Utan armband i Karlstad

Det har varit festival i Karlstad i helgen, Putte i Parken, och Det Nya Sverige har återigen visat sig, precis som förväntat

Det handlar om unga tjejer som blivit utsatta, den yngsta var under 15 år. I vissa anmälningar förekommer även flera målsäganden.

– De har tafsat på dem. På rumpan, brösten och någon försökte komma innanför kläderna, säger vakthavande befälet Per-Arne Eriksson.

I ett av fallen ska gärningsmannen även försökt kyssa en tjej. Enligt polisen handlar det genomgående om gäng med sju till åtta pojkar som är ensamkommande barn. Två personer har gripits. De hämtades sedan av personal från HVB-hemmet där de bor eftersom de är under 18 år.

– Vi vet inte om det handlar om samma grupp i alla anmälningar, säger Per-Arne Eriksson.

I anmälningarna är det genomgående att tjejerna blivit omringade, men polisen vet inte om det är en eller flera personer som tafsat på dem.

Eliasson har kanske inte hunnit dela ut magiska armband där än?

Detta är något vi är tvungna att vänja oss vid i Sverige. För nej, detta fenomen har inte alltid förekommit i Sverige oavsett att en del förvirrade personer tror det. Ja, det finns svenskar som OCKSÅ är rövhål, finns ingen som sagt något annat men det går inte att komma ifrån att de från vissa kulturer/områden/länder är kraftigt överrepresenterade vid vissa typer av brott och sexuella övergrepp är ett av de brotten.

Här kan ni botanisera i BRÅ:s rapport om detta från 2005.

Vi har importerat ett ordentlig överskott av dessa brott. Det är fakta och inget annat.

Politiker har vetat om detta hela tiden men de har ÄNDÅ medvetet bara förra året släppt in 160 000 från just de länder som är kraftigt överrepresenterade vid den här typen av brott utan minsta kontroll av någonting, inte ens något så elementärt som identiteten eller åldern har man kontrollerat. Man har inte haft en plan för någonting mer än TRON och DRÖMMEN att alla kulturer är lika mycket värda, utom den svenska då förstås för den finns ju inte ens enligt svenska myndigheter på regeringens hallelujamöte, och att tro att de som kommer hit kastar all gammal skit de bär med sig i Öresund och magiskt förvandlas så fort de passerat bron. Det är planen man haft.

Nu har de dessutom mage att klaga på att det sker väldigt många övergrepp! Kinberg Batra retweetade Zara Larsson som klagade på att det skett en våldtäkt på Bråvalla under hennes konsert. Vi får väl verkligen hoppas att det var en förhatlig vit svensk man som utförde den så media kan rapportera ordentligt. Om det är 19 utlänningar som begår övergrepp och den 20:e är svensk kommer allt fokus att ligga på den 20:e i media. Garanterat. Då kommer bidragsmjölkarna fram direkt och ska smeta ut allt på så många oskyldiga som möjligt.

Sen har vi en moderat som analyserar problemen vi står inför på vad jag tror är ett ganska korrekt sätt i DN. Synd bara att han inte började artikeln med att ÖDMJUKT BE OM URSÄKT för att Moderaterna i och med överenskommelsen med Miljöpartiet är de som till största delen skapat det den jävla skit vi skördar nu på bland annat festivaler och i badhus. Han var dessutom Moderaternas samordnare under exakt de år som kaoset grundlades! En punkt som han ”glömde” redovisa i DN är just brottslighet i allmänhet och sexualbrott i synnerhet eftersom han VISSTE att de som kommit under just de här åren kommer från länder/kulturer/religioner som är grovt överrepresenterade i just sexualbrott. Den stora ökning av den här typen av sexualbrott som vi sett är helt förväntad. Radikalfeministerna har också velat ha den ökningen för de vet om överrepresentationen men de har valt att blunda och istället skrika om patriarkatet, styrelseposter och vita män som det största problemet i Sverige. De har också konsekvent attackerat alla som velat MINSKA det importerade överskottet av sexualbrott. Så illa är det i Sverige, radikalfeminister har sett till att sexualbrotten i landet har ökat mycket eftersom radikalfeministerna är de som hårdast tror på Den Magiska Öresundsbron.

Så länge moderaterna inte ber om ursäkt och erkänner sin STORA SKULD för skiten de skapade så kommer jag varje gång jag får tillfälle att påminna om det. Det räcker inte om enskilda politiker erkänner, det måste ske centralt och ordentligt! Den som vill rösta på Moderaterna eller övriga allianspartier i nästa val, utan att de bett ordentligt om ursäkt för all skit de skapade och genomfört en helt transparent revision som belyser hur de kunde vara så dumma i huvudet, borde tänka över sin röst noga. För om det inte sker så kommer de bara att upprepa samma misstag igen. Garanterat! Kinberg Batra handplockades av Reinfeldt för att fortsätta driva vägen till totalt kaos, hon applåderade ivrigt Reinfeldts alla utspel. Hon applåderade garanterat så händerna gjorde ont när Reinfeldt pratade om öppna hjärtan…

Socialdemokraterna är inte utan skuld heller även om de mest ärvde kaoset som Moderaterna, Alliansen och Miljöpartiet skapade. Men även de borde ödmjukt be om ursäkt och genomföra en ordentlig transparent revision. Löfven har gjort hätska utspel om volymer i riksdagen, han och S har attackerat alla som försökt påpeka att det går åt skogen och så vidare. Plus att de dröjde ända till november 2015 innan de gjorde något alls. Ja förutom hallelujamötet då…

Så gnäll inte över att det förekommer massor av sexuella övergrepp, det är helt förväntat att de skulle ske då man medvetet har importerat ett ordentligt överskott av dem utan minsta lilla plan för hur man ska hantera det.

Det här är den nya nivån vi har att förhålla oss till och som vi måste vänja oss vid. Priset betalar inte Reinfeldt, Kinberg Batra, Björklund, Romson, Fridolin, Lööf, Sjöstedt, Hägglund, Busch Thor, Löfven eller några andra politiker. De, och deras familjer, har till och med livvakter med sig vart de än går till skillnad från oss andra.

Det är våra döttrar som får betala. De har inga livvakter med sig någonstans utan står ensamma när grupperna dyker upp…

MVH

MiT

Advertisements
Lämna en kommentar

79 kommentarer

  1. MiT

     /  07/02/2016

    Någon som kan gissa var den lite omgjorda rubriken kommer från? 😉

    Svara
  2. Motkraft

     /  07/02/2016

    Ja, som du skriver så har vi alltid haft rövhål i Sverige, även innan invandringen. Låt oss för diskussionen definiera att ”rövhål” är någon som ur svensk synvinkel är intolerant, har en syn att kvinnor är mindre värda än män och anser att deras barn inte har rätt till sina egna val.

    Ska det vara så svårt att förstå att människor från länder som är mycket mindre sekulariserade än Sverige, där kvinnan har en mycket sämre ställning, att ur vår svenska synvinkel så finns det ännu fler rövhål i de grupperna än i den svenska befolkningen totalt sett? I Afghanistan så är det tex tillåtet för en man att slå sin fru i fostrande syfte. Vem tror att bara för att de flytt till Sverige så ska de plötsligt sluta vara rövhål?

    Vi vet också att utanförskap skapar rövhål. Så med ökade klyftor och utan att ordnat bostäder, jobb och en fungerande integration bara ösa in människor i Sverige gör inte saken bättre. Det skapar fler och fler rövhål.

    Svara
    • Inge Post

       /  07/02/2016

      Jag kan helt ärligt säga att om jag personligen hade bevittnat en våldtäkt ett våldtäktsförsök eller ett tydligt sexuellt ofredande ,då hade jag inte brytt mig om varken det ena eller det andra.
      Smockan hade varit ryggmärgsreflex och inget annat.
      Hur många män hade reagerat/agerat på samma sätt*?
      Jag tror rätt många men jag kan ha fel.

      Samtidigt så har jag personligen aldrig våldtagit eller sexuellt ofredat varken kvinnor eller nåt annat.
      Och jag kan helt enkelt tycka att mitt ansvar slutar där.
      Att jag skämtat flertalet gånger tillsammans med andra män, ganska grovt har inte med benägenhet att våldta att göra.Benägenhet att våldta har med benägenhet att våldta att göra.
      När andra personer tycker att mitt ansvar ska gå längre än att Inte våldta/trakassera och avbryta hårt och koncist om jag ser något liknande.
      Då undrar man som Man.
      Vad är det ni vill att jag ska göra egentligen?(retorisk fråga eftersom den ändå aldrig kommer få ett tydligt svar,att googla patriarkatet håller inte som tydligt svar)
      Klipper jag till är jag rasist,gör jag inte det då är jag våldtäktsmedskyldig.

      Så länge epitetet bara drabbar mig och inte min familj, mina kollegor eller andra i min närhet så är jag nog hellre rasist i så fall.

      *MIT kan du inte göra en poll på det?

      Svara
  3. MiT

     /  07/02/2016

    ”Våldtäktsman greps på Bråvallafestivalen – redan på fri fot igen”
    http://www.friatider.se/misstankt-valdtaktsman-greps-pa-bravalla-redan-pa-fri-fot-igen

    Läs i slutet, är det så man ska dölja att det ökat, genom att påstå att det nu är mörkertal som visar sig…?

    Svara
    • Nykteroklok

       /  07/02/2016

      Helt otroligt egentligen. Det faktum att anmälningar om sexuella övergrepp är fler än tidigare betraktas av polisen som ett bevis på att armbanden haft avsedd effekt? Jag börjar misstänka att det var det här som var tanken hela tiden med armbanden – polisen inser att sexuella övergrepp kommer att bli vanligare, så de sätter armband på tjejerna för att kunna säga att sådana ökar anmälningsbenägenheten.

      Svara
      • Jans

         /  07/02/2016

        Jag har svårt att uppfatta armbanden som något annat än en kombination av magiskt tänkande samt en möjlighet att slippa prata om de egentliga problemen och eventuella lösningar. Man kan helt enkelt börja prata om armbanden för att undvika mer kontroversiella frågeställningar.

        Svara
    • Skeptisk

       /  07/02/2016

      Enligt tidningarna skulle han i princip gripits på bar gärning för att onanerat under konserten och två kvinnor sett honom. Förargelseväckande beteende och sexuellt ofredande. Blir man oftast inte frihetsberövad för någon längre tid. Under tiden kommer en tredje kvinna in och anmäler honom för våldtäkt. Då finns det helt klart incitament att hålla kvar honom ett tag. Ändå släpps han. Det måste bero på att den anklagelsen är ganska vag och/eller att han knappast kan påverka utredningen eller fortsätta brottsligheten. Annars hade han suttit tills häktningsförhandlingar på måndag.

      Svara
    • Lövet

       /  07/02/2016

      ”Mörkertal” är säkert rätt i flera dimensioner…

      Svara
  4. Havre flarnstad

     /  07/02/2016

    Många svenskor i media verkar ju helt förkasta vita män och prisa mångkulturen (tyvärr fick vi ingen mångkultur utan istället en MENA-kultur) men jag ser aldrig dom i förhållanden med någon stackars afghan eller Syrier däremot står bleka kulturmän högt i kurs eller framgångsrika cis-män med matchande plånbok.

    Kvar står hundratals sexsvultna asylanter utan några större chanser att få gänga sig med lokalbefolkningen för om vi ska vara ärliga hur många gånger har du själv hört någon kvinnlig bekant sukta efter en nyanländ Afghan med dom kulturella utmaningar det måste innebära att förklara jämställdhet och att han gott själv får ta både disken och skithuset. Jag har aldrig gjort det någonsin tvärtom har okända kvinnor flera gånger genom åren bett mig rädda dom från turkar på dansgolvet eller bett mig spela deras pojkvän på krogen (är rätt stor o trygg kanske :D)

    Frusterade, fattiga och utan större framtid i ett främmande land dom trodde skulle skänka två bystiga blondiner och en egen villa per person det låter som upplagt för framtida överaskningsromanser i buskar och mörka gränder.

    Bäst dom fabricerar en ny Hagaman så fokus kan flyttas till det riktiga problemet den svenske vita talibanen.

    P.s ser mörkt på framtiden numera hoppas det blir lite goda nyheter snart

    Svara
  5. Mats

     /  07/02/2016

    Tänk dig att du är invandrare och vill försöka lära dig hur det nya landet fungerar, vilka sociala koder som gäller. Är övertygad att de flesta vill försöka passa in och lära sig hur det nya landet fungerar, där är tv/radio är en källa till kunskap.
    Vad tror ni händer om man då från radio/tv journalister hela tiden får höra hur alla män i Sverige gillar att tafsa och bete sig illa mot tjejer som kommer i deras väg.
    Detta i all välmening då man inte vill peka ut en viss grupp, hur man nu får det att gå ihop.

    Lägg dessutom till att hela migrationspolitiken är totalt kravlös enligt principen lagar och regler är till för att tänjas maximalt.
    Känns mer som man uppmanar till fusk då det inte händer någonting om man bryter mot lagar o regler.
    Den som tror att män från ställen med annan kvinnosyn kommer ändra sig till det bättre under dessa omständigheter är minst sagt naiv.

    Svara
    • Rikard

       /  07/02/2016

      Hej.

      En alldeles utmärkt tanke-vinkel, och en som borde lyftas och dryftas även i bidragsmedia!

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, lärare

      Svara
  6. MiT

     /  07/02/2016

    ”Många anmälningar om ofredande på festival”
    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23103810.ab

    Svara
  7. Svenskhet är barbari.

    X

    Svara
    • Kristian

       /  07/02/2016

      Åja, nog är det en fin patriotisk känsla när grabbarna från Perstorp har varit förbi och stampat till jordgolvet? Svenskt hantverk som står sig.

      Svara
  8. MiT

     /  07/02/2016

    Svara
    • Det finns ingen åsiktskorridor enligt dessa… förutom när de förpassas i den?

      Absurdistan.

      Svara
    • Och för att tillägga – riskerar de jobb pga sina åsikter?

      Vänskaper?

      Media”jobb”?

      Svara
      • Havre flarnstad

         /  07/02/2016

        Hemskaste jag sett är inlägg på FB från personer som deklarerar att dom avsäger sig släktskap med nära och kära över att någon röstat fel eller yppat fel åsikt på senaste släktträffen.

        Nu ligger det kanske mer bakom men en del har gått in i skiten så hårt att åsiktskorridoren är viktigare än kött & blod.

        Emma och hennes gelikar sätter som sagt inget på spel med deras självutnämnda offerpositioner.

        Svara
    • Jans

       /  07/02/2016

      Undrar om en sådan som advokatemma har koll på vad alla dem hon hjälpt till uppehållstillstånd sedan har företagit sig i sitt nya land och hur sanna deras berättelser varit.

      Naturligtvis skall de ha advokat och det skall vara rättsäkert men hon kanske borde se på sina klienter mer som en brottmålsadvokat ser på sina. Inte enbart se dem som sanningssägande offer utan se sin roll som den att se till att de får en rättsäker bedömning utifrån fakta i målet. Hon verkar mer se sitt jobb som någon slags inkastare där alla till varje pris skall stanna.

      Svara
      • Inge Post

         /  07/02/2016

        Du menar alltså att hon dels ska tänka själv,dels ifrågasätta?
        How Dare you!?

        Svara
    • Frida Gustavlin

       /  07/02/2016

      Kan inte Anders och Emma bara byta telefonnummer och ha politiskt korrekt åsiktstelefonsex med varandra.

      Svara
  9. Jans

     /  07/02/2016

    Zara Larsson kanske glömde denna när hon klagade på ”snälla män” som inte gör tillräckligt.

    Svara
    • Jans

       /  07/02/2016

      Hashtagen #intedinkvinna alltså.

      Svara
    • Havre flarnstad

       /  07/02/2016

      Kul klickar man vidare och läser Zaras tweets blir detta svaret till en man som säger att killar kanske skulle sluta gå på hennes konserter.

      Jul 1
      Zara Larsson ‏@zaralarsson
      @HjorthBjorn kom inte haha idc

      Undrar om hennes manager och skivbolaget har samma inställning … hoppas innerligt att inte en enda penisbärare deltagar i framtiden eller är dom mentala sadomasochister hela bunten.

      Svara
    • Inge Post

       /  07/03/2016

      Det intressanta är att ”snälla killar” hade inte kunnat göra något mot de som har testosteronet utanpå kroppen.Snälla killar hade lite mesigt försökt säga nej det där är inte ok,Lite som Lövén. Det som behövs är rejält jävla hårdhudade killar som frågar hur tafsaren vill komma ifrån situationen,i plingplongtaxi eller i likbil.För det är det enda som dessa avarter till tafsare fattar.OAVSETT ursprungsland!

      Svara
      • Svenne

         /  07/03/2016

        Korrekt, aggression måste mötas med styrka/hårdhet. Men svenska män/pojkar är bättre på tv-spel än kickboxning…

        Svara
        • Inge Post

           /  07/03/2016

          Det finns ett par av oss som inte lagt ner hela vårt liv på TV-spel dock,Jag till exempel fick aldrig ”matcha” i boxning när jag var yngre för jag hade svårt med att höra klockan.(läs impulskontroll)Nu är impulskontrollen bättre, men bara lite.
          Det känns dessutom som ett föräldraskapsproblem att svenska män/pojkar hellre spelar TV-spel än att utöva en sport till exempel judo eller karate eller liknande.Det är minimal skaderisk i dessa sporter(om man inte tävlar på högre nivå)Det är ju inte fight-club direkt.

          Det är alltså inte alla mäns fel som Zara Larsson bölar om, utan alla föräldrars fel att deras barn inte kan försvara sig själv och andra som behöver hjälp.
          Fint då kan vi flytta över allt ansvar på lama-kvinnor (eftersom ju män alltid konsekvent vägrar ta ut sin föräldraledighet) till varför barn inte varken lärt sig rätt eller fel , ditt eller mitt , självförsvar mot tafsare/våldtäktsmän och att man ska ge fan i att kasta sten oavsett vem det är emot.

          Svara
  10. Kristian

     /  07/02/2016

    För två veckor sedan:
    ”Här är kartan som visar det delade Sverige”
    http://www.dn.se/nyheter/har-ar-kartan-som-visar-det-delade-sverige/

    För ett år sedan:
    ”Invandringens vinst: 900 miljarder”
    http://www.dn.se/ekonomi/invandringens-vinst-900-miljarder/

    Svara
    • Jans

       /  07/02/2016

      Det är inget annat än kriminellt att ljuga svenska folket rätt upp i ansiktet som Sandro Scocco och kompani har gjort. För med tanke på den utveckling som nu börjar bli allt mer tydlig står det väl helt klart att ekonomer vetat åt vilket håll det barkat i 10-20 år. Att de ljugit ihop historier om motsatsen måste rimligen bero vad som gynnat karriären.

      Svara
  11. Frida Gustavlin

     /  07/02/2016

    Bråvalla har alltså 50000 besökare. Det kostar från 2390:- för tre dagar, om man vill tälta får man lägga på sju hundralappar till. Nu gissar jag mest. Men det är en försvinnande liten del av besökarna som utgörs av asylsökande på denna festival, merparten är pop- och festintresserade svenska ungdomar.

    Det har enligt polisen gjorts ett tiotal anmälningar om sexuella ofredanden samt fyra våldtäkter. En av de misstänkta våldtäkterna verkar vara en ”Julian Assange”-manöver, tjej + kille har sex, sover sedan tillsammans, tjejen vaknar av att han gör närmande, en är den välpublicerade lite konstiga bakifrånvåldtäkten där brottsoffret vet exakt vad som har hänt men inte sett något eftersom hon var så rädd mitt i publikhavet.

    Är detta anmärkningsvärda siffror? Jag vet inte. Kör man lite sökning på Hultsfredsfestivalen med sina 20000-30000 besökare, så dyker det upp gamla nyhetsklipp som tyder på max 2-3 våldtäkter per år.

    På Roskilldefestivalen (över 120000 besökare) rapporteras om fem våldtäkter. Men nu ser ju våldtäktsbegreppet lite annorlunda ut i Danmark, och de har ju inte sådana där anmälningsarmband heller så det går inte riktigt att jämföra.

    16-21 augusti kör WeAreStockholm sin festival, kommer bli intressant att se hur det går.

    Vad vill jag ha sagt. Festivaler har utan tvekan allas ögon på sig i den här frågan. Vilket givetvis är bra, och: allt som anmäls som våldtäkt är faktiskt inte våldtäkt, hur tabu det nu än är att skriva något sådant.

    Min bild är i vilket fall att Bråvalla verkar vara en väldigt lugn och trygg tillställning i jämförelse med WeAreStockholm. Men vad vet jag, det var år och dar sedan jag var på ungdomsfestival.

    /Frida

    Svara
    • Jans

       /  07/02/2016

      Helt klart har såväl riktiga våldtäkter som dagen-efterånger förekommit i festivalmiljön ända sedan början men det man kan fundera på är om rapporter om våldtäkter bakåt i historien de senaste decennierna i själva verket, om de rapporterats ärligt, hade berättat historien om invandringsrelaterade problem redan för länge sedan.

      Det kräver en jätteinsats att reda ut det hela. Min minnesbild är att det där med våldtäkter på festivaler blev vanligare för kanske 10-20 år sedan, men det är svårt att minnas exakt. Ökningen kan bero på ökad anmälningsbenägenhet, fler festivaler men det kan även finnas en invandringsrelaterad dimension här som media prompt tigit om i decennier. Men detta är bara spekulationer, jag tänker dock hålla utkik efter indiktationer kring min teori.

      Svara
      • Skeptisk

         /  07/03/2016

        Killen som våldtog en i publiken förra året var iaf svensk så det förslår. En sån där udda typ som har svårt med signaler och kontakt med tjejer. Eftersom han var 19 när brottet begicks slapp han undan utan fängelse, men fick ett strängt ungdomsstraff. Läste domen. Välskriven och argumenterade bra.

        Svara
    • Inge Post

       /  07/03/2016

      ”Bråvalla har alltså 50000 besökare. Det kostar från 2390:- för tre dagar, om man vill tälta får man lägga på sju hundralappar till. Nu gissar jag mest. Men det är en försvinnande liten del av besökarna som utgörs av asylsökande på denna festival, merparten är pop- och festintresserade svenska ungdomar.”

      Jag läste någonstans att Migrationsverket hade köpt ”något” av företaget(minns inte namnet) som står för arrangemanget av bland annat Bråvallafestivalen,detta något torde vara festivalbiljetter (?) för vad annars skulle Migverket köpa av företaget?Zara Larsson planscher?
      Hur som helst, oavsett vad de köpt för pengarna(det handlade om ca 2-300 000 Så det är ju en liten nätt summa i jämförelse med annat)så är det våra skattepengar de har använt.Till vad?

      -Jag ska försöka att verifiera ovanstående vidare med korrekta källor.

      Det som jag ser som än värre som är inom snar framtid förutom We Are Sthlm, är RIX -FM festival,Gratis festival som går genom hela landet och det brukar vara rejält med misshandlar,våldtäkter,trakasserier och rån i och med den festivalen.
      Det bådar allvarligt talat Inte gott i år heller.

      Svara
  12. Jans

     /  07/02/2016

    Terrordåd i Dhaka. Tjugo döda. Islamiska Staten:
    http://www.scmp.com/news/asia/south-asia/article/1984464/20-foreign-hostages-killed-after-islamic-state-militants-storm

    De som kunde citera Koranen fick leva.
    Men naturligtvis har det inget med religionen islam att göra. Det är bara vanliga galningar.

    Svara
  13. Alice i Underlandet

     /  07/03/2016

    Inlägget handlar en del om hur vi röstar, men oavsett vad vi röstar på så förändrar det ingenting. För mig är beslutet idag att INTE rösta på något av riksdagspartierna. Möjligen skulle ett sakfrågeparti kuna få min röst.

    Svara
    • Inge Post

       /  07/03/2016

      Var beredd på att ha uppbackning på det beslutet,det är många som tycker det är rent förkastligt att inte ens rösta blankt. Jag brukar bara säga att det finns ingen som jag skulle kunna rösta på med gott samvete,alla politiker vill bara en sak,få pengar i fickan.

      Svara
  14. MiT

     /  07/03/2016

    Svara
    • Alice i Underlandet

       /  07/03/2016

      Jisses, Veronica Palm börjar närma sig logiskt tänkande!

      Svara
  15. MiT

     /  07/03/2016

    Svara
  16. MiT

     /  07/03/2016

    Svara
    • icke-svensk

       /  07/03/2016

      Ny bebis är född, läkaren tittar mellan benen och noterar:

      Kultur: manlig

      Svara
    • Nilsson

       /  07/03/2016

      Helt rätt, och vad är det som Lööfs och sjuklöverns politik har skapat ett överskott av i Sverige? Kan det vara män? Män från kulturer med sämre kvinnosyn?
      Varför kommer oftast feminister bara halvvägs i sina tankegångar?

      Svara
      • Nilsson

         /  07/03/2016

        Var fick jag Lööf ifrån? Menade givetvis Palm 😉

        Svara
  17. Eftersom vi pratar om rasism ofta, varför pratar vi inte om den oförblommerade klassicismen som pågår?

    Helt ok att antyda att människor är ”obildade”, att de inte är ”smarta” nog och att de har ”nedkissade byxor”. Helt ok enligt vissa. Har journalister idag helt enkelt dålig självkänsla, att de behöver bevisa sig bättre än andra?

    Svara
    • Kristian

       /  07/03/2016

      Avståndet mellan en journalist och en spännande tillvaro som frilans är 100 uteblivna klick om dagen. Flera dussin kolleger vill gärna ha ditt jobb.

      Svara
  18. G

     /  07/03/2016

    ”Hon ropar på hjälp och genom detta påkallar hon uppmärksamhet från en förbipasserande Man som knuffar bort gärningsmannen.

    – Gärningsmannen springer sedan från platsen och även den person som knuffat bort honom går från platsen.

    Polisen genomför förhör med kvinnan och en teknisk undersökning ska göras i förhoppning att hitta spår från gärningsmannen.

    – Vi har också ett signalement på den misstänkte. Han ska vara mellan 25 och 30 år, 170 centimeter lång, ha mörkbrunt hår, blå bomberjacka på sig, mörka byxor och vita skor, säger Hans Lippens.

    Polisen är mycket intresserade av tips om den misstänkte. De vill även komma i kontakt med den som avbröt det misstänkta våldtäktsförsöket.

    – Vi söker den alerta mannen som avbröt försöket. Dels för att ge honom en eloge och dels för att han kan ha mer information om gärningsmannen.”
    http://www.expressen.se/nyheter/valdtaktsforsok-ska-ha-stoppats-pa-bravalla/

    Eloge ? Han gjorde ju bara sin plikt och exakt vad de flesta normala (män)niskor skulle ha gjort i det läget då man för en gång skull med egna ögon & öron ser/hör och kan ingripa! Bra gjort hur som helst.

    Lite konfunderad dock, då vi ju fått lära oss att alla män = våldtäktsmän.
    Så borde ju rubriken på artikeln givetvis vara ”Våldtäktsman stoppade våldtäktsman på Bråvalla” ? Nähe, inte det hmmm.

    Kommer mannen ehm…jag menar ”våldtäktsmannen” som troligen förhindrade ännu en våldtäkt få kärlek av Zara och de andra i gänget nu ? Eller hatar de honom, det gör dem ju såklart oavsett, han är ju man trots allt, glömde det. Hade det varit en tjej som ingrep hade det nog blivit en reaktion från ”feministerna” typ; ”Haha jag visste det, sååå väntat att det var en tjej och inte en man som knuffade bort våldtäktsmannen, girl power!” och därefter hyllats till skyarna. Men nu var det en man och inte en tjej som gjorde sin förbannade plikt och exakt det man förväntar sig av en annan människa (oavsett kön) i den situationen, så nu blir det troligtvis ingen reaktion alls om man ska gissa lite, men det återstår att se under dagen…. Själv bryr jag mig bara om ATT personen gjorde sin plikt och ingrep, och inte VEM som ingrep. Och för min del kan ”feministerna” ta paus ett tag då de snackat tillräckligt om *alla* män de senaste dagarna, då *alla* inkluderar han som ingrep.

    Svara
  19. G

     /  07/03/2016

    http://nyheter24.se/nyheter/kronikor/852112-skadespelaren-det-har-ar-till-dig-som-tvingade-dig-in-i-en-ung-kvinna-i-gar

    Lite Kommentarer till artikeln ovan…..

    http://nyheter24.se/nyheter/kronikor/852112-skadespelaren-det-har-ar-till-dig-som-tvingade-dig-in-i-en-ung-kvinna-i-gar?fb_comment_id=1059971284088841_1060528154033154#f102742b2874c88
    ”Enligt uppskattad statestik var det faktiskt cirka 96 stycken män som tvingade in sitt kön i kvinnor igår, och dagen innan det och innan det också. Och idag. Alla dagar. Fyra kvinnor varje timme får utstå det här i Sverige. Varje dag. Det är inte bara sinnesjuka psykopater som våldtar, vanliga män som vi träffar varje dag våldtar. Fatta det nån gång.”

    Just det, vanliga hederliga män våldtar, fatta det nån gång.

    http://nyheter24.se/nyheter/kronikor/852112-skadespelaren-det-har-ar-till-dig-som-tvingade-dig-in-i-en-ung-kvinna-i-gar?fb_comment_id=1059971284088841_1060413287377974#f3513f5f2e841ce
    ”Och nu kommer ett stort antal polisanmälningar till polisen i Karlstad från festivalen Putte i Parken. Samma tillvägagångssätt, yngre män som utser en grupp unga flickor, omringar dessa, några ser till att ringen är intakt och håller vakt medan andra utsätter flickorna för övergrepp av sexuell natur. Och detta sker mitt i folkhavet! Armband – jag säjer det igen – rikspolischefen – skäms! Jag antar att du inte har någon dotter!”

    Samma tillvägagångssätt (?) från enskilda våldtäktsmännen på Bråvalla och de tafsande *barnen* från HVB-hem som besökte festivalen i Karlstad.

    http://nyheter24.se/nyheter/kronikor/852112-skadespelaren-det-har-ar-till-dig-som-tvingade-dig-in-i-en-ung-kvinna-i-gar?fb_comment_id=1059971284088841_1060504147368888#f270334bfc37c84
    ”Mycket Bra.. SYND bara att De flesta gärningsmän inte kan läsa och förstå texten!”

    ”Men Doris, nu får du ge dig. Enormt många svenska män våldtar också. Det har inte med etnicitet att göra, det här är ett problem överallt.”

    Nej nej, har inget alls med kultur, värderingar, respekt eller vanligt folkvett att göra heller.

    Och på Expressen debatt…

    ”Blunda inte för tafsarnas kultur

    I rapporten bakom #Tafsainte-kampanjen berättar tjejer om att många förövare har utländsk bakgrund. Det är något som polisen borde lyfta fram mer, skriver Catta Neuding.”
    http://www.expressen.se/debatt/blunda-inte-for-tafsarnas-kultur/

    P.S
    Är det så att Catta är släkt med underbara Paulina Neuding, eller ?

    Svara
    • Motkraft

       /  07/03/2016

      För bara ett år sedan eller mindre så hade Catta Neuding blivit väckt mitt i natten och utsläpad doppad i tjära och fjädrar för artikeln i Expressen. Det är otroligt hur media vänt och nu vågar rapportera om det som nyss var tabu.

      Tycker jag känner igen en och annan formulering, kan väl inte vara så att Catta läser Toklandet?! 😉

      Svara
    • Rikard

       /  07/03/2016

      Hej.

      96 våldtäkter per dygn? Alltså 365*96 våldtäkter per år? Det ger 35040 stycken våldtäkter per år. Så som det är formulerat kan det då röra sig om 35040 olika män, eller samma 96 män. Det kan alltså röra sig om mellan 35040 olika kvinnor eller samma 96 kvinnor. alternativt kombinationer där vissa förövare och offer dyker upp flera gånger.

      Att jämföra med Brå:s officiella statistik:
      [https://www.bra.se/bra/brott-och-statistik/valdtakt-och-sexualbrott.html]

      Tester som den du länkat skapar bara mer skada, (och då syftar jag givetvis på originaltextens författare). Faktabaserad diskussion utifrån kända data är bättre än ‘mörkertal’ och annat hittepå.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, lärare

      Svara
  20. Motkraft

     /  07/03/2016

    Bländande logik. Män får inte protestera mot att alla män utmålas som ansvariga för att ett fåtal män våldtar av skälet att en våldtäkt är en miljon gånger värre än att bli generaliserad. Med den logiken så kan vi inte diskutera någonting

    http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/fridasoderlund/article23104317.ab

    Det är ingen man som påstår att det ens går att jämföra lidandet att bli generaliserad och att bli våldtagen. Men om någon påstår mina föräldrar uppfostrat mig till att våldta och att problemet är alla män så måste jag väl ändå få invända och vi diskutera saken?

    Det kan ju till och med vara så att generaliseringen förhindrar riktade åtgärder som skulle mer effektivt minska antalet våldtäkter. Ett DNA-registrer som polisen har tillstånd att söka i av alla asylsökande och alla som dömts för någon form av sexualbrott (även de under 18) skulle troligen få en märkbar effekt. Obligatorisk livstids utvisning av sexualbrottslingar som inte är svenska medborgare skulle till exempel säkerligen få en märkbar effekt. Fler tillstånd till övervakningskameror skulle till exempel säkerligen få en märkbar effekt. Att mindre frikostigt ge straffrabatt och verkligen döma minderåriga men straffmyndiga sexualbrottslingar till verkliga straff skulle säkerligen få en märkbar effekt.

    Och ja, att förändra attityder och informera är viktigt. Att som en obligatoriskt del i grundskolan undervisas i respekt för kvinnor och kvinnans kropp, och undervisas i lagar och regler. Diskutera attityder.

    Att svepande påstå att alla män är ansvariga för de som våldtar, att män fostras till att våldta eller att alla män vill våldta om de visste de kom undan med det är ingen väg framåt.

    Svara
    • Olof

       /  07/03/2016

      Ja, det är ju just det som är problemet med generalisering. Så länge man ägnar sig åt den finns det helt enkelt _ingenting_ som kan göras, eftersom alla utom möjligtvis feminister vet att det är en extremt stark norm att aldrig begå övergrepp, och att ingripa om man uppfattar dem.

      Skall man kunna göra något måste man först identifiera vilka som _inte_ följer normen, och se hur man kan förändra attityden bland dem. Och det är naturligtvis mer specifikt än ‘invandrare’ med, majoriteten av dem har inte normer som accepterar övergrepp heller. Ensamkommande kanske är lite mer målinriktat, och där finns det ju i alla fall insatser som kan göras, men det borde även kunna bli mer specifikt än så.

      Att däremot hålla på som Zara Larsson och hennes likasinnade leder ju bara till att normala män håller sig därifrån eftersom en normal man inte har något problem med att förstå att ‘jag hatar män’ innebär ‘håll dig borta’. Kvar på Zara’s konsterter lär då bli de män som har lite svårt att förstå ett nej. Inte direkt ett folk hav man skulle vilja vara i som tjej.

      Svara
  21. Johan A

     /  07/03/2016

    Kan dela med mig av en lite ironisk händelse kring denna debatt. Igår kväll ville min flickvän (som tyvärr är feminist) ha sex. Jag hade ingen lust (är inne i en ganska jobbig period i mitt liv just nu) så jag sa nej. Hon började tjata och jag fortsatte säga nej. Det slutade med att jag fick sova på soffan. No biggie, jag fick sova med min integritet i behåll. 🙂
    Imorse läste min flickvän om de anmälningar på Putte i Parken och gick direkt igång med generaliserande kommentarer om att ”Män är äckliga” och ”Män måste förstå att de inte har rätt att sexualisera kvinnor och tvinga sig på dem.”
    Jag försökte visa på det ironiska i hennes uttalanden med tanke på gårdagsåkvällen men lyckades inte. Tyvärr tror jag inte att jag någonsin kommer få henne se sitt eget hyckleri…

    Svara
    • G

       /  07/03/2016

      Overklig inställning hon har till dig som ju är hennes livskamrat när hon sitter och säger sådana saker om sin älskade );, och hur hon ser på män generellt. Finns det ingen artikel på nätet som pekar ut allt som är fel med denna typ av ”feminister” (helst skriven av en riktig feminist som arbetar för jämställdhet och inget annat) som hon kan läsa i hopp om att hon kanske tänker till om sitt eget tankesätt ?

      Att säga ”män är äckliga” eller ”alla män är våldtäktsmän”
      Det vore lika sorgligt av mig att generalisera & säga ”alla kvinnor är feminister”, för det är helt enkelt inte sant!

      ”Män måste förstå att de inte har rätt att sexualisera kvinnor och tvinga sig på dem.”

      Din flickvän måste förstå att de knappast skall kallas för män när de inte kan bete sig som män. ❤
      I Putte-fallet är det ju enkelt, allt din flickvän behöver göra är att ta sig till hvb-hemmet och förklara ett och annat för *ungdomarna* som gillar att stå i ring runt småflickor/tjejer och tafsa på deras kroppar, att det som de har gjort är totalt oacceptabelt, skamligt och brottsligt i Sverige. Men det gör nog dessvärre ingen skillnad på sikt, det sitter nog djupare än så.

      Svara
    • Flickvän eller nu mera fd flickvän?

      Svara
    • Lövet

       /  07/03/2016

      Sparka ut henne! Feminist eller inte – en d…a egoist är hon ju.
      You deserve better!

      Svara
  22. G

     /  07/03/2016

    Ivar Arpi
    ”Har nu läst samtliga tidningstexter som har skrivits om de sexuella trakasserierna på festivalen Putte i parken…”

    Svara
    • G

       /  07/03/2016

      Nä hepp, länken förvann, Klicka på länken till hans FB-inlägg i hans tweet istället då.

      Svara
      • G

         /  07/03/2016

        Irena Pozar ger sig nu in i leken…

        Svara
  23. G

     /  07/03/2016

    Roande tråd från V-partist…

    Speciellt att vissa män anses kunna ha en ursäktande förklaring för sitt ruttna beteende *vänsterlogik*…..

    Svara
    • G

       /  07/03/2016

      Ser att Barbro V-partist hittade en tweet hon kunde gilla. Och samtidigt ta ställning mot Ivar.
      *suck* Anders är bättre än så här, och han borde veta att det med största sannolikhet inte är några ensamkommande som ligger bakom våldtäkterna på Bråvalla, som kostar dyra pengar för besökare och inte är gratis. Speciellt inte när polisen skrev följande i en rapport om en GM som de eftersöker…

      ”Signalement: man 25-30 år, ca 170 lång, mörkt brunt hår, iförd blå bomberjacka, mörka byxor, vita skor och talade felfri svenska.”

      Ensamkommande talar nog inte bra svenska, absolut inte felfri svenska.

      Svara
  24. Sven

     /  07/03/2016

    Vi får väl tro på den allestädes närvarande Zara Larsson: I said there’s something ’bout the bad boys / That makes the good girls / Fall in love
    Kanske taktiken att ”tafsa” fungerar och att ”bad boys” får det att funka låt säga 8 gånger at 10, 1 gång blir man avvisad och en gång polisanmäld. Vad vet jag men attityden bad boys understöds av artisttjejerna, likaså cirkulerar nu en låt med strofen ”a little less conversation and more touching by body” samt givetvis det gamla klassiska ”rädda pikar får inte kyssa vackra flickor”.

    Svara
  25. G

     /  07/03/2016

    ”Uppdatering kl. 08.15: Angående våldtäkten som nämns ovan, som är den femte anmälda sedan festivalens början kan vi berätta att den har inträffat i ett gemensamt tält som de båda volontärerna delat under festivalen. De båda har även haft frivillig sex innan våldtäkten. Den misstänkte har förhörts och sedan frigivits av åklagare efter förhör.”

    https://polisen.se/Ostergotland/Aktuellt/Handelser/Ostergotland/2016-07-03-0604-Sammanfattning-dygn-Norrkoping/

    Svara
  26. G

     /  07/03/2016

    Det ena fallet efter det andra….

    ”En Linköpingskvinna kontaktade polisen vid 04-tiden på söndagsmorgonen sedan hon ska ha utsatts för ett sexuellt ofredande i Domkyrkoparken.

    Två för henne okända män kom fram och tog kvinnan på brösten.

    Kvinnan har beskrivit männen för polisen, men de är ännu inte funna.”
    http://www.corren.se/nyheter/linkoping/tafsade-pa-kvinnas-brost-i-domkyrkoparken-om4202283.aspx

    Svara
  27. Jan

     /  07/03/2016

    Här är några politiskt inkorrekta sanningar om övergreppen:

    – Feminister lägger skulden på oskyldiga män. Det är omoraliskt.
    – Feminister skyddar de skyldiga. Också det är fel.
    – Feminister har indirekt orsakat brotten. Genom att bifalla massinvandringen.
    – Yrkesfeminister har fått miljoner av staten för att förebygga problemen. Det har de inte gjort. Istället håller de på med sin älsklingssysselsättning: Att demonisera män (och förmera sig själva).

    Fast det här kommer vi inte höra något om i Almedalen och Aktuellt till veckan!

    Svara
  28. Jan

     /  07/03/2016

    En annan trend: Unga kvinnor är slampiga (eller tar för sig sexuellt om det låter bättre) på festivaler och sommarfester. Mår dåligt efteråt och våldtäktsanmäler (ofta på inrådan av ”väninnor”). Fast det är ju också tabu att tala om. Det vill ingen mamma höra…

    Svara
  29. Inge Post

     /  07/04/2016

    Nu börjar de komma som ett brev på posten.Så fort en kvinna skriver om sextrakasserier så är dom där och näthatar!

    Inkorgshatet från Janne Peter Anders och Mats
    http://archive.is/MjSBW

    Att hon sen förminskar själva sexövergreppen och får allt att handla om sig själv ,det är ju hennes privilegium som kvinna såklart!

    Svara
  1. Man vill dölja det Nya Sverige | WTF?
  2. #FATTA att franska män alltid massmördat och halshuggit oskyldiga! Inget nytt alls. Det bara anmäls mer nu. | Jämställdhetsfeministerns blogg

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: