Södermalm exposed

Sällan har väl hyckleri varit så tydligt som i Sifos undersökning om svenskars umgänge med utomeuropeiska invandrare. Det är ju framför allt två partier som sticker ut i Sverige när det gäller öppna gränser, marginalpartiet Fi och snart marginalpartiet Miljöpartiet. Där finns såklart V också och även Stureplan men mest tydliga med detta har ju MP och Fi varit i flera år.

Därför blir en sådan här bild fantastiskt rolig

södermalm exposed

V lever lite mer som de lär i den här frågan i alla fall. Gissar att deras och S siffror kommer från industriarbetare som via jobbet känner någon/några. MP och Fi sticker dock ut ordentligt och det säger ganska mycket om de partierna… Och om ställen som Södermalm där de är som allra störst…

Nu står det att resultatet för de mindre partierna inte kan slås fast men gissar att det ändå är ganska troliga siffror. Det ÄR till exempel troligt att just S, SD och V har många som känner utomeuropeiska invandrare genom att många arbetare känner dem via jobbet. MP och Fi har inte alls den grunden, vilka röstar på Fi? Knappast fabriksarbetare direkt utan där hittar vi väl hela genusfältet och liknande och samma gäller för MP, inte så många fabriksarbetare där utan desto fler genusindustriarbetare som enbart diar skattepengar.

Mycket rolig illustration av hyckleri är det i alla fall!

**********

Sen har vi festivalerna igen. Tänk att det finns så många som vägrar se samband som finns och är kända, nu senast är det en krönikör i Norran som skriver så här

övergrepp på trästockfestivalen

Ständigt dessa halmgubbar som de slåss mot. Det finns ingen som påstått att det aldrig har förekommit, tvärtom så har de allra flesta hela tiden tydligt sagt att det förekommit tidigare också. Varför fortsätter man att slåss mot sina halmgubbar? Vad vinner man på det? Mer än skydda brottslingar alltså? Det folk hela tiden däremot har sagt är att omfattningen är helt annorlunda nu och att sätten skiljer sig åt. Man kan ha 1000 naiva panelsamtal om manlighet om dagen om man vill och man kan klä hela kroppen i armband, det kommer inte att hjälpa ett skit eftersom de man vill komma åt i det här läget inte är de förhatliga svenska männen.

Av de 12 övergrepp som kommit fram på Trästocksfestivalen så borde 9-10 stycken av övergreppen vara begångna av vita svenska män om man följer sammansättningen av befolkningen och 2-3 av de med utländsk bakgrund. Ser det ut så på Trästockfestivalen, alltså cirka 80% svenskar och cirka 20% utlänningar, (gäller alla andra festivaler också såklart…) så har krönikören rätt. Ser det inte ut så har hon däremot allvarliga problem… Jag antar att vi får vänta på Flashback för att få reda på hur det ligger till med den saken eftersom krönikören knappast kommer att redovisa de siffrorna. Det där med 9-10 av övergreppen är alltså den enklaste formen av sortering, går man djupare så kan siffrorna vara lite annorlunda åt båda hållen.

Men det ovan skriver alltså krönikören efter att festivalen just haft en 1200%:ig ökning av övergrepp jämfört med tidigare år. Nu blir siffrorna i % stora när det handlar om väldigt små antal från början men de säger en del ändå. Vad har tillkommit sen tidigare år? Nej, ”ökad anmälningsbenägenhet” duger inte som svar, det måste finnas annat.

statistik om våldtäkter

Jag har sagt många gånger att siffror och statistik finns, att det är helt orimligt att ett av världens statistikkåtaste länder inte skulle ha siffrorna. Skulle ett land där staten, om man inte är gift, nästan kräver att få veta hur många juck man gjorde och om lampan var tänd eller släckt när ens sambo blev gravid inte ha siffror över olika gärningsmäns ursprungsländer? Knappast va…

I kommentarsfältet finns en hel del intressanta länkar för den som vill och är intresserad

statistik från 80 talet1

statistik från 80 talet

Dock hittar jag inte länken som bilden ovan kommer ifrån men det är från Brå och senaste gången de redovisade ordentlig statistik om olika ursprungsländer. Länken som ni ser går till den från 2005. Men visst är den inramade kolumnen, som kommer från rapporten på 80-talet, intressant? Och de andra kolumnerna är också givetvis intressanta! Sen har definitionerna vad som är vad ändrats ett par gånger under åren men får allt vara bra naiv, på gränsen till dum, om man inte ser sambanden och tror att det inte skulle vara åtminstone likadant idag. Som av en händelse så har invandringen de senaste åren nästan uteslutande kommit från de länder med högst siffror i den inramade kolumnen…

Om man kollar tabellen ovan, är det vi sett de senaste åren som det alltid har varit i Sverige? Är det samma kultur här som där? Sverige vs Irak till exempel? Sverige vs övriga Afrika? Sverige vs Algeriet, Libyen, Marocko och Tunisien? Någon som tror att siffrorna är BÄTTRE för de länderna idag? Vissa länder som blivit vanliga migrationsländer de senaste åren fanns inte med då som till exempel Somalia och Afghanistan.

Alla som minsann minns hur de när de var 10-12 år gamla överfölls av stora grupper av vuxna svenskar på 70-80-talet, minns de rätt? Eller minns de vad som förväntas ideologiskt av dem? För de kryllar ju av sådana som helt plötsligt idag minns exakt hur vuxna svenskar omringade dem och skrek upphetsat, hur de omringades och samarbetade för att kunna begå övergreppen och så vidare. För det är ju det som händer idag, vad som hände på mellanstadiet mellan jämnåriga kan knappast jämföras med när fullvuxna män upphetsat omringar en 10-12-åring och skriker på främmande språk och river och sliter, det förstår de flesta men dock inte alla av någon anledning.

Så tiden får väl utvisa om det är krönikören på Norran som har rätt som hävdar att det är ett mansproblem, eller om jag har rätt när jag hävdar att det vi ser är i princip rakt av ett importerat problem som man gjort massor för att försöka dölja. Jag skulle dock inte satsa några pengar på krönikören…

**********

Man skyllde på värmen också. det var en i Expressen som gjorde det. Nu TROR och hoppas jag att vad han menar är att det alltid ökar lite på sommaren, inte att värmen skulle vara en orsak just i år. Det kan också vara Expressen som medvetet/omedvetet tolkat vad han sagt och skrev som de gjorde. Eller så menade han exakt vad det stod, inget skulle förvåna mig faktiskt…

den nya värmekartan

Kanske vi snart får se nya väderkartor på nyheterna?

91an och 87an

91:an var tidigt ute och förstod problematiken som värmen skapar…

MVH

MiT

Lämna en kommentar

146 kommentarer

  1. Jan

     /  07/25/2016

    HM:s expedit påpekade att Bosse, 3 år, köpte tjejbyxor (leggings). Bosses feminazi-mamma chockad. Expediten prickad av HM:s ledning.

    Svara
    • Hmm

       /  07/25/2016

      Det tycker jag var bra av HM.

      Här om dagen när jag skulle köpa färdig potatis sallad i delin så påpekades det att den varianten som jag köpte innehöll bacon. Inte en, inte två utan fyra gånger, Sista gången när jag höll den nu äntligen uppladdad salladen i lådan i handen.

      Gissa hur den unga killen med mustasch i övrigt såg ut?

      Folk ska sluta att lägga sina värderingar i vad jag köper och inte köper. Den servicen kan jag vara utan.

      Svara
      • Hmm

         /  07/25/2016

        @Tumme ned. Du tycker alltså det är ok att jag ska få andras religiösa uppfattningar nedtryckta i halsen när jag är och handlar? ❗

        Oki 😉

        Svara
        • Liten

           /  07/25/2016

          Va fan? Har du bacon i potatisalladen? Det ska ju vara äpple ju!

          Svara
      • Kristian

         /  07/25/2016

        Känns som att gå på porrklubb och bli mottagen av Frälsningsarmén. Förmodar jag.

        Svara
      • Dreadlock

         /  07/25/2016

        Så du anmälde biträdet i Delin till företagsledningen ?

        Svara
        • Dreadlock

           /  07/25/2016

          @Hmm

          Röstade tumme ner.

          Främst för att en arbetsgivare prickade en anställd för att ha (enligt min mening) gav en harmlös korrekt upplysning i kassan, som en förälder tolkade som en kränkning.
          Jag sympatiserar mer med kassörskan än med någon annan part.

          Svara
          • Hmm

             /  07/26/2016

            Deradlock: Har inte fått en prick vad jag kan se i artikeln, men harmlös vet jag inte om jag håller med om. Det var hennes värdering. Skulle du vilja ha en liknande när du köper kött ifall den som står i kassan är vegan?

            Små barns kläder bör passa på alla barn oavsett kön så det var en helt värdelös kommentar som inte syftade till någon hjälp alls utan endast en värdering.

          • Hmm

             /  07/26/2016

            Samma här. Ni är ett par som tycker det är ok att ett kassabiträde predikar sina åsikter. Vad är nästa? Politik? Moral? Manshat?

        • Hmm

           /  07/26/2016

          Har inte haft tid men menar att göra det.

          Svara
          • Hmm

             /  07/26/2016

            På allvar. Ni tycker det är ok att någon predikar sin religion när jag köper mat?

          • MiT

             /  07/26/2016

            Men man måste ju inte anmäla allt man inte gillar, vare sig till polis eller arbetsgivare? Skapar ju ett angivarsamhälle utan dess like.

          • frogfish

             /  07/26/2016

            Jo, Östtyskland var ju trevligt…. Lite läskigt att en del vurmar för såna samhällen fortfarande….

          • Hmm

             /  07/26/2016

            MiT: Ok så jag ska tyst knyta näven i fickan?
            Och du tycker inte jag gör affären en tjänst att låta dem veta vad deras anställda håller på med? De försöker avskräcka mig att köpa deras produkter. Samma men biträdet på HM. Hade du velat ha en anställd som drar ned på försäljningen?

            Jag som arbetsgivare hade kysst fötterna på den som berättade för mig att mina anställda betedde sig så illa och så totalt oppositionella att de inte kan skilja på jobb och privatliv.

            Vad är nästa grej som jag inte ska anmäla? Någon som skriker efter mig på gatan att jag ska täcka mig bättre? Det har jag inte gjort än trotts att jag råkat ut för det, men jag önskade att jag kunde.

          • MiT

             /  07/26/2016

            Finns inget mittemellan att tyst knyta näven i fickan och att anmäla? Man kan med lite högre röst säga att man ger fan i personens religion/tro/privata åsikter? Så fler hör det bara? Ett exempel som jag själv skulle använda tror jag.
            Det här att allt ska anmälas hit och dit skapar ju bara ett angivarsamhälle där alla går på tårna för att leta efter saker att anmäla, en del för sin personliga skull medan andra gör det för att få sin bild i tidningen och några gör det kanske för att få värmande ryggdunkar från likasinnade. Och andra går på tårna för att inte anmälas. Allt måste inte anmälas hela tiden.

          • Hmm

             /  07/26/2016

            MiT:Min erfarenhet är att säg till den som det berör direkt har noll inverkan. Den kommer göra det igen mot någon annan och dessutom se mig som en gnällspik som man inte ska bry sig om.

            Tex. Min verkstad där jag servat mina bilar i +10 har de senare åren antagit en inställning att kunden alltid har fel. Jag påpekade detta beteende och otrevliga avsnoppade svar från tjejen i receptionen där hennes standrardsvar var;, Jag kan inget göra. Det är inte mitt fel, när det uppenbarligen var verkstanden som inte levererat produkten som de utlovat. Hon tyckte jag var jobbig kund. T o m när jag enbart försökte förklara vad som skett så snoppade hon av mig men en helt irrelevant kommentar om något ang vems fel det inte var. Jag redogjorde enbart för fakat vad som hänt helt utan värdering om var felet låg. Inte min sak att utreda och skiter dessutom i det. Deras problem. Jag vill bara ha en fungerande vara. När detta skett under ett års tid utan någon förändring så gav jag upp och kontaktade hennes chef. Problemet löst med råge. borde inte fått gå så långt men jag hade varit kund länge och de låg på +-sidan sean tidigare blir min enda ursäkt för att inte gjort det.

            Så min gedigna erfarenhet med att ha utbyte med divers företag är att om kundservicen fallerar så är det enda som hjälper att prata med vederbörandes chef. Jag tycker heller inte om dem som låter bli att rapportera dåligt beteendet då de dumpar över hela det ansvaret på mig att ta i skiten ifall det ska bli en förändring. Jag direkt avskyr alla dem som inte gör något åt saken utan bara låter det bero så att någon annan måste se till att det upphör. För du tror väl inte att den kulturen att någon börjar vakat dig på vad du handlar för sorts mat kommer att sluta om de inte får några reprimander? Du kan på allvar inte tro att de inte kommer att sprida sig?

            Problemen vi har i Sverige idag har vi för att vi inte satte ned foten i tid och visade på hur vi vill ha saker och ting. Vi hyttade med vår lagmakt som mest lite med fingret och sade aja baja. Och se var vi är idag.

            Jag tror på fullt allvar om vi hade haft stränga reprimander mot dem som inte ville respektera vår kultur från början så hade vi haft betydligt mindre problem idag. en reprimand med att lite försiktigt höja på rösten och säga att man tycker de har fel kommer ha noll inverkan. De kommer skratta åt dig. Hej, de gör det redan. Och det börjar med att de fritt på fel plats och tidpunkt ska försöka kontrollera dina val i din vardag.

            Var vänliga och se sambandet. Var konsekventa och se inte enbart det som fel då ni denna gång var den sidan som förmedlade sin åsikt. Nästa gång så är det en åsikt om vad du äter som kommer att fällas.

          • MiT

             /  07/26/2016

            Nå, är bara mot att allt hela tiden ska anmälas hit och dit. Som hon på HM, tror du att hon sa som hon gjorde för att pådyvla sin åsikt eller tror du att det bara var en vänlig upplysning, kanske baserat på andra kunder som kanske blev glada av någon anledning? Och inte alls samma sak som att lämna in bilen för reparation och de INTE reparerar. Allt måste som sagt inte anmälas hit och dit, man kommer rätt långt med sunt förnuft.

          • Hmm

             /  07/26/2016

            *För du tror väl inte att den kulturen att någon börjar VAKTA dig..

            Tillägg: Vakt-kulturen om hur du ska leva och tycka finns redan i Sverige idag. Den finns i förorten. Hjälp till med att få ett slut på den.

      • På vilket sätt var det bra av HM?

        Svara
        • Hmm

           /  07/26/2016

          Därför att HM fattat att jag är där för att köpa deras produkter inte bli pådyvlad deras anställdas åsikter.

          Lite som att jag vill slippa höra böneutropen på fredagar när jag går på stan. Jag vill inte bli pådyvlad din religion heller. 😉

          Svara
          • Tänk om min religion är din religion då? 😉

          • Hmm

             /  07/27/2016

            Eftersom att jag inte har något som kan definieras som en religion så blir det tufft. 😉

      • dolf

         /  07/27/2016

        @Hmm
        Du hårdrar det på ett synnerligen underligt sätt i ditt resonemang. Om man misstänker att kunden gör ett misstag bör man givetvis upplysa kunden om det.
        Anser du att det hade varit fel att upplysa Bosse om att läppstift och kritor inte är samma sak om han hade stått med ett ritblock i ena handen och en trave läppstift i olika färger i andra handen? Eller skall man som expedit bara hålla käften om man märker att en kund som letat efter en skruvmejsen kommer till kassan med ett stämjärn?
        Om expediten upplyser Bosse (och hans mamma) om att han faktiskt köper en vara som har tjejer som målgrupp så kanske hon besparar dem besväret (och kostnaderna) att komma tillbaka och byta om de senare upptäcker att det var ett misstag. Det borde vara avsert värre än att man får en onödig upplysning, det är ju i så fall bara att svara att man är medveten om att det är tjejbyxor och faktiskt gjort ett medvetet val att köpa dem. Så är saken ur världen.
        Men det låter underligt att fyra olika personer påpekar för dig att det är bacon i salladen. Och jag kan förstå att det är irriterande. Om du inte går klädd i niqab eller talar arabiska, för då borde det vara uppenbart varför de påpekar för dig att salladen innehåller bacon.

        Svara
        • Hmm

           /  07/27/2016

          Dolf: 1 Dåligt expel av dig. Ett läppstift och en krita är inte samma produkt eller har inte ens samma användningsområde. En barnbyxa passa både killar och tjejer och används på samma sätt. Att det sättes kön på en byxa i den åldern är enbart en värdering och inte en funktion. En 82 cm lång passar alla som är just 82 cm långa. 😉

          2 Antingen så utryckte jag mig dåligt eller så förstår du fel. Det var EN person som fyra gånger upprepade att det var bacon i min sallad. 😉

          Svara
          • dolf

             /  07/27/2016

            Nä, jag valde avsiktligt ett illustrativt exempel. Min poäng var att om man tror att en kund gör ett misstag bör man påtala det, inte utifrån sin egen synvinkel och värderingar, utan utifrån hur man uppfattar kundens synvinkel och värderingar. Pojkar vill ofta, oavsett vad man tycker om det, ofta inte (öppet) vidkännas ”tjejbaciller”. Givetvis kan man uppfatta kundens preferenser fel. Men vad skall man annars utgå ifrån om man inte litar till sin egen avläsning av kunden? Det finns inga objektiva kriterier för att avgöra när det är rätt eller fel att påpeka saker av det här slaget. Och det är helt obegripligt hur man kan anmäla en person för en sådan sak, om det nu var det som var själva anledningen till anmälan. Saken skulle ju komma i ett annat läge om expediten var spydig eller otrevlig eller något sådant.
            Det låter onekligen underligt att det var en och samma person som påpekade det där med bacon (jag såg bara att du hade skrivit i passiv form att det ”påpekades fyra gånger” så framgick inte om det var en eller fler personer det handlade om). Vore det ett normalt beteende för personen så är den ju klart olämpad för jobbet. Men jag tycker man skall ge dem ”the benefit of the doubt”. Vem vet, han/hon kanske hade haft en besvärlig dag, källaren hade blivit översvämmad, hunden dött eller pojk/flickvännen gjort slut.

          • Hmm

             /  07/27/2016

            Dolf: Ummhm men det är ju det som är så spännande och något som en expedit inte borde syssla med, dvs försöka räkna ut år kunden hur den tänker utifrån sina egna värderingar. Där har vilja att serva gått för långt. Samma grej som om en man kommer in och köper att kvinnoplagg. Vad han ska ha det till har ingen med att göra och risken är mycket större att expediten generar honom än hjälper honom. Bättre då att han på egen hand får upptäcka om det skett ett misstag. Det är dylika kommentarer som hindra vissa från att väga köpa i butik alls utan blir hänvisade att shoppa på nätet.

            Nu känner du ju inte mig men en ska som jag lärt mig om mig själv genom åren, om jag nu får klappa mig själv på ryggen lite, är att jag är mycket bra på att läsa av folk och deras avsikter med vad de säger och gör. Jag är t o m hyfsat duktig på det när folk utryckt sig i skrift, och det är minsann inte lätt alltid då alla nyanser är nästintill obefintliga (Nej jag är inte felfri. Så klart har även jag fel ibland). Sååå. Jag kan garantera dig att killen i delin berättade för mig om bacon i salladen pga att han ansåg det smutsigt att äta det. Snällt för all del för han var på inget sätt elak när han sade och ville nog mitt bästa, men likväl ett helt oacceptabelt beteende. En gång, ok, men när han insåg att jag förstått vad han sade och varför så borde han lagt ned. En gång kunde ju också vara för att jag kunde varit vegetarian och inte ville ha kött etc. Men här blev det ändå uppenbart att han ville vakat på min ”moral”.

          • dolf

             /  07/27/2016

            Jag förstår absolut om baconen. Men vi får skilja mellan att agera utifrån sin egen synpunkt på vad som är rätt, lämpligt etc. och att agera utifrån ett intresse av att hjälpa kunden få vad kunden vill ha. För att ta det här med bacon, om jag t.ex. såg en kvinna klädd på ett sätt som signalerar att hon är muslim plocka sallad med bacon i så skulle jag upplysa henne om det, inte för att jag har någon åsikt om bacon, utan för att det är min bedöming att hon gör ett misstag som hon uppskattar att bli upplyst om. Men visar det sig att hon då säger att hon inte bryr sig om det där med fläsk och gillar bacon, så har har jag givetvis inga synpunkter på det. Hon får äta hur mycket bacon hon vill för mig.
            Man måste gubevars kunna kommunicera med människor utifrån antaganden grundade på normal erfarenhet utan att ha förhandskunskap om individen ifråga. Det är ju så man upptäcker om de avviker eller inte.

          • Hmm

             /  07/28/2016

            Dolf: Jag tycker du har fel på vad som ska anses som normalt när det kommer till barn och deras könstillhörighet eller deras respektive syn på kläder, (det här med tjejbaciller får vi avhandla en annan gång vad jag tycker om det) men om jag nu ska leka med i ditt resonemang så kunde det ju gått illa ändå. Tänk om den lilla killen inte alls var en kille utan en tjej. Om vi då antar som du tänker är normala så skulle hon ju då ta mycket illa vid sig av att blivit felkönad av expediten.

            Sorry men hon kan inte vinna här. Hon bör hålla tand för tunga. I USA hade mitt tänk varit självklart. Sverige är ett mesproppland allt som oftast.

          • dolf

             /  07/28/2016

            Med andra ord, man ska inte säga något alls, för tänk om man säger något fel. Man ska bara vara där helt passivt och enbart svara när man blir tilltalad, typ.
            Vad är det då för mening med att överhuvud taget ha ett arbete där man möter människor?
            Och jag som kund uppskattar input, även om den var oombedd, från dem som betjänar mig, så länge den ges i ärligt uppsåt. Jag vill inte bli betjänad av ett viljelöst mähä som inte vågar yttra sig av rädsla för att ha misstolkat mig.
            Det här blir likt samma konstiga resonemang som när man gör all oönskad uppmärksamhet till en sexuell kränkning. Man kan inte ta några initiativ alls, för man vet aldrig hur mottagaren skall uppfatta det, och uppfattas det fel så har man kränkt.
            Det enda raka är att sluta leva. Total passivitet.

          • Hmm

             /  07/29/2016

            Dolf: Be careful what you wish for. You just might get it. And it most likely won’t be in the form you imagined.

  2. MiT

     /  07/25/2016

    Svara
    • Kristian

       /  07/25/2016

      Utan fyra vittnen kommer straffet inte att kunna utmätas. Rättssäkerhet. Var det inte precis det här Khan försökte svamla bort frågan med?

      ”Whatabout:” USA. Där kom den också. Bara att bocka av.

      Svara
    • På vilket sätt preciserar Fahad Qureshi att han är extremist?
      Han följer norsk lag, tycker att vissa muslimska stater är korrupta, snarare än äkta, och han tar avstånd från praktiserande av dödsstraff. Vad mer kan begäras?

      Svara
      • Dreadlock

         /  07/25/2016

        ”På vilket sätt preciserar Fahad Qureshi att han är extremist?
        Han följer norsk lag, tycker att vissa muslimska stater är korrupta, snarare än äkta, och han tar avstånd från praktiserande av dödsstraff. Vad mer kan begäras?”

        Ingenting egentligen, förutom kanske en detalj : Han verkar ganska upprörd över att han lever (I frihet) i ett land styrt av västerländska värderingar.
        Annars är allt bara topsy turvey.
        Vi vet storyn redan. En islamsk patriark ligger i ständigt lågintensivt krig med alla andra som tycker annorlunda. Det är inget nytt.

        Svara
        • Var läste du den där detaljen, som tycks viktig för dig? Han verkar snarare uppröras över att misstolkas och att högerextremister använder en del av en video som propagandaverktyg emot honom och det är väl förståeligt att då uppröras? Läste du samma artikel eller behövde du inte läsa den eftersom ”vi vet storyn redan”? Det där lågintensiva kriget du hänvisar till går väl, i den mån det existerar, i båda riktningar? Det har krig nämligen en ovana att göra.

          Svara
          • Dreadlock

             /  07/25/2016

            La, la, La.. Laa…

            Du kallade mig precis för en högerextremist. Din ruttna islamist.

            Schas. Iväg till paradiset, där väntar 42 oskulder som behöver service.

          • @Dreadlock

            Muhammeds brorsa, Ghost Of Democracy,
            Bröd och Burqua åt folket och allt vad denne person kallar sig
            är ett ökänt nättroll som bara går in och kommenterar för att
            provocera och för att irritera. Alla ovanstående alias skriver
            i samma stil och älskar att tjafsa.

            Tidigare hade denne person ett antal bloggar på .tk-domäner,
            men har tydligen uppgraderat till WordPress.

          • Men Dreadlock, kära lilla korkskruv, när kallade jag dig för något sådant?
            Jag hänvisade än en gång till artikeln, som du verkligen inte tycks ha läst!
            Har ingen aning om du är högerextremist eller inte men klart är att jag inte är islamist.
            Varför bara 42 oskulder? Ställer frågan av nyfikenhet.

          • Ulf Andersson, är det du som är andra halvan av ”vi vet storyn redan”, så därför behöver inte heller du läsa artikeln? Eftersom du bara plötsligt trädde in i diskussionen med en massa anklagelser och påståenden som enda ”argument”.

            Medan Dreadlock åtminstone betedde sig halvseriöst i början, så tycks du ha förlorat det fullständigt.

            Du ger intryck av att vara en sorts misslyckad men likväl obehaglig och labil stalker, som i sitt förvirrade tillstånd övertygar sig själv om att personer som samarbetar måste vara samma person!? Tyvärr, för ditt vidkommande, stämmer inte dina konspirationsteorier och ”bevisbördan” ligger nog på dina axlar och ingen annans.

            Bortgjord?

            Du påstår dig känna mig (?) men jag förnekar varje kännedom om dig och din aggressiva, oprovocerade attack-stil ökar inte heller lusten att lära känna dig närmare. Om jag inte visste bättre skulle jag definiera ditt påhopp som ”aspsplaining” men så illa kan det väl aldrig ligga till?

            På tal om paradis och oskulder, så finns en alldeles särskild plats i helvetet för personer som likt dig tänker sig att göra en poäng genom att insinuera och antyda saker, snarare än skriva konstruktiva kommentarer.

            Sällskapet Bur-q-ua, som jag företräder, noterar att det är minst ANDRA gången det inträffar från din sida i en omotiverad bloggkommentar från dig, förra gången mot en helt främmande person för mig. Och ditt syfte är vilket, förutom det destruktiva stalkerbeteendet?

            Du ger även intryck av att ha samma beteende som vissa ökända vänsterextremister, som ”vet” saker och ting och alltid är snara med att triumferande påpeka det, ofta mot bättre vetande. Kanske samarbetar ni?

            Om det är någon här som är ett ”ökänt nättroll som bara går in och kommenterar för att
            provocera och för att irritera” och dom tjafsar, så är det ju du, som inte har ETT enda argument att komma med vad gäller artikeln! Inte ETT enda, eller något konstruktivt att tillföra den diskussion, där det väl är tillåtet att tycka olika om en norsk tidningsartikel, som detta handlar om!

            Eller stöder du åsiktskorridoren med sina intoleranta konsekvenser för yttrande- och tryckfrihet?

            När det gäller det tekniska, så kan jag ”avslöja” för dig att det är fullt möjligt för ”.tk”- och ”WordPress”-domäner att samexistera. Aldrig tänkt på det?

            Till sist: läs gärna på lite grann om netikett. Du bryter nämligen mot den.

            tt
            provocera och för att irritera. Alla ovanstående alias skriver
            i samma stil och älskar att tjafsa.

            Tidigare hade denne person ett antal bloggar på .tk-domäner,
            men har tydligen uppgraderat till WordPress.”

          • @Muhammeds Brorsa
            Nämen Robert lille…….
            Eller skulle jag säga ”Mey Rose”?

          • Ulf Andersson, är din IQ-nivå såpass låg att du inte inser att du framförallt uppvisar tecken på att vara en misslyckad stalker, för vem som helst att se? Och definitivt en god vänsterextremist och nyttig idiot. Med diagnos.

          • Någon där ute, som vet om det är möjligt och vanligt att ”tända på” att söka ”outa”/”hänga ut” andra personer, mot bättre vetande, och tro på att man själv då framstår som sagans hjälte?

      • Ulf Andersson har inte ens vett nog att inse att han är bortgjord. Eftersom han är ett nättroll och har fel i sak.

        Typisk aspsplaning. Är det nu min replik nu: Dreadlock och Hmm?
        Går du på droger, eller tung medicinering, eller vad handlar det om?
        Du läste inte på om netikett?
        Inget för dig?

        ”@Muhammeds Brorsa
        Nämen Robert lille…….
        Eller skulle jag säga ”Mey Rose”?

        Svara
        • Rikard

           /  07/26/2016

          Hej.

          Vad är ‘aspsplaining’?

          Följdfråga:
          Är du en person eller är ni flera som använder samma användarnamn/pseudonym?
          Er/din semantiska struktur och meningsbyggnad varierar ganska kraftigt ibland.

          Ytterligare en fråga: vad vill du uppnå genom ditt sätt att formulera dig? Om ditt mål är att övertyga andra om att du är värd att lyssna på bör du hyfsa både språk, uppförande, och argumentationsteknik, då du på ditt nuvarande sätt endast skapar fiender.

          Kamratliga hälsningar,
          Rikard, lärare

          Svara
          • Hej.
            ”aspsplaining” är förkortning för ”Asperger splaining”.

            Jag är såklart en person och tar för givet att även du är det.
            Hur menar du att semantisk struktur och meningsbyggnad varierar?
            Kanske beror på vem som är i andra änden?

            Vad vill jag uppnå genom mitt sätt att formulera mig?
            Ge ett exempel, tack.

            Formulering är ju bara yta. Jag fokuserar på budskapet och innehållet.
            Vad vill du själv uppnå genom ditt sätt att formulera dig?

            Du avslutar exempelvis med ”Kamratliga hälsningar” men detta är väl ett ganska okamratligt och högst subjektivt påstående:
            ”Om ditt mål är att övertyga andra om att du är värd att lyssna på bör du hyfsa både språk, uppförande, och argumentationsteknik, då du på ditt nuvarande sätt endast skapar fiender.”?

            Till att börja med undrar jag om du har följt tråden från början, läst artikeln, o.s.v. Vem började omotiverat attackera vem här tycker du? Tycker att det är intellektuellt ohederligt av dig att insinuera att det var jag och mitt uppförande, när det inte alls stämmer.

            Om det har skapat fiender så är enda orsaken att det rör sig om fientliga, grälsjuka personer, som söker konfrontation. Är du en av dem? Observera att du är den som lägger dig i, kommer med tillrättavisningar och därmed tar ensidigt parti för dem.

            Rent allmänt finns det inget självändamål i att till varje pris undvika situationer, som kan leda till fiendskap, men man bör inte heller eftersträva att samla på sig fiender.

            B B – bröd och bur-q-ua åt folket

        • Hmm

           /  07/26/2016

          Va?

          Jag skrev till dig först för 10 minuter sedan. Vad dillar du om?

          2016/07/26 kl 11,53

          Svara
        • Hmm

           /  07/26/2016

          @Richard: De är flera stycken som ingår i ett sällskap som brukar turas om att kommentera på bloggar. Ibland är de två i samma tråd som understöder varandra.

          Svara
          • Rikard

             /  07/26/2016

            Hej.

            Tack för svar.

            Jag är visserligen inte tränad i att som de språkexperter polisen tidigare använde identifiera personer utifrån deras språkliga stil, men det behöver jag inte vara när jag är van att läsa elevers alster och jämföra för att se om det råkar vara så att det har fuskats in texter med annat upphov.

            Jag undrar vad syftet är? Hur jag än funderar och försöker tolka välvilligt kommer jag inte på något bra svar.

            Kamratliga hälsningar,
            Rikard, lärare

          • Hmm

             /  07/26/2016

            Jag tar på mig foliehatten och säger propaganda.

            förr så brukade de avsluta alla sina kommentarer med bröd och bruka åt folket. De driver lite för seriösa diloger emellanåt för att jag ska ta det som trolleri. Dessutom så är minst ett par av dem rätt lättstötta. 😉

          • Vad är syftet med vad, Rikard?

          • Ja, just det ”propaganda” såsom MSB utlovar fast tvärtom: ett gott budskap.

  3. MiT

     /  07/25/2016

    Svara
    • Jan

       /  07/25/2016

      Fast Danderyd eller Östermalm går väl på ett ut. Båda är moderatfästen.

      Svara
    • T

       /  07/25/2016

      Vänsterliberalt parti. Stämmer mkt bra på M.

      Svara
  4. Länkare i nöden

     /  07/25/2016

    Länken du söker är http://www.pdf-archive.com/2011/05/08/br-1996-2-invandrares-och-invandrares-barns-brottslighet-1/

    Där finns Tinos tabell på sidan 170-någonting.

    Svara
  5. MiT

     /  07/25/2016

    Svara
    • Jan

       /  07/25/2016

      Tack sjuklövern! Tack väljarkåren! Hoppas att jobbskatteavdragen och slopad bortre gräns i sjukförsäkringen var värt det! Grattis Sverige!

      Svara
    • Jan

       /  07/25/2016

      Det var dubbla skämskuddar varje gång man skulle se Studio Virtanen. Att vara programledare för ett nöjesprogram är inte det lättaste. Undrar om Virtanen förstått det nu?

      Svara
  6. Jan

     /  07/25/2016

    Sommar-Somar igång igen. Svenska män skiter i barnen och hemmet. Om de inte skärper sig så får de inte ligga säger Somar.

    Säg Somar: Hur står det till med jämställdheten hos nysvenskarna? Varför flyttar du inte hem till det idylliska Mellanöstern när vi svenskar är så dåliga på precis allting? Där ligger de en bra bit före, eller hur?

    http://www.aftonbladet.se/ledare/ledarkronika/somaralnaher/article23228572.ab

    Svara
    • Dreadlock

       /  07/25/2016

      Somar har tagit en promenad i arkiven och dragit fram en antik rapport från dåtidens feminister. Diska mer, karl. Så får du ligga oftare med mig. Din omättliga bock.

      Är det någon som känner sig träffat i Somars kollektivistiska dom ? Måhända diskbänksrealism ur hennes personliga liv ? I så fall är det bara för Somar att dra huvudet ur röven och se sig om . Hon har väl för f-n journalistlegitimation. Börja jobba för h-e !

      Svara
    • ”Män som diskar varannan tallrik är möjligen ett framsteg för jämställdheten,
      men inte nödvändigtvis för feminismen.”

      http://www.expressen.se/kultur/krigsforklaring/

      Svara
    • Rikard

       /  07/25/2016

      Hej.

      Skall vi inte vara glada att Somar kommer ut som förespråkare av prostitution och att kvinnan är mannens egendom, inklusive hennes kropp? På annat sätt kan man ju inte förstå tanken att man skall byta hushållsarbete mot samlag.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, lärare
      Ps Utifall det behövs: nej, jag är inte glad över att invandrade rasister som Somar försöker degradera svenska kvinnor till mannens boskap. det kan hennes egen kultur behålla. Ds

      Svara
      • Dreadlock

         /  07/25/2016

        ” Hej.

        Skall vi inte vara glada att Somar kommer ut som förespråkare av prostitution och att kvinnan är mannens egendom, inklusive hennes kropp? På annat sätt kan man ju inte förstå tanken att man skall byta hushållsarbete mot samlag.”

        Känner mig inte ett dugg glad.

        Somar är en fri kvinna i ett samhälle som aktivt promoverar frihet på alla personliga plan.
        Ändå, så väljer hon att ruta in sig själv som en ofri muslimsk kvinna som skyller den egna upplevda ofriheten på samhället hon lever i. Tragiskt på sitt sätt.Men det är inte PÅ NÅGOT VIS, ett ansvar för värdlandet de lever i.

        Jag fick direkt en flashback till Lars Von Triers ” Manderlay” En vit oberoende kvinna som vill uppfostra frisläppta slavar och lära dem demokrati.Strax efter Lincoln förklarade slavväldet som olagligt.
        Spoiler :
        Hon misslyckades, eftersom slavmentaliteten går i många generationer i ett arv av underdånighet. Det gick inget vidare. Slavarna förstod inte demokratikonceptet.
        Men filmen är värt att ses ändå.

        Svara
    • Gigas

       /  07/25/2016

      Är det någon som vet om varannan damernas vid diskbänken är det optimala för sexlivet?
      Jag undrar eftersom att jag nog gör 75-80 % av disken hemma. 🙂

      Svara
      • Du ska öka till 100 %. Du ska öka allt till 100 % enligt feminismen. Men i den brytpunkten tycker kvinnan att du är mesig och det blir inga ligg alls.

        Du ska kanske minska diskandet?

        Svara
        • Rikard

           /  07/26/2016

          Hej.

          Vad innebär det om man bor i kollektiv och diskar efter schema, samt har fördelat hushållsuppgifterna så att ingen är missnöjd?

          Blir det ‘vem tar vem’ då?

          Kamratliga hälsningar,
          Rikard, lärare

          Svara
          • Gigas

             /  07/26/2016

            Det är alltid någon som är missnöjd, är alla nöjda finns det alltid någon som kan förklara varför de inte ska vara det.

        • Gigas

           /  07/26/2016

          Jag kan inte minska på diskandet , då blir det inte jämställt längre. Jag diskar, städar och mer än min min fru så sköter hon de riktigt viktiga hushållssysslorna, det vill säga Twitter, Facebook och Instagram.

          Svara
          • Gigas

             /  07/26/2016

            ”och tvättar mer” skulle det vara.

  7. Jan

     /  07/25/2016

    Vad bra att andra länders medborgare får plats på våra elitutbildningar! Pelle eller Lisa som blev av med sin plats är nog lika glada! Vilken solskenshistoria!

    http://www.aftonbladet.se/nyheter/godanyheter/article23227100.ab

    Svara
    • Du förstår väl att det är extremt stötande att ”skämta” om ett terrordåd, med 84 döda och 200 skadade, bara elva dagar efter att det inträffade?

      Svara
      • Dreadlock

         /  07/25/2016

        Mohammeds brorsa:

        ” Du förstår väl att det är extremt stötande att ”skämta” om ett terrordåd, med 84 döda och 200 skadade, bara elva dagar efter att det inträffade?”

        Vad borde göras istället ?

        Svara
        • Ja, är det väldigt komplicerat att fundera ut?
          Vad sägs om motsatsen att inte ”skämta” om det och istället respektera offren?

          Svara
  8. MiT

     /  07/25/2016

    Svara
  9. Svenne

     /  07/25/2016

    #logik…

    Svara
  10. Svenne

     /  07/25/2016

    ‘Fotboll eller stening, få se nu…’ /sarc.

    Svara
  11. Svenne

     /  07/26/2016

    ”Kulturgeograf…”

    Svara
    • Motkraft

       /  07/26/2016

      Nu tror jag inte på den förklaringen, men om vi antar att det stämmer att det handlar om grupper av människor som lever i utanförskap, ekonomisk otrygghet och liten rörlighet… är det inte då väldigt dumt att i så rask takt fylla på med människor i den gruppen?

      Svara
    • Rikard

       /  07/26/2016

      Hej.

      Jag är uppvuxen i miljonprogrammet, i betongen som man sade då.

      Vi ville ha samma som alla andra: jobb, bil, bostad, familj – det goda livet. vi fostrades i majoritet till att studera och arbeta för att kunna skaffa detta. Ett fåtal valde annorlunda, och valde ivrigt hjälpta av diverse socialarbetare att skylla sitt eget beteende på andra omständigheter än sig själva. Dessa personer utgjorde dock undantagen – majoriteten av oss, svenskar, finnar, svenska zigenare, afghaner som flytt ryssarna, jugoslaver, balt-ättlingar, m fl, var och är inte kriminella, är och var inte stenkastare, åldringsrånare, knarkhandlare, bilbrännare, våldtäktsmän, eller religiösa fanatiker.

      Vi växte upp med ekonomisk otrygghet, inte sällan som skilsmässobarn, med liten rörlighet om man inte plankade tricken till Tesan, och i så kallat utanförskap: medlemmar i ungdomsförbund för VpK och S var snara att predika att det berodde på att ‘de rika’ inte delade med sig av vad som egentligen tillhörde alla. De flesta av oss genomskådade detta förr eller senare.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, lärare

      Svara
    • Ivar L

       /  07/26/2016

      ”– Det faller också på sin egen orimlighet att en kultur byggd på vandalism och förstörelse inte överlever i längden. Det går inte att bygga ett samhälle där man inte kan lita på någon.”

      Undrar om herr kulturgeografen funderat över varför befolkningen i bilbrandsområdena lämnat sina hemländer. Han ger ju egentligen svaret, eller hur förklarar han deras dysfunktionella samhällen som bevisligen misslyckats i sitt samhällsbyggande? Torrt väder? Gener? Kosmisk strålning? USA? Bara inte kultur… Jisses vilket pucko.

      Svara
  12. Skeptisk

     /  07/26/2016

    OT: När Moira von Wright försökte göra fysiken genusanpassad till tjejer och det ska kvoteras in hitan och ditan missar man de tjejer som faktiskt kan fysik. Utan rosa genusglasögon och gräddfiler. Sånna som bygger rymdskepp och pratar om omvända magnuseffekter, som spränger aluminiumburkar och krymper mynt med elektromagneter. För de finns. Bra att visa fram att andra tjejer med denna läggning kan bli ingenjörer. Kommer häften av alla ingenjörer vara kvinnor? Knappast, men några fler med bra förebilder utan genustrams. Här är en.
    https://www.youtube.com/channel/UC7DdEm33SyaTDtWYGO2CwdA

    Svara
  13. MiT

     /  07/26/2016

    Svara
  14. G

     /  07/26/2016

    I morse i Gomorron Sverige var Lennart programledare. Gästerna var en gubbe och en kvinna. De pratade om att byggbranschen vill få in fler kvinnor, kvinnan som medverkade har varit i branschen 30 år (tror jag det var), hon förklarade att det var en del sexistiskt snack och liknande i början, men att det blivit bättre och bättre. De undrade vart det här beteendet och värderingarna kommer från att vissa män håller på så…svårt att säga var väl svaret. Men mot slutet klämde Lennart frågan till sin spets och påpekade de alla sexuella ofredandena på festivaler på senare tid, och att det kanske är så att det speglar samhället i stort, gahhh! Nog för att sexistiskt jargong på jobbet är illa nog och inget att skoja bort öht, men att jämföra det med sexuella ofredanden/tafsanden/våldtäkter på festivaler och ute i samhället….sen kom jag på att det är ”inne” att relativisera och generalisera i dessa tider.

    Svara
    • Jan

       /  07/26/2016

      Jag såg det. Lennart gjorde bort sig. Synd, jag tycker annars att han är bra. Jag antar att man blir marinerad i feminism på den där redaktionen.

      Svara
  15. Jan

     /  07/26/2016

    Linnea på Kulturrelativisten, förlåt Aftonbladet, vidhåller att de afghanska asyllögnarna är barn. Visst, det är kaos i Afghanistan. Det har det varit länge nu och det kommer inte att bli bättre. Afghanistan är en ”failed state”. Att deras unga män flyr till väst kommer dock inte att göra saken bättre.

    http://www.aftonbladet.se/ledare/ledarkronika/linneaswedenmark/article23229677.ab

    Svara
  16. Jan

     /  07/26/2016

    Jag är så trött på den här ”godheten” med andras pengar. Kunde man inte ha ett system där de ”goda” fick ta ett direkt personligt ansvar för den invandring de vurmar för. De kunde få kryssa för en ruta i skattsedeln där de godkänner att alla inkomster över en miniminivå går direkt till skattmasen och migrationsverket. Undrar hur många godhetsapostlar det skulle bli kvar då?

    Svara
    • Intenso

       /  07/26/2016

      Men det där beror ju bara på att svenskarna reser så förbaskat mycket, det vet ju alla.

      Svara
      • Kristian

         /  07/26/2016

        Nej, nej, ”anmälningsbenägenhet” skall det väl vara?
        På 80-talet accepterades vägglöss på ett sätt … jag klarar inte att avsluta meningen.

        Svara
  17. G

     /  07/26/2016

    Svara
    • Pelle2

       /  07/26/2016

      Undrar om Bjereld är så korkad som han framstår i ovanstående kommentar eller om han bara är förblindad av sin förmenta godhet ?
      Vi har inte hittat bostäder åt dom invandrare/asylsökande som redan har kommit hit och det kommer dröja åratal innan förhoppningsvis majoriteten av dom är integrerade och jobbar.Ändå vill han öka antalet invandrare.

      Svara
      • Jan

         /  07/26/2016

        Ulf Bjereld skiter blankt i Sverige. Det är den personliga godheten han är ute efter. Han sätter sin egen image före Sveriges väl och ve. Det är kutym bland politiskt korrekta. Det är därför de är både omoraliska och olämpliga. Och bör röstas bort om möjligt.

        Svara
  18. Såg aldrig den här från Orlando-morden innan:

    Wow.

    Svara
    • Kristian

       /  07/26/2016

      Orkade bara halva.
      Ser fram emot att någon gör något liknande framför till exempel Vietnam Veterans Memorial.

      Nej, vad säger jag för dumt. Ingen i BLM kommer ihåg något som händer före 1995. 2000? 2005?

      Svara
      • Jag tror du behöver sätta perspektiv – Orlando-attacken var RIKTAD mot HBT-personer. Därför är det upprörande. Att zooma in sig på en viss grupp, oavsett om det är kvinnor, HBT-personer eller vita män gör att dessa grupper känner sig som en måltavla. Det är som att ha ett ständigt hot ovanför sig.

        När kände du dig hotad av de som mördade de i Vietnamn?

        Svara
        • Kristian

           /  07/26/2016

          Jag tror du missförstod vad jag menade, försökte vara sarkastisk även om jag vet att det inte fungerar så bra i skrift.

          När det gäller HBT går det tyvärr fortfarande för den som vill att roffa åt sig all uppmärksamhet och egentligen strunta i HBT-personer.
          Vad jag ville säga är att detta inte skulle accepteras i samband med andra grupper. Den som gör narr av Vietnamveteraner får stryk. Den som gör narr av svarta eller muslimer får stryk. Vänster och Högerextremister dito.
          Den som gör narr av HBT-personers rätt att vistas i offentliga miljöer får ett par nedtummar och någon ledarsida.

          Jag menar inte att HBT-folk skall behöva ta till fysiskt våld för att tas på allvar. Men uppenbarligen finns det vissa (BLM) som anser att HBT bara är en språngbräda för deras egna intersektionella kamp.

          Svara
          • Ursäktad. I mitt lilla svarta hjärta så känner jag mig attackerad av Orlando. Jag tror sarkasm, ironi, skämt, osv om det går mig rakt över huvudet just nu. Vanligtvis gillar jag svart humor, men i denna fråga klarar jag inte av det.

            Ursäkta mig, ursäkta dig. *bugar*

          • Kristian

             /  07/26/2016

            OK, fullt begripligt. *bugar*

  19. MiT

     /  07/26/2016

    Svara
  20. MiT

     /  07/26/2016

    Svara
    • Kristian

       /  07/26/2016

      ”På 10 poäng: En av våra misstänkta tycker att ‘det är en viktig fråga.'”

      Svara
  21. MiT

     /  07/26/2016

    Svara
  22. Svenne

     /  07/26/2016

    Terrorn, och BBC, slår till igen…
    https://twitter.com/KTHopkins/status/757881678324981760

    Svara
  23. MiT

     /  07/26/2016

    Och man kan även se att han skriver ”det demokratiska partikonventet” 😛

    Svara
    • Kristian

       /  07/26/2016

      Det verkar som om Bernies apostlar är samma gnällspikar som de som röstade för Bremain.

      (Sedan kan jag förstå att ingen vill ha Hillary.)

      Svara
    • Hmm

       /  07/26/2016

      Hear hear!

      (Och låt mig få köpa mitt bacon ifred från andras åsikter 😉 )

      Svara
  24. MiT

     /  07/26/2016

    Svara
    • Havre flarnstad

       /  07/26/2016

      Nästan med våld vad är det för jävla mesigheter någon står med kuken ute och försöka antasta dina barn vad gör han fotar av äcklet och klagar på fejjan.

      Han kanske sitter i rullstol och väger 35 cacersjuka kilon men knappt det är godtagbart fler måste inse att allt vålder inte är av ondo har du inte läggning skaffa spray / epistol men gör något om dina barn blir antastade eller öht måste fler resa sig och börja sätta ner foten

      Svara
      • Rikard

         /  07/26/2016

        Hej.

        Anledningen är att svenska män och kvinnor mentalt gjorts oförmögna att utöva våld även i självförsvar om motståndaren tillhör en grupp vi dresserats till att betrakta som offer (eller mindre värd, men på det goda sättet). Partnervåld och situationer där narkotika förekommer undantagna – det är knappt att en svensk förmår freda sig.

        Ungefär som dronter.

        Sedan är det också såhär, som envar kan känna efter: om jag klappar till, börja rya och skrika och går på inkräktaren som hotar mig och de mina; hur många andra svenskar springer dit och hjälper mig oavsett om de vet vad som hänt eller ej? Känn efter.

        Vi har inte den sammanhållningen och den sortens tillit i en konflikt, för vi är dresserade att lämna över det ansvaret till staten. Därför ser vi också titt som tätt texter som fördömer den som lägger sig och är besvärlig.

        Undrar om det är samme man som redan begått våldtäkt på barn i Rättvik förra året?

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, lärare

        Svara
        • T

           /  07/26/2016

          Jag har finsk far och fick med hemifrån att kunna freda mig själv om en situation uppstår, men att inte slåss i onödan.

          Svara
    • T

       /  07/26/2016

      Ja det var inte mycket att skryta med. 😛

      Svara
    • michael

       /  07/26/2016

      Kompetensregn undrar om han är ingenjör eller läkare.

      Svara
  25. MiT

     /  07/26/2016

    ”En gripen och en anhållen för grov våldtäkt i Kalmar”
    http://www.barometern.se/kalmar/en-gripen-och-en-anhallen-for-grov-valdtakt-i-kalmar/

    Svara
  26. MiT

     /  07/26/2016

    Svara
    • Grodan Boll

       /  07/26/2016

      1. Den 20-åriga dottern är myndig. Borde inte hon prövas separat?
      2. Biologiska faderskaps/moderskapstest är omöjligt?

      Svara
  27. MiT

     /  07/26/2016

    Svara
  28. MiT

     /  07/26/2016

    Svara
    • Ja, han kommer sprida underbara nyheter om Sverige.

      Besök inte Sverige om du är HBT. Alla AVSKYR dig är allt jag tänker sprida.

      Svara
  29. MiT

     /  07/26/2016

    Svara
  30. Jan

     /  07/26/2016

    Världsförbättrerskan Lisa på Bladet svär trohet till ”PK-maffian”. Så oväntat…
    http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/lisabjurwald/article23230999.ab

    Svara
  31. MiT

     /  07/26/2016

    Svara
  32. G

     /  07/26/2016

    Svara
    • G

       /  07/26/2016

      Svara
  33. Fredrik

     /  07/26/2016

    Svara
  34. G

     /  07/26/2016

    mmm 😦

    Svara
  35. Sven

     /  07/27/2016

    Även om denna artikel inte är helt relevant i denna WTF så vill jag ni läser http://www.unt.se/uppland/uppsala/bluffade-om-alder-fick-lagre-straff-4312593.aspx

    Det handlar om komplexet påstådda flyktingar, uteblivna ålderskontroller och svaga domstolar som följer en naiv lagstiftning om att alla under 18 år är hjälplösa och att alla som säger att dom är under 18 också är det. Det handlar egentligen i detta fall om inbrott, narkotikahandel och annan brottslighet.

    Svara
  1. Kärlek i överflöd | WTF?

Lämna ett svar till Ulf Andersson Avbryt svar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.