Är det böghatare som vill jaga bort ”hatpredikanten” Milo Yiannopoulos?

Man kan undra hur det står till i Sverige när RFSL öppet går ut med att vara mot en öppen bög? Eller är det ilska över att en bög inte är extremvänster? Det är Milo Yiannopoulos som är det jobbiga fingret i ögat på extremvänstern såklart, han är ganska konservativ men är framför allt mycket emot allt som de värsta avarterna inom vänstern står för, som radikalfeminism till exempel. Och det som kallas ”Social Justice Warriors”. Han har, vad jag förstår, inget emot den feminism som gällde innan feminismen blev totalkapad av radikalfeminismen. Han deltar i event tillsammans med Christina Hoff Sommers till exempel. Av det lilla jag vet om honom så är det ingen hatare i alla fall, snarare en vass, och för vissa,  jobbig typ som säger saker som de inte gillar.

Jag har inte följt Milo så mycket eftersom jag oftast håller mig till Sverige, jag har sett några klipp på Youtube och läst några artiklar men jag förstår att han är ett jobbigt pekfinger i ögat på de som normalt är extremt vänster. Hur ska de kritisera en som enligt deras egen definition har rätt att sparka vilt omkring sig på allt och alla eftersom det enligt deras egen logik alltid är uppåt? Han är dessutom smart och de har inte en chans mot honom.

Så hur gör man för att komma åt honom?

rfsl och milo2

Jo man kallar honom ”hatpredikant”… Det är något som heter @Oppna som bjudit in honom och de är tydligen HBT-moderater som är öppna med det. Visste inte ens att det fanns något sådant hos M men så är det i alla fall.

Andra hakar på såklart, nu minsann ska den där jobbiga bögen jagas bort med högafflar och eld!

milo och dana pourkomeylian

Eller så beskriver man honom som den världskända bögen vilket dessutom är sant? Men blir kanske inte lika roligt att jaga bögar med högafflarna kanske…? Roligare att jaga ”trans- och islamofober” så vi kallar honom för det istället!

milo och dana pourkomeylian1

Nej, så är det inte alls. Det är endast politiskt motiverat av dem han är emot och inget annat.

milo och dana pourkomeylian2

Ja gå till pressen du…

milo och dana pourkomeylian3

milo och dana pourkomeylian4

Ping ping.

milo och dana pourkomeylian5

Återigen: Nej, så är det inte vilket alla som kan läsa inser.

milo och dana pourkomeylian6

Återigen: Nej. Det blir inte sant bara för man upprepar det.

milo och dana pourkomeylian7

Håller med, han är inte alls kontroversiell utan högst normal som reagerar mot idioti. Han är bara kontroversiell för de som totalt galna. Han är bara extremist i extremisters ögon…

milo och sonesson

Sen dök Sonesson upp med högaffeln också. Det var faktiskt lite otippat då hon helt plötsligt efter valet 2014 svängde 180 grader och började kritisera en del avarter inom svensk politik. Under alla år hon var delaktig i Alliansens styre var hon dock tyst. Men jag ska inte skälla för alla röster mot galenskap är bra röster.

milo och sonesson1

Nej, han är starkt kritisk mot radikalfeminister. Så visst, om Sonesson anser att hon är radikalfeminist så är det säkert en naturlig ryggmärgsreflex att anse att han är hatisk. Det blir dock inte sant bara därför.

milo och sonesson2

milo och sonesson3

Typ…

milo och sonesson4

”Det är ju inte MIN feminism”. CHECK. Men det är en bra fråga, alla andra ska se över sitt sällskap medan man själv bekvämt kan luta sig tillbaka i fåtöljen tillsammans med extremister och bara säga ”Men det är ju inte MIN feminism, det finns många sorter”. Märkligt att det bara är tillåtet med många sorter när det handlar om feminism? Då är nyanser och så små skillnader att de inte ens syns eller märks jätteviktiga helt plötsligt? De andra då, de som inte vill kalla sig feminister eller är starkt emot den extremsitiska avarten radikalfeminism? Äh, de är hatpredikanter, hatiska, -fober och så vidare. Själv är man aldrig något sådant utan då gäller NAFALT, ”Not All Feminist Are Like That”.

Sonesson får bestämma sig, antingen är man fortfarande en del av galenskapen, som hon var under sina Allians-år, eller så är man emot. I just en sådan här fråga kan man inte vara både och. Man kan inte svänga hit och dit och hänga på galna vänsterextremister ibland och ibland inte i sådana här frågor. Så frågan är hur mycket liberal feminist Sonesson egentligen är…? Hänger man på sådant här utan att veta så är man mer radikalfeminist, i alla fall enligt min mening. Man kan inte kämpa mot idioti och galenskap ena dagen för att nästa omhulda den. Det går inte.

milo och dana pourkomeylian8

rfsl och milo1

Bögen har jagats bort! Högafflarna och elden bet visst bra mot ryggradslösa typer… Dana är inte vem som helst utan är Sveriges ungdomsrepresentant i EU och Magnus är vice förbundsordförande för RFSL. Inte visste jag att det är helt okej att sådana öppet hatar bögar för att skrämma dem från att kunna delta i olika arrangemang? Luktar lite häxprocess om det hela tycker jag… För det är bög Milo är känd som i första hand. I andra hand är han en konservativ bög. I tredje hand en konservativ bög som vågar vara just konservativ och kritisk mot extremistvänstern. Men det är fortfarande bög som är det centrala.

Och de öppna HBT-moderaterna har böjt nacken för vänsterextremister. Som man kommer att vara tvungen att göra varje gång de tar fram högafflarna framöver för en sak är säker, de är inte nöjda, de har fått smak på att dominera andra så de kommer att fortsätta jaga med högafflarna för varje liten sak de inte gillar. Grattis HBT-moderater, ni är nu styrda av vänsterextremister. När de säger åt er att skita så kommer ni att sätta er på huk och fråga vilken färg de vill ha…

Och naturligtvis vet jag att de ovan inte är några böghatare. Det vet jag lika säkert som att de såklart vet att han inte är någon hatpredikant, islamofob, kvinnohatare, sexist och så vidare. Skillnaden mellan mig och de är att jag är ärlig med att jag vet det eftersom jag skriver det här, de är tvärtom oärliga som påstår något utan att tala om att de vet att det inte är sant. För de vet…

Men faktum kvarstår, de har jagat bort en bög med hjälp av högafflar, falska anklagelser och rena påhitt. Det är något som jag aldrig har gjort…

MVH

MiT

Lämna en kommentar

43 kommentarer

  1. Utlandssvensk

     /  07/20/2016

    Hata bögar med ”fel” åsikter har man gjort länge i Sverige!

    Bruce Bawer heter en herre från USA som är en väldigt framgångsrik journalist och författare. Han har haft artiklar i alla de riktigt stora och seriösa tidningarna i USA och har skrivit flera bästsäljare som har debatterats flitigt i all seriös internationell press. Han är dessutom bög och bor sen länge med sin pojkvän i Norge, där han även har lärt sig språket. Pga. detta följer han även den svenska debatten och det finns absolut ingen etablerad internationell skribent som har skrivit mer om vårt land. Hans böcker är helt proppfulla med olika aspekter av Sverige och svensk debatt. Så har det varit i 15 år!

    Likväl är han nästan helt ignorerad i Sverige och de gånger han nämns är det på ungefär samma sätt som Milo här ovan.

    Pim Fortuyn var en väldigt öppen bög i Holland, tills han mördades av en miljöpartist. Han drev då landets största parti, som enligt svensk uppfattning var ”högerextremt”. Återigen utsattes han för samma behandling i Sverige som den som nu drabbar Milo. Det kan ju vara värt att nämna att den som nu är Fortuyns arvtagare i Holland, Geert Wilders, omnämns ovan i twitterflödet på liknande sätt. Bara att vara vän med honom är tydligen en belastning! Detta är den person som troligen blir statsminister i Holland nästa år!

    Svara
  2. Varangian

     /  07/20/2016

    Att galningar som Dana Pourkomeylian får en platform att sprida sin idioti oemotsagt i detta land är sjukt.

    http://www.aftonbladet.se/debatt/article23192195.ab

    Svara
    • Nilsson

       /  07/20/2016

      Hon har rätt i att det inte finns omvänd rasism, det finns bara rasism, men den kan visa sig på alla håll.
      Verkar som hon har hittat på egna betydelser på ord, jag får 1984-vibbar.

      Svara
  3. MiT

     /  07/20/2016

    Svara
  4. MiT

     /  07/20/2016

    Svara
    • Vad _har_ han sagt om judar? Har svårt att hitta något.

      Svara
    • Non Dare Call It A Conspiracy

       /  07/20/2016

      Alla människors lika värde skall firas, dock så utestängs människor som inte är lika värda. Ok.

      Svara
    • David8

       /  07/20/2016

      ”Det är för oss svårt att förstå vad som ligger bakom att det finns homosexuella som stödjer honom”

      Vad djupt vidrig man är om man tar för givet att alla homosexuella skulle tycka exakt samma sak. Att vänstern får marschera på så ostört med sin hjärndöda cirkus är en tråkig indikation på hur lite ryggrad det finns i Sverige.

      Svara
      • Kristian

         /  07/20/2016

        ”Vi trodde han var en bra homosexuell som tacksamt och underdånigt tar emot vårt beskydd.”

        jfr vänsterns tankar om ”rasifierade.”

        Svara
        • Nano

           /  07/21/2016

          Så,är man vänster och höger är man ”ovärdig” i vänsterns ögon? mysigt.

          Svara
          • Nano

             /  07/21/2016

            Eh…. vi tar om det där.
            Så när man är homosexuell och höger så är man ovärdig i vänsterns ögon ?

  5. MiT

     /  07/20/2016

    Svara
  6. MiT

     /  07/20/2016

    ”Flickan berättade för polisen: ”Han började att röra mig överallt””
    http://norran.se/nyheter/blaljus-nyheter/skrackminuter-i-badhus-flickor-beskrev-hur-de-sexofredades-i-vattnet-626332

    Svara
    • Utlandssvensk

       /  07/20/2016

      Angående badhus hittade jag en enda artikel från DN när man tittade lite närmare på en av Bruce Bawers böcker. Så här lät det 2008:

      ”Detta är en bästsäljare på världens största förlag för engelskspråkig litteratur, Random house. ”While Europe Slept” nominerades 2007 till det prestigefyllda amerikanska litteraturpriset National book critics circle award.”

      ”Nu vill han berätta sanningen om Europa.
      Värst är infernot i Sverige. Sverige är Europas ”ground zero”. I Stockholm driver muslimska ynglingar runt och ”jagar ut icke-muslimer ur simhallarna”. De ”terroriserar skolor”, ”attackerar brandmän och ambulanser”. Den populäraste t-shirten bland dem bär texten ”2030: då tar vi över”.”

      Vänligen notera att Bawer tog upp problemen på svenska badhus i en riktigt stor internationell bestseller redan för 10 år sen!!!! Jag har läst boken och den är väldigt bra. Hade fler svenskar gjort det när den kom ut, tror jag inte att vi skulle sitta i dagen soppa……

      http://www.dn.se/kultur-noje/de-raddas-revelj/

      Svara
    • Jan

       /  07/20/2016

      Varför kallas barnen män här? Och varför anges deras ålder till ”18-årsåldern” när de i alla andra sammanhang alltid är 16 år? Är det okej för myndigheter och journalister att ljuga i vissa sammanhang men inte i andra? Borde de inte dela ut en handbok i konsten att ljuga?

      Svara
  7. Nej, han är starkt kritisk mot radikalfeminister.

    Han är inte bara kritisk mot radikalfeminister; han säger helt korrekt att ”feminism is cancer”. Ett klipp där CHS försöker urvattna uttalandet ungefär som du gör och han klargör att ”No, I meant it was cancer”

    Svara
    • MiT

       /  07/20/2016

      Är väl samma sak som här, hur många offentliga tyckare eller vad det nu är gör skillnad på radikalfeminism/feminism? De säger alltid feminism men vad man får är ju alltid radikalfeminism och inget annat? Alltid i feminismens namn… Så det ÄR ju samma sak i det offentliga?

      Svara
  8. MiT

     /  07/20/2016

    Svara
  9. MiT

     /  07/20/2016

    ”Sweden’s biggest conservative party afraid to let Milo speak”
    http://spfoia.se/2016/07/20/swedens-biggest-conservative-party-afraid-to-let-milo-speak/

    Svara
  10. michael

     /  07/20/2016

    HBTQ rörelsen har länge varit kidnappad av vänster och feminister tyvärr ser vi hur homosexuella män även börjat ägna sig åt hat mot vita svenska heterosexuella män enligt feministisk doktrin,tyvärr kommer detta med största sannolikhet leda till en backlash framgent för homosexuella män i Sverige.

    Svara
    • Rikard

       /  07/20/2016

      Hej.

      Det samma verkar vara på gång inom handikappades organisationer, med begrepp som ‘ableism’ och samma argumentationsstruktur som, inte olikt lymfcancer, spritt sig genom större delen av landet och folket.

      Ser fram emot den dag då jag som är halvdöv, nästan blind på ena ögat, samt med vissa avvikelser i responstid kan kräva skadestånd för att jag inte får flyga JAS.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, lärare

      Svara
  11. MiT

     /  07/20/2016

    Någon som kan turkiska och som vill söka rätt på vad t ex Kaplan haft för kontakter med Erdogans AKP?
    https://wikileaks.org/akp-emails/

    Svara
    • Kristian

       /  07/20/2016

      Kan inte mer än vad som går genom Google Translate.
      Alla 14 resultaten är till eller från googlegroups.com, så lär inte vara så hemliga. Han omnämns som ”Professor Dr.” på ett ställe, titlar är fint.

      Det kommer tydligen mer.

      Svara
  12. Svenne

     /  07/20/2016

    OT: Äntligen…

    Svara
  13. MiT

     /  07/20/2016

    Svara
  14. MiT

     /  07/20/2016

    Svara
  15. Jan

     /  07/20/2016

    HBTQ-rörelsen är, precis som alla rörelser som sorterar under identitetspolitiken, sluten och konformistisk. Den är också subordinerad feminismen. Och tragiskt nog även islamismen. Man kan ju undra hur länge de kommer att finna sig i det? När dödshoten börjar hagla?

    Svara
    • Rikard

       /  07/20/2016

      Hej.

      Jan, protester kräver att individerna i det protesterande kollektivet är beredda att tillgripa handling, vilket medför risker och kostnader, både för gruppen och individerna.

      Därmed kommer de att för alltid finna sig i att retirera, bocka & buga och skrapa med foten, och till sist övertyga sig själva om att deras omvändelse och konvertering är frivillig och en radikal handling i protest mot det småborgerliga klassamhället som [fyll på med klassiska vänsterfloskler].

      Riktigt motstånd kräver en aggressivitet de saknar – de har bara den kärringaktiga bitterheten och den snipiga sippa passiva aggressionen. ‘Kärringar av bägge könen’ skulle man kunna säga.

      Några öppna dödshot kommer du att få vänta på. Istället kommer de allt mer att söka undvika områden och personer och sammanhang där de riskerar våldsam konfrontation och kamp om herraväldet. De som har råd är ju också tongivande och talespersoner för dessa grupper, och kan flytta från eventuella problem. En sorts präster och frälse, och sanna brackor.

      Några svenska arbetargrabbar med grova nävar som är beredda att slåss finns inte längre, och vem kan klandra dem med tanke på hur de behandlats av både socialdemokrati och borgerlighet de senaste fyrtio åren. Jag kan inte ärligt säga att jag försökt rädda en sådan person som Gardell eller Ernman – så djupt går såren i min arbetarsjäl, svept i akademikerflor som den numera är.

      Jag tror vi måste börja slåss, och genom kamp bygga nytt, ty det gamla är ruttenhet rakt igenom. Sossar & borgare, akademiker & arbetare; tillsammans för Sverige.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, lärare

      Svara
  16. Olof

     /  07/20/2016

    Milo är fruktansvärt rolig och en frisk fläkt som verkligen vågar fullständigt skita i PK. Jag håller inte med honom i allt, men beundrar hans mod och som någon uttryckte det ‘unfuckwithability’. Är man inte vänster eller feminist kan man ju faktiskt uppskatta andra åsikter.

    Sen påminner han naturligtvis väldigt mycket om Alan B’Stard från den här gamla underbara serien… https://www.youtube.com/watch?v=UwvTRHmBIOg&list=PL6VNC7uPD6nx9pA5zLwp6UvNO0OQYYuZI

    Svara
  17. MiT

     /  07/20/2016

    Svara
  18. Jerry

     /  07/20/2016

    Han har en poäng när han säger att det demokratiska systemet är det enda som fungerar för homosexuella. I andra typer av system är det svårt att vara bög. Därför är han kritisk mot politiker som öppnar gränserna för muslimer. Jag kan hysa viss förståelse för det. De som flyr från dessa länder har en tendens att ta med sig problemen i resväskan.

    Svara
  19. Anonymouse

     /  07/20/2016

    ”Milo är hatisk mot oss feminister. Anstränger sig knappast att göra skillnad. Hetsar.”

    Tycker Sonesson gör ett misstag här men hon är inte den första. Den feministiska rörelsen i västvärlden drivs av stark konsensus. Just därför är det idag inte gångbart att kalla sig feminist men tycka annorlunda än en förkrossande majoritet. Jag kan i varje fall inte se poängen. Det blir som att vara vegan fast äta kött, och sen störa sig på när någon generaliserar över att veganer inte äter animaliskt.
    Det som en gång var feminism är idag värderingar som majoriteten redan delar (med vissa undantag om man kommit långväga).
    Rimligen har säkert Milo och Sonesson mycket gemensamt i syn på jämställdhet.
    Sonesson verkar dock välja att basera sin samhörighetskänsla på det magiska ordet (feminist) snarare än annat. Det hade kanske fungerat om man tillhörde majoritetsfeminismen, men om så inte är fallet var hamnar man då?
    Antagligen i ett sällskap vars värderingar står längre ifrån ens egna än det man stretade emot.
    Kontraproduktivt.

    Svara
  20. Magnus Ugglas gamla text dyker upp i bakhuvudet, för att beskriva förhållandet mellan RFSL och Öppna Moderater:

    ‘Hans vän är en arab, han säger ställ dig som en SAAB’

    Svara
  21. Per Wikstrand

     /  07/20/2016

    Hur orkar du att dag efter dag stå emot flodvågen av dumheter?

    Svara
  22. Lisa

     /  07/21/2016

    Det skulle ju vara väldigt intressant om du visste var du snackade om. Är det något du kanske skulle kunna testa någon gång i framtiden?

    Svara
  23. Frida Gustavlin

     /  07/21/2016

    Jag undrar faktiskt vad ”oroligheter” kan tänkas betyda.

    http://www.svd.se/migrationsverket-nya-asyllagen-kan-leda-till-oroligheter/om/svenskt-flyktingmottagande

    Var morden på IKEA en orolighet?
    Var mordet på boeendet i Marielund en orolighet?
    Var mordet på boeendet i Lindesberg en orolighet?
    Var mordet på boeendet i Ljusne en orolighet?
    Var mordet på boeendet i Rättvik en orolighet?
    Var mordet på boeendet i Örebro en orolighet?
    Var de många sexövergreppen en orolighet?

    ”Men här är det viktigt att komma ihåg att de faktiska våldssituationerna är väldigt få.”
    Alexandra Elias, presskommunikatör på Migrationsverket

    Antal mord är som sagt inte få, de är monstruöst många, och alla med lite insyn i hur sådant här fungerar vet att på varje mord går det mångfalt fler våldsdåd. Det är inte så att morden ligger i en skål och det ickedödliga våldet i en annan. Det är knappast så att Caracas i Honduras som har flest mord per capita har få våldsdåd, tvärt om, de har med all säkerhet även flest våldsdåd. Vänstern älskar ju att snacka gigantiska mörkertal, de får gärna återkomma med sina spekulationer i det här fallet, gissar att de knappast kommer vara lika frikostiga som i andra sammanhang.

    /Frida ”Einstein” Gustavlin

    Svara
  1. Dagens rant om Milo Yiannopoulos och skränvänstern | WTF?

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: