Byfånevarningar

Efter alla övergrepp på festivaler så har vi kommit till en punkt där förnekelsen är så stor att man återigen ska smeta ut på så många som möjligt för att verkligen vara säker på att man absolut inte åstadkommer någonting.

Arrangören för Putte i Parken i Karlstad säger att det är bara anmälningarna som ökat, att det har varit så här hela tiden. Förnekelsen är så stark att han väljer att stå och ljuga i tv… Jo, det HAR förekommit sånt på festivaler sen långt tillbaka i tiden, det är ingen som sagt något annat. Vad som skiljer sig är MÄNGDEN övergrepp, tillvägagångssättet och kanske vilka som blir utsatta. Kan någon nämna ETT ENDA fall där 7-8 vuxna män omringar en 12-åring och upphetsat skriker och kladdar innan de senaste åren? Ett enda fall bara? Hur många sådana har vi haft de senaste åren…?

Hur kan han stå och ljuga så öppet i tv? Till och med polisen säger ju vilka det är?

Åsa Regnér säger att hon och Ygeman ska träffa företrädare för kvinnoorganisationer i Almedalen och diskutera problemet. Yeah right, som om de har någon lösning… Deras ”lösning” har man använt i 40 år och har kostat massor av miljarder men märkligt nog saknas det hela tiden kunskap och inget annat har hänt mer än att pengarna har rullat ner i ett svart hål. ”Lösningen” som de tycker är bra är att anklaga alla svenska män som aldrig har gjort något och skyffla över skulden på dem med ena handen samtidigt som man med den andra håller upp en skylt med ”Refugees welcome” och kämpar för att så många som möjligt från just de länder som är kraftigt överrepresenterade i sexualbrott ska släppas in i landet utan någon kontroll eller plan alls.

I höst ska regeringen presentera en nationell strategi mot mäns våld mot kvinnor. Samtidigt öppnar barn-, äldre och jämställdhetsminister Åsa Regnér, S, för att samarbete över blockgränserna.

– Vi måste få stopp på det här nu, säger hon.

Deras ”lösning” är alltså att ge sig på samtliga svenska män. Som vanligt… Jag skulle vilja se statistik på vilka som bor på kvinnojourernas boenden, hur många svenska kvinnor resp utländska? I Gävle var det i princip fullbelagt av utländska kvinnor… Jag skulle också vilja se statistik på de cirka 16-17 kvinnor som mördas varje år och hur många av dem som är svenska resp hur många som är utländska från till exempel hederskulturer? Jag skulle vilja se statistik över bakgrunden på de som begår brott i Sverige. Samtliga brott alltså!

Jag är nämligen jävligt less på att man dunkar statistik i huvudet på mig men som inte delar upp den ordentligt, allt för att kunna ge mig skulden för allt dåligt. Det är enda skälet! Utan sådan uppdelning kan man inte göra någonting alls åt någonting. Det är helt omöjligt! Det är till och med sämre än att skjuta från höften. Om man har 1000 brott av en viss kategori och 900 begås av en viss grupp på 10 000 personer så hjälper det INGET att rikta insatserna mot 10 miljoner personer. De brotten kommer inte att minska med ett enda. Garanterat. Denna strävan efter att hela tiden leta efter den största gemensamma nämnaren som massor av radikalfeminister gör är så makalöst korkad att man tappar andan. Det är kraftig byfånevarning på sånt

Uppdraget har gått till Myndigheten för ungdoms- och civilsamhällesfrågor, Skolverket och barnombudsmannen.

– Vi har också ett projekt med Sveriges kommuner och landsting, vi har också ett särskilt program som riktar sig till ensamkommande och nyanlända unga. Hela det här vill jag bygga ihop till ett nationellt program med målet att alla pojkar och män i Sverige har deltagit i samtal om jämställdhet, respekt, kroppslig integritet och konstruktiv sexualitet, säger Regnér.

Varför slösa resurser på alla som aldrig ens skulle få för sig att göra något? Ett TYPEXEMPEL på att slösa med resurser och smeta ut ansvar och skuld på så många oskyldiga att det blir helt omöjligt att åstadkomma ett enda dugg, det blir totalt meningslöst. Ja vilken bra ide, vi fortsätter med det som bevisligen inte funkat alls är det som gäller i Sverige… Blir säkert ännu bättre om man använder ”normkritisk information” för att verkligen vara säker på att de man vill nå aldrig kommer att bry sig det minsta…

Det går inte att se på världen genom ett sugrör från Sverige, man måste förstå att det inte är någon tillfällighet att man ger sig på tjejer och kvinnor, man gör det eftersom det är demoraliserande för landet, de säger ”Titta, ni kan inte ens skydda era döttrar, vi gör som vi vill”. Alltså, de måste jubla högt för sig själva, först ger de sig på våra döttrar och får direkt se kompletta idioter genom mailkorgsargumentet ge skulden för övergreppen till svenskarna vars döttrar blir attackerade. Fatta vilken frustration detta skapar!

Hur i helvete kan man vara så dum i huvudet? Och dessutom ges plats i Sveriges näst största tidning för att lufta den kompletta idiotin! Man ger dem till och med belöningar för att de våldtagit då man av någon anledning ser det som att man anpassat sig till Sverige! De måste tro att de har kommit till paradiset, fler än 72 oskulder som de får göra som de vill med utan konsekvenser, man till och med anklagar oskuldernas föräldrar för övergreppen…

byfåne på expressen

De har kommit till paradiset där radikalfeminister försvarar deras övergrepp och skyddar dem genom att skylla övergreppen på de hyggliga svenskarna vars döttrar blir överfallna. Helt otroligt…

Föraktet mot Sverige delar radikalfeministerna med de som begår övergreppen. Jo de föraktar Sverige och allt som vi står för här. Tänk er, till och med den här idioten som kommit till Sverige som barn och fått ett helt nytt liv helt gratis föraktar Sverige och svenskarna så hårt att han kallar oss smutsiga grisar. Vad tror ni då de som är uppvuxna i andra länder tänker…? Sådana som inte vill bli en del av Sverige överhuvudtaget och aldrig har velat det heller?

Det måste ta slut NU! Man måste börja adressera problemen dit de hör hemma om man ens vill försöka lösa någonting. Jag börjar tro att många inte ens vill lösa några problem utan bara är ute efter pengar. Det kommer inte att hjälpa någonting att återigen ge sig på alla vanliga hyggliga svenskar som de i FATTA gör. Det är bara byfånevarning på sånt och inget annat då de tror att mer av det som alltid har misslyckats DEN HÄR gången kommer att lyckas. Det är själva definitionen av dumhet att hela tiden upprepa något och förvänta sig annat resultat nästa gång. De mjölkar miljoner för sitt hårda arbete att attackera alla vanliga hyggliga svenskar

Under tiden så flinar de som begår övergreppen och kan inte fatta vilket paradis de hamnat i…

OM nu det stora problemet är alla vanliga hyggliga svenskar så borde det vara en övergreppspidemi på Gotland just nu? Det kryllar ju av vita svenskar där nu? Medelålders är de också. Har de makt? Definitivt!  Så nu väntar vi på övergreppsepidemin, kommer det ingen sådan epidemi så ljuger byfånarna. Då är inte det stora problemet de hyggliga svenska männens alls utan finns någon annanstans…

Under festivalen blev Lisen Andréasson Florman själv omringad av tre män som hon beskriver betedde sig ”riktigt vidrigt”, trots att hon var klädd i arbetskläder.

– Och de tre männen har de där tafsa inte-armbanden på sig. Det var så surrealistiskt, säger hon.

Polisens armband är numera också troféer

**********

Den här får ni inte missa

Sveriges Förenade Muslimer bakom kritiserade Vetenskapsskolan

En som har grävt lite bland islamister och deras verksamheter…

Är jag en hemsk människa som inte vill se sådana typer i Sverige alls?

**********

Man vill dölja det Nya Sverige genom att hävda att det är mörkertalet som naggas i kanten, att det bara är anmälningsbenägenheten som ökat…

Det som talar MOT det är att det som händer nu har förutspåtts av många. Jag skrev i vintras ett inlägg som heter Det Nya Sverige, då var det Östersund som var i blickfånget men det var då ganska lätt att förstå att detta bara skulle öka. Nu BÖRJAR vi så smått se hur rätt vi hade… OBS, vi ser bara den lilla början än så länge…

MVH

MiT

Annonser
Följande inlägg
Lämna en kommentar

112 kommentarer

  1. Att helt lämna ut fokuset på en grupp är bisarrt, minst sagt.

    Om man gjorde samma sak på 80/90-talet med t. ex. HIV-spridningen, hur många skulle inte dött då? Och nej, som homofil (jag tycker det är ett roligt ord, ok) så finner jag inte det kränkande. Att problematisera är inte kränkande, det är förändrande.

    Svara
    • MiT

       /  07/04/2016

      Det är så sjukt hur man tror man ska kunna lösa något alls genom att INTE adressera problemen till rätt ställe. Som HIV på 80-talet, tänk om man absolut inte alls då vände sig till de största riskgrupperna? Man hade inte åstadkommit ett enda dugg. Eller ännu värre, tänk om man hela tiden riktat in sig på alla som INTE var i riskgrupperna…? Det är bisarrt att ens tänka tanken att man skulle göra på det viset då.

      Svara
      • Ja precis och sprid!

        Homosexuella är/var den största riskgruppen. Att inte adressera detta är idioti.

        Svara
      • Har nada problem att vara i ”riskgruppen” btw

        Svara
        • MiT

           /  07/04/2016

          Och är man i den är det ju om man får veta att man är där? Eller?

          Svara
          • Ja, alltså. Är man homofil (fortfarande ett roligt ord btw) så vet man ju att man är i en ”riskgrupp”. Och då vet man att man kanske måste vara äkta försiktig osv. Finns ingen skam i att vara extra försiktig!

          • MiT

             /  07/04/2016

            Jo NU vet man det, tänkte mer på när det var aktuellt. Om man inte informerat de i största riskgrupperna DÅ?

  2. Bamse

     /  07/04/2016

    Jo, det första och viktigaste steget i all problemlösning är att först korrekt identifiera och definiera problemet. Tror det finns något Einstein-citat i stil med att om han blev tvungen att rädda världen på en timme skulle han spendera 55 minuter på att definiera problemet och bara fem minuter på att ta fram lösningen. Citerade byfånar spenderar ett par sekunder på att ctrl-v:a in sitt intelektuellt oärliga standardsvar på allt och noll minuter på att identifiera problemet.

    Svara
  3. Ivar L

     /  07/04/2016

    Min enda invändning mot texten är att man kan tro att du menar att det är ”hyggliga män” som för tillfället dväljs i Almedalen. Några är det säkert men där finns gott om män med Sveriges dåliga framtid på sitt samvete. De uppför sig säkert hyggligt och belevat men de som har något att säga till om betraktar jag som en del av ett allvarligt problem, de är inte ”hyggliga”.

    Svara
  4. MiT

     /  07/04/2016

    Svara
  5. MiT

     /  07/04/2016

    Svara
    • T

       /  07/04/2016

      Hon kanske har köpt Ray Charles glasögon på ebay?

      Svara
      • Kristian

         /  07/04/2016

        De rosafärgade är nog polariserade. Vrider man ett par 90 grader ser man ingenting alls.

        Svara
      • @T
        ”Hon kanske har köpt Ray Charles glasögon på ebay?”

        Så kallade ”Ray-Ban”?

        Svara
    • Senior

       /  07/04/2016

      Japp, med facit i hand används armbanden som argument till att anmälningsbenägenheten har ökat, att det har varit ett stort mörkertal som krymper istället för att övergreppen skulle ha ökat. -De förnekar sig inte…..

      Svara
    • Intenso

       /  07/06/2016

      Joo Janta 200 Super-Chromatic Peril Sensitive Sunglasses

      Finns det nåt farligare feminist än kunskap? Kolsvart!

      Svara
  6. Ivar L

     /  07/04/2016

    EN enda politiker som fattar, eller hur skall man tolka tystnaden.
    Att detta inte ger mer rubriker är ytterst anmärkningsvärt:

    Svara
  7. Kristian

     /  07/04/2016

    OT: internationalla byfånar. Vänsterns hjälte Rowling i blåsväder.
    ”Pottermore problems: Scholars and writers call foul on J.K. Rowling’s North American magic”
    http://www.salon.com/2016/07/01/pottermore_problems_scholars_and_writers_call_foul_on_j_k_rowlings_north_american_magic/

    ”Colonialism,” ”appropriation,” ”Squanto,” amerikaner som blir arga över dåliga geografikunskaper, folk som tydligen tror att Rowling tror att ”jackalope” finns på riktigt, ”authorial intrusion”, ”‘Britishness’ remains ineluctably white”.

    Mmm, dags för popcorn.

    Svara
    • Kristian

       /  07/04/2016

      Ja, jävlar i mina galoscher vilket drag det blir när man börjar diskutera heteronormativitet och främjartekniker! Då vet man att festen är lyckad.

      Jag … jag har fått slut på satir, tror jag. Mätaren står på ”tom”. Soppan är sörplad. Har klarat mig på ångor ända hit, men det går inte längre. Ser verkligheten rusa iväg i 200 knutar.

      Svara
    • Ivar L

       /  07/04/2016

      Finfint, ser fram emot utvärderingen med statistik på hur våldtäkterna går ner efter satsningens ”enorma genomslag”.

      Fy sjutton för allt som är på låtsas. Allt trams.

      Svara
  8. Trolletplit

     /  07/04/2016

    Vi ställer inte upp för er längre tjejer, kvinnor och damer.
    Ni får klara er själva.
    Vi har tröttnat på ett rasism mot oss vita.
    Vi har tröttnat på er sexism.
    Blir du slagen, våldtagen rånad av en ickevit man så stå ditt kast.

    Tiger du kvinna när feminismen krossar oss vita män, så måste vi svara med att tiga när du vill ha vart hjälp.
    Vi anställer inga kvinnor längre. Vi öppnar inga dörrar.
    Vi pratar inte med okända kvinnor eftersom vi kan bli anklagad och dömda för övergrepp.
    Har ni släppt in en annan kvinnosyn, så får ni ta hand om den.
    Ropa gärna på hjälp, men vi lyssnar inte längre.
    …tills du krossat feminismen, för det kan vi aldrig hitta utan din hjälp.

    Jag böjer mitt huvud i en tyst prostet, mina händer pekar mot moder jord, så kommer jag förbli stående tills du gör något.
    Varje lördag kl 12.
    Tig ihjäl feminism.

    Svara
    • ALLVARLIGT TANKEFEL –
      de flesta kvinnor tar avstånd från den marxistiska feminismen ”tokfeminismen”.
      En minoritet med dumma kvinnor förstör för alla oss andra.

      Om en kvinna ropar på hjälp är det mest troligt att hon är på samma sida som du!
      Hoppas att du hjälper när det behövs!

      Svara
      • Trolletplit

         /  07/04/2016

        Oj det fanns en till. Sofia alltså.
        Jag har börjat debattera med femiteknik, verkar fungera lite i alla fall.
        Snart ska jag dock in på kurs, som staten anordnar, så det blir ont om tid framöver.
        Men spottar man på oss, hånar oss, misstänkliggör oss, så vänder vi er ryggen. Grupp mot grupp.

        Svara
      • Havre flarnstad

         /  07/04/2016

        Absolut! Riktiga tokfeminister blåser upp sig något enormt sociala medier och får en sjukt stor överexponering i media men dom är förhoppningsvis ganska få sett till miljoner normala kvinnor skulle gissa på några tusen hardcore femnazis.

        Det är inte bara männen som borde protestera det är alla miljoner normala kvinnor som borde bli bättre på att sätta ner foten mot femnazis i familjen på jobbet eller i bekantskapen.

        Man kanske borde söka bidrag för en exit-verksamhet riktat mot femnazis och hjälpverksamhet till nära och kära
        Sofia kanske vill bemanna (eller bekvinna) min tele hotline 😀

        Toklandet kan få jobb som uppsökande stödperson han är perfekt för att ringa på hos Lady Dahmer eller besöka Advokat Emma på kontoret med lite broschyrer om avprogramering.

        Svara
    • Hmm

       /  07/04/2016

      Trollepitt: Jag kan inte säga annat än att jag till viss del förstår dig, men måste ändå samtidigt säga att du som Sofia påpekar gör samma tankevurpa som radikalfeministerna och drar alla kvinnor över en kam för att några högljudda förstör för alla andra kvinnor.

      Anledningen till att jag förstår dig är att politiker och media ingår i den lilla högljudda gruppen. När makten ställt sig på mobbarnas sida så hade jag också fått nog. På samma sätt som kvinnor fick nog på 1900-talet.

      Svara
      • Inge Post

         /  07/07/2016

        Hmm / 07/04/2016

        ” Trollepitt: Jag kan … ”

        Om det där var en felstavning , då var den faktiskt lite rolig.

        Svara
    • Svenne

       /  07/05/2016

      Mycket finns att säga om detta…

      Svara
  9. MiT

     /  07/04/2016

    Japp, nu ska det börja tystas. Slut med info i framtiden…

    Svara
    • Ivar L

       /  07/04/2016

      Almedalen kallade in Jerzy Sarnecki för skarp tillrättavisning.
      Observera att det fattas lite:
      ”Men av sju misstänkta gärningsmän är bara två ensamkommande ungdomar.”

      Kan det finnas en anledning till att polisen gissade fel på de andra fem eftersom vi inte får veta något om deras bakgrund vilket väl varit synnerligen relevant i sammanhanget. Det kanske hade visat att polisen i princip hade rätt men gissade fel på personernas ”boendeform”. HVB vs. flyktingförläggning.

      Nåja, nu får vi inte veta något om bakgrund i fortsättningen vilket naturligtvis är det viktigate för Jerzy och Almedalen.

      Svara
      • Jans

         /  07/04/2016

        I den mån man litar på Fria Tider så är svaret det väntade:
        ”Så här sade Värmlandspolisens vakthavande befäl Per-Arne Eriksson till Fria Tider under söndagen:
        – I sju av de anmälningarna är det utländska yngre män och i en är det en yngre man som pratar svenska. Vi tror att han kan vara svensk, men han har mörk hårfärg, så jag vet inte.”

        Jag betraktar det som sanning till dess jag hör någon riksmedia berätta att de fem som inte var ensamkommande är nordbor. För om de är nordbor lär vi få veta det bigtime i en stor tiwtterorgasm.
        http://www.friatider.se/v-rmlandspolisen-pekade-ut-flyktingbarn-tvingas-backa

        Svara
      • Motkraft

         /  07/05/2016

        Åsiktskorridoren har vidgats lite så det är ok att säga att ett problem är relaterat till ”ensamkommande flyktingbarn” (barn är ju per definition oskyldiga men besvärliga).

        Men det är inte ännu tillåtet att skriva ”nyanlända”, ”ej är svenska medborgare”, ”flyktingar med afrikanskt eller arabiskt ursprung”. Så polisen drog till med det uttryck som var närmast sanningen men tillåtet att skriva.

        Svara
    • Jans

       /  07/04/2016

      Är det någon som behöver en närmare förklaring till varför Polisen med DN och resterande pressens goda minne mörkade om problemen under We Are Sthlm? Det är precis det här som gjorde att de var tysta den gången och nu kommer att bli tysta igen.

      Svara
    • MiT

       /  07/04/2016

      Svara
  10. MiT

     /  07/04/2016

    Svara
    • Jans

       /  07/04/2016

      Mycket bra artikel och mycket bra att Ledarsidorna tar in fler skribenter.
      När man läser Norells text känns det som ett antal hittills obegripliga pusselbitar faller på plats. Det som hänt de senaste decennierna är inte bara olycksfall i arbetet eller misstag.

      Svara
      • T

         /  07/04/2016

        Det är exakt det resultat som politikerna vill ha. Mer röstboskap, vad de gör mellan valdagarna skiter de i.

        Svara
        • Ivar L

           /  07/05/2016

          Att sälja ut sitt land bara för att få sitta vid makten. Det är fruktansvärt.

          Svara
    • Kristian

       /  07/05/2016

      Tidigare inlägg, för den som fortfarande frågar sig ”varför är Muslimska Brödraskapet så farligt, då?”
      http://ledarsidorna.se/2016/06/vad-kravs-for-att-erkanna-ett-folkmord/

      Svara
  11. MiT

     /  07/04/2016

    Svara
  12. MiT

     /  07/04/2016

    Ännu en som dyker upp i spåren av festivalerna. Bra formulerat av Bombus Bohemicus

    Svara
    • Kristian

       /  07/04/2016

      ”Sexuella övergrepp begås av människor i din närhet …”
      Hmm. Gäller det alla brott?

      ”Snatterier begås av människor i din närhet …”
      ”Grov ekonomisk brottslighet begås av människor i din närhet …”
      ”Mord begås av människor i din närhet …”

      Tror ärligt talat inte att det är en jämn fördelning i hela befolkningen för alla typer brott. Men det är RFSU-logik och RFSU-lösningar som ger RFSU-inkomster. Jag menar, som ger RFSU inkomster.

      Svara
      • Ivar L

         /  07/04/2016

        Det ÄR inte jämt fördelat i befolkningen. Det går inte att låtsas som att det regnar och tro att de mångkulturella drömmarna skall fungera om man låtsas som att allt är friktionsfritt.

        Svara
  13. MiT

     /  07/04/2016

    Svara
  14. MiT

     /  07/04/2016

    Svara
  15. Jan

     /  07/04/2016

    Man lade ner Vattenfestivalen 1999 om jag inte minns fel. Är det inte dags att lägga ner alla dessa stadsfestivaler? De har haft sin tid. Det börjar vara rundgång på artister och för många tycks festivalerna bara vara en ursäkt att supa sig fulla i öltälten.

    I fyllan och villan sker våldtäkter, misshandlar och stölder. Många betalar glatt 400 spänn för att sitta i ett öltält och kånka öl i plastmuggar för 50 kronor stycket. I Bråvalla kostar tydligen biljetterna 2500 kronor styck. 2500 kronor för att se diverse popband uppträda på en åker utanför Norrköping!
    Flyktingbarnen kan nog uteslutas som förövare just där eftersom kommunerna knappast betalar så höga entréer till ankarbäbisarna.

    Svara
    • Jan

       /  07/05/2016

      Okej, folk är fortfarande förtjusta i de sjaskiga stadsfestivalerna alltså. Vad är bäst då? De urvattnade artisterna, de höga entréerna, fylleriet, plastmuggölen, stölderna, skräpigheten, misshandeln eller tafsandet? Det kan ju undra när man som jag har börjat ledsna på dessa ”festivaler”….

      Svara
      • Ivar L

         /  07/05/2016

        Om du gillade musik så skulle du inte resonera så djävla barnsligt. Det är väl inte bättre med vissa fotbollsmatcher, skall de också läggas ner bara för att jag inte gillar fotboll. Folk gillar olika saker, det man inte gillar avstår man från.

        Svara
        • Jan

           /  07/05/2016

          Jag gillar musik. Det är just därför jag är kritisk till stadsfestivalerna. Har du varit på en stadsfestival någon gång så skulle du märka att just musiken ligger i lä där. Det är annat som drar. Däremot är det alltid fullsatt i öltälten.

          Svara
  16. Ivar L

     /  07/04/2016

    Mycket bra text om att man inte skall skämmas som svensk:
    https://detgodasamhallet.com/2016/07/04/hog-tid-att-sluta-skammas/

    Svara
  17. Svenne

     /  07/05/2016

    Express:

    Svara
  18. Svenne

     /  07/05/2016

    Jyllands-posten:

    Svara
  19. En annan

     /  07/05/2016

    Vafan fatta hur mycket pengar det är i dessa tillställningar, så bara neka tjejerna pengar till inträde o liknande, dra in deras veckopeng och ge dom utegångsförbud så ska ni se att något händer, utan besökande fjortisar står dom sig slätt.
    Dessutom avvisa alla utan giltigt leg redan i porten

    Svara
  20. G

     /  07/05/2016

    OT

    ””Moderaterna svänger kraftigt i invandringspolitiken, bort från Fredrik Reinfeldts öppna hjärtan. Men hur trovärdiga är egentligen de moderata kraven på åtstramningar? Det är ju regeringen Stefan Löfven som har skärpt reglerna, medan borgerliga regeringar historiskt har lett till större invandring. ”Törs man ens rösta borgerligt?”, frågar Per Gudmundson Moderaternas migrationspolitiske talesman Johan Forssell.””
    http://www.svd.se/tors-man-ens-rosta-borgerligt

    Guden är bra & ställer en del tuffa frågor till M:s Johan Forssell i en 16min lång intervju, bland annat i form av en del kända Reinfeldt citat 😛 Själv hade jag velat se mycket tuffare frågor om en hel del saker som många väljare gärna (läs kräver) vill ha ett svar på för att kunna gå vidare och möjligen fortsätta rösta på M i framtiden.

    Svara
    • Ivar L

       /  07/05/2016

      Det är rätt mycket navelluddsvarning på den där typen av resonemang för du kan ge dig sjutton på att Gudmundsson, ju närmare valet det blir, kommer att på ett sätt eller annat propagera för fördelarna med en alliansregering.

      Svara
      • G

         /  07/05/2016

        Mjo det är svårt att komma från det.

        Men det är 2 år kvar, massor kan hända innan dess, se vad som hänt med vårt land Sverige under bara de senaste 18 månaderna, inte mycket, om ens något, har gått åt rätt håll.

        Svara
        • Ivar L

           /  07/05/2016

          Den som röstar på moderaterna 2018 och tror att de röstar för en bra immigrationspolitik kommer garanterat att ångra sig.

          Svara
  21. G

     /  07/05/2016

    OT
    ”Den svenska modellen ska utvecklas – inte avvecklas. Det är ett socialdemokratiskt löfte nu och för framtiden. Nu fortsätter vi samhällsbygget för att fler ska komma i jobb, ge människor jämlika möjligheter och skapa framtidens Sverige, ett Sverige som håller ihop.”
    http://www.svd.se/s-jamlikhet-kravs-for-ett-starkt-sverige

    Ouiiiii det låter fantastiskt bra, det här har vi aldrig hört förut från er sida någonsin….eller vänta, jo det har vi ju, X antal gånger till och med, samma visa varje gång 😛

    Nej, om det fortsätter på det här spåret lär ni inte kunna övertala många att ”hålla ihop” i framtidens Sverige, för framtidens Sverige lär inte vara en vacker syn om det här fortgår!

    Kanske man i framtiden får överväga att flytta till Sweden Hills, tror chansen är större att man håller ihop där och vet vad Sverige är och vad det var som gjorde att Sverige blev till vad det är….ja kanske inte vad landet är idag men för 15-20 år sedan, än vad vi själva här i riktiga Sverige vet, där allt man egentligen ska skydda och vara stolt över förnekas och sopas under mattan, för att nya, bättre och säkrare Sverige ska kunna breda ut sig lättare. Heh, de verkar ju nästan vara mer stolta och värna över våra svenska traditioner än vad vi själva gör. Det är ju tur att någon här i världen gör det iaf.
    http://www.mymodernmet.com/profiles/blogs/hokkaido-sweden-hills

    Svara
  22. Grodan Boll

     /  07/05/2016

    Jag skulle också vilja se statistik på de cirka 16-17 kvinnor som mördas varje år och hur många av dem som är svenska resp hur många som är utländska

    Djävulens advokat vill påpeka att det sker ett och annat ”utökat självmord” bland herrar i övre medelåldern när frugan sedan 40 år beslutat sig att skiljas, som räknas in i statistiken.

    Svara
    • G

       /  07/05/2016

      Djävulens advokat = Emma ? Anne ? Det finns flera ju 😛

      Svara
  23. Svenne

     /  07/05/2016

    Inget att se här, cirkulera…

    ”– Vi ligger på en närmare femdubbling sen 2014 när det gäller anmälda ärenden till Säkerhetspolisen, säger Oskar Ekblad, chef för Migrationsverkets särskilda insatser, till Ekot.
    Anmälningarna gäller personer som myndigheten bedömer kan ha motiv eller kapacitet att begå brott, samt personer som har gjort sig skyldiga till brott eller kan misstänkas för krigsbrott.
    Det är dock inte en större andel asylsökande som klassas som säkerhetshot, utan ökningen har skett i absoluta tal.”

    Svara
    • Ivar L

       /  07/05/2016

      Alltid viktigt att hålla reda på relativa och absoluta tal men om man i absoluta tal släpper in fler brottslingar så blir det fler brottslingar relativt sett i Sverige. Det är ingen större tröst att inte den relativa mängden brottslingar ökat bland immigranterna när mängden immigranter ökat totalt.

      Svara
  24. Vi bör prata om homohatet i förorten.

    Inte minst för de homosexuella som faktiskt bor där. Mycket fokus har en tendens att ligga på SD, vilket är fel. Fokuset bör ligga på de utsatta. På de homosexuella som lider av homohat.

    Svara
    • Kristian

       /  07/05/2016

      Det är tragiskt hur konsekvent det upprepas. Gul stjärna, rosa triangel …

      Svara
      • Eller hur.

        Att homosexuella fortfarande behöver SKRIKA om sina rättigheter är tragiskt. Suck. Har vi inte kommit längre?

        Svara
        • Kristian

           /  07/05/2016

          Två steg framåt, ett steg tillbaka, brukar man säga. Tror det blev mer än ett steg tillbaka den här gången.
          Illa.

          Svara
  25. G

     /  07/05/2016

    OT

    ”En 25-årig kvinna från Helsingborg som suttit barnvakt dömdes i maj till två års fängelse för bland annat våldtäkt mot barn. Nu riktas nya misstankar mot henne efter ett tillslag i Köpenhamn, rapporterar lokala medier.”
    http://www.svd.se/kvinna-misstankt-for-nya-overgrepp/av/tt

    ”Norrköpingsbon terroriserade och misshandlade sin hustru både fysiskt och psykiskt under flera år – och utsatte även andra familjemedlemmar för grova brott. Nu har 38-åringen fått sin dom.”
    http://folkbladet.se/nyheter/norrkoping/domd-for-flerarig-terror-mot-hustrun-om4203551.aspx

    Jag undrar återigen. Ska vi prata om ”alla kvinnor” respektive ”alla män” nu, eller kanske blir det för generaliserande ändå…hmmm vad säger vänsterfeministerna ?

    ””Ibrahim Baylan: ”Sverige kan aldrig ta hela ansvaret

    Nu bär S-ministern Ibrahim Baylan en av de tyngre rollerna i Löfvens regering – och han försvarar de skärpta asylreglerna.

    – Hade vi fortsatt på den inslagna vägen så är jag rädd att vi hade kunnat urholka legitimiteten för hela den svenska flyktingpolitiken, säger han i en SvD-intervju.
    …[…]…
    Då hade han precis gått ut gymnasiet. Jobbkrisen slet isär landet samtidigt som räntan och statsskulden skenade iväg.
    Ny Demokrati hetsade mot invandrare och Ibrahim Baylan kände sig direkt träffad.

    – Hela retoriken där människor inte bedöms efter egna meriter, karaktär och åsikter utan efter var de är födda var väldigt närvarande och väldigt stark.””
    http://www.svd.se/baylan-sverige-kan-aldrig-ta-hela-ansvaret

    Angående de sista raderna…..
    Och vem/vilka är det i _dagens_ Sverige som till viss del för samma retorik som Ny Demokrati gjorde i så fall ? Vilka personer är det som kallar andra för husblatte, husneger osv… pga personens ursprung och åsikt (som de inte håller med om) ? Och dessutom i många fall är stora fans av identitetspolitik ? Hmmmm.

    Hur som helst, mycket bra att han står upp och säger sig vara motståndare till allt det där iaf. Och att han inte ser det som att nya lagen handlar om att splittra familjer.

    På tal om ”splittrar familjer” kommer jag ihåg denna från slutet av juni.

    ”Det är inte Sverige som splittrar familjer”
    https://detgodasamhallet.com/2016/06/29/det-ar-inte-sverige-som-splittrar-familjer/

    Svara
  26. Jan

     /  07/05/2016

    Jag respekterar Baylan eftersom han är tacksam för den hjälp han och hans familj fått av Sverige. Utan den hade han kanske inte varit i liv idag. Hur ofta hör man sådant? Däremot kan jag tycka att hans politiska karriär mest handlat om hans politiska karriär om ni förstår vad jag menar? Partiet behövde en person med invandrarbakgrund som var sugen på karriär – och där fann Baylan i Umeå!

    Svara
  27. G

     /  07/05/2016

    ”Vill ha sommarlov

    Nyanlända kritiska mot att studera utan ledighet
    Gislaved Nyanlända i etableringsprogram är kritiska mot att de inte får något ledigt under sommaren, utan att gå miste om ersättning.

    Nyanlända som har fått uppehållstillstånd i Sverige får en etableringsplan från Arbetsförmedlingen. Planen innehåller bland annat studier på Svenska för Invandrare, SFI, och pågår vanligtvis i två år. För att få sin etableringsersättning krävs närvaro på lektionerna.

    Men flera elever som studerar i Gislaved på SFI och ABC-kraften, som också har svenskundervisning, är nu kritiska mot att de inte får någon ledighet under de två år som de ingår i Arbetsförmedlingens program.

    – Vi vill gärna lära oss svenska men vi vill lära känna samhället också. Våra barn blir lediga från skolan och vi vill gå ut med dem men vi kan inte det, säger Zafer Alhamed.

    – Vi har precis kommit till kommunen efter att har suttit på flyktingförläggning. Vi har inte tittat på Sverige, vi är instängda året runt, säger Muhammad Yuhia.

    De går i skolan 40 timmar i veckan och menar att de inte har tid för så mycket annat. Om de skippar lektioner får de inte heller någon ersättning. Flera av dem menar också att lärarna, som har semester, kommer tillbaka med ny energi medan studenterna blir mindre motiverade.

    – Vi är människor som alla andra. Vi blir trötta och vi kan inte läsa hela året runt, säger Muhammad Yuhia.”
    http://www.vn.se/article/vill-ha-sommarlov/

    Svara
  28. G

     /  07/05/2016

    Svara
  29. MiT

     /  07/05/2016

    Svara
  30. MiT

     /  07/05/2016

    Svara
  31. Svenne

     /  07/05/2016

    Ett steg i taget:)

    Svara
  32. G

     /  07/05/2016

    Haha vilken bild

    Svara
  33. Jan

     /  07/05/2016

    Sådant här retar mig alltid. De här killen bör polisanmäla polisen (!). För förtal och ärekränkning. Det värsta är att polisbefälet inte förstår att det är ett brott att hänga ut människor på Facebook. Visst killen var en fyllskalle, men det hör inte hit.

    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23119455.ab

    Svara
    • G

       /  07/05/2016

      Ja, i det fallet var det inget annat än mycket onödigt och olämpligt. Men håller verkligen med Reine om att vi börjar bli mycket lätt kränkta i det här landet, så är det utan tvekan, men ja, polisen gjorde fel i detta fallet.

      Svara
  34. G

     /  07/05/2016

    ”Sedan i lördags har det stått på polisens hemsida att de som utsätter tjejer för sexuella ofredanden är ensamkommande barn. Men efter att GP ställt frågor om varför en myndighet pekar ut en hel grupp individer har polisen gått in och tagit bort formuleringen.”
    http://www.gp.se/polisen-pekade-ut-ensamkommande-backar-1.3455068

    http://www.svd.se/visst-handlar-kvinnosyn-om-olika-kulturer
    Men nu börjar även detta ämne bli tabu att tala om verkar det som.

    ”De som viftar ihärdigast av alla med denna konvention när de förespråkar en så vidsynt attityd som möjligt med outsinliga resurser visar sig ofta vara de som kan FN:s flyktingkonvention sämst av alla. Framför allt konventionens andra artikel är väl värd att reflektera över. En artikel som alltför sällan nämns i debatten

    (Skärmavbildning av FN:s flyktingkonventions andra artikel.)
    Det åligger flyktingen att följa värdlandets lagar och förordningar i syfte att upprätthålla lag och ordning.

    När dessa ensamma unga män och pojkar passerar gränsen till Sverige och åberopar sagda konvention förbinder de sig samtidigt till att följa svensk lag i enlighet med Flyktingkonventionens andra artikel. Gör de inte detta så finns det goda skäl att ifrågasätta deras intentioner och flyktingskäl i övrigt. Hög testosteronhalt är inte att betrakta som förmildrande omständighet, inte heller om du kommer från en kultur där barnäktenskap och handel med kvinnor förekommer. Det förekommer inte i Sverige. Punkt.”
    http://ledarsidorna.se/2016/07/sagan-om-ringen/

    Svara
  35. G

     /  07/05/2016

    GP som ligger bakom polisens ändring.
    (Inte sett att någon postat länken till GP här tidigare)

    ”Sedan i lördags har det stått på polisens hemsida att de som utsätter tjejer för sexuella ofredanden är ensamkommande barn. Men efter att GP ställt frågor om varför en myndighet pekar ut en hel grupp individer har polisen gått in och tagit bort formuleringen.”
    http://www.gp.se/polisen-pekade-ut-ensamkommande-backar-1.3455068

    Detta….
    http://www.svd.se/visst-handlar-kvinnosyn-om-olika-kulturer
    …börjar alltså bli ännu ett ämne som det är tabu att prata om, illavarslande, främst för svenska kvinnor.

    ”De som viftar ihärdigast av alla med denna konvention när de förespråkar en så vidsynt attityd som möjligt med outsinliga resurser visar sig ofta vara de som kan FN:s flyktingkonvention sämst av alla. Framför allt konventionens andra artikel är väl värd att reflektera över. En artikel som alltför sällan nämns i debatten.

    (Skärmavbildning av FN:s flyktingkonventions andra artikel.)
    Det åligger flyktingen att följa värdlandets lagar och förordningar i syfte att upprätthålla lag och ordning.

    När dessa ensamma unga män och pojkar passerar gränsen till Sverige och åberopar sagda konvention förbinder de sig samtidigt till att följa svensk lag i enlighet med Flyktingkonventionens andra artikel. Gör de inte detta så finns det goda skäl att ifrågasätta deras intentioner och flyktingskäl i övrigt. Hög testosteronhalt är inte att betrakta som förmildrande omständighet, inte heller om du kommer från en kultur där barnäktenskap och handel med kvinnor förekommer. Det förekommer inte i Sverige. Punkt.”
    http://ledarsidorna.se/2016/07/sagan-om-ringen/

    Från Tinos Facebook….

    ”FN har undersökt andel kvinnor i olika länder som anser att mannen är

    Andelen är 2-3 procent i Serbien och Argentina, jämför med 51 procent i Irak, 64 procent i Marocko och 90 procent Afghanistan. Ingen som känner till situationen i dessa länder skulle hävda att kvinnosynen och det sexuella våldet är jämförbart med väst.”

    Svara
  36. G

     /  07/05/2016

    Hmmm försökt posta ett inlägg 2 gånger pga att inlägget inte syns till efter att det normalt publiceras, funkar fortfarande inte. Så blir det dubbelpost ber jag om ursäkt.

    Svara
    • G

       /  07/05/2016

      Jaha, konstigt att det gick nu. Jag provar igen då…..

      GP som ligger bakom polisens ändring.
      (Inte sett att någon postat länken till GP här tidigare)

      ”Sedan i lördags har det stått på polisens hemsida att de som utsätter tjejer för sexuella ofredanden är ensamkommande barn. Men efter att GP ställt frågor om varför en myndighet pekar ut en hel grupp individer har polisen gått in och tagit bort formuleringen.”
      http://www.gp.se/polisen-pekade-ut-ensamkommande-backar-1.3455068

      Detta….
      http://www.svd.se/visst-handlar-kvinnosyn-om-olika-kulturer
      …börjar bli ännu ett ämne som det är tabu att prata om, illavarslande för landets tjejer och kvinnor att det ska tystas ned.

      ”De som viftar ihärdigast av alla med denna konvention när de förespråkar en så vidsynt attityd som möjligt med outsinliga resurser visar sig ofta vara de som kan FN:s flyktingkonvention sämst av alla. Framför allt konventionens andra artikel är väl värd att reflektera över. En artikel som alltför sällan nämns i debatten.

      Skärmavbildning av FN:s flyktingkonventions andra artikel.
      Det åligger flyktingen att följa värdlandets lagar och förordningar i syfte att upprätthålla lag och ordning.

      När dessa ensamma unga män och pojkar passerar gränsen till Sverige och åberopar sagda konvention förbinder de sig samtidigt till att följa svensk lag i enlighet med Flyktingkonventionens andra artikel. Gör de inte detta så finns det goda skäl att ifrågasätta deras intentioner och flyktingskäl i övrigt. Hög testosteronhalt är inte att betrakta som förmildrande omständighet, inte heller om du kommer från en kultur där barnäktenskap och handel med kvinnor förekommer. Det förekommer inte i Sverige. Punkt.”
      http://ledarsidorna.se/2016/07/sagan-om-ringen/

      Från Tinos Facebook….

      ”FN har undersökt andel kvinnor i olika länder som anser att mannen är

      Andelen är 2-3 procent i Serbien och Argentina, jämför med 51 procent i Irak, 64 procent i Marocko och 90 procent Afghanistan. Ingen som känner till situationen i dessa länder skulle hävda att kvinnosynen och det sexuella våldet är jämförbart med väst.”
      https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10153566658733231&id=560498230

      Svara
    • G

       /  07/05/2016

      Jaha, konstigt att det gick bra nu. Jag provar en sista gång då…..

      GP som ligger bakom polisens ändring.
      Inte sett att någon postat länken till GP här tidigare….

      ”Sedan i lördags har det stått på polisens hemsida att de som utsätter tjejer för sexuella ofredanden är ensamkommande barn. Men efter att GP ställt frågor om varför en myndighet pekar ut en hel grupp individer har polisen gått in och tagit bort formuleringen.”
      http://www.gp.se/polisen-pekade-ut-ensamkommande-backar-1.3455068

      Detta….
      http://www.svd.se/visst-handlar-kvinnosyn-om-olika-kulturer
      …börjar bli ännu ett ämne som det är tabu att prata om, illavarslande för landets tjejer och kvinnor att det ska tystas ned.

      ”De som viftar ihärdigast av alla med denna konvention när de förespråkar en så vidsynt attityd som möjligt med outsinliga resurser visar sig ofta vara de som kan FN:s flyktingkonvention sämst av alla. Framför allt konventionens andra artikel är väl värd att reflektera över. En artikel som alltför sällan nämns i debatten.

      Skärmavbildning av FN:s flyktingkonventions andra artikel.
      Det åligger flyktingen att följa värdlandets lagar och förordningar i syfte att upprätthålla lag och ordning.

      När dessa ensamma unga män och pojkar passerar gränsen till Sverige och åberopar sagda konvention förbinder de sig samtidigt till att följa svensk lag i enlighet med Flyktingkonventionens andra artikel. Gör de inte detta så finns det goda skäl att ifrågasätta deras intentioner och flyktingskäl i övrigt. Hög testosteronhalt är inte att betrakta som förmildrande omständighet, inte heller om du kommer från en kultur där barnäktenskap och handel med kvinnor förekommer. Det förekommer inte i Sverige. Punkt.”
      Ledarsidorna.se/2016/07/sagan-om-ringen/

      Från Tinos Facebook….

      ”FN har undersökt andel kvinnor i olika länder som anser att mannen är

      Andelen är 2-3 procent i Serbien och Argentina, jämför med 51 procent i Irak, 64 procent i Marocko och 90 procent Afghanistan. Ingen som känner till situationen i dessa länder skulle hävda att kvinnosynen och det sexuella våldet är jämförbart med väst.”
      https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10153566658733231&id=560498230

      Svara
    • G

       /  07/05/2016

      Nej. nu har jag försökt 3 gånger till och det går ej. Jag gör 3 enskilda inlägg istället för ett långt….

      GP som ligger bakom polisens ändring.
      Inte sett att någon postat länken till GP här tidigare….

      ”Sedan i lördags har det stått på polisens hemsida att de som utsätter tjejer för sexuella ofredanden är ensamkommande barn. Men efter att GP ställt frågor om varför en myndighet pekar ut en hel grupp individer har polisen gått in och tagit bort formuleringen.”
      http://www.gp.se/polisen-pekade-ut-ensamkommande-backar-1.3455068

      Detta….
      http://www.svd.se/visst-handlar-kvinnosyn-om-olika-kulturer
      …börjar bli ännu ett ämne som det är tabu att prata om, illavarslande för landets tjejer och kvinnor att det ska tystas ned.

      Svara
    • G

       /  07/05/2016

      Haha antalet kommentarer stiger 86, 87, 88…men har inte en aning om ifall det är mina kommentarer som räknas, fast som jag inte ser röken av, eller andra som postar nya inlägg. Jag sparar posten tills ikväll istället, kanske går bättre då.

      Svara
      • G

         /  07/05/2016

        mmm det var ju roligt att den kommentaren slank igenom, som innehåller nada. den här kommentaren slinker säkert också igenom bara för att…

        Utifall det funkar.

        1. GP ligger bakom polisens ändring.

        ”Men efter att GP ställt frågor om varför en myndighet pekar ut en hel grupp individer har polisen gått in och tagit bort formuleringen.”
        gp.se/polisen-pekade-ut-ensamkommande-backar-1.3455068

        2. Inte många gaphalsar bryr sig om vad som står i FN:s flyktingkonvention

        ”Skärmavbildning av FN:s flyktingkonventions andra artikel.
        Det åligger flyktingen att följa värdlandets lagar och förordningar i syfte att upprätthålla lag och ordning.
        När dessa ensamma unga män och pojkar passerar gränsen till Sverige och åberopar sagda konvention förbinder de sig samtidigt till att följa svensk lag i enlighet med Flyktingkonventionens andra artikel. Gör de inte detta så finns det goda skäl att ifrågasätta deras intentioner och flyktingskäl i övrigt.”
        Ledarsidorna.se/2016/07/sagan-om-ringen/

        Det börjar…
        svd.se/visst-handlar-kvinnosyn-om-olika-kulturer
        …med andra ord bli tabu för att även prata och påpeka om det här, illavarslande, främst för landets tjejer och kvinnor.

        Tino…

        ”FN har undersökt andel kvinnor i olika länder som anser att mannen är…
        ”justified in hitting or beating his wife for at least one of the specified reasons, i.e., if his wife burns the food, argues with him, goes out without telling him, neglects the children or refuses sexual relations”

        Andelen är 2-3 procent i Serbien och Argentina, jämför med 51 procent i Irak, 64 procent i Marocko och 90 procent Afghanistan. Ingen som känner till situationen i dessa länder skulle hävda att kvinnosynen och det sexuella våldet är jämförbart med väst.”

        Svara
        • G

           /  07/05/2016

          Notera att det är 3 länkar i inlägget ovan, jag gjorde alla inaktiva ifall det kunde vara en av länkarna som av nån anledning förhindrade att hela inlägget inte blev publicerat. Ni får copy&paste helt enkelt.

          Svara
          • MiT

             /  07/05/2016

            Japp, det fanns ett par i spam från dig. Jag styr inte över varför en del hamnar där, rätt var det är så hamnar en i spam. Det enda jag satt är att om det finns fler än 10 länkar i kommentaren så ska den till spam.

        • G

           /  07/05/2016

          Och nu undrar givetvis en ”känd sen tidigare på toklandet”-typ vad Ivar tycker nu, nu när polisen drog tillbaka det man sade först om ensamkommande.

          Ni som har twitterkonto kan ju försöka få rätt info ASAP till Ivar på twitter så ingen försöker sätta honom i klistret!

          Svara
  37. G

     /  07/05/2016

    Meeeen. Mycket ledsen för det MIT. Var ej ens nära 10 länkar i inlägget, men blev irriterad när inget syntes efter ”publicering” speciellt nu när det är viktigt att budskap sprids snabbt, ang polisens agerande med informationen. Aja, nu vart det säkert 5 inlägg med samma bara för att det här hände. Radera mer än de överflödiga inläggen här bland kommentarerna och lämna ett med fungerande länkar. Sorry, inte min mening att skapa kaos och oreda, det har vi gott om andra som gör tillräckligt i det här landet );

    Svara
  38. Fy fan.

    Svara
  1. De skyldiga | WTF?
  2. Statistik och Gotland | WTF?
  3. Sammanfattning av 2016 del 4 | WTF?
  4. Likheter | WTF?
  5. Polis som ruttnat på mörkande | WTF?

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: