Velcome to Sviiiden

Sverige är fantastiskt helt enkelt! Här håller vi på lagar och regler minsann!

sparkas ut ur Sverige

Japp, har man tjänat några kronor under kollektivavtalet några månader under 4 års tid så åker man ut! Sådana är reglerna verkar det som. Regler skall följas slaviskt! Klart man ska utvisa folk som försöker göra rätt för sig, hur skulle det se ut om man ville ha en massa sådana i landet?

våldtog 13 åring fick skyddstillsyn

Han som det handlar om ovan däremot är en som vi gärna vill ha i vårt land! Vi vill ha väletablerade typer som våldtar en 13-åring, precis som alla svenska män gör!

våldtog 13 åring fick skyddstillsyn1

Ingen utvisning för honom. Våldta småtjejer, det är sånt man gör när man är riktigt väletablerad i Sverige! Det är själva beviset på att man är väletablerad och att det går bra för honom! Vad är jobba och i fyra år försöka göra rätt för sig jämfört med att våldta småtjejer? Sveriges radikalfeminister jublar åt att en asylsökande äntligen har blivit så integrerad i Sverige att han börjar följa de vita medelålders heterosexuella svenska männens kultur, att våldta småtjejer! Nu börjar äntligen verkligheten stämma med deras hela bibliotek av feministisk forskning som visat exakt just det i många år!

våldtog 13 åring fick skyddstillsyn2

Han har även trixat med sin ålder hit och dit. Folk som ljuger och hittar på om sin ålder är VERKLIGEN sådana vi vill ha i landet! Han har ett pass som säger han är 20 år men det skiter man i för om han vore 20 år så kan han ju dömas till fängelse så därför tror man inte på passet. Vad är ett pass liksom? Vi kan ju inte döma dem vi så hemskt gärna vill ha i landet till fängelse och utvisning, hur skulle det se ut? Då vill ju de välartade och duktiga människorna som det går bra för och som våldtar småtjejer inte komma hit längre!

Man kan konstatera att Sverige funkar som det ska, att jobba och försöka göra rätt för sig ska givetvis inte innebära att man får stanna! Då ska man ut ögonaböj! Våldta småtjejer och ljuga om sin ålder däremot? Då är man väletablerad i landet och får absolut inte utvisas!

finnettfel2-e1435405400463

För ett år sedan skrev jag om en precis lika väletablerad och välartad kille som exakt följer de svenska värderingarna som gäller för alla svenska män, att våldta småflickor! Det har feminismen och genusfältet lärt oss, att det är precis så svenska män gjort i alla tider! Man ville inte sätta honom i fängelse eller utvisa heller, för vad är en våldtäkt mot en 12-årig tjej egentligen? Han måste ju vara otroligt väletablerad i Sverige då han lärt sig att göra exakt som alla svenska män gör? Han fick ett stenhårt straff ändå, 180 timmars samhällstjänst!

Det blev en fortsättning på det ovan också, det visade sig att han som våldtog 12-åringen inte är ensam om att ha tagit till sig de svenska värderingarna utan även resten av hans familj och vänner har varit duktiga på det, de förföljer, trakasserar och misshandlar tjejen och hennes familj efteråt. Precis som svenskar alltid har gjort när en familjemedlem har fällts för våldtäkt av en 12-årig tjej! Det är sådana vi vill ha i Sverige! De är framtiden!

mufc jihadbidrag

Sen har vi MUCF, ni vet de som delar miljonbidrag till dem som verkligen kämpar för att göra Sverige bättre? Klart att organisationer ska ha massor av bidrag om det inte står i deras stadgar att de främjar islamism och jihadism! Står det inte i stadgarna så är det inte så, det fattar väl alla? Om man vill det så skriver man ju det i stadgarna…?

Handläggaren på MUCF som beviljade bidragen, Omar Nur, styrde tidigare en muslimsk friskola, Jasminskolan, som den elaka Skolinspektionen stängde. Det var nog en hel del ekonomisk brottslighet som låg bakom… En sådan kreativ, fantastisk och väletablerad person kan man ju inte bara släppa utan vidare så MUCF visade sitt intresse för Omar

Det är honom vi vill ha!

utropade de nog på mötet när han diskuterades. Kanske Alice Bah Kuhnke stod bredvid och applåderade? För en med så fina referenser som att driva en religiös skola som Skolinspektionen stänger kan man ju inte bara släppa hur som helst? Klart en sådan måste få anställning på en myndighet som varit Bah Kuhnkes ansvar under många år! Han var helt rätt för hennes organisation! Miljonbidragen måste ju ut!

mufc fatta1

MUCF har även delat ut några futtiga miljoner i bidrag till en organisation som utför det viktiga arbetet att informera landet, från norr till söder, om att vi i Sverige uppfostrar våra söner till att våldta tjejer! De hela biblioteken av feministisk forskning som är framtagen av det viktiga genusfältet och som visar att de svenska männen är absolut värst på hela jorden börjar äntligen bära frukt! Och det är ju enkelt att bevisa att de hela biblioteken av feministisk forskning har haft helt rätt hela tiden, de flesta av männen i Sverige är ju vita och heterosexuella, alltså är de värst på jorden! VSB!

FATTA/Make Equal/Crossin Boarders (samma organisation…) har dock bara fått knappt två miljoner kronor under 4 år för det viktiga arbetet med att informera hela Sverige om att vi uppfostrar våra söner till att våldta tjejer! Snålt av Bah Kuhnke!

Velcome to Sviiiden!

MVH

MiT

Advertisements
Lämna en kommentar

87 kommentarer

  1. clz

     /  06/17/2016

    MiT, jag ser att du konsekvent använder dig av förkortningen MUFC. Organisationen heter MUCF: http://www.mucf.se/

    Rätt ska vara rätt 🙂

    Svara
  2. Undrar hur låg skatten vore om vi inte betalade alla pengadiande onödiga organisationer (vill du vara med betala själv) och skulle behålla arbetande folk och utvisa parasiterna?

    Nä, det skulle ju inte gå, statsslavar kunde ju bli för självständiga.

    Svara
    • Kristian

       /  06/17/2016

      2015. Statens Inkomster, summa, (I princip ”Skatt på arbete” minus skattereduktioner): 854 Mdkr

      * Statens Utgifter, summa av 10, 11, 12, och 14, diverse ”Ekonomisk trygghet” plus Arbetsmarknad: 295 Mdkr
      Svårt att veta hur stor del man skall ta med. Det intressanta vore att veta hur mycket av ”ekonomisk trygghet” som går till ”utrikes födda”. Om man antar att de inte är under- eller överrepresenterade jämför med den ”inhemska” befolkningen, skulle de få 16%, vilket är 47 Mdkr.

      * Statens Utgifter, summa av 8 ”Migration” och 13 ”Integration och jämställdhet”: 34 Mdkr
      Antag att vi inte helt kan ta bort ”migration”, men kanske kan minska till hälften: 17 Mdkr

      * Summan av ”ekonomisk trygghet” och ”migration” hamnar omkring 64 Mdkr eller 7.5% av statsbudgeten. (Kanske hälften av det direkt från skatt eftersom det är en massa utjämningar.)
      Vem vet.

      (
      Av ”socialbidrag” får ”Utrikes född inkl flykting” 60% av 11 Mdkr
      Källor:
      * SCBs ”Ekonomiskt bistånd, tkr efter region, född i Sverige/utrikes och år” lades ned efter 2011. Den är dock tämligen konsekvent: Mellan 1998 och 2011 fick gruppen ”Utrikes född inkl flykting” mellan 57% och 63%.
      http://www.statistikdatabasen.scb.se/pxweb/sv/ssd/START__SO__SO0203__SO0203B/BidragshushFlykt/)

      * Tino Sanandaji Augusti 2013.
      http://tino.us/2013/08/media-vilseleder-igen-om-invandring-nu-om-socialbidragsberoende/
      ”År 2012 gick 57% av samtligt utbetalt socialbidrag i Sverige till invandrare, en häpnadsväckande överrepresentation i relation till befolkningsandelen. Då räknar Socialstyrelsen andra generationens invandrarhushåll som svenskfödda.”

      * Socialstyrelsen har lite statistik om ekonomiskt bistånd.
      http://www.socialstyrelsen.se/statistik/statistikdatabas/ekonomisktbistand
      Den ger samma resultat för 1998-2014: mellan 55% och 61% till utlandsfödda.)

      Svara
  3. Jan

     /  06/17/2016

    Nu tar det väl hus i helvete bland feminister. Våldtäkten var ingen våldtäkt enligt tingsrätten.
    http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/article23020170.ab

    Svara
    • Pelle2

       /  06/17/2016

      Kommer nog bli många bostadsrättsföreningar som blir jätteglada över att deras förening blir en flyktingförläggning i miniatyr..
      Undrar om Malmös kommunpolitiker tror att dom kommer att bli omvalda när även godhetsapostlarnas bostadsområden blir påverkade av flyktingpolitiken ?
      Så länge dom hamnade i utanförskapsområdena så var det ju ok att prata om solidaritet men nu…..

      Svara
    • Jan

       /  06/17/2016

      ” Vi måste också bry oss om våra Malmöbor, säger Ewa Bertz”. Varför sätter inte Malmö stad in en stor annons i kvällstidningarna: Kom till Malmö så får du en bostadsrätt gratis. Vi betalar hyran åt dig också!

      Svara
  4. Pelle2

     /  06/17/2016

    Ja,det är verkligen helt jävla sjukt att man anser att en våldtäktsman, som förmodligen inte har gjort ett hederligt handtag, är skyddsvärd och får stanna i landet medan en som har ansträngt sig och skaffat arbete skall utvisas på grund av en något för låg inkomst.

    Är som sagt var också helt sjukt att staten vräker ut skattepengar över islamist- och andra extremistorganisationer som fatta.
    Jag har verkligen inte sagt att det är ok att slösa bort mina pengar på sådan skit..

    Svara
  5. michael

     /  06/17/2016

    Ibland undrar man om migrationsverket medvetet avslår ansökningar från väletablerade invandrare med jobb och ordnade förhållanden och sedan tipsar media om detta,för att skapa opinion för en generös invandring.
    Om så inte är fallet så måste personer på migrationsverket vara osedvanligt korkade,där brottsligt beteende premieras medans gott uppförande är en black om foten.

    Svara
    • Magnus Karlsson

       /  06/17/2016

      Det är LO som ser till att få dem utvisade. Migrationsverket har bara att följa LOs beslut i sådana fall.

      Svara
    • Har varit mindes flera år nu. Skicka hem väletablerade familjer, gärna med helt integrerade barn, på nån teknikalitet och låt pressen ojja sig tills de är blå i ansiktet. så skapar man en opinion för en allmän ”amnesti”, alla ärenden avklarade på fem minuter. Bonus till cheferna och betydligt mindre tryck på de till bristningsgränsen stressade handläggarna.

      Svara
  6. MiT

     /  06/17/2016

    Svara
    • Pelle2

       /  06/17/2016

      Förr i tiden och kanske mest i de forna öststaterna kallades dom för politiska kommissarier.
      Det var ju åtminstone ärligt…

      Svara
      • Svenne

         /  06/17/2016

        Ja, ”Genus-politisk kommissarie” är i alla fall ärligare än ”normingenjör”…
        WTF?

        Svara
    • MiT

       /  06/17/2016

      Svara
      • Herrejävlar! Eller ska jag säga henjävlar? Nej, det låter inte lika kraftfullt.

        Svara
      • Rikard

         /  06/17/2016

        Hej.

        ”…normer […] är inte blott åsikter utan kunskap och vetenskap.”

        Skall det läsas som att man menar att normer är mer än åsikter, men saknar kunskapsinnehåll eller vetenskaplig grund? Ingen protest där; det är en korrekt men klumpig formulering.

        Eller är det som jag fruktar, att man skall läsa det som att avsändaren anser att normer är vetenskap? Vad kan det vara för normer som man menar är vetenskap, eller vilar på sådan grund?

        Inte ens de äldre religionerna är lika galna som postmodernism och dess apostlar.

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, lärare

        Svara
      • havre@flarnstad

         /  06/18/2016

        Att man missbrukar ordet ingenjör såpass att det nu är något som du ska titulera dig som efter några timmar på en tramskurs borde få det att koka i mössan hos riktiga ingenjörer.

        Svara
    • Jans

       /  06/17/2016

      Poesi…
      Jag blir mållös.
      Denna dumhet, denna dumhet.

      Svara
  7. MiT

     /  06/17/2016

    Svara
    • Intenso

       /  06/17/2016

      ”– Det krävdes att det fanns en stöttande man i chefsposition för att en kvinna skulle komma fram, säger Annicka Cettner.”

      Och det behöver inte män. För Patriarkatet.

      Svara
    • Grodan Boll

       /  06/17/2016

      Enligt Sofia Dehres och Lotta Pålssons enkät är ett spår av den gamla normen att det är svårt att kombinera arbete med familjeliv.

      – Det fanns en väldigt liten förståelse för det på arbetsplatserna, säger Sofia Dehre. Det upplevdes mer som en dold kultur. Högre chefer kunde lösa det på olika sätt, med städhjälp och barnflickor, men för dem på en lägre nivå var det svårare. De kände att man som chef alltid måste vara först på plats och åka hem sist.

      Men låt gubben vara hemma medan du satsar på karriären då!
      Hur djävla svårt ska det vara…

      Svara
      • Vill man vara chef bör man föregå med gott exempel, typ komma först, gå sist. Rutavdrag kan alla använda. Är man hög chef kan man förhandla om den typen av förmåner, men det kan du inte på låg nivå. Man får liksom förtjäna det.

        Svara
    • Grodan Boll

       /  06/17/2016

      Men herre gud:

      Vad måste förändras för att kvinnliga byggchefer ska stanna i branschen?

      – Dels är det en ledarskapsfråga generellt. Dels är det ett förhållningssätt hos bolagen. Att man inte borde prata om att man ska rekrytera kvinnor, utan om vilken profil man ska rekrytera.

      ”Ja”
      .

      Kvinnor ska inte ha några räkmackor, men de ska heller inte behöva bevisa mer än männen.
      – Sedan tror jag att man under en period måste synliggöra kvinnor.

      Även känt som ”räkmacka”. Håll dem i handen och tala om för dem att de är vuxna.

      Svara
      • Jans

         /  06/17/2016

        Jo, men det är faktiskt viktigt att synliggöra kvinnor. De är helt osynliga i Sverige. På min arbetsplats är snart ALLA chefer kvinnor. Men de är naturligtvis osynliga.

        Svara
    • Skeptisk

       /  06/18/2016

      Så damerna lämnar byggbranschen för att de måste släppa på kontrollen över hem och barn? Att man inte kan äta kakan och ha den kvar borde vara uppenbart i ett yrke där veckopendling är mer regel än undantag.

      Svara
      • Pelle2

         /  06/18/2016

        Problemet är väl just att dom vill att arbetsgivaren skall anpassa arbetet efter kvinnornas
        tycke och smak.När dom inte gör det så gör dom det till ett jämställdhetsproblem.
        Själv anser jag att om dom nu vill ha ett arbete i en mansdominerad bransch som kanske kräver mycket övertidsarbete och resor så får dom acceptera det och försaka andra saker som familjeliv precis som männen får göra.
        För övrigt hör man aldrig dessa kvinnor beklaga sig över tillståndet i kvinnodominerade branscher och fråga sig hur man ska få flera män att börja arbeta där.

        Svara
  8. MiT

     /  06/17/2016

    Svara
  9. MiT

     /  06/17/2016

    ”Muslimsk stiftelse överklagar nej till förskola”
    http://www.hd.se/2016-06-17/muslimsk-stiftelse-overklagar-nej-till-forskola

    Svara
    • Hur var det nu med integration? Vem skall integreras och med vem?

      Svara
      • Det hela blir intressant i den oheliga alliansen mellan nyliberalisterna och utopivänsterns drömmar – allt och allting ska accepteras (ok), men värdegrunden ska bestå (ok), men samtidigt ska vi ha friskolor där till exempel religion ligger till värdegrund (ok), men vi ska ha en feministisk politik och HBT-acceptans, men nu är inte direkt alla religioner (eller egentligen några?) ok med det.

        Kaoz. Jag börjar tro att nyliberalisterna och utopivänstern är helt enkelt spänningsökande själar som älskar destabilisering.

        Svara
        • Svenne

           /  06/18/2016

          Anarki ‘is da shit’, tydligen…
          Vi får se hur länge väljarna uppskattar detta.

          Svara
  10. Emy Uppriven

     /  06/17/2016

    Gammal invandrarkvinna som redan har ett antal ungar, återigen gravid. Ful, trött och sliten synligt olycklig och mår inte bra – av att Allah ville ge familjen ytterligare ett barn.

    Vad för möjligheter, förutsättningar, anlag, pengar eller ens lust till att genomgå allt detta med nya barn gjorde att det blev som det blev!?

    Uppväxten kan bli olycklig och
    lida brist på mer än de kanske tror.

    Kan ingen åtminstone göra en grimas så de fattar att detta att pluppa ur sig ungar ogillas och vi kommer alla få Lida av eländet.

    Tänk också på sopbergen och effekterna på jorden. Vägs detta mot att flertalet som föds faktiskt är mer eller mindre oönskade så är det katastrofalt illa också i vår lilla värld Sverige!

    Usch, i vilket kaos det ska sluta!
    Och politikerna fjäskar mest – för att framstå likt ”Moder Theresa”??

    Vilket öde väntar och är det oundvikligt allt som sker?

    Svara
  11. havre@flarnstad

     /  06/18/2016

    Då var det officiellt mig.verket säger att det finns tveksamheter angående åldern hos 70% av alla sk ensamkommande och 18.000st skall nu testas (retroaktivt om ja förstår det rätt)

    Om mig.verket och Morgan Johansson går ut med sådana siffror kan man nog räkna med att siffran ligger betydligt högre och det kan bara inte ha kommit som en nyhet. Någon måste stå till svars för hur enorma summor spolats bort på att dalta med vuxna män som om dom vore småbarn.

    Men bättre sent än aldrig och vi har säkert alternativ media och bloggar att tacka för deras outröttliga rapportering om detta haveri av gigantiska mått.

    Röda korset ordföranden och Ann Ramberg på Advokatsamfundet som så hårt drivit tesen om att detta bara var högerextrema myter borde få äta upp sina tangentbord som straff.

    Svara
    • Jans

       /  06/18/2016

      Det läskiga är att Migrationsverket säkerligen vetat allt detta redan från början. Men vinden har inte blåst i denna riktning på grund av t.ex. Reinfledt och kompani.

      Svara
  12. Svenne

     /  06/18/2016

    Nej, alla kulturer är inte lika:

    ”*Taliban send boys to infiltrate checkpoints to shoot and poison policemen
    *One boy used as honey trap was checkpoint commander’s own sex slave
    *He went on shooting spree, killing six police and commander as they slept
    *Addiction for young ‘boys without beards’ is worse than opium, says judge
    *Horrifying abuse at the hands of police makes children hungry for revenge”

    Svara
  13. MiT

     /  06/18/2016

    Svara
  14. MiT

     /  06/18/2016

    De var EXAKT likadant under Alliansens tid. Och de visste om det, mycket väl…

    Svara
  15. MiT

     /  06/18/2016

    Svara
  16. MiT

     /  06/18/2016

    Svara
  17. MiT

     /  06/18/2016

    Svara
  18. MiT

     /  06/18/2016

    Svara
    • Jans

       /  06/18/2016

      Det är bara att vänja sig. Alternativmedia berättar ofta om missförhållanden i kontroverisella frågor först.

      Svara
  19. Jan

     /  06/18/2016

    Regeringens ledarskapsstil: Leadership by ”vända under galgen”. Först ha fel i precis allting, sedan smutskasta de som har rätt för att till slut, när allt håller på att krascha, anta samma åsikt som de man nyligen smutskastade. Och man kommer undan med det! Ingen ställs till svars!

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  06/18/2016

      Låt oss se hur väljarna ser på saken 2018…

      Svara
      • Jan

         /  06/18/2016

        Väljarna är en fårskock. Tyvärr så finns det bara två partier i riksdagen: Sjuklövern och SD. Det är sjuklövern som är skyldig till det invandringskaos som vi ser idag. Oavsett blå eller röd färg.
        När jag säger ”vända under galgen” så tänker jag i första hand på kollapsen i höstas och ålderstesterna på ankarmännen (som var rasism bara för en månad sedan…).

        Alliansen tror jag inte ett dugg på. Åtta år under Reinfeldt och Björklund förskräckte. AKB som statsminister låter som en skräckfilm…

        Svara
  20. Jan

     /  06/18/2016

    Anna Ardin verkar vara på väg tillbaka efter barnledighet. Nu som, mer eller mindre, fullfjädrad islamist. Hur kunde det gå så här med vänstern? Från arbetarkamp till terrorism? Islamisten Ulf Bjereld i sossarnas VU är en av hennes twittervänner.

    En genuspedagog följer henne också vilket märks på det sedvanliga sektspråket. Termer som narrativ, vita kroppar och andrefiering (ny för mig!) haglar.
    https://twitter.com/therealardin?lang=sv

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  06/18/2016

      Den damen gör man bäst att hålla sig väldigt långt borta ifrån, hon är ju livsfarlig.

      /Frida

      Svara
      • Inge Post

         /  06/19/2016

        ”Den damen gör man bäst att hålla sig väldigt långt borta ifrån, hon är ju livsfarlig.”

        Det har du rätt i.Sverige vill väl fortfarande ”ha tag i” Assange för förhör.Trots att han uttalat att han kan ställa upp i telefon när som helst.

        Svara
  21. Jan

     /  06/18/2016

    Kreddpajsaren som vänstrar som ledarskribent, Fredrik Virtanen, försöker i ytterligare en vilseledande ledare att klistra islamismen på den invandringskritiska högern. Eftersom båda är kritiska till homosexuella. Vill inte vänstern veta av muslimerna längre, Fredrik? Vad har hänt? http://www.aftonbladet.se/ledare/ledarkronika/fredrikvirtanen/article23025262.ab

    Svara
    • Pelle2

       /  06/18/2016

      Det är väl som vanligt med vänstermänniskor som Virtanen att dom vill smeta allt som är ont i världen på högern medan deras älskade vänster står för allt gott.
      Alla medel är tillåtna i Virtanens ideologiska kamp.
      Dom glömmer väldigt fort och lätt bort all ondska som skapades i vänsterideologin kommunismens namn.
      Sedan tror jag inte någon,mer än islamisterna själva, ställer upp på islamism.
      Det finns väl för övrigt människor i alla politiska läger som är kritiska till homosexuella.
      Det gäller även Virtanens kära socialdemokrater och Miljöpartister..

      Svara
      • ”Socialdemokratin har dessutom en inte helt enkel relation till religion och till skärningspunkten mellan religion, politik och och homosexualitet. Detta tydliggjordes med Peter Weideruds artikel på SVT Opinion 2011. Weiderud var då ordförande för Socialdemokrater för Tro och Solidaritet men är numera chef för Institutet i Alexandria. Ett av kultursektorns absolut mest prestigefyllda jobb som han fick efter valvinsten 2014 när Stefan Löfven blev statsminister. Weiderud menar att socialdemokratiska muslimer har en särställning och att vi i denna grupp måste tillåta homofobi eftersom de inte kommit lika långt i sin idéutveckling som vi.”

        http://ledarsidorna.se/2016/06/lite-svinn-far-man-rakna-med/

        Jag är mycket för att man ska rensa sin egen garderob innan man börjar kritisera andras. Virtanen borde börja med att kolla på den alltmer skumma organisationen Socialdemokrater för Tro och Solidaritet innan han beklagar sig om högermän.

        Svara
  22. Pelle2

     /  06/18/2016

    Såg att Virtanen även ville smeta ner oss antifeminister genom att jämföra oss med kvinnohatare och de som hatar homosexuella.
    Han skrev följande:
    ” De omoderna och motvilligt emanciperade männen förenas i antifeminism och anti-pk”.
    Man är alltså omodern om man inte köper den manshatande,postmoderna och identitetspolitiska vänsterideologin feminism och inte ställer upp på allt som de egenutnämnda chefsideologerna som t.ex Virtanen säger..

    Han jobbar verkligen hårt på sitt självförhärligande och gör vad han kan för att öppna ögonen på oss blinda som inte har förstått att socialismen leder till det eviga lyckoriket.
    Han skulle ha passat bra som politisk kommissarie i Sovjet..
    http://archive.is/V2988
    Fixade en archive.is länk till artikeln så att vi inte gynnar Aftonpravdan med några annonsintäkter…

    Svara
    • Jans

       /  06/18/2016

      Ordet ”omodern” är mycket intressant i sammanhanget. Journalister är livrädda för att vara omoderna. Därför är de mycket lättledda. Närhelst något utpekas som omodernt (t.ex. nej till EU) så vet de vilket håll de skall springa åt.

      Svara
  23. Jans

     /  06/18/2016

    Lite om normkritiska bad och museer som ”gör[a] upp med föreställningar om att det finns en objektiv och relevant sanning utanför en själv”.
    http://www.svd.se/ar-normkritiskt-bad-framtidens-melodi/om/ledare

    Svara
    • Pelle2

       /  06/18/2016

      Läste precis den utmärkta ledaren av Paulina Neuding.
      Skönt att någon protesterar mot postmodernisternas idiotiska ideologi. Hon kunde dock ha tagit i ännu mera och verkligen såga dom jäms med fotknölarna…

      Svara
  24. Svenne

     /  06/18/2016

    Ulla Andersson (V) citerar Bamse…

    Svara
  25. Svenne

     /  06/18/2016

    Starkt!

    Svara
    • skptsk

       /  06/18/2016

      Bra gjort att stå upp mot den som kränker eller misshandlar. Absolut!

      Låt mig säga det en gång till.
      Bra gjort att stå upp mot den som kränker eller misshandlar.

      MEN

      Bara för att hon har gått ut i media med sin version så betyder det inte att den versionen av händelseförloppet är korrekt och sann.

      Hon kan mycket väl ha gjort ett olaga frihetsberövande av personen som INTE misshandlade henne. Tänk på saken.

      ”Hon berättar att när hon frågar varför han kallar henne för det så får hon inget svar utan blir i stället skallad rakt i ansiktet.”

      Hur är det ens möjligt?

      Det krävs att de står relativt nära varandra för att det ens ska vara genomförbart. Det går inte att skalla någon på tio meters avstånd.

      Han har alltså sprungit fram till henne och skallet henne. Eller desto mer troligt: Hon har sprungit fram till honom. Hon måste oavsett vilket ha stått väldigt nära personen som skallade henne. Eller hur.

      Är det troligt att hon då bara ställde en enskild fråga och blev skallad som det står i tidningsartikeln. Eller är det mer troligt att det skett någon form av verbalt utbyte (och ev. fysiskt tumult) där de båda inblandade triggar varandra?

      Han har med största sannolikhet inledningsvis utsatt henne för någon form av kränkning. Hon har med största sannolikhet provocerat fram ett fysiskt handgemäng för att kunna gripa honom.

      ”Då gjorde jag ett envarsgripande av honom också”

      Det är dock ytterst tveksamt att hon har lagligt stöd för att frihetsberöva person nummer två. Man kan nämligen inte springa runt och gripa folk lite hur som helst. Inte ens om man pluggar juridik och går ut i media. Kan det vara sista året månne?

      Nej poängen är inte att agera Sherlock Holmes, men denna historia är uppenbart suspekt – och oavsett om så är fallet eller inte – så är det upp till rättsväsendet att avgöra ärendet och inte media. Även om media älskar sådana här rövarhistorier.

      Svara
  26. Rissne Pride gick väl inte sisådär: http://www.expressen.se/nyheter/tva-misshandlades-under-pride-evenemang/

    PS: Av det jag har hört så underspelar de rätt rejält av det som hände.

    Svara
    • Havre flarnstad

       /  06/18/2016

      Om det hade varit svenskar som attackerat rissne pride eller ännu värre sk nazister skulle det ha bussats dit folk från hela landet för obligatoriskt fackeltåg innan kvällen är slut.

      Får se om det blir någon fortsättning på detta som jämförelse till allt ståhej med konserter och bajsnödiga brandtal på barrikaderna när något liknande hände i kärrtorp.

      Min gissning är att det som vanligt är syntaxerror i hjärnan på pk-folket när det blir förvirrat om dom kan råka kränka någon och vilka som står högre upp på totempålen hbt-personer eller invandrare lika bra att förtiga saken och gå vidare kanske Arnstad har sett någon nazist bakom buskarna i Falköping dom kan förflytta fokus på.

      Svara
      • Givetvis så skulle rapporteringen bli att detta var värre än Orlando-incidenten om det var ”rätt” gärningsmän. Tyvärr så är balanserad rapportering inte medias paradgren numera.

        Men, att elda på en bänk med regnbågsflagga är bara i sig ett väldigt tydligt budskap. Och ”några få” som kom för att protestera? Vad betyder det? Om vi är 300 och 30 kommer för att skapa attityd så är det ”några få”, men 30 pers kan skapa en rätt stor oreda.

        Jag har hört att det som utspelade sig var snäppet värre än vad som beskrivs i Expressens artikel, som sagt. Hur mår för övrigt HBT-personer som bor i Rissne? Hur trygga känner de sig i sin stadsdel efter dessa rätt tydliga markeringarna?

        Svara
        • Havre flarnstad

           /  06/18/2016

          Tror tyvärr det är jävligt trist att inte öppet kunna vara sig själv i allt fler områden att behöva tänka på att inte bära kläder med fel budskap eller hålla någon i handen på promenad eller gud förbjude kyssas på öppen plats med risk för att få en gatsten i bakhuvudet.

          Ett steg framåt två steg bak summerar ganska bra hur toleransen i landet utvecklats eller rättare sagt hur utvecklingen segregeras från att vara nästintill extrem på Södermalm till hur en regression håller på att ske med epicentrum i ytterförorterna som nu blir allt mindre toleranta i takt med att demografin ändras.

          Om ens föräldrar stenhårt tror på dödsstraff för homosexualitet vilket är normen på flera ställen är det självklart att barnen/ungdomarna påverkas och trodde Svetsaren att alla ändrar värderingar såfort dom korsar gränsen? Ungefär lika idiotiskt som att jag skulle heja på steningar och sharia vid flytt till ställen där sederna är sådana.

          Har kollegor från ett land där homosexualitet skys som pesten och det är tabu att ens skämta runt saken sådant förstår inte pk-folket dom tror sånt ändras av sig självt genom något magiskt i svenska luften.

          Svara
          • Visst är det fånigt? Ingen förändras för att de passerar en gräns, jag kommer aldrig hålla med om att det är en kvinnas ansvar att gå täckt för att inte bli tafsad (eller värre) på.

            Sedan så har vi andra konsekvenser och ”trender” (i brist på bättre ord) som man bör hålla koll på – i Amerikatt så finns bland annat ”downlow”-kulturen bland den svarta/afroamerikanska befolkningen. Dvs män som har sex med män – oftast i osäkra och oskyddade förhållanden – till sidan av sin lilla fru. Även om de finns apologeter så har det lett till att svarta/afroamerikaner är överrepresenterade i statistiken i HIV/AIDS-kategorin.

            Denna ”downlow”-kultur börjar dessvärre synas i Sverige, av rätt naturliga skäl. Folk går in i heterosexuella förhållanden, men har sex med samma kön vid sidan av. Om vi kommer gå samma öde till mötes som Amerikatt är en annan fråga, men något att hålla koll på. De finns de som varnar för detta, men som vanligt så vill _ingen_ lyssna.

    • Jans

       /  06/18/2016

      Sjunnessons Järva -Pride förra året gick väl lite bättre vill jag minnas. Rätt kul att den som kom på idén med att istället hålla Pride där det verkligen behövs är en fd SD:are och inte vänstern. De bara härmas.
      Men nu blir det nog mer av den här varan och jag tror det kommer att bli en rejäl konfrontation förr eller senare. Rejäl polisuppbackning är det enda som möjligen kommer att funka.

      Svara
  27. Inge Post

     /  06/19/2016
    Svara
  1. Apropå bidrag från MUCF | WTF?
  2. Sverige förvandlas till en sketch av Monty Python i snabb takt | WTF?
  3. Ni förstår väl att det är extremt stötande? | WTF?
  4. Sammanfattning av 2016 del 4 | WTF?

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: