Kämpa!

Igår var en smått surrealistisk dag på twitter, jag pallade inte ens kolla upp de olika sakerna som dök upp utan noterade bara att det gamla vanliga gänget var igång så att säga.

jenny bengsson näthatar niklas svensson

Jenny Bengtsson. Som vanligt. Och som vanligt så är det män hon hatar loss på även om hon den här gången försöker maskera det som om det är Expressens Niklas Svensson som står i skottgluggen. Det är det inte som ni ser. Vet inte vad som föranledde den senaste spyan från henne, förmodligen inget alls, det behövs liksom inte för näthatare av rang, de bara blåser på.

niklas svensson och lisa andersson manshatare

Men jag TROR att det här var det som triggade henne. Att han spred att en kollega på Public Service beter sig sådär offentligt.

Visst är det märkligt ändå, när folk skriver ner sina kloka tankar offentligt på twitter så VILL man ju att fler ska se dem? Annars kan man ju skriva dem på en Post It-lapp bara och ha hemma? Att skriva offentligt på twitter och INTE vilja att så många som möjligt läser är som att köpa dator bara för att kunna lägga patiens…

Måste ju vara rena drömmen för en som skrivit kloka tweetar, som Lisa och Jenny gör, att just Niklas Svensson sprider orden man skrivit? Han har ju en bit över 100k följare på twitter? Jag skulle bli jätteglad om han spred något jag skriver på twitter, speciellt om det är ett ställningstagande i en för mig viktig fråga!

Men vad händer? Jo man ger sig alltså på Svensson som sprider deras klokskaper! Och alla andra som undrar varför man ger sig på honom och inte den som skrev klokskaperna från början vilket givetvis hade varit det normala från normala människor. Men de är väl normbrytare antar jag…

edward blom

Edward Blom, han tycker det är hemskt med allt näthat. Det är väl ett inte så kontroversiellt ställningstagande? Vem ställer inte upp på det liksom?

Det är en hel del som inte ställer upp på det som man kan se, här är några från hans tråd

edward blom1

Nyberg som ”hatar intolerans och normer och mycket mer” enligt sin twitterbio verkar inte ha ett ord att säga om Bengtssons spya alls utan felet är Svenssons av någon anledning.

edward blom2

Blom ber om exempel men får givetvis inget. Och det finns ingen fråga som kvarstår eftersom den som han vill ha svar på har han fantiserat ihop alldeles själv baserat på den märkliga logiken att bara för att Blom sagt att han inte sett något från Svensson så ska det betyda att det inte finns alls. Det är rena fantasifoster från Persson. Och han får ju chansen att visa upp? Blom ber ju om det flera gånger? Är ju bara att slänga fram en packe tweetar eller annat från Svensson så blir det ju tyst?

edward blom3

Ja, de är verkligen konstiga, Svensson tar en dump av rena hattweetar och då är det helt plötsligt HAN som skrivit hat? WTF? Nu pratar vi normbryteri på riktigt!

edward blom4

Herr Persson försöker med lämplig härskarteknik byta fokus från den riktiga frågan. Jag har inte letat upp hans grundliga förklaring då jag misstänker att den är i samma klass som tweetarna från honom. Hittar ni den grundliga förklaringen och den kan tolkas som någorlunda vettig så säg till.

edward blom5

Ingen fattar någonting alls utom vissa upplysta som dock aldrig nämner det som Svensson dumpat. Inte en stavelse av det nämner de. Och inte vill de upplysa om vad andra inte fattar heller. Måste vara jobbigt att vara ensamt geni på toppen.

De fattar precis att det såklart är dubbla måttstockar som gäller, en som till exempel Bengtsson får vräka ur sig precis vad som helst från sin stackars förtryckta position i riksdagen och som ombud för HRF:s största avdelning. Jätteförtryckt är stackars Bengtsson där hon krälar i smutsen allra längst ner på samhällsstegen medan hon lyfter lön från riksdagen. Inte mer än rätt att hennes lilla ynkliga riksdagslön går till att författa sådär kloka tweetar som hon öser ut   :-/

edward blom6

Hetsandet finns bara i hennes fantasi. Han sprider ju bara klokskaper som de skrivit offentligt på twitter? Hur kan det vara att hetsa? Hetsar jag mot Nellie nu när jag visar upp det hon skriver? Hänger jag ut? Knappast va…

klenell

Man häpnar…

klenell1

Jo, det är exakt samma sak…

klenell2

Man säger ”alla” av ren lathet och bekvämlighetsskäl. Man slipper namnge samtliga och vill försöka komma undan med att man just inte gjort det.

klenell3

Ja tack, folk får gärna sluta vara dumma i huvudet!

klenell4

klenell5

Kan inte hålla med mer, det är extremt orimligt att säga sådana saker. Och det är också därför de allra flesta inte gör det heller utan ett mycket litet fåtal… Om ens någon har sagt sådär…

Niklas Svensson har säkert saker man kan anmärka på, som alla har, men att han visar upp rent hat som skrivs offentligt är inte en av de sakerna.

Ni vet Jack Werner, hatjägaren som jag har nämnt ett par gånger tidigare? Han har också engagerat sig mot hatet som skrivs

jack werner och niklas svensson

jack werner och niklas svensson1

Nej förlåt, det kommer ju inte från ”rätt” personer. Ingen skärmdump och en vass kommentar om näthatet som florerar på Public Service. Cirkulera, här finns inget att se. Men det där med Nils Karlssons tweet om IS, jag förstår att det är lockande att dra upp en sådan med jämna mellanrum från en politiker som har hög svansföring inom vissa områden. Nu gillar jag Karlsson, han är oftast trevlig på twitter om man frågar honom och han har skön humor och viss självdistans till skillnad från många andra politiker och journalister.

Han hänvisar till Bakjours twitter, jag tar bara upp någon därifrån som visar hur knasigt man resonerar, gå in på länken för att se samtliga

bakjour och niklas svensson

De menar att det är hämnd för att Lisa, ni vet den lilla stackaren som hatar alla män och varit anställd som programledare på Public Service, frågat Svensson om det var drevdags igen när han drog upp Karlssons tweet. Möjligt att det är hämnd men om man har den ryggsäcken som Lisa har så kanske man ska vara lite mer ödmjuk? Ska det ha någon betydelse om man har 1100 följare eller 100k följare? Man kan ju inte ge sig på Mike Tyson och veva om man är fjäderviktare och tro och hoppas att man inte åker på en snyting bara för man är liten och lätt? Vill man inte fajtas med tungviktare så kanske man inte ska ha egen skit i bagaget? OM man ändå ger sig in i ringen så får man allt se till att ha bra fotarbete så man kan slå tillbaka.

Noterar Bakjour styrkeförhållandena när ett ägg med 25 följare vräker ur sig något mot en journalist/politiker/tyckare/artist som svarar med dump på annan skit från just den personen? No? Det är inte ett dugg synd om Lisa bara för hon är arbetslös journalist med 1100 följare. Man kan notera att inte heller Bakjour med ett enda ord nämner vad Lisa skriver rakt ut i offentligheten, det har de inga problem med alls tydligen utan allt verkar vara som det ska…

Sen fajtades Virtanen mot Ranstorp också, det gick inget vidare för Virtanen och då är jag snäll när jag skriver så. Det var mycket underhållande läsning men det får ni leta upp själva.

Jag kan dock notera att några verkar ha vaknat till lite när det handlar om den galna radikalfeminismen, gäller på twitter men också i media i övrigt. Som till exempel Caroline Dahlman på Kristianstadsbladet, ”Manshatarna är feminismens största fiender”.

Jag ska inte skälla nu när de verkligen tar tag i problemet för det är verkligen efterlängtat! Men jag kan inte sluta undra varför man vaknar och rycker till just nu? Det har ju sett likadant ut i många år? Finns INGET som skiljer sig i radikalfeministernas retorik nu och för 6-7 år sedan. Absolut inget alltså, det är exakt likadant. Så varför vaknar man nu helt plötsligt?

Hela den här bloggen är full med just sådant från de senaste 4 åren och det enda erkännandet jag har fått var Helmersson som i en ledartext kallade bloggen ”en osympatisk antifeministisk blogg”. Bara för att jag visar upp vad de säger och tycker…   😛

Jag förstår ju varför han var tvungen att skriva så, drevet mot Svensson nu visar ju exakt vad han hade drabbats av om han inte gjort det.

Men alla ni inom media som nu börjar slå upp era blå, var var ni när galningarna började diktera vad andra skulle tycka och tänka? Det är ju NI som gett dem makten att göra som de gör? Hela den här bloggen är proppfull med ren idioti från dem, fritt fram att bara ta och börja rota. Ni behöver inte ens fråga om lov eller säga till, bara använd så mycket ni vill!

Man anställer dem fortfarande inom media, för SVT och SR är det en merit och ses som särskild kompetens att vara radikalfeminist. Jag har tidigare nämnt att Public Service kommer att råka ut för haveri efter haveri just på grund av det. Och jag har fått helt rätt, de har räknat hudfärger och penisar med en nit som hade gjort Prussiluskan avundsjuk. Näsviseförmedlingen smyger runt i korridorerna och uppmuntrar det sjuka beteendet. De smyger runt där för att de kan och får göra det eftersom ingen journalist frågar vad fan de har där att göra. Det är knäpptyst i media. Expressen, Aftonbladet, DN och SVD och Public Service har mängder med krönikörer och journalister som varje gång de skriver pumpar ut exakt det som några nu börjar reagera på. De anställs just nu sådana vars enda kompetens är radikalfeminism. Barnkanalen matar ut samma sak varje dag och målet för deras propaganda som de pumpar ut är de ivriga små ögonen som tittar på kanalen ensamma utan föräldrar som säger något. Journalister är tysta förstås…

Nu får man betala priset för undfallenheten när man tillät radikalfeminismen att kapa feminismen för man har inte med en enda stavelse protesterat mot det. Man har tvärtom hyllat den maximalt. Till exempel Lindström på Expressen kallar en (guess who…) som kan trä på en kondom på benet för feministiskt geni.

Dags att vakna nu? Hoppas det inte är försent bara. Vi som har visat upp galenskapen under många år har ju av journalister och media belönats med stämpeln kvinnohatare, rasister, sexister, osympatiska med mera medan sådana som Jenny Bengtsson har försvarats med näbbar och klor när hon spyr ut skit från sina olika plattformar.

Men inget kommer att hända nu heller som vi kan se av diverse journalisters ivriga arbete med att förminska och bagatellisera just rent hat bara för det kommer från ”fel” personer. Då är de helt plötsligt genuint ointresserade av något mer än att leta ursäkter och försöka släta över. Ungefär som hatjägaren gör, ”privat frustration” blir helt plötsligt ett gångbart försvar. Då blir ”styrkeförhållanden” viktiga helt plötsligt. När de som nu är ”fel” människor själva utsätts för något står de däremot ivrigt i givakt med högaffeln redo. Då är inte bakgrund, ”privat frustration” eller ”styrkeförhållanden” viktigt alls helt plötsligt.

Man får tycka mycket och vad man vill om till exempel Niklas Svensson men det han förtjänar just här är inte ett hatdrev utan en medalj för att han sent omsider faktiskt reagerar på all skit som tillåts och dessutom uppmuntras! Tänk om fler vågade göra det, låt vara fem över tolv, det vill säga kanske försent, men ändå? Om fler hade gjort det för många år sedan hade vi kanske sluppit det värsta nu? Då hade sådana som Bengtsson varit den lilla människan hon förtjänar att vara ute i periferin och inte en maktfaktor i riksdagen som cyniskt utnyttjar varje tillfälle att spy.

MVH

Den osympatiska bloggen

Lämna en kommentar

99 kommentarer

  1. MiT

     /  07/18/2016

    Svara
    • Liten

       /  07/18/2016

      Det finns få saker som är mer patetiska än feministiska män. Jag kännder mig nu dummare efter att ha läst den här texten och allt är Klenells fel.

      Svara
      • Jans

         /  07/18/2016

        Ja alltså, det som är så bra med Niklas retweet av Lisas skit är att det lockar fram en massa patetiska twitterriddare till feministmän som visar hur extremt fjantiga, osammanhängande och otrevliga de är. Grumliga troll som spricker i ljuset av logiska resonemang.

        Svara
    • Bo

       /  07/18/2016

      Klenell är uppenbarligen motståndare till yttrandefrihet (om du inte håller med eller har rätt åsikter). Vart kom drapan om kvinnohat mot TT ifrån? Personen var alltigenom saklig och trevlig. Me, men, håller med föregående talare. Finns starka inslag av vit-riddare syndromfrån tex Klennel. Sedan, som sagt, om man skriver på twitter blir det offentligt så jag fattar inte vad man väntar sig, alla kan läsa och alla kan kommemtera (i alla fall till att börja med). Men det börjar märkas att många blivit less på alla generaliseringar och underliga påståenden från diverse feminister.

      Svara
      • Jans

         /  07/18/2016

        Precis, att böla för att man själv eller någon annan blir retweetad eller citerad på twitter måste väl vara höjden av patetik?

        Svara
    • Svenne

       /  07/19/2016

      En till:

      Svara
    • De måste skriva på någon bisarrobok om ”Mig och mina näthatare” på Galago. Den enda förklaringen jag har.

      Svara
  2. Jerry

     /  07/18/2016

    Frågade Jenny Bengtsson om hon skulle säga så till sin pappa; Att han är dryg, storhetsvansinne, testosteronstinn, dum i huvet och ett kräk. Fick naturligtvis inget svar. Det som slängs ut tanklöst kan inte försvaras logiskt.

    Svara
  3. Jans

     /  07/18/2016

    Notera att eftersom alla twitterriddare tycker att det är till nackdel för Lisa Andersson att Niklas retweetar så betyder det ju att de själva tycker Lisas tweet är pinsam och dålig. Niklas gör ju nämligen ingen värdering i sin retweet. Värderingen gör ju snarare Lisas försvarare och de kommer uppenbarligen till samma slutsats som alla oss andra samt de flesta svenskar som ogillar hat; nämligen att det är till nackdel för Lisa att få tweeten spridd. Sedan rycker de ändå ut och försvarar rätten att få hata alla män. Det blir ologiskt.

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  07/18/2016

      Lisa är 34 år gammal, varför beter sig hennes beskyddare som att hon är omyndigförklarad?

      Om hon nu ägnar sig åt att offentligt förolämpa en branschkollega så får hon allt ta att det kommer ett offentligt svar. Det finns så många ordspråk som passar det här bråket som handen i handsken.

      Är man med i leken får man leken tåla.
      Som man bäddar får man ligga.
      Skrattar bäst som skrattar sist.
      Man kan inte både ha och äta kakan.
      Kasta inte sten i glashus.
      Hämnden är ljuv.
      Gräv inte upp större sten än du kan bära.

      /Frida

      Svara
  4. Ivar L

     /  07/18/2016

    Jag vet inte om ni minns men i sviterna efter Charlie Hedboattacken lyckades Galago få det till att de också var utsatta för en liknande hotbild. Klenell var en som höll på att tramsa med detta. Eller tramsa är ett för snällt ord, han och Galago försökte påskina att de på något sätt vara samma slags hjältar och yttrandefrihetskämpar när de i själva verket är raka motsatsen. Fegisar som aldrig skulle våga publicera något som är kontroversiellt på riktigt. Som t.ex. Dan Parks.
    Här kan man läsa hans uppblåsta självgodhet:
    http://www.aftonbladet.se/debatt/debattamnen/medier/article20133798.ab

    Svara
  5. Jan

     /  07/18/2016

    Det här är ett kardinalfel hos feminister. I grunden är feminismen en svaghetsideologi. Ett kännetecken på det är att de kräver tolkningsföreträde och inte tål kritik eller ifrågasättande. Problemet är att man inte kan vara jämställd och samtidigt kräva tolkningsföreträde.

    Ger man sig in i debatten får man debatten tåla gäller inte för feminister. De hycklar och spelar på ridderlighetskomplex när de blir trängda: Stora stygga Niklas är elak. Stackars lilla Lisa är det synd om. De blir så att säga ”lilla gumman” när de passar dem. För att i nästa situation kallas en stark kvinna…

    Svara
    • Jans

       /  07/18/2016

      Precis på pricken. De väljer helt enkelt att vara ”lilla gumman” när det passar. Hela rasifieringsdebatten handlar om likartat tänkande. I båda fallen befäster de precis de tankemönster om över/underordning som de påstår sig vilja bryta.

      Svara
  6. MiT

     /  07/18/2016

    I den här tråden kan man se lite av fighten mellan Ranstorp och Virtanen

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  07/18/2016

      Virtanen har en gedigen bakgrund som nöjesjournalist på Aftonbladet, han har vänt coola skivor på coola barer på Södermalm, han har bott några år i den hippaste av städer, New York, på Aftonbladets bekostnad, hur kan man ifrågasätta denna kompetens?

      /Frida

      Svara
      • Jan

         /  07/18/2016

        Hur kunde Aftonbladet skicka den pajsaren till New York? Det hade varit bättre om de skickat en vaktmästare eller någon ur städet istället. Nu har de kreddpajasen Per Bjurman på plats där sedan decennier. Det enda han pysslar med där är rapporter från NHL-matcher som går mitt i natten svensk tid.

        Svara
  7. Jerry

     /  07/18/2016

    Manshatarna är inte feminismens fiender. Jag är feminismens fiende. Den så kallade radikala feminismen utgör motorn i maskineriet. Den ger energi åt något som annars skulle vara en dämpad diskussionsklubb. Kanske lite snack om löneskillnader men kvinnor fick rösträtt för hundra år sedan. De utgör 70% av de som tar högskoleexamen. Borde inte finnas mycket att tjafsa om. Nu handlar det istället om att skaffa privilegier vilket radikalfeminister är bra på. Deras tjat om manliga maktstrukturer och ett illasinnat patriarkat börjar sätta spår. I Nottingham har man drivit igenom en lag så att män som visslar efter kvinnor kan dömas för hatbrott. Inte ens Roks tog mycket skada av att de lierade sig med galna professorer och jagade satanister. De är lika radikala som alltid. Den som kan krossa feminismen borde vinna nobelpris. Det är nämligen ett virus som alltid kommer tillbaka.

    Svara
    • Kristian

       /  07/19/2016

      Massinvandring och Kalifat skulle kunna lyckas.

      Svara
  8. MiT

     /  07/18/2016

    Svara
    • Jans

       /  07/18/2016

      Alltså, Rädda Barnen…
      Nu igen. Vad är det för fel på dem?

      Svara
    • Liten

       /  07/18/2016

      Som om det inte har funnits andra imperier och härskare genom historien som inte varit vithydade?

      Svara
    • Jan

       /  07/18/2016

      Rädda Barnen vill verka fina men, precis som zigenaren utanför Konsum, borde de vara enbart tacksamma när någon lägger pengar i deras tiggarkoppar.

      Svara
  9. Jans

     /  07/18/2016

    Jesus verkar funka bättre än Eliassons armband:
    http://www.varldenidag.se/nyheter/inga-sexuella-ofredanden-pa-gullbrannafestivalen/Bbbpgn!n4W2edSEODsiU90kMqsdw/

    OBS, jag missonerar inte, är inte troende men det är rätt talande ändå. Naturligtvis handlar det om avsaknad av alkohol också men inte enbart.

    Svara
    • Kristian

       /  07/19/2016

      Som ateist får jag säga: bra jobbat! Det finns kulturskillnader.

      Kanske är det tydligt kristet och mindre avklätt, så att vissa ”element” går någon annanstans?

      En del skämta om ”kristen” musik, men elementen torde inte bry sig om den aspekten. (Min musiksmak slutar 1910, så det är bäst att jag ingenting säger.)

      Svara
  10. QED

     /  07/18/2016

    Får vara snäll med programledaren – Lisa mår lätt illa.

    http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=5840055

    Svara
  11. Jans

     /  07/18/2016

    Enligt Ledarsidorna blir det inga modulhus:
    http://ledarsidorna.se/2016/07/att-gora-en-pasok/

    Vet inte om det stämmer men senast för ett par dagar sedan lade jag märke till att jag inte ens såg några förberedande markarbeten på den plats nära där jag bor där det skulle stå ett helt kvarter modulhus klara till hösten.

    Svara
    • Modulhus ansåg inte som tillfälliga utan mer permanenta eftersom de skulle kräva indraget vatten, avlopp, elektricitet, räknas hålla mer än fem år och och då blir krav på vanlig bygglov med hela planeringsgången med överklagningar, stadsplanering mm.
      Där rök den tanken, i alla fall vissa mera ”negativa” kommuner..

      Svara
      • Ivar L

         /  07/19/2016

        Risken finns att det blir något ännu sämre. Migrationsverket verkar vara kapabla att göra precis vad som helst och köra över precis vem som helst (utom sina kompisar i politik och media) så det gäller att hoppas…

        Svara
  12. lavazza1891

     /  07/18/2016

    Crybullies är ett passande epitet på många vänstertwittrare.

    Svara
  13. Frida Gustavlin

     /  07/18/2016

    Trygga lugna Sverige.

    Man dödad i Kista, lite senare samma dag, en man dödad i det angränsande området Akalla. Oklart om det finns ett samband, men låt oss hypotetiskt säga att det inte finns ett samband. Två unika mord på en dag. I Kista bor det ca 12000 invånare, i Akalla 8600, totalt lite drygt 20000 med en normalsvensk mordfrekvens, viktat mot rekordmördaråret 2015, så dödas var 77000:e person avsiktligt av en mördare.

    Detta betyder lyckligtvis att dessa två områden har fyllt sin mördarkvot för de kommande 7,5 åren. Dags att gå ner på Konsum och hämta bananlådor, imorgon bokar jag flyttbil.

    /Orts-Frida

    Svara
  14. Gorby

     /  07/18/2016

    Åsa Lindeborg recenserar Niklas Svensson
    http://www.aftonbladet.se/kultur/article21250689.ab

    Svara
    • Dreadlock

       /  07/18/2016

      En stor kulturredaktion , genom Linderborg, på en av landets största kvällstidningar återger en barnslig twitterdiskussion . Och alla normalbegåvade inser direkt att detta är en såpopera orkestrerat av förespråkarna av feminint revirpinkande av problemformulering.

      Något annat värde finns inte. Det är ett rättframt försök att offentligt kränka och försöka intimidera en meningsmotståndare bortom all journalistisk heder.

      Tycker ändå, att det borde fortsätta ! Trollen lockas fram ur hålorna en efter en. Och vi vet alla vad som händer med troll i strålkastarljuset. Linderborg har just visat hur man ska göra, allt bara sprck från topp till tå. Vi vill se fler troll i gammelmedia , som vågar visa upp sig själva. Kom igen !

      Svara
    • Dreadlock

       /  07/19/2016

      Linderborg : ” En journalist måste naturligtvis få ha åsikter, det är förutsättningen för att man ska vara intresserad av sitt jobb. Men om man så tydligt bedriver ensidig åsiktsbildning i sociala medier, får man räkna med att det försvårar möjligheten att betraktas som oförvitlig i sin yrkesutövning. En journalist bygger sin trovärdighet även på Twitter.”

      Sorry, Linderborg. Pröva annan metod än ” oförvitlig i sin yrkesutövning” . Det har ju inte funkat för dig, och det kommer knappast att funka genom dina tweets heller. In MHO så borde du snarast slänga dig in i nästa vägg . Men det tycks du gjort redan på egen hand, utan hjälp av någon – Än dig själv

      Svara
    • G

       /  07/19/2016

      ”Han gillar inte Zara Larsson, 17 år, och skärmdumpar därför nåt hon sagt med en otydlig kommentar. Sen lutar han sig tillbaka medan svansen attackerar henne – utan att han kan belastas för det.”

      Va ? Hur vet hon det.?
      Snarare nog så att han inte gillar hennes tankesätt och det hon skriver speciellt mycket, och är en verkligen ensam om det ? Nej. Själv ”gillar” jag inte ofta det som Åsa Lindeborg skriver, för att jag helt enkelt inte håller med. Men jag har aldrig träffat henne, så hur ska jag veta om jag gillar henne. Att ogilla en person bara baserat på vad personen skriver, står politiskt osv..är inte alltid klokt.

      ”Sen lutar han sig tillbaka medan svansen attackerar henne?”
      Niklas är väl en människa…och människor har ingen svans. Annat om han vore en katt.

      Jag har heller inte träffat Zara så allt jag kan säga är att jag inte gillar hur hon uppför sig i sociala medier, hennes sätt att tänka om en del levande saker osv osv…för det är liksom den enda sidan jag och andra ser från henne om jag inte väljer att lyssna på hennes röst när hon sjunger. Hon har säkert fina kvalitéer precis som alla andra, även om de kanske är lite svåra att se med blotta ögat. Skrev jag positivt om Zara nu i dessa hatande tider ? Osäker.

      Svara
  15. Mitt tioåriga barnbarn sa att man kan inte hata män för de är ju halva världen och hatar kvinnor män blir det inga fler barn.
    Hon är inte gammal nog för att förstå hur hata män skriket och ändå vilja bli med barn med sperma från en man hänger ihop.

    Jag hänger inte heller med .Men man kan kanske snart klona sig?

    Svara
    • Dreadlock

       /  07/18/2016

      10 årig tjej med funderingar om ”hat” och ”män” i samma mening . Det låter mycket sorgligt på något vis. Som 10 åring ska man väl inte behöva bli konfronterat med sådana frågor (Till att börja med) ?

      Svara
      • Lövet

         /  07/18/2016

        Det ingår i läroplanen ”Tusen gånger starkare” tvångsvisas med efterföljande värdegrundsdiskussion i sexan.
        Dock går det inte alltid så bra – ibland revolterar tack och lov killarna…
        …och låter lärarna veta vad de tycker om budskapet (och de som levererar det).
        Det finns hopp!

        Svara
      • Har man äldre syskon blir man snart medveten om det ena och det andra.

        Hennes äldre syster + fosterbarnen, 2tjejer, diskuterade ev viss Zara Larsson, för och mot och mot vann. Att hata är dumt.
        I den kommunala skolan läser fosterbarnen DN och kvällstidningar, de har tidningarna i stället samhällskunskap. Samt filmvisningar, namn vet jag dock inte. Så de var informerade.

        Barnbarnen däremot går i den feministfria engelska skolan så de var inte så inne med verkligheten. Den skolan hoppar över genusfostran.

        Nu ska även fosterbarnen börja på engelska skolan/ en annan friskola, skolor med böcker. Någon måtta får det vara.

        Svara
        • Min son hade mattedagis, helt befríat från genus. Han kunde multiplikation när han började ‘nollan’

          Svara
          • Kristian

             /  07/19/2016

            Det finns hopp!

            (”Mattedagis,” låter som någonstans frugan kan vara när maken är ute med hunden.)

        • Dreadlock

           /  07/18/2016

          Elina

          Tack för den.

          Svara
  16. michael

     /  07/18/2016

    Dessa könsrasistiska manshatande feminister borde få en medalj av oss som är kritiska mot feminismen,deras stolliga idioti är som att få julklappar året runt,där dom visar upp vad feminism egentligen handlar om dvs könsrasism och manshat.

    Svara
  17. Jag är tveksam till om det faktiskt är manshatarna som är feministernas värsta fiender. Det kan nog lika gärna vara islamistälskarna. Å andra sidan är det väl samma personer…

    Svara
  18. Svenne

     /  07/18/2016

    OT: ”Över 300 bilar har brunnit i Sydsverige i år”

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  07/18/2016

      300 bilar!

      Vad kostar det försäkringstagarna i ökade kostnader för premier? Säg att bilarna till största del är gamla skrothögar, typ en tio år gamal Toyota, så ligger försäkringsvärdet gissningsvis omkring 40-50 lakan. Det betyder i runda slängar 13,5 miljoner.

      Vad säger den siffran?

      En bilföraäkring ligger på omkring 5 lakan per år. Säg att 50% av det är vinst för försäkringsbolaget, det är mycket högt räknat. Alltså 2500 spänn. Det betyder antingen att försäkringsbolagen, sett som en enda organism behöver ha en skadefri kund i 540 år för att täcka kostnaden för bränderna, eller 540 kunder extra går skadefria under ett år, eller att de helt enkelt höjer premierna på bilförsäkringarna.

      De senaste fem åren har knappt 1300 bilbränder per år anlagts i landet. Ungefär 6500 bränder totalt. Med samma påhittade schablonberäkning på 50 lakan per kärra ger det en kostnad på cirkus 325 miljoner, eller motsvarande med samma påhittade vinstmarginal, vilket då motsvarar 130000 ”försäkringstagarår”.

      Jag räknar med all sannolikhet helt fel med mina påhittade siffror. Men med all sannolikhet räknar jag på tok för lågt. Rätta mig gärna om jag har fel.

      Har julgranen brunnit upp?
      Nä, men 6500 bilar har det.

      /Frida

      Svara
    • Ivar L

       /  07/19/2016

      Det slog mig att den här typen av egendomsbrott, liksom stölder och rån som inte slutar med grovt våld kostar samhället mycket lite och ger vinst åt alla som på olika sätt arbetar med att laga, reparera och sälja det som själs eller förstörs. Mycket sällan är det statens eller kommunens egendom som förstörs (skolbränder drabbar dock rimligen kommunkassan). Detta är därför ofta win-win för vandalerna/tjuvarna och stora delar av näringslivet. Därav det mycket svala intresset att lösa egendomsbrott av det här slaget. Det är ingen viktig person som förlorar pengar på det helt enkelt.

      Svara
      • Frida Gustavlin

         /  07/19/2016

        Ja, försäkringsbolagen är väl knappast ledsna, de kompenserar ju bara med höjda premier.

        Svara
  19. Svenne

     /  07/18/2016

    Meanwhile in Sweden: Feminister hatar svenska män…

    ”Preventivmedel är inget för muslimska familjer och kvinnans uppgift är att säkerställa den fortsatta tillväxten av landets befolkning. Turkiets president Erdogans senaste uttalande i befolkningsfrågan har fått landets kvinnorättsaktivister att rasa.
    – Folk pratar om preventivmedel, om familjeplanering, men ingen muslimsk familj kan förstå eller acceptera det. Som Gud och den store profeten säger, bör vi inte lägga oss i den saken, sade president Recep Tayyip Erdogan i ett tal i Istanbul på måndagen rapporterar The Guardian.”

    Svara
    • Ivar L

       /  07/19/2016

      Vad säger ni, visst skall vi ge visumfrihet till Turkiet?
      Lika bra att slå till med EU-medlemsskap också?
      Den som ändå hade en brexit att trösta sig med.

      Svara
      • Turkiet kan bli ett nytt svenskt län, så kan pengarna snabbare och effektivare omfördelas till turkarna.

        Svara
  20. Svenne

     /  07/18/2016

    OT: Tillbakakaka…

    Svara
    • Kristian

       /  07/19/2016

      Klagomål från vänstertwittrare om ”maktmissbruk” och att ”hänga ut” om 3, 2, 1 …

      Svara
  21. Svenne

     /  07/19/2016

    OT: Daily Star skriver om yxmannen…

    Svara
  22. MiT

     /  07/19/2016

    Är trist för henne men är det för mycket begärt att en 35-åring tänker efter före? Mycket koftvirkande är det. Jag kan inte tycka det minsta synd om henne faktiskt, hade hon varit 15 så visst men nu är hon 35. Nästa gång hon vill skriva skit är det bäst hon gör det på en post it-lapp helt enkelt. Det här är det helt vanliga och mycket enkla begreppet ”Orsak och verkan” som hänt helt enkelt. Finns många som borde lära sig det…

    Svara
    • Ivar L

       /  07/19/2016

      Lisa Anderssons svar säger väl allt man behöver veta? Hon såg sin chans att bli twitterkändis via Niklas Svenssons större kändisskap genom att spela offer. Hade hon på riktigt tagit skada av (den alltid lika osynliga och svårskärmdumpade) hatsvansen så hade hon naturligtvis inte fortsatt denna debatt med ännu större styrka dagen efter. Då hade hon suttit hemma med en balja glass och tittat på dåliga TV-serier under en filt.

      Svara
    • G

       /  07/19/2016

      @MIT

      Tror du Niklas läser din blogg och möjligen detta blogginlägg ? Man kan ju hoppas det, nu när kollegor och ”sociala medier experter” vänder sig emot honom.

      Jag hoppas innerligt att Niklas inte får kalla fötter och börjar dra ursäkter om att det var dumt att retweeta. Jag har & kommer aldrig att hata eller hota mot någon, men om jag så hade en twitter med 10 miljoner följare som vissa kändisar, skulle jag inte dra mig en sekund av att retweeta sånt som JAG tycker är bra/dåligt/idiotiskt/korkat. Det är min twitter och folk ska ge fan i och säga vad jag ska tweeta/retweeta eller inte. Punkt.

      Det kan väl inte vara en nyhet för Lisa att det faktiskt finns folk som njuter av att hata och hota andra, och om det är så att en tweet som hennes manshatande tweet får spridning, då får hon som en vuxen 35-åring ha i åtanke att det kan hända att det här tyvärr kan slå tillbaka mot henne på ett inte så trevligt sätt. Men det verkar dessvärre som att det var viktigare för henne att skriva så som hon faktiskt gjorde för att få ut ”sitt budskap” om män, och inte bry sig en sekund om att det skulle kunna starta en ”shitstorm” mot henne istället, men sedan väljer hon att peka finger på folk som retweetat och påstå att de har något ansvar, bara för att det tyvärr finns idioter som väljer att hota och hata mot henne.

      Jag kan bara säga att jag hatar hotare/hatare lika mycket som Lisa och i stort sätt alla andra normala människor. Själv så hatar jag även själva ordet ”hata”, jag tycker det är mycket starkt och ska användas sparsamt, men ibland finns inget bra alternativ att beskriva något som man verkligen verkligen inte gillar, än att använda det ordet.

      ”Jag hatar kvinnor. Men det visste ni ju redan. Alla kloka människor hatar nämligen kvinnor. Speciellt en kväll som denna…..

      ”Kvinnor är terrorister. Kvinnor mördar. Kvinnor våldtar. Kvinnor trakasserar. Kvinnor är en samhällsfara.”

      Alla dessa påståenden går att styrka med händelser från verkligheten, exakt på samma sätt som Lisa skrev om män som gör/gjort det samma, det går också att styrka (ingen nyhet). Fast har ännu inte hittat nåt om kvinnor som hatar 5-åringar med hjärta för utsatta, men nånstans i världen finns det säkert en kvinna som gör det också. (sen var det inte hat mot 5-åringen, utan kritik mot pappa Landin är allt jag sett, men män är ju så hatiska så varför inte mot 5-åringar också!)

      MEN, varför skulle någon tweeta ut sånt som ovan om män/kvinnor, om syftet INTE är att provocera -> som (hallå!) givetvis även triggar igång alla dessa näthatare/hotare som finns på nätet, då kan inte jag svara på vilket positivt resultat som en sådan tweet om män/kvinnor skulle ge. Det är bara att se reaktionerna på twitter, folk kallar andra för de mest otroliga saker och klistrar epitet som aldrig förr. Är det kanske det som är själva syftet, att det är roligt att se folk bete sig lika idiotiskt och hatiskt mot varandra som tweeten var idiotisk ?

      Även om…
      1.) folk säkert skickar mejl där de skriver ”fan va bra, jag håller med om precis allt om det du sa om män/kvinnor, att inte alla ser det är ju sjukt.”

      2.) så finns det andra som gör precis tvärt om och skickar något annat ”fy fan för dig, du förtjänar att låsas in och ruttna ditt förbannade…..” eller vad de nu skriver.

      Min reaktion är ungefär så här…
      ”jag skrev något och fick hat och hot från anonyma människor jag inte känner”
      ”är du förvånad ? ”
      ”ja”
      ”det borde du verkligen inte vara.”
      ”varför ?”
      ”därför att du skrev det på ett ställe där Alla Som Vill kan läsa och reagera positivt, negativt eller till och med hatiskt på det du skriver, det är så här dagens sorgliga verklighet ser ut”
      ”ja men….”
      ”inga men, du skrev det faktiskt inte i din egen privata dagbok, utan på en tjänst där det är menat att man ska dela och diskutera saker och ting”
      ”så det är okej att få hat och hot ?”
      ”NEJ, givetvis aldrig okej, det är inte det jag säger, försök förstå!”

      ”jag är en okänd twittrare”
      Men nu vart du känd vare sig du ville det eller inte, även om sättet du blev känd på kanske inte är ett sätt jag själv skulle prova i första taget då jag är fullt medveten (tack vare alla försökskaniner genom åren, du den senaste i raden) om eventuella konsekvenser från nätets alla hatare/hotare, men grattis för alla del. Vägen mot 100K har börjat, snart kan du få ut ditt viktiga budskap ännu snabbare när du får fler följare, precis som Niklas. Men när du kommit upp i 100K följare, tänk då för fan på vad du tweetar/retweetar, då har du ett gigantiskt ansvar för hur andra människor reagerar och deras eventuella handlingar!!!

      Sen undrar jag. Tror folk verkligen att om en man med samma bakgrund och samma position i livet som Lisa, hade skrivit Exakt likadant fast ersatt ”män” med ”kvinnor” i tweetarna, att reaktionerna hade varit annorlunda och mildare på nåt sätt. Nej, folk hade reagerat då också, och det hade definitivt även funnits kvinnor bland de hatare/hotare som hade skickat mejl, tweets, meddelanden till den man som gjort likadant. På samma sätt som vissa ”anonyma män” som Lisa skriver, har gjort till henne. Försök förstå hur internet fungerar nån gång, alla typer existerar på nätet, även om vissa typer tenderar att synas och höras mer.

      Alltså, folk som faktiskt VÄLJER att skriva en tweet som Lisas med Män/kvinnor/judar/muslimer/kristna/svarta/vita…->….våldtar/trakasserar/samhällsfara….måste vara liiiiite förutseende och tänka Ett Steg Före!!!! Att efteråt ta på sig offerkoftan, spela förvånad och säga ”jag trodde inte jag skulle få så mycket hot och hat”, det fungerar för fan inte längre, man kan tro att de som väljer att skriva så här är födda igår och började använda internet i dag. Ärligt talat, vad tänker ni med!

      Nej. Bita i det sura äpplet och gå vidare, det är det enda man ska göra efter en sån här sak, som jag nästan skulle vilja kalla självförvållad -> med tanke på hur jävla illa det låter och ser ut generellt på nätet idag. Återigen, jag verkligen hatar att folk väljer att skicka hat och hot till Lisa (och andra), men det är faktiskt så att oavsett hur man vrider och vänder på steken, inte Niklas som gör det, utan andra (idioter) människor med eget ansvar för sitt beteende och sina handlingar. På samma sätt som Lisa har ansvar för sitt beteende, sina handlingar och det hon väljer att skriva i sociala medier, ingen annan.

      Vad bra det vore om alla idioter bara kunde sluta skicka hot/hat till folk! Så kan alla som tycker det är viktigt att uppmärksamma alla dessa tokerier och idiotier som skrivs göra det, utan att de riskerar att pekas ut som medskyldiga till eventuella hot och hat som de inte har något öht med att göra!

      Svara
      • G

         /  07/19/2016

        Skrev fel och blandade ihop retweet med skärmdump på nåt ställe, men varför ska jag ta ansvar för det…;), sick of this shit.

        Svara
      • G

         /  07/19/2016

        Oooo tycker Niklas biter ifrån bra mot vissa som inte förstår det där med ansvar….

        Svara
        • G

           /  07/19/2016

          Forts…

          ”övervägde du vilka konsekvenser ditt intåg i den här tråden kunde få?”
          😛 så bra.

          Svara
        • Jans

           /  07/19/2016

          Kan någon begripa hur en människa kan posta denna dumma tweet?
          ”Menade mest att du har tid att offentliggöra alla på twitter idag.”

          Den som twittrar offentliggör sig ju själv, det är ju det som är poängen med Twitter. När man väl offentliggjort sitt uttalande kan man väl för i helvete inte komma och gnälla över att bli citerad, eller som i detta fall: person A gnäller över att person B blev citerad av person C. Ännu dummare!

          Om person B inte vill bli citerad så hade hon naturligtvis aldrig publicerat något offentligt (d.v.s. twittrat) från första början. Hela diskussionen med Niklas är ju så urbota dum att man undrar vad sjukdomen heter. Det måste ju vara en sådan där degenerativ neurologisk sjukdom som långsamt tar död på hjärnvävnad. Uppenbarligen drabbas inte den skrivande delen av hjärnan först utan det börjar med logikcentrat.

          Svara
      • Olof

         /  07/19/2016

        Ja, du har helt rätt. Sen tror jag att twitter i sig i princip är designat för att få det här resultatet; faktisk debatt hindras av platformen i sig, den är i praktiken avsedd bara för reaktioner. Hela tanken iden tycks ju snarare vara att skicka fylle-SMS till så många som möjligt, där spridningen maximeras ju bätte eller sämre budskapet mottas.

        Resultatet är naturligtvis precis som förväntat, maximal polarisering och otroligt låg nivå.

        Svara
  23. Jan

     /  07/19/2016

    Två saker har vi lärt oss här:

    – En 35-årig stark kvinna blir lätt en försvarslös 15-årig flicka när hon utsätts för kritik.
    – Många feminister tycker att det är okej att hata män som grupp.

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  07/19/2016

      Det är så sorgligt att följa resonemanget från Lisa och Lisas vänner att jag nog låter bli att kliva ur sängen, trots att solen skiner, fåglarna kvittrar och att allt är allmänt frid och fröjd i mitt lilla hörn av världen idag.

      För att använda feministernas favorit till konversationsdödare: Hur är det ens möjligt att bli så här kränkt?

      /Frida

      Svara
      • G

         /  07/19/2016

        Har alltid undrat hur de tror att detta har att göra med att någon känner sig kränkt.
        Att vara rasist är allvarligt. Att bli kränkt är allvarligt, för att någon säger emot/inte håller med, så innebär inte det att X blivit kränkt av det som Y just sade, fattar inte var/vem som började med det här, men noterat att feminister använder det ordet mot andra väldigt ofta. Tycker bara det är förminskande och inget annat. ”åhhhh blev du kränkt nu, buhuu.”

        Ännu ett ord som snabbt tappar sin mening pga…ja vem då ?, tråkigt.

        Svara
  24. Jan

     /  07/19/2016

    Tokvänsterns Lisa Bjurwald relativiserar i vanlig ordning. Terrorattentatet i Nice skyller hon på SD. Hon avslutar med att invagga oss i falsk trygghet om att terrorvågen snart går över. Bara vi är ståndaktiga. Det vill säga gör ingenting.

    http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/lisabjurwald/article23195584.ab

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  07/19/2016

      Då borde hon nog läsa denna nyhetsrapport. Om rapporten stämmer så är det helt klart en ny extrem nivå på terrorism i Europa.

      http://www.dailymail.co.uk/news/article-3692359/French-government-suppressed-gruesome-torture-Bataclan-victims-official-inquiry-told-castrated-eyes-gouged-ISIS-killers.html

      ”För det andra vill jag ­påminna om att terror inte är någonting nytt för oss européer. Vi har levt genom 1970-talets röda och svarta terror och IRA:s attacker mot julshoppare. Med civilkurage och ståndaktighet klarar vi även denna våg.”

      Ja, och hur hanterade Engelsmännen IRA? Med silkesvantar?

      /Frida

      Svara
      • Jans

         /  07/19/2016

        Rätta mig om jag har fel men denna terrorvåg är väl redan på ett decennium magnituder värre än t.ex. IRA, ETA och Baader Meinhof? I antal dödsoffer räknat och i antalet möjliga sympatisörer, någon som har siffrorna? Och då är sannerligen inte t.ex. IRA någon tebjudning utan tillräckligt vidrigt alldeles på egen hand. Att relativisera terror med annan terror… Som att relativisera folkmord med ett annat folkmord och säga att de utsatta folken klarar sig ”med civilkurage och ståndaktighet”. De 84 döda i Nice har inte klarat sig.

        Svara
  25. Trolletplit

     /  07/19/2016

    #Frida.
    Grymt bra svar till till Reinfeldt har du nu hittat.
    Om granen brann upp? Nej, men bilen, och syrran blev kastad från balkongen och brorsan blev skjuten.

    Om granen brann upp? Nej, men jag blev tafsad på, brorsan rånad och mina föräldrar betalar numera 8000 mer i skatt. God nytt år Fredrik.

    Jag tror att Fredrik R och hans famösa uttalanden och hans hämnd pa SD väljarna kommer att ta en stor plats i svensk historia. Mina barnbarn kommer att säga.
    -men förstod ni inte att han var galen?
    Nix. Hans fyra första år vid makten vårt mycket bra, men sedan…

    Svara
  26. Nilsson

     /  07/19/2016

    Jag hatar alla kommunister, kommunister folkmördar, kastar sten på oskyldiga och trakasserar andra på twitter.
    Jag hatar inte dem på individnivå eftersom alla inte gör det, men tillräckligt många för att man ska se strukturer.

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  07/19/2016

      Men det obligatoriska offerpladdret i början är minst sagt tröttande:

      ”Kommentatorsfält, sociala medier och internetforum svämmar över av hat. I nio fall av tio är det kvinnor, invandrare och homosexuella som är måltavlor. Hatets första offer är den eller dem det drabbar direkt, dess andra offer är det öppna samhället. Hur många begåvade kvinnor har fått nog och lagt sitt samhällsengagemang på hyllan? Vilka röster har tystnat i offentligheten? Vilka vågar överhuvudtaget inte ge sig in i debatten av rädsla för hatarna?”

      /Frida

      Svara
      • Jans

         /  07/19/2016

        Jag skulle vilja se en övertygande sammanställning över siffrorna som påstår att det i nio fall av tio är kvinnor, invandrare och homosexuella som är måltavlor. Tror faktiskt att det är en helt och hållet påhittad siffra. Speciellt om man räknar bort alla kommentarer som inte är hat utan kritik eller satir. Jag vet inte hur många gånger jag nu sett exempel på debatter där kritik kallas för hat och där uppmaningar om att visa skärmdumpar på hatet alltid genererar tystnad. Ibland lyckas inte de som snackar om hatet producera ett enda bevis på hat. T.ex. Ny Teknikdebatten nyligen som Toklandet bl.a. skrivit om.

        Likaså skulle jag vilja se siffror på vilka kvinnor i den offentliga debatten som lagt sitt ”samhällsengagemang” på hyllan på grund av kommentarer i sociala medier. Vilka är de?

        Svara
    • G

       /  07/19/2016

      Överlag så är det bra -> till mycket bra sammanfattning.

      Men…

      ”Var det en missanpassad arbetslös man som i skydd av internets anonymitet näthatade på internetforumet Flashback?”

      Man behöver faktiskt varken vara man eller arbetslös för att besöka Flashback, näthata på Flashback….eller skriva så som Bengtsson gjorde.

      Det beror på hjärnan…..inte vad man har mellan benen eller hur mycket pengar som kommer in till bankkontot varje månad.

      Svara
      • G

         /  07/19/2016

        Menar att Bengtsson varken är arbetslös eller man. Men Bengtsson kanske identifierar sig som man och arbetslös…vad vet jag.
        ”Jag heter Jenny Bengtsson och identifierar mig som en arbetslös man”
        ”hmmm nej det gör jag inte, men det kan vara en bra ursäkt iaf”

        Men då hamnar vi där i relativiseringsträsket igen. Finns ingen ursäkt att hata för att man skriver på flashback, är man, arbetslös eller både och. Eller om man är kvinna, heter Jenny Bengtsson och är V-politiker.

        Hade varit bättre att skriva typ…
        ”Var det en hatisk liten människa som i skydd av internets anonymitet näthatade på internetforumet Flashback?”

        Nej det var det inte (det var inte heller en Arbetslös Man på flashback) utan en kvinnlig politiker från Vänsterpartiet, just nu ledamot i Sveriges riksdag.

        Svara
      • Det stycket syftar nog på den stereotypa bilden av ‘näthataren’. Sen krossas myten genom att visa att näthataren mycket väl kan vara riksdagsledamot

        Svara
        • G

           /  07/19/2016

          Ahh just det, så kan det iofs mycket väl vara, om så är fallet ska de ha kudos (och inte skäll) för det, bara jag som inte var tillräckligt vaken när jag läste. Bra att du påpekade hur som helst.

          Svara
  27. MiT

     /  07/19/2016

    ”Gäng attackerar försvarslösa – nu släpps fler signalement”
    http://24blekinge.se/2016/07/19/gang-attackerar-forsvarslosa-nu-slapps-fler-signalement-tisdag1/

    Svara
  28. MiT

     /  07/19/2016

    Svara
  29. Jans

     /  07/19/2016

    Det är i alla fall skönt att veta att yxdådet i Tyskland inte hade något med IS och islam att göra:
    ””Enligt tyska myndigheter ska 17-åringen ha ropat ut ”Allahu akbar” under attacken där fem personer skadades.
    IS propagandaorgan Amaq påstår att 17-åringen var en av den terrorrörelsens krigare, uppger flera nyhetsbyråer.
    Den bayerska inrikesministern Joachim Herrmann sa på tisdagen att utredarna hittat en handmålad IS-flagga i pojkens rum””

    Eller vad säger Virtanen?

    Svara
    • G

       /  07/19/2016

      ”handmålad IS-flagga i pojkens rum”

      Var han så desperat att han var tvungen att tillverka en egen, herregud.
      Vad är det för fel på alla pojkar….dessa pojkar menar jag.

      Svara
  30. Jans

     /  07/19/2016

    Varför publicerar man sig på Twitter om man inte vill att folk skall tycka något om det man skriver?

    Svara
    • G

       /  07/19/2016

      Vissa Twittrare tror att Twitter är en hemlig plats dit man måste ha en speciell nyckel för att komma in och för att kunna läsa det som skrivs måste man veta ett kodord. Samt att alla andra Twittrare har samma åsikter som de själva har. Helt fel har det visat sig vara.

      Svara
    • Anonymouse

       /  07/19/2016

      Förhoppningen var antagligen att slå två flugor i en smäll.
      Dels få kändisskap genom multipla delningar, och dels kunna sprida politisk propaganda med känsloargument och barn.
      Problemet var att flugorna bytte könsidentitet till dumstrutar, undvek slaget och retligt landade mitt på huvudet.
      Spelar man så finns alltid en möjligheten till förlust.
      Hur man hanterar en sådan är lite olika. En del kryper tillbaka med flugsmällan mellan benen medan andra vevar på och råkar träffa både en och två tangenter.
      Jag tror det förstnämnda hade varit att föredra här.

      Svara
  31. Frogfish

     /  07/19/2016

    Ursäkta för Off Topic, men…..

    Är inte det som framkommer i artikeln en solklar våldtäkt? På mannen, alltså?

    http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/article23192233.ab

    Svara
  32. Svenne

     /  07/19/2016

    SVT Opinion: Erika Hedman Bergström, Journalist och badkruka
    http://www.svt.se/opinion/badkrukor

    Svara
  33. Svenne

     /  07/19/2016

    OT: Rättsväsendet har mycket att göra nu…

    Svara
  34. Svenne

     /  07/19/2016

    OT: Barometern om Erodogan mfl:

    ”Presidentens syn på demokrati har inte heller imponerat. Erdogan har jämfört demokrati med att åka spårvagn: ”Du reser med tills du nått ditt mål, sedan stiger du av.”. Det är idag besvärande för islamologen Jan Hjärpe att han efter att AKP vunnit parlamentsvalet 2007 menade att ledaren Erdogan var Turkiets Alf Svensson (KD).

    Till den svenska naiviteten hör även att flera regeringar drivit – och driver – på om ett turkiskt EU-medlemskap.

    För svensk del finns ytterligare en omständighet som gör frågan om vad som händer i Turkiet särskilt viktig. Det är att tidigare bostadsminister Mehmet Kaplan har täta kopplingar till den turkiska regimen. Erdogan kritiserade Sverige för att Kaplan fick lämna sin post. Varför inte Kaplans förhållande till Turkiets styrande parti har utretts, analyserats och redovisats av regeringen eller Miljöpartiet är uppseendeväckande.”

    Svara
  1. Man botar inte rökorsakad lungcancer genom att hata och skuldbelägga jordens alla sjuka, Jenny Bengtsson « Avpixlat
  2. Sammanfattning av 2016 del 4 | WTF?

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: