Jobbig verklighet

Nu börjar media haverera ordentligt i spåren efter festivalerna och relativiseringen har accelererat till oanade höjder av viljan att tycka synd om ”rätt” personer. Man vill absolut INTE ens närma sig ett försök att sätta fingret på problemet alls utan tvärtom, man kämpar för att inte göra det.

Så här kan det se ut

voronov

Voronov är politisk redaktör på Eskilstuna Kuriren, han skriver att polisen inte ska pladdra. Han menar polisen i Värmland som skrev ut att det inte var någon tvekan om att det var grupper av ensamkommande. Så får man inte göra tycker Voronov.

voronov1

Och vips har man fått frågan att handla om ordval. Att det var helt sant när det skrevs spelar ingen som helst roll tydligen. Att delen om de ensamkommande handlade om fredagen när det VAR ensamkommande, man körde några av dem till HVB-hemmet där de bodde, remember? spelar ingen roll för här jävlar ska ska man slå ner på ordvalet, det viktigaste av allt när Sverige håller på att krackelera totalt. Det spelar ingen roll att all tillgänglig statistik säger att folk från de områdena i världen är kraftigt överrepresenterade i den här typen av brottslighet… Man kan inte önska bort det faktumet att det ÄR skillnad på olika kulturer/religioner/länder/whatever när det gäller sånt här. 1 av 9 var alltså svensk, då är det stora problemet att polisen skrev ensamkommande? Hade Sverige bebotts av en tiondel svenskar och resten utlänningar så hade jag förstått det men nu? Överrepresentationen är ju groteskt stor? Hade de varit lika anti om polisen skrivit utlänningar istället? Kanske polisen ska testa det? Skriva utlänning om det är en utlänning som begått brotten? Så Voronov och andra blir nöjda?

voronov2

voronov3

Även om det är rätt så är det fel enligt Voronov. Att det plockades bort säger absolut inget om det var sant eller ej, troligtvis så är det någon skitnödig polispolitruk som inte vågade annat eftersom folk vill få det till att handla om ordval istället för händelserna i sig. De vill väl inte ha galna journalister, berusade av aktivism och rödvin, som ringer och flåsar ”rasism” i luren? För ordvalet är ju såklart viktigast… Att det strömmat folk in i landet från områden där sånt här är tillåtet, ja rent av är korrekt beteende, har såklart inte alls med saken att göra och är helt oviktigt… För även om det är rätt så ska man inte skriva det enligt Voronov. Han verkar tro att om inte media skriver ut det så kommer ingen att få reda på vilka man kanske ska vara lite extra försiktig med innan man känner dem för de flesta vet att detta inte gäller alla ensamkommande eller alla invandrare. Men överrepresentationen är STOR. Han verkar tro att de som utsatts kommer att hålla käft. Att bloggar och andra aldrig kommer att få reda på det och så vidare.

voronov4

Hur många av våra döttrar är ett rimligt pris att betala för den naiva önskan att tro att deras bakgrund INTE har betydelse? 50? 100? 500? Fler? Hur många skötsamma invandrare/asylsökare är rimligt att offra? För det är vad det handlar om, att offra folk för den goda sakens skull. Hur många offer krävs det innan den goda saken blir en ond eller dålig sak? Börjar vi närma oss?

voronov5

Jo, vi har ett problem. Ett jävligt stort problem till och med. Och stora problem har ALDRIG lösts utan att man identifierar det och letar efter minsta gemensamma nämnaren för att sen försöka lösa problemen. Man förnekar det inte och man skyfflar det inte under mattan och tror att det försvinner. Man letar inte heller efter största gemensamma nämnaren. Man gör som Niklas säger, identifierar problemet.

Här kommer en doktorand från JMG in i bilden

voronov6

Så om det har varit ovanligt så ska man inte rapportera? Eller vad menar han? Är det att just det är så ovanligt att man inte ska fokusera på det som problem? Om det är vad som skett på festivaler, både i år och tidigare när DN mörkade, så är det väl ett av de vanligaste på just festivaler? Och hur ovanligt är det egentligen numera…?

voronov7

Och vips så börjar Hedman relativisera. Det påstås alltid att det har minsann alltid varit så här men inte en enda gång har någon av dem slängt fram en rapport eller statistik från 70-talet, 80-talet eller 90-talet som visar på detta. Så 7-8, 9 eller fler vuxna svenska män omringade småtjejer från 10-11-årsåldern och uppåt på 80-talet och kladdade och skrek upphetsat men ingen tog det på allvar? Det tror jag inte ett skit på! Det är en lögn rakt igenom och inget annat! Hände på varje festival och i varje större folksamling? På badhusen? På badstränderna? För det är vad vi pratar om, inte något annat. Att svenska män kan vara svin har INGEN någonsin förnekat. I samband med alkohol ännu mer för är det något alkohol inte är känt för så är det att omdömet förbättras av det. Omfattningen av problemen är gigantisk i jämförelse med hur det varit. Det är dock inte samma problem och man kommer inte åt dem genom samma lösningar. Man MÅSTE se till hur det ser ut i de länder som de kommer ifrån, vill man inte det så vill man inte heller lösa någonting alls. Då tycker man nog att det är bra som det är…

voronov8

Nä lösningen är inte att de alltid uppger etnicitet, det håller jag med om även om just jag gärna ser att man gör det mer. Men en ÄNNU sämre lösning är att skylla allt på de vanliga hyggliga svenska männen som inte är skyldiga alls, dem vars döttrar bli utsatta som man hela tiden försöker göra. Jag garanterar att det löser ingenting alls! Hon säger att debatten flyttar fokus till fel saker, ungefär som hon gör när hon vill flytta fokuset från ett TYDLIGT problem relaterat till invandringen till svenska män istället…? Sen hänvisar hon till Expo som har blivit ett vänsterextremistiskt kamporgan mer än något annat. Och till aktivisten Strömbäck såklart.

voronov9

Så vänligt och givmilt av Voronov att erbjuda replik på hela max 2000 tecken inklusive blanksteg på hans egna drapa som endast innehöll drygt 3500 tecken…

voronov10

Brottsanalys uppmärksammar det hela och postar en bild på det mest oroväckande.

Under Brottsanalys tweet blir det obehagligt på riktigt, det andra ovan från Voronov är bara en mild bris…

voronov11

Helt plötsligt vill han ha reda på vad folk heter och var de bor! Uppenbarligen så heter han Westling i alla fall men vad det har med saken att göra är ju helt obegripligt? Vill han få det till att vara samma sak som att polisen skrev ut att det var ensamkommande? Inget namn var ju publicerat så hur det ens är på samma karta begriper jag inte.

voronov12

Helt makalöst obehagligt beteende av Voronov!

voronov13

Och när man har målat in sig i ett hörn så skyller man på andras ”svans” såklart. Snart kommer säkert mailkorgsargumentet också, det där han berättar hur många mail han fått och att det ska bevisa hur rätt han har.

voronov hummerkniven

Verkar som om Voronov har öppnat för många humrar med Hummerkniven han fick av Aftonbladets kulturredaktion för gott utfört arbete i deras anda.

Det sorgliga är att det är personer som Voronov, Hedman, radikalfeminister, journalister, redaktörer, politiker med flera som gjort detta möjligt

könsseparatism

Könsseparatism. Man vill ha det EXAKT som i de länder de kommer ifrån även här och man får varje dag hjälp av journalister och andra att skapa just detta. Det är vad relativiserande och ordklyveri leder till. Endast. Detta är mångkultur. Mångkultur är inte att äta hummer med en kniv, det är inte ens exotiska livsmedel i butiken på hörnet. Det är inte dans och musik utan mångkultur innehåller även EXAKT detta som är en stor del. Mycket större än exotiska livsmedel, dans och musik. Med skillnaden att de inte accepterar någon annan kultur alls. Alla ska leva som de vill och bestämmer. Man tvingar igenom det utan protester utan tvärtom, generande tystnad från dem som borde protestera i högan sky. De som borde protestera skyller allt på den vanliga hyggliga svensken istället…

Kan en ung tjej promenera på gatorna i Kabul på sommaren klädd i kort kjol och linne utan att något händer? I Mogadishu? I Riyad? I Bagdad? I Teheran? I Kairo? I Rabat? Kunde hon det i Damaskus? Och så vidare? Om inte, varför är det så? Om man inte kan det, hur kan man då tro att exakt det beteendet inte följer med hit?

Det värsta för Voronov et al är nog att sådana som jag och andra har rätt…

MVH

MiT

Lämna en kommentar

67 kommentarer

  1. MiT

     /  07/07/2016

    Svara
    • Jan

       /  07/07/2016

      Dessutom är det ett gigantiskt svek mot den egna befolkningen. Det är väl den i första hand som borde skolats om för att ta dessa industrijobb. Den finns ju redan på plats och kan språket. Det finns helt enkelt inget behov av oskolad arbetskraft i industrin längre. Särskilt inte sådan som inte ens behärskar språket.

      Svara
      • Kristian

         /  07/07/2016

        Lägg därtill att tyska industriarbetare enligt vissa källor haft ett decennium utan löneökningar. Bundesbank hade en del investeringar i Grekland. Öst-väst-återföreningen var inte gratis.
        Oavsett Brexit blir det ”spännande” för Tyskland och därmed för Europa.

        Svara
  2. Benny

     /  07/07/2016

    Det är illa i Sverige med media, mycket illa! Och det värsta är att man inte tycks begripa själva hur snett ute man är…sanslöst!

    Svara
  3. Alla diskussioner och debatter om brottslingars etnicitet tyder på att det är ett allmänintresse.
    Enligt de pressetiska reglerna ska uppgifter av allmänintresse redovisas.

    Svara
  4. G

     /  07/07/2016

    Vet inte vad jag ska skriva om denne Voronov som aldrig slutar förvåna hmmm…
    ”See this red hummer?…mmm my soul is very red, just like him”

    Peppe och alla likasinnade poliser ska ha all cred för att hålla fast vid vad som är rätt och fel här i landet, och inte under några omständigheter relativisera eller ursäkta saker och ting!

    Hoppas ingen lyssnar på personer som Hedman, som hänvisar till ”neutrala” Expo och har ingen mindre än ”professor” Strömbeck som kollega, då är det hjärntvätt, blunda för verkligheten och brist på konsekvensanalys på hög nivå.

    Svara
    • G

       /  07/07/2016

      Men alla poliser är inte som Peppe.

      Stefan är informatör hos polisen i Dalarna enligt hans twitterprofil och verkar anse att det var helt felaktigt & generaliseringar och inget annat….

      Han uttalade sig alltså i NWT…..

      ”– Att i svepande ordalag peka ut en viss grupp som klandervärd i sitt beteende, det kan vi inte ägna oss åt, säger polisen Stefan Dangardt.

      Stefan Dangardt är också den som ändrade i dygnssammanfattningen på polisens hemsida.

      Varför ändrade du i texten?

      – Det fanns generella och svepande beskrivningar vad ensamkommande flyktingpojkar har för sig. Det är formuleringar som inte överensstämmer med våra gällande riktlinjer kring hur vi uttrycker oss.

      – Vi ska vara sakliga och objektiva och det var inte den där texten. Oavsett är det rätt korkat att uttrycka sig så, vare sig man pratar eller skriver.

      Vad har ni för riktlinjer?

      – Det var ju en debatt för en tid sedan huruvida vi mörkade (sexuella ofredandena i Kungsträdgården i Stockholm, reds anm) och vi ska vara objektiva och relevanta. Vi ska tala om vad som händer och inte undanhålla viktig och relevant information. Vi måste väga våra ord på guldvåg och varken säga för mycket eller för lite, säger Stefan Dangardt.

      – Men att i svepande ordalag peka ut en viss grupp som klandervärd i sitt beteende, det kan vi inte ägna oss åt.

      Men kan det inte bli problematiskt när ni först går ut med en viss typ av information och sedan helt plötsligt ändrar den?

      – I enskilda ärenden kan det absolut vara relevant med både det ena och andra. Men återigen: att i svepande och generella ordalag peka ut en grupp som brottsliga och samtidigt föregripa en rättslig prövning; det var lite galet ur flera aspekter.

      Var kom uppgifterna som vakthavande befäl använde sig av från?

      – Det som skrev, skrevs ju under rubriken ”sammanfattning” och var en sammanvägd bedömning från patruller och anmälda brott. Det fanns ingen koppling till en konkret, specifik händelse.
      ”Inte den traditionen”

      Stefan Dangardt medger att det kan vara problematiskt för polisen att använda sig av nya informationskanaler:

      – Media har ju haft etiska regler hur länge som helst, vi har inte den traditionen. Men överlag sköts det väldigt bra, det är inte ett generellt problem bortsett från några enstaka inlägg som publicerats runt om i landet.”

      http://nwt.se/karlstad/2016/07/05/korkat-uttrycka-sig-sa

      Stefan, lyssna på Peppe för fan är du snäll.

      ””Media har ju haft etiska regler hur länge som helst””
      mmm som de inte följer särskilt ofta, som ringdansare som inte följer landets lagar & regler.

      Det är mycket ”det kan vi inte ägna oss åt” från Stefans sida.
      Säg gärna till ringdansarna också, att det dem ”ägnar sig åt” kan de inte ”ägna sig åt” i det här landet.

      Svara
    • G

       /  07/07/2016

      http://www.expressen.se/gt/forkastligt-att-vi-morkar-sanningen/

      Göteborgspolisen Peter Larsson riktar stark kritik mot att Värmlandspolisen tog tillbaka det kritiserade uttalandet om vilka som låg bakom sexövergreppen på Karlstadfestivalen Putte i Parken.

      – När myndigheten pudlar och tar tillbaka uppgifterna man har gått ut med så börjar man ju mörka sanningen. Det tycker jag är förkastligt, säger han.

      Svara
  5. G

     /  07/07/2016

    Postade även denna lååångt ner på förra blogginlägget.

    ””Både Emma Bush-Thor och Jimmie Åkesson har talat om betydelsen av svenska värderingar. Varför ifrågasätter ingen journalist vad talet om ”svenska värderingar” egentligen betyder?

    Den rimliga slutsatsen är att talet om svenska värderingar är tom retorik som syftar till att exkludera människor!

    Värderingar är universella och de delas till större eller mindre utsträckning av människor i olika länder tillhörande olika kulturer.

    Och, inte minst viktigt: vissa av de värderingar som Jimmy Åkesson ger uttryck för delas enligt värderingsundersökningar inte av de flesta svenskar!””

    http://www.svt.se/opinion/vad-menar-ni-med-svenska-varderingar

    Let’s see…..

    ””Är det värderingar som delas av de flesta svenskar? Är det värderingar som påverkat den svenska samhällsutvecklingen?””

    Ja & Ja. Är du verkligen professor ? hmmm.

    Om vi ändrar och tar bort lite från följande….

    ””Värderingar är universella och de delas till större eller mindre utsträckning av människor i olika länder tillhörande olika kulturer.””

    Blir det lite mer verkligt….

    ””Värderingar delas till större eller mindre utsträckning av människor i olika länder tillhörande olika kulturer.””

    Exakt ”större eller mindre utsträckning av människor i olika länder tillhörande olika kulturer”.
    Vissa värderingar, beteenden, respekt, kvinnosyn, synen på själva livet…och hur många andra frågor som helst, är långt ifrån universella.
    Men inte heller unika för Sverige bara för att 2 politiker nu pratar om just ”svenska värderingar”, utan gäller mer eller mindre generellt i norden och västvärlden. Men vi är och bor i Sverige, kan ju vara därför de säger så för att vara tydliga till svenska folket som de talar till, men tydligen inte tillräckligt tydliga för att någon med titeln ”professor” ska förstå. Då blir det kaos i hjärnan.

    ””Och, inte minst viktigt: vissa av de värderingar som Jimmy Åkesson ger uttryck för delas enligt värderingsundersökningar inte av de flesta svenskar!””

    Fullt möjligt, säger inte emot! Men, inte det minsta förvånad: Att hänvisa till undersökningar är lätt, men att redovisa/länka till källan för att visa att dessa undersökningar ens existerar så att andra kan läsa, verkar desto svårare! Men okej, vissa värderingar och inte minst synen/respekten/behandlingen av kvinnor i vissa länder delas inte av de flesta svenskar heller! Alltså, de är inte universella.

    Professor, wake up and stop ”floskling” around.

    (säger inte att ALLA värderingar JÅ och EBT kommer med är bra/dåliga, och jag tror ingen väljare kan hålla med om precis 100% allt som alla partier kommer med, det är omöjligt, oavsett om man röstar på partiet eller inte, men vill gärna läsa dessa ”värderingsundersökningar” så jag själv kan se vilka ”vissa värderingar” det handlar om i detta fall som inte delas av ”de flesta svenskar”, då de flesta svenskar i detta fall betyder majoriteten av folket.)

    Svara
    • invaderace

       /  07/07/2016

      Det där var riktigt seriös mycket virtue signalling!

      Svara
    • Rikard

       /  07/07/2016

      Hej.

      För att fortsätta på temat:

      ‘””Och, inte minst viktigt: vissa av de värderingar som Jimmy Åkesson ger uttryck för delas enligt värderingsundersökningar inte av de flesta svenskar!””’

      Byt ut [Jimmy (sic) Åkesson] mot utom-europeiskt efternamn, eller mot valfri imam, mulla eller kadi.

      Fast jag har varken källa eller undersökning att hänvisa till, förstås, så jag får stå för mina fördomar och funderingar själv.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, lärare

      Svara
  6. Kristian

     /  07/07/2016

    Det där med att någon är ”ovanligt” skall jag drämma till med nästa gång någon säger att 17 svenska kvinnor varje år mördas av sin man.

    … nej, det skall jag inte, för oavsett förövare är det 17 för många.

    Svara
    • Nilsson

       /  07/07/2016

      Breivik? Nänä, det är aaalldeles för ovanligt, det får man inte rapportera om.

      Svara
      • G

         /  07/08/2016

        Vet ej vad du menar med din kommentar. Men jo, ser du Breivik gå på gatan är det dags att ringa polisen asap. Han hör nämligen inte hemma där. Det ”får” du rapportera om till polisen om du vill. Det skulle jag ha gjort iaf, för min och andras säkerhet 😉

        Svara
        • Kristian

           /  07/08/2016

          Tror både Nilsson och undertecknad var sarkastiska. 🙂

          Svara
        • Nilsson

           /  07/08/2016

          Menade att eftersom godhetsvänstern gärna drar upp Breivik som exempel så kan man svara med att Voronov inte tycker man kan använda ovanliga brott, för de visar inget mönster.
          Ja, en hel del sarkasm alltså.
          Hänvisar till Lex Kawa Zolfagary, har man en gång skrivit att man använder sarkasm och ironi, så är man ”skyddad” för all framtid. 🙂

          Svara
          • G

             /  07/08/2016

            Ahhh förstår, bara jag som inte fattade direkt 😉

  7. MiT

     /  07/07/2016

    Svara
  8. MiT

     /  07/07/2016

    Svara
    • G

       /  07/07/2016

      Komiker är kända för att skoja, hoppas bara alla som som följer honom förstår det så ingen tror att det han pratar om är fakta.

      Svara
      • Ivar L

         /  07/12/2016

        Henrik är en av Sveriges mest framstående representanter för s.k. ironi. Glöm aldrig det. Det kan vara kroniskt.

        Svara
    • Skeptisk

       /  07/07/2016

      Och gruppen utrikes födda är väldigt heterogen. Nordbor och västeuropeiska har lån arbetslöshet, så om hela gruppen har 21% arbetslöshet betyder det runt 50% bland asylsökande som har svårast att komma in på arbetsmarknaden.
      De är samhällets stora förlorare, när vi andra får det bättre. Hur har regering och oppositionen tänkt att lågutbildade asylsökande utan svenska ska komma in på arbetsmarknaden i ett av världens mest utbildningsintensiva och teknologiska länder. Har man bjudit in får man fixa så de kan klara sig i samhället.

      Svara
  9. MiT

     /  07/07/2016

    Svara
  10. G

     /  07/07/2016

    Politiserade myndighetschefer
    https://politologerna.wordpress.com/2016/07/07/5174/

    Bra analys av Anders.

    ””I Sverige tillsätts myndighetschefer av regeringen. Utnämningarna ska enbart baseras på de sökandes förtjänst och skicklighet.””

    På förtjänst och skicklighet ?
    Inte förvånad, vi ligger alltid efter i det här landet. Det senaste är ju att tillsätta folk baserat på antingen hudfärg, etnicitet eller kön. Dags att uppdatera er!

    Svara
  11. G

     /  07/07/2016

    Svara
    • Ivar L

       /  07/12/2016

      Många gånger tidigare, t.ex:

      Om man läser Eskilstunakuriren så vet man i vart fall att man får en slags svensk variant av Pravda med censur och undermåliga argumentationsnivå så på det sättet är det bra att han är så tydlig med sina ställningstaganden. Faktum är att svaren i hans twitterflöden innehåller mer relevant information (om man följer länkar från meningsmotståndare) än hans tidning.

      Svara
  12. MiT

     /  07/07/2016

    De som vill komma med motargument, varför måste de vara så extremt ohederliga?
    Ett exempel från just Motargument, texten kommer från ett enda mycket kort stycke men det finns mycket mer ohederligt ”argumenterade” i bloggposten:

    ”Jag har tidigare skrivit om det absurda i att påstå att enbart icke-svenskar skulle stå för samtliga sexuella övergrepp.”

    Är väl för fan ingen som påstått det?

    ”Vi är många som minns hur det nöps i rumpor och bröst i en tid då det knappt fanns invandrare i Sverige.”

    Så det är alltså precis som det alltid har varit? Var finns belägg för detta? Finns ingen som påstått att inte svenskar tafsar, jag har i alla fall aldrig sett någon som påstått det.

    Varför måste de som ska komma med ”motargument” alltid vara så förbannat ohederliga?

    https://motargument.se/2016/07/07/ensamkommande-pa-festivaler/

    Svara
    • G

       /  07/07/2016

      Försökt klura ut det, men nu slutat försöka sedan länge. Det är ingen ide att ens försöka förstå, de lever i sin egna lilla verklighet. Men om det kommer från vänster är nog en stor anledning att de aldrig någonsin, inte under några omständigheter kan stå och säga att någon gjort fel, ifall det skulle resultera i att de ”sparkar neråt”. Oavsett vem som gjort fel. Vänstern lever ju efter devisen ”sparka uppåt”. Finns det en ensamkommande som mördat någon så börjar de yra om vad han kan ha varit med om här i livet….om det är en svensk man som våldtar en kvinna och inte en invandrare…då är det såklart dubbelt så illa för svensken borde givetvis veta bättre, det hörde vi ju för bara några dagar sedan (innan personen inte fick ihop sitt eget resonemang och ångrade sig, det var visst lika illa). Men för alla oss andra här i världen så spelar det ingen roll vem som mördar, våldtar osv… det är exakt lika illa oavsett vem som ligger bakom. Och det finns ingen anledning till att ursäkta, relativisera osv… på något sätt.

      Så ingen ide att ens försöka förstå sig på’t…då blir man bara dum på kuppen.

      P.S
      Hon skriver….
      ”Jag blir så där besviken igen, över bristen på kritiskt tänkande.”

      mmm hon talar om sig själv och likasinnade.

      Svara
    • Problemet som de inte tar upp är ju att de sexuella övergreppen har ökat anmärkningsvärt – en del vill skylla det på ökad anmälningsbenägenhet, vilket jag inte tror är sant.

      Män, alkohol och sexuella övergrepp har diskuterats in i absurdum så länge jag kan komma ihåg. Och det är inte dåligt att diskutera, belysa och ta upp! Men hur förklarar man då de nya övergreppsanmälningarna på t. ex. badhus? Släpper man in fulla män? Säljer de öl där? I män + alkohol-fallen så hittade man den gemensamma nämnaren och pratade om den.

      Nu har vi en annorlunda situation när övergrepp på festivaler – och andra offentliga platser – har ökat markant. För övrigt, är det inte nedvärderande mot kvinnor att påstå att de helt enkelt anmäler mer numera?

      Svara
      • G

         /  07/08/2016

        Det har jag undrat flera gånger på sistone. Hur vanligt är det egentligen med NYKTRA svenska män som tafsar på gator & torg, i badhusen och på festivaler. Oavsett om de är ensamma eller leker ringdansen.

        Återigen, alkohol är ingen ursäkt för någon. Men flera rapporter är ju från händelser som skett mitt på ljusa dagen på gator, torg, i badhus och lite överallt.

        https://detgodasamhallet.com/2016/06/14/alla-man-tafsar-inte/#comment-30383
        Jag skrev en kommentar på DGS för ett tag sedan, jag undrar alltså varför rapporterna om det här s.k ”fenomenet” inte haft samma omfattning i media förut om det nu är så som vissa envist hävdar, att det ALLTID varit så här. För om det alltid varit så här, så har ju Polisen + Media mörkat en stor mängd anmälningar från kvinnor/tjejer här i landet medvetet i många år. För jag köper inte att vilja att våga anmäla stigit så kraftigt på 1-3 år. Aldrig.

        Svara
        • Sedan måste jag säga: viss skillnad mellan brottsförebyggande arbete och polisarbete. Ligger i samma spektrum, men ändå nära varandra.

          Svara
    • Nilsson

       /  07/08/2016

      Om man hade ändrat raden ”Alla är skyldiga” i slutet till ”Alla män är skyldiga” så hade radikalfeministerna hållt med.
      Nice projicering.

      Svara
    • Ivar L

       /  07/12/2016

      Hehe… Motargument.
      Innan jag hade tagit mer tydlig ställning i invandrarfrågan och sökte info hamnade jag hos dem. Jag ville då ha några kompletterande faktauppgifter angående ett par påståenden (då var jag alltså sökande, inte ännu för mer restriktiv invandringspolitik) men fick inget svar. Antagligen för att de ljög på sin sida.

      Svara
  13. MiT

     /  07/07/2016

    Svara
    • Rikard

       /  07/08/2016

      Hej.

      Det är ju någon sorts framsteg för mångfald av åsikter att en öppen dödsstraffs-förespråkare som Yasri Khan (låt vara för blasfemi, häxeri, apostasi, och kätteri) kommer på tal för anställning på SvT.

      #välvilligtolkning, typ.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, lärare

      Svara
  14. MiT

     /  07/07/2016

    Svara
    • G

       /  07/07/2016

      Meh jag gillar ju Holmberg som brukar vara så vass, smart och neutral i sina intervjuer *suck* den frågan skulle han ställa till polisen som har exakt det han efterfrågar…om polisen nu är beredd att visa upp det….det kanske är så hemsk så man måste hålla det hemlig…för att ”skydda” allmänheten.

      Svara
      • Grodan Boll

         /  07/08/2016

        Hashtag: BRå, Ekeroth, rapporter om våldsamma kriminella och deras ursprungsländer

        Svara
  15. MiT

     /  07/07/2016

    Svara
    • Trolletplit

       /  07/07/2016

      Som vanligt när vänstern tänker:
      – Du tjänar ju pengar på ditt havrefält, marken är allas, ge mig pengar.
      – Visst, vi ses kl 05.00 imorgon, då rensar vi ogräs, kollar mm. Vi jobbar till kl 23.
      – Jobba? Jag vill bara ha.

      Vänstern tror alltid välstånd uppstår av sig själv. Att ingen ngnsin anstränger sig.
      Varför tror de så? Jo eftersom de själva är inkapabla att skapa ekonomi.

      Svara
  16. Svenne

     /  07/07/2016

    Ett steg i taget – förbjud alla män…

    Svara
  17. MiT

     /  07/08/2016

    Svara
    • G

       /  07/08/2016

      ”Soraya & muslimka kvinnor tar fajten mot islamofobi”

      Det blir nog bra pffft, varför inte ringa utredare Bjereld så kan han hjälpa till också.

      Svara
      • En sak att klargöras här: Soraya bryr sig inte ett dugg om kvinnor. I annat fall skulle hon ta kampen mot kvinnoförtrycket i hennes egna ”grupp”. Soraya bryr sig endast om sin egen karriär, precis som Gudrun (som jag gillar mer än Soraya, men den sistnämnda är nog den mest falska personen i svensk politik någonsin, egenintresse 250%).

        Svara
        • Grodan Boll

           /  07/08/2016

          Jo, hon är lite som en naturkraft, som en flod av bajs, men inte desto mindre duktig på det hon gör.

          Svara
  18. Svenne

     /  07/08/2016

    Jobbig verklighet… Breitbart:

    ”One of every five refugees resettled in Minnesota by the federal government tested positive for latent tuberculosis in 2014, according to the state’s Department of Health.”
    //
    ”Minnesota had 150 cases of TB in 2015, compared to 147 cases in 2014 (a 2 percent increase). The most common risk factor for TB cases in Minnesota is being from a country where TB is common.

    TB screening is offered to all refugees during the domestic refugee health exam.

    In 2014, 22 percent of refugees screened tested positive for LTBI (latent tuberculosis infection).

    26 percent of all foreign born cases of tuberculosis in Minnesota were from people born in Somalia. Somalians almost exclusively enter the state through the refugee resettlement program.”

    Svara
    • Ja, och detta är varför alla asylsökande bör genomgå en komplett hälsoundersökning.

      Och detta skulle ju öka kostnaderna ytterligare.

      Oops?

      Svara
      • Ivar L

         /  07/12/2016

        Inte säkert. Uppskjuten vård kan bli mycket dyrt. Du vet, alla som får stanna skall du betala sjukhusräkningen åt.

        Svara
  19. G

     /  07/08/2016

    Får inte fortsätta ? Vem har ryggrad nog för att stoppa det har du tänkt ? Och den som sätter stopp kommer kränka massor som sedan kommer skriva debattinlägg och demonstrera för att de inte kan gå på festival säkert pga…..

    Svara
  20. G

     /  07/08/2016

    ”Polisen har själva gått ut och dementerat denna uppenbara lögn. För att få läsa en polisrapport krävs tillstånd som ges av polismyndigheten efter sekretessprövning och giltigt skäl.

    Dessutom är detta en företeelse som tyvärr pågått i alla tider. Var vanligt förekommande redan på 70-talets stora festivaler. Har inget med nationalitet eller etnicitet att göra – enbart med brist på uppfostran och respekt för det motsatta könet. Största anledningen att antalet rapporter ökar är att de utsatta tjejerna nu vågar anmäla kräken som inte har vett att uppföra sig.”
    http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/musik/rockbjornen/article23132537.ab?fb_comment_id=1131843766872563_1131964416860498

    Vänstern förnekar sig inte. ”Dementerat denna uppenbara lögn.” Mmm visst. Och han har ingen aning om att dessa polisrapporter finns att läsa på polisen.se för alla som vill. Jag blir totalt förtvivlad av att läsa såna här kommentarer, eller så bryr de sig helt enkelt inte förens det drabbar en anhörig, då kanske lyset tänds.

    ”Dessutom är detta en företeelse som tyvärr pågått i alla tider. Var vanligt förekommande redan på 70-talets stora festivaler.”
    Visa NÅGOT, vad som helst, som styrker ditt påstående, snälla!

    ”Största anledningen att antalet rapporter ökar är att de utsatta tjejerna nu vågar anmäla kräken”
    Visa NÅGOT, vad som helst, som styrker ditt påstående, snälla!

    Glad att en majoritet iaf röstat Nej i omröstningen under artikeln.

    Svara
  21. Oj, en person råkar prata allvar om HBT-rättigheter. Tycker fortfarande att Jan Sjunneson är en skojare och fel person att leda paraden i Järva/Husby, men att han fått med sig Nero är en riktig kupp.

    Och han har inte fel, även om jag tror han gör det av fel anledningar, HBT-kampen i förorten är magrare än någonsin. Homo, bi och trans-personer känner nog inte igen sig där och i en del förorter blir de attackerade (fysiskt) om de är sig själva.

    Svara
    • Kristian

       /  07/08/2016

      Ja, känner mig lite kluven. Milo brukar veta vad han gör, men man hoppas att någon tänkt på säkerheten.

      Svara
  22. Svenne

     /  07/08/2016

    #Utveckling?

    Svara
  23. Svenne

     /  07/08/2016

    ”många svenskar kan inte simma”

    Svara
    • Oj! Såg på Wendy Williams häromdagen att 56% (eller något sådant) av Amerikatterna kan inte simma. Är detta en förvirring eller sant? Jag lärde mig simma rätt sent (kring 10-11, men av förklarliga skäl). Är det samma sak med Svennarna?

      Svara
      • Kristian

         /  07/08/2016

        Ungefär hälften. Låter troligt. I ”inlandet” har de flesta ingen anledning att göra mer än plaska i en bassäng. Därtill är simkunnighet ofta inkomstrelaterat, och de har större skillnader än vi är vana vid.

        Svara
        • Svenne

           /  07/08/2016

          Jag skulle tro att nästan alla ”svennar” kan simma, i någon grad. Obligatorisk del av skolgymnastiken sedan många år, plus #simskolan.

          Svara
          • Kristian

             /  07/08/2016

            Nu var jag otydlig igen. Menade USA.
            De flesta svenskar kan simma. (Men kanske inte de flesta ”svenskar”.)

  24. Svenne

     /  07/08/2016

    Arga reaktioner…

    Svara
  25. Gigas

     /  07/08/2016

    Debattledare på den ”oberoende” televisionen försöker vara smart i debatt om sexuella övergrepp. https://youtu.be/st0dADU5SFs?t=875

    Svara
  1. Sammanfattning av 2016 del 4 | WTF?

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: