En dag i …

Var ett tag sedan jag postade något av Jens Ganman och hans lysande ”En dag i …”.

Första är dock inte från den serien utan en beskrivning av människotyper

Träffsäker beskrivning, minst sagt…

Sen kommer ”En dag i …”, han har publicerat några stycken sen senast, Först ut är ”En dag i en pensionärs liv”:

”En dag i en jobbskapares liv”:

”En dag i Almedalen”:

”En dag i Jonas liv”:

”En dag i en god människas liv”:

”En dag i Peters liv”:

De ovan är några, inte alla alltså, av de han skrivit den senaste tiden.

Lite lördagsläsning för de som inte läst dem innan!

MVH

MiT

Lämna en kommentar

49 kommentarer

  1. MiT

     /  07/16/2016

    Svara
    • Jan

       /  07/16/2016

      Att begåvningskraven sänks beror, med största säkerhet, på att man vill öka invandringskvoten i poliskåren. Man gjorde samma sak när man ville ha hälften kvinnor på polisutbildningen. Kraven, särskilt, fys-kraven sänktes för att möjliggöra det. Även om man från ledningen förnekade det.

      Svara
      • Frida Gustavlin

         /  07/17/2016

        Nu är jag säkert rätt ensam här med den här åsikten här, personligen tycker jag att det är bra att begåvningskraven sänks för polisaspiranter och har inget emot många invandrare i kåren.

        Det stora problemet idag med poliskåren är att utbildningen är för lång och att den av någon outgrundlig anledning ska ha skimmret av att vara en töntig högskoleutbildning istället för den yrkesutbildning den borde vara.

        Med en välfungerande polismyndighet skulle vi defintivt kunna ha betydligt fler ”lågbegåvade” snutar med sunt förnuft på fältet, att det skulle krävas något typ av mirakulöst intellekt för att patrullera våra gator kan inte stämma.

        Detta är säkert en utopi med tanke på hur flummigfierad samt politiserad polisledningen tycks vara, men om poliser fick vara poliser så tror jag defintivt att statusen skulle öka.

        Fridas recept för fler snutar.

        1. Sänk intagningskraven (ej fysik)
        2. Korta utbildningen (max sex månader)
        3. Sänk ingångslönerna
        4. Erbjud fortbildning på betald arbetstid för de som är lämpligast för sådant.
        5. Såsom GW argumenterar: inrätta en speciell högskoleutbildning för utredare, kan gott finnas en kvotgrupp för särskilt begåvade poliser i yttre tjänst med rätt gymnasiala meriter.

        Svara
        • Frida Gustavlin

           /  07/17/2016

          Till punkt 4: givetvis så ska man kunna göra karriär, och med det få en riktigt bra lön. Om snutar går två år på polis”högskola” och vill ha tretti lakan i ingångslön för att de tror att de är multibegåvade akademiker så är vi riktigt fel ute.

          Och varför ska det finnas en ”polishögskola” när det inte finns någon vanlig polisskola, trams.

          Svara
      • Samma har man gjort på vissa brandkårer. Ett positivt resultat blev att folk köpte själva brandsläckare och hyresvärden (den stora kommunala) installerade brandvarnare i alla lägenheter.
        Vi är beredda när de små söta brandkvinnorna kommer!

        Svara
  2. Jan

     /  07/16/2016

    Bimbofeministen Frida på Aftonbladet är arg för att hon fått ”hat”, det vill säga någon som hört av sig som inte håller med henne i hennes vinklade krönikor. Sedan kritiserar hon att en äldre man ( J Parnevik) gjort ett ”påhopp” på en ung tjej ( Z Larsson). Frida är vuxen, 24 år, men resonerar som ett barn. Och Aftonbladet betalar för det…

    http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/fridasoderlund/article23181673.ab

    Svara
    • Jag kommer aldrig förstå hur vuxna människor inte förstår att hat föder hat. Det är ett fånigt enkelt recept, men ändå så blir de helt förvånade när folk hatar på dom när de själva hatar.

      Dessa speciella och unika snöflingor är verkligen söndercurlade bortom allt förstånd.

      Svara
    • Jans

       /  07/16/2016

      Jag vill inte vara näsvis men Frida är inte vuxen. Däremot är hon 24 år. Rätt många i den där branschen blir inte vuxna förrän de byter jobb. I bästa fall.

      Svara
      • Frida Gustavlin

         /  07/17/2016

        Rätt kul logik, typexempel på så kallad söderfeminism:

        ”För att när jag var 14 år gammal tyckte jag att det var så jävla jobbigt att räcka upp handen och säga att jag inte höll med. Säga att jag tyckte något, oavsett vad det var. Nu är jag 24 och tycker det är så jävla jobbigt att vara tyst. Och jag kommer aldrig räcka upp handen och be om tillåtelse att säga något.”

        …men har samtidigt någorlunda svårt att acceptera att folk låter bli att räcka upp handen för att svara på det hon sagt när hon inte räckt upp handen.

        ”Killar våldta så jävlar mycket, vi som tjejär ska faktiskts få våldta oxå, det är lixom inte 1416, vi lever fasktiskts på tvåtusen jävla talen, faktiskt, bah.”

        /Frida

        Svara
  3. Jan

     /  07/16/2016

    Efterklokheten bland den politiskt korrekta medelklassen! Normalt har vi att förvänta de sedvanliga flosklerna. Men nu börjar de brännas! Terroristdådet skedde i Nice. Nästan bakgårds för den privilegierade svenska medelklassen. Som Malin Roos i Expressen. Egenintresset ljuger aldrig, som Marx sade…

    http://www.expressen.se/kronikorer/malin-roos/hur-ska-vi-inte-vara-radda/

    Svara
  4. MiT

     /  07/16/2016

    Svara
  5. Havre flarnstad

     /  07/16/2016

    Ett litet guldkorn skymtat i den värdelösa sörja vi har som massmedia i sverige 🙂

    http://nwt.se/asikter/debatt/2016/07/16/lognen-tar-hand-om-de-sina?refresh=true

    Hoppas detta frö av uppriktighet växer till sig vändpunkten kanske närmar sig i takt med att allt fler faller offer för sexsugna asylanter och ekonomin fullständigt raseras i samhällen utan jobb men med tusentals asylanter som nu ska försörjas kommunalt när statens bidrag försvinner.

    Citerar slutet på artikeln :
    ”Polisen kan påstå att de inte vill ge fakta om förövarna innan dom fallit. Men då är polisen inte konsekventa, de anger nämligen ofta de misstänkas kön, antal och ålder. När polisen vägrar berätta om de misstänktas nationalitet när de delar andra fakta pågår de facto en mörkläggning”

    Svara
    • G

       /  07/17/2016

      Ja, Felicia Sundmark är en kvinna med alla hästar hemma i stallet, det har hon visat flera gånger. Mycket bra och viktigt text.

      Svara
  6. Svenne

     /  07/16/2016

    OT: ‘Dumheter24’ når nya bottenrekord…

    Svara
    • Nykteroklok

       /  07/16/2016

      Att rasismen redan är utredd är ju åtminstone en bra början.

      Svara
      • Kristian

         /  07/16/2016

        En bra rasism reder sig själv.

        Svara
        • Jans

           /  07/16/2016

          Men var är utredningen hon talar om? 😀

          Hon glömde förresten ge exempel på rasism hon själv fick genomlida under hennes svåra tid i Nice. Det enda hon nämner är generellt rasifieringssvammel enligt formel 1A samt den helt unika (ironi) observationen att det finns fattiga och uttnyttjade människor i semesterparadis.

          När jag dessutom tittar på hennes bildbyline… hon ser väl ut ungefär som en mörk fransyska eller italienare? Det är ungefär som när Kawa Zolfagary kallade sig för svart i en krönika. Det är uppenbarligen så hett att få kalla sig rasifierad numera att även människor som ser ut som sydländska européer vill hoppa på tåget.

          Svara
    • G

       /  07/17/2016

      NyhetsFlash från Relativiserade Nyheter; Det står nu klart att den utbredda rasismen i Turkiet ligger bakom statskuppförsöket.

      Då var det utrett också.

      Svara
      • Kristian

         /  07/17/2016

        Ja, det verkar vara ren islamofobi från den sekulära militärens sida.

        Svara
  7. Jans

     /  07/16/2016

    Jens är rolig, kanske aningen långa dagböcker men säkert en smaksak.

    Den här är rätt kul också:

    Svara
  8. Jans

     /  07/16/2016

    Apropå det här med om massmördaren verkligen var med i IS eller inte.

    Att IS tagit på sig dådet är illa nog för det tjänar som uppmuntran till andra med dödslängtan och jihadistiska idéer att göra likadant. Ideologin är verkligen livsfarlig och detta sprider dess dödliga terror till likasinnade oavsett om den är med i någon cell eller inte.

    Min egen gissning efter att ha läst om mördaren är att han inte hade någon djupare muslimsk ideologi, att det kanske var ett utökat självmord men att vår tids jihadism och idéer från IS och Al Quadia spelade roll för såväl tillvägagångssätt som val av mål, fransmän på deras nationaldag.

    Svara
    • Rikard

       /  07/16/2016

      Hej.

      För att haka på ditt resonemang:

      Undrar vad diverse kulturvänstrare tycker om påståenden av slaget:

      “Bagaren Juan som blev soldat under Pinochet var inte fascist.”
      “Urmakaren Helmut som tjänstgjorde i Wehrmacht var inte nazist.”
      “Svetsaren Ivan som körde pansarvagn i Afghanistan var inte kommunist.”
      “Snickaren Toshiro som flög Zero-plan var inte imperialist.”

      Gärningen eller ideologin? Vad är ideologin utan gärningen? Jag skulle säga att den är samma som tron utan motsvarande. Omvänt blir frågan om ideologin och tron hos individen kan bekräftas och bevisas på annat sätt än via just gärningen.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, lärare
      Ps Skrev detta som en kommentar på Genusdebatten, och tyckte att det passar till det du skrev. Fast utan stavfelen. Ds

      Svara
      • Jans

         /  07/16/2016

        En ideologi utan gärningar förändrar inte världen naturligtvis.

        Det råder ju ingen som helst tvekan om att jihadismen för tillfället fungerar som terroraktion mot västvärlden. Den enskilde attentatspersonens exaktya övertygelse och engagemang är ju egentligen ganska ointressant. jihadism funkar och massor med européer dödas av den.
        Vad är det svensk debatt handlar om? Det är rent nonsens. I grund och botten tror jag den svenska debatten handlar om två saker.
        1. Vi (media och politiker) kan inte erkänna att vi har haft fel om islam i synnerhet och multikulturalism i allmänhet.
        2. Vi (media, politiker och kulturarbetare) kan inte erkänna problemen med islam eftersom vi lever av, eller får makten via det välgörenhetsindustriella komplexet där kampen mot islamofobin är en mycket central del av hela världsåskådningen.

        Svara
        • Rikard

           /  07/16/2016

          Hej.

          Jag är beredd att gå längre. Jag skulle påstå att det inte är möjligt att se problemet överhuvudtaget, eller ens att se att ett problem kan existera då den diskurs man tillhör inte inkluderar möjligheten för en sådan problemställning att existera ens hypotetiskt och teoretiskt.

          Det är därifrån alla dessa förenklingar till förklaringsmodeller kommer: det är män, inte kultur; det är patriarkala strukturer, inte religion; det är arvet efter kolonialismen, inte realpolitik; det är orättvis resursfördelning, inte historiska skillnader i utveckling; och så vidare.

          De förenklar inte sin verklighet för att spara tid och ord. Istället är det så de faktiskt tänker och förstår verkligheten, och i det ligger de närmare de bokstavstroende fanatikerna än någon annan.

          Det är inte ljusbrytning i atmosfären som ger himlen dess färg, det är gud; det är inte några av människan uttolkade naturliga sammanhang som den materiella världen består av, det är guds vilja; det är inte en grym handling att stena den som bryter guds lag, det är barmhärtighet.

          Inte medvetet bedrägeri, inte cyniskt utnyttjande av godtrogna, inte något sådant då varje sådan tolkning bygger på antagandet att [Den Andre] egentligen i sin kärna är som [Jag/Vi]. Den andre är annorlunda och är sitt eget jag och sitt eget vi, och vi är den andres andre. Det är där våra Virtanens och Ernmans och Schyffertar slirar av banan – de utgår från att alla egentligen är lika och endast behöver upplysning om detta.

          För mig kom ögonöppnaren när jag läste en av hr Ehrenmarks skildringar från Nordafrika, där Sida, eller om det var Nida, hade byggt ladugårdar enligt svensk standard och levererat jordbruksutrustning enligt samma. Resultatet var, är (eller borde vara) självklart för alla utom en god människa.

          Det skall inte hindra oss från att debattera dem – det är publiken som det skall sås frön i, och det är Vox Populi som skall fås att fråga: ”Varför då?”, ”Hur menar du? Använd ord och exempel jag förstår!” samt den livsfarliga: ”Får jag se dina empiriska bevis?”.

          Kamratliga hälsningar,
          Rikard, lärare

          Svara
          • Svenne

             /  07/17/2016

            Reaktion på detta:

          • Trolletplit

             /  07/17/2016

            Mycket bra skrivit Rikard.

            Själv brukar jag råka ut för följande tanke
            ”Detta förstår väl alla ”
            Det kan gälla ekonomi, förväntade utfall på händelser mm. Jag vill inte gå in säga självklarheter tex.

            Men ofta så inser man i efterhand att en del runt omkring inte alls förstår och begriper.

            När jag inser att faktiskt besitter kunskap och analytisk förmåga som ligger i topp, så inser jag att denna känsla är samma känsla som Schyffert, Erhman Virtanen har.
            Skillnaden kan ju inte vara att jag vet att jag har rätt, de tycker ju dessa intellektuella giganter också, skillnaden måste vara att jag vet att jag KAN ha fel och fortsätter att diskutera, analysera och letar efter fakta.

          • Rikard

             /  07/17/2016

            Hej.

            Svar till Trolletplit:

            Jag skulle säga att skillnaden är (utan att ha träffat dig, så baserat på vad du skriver) att du vill veta vad som är sant respektive falskt, och under vilka omständigheter och förutsättningar, medan Schyffert et alles (han får agera galjonsfigur) vill vara den som har rätt, oavsett vad som (utifrån data, empiri, deduktion och induktion et cetera) är rätt.

            Jag känner igen reaktionen du beskriver: ”Det fattar väl alla?”. Nej, det gör vi inte. Jag fattar inte programmering, men jag vet att det beror på bristande kunskap i ämnet hos mig själv och inte på den kiselbaserade strukturella förtryckande bit-matrisen. Där är skillnaden.

            Kamratliga hälsningar,
            Rikard, lärare

          • Jans

             /  07/17/2016

            Glöm inte Ockhams rakkniv!
            https://sv.wikipedia.org/wiki/Ockhams_rakkniv

            De postmoderna teorierna är ofta så tillkrånglade och orimliga att du nog kan vara rätt säker på att Schyffert, Virtanen och de andra pizzaekonomerna och kulturrelativisterna har fel.

      • Lövet

         /  07/16/2016

        …möjligen tycker kulturvänstern att Ivan förtjänar 25 år i Gulag om det kan misstänkas att han inte är kommunist…

        Svara
  9. G

     /  07/17/2016

    http://folkbladet.se/nyheter/finspang/stadat-och-fint-i-centrum-om4218005.aspx

    När jag läser om det här fina exemplet på vad ett sommarjobb kan vara….har jag samtidigt något i bakhuvudet som vi läste om för några dagar sedan i DN…..
    ”Stockholms stad har anställt unga sommarjobbare för att öka stockholmarnas kunskaper om feminism”
    http://www.dn.se/sthlm/kd-maktmissbruk-att-sprida-kunskap-om-feminism/

    Svara
  10. G

     /  07/17/2016

    Ahhh han hade visst twittersemester precis som jag gissade, men avbröt semestern en snabbis…

    Svara
  11. G

     /  07/17/2016

    ”Fortsatt många fall av dödligt våld

    Det dödliga våldet ökade kraftigt förra året och var uppe på nivåer vi inte sett sedan 2007. I år har det varit fortsatt många fall av dödligt våld, visar siffror som Sveriges Radios ”I lagens namn” har tagit fram.”
    http://www.svd.se/fortsatt-manga-fall-av-dodligt-vald/av/tt

    Det lär nog inte heller minska inom en snar framtid, snarare risk att det blir värre.

    ”Amerikaner oroade över motsättningar

    En majoritet av amerikanerna, 63 procent, tycker att relationerna mellan etniska grupper i landet är dåliga överlag. 55 procent tycker att läget förvärras. Det visar en opinionsundersökning som Washington Post och ABC News har gjort, där drygt 1 000 amerikaner tillfrågats.

    Väldigt många, 83 procent, tycker att landets kommande president ska lägga mycket stort fokus på att förbättra relationerna.

    Fler tror att Hillary Clinton skulle kunna hantera saken bättre än Donald Trump. 58 procent har förtroende för Clinton i frågan medan 26 procent har förtroende för Trump. Donald Trump har fått ett rykte om sig att, under sin kampanj, använda retorik som skiljer etniska grupper från varandra.

    Opinionsundersökningen gjordes kort efter skjutningen i Dallas, där en svart man sköt ihjäl fem poliser på en demonstration. Demonstrationen var en reaktion på polisens ihjälskjutning av två svarta män i Louisiana respektive Minnesota.”
    http://www.svd.se/amerikaner-oroade-over-motsattningar/av/tt

    Oavsett vem av dessa två som blir president så kommer den som hamnar i TWH få det ganska tufft att göra…”America great again”.

    Svara
  12. G

     /  07/17/2016

    Haha. Fantastiskt text som är rolig och allvarlig på samma gång, wunderbar ❤

    http://www.expressen.se/kronikorer/johan-hakelius/kan-man-radikaliseras-utan-ett-eget-ansvar/

    Svara
  13. G

     /  07/17/2016

    Tove Lifvendahl….

    ”…..Så vad gör vi nu? Ännu vet vi inte allt. Ögonvittnen intervjuas vilket ger pusselbitar av en bild man helst aldrig hade velat se. Vi har fått ett namn på gärningsmannen, men i skrivande stund inte så mycket mer bekräftad information. Men när vi vet mer, och har uttryckt vår sorg och vrede, behöver insikterna bli djupare och omsättas i handling.

    I detta behöver vi skilja på det repressiva och det förebyggande. Båda delar är viktiga, och de motsäger inte varandra. Ett samhälle som värnar sitt och sina invånares frihet och säkerhet behöver reagera och signalera att våld i alla former är oacceptabelt. Det är handlingen som ska bedömas och bestraffas. Det gäller terrorattentat likväl som våldtäkter på festivaler. Inga ursäkter, inga relativiseringar.

    Men lika viktigt är förstås att försöka förhindra att våldet ens inträffar, och då behövs det förebyggande arbetet. För det behövs kunskaper och förståelse om hur processerna ser ut som får en ung man att våldföra sig på en kvinna, eller sätta sig i en lastbil och köra rakt in i en hop människor. Om detta skrev Alexandra Ivanov i februari efter en studieresa till Frankrike om förebyggande av extremism och terrorism.

    Så ja, man behöver försöka förstå gärningsmannen utan att ursäkta handlingen. Gäller det kvinnofridsbrott är det inte oväsentligt att veta om det övergrepp, som i sig är uttryck för en oacceptabel kvinnosyn, sker som en avvikelse mot kultur där kvinnor och män anses jämställda, eller som en bekräftelse på en uppfostran och kulturell syn på att kvinnor är underställda män. Då kan man också möta individerna där det kanske finns en möjlighet att förändra tankesätten. Om detta möte skrev sfi-läraren Anna Wennblad klokt för ett par veckor sedan.

    Det är lätt att bli modstulen. Dådet i Nice visar hur enkelt det är för en enda människa att ödelägga andras liv, beskära människors frihet. Men vi kan inte ge upp, eller resignera. Inte den här gången heller.”
    http://www.svd.se/vi-behover-forsta-utan-att-ursakta

    ”Inga ursäkter, inga relativiseringar.”
    Inte svårt alls egentligen ❤

    Svara
  14. G

     /  07/17/2016

    Svara
    • Jans

       /  07/17/2016

      Varför ger vi inte Turkiet EU-medlemsskap? Det verkar ju vara ett stabilt land där utvecklingen går mot modernitet, stabilitet och fred. Herregud att tänka sig att det ens finns på kartan att det där landet skall vara med i EU.
      Å andra sidan, kanske lika bra att de går med och så kan sansade länder (samt Sverige) gå ur. Så kan de ha det så kul i Bryssel sedan.

      Svara
      • T

         /  07/17/2016

        Turkiet och EU-medlemskap? Det är samma sak som Hitler och Tjeckoslovakien 1938. ”Fred i vår tid”

        Svara
  15. Frida Gustavlin

     /  07/17/2016

    Lustigkurren Arnstad är i farten som vanligt.

    Svara
    • Jans

       /  07/17/2016

      Som att stjäla godis från barn att sätta Arnstad på potten.

      Svara
  16. G

     /  07/17/2016

    AB Värdegrund….(tumme ner om ni röstar!)

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  07/17/2016

      Fruktansvärt cyniskt. Låt mig därför passa på att vara lika cynisk – hade Aftonbladets Sussanna Nygren tillåtits publicerat samma rapport om pappan hetat Mattias Larsson och varit kristet sekulär? Eller är det kanske så att utgivaren så hemskt gärna önskade ha en bild på det ”muslimska offret” av muslimsk terrorism?

      Jag tycker nog att Aftonbladet lika gärna skulle ha kunnat publicera bilder på de överkörda lemlästade liken, det hade varit journalistik på samma ”höga” nivå. Så att läsarna de facto fick se hur det såg ut, om de fått problem med sin värdegrund så kunde de ju alltid ha pixlat de kvarvarande anletsdragen.

      ”Världen är otäck, full av sorg. Människorna har blivit överkörda offentligt.”

      Lista på massakrer i Frankriker:

      https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_massacres_in_France

      Sedan Parispolisens brutala massmord på Algerier 1961, någonstans mellan 40-200 strök med så har Wikipedia listat följande angående massmord i Frankrike.

      9 fackarbetare och kommunister har mördats av polisen.
      46 i ickepolitiska massmord av relationsgalningar/psykiskt sjuka fördelat på fyra attacker.

      Totalt 55 döda fördelat på 55 år, en per år sedan 1961.

      235 döda och runt fem hundra skadade i fyra attacker av muslimer de senaste fyra åren, vilket betyder ungefär 60 gånger så många döda i massmord utförda av muslimska terrorister om det här håller i sig.

      /Frida

      Svara
      • Kristian

         /  07/17/2016

        ”Noga övervägd.”

        Minns en sketch från 80-talet någon gång. Två personer sitter och skriver maskin och hittar på olika rubriker. Det bästa de kommer på är en skandalhistoria om kungen och Grynet Molvig (för de som minns henne.) De diskuterar stämning och skadestånd. En av murvlarna plockar upp telefonen och ringer redaktören:
        ”Hallå? Jag har Grynet och kungen här, det blir en smäll på en halv miljon, kan vi ta det?”
        Lägger på luren.
        ”Okej, vi kör den.”

        Tror många längtar tillbaka till tiden Före Internet, när upplagorna var sådana.

        Svara
        • T

           /  07/17/2016

          Ja Grynet var en och en halv meter norsk snygging på 80-talet 😀

          Svara
      • Rikard

         /  07/17/2016

        Hej.

        Aftonbladet och journalistik är en oxymoron; annars har jag inga invändningar mot din analys.

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, lärare

        Svara
    • Jans

       /  07/17/2016

      Det är värre än cyniskt. Det är ju enbart för att han har ett muslimskt klingande namn som de publicerar såhär. Det är alltså politisk propaganda förklädd till vedervärdig slaskjournalistik. Verkligen charmigt av Aftonbladet.

      Svara
      • Jan

         /  07/17/2016

        Där är du något på spåren. De uppfostrande journalisterna, som den politiskt korrekta Sofia här, vill relativisera rasismen i dådet genom att framhålla att också rasifierade, eller muslimer, blir offer.

        Svara
  17. Jan

     /  07/17/2016

    SD-förakt igen från Patrik Lundberg. Den här adopterade koreanen verkar lida av ett djupt SD-komplex. Allt ont i tillvaron måste tillskrivas SD om man ska tro Patrik. Min tro är att det ligger något annat i botten. Det kanske inte alltid är så lätt att växa upp som adoptivbarn.

    http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/patriklundberg/article23185886.ab

    Svara
    • Patrik Lundberg har väl personligen haft Jimmie Åkesson som lärarvikarie i gymnasiet? De är från samma stad åtminstone

      Svara
  18. Alice i Underlandet

     /  07/17/2016

    Äh, lika bra ge upp… Come be PC!

    Svara

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: