställa någon inför ett val, och utsätta vederbörande för nedvärdering och bestraffning, oavsett vilket val vederbörande gör.”

      Under denna beskrivning så finns en del exempel punktade, kanske läge att komplettera med ytterligare ett enligt Arpis smakprov.

      Som CIS-person: Man ska känna skuld över att inte erkänna sin obligatoriska rasism; man ska känna skuld över den rasismen man erkänner sig till men har som ambition att göra sig av med.

      Frida / Förändringskonsulent

      Svara
  4. MiT

     /  06/07/2016

    Apropå klaner och sånt i olika länder, framför allt Somalia, som är aktuellt genom Brinkemo
    http://www.expressen.se/ledare/podcast/politiknorden/sverige-har-blundat-for-klanernas-makt/

    Här är Bilan Osmans recension från 2014 av Brinkemos bok…
    http://www.expressen.se/kultur/bocker/med-koloniala-ogon/

    Här är lite information från Utrikespolitiska Institutet om Somalia. Landet hade t ex inget skriftspråk förrän 1972, skolväsendet är i botten, det står där att landet är en republik men i praktiken styrs av klaner och så vidare. Så går det när man kvoterar in folk, för Osman är (var, hon har skrivit sin sista krönika för Expressen) garanterat inkvoterad, man får förvrängd fakta, fantasier, lögner, påhitt och så vidare i en aldrig sinande ström. Nu är hon med i EXPO, vad ska hon bidra med där? Om man tidigare bara kommer med påhitt och fantasier lär man fortsätta göra det även på EXPO…
    https://www.landguiden.se/Lander/Afrika/Somalia?p=1

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  06/07/2016

      Bilan Osman Kan sina saker!

      ”Splittringar och spänningar i Somalia beror inte enbart på klaner som Brinkemo vill ha det till. Ett land som under flera år koloniserats av länder som Italien och England, kommer till slut att splittras. Det är konsekvensen av kolonialmakter.”

      Visst är det kanske så. Men man kan säkert även med historien som referens säga något liknande om dagens Sverige.

      ”Splittringar och spänningar i Sverige beror inte enbart på den vita cis-mannen som Bilan vill ha det till. Ett land som under flera år koloniserats av länder som Somalia, Syrien och Afghanistan, kommer till slut att splittras. Det är konsekvensen av den omvända kolonialmakten.”

      /Frida

      Svara
      • Rikard

         /  06/07/2016

        Hej.

        Inte för att du har fel, men du vet väl hur sådana som Osman försvarar sig mot utbytesleken?

        ”Det är en heeelt annan saaak, ju!”

        Indien, som gammal brittisk koloni är på väg att splittras?
        USA? Kanada? Australien? Nya Zeeland?

        Hrm, kanske det har med annat än hudfärgen på kolonialmakten att göra?

        När tänker Osman och hennes meningsfränder i den rasistiska organisationen EXPO (Osmaner?) rycka ut till den forna koloni-staten Finlands försvar mot svenska politikers klåfingriga pekpinneri i det finska folkets interna kulturgrundade angelägenheter?

        Javisstja, det är en helt annan sak.

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, lärare

        Svara
  5. Lövet

     /  06/07/2016

    Kursettan från förra omgången kör just nu sommareb ”hata män-kampanj” i AB…

    Svara
  6. Kristian

     /  06/07/2016

    OT: Tack till Dreadlock (och andra?) som tipsat om Yuri Bezmenov, avhopparen från KGB som beskrivit olika metoder i diverse föreläsningar och böcker. Har nu sett den första. (”Yuri Bezmenov Psychological Warfare Subversion & Control of Western Society”)
    Det finns olika listor över vad som händer i stegen Demoralisering och Destabilisering, vilka leder till Kris och Normalisering. (Det sista är när Sovjetiska stridsvagnar ”återställer ordningen” …)
    Det är spännande att bocka av de olika punkterna under Demoralisering – i stort verkar det vara genomfört i stora delar av västvärlden, även om det inte är Sovjet som gör det. Destabilisering – kanske inte klar än?
    Visst kan Bezmenov idag låta ”gammaldags” i sin moral, lite kyrklig, puritanistisk. Samtidigt står han framför en Amerikans publik 1985 och säger att lagar borde stoppa företag som vill ”tvinga” folk till överdriven konsumtion. Det finns något att tänka på för alla.

    Svara
    • Dreadlock

       /  06/07/2016

      Bezmenov är en ypperlig ”Reminder” Om det som händer i politiken – inte bara är något som händer av sig självt, utan är idag frukten av flera decenniers arbete strax utanför den politiska maktsfären och sakta fått gehör i maktens boningar. Med-eller utan- inblandning av externa särintressen.
      Det är dels milt deprimerande för alla sakliga människor av alla sorter att vara med om dagens ihållande kackel om identitetspolitik idag ,dels konstanterandet att vi alla som etiketterar oss som pragmatiska,rättframma, lite konservativa och målinriktade får vara med om att pendelrörelsen av en total irrelevant vänstervriden analys, den här gången har moment tillräckligt för att faktiskt införa formell censur för meningsmotståndarna, och det spelar ingen roll med vare sig maktposition eller tidigare meriter. Alla ska med …

      Slår inte pendeln tillbaka om senast 2-3 år. Då har vi skapat ett samhälle som liknar den ”destabilisering” som Bezmenov talar om.

      Detta är MILT sagt D-e-.p-r-i-m-e-r-a-n-d-e

      Svara
      • Inge Post

         /  06/08/2016

        ”Detta är MILT sagt D-e-.p-r-i-m-e-r-a-n-d-e”

        NEJ Dreadlock! det är en spännande Utmaning! juh!

        Är jag sarkastisk?vem vet längre.

        Svara
        • Dreadlock

           /  06/08/2016

          Inge Post

          Utmaningen är antagen. Faktum är att jag snart borde baka en tårta till mig själv med 20 små ljus. Vart och en av dem för varje år som jag krigat som privatperson och i mitt professionella yrkesliv. Det har varit givande att ha varit passagerare i en farkost som styrs av inkvoterade piloter som styr perfekt i luften, men inte kan göra en Take Off eller en Landning med farkosten.

          Att se det hela degenerera för vart år är banne mig en utmaning värt att stanna kvar för och känna : Att jag bara vill strypa varenda Idiot som så mycket andas ordet : Intersektionalitet .

          Nu fick jag ut lite aggressioner. Och det kändes helt ok.

          Men. Det är fortfarande en utmaning, Vi kommer att segra ! Till slut.

          Svara
  7. De är iallafall ärliga och erkänner att ”feministisk journalistik” inte är RIKTIG journalistik! 🙂 Det bådar gott.

    Svara
  8. Alex Nyström

     /  06/07/2016

    ”Avgiftbelagd” och ”Feministiskt Perspektivis”? Korrekturläsning är väl A och O inom journalistiken? Eller vänta nu, det kanske var den VANLIGA journalistiken det …

    Svara
  9. Jan

     /  06/07/2016

    Feminister upplever sig själva som tuffa rebeller. Men att vara feminist idag är ungefär lika tufft som att gå en boxningsmatch mot någon med händerna bundna på ryggen …

    Svara
    • Kristian

       /  06/07/2016

      ”Upp trälar uppå alla räkmackor,
      sista kvoteringen det är”

      Kommer inte på mer.

      Svara
  10. Svenne

     /  06/07/2016

    OT: Från delstaten Mississippi, USA…

    ”Hon vände sig till en stödgrupp på nätet och mötte där en advokat som kunde hjälpa henne att bestrida frågan i rätten. Tillsammans lyckades de övertyga domaren om det ofarliga i att ta hem moderkakan och kvinnan fick till slut rätt i domstolen.

    Frågan som återstår är nu – vad ska kvinnan egentligen göra med moderkakan? Jo, hon planerar att äta den. Moderkaka innehåller mycket järn och kvinnan hoppas att det ska ge henne mer energi.”

    Svara
  11. När viktiga frågor görs till propaganda

     /  06/07/2016

    I dag kör Aftonbladet igång en kampanj om kvinnors utsatthet för sexuella trakasserier etc. Det är väl helt ok. Men synd bara att det hela som vanligt mest verkar vara obalanserade radikalfeministisk propaganda. Och inte kan det ha något att göra med att deras våta dröm ”samtyckeslagen” nu övervägs hos våra politiker och att opinionsbildning nu är viktigt?

    Bla. Får ROKS en hel chatt att svara på frågor. Och en sån här artikel får plats:
    http://www.aftonbladet.se/debatt/article22954451.ab
    ”Män – det här är mitt nödrop till er
    Lisa Wollter: Det är ni som är problemet – och ni måste vara del av lösningen”

    ”Och jag undrar. Vad är ni beredda att göra?
    Var är era initiativ och idéer? Var är er kamp för rättvisa? Var är er vilja att reparera det som era fäder förstört?”
    ”Jag skulle vilja prata om er situation i stället. Jag skulle vilja prata om varför ni är så passiva. Det är inte vi, offren för sexuella trakasserier och sexuellt våld, som är problemgruppen. Det är ni, män: 99 procent av allt sexuellt våld begås av män. Jag säger det inte för att vara elak. Jag säger det för att det är sant och för att det är relevant. ”

    Men att mindre än en promille av män begår dessa brott nämn inte.
    Med samma logik är alla kvinnor skyldiga till den kvinnonorm som
    gör att fler kvinnor än män begår bedrägerier.

    Svara
    • Nilsson

       /  06/07/2016

      Hur många av våldtäktsmännen har blivit fysiskt eller psykiskt misshandlade som barn? Vem är det som misshandlar barn? Kan det otänkbara vara möjligt, att kvinnor och män har lika stor del i att det uppfostras våldtäktsmän och offer?
      För att ta det med feministisk logik: om feminister slutar misshandla sina barn så lovar jag att sluta våldta.

      Svara
      • michael

         /  06/08/2016

        Ja det är faktiskt intressant jag hörde en psykolog som var med i Veckans brott på SVT som sa att majoriteten av männen som begått överfallsvåldtäkter hade en dominant mor som utsatt dom för antingen fysiskt eller psykiskt våld eller båda delarna.

        Svara
  12. Frida Gustavlin

     /  06/07/2016

    Off topic – tryggheten säkrad. Bråk på det glada studentflaket. Lite otydligt vilken typ av kaos det blev. Blev det kaos, eller blev det KAOZ?

    http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/article22958379.ab

    Själv minns jag turen på studentflaket som ett euforisk tillfälle utan det minsta agg i luften, men då hade å andra sidan alla som åkte på flaket godkända gymnasiebetyg med sig.

    /Frida

    Svara
  13. Jan

     /  06/07/2016

    Nu händer det grejer i LO-leden. Nåväl, i de manliga leden. Kvinnor älskar ju invandring av unga manliga muslimer. Den fete har uttalat sig: ”Det finns ingen väg tillbaka till den gamla generösa flyktingpolitiken” säger han! Undrar vem som först träder fram och rasiststämplar honom?

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  06/08/2016

      Jag tycker Karl-Petter Thorwaldssons BMI är irrelevant! Gubben får vara hur flegmatisk som helst, det är inget problem. Att gubben är fetlagd hör inte hit.

      Däremot har han bristande konsistens när det kommer till vad som kommer ur hans mun, att han idag säger något så nyktert som att SD:s ökade stöd hängde ihop med en urflippad flyktingpolitik rimmar illa med hans tidigare snack om öppnade gränser men med bibehållen arbetsrätt för ungefär ett halvt år sedan.

      Fackpampar brukar göra ett nummer av att måla nattsvarta orosmoln på solklara himlavalv när det kommer till deras medlemmars intressen, men här var all kritikisk insikt som bortblåst.

      Det finns möjligtvis två förklaringar.

      1. Thorwaldsson har fullständigt missuppfattat sitt uppdrag som går ut på att representera LO:s medlemmarnas bästa och inte Socialdemokraterna och deras agenda.

      2. Thorwaldsson är inkompetent och är i själva verket en liten kälkborgare.

      Jag gissar på en kombination.

      /Frida

      Svara
  14. Jan

     /  06/07/2016

    Glömde, som vanligt, länken till ovan: http://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/article22959504.ab

    Svara
  15. Rikard

     /  06/07/2016

    Hej.

    Med tanke på att inlägget på sidan överst handlar om journalistik och feminism kanske det inte är för OT med länkar till ‘Skolvärlden’ och lite läsning om arbetsmiljön i skolan. Lärare är ju ett kvinnoyrke, så medsystrarnas arbetsmiljö måste ju vara högaktuellt för feministisk journalistisk.

    Ett smakprov (och nej, jag jobbar inte som reklamare för skolvärlden ;)):

    ”Jag är av judiskt ursprung men vågar inte nämna detta då det ända ner i åk 1–2 finns barn på min VFU som vill ”döda alla judar”, ”ta fram bomber o svärd och lemlästa dem”. Detta har sagts på raster, i matsalen och även på lektion.”

    [http://skolvarlden.se/artiklar/var-femte-student-har-funderat-pa-att-hoppa-av]
    [http://skolvarlden.se/artiklar/lararstudenternas-roster-om-hot-och-vald]

    Sugen på en karriär inom skolan?

    Kamratliga hälsningar,
    Rikard, lärare
    Ps Hur är det Betnér och sådana brukar säga? ”Såhär har det alltid varit!” eller? Ds

    Svara
    • Jan

       /  06/07/2016

      Vägen till helvetet är kantad av goda föresatser. Låt oss inte glömma att de är de goda och de aningslösa som har försatt oss (och skolan) i det här läget. Låt oss heller inte glömma att de goda heller aldrig kommer att ta något ansvar för den uppkomna situationen. De har fullt upp med att vara ”goda”!

      Svara
    • Dreadlock

       /  06/07/2016

      Enligt min mening finns det anledningar varför (s) och (v) ständigt förnekar judarnas situation i Sverige och dessutom umgås med ickevalda representanter från stockkonservativa islamiska skattemedelsunderstödda föreningar

      Där finns ett röstunderlag. Period. Inget annat.

      Malmös före detta kommunalråd Ilmar Reepalu, en litet karriärssvin helt utan skrupler, insåg faran att tappa delar av väljarkåren och i stort sett bad judarna att flytta från Malmö.
      Varför ? De röstar inte på (s) eller (v) . Så enkelspårig är politiken ibland.

      Svara
      • Jan

         /  06/07/2016

        Jag tror att det finns ett arv från Palme, Sten Andersson och Anna Lindh. GP tog avstånd från det och stödde israelerna. Men han är före detta nu. Många socialdemokrater tycks leva kvar i 68-rörelsens världsbild. Stefan Löfvén har, som vanligt, ingen åsikt själv och marionettstyrs av Jämtin och Damberg. De flesta sossar ogillar dessutom att tänka själva. De följer hellre John…

        Svara
        • Dreadlock

           /  06/07/2016

          Sådan regering sådan opposition. Borgarna påminner om ett gäng trötta vaxfigurer som har bosatt sig på varsin öde ö . Varje morgon åker partisekreteraren ut med båten och väcker var och en med en defibrillator .

          Svara
        • Rikard

           /  06/07/2016

          Hej.

          Tror du har helt rätt, men vad sägs om följande komplettering:
          Israel stöds av den svenska vänsterrörelsens arvfiende USA. Palestinska araber och deras med SS-mäns hjälp startade terrorgrupper slåss mot USA:s allierade Israel. Därför är Israel och judarna fienden.

          Ungefär så kanske logiken ser ut (även om mitt resonemang ovan är förenklat till den grad att Atlanten är en vattensamling), och det är så jag minns att man resonerade.

          Skada att (S) inte kan frigöra sig från sina havstulpaner och trämaskar – då kanske man både kunde få väck rättsrötan i partiet och även sätta god fart på bättre kurs, istället för att som nu jaga den vita, patriarkala cis-valen.

          Nog kan jag vara vass mot (S) och jag har både personliga och politiska skäl till det, men om partiet skulle börja leverera politik som jag bedömer som bra för Sverige kan man ju inte vara sämre än att ändra sig – dock vill jag se konkreta bevis för detta först. Med den maktbasen man har skulle just (S) relativt snabbt kunna styra upp situationen. Kanske fruktar man en ny partisprängning?

          Kamratliga hälsningar,
          Rikard, lärare

          Svara
          • Jan

             /  06/08/2016

            Tyvärr har S missat alla chanser att rätta till fel och orientera rätt i tillvaron igen. Man klarade inte ens av att välja sida i privatiseringsdebatten. Nu försöker man gira om när man redan gått på grund. Invandringsfrågan likadant. Det krävdes närmast en systemkollaps innan man vågade ta ställning.

            Socialdemokraterna, det parti som kallar sig framtidspartiet, bokstavligen backar in i framtiden med röven före!

  16. Jan

     /  06/07/2016

    Kvotblatten (jag använder vänsterns språkbruk här) Somar Al Naher läxar upp svenska män igen. Samma män som gjort det möjligt för henne att bli svensk. Relativism all-in. Inte ett ord om invandrarmäns klara överrepresentation. http://www.aftonbladet.se/ledare/ledarkronika/somaralnaher/article22959322.ab

    Svara
    • Dreadlock

       /  06/07/2016

      Örk…Rap.. Mättnad

      Nä, jag tyar inte mer efter ett stycke.

      Feminismen ringde nyss och vill ha tillbaka sin historia från 2003.

      Vad pysslar Aftonhoran med ? Recycling på feminismen i en intervall på 15 års automatisk återpublicering ? Jag mår illa och jag vill spy på Somars journalistleg. Örk…

      Svara
      • Dreadlock

         /  06/07/2016

        Mister Kreosot , chefsideolog för Sveriges samlade agendajournalister intager en stilla middag i väntan på sällskapet.

        Svara
    • Pelle2

       /  06/08/2016

      ”Nu väntar vi bara på fler män ska haka på tåget och bli en del av lösningen. Alla män trakasserar inte, men fler män måste vara med och förändra mansnormen. ”
      Om det hade varit en norm för män att trakassera kvinnor så hade det inte varit de påstådda 50% av kvinnorna som hade utsatts för sexuella trakasserier utan kanske 90-100 % och det hade inte funnits några lagar mot det utan hade ansetts vara ett normalt beteende.Dessutom borde väl majoriteten av män syssla med trakasserier mot kvinnor om det är en norm men jag vågar påstå att det inte är så.
      Sedan brukar ju definitionen av sexuella trakasserier vara väldigt vid i radikalfeministiska kretsar.En del av dom brukar ju säga att oönskade uppvaktningsförsök av män är trakasserier.Det förekommer inte i deras föreställningsvärld att även kvinnor kan syssla med oönskad uppvaktning.
      För övrigt är det ju så i uppvaktningens värld att man kan misstolka en persons signaler och att man därför försöker uppvakta dom.Det kan ju också vara så att man är en lite mera framfusig person och därför försöker flirta med någon man blir intresserad av för att se om denne är intresserad.Så länge man slutar om personen man flirtar med ber om det så är det inte trakasserier enligt mig.
      Är så jävla trött på feminister som försöker smeta en massa skit på oss män som grupp utifrån vad en liten del av männen gör.Är också trött på att vi män förväntas ta ansvar för vad andra män gör medan samma krav inte finns att kvinnor skall ta ansvar för vad andra kvinnor gör.
      Det är som sagt var också konstigt att det går bra för feministerna att kollektivt anklaga vita,heterosexuella män för olika saker men dom skulle aldrig gå ut och kräva att invandrarmän från hederskulturer skall ta ansvar för vad en del av dom gör mot sina kvinnor.Nej, då är det synd om dom och man skall inte skuldbelägga dom rasifierade stackarna…

      Svara
  17. MiT

     /  06/07/2016

    Mer info om händelsen:
    http://www.op.se/blaljus/brott/nedlagd-utredning-overklagades-nu-stalls-tre-man-infor-ratta-for-grov-valdtakt-av-flicka

    Svara
  18. MiT

     /  06/07/2016

    Svara
    • Jan

       /  06/07/2016

      Samtidigt kan jag tycka att det där är larvigt. Hon är myndig, inte ett barn. Använd omdöme. Sätt dig inte i chefens knä om du är en vuxen kvinna! Såvida du inte är beredd att gå ett steg längre för en löneförhöjning. Varför behandlas vuxna kvinnor som barn i rättssystemet?

      Svara
      • Rikard

         /  06/07/2016

        Hej.

        Dagens nittonåringar är endast i undantagsfall vuxna. Det förekommer på universitet och högskolor att föräldrar till studenter vill ha ‘utvecklingssamtal’.

        Dags att höja rösträttsåldern till ‘måste vara född före år 2000’ samt ett kunskapsprov?

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, lärare

        Svara
      • Jan

         /  06/07/2016

        Samtidigt kan man väl säga att hon fick sin löneförhöjning till slut. 50 000 kronor retroaktivt!

        Svara
    • Inge Post

       /  06/08/2016

      ”Nu har Arbetsdomstolen (AD) kommit fram till att Anna utsatts för sexuella trakasserier. I domen skriver AD att ”kränkningen har varat under en inte obetydlig tidsrymd och varit riktad mot en nyanställd och ung person” och dömer företaget att betala Anna 50.000 kronor i ersättning.”

      Om man bortser från allt annat som är skumt med den där artikeln
      Hur vanligt är det att nyanställda löneförhandlar?

      Svara
  19. MiT

     /  06/07/2016

    Svara
  20. Dreadlock

     /  06/07/2016

    Om man tar sig tid att tänka bort den smöriga bakgrundsmusiken….Så har Yiannis ett par tre poäng att framföra . Varav en är att den institutionaliserade och erkända feminismen , håller på att vrida tillbaka klockan till Suffragetternas tid och tror på fullt allvar – Att det är DÄR vi är just nu.

    Svara
  21. MiT

     /  06/07/2016

    Svara
  22. Svenne

     /  06/08/2016

    Mer hets mot svenskar:

    Svara
    • Ivar L

       /  06/08/2016

      Så småningom kvalar det väl in för anmälan för hets mot folkgrupp men först måste de äppelkindade barnen bli i minoritet. Med nuvarande politik så kan det inträffa rätt snart. Allt annat är redan på plats; föraktet, hatet och hämndbegäret. Sedan blir jag lite fundersam, om barnen är överviktiga mer än genomsnittet så tillhör de statistiskt den fattigare delen av befolkningen vilket talar emot den underliggande tesen om överordning. Eller så är det bara kräkset i munnen på Pi som producerar en lust att likna andra människors barn med grisar: ”övergödd” och ”arisk” ger ju lätt associationer till vårt stora skära slaktdjur. Obehagligt språkbruk hur som helst.

      Svara
  23. Gorby

     /  06/08/2016

    OT: Dags att reformera den svenska kyrkan.
    Denna gång med Siewert Öholm.

    Svara
  24. Svenne

     /  06/08/2016

    OT: Hur ser det ut i Sverige…?

    Svara
    • Ivar L

       /  06/08/2016

      Om Jyllands-Posten kom ut på svenska tror jag att jag skulle börja prenumerera. Så jag får veta vad som händer i Sverige.

      Svara

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: