Kvinnozoner

Har ju varit snack om ”kvinnozoner” här och där i spåren efter bland annat några festivaler. ”Kvinnozoner” är samma typ av uttryck som ”positiv särbehandling” som egentligen bara betyder diskriminering, fast med ett finare ord. ”Kvinnozoner” betyder fritt fram mot dem som inte är i zonen. Med ett finare ord.

Vad är det som händer egentligen? Jo, samma saker som alltid har funnits i Sverige! Ingen skillnad mot hur det alltid har varit med andra ord. För det som vi sett på festivaler och i några städer som Östersund i vintras och i Kalmar de senaste dagarna är ju genuint svenska fenomen, det vet ju alla!

Alla kommer ihåg hur snacket gick på 80 och 90-talet, hur arg en var för att anmälningsbenägenheten var så låg att kvinnozoner inte ens diskuterades! Vilket mörkande av fakta det var då! Riktigt skönt att anmälningsbenägenheten gått upp de senaste åren så en verkligen kan se hur det var förr!

Den bästa kvinnozonen är förstås att stanna hemma. Eller inte gå ut utan sin man, bror eller annan nära manlig släkting. Som det alltid har varit i Sverige såklart! Precis så som vi alla kommer ihåg att det var på 80- och 90-talet!

skyrmannen

Och om en går ut så är den bästa kvinnozonen att bära lämpliga kläder! Fast den som fotomodellen ovan demonstrerar duger nog inte utan den frestar lite för mycket, de vita heterosexuella svenska männen triggas ju så lätt av lite hud!

burka

Så därför rekommenderas den lite mer effektiva modellen ovan. Garanterad kvinnozon! Som en bonus så kan mannen, om den första frun råkat ramla från balkongen, bara återanvända samma bröllopsfoton! Praktiskt och miljöpartistiskt modernt! Inget slösande med resurser!

yonna waltersson

Att en kallar de grova rena överfallen där kanske 8 till 10 vuxna män omringar en 10-12-åring och river, sliter och skriker upphetsat för ”tafsande” är ju för att så har det alltid varit i Sverige. Exakt samma sak som alltid alltså! Det hårda beviset för detta visar Yonna Waltersson triumferande upp på twitter! Lika sant som detta är, lika osant hade en anonym som påstått att det inte alls var så förr varit. Såklart!

Kvinnozon betyder att om en inte är inom zonen så kanske en blir överfallen av de svenska heterosexuella männen som svärmar runt i grupper och smackar, slickar sig om munnen, omringar och så vidare så fort de ser en 10-12-åring utan Kvinnozonsklädseln! Eller om hon vågat gå ut utan manlig släkting. Att det ens ifrågasätts att det alltid varit så i Sverige är bedrövligt!  :-/

Äntligen springer vi med långa och snabba kliv rakt in i dåtiden! För vi vill ju inte ha det som det alltid har varit i det här landet! Det är de vita svenska männen som vi måste uppfostra att sluta våldta och omringa och överfalla småtjejer  :-/

Jag hoppas verkligen att Trästocksfestivalen lyckas nå de vita svenska heterosexuella männen med sina samtal om manlighet, normer och vad en får göra och inte göra mot småtjejer så vi slipper se några små tafsningar som det numera heter! Samtalet leds av radikalfeministiska Män för Jämställdhet såklart eftersom de vet att om det finns något som är typiskt svenskt fenomen så är det att en grupp vuxna män överfaller en liten tjej i 10-12-årsåldern! Det är för övrigt ett av få svenska beteendet en har kunnat identifiera i Sverige! Rasism är ett annat. PEPP!

För att verkligen lära de vita svenska männen hur en uppför sig när det är småtjejer utanför Kvinnozonen så har Trästocksfestivalen ordnat gratis bussar från flyktingboenden i området. Nu ska de vita svenska männen minsann få sig en läxa!

MVH

PEPPelina

Lämna en kommentar

74 kommentarer

    • Kristian

       /  07/22/2016

      Socialism Go? Vad i hela rörelsen? Skall man fånga kapitalister (spelade av Snorlax)?
      Nu var det ett tag sedan jag var i närheten av pokemon, men vi försöker:
      … nej, det får bli till helgen. Vi tar en serie istället.

      http://existentialcomics.com/comic/74

      Svara
    • Jan

       /  07/22/2016

      Snyggt redovisat av Uvell. Politism är en sämre investering av LO än de där bordellerna som Kommunal köpte.

      Svara
  1. Daniel Hammarberg

     /  07/22/2016

    Varför ska det behöva fattas beslut om kvinnozoner när en sådan alltid funnits i varje hem? Köket!

    Svara
    • Exakt! Nu ska jag gå till min plats i köket och för säkerhets skull dra för gardinerna.

      Svara
      • The Perfect Man

         /  07/22/2016

        Jag hoppas att ni inser hur synd det är om mej som klä mig i ”drag” varje gång jag är sugen på lite mat…

        Svara
      • Din kedja når ända till fönstret? Västerlandets förfall är nära…

        Svara
      • Utlandssvensk

         /  07/22/2016

        @ elina,

        ”Nu ska jag gå till min plats i köket och för säkerhets skull dra för gardinerna.”

        Det låter som att du erkänner att du befann dig i köket innan gardinerna var fördragna. Hade du på dig din feministiska skyddsdräkt (burqan)? Om inte, måste du troligen stenas.

        Äntligen börjar vi närma oss verklig jämställdhet!

        Till tonerna av Röda Bönors berömda kampsång sjunger vi nu:

        Å, å, å tjejer, vi måste höja våra röster för att bli hörda.

        Vi måste skaffa burqor, annars är vi körda.

        Svara
        • Förlåt, förlåt! Men, jag gjorde en god paj för min man Kan det bota mina synder?

          Svara
          • Utlandssvensk

             /  07/22/2016

            @ elina,

            ”Förlåt, förlåt! Men, jag gjorde en god paj för min man Kan det bota mina synder?”

            Det finns bara ett svar på det: Insha’Allah (om Gud vill)!

            Jag rekommenderar att du ber din man kontakta Fi, så kan de säkert hänvisa till den lokala imamen, som kan avgöra ditt öde.

  2. Kristian

     /  07/22/2016

    ”Surdegsbaket behöver polisens våldsmonopol”
    http://www.helahalsingland.se/opinion/ledare/lars-anders-johansson-surdegsbaket-behover-polisens-valdsmonopol
    ”I det moderna västerländska samhället har våldet i mångas tillvaro reducerats till ett minimum. Därav drar vissa den felaktiga slutsatsen att också de samhällsinstitutioner på vilka vi har överlåtit den gemensamma våldsutövningen, polisen och militären, skulle kunna avskaffas eller minimeras. Trots att det är just tack vare dem som flertalet av oss kan upprätthålla en pacifistisk livsstil, fri från våld.”

    Svara
  3. Utlandssvensk

     /  07/22/2016

    Det är inte bara angående sextrakasserierna som vi ska vara glada att anmälningsbenägenheten slutligen har börjat röra sig uppåt.

    Vem minns inte alla skolbränder på 50-talet? Det gick ofta knappt att ta sig fram för att brandröken låg så tät, men då var det ingen som vågade anmäla. De flesta skolor var bara rykande kolhögar, men på grund av de patriarkaliska vithetsnormerna vågade ingen säga något. Det är även tydligt att det är först med mångkulturens intrång som den smutsiga byken kommer fram. Ingen tror väl att det är någon slump att det främst är i de områden där de nya, bättre människorna har flyttat in som man vågar anmäla bränderna? Självklart fortsätter det att brinna även på Lidingö och Östermalm, men där är tysthetskulturen inte ännu bruten, så vi får inget veta.

    Varför tror ni förresten att det är så få hus i Stockholms innerstad som har balkonger? Alla visste redan då att om svensken fick en balkong, då började han kasta ut döttrarna. Men så länge tysthetskulturen rådde, blev det ingen debatt.

    Burqan är det första verkligt effektiva skydd mot de inhemska männen som de nordiska kvinnorna har blivit erbjudna. Ingen ska förvånas över att det är de vita, medelålders rasisterna som försöker att skambelägga denna feministiska skyddsdräkt. Länge har de kunnat våldta bara med blicken, men snart är det slut med det!

    Leve den mångkulturella feminismen! (Även kallad islam i övriga världen)

    Svara
  4. Sara Mohammad från Glöm Aldrig Pela och Fadime (GAPF, BG- 524 2599) lyfter upp hedersvåld. Feminister borde rasa över detta fenomen!

    https://twitter.com/sarablouri/status/756472762936492032

    Läxa: yta är viktigare än handling.

    Svara
    • Ursäkta, vet inte om ovanstående blev rätt, men alla som vill stödja GAPF:

      Skänka en gåva

      Vill du stödja GAPF med ett ekonomiskt bidrag kan du skänka pengar via,

      SMS: SMS:a “GAPF 50″ (utan citationstecken) till telefonnummer 72672 för att skänka 50kr. Ändra “50″ för att skänka en annan summa.
      Swish: Swishnummer: 1235128244
      Plusgiro: Skicka valfri summa till vårt plusgironummer 400 92 96-7. Märk med “Gåva”.

      http://gapf.se/2016/07/stod-gapf/

      Svara
  5. MiT

     /  07/22/2016

    Svara
  6. Jan

     /  07/22/2016

    Modern vänsterlogik om övergrepp på popfestivaler: Först ordnar man samtal om hur man ska förebygga sexuella övergrepp, sedan ordnar man gratis bussar för nyanlända till festivalen! Lycka till!

    http://trastockfestivalen.se/gratis-festivalbussar/

    Svara
  7. Om ni inte lyssnat på Sara Mohammads sommarprat – gör det. Allt från könsstympningar och hennes första möte med feminister.

    http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/751866?programid=2071

    Urrgh. Deprimerande lyssning.

    Svara
  8. Fiat Lux

     /  07/22/2016

    Det framgår ju av festivalens namn att man åker dit för att få stock?

    Svara
    • G

       /  07/22/2016

      Ja, den är så bra, den är från 2014 men bara bra att den postas här och var med jämna mellanrum så att folk som inte läst ännu kanske gör det.

      Svara
      • G

         /  07/22/2016

        Lite mer av Helene från tidigare i år….

        ””Det är dags att göra upp med Schyman som ett medialt feministfenomen. Hon har numera blivit en blockerande politisk kraft för de viktigaste kvinnofrågorna i vår tid- hederskulturen och de kvinnliga fattigpensionärerna. Till sin hjälp har hon mainstream media inklusive Sveriges Television, SVT, som är ett public service företag i allmänhetens tjänst. I min förra krönika med rubriken Släpp Skammen, på Ledarsidorna.se, skrev jag att knappt en kvarts miljon människor, av dessa nära 150 000 kvinnor, i Sverige idag är fattigpensionärer. De lever under EU:s gräns för relativ fattigdom, som är 11100 kronor efter skatt.

        Efter det att krönikan publicerats och lästs av mellan 30 000 och 50 000 människor, många journalister och policy makers, hörde SVTs Opinion Live av sig via ett sms sent en fredag eftermiddag.

        ”Hej Helen. Skulle du ha möjlighet att komma till SVT Opinion Live nästa torsdag i en debatt om kvinnliga fattigpensionärer, mot förslagsvis Gudrun Schyman eller någon annan från Fi. Med vänlig hälsning (…) SVT.”

        Att vara med i direktsändning i TV är ingen drömsituation. Men TV är TV med en enorm medial genomslagskraft så för sakens skull svarade jag:

        ”Självklart! Kul.”

        ”- Hej, får ni till debatten om fattigpensionärer nu på torsdag? Vänliga hälsningar.”

        ”- Nej det blir inte så nu, Schyman kunde inte.”

        Schyman kunde inte? Det största TV-bolaget i Sverige i allmänhetens tjänst som har ett av de få debattprogrammen, SVT Opionen Live, låter alltså en enskild politiker – i detta fallet Schyman bestämma vilka frågor som ska debatteras?””
        http://ledarsidorna.se/2016/03/helene-bergman-den-falska-feminismen/

        Svara
    • Havre flarnstad

       /  07/23/2016

      Tack för tipset har läst några av hennes alster på ledarsidorna.se och hennes syn på feminism stället jag absolut upp på tjejer ska få klä sig som de vill och precis som förr ska dom få sola topless utan att något äckligt kryp ska försöka tränga sig på eller än värre dom här jävla grupptafsningarna apnivå-människorna sysselsätter sig med. Bh1

      Hoppas fler organiserar sig som ett alternativ för Fis-sektens avhoppare det behövs ett gångbart alternativ för avprogramering.

      P.s Ser fram emot ett svar från Gnydrun men det blir nog en lakej som ivrigt försvarar den store ledaren.

      HELL GUDRUN SIEG FIS

      Svara
  9. G

     /  07/22/2016

    ”Susanne Nyström: Jämställdhetsribban måste ligga lika högt för alla

    Anledningen till att Sverige är ett av världens mest jämställda länder är att generation efter generation har krävt likabehandling och att vi har slagit fast att vissa värderingar är bättre än andra, skriver Susanne Nyström.”
    http://www.dn.se/ledare/signerat/susanne-nystrom-jamstalldhetsribban-maste-ligga-lika-hogt-for-alla/

    Tack Susanne.

    Svara
  10. Motkraft

     /  07/22/2016

    Inte förvånad längre… Aftonbladet TV har ett inslag om att det varit fyra (eller fem?) gruppvåldtäkter i Kalmar län senaste veckan och lyckas med konststycket att mörka alla signalement förutom den viktiga detaljen att männen som slet en kvinna av en cykel TALADE NÅGON SLAGS SKÅNSKA!

    http://tv.aftonbladet.se/abtv/articles/131434

    Så de andra hade inga uppgifter om att ”talade för henne okänt språk”? Eller ”talade engelska”? Eller ”talade svenska med brytning”?

    Den enda som kom ihåg något kom ihåg att de pratade någon form av skånska och därmed säkerligen var sex stycken bleka skåningar som roade sig med att knuffa en kvinna av en cykel, sätta sig på henne, slita av henne kläderna och försöka våldta henne.

    Otäcka de där skåningarna…. som djur verkar det som… bra grävt Aftonbladet!

    Svara
    • Jan

       /  07/22/2016

      Det här är ju löjligt. Då vore det ärligare om tidningarna helt enkelt upphörde med att ge signalement på förövarna. Och stod för det! De kunde ju vägra debatten så steget vore ju inte långt.

      Svara
      • Frida Gustavlin

         /  07/22/2016

        En tycker att det är fruktansvärt anmärkningsvärt att de går ut med kön på förrövarna. Typiskt unken manskultur att göra så. De kan för all del identifiera sig som vad som helst inom LBGTQIA, eller något annat, som en inte än känner till! För det är inte ens säkert att det handlar om hens, det kans inte ens är dets, eller ens så kallade ens, kanske något annat, varför då måla ut dem som män.

        Marsh pankaka tillbaka till skolbänken med journalisterna på Aftonbladet, genusskolbänken.

        /Frida

        Svara
  11. G

     /  07/22/2016

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  07/22/2016

      Låt mig sammanfatta!

      Uppburen forskare: Det är inget nytt F!nomen!
      Arg tant: Men det är ju visst nytt fenomen!
      Uppburen forskare: Ja, det nya fenomenet är nytt de går inte att F!rneka, men inte det gamla F!nomenet.

      Fenomen kan beskrivas som ‘observerbart skeende’. Ett fenomen kan ibland förklaras utifrån tankemässigt enklare fenomen, och så kan man fortsätta tills man når förmodade grundfenomen som inte ytterligare kan förklaras. några exempel på fenomen är åska, solförmörkelse, norrsken och en orkan.

      F!nomen kan beskrivas som ‘osynliga skeende’. Ett F!nomen kan ibland förklaras utifrån tankemässigt än mer obegripliga F!nomen, och så kan man fortsätta tills man når förmodade överF!nomen som inte ytterligare kan förklaras. några exempel på F!nomen är patriarkatet, könsmaktsordningen och pojkars antipluggkultur.

      Svara
      • Det hela börjar nå fåniga nivåer.

        Även om ”tafsande” alltid skett på festivaler så kan man inte bortförklara ”ökad anmälningsbenägenhet” med vad som sker just nu. Om det är ”ökad anmälningsbenägenhet” det gäller så hade det skett GRADVIS – dvs en liten ökning från år till år. När man helt plötsligt ser en extrem spik UPPÅT så beror det på något.

        För att ta ett exempel – i Whitechapel, London 1888 så var det en rätt stor spik uppåt för antalet mord. Denna sjönk till ”normala” nivåer 1889. Så varför var det fler mord 1888? Ökad anmälningsbenägenhet? Eller nej, det är för korkat att förklara.

        Svara
  12. MiT

     /  07/22/2016

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  07/22/2016

      De där våldsamma nazisterna verkar minst sagt otäcka, helt oavsett vad man tycker om vänsterpartisten eller fotobollsfeministen.

      Svara
  13. G

     /  07/22/2016

    Generalsekreterare Röda Korset Vs. Per Gudmundson (SvD)

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  07/22/2016

      Ovanligt städad debatt, Gudmundsson håller oerhört hög nivå vad gäller sin debattstil, inga plumpa påhopp eller drygheter.

      Svara
    • Kristian

       /  07/23/2016

      Hon är ju fullständigt borta den människan. Tror nog det är 1980 eller däromkring med full sysselsättning i enkla fabriksjobb. ”Går inte att prata om volymer”? Tänk att det finns folk kvar som tänker så. Hon säger hela tiden ”vi ser att.” Men verkligheten ser hon inte.

      Klockrent av Gudmundsson. Knockout. (Ser fram emot matchen mot King Hippo.)

      Svara
      • MiT

         /  07/23/2016

        King Hippo, var inte det en motståndare i Punch Out (Nintendo?)

        Svara
        • G

           /  07/23/2016

          Gudmundson Vs. King Hippo , what ?

          Vem/vad är King Hippo haha 😀
          King Hippo låter som en hipster från Södermalm hmm….

          Svara
          • Ett gammalt spel från Nintendo, som säkerligen frustrerat många (SNES är min generation uppvuxen på dock).

        • Kristian

           /  07/23/2016

          Ja, tyckte hans motståndare i den här matchen kändes som Glass Joe från samma spel.

          (Jag har dem säkert i fel ordning, vi hade en Commodore hemma.)

          Svara
    • G

       /  07/23/2016

      Mmm det är verkligen inte många som håller samma klass som Gudmundson. Han har också alltid ett lugn med dig och ger oftast genomtänkta svar när han debatterar. Svårt att ”vinna” över honom, speciellt om man tror att länders resurser och kapacitet är oändliga – och att det är känslor och inte politik som styr här i världen.

      ”Ledarskribent i SvD sedan 2007. Utbildad vid journalisthögskolan, JMK, i Stockholm”
      Men så är han iofs inte utbildad vid Södertörn heller 😛

      Sen är jag bara mycket glad över att han faktiskt blir inbjuden och får briljera i TV, han har ju varit pappaledig ett bra tag, och under tiden tycker jag samma gamla ansikten har synts från de olika tidningarna lite väl ofta under senaste året i olika sammanhang, så mycket skönt att han är tillbaka!

      Svara
      • Jan

         /  07/23/2016

        Utbildning spelar ingen större roll här (om du inte utger dig för att vara expert). Sunt förnuft och ett visst mått av begåvning räcker. JMK är knappast någon elitutbildning heller.

        Svara
        • G

           /  07/23/2016

          ”JMK är knappast någon elitutbildning heller.”

          Det har jag inte sagt eller påstått heller.
          Jag vill nog inte heller ha journalister med elitutbildning -> elitjournalist, utan sådana som efter avslutad utbildning fortfarande klarar av att se och beskriva verkligheten som den är, som ”vanligt folk”, tror de utför jobbet som journalist bättre och mer naturligt då.

          P.S
          Jaja, må så vara, men I dagens samhälle kan nästan alla utge sig för att vara expert eller forskare, inte många som bryr sig om att undersöka vad som är sant eller falsk som sägs av en s.k forskare. ”jag är forskare i detta sedan 40år, jag säger att ringdansen inte är något nytt fenomen i vårat samhälle, jag vet, tro mig, peace on earth nästa månad också, happy days ever after!”.

          Svara
    • Jan

       /  07/23/2016

      Obetalbar min på fina flickan/tanten (välj själv…) när Gudmundsson säger precis som det är! Ge den här överklasskärringen 8 000 kr/mån precis som en fattigpensionär. Sedan ska vi se om hon kommer tillbaka och ömmar om välfärdsflyktingar och familjeåterföreningar igen…

      Svara
  14. G

     /  07/23/2016

    ”Seminarium: Hur många offer för hedersbrott tål identitetspolitiken?
    Medverkande:
    – Hanif Bali, riksdagsledamot (M)
    – Amineh Kakebaveh, riksdagsledamot (V) ordförande för Varken Hora eller Kuvad
    – Linnea Bruno, F!, doktorand i sociologi
    Samtalsledare: Alice Teodorescu, chefredaktör för GP och GAPF:s goodwill-ambassadör”

    Hanif: ”man har haft den här iden om att Sverige har nån sorts unik egenskap som gör att allt dåligt filtreras bort så fort man passerar gränsen, men så är det ju inte alls…” 😉

    (1 tim 5 min)

    ”Får man göra vad fan man vill på nätet?”

    Det pratas ofta om lagar, förbud, polisens resurser och andra hårda frågor för att få stopp på hat, rasism och hot online. Men vad finns det att göra rent socialt? Under den här paneldebatten diskuterar vi hur vi kan bekämpa näthatet med annat än lagar och straff.

    Medverkande: PA Prabert, vice koncernchef på mySafety Group, Gudrun Schyman (Fi), Hanif Bali (M), Jan Helin, journalist och mediachef på SVT. Moderator: Christian Ploog, Nyheter24.”

    (20 min)

    Svara
  15. MiT

     /  07/23/2016

    Svara
    • G

       /  07/23/2016

      ”När man ser och lyssnar på Ramberg förstår man inte hur hon kommit till den positionen hon har i dag, skrämmande.”

      Svara
      • Jan

         /  07/23/2016

        Trump är en katt bland hermelinerna. Är det något Östermalmstanter har koll på så är det sådant. Asylbranschen är dessutom ett miljardkonto för advokatsamfundet. Det har fru dubbla pärlhalsband också koll på.

        Svara
    • Frida Gustavlin

       /  07/23/2016

      Låt oss vänta och se vad som händer. Anne Ramberg är visserligen förtroendevald av medlemmarna i advokatsamfundet, de är i slutändand deras valda ledare. Å andra sidan så är advokatsamfundet inte bara en privat grupp med advokater, de åtnjuter vissa legala rättigheter, och med det så kommer också vissa skyldigheter på opartiskhet och ickepolitisering.

      Om Anne Ramberg inte önskar urholka advokatsamfundets position och intigritet så bör hon hålla käften när det kommer till politiska åsikter som inte rör juridik, med andra ord, vad hon tycker om Trump borde hon behålla för sig själv. Ett högst narcissistiskt och ovärdigt beteende.

      /Frida

      Svara
    • Jan

       /  07/23/2016

      Hönan har fått nog av kacklandet i den egna hönsgården. Vore jag psykolog skulle jag säga att det är ett symptom på tillfrisknande. Fast jag tror nog att det bara är en tillfällig insikt.
      Nästa vecka är hon nog tillbaka i kacklandet igen. Vilket är synd. Jag tror att Lisa Magnusson kan bättre nämligen. Det är bara det att hon hamnat på fel spår. Hon skulle behöva någon som växlade in henne på rätt spår igen.

      Svara
    • G

       /  07/23/2016

      Nej inte sett den länken innan. Början på islossning inom ”feminismen” kanske, eller något åt ”vad fan är det vi håller på med egentligen, vi bara hatar & hatar hela tiden ju!!!”-hållet kanske. Börjar en så brukar fler följa efter, Dahlman i kristianstadsbladet var väl den första, och efter det ”nog med husblattar och manshat” den osignerad ledaren på BT.se (var det väl ?) och nu den här av Magnusson…ja vi får väl se det som positivt iaf, men helt otroooooooligt vilken jävla tid det tog innan någon vågade flytta första pjäsen.

      Men det är väl så att de är rädda att någon feminist ska bli upprörd, sviken eller känna sig motarbetad pga att de går emot den F! feminism som spridit sig som en löpeld senaste åren och som nästan alla köpt likt grisen i säcken. Men nu verkar vissa tröttnat eller nåt, och kanske ser vilken typ av feminism som det verklig är. Jag tror dock att alla bara varit genuint fega och helt enkelt inte vågat säga emot öht, pga en enorm rädsla för vilka reaktioner som det skulle kunna resultera i från andra feminister. Men nu har det börjat…hoppas det håller i sig bara!!!

      Svara
    • Men det är fortfarande tydligt att även de ‘snälla’ feministerna struntar fullständigt i män och mansfrågor. Orden ‘feminism’ och ‘jämställdism’ är helt självförklarande.

      Svara
    • Grodan Boll

       /  07/23/2016

      Nej då. Hon och Cissi Wallin får sporadiska ”moments of clarity” när andra feminister hackat för hårt på dem en stund, men de faller raskt tillbaka i fåran igen.

      Svara
  16. Jan

     /  07/23/2016

    Somar Al Naher gråter över att nazister inte längre uppfattas som det stora hotet mot samhället längre. Det stämmer inte överens med hennes världsbild helt enkelt. Därför ytterligare en islamistapologetisk drapa. En i mängden.

    http://www.aftonbladet.se/ledare/ledarkronika/somaralnaher/article23215747.ab

    Svara
    • G

       /  07/23/2016

      Om politikerna skärper sig så kommer de heller aldrig igen bli det största hotet mot samhället, hon kan väl vara glad för det iaf! Men det är ju roligt att när en nazist nu har dömts så har vänstern ett gratiskort att förflytta fokuset till, men när terror sympatisörer som har massor ingredienser hemma grips så hörs det nästan inget alls om något ”hot” från deras sidan, men det klart, han förklarade ju att han hade bara allt det där för att han var ”nyfiken”. Nicke Nyfiken of the förorten.

      Svara
    • Frida Gustavlin

       /  07/23/2016

      Men visst har hon rätt. De högerextrema utgör ett hot, de är våldsamma och farliga. Inget snack om den saken. Givetvis så förtjänar nazisternas uppträde att synas. Och hon har också rätt angående rädsla, vissa på vänsterkanten har all anledning att känna obehag om de stöter på ett gäng med galna nazister. Våldet är riktat och drabbar specifika personer, vilket självklart inte ursäktar skiten för fem öre.

      Men lika rätt är att det finns mångfalt större anledning att vara rädd för galna muslimer, i ett europeiskt perspektiv är de minst 50 gånger så farliga när det kommer till antalet döda, om vi räknar svårt skadade och lemlästade så får vi använda en multiplikation på minst tusentalet. Våldet är helt urskiljningslöst, och drabbar vem som helst.

      Floskelvarning:
      Men hur var det, vi skulle ju inte vara rädda, för då får ju terroristerna rätt, och det öppna demokratiska samtalet tystnar?

      Svara
      • Rikard

         /  07/23/2016

        Hej.

        De få nazister och högerextrema som finns i Sverige är möjligen och i undantagsfall hot mot individer; de är inte, och kan inte bli, ett hot mot staten Sverige eller det svenska samhället (i de landsdelar där detta finns kvar). Obehagliga typer måhända, men ofarliga och utan stöd.

        De har än så länge inte lyckats starta medborgargarden med framgångsrikt resultat. Om och när detta sker, att de lyckas skydda svenska familjers egendom och barn från rån, inbrott och våldtäkter, kan de börja samla stöd bland vanliga svenskar. Då kan det bli fråga om att kalla nazister för hot, men då kommer också motargumentet att vara ”Vadå hot? Jämfört med polis, brandkår, ambulans och skola som pissar på oss för att vi är svenskar?”

        Vi är inte där än, att vi måste välja mellan underkastelse med islam, eller den nationella socialismen.

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, lärare

        Svara
  17. Förvirrad värdegrund?

    http://ledarsidorna.se/2016/07/janusansikten/

    ”Som den högsta företrädaren för ett politiskt särintresse i ett av de statsbärande partierna. Tro och Solidaritet har även en historia att ha en överseende attityd till Islamism och islamistiskt motiverad homofobi genom dess förre ordförande Peter Weiderud. Att troende socialdemokratiska muslimer visst kan få hata HBTQ-personer eftersom de inte kommit lika långt i utvecklingen som vi andra. Bjereld har under sitt ordförandeskap inte kommunicerat någon annan hållning i sakfrågan och är fortfarande anlitad som politisk expert av de större mediaaktörerna. Tro och Solidaritet har även en suddig linje mot antisemitism representerad av förbundsstyrelseledamoten Adrian Kaba som tidigare spridit antisemitiska vandringssägner. Som att Mossad skapat IS. Ett uttalande Kaba kommenterar:

    – Jag inser nu att jag gjorde ett misstag. Om det finns bevis för att detta är en antisemitisk konspirationsteori tar jag avstånd från det utan att tveka.

    Kaba avser inte ta avstånd från de antisemitiska konspirationsteorier han kommunicerar förrän det kan bevisas att det är antisemitiska konspirationsteorier. Han lägger med uttalandet bevisbördan på de han anklagat. Ett antisemitiskt och stigmatiserande uttalande från en förbundsstyrelseledamot i Socialdemokrater för Tro och Solidaritet svävar därmed fortfarande fritt. Att Kaba är ett starkt namn för Socialdemokraterna i Malmös palestinska diaspora är ingen hemlighet. Kaba fick fler personröster vid riksdagsvalet 2014 än riksdagsledamoten Hillevi Larsson i Malmö kommun. Vidare har Ulf Bjereld, Adrian Kabas ordförande, utsetts till särskild utredare av statsbidragen till religiösa samfund av kulturminister Alice Bah Kuhnke (MP). Även hon med sin historia.”

    Svara
    • Kristian

       /  07/23/2016

      När folk talar om sekulära samhällens förträfflighet bör man kanske nämna ”Socialdemokrater för Tro och Solidaritet”.

      Hade det förresten kunnat vara Moderater, Frisinnade, Kommunister eller Bönder för Tro och Solidaritet?

      Svara
  18. Svenne

     /  07/23/2016

    Ur rapport av Europol:

    Svara
    • Motkraft

       /  07/23/2016

      Men det beror ju på att polis och rättsväsende är rasistiskt! De jagar muslimer och ignorerar högerextrema!

      För alla vet ju att förtryckta, förföljda, fattiga och förskjutna av egen erfarenhet vet vad lidande är. Och därför som logisk följd själva är är ödmjuka, toleranta, respektfulla, öppna och solidariska.

      Dvs alla muslimer som kommer till Europa delar våra svenska värderingar! Integreras lätt!

      Svara
    • Frida Gustavlin

       /  07/23/2016

      Kan man ana en smula sarkasm från stationsbefället?

      ”Trots de här armbanden har det varit några som har gjort något liknande, säger Magnus Söderberg, stationsvakt vid Skelleftepolisen, som i nuläget inte vill uttala sig så mycket om de misstänkta brotten.”

      Svara
  19. Motkraft

     /  07/23/2016

    Det är ju så enkelt egentligen, att minska problemen rejält:

    – Många förövare är klantar så de lämnar DNA.

    – Sverige kan besluta att DNA-testa alla asylsökande och besluta att det är tillåtet att jämföra det registret med DNA som finns på brottsplats och brottsoffer. En rimlig integritetskränkning för en icke-medborgare i relation till att få ansöka om att permanent få bo här.

    – Sverige kan besluta om obligatorisk ålderstest vid alla typer av brott begångna av asylsökande som påstår sig vara minderårig.

    – Sverige kan börja använda ”straffmyndig” till att i vissa fall döma en som är mellan 15 och 18 till fängelse. Om brottet är ”vuxet” så kan också straffet vara det.

    – Sverige kan införa förkortat rättsligt förlopp vid sexualbrott så att tiden från brott till straff är kort, vilket ger en sekundär effekt att ge ”signaler”.

    – Sverige kan besluta om obligatorisk utvisning efter avtjänat straff vid grövre brott och vid upprepade mindre brott. Och livstids utvisning, har aldrig förstått vad vitsen är med tidsbegränsad utvisning.

    Detta skulle snabbt göra det känt bland asylsökare att det är fruktansvärt riskfullt att begå brottsliga handlingar i Sverige. Vissa skulle låta bli. Vissa skulle göra det ändå, få straff och åka ut. Vissa skulle välja att söka asyl i annat land som är mer tolerant mot den specifika asylsökandes kultur.

    Och sist men inte minst, offren skulle få en form av upprättelse. Att den som begått övergreppet blir straffad.

    Men inte ens några av punkterna ovan kan PK-människorna gå med på. ”Alla har lika värde”….

    Svara
    • Rikard

       /  07/23/2016

      Hej.

      Om alla har samma värde, då har brottsoffer och gärningshen samma värde.

      Själv skulle jag förorda obligatorisk DNA-registrering av samtliga invandrare och asylsökande, i syfte att säkerställa identitet och i samband med screening mot farliga och epidemiska sjukdomar.

      Att vara invandrad till Sverige och begå brott, skall vara liktydigt med utvisning; nytt inresetillstånd skall sökas från hemlandet och prövas mot brottets art och natur. Inga andra hänsyn behöver tas och en sådan regel hade varit i linje med rådande konventioner.

      Istället för fängelse bör straffarbete dömas ut för invandrade brottslingar vilket avtjänas före utvisning, men som kan avtjänas på annan plats än i Sverige enligt överenskommelse med respektive stat. Om det kostar en summa att hålla en [folkgrupp] fängslad i Sverige, men endast hälften i [ursprungsland], kan vi säkert få till ett program där det blir lönsamt för alla parter utom brottslingen.

      Svenska kriminella kan användas till att rensa ogräs längs järnväg och motorvägar, och liknande nödvändiga yrken där inte går att motivera eller erbjuda lön enligt gängse modell. Tar vi gamla tiders fjättrar i bruk blir inte heller rymningar ett problem; du springer inte långt med femton kilo kätting kring benen, särskilt inte om det medföljer GPS, helst subkutan sådan.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, lärare

      Svara
  20. Lite bilder från Trästocksfestivalen.. rent fåneri till festival…
    Tydlig vänsterfeministisk prägel på hela festivalen :/
    Ung vänster frågade mig om jag behövde hjälp! Sa att nä jag är på andra sidan och då undrade dom varför jag fotade runt och sa då att jag skall lägga upp på blogg 🙂

    http://postimg.org/gallery/2wxjzrpy0/

    Svara
  21. Nilsson

     /  07/23/2016

    Om de inför kvinnozoner så blir det väl automatiskt även manszoner?
    Var det inte vänsterpartiet som fastslog att män i grupp gaddar ihop sig?
    Ska de ha en kvinna som övervakar manszonen? Hur ska detta lösas praktiskt?

    Svara
  1. Tron på armbandens makt är stark | WTF?
  2. Sammanfattning av 2016 del 4 | WTF?

Lämna ett svar till Kristian Avbryt svar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.