De skyldiga

Överfallen på festivaler, vad kan de bero på? Här i Sverige beror de såklart på svenska mäns giftiga maskulinitet, det har hela bibliotek av feministisk forskning visat! En konstaterar att vi måste börja redan i förskolan, ja helst innan dess, för att lära svenskarnas söner att inte våldta och sexuellt överfalla tjejer och kvinnor. För sådana är de svenska männen enligt de organisationer som en tillfrågar och som fått massor av bidragsmiljoner, svenska män uppfostrar sina söner att bli våldtäktsmän! De säger sanningen rakt ut, att de uppfostrar sina söner till att bli våldtäktsmän. Klokt! Och inte kan väl en organisation som har Maria Arnholm i styrelsen säga sånt utan att ha riktiga belägg för det?

Sådana är de svenska männen, de våldtar, de omringar småtjejer från 10-12 års ålder och uppåt och skriker upphetsat samtidigt som de kladdar, de gruppvåldtar, de uppfostrar sina söner till att bli våldtäktsmän och så vidare. Det måste ta slut!  :-/

Att just sådant har ökat i antal de senaste åren beror enbart på att anmälningsbenägenheten har ökat, inget annat. För så har det ju alltid varit i Sverige! Äntligen har en börjat anmäla!

nina rung tafsainte

Som den kloka radikalfeministen, polisen och kriminologen Nina Rung säger i DN, det är svårt att se att antalet sexuella ofredanden och våldtäkter skulle ha ökat så mycket från ett år till ett annat! Så det måste bero på ökad anmälningsbenägenhet! För som varje klok radikalfeministisk kriminolog vet så ska man bortse från den statistik som finns eftersom statistik bara är unken patriarkal fakta och sådant har feministisk forskning visat är helt värdelöst!

Det är mycket bättre att fråga sina kompisar hur det var förr så deras selektiva minne får det rätta värdet, det vill säga sanningen. För radikalfeminister minns minsann hur det var förr när horder av vita svenska män överföll dem, omringade småtjejer från 10-12 års ålder och uppåt kladdade och skrek upphetsat. De kommer ihåg hur det var på badhusen på 80-talet och framåt, de kunde inte ens visa sig i bassängen förrän de vuxna vita svenska männen var där och trakasserade! Samma sak på badplatserna, de var tvungna att lämna på grund av alla vita svenska vuxna män som sexuellt trakasserade dem! Sådan är sanningen!

Alla kloka radikalfeministiska kriminologer, det vill säga RIKTIGA kriminologer, inser också såklart att det bara är tillfälligheter och ren slump att just sådana överfall verkar öka när en samtidigt släpper in massor av folk från länder som är kraftigt överrepresenterade i just den typen av brottslighet utan kontroll eller plan. Det är just sånt som får anmälningsbenägenheten att öka och inget annat! Att en ens ska behöva säga sådana självklarheter när alla VET att det är de svenska vita männen som är värst i hela världen! Kloka Nina Rung!

lugnt i finland

Även Finland har ju festivaler, två stycken har gått av stapeln hittills och de har fått in 0 stycken fall av sexuella ofredanden. Vi vet ju vad det beror på, eller hur? Den feministiska statistiken är TYDLIG! Om jag säger såhär, hur många vita svenska heterosexuella köttätande män bor det i Finland? Ni vet sådana som uppfostrar sina söner till att bli våldtäktsmän? Som omringar småtjejer från 10-12 års ålder och skriker upphetsat och kladdar? Som gruppvåldtar? Hur många sådana svenska män finns det i Finland? Just saying…

Livemusik Sveriges medlemmar samarbetar med flera frivilligorganisationer för att stärka kunskapen om dessa frågor. Vi för en löpande dialog med både polis och med varandra för att utbyta erfarenheter och arbetsmetoder, och alla våra medlemmar gör sitt yttersta för skapa så trygga arrangemang som möjligt.

Tyvärr är det ju inte så enkelt att sexualbrott är ett problem som är unikt för festivaler. Tvärtom så lever vi i ett samhälle där vi lär våra barn att betrakta kvinnor som objekt som finns till för att tittas på, bedömas och sexualiseras, och där pojkar fostras in i en snäv machonorm och lär sig att ta mer plats än flickor. ”Boys will be boys”.

Exakt! Samhället lär våra barn allt detta! Eller ja samhället och samhället, de menar givetvis de vita svenska männen såklart! Jordens avskum!

Här är de som skrivit under:

Per Alexanderson – Liseberg

Lovisa Delehag – Blixten & Co

Patrick Fredriksson – Way Out West

Niclas Lagerstam – Putte i Parken

Anders Larsson – United Stage AB

Mats Natvig – Sweden Rock

Elisabeth Rosenbrand – Musikens Makt

Andrea Wiktorsson – Storsjöyran

Joppe Pihlgren – verksamhetsansvarig Livemusik Sverige

Jag antar att Joppe Pihlgrens två söner har uppfostrats till att bli våldtäktsmän? För så gör ju de vita svenska männen! Eller anser Joppe Pihlgren att just han slipper undan? Ånä, det funkar inte på det viset! Hur är det med de andras eventuella söner? Dags att de tar ansvar och polisanmäler sina söner för våldtäkt! Vi kan inte ha vita svenska framtida män som drar runt i horder på gator och torg och sexuellt trakasserar och våldtar! Har Niclas Lagerstam en son? Hur är han uppfostrad i så fall? Niclas är ju en vit man, det vill säga en som sexuellt trakasserar, uppfostrar sina eventuella söner till att bli våldtäktsmän, våldtar och bidrar till att anmälningsbenägenheten ökar! Han säger ju själv att det alltid har varit såhär på festivaler och att det bara är anmälningsbenägenheten som ökat! Hoppas att de frivilligorganisationer som de samarbetar med är organisationer med RIKTIGA lösningar, som Make Equal och deras FATTA som bevisat att svenska män uppfostrar sina söner att bli våldtäktsmän! Så de som skrivit under inser att även de uppfostrat sina söner till att bli sexuella predatorer och våldtäktsmän! Ge Make Equal och FATTA ännu mera miljoner i bidrag för deras viktiga arbete att upplysa svenskarna att de är jordens värsta avskum!

För de menar väl att även de själva ingår i gruppen som är skyldig till alla våldtäkter och sexuella trakasserier? Eller förlåt, skyldig till att anmälningsbenägenheten ökat enormt på bara några få år menar jag såklart! För som den radikalfeministiska kriminologen Nina Rung så klokt inser så har alla de hundratusentals som kommit till Sverige de senaste åren från just de länder som är kraftigt överrepresenterade i den typen av brott absolut inget alls med saken att göra. Det är bara anmälningsbenägenheten som ökat eftersom det alltid har varit såhär i Sverige!

utländsk media om festivalerna

Sen måste utländsk media sluta prata med dem som var på plats och lära sig att bara fråga svensk media så även de i andra länder får läsa sanningen! De kan ju inte gå omkring i andra länder och tro att det är några andra än svenskar som håller på sådär! Feministisk forskning har ju TYDLIGT visat att de vita svenska männen är värst i hela världen! Ofattbart fult gjort av Express nu när den kloka svenska polisledningen har tvingat polisen i Värmland att backa från påståendet att det var grupper av ensamkommande som begick de sexuella trakasserierna. Det var bara två som var ensamkommande enligt polisledningen. Att resten också var utlänningar är därmed helt oviktigt och bevisar bara ännu hårdare att de svenska männen är värst!

MVH

PEPPelina

Annons
Föregående inlägg
Lämna en kommentar

76 kommentarer

  1. Nina Rung, sambo med Peter Svensson. Kanske deras dotter som uttryckte sig så vältaligt och normkritiskt för inte så länge sedan.

    Jisses, hela den familjen är djupt beroende av dagens bidragssystem för genus och annat hittepå nonsens.

    Svara
  2. Jan

     /  07/05/2016

    De som har skrivit under har väl egentligen inget val. Antingen skriver de under eller så tvingas de bort. De som böjer sig för opinioner är alltid betydligt fler än de som vågar stå emot. Förmodligen ligger en rädsla för att bli av med diverse bidrag i botten också.

    Svara
  3. G

     /  07/05/2016

    Och nu undrar givetvis en ”känd sen tidigare på toklandet”-typ vad Ivar tycker nu, nu när polisen drog tillbaka det man sade först om ensamkommande.

    Ni som har twitterkonto kan ju försöka få rätt info ASAP till Ivar på twitter så ingen försöker sätta honom i klistret som de så gärna brukar göra när tillfälle ges.

    1) Verkar som GP kan vara inblandat i att polisen drog tillbaka det man sade först.

    ””Men efter att GP ställt frågor om varför en myndighet pekar ut en hel grupp individer har polisen gått in och tagit bort formuleringen.””….

    GP.se/polisen-pekade-ut-ensamkommande-backar-1.3455068

    2) Inte många av de som skriker högst bryr sig om vad som står i FN:s flyktingkonvention

    ””Skärmavbildning av FN:s flyktingkonventions andra artikel.
    Det åligger flyktingen att följa värdlandets lagar och förordningar i syfte att upprätthålla lag och ordning.
    När dessa ensamma unga män och pojkar passerar gränsen till Sverige och åberopar sagda konvention förbinder de sig samtidigt till att följa svensk lag i enlighet med Flyktingkonventionens andra artikel. Gör de inte detta så finns det goda skäl att ifrågasätta deras intentioner och flyktingskäl i övrigt.””….

    Ledarsidorna.se/2016/07/sagan-om-ringen/

    3)
    svd.se/visst-handlar-kvinnosyn-om-olika-kulturer
    Det börjar med andra ord bli tabu för att även prata och påpeka om det här, illavarslande, främst för landets tjejer och kvinnor.

    Tino…

    ””FN har undersökt andel kvinnor i olika länder som anser att mannen är…
    ”justified in hitting or beating his wife for at least one of the specified reasons, i.e., if his wife burns the food, argues with him, goes out without telling him, neglects the children or refuses sexual relations”

    Andelen är 2-3 procent i Serbien och Argentina, jämför med 51 procent i Irak, 64 procent i Marocko och 90 procent Afghanistan. Ingen som känner till situationen i dessa länder skulle hävda att kvinnosynen och det sexuella våldet är jämförbart med väst.””

    m.facebook.com/story.php?story_fbid=10153566658733231&id=560498230

    Notera att det är länkar här ovan i texten, jag gjorde alla inaktiva ifall det kunde vara en av länkarna som av någon anledning förhindrade att hela inlägget inte blev publicerat vid 3 tidigare försök att posta kommentaren. Ni får copy&paste helt enkelt. Allt ovan var även postat i 2 enskilda kommentarer på det tidigare inlägget på bloggen.

    Svara
  4. Jan

     /  07/05/2016

    Det finns ett ord i den svenska vokabulären som bär ett stort ansvar för det moraliska förfallet i medier och myndighetssverige: Värdegrund!

    Svara
  5. MiT

     /  07/05/2016

    Svara
    • G

       /  07/05/2016

      Nähhh, inte i den branschen också…ingenting kan de låta vara ):

      Svara
    • Havre flarnstad

       /  07/05/2016

      Hmm där har man en fetguldåder att hacka sig en bit av ett normkritiskt spel med hbtq inslag och en inkluderande värdegrund skulle få loss ett frikostigt bidrag

      Resultatet kunde bli ett luffarschak med överkryssade män eller nån sten sax påse variant där kvinnosymbolen trumfar allt alltid.

      Jag känner lukten av nypressade pengar om man bara hade orken att gå vidare med alla peppiga idér 😛

      Svara
    • Grodan Boll

       /  07/05/2016

      Harmful opinions =)

      Svara
      • Frida Gustavlin

         /  07/06/2016

        Jag är rätt säker på att man kan göra ett bra HBTQ+certifierat spel som både är roligt och spännande att spela.

        Varför?

        Jo för att de feministiska teorierna är ytliga och går att använda hur man vill eftersom hyckleri aldrig varit ett problem för dess mest skrikiga företrädare.

        Det är klart som korvspad att man kan göra ett instickspaket till låt säga GTA5, alla bilar är rosa, alla spelkarraktärer är kvinnor eller funktionsnedsatta, alla skurkar är sammansatta enligt rättviseförmedlingens statistiska rasmodell, språket är tillsnyggat med ”hen”, ”en” och andra peppiga nyord. Skulle feministerna bli glada – absolut! Skulle det i sak vara någon skillnad – knappast.

        /Frida

        Svara
        • Grodan Boll

           /  07/06/2016

          Det kanske redan är helt normaliserat? Bara för att du inte sett Lara Crofts penis betyder inte att den inte är där, de har bara inte gjort någon stort politiskt spektakel av det.

          Svara
    • Rikard

       /  07/06/2016

      Hej.

      Med lite allvar:

      Jag tror vi får se två saker – dels ett frivilligt obligatoriskt certifieringssystem där diverse yrkesfeminister (samlingsnamn…) bildar ett semi-statligt organ för förhandsgranskning och märkning. Via detta frivilliga obligatoriska system för märkning utövas påverkan på handlare och föräldrar, samt via föreningar som Sverok och aktivitetscentra som exempelvis Spelens Hus i Malmö, vilket bl a drivs av Sverok och Malmö kommun.

      Det andra är att vi inom skola och barnomsorg kommer att få påbud att köpa in pedagogiska spel samt abonnemang på spelsidor med produkter skapade utifrån den norm som ovanstående kader av feministiska ‘apparatchicks’ (för att anpassa termen) och parteigenossen bestämmer.

      Garanterad marknad, garanterad omsättning, och garanterad vinst, eftersom den verkliga kostnaden hamnar på skattsedeln. således kommer projektet att vara garanterad framgång, och ger alla inblandade garanterad puffar i karriären.

      Ungefär som andra statliga projekt; datorer, cyklar, med mera.

      Frågan är när sociala nätverk implementeras som värdegrundsförstärkande positiv socialiseringsincitament för medborgaren, så att dennes skattesats och bidragsandel kopplas till huruvida denne använder sig av av staten och statens klienter godkända mediala kanaler och uttryck (fast jag tror vi skall undvika godkända; låt oss kalla det för ‘fakta & kvalitetsgranskade’ istället).

      Kina är redan igång, och Facebook är i princip ett perfekt övervakningssystem. Ungefär som att se ett djur chip-märka sig självt.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, lärare

      Svara
  6. MiT

     /  07/05/2016

    Svara
    • Inge Post

       /  07/05/2016

      Fan,Nu går det ju inte annat än att hoppas på att Åkesson blir statsminister.
      Inte för att jag tror att han skulle klara av det bättre eller sämre än Svetsaren,Men om Eliasson avgår om det händer,då blir vi iallafall av med en jävla idiot.Och nej ”jävla idiot” är inte ett skällsord eller kraftuttryck i denna meningen.Jag menar på riktigt att Eliasson är en jävla idiot.)

      Svara
    • Snälla, du kan gå nu. Tänk om Åkesson inte vinner och du måste vara kvar på jobbet och kvacka.

      Svara
    • Nilsson

       /  07/05/2016

      Har Eliasson börjat värva röster åt SD?

      Svara
      • G

         /  07/06/2016

        ”Dan, vad gör du om Jimmie Åkesson blir statsminister ?”
        ”Först kräks jag kraftigt….sen avgår jag direkt”

        Svara
  7. MiT

     /  07/05/2016

    Svara
    • Jan

       /  07/05/2016

      Jan Björklund vill en massa. Problemet är att han inte får någonting genomfört. Hur många chanser är folket beredda att ge honom? Löftet om Europas bästa skola slutade med Pisa-katastrofen. Varje gång lärarutbildningen ”förbättrats” har den blivit än sämre. Fast det är klart; snacka går ju alltid. Fråga Frigoliten….

      Svara
      • Grodan Boll

         /  07/05/2016

        Lärarutbildningen var en hippieorgie för 40 år sedan. Ännu värre var den för 20 år sedan och idag kan den utan problem förläggas på Södertörn =(

        Det enda som kan rädda skolväsendet är att ge civilingengörer en utbildning i pedagogik/didaktik/metodik (borde gå snabbt) och sedan tvinga in dem i lärarkåren (inte nödvändigtvis hela vägen ut i klassrummen, även om det hade varit bra det med).

        Svara
        • Frida Gustavlin

           /  07/06/2016

          Det blir en lite längre kommentar om skolan och lärarutbildningarna.

          En bekant pluggade till grundskolelärare, spenderade en betydande del med ämnet – dans som pedagogik, om jag inte minns fel så ödslade hon självmant bort en sjättedel av utbildningen på detta trams. Sen så undrar folk varför lärare har låg status.

          Det här var för en jävla massa år sedan. Minns inte hur många år men det var någon gång på tvåtsuentalet. Om jag inte minns fel så gjorde den dåvarande universitetskanslern Sigbritt Franke, tidigare rektor på Umeå Universitet och själv utbildad lärare bedömningen att den dåvarande lärarutbildningen som var på tre år höll så låg kvalité och innehöll så lite stoff att utbildningen skulle kunna rymmas inom två studieår.

          Bekanta som är/varit ämneslärare på universitet/högskola vittnar samtliga om samma sak, de som presterade sämst som grupp i deras naturorienterade ämnen var alltid lärarstudenterna, helt oavsett om det handlade om matematik/fysik/kemi.

          Lärarutbildningarna är inte bättre än dess studenter, om man kollar på UHR så finns det ingen utbildning på Linköpings universitet som har ett antagningsvärde som kräver högre än 1,1 på högskoleprovet, detta inkluderar gymnasieutbildningarna. Tittar man bara på grundskolan så kan man påbörja en utbildning till matematiklärare för högstadiet med ett resultat från högskoleprovet på 0,25, för andra så lågt som 0,05!

          Vad säger det?

          Att man kan ha en väldigt låg läsföreståelse, inte kan tyda enkla grafer och diagram, inte klarar av att lösa enkla matematiska uppgifter, har ett mycket dåligt ordförråd, kass på engelska, eller, att man är helt värdelös på att koncetrera sig på en provuppgift, men ändå kan man alltså plugga till lärare.

          Jag har skrivit tidigare om att jag tycker att högskoleprovet är ett bra verktyg för att bedömma människors bildningsnivå, det blir dock fel när man använder högskoleprovet på nuvarande sätt, när kvotgruppen helt uppenbarligen är för stor för antal sökande.

          Ett bättre sätt vore att göra en kvalitativ bedömning av hur bra resultat man faktiskt behöver på högskoleprovet för att klara en specifik utbildning. Det är lätt gjort. Det är bara att titta bakåt på de som redan examinerats, gå igenom deras studieresultat på utbildningen, i detta fall mot grundskolelärare och sedan helt sonika jämföra mot med deras högskoleresultat. Sedan ska man precis som Björklund önskar, ställa krav på lägstabetyg i Svenska, men även i fler ämnen, Engelska, Matematik, Historia och så vidare.

          Nu gissar jag, men jag tror att man behöver ha presterat minst 1,3 på högskoleprovet för att kunna tillgodogöra sig en normal lärarutbildning på ett vettigt sätt.

          När jag fört fram detta kritiska förslag till lärarstudenter så brukar jag få svaret:
          -Ja, men bara för att man kom in enkelt så betyder det inte att man klarar utbildningen. Det ställs faktiskt krav här.

          Tjenare! Ja, det ställs krav, men om man har 0,05 på högskoleprovet, kan man ens bedömma om nivån på kraven är rimliga?

          Att ha en massa kretiner, ursäkta ordvalet, springandes på våra högskoleutbildningar så sänker det självklart nivån, och givetvis sipprar det igenom en stor mängd odugliga studenter genom våra lärarutbildningar om det är så här det ser ut. Men det är klart att lärarstudenter och nyligt examinerade lärare inte vill sätta fokus på deras utbildningskvalité, det riskerar ju att äventyra deras löjliga krav på +35 tkr i ingångslön.

          /Frida

          Svara
          • Rikard

             /  07/06/2016

            Hej.

            Vill bara inflika att när jag sökte in kunde man göra det på gymnasie- eller KomVux-betyg, och då krävdes full pott, eftersom ämnesstudierna bedrevs på universitet och på samma villkor som för andra studenter (ekonomer, pol-magare, jur-kander m fl). Att komma från Lund till Malmö lärarhögskola var en chock, och vi som var universitetsutbildade var rätt illa sedda av handledarna då vi uppfattades som besvärliga, med våra krav på saklig objektivitet och opolitisk undervisning, dessutom med krav på att påståenden och verklighetsomdömen skall kunna vidimeras.

            Flertalet som läst till lärare för tekniska och naturvetenskapliga ämnen på gymnasiet enligt ovan gick mig veterligen snabbt vidare till andra yrken än läraryrket; varför säger sig självt, och detta var under nittiotalet.

            Jag har många gånger propagerat för att lärare skall testas enligt behörighets- och examenskrav från andra tidsperioder. Hur många av oss skulle klara examensproven (i vårt ämne) från 1950-talet och framåt? Fråga gärna lärare i bekantskapskretsen och se vem som ärligt svarar samt vem som börjar slingra sig med olika modeord.

            Om intagningskraven till lärarutbildningarna var åtminstone 1,0 på högskoleprovet så hade det hjälpt, men nu har vi tiotusentals lärare som är i utbildning eller är klara vilka inte kan föra abstrakta resonemang, inte kan genomföra kritisk analys av material och inte har några kunskapsambitioner. Vad vi har är barnpassning, och detta ger en accelererande kaskadeffekt genom inte bara hela utbildningssystemet utan även landet. En snabbt växande andel av befolkningen är helt enkelt mindre bildad och mindre kunnig än sina föräldragenerationer.

            Det är riktigt farligt, och med ett högt och snabbt inflöde av konkurrerande diskurser och alternativa narrativa perspektiv på tillvaron, försvåras alla försök till räddning. Sverige har inte bara ett par svåra år framöver, Sverige kommer att ta ett århundrade på sig att komma ikapp, och detta om vi i morgon dag börjar göra allt rätt. Än så länge räcker ansträngningen som de födda mellan 1850 och 195 gjorde, men vi kan inte surfa på den vågen så värst länge till – demografiska förändringar bryr sig inte om värdegrunder.

            En lärares ambition oavsett ämne bör vara att bli spränglärd – och att kunna allt möjligt om allt möjligt, detta i syfte att kunna just göra analys och skapa begripliga sammanhang.

            Kamratliga hälsningar,
            Rikard, lärare

          • Kristian

             /  07/06/2016

            Ja, ”barnpassning” är väl milt uttryckt. Jag brukar säga ”förvaring”:

        • Rikard

           /  07/06/2016

          Hej.

          Amen, och bifalles!

          Men skippa att tvinga ingenjörer och andra som faktiskt har sakkunskap att smälta hjärnan med didaktik och pedagogik. Det räcker med metodologi och metodik.

          >Visa vad som skall göras.
          >Visa hur det görs.
          >Visa och handled steg för steg.
          >Låt eleven pröva själv.
          >Repetera enligt ‘Gör om – gör rätt’.
          >Testa och pröva:
          a) teoretisk
          b) applicerad
          c) kombinerad a) och b)
          d) ämnesintegrerat projekt med kvalitativa inslag

          >Inga par- eller gruppuppgifter.
          >Inte fri tillgång till dator och internet.
          >Konkret och pragmatisk disciplin med direkta permanenta konsekvenser.

          Det är ju inte som om utbildning, träning och skola är ett modernt påfund, eller hur? Endast formen är annorlunda idag från Lakedaimon, Aten, Bagdad, Alexandria, Timbuktu, eller Seoul; människan är densamma – en pysslig och påhittig apa.

          Kamratliga hälsningar,
          Rikard ,lärare

          Svara
          • Frida Gustavlin

             /  07/06/2016

            Det är ett sluttande planet är på ett sluttande plan, som är på ett sluttande plan.

            Som det ser ut idag så kommer det enligt lärarförbundet saknas 65000 lärare 2025. Lärarförbundet ser att lösningen är högre lön, mindre arbetsbelastning.

            Jag skulle vilja säga, högre lön, högre arbetsbelastning, högre befogenhet, högre krav.

            Men lycka till att finansiera den reformen, lycka till att hitta tillräckligt många studenter med tillräckligt höga förkunskaper. Lycka till.

            De som har råd och begriper förfallet kommer inom kort börja sätta sina barn på privatskolor, inte friskolor, så är det bara. Själv sparar jag pengar redan nu utifall jag får barn. Lärare förtjänar dock all respekt med att de står ut i det dårhus som svenska skolan befinner sig i.

            /Frida

          • Frida Gustavlin

             /  07/06/2016

            Usch vad jag stavar fel på min läsplatta. Så för att vara lite ovetenskapligt feministisk – förbjud läsplattor i skolan, de gör fel åt en. ;-D

            /Frida

          • The Perfect Man

             /  07/06/2016

            Fler och fler föräldrar placerar redan sina barn i privatskolor. Framför allt ifall skolan dras med ”problematiska” elever.

            Med problematiska elever menar jag inte nödvändigtvis ”ensamkommande” barn. Jag har sett svenska tredjeklassare som skolkar, cyklar i klassrum och tränger sig in i lärarrummet for att ”spöa” upp sin klassföreståndare. Man behandlar dessa med ”silkesvantar” för att de har ”diagnoser”. Deras klasskompisar ser detta och de ser att det är ett ”vinnande” koncept och beter sig på samma sätt. Kedjereaktionen är ett faktum.

  8. MiT

     /  07/05/2016

    ”Rättssäkerhet som andra länder avundas”
    https://putilov.org/2016/07/05/rattssakerhet-som-andra-lander-avundas/

    Svara
    • LÄS DETTA ALLA!

      Svara
    • G

       /  07/06/2016

      Ångar redan att jag läste det där. Avgå alla!

      Svara
    • Hypocrita

       /  07/06/2016

      Herrejösses…..

      ”För några år sedan fanns det en grupp som hette ”Aktion mot deportation”. Gruppen ägnade sig åt fysiska blockader av Migrationsverkets förvar för att hindra verkställigheter av utvisningsbeslut samt skadegörelse av Migrationsverkets lokaler och fordon. Så småningom trappades deras aktivitet ner. I myndighetens korridorer viskades det att verkets ledning kom på en lysande lösning för att få bukt med problemet – nämligen att erbjuda jobb som handläggare till mest aktiva medlemmar i gruppen. Det är oklart hur mycket inverkan den här påstådda rekryteringen har haft på rättssäkerheten i migrationsärenden men skadegörelserna har i stort sett upphört.”

      Stämmer det är det verkligen som att ”sätta in tuppen i hönshuset”

      Svara
  9. Svenne

     /  07/05/2016

    ”Sverige har aldrig varit tryggare”…
    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23120770.ab

    Svara
  10. Svenne

     /  07/05/2016

    ”men har du fått det sämre lille vän?”

    Svara
  11. MiT

     /  07/05/2016

    Svara
    • G

       /  07/06/2016

      Inte det minsta förvånad.

      Ungefär samma unika tankesätt som den här man, ifall det hela är sant.
      (antar att det är från en norsk artikel eller nåt, men har ej försökt söka upp originalet på nätet)

      ””Karsten Nordal Hauken är medlem i Sosialistisk Venstreparti och kommer nu ut och berättar att han för några år sedan blev våldtagen av en somalisk asylsökare.

      ”Hur känns det att vara man och våldtagen? Hur känns det att vara en ung vänsterpartist, feminist och antirasist och ha blivit våldtagen av en somalisk man?”, frågar han sig.

      När somaliern i fråga hamnade i fängelse och hade suttit av sitt straff så ringde polisen till Karsten och sa att mannen skulle bli utvisad till sitt hemland. Karsten kände då skuld över att ”förstört” mannens framtid, då somaliern var en produkt av krig och nöd.””

      http://abcnyheter.se/manlig-vansterpartist-valdtagen-av-asylsokande-somalier-han-ar-en-produkt-av-krig-och-nod-och-behover-hjalp/

      Svara
    • Jag vill slippa Barbro och hennes gelikar på gator, skolor och överallt…

      Svara
  12. MiT

     /  07/06/2016

    Svara
  13. MiT

     /  07/06/2016

    Svara
    • Kristian

       /  07/06/2016

      I så fall behöver du nog inte ta med de sista två orden i meningen.

      Svara
    • Rikard

       /  07/06/2016

      Hej.

      ”Du skall inga andra läror hava jämte Feminismen”?

      ”Feminismen är störst, och Nina Rung är dess profetissa”?

      Rung har lärt sig älska Storasyster.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, lärare

      Svara
    • Hmm

       /  07/06/2016

      Och här gick jag och trodde att de flesta som invandrat inte dricker alkohol…. 🙄

      Svara
  14. MiT

     /  07/06/2016

    Svara
  15. MiT

     /  07/06/2016

    Svara
  16. G

     /  07/06/2016

    Debatt om sexuellt ofredande och polisens nya kampanj med armband. Med bla Gudrun Schyman (FI), Per Gudmundson Svenska Dagbladet, Ann Heberlein, Behrang Miri, Nina Rung. SVT Opinion i Almedalen – 2016-07-04

    Svara
  17. G

     /  07/06/2016

    SVT Barnkanalen diskuterar om barn skall visas i barn-tv med slöja. 2016-07-05

    Läs också det här.
    http://www.sydsvenskan.se/2016-04-26/unga-flickor-i-sloja-visar-att-svt-inte-tar-alla-barns-rattigheter-pa-allvar

    ”Vi visar barn som de ser ut
    Alla barn är välkomna att vara med i Barnkanalen. Slöjan är ett klädesplagg som kan bäras av många olika anledningar. Hur föräldern ska förklara detta är upp till föräldern. Barnkanalen visar barn i Sverige som de ser ut och som de är klädda.

    Safa Safiyari
    kanalchef Barnkanalen, SVT”

    Svara
    • Skeptisk

       /  07/06/2016

      Ja de ska visa världen som den är, inte som den borde vara. Då får vi vuxna förklara för våra barn att flickan har slöja för att hennes föräldrar tycker familjens heder bor i flickans kropp. Därför ska den döljas för män tills hon gifter sig och en man får se hennes hår.
      De flesta barn kommer tycka att det låter korkat, vilket det är.

      Svara
      • G

         /  07/06/2016

        ”De tycker att kvinnor i slöja är otroligt vackra och vill själva börja bära slöja på heltid en dag. Men de vill inte riktigt göra det än, de vill lära sig mer om islam och dess regler

        En fördel med det, menar de, är att en man som faller för en kvinna i slöja inte faller för hennes kropp i första hand.

        – Då kan man vara säker på att han väljer henne på grund av personligheten, säger Merjema till SvenskaYle.”
        http://abcnyheter.se/langtar-efter-att-fa-bara-sloja-det-ger-kvinnor-makt-mannen/

        En annan artikeln från den sajten som jag inte heller försökt hitta original källan till.
        Haft även den sparad ett tag.

        Svara
        • G

           /  07/06/2016

          ”Då kan man vara säker på att han väljer henne på grund av personligheten”….eller så ”väljer” han henne pga det bakomliggande och mest troliga skälet till att hon bär slöja, religionen.

          Svara
          • Kristian

             /  07/06/2016

            Ja, de blandar äpplen och päron, så mycket ”väljer” är det väl inte frågan om?

          • T

             /  07/06/2016

            Din Petter-Niklas bryr sig inte om personligheten.

  18. Svenne

     /  07/06/2016

    Om någon missat L-ledarens dag i söndags:

    ”– Det kommer en stor grupp människor till Sverige från Mellanöstern som har uppfostrats och vuxit upp med helt andra värderingar när det gäller jämställdhet, många gånger värderingar som fanns här ett antal generationer tillbaka, kanske på 1800-talet.”
    Även:
    http://www.sydsvenskan.se/2016-07-03/jan-bjorklund-vill-sla-vakt-om-svensk-jamstalldhet

    Svara
  19. G

     /  07/06/2016

    ”Svenska medier har svikit i invandringsfrågan”

    Genom att vända bort blickarna är svenska medier medskyldiga till att det har fått växa fram parallellsamhällen i landet. Det skriver den norska redaktören Hilde Sandvik, som deltar i ett SvD-seminarium i Almedalen där frågan diskuteras på onsdagen.

    Sverige är ett land där olikheterna växer snabbt. Detta har skett samtidigt som det har varit en rekordstor invandring till landet. Sett utifrån det har varit som att bevittna ett experiment med skräckblandad beundran. Beundran eftersom det finns en grundläggande öppen attityd gentemot omvärlden i Sverige som man nästan inte hittar någon annanstans i världen. Skräck eftersom så många frågor är obesvarade: Var ska de som kommer till Sverige bo? Var finns jobben? Hur blir det med skolsystemet? Och hur är det med områdena utanför storstäderna där det har uppstått stora parallellsamhällen?

    I flera år har jag sökt mig till svenska medier för att få svar på de här frågorna. Det fann jag sällan. Snarare fann jag en motvilja mot att alls tänka i dessa banor – och ett konstant avvisande när frågorna var ställda på fel sätt.””

    http://www.svd.se/svenska-medier-har-svikit-i-invandringsfragan/om/debatt

    RE; ”I flera år har jag sökt mig till svenska medier för att få svar på de här frågorna. Det fann jag sällan.”

    Och då finns det ändå svenskar som tror att exakt ALLT de får är korrekta, ärliga, verklighetsbaserade och sanningsenliga svar från svenska medier, varje dag.

    RE; ”Men i Sverige uteblev diskussionen. Dagen när boken kom ut i Sverige, blev den recenserad i Aftonbladet. Brinkemo blev kallad rasist.”

    Det kan väl inte vara sant, dom kallar bara riktiga rasister för rasist, har aldrig sett någon av deras medarbetare kalla andra för rasist på Twitter…eller vänta nu, jo det har jag, flera gånger. Aftonbladet Värdegrund ❤

    Det klart att det behövs en norsk, dansk, person med invandrarbakgrund eller nån från Intl media för att skriva om Sverige. För de som bor här och har som jobb att göra exakt detta klarar inte ofta av det, förutom nu på senare tid när vissa tidningar skriver om sånt de tidigare visat 0 intresse att skriva om. Och inte SVT, utan det fick bli NRK och 60-minutes som åkte till förorten för att visa "det nya Sverige", den fina, trygga verkligheten som folket där bor och lever i dygnet runt – a.k.a den "nya svenska modellen" som eventuellt expanderar och snart finns i hela landet så att alla får ta del av den, ingen sak väl behöva flytta till förorten för att uppleva den nya svenska modellen, låt den nya svenska modellen komma till dig, "alla ska med!" som han sade. Nej, SVT rapportera istället om mer relevant saker som ligger dem varmt om hjärtat. Exempelvis om varför folk inte skrattar på beställning åt allt och alla, och låter sina anställda "anti-rasister" göra det som dem är absolut bäst på, vilket är att sprida sin anti-rasism när de pratar om några av landets kanske mest intellektuella människor genom att kalla dem husblattar och rasförrädare. Public Service Värdegrund ❤

    Svara
  20. Bamse

     /  07/06/2016

    Sverige är i alla fall mästare i bortförklarings-EM. Med denna fart kanske vardagen i svenska städer ser ut så här innan 2020?

    Svara
  21. G

     /  07/06/2016

    ”Ni som säger att den här typen av sexuella övergrepp inte har skett tidigare har verkligen fel.

    Det här har hänt i alla år. Men de som har blivit utsatta har inte sagt något. De har inte vågat tala som nu. Mörkertalet har varit så galet stort så ni vågar inte tro det själva.

    I helgen har våldtäkter och sexuella övergrepp uppmärksammats stort efter vad som hände på Bråvallafestivalen och Putte i Parken.

    Men det händer hela tiden. Kampanjen #tafsainte har äntligen fått folk att våga träda fram och att våga säga nej. Det gör att vi nu får höra om vad som händer.

    Polisen gör allt som står i deras makt. De är under betalda och de har små resurser, men de försöker att lösa det här. Få ett stop på det här.

    #Tafsainte är en av de bättre kampanjer som kommit på senaste tiden. Och jag kommer, liksom ni också borde, bära armbandet med stolthet.

    För jag är med i kampen mot sexuella trakasserier!

    Emelie Jonstad
    Bloggare och egenföretagare
    Texten publicerades först på Emelie Jonstads blogg BarbieFitta”
    http://www.expressen.se/debatt/sluta-klanka-ner-pa-tafsainte-armbanden/

    ”Ni som säger att den här typen av sexuella övergrepp inte har skett tidigare har verkligen fel.”…. Det här har hänt i alla år””

    Då vore det lätt för dig (och ALLA andra relativister) att leta fram polisrapporter (och artiklar/notiser i media) med anmälningar från X lång tid tillbaka i tiden, så borde du enkelt kunna visa att polisen ALLTID skrivit så i alla år (i åtminstone några anmälningarna varje år) om X antal stycken svenska män/ungdomar som står i ring runt 12-18-åringar och tafsar, i och med att den typen av sexuella övergrepp inte är ny. Och det klart, har man en blogg som heter BarbieFitta ska man väl tas på allvar! Ärligt talat. Du har faktiskt tillgång till internet som alla andra, bara göra lite research om hur samhällen, värderingar, respekt, kvinnosyn osv…. ser ut i andra länder här i världen. Men du skulle nog dessvärre inte ta åt dig och inse vad det är du läser och hur olika det ser ut världen över, och acceptera att det faktiskt är så det ser ut, så det är nog skit samma. Skriv på din BarbieFitta-blogg i stället.

    ”Kampanjen #tafsainte har äntligen fått folk att våga träda fram och att våga säga nej. Det gör att vi nu får höra om vad som händer.”

    Ahhhh så det är tack vare kampanjen och inget annat som det var kring 35 anmälningar hos Putte i år! Givetvis 35 förra året också för det har alltid varit så här, men det vet ingen pga att det inte pågick en kampanj från polisens sida….eller så var situationen en helt annan och några av dessa GM befann sig kanske inte ens på svensk mark förra året vid den här tidpunkten…men det är ju inte relevant öht, glömde det.

    ”För jag är med i kampen mot sexuella trakasserier!”
    Hint; det är ALLA normalt funtade människor, bra va! ❤

    Skyttedal skriver….

    "Dags för ett slut på godhetshyckleriet

    Än saknas förslag på långsiktiga lösningar som gör upp med den hycklande och dysfunktionella asylpolitiken, skriver Sara Skyttedal (KDU)."
    http://www.expressen.se/debatt/dags-for-ett-slut-pa-godhetshyckleriet/

    Svara
    • Kristian

       /  07/06/2016

      Framför allt borde man kunna hitta kvinnor som vittnar om att grupptafsandet har förekommit i decennier, och inte är vanligare nu.

      Svara
      • G

         /  07/06/2016

        mmm det är just det, hur och var ska man hitta några såna kvinnor, att hitta kvinnor som eventuellt blivit utsatta för ”ringdansen” borde dock öka ifall det nån gång varit en festival eller liknande i någon av landets no-go zones, annars ser jag chansen att hitta kvinor som kan vittna om det som minimal. Fast vem vet, det kanske är vi som är förnekare och ”ringdansen” har alltid tillhört de svenska männens ”kultur” också, bara att jag ännu inte vet om det hmmmm.

        Svara
  22. G

     /  07/06/2016

    Svara
    • Svenne

       /  07/06/2016

      Undrar vad sossarnas reklambyrå tänkte på…
      Nåja, kan Moderaterna kopiera SD, så kan väl andra.

      Svara
      • G

         /  07/06/2016

        ”hmmm det går bra för honom i opinionen….vi kanske ska prova dom färgerna”
        ”du tror det är färgerna i reklamen det hänger på ?”
        ”vad skulle det annars vara ?”
        ”det politiska innehållet”
        ”mmm nej det tror jag inte”

        Svara
  23. MiT

     /  07/06/2016

    Svara
  24. Svenne

     /  07/06/2016

    DailyMail skriver utan skygglappar:

    ”*Five women reportedly raped at Sweden’s biggest music festival Bråvalla
    *Police and organisers under fire for failing to do enough to protect people
    *Three men wearing anti-groping police wristbands assaulted one victim
    *Police say they are powerless when attacks are in the crowd or after dark”

    Svara
  25. MiT

     /  07/06/2016

    Svara
  26. Svenne

     /  07/06/2016

    ”Äntligen”…

    Svara
  27. Inge Post

     /  07/06/2016

    Jag lämnar denna här sålänge.

    ”Etnologen Gabi Louisedotter, som arbetar på Folklivscentrum och Lunds Universitet, anlägger ett historiskt perspektiv.
    Hon ser en lång tradition till dagens festivalbeteende i majtågen.
    – Det är en tradition från medeltiden som spred sig till landsbygden där alla deltog. När det pågick var det accepterat att göra sådant som annars var förbjudet, en karnevalisk tid. De blev en plats där andra regler gäller.
    I vår tid jämför hon med festivalerna med valborgsfirandet i Lund.
    – Det är studenter som firar med mycket alkohol på ett inhägnat område, där det finns tillfällen och platser där våldtäkter kan äga rum.”

    ”En annan etnolog i Lund, Inger Lövkrona som är professor emerita, är ännu mer tydlig.
    – Det finns en gråzon, en våldtäktskultur, där män under vissa förhållanden tycker de har rätt att bestämma över kvinnor och deras kroppar.”

    ” Vi feminister anser att vi lever i ett patriarkat ”

    http://archive.is/fAqun

    Och ingen Svensk vit cis man blev förvånad av att vi återigen får bära hundhuvudet för något som vi Svenska vita cis män redan kommit överens om att det bara är rövhål som sysselsätter sig med.

    Kära Feminister och andra politiserade puckon.
    Det går åt helvete snart.För snart,riktigt snart kommer folk totalt att räkna bort att vi har polis i detta landet och då är det alltför sent att ta tillbaks någon form av ”makt” Då sitter ni i rävsaxen med era korkade nyllen och fattar inte varken eller.

    Svara
  1. #FATTA att franska män alltid massmördat och halshuggit oskyldiga! Inget nytt alls. Det bara anmäls mer nu. | Jämställdhetsfeministerns blogg
  2. Sammanfattning av 2016 del 4 | WTF?
  3. Påminnelse inför valet: Del 7 | WTF?

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com-logga

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.

%d bloggare gillar detta: