Talande om Public Service. Minst sagt… Och lite om bidrag till olika organisationer

Är ju alltid snack om Public Service på något sätt. Jag är ingen PS-motståndare utan snarare tvärtom, jag tycker de för det mesta är väldigt bra. Däremot balanserar de på en slak lina då deras uppdrag ställer hårda krav som de inom vissa områden långt ifrån klarar av att leva upp till. De är inte ens nära utan jobbar i själva verket medvetet för att INTE leva upp till kraven.

Ett område där de havererar grovt är invandringsfrågan, där har de under flera år utmärkts av fanatisk ”aktivism” snarare än faktabaserad rapportering. De har på alla möjliga och omöjliga sätt verkligen kämpat för att framställa asylhaveriet som något positivt och problemfritt. Vi kommer ju ihåg ”kompetensregnet” till exempel? Eller varför inte hur både SVT och SR bildsätter artiklar? Den här från SVT, är den en representativ bild? Hur många ensamkommande tjejer i 4-5-årsåldern har det kommit till Sverige? Eller den här från SR, är den representativ? Hur många ensamkommande bebisar under 1 år har det kommit? Det är sådana grejer konstant på både SVT och SR.

Här är ett inlägg, ”Hur opartiskt är public service?” från en som heter Egor Putilov som jobbat på Migrationsverket under några år och därefter på Public Service. Det är ett mycket talande inlägg om hur PS fungerar. Det finns till och med en ljudinspelning som bekräftar hans ord…

public service

Ett utdrag ur hans text, det finns mer och är mycket intressant. Hot om att inte få fler jobb uttalas och man försöker inte ens linda in det… PS är opartiskt sa Bill. Opartiskt! sa Bull. Det är så fantastiskt att anamma fakta är att ”ta ställning” inom Public Service…

Ett annat område där PS ständigt havererar totalt är jämställdhetsområdet. Allt som kommer från radikalfeminister/identitetsvänstern eller deras idéer fläskas alltid på med utan minsta lilla ifrågasättande. Det är The TRUTH på PS! Birgitta Olsson från Folkp… Liberlaerna har i många år uttryckt rena extremvänstertankar när det kommer till jämställdhet. Hennes partikollega Maria Arnholm likaså, under sin korta tid som Jämställdhetsfeminister så spottade hon ur sig radikalfeminism. Endast. De två är INGA liberaler utan ligger LÅNGT till vänster i de här frågorna. De är ungefär på samma ställe som Schyman på skalan. Men aldrig några följdfrågor eller analyser från PS om det verkligen handlar om jämställdhet eller om det bara är simpel identitetspolitik hos ytterkantsvänstern. Detta trots att det är uppenbart att det inte handlar om någon jämställdhet alls.

Morgonsoffan på SVT är ett annat sorgligt kapitel där dessa idéer ständigt får frodas och växa utan minsta lilla ifrågasättande. Som när Svante Tidholm från FATTA bjöds in i januari i samband med att det kom fram att DN hade mörkat massexövergrepp på tjejer på en festival i Stockholm. Tidholm var med i en liten minidebatt med Gulan Avci (som var bra!) och han slänger fram så många horribla grejer att friska människor rodnar och gömmer sig bakom skämskudden. Till exempel så påstod han att vi här i Sverige uppfostrar våra söner att våldta. Jo, han sa så. Och det ligger HELT i linje med vad FATTA jobbar för, de anser att det är så, de är faktiskt så galna…

Lyssna och titta själva

ALL fakta som finns säger att det är en kraftig överrepresentation av den typen av brott som förekom på festivalen i vissa invandrargrupper. Inte i alla men i vissa grupper från vissa områden. Som av en händelse så har nästan alla asylsökare som kommit de senaste åren kommit från just de områdena som är kraftigt överrepresenterade. ÄNDÅ sitter Tidholm och säger att det är ett problem som vi alltid haft i Sverige och att det inte är någon skillnad, att problemet är att vi i Sverige uppfostrar våra söner till att våldta. Jo, vi har problem i Sverige OCKSÅ, det är ingen som sagt något annat men långt ifrån i samma omfattning som vi sett de senaste åren. Vi har importerat ett rejält överskott av just den typen av grövre brottslighet. Så är det bara. Ökningen av grövre våldsbrott är förväntad, man har vetat om att de kommer att öka oproportionellt mycket men man har valt att försöka dölja det och förneka det. Man tycker uppenbarligen från politikerhåll och från media att priset som en del får betala, till exempel på festivaler, inte är tillräckligt högt. Man anser att det är värt att offra dessa på altaret. Det överskottet ska läggas till på toppen av alla andra problem som också följer med som vi inte har en aning om hur vi ska lösa. Allt detta är fakta men inte ett enda litet påpekande från programledarna att han bara hittar på… Så är det varje gång, gäster kan påstå vad för galna saker som helst utan minsta lilla ifrågasättande eller följdfrågor.

Om det inte är någon som försöker säga just sådana saker som att det är förväntat att just den här typen av brott är förväntat att de ska öka oproportionellt mycket, då har man inte bara motdebattören mot sig utan även programledarna… Garanterat!

fatta bidrag 2016

Hoppas det känns skönt för alla att vara med och sponsra sådana galningar med skattepengar? De har nämligen fått 600 000 kronor för 2016 för att föra ut budskapet att vi i Sverige uppfostrar våra söner till att våldta… FATTA fick även 650 000 kronor 2015. Crossing Boarders, som nu heter Make Equal, är den som startade, äger och driver FATTA, fick 350 000 2015, de fick 300 000 2014 och 350 000 2013. In och botanisera på MUCF, det finns nog massor att få fram där inom olika saker… På fyra år har alltså samma organisation dragit in över 2 miljoner kronor bara i rena bidrag… Lukrativ bransch att bara prata skit och ljuga om saker man uppenbarligen inte vet något om. 1 miljon under 2015 är bra betalt för inget. Där kan man tala om vinster i välfärden…

MUCF använder skattepengar som strössel på en mjukglass, de bara öser på så mycket som får plats och sen öser de på lite till. Det är islamistiska organisationer som får massor av bidrag, de bara kallar det ”mot rasism” på något sätt så regnar pengarna över dem, uppenbarligen utan minsta lilla kontroll. Det är Alice Bah Kuhnke som är ansvarig, hon var även generaldirektör för Ungdomsstyrelsen som MUCF hette förut, även då regnade pengar över MYCKET tveksamma organisationer trots bevis på att det var mycket tveksamma organisationer. Det struntade hon i, hon öste pengar över dem! De är mycket skickliga bidragsentreprenörer! Speciellt när de får hjälp av generaldirektörer och ministrar… Kuhnke verkar vara rejält korrumperad!

Märkliga organisationer ska ju inte ha några bidrag alls såklart! De som får bidrag ska ju inte ens ha frågetecken på ett enda litet ställe, det är ju absurt att ösa pengar över sådana! Över 2 miljoner kronor på 4 år till en organisation som påstår att vi i Sverige uppfostrar våra söner till att våldta? Varför ska alla normala medborgare betala för deras galna jävla skit? Varför ska man betala för radikala islamistiska organisationer som hatar oss över allt annat? De får väl pynta själva eller be Saudiarabien om pengar?

MVH

MiT

Följande inlägg
Lämna en kommentar

69 kommentarer

  1. MiT

     /  06/16/2016

    Svara
  2. Utlandssvensk

     /  06/16/2016

    @ MiT
    Att du anser att PS ”för det mesta är väldigt bra” men att de spårar ur i vissa frågor, beror nästan säkert på att du är insatt i just dessa frågor.

    Jämfört med t.ex BBC är svensk PS direkt hysteriskt vinklat på samtliga områden. ALLT är fanatisk ”aktivism” snarare än faktabaserad rapportering. Jag slutade i princip att titta för flera år sen, men brukar då och då se på Rapport eller Aktuellt bara för skoj skull. För de är så absolut groteskt snedvridna att det ofta blir komiskt. Eller tragiskt. Eller hopplöst…..

    Att svenskarnas världsbild är så hårt präglad av denna sjuka snedvridning är sannolikt en starkt bidragande orsak till landet snabbt faller sönder utan att någon riktigt vet vad som borde göras åt saken.

    För att ta ett exempel ur högen, kan vi titta på sjukvården. Denna är direkt katastrofalt dålig i Sverige men om man tittar på svensk PS kan man lätt få för sig att den dels är ”världsledande” på alla möjliga sätt, dels att det enda alternativet är att de fattiga får dö på gatan, för så är det minsann i USA. Att det finns närmast oändligt mycket bättre system på olika håll i Europa vet svensken helt enkelt inte och de vägrar ofta att tro på det när man berättar. Det är sant!

    Svara
    • Rikard

       /  06/16/2016

      Hej.

      För oss som lever i landet och arbetar inom den värdegrundsproducerande sektorn finns det en poäng med att hålla oss a jour med statens propaganda:

      Det är högeligen suspekt att för det första deklarera att man inte håller statsmedia för objektiva.
      Om man då för det andra följer upp med att redovisa andra media-kanaler (Al-Jazeera, BBC, Hindustani Times etc) börjar folk skruva på sig och försiktigt (inte nyfiket!) undra varför man inte är nöjd med statsmedia, och hur man vet att man får veta opartisk och sann information istället för vinklad propaganda.
      Om man därefter för det tredje berättar att man inte äger någon TV utan har tillgång till hela världens nyhetsflöde via datorn upprepas tvivlen om man själv kan avgöra vad som är sant ifall ingen har faktagranskat det.
      Om man för det fjärde säger att man, när man får höra talas om hur en internationell händelse omtalats i svenska media, kollar upp detta med media från platsen, och återberättar samt korrigerar statsmedias vinklingar och utelämnanden, får man luncha ensam.

      Man blir helt enkelt olämplig att bli sedd med.

      Vis av skadan brukar jag istället säga att jag inte äger dumburk för att den bara visar fördummande skval och pennalistiska mobbningsprogram á la ‘Robinson’; som +1-progressiv går man säker.

      (Ovanstående är en beskrivning av hur lärare inom den svenska skolan reagerat.)

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, lärare

      Svara
      • Utlandssvensk

         /  06/16/2016

        @ Rikard,
        Jo, visst, men det är väl i grunden samma resonemang som ledde till att en rysk lärare självklart läste Pravda på 70-talet och höll väldigt tyst om att han lyssnade på Radio Free Europe i källare på kvällarna.

        Skillnaden är att alla ryssar var helt på det klara med att det bara var lögner i Pravda. I Sverige tror folk verkligen på SVT och DN. Det är den i särklass mest framgångsrika propagandan i världshistorien!

        Svara
        • Rikard

           /  06/17/2016

          Hej.

          Ett ljus i mörkret är att jag tycker mig notera att antalet kollegor som på konferenser eller i kopiator- och materialrum mellan skål och vägg vågar trevande antyda ”Det måste bli någon ändring snart…?” eller ”Det måste de ju fatta att det inte går att hålla på så här…?” ökar. Trevande, försiktiga, mycket vaga och allmängiltiga kommentarer från samma människor som på möten, seminarier och liknande värdgrundsbefästande gemensamhetsövningar stämmer in i kören. Men privat låter det allt mer ilsket, besviket, och vredgat; hela tiden med en anda av rättfärdig sorg över hur god vilja och humanistiska idéer och värderingar förråtts av sådana som Westerberg, Reinfeldt med flera.

          Det finns en växande väljarbas tror jag, för både ett SD och ett S och M som tar tydliga steg i svensk patriotisk riktning. Det finns en vilja inte bara till rättvisa och att rädda landet, utan också hämnd och vedergällning för kränkt stolthet.

          Eller så speglar jag mina egna känslor i andra.
          ”Hopp är en tankens bro för den som fallit över stupet”

          Kamratliga hälsningar,
          Rikard, lärare

          Svara
    • Senior

       /  06/17/2016

      Precis!
      Håller med på alla punkter.

      Svara
  3. MiT

     /  06/16/2016

    Läs den här, det måste vara ett skämt? Det FÅR inte vara sant att de håller på såhär alltså. Det måste finnas en dold kamera som rullar…
    ”JO: Asylsökandes uppgivna ålder gäller”
    http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6454518

    Jag tycker det är rätt märkligt att JO inte tar fasta på att det är den asylsökande som ska bevisa sin identitet och ålder? Varför håller de på och diskuterar en massa annat? Följer man den regeln så behövs inget annat trams?

    Svara
  4. Ivar L

     /  06/16/2016

    Egor Putilovs inspelning är rätt uppseendeväckande. SR-medarbetaren bekräftar helt klart att SR är vänstervridet och att de högre cheferna ser genom fingrarna med opartiskhetskravet då det gäller vänstervridning men inte då det gäller högervridning.
    Här är länken igen, läs och lyssna!
    https://putilov.org/2016/06/16/hur-opartiskt-ar-public-service/

    Svara
    • Perry

       /  06/16/2016

      Den där inspelningen behöver höras av fler! Jag tror aldrig att uttrycket ”fastnat med fingrarna i kakburken” passat bättre….

      Svara
    • Ivar L

       /  06/16/2016

      Problemet är att kvinnan på inspelningen inte själv verkar ha något att säga till om i frågan vilket innebär att de chefer hon nämner bara skulle förneka att det är på det vis hon säger. Det är det som är så praktiskt med grindvakter och dörmattor.

      Svara
  5. Gällande märkliga organisationer som får fett med bidrag… Det har ju i MÅNGA år (sannolikt så länge de funnits) regnat bra med pengar på Sverok från Ungdomsstyrelsen. Jag tror att för de flesta i Sverok har hela grejen varit att det ska vara en kassako.

    Svara
    • Odur

       /  06/16/2016

      Självklart var Sverok en kassako. Själv startade jag och några kompisar en spelförening 1997 och lyfte fina bidrag från Sverok. Men på den tiden så var det fokus på spel som gällde för Sverok (åtminstone som vi uppfattade det). Men efter några år så började det komma en fadd smak i munnen när man hade med Sverok att göra, speciellt efter att man började hänga på diverse nätforum och fick se hur förbundet förvandlades till något som åtminstone inte jag kände igen längre. Nu vill jag inte ens ta i det med tång!

      Svara
  6. MiT

     /  06/16/2016

    ”Jan Almäng: Lagstridigheter vid Göteborgs universitet”
    http://www.svd.se/jan-almang-lagstridigheter-vid-goteborgs-universitet

    Svara
    • Ivar L

       /  06/16/2016

      Det luktar vänstervridna postmodernt tomteuniversitet lång väg om hans beskrivning.

      Svara
  7. MiT

     /  06/16/2016

    Svara
  8. Kristian

     /  06/16/2016
    Svara
    • Ivar L

       /  06/16/2016

      Ojoj, den artikeln är närapå revolutionerande för att komma från etablerad press. Visserligen är inte Dagens Samhälle en vanlig tidning men att någon etablerad ens vågar skriva sådär är sannerligen ett steg i rätt riktning.

      Däremot är det en hel del struntprat i artikeln, Anna missar helt att män inte bara finns på botten utan också i den absoluta toppen, att kvinnor mer jämnt fördelar sig i mitten. Att attackera Flashback känns också som kommande från någon som inte haft koll eftersom alla som känner till Flashback vet att det hon säger nu sagts där i tio års tid minst. Patetiskt med alla som tror att Flashback är något slags rasist-porr-hatsajt. En liberal som inte begriper Flashback och yttrandefrihet är inte en riktig liberal.

      Men i Sverige 2016 är detta ändå mycket mer än man kan förvänta sig från etablerad press. Artikeln kommer att tigas ihjäl, det blir inte debatt.

      Svara
      • Kristian

         /  06/16/2016

        Ja, det var lite för envar att bli upprörd över. Jag tyckte personligen det var mycket av det raljanta tonfallet mot pojkar som i ”antipluggkultur.” Men man får vara glad över det lilla.

        Svara
  9. michael

     /  06/16/2016

    Det blir lite liknande feministretorik när man klumpar ihop och hävdar att invandrare är överrepresenterade när det gäller sexualbrott,man behöver bryta upp gruppen invandrare för att komma till dess kärna,jag läste lite siffror om detta för en tid sedan som visade att t,ex invandrare från Vietnam t.o.m hade lägre grad av sexualbrott än etniska svenskar,medans män från Afghanistan var kraftigt överrepresenterade om jag minns rätt 23gånger.
    Förövrigt anser jag att PS ska bli betalkanaler så att dom som vill ha det betalar för det och att dom som inte vill ha det slipper,vilket jag tror är det bästa sättet att få PS att rätta till det mesta av propaganda produktionen dvs tittarna/lyssnarna får på så sätt mer makt över PS precis så som det ska vara i ett publikservice företag.

    Svara
  10. OT men: Personer som definierar sig som ”hen” får bada med bar överkropp i simhallar, enligt ett DO-beslut.
    SvD idag.

    Svara
    • le Plit de Troll

       /  06/16/2016

      Vad bra. Det fick vi på 80 talet också utan att vi ens visste att man kunde definiera sig som något annat än det man var.

      Svara
      • Ivar L

         /  06/16/2016

        Fast inte i simhallar väl? Däremot på badstränder.

        Svara
        • Alla kan jag inte säga, men Borås mfl vet jag att det var normalt, även om det inte var vanligt

          Svara
      • Inte simhallar utan vissa badstränder.

        Svara
        • Nilsson

           /  06/16/2016

          Alla badstränder!

          Svara
        • Konstig kommun ifall kvinnor inte fick vara topless på 80-talet på alla badstränder. Det var man överallt, det var inte några nudiststränder det handlade om.

          Svara
  11. Jans

     /  06/16/2016

    ÅÅhhh vad pinsam han är Svante. Dessutom tänker jag bara på den där filmen han gjorde om en tysk bordell där han uppenbarligen blev kär i en av de prostituerade och hänger med henne och ställer några lama frågor och låtsas göra dokumentär.

    Svara
    • MiT

       /  06/16/2016

      Här är en artikel om Svante och hans film 😛
      http://www.stockholmsfria.se/artikel/88537

      Svara
    • Ivar L

       /  06/16/2016

      Ja, jag har sett den ganska nyligen och den är som dokumentär betraktad ganska undermålig, saknar underliggande idé och röd tråd och fokuserar mest på Svantes mer eller mindre spelade förvåning över vad som händer på bordellen. Han intervjuar i princip enbart en enda av de prostituerade och det verkar som hon och han spenderar en hel del tid tillsammans och ”hänger”. Det går naturligtvis inte att veta exakt vad som lockade honom att göra den där dokumentären men hans fascination tror jag inte enbart handlar om en vilja att förstå och dokumentera utan också om helt vanlig sexuell attraktion och spänningsökande. Han är helt enkelt en miljonär med kamera ute på äventyr.

      Svara
      • Frida Gustavlin

         /  06/16/2016

        ”Kuriosa: Svante fick nyligen ett mejl av Bingo Rimér, där han blev inbjuden till tidningen Moores 10-årsjubileum på Café Opera. Han svarade genom Twitter att han var upptagen med sopsortering den kvällen.”

        Mäktigt, det är verkligen civilkurage på hög nivå. Inte nog med att han skrev sådana mäktiga saker, han är också tillräckligt stark för att berätta vad han sa för alla, för ham tackade nej på Twitter, dels för att det var så häftigt, dels för att det är viktigt. Det har inget att göra med att Svante är en så kallad mediahora, ursäkta uttrycket, nä, att vänligt tacka nej genom den kanalen som inbjudan inkom vore direkt nazistfascistiskt.

        ”Intressen: Cyklar, bakning och teknik.”

        Cyklar – check, det vill säga oväxlade skitcyklar.
        Bakning – peppcheck de luxe.
        Teknik – det tror jag inte ett dugg på.

        /Frida

        Svara
  12. Jan

     /  06/16/2016

    Expressens ledarsida går från klarhet till klarhet. Jag tror att det är Anna Dahlberg som ligger bakom det. Hon verkar ha drabbats av en Lidnersk knäpp!

    Här om Alliansen och Löfvén. Ingen av dem har nämligen en trovärdig lösning på någonting. Istället ägnar de sig åt välfärdspopulism (skattesänkningar, nya reformer och bidrag) i syfte att sno åt sig väljare från varandra.

    http://www.expressen.se/ledare/alliansen-saknar-trovardiga-svar/

    Svara
  13. Jan

     /  06/16/2016

    Nu är det, dessvärre, så att SR/SVT inte är ensamma om politisk korrekthet. Det är en sjuka som, sedan länge, drabbat stora delar av samhället. Såväl statliga som kommunala organ som etablerade medier och näringslivet.
    Alla verkar följa samma jämställdhets- och kvoteringsplaner. Alla mässar om värdegrunder, allas lika värde och antirasism.

    Svara
  14. Tor

     /  06/16/2016

    Ops!
    Enligt dagens Di: Chef på boende för ”Ensamkommande pojkar” har tvingat till sig sex med två av de små barnen.
    HON skriver de!
    Måste vara fel. Alla vet ju att det bara kan vara vita män som kan vara så ondskefulla.
    Vi får se om pojkarna plötsligt blir män nu?
    /Tor

    Svara
    • Jan

       /  06/16/2016

      Tydligen så hotade kvinnan att anmäla ”pojkarna” till migrationsverket om de vägrade sex! Hon spelade in porrfilmer med skäggbarnen och syns tydligt på bild där.
      Ändå fortsätter hon att neka enligt samma logik som moderaten i Janne Josefsson beryktade valstugereportage (från anno dazumal).
      Han som sa: ”Det där är inte jag!” när han fick se en videofilm på sig själv!

      Svara
      • Tor

         /  06/16/2016

        Japp, en klassiker där man säger en sak officiellt och en annan när man är privat.
        Sändes någon dag innan riksdagsval och bedöms ha kostat borgarna valseger, något som Janne Josefsson idag säger att han ångrar.
        Vi vet ju alla idag att moderaten hade rätt!

        Förövrigt är förmodligen kvinnan på boendet moderat eftersom hon är ondskefull:)

        Svara
        • Jan

           /  06/16/2016

          Jag tror snarare att hon är en batikhäxa med nymfomana drag…

          Svara
    • Ivar L

       /  06/16/2016

      Fast det vet du väl att det är bristande jämställdhetsarbete och mansnormen som är orsaken även om förövaren är en kvinna. De patriarkala struktuuuurerna påverkar oss alla!

      Svara
    • Ivar L

       /  06/16/2016

      Finns länk på detta, hittar inget.

      Svara
    • Frida Gustavlin

       /  06/16/2016

      Nymfomanen ligger nog rätt pyrt till och kommer med all säkerhet få skaka galler.

      ”Detsamma gäller den som begår en gärning som avses i första stycket mot ett barn som fyllt femton men inte arton år och som är avkomlig till gärningsmannen eller står under fostran av eller har ett liknande förhållande till gärningsmannen, eller för vars vård eller tillsyn gärningsmannen skall svara på grund av en myndighets beslut.”

      Jag gissar att hennes advokat kommer lägga fram det som att hon trodde att de var över 18. Blir ett mycket intressant fall att följa. Extra pikant blir det om det visar sig att hon är på smällen och kräver underhåll av någon av dem. Om killarna är över 18 går hon antagligem fri, är de under 18 så åker hon nog in på våldtäkt.

      /Frida

      Svara
      • Pelle2

         /  06/17/2016

        Kvinnliga sexförbrytare brukar ju generellt sett inte bli lika hårt straffade som manliga sexförbrytare.
        Har ju t.ex hänt att unga kvinnor som har haft sex med pojkar under 15 år har sluppit undan med mildare straff i stället för att straffas för våldtäkt mot barn eller vad den senaste termen nu lyder för sex med underårig.
        Vet inte om hon med nödvändighet behöver vara en nymfoman utan hon utnyttjar väl helt enkelt sin ställning som chef på asylboendet för att få utlopp för sin sexualitet.
        Det är ju illa nog !
        Hade det varit en man som hade gjort det mot kvinnliga flyktingar så hade nog uppmärksamheten blivit betydligt större.En sådan här händelse stör ju dock den feministiska bilden av goda kvinnor och onda män.

        Svara
  15. Fredrik

     /  06/16/2016

    Fr.o.m. Idag är det fritt fram för alla att bada med bar överkropp i svenska badhus!

    Kan tyvärr inte länka, men artikel är nyligen införd i DN.

    Svara
    • Ivar L

       /  06/16/2016

      Inte mig emot men det kommer nog inte att bli något glatt 80-tal i vilket fall som helst. Var det inte i Malmö som man gjorde ett försök och ingen, mer än en barbröstad feminist som intervjuades i TV brydde sig. Konsekvenserna för barbröstade om det är badutflykt med ensamkommande samma dag kanske man bör ta sig en funderare på.

      Svara
      • Rikard

         /  06/16/2016

        Hej.

        I Malmö finns det nakenbad för den som så önskar.

        Fast vissa vill ju inte gå till nakenbadet (ute) eller Kallis (inne, fast ute), utan vill ta nakenheten till Aquakul. Påminner lite om profeten och berget.

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, lärare

        Svara
    • Ivar L

       /  06/16/2016

      Aha, man måste säga det magiska ordet ”hen” först. Fast egentligen inte, om nu kravet för kvinnor (hon) att klä sig på överkroppen tagits bort. Men det kanske bara var badhuset som ärendet handlade om som slopat den regeln. Nåja, något större genomslag kommer det nog inte att få annat än i vissa hippa badhus.

      Som sagt, gärna bara bröst för mig, däremot vore det bra om de lagstiftade bort badande i tält eller med i princip full klädnad med underkläder under sågs över. Det känns inte helt fräscht och ses genom fingrarna med.

      Svara
    • Pelle2

       /  06/17/2016

      Undrar som sagt var hur många kvinnor det är som vill visa brösten offentligt ?
      Det är väl egentligen bara ett gäng militanta feminister som vill göra det förutom rena nudister och dom brukar ju oftast inte vara på stränder för icke nudister och vill dessutom vara helt nakna.
      Fast feministerna kanske i nästa steg vill göra det obligatoriskt för kvinnorna att bada med bara bröst för att avsexualisera dom ? Det enda undantaget är naturligtvis rasifierade kvinnor för det vore rasistiskt och postkolonialt att tvinga dom i sann intersektionell anda 🙂

      Svara
      • trollan

         /  06/17/2016

        Huvudsaken är att de ser ut som en annan så bröst samlas tillsammans med läckra ringar i midjan. Den kropp de som är på bilderna vid aktioner brukar ha. Sen finns det de smala tjejerna som inte accepteras som reklam med bikini på tunnelbanan (ja, det finns även oretuscherade…) och troligen är det inte ok för dem att visa sig barbröstade för att det är ett omöjligt ideal för många kvinnor och därmed kränka oss och våra känslor.

        Min gissning är väl att män i olika åldrar ofta tänker sig att det är de senare de kommer få se barbröstade och om de skulle känna sig kränkta av mig låter jag vara osagt.

        Svara
  16. Tor

     /  06/16/2016

    Underbart, (eller kanske ”överbart”), att just badhusen ska bli den smältdegel som för oss mot en bättre värld.
    Hens av kvinnotyp som vill blotta sig och invandrarmän som egentligen vill att kvinnor ska skyla sig, men många som gärna tittar, fotar och tafsar.
    Det är inte bara något enstaka proppskåp som går – måste vara hela ställverk.

    Svara
    • havre@flarnstad

       /  06/16/2016

      Låter toppen inom kort så får badhuset plocka bort bastun för plats åt en uppsjö olika omklädningsrum efter trendande hittepå identiteter.

      Badhusen lär gå en mörk framtid tillmötes med all negativ publicitet om tafsghaner och krångliga könsförvirrade rättshaverister. Vet inte många som skulle sätta sin fot på en kommunal badhusinrättning idag alla har samma upplevelse om hur störiga ungar far runt utan att personal klarar att hålla ordning och ge övriga gäster valuta för inträdet/skatten toppat med att samma sorts ungar nu några år äldre även utsätter våra barn för sexuella övergrepp.

      p.s Skylandet gäller väl mest deras egna ärevördiga kvinnor inte västerländska h*ror

      Svara
    • Ställverk med ståspjäll……..

      Svara
    • Kristian

       /  06/17/2016

      ”Underbart” kanske vi får slippa en tid till. Utom som konst på skolornas väggarna, naturligtvis.

      Svara
  17. Svenne

     /  06/16/2016

    nationalreview.com: Vissa minoriteter saknar västerländska värderingar:

    ”The most cursory look around the Muslim world would have been useful. But not many people paid attention. The organized “gay media” and “gay community” took their eyes off their left flank, even while that was exactly the door through which the real bigots came. Because when rampant homophobia returned to Western societies, it came not from the “patriarchy” but from another “minority” group. The same story is replaying itself across the Western world. A poll released in Britain in April found that 52 percent of British Muslims want homosexuality to be made illegal in Britain. That’s not just “not on board with gay marriage” or “not entirely hot with civil partnerships.” It’s wanting gays to be locked up. In Britain. In 2016. When it comes to real, as opposed to cake-based, homophobia, we aren’t looking at a Muslim-minority problem. We’re looking at a Muslim-majority problem.”

    Svara
  18. Jan

     /  06/16/2016

    Före detta PK-furiren A-C Marteus verkar också ha drabbats av en Lidnersk knäpp. Den ena vettiga artikeln på den andra! Här om stråltanter.
    Hon skriver ”Centralskolans predikament kan ses som den yttersta konsekvensen av vår tids ideal: högerns ”individen i centrum” och vänsterns ”alla har rätt att definiera sig själva och sin verklighet”.
    Tokliberalismen och tokvänstern hand i hand alltså. Precis som i dagens Sverige.
    http://www.expressen.se/ledare/ann-charlotte-marteus/darfor-kraver-jag-en-statlig-spokpatrull/

    Svara
  19. MiT

     /  06/17/2016

    Svara
  20. MiT

     /  06/17/2016

    Är det bara jag som tycker sånt här är extremt korkat? Är det inte en jävla skillnad på om man gör något vanvettigt i religionens namn och rättfärdigar det med just den heliga boken eller om man bara råkar vara t ex kristen och samtidigt gör något vanvettigt? Eller är det jag som är extremt korkad som tycker det är väldigt stor skillnad?

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  06/17/2016

      Jag kan tycka att galna kristna är minst lika illa som galna muslimer, judar eller för den delen buddhister. Den stora skillnaden är väl att det är en viss skillnad mellan det muslimska engagemanget och övriga religioners inverkan på säkerhetsläget på klotet.

      Och vem har förnekat att det finns kristna terrorister?

      https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_mass_car_bombings

      /Frida

      Svara
  21. Svenne

     /  06/17/2016

    Dagens Samhälle: Jenny Sonesson: Sårbar välfärd kräver hållbar flyktingpolitik

    Svara
  22. Pelle2

     /  06/17/2016

    OT:
    P3 morgonpasset levererar en härligt normkritisk uppställning programledare i dag.
    Två rasifierade kvinnor och en manlig svensk homosexuell.

    Jag känner mig verkligen representerad som en vanlig svensk,heterosexuell,svensk man.
    Det känns så skönt att bli inkluderad ;-).
    Det är ju lite ironiskt när (O)rättviseförmedlingen och andra identitetspolitiker påstår att kvinnor och helst då rasifierade sådana är dåligt representerade i massmedia. Det gäller definitivt inte i P3…

    Svara
  23. Frida Gustavlin

     /  06/17/2016

    Arnstad levererar, gubben kan man lita på!

    Arnstad är så duktig att han blivit författarförbundets månadsmedlem.

    http://www.forfattarforbundet.se/manadens-medlem-i-minerva-henrik-arnstad/

    ”Vad utmärker dina böcker?
    Många historiska böcker bekräftar gamla inlärda tolkningar av förflutenhet. Jag finner sådant ointressant. Jag vill ställa nya frågor till historien, utifrån aktuell forskning. Sverige har ont om kompetenta vetenskapsjournalister inom humanvetenskap, samtidigt som historiker är dåliga på att föra ut sin forskning i offentligheten. Jag vill finnas i detta tomrum, för att förmedla vetenskapen till medborgaren. Jag anser nämligen att humaniora är nödvändig kunskap i en demokrati.”

    Henrik ”vetenskapsmannen” Arnstad lider på inga sätt av en ytterligt svårartad självgodhet.

    ”Vad skriver du på just nu?
    Just nu är jag inne i en period av vetenskaplig produktion. Jag har just avslutat en text om rasismens biopolitiska våld, där jag försöker teoretisera denna politiska ideologi. Ideologianalys är något som intresserar mig väldigt mycket, särskilt som fältet är underrepresenterat inom svensk akademi.”

    Svensk akademi är med all säkerhet likställt Twitter. Det hade varit lite ödmjukare om vetenskapssupermannen istället börjat i stil med följande…

    ”Vad skriver du på just nu?
    Just nu är jag inne i en period av pseudopopulär vetenskaplig produktion…”

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  06/17/2016

      Arnstad är verkligen ett ovetenskapligt ohederligt litet kryp. Gubben som säger sig vara ”intresserad” av fascismens ideologi säger inte ett jävla pip om ideologin som mynnade ut i 50 döda gay:s och lika många skadade, istället försöker han få det till att snacket främst handlat om att det var ”ideologin” kring vapenlagarnas fel, samt att de ”riktiga” fascisterna felaktigt skuldbelägger gay:sen själva.

      Jag har inte mycket över för de amerikanska vapenlagarna, men i det här fallet så är det inget snack, avsikten var att ta livet av så många gay:isar som möjligt, helt oavsett tillgång på vapen. Grogrunden för islamism försvinner knappast om mängden vapen minskar.

      Svara
      • Pelle2

         /  06/17/2016

        Henrik är en duktig och politiskt korrekt gosse.
        En blir verkligen tårögd när en läser hens fina inlägg…

        Svara
  1. Velcome to Sviiiden | WTF?

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: