Det nya valspråket: Till Sverige – mot medeltiden

Det är dags att kungens gamla mossiga valspråk ”För Sverige – i tiden” byts ut mot ett mer aktuellt, det speglar ju inte alls Sverige idag. Vi kan inte ha gamla omoderna valspråk som folk inte känner igen utan vi borde ha ett helt nytt som speglar landet, som folk känner igen sig i!

Jag har bara med lite av vad Schyman sa, kolla gärna på hela debatten också, om inte annat för Gulan Avcis skull, hon kör över Schyman.

Jag tror att Gudrun Schyman är helt rätt person för att formulera valspråket för det nya Sverige, det som gäller är ju att de som kommit hit utan minsta lilla krav på sig kämpar rätt hårt med att förvandla Sverige till ett medeltida land igen, de kräver att det återinförs även här. Radikalfeminister med Schyman i spetsen tycker ju det är jättebra, då kanske Sverige till slut blir det patriarkala helvete som de säger att det är…?

Varje gång man relativiserar det som händer och vill smeta ut det på så många som möjligt så ger man mer luft under extremisternas vingar. Även Expressen moderator ger luft under deras vingar när hon i början flera gånger hänvisar till ”män” och inte vissa män från vissa speciella områden som det faktiskt handlade om i till exempel Köln. Varje gång man söker efter den största gemensamma nämnaren istället för den minsta så ger man massor av luft till dem.

Varje gång man ger efter så flyttar de fram positionerna ett litet snäpp till. Könsseparatism är att ge efter big time…

Speciella zoner för bara kvinnor pratas det om. I Sverige 2016… Ni vet, ungefär som det är i vissa andra länder, kvinnorna har speciella zoner, speciella ingångar, speciella kläder och så vidare… Som av en händelse så har nästan alla som kommit de senaste åren kommit från just sådana länder. Vilken otrolig slump att det börjar bli krav här också! Och vilken otrolig slump att man tvingar fram det här med samma metoder som man upprätthåller det i de länderna också!

Så Sveriges nya valspråk blir ”Till Sverige – mot medeltiden”. Man kommer till Sverige för att sparka landet tillbaka till medeltiden. Alla känner igen sig!

MVH

MiT

Advertisements
Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

110 kommentarer

  1. Svenne

     /  07/08/2016

    Favorit i repris, från januari… #ögaföröga
    https://www.frieord.no/utenriks/ble-utviste-flyktninger-fra-norge-banket-opp-i-russland/

    Svara
    • Javisst, det är fantastiskt med ett land som betraktar alla utlänningar som vill jobba i landet som främmande agenter, som inte respekterar sina grannländers geografiska gränser, där yttrandefriheten är starkt begränsad (du kan dömas för att ha lagt upp kritik mot det ryska agerandet i Ukraina eller bilder på regimkritiska demonstrationer på sociala medier exempelvis, och den här bloggen skulle inte ens vara möjlig), där man anser att Pridefestivaler är homosexuell propaganda, där du måste betala för kyrkan och avlöna prästen där du bor även om du är totalt intresserad av religion, där maktkoncentrationen är total och koncentreras till en genomkorrumperad maktelit med mer eller mindre suspekta bakgrunder (Putin räknas som en av världens 10 rikaste personer), där regimen med största sannolikhet skjuter meningsmotståndare och journalister som skriver sådant som regimen inte vill ha ute i dagsljuset etc etc. Det finns mer, men jag stannar här. Jag kan meddela redan nu att jag inte kommer att ha tid att bemöta alla kommentarer (vare sig från seriösa kommentatorer eller trollfabrikernas fotsoldater).

      Svara
  2. Svenne

     /  07/08/2016

    Allvarligt talat – den här bilden gör ont.

    Svara
  3. Jan

     /  07/08/2016

    Grattis alla som har röstat på Sjuklövern de senaste tre valen! De levererar verkligen! Vad duktiga de är!

    Svara
  4. Okej – majoriteten av min familj kommer från innersta Finland (Karelen). De talar inte svenska, en del ser till och med ned på de som pratar svenska (hela Svensk-Finsk-grejen) och de gillar inte bögar.

    Ska vi ursäkta dessa? Nej! Låt oss våldgästa dom, dekorera deras hus med fula blommor, eller bara NÅGOT! Min familj har blivit tolerant och blivit accepterande. Förr var de inte det, men jag vill tro att min persistans var en del av det.

    Men nu ska vi bli passiva? Lägga oss ned och säga ”okej”?
    Pfft.

    Svara
    • michael

       /  07/08/2016

      Det tragiska är att HBTQ rörelsen blivit kidnappad av vänster och feminister där man hävdar att muslimer som anser att homosexualitet ska bestraffas med döden är lika förtryckta som dom själva dvs HBTQ rörelsen menar att dom som vill döda dom är förtryckta.

      Svara
    • Bild som sparar 1000 ord:

      Svara
  5. Vad är det för fel på människan, hon har gått från Kommunism till feminism hon går från en fuckad ideologi till en annan, (givetvis är det 3:e vågs feminismen jag menar).

    Svara
  6. MJM

     /  07/08/2016

    Personligen börjar jag ge upp hoppet om att det kommer gå att vända den här utvecklingen. Jag tror att processen har gått för långt, förfallet för framskridet och trygghetsnarkomanin för förankrad för att det ska gå att återskapa något som är i närheten med vad Sverige en gång var. Inte minst den demografiska och ekonomiska utvecklingen i Malmö vittnar ju om vad som väntar. Det samhälle som vi lämnar över till våra barn kommer att vara en tragisk skugga av sig självt. Allt pekar ju på att det politiska etablissemanget helt saknar kurage att vidta de nödvändiga åtgärderna.

    Jag finner det också sannolikt att det svenska folket inte är kapabelt att freda sig från konsekvenserna av det multietniska och mångkulturella samhället. Vi har haft det för bra, nativiteten är för utbredd och rädslan för att på något sätt inte konformera för djupt rotad. Det har ju gått så långt att folk inte klarar av att göra enkla konsekvensanalyser om dessa pekar på resultat som inte är i linje med officiell retorik.

    Jag kan bara jämföra med den pågående semestern med våra vänner. Dessa frågor kommer överhuvudtaget inte upp för diskussion, och i den mån det gör det, handlar det om att skratta åt något SD-utspel eller oroa sig över hur stora SD har blivit, och vad synd det är om alla flyktingar. Inte den minsta tillstymmelse till bakomliggande analys alltså.

    Framtiden ser verkligen inte ljus ut.

    Vänligen

    MJM

    Svara
  7. MiT

     /  07/08/2016

    ”Flicka brutalt våldtagen i Nässjö kommun”
    http://www.hoglandsnytt.se/flicka-brutalt-valdtagen-i-nassjo-kommun/

    Svara
    • Bo

       /  07/08/2016

      Nej, nej, nu bli tidningen bannad! Det gäller alla män. För i helvete en till jävla ensamkommande från hvb-hem, lämpligt nog 17 år gammal. Fy Fan vad less jag blir.

      Svara
    • Svenne

       /  07/08/2016

      Artikeln finns arkiverad: https://archive.is/xBhhl

      Svara
  8. MiT

     /  07/08/2016

    Svara
  9. MiT

     /  07/08/2016

    Svara
    • Grodan Boll

       /  07/08/2016

      På frågan om varför han gjorde det svarar han att han tyckte att det var spännande och farligt och att han ville ta reda på om han var ”en sån”.

      8000 bilder senare borde han kunnat gissa sig till svaret.

      Svara
  10. Svenne

     /  07/08/2016

    Så, svenska kvinnor är förtryckta…

    Svara
    • Jan

       /  07/08/2016

      Lägg därtill transfereringar (bidrag, sjuklöner, förtidspensioner m m) som till 2/3 går till kvinnor.

      Svara
    • Johan A

       /  07/09/2016

      Men det förstår ni väl att detta bara är bevis på att patriarkatet existerar? Och de få fall där män kanske har det bättre än kvinnor (typ har högre inkomst, mest pga att de arbetar mer (vilket inte spelar roll)) är också bevis på patriarkatets existens. För att patriarkatet liksom…

      Svara
  11. Oops

     /  07/08/2016

    Identitetspolitisk krasch… om SVT:s smyginförande av slöjor på barn och programledare i barnprogrammen. Uppenbar kortslutning på SVT när gästen Didine Bedraoui ifrågasätter SVT:s slöjrelativisering (och de uppenbara sveket mot alla de flickor i hemmen som dagligen kämpar mot slöjtvång och föräldrar) när nu även SVT håller på och normaliserar slöjor på barn.

    Och låssasrapparen Behrang Miri på SVT (som av nån anledning verkar upphöjts i en ledningsposition) börjar jiddra om rasism naturligtvis.

    http://www.svtplay.se/video/9446202/svt-scenen-almedalen/svt-scenen-almedalen-smink-sloja-eller-bikini-far-barn-kla-sig-hur-de-vill-i-tv?

    Svara
  12. MiT

     /  07/08/2016

    Svara
    • Jan

       /  07/08/2016

      Det var olika alternativ där. Vad är det exakt Hanif försöker leda i bevis? 33 K, före eller efter skatt? Hur ser exemplet ut?

      Svara
      • Rikard

         /  07/08/2016

        Hej.

        Såhär:

        ”TYPFALL
        Uppdragsgivaren önskar beräkning av bidrag och ersättningar som följande typfalls-individer kan få:
        1. En ensamstående förälder som har 1, 2, 3 respektive 4 barn där föräldern har en lön på 18 000 kronor per månad.

        2. En familj bestående av två vuxna och 1, 2,3 respektive 4 barn där en förälder har en lön på 18 000 kronor per månad och den andra saknar inkomst.

        3. En familj bestående av två vuxna och 1, 2, 3 respektive 4 barn där båda föräldrarna har en lön på 18 000 kronor per månad vardera.

        Hyreskostnaden ska sättas till 8 000 kronor per månad för familjen som består av två vuxna.”

        Under rubriken ”Generella antaganden” listar RU hur man tagit fram uppgifterna och vad som ligger till grund för beräkningarna. Dokumentet är tjugofem sidor långt.

        Kort sagt, det lönar sig föga att arbeta om man lever på bidrag. detta bidragssystem är en skam och en gemensam skuld för såväl socialdemokrater som borgare.

        Hanif Bali kommer nog inom kort att antingen tas till tukt av partitoppen, eller tillåtas stiga i graderna som en röstmagnet för äkta moderater (till skillnad från Batras och Reinfeldts principlösa girigbukar). Personligen hoppas jag att han har frigjort sig från bägge grupperna och skapat en egen maktbas – trots hans tidigare svamlande och lögner om diverse invandringsrelaterade frågor.

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, lärare

        Svara
        • Bali blev ju kickad från ett uppdrag för inte så länge sedan, så han är lite av en ”politisk vilde” inom M. Att bli kickad från M när han håller i deras grundprinciper mer än de ledande… det blir intressant att se!

          Svara
        • Senior

           /  07/09/2016

          Jag hoppas att Borgerlig framtid kommer att suga upp Hanif Bali, Finn Bengtsson och andra besvikna högerpolitiker likt de gjort med Josefin Utas från miljöpartiet, så vi äntligen kan få ett riktigt borgerligt parti värt namnet.

          Svara
        • Jan

           /  07/09/2016

          Visst, Rickard. Det kunde jag läsa mig till själv på första sidan. Däremot så borde Hanif ha nöjt sig med ett exempel för att vara tydligare i debatten. Typ: 2 föräldrar, 4 barn, ingen löneinkomst. Det hade varit intressantare.

          Svara
      • MiT

         /  07/08/2016

        Han har visat det på twitter, tror jag har postat det i kommentarsfältet, annars kolla hans twitter ett par dagar tillbaka, där framgår det

        Svara
      • Jan

         /  07/09/2016

        5 neråttummar för att jag ber någon sammanfatta 25 sidor text? Jag tycks ha ett moderat posse som klankar på allt jag skriver.

        Svara
        • T

           /  07/09/2016

          Du får nedåttummar för att du vill att andra ska serva dig med färdiga sammandrag.

          Svara
          • Jan

             /  07/09/2016

            Nej, jag ställde en enkel fråga. Jag bad inte om service. Ditt antagande är felaktigt.

    • Det är förvisso samma utredningstjänst som påstår att kvinnors livslön är 3.4 Mkr lägre än mäns (eller vad nu siffran var)

      Svara
      • Senior

         /  07/09/2016

        Det är ju fakta.
        Som man frågar får man svar.
        Vad de som beställde faktaunderlaget utelämnade eller inte efterfrågade var orsakerna till den lägre livslönen i form av självvalda orsaker som deltidsarbete etc. etc.

        Svara
  13. G

     /  07/08/2016

    Mmm inte fan går det åt rätt håll iaf.

    Gullan (svensk version av Gulan :P) är Liberalernas variant på Kakabaveh. Vi ska vara tacksamma för att vi har några som kämpar & som inte har lika stor risk att få rasist eller islamofob kortet uppkört i ansiktet så fort man vill försvara det samhälle och värderingar som vi har och ska fortsätta ha.

    Det var HELT fel och alltför generaliserande att ”påpeka” vilka det var som låg bakom majoriteten av fallen hos Putte. Även fast det är fakta och ingen ”uppenbar lögn” ala vänstern.

    Men det är INTE fel att på förhand peka på alla oskyldiga män vilket blir en effekt av de ”mans fria” zonerna som det snackas om i Göteborg. ”Du skulle kunna vara en tafsare så därför får du inte gå här”…”men jag…”…..”det spelar ingen roll…du är ju en man”

    Och något jag noterat när media pratar om något folk är emot och inte för kan det låta lite olika.

    PÅ SVT text-tv förra veckan stod det att UKIP är ”EU-fientliga”
    Samma dag fast i ett inslag på TV sa berättarrösten att UKIP är ”EU-kritiska”
    Även ”skeptiska” förekommer här och var i media.

    Samma sak när det kommer till invandring, UKIP är ”invandrarfientlig”
    När det egentligen heter ”invandringsfientlig”. Om de nu måste använda det ordet.

    Så låter det….
    Invandrar -> skeptisk/kritisk/fientlig
    EU -> skeptisk/kritisk/fientlig

    De tänker givetvis inte på det själva för de är själva inte höger, men att vara fientlig mot någon/något låter så mycket värre än om man har en kritisk eller skeptiskt inställning. Själv är jag fientlig (alltså kritisk) mot vänstern, religion….men så skulle de aldrig kunna rapportera, det låter ju helt förskräckligt i deras egna öron. Vänsterfientlig uhhhh det går kalla kårar hos vänstern.

    Kan man vara mansfientlig ?
    I så fall finns det kanske några som är det, utan att nämna några namn.

    Svara
    • Kristian

       /  07/08/2016

      Retoriken mot UKIP i de flesta brittiska medier är mycket lik den i svenska medier mot SD.

      Svara
  14. MiT

     /  07/08/2016

    Svara
  15. G

     /  07/08/2016

    Svara
    • Kristian

       /  07/08/2016

      Som bland andra Milo har påpekat, så är ”black lives” det sista ”Black Lives Matter” bryr sig om.

      Svara
  16. Kommer ens feminister ihåg hur man helt enkelt går ut på gatan och protesterar?

    Utan smink, tillbehör och annat? Bara en protest?

    Har vi gått så långt att ingen förstår en enkel protest?

    Svara
  17. Svenne

     /  07/08/2016

    MP: Luftslottet som sprängdes…

    Svara
    • QED

       /  07/09/2016

      Svara
      • Kristian

         /  07/10/2016

        Efter en snabb titt på vilka ämnen Melander tagit upp, vill jag bara säga ”skynda er att se innan han blir förbjuden.”

        Svara
  18. G

     /  07/08/2016

    OT

    Det enda som borde spela roll är ifall polisen i fråga gjort något fel (t.ex skjuter pga vit/svart hudfärg) eller inte, och om det var rätt/fel/nödvändigt att skjuta personen öht, skyldig/oskyldig osv. Polisens och den skjutnes hudfärg, vad fan har det med saken att göra. Hur tusan blev folk så sinnessjukt beroende av andras hudfärg, svarta blir trötta på att höra vitas blah blah blah – och vita blir trötta på att höra svartas blah blah blah. Det är ett sånt onödigt tjafs fram och tillbaka, ofta om saker som har hänt långt tillbaka i tiden som ingen kan göra något åt idag, som skapar detta hat mellan något så naturligt som 2 olika hudfärger att man knappt tror det är sant. Om det inte finns, kan ju någon starta en grupp ”Black White Pink Orange Purple Lives Matter” eller nåt, för de som är trötta på att andra tycker hudfärger spelar en viktig roll i samhället år 2016, eller att olika hudfärger till och med har unika egenskaper och det ena med det tredje. Och istället inser att människor tänker & tar beslut med hjärnan och inte med sin hudfärg, ansluta sig till den guppen då de anser att människor ska behandlas lika och är lika mycket värda oavsett om man är svart eller vit, samt att alla tar ansvar för sina egna handlingar. Men Sverige & världen är ju minst sagt sjukt sedan en tid tillbaka, så ingen ide att bli förvånad över nåt som händer längre.

    Svara
    • Rikard

       /  07/08/2016

      Hej.

      Om du ser människor som grupper, utan förmåga att se individers gärningar som just den specifika individens gärning, oavsett hur den kan kontextualiseras, kan du inte åtgärda några sociala problem eller hot och ej heller visa möjligheter till strävan och förbättring. allt som finns kvar är ursäkter och rationaliseringar.

      Istället för att människan frågar sig: ”Vad är det jag gör?” intalar den sig ”Det jag gör har jag rätt till, för jag är en [valfri gruppindelning].” Socialister i alla sina folkmordsröda nyanser i förening med idiot-liberaler till haschtomtar har återskapat förutsättningarna inte bara för ‘borgarkrig’ (ett bättre ord än inbördeskrig enligt mig), utan också för koncentrationsläger, steriliseringar, eugenetik, och utrotningskrig.

      Den smala balansgången mellan socialt konservativa och moderata (som i måttfull och ‘skynda långsamt’) på en arm, liberalt humanistiska och rationella (men inte kosmopolitiska, relativistiska eller rationalistiska) på en annan, och den etniskt homogena patriotiska gemenskapen som det axeln vilar på är alltför känslig och krävande i ett demokratiskt statsskick utan yttre hot syntes det. Experimentet Sverige hotar att ta med sig Europa i fallet – USA klarar sig, då man där vet att inbördeskrig kan vara en realitet även om samtliga försöker undvika det.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, lärare

      Svara
      • Kristian

         /  07/09/2016

        Håller med om det mesta, så vill bara märka ord: snarare empirism än rationalism. (Altså snarare den skotska traditionen än kontinenten, tror jag.)

        Svara
        • Rikard

           /  07/09/2016

          Hej.

          Märk på, sånt stör inte mig nämnvärt. Jag är själv ‘ordmärkare’ av stora mått enligt makan 🙂

          Tror jag borde ha formulerat om det så att det framgått att jag vill ha fram när rationellt tänkande görs till självändamål (eller snarare: när den förnuftsgrundade processen ideologiseras), istället för att få vara enkom en metod och grund för analys. ‘Rationalism’ som någon sorts ideologisk ursäkt således – och med den ursäkten vet vi att allehanda övergrepp kan begås i det godas namn, för den högre sanningen: som byalaget i filmen ‘Hot Fuzz’ uttrycker saken: ”For the Greater Good!”

          Kamratliga hälsningar,
          Rikard, lärare

          Svara
  19. Björn

     /  07/08/2016

    OT, men roligt 😊

    Svara
  20. MiT

     /  07/08/2016

    Svara
  21. MiT

     /  07/08/2016

    Där ser man, han sjönk duktigt! Man undrar över hans föraktfulla ton i och frågar varför man drar upp det, vilket syftet är, och genast går han igång.

    Svara
    • Dreadlock

       /  07/09/2016

      Cornucopia vet knappt var han står själv politisk. Tidigare har han beskrivit sig själv som Libertariansk anarkokapitalist. En omskrivning som täcker ungefär allting åt alla riktningar och ger honom frihet att fäkta åt alla politiska håll,vilket syns på bloggen. Han är däremot inte feminist , tvärtom faktiskt.

      Är han någon sorts elitist ? Det tror jag faktiskt. Men föraktet slår åt alla håll, såväl aningslösa pompösa beslutsfattare som ”Lågutbildade” i tweeten ovan.

      I det stora hela en ganska unik skribent med en total amoralisk agenda. På gott och ont.

      Svara
      • Kristian

         /  07/09/2016

        Bra sammanfattning. Han verkar alltid försöka hitta någon vinkel som a) ingen annan upptäckt och b) ger många upprörda kommentarer och klick.

        Svara
      • Grodan Boll

         /  07/09/2016

        Han är framför allt aspie.Ta det lugnt med att projicera värderingar på vad han säger.

        Svara
        • Grodan Boll

           /  07/09/2016

          Case in point:

          Svara
        • Rikard

           /  07/09/2016

          Hej.

          Är han? Autistisk alltså.

          Jag har ingen aning åt varken det ena eller andra hållet, och har inte sett något på hans blogg om det. Kommentarsfältet är för övrigt ren underhållning på högsta nivå – rena klichébingon av troll, ‘white knights’, och så vidare.

          Personligen älskar jag människor som tror på ‘Libertariansk anarkokapitalist’ som en fungerande samhällsmodell. Det skall mycket till för att hitta något som är mer orealistiskt än kommunism.

          Tacka vet jag [https://danieljmitchell.wordpress.com/] om man vill läsa om kombinationer av stat, samhälle, kapitalism och frihetsideal.

          Kamratliga hälsningar,
          Rikard, lärare
          Ps Brasklapp: jag har ingen personlig koppling av något slag till Wilderäng eller Mitchell utan baserar mig enbart på deras respektive bloggar. Ds

          Svara
    • Well, Cornucopia/Lars har inte fel – det är lågutbildade vita män som stödjer Trump – men so what? ”They took our jobs” är ju en fråga för just lågutbildade, oftast män eftersom de påverkas. I parallell så kan vi dra det till ”flyktingvågen” – ”lågutbildade”, eller de som är störst beroende av våran välfärd, drabbas först. Därav är de negativa och har rätt till att vara negativa.

      Men om nu Lars är helt okej med att generalisera med detta faktum, vad anser han om när människor börjar generalisera med ensamkommande och sexövergrepp?

      Svara
      • MiT

         /  07/09/2016

        Ja, eller vem vet, kanske författare är överrepresenterade i någon perversitet som inte är så kul? 😛

        Men vad jag reagerade på är det öppna föraktet mot lågutbildade. Alla känner till vad han anser om SD, syftet med att dra in lågutbildade är enbart vad? Är det ett problem för honom att lågutbildade får rösta? Antagligen. Anser han att de outbildade röstar fel pga att de är outbildade? Antagligen, varför annars ta upp deras utbildning i det sammanhanget?
        Går säkert att få fram att de också är kaffedrickare, öldrickare, spritdrickare, att de pissar stående, skiter sittande osv i oändlighet. Att man drar upp att de är outbildade måste ju vara att man anser att de är lite bakom, att de röstat på eller sympatiserar med fel parti/person pga att de är outbildade, att det beror på att de är oinformerade osv. Så är det naturligtvis inte.

        Svara
        • Kristian

           /  07/09/2016

          ”You make that move and you basically take the bottom 30% of the income distribution and say we don’t care what happens to you. You are now something to be policed.”

          -Mark Blyth, intervju hos AthensLIVE

          Svara
        • Lövet

           /  07/09/2016

          Karl’n är fåraherde – say no more… 😉

          …han är i själva verket rätt marginaliserad själv – en tämligen arketypisk ”geek” med sin uppblåsta självbild och oförmåga att förstå andra. Lite Sheldon Cooper light sådär.

          Varför han tydligt omfattas av samma ”brioche-fenomen” som Teodoresou skriver om i GP idag.

          Svara
        • Dreadlock

           /  07/09/2016

          ”Men vad jag reagerade på är det öppna föraktet mot lågutbildade. ”
          Är helt med dig MiT . Det är motbjudande . Det är 1800-tals floskler.

          För att komplicera saken ytterligare så letade jag rätt på Wilderängs reaktion på Brexit och hittade en personlig kommentar så småningom.

          ” Storbritannien är en nettobidragsgivare till EU-avgiften. Andra nettobidragsgivare som Sverige kommer framöver få betala Storbritanniens bidrag till EU:s budget. Dock lär Sverige vara det sista landet som lämnar unionen och någon folkomröstning kommer aldrig bli aktuell här. Euroomröstningen har lärt svenska politiker att man inte ska fråga svenska folket i EU-frågor. Svenska politikers reaktion blir nog snack om solidaritet och att vi ska ge ifrån oss ännu mer makt, pengar och självbestämmande till EU.”

          Kan hända att jag övertolkar, men jag får känslan av att Wilderäng sparkar både uppåt och nedåt. Jag får inte ihop det ändå. SD är tillsammans med V extremt tydliga med att de vill ha en ny omröstning om medlemsskap i EU men Wilderäng berör inte det faktum med en enda stavelse.Snarare skriver han som en vanlig uppgiven gnällröv.

          Tydligen blev lars så tagen av att lågutbildade Brexitanhängare röstade GB ur EU att han glömde att våra lågutbildade väljare via SD och V mycket väl kan tänkas bli basen för en framtida opinion för ett EU-uträde. Vilket är vad han vill.

          Hoppas inte att L.W. blir politiker.

          Svara
    • lavazza1891

       /  07/09/2016

      You say that like it’s a bad thing, brukar jag svara i sådana fall.

      Svara
  22. Svenne

     /  07/09/2016

    I Gambia, där är det minsann ordning och reda! #sarkasm

    ”Gambias president Yahya Jammeh har meddelat ett förbud mot barnäktenskap i det västafrikanska landet. De som bryter mot reglerna riskerar långa fängelsestraff.”

    Svara
    • Kristian

       /  07/09/2016

      Inte bara det: ”Om ni vill veta om det jag säger är sant eller inte, försök i morgon så får ni se, sade presidenten som i november förklarade att kvinnlig omskärelse var föråldrat, vilket ledde till att det kriminaliserades i december.”

      De har kanske lärt sig av alla svenska batiktanter på dansresa?

      Svara
  23. Svenne

     /  07/09/2016

    WTF? Rättssäkerhet?

    ”Hon uppträdde i rättssalen i niqab, heltäckande slöja med bara en smal springa för ögonen.
    Rättens ordförande, rådman Patrik Claeson, förklarade efter förhöret för GP att det inte varit aktuellt att kräva att kvinnan skulle visa ansiktet.
    – Vi får inte kräva att någon tar av sig sin religiösa bonad. Det finns det JO-beslut på.
    Kan man då vara säker på att det är rätt person som vittnar?
    – Nej, det kan man inte. I just det här fallet får man förmoda att A hade reagerat om det varit någon annan än den aktuella systern. Samtidigt avkräver vi inte leg från dem vi kallar; när de svarar ja på vår namnfråga så accepterar vi det. Det är egentligen ingen skillnad, säger Patrik Claeson.”

    Svara
    • Får man ha Guy Fawkes-mask också?

      Svara
    • ”– Vi får inte kräva att någon tar av sig sin religiösa bonad. Det finns det JO-beslut på.”

      Hej då JO.

      Givetvis måste man veta vem som vittnar. Herrejävlar. Idioti.

      Svara
      • Svenne

         /  07/09/2016

        Ja, vansinne.
        ‘Någon politiker borde ta tag i detta’ /sarc.

        Svara
    • Kristian

       /  07/09/2016

      Vi får lita på att rätt person gör högskoleprov.
      Vi får lita på att rätt person gör körkortsprov.
      Vi får lita på att rätt person kommer till jobbet.
      Vi får lita på att rätt person kommer in på skyddsklassat område.

      Svara
    • Rikard

       /  07/09/2016

      Hej.

      Vad sägs om ett Flashback-upprop om att starta en religion?

      Det är inte helt lätt kanske, men inte oöverstigliga heller.

      Jag förslår ‘Balaclava’-religionen:
      Den troende visar sin tro genom att bära heltäckande skidmask vid officiella kontakter med de otrognas stat och samhälle, samt att med slivovic (stavning?) och kaffe inmundiga bakverket med liknande namn (baklava) vid religiösa högtidsdagar.

      Alternativt kan man kanske hävda att man identifierar sig som muslimsk kvinna just vid det nödvändiga tillfället?

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, lärare

      Svara
      • Inge Post

         /  07/11/2016

        Jag är med bara på Slivovitz argumentet under förutsättning att det är Maraska eller den 10åriga Jelineken

        Svara
  24. Porta

     /  07/09/2016

    Är det så att det är typ en procent av den ”manliga” svensken som begår övergrepp?
    Feminisem vill ändra den ”normen”!? Till vad? Hur de förändrat skolan visar ju på sjunkande resultat, flickor/kvinnor är i majoritet på våra högskolor och universitet med minskande akademiskt värde för varje avhandling…
    Att ha en ”norm” med en hitrate på 99% är väl inte dåligt? …om man jämnför det med vilken annan grupp som helst i samhället!? Varför vill man ändra den normen för den svenske mannen som gällt sedan medeltiden?
    Alla människor är sig själv närmast men få är sig själva så närma som feminister med Gudrun som överlägsen ledare…
    Jag är nog gammal så jag är uppvuxen från sommarjobb med 190cm 120kg ”Lillhasse” som på en arm tar 50+ kg tryckluftsdriven bilmaskin på knä inne stegbalksugnen för att bila bort betong i taket. Bröderna C… som med lätthet baxade runt med 150kg’s klumpar i 140cm takhöjd… Jag har tagit mig en tupplur när ingen såg i rökgången från gropugnarna i götvalsverket när de inhyrda tyska murarna skrek utanför.
    Alla träffades vi igen i ”Parken” på fredagkvällen, vi såg Lena PH, (vissa kanske ropa… Visa pattarna….men vem skulle inte vilja se dem 😜) Vi såg Medusa, Williams, vi såg alla… Men inte fan grupperade vi oss 7-8 stycken för att försöka stoppa in fingrarna i 13-14-åriga tjejer. Den som hade försökt gjort det hade fått så mycket stryk så han hade varit tvungen att flytta till Stockholm… troligen Södermalm där han kunde få ett jobbpå någon tidning där han kunde berätta vilken svår uppväxt han haft och vilket svin han varit av det… Och samla in ryggdunkar och lön varje dag när han skrev krönikor hur bakåtsträvande hembygden är, hur lågpannade vi är och vilken vidrig kvinnosyn vi har t.o.m talibanerna är ju bättre än oss…
    Det är ju så häftigt att betala skatt och häftigare lär det ju bli… Undrar vad gossarna i visan nedan tycker om att betala och få inget tillbaka…

    Svara
    • Olof

       /  07/09/2016

      Ja, däri ligger ju problemet. Normen är stark mot övergrepp, och de som inte följer den är per definition normbrytare. Det går alltså inte att komma åt sådant beteende genom att försöka förändra normer på samhällsnivå.

      Tyvärr så tycks inte debattörerna riktigt klara av att hantera så komplexa resonemang som uppstår när man drar den slutsatsen.

      Svara
    • Rikard

       /  07/09/2016

      Hej.

      Det hade räckt med den låten, j*vlar i min själ!

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, lärare

      Svara
  25. Två president-kandidater uttalar sig om dåden i Dallas – gissa hur SVT väljer rubrik?

    http://www.svt.se/nyheter/utrikes/clinton-om-dallas-en-fasansfull-attack

    Jag tror SVT vill ha Trump som president i Amerikatt.

    (Jag avskyr Trump, btw, men offentligt betald media bör ha mindre bias)

    Svara
  26. Svenne

     /  07/09/2016

    SVT: Man, tonåring och barn om samma person… #helgardering
    http://www.svt.se/nyheter/lokalt/halland/misstankt-drunkning-i-laholm?gmenu=open
    Petterssons:

    Svara
  27. Havre flarnstad

     /  07/09/2016

    Kompost24 kör en ”granskning” av kändisarnas näthat men glömmer av sin egen redaktion och alla ledare och debattartiklar dom prånglar ut själva.

    Men der är endå lite av ett steg i rätt riktning för vad som möjligen är landets mest infantila tramsigaste nätpublikation.

    Unvis.it/nyheter24.se/natets-morka-sida/851636-kandisar-och-makthavare-nathatar-ocksa-nu-staller-vi-dem-mot-vaggen

    Svara
  28. Svenne

     /  07/09/2016

    GP: Schweitz: Burkaklädda muslimer kan dömas till 100 000 kr i böter

    ”En schweizisk kvinna som har konverterat till islam och en fransk-algeriansk affärsman kan komma att dömas till böter för att ha burit ansiktstäckande klädsel i Schweiz. Mannen och kvinnan kan dömas till 100 000 kronor i böter sedan en nya lag som förbjuder burkor trätt i kraft förra fredagen. ”

    Svara
    • Det är odemokratiskt att förbjuda människor att bära precis vilka kläder de vill!
      Vi ser de Bur-q-ua-fientliga tendenserna breda ut sig men de är sedan ”9/11” och framåt bara en förevändning och ”false flag” för ett legitimt införande av den totalitära världsstaten.
      Vad kommer härnäst: bikiniförbud på offentlig plats?

      Svara
      • Hmm

         /  07/11/2016

        Det råder redan maskeringsförbud i Severige, av förklarliga skäl, så du kan gå och kamma dig.

        Svara
        • Och vem har före dig sagt att maskeringsförbud verkar för demokratins bästa?
          Vilka är de förklarliga skälen?
          Svepskäl, som kan användas närhelst det gagnar ”makten” och dess syften.
          Om du inte visste det så förändras lagar, t.ex. lagen om maskeringsförbud, kontinuerligt.

          Svara
  29. Svenne

     /  07/09/2016

    ”Mörkhyade befäster vithetsnormen”… #rörigt

    Svara
    • Svenne

       /  07/09/2016

      Tråden är surrealistisk…

      Svara
      • Grodan Boll

         /  07/09/2016

        Jesus Amalia, du skojade inte!

        Svara
    • Jonas

       /  07/09/2016

      Nu försöker jag minnas min skolspanska, vad var det nu igen svart hette på spanska?

      Svara
  30. Det Ordnar Sig !

    Svara
  31. Svenne

     /  07/09/2016

    Sakine Madon: Vänstern blundar för det egna näthatet

    Svara
  32. Jan

     /  07/09/2016

    Henry Bronett om stanken från mediecirkusen Almedalen. Henry bör veta, gammal cirkusdirektör som han är: http://www.expressen.se/debatt/det-stinker-hemskt-fran-almedalen/

    Svara
  33. MiT

     /  07/09/2016

    Svara
    • Jan

       /  07/09/2016

      Exakt hur jämställt är det att 2/3 av skattemedlen hamnar rakt i fickorna hos kvinnor?

      Svara
    • Öh… varför ska vi studera det ur ett ”genusperspektiv”?

      Alla betalar skatt, till och med om du är en outbildad vit svensk man. F! har verkligen blivit ett skämt vid det här laget (om de inte var det från första början)

      Svara
  34. Jan

     /  07/09/2016

    Marit Bergman, ni vet hon med pop-kollo för tjejer, vill skydda förövarna vid festivaler. Åtminstone de rasifierade förövarna. Och istället lägga skulden på vita svenska män i allmänhet. Har vi hört det förut? http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article23140922.ab

    Svara
  35. Svenne

     /  07/09/2016

    VLT: En flygel från 1600-talet på Westsura Herrgård nedbränd:

    ”Som VLT tidigare har skrivit har en 28-årig man, som bor på boendet, gripits skäligen misstänkt för mordbrand. Enligt uppgifter är det samma man som fördes till sjukhus.

    Han har begärts häktad.”

    Svara
    • Personalen är luttrad:
      ”Vad ska ni göra för att det inte ska hända igen?
      – Det finns ingen garanti för det, vi kan inte rå på de 170 personer som i dagsläget bor här.”

      Svara
  36. MiT

     /  07/10/2016

    Svara
  37. MiT

     /  07/10/2016

    Svara
  38. MiT

     /  07/10/2016

    Svara
  39. Gudrun fular ut sig själv redan under debattens första minuter, när hon i en debatt om grupptafsande på unga tjejer hänvisar till falsariet ‘Slagen Dam’, som om rapporten
    1) Har någon som helst legitimitet, trots att den blivit utdömd vid en efterhandsgranskning av den egna institutionen
    2) Handlar om sexuella övergrepp, istället för ‘knuffar i korvköer’ och ‘örfilar från klienter på äldreboenden’ som exempel på ‘mäns våld mot kvinnor’

    Svara
  40. När jag tittar på ”debatten”, så ser jag först och främst en ”debatt” mellan två feminister!
    Gulan Avci må kalla sig ”liberal” o.s.v. men hon vill, precis som sin medsyster i Kampen – Gudrun Schyman, problematisera pojkar och män, omskola dem redan från förskoleåldern och utmåla flickor och kvinnor till offer, utan eget ansvar.
    Var fanns de sanna antifeministerna, de som hade kunnat bidra till att ”debatten” blev en debatt?
    Den minsta gemensamma nämnaren är varken pojkar eller män som helhet, eller pojkar eller män från en viss kultur.
    Den minsta gemensamma nämnaren är förstås den könlösa gruppen kriminella element, en minoritet bland de icke-kriminella elementen. Så hur stoppar samhället bäst kriminalitet och utanförskap, i alla dess former?

    Svara
    • ”Omskola” är ett av problemen. KRÄV vissa saker, eller stick.

      Vi som tillhör HBT-samhället förstår detta. Alla övriga.. suck.

      Våga KRÄVA.

      Svara
  41. Kristian

     /  07/10/2016

    TED är sannerligen slöseri med tid och pengar.

    Det finns ingen chans att de här människorna tar sig utanför elfenbenstornet eller Söder. Idel utopiska idéer.

    Svara
  42. Kristian

     /  07/10/2016

    En artikel som kopplar ihop Blyths ideer om prekariatet och händelserna i Dallas.
    https://pjmedia.com/richardfernandez/2016/07/08/you-are-a-problem-to-be-policed/?singlepage=true

    Vi har exakt samma utveckling i förorterna.

    Svara
  43. Svenne

     /  07/10/2016

    #Logik…

    Svara
  1. Till sverige – mot medeltiden | Julemandens Blog

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: