Mellan Östen

Överallt dyker de där svenskarna upp, nu senast är det tydligen en som gillat IS så mycket att han reste dig men det blev inte så lyckat utan han dog. Som tur är höll jag på att skriva. Gissar att han hunnit förstöra många människors liv innan han dog.

Vem var IS-avskummet den här gången då?

isisterrorist eskilstuna moske sum

Upppsss… Satt i styrelsen för Eskilstuna Unga Muslimer… Farsan är imam… Sveriges Unga Muslimer, SUM, finns med på ett hörn såklart… Miljöpartiet har sina kopplingar… Bidrag finns där och finansierar…

Igen alltså så är moskéer, imamer, skumma organisationer (som Alice Bah Kuhnke ÖST bidragspengar över under många år!) inblandade på något sätt. För vilken gång i ordningen?

orrenius om eskilstunaimamen

Och bara för sakens skull, om till och med Orrenius säger sådär så förstår alla HUR illa det faktiskt är va…? Här kan man läsa ett längre utdrag ur Orrenius bok där han hämtat stycket ovan. Det är ganska avslöjande på ett sätt som jag inte tror Orrenius ens avsåg.

Det enda man kan och SKA göra att att stänga bidragskranen totalt oavsett! Jaga dem med blåslampa, be dem redovisa vart varenda krona som de fått tidigare gått till, kan de inte så kräv omedelbar återbetalning. Minsta lilla som är tveksamt eller som inte följt kriterierna anmäl, åtala och kräv tillbaka varenda litet öre!

Kan Försäkringskassan, Skatteverket och Kronofogden jaga sjuka människor ända in i döden så kan man ta mig fan jaga de här äckliga typerna rätt ordentligt också! Jaga dem ut ur landet helst! Se till att det blir så jobbigt här att de tar sin skit och drar!

**********

Jag förstår ingenting

Äntligen har Frida Boisen skrivit en sak som är sann!

**********

Bilbränder i bland annat Malmö är ju på tapeten.

svt om bilbränder i malmö

SVT har gått ut och sagt att de har halverats i Malmö sen 2009. Nu är det ingen slump att SVT valde just 2009 som referenspunkt, det var nämligen då som det var stora kravaller där. Men inte ens om man väljer 2009 har de halverats

bilbränder malmö

inte enligt MSB i alla fall

Nu kanske det skiljer något mellan MSB och polisens statistik även om det inte borde skilja. Men vi befinner oss ju i Sverige och där vill man ju att allt ska vara så luddigt och svåröverskådligt det bara går. Ja helst ska det vara omöjligt att jämföra.

Men det här med bilbränder och stenkastning, kan vi inte släppa alla tramsursäkter nu? Är det inte dags efter så många år med exakt NOLL resultat? Man kan hojta om ”socioekonomiska faktorer” tills man blir blå i ansiktet men om det vore en betydande del av förklaringen skulle varenda ort i Sverige vara hårt drabbad. Men så är det ju inte, eller hur? Eller det har inte varit så i alla fall men det börjar nog sprida sig. Vad vi ser är helt enkelt en början på vad vi ser i vissa andra länder. Dessa länder som migrantströmmarna går FRÅN av någon anledning ser ju ut exakt på det viset? Är det bara slump…?

OM man kunde få loss siffror på vilka som kastar sten och eldar bilar, skulle det vara 1% svenskar där? Mindre ändå kanske? Det betyder inte att det kryllar av invandrare som eldar bilar och kastar sten men det säger något.

Däremot finns inget tydligt samband mellan andelen utrikesfödda i ett område och bilbränder.

Att påstå något sådant är olagligt korkat. Det har funnits MASSOR av ”socioekonomiskt utsatta” orter och områden och som bebotts av en stor majoritet svenskar utan att bilar brunnit och att man kastat sten och brandbomber på polis, räddningstjänst och ambulanser. Det fenomenet har börjat när andelen invandrare har ökat. Det har inte med etnicitet att göra utan annat som de förmodligen har med sig antingen från landet de kommer från direkt eller hemifrån, man har med sig grunden som gör detta möjligt helt enkelt.

Det finns MASSOR av folk som inte är det minsta intresserade av att bli en del av Sverige. De tycker Sverige är skit. De hatar Sverige och har alltid gjort. De har aldrig ens haft tanken på att bli en del av landet. En del av dem är också yrkeskriminella och det är en del av dem man ser elda bilar och kasta sten. 2009 var det väl tillsammans med AFA och liknande löss i samhällets hårbotten? Eller så var det något annat år de var inblandade.

De två ungdomarna togs på bar gärning när de sköt med grön laser mot polishelikoptern och misstänks för grovt luftfartssabotage. Trots att det brottet kan ge livstids fängelse släpptes de direkt av åklagare.

Det är säkert jättebra att släppa direkt efter att man gjort en sådan sak. Då har man verkligen från samhällets sida markerat HUR allvarligt man ser på det. Där fick de sig en rejäl läxa minsann…

**********

Det finns massor som är ganska avslöjande i Orrenius text som länkas tidigare men en sak som i alla fall jag fastnade för är det här

I augusti nåddes Mohamed Qadars föräldrar av nyheterna att även deras äldste son hade dödats. En gång hade de flytt från Somalia, för att slippa krig. Nu hade kriget tagit både Liban och Mohamed, trots att de växt upp i det fredliga Sverige. Fyra av deras söner hade åkt för att slåss. Bara två av dem levde.

– Föräldrarna har jobbat så hårt för att få sina barn att inte åka. Så gör de ändå det, säger Mahdi Warsama från föreningen Afrikas horn där många somaliesvenskar är medlemmar.

De har jobbat hårt och det tvivlar jag inte ett dugg på. Men har de droppat religionen/ideologin/kulturen och så vidare? Ingick det i det hårda arbetet? Om inte, hur kan man då tro att man ska kunna lyckas? Hur man än vänder och vrider på det så finns religionen/kulturen med mera alltid där som en central punkt, det är ju ingen tillfällighet att de dras till vissa moskéer? Om man inte droppat det som orsakar något utan följer det som tidigare, vad hjälper det då att göra en massa annat om det ändå lyser oemotståndligt i mitten och drar till sig folk som en strålkastare drar till sig nattfjärilar?

**********

Men man lär väl tugga på som vanligt och försöka få det till att allt minsann är de vita svenska heterosexuella männen som håller på som de alltid har gjort. Kan man inte göra dem glada genom att kalla alla som håller på för Mellan Östen så de blir glada? Ett typiskt svenskt namn borde ge dem en spontanorgasm?

Exempel:

Så har då ännu en vit heterosexuell svensk man dött i Syrien och återigen så var det Mellan Östen vilket bevisar att de svenska männen är avskummet på jorden!

Eller

Ännu en gång har en grupp bestående av svenska Mellan Östen omringat en 10-årig tjej och begått sexuella övergrepp!

Eller

Mellan Östen, ett barn på 29 år, greps på badhuset efter att ha fått kåtslaget när han fick se en 12-årig tjej i bikini

Eller

Flera Mellan Östen misstänks för vandalisering av boendet när de inte kunnat kontrollera sig efter att ha sett en damcykel på tv!

Och så vidare. Då blir alla glada och ingen behöver tänka på att allt vad vi ser som händer är resultat av totalt misslyckad migrationspolitik genom åren. Totalt misslyckad alltså. Man har misslyckats med precis allt man kan misslyckas med. Precis allt hänger ihop med misslyckad migrationspolitik där man inte haft koll på någonting alls. Man har inte heller haft det minsta krav på de som kommit hit. Vi kommer inte ifrån detta hur mycket man än vill skylla allt på Mellan Östen.

Och som vanligt när man sopar invandringspolitisk skit under mattan så drabbas de vanliga hyggliga invandrarna hårdast. De som VILL bli en del av Sverige. De som INTE är kriminella. De som INTE hänger i ortens radikala moské. De som VILL göra rätt för sig. De som VILL slänga sin gamla skit på soptippen. De som VILL vara fria. Och så vidare. DE får skiten droppad direkt i knät. Vi andra får de mindre svallvågorna. Det är dem man svikit så enormt genom den sjuka undfallenheten som verkar vara Värdegrunden för dagen.

Vi slipper inte undan att ta tag i skiten ordentligt… Antingen ta tag i det på riktigt eller gå under som den nation vi känner till. Det finns inget mellanting.

MVH

MiT

Annonser
Lämna en kommentar

89 kommentarer

  1. Fast det var väl inte IS-han krigade för, utan de USA-stödda rebellerna som slåss mot Assad? De som Putin bombar

    Svara
    • MiT

       /  08/12/2016

      Så kanske det var? Har inte läst så noga, terroriststämpeln har han i alla fall. Det finns ju massor av olika grupperingar där den ena kämpar för att vara vidrigare än den andra. Den ena säger sig vara emot den andra som är emot den tredje och den första som också är emot den fjärde och den femte osv i en cirkel.

      Svara
  2. QED

     /  08/12/2016

    OT: Lasermarodör fast. Någonting liknande hände nyligt i Malmö men laserskytten som bländade helikopterpiloten släpptes direkt eftersom han var under 15 år …

    Svara
    • Ivar L

       /  08/12/2016

      Skicka Dan Eliasson på värdegrundskurs i Storbritanien! Han behöver lära sig varför brottsbekämpning är bra för värdegrunden i ett land.

      Svara
      • Lena-Lasse

         /  08/12/2016

        Dan Eliasson borde istället svartlistas så att idioten inte kan få fler chefsjobb.

        Svara
    • Rikard

       /  08/12/2016

      Hej.

      Det borde inte vara så svårt att konstruera ett automatiskt system som skjuter en färgad stink-kula mot laserstrålens källa – kanske något som skulle göra identifikationen och signalementet lättare:

      ”Polisen eftersöker en person täckt med självlysande koboltblå permanent färg samt som luktar smörsyra.”

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, lärare

      Svara
  3. michael

     /  08/12/2016

    Det är väldigt enkelt om man inte i en sekulär demokrati får skämta om allt,så är man inte längre en sekulär demokrati.

    Svara
  4. Ivar L

     /  08/12/2016

    Så SVT sätter sig och letar upp det tidigare årtal med flest bränder och använder som jämförelseobjekt för att mildra intrycket av att det finns problem i Malmö idag? Helt klart desinformation och till vilken nytta? Det mest uppseendeväckande i sammanhanget är ju snarare att det brunnit bilar i ett decennium utan att det uppmärksammats, snarare förtigits.

    Svara
  5. Ivar L

     /  08/12/2016

    Fransmännen verkar tröttna på muslimer, förbud mot s.k. burkini i Cannes:
    http://www.independent.co.uk/news/world/europe/burkini-ban-french-riviera-cannes-a7186401.html

    Svara
  6. MiT

     /  08/12/2016

    Svara
    • Jans

       /  08/12/2016

      OK, hon plankar men tycker man skall satsa på kollektivtrafik. Verkligen synnerligen logiskt.

      Vad gäller rasistiska utsläpp så borde väl de till stora delar vita Brommaborna protestera mot de rasistiska utsläppen från flygplanen. Även Enskede förmodar jag utsätts för rasistiska utsläpp från svarta motståndsrörelsen i Söderledstunnlarna…

      Svara
    • T

       /  08/12/2016

      BMW (black men’s wheels)

      Svara
    • Lena-Lasse

       /  08/12/2016

      Say no more! Om inte dårhusen hade avvecklats i det här landet så hade vi kanske sluppit såna här pinsamheter.

      Svara
    • Grodan Boll

       /  08/12/2016

      Kunde de inte titulerat henne ”Syndikalist”, vilket hon är?

      Svara
    • Frida Gustavlin

       /  08/13/2016

      För-Klimakteriepatriarkatet!

      Fick nog inte stavning rätt där, men ni fattar nog vad jag menar…

      /Frida

      Ps. När man trodde man läst allt vad vita söta medelklassfeminister kunde komma upp med, så blev ”en” ändå förvånad över deras snillrika uppfinningsrikedom.

      Förbifart stockholm = rasistiskt. What fucking the fucking mother the fuck fuck?

      Svara
      • Rikard

         /  08/13/2016

        Hej.

        Vi må möjligen söka en smula överseende och förlåtelse – hon är blott ett barn, och vem var inte tvärsäker som tonåring?

        Dessutom är hon alldeles för ung att minnas vintrar med svart snö, där den blå-svarta röken stod som en dimma bak varje fordon – hon är inte direkt uppfödd med blyad 98 oktan.

        Då ligger hennes skeva resonemang rätt – särskilt som hon inte lyfter blicken från sina hatobjekt och betraktar trafik- och utsläppssituationen i länder som, med hennes resonemang, befriats från de vitas tyranni.

        En tanke måste dock framföras – släpper inte veganer och vegetarianer ut mer tarmgas än omnivorer, som de flesta av oss är? Kor är ju vegetarianer och släpper sig hialöst dagarna i ända.

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, lärare

        Svara
    • G

       /  08/14/2016

      Haha åh fan, är det så det är! När man trodde att det inte fanns något mer som kunde vara ”rasistiskt”….nä serru det finns mera! Jag tror jag hoppar en googling på hennes namn för att se vad mer man skulle kunna tänkas hittat, det här räcker och blir över.

      Svara
      • MiT

         /  08/14/2016

        Hahaha, nä du behöver inte googla, du kommer att hitta ganska precis vad du förväntar dig 😛

        Svara
  7. Utlandssvensk

     /  08/12/2016

    Även en av Sveriges största bloggar, med aktivt kommentarsfält, deltar i denna helt bisarra propagandakampanj att brotten ”minskar”:

    http://cornucopia.cornubot.se/2016/08/kraftig-minskning-av-anmalda.html

    Det är verkligen helt sjukt och påminner en hel del om t.ex hur spannmålsproduktionen i gamla Sovjet rapporterades. Uppenbart helt groteska och tokiga ”siffror” presenterades, som stod i uppenbar strid med verkligheten. Men skillnaden är att befolkningen i Sovjet, som de facto noterade att det inte fanns någon mat, självklart inte trodde på detta trams, även om de hade vett att hålla tyst om saken. I fallet Sverige är det dock fortfarande många som verkligen tror på det som t.ex BRÅ vräker ur sig. Helt ofattbart och troligen den mest framgångsrika propagandakampanjen i världshistorien. Fast nu börjar det väl spricka, men jösses vad länge de har kunnat hålla på………

    Svara
    • Jans

       /  08/12/2016

      Det är bra att frågan diskuteras från alla vinklar. Det intressanta skall ju bli att se hur siffrorna för 2016 blir för det är ju denna sommar och inte sommaren 2015 som är första sommaren med dem som anlände förra hösten. Själv tror jag ju inte heller nödvändigtvis på ett omedelbart samband mellan ett års invandring och samma års våldtäktsstatistik. Det intressanta (eller oroväckande) är ju snarare den generella utvecklingen och där visar ju även Ciournucopia en tämligen stadigt stigande kurva över tid. D.v.s. i takt med att vi får allt fler invandrare.

      Överepresentationen från invandrare i de här brotten (som bevisligen mestadels ökar) är ju dessutom, för alla som kan läsa, klarlagd. Så vad vill han ha sagt? Att det nu vänt? Återstår att se. Att virra om ”kraftig minskning” är i vart fall inte trovärdigt.

      Sedan är det ju det här med anmälningar vs. fällande domar, våldtäkt vs. ofredanden, etnicitet e.t.c. Det vill ju till att man vet vad man talar om och vad man jämför.

      Svara
    • Jans

       /  08/12/2016

      Här finns ett intressant resonemang om vad som är lurigt med Cournucopias statistikförsök och problemet ligger i att såväl våldtäktsförsök som fullbordade våldtäkter hamnar i samma kategori ”anmälda våldtäkter”, men just fullbordade våldtäkter har ökat:
      https://morklaggning.wordpress.com/2015/04/03/valdtakter-och-statistik/

      Slutsatsen:
      ””Man kan med fog säga att våldtäktsförsöken friserar statistiken för ”våldtäkter”. De borde på grund av de olika trenderna aldrig redovisas tillsammans som Brå gör. Någon förklaring till de märkligt olika trenderna för våldtäktsförsök och fullbordade har jag aldrig sett från Brå.””

      Svara
    • Utlandssvensk

       /  08/12/2016

      @ Jans,

      Jag har aktivt debatterat dessa frågor under minst 10 år. Jag orkar helt enkelt inte ta ett varv till.

      Det är så massivt, totalt uppenbart att det som kommer ut ur BRÅ bara är trams.

      Du kan ju t.ex läsa detta:

      ””Flyktingbarn misstänks bli sålda som sexslavar i lägenheter i Malmö. Men polisen utreder inte brotten. Fall efter fall läggs ner. ”Vi har inte förmågan att göra vårt jobb”, säger ansvarig polischef”

      http://www.sydsvenskan.se/2016-08-06/polisen-prioriterar-bort-de-salda-flyktingbarnen

      Notera vänligen följande:

      ”Sedan 2014 har Lisa Green anmält cirka 40 fall till polisen där barn misstänks ha utsatts för människohandel. De flesta av fallen har skett i Malmö.
      Men anmälningarna registreras inte av polisen.
      Enligt Brottsförebyggande rådet, BRÅ, har polisen mellan åren 2012 till 2015 inte tagit emot en enda anmälan om människohandel mot barn under 18 år i Malmö.
      Förklaringen, enligt Lisa Green, är att polisen inte hanterar anmälningarna som anmälningar. Istället tas många av dem emot som tips och syns därigenom inte i statistiken.”

      Så fungerar det numera i den svenska verkligheten. Polisen hanterar INTE anmälningar som anmälningar när det passar dem.

      Svara
  8. Jans

     /  08/12/2016

    Mycket intressant utveckling kring Ungern:

    Ungern vägrar ta tillbaka asylsökanden, vilket upprör Justitie- och migrationsminister Morgan Johansson.
    http://www.dn.se/nyheter/sverige/ungersk-asylvagran-oacceptabel/

    För bara en liten tid sedan var Ungern så fruktansvärt att man inte kunde skicka tillbaka migranter dit:
    http://www.svd.se/sverige-stoppar-overforing-av-asylsokande-till-ungern
    …men plötsligt går det tydligen bra igen. Inget väsentligt har vad jag vet ändrats vilket betyder att alla processer som förts för att inte skickas till Ungern varit pengarna i sjön, d.v.s. i flyktingadvokaternas feta plånböcker.

    Ungern fick som bekant massor med kritik för att de satte upp stängsel och stoppade tågvagnar med flyktingar. Det var omänskligt av dem att inte ta emot flyktingar, så de släppte delvis igenom många till ”goda” länder som Sverige:
    http://www.aftonbladet.se/nyheter/paflykt/article21416429.ab
    http://www.expressen.se/nyheter/flyktingar-fast-pa-tagvagn-i-tolv-timmar/
    http://www.expressen.se/nyheter/250-flyktingar-fast-pa-tag-sedan-tidig-morgon/

    Tydligen ville inte vår goda regering nu ha dessa migranter heller eftersom vi nu vill skicka tillbaks dem till Ungern. Snacka om dubbelmoral. Jag tycker Ungern gör helt rätt som vägrar med tanke på all den skit som nordvästra EU skopat över dem sedan förra sommaren.

    Sedan är det rätt intressant med all kritik som förs mot Polen och Ungern mot att de utvecklas i antidemokratisk riktning, t.ex att EU bör straffa dem:
    http://www.svd.se/eu–en-valp-som-aldrig-bits

    Det finns säkert ett och annat att säga om hur deras länder styrs men det gäller ju även Sverige. Till skillnad från vår regering så betror Ungerns regering sitt folk att besluta i flyktingfrågan med folkomröstning. Känns inte speciellt odemokratiskt tycker jag.

    Svara
    • T

       /  08/12/2016

      I Finland gäller det här fr.o.m. idag. Rättshjälp för asylsökande över 18 år kom­mer bit­rä­des när­va­ro vid asyl­sam­tal att in­gå i rättsh­jäl­pen endast om det är av särs­kilt vä­gan­de skäl.

      Svara
      • Svenne

         /  08/13/2016

        ‘Don’t do the crime, if you can’t do the time.’

        Svara
  9. Jans

     /  08/12/2016

    Undrar om hon röstade med 87 procenten och om hon i så fall även kommer att göra det 2018:
    http://nyheteridag.se/camilla-och-12-ariga-dottern-vraks-av-lidingo-stad-nyanlanda-behover-bostaden/
    Utkastad eftersom migranter skall bo där istället.

    Svara
  10. Svenne

     /  08/12/2016

    Ska du inte ut och bränna bilar, lilla vän? #frustration #ilska

    Svara
    • Ivar L

       /  08/13/2016

      Frustration är inte en speciellt användbar parameter för brottsprevention i vilket fall som helst. Lite som att hat är en ganska värdelös parameter för att förebygga brott. Vad folk går omkring och känner innerst inne är helt enkelt inte särskilt intressant. Det som är intressant är vad folk som är brottsbenägna gör rent konkret och under vilka omständigheter en viss typ av brott ökar.
      Bilbrännandet är med stor sannolikhet knuten till den gängbrottslighet och allmänna laglöshet (t.ex. öppen knarkhandel) som råder i precis de områden där bilar bränns. En bra start är naturligtvis att gå rakt på dessa fenomen hårt och beivra alla lagöverträdelser resolut, konsekvent och med märkbara påföljder.
      Rätt säker på att bränderna skulle minska ganska omgående.

      Svara
  11. Svenne

     /  08/12/2016

    Tullverket: ”Vi tvingas släppa igenom stöldgods”

    Svara
    • T

       /  08/12/2016

      Bananrepubliken är ett faktum. Finns det något liknande land i Europa? Ett tips till tullen, kontakta era kollegor i ankomstlandet. De släpper inte in något som saknar de rätta dokumenten.

      Svara
      • Ivar L

         /  08/13/2016

        Jag läster detta också. Vi är som ett skämtland. Hur kan det inte vara smuggling att föra ut stöldgods? Varför skulle det inte vara tullens jobb att stoppa? Hur kan vår riksdag ha fattat lagar av den här typen och vad var nyttan med att ha det på det viset? Det kan ju rimligen inte vara någon annan än brottslingarna som har nytta av denna bisarra ansvarsfördelning?

        Svara
  12. Svenne

     /  08/12/2016

    GP: 17 misstänkta molotovcocktails hittade i Västsverige

    Svara
  13. Finns det inte ett ordspråk: När man ger fan lillfingret tar den snart hela handen. Vi har gett redan hela handen till de som bara vill utnyttja oss, inte bli del i vårt samhälle med allt vad det innebär .Vad tar man näst? Huvudet? Har vi det kvar förresten?
    (Rasist? Javisst. Lika bra att erkänna det.)

    Svara
    • Jo, det har gått så långt att jag hellre kallar mig rasist än anti-rasist, men icke-rasist är ett bra ord att ta till om man inte vill förknippas med de galna anti-rasisterna i detta land 🙂

      Svara
    • Dreadlock

       /  08/12/2016

      Jag kallar mig för Islamofob. Ett epitet jag är stolt över. För 150 år sedan så hade jag stolt kallat mig för kristofob. Idag är jag både Islamofob ,Kristofob och den ultrareligiösa judendomen.
      Men jag satsar mycket hellre en slant på att sionismen vinner till slut i mellanöstern än ett efterblivet Islam eller en tandlös Kristendom. I vilket fall eller så önskar jag Abrahams ”barn” största möjliga olycka och ett kollektivt självmord. Säg bara till när det vankas så vi gudlösa ateister har en en chans att kliva in med vår städning och moppar upp blodet på gatorna efter er jäkla idioter.
      Religioner med politisk agenda måste hållas i kort lina och disciplineras , helst genom att undandra föda och vatten. Svältas ut och övertyga dem att deras resp. Kyrka-moské-Synagoga är den ENDA platsen där de kan räkna med stöd.

      Någon annan lösning ?

      Svara
    • Utlandssvensk

       /  08/13/2016

      @ elina,

      En bra fråga till alla anti-rasister är vad de anser om olika hundraser. Är alla hundraser lika? Finns det inga skillnader vad gäller beteende, respons till olika stimuli, intelligens, aggressivitet, etc, etc. Om en pudel och en rottweiler får identisk uppväxt, kommer de då att ha samma beteende? Om man svarar nej på denna fråga, är man rimligen hundrasist.

      Svara
      • Ivar L

         /  08/13/2016

        Jag har viss förståelse för avvecklandet av rasbegreppet med tanke på vad dessa idéer ledde till under inte minst andra världskriget men i viss mån kolonialsimen.
        Med det sagt, klart det finns raser, däremot är jag ytterst skeptisk till idéer om att det skall spela roll när man bedömer en enskild individ. På den statistiska nivån i en hel population kanske skillnader går att mäta. Rätt små dock.

        Svara
        • Ivar L

           /  08/13/2016

          Hörni, tummenerare låt oss ta en riktig diskussion om ras istället för bara tummen ner. Vad var det som ni ogillade i mitt resonemang?
          – Försiktighet med rasbegreppet på grund av t.ex. Förintelsen?
          – Att det finns raser?
          – Att det är skillnad mellan individ och population? T.ex. att en bonde från djupaste Afrika kan visa sig vara intelligentare än en adelsman från Sverige, trots att Svenskar presterar bättre generellt i IQ-test?
          Kom igen, argumentera!

          Svara
      • Hundrasist? Jag gillar katter.

        På allvar. Jag tror att människor på olika platser/samhällen i världen har ärvda beteenden och uppfostran och skiljer sig från människor i andra delar av världen i sitt beteende och sätt att leva. Enkelt att se om man reser lite utanför semesterorter. Asien var som en annan värld med helt andra människor när jag bodde där. Jag tror att kulturerna både närmar sig och är i krig.
        Problemlösningssätt är resultat av uppfostran, den av föräldrar och sedan omgivningen. Jag tror inte att vi föds till exempel till självmordsbombare, vi fostras till det.. Även utseenden skiljer sig men den biologin ska vi inte avhandla, är inte kunnig nog i det.

        Desto trängde samhälle desto mera arv man bär med sig. Friheten är inte så enkelt.

        Men jag tror inte att vi ska dela folk i raser som hundar. Det finns dock en urhund någonstans långt bakåt. Liksom urmänniskan varifrån vi härstammar.

        Blev det ett snurrigt svar? Jag behöver kaffe. Ett exempel av vår kultur.

        Svara
        • Ivar L

           /  08/13/2016

          Jag håller med om att vi inte skall jämföra människor och hunder och rasbegreppet är besvärligt men det finns egentligen inget annat ord som ersätter det och i och med globaliseringen har det blivit ännu svårare. ”Geografiskt ursprung” eller något i den stilen är möjligen det närmaste man kan komma.

          Svara
  14. Dreadlock

     /  08/12/2016

    Ser gärna att våra partier och varsina vidhängande partiorgan , från vänster till höger,som fördelar våra skattemedel till fiender av en sekulär demokratisk stat, alltså samma stat som vi råkar bo i. Det borde öppna ett helt nytt scenario för nästa val när det blir känt att våra partier aktivt ger både ekonomiskt stöd och uppmuntrar stockkonservativa minoriteter med religiös agenda att delta i det politiska arbetet för framtiden. Något mer viktigare än detta är svårt att tänka sig. Detta borde alltid vara Nr.1 i dagsordningen inom politikens framtida visioner, och inte smygas undan som sker idag.
    Fridolin verkar ha fått munkavle sedan Kaplan-gate. Han syns inte till längre, men finns kvar som en av de mäktigaste politikerna i dagens politik. När granskas Lövfén ? När granskas SAP´s VU ordentligt ? När genomlyses Annie Lööf ? När ska det gå upp för väljaren att politiken anno 2016 handlar om medborgarnas vilja att anpassa sig efter skräddarsydda värdegrundsdemokratiska imitationer av folkvilja ?

    Svara
  15. 85% i Uganda tycker att anti-homolagarna (mest inriktat på bögar) är helt okej.

    Är detta normalt?

    Svara
  16. Seriöst har ni sett synen på HBT-personer i Ryssland eller Afrika?

    Det ses som _fel_ och i värsta fall olagligt. Bryr sig några i Sverige?

    Hello, hello, turn your radio on…

    Svara
    • Svenne

       /  08/13/2016

      Det du beskriver är tyvärr ganska vanligt, särskilt i traditionella samhällen utanför västvärlden. Något Pride-tåg i Bagdad, Teheran eller Riyad blir det knappast detta århundrade. Religionernas makt är stor.

      Svara
      • Då bör vi bajsa på religionerna.

        Svara
      • Uganda.

        Bryr sig någon?

        Svara
        • Grodan Boll

           /  08/13/2016

          Vi hade någon som påstod sig bry sig om kvinnors utsatthet för sexuellt våld i Kongo och fick en hel stab och X miljoner för att fixa till det. Feministen i fråga kunde samtidigt inkluderat lite HBTQ på agendan, men gjorde det inte.

          Svara
  17. MiT

     /  08/13/2016

    Svara
    • Bo

       /  08/13/2016

      De som ”hatar” har aldrig spelat fotboll. Klart som fan att det gör ont för en tjej om de får en boll mellan benen. Kanske inte lika utsatt som killarnas två klockor, men nog gör det ont.

      Svara
    • Svenne

       /  08/13/2016

      Ifrågasättande är inte hat. De må ha fel, men de har rätt att driva med vem de vill. (I tråden finns säkert någon/några som hatar. Det finns ju alla sorter.)

      Svara
  18. Svenne

     /  08/13/2016

    ”Musiken är rikspolischefens ventil…”
    http://www.unt.se/familj/musiken-ar-rikspolischefens-ventil-4326818.aspx

    Svara
  19. Svenne

     /  08/13/2016

    SVT: Man hotade attackera lutande tornet – utvisas

    Svara
  20. MiT

     /  08/13/2016

    Svara
  21. Arg.

    Jag skrev om min granne som är Auschwitz-överlevare och vissa blev arga (!?) över hennes historia. Gå och dö.

    Svara
  22. GL

     /  08/13/2016

    http://www.svd.se/sverige-vet-inte-vad-invandringen-kostar
    Kan vi inte bara låta våra grannländer ta över vårt land?

    Svara
    • FÖRMYNDARREGERING är lösningen; frågan är bara: hur finner vi de vise?

      Svara
      • Jan

         /  08/13/2016

        De finns inte. Det är det som är det tragiska. Alla sitter i samma båt. Och de som sitter i den bräckliga ekan bredvid, Sverigedemokraterna, är pariamärkta.

        Svara
    • Jan

       /  08/13/2016

      Författaren har naturligtvis rätt. Fast det kommer inte att bita på det politiska och mediala etablissemanget i alla fall eftersom invandringen är, precis som författaren påpekar, ideologisk grundad. Utfallet är alltså likgiltigt för dem. Det viktiga är att ha rätt åsikter. Att vara ”god”. Statistik kan de dessutom trolla fram efter eget behag. Att ljuga för allmänheten bekommer dem inte.

      Svara
    • Rikard

       /  08/13/2016

      Hej.

      Varför skulle de vilja göra det?

      Våra grannfolk är duktigt trötta på den svenska politikerklassens arrogans och översitteri. Nu när Sverige kollapsar till ett mångkulturellt träsk av klanstrider, svenskar på flykt inom landet, islamisering och Balkanisering, så har de allt att tjäna på att hålla gränsen stängd och hårt kontrollerad.

      Om och när sammanbrottet gott så långt att ekonomin börja falla på allvar, och inte bara med de dryga två procent av BNP-tillväxt som invandringen kostar, kan våra grannländer dels göra rätt jämfört med oss vad gäller den förrädiska och i effekt folkutrotande invandringspolitiken – de kan visa sina folk att med mångkultur och invandring från MENA och Afrika blir det Sverige av det hela. Det kommer att marginalisera landsförrädare som alla socialister är.

      Kan våra grannländer dessutom framstå som lugna, välskötta och lagbundna stater med gott investeringsklimat finns det en möjlighet för dessa att växa medan Sveriges ekonomi krymper.

      Danmark, Norge, Finland, Estland, Lettland, Litauen samt Polen har ingen skyldighet att hjälpa oss. Med tanke på de senaste tio till femton årens attityd från svensk sida gentemot dessa, särskilt i invandringsfrågan, men även i frågor som försvaret mot Ryssland, är jag mer benägen att emigrera än att investera kraft i att försvara eller rädda de svenskar som röstat med lika mycket vett som en nackad höna.

      Jan har helt rätt när han säger att det viktiga är att vara god – inte göra rätt eller veta hur läget ser ut. Allt tolkas genom godhetens filter.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, lärare

      Svara
      • Jan

         /  08/13/2016

        Håller med. Utom meningen om att alla socialister är landsförrädare. Den svenska invandringen är i huvudsak en liberal agenda. Därav konsensus och uttrycket ”sjuklövern”. Att skylla invandringen på socialismen är en ohederlig förenkling.

        Se bara hur de förre detta socialistiska länderna i Östeuropa förhåller sig till invandring och jämför med liberala länder som Sverige, Tyskland, Frankrike och Storbritannien.

        Svara
        • Rikard

           /  08/13/2016

          Hej.

          En socialist som är internationalist verkar för nationalstatens avskaffande, även sin egen. Alltså landsförrädare. Alternativet är en nationell socialist.

          Invandringspolitiken som förts i Sverige är varken liberal eller socialistisk, om man söker dess ideologiska rötter. Istället ligger den invävd hos bägge dessa, då bägge bekänt sig till postmodern filosofi, nihilism och relativism.

          Man kommer till samma slutsats men från olika utgångspunkter. Tro inte för ett ögonblick att jag har särskilt höga tankar om den sortens quislingar som Reinfeldt och Schlingman är.

          De Östeuropeiska staterna är patrioter och har inte glömt att islam är Europas fiende. deras motstånd mot svensk invandring har med att göra med nykter realism än något annat.

          Kamratliga hälsningar,
          Rikard, lärare

          Svara
  23. MiT

     /  08/13/2016

    Svara
  24. MiT

     /  08/13/2016

    Ojdå, där ser man

    Svara
    • Jan

       /  08/13/2016

      Verkar skumt. 2,0 promille är visserligen straffbart men ingen anledning till att avsätta en minister. Time-out och/eller superpudel och golgatavandring i pressen hade väl varit det normala utfallet. Antingen ligger det mer bakom det här eller så har Sverige drabbats av nymoralism i alkoholfrågor.

      Svara
    • Skeptisk

       /  08/13/2016

      Problemet när kvinnor tror de kan göra som män, när det gäller alkohol. De väger mindre och har mindre vatten, dvs får högre promillehalt. De bränner dessutom långsammare för att de väger mindre. Kör en liten kvinna på 60 kg två glas vin på fastande mage kommer hon upp i ca 1 promille. Med mat i magen går det långsammare ut i blodet. Hon toppar på ungefär 0,7. Efter 4 timmar, som hon sa, kan hon inte vara säker på att vara under 0,2 promille. En man på 85 kg toppar lägre och bränner snabbare. Välkomstbubbel och ett glas rött till maten kl 19 är under gränsen kl 23.

      Svara

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: