Det finns en enkel lösning

ett hatdrev på nätet

Idag har Cantwell skrivit en krönika i Aftonbladet som mest verkar vara ett försvar för polare som beter sig bedrägligt och som blivit ertappade.

Förklaringar, som att gammalt­ babbel på fejan om gratisåkning inte är mycket till nyhet för en luttrad redaktör­, viftades bort. Trots att det mycket väl kan vara skälet till att inte ens Svenska Dagbladets mest koleriska kolumnister orkade­ gå i taket.

Förvisso kan det även vara så att journalisterna kände till orsaken till att drevet bröt ut och därför inte ville ta i det ens med tång.

I en intervju i Expressen, dagen innan skiten träffade fläkten, påpekade kriminologen nämligen att det alltid har skett sexuella ofredanden på festivaler. Det kraftigt ökade antalet anmälningar beror troligen mer på att dessa brott uppmärk­sammats en hel del i medier på senare tid än att den här typen­ av kriminalitet faktiskt­ ökar.

Den handlar bland annat om den BRÅ-anställda som satt i system att planka samtidigt som hon ska föreläsa om bedrägeri. En statlig tjänsteman som plankar, då beror det INTE på att lönen är för dålig så att hon inte har råd att betala utan det är ideologiskt. Långt till vänster. Och är man långt till vänster så är saker som sanning, fakta, ärlighet och så vidare inte särskilt viktiga.

Lägger man ihop hennes ideologiska ställningstagande vad gäller plankningen med flera andra ideologiska saker som befinner sig långt ut på vänsterkanten, som att försöka dribbla bort den massiva ökningen av anmälningar om sexualbrott på festivalerna med påhitt om att det är anmälningsbenägenheten som har ökat, komma med rena påhitt om sexualbrott som inte ens har stöd i BRÅ:s egna rapporter i artiklar i media när hon tillfrågas som ”expert” med mera så framtonar en bild som visar en aktivist, att ideologi går före allt annat. Att man är beredd att offra sanningen för saken och kampen.

Det blir ett trovärdighetsproblem som är gigantiskt! Att som hon påstå att det är rimligt att anmälningsbenägenheten går upp mer än 1000% från ett år till ett annat medan hon ansåg att det är helt orimligt att de brotten faktiskt ökat skapar ett stort trovärdighetsproblem. Varenda människa inser att det är helt orimligt! Det rimliga hade varit tvärtom, att de brotten faktiskt ökat en hel del och att det är orimligt att anmälningsbenägen skulle ökat så dramatiskt. Vilken siffra som ska gälla för de olika sakerna är ju omöjligt att svara på men totalt är hennes påståenden helt orimliga!

Nu är det ju så att när man ser så totalt horribla grejer som hennes påståenden om att det bara är anmälningsbenägenheten som ökat i Expressen och samtidigt ser att hon är analytiker på BRÅ med uppgift att hantera och sammanställa för samhället viktig statistik och producera rapporter så blir man nyfiken på personen. Då kollar man upp lite vidare helt enkelt för att se om det bara är ett misstag eller om det finns mera horribla grejer. Är det bara ett misstag, det vill säga att det inte finns annat mycket tveksamt så är det just bara ett misstag. Dyker det däremot upp massor av andra grejer som pekar på AKTIVIST så är det självklart mycket intressant! Då är det systematiskt och mycket värre. I hennes fall dök det upp massor av grejer som pekar på AKTIVIST. Aktivister är opålitliga eftersom fakta och verklighet inte är viktiga för dem utan SAKEN och KAMPEN trumfar allt annat.

Ingen kan komma och påstå att journalister skulle gjort på annorlunda sätt!

Varför ska vi ha aktivister som hittar på och skarvar som det passar på en statlig myndighet? Som dessutom tar fram rapporter som ligger till grund för viktiga politiska beslut? Inser man inte problemet det skapar? Varför vill man ens riskera trovärdigheten på det viset? Vem kan tro på något som kommer från henne i framtiden? Inte ens den mest papegojlika kriminologen som de senaste 30 åren levt på att alltid förklara vad som helst med ökad anmälningsbenägenhet håller ju med om att det skulle vara rimligt att anmälningsbenägenheten skulle öka med över 1000%?

Sen nämner han en ”advokat med vänstersympatier” som råkat ut för twitterdrev

En advokat med vänstersympatier har flera gånger tvingats stänga sitt konto på Twitter efter grova angrepp. För att bara ta ett par exempel från senare tid.

Mobben skrämmer och tystar­ forskare och andra experter. Det är ett hot mot det offentliga samtalet och ytterst mot demokratin.

Jag har ingen lösning på problemet, men vi måste­ prata om det.

Advokaten har flera gånger ertappats med att blåljuga och hitta på om vad hon ”utsätts” för, det verkar mest vara en Drama Queen som vill ha uppmärksamhet för sin nystartade advokatfirma.

Här finns bevis på att hon tidigare bara hittat på och ljugit om just sådana saker

Vad är en ”skitvåg från högertroll” för något?

Drabbad av hatsvansen! Eller…?

Det finns en ganska enkel lösning på problemet eftersom problemet inte är några ”drev” eller ”svansar” utan att folk slirar väldigt mycket på sanningen samtidigt som slirandet lyfts upp till någon sorts ”sanning” av en del media. Det är inte Nisse på hörnet som slirar utan advokater, statliga tjänstemän, politiker, journalister med mera. Det dessa kallar ”drev” och ”hatsvansar” är till enormt stor del bara folk som säger att de inte håller med, att deras aktivistande bara är tröttsamt, att de hittar på, att de ljuger, att de bara fantiserar ihop något och så vidare. Allt med rätta dessutom. Det är det som kallas ”drev”. Att säga till folk att de ljuger och hittar på när de faktiskt gör det är inte att dreva, hata eller hota. Det är tvärtom sunt att säga till!

Den enkla och bästa lösningen är att advokater, journalister, politiker, statliga tjänstemän och så vidare slutar att ljuga och hitta på. Då garanterar jag att problemet är så gott som obefintligt! Börja vara lite mer ärliga helt enkelt. Gissar dock att det alternativet är inte är så aktuellt tyvärr…

MVH

MiT

Annonser
Lämna en kommentar

93 kommentarer

  1. Pelle2

     /  08/15/2016

    OT:
    Radikalfeministen och identitetspolitikern Somar Al Naher på Aftonbladet skriver ännu en krönika om de så kallade pappafeministerna. Denna gången gnäller hon på författarna till Bert-böckerna som nu har skrivit om dessa böcker till viss del för att tillfredställa sådana som henne.Dom har tagit bort de delar som beskriver hur Bert tafsar på tjejerna.

    Felet är denna gången att dom inte gör det för att de känner att dom kunde ha varit den som hade blivit tafsad på utan att för att de har döttrar.Dom gör det alltså utifrån en unken och patriarkal beskyddarroll.
    Självklart tycker Al Naher att de också borde ha skrivit mera om tjejer trots att det handlar om befintliga böcker och inte nya.
    På slutet avslöjar hon sin egen syn på feminismen:
    ”I slutändan handlar feminism om att ge tjejer makt och utrymme.”.
    Jo,vi vet det. Vi män förväntas ta makt och skaffa oss utrymme medan feministerna vill ha det gratis.Det är ju också kul att dom sedan pratar om att feminism gynnar oss män..
    Vidare är det ju kul att dom gnäller på att vi män inte är feminister men när någon av oss
    blir det så är det också fel för vi blir det inte på deras sätt…

    http://archive.is/L2Ikr

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  08/15/2016

      Det där är en så kallad härskarteknik, den kallas den dubbla bestraffningsmetoden. Äter du upp maten är du glupsk, äter du inte upp är du otacksam. Feminister älskar att tjata om att de ständigt är offer för andras härskartekniker, själv reflekterar de inte att feminismen i sig är en härskarteknik. Men inget ont som inte har något gott med sig. Till slut lär väl sig män att det är helfel och ute att vara man och kalla sig feminist.

      /Frida

      Svara
      • Pelle2

         /  08/15/2016

        Ja,du måste ju vara en extrem självhatare om du som man blir feminist.
        Det har jag ju insett för länge sedan att feministerna ser feministiska män som nyttiga idioter som enbart är värda deras förakt.

        Svara
    • Frida Gustavlin

       /  08/15/2016

      ”Än mindre roligt blev det när killarna på min skola försökte skoja bort tafsandet med hänvisning till Bert-citat.”

      Tjenare! Hon ljuger som hästar travar, det där har aldrig hänt. Det kallas efterkonstruktion.

      ”Minnet tycks vara kort i den svenska debatten. På 1990-talet ansågs pojkar som visade ”intresse” för tjejer som något oskyldigt och en del av den svenska kulturen. Tafsande smågrabbar var något ­tjejer helt enkelt fick lära sig att leva med.”

      Om nu minnet är så fruktansvärt kort så vore det elegant med en källhänvisning till denna massiva debatt. Åter igen så ljuger hon. Denna debatt, att det var bra när svenska pojkar tafsade på 90-talet, har aldrig existerat. Åtminstonde inte tills dess att hon visar att den gjort det. Jag gissar att hon suttit och fikat med någon äldre feministkompis på Aftonbladets kulturredaktion, som indignerat och till synes beläst påstått detta, sedan har hon matat in det i sin ordbehandlare och skickat för publicering.

      /Frida

      Svara
      • T

         /  08/15/2016

        Tafsande pojkar fick kvarsittning och hjälpte inte det blev de placerade i OBS-klass eller nedflyttade en årskurs på 60-70-talet.

        Svara
        • Jans

           /  08/15/2016

          Japp. Känns igen. Jag har missat passagen där Bert tafsar, det är knappast ett framträdande drag i böckerna. Det mer signifikanta är att Bert klantar sig och skämmer ut sig. Något som Somar hade slagit ner på om Bert vart tjej. Då hade hon sett det som ett förminskande, att tjejer inte klarar något e.t.c. Hade en kvinnlig Bert (Bettan) varit framfusig och het på gröten med killar hade det setts som ett enormt plus och som en positiv förebild för tjejer. Kolla bara på hur hyllad den socialt missanpassade och våldsamma Pippi är…
          OBS jag gillar Pippi, men som jämförelse.
          För övrigt bugar vi oss och ber Somar om ursäkt såklart, för att hennes familj fick uppehållstillstånd tillräckligt fort. Jag tänker aldrig glömma den krönikan av Somar:

          Svara
    • Nilsson

       /  08/15/2016

      Lotta på bråkmakargatan, Madicken, Katitzi.
      Bara några exempel på ”vanliga” tjejer i barnlitteraturen, enligt Somar fanns det bara Pippi? Bodde hon under en sten?
      Som det har sagts innan, feminister blir halvblinda när de tar på sig genusglasögonen.

      Svara
    • Samor La Nehar

       /  08/17/2016

      Hon är helt dum i huvudet.

      Svara
  2. Pelle2

     /  08/15/2016

    Ja,det är intressant att vänsterdebattörer som Cantwell och Advokat Emma tycker att dom kan vräka ur sig vilka dumheter som helst utan att dom skall drabbas av någon kritik.
    När dom sedan får kritik så skriker dom om hat oavsett hur nyanserad kritiken är.
    Om man är så ömfotad kanske man skall tänka efter lite vad man skriver om man vill undvika kritik.

    Svara
    • Lövet

       /  08/15/2016

      …i själva verket är det en modern publicistisk metod – skriv provokativt – invänta reaktionen – sålla fram de få avarterna och publicera dessa som exempel på vilket ”hat” du utsätts för och snurra offerskivan ett varv till…

      Svara
  3. Jock Rockman

     /  08/15/2016

    Hatdrevet startades av mainstreammedia, och långt innan internet, på 80-talet. Med DN, (upprepat om ”Män är dinousaurier”), och SVT (”Behövs mannen?”) Hatdrev mot manligt kön uteslutande, utifrån en krystad ”jämställdhet” alltså, = en allt extremare feminism.
    Och som påpekats tidigare, några trakasserier på festivaler under 60 och 70-talet orkade inte ens media hitta på. Hur seriösa är dagens anmälningar, det är en annan fråga. Med det offentligt sanktionerade hatet mot män, följer som synes också diverse vinklingar och lögner.

    Svara
  4. Används ej endast av feminister;

    Svara
  5. Jag är så trött på ordet ”drev”. Allt är ett drev. En tweet där avsändaren inte håller med någon = DREV! MiT citerar en feminist = DREV! Mothugg på en krönika = DREV! Kommentarer på en artikel = DREV!

    Känns som att det skulle passa in i 2016 års ”mest använda substantiv som tidigare ej platsat”-lista.

    Svara
  6. Jan

     /  08/15/2016

    ”Kompetensregnet” kan varken simma eller cykla. Trots alla högskoleexamina. Så nu ökar drunkningsolyckorna i Sverige. Även om PK-Linnea hellre hänför det till gruppen män.

    http://www.aftonbladet.se/ledare/ledarkronika/linneaswedenmark/article23345419.ab

    Svara
  7. Ivar L

     /  08/15/2016

    Noam Chomsky har i något sammanhang föreslagit att om två likartade nyheter får olika genomslag eller rapportering så finns i allmänhet en politisk agenda bakom. I fallet med plankarna på BRÅ är det skriande uppenbart. Tänk er några SD:are som hejade på varandra med uppmuntrande pepp på Facebook angående t.ex. snatteri eller klotter. Eller varför inte titta på järnrörskandalen. Jag tycker SD-riksdagsmännen uppförde sig illa och det var rätt att det rapporterades men de begick faktiskt inte brott såsom BRÅ-folket.

    Det finns två anledningar till att BRÅ-plankarna inte blev omskrivna i gammelmedia.
    1. De hade åsikter som i princip alla redaktioner i gammelmedia gillade.
    2. Alternativmedia och folk på Twitter hann före.

    Nyheter Idag rapporterade t.ex. nyligen att ingen i gammelmedia hakade på när Fria Tider skrev om att Turkiet avkriminaliserar sex med barn utan väntadfe till det blev ”godkänt” av etablerade medier. Liknande förhållande såg vi när det gällde We Are Sthlm:
    http://nyheteridag.se/liberaler-var-tysta-nar-fria-tider-rapporterade-om-turkiets-legalisering-av-sex-med-barn/

    Svara
    • JR

       /  08/15/2016

      I fallet med BRÅ-tjänstekvinnan så tror jag faktiskt att det i första handlar om att det är en tjänsteman, och därtill en ej högt uppsatt sådan. Medierna gör skillnad på högt uppsatta tjänstemän och politiker å ena sidan, och vanliga tjänstemän på golvet å andra. Hade nån generaldirektör eller riksdagspolitiker hållit på med de där plankarfasonerna hade det antagligen blivit omskrivet i gammelmedia.

      Svara
      • Jans

         /  08/15/2016

        Personer på BRÅ som begår brott och skryter med det? Tycker inte det håller. Dessutom är hon mer än på ”golvet” eftersom hon är offentlig talesperson för myndigheten samt föreläser om bedrägeri. Det är ju inte som att hon kokar kaffe. Det är fullständigt vansinnigt att en person med den rollen gör som hon gör. Framförallt att hon skryter med det på Facebook. Jag tror att om det varit en för gammemedia misshaglig person hade det blivit skriverier.

        Svara
  8. Jans

     /  08/15/2016

    En intressant sak som kommit bort lite i sammanhanget när det gäller anmälningsbenägenheten är BRÅ:s egna tolkning av det s.k. mörkertalen i brottstatistik:
    https://www.bra.se/bra/brott-och-statistik/morkertal-och-dold-brottslighet.html
    http://web.archive.org/web/20160406234909/http://bra.se/bra/brott-och-statistik/morkertal-och-dold-brottslighet.html

    ”Mörkertalet är inte konstant. Den kan öka eller minska över tid, och den varierar dessutom mellan olika typer av brott vilket ofta gör det svårt att exakt beskriva brottslighetens struktur. Däremot har mörkertalet en mindre betydelse när man tittar på om brottsligheten ökar eller minskar under en tidsperiod av några år. I sådana fall speglar den anmälda brottslighetens utveckling den faktiska utvecklingen relativt väl, oavsett hur stort eller litet mörkertalet är.”

    Således säger alltså BRÅ själva att det korrekta sättet att tolka statistik är att anmälda brott och faktiska brott samvarierar! De på BRÅ som pratar om att anmälningsbenägenheten har ökat men inte brotten totalt är således i motsägelse till BRÅ:s egna påståenden om hur man bör tolka mörkertal.

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  08/15/2016

      Nej, du har tolkat fel. De samvarierar, men på ett helt annat sätt än vad du har möjlighet att begripa. På med genusglasögnonen bums, eller ska jag behöva läsa på åt dig?

      En vet nämligen genom de viktiga kunskaperna att om antalet anmälningar går ner så ökar mörkertalet omvänt logaritmiskt mot antal anmälda brott. Det vill säga att om det bara anmäls en våldtäkt så pratar vi om miljontals faktiska våldtäkter, om det anmäls noll våldtäkter så blir antalet faktiska våldtäkter oändligt, och lika förhåller det sig om miljontals våldtäkter anmälts, då har bara en eller ett par inträffat.

      Hur svårt ska det vara att förstå feministiskt vetenskap egentligen?

      /Frida ”Upp-till-kamp” Gustavlin

      Svara
      • Jans

         /  08/15/2016

        Det kommer väl i BRÅ:s nästa uppdatering på hemsidan får man förmoda. Om de nu får planka 🙂 din text?

        Svara
        • Frida Gustavlin

           /  08/15/2016

          Planka är en paradgren för vissa på brå, så det går nog bra 😉

          Svara
  9. Svenne

     /  08/15/2016

    Elisabet Höglund håller räkningen: 93 mord och 231 mordförsök hittills i år

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  08/15/2016

      Håller detta mörker i sig betyder det att vi stannar på ca 160 mord för 2016.

      Det kan jämföras med 112 för 2015. En ökning med 40 procent. Ni kanske tycker det låter mycket att mörkertalet gått ner så mycket, men det är inte sant, anmälningsbenägenheten har ökat, och det är ju positivt.

      Skämt åsido. 1,66 mord per 100000 invånare. Det är ingen liten ökning från 1,17. Det betyder att vi har högst mordfrekvens i hela väst- och nordeuropa (undantaget Baltländerna och Ryssland förstås). Själv är jag pessimistisk, jag tror att vi kommer få se betydligt mer våld när tvångsavvisningarna ska sättas i verket.

      BRÅ brukar alltid förorda att antalet mord gått ner sedan nittiotalet, men jag vill veta hur det har sett ut sedan 70-talet. Har inte hittat några bra siffror på detta. Grafen nedan visar i vilket fall att antalet anmälda brott per 100000 invånare har skjutit i höjden något så in i helvete.

      https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/fa/Anm%C3%A4ld_misshandel_1975-2006.svg

      Det måste ju finnas en tydlig grafik som visar antalet mord, dråp och misshandlar som lett till döden sedan hur lång tid tillbaka som helst, viktat mot var 100000.e invånare.

      /Frida

      Svara
      • Rikard

         /  08/15/2016

        Hej.

        Eftersom man kan sammanställa data om flera olika saker och se vilka kurvor som samvarierar, och därmed få ledtrådar till var man kan börja leta efter kausation till den (förmodade) korrelationen, är det av nationellt intresse att detta är så svårt som möjligt, sett från den som har att tjäna på okunskapen.

        Den som kontrollerar det förflutna kontrollerar både framtiden och samtiden.

        Frågan är rätt enkel vilket, eller vilka, politiska partier vill redovisa alla kända data öppet, och skapa data som svar på olika frågor om hur läget ser ut (och därifrån kunna börja ta reda på varför), och vilket eller vilka partier vill inte att frågan skall gå att tänka? Rösta därefter, så kanske vi har en liten chans att överleva som land och folk.

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, lärare

        Svara
      • MiT

         /  08/15/2016

        Om inte annat finns det länk till Brå här
        https://toklandet.wordpress.com/2016/02/23/sverige-ar-astryggt/

        Svara
    • Dreadlock

       /  08/15/2016

      BRÅ´s statistik över mord i Sverige
      https://www.bra.se/bra/brott-och-statistik/mord-och-drap.html
      Komplett med en kommentar ” I ett längre perspektiv minskar det dödliga våldet.” Detta trots att diagrammet ovanför texten visar precis tvärtom.

      Gick också och tittade över mitt gamla hemlands statistik (Tyskland)
      Trots att Tysklands befolkning är 850% större än Sveriges. Så visar statistiken bara 210% fler mord än i Sverige (Båda år 2015)
      http://de.statista.com/statistik/daten/studie/2229/umfrage/mordopfer-in-deutschland-entwicklung-seit-1987/ (Scrolla ner en liten bit)

      Definitionen på Mord är densamma, eftersom Tysklands statistik även innefattar begreppet Dråp, precis som BRÅ´s.

      Svara
      • Dreadlock

         /  08/15/2016

        Observera även att Tyskland har en mycket klar fallande trend sedan år 2000. Jämfört med Sveriges ökande sedan 2012.

        Svara
        • Frida Gustavlin

           /  08/15/2016

          Precis, att säga att mordfrekvensen inte har en stigande tendens går inte om mam har ett öga öppet framför de där staplarna. Sedan ska vi komma ihåg att många fler klarar livhanken tack vare förbättrad sjukvård, så utan att inkludera antalet mord/dråpförsök retroperspektivt så blir det svårt att få en klar bild av hur läget utvecklats. Tror dock inte att vi inom den närmsta tiden kommer få sådana sakliga siffror.

          Slutordet i BRÅ:s rapport lovar tyvärr inte så gott på den punkten. Verkar inte vara helt lätt att sammanställa giltiga siffror, därmed väl värt att ta BRÅ:s försäkran om minskat våld och tryggare samhälle med en stor nypa salt.

          ”Sammanfattningsvis visar denna genomgång att det finns stora problem att med kriminalstatistikens hjälp spegla det korrekta antalet fall av dödligt våld i Sverige. Samtidigt finns det dock goda möjligheter att påverka detta. Med resultaten av denna studie som underlag har ett arbete påbörjats med att ta fram åtgärder för att minimera riskerna för felkällor i statistiken över dödligt våld.”

          Svara
  10. Svenne

     /  08/15/2016

    Repris: Pew Reseach Center: Women likely to be more upset

    ”Men actually receive more physically threats”

    Svara
    • Hmm

       /  08/15/2016

      J-klä förkylning som gör att jag inte orkar gå in och räta ut alla tankevurpor han gör.. 😦

      PS Trump och det som skrivs om honom stämmer rätt bra överens med CNNs rapportering av honom förutom att de går ännu hårdare fram och faktisk listar varför han är en säkerhetsrisk där divers föredetta överbefälhavare, som normalt är republikaner och inte heller stöttar Clinton, skriver debattartikel efter debattartikel.

      Nu vet jag att flera här inte tycker det är något farligt, men äntligen har det börjat sippra fram alla kopplingar som han har till Putin. Det finns mer än ni sett än så länge.

      Svara
      • Hmm

         /  08/15/2016

        Ja ja ja, jag säger inte att Yeyo har fel för det har jag ingen aning om. Jag har ingen tillgång till statistik över olika tillmälen och hur de uppfattas eller faktiskt levereras på nätet.

        Jag säger att det som han presenterar som fakta för sina slutsatser i sin tweet har fler hål än ett durkslag och direkta feltolkningar.

        Svara
        • invaderace

           /  08/16/2016

          Du får hemskt gärna återkomma med dina synpunkter (på allvar). Jag har läst rapporten som ligger till grund för det Yeyo skriver och läser gärna invändningar.

          Svara
        • Chr Ewrk

           /  08/16/2016

          Du kan väll nämna åtminstone ett av dom hålen ? 😛

          Svara
          • Hmm

             /  08/16/2016

            Absolut. Hur har han skaffat underlaget för att män har fått värre kommentarer? Är det deras egna UPPLEVELSER som har rapporterats in?

            Samt tycker ni verkligen att det är så stor skillnad i procentsatserna som ställs upp ovan?

          • Björn

             /  08/16/2016

            Går inte att svara på Hmms sista inlägg (kanske för att det är för långt ner i tråden?) men han säger väl inte att män har fått värre kommentarer? Män har fler incidenter och får fler hot om våld än vad kvinnor får, men ”grovhet-per- kommentar” står väl ingenstans, eller missar jag något? Sen är det i ärlighetens namn inte Yeyos slutsatser, det är ju pewresearch som står för undersökningen, så jag har svårt att se några luckor i dessa tweets (och de som jag orkade läsa i tråden), om det finns skäl att angripa rapporten så är det en annan sak (har inte läst jättenoga, endast abstracten och urvalet).

            Slutligen, det är ju kvalitativ, subjektiv data som efterfrågas i surveyn om ”upsetting”, så det är väl just upplevelser som ligger till grund för det datat.

  11. Svenne

     /  08/15/2016

    Chang Frick sågar Cantwell:

    Svara
    • Jans

       /  08/15/2016

      Det är egentligen helt osannolikt att Changs text ens behöver skrivas. Den innehåller enbart självklartheter för en demokratiskt sinnad människa som vill leva i ett fritt samhälle med en fri press. Det skulle vara rätt kul att höra Oisín Cantwell debattera detta live med t.ex. Chang. Det skulle bli rena lyteskomiken. Je suis Charlie… jodåsåatt.

      Svara
  12. Svenne

     /  08/15/2016

    Thomas Gür om Cantwell:

    Svara
    • Pelle2

       /  08/16/2016

      Bra att även Gür reagerar på Cantwells idiotiska text.Det är ju svårare för Cantwell att avfärda honom som en hatare och rasist vilket han naturligtvis kommer att göra med Chang Frick.

      Svara
  13. Jocke Berg

     /  08/15/2016

    Denna video förklarar https://youtu.be/kBiAUdnLfpE på ett kortfattat och lättbegripligt sätt varför den svenska välfärdsstaten är på väg mot sin undergång!. Se!,dela den och gilla(på youtube) denna blivande youtube klassiker!

    Svara
    • Dreadlock

       /  08/15/2016

      Ur artikeln :
      ”Barn som kommer till Sverige innan 7-års ålder, det vill säga innan de börjar första klass, klarar sig nästan lika bra som inrikes födda barn i skolan. Samma sak går dessvärre inte att säga om de som invandrar i tonåren.”

      Jo det går visst det. Jag kom som 13-åring (Det räknas väl som tonåring?) ,började i svensk skola och fortsatte hela vägen till högskolestudier. Mitt föräldrahem hade inga som helst privilegier eller någon särskilt hög utbildning . Faktum är att jag är den förste som tog en Fil.Kand. i familjen . Allt som krävs av högre studier än grundskola är en smula självförtroende och ett visst stöd hemifrån. Att så många misslyckas med rudimentär grundskole- utbildning beror enbart på bristande kognitiv förståelse för omvärlden i den form som är stöpt i en fri demokrati.
      Personer som kommer från totalitära kulturer finner inte vägen.

      Svara
      • Havre flarnstad

         /  08/16/2016

        En stor anledning är kulturen och inställning till skolan i förorten där identitetspolitiker har gödslat offermentaliteten i decennier det är alla andras fel att man inte går ut skolan det satsas mer än någonsin på fritidsaktiviteter och hur många fritidsgårdar som helst men fritidsgård argumenten försvinner inte var sist igår jag läste ett försvarstal för bilbrännare med utgångspunkten att dom eldar för att det är tråkigt i förorten.

        Sverige är fortfarande fantastiskt i det att precis alla ges förutsättningen att utbilda sig till vadsomhelst alla kan bli läkare , kärnfysiker eller kvalificerade hantverkare alla får studielån för att finansiera högre studier.
        Att sedan många väljer att mest störa i skolan och mobba andra som vill plugga och jobba med något svennigt
        är en attityd man måste motverka från första skoldagen.

        Ta bort skolplikten om Morat endå är fast besluten att jobba svart i pappas kombinerade skoputs/nyckelsliperi/Kemtvätt och kebaberia är det ingen idé att tvinga han komma när dagarna ägnas åt att störa andra elever .

        Tillåt lättare barnaga för legitimerade lärare vi behöver auktoritet och hårdare nypor idag är lärare rädda för att slänga ut störande ungar och blir själva misshandlade för att inte tala om den verbala terrorn. Avdrag/uteblivet barnbidrag för tonåringar som inte lever upp till skötsamhetskraven.

        Man får nog gå på djupet och ändra inställningar och värderingar innan något radikalt sker för skolresultaten.

        Svara
    • Frida Gustavlin

       /  08/15/2016

      Ylva Johansson uttryckte sig i en debattartikel i stil med följande: Om vi lyckas med att integrera de som nu kommit så blir det jättebra, det här är världens chans, hon garderade sig med ett OM, det vill säga hon gissar bara.

      Det är ren och skär fakta att de senaste decenniernas integration har misslyckats med avseende på den enorma mängden utanförskapsområden och den höga arbetslöshet som präglar många invandrargrupper, och inte minst invandrares dåliga skolresultat. Att då fortsätta att bete sig som att det regnar är höjden av ansvarslöshet.

      http://www.dn.se/nyheter/sverige/ministern-sverige-klarar-integration/

      ”– Jag tycker ibland att man överdriver. Ja, man ska varna. Ja, det finns anledning att vara orolig för en hel del. Men det finns ingen anledning att vara uppgiven.”

      En sak ska hon ha, hon är ingen dysterkvist. Däremot så kommer hon med all säkerhet vara långt borta när dagens asylanter på riktigt upptäcker att deras drömmar inte gick i uppfyllelse, och deras än mer marginaliserade barn har alternativet att antingen bli kriminella eller att putsa skor. Om de nu har möjlighet att få några barn, vi har överskott av män i vissa åldersgrupper, och Svenska tjejer, feminist eller ej, brukar inte vara särskillt intresserade av män med låg social status.

      ”Enkla jobb och ett mer flexibelt utbildningssystem räcker dock inte. Ylva Johansson är bekymrad över bostadssituationen. Hon tror också att det krävs attitydförändringar hos arbetsgivare och hos människor i allmänhet, i synnerhet när det gäller språkfrågan. De senaste decennierna har det varit för stort fokus på svenskkunskaper.

      – Vi är ibland lite snåla när det gäller svenska språket. Ibland känns det som att svenska sätts upp som ett hinder – det blir viktigt att kunna svenska även i yrken där det kanske inte behövs. I traditionella invandrarländer är man van vid att språket kan låta på många olika sätt.”

      Den inställningen bådar verkligen gott, låt oss kramas till döds.

      /Frida

      Svara
      • T

         /  08/16/2016

        Vem har skor som behöver putsas i Sverige? Det här landets skor är mest Hush Puppies, inte Bruno Magli.

        Svara
      • Havre flarnstad

         /  08/16/2016

        Den inställningen till språket är typisk för verklighetsfrånvarande byråkrater som inte förstår att det dom ”tror” är så enkelt ofta bara blir skit när okvalificerade och språkligt handikappade hantverkare ska utföra något.

        I byggbranschen finns det ett överflöd av polacker och ryssar och arbetsförmedlingen betalar firmor för att ta emot asylanter. Dom ska arbeta utan att kunna läsa instruktioner och framförallt säkerhetsföreskrifter resultatet blir att alla på bygget riskerar liv och lem.

        En dubbelstandard har trätt i kraft där reglerna är stenhårda för svenskar/sv.firmor det ska bäras hjälm och skyddsutrustning man får knappt klättra på en stege utan säkerhetslina och fallsele medans ryssarna ofta får jobba utan lite som dom vill och dom kan ju endå inte läsa säkerhetsföreskrifterna.

        När jag dör på jobbet för att killen brevid inte kunde förstå varningsskylten eller någon invalidiseras för att den inte begriper det man ropat på svenska
        är det en klen tröst att Ylva Johansson tycker språket är sekundärt.

        Svara
      • Ivar L

         /  08/16/2016

        Japp, över två decennier med olika slags regeringar och i huvudsak lägre invandraingssiffror än de senaste fem åren och det har hela tiden gått åt fel håll, konstant. Det finns nog ingen trollformel denna gång heller som hjälper. Men bara det att en sådan som hon erkänner att det finns en del att vara orolig över är ju faktiskt ett avsteg och framsteg från de tidigare kompetensregnsprognoserna. Kan det vara glimten av sjukdomsinsikt?

        Svara
  14. MiT

     /  08/15/2016

    Denna Charito säger sig vara polis men jag tror mer på ett satirkonto alt. konstprojekt. Baseras inte bara på detta utan på en mängd andra tweetar… 😛

    Svara
    • Dreadlock

       /  08/15/2016

      Hoppas att du har rätt.

      Annars är det ett scoop för hela världen att slå upp på förstasidorna imorgon. Med rubrik : ”
      ”Sweden Police High Official Bullies Police Work Force”

      Med underrubrik :Chain of Command worthy of a Banana-state

      Svara
      • Dreadlock

         /  08/15/2016

        Cornucopia högg direkt på Charito Mendoza

        http://cornucopia.cornubot.se/

        Svara
        • T

           /  08/16/2016

          Gud måste hata det här landet. Hon jobbar med IT-brott i Stockholm. Språket verkar ligga på en 10-årings nivå.

          Svara
          • G

             /  08/16/2016

            10-åring ? Hmmm…kan stämma. Hon t.o.m blockade polisen och kollegan Peppe på twitter för att hon tröttande på att Peppe hade henne på ”mute” under en kort stund 😀 Möjligt att hon tagit bort blocken nu, det har jag ingen koll på.

    • Pelle2

       /  08/16/2016

      Hoppas som sagt vara att det är ett skämtkonto. Ingen människa med något slags intelligens kan ju tycka att Eliasson gör ett bra jobb.

      Svara
      • G

         /  08/16/2016

        ”Hoppas som sagt var att det är ett skämtkonto.”

        Nja, inte alls säker. Vad jag vet och sett tidigare från henne så är det inte öht självklart på något sätt att det skulle röra sig om ett skämtkonto. Även med tanke på att Peppe faktiskt skrivit ”kollega” i några tweetar om henne så tycker jag det vore märkligt om det faktiskt är ett riktigt skämtkonto. Hmmm mycket osäker.

        Svara
    • Kontot ”Charito Mendoza” är nog Dan Eliassons…… | anonym |

      Svara
      • G

         /  08/16/2016

        Ja. Kanske åt Dan en Chorizo och lyssnade på Meduza när han kom på det här namnet.

        Svara
        • T

           /  08/16/2016

          Meduza var intelligent, inte minst i jämförelse med RPC.

          Svara
  15. MiT

     /  08/15/2016

    ”Flera fall av sexuellt ofredande på årets festival”
    http://www.sydsvenskan.se/2016-08-15/fler-fall-av-sexuellt-ofredande-pa-arets-festival

    Svara
  16. MiT

     /  08/16/2016

    Svara
    • G

       /  08/16/2016

      Herregud, vet inte hur jag ska uttrycka mig om det där! Åt helvete är vad det är. 😦
      Henriks krönika har just nu 24065 visningar. Det är bra, men många fler behöver läsa, alla behöver läsa den, dela dela dela!

      Svara
    • G

       /  08/16/2016

      Tycker detta är ganska talande.

      Henrik skriver….

      ””Den som väljer förklaringsmodellen att återkommande skjutningar och våldsamma upplopp inte angår eller drabbar hyggliga medborgare, gör en rejäl tankevurpa, då våldet inte sällan sker i offentlig miljö. Det är enligt mitt sätt att resonera grovt vilseledande att beskriva våldsamma upplopp som ”stök”, ”oroligheter” eller ”social oro”.
      …[…]…
      Jag tror att många med mig blir mycket provocerade av normaliseringen och omskrivningarna av allvarsgraden av det återkommande våldet….””

      I kontrast till det ett färskt uttalanden om alla jävla bilbränder i Malmö….

      ””Det har varit heroiska insatser av boende, de har släckt själva med handbrandsläckare.
      De boende har verkligen hjälpt till, DET ÄR BARA DE SOM DRABBAS AV DET HÄR, det är deras bilar som brinner upp, säger Anna Göransson, presstalesperson, polisregion Syd.

      Bilbränder verkar ju vara någonting som inspirerar på något sätt.””

      Svara
    • G

       /  08/16/2016

      Ser 7 kommentarer under Henriks krönika hittills. Hoppas bara alla som vill kommentera skriver anständigt så de inte får kommentarsfältet avstängt på kuppen.

      Svara
  17. G

     /  08/16/2016

    ”Linda Pira vill se killfria zoner på festival

    Under veckan går We Are Sthlm av stapeln. Förra året anmäldes flera fall av sexbrott, vilket har fått festivalen att diskutera förebyggande åtgärder inför årets evenemang.

    – Det kan låta sjukt med killfria zoner, men jag tycker att det är bra. Tjejer borde få känna att det finns en punkt där de kan vara trygga, säger hon i en intervju med DN.”
    http://www.svd.se/linda-pira-vill-se-killfria-zoner

    Kan låta sjukt ?
    Det låter sjukt för att det _ÄR_ sjukt ffs! Orkar inte höra mer 😦

    Svara
    • Pelle2

       /  08/16/2016

      Hon kanske vill ha burka också för att freda kvinnorna från de otäcka männens blickar ?
      Eller kanske hon skall ta steget fullt ut och förbjuda killar helt och hållet i publiken ??

      Svara
    • Ivar L

       /  08/16/2016

      Linda har uppenbarligen inte tänkt på det där med att en del tjejer kanske vill vara tillsammans med sina killkompisar eller kanske vill vara där (normala) killar är, helt enkelt för det brukar vara roligt. Med tjejzoner ökar ju risken att vanliga normala tjejer som inte är rädda för killbaciller ses som lovligt byte av killar som inte har fått adekvat uppfostran.

      Eller tänker sig Linda att de tjejerna bara behöver ta på sig Fantomens god märke (Eliassons armband) så ordnar det sig?

      Svara
    • Grodan Boll

       /  08/16/2016

      Hur definieras killar? ( Jag är redo med ”transfob”-etiketten! )

      Svara
    • Inge Post

       /  08/17/2016

      Är det ingen som har tänkt på att ”tjejerna” måste ta sig dels till zonerna dels därifrån.
      Dessa avskum som begår de här brotten blir förmodligen än Mer frustrerade över att ”tjejerna” får ”privilegier”

      Ska jag försöka mig på att sia ,det hela kommer slå bakut.
      Förmodligen med fler misshandelsfall/våldtäkter/våldtäktsförsök i koppling till sextrakasserierna ,såklart inte i ”zonerna”,men på väg dit eller därifrån.

      Svara
  18. G

     /  08/16/2016

    ”Kommuner köper allt oftare bostadsrätter för att kunna erbjuda nyanlända bostäder trots bostadsbrist. Sedan riksdagen klubbade igenom den nya bosättsningslagen i höstas ser många kommuner, särskilt i storstadsregionerna, att lagen om att erbjuda lägenhet till nyanlända är tvingande, även om det fattas bostäder”
    http://www.svd.se/kommuner-koper-bostadsratter/av/tt

    ”– Det nya är att kommunerna har börjat fungera som bostadsförmedling för nyanlända, alltså personer som egentligen inte har några sociala problem eller funktionshinder annat än att de saknar egna kontakter på bostadsmarknaden och inte heller kan få banklån, säger Jan-Ove Östbrink.”
    http://www.svd.se/akut-bostadsbrist-tvingar-kommuner-kopa-boratter/om/flyktingarna-och-bostadsbristen

    ”Akut bostadsbrist får Malmö stad att köpa över 70 bostadsrätter i år. Men också kring Stockholm köper nu flera kommuner in sig i bostadsrättsföreningar för att försäkra sig om lägenheter till nyanlända.

    I brist på hyreslägenheter köper nu flera kommuner bostadsrätter till marknadspris för att klara bostadskrisen för både nyanlända och unga hemlösa. Längst går Malmös kommunstyrelse som tidigare i år köpt ett 20-tal lägenheter och inför hösten har bett förvaltningen att köpa ytterligare 56 bostadsrätter runt om i staden.

    I SvD:s rundringning till ett tiotal storstadskommuner uppger Kungsbacka och Vaxholm att man inte har planer på att köpa bostadsrätt alls, medan nästan alla andra svarar att frågan om att köpa ”kommunala bostadsrätter” åtminstone har diskuterats på grund av svår bostadsbrist.”
    http://www.svd.se/fler-bostadskop-planeras-for-att-klara-situationen/om/flyktingarna-och-bostadsbristen

    Svara
    • Pelle2

       /  08/16/2016

      Det är ju helt sjukt att kommunerna börjar köpa bostadsrätter. Först låter dom nyanlända gå före i bostadskön för hyreslägenheter och om då någon försöker köpa sig en lägenhet
      så ser kommunen till att även den vägen till egen bostad blir betydligt svårare genom att köpa lägenheter.
      Dom leker verkligen med elden när dom premierar nyanlända framför den egna befolkningen..

      Svara
    • G

       /  08/16/2016

      Om någon här hittar några länkar till den s.k ”research” som vänsterfolket säger att de gjort bland kommentarerna under följande NI-artikel, var god posta länkar till den ”researchen” i en kommentar här på toklandet, tack.
      http://nyheteridag.se/camilla-och-12-ariga-dottern-vraks-av-lidingo-stad-nyanlanda-behover-bostaden/

      Följande kommentar av Åsa var ju också rolig…..

      Ӂsa Lundborg:
      Läs om ni vågar rucka på era fördommar”

      FB-inlägget är från augusti 2015, men hans påståenden om att miggverket typ gör en massa ålderstester hela tiden och att de liksom har full kontroll på sökandes ålder, samt att ”spelar det någon roll” om de är barn eller ljuger om sin ålder var ju talande i sig. Sen att han säger sig jobba med ensamkommande gör ju inte saken bättre. Inlägget har 37 tusen gilla, 31 tusen delningar och över 3000 kommentarer.

      Antar att många inom vänstern länkar flitigt till det där FB-inlägget i hopp om att det gör skillnad. Sorry, det gör ingen skillnad på mig, jag har aldrig tillhört gruppen ”naiva”, så jag har inte heller behövt ”vakna upp” för att bättre förstå mig på verkligheten som vissa andra.

      Svara
      • G

         /  08/16/2016

        Från Niklas FB-inlägg ovan…
        ”Jag skulle vilja se hur ni mår av att ha IS, Boko Haram, Al-Shabab eller talibaner efter er….”

        Ja, på tal om al-Shabaab….

        ”En mamma i Nyköping misstänks för människohandel för krigstjänst med barn. Hon ska ha sett till att sonen hamnade hos terrororganisationen al-Shabaab i Somalia.
        al-Shabaab är en jihadistgrupp som har genomfört en rad dödliga attacker mot civila.

        Brottet misstänks ha ägt rum under förra året då pojken var 15 år gammal.

        Fallet hamnade på myndigheternas bord efter att en anhörig till pojken blivit orolig och slagit larm.

        – Vi har tidigare varit i kontakt med pojken på telefon då han var i Somalia. Jag kan inte svara på om han är tillbaka i Sverige, säger Katarina Steneskog, chef vid barn- och ungdomsenheten i Nyköping, till TT.

        Enligt Katarina Steneskog var pojkens föräldrar medvetna om att han reste till Somalia, men hon kan inte svara på om någon av dem reste tillsammans med honom.

        Att någon misstänks för människohandel för krigstjänst med barn under 18 år är ovanligt. Under de senaste åren har bara tre polisanmälningar gjorts, enligt statistik från Brottsförebyggande rådet.
        (G undrar om man kan lita på den statistiken hmmm)

        Ses som brottsoffer
        I februari dömdes en 17-årig flicka från Linköping i Österrike för att ha försök att ansluta sig till terrororganisationen Islamiska Staten.

        – Sverige är lite unikt för skickar man iväg någon minderårig så ses de som brottsoffer enligt vår lagstiftning, men i andra länder kan de anses medverka till terrorbrott, säger Lise Tamm.

        Polisen i Östergötland har utrett ytterligare ett fall där rubriceringen var människohandel för krigstjänst med barn. I mars anmäldes en 16-årig flicka från Norrköping försvunnen, men det ärendet fick ett annat slut.

        – Det var ett frivilligt försvinnande och det överlämnades till sociala myndigheter, men Internationella åklagarkammaren var från början inblandad.”
        http://www.svt.se/nyheter/utrikes/mamma-tog-sonen-pa-terrorresa

        ”Sverige är lite unikt”
        Haha, inte så lite heller! Sverige blir mer ”unikt” för varje dag som går!

        Svara
      • Motkraft

         /  08/16/2016

        Ja, det finns massor av människor som lider. Men det går inte att hantera ett näst intill oändligt problem med en ändlig lösning, släppa in i stort sett alla som via smugglare lyckats ta sig till vår gräns. Migrationsverket kan i de flesta fall inte verifiera de uppgifter som lämnas, så det är svårt att hävda att någon inte har flyktingskäl eller är under 18.

        Det finns bara en lösning som samtidigt är human och räddar Sverige från undergång. Avskaffa asylrätten och istället öka flyktingkvoterna till den nivå Sverige tycker sig kunna hantera. Hämta familjer från flyktingläger och ge dem en framtid här. Då behöver vi inte fundera på vilka som ljuger om ålder eller vart de kommer ifrån, de är flyktingar.

        Men också istället för att öka flyktingkvoten för mycket så använda pengarna där de gör mest nytta. Göra insatser i närområdena där majoriteten av flyktingarna finns. Se till att barnen får gå i skola, att det finns vård osv. Så att när kriget är slut de kan återvända hem. Till och med Hans Rosling har ju räknat ut att det är det mest effektiva sättet vi kan hjälpa flest och mest.

        Svara
      • Ivar L

         /  08/16/2016

        Det första problemet i den där typen av resonemang är ju att huvuddelen av alla människor i världen som lider INTE kommer till Patriks HVB-hem i vilket fall som helst. Att enbart utgå från det man ser är kanske mänskligt på ett personligt plan men knappast utgångspunkt för rationell politik.

        De som lider allra värst eller är allra fattigast i världen kommer aldrig någonstans. Världens lidande är helt enkelt inget giltigt argument för att ta emot några tiotusen relativt starka, friska och resursstarka unga män från ett fåtal av alla trasiga länder i världen. Det spelar ingen roll om en eller annan historia är vidrig OCH sann, det är inte hållbart eller rättvist ändå.

        Med en rationell, stram och konsekvent asylpolitik ökar möjligheterna att ta emot dem som verkligen har det riktigt svårt och behöver skydd. Antingen på plats eller här i Sverige. Tillfälligt eller längre.

        Svara
      • Ivar L

         /  08/16/2016

        ”Många har förlorat båda benen, andra har mist ena armen eller båda, eller fått magen uppsliten av granatsplitter.”
        Jag tror inte jag sett en enda av dessa lidande människor i Sverige på senare år. Det jag sett, Gröna Lund var t.ex. fullt, är välmående unga män med hippa kläder och iPhone som tjabbar runt och har kul. Kanske har några trauman vad vet jag, men här är väl ändå pudelns kärna. Är det verkligen de nödlidande som i huvudsak befolkar våra HVB-hem?

        Svara
      • Inge Post

         /  08/17/2016

        Bra att du tog upp det.
        Vad jag tyckte var mest skrämmande med inlägget om vi nu pratar om Patrik Nilssons var följande:

        ” Jag ska ta Syrien som ett exempel. Där pågår just nu världens värsta humanitära kris. Mer än 14 miljoner är på flykt. De mest lidande i detta inferno är landets miljontals barn och ungdomar. De lever i ett fruktansvärt våldsamt kaos som vi här i trygga Sverige aldrig nånsin kan förstå. Syriens Unicef-chef Hanaa Singer säger att ”90 procent har bevittnat dödande och de riskerar att bli en mycket våldsam generation”

        De tvingas genomleva osannolikt våld. På ett sjukhus nära Damaskus(och flera andra) ligger barnen lemlästade. Många har förlorat båda benen, andra har mist ena armen eller båda, eller fått magen uppsliten av granatsplitter.
        Tusentals barn lider också av krigstrauma. Det visar sig med typiska symptom som mardrömmar, sängvätning, isolering, koncentrationssvårigheter och ständig rädsla. Lärare och föräldrar berättar hur barnen är alltmer aggressiva mot varandra, och hur de ritar huvuden som huggs av vid psykosociala teckningsstunder.(Källa: Unicef)

        Barnen i Syrien riskerar att bli en generation av våld. De känner sig övergivna och svikna, och upplever att hela världen är emot dem. De riskerar att ta till våld för att lösa problem och konflikter när de växer upp. Det är ju så de har tvingats leva.
        Hälsosektorn är utslagen, sjukhus förstörda och tusentals sjukvårdsanställda har flytt eller dödats.
        Under förra året skedde 68 attacker mot Syriens skolor. Nära 600 läkare har dödats och i Aleppo finns bara 20 läkare kvar som tar hand om runt 300 000 civila.

        En annan fruktansvärt följd av kriget är indoktrineringen av konfliktens barn. I rapporter fån Unicef ges ett otäckt exempel från staden Raqqa som kontrolleras av IS. Förra året filmades en grupp barn som samlats på ett offentligt torg för att titta på videofilmer. Men det var varken tecknade filmer eller actionfilmer, utan detaljerade filmer av verkliga halshuggningar och andra avrättningar. Dessa barn lär gå en mörk framtid till mötes. Och detta är bara i Syrien!!
        SLUTA AVHUMANISERA MÄNNISKOR!! Jag skäms verkligen över att rasismen är så stor i mitt land!! För det är just vad det är, ren och skär rasism!! Usch!!!”

        Igen alltså i korthet.
        ”Syriens Unicef-chef Hanaa Singer säger att ”90 procent har bevittnat dödande och de riskerar att bli en mycket våldsam generation”

        ”Barnen i Syrien riskerar att bli en generation av våld. De känner sig övergivna och svikna, och upplever att hela världen är emot dem. De riskerar att ta till våld för att lösa problem och konflikter när de växer upp. Det är ju så de har tvingats leva.”

        Och det är barn du vill att vi tar hit Patrik?
        Hur Fan tänker du ?

        Svara
  19. G

     /  08/16/2016

    ”Nio larm om bilbränder på en halvtimme – och polis och räddningstjänst i Malmö har inte hunnit åka på allt. I stället har de boende fått rycka ut med handbrandsläckare för att rädda sina bilar.”
    http://www.svd.se/manga-larm-om-bilbrander-i-malmo/av/tt

    ”– Det har varit heroiska insatser av boende, de har släckt själva med handbrandsläckare. De boende har verkligen hjälpt till, det är bara de som drabbas av det här, det är deras bilar som brinner upp, säger Anna Göransson.”

    Är det verkligen bara de som drabbas. Tycker vi alla drabbas när vi ser att ni inte har kapacitet att få stop på detta och en hel del annat ute i dagens samhälle. Man blir liksom uppgiven när de som ska sätta stopp inte klarar av det, pga olika anledningar.

    ”– Bilbränder verkar ju vara någonting som inspirerar på något sätt. Jag kan konstatera att vi har många larm om bränder och just att det är bilar. Hur de hänger i hop, eller om de gör det, är alldeles för tidigt att säga. Vi får titta på en samlad bild se och se vad det kan ge.”

    Inspirerar på något sätt ? Är alldeles för tidigt att säga ? Titta på en samlad bild ?
    Haha, jösses! Säg bara; ”vi har kontroll på läget”, fast ni inte har det, det spelar nästan ingen roll vad ni säger längre, de flesta fattar iaf.

    Svara
  20. G

     /  08/16/2016

    ”Städers namn porrkapas på Twitter

    Under flera veckors tid har porrbilder på kvinnor delats bland annat på #Jönköping, #Nyköping, #Norrköping och #Eslöv, rapporterar P4 Jönköping.

    Bilderna drabbar marknadsföringen av städerna:
    – Hashtaggen är ju fri, så det är inget vi kan styra. Men vi får anmäla när vi ser inläggen och hoppas på att Twitter tar bort det, säger Linda Myrendal, marknadsförare på Destination Jönköping.”
    http://www.svd.se/porrspam-pa-staders-tag-pa-twitter

    #Malmö -> bilder på brinnande bilar = grym marknadsföring ? ❤

    Svara
  21. Jan

     /  08/16/2016

    Enligt kulturmarxisten Lisa på Kulturmarxisten, förlåt Aftonbladet, så våldtar svenska pedofiler och sexköpare regelmässigt barn på asylhemmen. På grund av strukturell rasism så ser den svenska polisen mellan fingrarna.

    http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/lisabjurwald/article23349055.ab

    Svara
    • Pelle2

       /  08/16/2016

      Jag håller med henne om att det är helt åt skogen att Malmöpolisen inte har gjort något åt de anmälningar som har gjorts angående att asylsökarna blir sexuellt utnyttjade.Det verkar ju också som om personalen på boendet inte heller bryr sig…
      Vad jag vet så handlar det dock inte om någon strukturell rasism utan om att dom påstår att brotten är så svårutredda att dom inte anser det vara mödan värt att försöka.
      Det är ju också ett sjukt synsätt men knappast förvånande. Polisen skriver regelmässigt av lindrigare brott och det har ju till och med hänt att brott har skrivits av trots bildbevis där det framgår vem brottslingen är.
      Frågan är vad det sluttande planet skall sluta med ? Kommer det finnas något brott som Polisen anser sig kunna eller vilja beivra ?

      Svara
      • Havre flarnstad

         /  08/16/2016

        Japp enkla brott där framförallt svenskar är i skottgluggen tex damen som slängde en tidning på gatan eller Nisse som cyklar utan lyse och kalle som pissar i en buske i stan sent en helgnatt.

        Mindre risk för stök och stenkast så.
        Hur länge skulle ett tiggarläger som i Malmö fått bara kvar om det befolkades av svenska misbrukare.

        Svara
  22. Pelle2

     /  08/16/2016

    OT:

    Ledarsidorna skriver ett intressant blogginlägg om en undersökning som visar att svenskarna har blivit mera invandringskritiska. Vi tror i allt mindre utsträckning att invandrarna kommer att integreras,att invandringen försämrar den offentliga servicen och vi tycker att högutbildade invandrare i bristyrken skall prioriteras.

    Bloggen avslutas på följande sätt:
    ”Ipsos Moris undersökning offentliggjordes den 11 augusti och den stora internationella nyhetsbyrån Bloomberg publicerade samma dag en lång artikel om den. Så gjorde även flera internationella dagstidningar, däribland the Telegraph och le Soir. Däremot tycks undersökningen inte ha lämnat några spår i svensk press. Undersökningen presenteras i sin helhet, inklusive frågor, i slutet av artikeln. Detta är en nyhet i sig, att svensk media missar en internationell nyhet från ett högt aktat undersökningsinstitut.
    Undersökningen genomfördes mellan 24 juni och 8 juli och omfattade 16.040 personer i åldrarna 16-64 år.”
    Undrar som sagt var varför svensk media inte skriver om detta ? Kan det vara att svaren inte omfattar deras värdegrund och inte stämmer överens med deras ideologi ?

    Undrar hur politikerna och andra opinionsbildare tänker tackla detta ?
    Kanske dags att byta ut folket…

    http://ledarsidorna.se/2016/08/peter-andersson-globalt-missnoje-med-invandring-okar/

    Svara
    • G

       /  08/16/2016

      Tack för länk!

      ”Detta är en nyhet i sig, att svensk media missar en internationell nyhet från ett högt aktat undersökningsinstitut.”
      Ja utan tvekan är det så, men jag är inte det minsta förvånad över att de svenska medierna inte tycker det här är ”intressant/viktigt” nog att skriva om.

      ”Kanske dags att byta ut folket…”
      mmm idioterna försöker så gott det går, men en del av folket börjar säga emot känns det som.

      Svara
  23. G

     /  08/16/2016

    En präst har fått nog!…..

    ”Som enskild person har jag naturligtvis varken möjlighet eller lust längre att bemöta påhopp. Semestern är slut och jag har ett heltidsarbete att sköta. Eller enklare uttryckt: mobbning i flock är mig motbjudande, särskilt när den utövas professionellt av avlönad personal i en organisation som påstår sig rymma mångfald och särskild dialogkompetens. Jag har därför begärt utträde ur Svenska kyrkan. Jag vill inte längre bidra med mitt engagemang eller mina pengar för att stödja Svenska kyrkan under nuvarande ledning. Nu går jag.

    Rent konkret innebär ett utträde att jag inte längre kan tjänstgöra som präst, naturligtvis. Kragen åker av. Är man inte medlem i Svenska kyrkan kan man inte vara präst i Svenska kyrkan.”
    https://kristenopinion.wordpress.com/2016/08/14/johanna-andersson-jag-har-begart-uttrade-ur-svenska-kyrkan/

    Svara
    • Pelle2

       /  08/16/2016

      Förstår Johanna helt och fullt. Jag gick ur svenska kyrkan förra veckan för jag ställer inte upp på den kulturrelativism och allmänna vänstervridning som präglar den nuvarande ledningen för kyrkan och tänker heller inte sponsra dom med mina pengar.
      Ställer heller inte upp på att dom inte ens står upp för sina egna religiösa symboler utan menar att det är fel att präster och andra bär kors bl.a i solidaritet med den dödade prästen och nunnorna i Frankrike. Däremot stöttar dom allt vad dom kan bärandet av religiösa symboler för andra religioner.

      Priset är ju dock mycket högre för Johanna som blir av med sitt arbete…

      Svara
    • Ivar L

       /  08/16/2016

      Jag börjar faktiskt misstänka att Svenska Kyrkan medvetet valt denna linje för att försöka få bort medlemmar som kan bli till besvär i kyrkovalet och hota vänsteragendan. Visserligen har inte vänstern egen majoritet i Svenska Kyrkan men man kan nog ändå räkna med en relativt postmodernistisk inriktning tillsammans med en del andra partier. Det kanske är hotet om att denna position skall försvagas som nu gör att Svenska Kyrkan väljer att försöka jaga bort mer traditionellt kristna? Det är makten över 50 miljarder, skog och byggnader samt finfina bekväma lyxjobb som står på spel.

      Därför skall jag stanna kvar och rösta på SD 2017.

      Svara
  24. Pelle2

     /  08/16/2016

    En god nyhet i alla fall idag.
    Jämtin avgår som partisekreterare i S
    Frågan är dock om inte S skall vara mest tacksamma med tanke på vilket sänke hon är..
    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23350768.ab

    Svara
  25. Aktivist är för mig ett positivt laddat ord; en person som aktivt står upp för sina ideal. Jag associerar till visselblåsare och människor som har ryggrad. Att tänka sig en biljettsmitare på BRÅ som aktivist fungerar inte i min hjärna. TROLL låter sannare, en sån där som på ett eller annat sätt får betalt för att mångla ut osanningar, tråla in oliktänkande för registrering och glatt hata.

    Svara
  26. Frida Gustavlin

     /  08/17/2016

    Stina Blomgren opartisk migrationskorrespondent ang. migrationens viktighet:

    Hon säger att migration också är en motor för ekonomisk utveckling.
    – Jag tänker till exempel på Egypten där jag bor. Här sände egyptier i exil hem motsvarande 172 miljarder kronor till familj och släkt i landet förra året. Det är en livsviktig del av landets ekonomi.

    http://www.svt.se/nyheter/inrikes/stina-blomgren-blir-svt-s-migrationskorrespondent

    /Frida

    Svara
  27. Lena-Lasse

     /  08/17/2016

    Oisin Cantwell är en inskränkt nolla som borde vara mest känd för att han liknar fantombilden på Lasermannen.

    Svara

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: