Är det Dan Eliassons alter ego som twittrar?

Finns ett twitterkonto som alltid är enbart positiv till Dan Eliasson och hans havererade organisation. Oavsett vilka skrämmande uppgifter som kommer fram. Igår kunde man se det här från twitterkontot

dan eliassons anonyma twitterkonto

Kan det verkligen vara en vanlig polisanställd som skrivit det där? Är det ett trollkonto? Eller är det Eliassons ”alternativa” konto?

dan eliassons anonyma twitterkonto1

Sen skrev hon det där om Eliasson… Till hennes försvar så är det ett svar till en som ansåg att hon hade tungan så långt upp i röven på Eliasson att hon slickade tonsillerna bakifrån. Det var en onödigt målande beskrivning måste jag säga… Men svaret…

OM det är en polis eller polisanställd så förstår man varför organisationen befinner sig i fritt fall.

**********

Bilbränderna fortsätter att minska i Malmö

bilbränder malmö igen

Det är lugnt, samma SVT sa för några dagar sedan att de minskar i Malmö så det vi sett den senaste veckan är i själva verket bara en minskning. Antar att det bara är anmälningsbenägenheten som ökar just nu som valfri papego… kriminolog skulle säga.

Eller just det, jag glömde ju bort att ökad anmälningsbenägenhet som naggar det otäcka mörkertalet i kanten bara gäller sådana brott där man inte kan prata om mörkertal på grund av att statistiken kan fås från andra ställen, till exempel försäkringsbolag. Om sådana brott ökar så har det aldrig med ökad anmälningsbenägenhet att göra utan alltid faktisk ökning (eller minskning) medan eventuell ökning av andra brott där man inte kan hitta statistik någon annanstans alltid beror på ökad anmälningsbenägenhet.

Vilken otrolig slump att just de brotten som man kan hitta statistik på andra ställen om alltid direkt ökar/minskar i omfattning utan krusiduller men att det inte gäller andra brott utan då är det alltid bara anmälningsbenägenheten som ökat och naggar det otäcka mörkertalet i kanten. Fantastiskt!

mörkertalet brå

Kom ihåg det ovan när papego… kriminologer, polispolitruker, politiker, journalister och tjänstemän från BRÅ själva tjatar om mörkertalet och att det bara är anmälningsbenägenheten som ökat…

Det kommer alltså från BRÅ själva och inget som jag hittat på.

**********

Kommunerna, eller dess skattebetalare, kommer att drabbas av ännu fler ”överraskningar” i asylkaosets spår som antagligen är obekvämt att det kommer fram. Det handlar om vilka som inte klarar utbildningen i Sverige ”4 av 5 klarar inte grundskolan”. Gissa var det så kallade ”utanförskapet” som det pratas om idag kommer ifrån…?

Det den humanitära stormakten gör och gjort under lång tid är att man ser till att ”utanförskapet” är välfyllt, helt enkelt genom att ljuga och trixa så mycket det bara går.

De som det handlar om är de som kallats ”pensionsräddare”, ”välfärdsräddare”, ”entreprenörer”, välutbildade”, ”akademiker”, ”civilingenjörer”, ”läkare”, ”tandläkare”, ”specialister”, ”kompetensregn” och så vidare…

**********

Sen läser man lite om hur ambulanspersonal utsätts för diverse saker i den humanitära stormakten, ”Kollegor i underläge, vi är under attack…”.

Ambulanspersonal alltså. Inte någon milis i djungeln någonstans, inte någon terrorgrupp som man fått korn på, inte något knarklabb i Colombia, inte något gäng i Mexico City eller Los Angeles. Nej, det handlar om ambulanspersonal i den humanitära stormakten Sverige…

MVH

MiT

Lämna en kommentar

159 kommentarer

  1. MiT

     /  08/16/2016

    Det här ska ni läsa!
    ”I sanningens tjänst”
    https://putilov.org/2016/08/16/i-sanningens-tjanst/

    Svara
    • G

       /  08/16/2016

      Tack MiT! 🙂

      ”alltid oberoende, alltid neutrala, alltid fakta” mmm låter jävligt bra på pappret men funkar inte öht i verkligheten, det har Public Service själva bevisat så många gånger att man tappar räkningen.

      Nu har jag varit på archive.is och sparat alla artiklar som han länkar till, man vet aldrig om SVT eller andra går in och fifflar med texten i efterhand. Detta borde alla, både journalister och bloggare göra med det material som man skriver om, så att ett eventuellt avslöjande eller vad det må handla om inte förstörs pga att något på sajter som man inte har kontroll över editeras i efterhand, vilket har hänt förut.

      Svara
  2. Pelle2

     /  08/16/2016

    Var ju lite kul att Charito Mendoza bl.a skriver att Poliserna har valt sitt yrke frivilligt apropå pajasen Eliasson.
    De flesta valde knappast sitt yrke utifrån vem som var Rikspolischef och väldigt många blev poliser innan Eliasson blev chef så dom valde knappast yrke utifrån sin kärlek till och sitt förtroende för Eliasson.
    Förstår att Poliserna blir förbannade när han skriver om hur utvilad han är och om att Polisen har klarat av sommaren på ett godkänt sätt.Dom som har jobbat har förmodligen slitit arslet av sig och ingen kan väl påstå att polisen har klarat av sitt arbete när det har brunnit bilar både här och var och poliser och annan blåljuspersonal blir attackerade var och varannan dag.
    Eliasson förtjänar all kritik och hade han någon självinsikt så skulle ha avgå direkt.
    Dessvärre har han ju inte visat prov på det tidigare så Ygeman måste väl sparka honom om han skall försvinna.
    Det bästa vore väl om han fick bli landshövding någonstans så att vi kunde minimera skadan som han åstadkommer samhället med sin inkompetens…

    Svara
    • G

       /  08/16/2016

      ”Det bästa vore väl om han fick bli landshövding någonstans”

      Jag vill inte ha honom som landshövding heller 😛

      Svara
      • Pelle2

         /  08/16/2016

        Inte jag heller egentligen men det är väl för mycket att hoppas på att han skall få sparken rakt av.
        Han måste ha väldigt bra kontakter i regeringskansliet,både hos den förra och nuvarande regeringen, eftersom han tillåts göra bort sig på chefsposition efter chefsposition.
        I sådana lägen brukar dom ju bli sparkade snett upp åt vänster och bli landshövdingar eller ambassadörer i något obskyrt land…
        Det är ju då förmodligen bäst att han blir landshövding med tanke på Sveriges relationer till främmande makt 🙂

        Svara
        • G

           /  08/16/2016

          Ahhh du tänker så. Ja det verkar som han kan gör vad fan han vill utan att något händer, han skulle nog inte ens avgå om han så blev stoppad med 0,2 som Aida.
          Ja jag håller med, mellan ambassadör och landshövding så är nog det senare alternativet bättre. 🙂

          Svara
          • Svenne

             /  08/16/2016

            Ambassadör till Ulan Bator, Mongoliet… 😀

    • Frida Gustavlin

       /  08/16/2016

      Roy Andersson och Dan Eliasson är så lika att så fort jag ser polischefen så tänker jag alltid på någon förvirrad karraktär i Sånger från andra våningen.

      Svara
      • G

         /  08/16/2016

        Ja, det finns liknelser.
        Igår när jag såg en bild på Eric så tyckte jag att han var lite lik någon och till slut kom jag på vem det var…..

        Svara
        • G

           /  08/17/2016

          Det är alltså Eric Clapton och Erik Helmerson, ledarskribent på DN, bara för att förtydliga lite. 😀

          Svara
    • Landshövding? Nej, han kan gå till AF och de har säkert någon kurs som passar den okunnige.

      Svara
      • Pelle2

         /  08/17/2016

        I den bästa av världar hade han blivit hänvisad till arbetsförmedlingen men sådana som han,med politiska kontakter på hög nivå, brukar inte bli det. Hans polare hittar med all sannolikhet en välbetald reträttplats när det är dags..

        Svara
  3. Hmm

     /  08/16/2016

    Det här är en kommentar som ni andra inte ”får” skriva om Chariot, samma som att bara jag får säga något negativ om min familj och ingen annan får säga något illa om dem, med förklaringen att jag kallar mig för feminist, men hon verkar ju vara kär eller betuttad i honom.

    Hörde dessutom på nyheterna att bilbränderna i Malmö var så många att brandmännen inte hann släcka dem alla så privatpersoner fick lösa det med egna brandsläckare…. ridå!

    Svara
    • MiT

       /  08/16/2016

      Hahaha, ”betuttad” var länge sedan man hörde! Ett underbart ord! Fram för fler sådana ord som nästan glömts bort! 😀

      Svara
      • Hmm

         /  08/16/2016

        🙂

        Svara
      • G

         /  08/16/2016

        Tror Sofia och Hmm är betuttad i MiT då de hänger på Toklandet så ofta 😉 ❤ Fast det är jag också iofs, svårt att inte vara betuttad i en sån som MiT. Är mycket "förtjust i"…MiT:s hårda arbete på bloggen 😛 https://sv.wiktionary.org/wiki/betuttad

        Svara
        • Hmm

           /  08/16/2016

          @G: Om du väljer punk 1 av definitionen på betuttad så är du inte långtifrån sanningen. 😉 😎

          Nä men skämt åsido så gillar jag att läsa där jag inte alltid håller med men ibland också gör det. Faktiskt exakt samma anledning till varför jag läser hos LD. 😉 🙂

          Svara
          • Hmm

             /  08/16/2016

            Apropå den här bloggen ochs så…

            Jag var på Way out west. När jag googlar WoW och våldtäkter etc så får jag inga hits. Jag är inte förvånad…..

          • G

             /  08/16/2016

            Haha, okej I see. 😉

            Ang WOW, du har redan läst detta antar jag ?
            http://blogg.djungeltrumman.se/denlillaoron/nej-out-west/
            Postades här bland kommentarerna för någon dag sedan.

            P.S
            Hmmm LD ???
            Lady Dahmer ? -> åh fy fan, du är en stuff tjej som pallar med att läsa sånt. Jag klarar inte läsa det för jag är inte från Korsika där de har balls like coconuts, inte sant @T ? Jag har vanlig svensk standard storlek, så jag tar det lite försiktigt.

            Jag hoppas du hade det trevligt på WOW ❤

          • MiT

             /  08/16/2016

            Det är helt rätt anledning! Man ska inte bara läsa sånt man håller med om i allt!

          • Hmm

             /  08/16/2016

            @G: Jo jag hade läst det men jag håller inte med. visst är det ett pretto-tänk bakom som dessutom är rätt ogenomtänkt då soja är sämre för miljön än kött från närproducerat är. Men det är inget som du behöver ta del av. Dessutom så fanns där gott om alkohol för dem som ville ha, Både Champagne, cava, annat vin drinkar och öl. Du fick bara stå i ett område och inte ta med det ut vilket var kanonbar för då slapp du stå och surfa på tomma ölflaskor och platsmuggar framför scenen. 🙂 Att dessa områden dessutom var i direkt anslutning till scenerna gjord att dem som ville dricka och lyssna samtidigt kunde göra det.

            Jag kan nog lätt säga att WoW är den mest välorganiserade festivalen som jag går på, med mycket för alla, alltså inte lite här och där utan alla fick sina områden väl täckta med en superkomplettering med Stay out west till kl 5 på morgonen.

            Om jag hade det trevligt? Vi kan säga så här. Jag satt på ett fullt tåg till GBG. Det regnade rätt mycket under dagarna som den pågick. Resultatet är att jag sitter med min mans-fökyling nu med feber och hela köret. Jag trots det mycket nöjd. 😉 😀

            PS LD är faktiskt rätt snäll när hon vänder den sidan till trotts att jag där är öppet liberal. 😉

          • G

             /  08/16/2016

            Nej, man ska läsa en bra mix, typ som…

            Fast allt i den påsen smakar ju nästan likadant iofs, jaja.

          • Hmm

             /  08/16/2016

            @G: Ja det blir mer utvecklande då.

            PS. Inget illa ment, men att göra hjärtan i denna bloggen känns rätt mal place.

          • MiT

             /  08/16/2016

            ÄH! Mer hjärtan ffs! 😛

          • Hmm

             /  08/16/2016

            @MiT: Det finn ibland en spännande bugge i din blogg. Jag kan inte alltid gör tumme på någons kommentar. Det kan gå på en men sedan inte på nästa. Som nu din som du skrev till mig att det är en bra anledning att läsa en blogg. Kan inte ge dig tumme upp.

            Ingen stor grej och jag har noterat det länge men tänkte till sist att du kanske inte är medveten om det?

          • MiT

             /  08/16/2016

            Nä, har ingen koll alls på sånt. Kan inte göra nåt heller eftersom det är en gratisvariant med cirka noll inställningsmöjligheter. Nåja, några grejer kan man göra men inget ordentligt.

          • G

             /  08/16/2016

            @hmm;
            ”Inget illa ment, men att göra hjärtan i denna bloggen känns rätt mal place.”

            Nej då, det är bara att köra på, här finns plats för sött och surt ❤ 😉 Eller gott & blandat om man så vill.

            Glad att din upplevelse på WOW mest var positiv. Det låter ju bra att man kan undvika sojatjafset och liknande skit som inte har på ställen som festivaler att göra imo, jag tycker väl mest att festivaler inte öht ska hålla på med sådana där saker, för det skrämmer säkert bort en del besökare som väljer att avstå från festivaler som håller på med en massa skit runt i kring, samtidigt som det säkert lockar till sig andra, men enda saken som borde locka folk är väl egentligen musiken, artisterna och sådant som hör till, det är det enda de borde fokusera på, inte så mycket tjafs om annat. Festivalerna kan vara fria från politik, mataktivism och annat som vi blir matade med dagligen. Det är inte därför man går på festival. Det platsar bättre på Gotland under veckan Elitdalen pågår.

            Haha, med andra ord slapp du kanske ramla omkull i gyttjan då det inte fanns många flaskor och muggar som låg i vägen på marken. Jo, jag läste att det regnade en hel del som förvandlade gräsmattan till något annat. Det där låter som en bra lösning för de som gillar alkohol.

            "När jag googlar WoW och våldtäkter etc så får jag inga hits. Jag är inte förvånad….."
            Tror du att det är lätt att få upp den i spöregn ? "Forskarna" säger ju att det har med vädret att göra, det är när det är hot hot väder som det ökar, tydligen.

            Usch då, jag var förkyld i en hel månad tidigare i somras, det brukar släppa efter en vecka men denna gången satt det i kroppen extremt länge, hoppas det går över snabbare för dig.

            Öppet liberal, hmm trodde inte du var liberal 😛
            Och vad säger du LD är i såna fall, jag har ingen vidare koll på henne på det politiska planet. 😀
            Själv är jag konservativ…av något slag, oklart exakt hur.

          • Hmm

             /  08/16/2016

            @MiT: OK då kör vi på hjärtan bara så länge som inga missförstånd uppstår. ❤ 😉

            @G: Ja alltså de hade framför de stora scenerna bra mattor som både skyddar gräset och ryggar då de var ståvänliga.

            Nu har det ju inte baaaara regnat. Det var fint väder också + att man blir rätt varm när man dansar. 🙂

            Ha ha, jo jag är liberal (alltså inte nyliberal då) och det var mycket pga att extremvänstern började kidnappa idén om feminismen som gjorde att jag började kalla mig för en som motvikt.

            LD? Ja av hennes uttalanden att göra så är hon till vänster. Hur långt till vänster är jag inte säker på, men de flesta av hennes anhängare är längre ut än S.

            Hon var rätt skeptisk mot mig i början och vi hade hårda diskussioner och jag tycket nog att hon ett tag hade rätt mycket dubbelmoral men jag måste ge henne det att hon är i ständig förändring och med en stor vilja att gör just det, så idag även om jag långtifrån alltid håller med henne så ser jag färre saker där hon har dubbel standard. Hon liksom jag strävar mot att vara konsekvent i sitt tänkande. Att vi sedan kommer fram till helt olika slutsatser hur man är det blir en annan fråga, men för detta kan jag respektera henne mycket.

          • Hmm

             /  08/16/2016

            Samma (men inte samma) ang MiT. Jag håller långtifrån med honom om alla han slutsatser men han liksom jag är alltid villig att vara kritisk och ta till sig av argument som läggs fram och vrida och vända på allt ur alla vinklar.

            Vi kommer inte alltid fram till samma resultat, men jag gillar någon som inte bara sväljer vad som ställs framför en utan alltid alltid kritiskt granskar innan man bestämmer sig för hur man ska se på saken samt att fakta alltid väger tyngst

            Det uppskattar jag mycket.

          • G

             /  08/17/2016

            @Hmm

            ”OK då kör vi på hjärtan bara så länge som inga missförstånd uppstår.”

            Ja kör på bara, jag har svårt att missförstå när någon ”hjärtar” mot mig, men jag kan alltid ”avvisa” hjärtat om jag vill 😛 ❤

            Det låter bra, för det tar ett tag att återställa en gyttjepöl till en fin grön gräsmatta igen när den blir så förstörd efter allt stampande.

            Ja iofs, man rör ju på sig en hel när man dansar, så det kanske var lite skönt att det inte var 30+ och stekande sol hela dagarna.

            Jag förstår det, jag tycker inte alls om den aggressiva tonen och bristen på förståelse och respekt mot andra som inte delar ens egen åsikt. Man kan säga att man inte håller med någon om något, men håll det i så fall på en vuxen människas nivå utan att kasta en massa "fina ord" mot folk.

            Jag tror nog du har rätt om det, jag måste dock säga IMO att det är oundvikligt att inte se att de flesta "som är som henne", svårt att förklara exakt utan att dra en lång vals, de verkar just vara vänster eller t.o.m extremt långt åt vänster. Jag tycker det är lite sorgligt för det måste finnas andra, typ normala liberaler som du och andra åt höger som delar _en del_ av det som LD snackar om men som inte syns och hörs, antar att en del har skrämts till tystnad och fått olika epitet klistrat på sig, och då är det varken givande eller roligt att ens försöka delta i diskussioner öht om man hamnat i en sån situation för många gånger.

            Dubbelstandarder är alltid fel och ofta provocerande att se för andra, men försöker man påpeka det till personen finns risken att personen tar illa vid och låtsas inte förstå vad det handlar om, och istället kommer det kanske en motattack med olika vackra ord. Men låter bra att hon har skärpt sig, "man blir klokare med åren" som man brukar säga…kanske även gäller den typen av feminister då 😛

            ""Samma (men inte samma) ang MiT. Jag håller långtifrån med honom om alla han slutsatser men han liksom jag är alltid villig att vara kritisk och ta till sig av argument som läggs fram och vrida och vända på allt ur alla vinklar.

            men jag gillar någon som inte bara sväljer vad som ställs framför en utan alltid alltid kritiskt granskar innan man bestämmer sig för hur man ska se på saken samt att fakta alltid väger tyngst

            Det uppskattar jag mycket.""

            Kan inte annat än att hålla med. Att värna om yttrandefriheten och försvara att vi SKA ha jävligt högt i tak verkar dessvärre vara nödvändigt i dagens värld där många väljer att bli "kränkta" eller "diskriminerade". Alla måste bilda sig en egen uppfattning om saker och ting, men det verkar dock som om vissa har glömt bort _hur_ man bildar sig en egen uppfattning och bara följer med strömmen likt en död fisk. Fakta väger tyngst som sagt därför att fakta = fakta, punkt. Så det är mycket obehagligt att nu både media men även vissa myndigheter börjar ha så jävla svårt att förmedla fakta rakt upp och ner som den är i så många fall nu för tiden. Det är helt galet fel, mycket allvarligt och är såklart inte bra för någon eller något i landet (även om de verkar tror det), det är bara oerhört skadligt och måste få ett slut ASAP.

            Hmm, ta det lugnt och krya på dig ❤

          • Hmm

             /  08/17/2016

            Tack för krya på:et. 🙂

          • G

             /  08/17/2016

            Var så god Hmm, hoppas du mår bättre så snart som möjligt igen.

  4. mjusiq64

     /  08/16/2016

    4 av 5 klarer ikke grunnskolen. Ikke veldig forbausende – ser man på gjennomsnittlig IQ er den i midt-østen nede i 85. I Somalia og andre afrikanske land nede i 70. Med en IQ på 70 regnes man i den vestlige verden som retardert – hvilket tilsier at når man har trukket fra alle MENA mennesker med høy IQ – så er det et utrolig høyt antall som praktisk talt er retarderte. Selvfølgelig klarer de ikke grunnskolen. Ubehagelig sannhet – men sånn er det.

    Svara
  5. Ni har väl inte missat att

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  08/16/2016

      Jag får känslan av att Dan Eliasson varken vill ont eller gott, han är anställd som yxa och genomför sitt uppdrag på pricken utifrån Ygemans förväntningar. Men det är givetvis fel att anklaga Eliasson för själva reformen, den har han inte att svara för, det röstade riksdagsmänen 2012 igenom, och värt att påminna att det var Beatrice Ask som var ansvarigt statsråd för kalaset.

      Konstfilmen nedan gestaltar på pricken Dan Eliassons brevstrimling, och implementering av den redan utskällda omorganisationen.

      Tycka vad man vill om Leif G.W. Persson, men är det någon som har bra koll på hur polismyndigheten fungerat och fungerar, och som inte tvekar att säga vad han tycker så är det han. Redan sommaren 2012 så varnade gubben för denna reform.

      ”I höst kommer riksdagen att fatta beslut om den mest långtgående förändringen av svensk polis sedan förstatligandet 1965 genom att man slår ihop landets 21 polismyndigheter till en enda. Om detta råder det politisk enighet, alla berörda centralbyråkrater är nöjda och argumenten de vanliga: Stordriftsfördelar, tydligare ledning, flexiblare verksamhet och ett mer effektivt utnyttjande av resurserna. Som om inte detta var gott nog kommer man också att kunna spara pengar.”

      ”Uppklaringen av vardagsbrotten kommer att sjunka till noll eftersom det inte finns några poliser kvar i den lokala miljön som kan utreda dem och upprätthållandet av lag och ordning får överlämnas till det privata och folkliga initiativet för att kompensera för frånvaron av en fungerande rättsapparat.”

      ”Framtiden är således enkel att beskriva och för en gångs skull får vi den mest rättvisande bilden genom att måla fan på väggen.”

      http://www.expressen.se/kronikorer/leif-gw-persson/hog-tid-att-mala-fan-pa-vaggen/

      Vår inrikesminister ylar fortfarande om att det snart kommer 2000 nya poliser, mina hobbyuträkningar säger att det behövs minst 10000.

      /Frida

      Svara
  6. G

     /  08/16/2016

    ”Dansk kommunpolitiker gav flyktingar bostad – kan fängslas

    Den danska politikern Maria Sloth, som ställts inför rätta för att ha inhyst flyktingar som olovligen uppehållit sig i landet, säger att hon skulle göra det igen.

    Om det igen stod två trötta och kalla människor och knackade på dörren, så skulle jag inte kunna smälla dörren i ansiktet på dem. Det hoppas jag ingen kan, säger hon till nyhetsbyrån Ritzau.

    Maria Sloth, politisk ordförande för den röd-gröna Enhetslistan i Århus kommunfullmäktige, erkänner att hon tog emot utlänningar i september förra året.

    Åklagare Jacob Balsgaard Nielsen menar att hon bör dömas till 30–40 dagars fängelse för att ha hjälpt flyktingarna och försett dem med färjebiljetter till Norge.

    Försvaret hävdar att anklagelserna baseras på ett uttalande till en tidning och att det inte är bevisat vilka flyktingarna var, eller var de kom i från. Domen faller den 26 augusti.”
    http://www.svd.se/dansk-kommunpolitiker-gav-flyktingar-bostad–kan-fangslas/av/tt

    Svara
  7. G

     /  08/16/2016

    ””För några dagar sedan hotade Justin Bieber att göra sitt konto på Instagram privat – nu är kontot helt raderat.

    Sedan Bieber började hänga med modellen Sofia Richie har hon allt oftare synts på bilder på hans Instagram. Det har fått flera av hans fans att skriva hatiska, svartsjukedoftande kommentarer. Och det var det som fick Bieber att först hota med att göra kontot privat, sedan göra slag i saken och radera det helt.

    Fansen rasar på sociala medier över stjärnans beslut att ta bort sitt konto, skriver Aftonbladet och citerar en användare på Twitter: ”Hur kan han välja att svika sina fans sedan flera år, för en tjej han känt i tre veckor?”

    Justin Biebers Twitter och Facebook lever fortfarande, men han har ännu inte kommenterat sitt Instagram-uttåg. Enligt Daily Mail hade Bieber närmare 78 miljoner följare.””

    😀 vilka problem fansen har, många tjejer som inte vill annat än att lägga händerna på honom så de knappt kan hålla sina känslor i styr och tänka klart.
    ”Sofia you little ****, Justin is mine you **** ”.
    Måste vara jobbigt att tillfredsställa alla fans när man har 78 miljoner som pockar på ens uppmärksamhet. Fast det kanske är ett delikat problem iofs.

    Svara
  8. G

     /  08/16/2016

    ”Invandringen till Danmark minskar
    Det senaste året, från juli 2015 till juni i år, har 76 304 utländska personer passerat den danska gränsen med intentionen att bosätta sig i landet. Det är en minskning med 1113 personer jämfört med året innan. Detta innebär att den danska invandringen minskar för första gången på fem år, enligt Danmarks Statistik.

    De flesta som invandrat till Danmark på senare år är syriska medborgare, men för första gången på sju år minskar den invandrargruppen. Det är invandringen från just Syrien och även Eritrea som lett till det minskade antalet.”
    http://www.svd.se/invandringen-till-danmark-minskar/av/tt

    ”Volleybollspelare åtalade för våldtäkt

    Sex kubanska herrlandslagsspelare i volleyboll har åtalats för våldtäkt i Finland. Det misstänkta brottet ska ha skett på ett hotell i Tammerfors där det kubanska landslaget bodde under en turnering i juli.

    Polisen grep från början åtta spelare, men två av dem är avförda från utredningen.

    Trots skandalen var Kuba med i OS i Rio de Janeiro, där man förlorade samtliga fem matcher.
    Spelarna nekar till brott.”
    http://www.svd.se/volleybollspelare-atalade-for-valdtakt/av/tt

    Svara
  9. G

     /  08/16/2016

    Gudrun kan fråga Dan…eller jag menar Charito på twitter att en del undrar vad som är vad egentligen 😀

    @matsjo69 brukar ju ha bra koll på saker och ting IMO hmmm.

    Lättast är kanske att ringa polisens växel och be att få bli kopplad till Charito Mendoza…sen hör man ganska snabbt om det är Dan eller någon annan som svarar. 😀

    Svara
    • Sälungsjobbaren

       /  08/16/2016

      Jodå, Charito Mendoza är en riktig person, hon är på Grova brott i Stockholm (i alla fall sist jag kollade). Tror hon håller på IT-forensik, telefontömningar mm. Hon är säkert duktig också, annars skulle hon inte få hålla på med det.

      Svara
      • Charito har följt mig på Twitter ett bra tag. Kommenterar ibland

        Svara
      • Dreadlock

         /  08/16/2016

        Så det är sant. Det är på riktigt ?!

        Bra länge sedan jag fick känslan av att verkligheten överträffar dikten, den här är den första på mycket länge.

        Öppet gräl och vuxenmobbning i bastionen som ska ta hand om medborgarnas säkerhet. Är vi inte ganska illa ute ?

        Svara
        • G

           /  08/17/2016

          ”Är vi inte ganska illa ute ?”

          Jo, sedan flera år.

          Svara
  10. MiT

     /  08/16/2016

    Svara
    • Vad trodde du? Flykting illustreras med små barn eller max en familj med små barn fast de flesta inkommande är yngre män. Vuxna män har texten 15 år och alla är läkare eller andra eftertraktade yrken. Så en blond flicka för tvångsäktenskap är väl helt enligt reglerna.

      Svara
      • Ivar L

         /  08/16/2016

        Kanske bättre att de illustrerar alla reportage med en standardiserad stiliserad människa av typen toalettfigur av hen-typ? Naturligtvis hudfärgsneutral, typ blå.

        Svara
    • Rikard

       /  08/16/2016

      Hej.

      Varför bli upprörd över ytterligare bevis på den mörkläggning och propaganda statens media bedriver mot svenskarna?

      Använd detta som exempel i diskussioner.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, lärare

      Svara
    • Grodan Boll

       /  08/16/2016

      Kanske den tomma stolen bakom som ska stå i fokus =?

      Svara
    • Anonymouse

       /  08/17/2016

      Samma visa 30 juni i år. PK-feministerna sitter och drömmer sig bort på jobbet, för vem hade inte velat bli bortgift med en rasifierad och dessutom få leva som en? Snacka om status på Söder.
      http://www.svt.se/nyheter/lokalt/helsingborg/misstanks-for-att-ha-tvingat-sin-dotter-gifta-sig-i-afghanistan

      Svara
  11. Frida Gustavlin

     /  08/16/2016

    Jag nöjde mig med att läsa rubriken, och kan inte mer än hålla med!

    Hur vågar ni släppa i väg era söner på festival?

    http://www.expressen.se/nyheter/hur-vagar-ni-slappa-i-vag-era-soner-pa-festival/

    Svara
    • Pelle2

       /  08/16/2016

      Hon skriver att det vore fel att kollektivt bestraffa pojkar och yngre män genom att förbjuda dom att gå på festival men hon har inget emot att kollektivt skuldbelägga dom.
      Som vanligt drar hon upp det radikalfeministiska snacket om att 97% av alla sexualbrottslingar är män men glömmer naturligtvis bort att nämna att omkring 95% av oss män inte heller begår sexualbrott enligt statistiken.
      Lösningen är också som vanligt att prata med pojkar om att det är fel att tafsa på tjejer och kvinnor. En normal pojke och man vet att det är fel att begå sexuella övergrepp och gör det heller inte.De som faktiskt begår övergrepp skiter fullständigt i vad andra tycker.

      Hon raljerar också över att ingen man påstår sig känna en våldtäktsman.Själv tycker jag inte att det är så konstigt för det är väl få våldtäktsmän som skulle skryta om att dom är det
      och dessutom är det ju ”bara” omkring 5% som faktisk är det.

      Svara
      • Frida Gustavlin

         /  08/16/2016

        Tack för referatet, det var med andra ord exakt vad jag hade förväntat mig att det skulle stå.

        Att redaktörerna inte kräver lite mer konstfärdighet av sina krönikörer, det är minst sagt urtrist och enahanda att på pricken kunna förutse exakt vad som ska stå i blaskorna. Tänker de där redaktörerna att de flesta läser i deras tidning för första gången, eller att det är första gången de någonsin läser.

        Tröttnar de inte?

        -Det är jättepeppigviktigt att skiva det här gång på gång, det här är min kamp, min aktivism, och min röst tystar ni inte. Det här måste upprepas, det är viktigt. Jag är viktig, jag är så viktig att jag blir en viktigpetter. En viktigpetra menar jag förresten.

        /Frida

        Svara
        • Pelle2

           /  08/16/2016

          var så god Frida 🙂
          Ja,nog är det enahanda och förutsägbart det som radikalfeministerna producerar i diverse media…

          Svara
        • Frida, vilken briljant beskrivning av hur dessa krönikor JÄMT framstår!

          Favoriten:
          För att nå en långsiktig lösning måste vi samtala oss fram till en attitydförändring hos de här killarna.
          Och prata med våra söner innan vi släpper i väg dem på festival.

          Dialog är lösningen på allt. Nu går alla hem, tar fram Svea Rikes Lag och radar upp allt våra barn inte ska syssla med. Gör det dagligen, sluta aldrig, så är problemet löst.
          Säger du som förälder att det är fel så blir det bra.
          De som redan har ”begått misstag” ska vi prata mer med så ändrar de sig snart ska ni se. Straff och konsekvenser leder ingenvart. Vi pratar om det hela tiden, speciellt i krönikor skrivna av låtsasjournalister. Om vi bara ältar det försvinner övergreppen magiskt.

          Svara
          • Nano

             /  08/17/2016

            Jo fast lite rätt har dom ju, hade jag haft en son , som skulle på festival och han inte hade förstått det tidigare, så hade min dialog(förvisso mer en monolog) med honom kanske kunnat vara ungefär:

            ”om du kommer hem och har våldtagit någon…svärord…då ska du få så mycket …svärordsvärord … så du inte vet vem du är, eller vad du heter …svärord…förstått?”

            Men det scenariot är ju egentligen mer baserat på att jag som förälder Helt och Hållet misslyckats med/skitit i att lära min son skillnaden på rätt och fel.

          • Pelle2

             /  08/17/2016

            @Nano
            Du skriver ”och hade inte förstått det tidigare”.
            Det är väl det som är grejen. Varje normal familj uppfostrar sina barn i vad som är rätt och fel och en sak som de flesta tar upp,antar jag, är att det är fel att göra någon annan illa genom fysiska och psykiska övergrepp.
            Radikalfeminister som Emelie tror inte att det är så utan säger till och med att pojkar uppfostras till våldtäktsmän.
            Vet inte vilka kretsar dom umgås i men jag har i alla fall inte uppmuntrats till att bli våldtäktsman.Om vi trots det låtsas att vi blir uppfostrade till våldtäktsmän så undrar jag varför inte samtliga män begår våldtäkter och varför samhället ser det som ett brott ?
            Sedan brukar ju feminister säga att kvinnor har huvudansvaret för barnuppfostran. Man kan ju då fråga sig varför dom uppfostrar sina söner till att bli våldtäktsmän för att därefter beklaga sig över att sönerna gör som de har blivit lärda av mamma ?
            Om det inte stämmer att mammorna lär sina söner att bli våldtäktsmän så kan man ju undra varför deras uppfostringsmetoder är så verkningslösa att män ändå blir våldtäktsmän ?Skall vi verkligen ge dom huvudansvaret för barnuppfostran när dom inte klarar av det ?
            Eller kan det möjligen vara så att våldtäktsmän lider av empatistörningar eller någon annan psykisk defekt som gör att de begår sexualbrott ?

            Med tanke på det relativa fåtal män som är sexualbrottslingar skulle jag kunna satsa en slant på att svaret är att det rör sig om sjuka människor som begår våldtäkt även om det inte passar in i radikalfeministernas förvridna bild av män och manlighet..

          • trollan

             /  08/17/2016

            Vi måste naturligtvis #prataomdet även här. Hur uppfostrar man killar att bli/inte bli våldtäktsmän?

            Personligen har jag aldrig tagit upp det faktum att mina söner (8 snart 12) inte får våldta någon tjej. Jag kan tycka det är svårt att veta hur man tar upp det på ett normalt sätt i den åldern. However, det jag alltid tagit upp är respekt för vad andra säger. Stopp! Sluta! Nej! är ord som ska respekteras. Även när det sägs lekfullt i vattenkrig eller mitt i en lek.

            Jag tycker att det vore bättre att istället för hela tiden predika att man ska ”säga åt sina söner att inte våldta” borde fundera mer på hur man gör det i praktiken.

            Jag har faktiskt aldrig heller talat om för mina barn att de inte får ta ett gevär/kniv och råna en person eller en butik. Jag räknar dock med att diskutera vad som är rätt och fel kommer leda till att de förstår att detta inte är ett ok beteende, varken från mig eller samhället.

        • Grodan Boll

           /  08/16/2016

          Repeterar men en lögn tillräckligt många gånger.

          Svara
      • Frida Gustavlin

         /  08/16/2016

        Sedan undrar jag också varför man ska våga släppa sina söner i en väg? 👸🏻

        Svara
  12. Trolletplit

     /  08/16/2016

    Årets skratt
    http://www.expressen.se/nyheter/hur-vagar-ni-slappa-i-vag-era-soner-pa-festival/

    varfor skulle pappa Mohammed i Afganistan läsa expressen? Han kan ju unte svenska.

    Varfor ska vi läsa en.artikel som handlar hur afganska föräldrar ska agera?

    Den enda slutsatsen är att hon tror på det själ. Hon tror verkligen på att det inte st nyanlända som tafsar i grupp.
    Hon tror verkligen pa det.
    Att hon är djupt störd råder det ingen tvekan om, men hur fan kan expressen släppa fram dessa söndermarinerade feminazikommunist människor.

    Svara
    • Jan

       /  08/16/2016

      Det är lika svårt att nå fram till dessa människor som till ett Jehovas vittne. Däremot är det bekymmersamt att Expressen städslar dessa sektmedlemmar. Tyvärr är miljontals svenskar hjärntvättade på samma sätt. Den politiska korrektheten är ett samhällsgift.

      Svara
  13. Ivar L

     /  08/16/2016

    Se upp alla bostadsrättsinnehavare. Snart är er förening flyktingförläggning:
    http://www.svd.se/akut-bostadsbrist-tvingar-kommuner-kopa-boratter

    Ibland har kommunerna tydligen en jäkla massa pengar.

    Visserligen får de med största sannolikhet tillbaka dem med ränta den dag de säljer men det kan ju vara decennier bort. Att påstå att kommuner inte bidrar till att trissa upp priserna är naturligtvis struntprat. Alla som är med i en budgivning bidrar naturligtvis till att trissa upp priset. Ju fler som är ute på marknaden och bjuder, desto högre priser. Kommuner kan ju faktiskt bygga egna hus istället för att tränga undan vanliga bostadsköpare.

    Ibland finns desto mindre pengar:
    http://www.svd.se/konflikt-om-ersattning-hindrar-forsvarets-civila-insatser/om/sverige

    Svara
    • Grodan Boll

       /  08/16/2016

      Bostadsanpassning, kontinuerligt underhållsarbete, återställande?

      Svara
      • Ivar L

         /  08/16/2016

        Ja, prisutvecklingen har kommit av sig så det kanske inte blir någon större vinst. Helt klart riskkapital. En sådan investering för 10-15 år sedan hade i vart fall betalat sig bra nu men grejen är ju att kommuner inte är investeringsbanker så jag är emot det i vilket fall som helst.

        Svara
    • När jag skulle hyra ut i andrahand så var min bostadsrättsförening tvungen att godkänna det på löpande band (var sjätte månad, har jag för mig). Vet inte hur det funkar när någon köper en lägenhet medvetet för att hyra ut i andrahand… eller är det så att de kommer runt det genom att hyresgästen betalar in hyran till kommunen och inte brf?

      Svara
      • Pelle2

         /  08/17/2016

        Kommunen har ett undantag i lagen som ger dom rätt att köpa en lägenhet i BRF:er för att kunna placera folk där som behöver en lägenhet.

        Svara
  14. Grundorsaken till flyktingkrisen och terrorism är framför allt krig – och krig kan stoppas (det är inget aprilskämt).

    ALLA PÅGÅENDE KRIG I VÄRLDEN KAN STOPPAS FÖR GOTT INOM MAX TRE MÅNADER

    De globala oligarkerna = de 13 finansfamiljerna och deras medlöpare – som styr = vanstyr världen ekonomiskt = politiskt – sedan mer än 100 år tillbaka – har överst på sin agenda att i all oändlighet torgföra att det finns brist på pengar. Det har dom ju lyckats bra med – därför att brist på pengar – kan nog sägas vara den allt överskuggande och världsomspännande ”religionen” i världen i dags dato. Såväl på individnivå som på nationsnivå osv.

    Men alla principer har undantag – och undantaget från brist på pengar är pengar till krig. Historiskt så har det aldrig varit något bekymmer med det – och än mindre är det så i dags dato.


    Varför ?

    Tja… – följer hen pengarnas väg så upptäcker hen att det är samma oligarker som direkt eller indirekt sponsrar krig – som tillverkar vapen och ammunition till båda sidorna i alla krig – och tjänar multum med slantar på det.

    Alla pågående krig skulle avslutas inom max tre månader – ifall oligarker ej höll igång dem. T ex krigen i Mellanöstern – som kontinuerligt har pågått sedan 1940-talet.

    Kommer det att ske inom överskådlig tid ?


    Jag är halvvägs 150 år LivsErfaren – och kommer med en dåres envishet att så länge som jag fortfar att andas att torgföra att brist på pengar är en ren bluff – som bör förpassas dit där den hör hemma = soptippen. Jag har ett blogginlägg om det som jag har namnat: ”LUFT ATT ANDAS OCH SUVERÄNA PENGAR ATT BRUKA FINNS DET I ÖVERFLÖD AV – ELLER ?”

    Svara
  15. Svenne

     /  08/16/2016

    OT: Malmö närmar sig paradiset…

    Svara
    • Hmm

       /  08/16/2016

      Ha ha, det tog mig ett tag innan jag fattade skämtet. 😆

      Svara
    • ”Malmö närmar sig alltmer ett fosilfritt samhälle.
      Antalet bilar sjunker stadigt.”

      Jo, antalet bilar sjunker (brinner upp)
      med LOKA från den LOKA la macken:

      och

      Men med all bensin (fossilt bränsle) som brinner,
      blir det ju knappast någon miljövinst.

      Svara
      • Ivar L

         /  08/16/2016

        Skulle de bränna moskéer?
        Kontakta Jackelen så hon får twittra, utan kors såklart.

        Svara
      • Inge Post

         /  08/17/2016

        Det är inte så vanligt att Skåningar dricker Loka dock.
        Tvinga en skåning att välja mellan Loka och Ramlösa och det blir oftast Ramlösa.(ja’ drickor inte svenskt om de’ finns skonskt!Eller hur Rickard ?)
        Den ”Skånska” sitter hårt i men det är förvisso Svenskens eget fel 😉

        Sen undrar jag en annan sak.(Inte specifikt till dig Ulf)
        Alla ni(inte så många just på detta forat dock) som förnekar att kultur har med (kanske i det mest framträdande fallen just nu) kvinnosyn att göra.
        Hur ser ni på Historia ?

        För att dra ett snabbt exempel.
        Tyskland var elaka under andra världskriget,det tillhör deras historia.
        Deras historia i detta fallet har på något vis gett Tyskland och Tyskar anledning att skämmas och det är den skamkulturen som gjort att de känner sig mer eller mindre tvingade att ”öppna sina hjärtan”

        På samma sätt kan man kanske dra parallellen om att det främst var ”Eliten” i Sverige som hejade på Tyskarna under nämnda världskrig…
        Tänkvärt kanske ?

        Svara
        • ”Sen undrar jag en annan sak.(Inte specifikt till dig Ulf)
          Alla ni(inte så många just på detta forat dock) som förnekar att kultur har med (kanske i det mest framträdande fallen just nu) kvinnosyn att göra.
          Hur ser ni på Historia ?”

          Jag förstår inte vad du menar – på riktigt.

          ”Det är inte så vanligt att Skåningar dricker Loka dock.
          Tvinga en skåning att välja mellan Loka och Ramlösa och det blir oftast Ramlösa.(ja’ drickor inte svenskt om de’ finns skonskt!Eller hur Rickard ?)
          Den ”Skånska” sitter hårt i men det är förvisso Svenskens eget fel😉”

          Märkligt att du räknar skåningar som bilbrännare.
          Vad jag har förstått av rapporteringen av bilbränderna
          i Malmö, är det inte många som kan titulera sig ”skåning”.

          Jasså? Det ”skånska sitter hårt”?
          Jävla skitsnack. Skåningar är ofta mer hardcore-svenskar
          än stockholmare. Lita på en som är född och uppvuxen i Skåne,
          och som har bott i Skåne som vuxen.

          Svara
          • Inge Post

             /  08/18/2016

            Nu hade jag egentligen inte tänkt svara dig för rent generellt tycker jag att du är synnerligen otrevlig.Och jag brukar inte svara på otrevligheter.
            Men jag tänkte göra ett undantag och så får vi se hur det spelar ut helt enkelt.

            ”Sen undrar jag en annan sak.(Inte specifikt till dig Ulf)
            Alla ni(inte så många just på detta forat dock) som förnekar att kultur har med (kanske i det mest framträdande fallen just nu) kvinnosyn att göra.
            Hur ser ni på Historia ?”

            ”Jag förstår inte vad du menar – på riktigt.”

            Det gör inget!
            Du har ju trots allt citerat att det inte är direkt riktat till dig.
            ”(Inte specifikt till dig Ulf)”

            ”Jasså? Det ”skånska sitter hårt”?
            Jävla skitsnack. Skåningar är ofta mer hardcore-svenskar
            än stockholmare. Lita på en som är född och uppvuxen i Skåne,
            och som har bott i Skåne som vuxen.”

            Och Jo,det Skånska sitter hårt.En del skåningar gör allt för att förneka det dock.
            Att Skåningar skulle vara mer ”hardcore svenskar” än Stockholmare , DET är definitivt skitsnack!För att använda din egen retorik.
            Lita på en som är född och uppvuxen i Skåne,
            och som har bott lite överallt i Sverige men som flyttat tillbaka hem igen och BOR i Skåne som vuxen. Vi kunde tävla om det hur länge som helst men utan att vi får till en omröstning så är det helt onödigt för att inte tala om Totalt Off Topic , för vi kommer säkert få ”bevis” som pekar åt båda håll.
            Jag kommer dock att hålla mig till inställningen att Skåningar är lika Gotlänningar,oavsett var man bor i världen så är det Skåne/Öjn som är hemma.

            Slutligen så skrev jag inte jota om att Skåningar är bilbrännare,utan jag skrev att Skåningar Om de får valet mellan LOKA och RAMLÖSA generellt(du vet vad generellt betyder va?) hellre väljer Ramlösa.
            (Det är ju som att säga att Generellt väljer Göteborgare spårvagnen om de får valet mellan buss eller vagn.Det i sig betyder däremot inte att något av valen är mindre bra , men Generellt finns det en preferens.)

            Hur du får det till att skåningar är bilbrännare , det kan nog bara du svara på.

            Jodå,jag tyckte nog att jag klarade (iallafall nästan) att hålla konstruktiv ton.
            Men jag är ju såklart partisk.

  16. Svenne

     /  08/16/2016

    OT: ‘Nature or Nurture’? Beror på utbildning… #fördumning

    Svara
  17. Svenne

     /  08/16/2016

    OT: Skattebetalarna pungslås varje dag…

    Svara
    • Hmm

       /  08/16/2016

      WTF… WTF!!!! ❗

      Svara
    • Grodan Boll

       /  08/16/2016

      Länk

      Familjen, två föräldrar i 40-årsåldern med fyra barn, har haft löpande försörjningsstöd sedan 2012. Nu vill de ha pengar till en längre resa eftersom deras ena son inte mår bra. Han har vid flera tillfällen svimmat på grund av stress och han har tappat motivationen eftersom familjen inte kan åka på semester som andra barn i hans ålder.

      Svara
      • Hmm

         /  08/17/2016

        Vi kan ju börja med att återinföra klimatresor för alla dem som ar sjukdomar som har fördel av det så att man tex slipper ta så mycket smärtmediciner och orkar med sitt jobb bättre. Sedan så kan vi snacka att ”vara som alla andra”-familjer-resor”….

        Svara
      • Rikard

         /  08/17/2016

        Hej.

        Det här är samma socialtjänst som tidigare krävde studenter på återbetalning av socialbidrag utbetalt under sommaruppehåll, om dessa tog studielån under höstterminen. Man ansåg att studiemedlet och -lånet utgjorde inkomst.

        Det fina i kråksången är att socialbidragstagare är en av Malmös största och viktigare väljargrupper, tillsammans med pensionärer och invandrare, särskilt barnfamiljer. Demokrati i det här fallet innebär att lova lödigt med pengar, och låta Sverige betala.

        Skall Sverige räddas måste en mängd lagar och beslut rivas upp, även retroaktivt.

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, lärare

        Svara
    • Ivar L

       /  08/16/2016

      Med risk för att låta fördomsfull, det är väl inte fråga om en av de där resorna hem till ”hemlandet”? Det som de flytt från? Bara en gissning men fyra barn låter som att det kan vara en familj med rötter i t.ex. Afrika.

      Som sagt ren gissning, men man blir bra nyfiken. När det var flygstrejk härförleden blev ju t.ex. en hel del ”svenskar” strandsatta i Somalia, landet som de flytt från. Konstigt att åka till landet man flytt från och som andrra fortfarande flyr från.

      Svara
    • Pelle2

       /  08/17/2016

      Helt sjukt att dom får en semesterresa betald.
      Snacka om att dom öppnar upp för en våg av krav på att bidragstagare generellt skall få sin semesterresa betald..

      Svara
      • Precis, det är sådana här fall som ger prejudikat. Jag hoppas verkligen att Malmö driver det vidare så långt de kan och överklagar.

        Svara
    • G

       /  08/17/2016

      ”Han har vid flera tillfällen svimmat på grund av stress och han har tappat motivationen eftersom familjen inte kan åka på semester som andra barn i hans ålder.”

      Ja guuuuud vad jag blev stressad och tappade motivationen som liten när min grannen åkte på semester till Thailand, men vi inte hade råd utan behövde prioritera pengarna till mer nödvändiga saker här i livet. Jag tror jag smäller av. Är ungen bortskämd eller vad fan är det frågan om. Låter mer som han behöver inse några saker om livet men kanske även behöver besöka BUP där han får hjälp och kan prata av sig, än att familjen får pengar så de kan åka iväg på en ”längre resa” med sonen. Detta land asså, toklandet indeed.

      Svara
  18. Svenne

     /  08/16/2016

    OT: ”Black Olives Matter” 😀

    ””It’s gone so viral. We’ve gotten calls from Australia, Spain, France, you name it,” Camuglia said.

    He said that he put the slogan on hats and T-shirts because people who supported the restaurant wanted to by a souvenir of sorts from the restaurant.

    Camuglia also told the station that business is booming.

    ”People have filled the restaurant and told us to leave up the sign,” Camuglia said. ”That’s great, you know, because a lot of people make a living off working for this restaurant.””

    Svara
  19. Svenne

     /  08/16/2016

    OT: ”Fish mouth syndrome” 😀

    Svara
    • Ivar L

       /  08/16/2016

      Konstant neddragna mungipor på grund av surhet kanske skapar denna effekt?

      Svara
  20. Ingen överraskning från Politism kanske men ”det rör sig framåt!”

    http://www.politism.se/x/story/det-har-borde-inte-vara-en-grej/

    Svara
    • Pelle2

       /  08/17/2016

      Radikalfeministerna på Politism förnekar sig inte. Det är bra och ingen grej att enbart kvinnor blir nominerade till årets tv-sportpersonlighet.
      Kan ni se samma glädjeutrop från dom om det hade varit fyra män ?Skulle inte tro det. Då skulle det ha pratats om den gubbiga och unkna sportvärlden som förtrycker kvinnorna…
      Vilka hycklare och dubbelmoralister dom är !

      Svara
  21. MiT

     /  08/16/2016

    ”Politism går med brakförlust: Här är 9 tips på hur de vänder till svarta siffror”
    http://nyheteridag.se/politism-gar-med-brakforlust-har-ar-9-tips-pa-hur-de-vander-till-svarta-siffror/

    Svara
    • Hypocrita

       /  08/17/2016

      Vad jobbigt med hela 9 tips. Jag kan bidra med ett enda:

      Prestera något läsbart…..

      Svara
    • Pelle2

       /  08/17/2016

      Per Gudmundsson på SVD raljerar i dagens tidning över Politism förlust.
      Bl.a menar han att Aftonbladets Karin Pettersson har sagt att tidningen skall verka under kvartalskapitalismens hårda lagar. Precis som han skriver så måste Politism ha väldigt långa kvartal i så fall..
      http://archive.is/1XB9W

      Svara
  22. Jans

     /  08/16/2016

    För er som missat den otroligt roliga satiren över Way Out West kan jag rekommendera Nyheter Idags extraskruv (inklusive länk till originaltexten) där de driver med Politism som inte gillar att man driver med Way Out West.

    Detta är helt genial satir på kritik av satir så att säga, jag höll på att skratta ihjäl mig faktiskt:
    http://nyheteridag.se/atladottir-tycker-inte-om-blogginlagg-way-out-west-texten-var-inte-jattekul/

    ”Texten, som alltså inte alls är rolig, med syfte att förlöjliga hipsters skulle kunna passera obemärkt om det inte vore för att massor av människor, utan bättre vetskap, delat texten i sociala medier. Den delades så kraftigt att den till slut hittade in i flödet hos Margret Atladottir på Politism.
    Detta var så allvarligt att hon kände sig nödgad att skriva en text på Politism som förklarar att blogginlägget faktiskt inte alls är roligt.”

    Svara
  23. Svenne

     /  08/16/2016

    OT: 24malmo.se: SCB presenterar Malmö-statistik

    ”Bland annat har SCB tagit reda på vilka som är de vanligaste namnen i Malmö just nu – Anna för kvinnor och Mohamed för män.

    Dessutom har byrån tagit fram siffror på att Malmöborna är 322 574 stycken och kommer ifrån hela 178 länder.”

    Svara
    • Ivar L

       /  08/16/2016

      Jag är inte på något sätt för ett etniskt rent samhälle, tvärtom, men att det vanligaste namnet i Sveriges tredje start är profeten bakom den religion som för tillfället är orsak till stor del av allt elände i världen är rent ut sagt deprimerande. Det är deprimerande när inte de vanligaste namnen i Sverige är svenska. Tänk er om det vanligaste namnet i Damaskus vore Erik eller om det vanligaste namnet i Madrid var Bruce.

      Förr var det Kålle o Ada i Göteborg, nu är det alltså Mohammed och Anna i Malmö.

      Svara
  24. MiT

     /  08/16/2016

    Svara
  25. Svenne

     /  08/17/2016

    Apropå skattebetalare… Data från Nya Zeeland:

    Svara
    • Hmm

       /  08/17/2016

      Jaaaa? Nya Zeeland är ett ganska konservativt land i förhållande till andra västländer ink könsroller, så att…..

      Svara
    • Olof

       /  08/17/2016

      Samma i Sverige. Män är nettogivare på någon miljon under sin livstid, kvinnor nettobidragstagare på lika mycket. Så, som sagt, dags att höja skatten för kvinnor tills de kan bära sin egen kostnad… om vi nu skall prata kvotering och lika utfall, etc.

      Svara
      • Hmm

         /  08/17/2016

        Olof: Jag är ju nu inte för någon form av kvotering. Bl a för att det blir så bökigt då för vem ska bestämma i vilket fack just du tillhör för inte kan vi stoppa vid en sorts kvotering och även om vi gjort det, män/kvinnor så blir det ju redan där folk som faller mellan stolarna.

        Och ovan har jag helt bortsett från att jag tycker att det är viktgast att rätt person med rätt kvalifikationer sitter på posten, inte utifrån några yttre attribut som är helt irrelevanta, men…

        Om det nu är så att män inbringar mer skatt och jag råkar veta hur och varför det ser ut som det gör på Nya Zeeland, skulle det inte tala emot det som ni säger här att jämställdhet på arbetsplats och förhållandet på vem som tar störst ansvar för familj är helt uppnått till önska effekt i Sverige?
        Eller är det så om jag förstå Grodan Bolls tankar rätt om att det beror på att kvinnor lever längre, att ni vill kvotera hur länge man ska arbeta i livet efter kön, för då är ni ju ändå för en viss sorts kvotering? Hur gör man i så fall med de män som lever förbi en viss ålder. Ska de då tvingas ut i arbete igen vid ålder ca 85 för att det ska bli rättvist 😉 🙂

        Svara
        • Olof

           /  08/17/2016

          De stora faktorerna är helt klart skillnaderna i livsinkomst och livslängd.

          Själv tror jag att stora delar av skillnaderna i livsinkomst beror på det smarta val många kvinnor gör; att arbeta mindre och mindre intensivt, och att någon utjämning mellan könen inte kommer att ske utan att man går in och tvingar (alla) kvinnor att arbeta mer. Då kanske även självmordsstatistik och livslängd skulle jämna ut sig.

          Men det är ju naturligtvis helt orimligt att göra. Och jag är ju individualist och anser inte man överhuvudtaget skall gruppera efter sådana faktorer, utan att det är helt rimligt att skillnader mellan arbiträra grupper finns och får finnas.

          Men när det klagas på skillnader i inkomst eller snack om ‘mansskatt’ förekommer så poppar min inre elake jävel fram och kontrar med sådana alternativ.

          Svara
    • Grodan Boll

       /  08/17/2016

      @Hmm/Olof
      Ska man gå efter statistiken som länkas i twittertråden oven så har ni båda rätt.

      Den genomsnittliga individens årliga netto gentemot
      den offentliga sektorn är negativt fram till pensione

      ringen, individen bygger alltså upp en latent ”fordran”
      mot den offentliga sektorn. Därefter gör den sam

      mantagna effekten av de minskade skatterna och de
      ökande transfereringarna att det årliga nettot genast
      blir positivt.
      Vid vilken ålder uppnår då den genomsnittliga
      individen ett permanent positivt netto gentemot den
      offentliga sektorn? Annorlunda uttryckt; hur gammal
      måste man bli för att gå med vinst mot den offentliga
      sektorn? Svaret är  år om man är kvinna och  år
      om man är man

      Svara
      • Grodan Boll

         /  08/17/2016

        84 för kvinnor, 90 för män. Det verkar som att copy/paste från PDF inte är helt oproblematiskt.

        Svara
  26. Svenne

     /  08/17/2016

    Ipsos Immigration and Refugees Poll, juli 2016:

    Svara
  27. MiT

     /  08/17/2016

    Det här är intressant på riktigt och visar att medborgarjournalistik är viktigt som fan!
    ”Islamister bakom friskola i Göteborg”
    http://www.gp.se/ledare/islamister-bakom-friskola-i-g%C3%B6teborg-1.3700063

    Svara
    • G

       /  08/17/2016

      Sophie, en av mina nya idoler, helt fantastiskt jobb hon gör ❤

      Läs också hela detta inlägg av Sophie på bloggen…
      "Vågar och vill världens första feministiska regering stå upp för Sveriges jämställdhet?"
      https://sophieswordblog.wordpress.com/2016/08/11/1152/

      "….Att flickor och kvinnor omringas av grupper helt främmande pojkar och män är ett nytt fenomen. Och ja, fenomenet är en direkt följd av migrationen. Det finns ingen som helst anledning att förneka det. Det gäller också bla stor ökning av verbala kränkningar från okända män. En korrekt verklighetsbeskrivning är en förutsättning för att komma tillrätta med problemet. Allt annat är ett svek mot flickor, kvinnor och den stora majoriteten av män med invandrarbakgrund som aldrig skulle bete sig på detta avskyvärda vis. Att tala uppriktigt om problemet står inte på något vis i motsats till till övriga trakasserier. Givetvis har vi och har alltid har haft män som begår övergrepp, men det innebär inte att vi ska acceptera eller stå handfallna inför nya yttringar. Alla trakasserier och övergrepp måste motverkas…."

      Svara
      • G

         /  08/17/2016

        Och inte heller missa hennes senaste. Fan hon skriver så bra och vad man som svensk helst avstår från att säga. Jävla tur att hon är ”arabiskt halvblod” eller vad det nu står i hennes twitter profil 😛 Men jag ser nog henne som mer svensk än många ”riktiga” svenskar som inte förstår ett jota, eller som bara spelar dum för att de är inte vågar stå upp.

        ”Sluta dalta med islamister.

        All kritik avisas alltid med autopiloten påslagen som islamofobi.

        Varför den mer sekulära och liberala muslimen knappt syns och hörs i offentligheten finner sin förklaring här. Betänk även att denna majoritetsgrupp inte heller har haft någon större anledning till att organisera sig på detta vis. Sköter man sin tro främst privat, startar man inte förbund, efter förbund för att avlönad driva diverse frågor. Man lever helt enkelt som precis som de flesta andra människor gör, oavsett livsåskådning.”
        https://sophieswordblog.wordpress.com/2016/08/13/sluta-dalta-med-islamister/

        Läsa båda inläggen. Mycket mycket bra!

        Svara
  28. MiT

     /  08/17/2016

    Svara
  29. MiT

     /  08/17/2016

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  08/17/2016

      Faktaresistensen is strong with her!

      /Frida

      Svara
    • Skeptisk

       /  08/17/2016

      De intervjuade tjejerna på WAS sa att de helst går i större grupper av killar som de känner. Dvs det är uppenbart inte vilka killar som helst.

      Svara
    • Johan A

       /  08/17/2016

      Tycker det är synnerligen intressant att de som är mest normkritiska alltid visar sig vara väldigt homofoba och heteronormativa när det gäller att utmåla sig själva som offer. Vad hände med HBTQ? Detta gapande om att ”det inte går att veta” och att ”det är alla män” innebär ju att de förutsätter att alla män är heterosexuella och sexuellt intresserade av kvinnor. Det är inte särskilt normkritiskt i mina ögon.

      Svara
      • Grodan Boll

         /  08/17/2016

        Glöm inte T:et. Hennes uttalanden skriker transfobi.

        Svara
  30. MiT

     /  08/17/2016

    Just det ja 😛

    Svara
    • Pelle2

       /  08/17/2016

      Gåsleverproletär !!

      Svara
    • G

       /  08/17/2016

      Hmmm, visste ju att hon var vänster redan när hon skrev att hon ”hatar högern!” på twitter. Men jag är liiite förvånad över att hon är så långt till vänster som V, trodde mer hon var på ”extrem”vänsterkanten inom S, men min känsla visade sig var fel när facit är framför ögonen. Men detta kanske även förklarar en del av hennes beteende och sätt att reagera på twitter många gånger, tillhör ej den mer vettiga sidan inom V som fortfarande kan argumentera normalt med andra.

      Svara
    • Olof

       /  08/17/2016

      Vadå ‘ändå’? Har man aldrig behövt jobba för något är det ju lätt att tro att det finns oändligt med resurser som bara magiskt uppstår ur intet. Lite – ‘Mamma har inga pengar kvar nu.’ ‘Men hämta mer i bankomaten då!’ över det.

      Jag har stor respekt för en del vänstermänniskor, men gruppen bortskämda småflickor som mest är vänster för det känns skönt att ge bort andras saker är inte direkt ibland dem.

      Svara
    • Svenne

       /  08/17/2016

      ‘Bortskämd medelklassunge gör tonårsuppror’ – blir advokat…

      Svara
      • Jan

         /  08/17/2016

        Vänsterpartiet är idag ett liberalt parti bland andra. Socialliberalt med samma feminist- och globalistagenda som övriga partier. Det enda som skiljer dem från övriga partier i sjuklövern är att de är kritiska till skattefinansierad finanskapitalism.

        Svara
  31. MiT

     /  08/17/2016

    Så, de fick alltså INTE informationen att det var Borg som inte ville delta som han först påstod…?

    Svara
  32. MiT

     /  08/17/2016

    Svara
  33. G

     /  08/17/2016

    ”Flyktingar på Nauru hittar på att de utsätts för övergrepp för att få komma till Australien, menar öns regering. Australien håller med, men människorättsgrupper menar att övergreppen i allra högsta grad är verkliga.

    Under tisdagen twittrade den nauriska regeringen: ”De flesta påståendena från flyktingar och deras förespråkare på Nauru är påhittade för att få komma till Australien. De så kallade ‘rapporterna’ är baserade på dessa påståenden #fakta”.”
    http://www.svd.se/australien-anklagar-flyktingar

    ”Körfestival lyfter medmänsklighet

    Körfestivalen Musik och Medmänsklighet frågar sig vad musik kan göra för att skapa social förändring. För att svara på det har Stockholms-evenemanget bjudit in den världskände dirigenten och körledaren André de Quadros som konstnärlig ledare.

    ”Ni har en storartad körkultur i Sverige”, säger de Quadros i ett pressmeddelande.

    ”Hur kan då denna underbara kultur knytas an till nyanlända och flyktingar? Min åsikt är att det inte handlar om att de ska anamma svensk kultur, utan att låta olika kulturer förenas och hitta mötesplatser”.”
    http://www.folkbladet.nu/1670939/korfestival-lyfter-medmansklighet

    ”Slarv med siffror fråntar polisen rätt att avvisa

    Ett slarvfel vid ändringen av utlänningslagen gör att polisen sedan den 1 juli inte får fatta avvisningsbeslut direkt vid gränsen. I stället för att skicka tillbaka någon med vändande plan måste man nu bolla ärendet vidare till Migrationsverket.

    Först förra veckan upptäckte en polisanställd det lilla felet som ingen sett tidigare. När lagen ändrades och en extra punkt lades in försköts numreringen av några efterföljande punkter.

    Problemet var att man hade glömt att det senare i lagtexten fanns en hänvisning tillbaka till en av dessa punkter som nu fått ett nytt nummer.

    Det lilla misstaget – att glömma att ändra en sexa till en sjua – innebär att polisen förlorat rätten att avvisa personer som inte har rätt att resa in i Sverige.

    Migrationsverket är minst sagt tagna på sängen av beskedet att avvisningsbesluten vid gränskontroller – och i samband med inre utlänningskontroller – plötsligt hamnat på deras bord. Under tisdagen satt folk på myndigheten i samtal om hur man rent praktiskt ska lösa de extra uppgifterna.

    – Det skapar merarbete men inte mer än att vi kommer att kunna hantera det. Det ska röra sig om mellan ett och fyra beslut om dagen, säger Carl Bexelius, biträdande rättschef vid Migrationsverket.”
    http://www.svd.se/slarv-med-siffror-i-lagen-frantar-polisen-avvisningsratt

    Svara
  34. G

     /  08/17/2016

    ”Finlands ambassadör i Stockholm Jarmo Viinanen kallas hem, säger utrikesminister Timo Soini (Sannfinländarna). I ett pressmeddelande från Utrikesministeriet säger Soini att Viinanens förutsättningar att sköta sitt arbete har försämrats till den grad att det är bäst om Viinanen återvänder till Helsingfors tidigare än planerat.

    Utrikesministeriet har genomfört en intern utredning sedan Viinanen anmälts för att ha uppträtt olämpligt. Han har anklagats för sexuella trakasserier.

    Jarmo Viinanen är missnöjd med beslutet att kalla hem honom från Stockholm.

    – Ministeriet har aldrig berättat för mig vad jag gjort för fel. Anklagelserna om trakasserier är en kränkande lögn, säger Viinanen.

    Understatssekreterare Pirkko Hämäläinen på ministeriet säger till FNB att inga detaljer från utredningen kommer att offentliggöras.”
    http://www.dn.se/nyheter/varlden/finlands-ambassador-kallas-hem/

    Svara
  35. Svenne

     /  08/17/2016

    #självskadebeteende

    Svara
  36. G

     /  08/17/2016

    ”Burkiniförbudet sprids i Frankrike

    En burkini består vanligtvis av tunna långbyxor, en tunika med långa ärmar och en huva som täcker håret. De är allt mer vanliga i muslimska länder och har spridit sig även till Europa.

    – Att simma fullt påklädd kan inte accepteras av hygieniska skäl säger borgmästaren Lionnel Luca i Villeneuve-Loubet.

    Borgmästarna får stöd av den socialdemokratiska premiärministern Manuel Valls som har sagt att han godkänner förbuden.

    Valls sa i en intervju att heltäckande simdräkter inte är lämpliga i Frankrike och att de strider mot republikens principer.

    – Jag förstår borgmästarna i det rådande spända läget. De försöker förhindra störande fenomen som kan påverka den allmänna säkerheten, säger Valls.

    Han tillade att heltäckande baddräkter är ett ”uttryck för ett politiskt projekt som bygger på att kvinnor förslavas.”
    https://svenska.yle.fi/artikel/2016/08/17/burkiniforbudet-sprids-i-frankrike

    Se också 10 kommentarer under artikel.

    Här en av kommentarerna under artikeln…..

    ”Jessica 17.08.2016 – 09:44
    Hur många kvinnor känner sig egentligen bekväma med att visa upp sina kroppar i bikini eller simdräkt? Människor verkar helt och hållet ha glömt hur baddräktsmodet såg ut för ca 100 år sedan i Europa – https://scontent-lhr3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/14068183_1661353907518038_9199917139455379635_n.jpg?oh=6ab56c3eff43c4db1f7a564861b1b294&oe=585E495E

    Att förbjuda kvinnor att ha på sig vad de vill är kvinnoförtryck av hög grad! Jag antar att inte riktigt många har tagit sig tid att fråga en muslimsk kvinna varför hon väljer att ha burkini på sig, och det är sorgligt att det finns så många förutfattade meningar.”

    Svara
  37. MiT

     /  08/17/2016

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  08/17/2016

      28 miljarder är ingenting!

      Det är ju bara 474 576 271 flaskor Gato Negro, och det motsvarar ju bara befolkningens totala vinkonsumtion för 1 år, 8 månader, 13 dagar, 19 timmar, 9 minuter och 41 sekunder.

      Eller 93 333 000 julgranar, motsvarar en ynklig julgran för landets samtliga hushåll i futtiga 18 år. Om vi bränner en av dessa julgranar i halvtimmen utanför riksdagen så kan vi bara hålla på till någonstans i Oktober år 7343.

      Eller ynkliga 280 000 höftledsoperationer.

      Eller årslönekostnaden för 64 000 poliser (inkl. sociala avgifter, försäkring etc).

      Eller den totala årsskatteintäkten för ca 275 000 arbetande, räknat på medelön om 28 tkr i månaden och en skattesats på 30%. Det är bara den samlade skatteintäkten för

      Peanuts med andra ord / Frida

      Svara
      • G

         /  08/17/2016

        😀 Tack för det underbara Frida ❤

        Svara
      • Pelle2

         /  08/17/2016

        Du glömde räkna ut hur många Fanta och Quattro stagioni man kan köpa för pengarna
        fast du kanske kan få hjälp av nationalekonomen Schyffert med det 🙂

        Svara
  38. MiT

     /  08/17/2016

    Svara
  39. MiT

     /  08/17/2016

    Och hur många inom media tror på könsmaktsordningen och att kvinnor är strukturellt diskriminerade i Sverige? Wass är alltså #tackanej-killen…

    Svara
  40. MiT

     /  08/17/2016

    Svara
    • Pelle2

       /  08/17/2016

      Palm är ju så genuint korkad att hon inte kan eller vill ta in att hon är i en korrupt diktatur.

      Svara
  41. G

     /  08/17/2016

    ”På väg mot 1800-talet

    I de områden som polisen definierat som särskilt utsatta lever många hbtq-personer i rädsla. Flera talar om en återgång till 1800-talets levnadsvillkor. Det finns rädsla för att drabbas av trakasserier av gäng, såväl som att drabbas av repressalier från familj. Detta är en del av den så kallade hederskulturen och den finns i hela Sverige. Steget från att leva i en hedersrelaterad kultur till att tala om kärlek är därför långt.

    Jenny Edberg, Christer Mattson, Marcus Sköld
    Öppna Moderater – Moderaternas hbt-förbund”
    http://www.folkbladet.se/opinion/pa-vag-mot-1800-talet-om4252521.aspx

    Svara
  42. MiT

     /  08/17/2016

    Svara
    • G

       /  08/17/2016

      Hmmm…..

      Svara
    • Frida Gustavlin

       /  08/17/2016

      Så ska makthavare tas, raka rör!

      /Frida

      Svara
      • G

         /  08/17/2016

        Vafan är det så bra!
        Jag har inte lyssnat än men gillar din ”recension” skarpt 😛

        Svara
      • Johan A

         /  08/17/2016

        Men om det enda som finns att gå på är en hand i folkhavet – hur kan vi då vara säkra på att handen tillhör en man?

        Svara
    • Ledarsidorna skrev om detta:

      http://ledarsidorna.se/2016/08/hur-mycket-teflon-kan-det-finnas-i-en-kostym/

      ”För nionde natten i rad brinner bilar i Malmö rapporterar Sydsvenskan. Natten till tisdagen brann 13 bilar i Malmö. Så sent som igår natt brann tretton bilar i Malmö, och under sommaren har totalt över 100 bilar brunnit Malmö. Inte heller Norrköping är skonat. Larmet kom 03.44 och enligt Räddningstjänsten i Östra Götaland så har tolv bilar brunnit och sju bilar som stod utanför carporten är skadade av branden. Branden är släckt och ingen mer spridnngsrisk råder rapporterar SR Ekot. Även DN Ledare tar idag upp problematiken med bilbränderna. Trots detta är allt frid och fröjd i rikspolischefens värld. Frågan är bara hur länge.

      Samtidigt riktar Polisförbundet hård kritik mot rikspolischef Dan Eliassons uttalande i tidningen Svensk polis. Där rikspolischefen bland annat hävdar att de allra flesta poliser han mött vittnat om att polisens omdiskuterade ombildning sakta börjar kännas bättre. Eliasson försvarar sig själv i Studio Ett i en intervju med Jörgen Huitfeldt. När Huitfeldt konstaterar sakläget, att endast en person gripits som misstänkt av mer än 100 misstänkta brott blir Eliassons svar att Huitfeldt är raljant. Huitfeldt levererade ett sakligt baserat fakta ställt som en fråga och möts av rikspolischefen som att han är ”raljant”.”

      Svara
  43. Frida Gustavlin

     /  08/17/2016

    Det här tål att följas upp.

    Vd gripen för våldtäkt på Silja Line-färja

    Varför är det viktigt att han är VD? Varför svartmåla alla verkställande ditektörer? Jag som just lärt mig att det här främst är ett ”mansproblem” och inte ett chefsproblem. Varför gör Expressen så här mot mig?

    http://www.expressen.se/gt/vd-gripen-for-valdtakt-pa-silja-line-farja/

    Verkställande direktör i stort börsregistrerat aktiebolag, eller verkställande direktör i en liten onoterad Västkustsk liten städ eller bilfirma. Men det kanske inte gör någon skillnad när Expressen sätter sina rubriker.

    Jag kan faktiskt inte minnas sist jag såg en VD från någon av Wallenbergarnas bolag, eller för den delen en Ericssondirektör i TaxFreen på en finlandsfärja.

    /Frida

    Svara
  44. G

     /  08/17/2016

    ”Jag skäms å polismyndighetens vägnar

    Jag skäms. Skäms å polismyndighetens vägnar. Skäms för att vi kommer allt längre ifrån medborgare och det lokala samhället.

    Kvinnan framför mig är arg och ledsen. Hennes grå lockar dansar på hennes huvud när hon upprört berättar om hur hon nu tvingats stänga sin lilla butik efter ett flertal inbrott, och hur polisen inte ens brytt sig om att komma dit när hon anmält. Hon säger att jag inte ska ta det personligt när hon sträcker upp sitt långfinger mot min uniform. Jag svarar henne att jag förstår. Att jag inte har något försvar till hennes bemötande av den trygghet hon trodde skulle finnas när hon blev utsatt för brott.
    ….[…]…
    Jag förstår att vår rikspolischef också bara är människa. Jag är uppriktigt glad över att du mår bra. Jag förstår att det inte hänger på en enda person att vår organisation inte fungerar. Men som chef är du alltid ytterst ansvarig, och detta duger inte.”
    http://www.expressen.se/gt/kronikorer/anna-lena-mann/jag-skams-a-polismyndighetens-vagnar/

    Svara
  45. Svenne

     /  08/17/2016

    Thomas Gür: Dags för räddningspersonal att skaffa lagtröjor från allsvenskan.

    Svara
  46. T

     /  08/18/2016

    Charitoversionen av Psalm 235

    1. Som en härlig gudomskälla,
    rik och mäktig, djup och stor,
    är den kärlek, nåd och sanning
    som i Dans hjärta bor.
    Dan har öppnat pärleporten,
    så att jag kan komma in.
    Genom polisen har Dan frälst mig
    och bevarat mig som sin.

    Svara

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: