Popkollo, när musiken inte är så viktig

Popkollo är ett arrangemang i den enorma mängden som enbart riktar sig till tjejer för att man vill öka ”jämställdheten” inom musikbranschen. Popkollo i år på Tjörn är alltså inget undantag.

Det märkliga är att musiken verkar inte vara så viktig utan tjejerna ska marineras i identitetspolitisk propaganda i första hand.

popkollo där musiken kommer i andra hand

Radikalfeminister och genusfolk är inblandade, då vet man att det inte kommer att leda till något annat än rasering av något. Säger inte ingressen ovan något om varför det är fler killar som blir framgångsrika inom musik…? Medan tjejerna larvar runt med genusfolk och kollar på normer så övar och övar och övar killarna på att spela och sjunga…

Popkollot på Tjörn startade för elva år sedan och är en del i ett större projekt för att få fler tjejer att spela musik och skapa en mer jämställd bransch. Under senare år har kollot också börjat satsa mer på att vara en plats för unga transpersoner som i dag utgör tio procent av deltagarna.

På vilket sätt kommer normkoll att göra tjejerna bättre på musik så de kan konkurrera med killarna? För alla där inser väl att det handlar om konkurrens…?

popkollo där musiken kommer i andra hand1

De ska alltså endast marineras i identitetspolitik, det är hela syftet med Popkollo på Tjörn.

– Jag vill skriva något meningsfullt med ett bra budskap, något hbtq-plusigt, säger Meandra Sewell, 15 som håller på att göra en låt med sina bandmedlemmar som ska bottna i en arg transpersons dagbok.

Javisst, lär dem att skriva politiska kampsånger så de kan rya om att det är för få tjejer inom musikbranschen sen när knappt några vill lyssna på dem sen. Och än mindre betala för det. Genusfolkets egna lilla musikarmé som ingen vill lyssna på utan måste kvoteras in. Härligt!

Uppskattningen för Popkollo är tydlig på plats men även om kollot fortsätter vara fullt år efter år dominerar likväl manliga artister på de svenska festivalscenerna.

– Vårt huvudsyfte är ju att förändra den skeva musikbranschen, men det går långsamt. Sen är ju Popkollo andra saker också, säger Cecilia Måwe som är koordinator.

Ja vad kan det bero på att manliga artister dominerar…? Låt mig gissa, de larvar inte runt och leker identitetslekar kanske utan övar istället…?

Hoppas det känns bra för arrangörerna att lura unga tjejer ner i en destruktiv politisk marinad. De förvandlas till små pjäser på ett spelbord där de ingår i ett större sammanhang utan att ens få chansen att inse det. Allt handlar om att lura i dem extremvänsterpolitik i så unga år som möjligt så de kan få framtida små soldater när kampen fortsätter.

Under tiden så fortsätter killarna att öva och göra skitjobbet eftersom de vet att de måste bli ännu bättre för att en inkvoterad genusmusikarmé annars tar deras plats. Då gäller det att vara så bra att man inte kan kvotera bort dem.

Och så undrar de varför manliga artister dominerar…

MVH

MiT

Advertisements
Följande inlägg
Lämna en kommentar

85 kommentarer

  1. MiT

     /  07/21/2016

    ”Minecraft creator rips Twitter for Milo Yiannopoulos lifetime ban”
    http://www.washingtontimes.com/news/2016/jul/20/markus-persson-minecraft-creator-rips-twitter-for-/

    Svara
  2. Framtid (?): För varje album man köper med en bra artist, så måste man köpa ett radfem-album …

    Svara
  3. MiT

     /  07/21/2016

    Ja det var ju synd att media gått i bräschen för att just detta skulle ske…

    Svara
  4. michael

     /  07/21/2016

    Ja det vet ju alla att en kille behöver inte repa i en sunkig replokal i åratal för att bli känd,allt han behöver göra är att plocka upp en gitarr så ringer patriarkatet omgående för att sedan få spelningar på alla festivaler.

    Svara
    • T

       /  07/21/2016

      Jag övade 5-6 timmar varje dag i 10 år innan jag insåg att det gick 13 på dussinet som kunde samma sak som mig. Spelningar blev det men pengar och berömmelse blev det aldrig. Att riva av Highway Star i dubbla tempot ger lika lite som att ha en stor k*k när det är räkningar på bordet och tomt i kylskåpet.

      Svara
  5. G

     /  07/21/2016

    Otroligt att de bara är 15år och uttrycker sig på ett sätt som tyder på att de redan tagit åt sig av alla tokigheter som attackerar unga som gamla från alla håll, Sveriges framtid down the drain…

    Svara
  6. G

     /  07/21/2016

    ”Bloms ord som blev för mycket för SR

    – Bara timmar innan var det någon som fick kalla fötter, eller någon upptäckte något som de inte sett innan – och kom fram till att det tydligen strider mot svenska statens sändningstillstånd med Sveriges Radio, att säga att man blir glad av vin, förklarade Edward Blom efteråt.

    Bibi Rödöö, programchef för ”Sommar i P1″, sa då att det inte rörde sig om censurering.

    – Vi ägnar oss inte åt censur här, men vi har ett ansvar. När man pratar oemotsagd i radio så kan man inte göra reklam, man kan inte förtala någon och man får vara lite varsam i hur man förhärligar droger. Vi har en jättestor publik med många unga som lyssnar och vi har ett ansvar där, sa hon.”
    http://www.expressen.se/noje/bloms-ord-som-blev-for-mycket-for-sr/

    Nähä, det är inte okej minsann.
    Hmmm han kunde ju sagt ”Jag blir glad av husblattar och rasförrädare som moderaten Hanif Bali, det är en mycket klok man det” För sådana ord är helt okej att säga i SR. 😉

    Svara
    • Grodan Boll

       /  07/21/2016

      Athena Farrokhsad…

      Svara
    • G

       /  07/21/2016

      Svara
    • Borde dom inte resonera som SVT, där man inte har haft problem med att göra reklam för viner, uppenbart klassat som ”kultur”. Men vänta nu, vi har ju ingen kultur i Sverige längre …

      Svara
    • G

       /  07/21/2016

      Haha. Well, undrar hur det skulle låta om Hanif & Ali Esbati tokfulla debatterar något i Sveriges Radio på bästa sändningstid mmm oh wow.

      Svara
      • Hypocrita

         /  07/22/2016

        Hanif tokfull och Ali spiknykter i en debatt skulle även den sluta med TKO till Hanif….

        Svara
        • G

           /  07/22/2016

          Ja, jag kom på det efter att jag postat kommentaren. Esbati var för övrigt tillsammans med Guteland på SVT tidigare idag och pratade om Utöya. Han var dock nykter 😛

          Svara
  7. Jag passerade Södertörns Högskola idag. Det hängde en stor gul plakat från taket. Texten: ”Vi ser världen med andra ögon” var deras motto.
    Varför lät det inte bra alls?

    Därifrån kommer bland annat poliser – om de nu hittar några som vill bli det.

    Svara
    • T

       /  07/21/2016

      Bakom min solglasögon kan jag va mig själv… (rosafärgade glas)

      Svara
    • michael

       /  07/21/2016

      Helt rätt på Södertorns Folkhögskola gäller kartan inte verkligheten.

      Svara
    • Kristian

       /  07/21/2016

      ”… If only you could see what I’ve seen with your eyes!”
      -Roy Batty, Blade Runner

      Svara
    • Senior

       /  07/21/2016

      Jorå, det kommer att komma poliser ut från södertörn.
      De måste bara röka ut dagens kompetenta poliser först, så de kan ersätta dem med politiskt indoktrinerade södertörnpoliser varefter de riktiga/seriösa slutar.

      Vi bevittnar just nu hur polisen politiseras till att bli en partibunden myndighet.

      SÄPO kontrolleras ju numer politiskt, och vanliga polisen är på god väg att bytas ut……

      Sossarna i sverige är bara lite mer diskreta och smygande än Erdogan i sitt uppbyggande av en diktatur.

      Svara
      • Senior

         /  07/21/2016

        Angående de ändrade kraven på polisen har de troligtvis gått från rätt kompetens till att handla om rätt partibok…

        Svara
        • Snarare rätt åsikt och tyckande. Röd feminist med gröna prickar.

          Svara
          • Senior

             /  07/21/2016

            Feminism är sak samma som kommunism, använder till och med samma retorik.

            Enda skillnaden är att de ställer kvinnor mot män istället för arbetare mot överklass. De kör helt enkelt samma ruttna politik som alltid, fast med kvinnor som målgrupp istället. De har bara bytt ut några buzzwords:

            Kvinna-arbetare
            Man-överklass
            Patriarkatet-etablissemanget
            Hen-kamrat

            Etc. Etc.

          • Senior

             /  07/21/2016

            Vilket är vad jag avser med rätt partibok Elina, Socialdemokratiska partiets partibok.

  8. Jan

     /  07/21/2016

    Jihadvänstern ska stoppa extremismen. Ska man skratta eller gråta? Jag tror nog att det är skralt i projektbidragskassan snarare…

    http://www.aftonbladet.se/debatt/article23202715.ab

    Svara
  9. Jan

     /  07/21/2016

    Det är väl knappast någon avancerad gissning att Popkollo betalas av skattebetalarna? Som betalar för könsseparering ungefär som på badhusen. I Sverige 2016 kan tydligen inte pojkar och flickor umgås längre. Vi flyttas hundra år tillbaka i tiden. Med hjälp av feminismen…

    Svara
  10. G

     /  07/21/2016

    ”Ha ha?
    Jonas Gardell har ett av landets största Twitter-konton och är både en flitig twittrare och använder andra sociala medie-kanaler aktivt i sitt jobb, exvis Instagram och Facebook…..”
    http://www.uvell.se/2016/07/20/ha-ha–32753465

    Bravo Rebecca.

    Svara
  11. G

     /  07/21/2016

    Svara
  12. G

     /  07/21/2016

    Stinget sitter i även efter semestern, skönt att se ❤

    Ja det är så Hanif, logiken når nya höjder för vissa.

    Svara
    • G

       /  07/21/2016

      ”RD-ledamöters tweets från 1 år sen.”

      Dock inte tweets från 1 år sedan, men logiken och resonemanget bakom varför det anses vara att ”starta drev” är samma.

      Svara
  13. Jan

     /  07/21/2016

    Socialdemokraten Johan Westerholm om de enorma kostnader massinvandringen förorsakar. Och också om de ”goda” krafter (asylindustrin, asyljurister, Amnesty, tokvänstern, asylkapitalisterna, Rädda Barnen, Röda Korset med flera) som han tror kommer att motarbeta avvisningarna och därigenom slå sönder systemet inifrån:

    http://ledarsidorna.se/2016/07/det-varsta-har-vi-kvar/

    Svara
  14. G

     /  07/21/2016

    ”Boström: Eliten som checkade ut
    …[…]…
    Kjöllers anmärkning att hon har mer gemensamt med sina kolleger i andra länder än med vad som får betraktas som ”vanligt folk” i det egna landet sätter faktiskt fingret på en kärnfråga. Har eliten checkat ut?
    …[…]…
    Vad händer med ett samhälle där människor slutar att bry sig om det gemensamma? När medborgaranda har ersatts med betalda proffspolitiker och proffstyckare? När viljan att stå i rampljuset helt har slagit ut viljan att praktiskt förbättra samhället? När all idealism har kanaliserats till en närmast religiös kamp för abstrakta principer eller grupprättigheter?
    Jag tror att svensk kultur måste förstås som behovet av att upprätthålla ett minimum av samhörighetskänsla och gemensamma ideal. Visst kan man göra kataloguppräkningar av svenska värderingar; jämlikhet, noggrannhet och arbetsmoral. Men kultur måste i första hand förstås som ”tyst kunskap”–något man lär sig i handling, genom interaktion med andra människor.

    Det ska finnas tolerans för avvikare. Men det måste också finnas något som förenar. Vi kan inte strunta i att identifiera oss med de människor som lever på samma plats. Om samhällets eliter mest har oförståelse och förakt till övers för dem som finns runt omkring – och dagligen får deras vardag att fungera – så kommer det naturligtvis att leda till en reaktion. Och fallet brukar bli tungt för eliter som tappat kontakten med sin egen befolkning.”
    http://www.gp.se/ledare/bostr%C3%B6m-eliten-som-checkade-ut-1.3495229

    Svara
    • Jan

       /  07/21/2016

      Han börjar bra men slutet blir ingenting.

      Svara
    • Vad som händer? SD, Brexit, Trump. Och det är på tiden.

      Som Blyth har sagt: ”The Hamptons is not a defensible position.”
      Är Danderyd den svenska motsvarigheten? Ganska lågt beläget vid vattnet.´…

      Svara
  15. Jerry

     /  07/21/2016

    På tal om musik. Kollade på Orup häromkvällen när han sjöng i Allsång på Skansen. Alltid gillat honom men tror inte jag insett hur bra han är. Fenomenal låtskrivare och musiker. Har man talang så kommer framgången att infinna sig. Tyvärr är det en del av att vara vuxen att inse sina begränsningar. De flesta kan bli medelmåttor på något. Några få blir riktigt bra.

    Svara
    • Jan

       /  07/21/2016

      Lustigt. Jag har alltid betraktat Orup som ett 80/90-talsfenomen. Catchiga men kortlivade dängor. Ibland över huvudet banalt. Precis som GES och Niklas Strömstedt för övrigt. Förmodligen ingen slump att dessa Stockholmskisar får en en timme primetime var av Stockholmscentrerade SVT.

      Svara
  16. MiT

     /  07/21/2016

    Svara
    • Jan

       /  07/21/2016

      Pseudonymer är en sak men jag tycker att det är osmakligt att stjäla andras namn och bara ändra en bokstav. Någon stil får det vara även på anonymiteten.

      Svara
      • Lövet

         /  07/21/2016

        Halledudane då…

        Svara
        • Jan

           /  07/21/2016

          Det budskap han har grumlas av hans egen smaklöshet. Han framstår inte som särskilt seriös.

          Svara
          • Hypocrita

             /  07/22/2016

            Och VIPS så skjuts budbäraren…..

  17. MiT

     /  07/21/2016

    Svara
  18. MiT

     /  07/21/2016

    Svara
  19. G

     /  07/21/2016

    Inte sett att någon postat dessa två videos med Hanif så då gör jag det.

    Om försörjningsstöd och på slutet lite om att han kallas husblatte osv.. av ”anti-rasister”, kallade han verkligen någon för batikhäxa…samt om tonen mellan vänster/höger på nätet. Han får mig alltid att le 😛

    Om tillit och multikulti. Han har så rätt i det han säger, bara synd att inte fler förstår detta.

    Svara
  20. Frida Gustavlin

     /  07/21/2016

    Jag undrar faktiskt vad ”oroligheter” kan tänkas betyda.

    http://www.svd.se/migrationsverket-nya-asyllagen-kan-leda-till-oroligheter/om/svenskt-flyktingmottagande

    Var morden på IKEA en orolighet?
    Var mordet på boeendet i Marielund en orolighet?
    Var mordet på boeendet i Lindesberg en orolighet?
    Var mordet på boeendet i Ljusne en orolighet?
    Var mordet på boeendet i Rättvik en orolighet?
    Var mordet på boeendet i Örebro en orolighet?
    Var de många sexövergreppen en orolighet?

    ”Men här är det viktigt att komma ihåg att de faktiska våldssituationerna är väldigt få.”
    Alexandra Elias, presskommunikatör på Migrationsverket

    Antal mord är som sagt inte få, de är monstruöst många, och alla med lite insyn i hur sådant här fungerar vet att på varje mord går det mångfalt fler våldsdåd. Det är inte så att morden ligger i en skål och det ickedödliga våldet i en annan. Det är knappast så att Caracas i Honduras som har flest mord per capita har få våldsdåd, tvärt om, de har med all säkerhet även flest våldsdåd. Vänstern älskar ju att snacka gigantiska mörkertal, de får gärna återkomma med sina spekulationer i det här fallet, gissar att de knappast kommer vara lika frikostiga som i andra sammanhang.

    /Frida ”Einstein” Gustavlin

    (Råkade först lägga kommentaren under ett annat inlägg, men eftersom jag så klart vet hur CTRL+c och CTRL+v så är det ingen konst att även spama kommentatorsfältet under detta inlägg.)

    Svara
    • MiT

       /  07/22/2016

      Finns det ett Caracas i Honduras också? Eller menar du Caracas i Sjöstedts paradis Venezuela? 😛

      Svara
      • Frida Gustavlin

         /  07/22/2016

        Usch vad pinsamt kan man tycka, men som femarxist borde en ha vetat de viktiga kunskaperna bättre, men som Gudrunfruktig vet en dock att det inte är avgörande att få unken geografisk fakta ”rätt”, det viktiga är mängden pepp!

        Svara
    • Rikard

       /  07/22/2016

      Hej.

      Vill puffa för Elisabeth Höglunds blogg, nu när du tar upp våldsbrott:

      [https://elisabethoglund.se/blogg/brottsfacit-f/]

      Sann mångkultur i siffror.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, lärare

      Svara
      • Frida Gustavlin

         /  07/22/2016

        Mörka dystra siffror!

        Vore intressant att även se statistik på antal misshandel av både ringa och ”normal” grad. Vad gäller dessa så är jag rätt säker på att mörkertalet är stort. Det finns en kultur av att inte prata med polisen i utsatta problemområden, och jag är rätt säker på att antalet slagsmål är minst sagt anmärkningsvärt fler än vad vi någonsin kan tro.

        Helt otroligt av vår fega inrikesminister inte kan få tummen ur röven och beställa en saklig och detaljerad rapport från BRÅ, en högupplöst sådan med tydlig demografisk, etnisk och geografisk statistik. Dels så skulle vi slippa spekulera, men viktigare än så, att våra fega politiker som knappt vågar säga flaskhals får riktig fakta att luta sig mot.

        http://www.dn.se/sthlm/bra-morkar-om-brottsutsatta-invandrare/

        Svara
        • Frida Gustavlin

           /  07/22/2016

          Det här med ringa misshandel kan jämföras med lättare skador på en byggarbetsplats. Man gör allt för att förhindra blessyrer på byggen, skärskador, brutna fingrar, lättare klämskador, för lite förenklat så vet man av erfarenhet att på varje svårare skada går det tio lätta, på var tioende svår sker ett dödsfall.

          Nolltolerans mot brott fungerar likadant, förenklat, på varje mord sker tio grova misshandlar, tio ringa misshandlar per grov, tio snatterier per ringa misshandel, tio skjutsningar på pakethållaren på cykeln per snatteri, tio förbrytelser mot röd gubbe per olaglig cykelskjutsning. Sätter man P för lättare brottslighet följer med all säkerhet den grova efter. För att få ordning på denna typ av lättare brottslighet behövs fler poliser, och självklart behöver de inte vara av typen: flerårsutbildade ”högskolesnutar”.

          /Frida

          Svara
      • Senior

         /  07/22/2016

        Kan även rekommendera Uvells granskningar om ni missat dem.

        http://www.uvell.se

        Svara
  21. Rockmusik, lektion 1A: ‘Bära tunga grejer’

    Svara
    • Hypocrita

       /  07/22/2016

      Lektion 1B: ”Koppla sladdar, konstatera ”inget ljud”, koppla igen….”
      Lektion 1C: Se Lektion 1A

      Svara
    • Kristian

       /  07/22/2016

      Producent och regissör Roger Cormans metod:
      * Utmärkt skådespelare – ”hmm, vi får tänka på saken.”
      * Hyfsad skådespelare som har egen bil och kan tänka sig att flytta lite rekvisita – ”du får jobbet.”

      Svara
  22. Jan

     /  07/21/2016

    Varför ska man ha en debatt när man redan på förhand har definierat både problemet och lösningen?

    ” Den absoluta majoriteten av förövarna är män, vi kan inte fortsätta lägga över problemet på offren, det är dags att vi män tar vårt ansvar. Det är vi män som måste förändra oss och det är därför vi som måste diskutera problemet. Säger Albin Davidsson en av festivalens arrangörer.”

    http://trastockfestivalen.se/panelsamtal-for-ett-forandrat-festivalklimat/

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  07/21/2016

      Konformiteten är total.

      Panelsamtal är dock inte samma sak som debatt. Panelsamtal är ett sätt att tycka lika tillsammans framför en publik av andra människor som tycker lika tillsammans.

      Det här med att lägga över problemet på offren. Vem gör det egentligen? Jag har inte läst någon debattör, varken på den absoluta högersidan, eller så långt till vänster som man kan komma, som lägger någon som helst skuld på offren, undtantaget förstås de festivalgeneraler som i feminismens namn vill skapa mansfria zoner på sina tillställningar. Har dock inte hört några gälla feministröster ifrågasätta dessa segregerade zoner speciellt högljutt.

      Frågan är väl snarast, ska alla män ta ansvar för vad ett fåtal gör, eller ska ett fåtal ta ansvar för vad ett fåtal gör. Är det en fråga om kultur som antingen baseras på etnicitet eller kön.

      Kul förresten för oss tjejer att gå på festival och helt plötsligt upptäcka att alla våra tjejkompisar står och häckar i en privat rastgård.

      /Frida

      Svara
      • G

         /  07/22/2016

        Hade jag varit en man/kvinna som gillar att gå på festival, då hade jag självklart bojkottat ALLA festivaler som inför man/kvinnozoner i jämställdhetens namn, inget att fundera på ens IMO. Vi är på väg framåt och inte bakåt i tiden! Festivalbesökarna har en stor makt i den här frågan (intäkter till festivalen) ifall inte alla tänkt på det än.

        Svara
        • G

           /  07/22/2016

          ”Det är vi män som måste förändra oss”

          Är jag en man som nånsin tänkt tanken att sexuellt trakasserar eller våldta ? NEJ.
          Om jag då förändrar mig…vad blir jag då ? Ja just det.

          Vi = du. Jag förstår. Lycka till.
          Och du, tills du är HELT förändrar, håll dig borta från festivaler, Gothia Cup och liknande, tack!

          Svara
          • G

             /  07/22/2016

            Glömde den här raden också…

            ”vi kan inte fortsätta lägga över problemet på offren, det är dags att vi män tar vårt ansvar”

            Det har ingen normalt tänkande människa någonsin gjort, förutom de som tänker likt Behrang Kianzad, att det är tjejerna i kort kjol som har ansvaret. Idioti!!!

            Återigen så talar du för dig själv och en liten andel tramsiga män som tänker som feminister/islamister. Skärp er för fan!!!

  23. jans

     /  07/21/2016

    Det lustiga med popkollo är att det inte är framtidens artister som är elever där utan fd artister som är lärare där. En slags reträttpost. Fast bara för kvinnor. Ingen som anmält dem för könsdiskriminering?

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  07/21/2016

      Jans!

      100% kvinnor är inte könsdiskriminering, det är jämställdhet, för det har feministisk vetenskap bevisat. Hur många gånger måste en upprepa det?

      Svara
    • G

       /  07/22/2016

      Ja, konkurrens är alltid nyttigt. Och nu när Twitter bajsat på sig sedan länge men någon har glömt byta blöja så är läget mer gynnsamt än någonsin för ett uppstickare att möjligen ta några marknadsandelar. Men att få användare att byta från en tjänst till en annan kan vara extremt svårt!

      Hmmm!!!…..

      Svara
  24. G

     /  07/22/2016

    Jag är nog 50% gay nu 😉 efter att ha spenderat kvällen på youtube och kollat 10-15 debatter/intervjuer med Milo. Det är omöjligt nästan att inte hålla med i det som han talar om. Sen är han både en duktig talare & ganska rolig, ja det är svårt att inte skratta när han till exempel kallar Trump för ”Daddy” 😛 Han kommer med sakliga argument som en normal vänstermänniska inte borde ha några problem att ge en saklig replik på,…men de som debatterar emot kommer i nästan alla fall med känsloargument. Det är sorgligt att beskåda verkligen. Han har liksom inga problem med motargument och vill gärna att folk säger sitt, men när folk målar ut sig själva som offer och ”tyck synd om mig” mentalitet lyser upp, då är det omöjligt att argumentera tillbaka för det blir bara en stor kränkning rakt upp i ansiktet för dessa människor.

    youtube.com/watch?v=m3_2svKFkE4
    (BBC’s The Big Questions) När jag hör den rödhåriga tjejen i videon som verkligen brinner för att alla ska få säga sitt och det ska vara oerhört högt i tak på nätet och överallt, så känns det bra, det älskar jag och skriver under på till 100%, men det är det som börjar tryckas tillbaka när folk väljer att ta på sig offerkoftan eller väljer att känna sig kränkta för minsta lilla, när argumenten tryter blir det ofta så. Då tänker jag på de senaste turerna kring SR-Lisa och V-Bengtsson. L & B fick inte mycket kritik öht för det dem skrev, utan det var såna som N Svensson som skulle ta ansvar och känna en sorts skuld pga hur andra människor reagerade efteråt. Idioti. Moderatorn i videon kunde väl dock inte bli mycket sämre. Ja, och feministerna (3-4 stycken mot Milo) gör ju liksom jobbet själva, de behöver bara öppna munnen så är det nästan kört direkt. (Med tanke på vad hon sa igår så försökte jag klämma in Jenny Sonesson på nån sida i debatten ifall hon skulle varit med, men det var svårt då hon anser att Milo arbetar/hatar mot den typ av feminister som hon tillhör, så jag vet inte *confused*.)

    youtube.com/watch?v=eJQHakkViPo
    Även sett flera av TRR (The Rubin Report), denna med Fry är bra. Tycker det han poängterar om länder som har kungar/drottningar är intressant, men jag tror nog inte det har stor betydelse egentligen, men ändå intressant på nåt sätt. Sen är det även kul att läsa ”Anton Karlsson” argumentera bland kommentarerna, han kämpar och kämpar under första kommentar under videon som är gjord av en svensk tjej, den har just nu 134 svar.

    Det enda jag hade sett av Milo tills nu har varit via hans twitter och artiklar på nätet, men aldrig hört hans röst tidigare & hade ingen aning om att han var britt, och var jag inte del av hans fanclub innan jag även såg honom ”in action” på youtube, ja då blev jag nog det efter ikväll skulle jag tro. En tråkig sak är att han inte ens får rösta i presidentvalet i höst 😦 men han kämpar på för det han tycker är rätt, kan väl inte säga att motståndarna verkar vara svåra att vinna över, sitta i publiken med visselpipa, gå upp på scenen i protest och sno mikrofonen eller bara ställa sig och skrika några vackra ord rakt ut, verkligen moget beteende.

    Svara
  25. Jan

     /  07/22/2016

    Den ständiga semestervikarien Linnea fortsätter att hävda, såhär fem år efter Utöjamassakern, att floskler är det bästa sättet att bekämpa terrorism.

    ”Fem år senare behöver vi hitta tillbaka till andan efter Utøya. Solidaritet och öppenhet är varken mesigt eller
    blåögt. Det är så extremism motarbetas bäst.”

    http://www.aftonbladet.se/ledare/ledarkronika/linneaswedenmark/article23210543.ab

    Svara
    • Nu kanske jag inte hängt med fullt ut – men fanns det inte pappersarbete på Breivik som tappades bort innan Utöya? Med andra ord, med hårt arbete, utan blå ögon eller öppenhet, så hade man kunnat stoppa honom?

      Svara
      • Svenne

         /  07/22/2016

        Hade den norska socialtjänsten gjort sitt jobb, så skulle lille Anders omhändertagits redan i koltåldern. Både mor och mormor hade psykiska problem. #inkompetens

        Svara
  26. G

     /  07/22/2016

    Leslie Jones Claims She Was ‘Hacked’ After Retweeting ‘Uncle Tom’ Comment About Milo
    http://www.breitbart.com/tech/2016/07/20/ghostbusters-leslie-jones-blames-hack-for-uncle-tom-retweet/

    Svara
    • För att bli kallad för ”Onkel Tom” är bra?

      Ännu en gång – varför ska någon med annan hudfärg, sexualitet eller från en annan planet tycka samma som någon från dito? Finns det någon förklaring till detta? Urrgh.

      Svara
  27. G

     /  07/22/2016

    Hahaha! (men jag gillar ju stekta kantareller för helvete <3!!!)

    Svara
  28. Allt fokus, med rätta, kommer hamna på Breivik idag, men…

    https://feministisktperspektiv.se/2016/07/21/hbtq-rorelsen-maste-vagra-bli-slagtra-for-extremhogern/

    Noll problematisering till varför extremhögern kan utnyttja HBT-rörelsern. Och givetvis ingen problematisering till varför vänstern ska ha något slags förespråk till rörelsern?

    Svara
  29. MiT

     /  07/22/2016

    Svara
    • Kristian

       /  07/22/2016

      FN-konventionen 1951, ”Genevekonventionen”:
      ”Varje flykting har gentemot det land, varest han befinner sig, skyldigheter främst innebärande, att han skall ställa sig till efterrättelse gällande lagar och föreskrifter ävensom anstalter, som vidtagas för upprätthållande av den allmänna ordningen.”

      Westerholm har också nämnt den ”rasistiska” artikel 34:
      http://ledarsidorna.se/2016/03/fns-flyktingkonvention-ar-rasistisk-propaganda/
      ”Värdlandet åläggs att allokera nödvändiga resurser för assimilation och naturalisering för att migrantgruppen skall så snabbt som möjligt kunna bli en del av värdlandets kultur och arbetsmarknad.”

      Även Utlänningslagen
      https://lagen.nu/2005:716#K4
      är intressant. Lägg märke till diverse stycken som upphör att gälla respektive träder i kraft 2016-07-20.

      Svara
    • Havre flarnstad

       /  07/22/2016

      ”Om” asylanten saknar pengar kollar man upp det då. . . Snarare så att varje sökande per automatik får ett par tusen i fickan som dras från min lön och det oavsett om halva guldbazaren hänger runt halsen och kontot i dubai är fetare än jag någonsin kan hoppas på.

      Svensken som söker bistånd måste visa papper på att den inte tagit ut eller har några pengar på banken flera månader tillbaka samt sälja sin bil om bidrag ska godkännas men tillskillnad från inv.bidrag har handläggaren i uppgift att hitta anledningar att neka hjälp med dom mest påhittiga orsakerna.

      Danmark är helt rätt ute här och själva grejen är bara ännu en i mängden av en lag för oss och en för dom .

      Svara
  30. MiT

     /  07/22/2016

    Sedär, finns som vanligt en annan sida av händelsen som man inte varit så intresserad av att lyfta fram…
    ”Chauffören om vad som hände”
    http://www.ostrasmaland.se/kalmar/chaufforen-om-vad-som-hande/

    Svara
  31. MiT

     /  07/22/2016

    Svara
  32. Mycket handlar om sex också- vän till mig som aldrig hade fått något innan han började stå på scen.

    Svara
  33. MiT

     /  07/22/2016

    Svara
  34. Kristian

     /  07/22/2016

    OT:
    Mitt företags brandvägg/internetfilter stoppar just nu
    * HAX – henrikalexandersson.blogspot – ”Adult material”
    * Bubbavel – bubbavel.blogspot – ”Sex”

    Har jag läst dem korrekt så är detta
    a) Precis vad HAX alltid har varnat för
    b) Något ”Bubbavel” finner outsägligt komiskt.

    Svara
  35. Havre flarnstad

     /  07/22/2016

    Jag har nöjet att själv haft erfarenhet av kriminalvården och har svårt att ta interners beskrivning av den outhärdliga vistelsen på allvar eftersom många fängelser är som kollo med minigolfbanor,tennisplan,gott om aktiviteter tv på rummet samt tv-spel och videoslinga för dom nyaste hyrfilmerna ett par anstalter för riktigt grova förbrytare har tom pool att svalka sig i varma dagar.

    Men en grupp utmärker sig genom att ständigt vara till problem för andra både fångar och vårdare som är sjukt överrepresenterade och sitter alltsomoftast på isoleringen eller särskilda disciplinavdelningar pga tjuveri mot andra intagna eller bedrägerier och spelskulder . Detta är ren fakta lägger inga speciella värderingar i det utan det är bara så det ser ut zigenare och då utmärkande inom gruppen den finska avartern ställer ofta till det något enormt vilket får mig att skratta lite över hur den här internet beskriver sin svåra tid utan salt i cellen och ha blivit störd på sin privata morgonskitstund.

    En av de tre har i efterhand gjort två tillägg till den första anmälan, med mer kritik mot Kalmarhäktet. Han skriver att han plötsligt en dag inte heller fick ta med sig salt till maten in i sin cell, vilket han ska ha fått göra innan. Han anklagar även en anställd för att ha kommit in i hans cell när han satt på toaletten, vilket den anställde visste om men steg in ändå.

    ”Gud upp i himlen se vad jag har fått gå igenom. Jag önskar att ingen ska behöva gå igenom det här”, skriver mannen.

    http://www.ostrasmaland.se/kalmar/gripna-vagrades-ata-med-bestick-av-plast-pa-haktet/

    P.s pratar nu generelt baserat på tusentals timmar av iakttagelser dom i själva artikeln kanske är Gandhi Jesus och Moder Theresa återuppstoda.

    Svara

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: