Ni förstår väl att det är extremt stötande?

Jag pratar givetvis om rättsväsendet som likt polisen verkar rasa ihop som om det också styrdes av Eliassons magiska fingrar. För vad är det om det inte är raseras vi pratar om?

Det ena mycket grova brottet efter det andra går till domstol och straffen blir i sammanhangen löjliga, allra helst om gärningsmannen ljuger om sin ålder, då får rätterna nästan spontanorgasm och börjar snyfta av sympati för de stackars 20-åriga+ barnen. Rädda barnen och Barnläkarföreningen gråter av lycka över att ännu ett litet vuxet barn slipper undan straff för kanske en mycket grov våldtäkt. Man kämpar för att den vuxne mördaren i Mölndal ska få vara ett litet barn. Och så vidare.

I Mariestad ansågs en åldersljugande man som våldtagit en 13-åring ha anpassat sig väl till Sverige så utvisning var ju då absolut inte aktuellt. I Jönköping har Göta hovrätt stoppat en utvisning av en man dömd för våldtäkt då man anser att brottet inte är tillräckligt grovt för att motivera utvisning. Mannen är medborgare i ”ett utomeuropeiskt land”.

Varför i helvete får de stanna i landet? Det finns massor av liknande fall även från tidigare år då ”aktivister” och journalister tagit kamp för att våldtäktsmän ska få stanna och slippa utvisning, belöningen har blivit ännu fler våldtäkter. Priset har någon vanlig tjej fått betala såklart, inte ”aktivisterna” eller journalisterna.

Det finns massor av exempel från de senaste åren där grova brottslingar från andra länder inte blir utvisade. Det verkar vara regelmässigt på det viset.

Förstår verkligen inte rätterna att det är EXTREMT stötande? Man kommer hit och erbjuds skydd, mat på bordet, tak över huvudet, kläder på kroppen, lite fickpengar och så vidare, allt betalt av svenska skattebetalare. Och de som tackar genom att våldta skattebetalarnas döttrar och fruar, genom att råna, misshandla med mera blir inte ens utvisade för sina handlingar?

Vad i helvete är det som pågår? Det mest självklara som ska vara nummer ett är ju automatisk livstids utvisning efter avtjänat ordentligt straff och sen utbyta information med andra länder också så personen inte kan upprepa sig i land efter land?

Det finns absolut INGET skäl som är starkt nog för att inte utvisa om de begår grova brott här. Inget skäl alls alltså! Riskerar de livet i sitt hemland? Synd, deras problem, inte vårt. Det borde DE ha tänkt på innan de gick loss här i Sverige. Det är inte vårt ansvar alls. Det finns absolut INGET en sådan kommer att kunna bidra med i Sverige förutom fler trasiga människor som drabbats av personen ifråga. Vi har absolut INGEN skyldighet att behålla dem här i landet! Varför ska skattebetalarna i Sverige försörja grovt kriminella utlänningar resten av deras liv?

Det är så fruktansvärt stötande och en spottloska i ansiktet på alla skötsamma svenskar och invandrare! Vi har egna problem i Sverige att ta hand om, vi behöver inte andra länders också.

Nu har jag tagit upp grov brottslighet, det kan även gott gälla mindre grov också om den till exempel är upprepad. Nu menar jag inte att man ska åka ut om man snattar två gånger men har man till exempel misshandlat för 5:e gången så kan man få en fot i arslet ut ur landet! Förföljer man och hotar andra på asylboenden ska det ju ge automatisk utvisning samma dag som det kommer fram. Det är garanterat just de människorna som de andra har flytt ifrån.

Polisen försöker mörka så gott det går när det är grova brott där invandrare är inblandade och alla förstår ändå vad det handlar om. Det blir en löjlig teater, en fars, där de samtidigt som de överdrivet skriker ut vad det handlar om försöker dölja det. Uteblivet signalement är också ett signalement. Ett vagt signalement är samtidigt ett mycket tydligt signalement. När polisen vid sällsynta tillfällen inte försöker mörka utan verkligen går ut med bra information för att de behöver hjälp så står media där i stram givakt och vaktar och ser till att informationen inte når folk. Med polisen menar jag inte poliserna ute utan polispolitrukerna såklart!

Om man begår massor av brott, grova eller mindre grova, så har man automatiskt förverkat sin rätt till att ens vara aktuell för asyl utan ska omedelbart ut ur landet oavsett hur situationen är i landet man kommer ifrån. Det är deras ansvar och skyldighet att sköta sig om de kommer hit. Vill det gamla landet inte ta emot sina egna medborgare (vilket är förståeligt för vem vill ha tillbaka kriminellt avskum…? Skulle givetvis inte ha släppts in från början!) så får man lösa det på något sätt, skriv avtal med annat land om att internera dem, smuggla in dem eller vad som helst, bara de åker ut! Klarar man inte ens av att sköta sig under en begränsad tid så har man inte här att göra. Jag är nog inte ensam om att anse det gissar jag…

Vad händer om man grips på bar gärning med en molotovcocktail? Man släpps direkt såklart… Det ska vara en 17-åring men eftersom det ser ut som det gör i landet så får vi nog ta det med en nypa salt och lägga på ordentlig moms också. Bilar brinner, inga grips. Upplopp, inga grips. Stenkastning på räddningstjänst, inga grips. Stenkastning på polisen, inga grips. Handgrant mot polisen med en persons DNA på? DNA:t kan ju ha kommit dit på annat sätt så det döms det grovt kriminella avskummet inte för. Såklart. Kan ju ha varit en meteor som samtidigt slog ner någonstans i världen och rubbade magnetfältet och flyttade DNA:t. Eller nåt lika sannolikt och troligt.

Hela rättsväsendet beter sig otroligt stötande så ofta att det måste vara systematiskt! NÄR min dotter eller son råkar ut för något allvarligt så är enda anledningen att polisanmäla att man kanske inte är säker på vem det är och därigenom säkert kan få fram vem/vilka det handlar om så man kan skipa rättvisa själv. Kommer inte att finnas ett enda ställe i Sverige där man kan gömma sig. För att rättsväsendet skulle göra sitt är inte att räkna med längre. Det är inget man vill göra men kommer att bli tvingad till.

Nu har festivalturen kommit till Västervik också.

MVH

MiT

Följande inlägg
Lämna en kommentar

85 kommentarer

  1. MiT

     /  07/24/2016

    Svara
  2. MiT

     /  07/24/2016

    Svara
    • Intenso

       /  07/24/2016

      Peanuts säger Migrationsverket, NUTS! säger jag.

      Svara
  3. http://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasterbotten/tolv-anmalda-sexofredanden-under-festival?cmpid=del:pd:ny:20160724:tolv-anmalda-sexofredanden-under-festival:nyh

    Trästocksfestivalen har alltså gått från en (!) anmälning förra året till tolv stycken i skrivande stund. ”– I många fall är det flera personer som samarbetat, säger Mattias Brandt, stationsbefäl vid polisen i Umeå.”

    Svara
    • Intenso

       /  07/24/2016

      Gratis biljetter, gratis bussar, gratis brudar. Rätt logiskt ändå. Måste vara patriarkates fel. Logik är ett patriarkalt förtryckarmedel, det vet ju alla.

      Svara
      • Grodan Boll

         /  07/24/2016

        Nog är det så. Gripna och häktade = protokoll, med andra ord kommer Flashback förr eller senare reda ut om festivalen lagt snubbelben för sin egen nollvision.

        Svara
  4. Lövet

     /  07/24/2016

    Karin Pihl skriver rätt träffande om ”popfeminism” i dagens Expressen. Nån med tangentbord få gärna köra en unvis-länk.

    …vinden vrider sakteliga…

    Svara
    • Havre flarnstad

       /  07/24/2016

      Har faktiskt hela tiden tänkt att idioterna som skenheligt styr den festivalen gott kunde skörda resultatet av buss-jippot och få se själva vilka det egentligen är som utför massövergrepp i grupp sen kan dom få stå där och muttra vita män tills rösten hesnat.

      Dom utsatta flickorna är det jävligt synd om men flera av aktivisterna däromkring kan gott behöva ett bryskt uppvaknande. Att själva stå där med skräcken av att det vankas taharush är nog ingen höjdare men det kanske skulle hjälpa några att avprogramera sig.

      P.s ursäkta dubbelposten men denna är så bra att jag hoppas fler läser och delar med sina bekanta .

      https://archive.is/iPbv5

      Fördelarna här är att det publicerats i godkänd vänsterpress och att avsändaren är en respektabel proffesor det blir svårare att avfärda och hjälper kanske några som fortfarande inte radikaliserats eller letat efter vägar ut ur pk-träsket.

      Svara
      • Havre flarnstad

         /  07/24/2016

        Ursäkta det var fel länk syftade på den här : http://www.aftonbladet.se/debatt/article23208778.ab

        Unvis.it fungerade tyvärr inte

        Svara
        • Havre flarnstad

           /  07/24/2016

          Nej det var rätt MIT kanske kan ta bort mitt sista svar så slipper ja sponsra AB 🙂

          Svara
        • Jan

           /  07/24/2016

          Beskrivningen av pk är någorlunda rätt. Förslag till lösning är däremot inte särskilt genomtänkt. Och han nämner inte det faktum att begreppet pk är tabu i sig. Så fort du säger pk blir du nämligen stämplad.

          Svara
    • Jan

       /  07/24/2016

      Nå, det är inte den här stackars killen som är skyldig till bussverksamheten. Han är bara en bricka i spelet. Det är större krafter än så i omlopp. Förmodligen har den här idéen kläckts av kommunen. Det är nämligen kommunen som betalar räkningarna och är den egentlige arrangören.

      Svara
      • Havre flarnstad

         /  07/24/2016

        Njae det är sponsorerna som ordnat den biten läste jag någonstans den ena är uppstickaren NJIE som säljer en populär aloeveradryck. Grundaren som själv är pakistanier från göteborgsförorten med bakgrund i kampsport/mma tyckte av någon anleding det var en bra idé och ABF ville såklart bjuda flickorna på ett minne från sommaren så dom hakade snabbt på.

        Nästan så man vill fråga initiativtagarna om dom inte har dåligt samvete nu när det faktiskt är pga av dom och deras synnerligen korkade idé som flera flickor kanske är ärrade för livet.

        Förutsätter då att det faktiskt har ett samband med busandet men med tanke på utvecklingen sedan köln/kungsan verkar det synnerligen sannolikt.

        Svara
        • Jan

           /  07/24/2016

          Trams. Kommunen betalar notan på 1,1 miljoner för festivalen. Plus att de betalar löner och omkostnader för den förening som driver festivalen (på årsbasis). Kommunen betalar också bussarna. De lokala tidningen, Norran, sponsrar huvudscenen (Norranscenen) i utbyte mot reklamplats.

          Svara
          • Havre flarnstad

             /  07/24/2016

            Jag pratar fortfarande om —–>bussarna

            Har inte ens nämt allt det du tar upp så tramsa får du göra själv Tack.

  5. G

     /  07/24/2016

    Postade fel och skulle postat detta på senaste inlägget på bloggen argh!

    Något jag funderat på är varför det i 99% av fallen alltid är s.k kändisar som kommer och ska prata om hat och hot de fått, man ser aldrig någon vanlig svensson som kanske skrivit något provocerande nånstans, och efter det får hat och hot. Sen var det ju faktiskt inte bara män som kritiserade hennes inlägg bland kommentarerna under inlägget, en del kvinnor också. Iaf inget hat när jag läste igenom kommentarerna dagen efter inlägget publicerades, det kanske har kommit efteråt, har inte undersökt. Men det är väl en del hatmejl som hon fått säkert också. Och återigen, vad bra det vore om alla bara kunde sluta hata och hot mot andra, men givetvis gärna kraftigt kritisera och påpeka saker och ting när man vill det. Alla som skriver sin åsikt offentligt, oavsett var, måste vara beredd på att få hot och hat, det är bara så det är i dagens samhälle, bara lära sig en gång för alla att inte ta åt sig och inte ta det så allvarligt även om det givetvis är allvarligt, och gärna blockera & anmäla avsändaren. Ingen normal människa vill behöva ta emot hot & hat, och ingen normal människa tycker det är rätt att skicka det till någon heller. Tycker bara det börjar bli lite tjatigt…..
    ”jag har fått hot och hat av arga män”
    ”vill du komma och tala ut i TV”
    ”okej”

    Pernilla Andersson om hur hon hanterar hatstormen från män.

    Besviken på den här intetsägande insatsen av Fritz. Det hon ibland skriver i debattartiklar och på sin Facebook kan vara av en heeeeelt annan och mycket modig karaktär. Väntade och väntade på att få höra åtminstone liiiite om svaret varför våldtäkterna ökar när jag såg henne i förmiddags, men nej, det kommer aldrig något som kan kallas ett svar på det. ;(

    ”Advokaten Elisabeth Massi Fritz pratar om varför våldtäkterna ökar och vad lagen säger.”

    (Men hallå, alla ”experter” säger ju jämt att våldtäkterna INTE ökar, det är BARA det att tjejerna nu VÅGAR ATT ANMÄLA som gör att det SER UT SOM OM DET ÖKAR, men det har det alltså INTE gjort!!!)

    Svara
    • Jan

       /  07/24/2016

      Av politiska skäl rundar TV4 problemet. De tycker de är fint. Intervjun med Pernilla Andersson är enbart insmickrande. Journalisten gör inte sitt jobb. Det är stötande att Pernilla drar in sitt barn i frågan. Fullständigt patetiskt och omdömeslöst.

      Svara
      • G

         /  07/24/2016

        Ja mycket fint haha, och hon har iaf sett till att sonen inte kommer våldta, hon sa att det inte är svårt att förklara för honom att det är fel att våldta. Sonen hade iofs säkert koll på det även om mamma inte hade berättat det. Ingen har någonsin behövt ”förklara” det för mig när jag var barn eller som vuxen, jag förstår liksom det på nåt magiskt vis ändå. Undrar hur det kan komma sig hmmm. Och det har enligt experter aldrig nån koppling till respekt, normer, kvinnosyn, uppväxt, värderingar, kultur, religion osv… heller hmmm verkligen krångligt det här.

        Svara
        • Grodan Boll

           /  07/24/2016

          Precis.

          Anser man att män och kvinnor är jämlika och har man samtidigt minsta uns av empati i kroppen så löser ”utblidningen” sig själv.

          Empatilösa män har alltid funnits (i fåtal), och finns fortfarande.
          Den explosiva ökningen lär vi med andra ord hitta bland de som inte ser könen som jämlika.

          Svara
  6. Våldtäkter sker på grund av att vi är tillgängliga ute säger experten i Expressen.
    ”Att det sker nu beror delvis på tillgängligheten. Fler människor är ute och rör sig,” säger experten Maria Bauer.
    Så om vi håller oss hemma är allt bra. Går vi ut får alla män en hastig lust att välta närmaste kvinna omkull bakom någon buske.
    Fy på er!

    Svara
    • T

       /  07/24/2016

      Spökplumpen (Phantom Blot), snart alla kvinnors nya utomhuskläder.

      Svara
    • Kristian

       /  07/25/2016

      Tillgång och efterfrågan, brukar det heta.
      Efterfrågan har uppenbarligen ökat.

      Svara
      • michael

         /  07/25/2016

        Dessa har väl lärt sig av miljöpartiet barnen/männen brukar ju vara en hel drös på en ensam kvinna återvinning som MP säger.

        Svara
  7. Jan

     /  07/24/2016

    Summa summarum, den mediala logiken: Våldtäktsboomen i sommar beror på alla möjliga faktorer. Utom just unga nyanlända män.

    Svara
  8. G

     /  07/24/2016

    Ja, i min värld ska alla utvisas oavsett hur allvarligt brott, till och med för snatteri går bra, bye bye love! Inte ens snattat något har jag gjort i mina dagar, det ”värsta” jag har gjort är att jag några gånger i min ungdom pallat äpplen/päron/plommon. Era gangsters, slå det om ni kan!

    Jag hade för fan själv haft totalt förståelse för om jag hade utvisats från något land pga brott, oavsett hur allvarligt. Det är inte bara stötande, det är faktiskt oerhört provocerande att veta vilket patetiskt land vi är, jag skäms 😦 Nolltolerans för alla typer av brott ska råda!

    Svara
  9. Havre flarnstad

     /  07/24/2016

    http://www.svd.se/vi-svenskar-ser-oss-som-en-moralisk-stormakt-start/om/integrationen-i-sverige

    Dubbelmoralisterna i Fi och MP är återigen dom som sticker ut från mängden genom att med hästlängder vara dom mest segregerade mångfaldsförespråkarna.

    Ledande i undersökningen är V och SD där flest har utomeuropeiska bekanta.

    Svara
    • G

       /  07/24/2016

      Denne Bi Puranen borde ta ett snack med de som styr det här patetiska landet….

      ”Tjänstemän som blundar för den ökade risken för spridning av tuberkulos (Bi Puranen skrev sin avhandling om tuberkulosbekämpning) och inte ser till att hälsoundersökningar görs – av missriktad hänsyn till individen och på grund av rädsla för att peka ut en person eller en grupp av människor – är ett av hennes exempel.

      – När sedan barn som kommer från länder där tbc är vanligt kommer till dagis och hostar, så tror andra föräldrar att det är tuberkulos. Och så är jakten igång. Att inte genomföra obligatoriska hälsokontroller riskerar i det här fallet, förutom ökad smittspridning, också att stigmatisera människor.

      Denna form av ”snällism” både urholkar medborgarnas förtroende för våra institutioner och drabbar de mest utsatta, konstaterar hon.”
      ———–
      ”Forskning visar att vissa värderingar förändras förhållandevis snabbt, medan andra är svårare.

      – Jämställdheten är ett område vi behöver fokusera på. Religionen i sig är inte problematisk – vi har religionsfrihet i Sverige – däremot är vår lagstiftning vad gäller alla former av diskriminering viktig – vissa frågor är helt enkelt inte förhandlingsbara. För att åstadkomma en snabbare anpassning till vad som gäller behövs bra utbildning i samhällskunskap, där stor vikt läggs på just värderingar. Denna behöver starta från dag ett vid ankomsten, säger hon.”
      ———–
      ”Sverige må vara det ”vänaste land uppå jord”, men är det en utopi att alla svenskar i framtiden kan få behålla sin kulturella identitet och att vi ändå respekterar varandra?

      Vi återvänder till Bi Puranen för att diskutera ett tänkt framtidsscenario.

      – Vi har definitivt inte råd att sopa tilliten under mattan, se bara hur synen på EU förändrats under flyktingkrisen. Istället måste vi få med oss institutionerna, våga värna det goda samhället med alla dess tillgångar, bekämpa populismen, men också ställa krav och visa vad som gäller, säger Bi Puranen.”

      ”ställa krav och visa vad som gäller”
      I like it. Men…hur i helvete sak det gå till och vilket år då ?
      Fegisar utan ryggrad vet inte hur man ställer krav på andra eller vågar visa vad som är rätt och fel här i landet. Och försöker någon säga vad som gäller hör man ”fobiiiiii” ”kräääänkt” ”rasiiiiist” ”religionsfriheeeeeet”. Sen blir det tyst en stund innan vi är tillbaka på ruta ett. Men stort lycka till för all del!

      Svara
      • T

         /  07/24/2016

        Staten vill att så många som möjligt ska få TBC.

        Svara
  10. Svenne

     /  07/24/2016

    Måste ta med denna…

    Svara
  11. MiT

     /  07/24/2016

    Svara
  12. Embryo

     /  07/24/2016

    Jag var livrädd igår, jag befann mig nämligen på Sveriges i särklass farligaste plats – Ullevi!
    Det var inte bara jag som var där, det var även några tiotusen vita medelålders män (och ett antal andra personer).

    Jag vågade knappt titta för jag antar att det var mord, våldtäkter, tafsande, misshandlar etc överallt runtomkring mig, för vad annars kan hända när VITA MEDELÅLDERS MÄN samlas i en sådan stor folkmassa?!

    Jag såg visserligen inget, men det förstår väl alla att det måste ha begåtts tusentals överfall!
    Jag är innerligt glad att jag överlevde!

    Kan någon länka till alla hundratals artiklar om våldsbrotten som inträffade där igår?

    Svara
  13. MiT

     /  07/24/2016

    Svara
    • Kristian

       /  07/25/2016

      Varför har Riksrevisionen en biståndsbudget? Jag förstår inte alls …
      ”Mindre känt är att även Riksrevisionen bedriver flera egna biståndsprojekt.”

      Se ”Att sitta på två stolar.”

      Svara
  14. MiT

     /  07/24/2016

    Svara
  15. Psykoterapeuten Börje Svensson tror på att det varma vädret bär skulden för våldtäkterna.

    – Det kan säkert delvis ha med värmen och det fina sommarvädret att göra. Jag kan inte se det på ett annat sätt, säger han. Börje Svensson är expert på sexualbrottslingar.

    Tror Svensson att kallare väder löser problemet när inte armbanden gjorde det?

    Svara
    • T

       /  07/24/2016

      Kallt vatten funkar på hundar.

      Svara
    • Grodan Boll

       /  07/25/2016

      Statistiskt går sexualbrotten upp sommartid. Folk är lediga, sociala, kåta och har inte fyra lager byxor på sig (exklusive termobrallorna).

      Men jag antar att det var ökningen relativt tidigare år och inte säsongscykeln som kommenterades?

      Svara
  16. Ivar L

     /  07/24/2016

    Bra bevis Börje lägger fram:
    ”Jag kan inte se det på annat sätt”
    Nämen dåså…

    Svara
  17. MiT

     /  07/24/2016

    Svara
  18. Det mest självklara som ska vara nummer ett är ju automatisk livstids utvisning efter avtjänat ordentligt straff

    :O Det där är ”en klassisk högerextrem retorik”, vet du inte det? Det Även i debatt som handlar om just om utlämningslagen. 😉

    (Citat ca 7.25, även statistik över utvisningar lite senare.)

    Svara
  19. Svenne

     /  07/24/2016

    ”panelsamtal om manlighet” hjälper säkert… /sarc.

    Svara
    • Grodan Boll

       /  07/25/2016

      Fick 25% masculine , 64% feminine , ”This makes you Casually Feminine” på det länkade testet. Passar bra. Cosmo beskrev mig i deras test som en ”sensitive woman”.

      Svara
  20. Svenne

     /  07/24/2016

    GP: Thomas Gür: Misströsta inte om Sverige
    (Gûr gör delvis en skönmålning av Sverige.)

    Svara
    • Kristian

       /  07/25/2016

      Den vanligaste demonstrationen av ”det går bra” föregås i svensk tradition av orden: ”Hon är säker, gamla Bettan.”

      Svara
  21. Svenne

     /  07/24/2016

    Värmen sprider sig från storstäderna… #högtryck #solsting

    Svara
  22. Svenne

     /  07/25/2016

    DailyMail: En lång artikel om kriminalitet i Tyskland:

    ”*Offences committed by migrants in Germany up by 92,000 in 2015
    *In total, 208,344 offences committed by migrants in Germany last year
    *While crimes by migrants rose 79% – number of migrants rose by 440%”

    Svara
  23. Svenne

     /  07/25/2016

    OT: Europa på knä:

    Svara
  24. Jan

     /  07/25/2016

    Ännu mer spinning från kulturrelativisten och islamisten Somar Al Naher på Aftonbladets jihad-, förlåt, ledarsida. Hotet mot gayrörelsen kommer främst från konservativa och högerextremister i väst enligt Somar. Tvärtemot läget i Mellanöstern där acceptansen för homosex och gayrörelsen växer för varje år säger Somar.

    http://www.aftonbladet.se/ledare/ledarkronika/somaralnaher/article23224878.ab

    Svara
    • Rikard

       /  07/25/2016

      Hej.

      I bägge fallen gäller väl att börjar man från nära noll så blir det relativt snabb tillväxt även med få exempel.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, lärare

      Svara
      • Kristian

         /  07/25/2016

        Ja, för ett par år sedan talade vissa om det Grekiska ekonomiska undret, och att Tysk tillväxt var ointressant för Europas framtid!

        Svara
  25. Jan

     /  07/25/2016

    Norrans yrkesbimbo, förlåt kulturredaktör läxar upp alla Sveriges män:
    http://norran.se/noje-kultur/musik/nu-maste-vi-bestamma-oss-en-gang-for-alla-sexuella-ofredanden-ar-inte-okej-628932

    Svara
    • Kristian

       /  07/25/2016

      ”Våga därför inte skylla detta på något annat än killars och mäns snedvridna uppfattning om vad som är okej eller inte.”
      Krig är fred osv. Vi förstår.

      År 2005 hade BRÅ en undersökning som visade vissa .. tendenser. Samma tendenser finns idag i våra grannländer, där man fortfarande är ärlig med statistiken.

      Svara
      • michael

         /  07/25/2016

        Till alla svenska killar/män och för den delen även alla svenska tjejer/kvinnor,kom nu ihåg det på valdagen att Norran är socialdemokratisk och ha det i åminnelse när ni lägger i valsedeln i valurnan.

        Svara
        • Jan

           /  07/25/2016

          Norran är frisinnad liberal. Politisk korrekthet är inte en unik socialdemokratisk egenskap dessvärre.

          Svara
    • Motkraft

       /  07/25/2016

      Ha ha ha

      Enligt Brottsförebyggandet rådet har fördelningen av brottsplatser för sexualbrott varierat en del genom åren, men någon tydlig trend över tid finns inte. Våga därför inte skylla detta på något annat än killars och mäns snedvridna uppfattning om vad som är okej eller inte.

      Statistiken sträcker sig inte till 2016 och dessutom så är ju BRÅ förbjudna att dela in brotten på ursprung. Så du är trygg Emilie Sjölund, ingen kommer att avslöja sanningen.

      Men jag ska möta dig halvvägs. Tafsandet sker i huvudsak av kraftigt berusade pojkar/män och pojkar/män från kulturer med en taskig kvinnosyn. Det första kan vi göra åt med striktare insläpp till festivalerna och liknande evenemang, se till att färre berusade killar/män finns där.

      Men det vore bra om du hade någon strategi för hur vi når de där andra?

      Kanske skulle du skrivit din avslutande uppmaning på flera språk, så når fram till förövarna? För du tror väl att när de läser det du skriver så inser de att hela deras kultur är fel, allt de blivit uppfostrade till i sina hemländer, och ändrar sitt beteende?

      Svara
  26. Jan

     /  07/25/2016

    …hon hotar dessutom alla som inte accepterar hennes svepande åsikter!

    Svara
    • Kristian

       /  07/25/2016

      Det i sig vore utmärkt, om vi hade anledning att tro på hennes ”ickeverbala” uppföljning. Men grupper med tjejer med batong och pepparsprej får vi nog inte se på festivalerna särskilt snart.

      Svara
  27. Svenne

     /  07/25/2016

    Svensk humor/ironi…

    Svara
  28. Svenne

     /  07/25/2016

    OT: GP: Expo på villovägar

    ”Ledare: Man måste välja mellan rollen som oberoende granskare och politisk aktivist. Tyvärr har tidskriften Expo valt det senare.”

    Svara
    • Jan

       /  07/25/2016

      Expo har, naturligtvis, aldrig varit en oberoende granskare. Det förvånar mig att även borgerliga politiker har behandlat dem som en oberoende källa. Förmodligen för att det tjänat saken. Nämligen kritik emot Sverigedemokraterna.

      Svara
    • MiT

       /  07/25/2016

      Svara
      • Havre flarnstad

         /  07/25/2016

        Vem är personen ovanför?
        Högerextrem eller radikal på något sätt?

        Känns sådär lagom proffesionellt att banka meningsmotståndare som inbjuden organisation i Almedalen.
        Ena stunden predikas det stort och fint men utanför rampljuset kommer våldsromantiserande och vänsterextremism fram när alkoholen inmundigas och fasaden utåt fallit.

        Svara
    • Rikard

       /  07/25/2016

      Hej.

      Expo är lika oberoende som SA var, och delar i stort värderingar och metodik.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, lärare

      Svara
  29. Svenne

     /  07/25/2016

    OT: Milo Yiannopoulos i hetluften:
    https://feministisktperspektiv.se/2016/07/21/hbtq-rorelsen-maste-vagra-bli-slagtra-for-extremhogern/

    Svara
    • Grodan Boll

       /  07/25/2016

      Ska vi gissa att nästa steg för dessa inklusiva krafter är segregerade undergrupper som slåss sinsemellan för tolkningsföreträde och fokus? HBTQ-Black, HBTQ-Feminist, etc.

      Svara
      • michael

         /  07/25/2016

        Det blir faktiskt humor när dom själva kallar sig inkluderande.

        Svara
  30. Sven

     /  07/25/2016

    Mycket bra inledning om rättsrötan i Sverige. Uppenbarligen brottslingar lyckas få fortsatt skydd.
    Sen var det någon som skrev att ”staten vill att vi får TBC”. Så illa är det ju inte men inkompetens, ignorans, felprioritering och andra fel gör att Sverige återintroducerar denna bedrövliga sjukdom genom en oförståndig invandringspolitik.
    Sverige tar. även med nuvarande begränsningar, emot långt fler än de 2% av EUs befolkning vi är. Så även om katastrofen från fjolåret förhoppningsvis inte upprepas så är Sveriges invandringspolitik fortsatt en av EUs svagaste och det finns mer att göra.

    Svara
    • Kristian

       /  07/25/2016

      Precis, det är olika prioriteringar, och de flesta är negativa.
      ”Staten” vill inte att vi får TBC, men de vill det mindre än vad de inte vill bli kallade rasister.

      (Blev konstigt formulerat där. Calling Dr Streetmentioner.)

      Svara
      • T

         /  07/25/2016

        Det finns så många Quislingar inom staten så man kan kalla det för en mental pandemi. Vi lever i en förklädd kommuniststat där politiker inte kan ställas inför rätta för sitt agerande. De är antingen hotade, köpta eller mutade. Framtiden får utvisa vad och varför. Staten säger att de ska skydda dig. Jo tjena, vi har märkt det. ”Vår beredskap är god, självgod”

        Svara
    • T

       /  07/25/2016

      Staten vill att vi får TBC. Av den enkla anledningen att de som dör av TBC är oftast gamla och sjuka. Det minskar statens utgifter bland de som inte kan eller orkar jobba ihop till de skatter som betalar följderna av den vansinniga invasionen. Staten vill ha lättpåverkad och okunnig röstboskap i reservat (no-go zoner). Staten är inte god. Staten är krass. Staten plundrar oss lika säkert som en rånare som går in i vårt hem på natten och stjäl allt som vi älskar. När inte längre har nåt att ta från oss ska vi snarast dö av TBC eller av något annat.

      Svara
  31. MiT

     /  07/25/2016

    Svara
  32. Gorby

     /  07/25/2016

    Joakim Lamotte föreslår att SMHI väver in det i sina analyser.
    Han skriver: ”I samband med varningar för brandfara kan man utlysa varningar för våldtäkt vid för höga temperaturer. ”

    Kanske vore en idé…

    Svara

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: