Wallström, vi tackar dig alldeles särskilt för platsen i Säkerhetsrådet!

Så har då Sverige fått sin eftertraktade plats i FN:s Säkerhetsråd. Tillsammans med bland annat Etiopien (som är ju är kända för sina fantastiska mänskliga rättigheter…), Bolivia, vet inte hur det ser ut med demokratin där och Kazakstan som också blev invalda tillsammans med Sverige och Kazakstan kan knappast kallas demokratiskt ens med blygsamma mått mätt. Kazakstan slogs med Thailand om en plats, ni vet Thailand, den kända demokratin…

wallström stolt och överraskad

Man förstår att Wallström är stolt över att tillhöra ett sådant celebert gäng demokratiska stater!

Det finns några som tackar Wallström alldeles särskilt mycket då pengarna till kampanjen för att sitta bland de andra demokratiska länderna kommer från biståndsbudgeten

svältande barn

svältande barn1

svältande barn2

svältande barn3

svältande barn4

svältande barn5

svältande barn6

Nu vet jag inte hur mycket pengar kampanjen kostat men bara mutor till FN-folk i senaste rundan gick loss på 14 miljoner. 14 miljoner från barn som de ovan såklart eftersom de tagits direkt från biståndsbudgeten, rakt ner i fickorna på FN-delegater. Klart de behöver pengarna mycket bättre, det förstår alla och det är väl därför Wallström är stolt och tycker det är en bragd att Sverige fått en plats tillsammans med stater som Etiopien och Kazakstan antar jag. Synd bara att Thailand kämpade med just Kazakstan och inte något annat land, hade blivit ett fint gäng polare att hänga med i baren vid besöken i New York annars…

Men barn som de ovan gratulerar Wallström alldeles särskilt mycket, de uppger att de är jätteglada och tycker att det är väl spenderade biståndspengar! De kunde inte gå till något viktigare än att Wallström ska kunna sola sig i FN:s glans!

Exakt såhär arbetar en feministisk regering!

MVH

MiT

Annonser
Följande inlägg
Lämna en kommentar

60 kommentarer

  1. MiT

     /  06/29/2016

    Svara
    • Lövet

       /  06/29/2016

      Det måste vara en nya Sokal!!?!?

      Svara
    • Alice i Underlandet

       /  06/29/2016

      Jag fattar ingenting… Dr Alice

      Svara
    • Dumma människor bli säkert jätteimponerade av alla de svåra orden.

      Svara
    • Grodan Boll

       /  06/29/2016

      Så vida det inte ”complexify” är en fackterm med alternativ betydelse, så håller jag med om att vilja ”complexify” något är fel sätt att skapa kunskap. Bättre att försöka göra saker så simpla som möjligt.

      Svara
    • Inge Post

       /  06/30/2016

      ”The cum shot in porn is cisnormative ”

      No shit sherlock.
      Tittar transmän på cisnormativ porr?
      Finns det inte en egen genre för den som tycker sig vilja ha det?Jag är inte speciellt bevandrad i ”udda” porr men nog fan finns det väl att välja på ?

      Jag testade att googla* ”female ”
      Fjärde resultatet efter bilderna gav mig ”female ejaculation” från Wikipedia.
      https://en.wikipedia.org/wiki/Female_ejaculation

      prova ni nu att göra en sökning på google* på ”female ejaculation”
      och berätta för mig hur många resultat ni ser.

      (*ursäkta jag använde visst yahoo search.)

      För övrigt.
      Wallström,jag är helt uppriktig med det här.
      Du är en riktigt genomrutten människa.

      Du och Lövén kan ta varandra i hand och inte sluta gå förrns ni hittar Estonia.
      Förstår du ens vad 14 miljoner hade kunnat göra för skillnad i Etiopien ?
      Förmodligen skiter du bara i det och tycker att en plats i säkerhetsrådet är viktigare.
      Att Sverige för övrigt som bidragit med fler IS-arslen per capita än till exempel USA. ens kommer som alternativ i ett säkerhetsråd är tamejfan helt otroligt.

      Ja jag är arg.
      Och jag kanske inte borde skriva i affekt.Men om jag är ensam om det på internet,då äter jag upp min sko.

      Svara
      • Rikard

         /  06/30/2016

        Hej.

        Vad gäller pornografi på nätet gäller ”Rule 34: If it exists, there is porn of it.”

        På genusteoretikers språk:
        [Med nätets genomslagskraft blev det lätt att komma åt porr för den med mycket specifika eller ovanliga böjelser (det vi idag benämner normbrytande eller queerifierande sådana), och därmed förstördes initialt det gamla radikalfeministiska argumentet om porr som kvinnoförnedrande. Homosexuellt föreställande pornografi sågs inte sällan som en form av dubbelbestraffning då akten (det intrusiva penetrerandet och den därigenom reproducerande dominansdiskursen) skedde utan kvinnor, utan med en man i kvinnans ställe. Via genusteorins språk, med dess orgier av ständigt permuterande ordalyser och dichotoma definitionspar (exkluderande såväl som kompletterande) erbjöds möjligheter att återta det förlorade verbosa-spatiala imperativet ur intertextuellt hegemonisk strukturordningsperspektiv.]

        Eller på vanlig svenska: ja, det är inga problem att hitta avbildningar av ens egna preferenser, och feminister kan bara utöva makt via språket och språkets förmåga att beskriva och därigenom till synes omskapa verkligheten.

        Fråga bara såhär: ”Kan du förklara med vanlig ord och konkreta exempel? Helst så en femåring förstår.”

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, lärare

        Svara
  2. MiT

     /  06/29/2016

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  06/29/2016

      Mens också! Helt sjukt, om en kille blöder från näsan så heter det tydligen inte näsmens, utan bara näsblod!

      Krossa patriarkatet, mensen ska stoppas!

      Svara
    • Grodan Boll

       /  06/29/2016

      This study relies on interview data with 14 childfree masculine-identified lesbians about the ways in which they are able (or unable) to imagine themselves as pregnant

      You can’t make this shit up! =)

      Svara
      • Bo

         /  06/30/2016

        Hur fan får de pengar till sån skit? Bidrager inte på något som helst sätt till utveckling av samhället. Genusforskning är som en babianröv: Färggrann och full av skit! (ngt modifierat citat av Charlie Anka).

        Svara
    • Jan

       /  06/30/2016

      Detta är utan tvekan en slag subkultur. Ett oändligt vridande och vändande på begrepp och definitioner inom framförallt kön och identitet för att försöka hitta på nya alltmer komplicerade meningsfullheter att leka och laborera med, och visa upp för varandra. Jag skulle vilja påstå att det närmast är att betrakta som experimentell poesi och jag tror de som håller på med detta också njuter av det hela just som poesi snarare än ser någon slags reell vetenskaplig funktion i det hela.

      Svara
  3. MiT

     /  06/29/2016

    Svara
    • Kristian

       /  06/29/2016

      Riktigt dåligt ordval i rubriken.
      Ja, domstolar etc skall vara opolitiska, men de måste gå att komma åt via lagar som stiftas av någon som väljs direkt av folket.
      Skriv om lite tydligare.

      Svara
    • Grodan Boll

       /  06/29/2016

      Junker har en hel hög med bra idéer om det där…

      Svara
    • Jan

       /  06/30/2016

      Demokratimotståndarna fortsätter hoppa ut i dagsljuset och spricker som troll.
      Nyttigt med varudeklaration. Nu vet vi att även PM Nilsson är antidemokrat.

      Svara
  4. MiT

     /  06/29/2016

    Svara
  5. Jan

     /  06/29/2016

    Lite elak jämförelse där. Att folk svälter i Afrika är trots allt inte Sveriges fel. Vi har förmodligen givit mer i bistånd än något annat land i världen i alla fall. Däremot så tror jag inte Sveriges plats i säkerhetsrådet får det genomslag som UD räknar med. Och heller inget större genomslag i väljaropinionen hemma. Men för Margot betyder det allt, precis allt.

    Svara
    • Alice i Underlandet

       /  06/29/2016

      Ja visst handlar det om Margot, varför skulle annars Eliasson gratta henne?

      Svara
    • Kristian

       /  06/29/2016

      Ja, vi är många som inser att det inte är vårt fel, men det är lika många som säger att det är Sveriges fel att folk dör på Medelhavet.
      (Det senare är sant, men av precis motsatt orsak till vad de säger: öppna gränser ger fler döda, Australisk ”skicka hem dem” ger färre.)

      Svara
  6. In Svveden we say no!

    Grattis och jag hoppas genuint att detta betyder att vi slipper häxan på hemmaplan.

    Svara
  7. Kristian

     /  06/29/2016

    Julie Birchill är ofta irriterande, ibland underhållande.
    ”The Brexit divide wasn’t between young and old, but Ponces and Non-Ponces”
    http://blogs.spectator.co.uk/2016/06/brexit-divide-wasnt-young-old-ponces-non-ponces/

    Särskilt kul är hennes ord ”Remnant” för de som ville vara kvar i EU.

    Svara
  8. michael

     /  06/29/2016

    FN är en gigantisk byråkratisk korrupt organisation där medlemsstater pytsar in pengar i ena änden och pengarna snurrar runt i organisationen och kommer ut i andra änden som en betydligt mindre summa pengar,vilka sedan kommer hjälpbehövande till del.man kan säga att FN är uppbyggt på samma sätt som en bananrepublik dvs byråkratiskt,korrupt och ineffektivt.Inte konstigt att odemokratiska och korrupta stater trivs som fisken i vattnet i FN det fungerar ju precis som i hemländerna,vilket även Sverige alltmer påminner om dvs en bananrepublik.

    Svara
    • T

       /  06/29/2016

      Bananmonarki 😛

      Svara
    • Jan

       /  06/30/2016

      Samtidigt måste man ju vara lite ödmjuk. Vi har inte haft något världskrig sedan FN tog form i samband med andra världskriget. Krig och det varit men faktiskt i mindre omfattning sedan FN inrättades.

      Utan tvekan är organisationen korrupt och ineffektiv men jag tror ändå att den gör viss nytta. Bara det att länderna möts och diskuterar tror jag är bra. Speciellt bra att även diktaturer får vara med vid borden.

      Jag önskar mig sannerligen ett bättre FN, men vill inte se det försvinna.

      När det gäller säkerhetsrådsposterna förstår jag inte varför inte småstaterna byts ut enligt ett schema så man slipper kostsamma kampanjer. Dessutom tycker jag FN borde flytta till en mycket mindre attraktiv plats än Manhattan för att minska på mängden karriärister utan egentligt intresse för själva sakfrågorna.

      Svara
  9. Jan

     /  06/29/2016

    Fick närmast en chock. Vad har hänt? I artikeln nämner journalisten vilka grupper det är som tafsar på festivaler. ”Främst rör det sig om pojkar och män i åldrarna 15 till 30 år med utländskt medborgarskap som söker eller nyligen fått asyl”.
    Jag som trodde att det var onämnbart! Artikeln är dessutom skriven av en ung superkorrekt feministkvinna! Något har hänt i åsiktskorridoren!

    http://www.expressen.se/ledare/karin-pihl/nej-polisen-kan-inte-twittra-bort-tafsandet/

    Svara
    • Nykteroklok

       /  06/29/2016

      Är det samma Karin Pihl som skrev i Göteborgsposten tidigare? Knappast en typisk feminist i så fall. Frågan är om hon kommer göra en Perlenberg, och bli en sorts mr Hyde när hon byter tidning.

      Svara
      • G

         /  06/30/2016

        Även SvD:s Gud (som är tillbaka på jobbet) skriver om det här…

        Tjafsa Inte
        http://www.svd.se/tjafsainte/av/per-gudmundson

        Jag gillar att han inkluderar följande så ingen behöver påpeka det redan självklara….
        ”Självklart är sexuella ofredanden ett problem som återfinns i samhällets alla skikt. Självklart är det en mansfråga.”

        Men till skillnad från vissa andra så talar han inte om något ”samhällsproblem som måste lösas” eller ”manlig norm som måste krossas”, då det här varken är ett samhällsproblem i stort eller norm bland svenska män att bete sig som ett svin.(även om det är vanligt bland män på Aftonbladet vad det verkar) Det är de män som beter sig som svin som avviker från den svenska normen, och inget annat.

        Så skönt att PG äntligen är tillbaka i hetluften igen :3

        Och denna från igår om någon missat och är intresserad…

        Asylköping
        http://www.svd.se/asylkoping–ett-katastrofomrade/av/per-gudmundson

        Sen tycker jag att Sverige inte förtjänar platsen i Säkerhetsrådet öht. Exempelvis kunde biståndspengarna ha hjälpt både barn och vuxna i verklig nöd, vilket de var först avsedda att göra. Det här ger bara en mycket besk och långlivad eftersmak. Men vår ”feministiska” regering i humanitära (och rasistiska enligt Expressen Kultur) stormakten Sverige, de firar så det står härliga till, överallt i sociala medier. Nej, fy fan.

        Svara
        • Jan

           /  06/30/2016

          Värt att nämna i Gudmundssons text är också:
          ”Forskningen har till exempel visat att 63 procent av våldsbrotten i Sverige utförs av en procent av befolkningen. Gärningsmännen bakom samtliga våldsbrott ryms i fyra procent av befolkningen.”

          Vad jag däremot saknade var ifrågasättande av armbandens nytta. Det är ju i grund och botten en tramskampanj utan någon som helst rimlig nytta.

          Svara
        • Kristian

           /  06/30/2016

          ”Asylköping” är efter folkmängd kommun 23 av 291.

          Svara
          • Jans

             /  06/30/2016

            Räknar man sedan in de som beviljats asyl men fortfarande går på bidrag (d.v.s. inte kommit in i det svenska samhället på riktigt) så får man en miljonstad.

    • G

       /  06/30/2016

      @Jan.

      Ja, Karin Pihl är grym på flera sätt och underbar att följa i allt hon gör.

      Se & lyssna för tusan på den här!

      Text & musik: Karin Pihl och Filip Wästberg 2016
      Läs gärna beskrivningen under video på YouTube för att se vilka som medverkar osv osv…

      @Nykteroklok.

      Det stämmer, det är samma Karin Pihl som skrivit en del i GP.
      99% säker på att hon inte kommer göra en Perlenberg, nej fan, 100% säker 😛

      FYI.
      Kommer mycket väl ihåg den här från förra året i bloggen Livets Ord hos NG….

      Trigger warning: White tears
      http://blogg.ng.se/livets-ord/2015/12/trigger-warning-white-tears/

      Här är hennes Twitter: https://twitter.com/karin_pihl

      Svara
  10. Jan

     /  06/29/2016

    Stenkastarvänsterns Petter Larsson raljerar om massinvandringen till Europa som han anser bara är skrämselpropaganda från ”högern”: http://www.aftonbladet.se/kultur/article23085799.ab

    Svara
    • Meningslös ”artikel” som egentligen inte bidrar till något alls.

      Man kan vara för öppna gränser, men att helt förneka all problematik som det medför är naivt och till och med lite idiotiskt. Det finns ingen lösning som inte medför endast positiva konsekvenser. Lockar vi med välfärd så kommer det finnas de som tar chansen, helt enkelt.

      Svara
    • Frida Gustavlin

       /  06/29/2016

      Ja, det behöver vara ordning på skräckpropaganda.

      Europa har alltså 500 miljoner invånare, knappt 10 miljoner av dessa utgörs av Svenskar, 2% alltså, 2015 kom 1 miljon flyktingar till EU, av dessa så sökte 160000 asyl i Sverige, det motsvarar 16% av den toala mängden flyktingar. om vi skulle ha tagit emot 20000 asylsökande, som motsvarar 2% av en miljon så kan jag lova att väldigt få hade skrikit om katastrofer hit och dit, Smaka på 2%, smaka på 16%.

      Av jordens befolkning på 7 miljarder så utgör Sverige 0,14%. 160000 flyktingar på 65 miljoner flyktingar totalt ligger närmare 0,24%, och 160000 flyktingar på nio miljoner motsvarar 1,7% av befolkningen, vilket kan jämföras med att det föddes 115000 barn i Sverige under 2015, som i sig motsvarar 1,27% av den totala befolkningen.

      Jag gissar att Petter Larsson inte riktigt vet hur en miniräknare fungerar. Man behöver dock inte någon miniräknare för att begripa vidden av skräckexemplet från 2015, man klarar sig galant med en helt vanlig hjärna och en gnutta huvudräkning.

      ”Nu ska väl sägas att de där 60 miljonerna trots allt bara utgör kring 8 promille av världens ­befolkning. Ja, promille. Och att två tredjedelar av den hotande massan noga räknat är internflyktingar, som alltså sökt skydd i sina egna hemländer. ­Bara en bråkdel av dem har överhuvudtaget vilja och möjlighet att sig till EU. En miljon förra året i en union med 500 miljoner invånare. Men om ni nu tramsar vidare med den där siffran, så se åtminstone till att hålla den uppdaterad. Den senaste uppgiften från UNHCR säger 65 miljoner år 2015. Eller 65,3, för att vara riktigt ­noga. Nån ordning får det vara också på skräckpropagandan.”

      /Frida

      Svara
      • Rikard

         /  06/30/2016

        Hej.

        En liten petmoj:

        Sveriges befolkning är dryga tio miljoner. Antalet svenskar, som i född in i folkgruppen svenskar, är färre än så. Naturalisering in i en annan folkgrupp än föräldrars tar mellan tre och fem generationer i bästa fall.

        Identiteten hos individen kan däremot vara lite av varje, efter vad som är påkallat och önskvärt beroende på kontext.

        Petter Larsson verkar vara en produkt av svensk skola.

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, lärare

        Svara
        • Frida Gustavlin

           /  06/30/2016

          Det är så klart rätt, men då blir det ojämna siffror, jag är också osäker på om Petter kan räkna med så svåra siffror. Om vi bortser från hur befolkningen är sammansatt är den i vilket fall närmare 10 miljoner. 9884285, den 30 april 2016, för att vara exakt, av dessa så förvärvsarbetar 4647314 personer (2014), ungefär 50% av befolkningen med lite grov avrundning.

          Petter Larsson, som den snällis han är sysslar i vilket fall med viktig känslobaserad trygghetspropaganda. Det är dock konstigt att Petter Larsson, trots att han inte tror att det finns några problem alls tycker att det är ett jätteproblem att alla inte får permanent uppehållstillstånd.

          ”För integrationen däremot är det illa. Vem satsar helhjärtat på det nya landet, när man vet att man kan bli utkastad? Vilken arbetsgivare satsar på någon som kan försvinna?”

          Vad an denna skräckpropaganda, nån ordning får det väl vara, varför skulle inte de som fått permanent uppehållstillstånd anstränga sig?

          http://www.aftonbladet.se/kultur/article21824799.ab

          Svara
      • Jan

         /  06/30/2016

        Viktigt att komma ihåg är att många av de som vill flytta till Sverige dock inte kommer från potten av 60 miljoner flyktingar. Det finns ett avsevärt migrationstryck som utgörs av människor som inte är på flykt, även om en del uppger sig vara flyktingar när de kommer till asyllandet.

        Svara
    • Jan

       /  06/30/2016

      Han publicerar förstås relevant demografisk data för att vederlägga myten?

      Svara
      • Frida Gustavlin

         /  06/30/2016

        Jan, vilken taskmört du är! Petter skriver ju på kultursidorna i Aftonbladet, där behövs ingen data eller för den delen något djupare resonemang. Att han endast skriver om vänsterpolitik saknar betydelse.

        ”Kultur kommer från latinets cultura som betyder ungefär ‘bearbetning’, ‘odling’ och ‘bildning’ och i sin tur härstammar från colo ‘odla’. Begreppet har fått en väldigt vid betydelse och avser i vid bemärkelse all mänsklig aktivitet.”

        Att Petter Larsson inte sätter näsan speciellt ofta i något av de femton värsta skitområdena som polisen pekar ut som hopplösa framgår med all tydlighet i krönikan nedan. Men behöver han göra det? Självklart inte – han är blott en enkel liten unken kulturjournalist på Aftonbladet.

        http://www.aftonbladet.se/kultur/article22936089.ab

        /Frida

        Svara
  11. Mia K

     /  06/29/2016

    Hej! Sverige kan inte heller längre betraktas som någon demokrati, men kontroll och yttrandeförbund överallt! Så länderna som valts in, kan betraktas som lika goda kålsupare!

    Svara
  12. Svenne

     /  06/29/2016

    Om progressivas illusioner:

    Svara
    • Kristian

       /  06/29/2016

      Riktigt bra skrivet.

      Den sista ideologin, den sista religionen, ”The End of History and the Last Man”. Det är inte bara vad man vill skall hända, utan vad som oundvikligen kommer att hända.
      Blev inte riktigt så.

      Svårt att välja bara ett citat.
      ”… they don’t appreciate having their concerns about the ethnic, religious, linguistic, and economic character of their political communities dismissed as moral pathologies.”

      Svara
  13. Svenne

     /  06/29/2016

    Imponerande…

    Svara
    • T

       /  06/29/2016

      A talking vagina? Just Wicked Willie been waiting for.

      Svara
  14. Kristian

     /  06/29/2016

    Brad Jones – som ”The Cinema Snob” – har bland annat recenserat Chatterbox (1977) där huvudpersonen har exakt det problem damen på bilden beskriver.
    Enligt sägandes trodde han det var ett fullständigt unikt uppslag, tills han hittade en film till. Och en till.

    Svara
  15. Svenne

     /  06/30/2016

    OT: Surrealistiskt:

    Varpå det genast kommer någon som vill försvara elevens beteende…

    ”Lärare sedan 2013″…

    Lärarens fel om eleven slåss…

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  06/30/2016

      Hanna tänker som en fjortis, hennes tankar är dock inte hennes fel, det måste ha hänt något innan, vad ledde till den här felaktiga situationen? Ingen har, enligt feministisk teori, ett eget ansvar.

      ”Alla pedagoger vill lyckas”. Om de nu misslyckas behöver vi, med Hannafilosofi, fundera på vad som är fel på våra lärarhögskolor. Lärarhögskolorna är ju i en maktställning när det kommer till att forma pedagoger.

      /Frida

      Svara
      • havre flarnstad

         /  06/30/2016

        Vilket djävla dravel jag kommer ihåg två bröder som hade en enda önskan sedan högstadietiden att bli gängmedlemmar precis som deras farbröder och stora idoler någon önskan att lyckad i skolan existerade inte men det kan inte finnas sånt som motsäger Hannas indoktrinerade uppfattning om att alla vill ”lyckas” enligt hennes syn på framgång.

        Dom här figurerna har länge spatserat omkring i mentalt skyddadverkstad konstant peppade av medtroende och nu när dom släpps ut på grönbete kommer det antingen bli ett bryskt uppvaknande eller sista spiken i kistan för svenska skolan.

        Aktoritära lärare med större lagligt svängrum är lösningen inte fler kultister från röd/grön/rosa röran.

        Svara
    • Jan

       /  06/30/2016

      Det Hanna inte förstår är att ”lyckas” kanske inte alls är samma sak för henne som för den misshandlande bindgalne eleven.

      Svara
    • Kristian

       /  06/30/2016

      ”Vänta lite till så att sanktionerna kan få tid att fungera.”

      Svara
    • Rikard

       /  06/30/2016

      Hej.

      Lärare som Hanna har en sak gemensamt: när de står inför valet att vara den som upprätthåller en gemensam regel eller princip (vare sig det är ordningsregler eller värdegrundsrelaterat) och eleven opponerar sig, så går de sin väg eller låter eleven fortsätta med sitt.

      De ställer sig inte i vägen. De står inte på sig. De saknar förmåga att konfrontera utan att eskalera. Efter ett tag slutar de se och höra utropen och hoten grundade i hudfärg, kön, tro, läggning. Möjligen dyker det upp på EHT-möten som en samtalspunkt efter att förföljda barns föräldrar hotat med anmälan.

      För övrigt träffar Jan verkligen huvudet på spiken här:
      ”Det Hanna inte förstår är att ”lyckas” kanske inte alls är samma sak för henne som för den misshandlande bindgalne eleven.”

      Om eleven har publik, antingen andra elever eller sin flock*; om eleven inte kan retirera retoriskt eller fysiskt; om situationen är sådan att eleven ser ut som att den skall ta till våld – det är då lärare som Hanna tittar bort och går sin väg, för de vet inte hur de skall göra, och vill inte veta. Sådant skall helt enkelt inte kunna ske.

      Jag har stått inför hot, inför skrikande elever, inför skränfockar från andra skolor som skall hitta någon och ‘göra upp’, inför elever som frågar ‘vadd ska do göra? vadd ska henda?’ (för det är tragiskt nog i nio fall av tio araber, zigenare, afghaner eller andra utomeuropeiska invandrarbarn) när de blir tillsagda att sluta [valfri olämplig/olaglig/farlig aktivitet], inför elever som försökt slå ner mig bakifrån, som försökt sparka mig, som kastat stämjärn, knivar, saxar, hammare. Jag vet hur jag skall göra både kortsiktigt och långsiktigt – men jag är en. Hanna, och hennes systrar, är normen.

      Den som har barn bör välja skola med noggrannhet.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, lärare

      Svara
  16. Jan

     /  06/30/2016

    ”Män kan, men ni behöver vår hjälp”. Gudrun (vem annars?), Ida och Anna erbjuder sina feministiska verktyg för att förändra män. http://www.aftonbladet.se/debatt/article23087302.ab

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  06/30/2016

      Det blir fem av fem i betyg! Kvinnor är bra, men män är bättre.

      ”Att många feminister mår dåligt döljer sig också bakom den feminism som säger att kvinnan ska vara stark och bita ihop. Det är inte lika socialt accepterat för feminister att söka hjälp och feminister är heller inte tränade i att tolka och förstå sina känslor i lika hög utsträckning som vanliga kvinnor.”

      ”Vi SheForShemale-ambassadörer vill hjälpa feminister att våga ta steget till ett rikare liv.”

      De är verkligen ödmjuka de där yrkesfeministerna!

      /Frida

      Svara
      • Frida Gustavlin

         /  06/30/2016

        Bäst är ju ändå följande slutsats!

        ”Pappor prioriterar ofta karriär framför barn och tar inte ut sin hälft av föräldraledigheten vilket leder till sämre och färre nära relationer livet ut, och i slutändan ett kortare och ensammare liv.”

        Att inte ta ut föräldraledigt = dö tidigt, i ensamhet.

        Där satt den. Feministisk livsåskådning och logik när den är som bäst.

        /Frida

        Svara
        • Grodan Boll

           /  06/30/2016

          ”Ha roligt är en del av den destruktiva mansrollen, så även att som man bejaka sin sexualitet. Vi vill hindra män att lira dataspel och att runka”

          Tack för hjälpen, bitterfittor.

          Svara
          • Olof

             /  06/30/2016

            Kul att de vill ‘hjälpa’, men det luktar rätt mycket projektion. Tror Gudrun, Ida och Anna skulle behöva lite mer terapi.

            Män som grupp har helt enkelt mindre behov av den typ av social gemenskap som är det normala homosociala mönstret bland kvinnor. Engelskan är bättre att förmedla skillnaden; ”Without you I’m not lonely, I’m just alone.”. Något som ibland behövs för både för att få och när man fått kontakt med sina känslor.

            Relationer har inget egenvärde. Får man ut mer av dataspel och porr så säger det inte så mycket om mansrollen som det säger om värdet av relationer.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: