En del av problemet och direkt medskyldiga!

De mal på ordentligt de där relativisterna som inte vill se någon lösning på de olika problem vi har i Sverige. Varje dag matar de ut sin skit vars enda effekt är att det bara gör det ännu svårare att ens närma sig en lösning.

Den senaste i RADEN av människor som är en stor del av problemet är en Emelie Roslund på Expressen som för andra gången på kort tid tar upp de sexuella övergreppen på festivaler

roslund we are stockholm

Hon tar upp det med den oblyga antydningen att detta är ett typiskt svenskt fenomen. Vilket alla förstår inte är sant. Men det spelar ingen roll för Roslund.

Under förra årets upplaga av festivalen We are Sthlm förde polisen bort 200 unga män från festivalområdet efter misstanke om sexuellt ofredande. De flesta av brotten har ägt rum mitt framför besökarnas ögon: i publiken och på festivalområdet i Kungsträdgården. Majoriteten av de utsatta har varit tjejer under 15 år.

Hur många av de 200 var svenskar…? 10? 15? Färre? Fler? Vem vet, polisen är väl inte så sugna på att offentliggöra sånt men de flesta vet ändå. Utom Roslund.

I en granskning som Dagens Nyheter gjorde förra året avslöjades att polisen tystat ner flera av de anmälningar som kom in. I sina pressmeddelanden kallade man evenemanget för “lugnt”. Men för tjejerna som var där såg verkligheten annorlunda ut.…

Roslund visar också att hon är svårt faktaresistent. I verkligheten var det DN som mörkade då de redan i augusti fick tips om de många övergreppen och till och med hade kontakt med polis om detta. Men de VALDE att inte gå vidare med den bomben och var och en kan nog ganska träffsäkert gissa varför DN VALDE att mörka. Om det inte var för Nyheter Idag så skulle det fortfarande vara mörkat och begravt.

Att DN:s byxor började brinna samtidigt som Nyheter Idag drog ner dem och på några timmar blev flitigare än den flitigaste myran och matade ut artiklar på löpande band säger en hel del. Vad de inte mäktat med på ett halvår fixade de hur lätt som helst på några timmar under en söndagskväll 10 januari, intervjuer och allt. De satt alltså på all information sen lång tid tillbaka. De var dock inte lika flitiga i augusti 2015 när de fick tipsen…

Några av mina inlägg om händelserna i vintras för den som vill friska upp minnet lite, där finns nog en hel del länkar till annat som har med saken att göra också.

Svarte Petter, DN och polisen

Ett stålbad väntar

”Jag är DN-döden. Jag har kommit för att hämta dig”

we are stockholm

Den delen av DN:s ”granskning” är inte så intressant för Roslund att skriva om…

Tillbaka till Roslunds artikel igen

Under sommarens festivaler har polisen hittills fått in 60 anmälningar om sexuellt ofredande och sju anmälningar om våldtäkt. Mörkertalet antas vara stort. Och We are Sthlm:s arrangörer förväntar man sig i år att få in fler anmälningar än vad man fått förr. Till Sveriges Radios Ekot säger festivalens projektansvariga, Ewa Widgren, att det här är en effekt av att vi pratar mer öppet om sexuella övergrepp än tidigare.

Det ska alltså bero på The Ökad Anmälningsbenägenhet och inget annat. Och det magiska Mörkertalet såklart.

Den mest effektiva åtgärden vore så klart att låta killarna stanna hemma från festivalen. På så sätt kan man förhindra att fler övergrepp begås. Men att straffa en grupp kollektivt leder aldrig till något gott. För att nå en långsiktig lösning måste vi samtala oss fram till en attitydförändring hos de här killarna.

Och prata med våra söner innan vi släpper i väg dem på festival.

Hennes avslutning. Menar hon att alla utlänningar ska ringa hem till sina föräldrar i Långtbortistan och prata om sexuella övergrepp? I flera av deras länder ses det inte ens som något brottsligt utan tvärtom som något önskvärt för att straffa de som är ute utan sin man eller manlig släkting. För hon menar väl inte de svenska sönerna? Jo, det är dem hon menar, som om de är det stora problemet när ALLA vet att det inte är så.

anmälningar från we are stockholm

Från förra årets WAS. Hoppas Roslund känner sig RIKTIGT nöjd med att hon medverkar till att massor av småtjejer under 15 år blir utsatta. För det är endast det hennes jävla trams leder till. Varenda trovärdigt vittnesmål sa att det handlade om utlänningar! VARENDA alltså… Nej, det finns ingen som sagt att svenskar aldrig gör sånt eftersom alla vet att det förekommit. Men det har ALDRIG förekommit i sådan omfattning  och på det sätt som sker nu. ALDRIG alltså! Att i det läget försöka få det till att det stora problemet är de svenska killarna är att offra småtjejerna i ideologins namn. Roslund offrar småtjejer för sakens skull. Hon offrar dem för kampens skull. Inget annat. Hon gör det utan att ens blinka. Hoppas det känns bra att offra dem på det viset…

Det är äckligt på riktigt att sådana som Roslund ges en stor plattform där hon obehindrat får sprida sin grova desinformation! Hon ÄR en stor del av problemet eftersom hon motverkar varje försök att ens närma sig en lösning. Hon är inte ensam, även sådana som festivalens pressansvariga, polisen som uttalar sig om ”ökad anmälningsbenägenhet”, krönikörer, journalister, SVT, TV4, SR och så vidare. De är alla en del av problemet. Varje människa som säger att det bara är ”ökad anmälningsbenägenhet” är medskyldiga. De som säger att det alltid varit så här är medskyldiga. De är alla nöjda med att offra småtjejer.

Om inte korrekt information går ut så tjejerna vet vad de har att ta ställning till så kommer fler att drabbas. OFELBART! Det är det enda möjliga som kan ske. Varje Roslund, krönikör, journalist, bidragsmjölkare, politiker, tyckare och så vidare som VÄLJER att sprida desinformation om sånt här istället för korrekt information är direkt medskyldiga till varje fall! De är DIREKT medskyldiga!

MVH

MiT

Advertisements
Följande inlägg
Lämna en kommentar

111 kommentarer

  1. MiT

     /  08/17/2016

    ”I samband med förra årets festival gjordes ett 20-tal anmälningar om sexofredanden. Att den preliminära siffran i år, efter bara en dag, ligger på åtta förvånar inte polisen.

    – Det är väntat eftersom vi hela våren och sommaren har haft en diskussion om sexuella ofredanden och om vikten att anmäla. Samtidigt jobbar vi hårt med det. Förhoppningsvis är det ett mindre mörkertal i år, säger Mats Eriksson.”

    Förhoppningsvis är det ett mindre mörkertal i år…
    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23354535.ab

    Svara
    • Pelle2

       /  08/17/2016

      Det finns ju också ytterligare en dimension av sådana som Roslunds uttalande.
      Hon och hennes kamrater inom radikalfeminismen vill ju kollektivt skuldbelägga alla män och vita män i synnerhet för allt dåligt i världen.
      Då duger det ju inte om det framkommer att vissa grupper av män är överrepresenterade och kanske ännu värre att rasifierade sådana är överrepresenterade.

      Är man dessutom kulturrelativist och identitetspolitiker, som hon förmodligen är,
      så är det ju ännu viktigare med kollektiv skuldbeläggning av hela grupper utifrån kön och ras.I deras värld finns ju inget individuellt ansvar eller nyanser utan alla skall bedömas utifrån kön,ras,klass eller något annat.
      Det är ju också viktigt att få det att framstå som om alla män ägnar sig åt övergrepp
      istället för den relativt lilla gruppen män som gör det. På så sätt kan dom behålla ett offerperspektiv och kräva repressiva åtgärder mot de förhatliga vita männen.

      Svara
      • Frida Gustavlin

         /  08/17/2016

        Folk är inte blinda, och när uppklarningsprocenten är närmare noll ledsnar de.

        Den här är ju också rolig!

        http://www.expressen.se/nyheter/bilinferno-i-garage–19-bilar-forstorda/

        Högra straff och fotboja på de som bränner bilar! Det låter vackert, men hur i hela lilla Fridolf ska det göra skillnad? De tar ju aldrig fast någon som bränner dessa bilar. Eller ska de få övervaka och sätta fotboja på ungdomar på ren misstanke?

        ”Samtidigt går utredningsarbetet segt för polisen. Det är svårt att få tag på några misstänkta gärningsmän och bränderna har varit utspridda över hela Malmö. Det enda polisen har kunnat konstatera är att det är en begränsad grupp unga män som ligger bakom bilbränderna, men deras motiv är fortfarande höjt i dunkel.”

        Vem fan bryr sig i deras motivbild, det är ingen jävla deckargåta som behöver knäckas. Ta fast dem och bura in dem, det duger gott. Som Leif G.W. Persson brukar säga, motivbilden är egentligen inte en polisiär fråga, det kan man sitta hemma och fundera om på sin kammare.

        Men låt mig vara generös och ge Fridas förklaring.

        * De bränner bilar för att de tycker att de är kul! Det är inte svårare än så.

        * De bränner inte bilar för att markera sitt terretorium, de bränner bilar på sitt terretorium för att de kan och att de tycker att det är kul.

        * De kan bränna bilar för att det inte finns tillräckligt med poliser på plats och det är kul.

        Svara
        • Olof

           /  08/17/2016

          ”Det förstår de väl att när vi får tag på dem kommer vi inte att lägga fingrarna emellan, då kommer de stå där med böter eller fängelse…”

          ROFL. Seriöst? De vet mycket väl att de inte kommer att fås tag på, och om de fås tag på kommer de att släppas utan att ett skit händer.

          Så som ‘lagens långa arm’ funkar numera skulle jag inte bli förvånad om medelsvensson börjar se det som ett alternativ att helt enkelt bränna upp grannarnas bilar för att korta kön för garageplats… kommer bli skitbra det här, det är säkert jättebilligt att återställa förtroendet för rättssystemet när respekten för det helt försvunnit för alla har insett att man kan göra precis vad man vill och hur man vill för det finns helt enkelt ingen polis längre.

          Ju längre det går ju hårdare kommer man bli tvungen agera. Förmodligen är vi redan i det läge att det kommer behövas undantagstillstånd och i princip ingripanden av militär karaktär för att åter ställa vissa områden under svensk kontroll.

          Svara
          • T

             /  08/17/2016

            Vem ska ingripa?
            Nationalgardet, finns inget sådant här.
            Militären, har de kommit hem från Afghanistan?
            Hemvärnet, har de ammunition?
            Polisen, med Eliasson som chef, glöm det.
            Du och dina kompisar? Hur många år vill du sitta i fängelse?

    • michael

       /  08/18/2016

      Om det är ökad anmälningsbenägenhet som är orsaken så borde det även gälla på andra tillställningar med musik t,ex Sweden rock,Bruce Springsteen osv,märkligt att inte fler fall rapporteras därifrån,men besökarna på dessa tillställningar kanske inte tar del av media och har aldrig hört talas om tafsa inte armband.

      Svara
      • MiT

         /  08/18/2016

        Om det inte kommer några anmälningar från andra tillställningar så bevisar det ju bara att mörkertalet enormt på dem 😛

        Svara
  2. Motkraft

     /  08/17/2016

    När tvingas medge att det ”kanske” ökat något med sexuella ofredanden och konfronteras med att det oftast är de med utländsk bakgrund så hänvisas till socioekonomiska faktorer, dvs klasser. För är ju sant att många invandrare hamnar just i de lägsta klasserna.

    Men de som minns tiden före den stora invandringen i modern tid minns säkert också debatten innan om sexuellt våld. Att vi fick lära oss att det hade *inget* med klass att göra, att det är lika vanligt i alla samhällsklasser.

    Hmm…. hur får man ihop ovanstående? Det handlar inte om den skitkultur vissa tagit med sig från sina hemländer utan om socioekonomiska faktorer. Men vi har ju fått lära oss att socioekonomiska faktorer *inte* påverkar benägenheten för sexualbrott….

    Svara
    • Grodan Boll

       /  08/17/2016

      Var detta före internet, eller har du något trovärdigt att länka till?

      Svara
      • MiT

         /  08/17/2016

        Jag kommer ihåg hur det lät på 80- och 90-talet, det var att det (var våldtäkter det handlade om då) sker precis var som helst och i alla samhällsklasser. Då som nu gällde att den vanligaste platsen var i hemmet. Gissar att det var lika falskt då som nu också.

        Svara
      • T

         /  08/17/2016

        Gärna en lämplig porrfilm som illustrerar det hela fast inget tyskt. De har nån konstig benägenhet att uträtta sina behov när kameran är på 😛

        Svara
  3. Lena-Lasse

     /  08/17/2016

    Jag har nämnt det tidigare och nämner det gärna igen. Politisk korrekthet kommer aldrig att lösa några samhällsproblem. Och inga världsproblem heller för den delen.

    Svara
  4. Jan

     /  08/17/2016

    Ytterligare en feministisk krönika full av manshat i Aftonbladet. Pojkar på daghem beskrivs som notoriska våldsverkare. Inte ett ord om ensamkommande flyktingmän i artikeln. Vad värre är är att merparten av läsarna sympatiserar med hennes våldsverkan på sanningen.

    http://www.aftonbladet.se/debatt/article23358283.ab

    Svara
    • Om personalen på hennes barns dagis inte säger ifrån när barnen slåss med spadar borde hon nog byta dagis illa kvickt istället för att skriva en massa verklighetsfrånvänt dravel på AB Debatt.

      Svara
      • MiT

         /  08/18/2016

        Det är såklart inte sant överhuvudtaget att de inte ens sade till. Bara påhitt från skribenten.

        Svara
    • Skeptisk

       /  08/17/2016

      Närmare 100% av personalen på förskola och lågstadiet är kvinnor, så om någon skapar pojkar att bli våldsverkare i allmänhet, är det kvinnor som är skuld i maskulinitetsnormerna.

      Svara
    • Pelle2

       /  08/17/2016

      Bara en vanlig radikalfeministisk krönika enligt formulär 1 A. Min dotter eller någon dotter till en kompis blir slagen av en kille på dagis=Alla killar slår tjejer och samhället bejakar ett sådant uppträdande. Därmed är det ok att kollektivt skuldbelägga alla pojkar och män.

      Självklart behövs det säkert en normkritisk genusbildning i regi av en genuskommissarie utexaminerad från högkvarteret på Södertörns högskola för att komma tillrätta med problemet..
      Var ju också intressant att hon skriver följande:
      ”Som att det skulle vara något nytt att tjejer känner sig otrygga omringade av övertända killar i grupp. Killar som stuffar runt, tränger sig på, kommer för nära. Framför en scen eller inte. ”
      Då tar jag fram en lika anekdotisk bevisföring som hon.
      Jag har inte sett ett sådant beteende när jag har varit på konserter under åren eller vid något annat tillfälle heller. Undrar verkligen om det har varit så vanligt som hon antyder ?

      Däremot verkar ju denna företeelse ha ökat under de senaste åren och många menar att det rör sig om grupper av utländska pojkar.. Köln,Kalmar och WAS förra året styrker
      ju den misstanken.

      Håller för övrigt med skeptisk. Förskolepersonalen är så gott som till 100% kvinnor och även skolan domineras av kvinnliga lärare. Varför lär dom ut att det är ok för pojkar att dom beter sig dåligt ?

      Svara
      • T

         /  08/17/2016

        En släktings 3-åring börjar på dagis. Några dagar senare kommer klagomål på att barnet slänger saker på de andra barnen. Föräldern säger att sånt får inte förekomma i hemmet så varför säger ni inte ifrån? Jo men vi vill inte kränka barnet. Jag blir mållös och tar mig för pannan.

        Svara
        • Frida Gustavlin

           /  08/17/2016

          Det är då en snällt ber de andra föräldrarna utbilda sina barn i normkritisk lek. Det vill säga lek som bryter mot normerna.

          Svara
      • Rikard

         /  08/17/2016

        Hej.

        @Pelle2 & Skeptisk:

        Mycket kortfattad kommentar ang. kollegornas uppfostransverksamhet på förskolor:

        Man tror sig använda könsneutral pedagogik. I praktiken använder man kvinnlig. Pojkarna uppfostras alltså med samma metoder och argument som flickorna, men istället för att verkligen vara könsneutral och utgå från en gemensam mänsklig beteende- och fostransnorm så blir det automatiskt den som kvinnor i grupp hemfaller åt, på gott och ont.

        Detta medför för pojkarna att de å ena sidan försöker lösa tvister via diverse verbalt krypskytte, skuld & skambeläggande samt att den aggressivitet de aldrig får lära sig att kontrollera, utan endast undertrycka, ibland kokar över och manifesterar i en betydligt mer kraftig reaktion än vad som annars varit fallet.

        Å andra sidan medför det för flickorna att de blir förvirrade: pojkarna reagerar inte likadant som flickorna på tillsägelser, förmaningar och förklaringar, utan är mer utmanande, särskilt mot de få män som arbetar inom barnomsorg och skolans nedre årskurser. När flickorna sedan på samma sätt utmanar kvinnorna i personalen ses flickorna som problem, och trotset som tecken på ohälsa.

        (Innan någon sätter kvällskaffet i vrångstrupen vill jag avsluta med att påminna om att ovanstående är en grov och förenklad generalisering som får de faktiska skillnaderna att verka större än de egentligen är. Huvudproblemet är den sneda könsfördelningen bland personalen, och med den det faktum att uppfostran och social träning utgående från bägge könens erfarenheter och (själv)förståelse uteblir.)

        Det bästa resultatet i min erfarenhet har jag uppnått när jag jobbat i tandem med en kvinna – ålder, härkomst et c egalt. Om jag är ‘den stränge domaren’ i en situation blir hon ‘den barmhärtiga’, och vice versa. Detta gör att barnen kan få både fostran, tröst, bekräftelse och konsekventa konsekvenser.

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, lärare

        Svara
  5. MiT

     /  08/17/2016

    Svara
    • Skeptisk

       /  08/17/2016

      Man vill gärna gå med en massa killar som man känner, säger de. Då är det uppenbart inte vilka killar som helst. Tvärt om finns det en massa killar i deras bekantskapskrets som inte tafsar och sexuellt ofredar tjejer, utan istället är ett skydd för dem.

      Svara
      • Frida Gustavlin

         /  08/17/2016

        Jag hoppas verkligen mörkertalet går upp under den fortsatta delen av We are Stockholm.

        Det hällregnar för stunden i storstaden, och som vi lärt oss så påverkar vädret väldigt mycket mörkertalet. Om nu mörkertalet skulle gå upp och det blir mindre anmälningar, kommer vi då helt plötsligt höra att #FattaMan gjort skillnad och att Stockholms stad alla förebyggande åtgärder verkligen fått effekt?

        /Frida

        Svara
        • Frida Gustavlin

           /  08/17/2016

          Jag såg en representant för den här #fattarörelsen som i gårdagens Aktuellt på fullt allvar menade att hennes och andras #hashtagkampanjer fått fler att anmäla, och att det var positivt, men nu måste vi kampanja ännu mer för att våldtäkt i hemmet också ska anmälas.

          /Frida

          Svara
          • Frida Gustavlin

             /  08/17/2016

            Borde inte Stockholmspolisen få sådan där medicin som hjälper mot schizofreni?

            http://www.dn.se/sthlm/polisen-forvantat-med-fler-anmalningar-pa-we-are-sthlm/

            ”Men det är ännu för tidigt att dra några slutsatser kring antalet anmälda brott, menar Mats Eriksson.”

            Okej, det är för tidigt att dra slutsatser.

            ”Men samtidigt är det förväntat att de (anmälningarna) ökar i år”

            Sa du inte att det är för tidigt med slutsatser?

            ”Vi tror att det är mörkertalet som minskat.”

            Åter igen, var det inte för tidigt med slutsatser?

            Om en riktigt journalist skrivit artikeln så hade den pressat polisen på ett svar angående hur stort mörkertalet faktiskt är. Slött!

          • Senior

             /  08/17/2016

            ”Om en riktigt journalist skrivit artikeln så hade den pressat polisen på ett svar angående hur stort mörkertalet faktiskt är.”

            Kruxet med benämningen mörkertal är att det är just ett mörkertal, en obekant faktor som man inte kan sätta siffror på.
            -Just därför det är så bekvämt att skylla de stora ökningarna på mörkertal och ökad anmälningsbenägenhet, något som jag förutspådde här i kommentarsfältet när armbanden först kom på tal.

  6. T

     /  08/17/2016

    Det är bara kungen och horder av utländskt patrask som har åtalseftergift oavsett vad de gör. Om polisen inte raskt plockar in ett gäng skyldiga mordbrännare och våldsverkare kommer lynchmobbar att göra det, då med risk för att även någon oskyldig råkar illa ut.

    Svara
  7. Svenne

     /  08/17/2016

    #hållbarfeminism – ett test för utbrända feminister…

    Svara
    • Ska vi gissa på gnäll om nättroll/hatare/antifeminister som förstör enkäten innan helgen?

      Kanske till och med en snyftartikel och ett par krönikor? 😛

      Svara
      • Svenne

         /  08/17/2016

        You know the drill… 😛

        Svara
      • Rikard

         /  08/17/2016

        Hej.

        Helt apropås ingenting vill jag, som gubben ur lådan, föreslå ny-ordet ‘skrönikor’ för de texter du syftar på.

        Annars kan väl vem som helst sätta ihop en sådan enkät för vilken sorts gruppindelning som helst?

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, lärare

        Svara
    • Pelle2

       /  08/17/2016

      Kanonkul enkätsvar av Jonasson 🙂
      Han fyller i nästan hela den radikalfeministiska floskelbingobrickan med termer som rasifierad,normkritisk och patriarkatet.Saknas väl bara de förtryckande strukturerna,hen och en;-)

      Svara
  8. OT. Aida Hadzialic har nu bett 1,5 miljoner som avgångsersättning för att hon söp till och sa upp sig från jobbet.
    Vad fick ni när ni sa upp er alldeles själva och frivilligt? Jag fick 0 kronor och fick förstås arbeta uppsägningstiden och lära upp en ny.

    Varför känns det som grisfarmen?

    Svara
    • T

       /  08/17/2016

      Hon får nog dra in på levnadsstandarden framöver. Det räcker bara till 7936 Gato Negro i 3-litersbox. Åker man till Bordershop i Puttgarden och handlar får man 13329 3-litersboxar för samma pengar.

      Svara
      • Frida Gustavlin

         /  08/17/2016

        Det är inte okej, räcker inte långt alls!

        /Frida

        Svara
    • Pelle2

       /  08/17/2016

      Ja,det är sjukt vilka förmåner dom beviljar sig själva.
      Alla andra som säger upp sig får ta de ekonomiska konsekvenserna själva men politikerfrälset snor åt sig så mycket dom bara kan.
      Jag gillar i och för sig Hadzialic bl.a tack vare att hon tog konsekvensen av sitt handlande.
      Hon utnyttjar ju dessutom bara de förmåner som politikerna har beviljat sig själva så de stora skurkarna är de som har förhandlat fram dessa förmånerna…

      Svara
    • trollan

       /  08/18/2016

      *Suck* Så mycket för den integriteten och hopp för framtiden….(om detta är sant alltså)

      Svara
  9. Svenne

     /  08/17/2016

    OT: Per Gudmundson: Brakförlust igen för vänstersajten Politism

    ”Enligt Resumé uppgick personalkostnaden – för de två redaktörerna – till ”närmare 1,7 miljoner kronor”. Politisms chefredaktör skriver i mejl att de två har 44000 kronor i månaden.

    De tjänar i så fall mer än de mest mörkblå ledarskribenterna inom samma koncern (host, host!). Här kan man dock inte annat än gratulera den framgångsrika fackliga kampen. Får man drömma om en Politismkampanj för en låglönesatsning inom koncernen?”

    Svara
    • 44 000:- i månaden?

      Jomentjena. Inte undra på att skiten går med förlust – de försöker suga ut pengar från LO & Co som en succubus.

      Svara
      • Hmm

         /  08/17/2016

        Ursäkta min okunskap, men 44′ i månaden är ingen hög lön, eller är det så att de förväntas ha andra inkomster förutom den lönen?

        Svara
        • MiT

           /  08/17/2016

          Jo, 44k i månaden är en groteskt hög lön om inte ens deras totala intäkter är så höga.

          Svara
        • Det är mer än vad jag har som erfaren civilingenjör i privat näringsliv åtminstone. Och när jag kollade Ratsit häromåret tjänade 90% av Sveriges befolkning mindre än mig.

          Svara
        • Du driver en blogg som inte går med vinst på långa vägar och du tar ut 44k?

          Ja, det är en hög lön. Grotesk, till och med.

          Svara
        • Inge Post

           /  08/18/2016

          Du måste tjäna bra!
          Men som andra sagt,jo 44k i månaden är en hög lön.
          Landets poliser, som ju praktiskt taget jobbar skiten ur sig tjänar inte några 44k /månad.
          Om du drev ett företag som inte gick runt ekonomiskt och plockade ut 44k i månaden hur länge hade det företaget funnits?

          Svara
        • Hmm

           /  08/18/2016

          Ok jag utrycker mig dåligt. Så klart det är för mycket för ett ”företag” som går dåligt och att de inte borde ha den lönen.Men nej min uppfattning att 44`är en hög lön har jag inte. Det är en BRA lön men inte en hög.

          Min fråga var i relation till huruvida de har andra inkomster vid sidan om också.

          Bashflack, antigen så är du inte disputerad eller så behöver du byta branch. Har du stannat för länge hos din arbetsgivare av lojalitet? Dags att flytta på dig kanske? Du bör åtmsinsonde ha en lön i häraden av 44′ om du har ett ansvarsområde med på din jobb-beskrivning.

          Polisen har inte en lång utbildning, men deras lön är ett skämt med tanke på att de riskerar livet varje dag. Och inte får de strejka heller.

          Så som sagt, jag utrycker mig dåligt. 44′ = bra lön men inte en hög. Där sätter jag allt över 50′. Men så klart så att detta min subjektiva uppfattning.

          Förlåt om jag trampade någon på tårna.

          Svara
        • Hmm

           /  08/18/2016

          Bashfalck::

          Lönestatistik 2015
          Få en överblick över hur mycket ingenjörerna i Sverige fick i lön förra året. Du kan också se hur stor lönen blev beroende på examensår, jobbsektor, om man bytt jobb, utbildning, och befattning. Även ingångslön finns med.

          Här är ett exempel:

          Medellön 2015 Civilingenjör…….Högskoleingenjör
          Privat…………50 740………………….40 850
          Offentlig………44 820………………….39 070

          http://www.sverigesingenjorer.se/Loner-avtal-lagar/din-lon/Lonestatistik/

          Svara
          • Hmm

             /  08/18/2016

            Detta gäller alltså icke-disputerade ingenjörer…

            Dags att förhandla om din lön tycker jag…

      • T

         /  08/18/2016

        Om Politism är ett AB så borde de ansvariga ha bättre koll på vilka lagar och regler som gäller aktiebolag. När man kroniskt driver en rörelse på det sättet inträder bl.a. ett personligt ansvar för förlusterna och i förlängningen ska verksamheten likvideras. Det finns andra former att bedriva verksamheten på om man har för avsikt att driva detta med förlust.

        Svara
  10. Svenne

     /  08/17/2016

    OT: Veronika Palm kramar diktatur, på plats i Angola…

    Svara
  11. MiT

     /  08/17/2016

    ”En migga: ”Migrationsdomstolarna har upphävt samtliga Migrationsverkets senast listade 20 avslag och beviljat PUT.””
    https://meritwager.se/2016/08/17/en-migga-migrationsdomstolarna-har-upphavt-samtliga-migrationsverkets-senaste-20-avslag-och-beviljat-put/

    Svara
  12. Svenne

     /  08/17/2016

    OT: Chalmers diagnostiska prov i matematik 1992-2013:

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  08/17/2016

      Den där kurvan visar bara att mörkertalet på felsvaren gått upp, i själva verket har matematikkunskaperna gått upp. För det har feministisk vetenskap visat.

      Dock är det lite ”mysko” att kunnande i ”räta linjens ekvation” har dippat på slutet medan andragradsekvationer krypit lite uppåt.

      Låt mig gissa, de som är normalkunniga har blivit några fler medan de totalt urkassa blivit ännu fler? För om man inte fattar y=a+bx så har man givetvis ingen chans att begripa y=a+bx+cxx

      /Frida

      Svara
    • Pelle2

       /  08/17/2016

      Dpm mäter ju dessutom bara den patriarkala definitionen av kunskap och inte den fina,radikalfeministiska och postmoderna. Om dom inte var så förtryckande och istället använde radikalfeministiska forskningsmetoder så hade alla kurvor pekat i rätt riktning:-)

      Svara
    • Rikard

       /  08/17/2016

      Hej.

      Detta visar klart och tydligt på en ofullständig maktstruktursanalys från Chalmers sida. Själv tanken att kunskap är något instrumentellt mätbart eller möjligt att rangordna är ett uttryck för resursslukande västerländskt maktspråk och en yttring av den teknokratiska Y-kromosomnormen som skapar krig och konflikter.

      Med en progressiv och självlärande kunskapssyn, där den kunskap man behöver för stunden och för att skapa införståelse och samförstånd finns i sociala nätmedier med god värdegrund och frihet från dominansscheman, kan envar själv frigöra sitt sinne från den förtryckande lydnadskultur som skolan utgör.

      Å andra sidan: jag och tidigare generationer lärare förväntades kunna våra ämnen. En lärare i samhällsvetenskap behövde både statskunskap och nationalekonomi exempelvis. Numera räcker det med att kunna repetera vad som finns i av skolverket sanktionerat material.

      Kunskap är makt, och makt är relativ. Således är den utan kunskap också utan makt. Motsatsen till att ha kunskap är att tro. Tro är alltså ett sätt för den utan kunskap att skapa makt. Kunskap är demokratisk och frihetlig såtillvida att den inte ställer krav på människans attribut. Tro är demokratisk och förtryckande på så vis att den ställer krav på konformitet gentemot vad flertalet tror på.

      Själv tror jag på kunskapens makt, även om jag förtvivlar i tron på maktens kunskap.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, lärare

      Svara
      • Svenne

         /  08/17/2016

        Ja, själv tror jag på okunskapens makt – makt att dra ned hela samhällen i bottenlösa träsk av ignorans och vidskepelse… /sarkasm

        När man tror att ‘nu kan det väl ändå inte bli värre’ så fortsätter utförslöpan mot tredje-världenstatus. Blinda leder blinda, ansvarstagande är som regel tabu. Sverige behöver gå på ett AA-möte.

        Svara
  13. MiT

     /  08/17/2016

    Svara
    • Embryo

       /  08/18/2016

      Fast det där är bara tramsigt. Skulle jag vilja hyra ut ett rum i min lägenhet skulle jag självklart också vilja hyra ut den till någon jag räknar med att kunna trivas med. Min kravlista skulle dock se något annorlunda ut…
      (Jag reagerar mer på att det är en tvåa. Bäddsoffa i vardagsrummet – antar jag -i Midsommarkransen för 3000 kr per månad?)

      Svara
  14. Pelle2

     /  08/17/2016

    OT:

    Ledarsidorna raljerar över regeringens senaste utspel om hårdare tag mot bilbrännare och de som attackerar blåljuspersonal.
    Han påpekar bl.a det intressanta att regeringen helt plötsligt erkänner att det finns mer eller mindre parallella samhällen i vissa förorter.

    Avslutningen var kanske extra kul:
    ”Det sista som Morgan Johansson lanserade under pressträffen var att regeringen skall utse en särskild trygghetssamordnare. Ledarsidorna.se har sökt justitieministerns presskontakt för att få svar på frågan under vilket departement denne trygghetssamordnare skall lyda samt hur den kommer förhålla sig till övriga samordningsfunktioner i Regeringskansliet.
    Idag finns det samordnare för psykisk ohälsa, mot våldsbejakande extremism, prostitution och människohandel och sociala barn- och ungdomsvården för att nämna några av de nationella samordnarna. Övriga i regeringen som har ett samordningsansvar i någon mån är Ibrahim Baylan och Ylva Johansson. För att inte glömma samordningskansliet i Statsrådsberedningen med sitt uttalade samordningsansvar i statsministerns egen stab.

    Antalet samordnare är nu uppe i ett antal som med viss lätthet skulle kunna motivera ett eget departement. Ett samordningsdepartement. Ett sådant kommer dock inte att organiseras då det skulle göra statsministern och statsrådsberedningen arbetslösa.”

    http://ledarsidorna.se/2016/08/operation-damage-control/

    Svara
  15. Det behövs mängder med damage-control;

    http://pbs.twimg.com/media/CpOTqW7WIAAwV2D.jpg:large

    Svara
  16. Senior

     /  08/17/2016

    OT: Sverige är rejält smittat med ohyra. Anticimex skulle behöva röka ut dem, men det skulle nog ta decennier. Ett exempel till i raden av ”opartiska” granskare…

    https://tankaromib.wordpress.com/2016/08/16/bjereld-fran-proletaren-till-sakerhetstjanstkommissionen/

    Svara
  17. MiT

     /  08/17/2016

    Svara
  18. MiT

     /  08/17/2016

    ”Hur du manipulerar som rikspolischef Dan Eliasson.”
    http://www.retorikiska.se/hur-du-manipulerar-som-rikspolischef-dan-eliasson/

    Jag rekommenderar verkligen att man lyssnar på intervjun som Huitfeldt gör, finns länkad längre upp i kommentarsfältet här samt i det länkade inlägget.

    Svara
  19. GL

     /  08/17/2016

    Operasångerskor verkar ju ha svar på allt som vanligt…

    Siv Wennberg är en operasångerska som utnämndes till hovsångerska redan 1994. Hon har alltså en lång erfarenhet av opera-konserter. Hon har dessutom svaret på varför det det utförs sexualövergrepp under festivaler – det är musikens fel.
    http://gaffa.se/nyhet/109616/artisten-om-sexoevergrepp-rock-och-pop-foeder-denna-aggressivitet/

    Svara
  20. MiT

     /  08/17/2016

    Kolla vad de diskuterar…

    Svara
  21. MiT

     /  08/17/2016

    ”14-åriga flickor våldtogs av araber: En blev gravid – men männen får stanna i Sverige!
    http://www.friatider.se/14-riga-flickor-v-ldtogs-av-araber-en-blev-gravid-och-m-nnen-f-r-stanna-i-sverige

    Svara
    • Pelle2

       /  08/18/2016

      Helt sjukt att han inte blev utvisad.Han har förverkat sin rätt att bo här anser jag.

      Svara
  22. Svenne

     /  08/17/2016

    GP: Linda Pira, rapartist välkänd från P3, vill ha mansfria zoner överallt. #apartheid

    ”Och mansfria zoner är du alltså för?

    – Jag tycker det är jättebra. Det ser ut som det gör. Det går inte att ta bort det som är. Att en tjej ska kunna gå någonstans och känna sig trygg det är bara bra. Men jag tycker att de ska skapa sådana zoner på fler ställen. Inte bara på festivaler, säger Linda Pira.

    – Det ska finnas i skolan, på fritidsgården. Det ska finnas i parken. När det är sådana här event när det är mycket människor så ska det finnas, säger hon.”

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  08/18/2016

      Något säger mig att hon kanske är lesbisk, hon kanske inte ens vet om det, men signalerna pekar i den riktningen. Hennes mansfria zoner kräver dock mansfria ”korridorer” för att fungera fullt ut.

      /Heterofrida

      Svara
    • Inge Post

       /  08/18/2016

      ”Att en tjej ska kunna gå någonstans och känna sig trygg det är bara bra. Men jag tycker att de ska skapa sådana zoner på fler ställen. Inte bara på festivaler, säger Linda Pira.

      – Det ska finnas i skolan, på fritidsgården. Det ska finnas i parken. När det är sådana här event när det är mycket människor så ska det finnas, säger hon.”

      Kära Linda
      Att tjejer (varför benämns alltid kvinnor som ”tjejer” när det handlar om det här?) är såklart positivt! Men hur ska dessa zoner se ut i realiteten ? Avspärrningsband i plast? VIP-rep? Väktare med Kravallsköld varannan meter? Plåtskjul? Taggtråd?

      Och hur ska NI kunna vara säkra på att det bara är ”tjejer” som åtnjuter dessa trygghets-zoner?Hur blir det med Transpersoner?

      Det är för många frågetecken runt dessa trygghets-zoner som behöver bli besvarade.
      Snälla Linda ,kan du svara på någon av frågorna ovan?

      Svara
    • Pelle2

       /  08/18/2016

      Människor har i långa tider kämpat för att få vara en del av samhället på lika villkor.Nu vill feministerna minska män och pojkars rätt att röra sig på vissa platser vid vissa tidpunkter och förväntar sig uppskattning för dom idéerna.
      Rasism är rasism oavsett hur man väljer att förpacka den..

      Svara
  23. Svenne

     /  08/18/2016

    #WhiteLiberalProverbs #Shitlibs

    Svara
  24. Svenne

     /  08/18/2016

    SvD om månggifte:

    Svara
    • Pelle2

       /  08/18/2016

      Sjukt att dom stöttar isis genom att inte radera deras material.

      Svara
      • Sjukt att de raderar material.

        Svara
        • Pelle2

           /  08/18/2016

          Så kan man se det men det verkar ju som om deras urvalsmetod för censur inte fungerar något bra om de låter sådant vara kvar.
          Själv tycker jag att det är befogat att radera material från folkmördare och terrorister…
          Det är ju heller inte så att dom säger att allt material folk publicerar får vara kvar
          utan de säger väl tvärtom att dom modererar inläggen ?? Vet inte eftersom jag inte har publicerat något där själv. Då får man väl själv avgöra om man vill publicera något där eller inte och kanske skapa en arena där folk får publicera fritt utan censur
          om det känns viktigt..

          Svara
  25. MiT

     /  08/18/2016

    Svara
  26. MiT

     /  08/18/2016

    Svara
  27. MiT

     /  08/18/2016

    Svara
  28. MiT

     /  08/18/2016

    Handlar alltså om NYA tider

    Svara
    • Intenso

       /  08/18/2016

      Högerextrem? Menar han Moderat- eller KD-höger? Var har bevisen? Vilken skala använder han?

      Svara
  29. Pelle2

     /  08/18/2016

    Alice Teodorescu skriver en bra ledare om Rikspajasen Dan Eliasson
    http://www.gp.se/ledare/teodorescu-hur-l%C3%A4nge-ska-cirkusen-f%C3%A5-fortg%C3%A5-1.3705356

    Svara
  30. Pelle2

     /  08/18/2016

    OT:
    Adam Cwejman på GP skriver en bra ledare om den identitetspolitiska vänstern.
    http://www.gp.se/ledare/cwejman-det-v%C3%A5ras-f%C3%B6r-rasideologerna-1.3705398
    Rubriken är ju klockren:
    Det våras för rasideologerna.

    Svara
    • J.G

       /  08/18/2016

      Fast det Cwejman inte tänker på är att även förra gången så var det socialister som tog upp rasbegreppet och det var socialister som sände folk till förintelseläger.

      Svara
      • Pelle2

         /  08/18/2016

        Det beror ju på hur man ser det.Nazisterna hette ju egentligen NationalSOCIALISTER men de flesta menar ju att de inte var socialister utan fascister som de placerar till höger på den politiska skalan. Men det kan ju å andra sidan bero på att det knappast är någon som vill att deras ideologi skall förknippas med folkmord..

        Svara
  31. Pennywise

     /  08/18/2016

    Det mest rasistiska vi har idag är fenomenet ökad anmälningsbenägenhet..
    De tror att de kan gömma sig under den undanflykten.. vad de inte fattar är att om 100 anmälningar med 97st MENA-förövare blir 200 anmälningar med 194 st MENA-förövare vid dubblering..

    Svara
  32. MiT

     /  08/18/2016

    Svara
  1. Kan vi säga ”FUCK OFF!” till alla relativister nu? | WTF?
  2. Sammanfattning av 2016 del 5 | WTF?

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: