Gårdagen

Gårdagen var smått hysterisk på twitter där man bland annat kunde se de gamla vanliga trötta extremisterna gå loss. De är så förutsägbara. OM något bra händer, som till exempel att polisen griper en tjuv, så sprätter de upp i givakt på en millisekund, som om de hade en spänd fjäder i röven som bara väntar på att få frigöra sin energi. Man VET vilka som kommer att dyka upp på det viset.

polisen ingriper

Detta var alltså vad som hände, två kvinnliga poliser som inte var i tjänst råkade ut för en tjuv som försökte sno en mobiltelefon. Nu kan ju normala människor tro att detta skulle vara jättebra och något positivt. Normala människor tycker sånt alltså. Sen finns ju de förutsägbara som med fjädern i röven sprätter upp och ser det som något dåligt.

advokatbyrån emma

Som en advokat som blir rädd när polisen för en gångs skull gör något bra utan att hindras av polispolitrukerna till chefer. Hon blir alltså rädd när polisen griper en tjuv. Som en skrev i tråden, problemet verkar vara att det är poliser, hade det inte framkommit att det var poliser så hade de jublat istället. Det finns nog en del att kritisera polisen för, och kanske även enskilda poliser, men att de tar hand om en tjuv är inte en av de sakerna.

polisen ingriper3

Intressant att hon skriver ”tjuven” inom citationstecken när han blev tagen på bar gärning… Är väl kanske så man måste rationalisera det för sig själv när man tvångsmässigt bara måste sprätta upp och gnälla om något bra händer?

polisen ingriper trollkonto

Det ovan tror jag är ett trollkonto, har sett honom dyka upp på liknande sätt förut. Eller jag är övertygad om att det är ett trollkonto. Måste vara…

Det finns massor med mer i twittertråden som länkas, en del försöker maskera sitt polishat med att det handlar om att bilden publicerades på instagram men det är som sagt bara maskering av det vanliga trötta polishatet som finns i de grupperingarna. En försökte jämföra bilden med om han publicerade bilder på föräldrar vars barn han LVU:at. Jerräng, som verkligen hatar polisen, dyker också upp och försöker gnälla men blir nerplockad ordentligt. Jag gissar att han hatar polisen på grund av sitt engagemang i Djurgårdens ”supportergrupp” (eller om det var AIK:s?). Så fort något har med polisen att göra så sprätter fjädern i honom till.

Problemet är alltså att polisen griper en tjuv, det är det hemskaste av det hemska polisen kan göra verkar det som. Jag antar att de som klagar själva inte skulle kalla på polis om de blir bestulna på sin mobiltelefon när de är på Fittcaféet på Södermalm och sippar på latten? Om de ser en polis nära och vet vem som stulit? Håller ni käft då och snällt köper en ny mobil? Om inte borde ni hålla käften nu. Kanske advokaten Emma bara skulle tänka att det bara var en ”tjuv”?

Fast det största problemet är väl att tjuven förmodligen redan är ute och stjäl fler telefoner och kanske även begår annan brottslighet. Undrar om de som nu klagar skulle klaga om det var två poliser som grep en sexualbrottsling på det viset? Förmodligen. Fast bara om det inte var en svensk.

**********

hbtq certifiera utbildning

Jamen gör det, kommer säkert att lyfta svensk skola till oanade höjder att slänga miljoner till skojarna i RFSL…

**********

Wikstrom

Gabriel Wikström vill kartlägga svenskarnas sexvanor.

Sex är inte, och har aldrig varit, en enbart privat angelägenhet. Sex är också en fråga om människors hälsa och ur det perspektivet en politisk fråga.

Så nu vet ni, ert sexliv är inte bara er privata angelägenhet utan även Gabriels. Och andra politikers. Och diverse intresseorganisationer. Och radikalfeministers…

Den som INTE trollar en sådan undersökning totalt är inte frisk i huvudet.

**********

Var visst några terrorister i Syrien som inte ville ha med Al Qaida att göra i fortsättningen, Al Nusra-fronten. De vill visst tillhöra någon annan terrororganisation istället…

islamister sitter på podium1

Visst ser de skitviktiga ut? Kan vi inte ge dem asyl här i Sverige? Lägenhet i Stockholm och schysst arbete? Kanske någon miljöpartist kan förmedla kontakten och övertyga dem om att det är just dem vi vill ha?

**********

Våldtäkterna i Kronoberg har ökat dramatiskt jämfört med förra året. Nu blir ju ökningar dramatiska om det handlar om små siffror från början men det är ändå en anmärkningsvärd ökning vi pratar om

våldtäkter ökar mycket i kronoberg

Och polisen har inte en aaaaaning om varför de ökat säger de. Klart de vet vad det beror på, de ljuger om de säger något annat.

Vi närmar oss punkten där man inte längre kan komma ifrån ordentlig offentlig statistik utan att den tvingas fram. Nej, statistiken är inte till för att jaga utlänningar för även om överrepresentationen är enormt stor kopplat till vissa länder/områden/kulturer så är det fortfarande ganska få personer det handlar om. Men man kan inte lösa någonting alls om man inte identifierar problemen så noga man bara kan. Att säga att problemet är ”män” som ganska många faktiskt gör visar bara på bristande tankeförmåga, att ideologi går före verklighet. Det vinner ingen på.

MVH

MiT

Advertisements
Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

124 kommentarer

  1. Meeen asså… ACAB! Googla! Å de där snutarna är ju VITA ju! Privilegierade. Å bikini, det är ju Patriarkatets normaliserande av sexifiering och objektifiering av Kvinnan.
    De borde ha niqab eller nåt istället! Mångkultur å sånt.

    Svara
  2. MiT

     /  07/29/2016

    Blockat 100? Gissar att det är samma sak med detta som när jag tidigare tagit upp allt hon ”utsatts” för, dvs knappt något alls när man kontrollera. Orkar dock inte kolla nu eftersom de tidigare 3 gånger jag gjort det har det bara varit påhitt.

    https://twitter.com/AdvokatEmma/status/759020775353491456
    https://twitter.com/AdvokatEmma/status/759021282826473472

    Förstår de verkligen inte att det är deras eget beteende som triggar igång andra? Hon har ”kritiserat” polisen, inte kritiserat, det är stor skillnad på de sakerna. Direkt började hon ju kalla en tjuv som togs på bar gärning för ”tjuven”?

    Svara
    • Jans

       /  07/29/2016

      Jag tror mycket av detta tweetande bara är skapande av klickmonster och påhitt. Tacket hon skärmdumpade kan hon mycket väl skrivit själv. Finns ju inget som tyder på att den ens dumpats från något känt social media eller app. Och alla 200 300 fruktansärda tweets som hon av någon anledning inte orkar skärmdumpa är förmodligen påhittade. Hon bygger upp en soc mediekarriär. Fast jag tror inte det är ett karriärbyggande som håller i längden. Det blir ju bara pannkaka av allt på Twitter och det finns kvar att googla forever.

      Svara
    • Embryo

       /  07/29/2016

      Nu tycker jag visserligen att Emma är helt fel ute när hon skriver ”tjuven” och ”Ulf Lundgren” lär givetvis vara ett troll, men jag tycker samtidigt att myndighetspersoner har ett stort ansvar för vad och hur de publicerar på sociala medier.
      Det har definitivt förekommit att poliser begått övertramp för vad som kan anses vara lämpligt (ex. bild på den unga man som druckit på tok för mycket och när de skrev om den person som försökt ta livet av sig i Växjö, och lämnade ut så mycket information att personen gick att identifiera).

      Fast missförstå mig inte, Peppe och YB Södermalm tycker jag i princip alltid är klockrena och det är inte heller ett svårt val att välja mellan hallonsa och AdvokatEmma…

      Svara
    • G

       /  07/29/2016

      ”Om de beter sig så mot mig som är välutbildad och resursstark hur beter de sig mot personer som ej har mina förutsättningar när de är misstänkta för brott?”

      ?

      ”Om de har mage att argumentera emot mig som är välutbildad och resursstark hur beter de sig mot personer som ej har mina förutsättningar när de är misstänkta för brott”

      ”Hej, jag heter Emma och är polis, det ser ut som om du inte är lika välutbildad och resursstark som mig, jag beklagar verkligen det, så jag måste ta det lite försiktigt med dig, jag tänkte att vi skulle prata lite om det går bra, men först kan du kanske börja med att lägga ner stenen som du håller i handen är du snäll… ?”

      Hets = någon säger emot eller retweetar det du säger samt hänvisar till dennes ”svans”.
      Troll = personen har en annan åsikt, håller inte med eller bara försöker diskutera.
      Välutbildad & resursstark = behöver inte betyda att man är klok, valt rätt yrke, är vänlig och klarar av att respekterar andra människors åsikter utan att själv känna sig kränkt, ledsen och överkörd och skriver om det i sociala medier för att få styrkekramar i telefonen när man är på stranden.

      P.S
      Om det finaste hon någonsin fått kommer via ett DM på twitter, efter en ganska vanlig diskussion där folk inte håller med varandra och epitet försöker klistras till höger och vänster, inklusive av personen själv, då undrar jag vad hon levt för liv och vilka människor hon haft i kring sig och umgåtts med hittills. Herregud.

      Svara
      • Grodan Boll

         /  07/29/2016

        Om de har mage att argumentera emot mig som är välutbildad och resursstark hur beter de sig mot personer som ej har mina förutsättningar

        Varför i allsin dar skulle de behandla folk sämre för det?
        Hur i helvete ser världen ut för sådana som Emma och hur fruktansvärd är hon som person ifall det rör sig om projektion?

        Svara
        • G

           /  07/29/2016

          @Grodan, För att förtydliga, citatet du tog med är MIN egen version/tolkning av det Emma sade. Men det är det som är poängen här, varför skulle de behandla misstänkta bättre/sämre/annorlunda baserat på utbildning, resurser, kläder, hudfärg eller vad fan som helst! Folk på twitter (inklusive poliser) argumenterar emot Emma pga vad hon säger i sina tweets, inte pga att hon är (eller inte är) välutbildad och resursstark. Men vill hon ”skryta” eller vad nu syftet med att ens nämna det där är, för det är inte relevant öht, så är det upp till henne givetvis.

          Svara
      • Bo

         /  07/30/2016

        Hon är relativt ung vad det verkar (av argumentationen att döma ca 14 år, inte långt ifrån 3 som nämndes tidigare) men då hon är utbildad jurist (vet ej om hon är färdig advokat dock) bör hon ha såpass mycket på fötterna att hon inser att man bör hålla sig ifrån dylika diskussioner på twitter för att uppnå viss seriositet. För mig framstår hon som en typisk modern yngre kvinna som fått itutat under uppväxten att man klarat allt direkt. Ingen erfarenhet och bildning behövs. Bara ett enormt stort ego och hög tro på sig själv blir man expert direkt. Observera att detta gäller inte bara yngre kvinnor. Finns gott om yngre män med självbild som vida överstiger den faktiska i verkligheten gällande kapaciteten inom olika områden. Det är med andra ord jävligt mycket snack och ganska bristfällig verkstad.

        Svara
    • G

       /  07/29/2016

      Svara
    • G

       /  07/29/2016

      Denna tweet…

      Fick en ”gilla” av Carl som enligt sin twitterprofil är… ”Grävande journalist, vann Guldspaden 2013 med Researchgruppen. Nu frilans och öppen för det mesta. Hit me!”

      Komiskt att Emma klagar på andras osynliga, onda svansar hit och dit, när hennes egen fullt synliga svans når enda till Researchgruppen. ”guilty by association” eller hur var det nu hmmm. Emma, jag vill så gärna gilla dig men du gör det så svårt pga ditt ”agerande” i sociala medier 😦

      Svara
      • Pelle2

         /  07/30/2016

        Hennes” svans” är ingen svans utan goda vänstermänniskor och feminister som stödjer henne i hennes kamp. Om du däremot har en följare som inte är vänster så handlar det naturligtvis om fascister och kvinnohatare.
        Så ser hennes och hennes feministvänners logik ut…

        Svara
    • G

       /  07/29/2016

      Svara
      • Frida Gustavlin

         /  07/29/2016

        Undrar hur det går för advokaten i förhandlingssalen? Med hennes utsökta förhandlingsstil måste det vara en ynnest att ha henne som representant.

        Det låter med all säkerhet något i stil med följande…

        – Sluta, du är dum…
        – jag skulle vilja föra till protokollet att i sakfrågan gäller följande…
        – …pappa, förlåt, dommaren, åklagaren är elak med mig, och priviligerad!

        Gissar att hon aspirerar på peppgudinnans förtroendepost, en viss Anne Ramberg, hon är näst intill fullt kvalificerad, det räcker med en handful Tweets till så är uppdraget ska säkras till henne.

        /Frida

        Svara
      • Pelle2

         /  07/30/2016

        Det är nog snarare feministen Emma som talar när hon blockar Janouch. Man får inte kritisera en feminist för då är man en hatare. Det har all feministisk forskning visat…

        Svara
    • Pelle2

       /  07/30/2016

      Det första hon tänker på när polisen lägger ut en bild på ett ingripande mot en tjuv är hur synd det är om tjuven att han hängs ut och hur fel det är att göra det.Detta trots att ansiktet inte syns på tjuven.
      Hon skriver dessutom ”tjuv” inom citattecken för att markera att det verkligen inte är säkert att det är en tjuv.Sedan,när kritiken mot henne blir för stark, säger hon helt plötsligt att det inte är fel att polisen gör sitt jobb. Wow, vilken revolutionerande tanke att det inte är fel att polisen gör sitt jobb…
      Det är också väldigt synd om henne att hon blir kritiserad för sin idiotiska tweet.
      Buhu, jag får inte kritisera polisen för då får ju stackars jag kritik tillbaka istället för feministiska och identitetspolitiska styrkekramar som jag är van vid.
      Naturligtvis är alla som kritiserar stackars Emma kvinnohatare och säkert också rasister.
      Det är ju bara feminister och vänsterpolitiker som har frikort att hata vem vi vill…

      Är också fascinerande att hon tycker sig kunna veta hur poliser utövar sitt yrke utifrån tweets.I så fall tillåter jag mig att undra hur hon utövar sitt yrke som advokat utifrån hennes tweets och det gör ju inte direkt att jag som man skulle ha henne som första val vid behov av rättshjälp…

      Svara
    • Sockerskatt och nu sexundersökning? Är det allt han kommer på? Är sex det viktigaste problemet vi behöver utreda, angående sjukvård?
      Dessutom vill han redovisa på kommunal nivå. Kul för kommuner som har omkring 2500 innevånare.
      Svenska politiker älskar utredningar som inte leder till åtgärder.

      Svara
      • Pelle2

         /  07/30/2016

        Dessvärre är det väl ett bevis på hans totala oduglighet och inkompetens att han tar till diverse tom symbolpolitik för att verka handlingskraftig.
        Han har förmodligen ingen aning om hur han skulle kunna reformera sjukvården för att göra den bättre.

        Svara
  3. Jans

     /  07/29/2016

    Av de senaste tidens terrordåd tycker jag prästmordet i Frankrike är det mest symboliskt laddade. Det är ett dåd som tydligt visar vad islamismen handlar om och att en kristen mässa mitt i Europa kan drabbas på detta vis är oerhört. Det visar på islamismens oerhörda kraft och hur hela grundvalen för det kristet/sekulära samhälle vi i Västeuropa byggt upp nu hotas. Varningstecknen har funnits länge men många har blundat. I det sammanhanget är det värt att läsa om de besvär Magnus Norell, en person som länge varnat för utvecklingen, har haft med att hitta ett förlag till sin viktiga bok ”Kalifatets återkomst”. Jämför med t.ex. de forskare som skrivit böcker om högerextremism, t.ex. Lodenius. Att inget förlag i Sverige ville ge ut hans bok visar på att något är allvarligt fel i Sverige:
    http://ledarsidorna.se/2016/07/en-fraga-soker-ett-svar/

    Svara
  4. T

     /  07/29/2016

    Ang. folkhälsominister Wikström.

    Svara
  5. MiT

     /  07/29/2016

    Svara
    • G

       /  07/29/2016

      Ja, det kokar över när man hör om sånt här, vet inte ens vad jag ska säga 😦 Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrr!!!

      Svara
      • Ivar L

         /  07/29/2016

        Och sedan är ju frågan om de röstade för att öppna sitt hjärta och våra gränser eller inte…

        Svara
      • Vi älskar Wonder Woman!

        Titta på denna trailer om och om igen.

        Svara
        • Bo

           /  07/30/2016

          Den feministrullen verkar då fan så mycket bättre än Ghostbuster-katastrofen i alla fall. Nästan så jag blir sugen att se den. Tänk en hel film där en brud dödar män på slagfältet. Detta kommer bli en kultrulle hos Fi.

          Svara
    • Björn

       /  07/30/2016

      Anmälningsbenägenhet! Så där har det ALLTID varit! Hur vet hon att det var migranter, huvudsaken är ju att de är MÄN!!!!!!11 osv

      Svara
    • G

       /  07/31/2016

      ”Nu efteråt har jag blivit kontaktad av en massa människor, även folk som var där ungefär när detta hände och tror sig ha sett gänget, tror sig veta vilka dom är och var dom bor.

      Ett stort TACK till Er alla, polisen har fått ta del av all info som tillkommit.

      Till er fantastiska feminister som skickat hotfulla meddelanden till mig under gårdagen där ni anklagar mig för rasism och säger att detta är påhittat och sen skriver att detta var rätt åt mig.. Ja vad ska jag säga till er..

      Kanske ett TACK vore på sin plats för att ni just bevisat min tes om att ni inte är riktiga feminister. Ni är något helt annat och ni ska få ett helt inlägg till er ära inom kort.”

      Svara
  6. MiT

     /  07/29/2016

    ”Eksjöflickor sextrakasserade av ungdomsgäng på Nässjö C”
    http://www.hoglandsnytt.se/eksjoflickor-sextrakasserade-av-ungdomsgang-pa-nassjo-c/

    Svara
    • bullshit

       /  07/30/2016

      Det är väl det där förbannade vädret igen.

      Svara
  7. Patrik S

     /  07/29/2016

    Vad menar du med ”supportergrupp”?

    Svara
    • MiT

       /  07/30/2016

      Vet inte om de är huliganer eller vanliga helt enkelt. Eller en mix.

      Svara
  8. MiT

     /  07/29/2016

    Svara
    • Embryo

       /  07/29/2016

      Voronov imponerar som vanligt.
      Han hoppas förmodligen på att vilken dag som helst få samtalet från DN om att ta över efter Wolodarski.

      (Fast för att även säga något seriöst menat positivt om honom så står han åtminstone upp för sina åsikter på ett förtjänstfullt sätt. Även om jag i princip aldrig håller med om det han skriver i sina ledare tar jag mycket hellre det än en kappvändare.)

      Svara
      • G

         /  07/29/2016

        Håller med 100% om det du skrev sist, det är faktiskt underbart att se sådan ryggrad i dagens patetiska Sverige, även om jag i 99% av fallen inte håller med öht.

        Svara
    • Rikard

       /  07/29/2016

      Hej.

      Kamrat Voronov pekar framåt med hand upp! Tillgång till bostad skall givetvis avgöras på basis av hur länge en person saknat bostad i Sverige respektive haft bostad i Sverige.

      Kamrat Voronov anmodas att föredömligt införskaffa tält och spritkök, då han garanterat haft sin bostad i Sverige längre än hundratusentals nyanlända Internationella Solidaritets-InklusionsSoldater.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, lärare

      Svara
      • Pelle2

         /  07/30/2016

        Håller med Rikard !
        Om Voronov tycker att det är ok att flyktingar går före i bostadskön så hoppas jag också att han hjälper till genom att lämna sin bostad och ställa sig sist i bostadskön.
        Men som en sann godhetsapostel vill han naturligtvis att det är de andra som skall ta smällen för att han skall få känna sig god..

        Svara
    • Ivar L

       /  07/29/2016

      Voronov använder ”dem” där det skall vara ”de”. Brukar inte han själv klanka ner på bristande språkkunskaper på twitter?

      Svara
  9. MiT

     /  07/29/2016

    Svara
  10. tompas11

     /  07/29/2016

    ”Vi får försöka ha koll på att det inte ökar ännu mer, säger Ola Severinsson på polisen i Växjö.”

    Ja, det är väl bra då om det håller sig på nuvarande nivå. Då är det ju lugnt… I alla fall enligt polisen.

    Svara
    • Ivar L

       /  07/29/2016

      ”Hålla koll på”…?
      Det inger inte förtroende direkt. Vad menar de att det är för strategi? Spaning? Knappast, med polisens resurser. De menar nog mest att de skall twittra bekymrat om det blir fler fall.

      Svara
  11. G

     /  07/29/2016

    ””Mordmisstänkt man frias

    Göta hovrätt friade på fredagen den 31-årige man som åtalades för mordet på en 58-årig man i Ödeshög, uppger Östgöta Correspondenten. Mordet inträffade mellan den 28 och 29 januari i år.

    Den 58-årige mannen hittades knivhuggen och död i sin lägenhet. Samma dag som polisen hittade kroppen greps den misstänkte 31-åringen som sade sig sakna minnesbilder efter att ha druckit mycket alkohol.

    I slutet av maj dömde tingsrätten mannen till 15 års fängelse och utvisning på livstid efter avtjänat straff. Tekniska bevis som binder 31-åringen till mordet saknas. Men 31-åringen ska ha lämnat uppgifter till bekanta om att han dödat 58-åringen med kniv, enligt tingsrätten, vars dom överklagades.

    Även om ”flertalet omständigheter” talar för att 31-åringen dödade 58-åringen finns utrymme för andra händelseförlopp, anser Göta hovrätt. Polisen saknar andra misstänkta för brottet.””
    http://www.corren.se/nyheter/mordmisstankt-man-frias-om4232547.aspx

    Svara
  12. G

     /  07/29/2016

    Owe = jobbar på TT. Malmqvist = socialdemokrat håller t på regeringskansliet.

    Vem Lisa och de andra är vet ni ju vid det här laget…

    Svara
    • G

       /  07/29/2016

      Lisa avslutar en tweet med… ”Mvh// Forever alone” Vad sorgligt att höra. Hon som brukar sprida så varma och kärleksfulla känslor omkring sig att man bara vill krama och hålla om henne borde inte ha några problem att hitta kärleken 😦 …..

      Kärlek till dig Lisa, nån gång bryts förbannelsen över dig ❤

      Svara
    • Pelle2

       /  07/30/2016

      Man kan ju undra vilket värde det har när en homosexuell kvinna,som jag antar att Dana är, recenserar hur det är att ha sex med en man ?
      Fast med tanke på hennes manshatande debattinlägg häromdagen kanske hon hellre avstår från sex än att ha det med en man…

      Svara
      • Grodan Boll

         /  07/30/2016

        Ideologiskt lesbiska, varken de mest älskvärda eller lyckliga människor på jorden.

        Svara
  13. G

     /  07/29/2016

    OT.
    Lite ”tokigt” är det nog men mer på ett positivt sätt bland allt annat elände.
    Fantastisk historia. 😀

    ”För fjärde sommaren i rad bor abborren Abbe under Per-Eriks brygga och äter maskar direkt ur hans hand.”
    http://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/mannen-som-talar-med-abborrar

    Svara
  14. G

     /  07/29/2016

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  07/29/2016

      Var det inte ett egyptiskt flygplan med Kairo som destination som helt plötsligt verkar ha börjat brinna? Skedde visserligen den 19 maj med påföljande totalkrasch. Mindre än tre månader senare.

      Men man undrar så klart, vilka övriga typer av baggaehanterare jobbar på Charles de Gaule? Hur många är ”dedikerade” följare av fredens religion? Jag har flygit över Paris otaliga gånger, två av tre gånger när jag endast landar för transit har bagaget kommit bort. Väljer nog att välja annan rutt nästa gång, inte så mycket för att jag är rädd för säkerheten, men att kvaliten på flygplatsen är så eländig.

      /Frida

      Svara
      • Charles de Gaulle är gräslig plats. Slitet och rörigt. Inte ens personalen hittar vart man ska gå. . Och säkerhetskontrollen var ett skämt, i alla fall nu precis innan fotbollen började. Och gaten så trång att folk trampade på varandra.
        Men på gatorna patrullerade tungt beväpnade gendarmer som kollade i ens handväska.

        . Men du Frida var en optimist som flög med mer än handbagage!

        Svara
  15. Ärligt tala, som homofil (vilket är ett roligt ord, använd det!), så börjar jag bli trött på att heterosexuella kvinnor talar i mitt namn. Eller nej, jag blir rätt trött på att ”rasifierade”, män, transor eller vem-som-fan-helst talar för mig. Jag är, förvånandsvärt, en individ.

    Svara
    • Rikard

       /  07/29/2016

      Hej.

      Du får tänka som så, att det rör sig om människor vilka aldrig någonsin vågat rita utan att följa de numrerade prickarna, eller vågat färglägga utan instruktion. De är livrädda för att vara fel, och bli utstötta ur gruppen. Därför rationaliserar de vad som helst som gott och önskvärt för att stanna i gruppen och lyda ledaren (som kanske lyfter fram dem som ett gott exempel).

      Det är därför den som uppfyller kraven på gruppegenskaper vilka klassats som goda (och ägda av den goda gruppen) men som framför i övrigt ifrågasättande, kritiska, avvikande, eller (det mest kontroversiella) lakoniska åsikter blir mer bekämpad än den som är en direkt och uttalad fiende.

      Om det sedan rör sig om homsor som inte köper den rödbruna RFSL-propagandan, kristna som inte uppskattar ärkebispens krypande inför Muhammedaner, eller arbetare som röstar SD (tänk Byggnads exempelvis) är egalt. Psykologin är densamma oavsett gruppens storlek.

      En individ som vågar både säga att jag är den jag är, och dessutom inte visar rädsla för utstötning ur gruppen om den inte fogar sig eller deltar i ekorrhjulet (vem har dyrast grill, störst bil, bredast garageuppfart et cetera ad nauseam) är farlig; den individens egensinne gör gruppmedlems beteende värdelöst då den fria individen visar att det går att välja själv, och även leva med valet, utan behov av att skylla på att man är [vadsomhelst].

      Att du är du, och inte en symbol för ett kollektiv berövar ledarna makt över gruppen – ditt sätt att vara som person är helt enkelt subversivt.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, lärare

      Svara
    • G

       /  07/29/2016

      Om homofil säger Wikipedia ”föråldrat, kan väcka anstöt” åh fy då 😛

      Men jag ska börja använda det för att du vill 😉 Om någon tar illa upp säger jag att en homofil uppmanade mig att använda det, inte minst för att det är roligt 😛

      Kanske skulle du skriva ett debattinlägg och skicka in till N24, expressen, aftonbladet…för att göra din (och säkert många andras) röst hörd och säga vad du tycker i frågan. Om en säger sitt kanske fler följer efter, man kan alltid hoppas iaf. Men att du säger vad du tycker i en kommentar på Toklandet är bra i sig, I support you Sir. 🙂

      Svara
      • Du uppmuntrar mig att skicka in ett inlägg till TrollNyheter? Oy vey.

        Men, jag kan inte tala för andra och jag hoppas att andra pratar. Skicka in debattinlägg vore fel tanke.

        Svara
    • MiT

       /  07/30/2016

      Va? Du menar att du inte vill att de talar om för alla vad du vill och vem du är? Så konstigt… 😉

      På tal om homofil, vet du vad fluga kallas ibland? Homofilpropeller…

      Svara
  16. Jan

     /  07/30/2016

    Här har vi en som, nästan, får en orgasm av glädje bara hon hör talas om statsrådet Wikströms sexkartläggning ; kulturmarxissan Linnea på Aftonbladet flicka, förlåt ledarsida.

    http://www.aftonbladet.se/ledare/ledarkronika/linneaswedenmark/article23251514.ab

    Svara
    • Pelle2

       /  07/30/2016

      Klart hon måste stötta sin politiske frände Wiström när hon märker att han blir hånad för sitt utspel.
      Antar att Linnea med glädje kommer berätta alla detaljer om sitt sexliv när/om formuläret skickas till henne.Det gäller ju att lyda Das partei när dom ber om hjälp !

      Svara
  17. MiT

     /  07/30/2016

    Svara
  18. MiT

     /  07/30/2016

    Svara
  19. MiT

     /  07/30/2016

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  07/30/2016

      Den där killen har definitivt pluggat genus och teknik på KTH!

      /Frida

      Svara
    • Törnrosa

       /  07/30/2016

      Min teori: Han vill göra nya bilar. Hoppas kanske på många bilbebbar.

      Tillvägagångssättet kan förhoppningsvis sätta igång i fantasin på dem som kommer att svara på Wikströms sexkartläggning av svenska folket. mvh

      Svara
      • Grodan Boll

         /  07/30/2016

        Senaste ligg var:

        [_] man
        [_] kvinna
        [_] kosmisk rymdhamster
        [X] annat

        I övrigt: förelåg samtycke?

        Svara
    • Bo

       /  07/30/2016

      När jag ser det där kommer jag tänka på ”Rättviks – runkarn” som var på tapeten för någon dag sedan. Kan det vara så att den täckta klädseln för kvinnor i random sandland kombinerat med religion skapar undertryckt sexualitet som bubblar fram när man minst anar det, eller som i detta fall via formerna på första bästa småbil. Men faktum kvarstår, människans sexlust kan undertryckt bli ett monster.

      Svara
  20. Johan A

     /  07/30/2016

    Det verkar inte som att det gick så bra för damerna i genrepet:
    http://www.aftonbladet.se/sportbladet/os2016/article23249650.ab

    Men som vanligt är det någon som naturligtvis måste relativisera:
    http://www.aftonbladet.se/sportbladet/article23250874.ab
    ”Således var resultatet egalt. Vi skiter i noll-åtta (jag vet att ni är massor av farbröder som bryr er jättemycket om just resultatet och den kvinnliga fysiologin, gärna i spännande kombination, tack för era djärva mejl), vi skiter i hur det såg ut.
    Men vi stannar gärna kvar i hur det lät. Sju års bevakning av landslaget har lärt mig att öronen ger goda indikationer på hur gänget mår. Den här förmiddagen dånade det över den gropiga planen.
    Hallå, här borta! Vi försöker genom mitten! Släpp tidigare nästa gång! Bra, Sempan, bra!”

    Antar att det i pk-folkets ögon är rätt inställning att resultatet inte spelar någon roll, så länge det låter bra, särskilt när man just ska spela i OS.

    Svara
    • Att ett dam-landslag får stryk med 0-8 mot ett brasilianskt 16-årslag förstärkt med storvuxna i äldre tonåren är faktiskt fullt okej, och det verkar ha varit ett positivt träningspass. Jag hade förväntat mig ännu större siffror, men brassarna kanske inte gick för fullt hela tiden, eller också var det inte något av Brasiliens elitlag.

      Svara
      • Grodan Boll

         /  07/30/2016

        Du har antagligen rätt +

        En del är på väg tillbaka från skada
        andra halvlek gick Botafogo ner på nio utespelare

        Svara
      • Bo

         /  07/31/2016

        Botafogo är ett storlag som spelar i Brasiliens förstaliga. Dessutom blev landslaget blåsta när de fick möta mängder m U20 spelare. Fatta vilken fysisk skillnad det är mellan en vältränad kvinna i dryga tjugoårsåldern och en vältränad kille på 20 år. De ska inte ha en chans, men jag gillar inställningen hos landslaget och Sundhage , svårt motstånd är utvecklande men i detta fall hade det räckt med ett P16-lag. Det hade blivit förlust ändå, men de fysiska skillnaderna hade varit ngt mindre. Jag gillar inte att man dissar (görs inte här dock) hårt tränande idrottskvinnor genom att jämföra herr- och damfotboll. Det är två skilda sporter med samma regler. Kvinnor kan inte generellt hamna på samma fysiska nivå som män hur mkt de än tränar.

        Svara
    • Rikard

       /  07/31/2016

      Hej.

      Nu är jag sen på bollen, men jag tror på fullaste allvar att vi nu får se en stark argumentation syftande till att avskaffa poängsystem inom av staten organiserad idrott (vilket all idrott som uppbär anslag från det offentliga finansieringssystemet är).

      Det kommer att vara på temat att delta är att vinna, att man bara kan tävla mot/med sig själv, att bara du avgör om du känner dig som en vinnare, och liknande plattityder.

      Kopplingar mellan idrott och våld kommer att göras (‘moderna gladiatorspel’), mellan idrott och fascism, och med e-spel som kontrast vilka kommer att framhållas som föredömen i sammanhanget, och så även sporter som skateboard och rullskridskor, eller medeltidsmaskerad och tornerspel.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, lärare

      Svara
  21. Jan

     /  07/30/2016

    Politism-tjej som anser att det är stötande att män i hennes närhet fortfarande envisas med att vara män och ha manliga preferenser. Trots att de är feminister.

    http://www.politism.se/x/story/man-stors-fortfarande-av-lyckliga-kvinnor/

    Svara
    • Pelle2

       /  07/30/2016

      Varför skulle vi män störas av lyckliga kvinnor ?
      Det är lustigt att feminister anser sig veta hur män tänker om olika saker samtidigt som dom blir vansinniga om män tillåter sig att uttala sig om hur kvinnor är..

      Svara
      • Emelie

         /  07/30/2016

        @Pelle2: Det finns män som störs av lyckliga kvinnor, det finns kvinnor som störs av lyckliga män. Gemensam nämnare brukar enligt min erfarenhet vara att de är ganska bittra och missnöjda med sitt eget liv. Sedan finns det vi andra som stör oss på idioter rent allmänt oberoende av vilken grupp de tillhör men har vänner i alla läger. Sedan kan jag iofs hålla med dig om att det är lite lustigt när t ex feminister anser sig veta hur män tänker och omvänt.

        Svara
        • Frida Gustavlin

           /  07/30/2016

          Jag gillar verkligen när feminister anklagar deras kritiker för att vara avundsjuka eftersom feminism är just synonymt med just avundsjuka.

          /Frida

          Svara
      • Jans

         /  07/30/2016

        Projektion kallas det.
        Det är nog feministerna som stör sig på lyckliga män.
        Speciellt om de blir lyckliga av killgrejer.

        Svara
  22. Jan

     /  07/30/2016

    Satirbloggen Sven-Erland Västros om ”svensken och det så kallade knullet” :
    https://svenerland.wordpress.com/2016/07/29/svensken-och-det-sk-knullet/

    Svara
  23. Jan

     /  07/30/2016

    Lysande av Sven-Erland om terrorn:

    ”Reinfeldt har dock redan twittrat in hit till RK. Han befinner sig på ett flyg över Frankrike och låter meddela att han minsann inte ser några lastbilar därnere.” Och:

    ”Försök därför att låta bli att hetsa upp er när ni under dagen tar del av de kommentarer och förklaringar till dådet i Nice som presenteras av feminister, identitetspolitiskt troende, allmänna vänsterdebattörer, rikspolischefer samt Fredrik Reinfeldt. Njut av sommaren i stället!”. Samt:

    ”Allons enfants! Terrorn kan aldrig vinna. Den har sprängämnen, vapen och fordon – men vi har en uppsjö av empatiska uttryck på Twitter!”

    https://svenerland.wordpress.com/2016/07/15/nice-en-varld-forfasas-igen/

    Svara
  24. michael

     /  07/30/2016

    Gabriel vill kartlägga svenskarnas sexliv,självklart vill han inte kartlägga migranternas sexliv.

    Svara
  25. Svenne

     /  07/30/2016

    OT: Få regimkritiska journalister i Sverige…

    Svara
  26. Svenne

     /  07/30/2016

    OT: Svenskarna har mindre sex än någonsin:

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  07/30/2016

      Pepp!

      ”– Maximal stress föreligger i 40-årsåldern och minskar något därefter. Pensionering innebär en dramatisk nedgång i stress. Kvinnor anger i allmänhet mer stress och sömnstörningar än män. Förmodligen beror det på att kvinnor helt enkelt har mer att göra, en längre arbetsdag.”

      Märkligt att kvinnor har längre arbetsdag när de jobbar mindre, men det är så klart, beror ju på att kvinnor måste jobba fyra gånger hårdare till en fjärdedel av lönen, för det har feministisk vetenskap bevisat. Att män jobbar längre per dag, mätt i konventionell unken tidsrymd, hör inte hit.

      /Frida

      Svara
  27. Frida Gustavlin

     /  07/30/2016

    Ibland är män pojkar, och ibland är pojkar fullvuxna män. Hur ska de ha det egentligen?

    http://www.expressen.se/sport/os2016/skulle-mota-pojkar–fick-mota-vuxna-man/

    – Nu kör vi! Så här blir det i OS-finalen, skrek målvakten Hedvig Lindahl i matchinledningen.

    Tror inte, och det är inte för att vara elak, att jordens bästa damlandslag i fotboll kan slå ett brasilanskt P20-lag, helt oavsett om man tror att kön är en social konstruktion eller ej…

    Svara
  28. Frida Gustavlin

     /  07/30/2016

    Nya uppfriskande och fräscha perspektiv på menskultur, förlåt, mäns kultur.

    Frida hälsar genom Feministern…

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  07/30/2016

      Läs gärna de drypande hatsvaren! De fullkomligt osar av kränkthet. Här är ett hårresande exempel som riktar sig till till den unga juridikstudenten.

      OBS! Läs på egen risk, kan orsaka mardrömmar.

      ”Våldtäkter handlar om kultur och inte män. Det borde du veta. Men ung o naiv som du är så gör du det din chef ber dig göra. Dvs dra alla män över en kam. Bete dig.”

      För Dana Pourkomeylian må vara 23 år på pappret, men hon är faktiskt också kvinna, och med modern åldersbestämning såsom migrationsverket ser det så är alla under 40 barn, och priviligerade vita män får faktiskt inte ge svar på tal och vara elak med barn, allra minst rasifierade flickebarn.

      Svara
    • Jan

       /  07/30/2016

      1) Juriststudenten måste ha sovit på biologilektionerna i högstadiet.
      2) Hennes särintresse lyser igenom. Det är uppenbart att hon försöker prata bort invandrare från Menas kraftiga överrepresentation här. Inget annat.
      3) Har hon förstått följderna av att använda samma logik i andra frågor? Exempelvis islam och religiös terrorism?

      Svara
      • Bo

         /  07/31/2016

        Jag är mer fundersam över om hon tänker använda samma logik ett ev framtida framträdande i en rättssal. Ytterligare en sak som gnager är den enorma kvinnliga överrepresentationen inom åklagar- och domarkåren (kanske även försvarsadvokater). Mer än 60% och även stor kvinnodominans på juristutbildningar. Kommer det vara möjligt för en man att få en rättvis rättegång framöver? Speciellt då de flesta är marinerade i feminism, ”genusvetenskap” och till viss del identitetspolitik.

        Svara
    • G

       /  07/31/2016

      Hmmm den här Dana börjar bli som herr Bjereld, syns och hörs överallt i media, fast att de mest relativiserar och pratar goja bryr sig inte medierna om.

      Svara
    • Pelle2

       /  07/31/2016

      Hon beklagar sig över att hon blir kritiserad men tycker att det är rimligt att anklaga alla män för att vara potentiella sexualbrottslingar.

      Svara
  29. Jerry

     /  07/30/2016

    Vilket ståhej för att de fångade en tjuv. Lägg ifrån dig mobilen I Malmö och se hur länge den får ligga kvar. Där finns tjuvar och opportunister i överflöd. Såg en gammal gubbe som gick och snokade bland cykelställen. Gick från cykel till cykel och kollade noga om någon var olåst. Att fånga en av dessa är som en piss i Mississippi. Folk är som gamar. Glider runt och har järnkoll på allt. Finns något att sno så försvinner det snabbt.

    Svara
    • T

       /  07/30/2016

      Längre uppåt i landet också. Åk runt i ett villaområde i Mellansverige på sommaren så ser du knappt inga utemöbler och skulle det förmodan finnas några är de fastskruvade eller fastkedjade.

      Svara
      • Jans

         /  07/30/2016

        Det är så ofattbart tragiskt. Det är – trots sin litenhet – en oförlåtlig konsekvents av en oförlåtlig politik. Ett land där man i många städer kunde lämna cykeln olåst i hemmet har på några decennier fullständigt förstörts i små små detaljer precis överallt. Och stora med naturligtvis, som att det sitter någon och säger hej-hej och vill ha allmosor utanför ALLA mataffärer.

        Svara
  30. Svenne

     /  07/30/2016

    OT: Breitbart: ‘Nice Attacker Was ‘No Borders’ Activist’

    Svara
  31. MiT

     /  07/30/2016

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  07/30/2016

      Uppriktigt sagt. AdvokatEmma, och juristen Dana, tror snart att jag ska börja titulera mig LagrådFrida!

      Om poliser inte får härja på Twitter är det minst lika rimligt att advokater håller sig därifrån på lika långt avstånd.

      /Frida

      Svara
      • bullshit

         /  07/30/2016

        Twitter är rena guldgruvan för personlighetsstörningar.

        Det är anmärkningsvärt att personer med så grandiosa bekräftelsebehov att de intalar sig att alla aktuella händelser egentligen handlar om dem själva figurerar inom rättsväsendet.

        Kan vederbörande ens företräda en klient utan att börja babbla om sig själv hela tiden? Det skulle vara lite synd om klienten om advokaten efter fem minuter känner sig personligt förorättad för något och drar igång världens spektakel som skulle få den mest fullfjädrade drama-drottningen att gå i taket av avundsjuka.

        Svara
    • Pelle2

       /  07/31/2016

      De som kritiserar henne måste ju rimligtvis beskriva varför de gör det.
      Menar hon att många kritiserar henne för något helt annat än hennes enfaldiga tweet
      om polisens ingripande mot en tjuv ? Det har jag väldigt svårt att tro på.
      Skulle vilja se några exempel om det finns något.
      Tror mera att det handlar om att hon inte kan hantera kritik och därför försöker hitta på något som lindrar hennes ångest över att folk inte gillar henne.
      Får ju hoppas att hon inte bli domare eller åklagare för då kommer hon få kritik så det räcker och blir över och det kan hon ju inte hantera.

      Svara
  32. MiT

     /  07/30/2016

    Svara
  33. Svenne

     /  07/30/2016

    En ”Tafsapp”…

    Svara
    • Jans

       /  07/30/2016

      – Ok, armbanden funkade inte. Vi hittar på något ännu mer korkat.

      Svara
      • Frida Gustavlin

         /  07/31/2016

        Milda matilda och kors i taket. När man inte trodde det kunde bli värre.

        Men det är väl bra, en slant ur pappa statens ficka för att utveckla en viktig och peppig app gör självfallet att humöret blir på topp för de unga feministiska entreprenörerna.

        Så om jag fattar rätt så kan den här appen fungera på två sätt.

        1. Man klickar i den när man blivit tafsad, och andra kan se vart och när det hänt. Känns som att det kommer fungera jättebra, för ingen kommer trycka fel, eller trycka på pin kiv.

        2. Appen samlar data som statistiskt underlag för fortsatt feministisk kamp. Kommer fungera jättebra, för ingen kommer trycka på låtsas. Och det peppiga är att appen inte kommer vara rasistisk och ha en unken interaktivitet som gör det möjligt att spara uppgifter om tafset som berättar något nämnvärt om gärningsmannen.

        Att BRÅ är ”positiva” säger något om hur det är ställt på myndigheten.

        ”Tanken är att både drabbade och vittnen ska kunna rapportera direkt i appen och ange var dom är så att säkerhetsledningen på festivalen kan ingripa på en gång.”

        Härliga tider, kommer fungera jättebra.

        /Frida

        Svara
  34. MiT

     /  07/30/2016

    Svara
    • Jans

       /  07/30/2016

      Det är roligare med roliga nyheter.
      ??
      WTF?
      Så de väljer bort eller vinklar för att det skall bli roligt?
      Vad är det för tidning? Mad? En Ding Ding Värld? Bamse?
      Kan man överhuvudtaget hitta en tänkande journalist längre, det är ju pinsamt att höra dessa bäbisar motivera alla idiotiska vinklingar och funderingar de sysselsätter sig med.

      Svara
  35. Jans

     /  07/30/2016

    Alltså, vad skall man ta sig till egentligen? Detta låter som hämnd pga av avvisningsbeslut. Vi har, om polisen och migrationsverket gör verklighet av det som de påstår, massiva avvisningar på gång. Risk för massiv hämnd…

    Vi behöver rejäla uppsamlingsanläggningar för att skydda vår befolkning men inte ens 100 platser kan Sverige få till utan massa byråkratiskt krångel.
    http://www.svd.se/moderaterna-regeringen-sviker-om-snabba-utvisningar

    Svara
    • Bo

       /  07/31/2016

      Vi behöver interneringsläger, med taggtråd och elstängsel för dessa jävla överkåta dårar! Sen är det bara att börja Utvisa. Vill inte hemlandet ta emot sina egna, fine droppande med fallskärm. Jävlar vad det kokar när man dagligen läser om övergrepp på unga tjejer. Ska de få livet förstört för att regeringen, med idioten Löfven i spetsen, inte kan fatta verkligheten. Löfven förresten, lever han? Har inte hört ett ljud från ”chiefen” på länge.

      Svara
      • badanka

         /  07/31/2016

        Jo men han prioriterar flaggviftande i Pride-tåget.

        http://gfx.omni.se/images/5ade57ef-2d42-4052-bc7a-cde77c1eaba6?w=640

        Svara
      • Rikard

         /  07/31/2016

        Hej.

        Vad som behövs och hur det skall genomföras kan jag inte skriva, då jag inte vill ställa till problem för bloggen.

        Jag vill inte vara i situationen att besluta vilka som ________ och vilka som____________ men omständigheterna är nu sådana sju av åtta partier skapat dem.

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, lärare

        Svara
    • G

       /  07/31/2016

      ”Nyligen stod det dock klart att Migrationsverket inte kommer att klara av uppdraget att ta fram 100 nya platser redan den 1 oktober eftersom detta kan medföra stora kostnader.”

      Hmmm oväntade kostnadsökningar som de inte riktigt räknat med på förhand har ju aaaaaaaldrig miggverket råkat ut för tidigare. Då har det typ låtit så här…
      ”miggverket säger att de behöver mer pengar än väntat för att täcka kostnader för…”
      ”inga problem, det fixar vi fram meddelar…”

      Sen är 100 platser en oerhört patetiskt låg siffra.
      Faaan vad bra det går för Sverige och framtiden ser ljusare och säkrare ut för folket än någonsin tidigare!!!

      Svara
    • Jans

       /  07/31/2016

      Egentligen är det helt absurt men TInos jämförelse med stenåldersstammars överlägsna analytiska förmåga, jämfört med dagens journalister, är faktiskt helt och hållet relevant.

      Svara
  36. G

     /  07/31/2016

    Svara
    • G

       /  07/31/2016

      Från artikeln….

      ””Att tjejer kontrolleras, kränks och hotas med ryktesspridning sker inte bara i Husby. I januari i år presenterade ”Varken hora eller kuvad”, en organisation som jobbar mot hedersförtryck, en rapport där de intervjuat 1100 ungdomar som bor i Stockholms förorter. De tillfrågade är mellan 12 och 18 år, och av båda könen. Hela 82 procent av flickorna uppger att de blir hårt kontrollerade av familjen. Bröder har ansvar för att se till att deras systrar inte är ute på stan eller umgås med killar, och deras vänner hjälper till att hålla koll på vad systern gör. På så vis deltar stora delar av lokalsamhället i kontrollen av flickorna.

      För Zeliha Dagli är det i detta ljus som frågan om kvinnozoner på festivaler, könssegregerade badtider och fritidsgårdar bara för flickor ska ses.

      – Kvinnozoner är en idé som har lånats av islamister. Att det ens diskuteras är en skrämmande backlash. Varför sätter man inte press på männen som stör i stället? undrar hon.

      Att kvinnor ska beskyddas från sexuella övergrepp genom att erbjudas egna hägn på konserter kan kortsiktigt låta som en bra idé. Men Zeliha påpekar något viktigt. När övergår staketet som ska hålla andra ute till att bli en bur? Det är inte svårt att tänka sig att den kvinna som tackar nej till kvinnozonen skulle beskyllas för att ha sig själv att skylla om hon utsätts för övergrepp.

      – Vi har en regering som kallar sig feministisk, men som inte står upp för att vi kvinnor ska kunna röra oss överallt utan att känna oss utsatta. Varför går inte Stefan Löfven och Jonas Sjöstedt ut och säger att ”Vi välkomnar kvinnor överallt i samhället”? Män måste ta ansvar för att säga ifrån när de märker att andra män begränsar en kvinnas frihet, menar hon.

      Det hon vill se är att polisen sätter stopp för skjutningarna, stenkastningen och ungdomsbråken i förorterna, för annars kommer extremisternas inflytande att öka i takt med otryggheten. Fler myndigheter måste finnas på plats. Hon efterfrågar kurser där förortskvinnor får lära sig att använda datorer, cykla, köra bil, studera och starta eget – inte fler välmenande sysselsättningsprojekt som inte leder någonstans. Kvinnor måste ha trygga mötesplatser, men det betyder inte att de ska vara könsseparerade.

      – Vi är starka tillsammans, om vi inte kan umgås kvinnor och män kommer vi inte att förstå varandra. Jag är hoppfull trots allt. Om ett år hoppas jag att kvinnor och män kan umgås öppet i Husby, och att det är tryggt för kvinnor att röra sig ute. Det är det första steget, säger Zeliha.

      Även om hon fått hård kritik under det senaste året är det den fina responsen från kvinnoorganisationer, och det stöd som hon upplevt från det svenska folket, som Zeliha Dagli vill lyfta fram. Hon är glad att politiker över blockgränsen har kontaktat hennes nätverk av förortsfeminister.

      – Vi vill leva som västerländska kvinnor. Demokrati, mänskliga rättigheter och sekularism är det viktigaste för kvinnors frigörelse. Dessa värden måste vara referenspunkten även i förorten.””

      Hmmm…..hon har inte hört det där om hur ”alla män” beter sig låter det som.

      ”Varför sätter man inte press på männen som stör i stället? undrar hon.”
      (bra fråga!)
      ”Män måste ta ansvar för att säga ifrån när de märker att andra män begränsar en kvinnas frihet, menar hon.”
      (jag lovar och svär att gör min plikt om jag ser något!)

      Zeliha och ni andra måste fortsätta kämpa ❤ då de flesta "vita" som försöker säga något direkt blir rasist eller islamofob anklagade, ofta av andra "vita" som egentligen inte alls bryr sig eller ens förstår om vad som händer med landet men gärna öppnar käften för att "stå upp" för/mot något.

      Svara
    • Jans

       /  07/31/2016

      Det obegripliga är varför Zeliha i SvD-artikeln är vänster och ”aktivist”. Hon ser ju precis vad som är problemet och hur vänstern blundar så varför stödjer hon den politik som INTE vill komma till rätta med problemen?

      Svara
  37. G

     /  07/31/2016

    ””Den antifeministiska Facebooksidan ”Vita kränkta kvinnor” har spärrats av Facebook efter en kampanj från den radikalfeministiska profilen Emmy Winther. Winther har uppmanat dem som läser hennes blogg och följer henne på Twitter att anmäla sidan till Facebook.
    – De sitter och kallar kvinnor för hora, slampa, att de ska vara i köket och så vidare, säger Emmy Winther till Fria Tider.

    Kampanjen lyckades. Vid sjutiden i torsdagskväll stängdes gruppen, som har omkring 12.000 följare, av Facebook.

    När Fria Tider ringer upp Emmy Winther säger hon att hon inte vill ställa upp på en intervju.

    – Frågan är vad du är ute efter? För jag vill inte ställa upp på en intervju eller liknande, säger hon.

    – Jag står inte bakom er tidning för fem öre och därför vill jag inte synas där.

    Ändå pratar hon på i fem minuter och svarar på de frågor hon får.

    – De sitter och kallar kvinnor för hora, slampa, att de ska vara i köket och så vidare. Det är bara en massa förnedrande saker, säger hon om gruppen ”Vita kränkta kvinnor”.

    – Jag hamnade av en slump på den sidan, jag bollade igenom kommentarerna, lade min tweet och en månad senare blev jag uthängd. Då hängde jag ut dem tillbaka.

    Emmy Winther säger också att hela konflikten är en ”löjlig grej”.

    – Allting handlar om att det är ett gäng män som sitter och hatar på kvinnor och sedan blev jag uthängd och då hängde jag ut dem tillbaka.””
    http://www.friatider.se/antifeministisk-facebooksida-stangdes-av-efter-kritik-fran-vansterradikal-feministprofil

    Återigen så är jag ingen FT-läsare egentligen, men ibland kul att skumma igenom artiklar på sidan, inte minst då folk som man minst anar ska svara på frågor från FT faktiskt gör det. Som V-politiker som jag förutsätter klassar FT som en ”rasistisk hatsajt”, men på nån vänster så svarar de ändå på frågor från FT. Det är starkt tycker jag.

    ”– Jag står inte bakom er tidning för fem öre och därför vill jag inte synas där.”

    Det köper jag, jag hade nog sagt samma sak om Politism hade ringt mig, men jag hade iaf svarat på deras frågor. Bara barnsligt beteende att inte svara på frågor, speciellt om man faktiskt har med saken att göra. Men nu svarade ju Emmy på frågorna även fast hon inte skulle det hmmm så kan det gå.

    Gruppen som stängdes har jag bara besökt 2-3 gånger totalt, så hur det brukar se ut bland kommentarerna har jag ingen aning om.

    Svara
    • Pelle2

       /  07/31/2016

      Typiskt feminister att vilja tysta deras kritiker. Dom klarar inte av att argumentera för sin sak och vill endast omge sig med jasägare.

      Svara
    • Björn

       /  07/31/2016

      Avstängda i tre dagar står det. Bra, då ska jag kolla den sidan sen när den är igång igen. Tack 22-åriga Winther för att du uppmärksammade oss på att den fb-sidan finns 😀

      Svara
  38. Svenne

     /  07/31/2016

    Bagdad-Gudrun:)

    Svara
  39. Svenne

     /  07/31/2016

    Express: ‘ACCEPTABLE’ to keep sex slaves

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  07/31/2016

      Det där har förstås inget att göra med kultur. Nä! Det har endast att göra med män och manlighet, för det har feministisk vetenskap bevisat.

      #sägnejtillsexslavar

      Svara
  40. Svenne

     /  07/31/2016

    Express: Police arrest 900 Syrians in England and Wales for crimes

    Svara
  41. Svenne

     /  07/31/2016

    Självklart, alla ska kunna ha skägg:)

    Svara
  1. Twitterdrev mot twitterpolisen | WTF?

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: