Gomorron Sverige och Nöjespanelen sprider desinformation

Igår kunde man i Gomorron Sverige och deras Nöjespanel se dem öppet, ogenerat och medvetet sprida desinformation om främst övergreppen som sker på festivalerna runt om i landet.

Flitigast i sitt desinformationsspridande är Hanna Fahl. Vilket syfte hon har med detta är oklart. Hade det handlat om 70-80-talet så hade hon LÄTT blivit misstänkt för att arbeta för främmande makt…

Den interna polisrapporten, som inte var meningen skulle komma till allmänhetens kännedom, kan läsas här. Den kommer från Tinos blogg från början men jag sparade också ner den för säkerhets skull.

MVH

MiT

Följande inlägg
Lämna en kommentar

133 kommentarer

  1. MiT

     /  08/20/2016

    ”Sexbrotten fortsätter: 15 nya anmälningar på We Are Sthlm”
    http://nyheteridag.se/sexbrotten-fortsatter-15-nya-anmalningar-pa-we-are-sthlm/

    Svara
  2. MiT

     /  08/20/2016

    Svara
  3. MiT

     /  08/20/2016

    Nu börjar Sverige få betala priset för att man medvetet blåst upp siffrorna…
    ””Dessutom använder Sverige en bred definition när man räknar ut brottsstatistik. Varje lagöverträdelse registreras till exempel separat och alla rapporterade händelser räknas som brott, även om några av dem senare inte visar sig vara brottsliga”.”
    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23376120.ab

    Svara
    • Olof

       /  08/20/2016

      Problemen med att politisera statistik borde bli ganska uppenbara vid det här laget. De förvrängda siffrorna kan användas av alla, och inte alltid för samma syfte.

      Svara
  4. Det hela börjar blir minst sagt krystat när det inte pekar på män i allmänhet eller ens invandrare i allmänhet, men just ”ensamkommande” från Mellanöstern, företrädesvis från Afghanistan. Och istället för att fråga sig hur en grupp kan vara så överrepresenterad så försöker man istället dölja det till varje pris.

    Trams.

    Svara
  5. MiT

     /  08/20/2016

    Svara
    • Indiska tiggare undrar nog varför våra tiggare är så feta?

      Svara
    • Nykteroklok

       /  08/20/2016

      Det här resonemanget blir särskilt intressant om man betänker F!:s inställning till prostitution. Om det är fel att bekämpa tiggeri för att ”de inte har något val”, är det inte då lika fel att bekämpa prostitution, av samma skäl?

      Svara
      • Senior

         /  08/21/2016

        De prostituerade har ju valet att sätta sig och tigga! 😉

        Svara
        • Nykteroklok

           /  08/21/2016

          Fast inte enligt Soraya. Hon gör ju en rangordning. Först och främst tigger de, och om det alternativet inte längre står till buds kommer de att prostituera sig. Med det resonemanget kan man säga att tiggarna har något av ett val, medan prostituerade inte nödvändigtvis har det.

          Svara
    • Olof

       /  08/20/2016

      Ah, så romer kan inte vara annat än tiggare? Det var ju inte riktigt vad jag trodde, men om Soraya Post menar att ett tiggeriförbud är antiziganism så är det ju svårt att tolka på annat sätt och Soraya vet säkert bättre än jag.

      I så fall blir ju problemet lite annat med. Om hela folkgruppen i sig är inkapabel att arbeta och försörja sig får man ju börja se det lite annorlunda och snarare börja klassa det som någon sorts fysiskt och psykiskt handikapp, som kanske bör åtföljas med någon form av omhändertagande.

      Fast å andra sidan kanske det är Soraya själv snarare som är lite antiziganist. Eller bara gillar att smeta namn på folk.

      Sen tror jag Soraya inte riktigt förstår hur det där med tiggeri fungerar. Att givmildheten snabbt fallit till nivån där färre tiggare kan försörja sig på den beror inte på någon kampanj mot givare. Snarare ligger det vanliga mänskliga psyket bakom; precis som överallt annars så trubbas människor fort av när sådana fenomen breder ut sig. Efter något år lär man sig att inte ens se dem annat än när de blir en olägenhet, och när man bara lägger märke till en grupp när de är olägenheter byts snabbt ointresset mot rent förakt.

      Men kudos för de som i alla fall försöker försörja sig som sexarbetare. Dock anser ju den svenska feminismen att en bra sexarbetare är en död sexarbetare, och ser helst att alla som ägnar sig åt det utrotas på grund av att de anses skada andra kvinnors värde (komiskt hur en människa som Soraya klarar av att hålla den teorin i huvudet och inte samtidigt ha samma teori om tiggande romer. Fy tusan vad jobbigt det måste vara att vara feminist, man måste ju nästan ha personlighetsklyvning för att hålla alla inkonsekventa ideer i en och samma hjärna).

      Svara
    • Grodan Boll

       /  08/20/2016

      ”Redan nu har avhysningar och repression tvingat flertalet romer hem till Rumänien/Bulgarien.”. Inte så resande, utan ganska bofasta med statiskt medborgarskap då?

      Svara
    • Ivar L

       /  08/21/2016

      Om Soraya istället presenterade egna förslag med dokumenterad effekt så hade det varit en väg framåt. Eller vill hon att de skall sitta med pappmugg utanför ICA för tid och evighet för det är ju rätt uppenbart att det är vad som kommer att ske om inget görs. De hittillsvarande metoderna har givit absolut noll i resultat.

      Svara
    • Det som skrämmer mig med människor som Soraya är att de aldrig vill ta itu med den fula sidan av en kultur.

      Vill Soraya ta itu med klankulturen som existerar bland romer? Vill Soraya ta itu med kvinno- och HBT-förtrycket som finns bland romer? Varför låtsas alla som att romer bara dansar glatt vid en eld? Varför tigger för övrigt handikappade romer om allt är så lyckligt?

      Svara
    • Inge Post

       /  08/22/2016

      ”Förslaget att förbjuda tiggeri är ren och skär antiziganism.”

      Nej Soraya. Det är i så fall antiziganism att utgå från att alla tiggare är zigenare.

      Svara
  6. Frida Gustavlin

     /  08/20/2016

    Vilken otroligt dryg översittare, tramset med att programledaren inte varit en mellanstadietjej är en sådan rutten typ av härskarteknik att det mest blir pinsamt för henne.

    Svara
  7. MiT

     /  08/20/2016

    ”– När jag hör ordet EU tänker jag på jobb, möjligheter och frihet. Min tanke var inte att sitta på gatan utan att hitta ett arbete direkt. Men när jag väl kom hit blev jag inte erbjuden att lära mig språket eller tak över huvudet och då är det inte så lätt.”

    Så han blev ”inte erbjuden” en massa saker…
    http://www.sydsvenskan.se/2016-08-20/tiggare-vadjar-tank-om

    Svara
    • Grodan Boll

       /  08/20/2016

      Skickar hem <400 kr i månaden? Säkert.

      Fem pers hemma i Rumänien? Hur såg hans situation ut när han skaffade unge nummer 1? 2? 3? 4?

      Svara
    • … när jag åker till Tyskland så blir jag inte ”erbjuden” att lära mig tyska?

      Svara
    • Varför står inte folk på varje flygplats och ger mig ett anställningsavtal, lägenhet och språkkurser? 😦

      Självfallet trodde han aldrig det. I många zigenares kultur ingår det att utnyttja ”gadje” och de har upptäckt att Sverige slår världsrekord i mängden naiva dumsnällingar.

      Svara
  8. Frida Gustavlin

     /  08/20/2016

    http://www.expressen.se/gt/jatteslagsmal-pa-asylboende/

    ”– Det är ovanligt att så många personer är inblandade i ett bråk, säger Tommy Nyman, presstalesman vid polisen i Region Väst.”

    Ovanligt? Tycker mig faktiskt hört att det varit storbråk även på andra boenden. Men vad som menas med vanligt är väl en definitionsfråga. En gång per dag, vecka, månad, år?

    /Frida

    Svara
  9. MiT

     /  08/20/2016

    Svara
  10. MiT

     /  08/20/2016

    Svara
  11. michael

     /  08/20/2016

    Hanna Fahl om jag inte missminner mig så var det väl hon som gjorde den minnesvärda intervjun med Paolo Roberto.
    Hennes relativisering är ungefär som att vi endast får diskutera örfilar och problemet med dessa när det gäller misshandel,medans grovt våld är tabu att diskutera.

    Svara
    • MiT

       /  08/20/2016

      Japp, det är samma Fehl där 😛

      Svara
      • Gorby

         /  08/20/2016

        Paolo är klockren i denna intervju :).
        Kan höra den hur många gånger som helst…

        ”Va fan e problemet, det är ju bara att prate med sin kille om man vill ut o jobba”…

        Svara
      • ÅH GUD. Hennes bebisröst hon gör när hon tycker att Paolo har fel.

        ”Nu pratar jag inte om mig personligen”
        ”Men vem pratar du om då??!”

        Helt ny nivå av respekt för Paolo.

        Svara
        • Icke-svensk

           /  08/21/2016

          Det du sa om rösten, ibland så verkar det som om alla dessa ideologiskt förvirrade kvinnor har ett karakteristiskt sätt att prata. Eller har jag fel?

          Svara
      • Ivar L

         /  08/21/2016

        Klassiker! Paolo var verkligen en föregångare, denna är rätt gammal. Såpass gammal att twitter kanske inte ens fanns vilket kan vara orsaken till att Paolo inte blev fullständigt nerskitad av bajsdrev från vänster.

        Svara
  12. Historisk bild: nyårsnatten 2015-16 i Köln.

    Om du vore en ung flicka: skulle du våga gå förbi ensam/med en kompis?

    Svara
    • Olof

       /  08/20/2016

      Ja, hur många av dessa övergreppen begås för att antirasister övertygat tjejer att inte specifikt hålla sig undan invandrargäng. Som man lärde man sig att undvika vissa grupper redan för 20-30 år sedan. Men det verkar ju som de senaste årens debatt lett till unga tjejer med sådan naivitet och känsla av berättigande att de är helt oförmögna att hantera verkligheten och ta ett ansvar för sin egen säkerhet.

      Bäst att de slutar gå ut utan sällskap av en manlig släkting.

      Svara
  13. Pelle2

     /  08/20/2016

    Det är ju också spännande med Carolina Norén som tycker att det vore bra att stänga ute pojkar och män för att en liten grupp män sextrakasserar kvinnor.Är det några andra grupper i samhället som hon tycker att det är ok att kollektivt bestraffa ?
    Det är ju också kul med sådana som Hanna Fahl som oemotsagt påstår att dom blir tafsade på både nu och då. Skulle inte tro att det är ett normalt beteende..

    Svara
    • Intenso

       /  08/21/2016

      Om nån skulle komma på den stolliga idén att tafsa på Hanna Fahl så måste det vara på nån av vänsterns fylle- och våldtäcktsfester som de håller med jämna mellanrum. Men tror ändå inte att det är möjligt.

      Svara
      • Inge Post

         /  08/22/2016

        ”Om nån skulle komma på den stolliga idén att tafsa på Hanna Fahl så måste det vara på nån av vänsterns fylle- och våldtäcktsfester som de håller med jämna mellanrum. Men tror ändå inte att det är möjligt.”

        (Jag antar att du menar att hon inte är speciellt vacker ?jag har inte sett henne så jag uttalar mig inte om det)
        ”Fast i ett sånt läge handlar det juh såklart inte om hur en ser ut,utan att vidriga män uttnytjar sin makt i det patriarkalasamhället”

        eller nåt liknande.de är bra på att hitta på nya förklaringar de där snöflingorna.

        Svara
  14. Havre flarnstad

     /  08/20/2016

    Precis vad jag reagerade på vid lokalnyhternas inslag on we are sthlm var att man inte såg några svenska killar ..fyfan säger jag bara.

    Hur tänker man som förälder till en ung kille i sthlm undrar jag ? Pratar man inte med andra om detta hur ens egna barn är utfrysna ur samhället och ens döttrar skickar man iväg dom att agera måltavlor för en massa smutsiga kräk?.

    Hur kan det inte vara ett större problem att unga killar inte kan röra sig fritt och deltaga på huvudstadens största ungdomsevent utan att bli rånade och misshandlade av inv.gäng. Att det är uppmärksamhet runt våldtäkterna/tafsen ser man ju men även detta får svenska killar ta ansvar för fast dom inte ens går på skiten.

    http://www.friatider.se/polisen-minst-dubbelt-sa-manga-sexofredanden-pa-arets-we-are-sthlm

    Det är dags att släppa ängsligheten skita i vad bekantar på fejsbook och skitnödiga arbetskamrater tycker säg ifrån och tala klarspråk det tänker ialf jag göra. Ett nytt jobb eller tom en ny relation är mycket enklare att fixa än att dra upp både landet och pensionen ur pissrännan ju längre detta kan fortlöpa.

    P.s Något sjukt är det som en jävla masspsykos där pk-fanatiker eldar på varandra att förgöra sig själva byt ut ”främmande makt” emot kult så passar handsken bra på hon i tv

    Svara
  15. G

     /  08/20/2016

    ”Burkinins skapare besviken på fransk debatt

    I Frankrike har badplagget burkini varit ett infekterat debattämne i sommar, men i designern Aheda Zanettis hemland Australien är den uppskattad. Själv är hon besviken över hur franska politiker gett hennes skapelse en negativ stämpel.

    Badplagget burkini har varit på tapeten i sommar, inte minst i Frankrike där tre städer infört ett förbud mot den heltäckande baddräkten med argumentet att den ”strider mot sekulära principer”.

    I Australien däremot, där många lever ett aktivt liv på stranden, har plagget blivit en symbol för tolerans, säger Aheda Zanetti, designern bakom plagget.

    Trots att antimuslimska strömningar uppges öka i landet efter en rad brott begångna av radikaliserade ungdomar, har burkinin inte orsakat kontrovers i Australien. Även icke-muslimer använder burkini för att skydda sig mot den starka solen.

    Aheda Zanetti ritade de första skisserna till baddräkten för mer än tio år sedan. Hennes främsta mål var att flickor skulle kunna sporta, samtidigt som de kunde respektera sin muslimska tro.”
    http://www.svd.se/burkinins-skapare-besviken-pa-debatt

    Kan du inte ”skapa” ett par vantar också, typ vita silkesvantar ala Michael Jackson, som kan användas av de som inte klarar av att ta människor av motsatt kön i handen, för att det är alldeles för intimt och ”sexuellt laddat” för dem. Var drar du gränsen Zanetti ? Symbol för tolerans ? Tolerans för vad exakt, tolerans för något bra som passar in utmärkt i sekulära samhällen runt om i världen, eller tolerans för utökat inflytande av religioner i sekulära samhällen och allt som kommer med det ?

    Svara
  16. G

     /  08/20/2016

    En av väldigt få kritiska bland kommentarerna, dessvärre vet inte han vad förtal är för något och hota med anmälningar går bra….
    ”Magnus Eklund; Joakim Lamotte förtalar alltså andra på sin sida. Pinsamt av en journalist. Dags för anmälningar.”

    Loan är också med bland kommentarerna….

    ”Loan Sundman; Hej Joakim, var framgår det att det är dig jag menar?
    Hur vet du att det inte är t.ex. din kompis Roger Sahlstöm jag syftar på? Eller Donald Trump? Eller vilken tröttsam idiot som helst?
    Kul teknik du har för att få sympatier. Ta ett lösryckt inlägg som innehåller fula ord och hävda att det gäller dig.
    Ynkligt.”

    ”Joakim Lamotte; För att det du skrev var ett svar på det här inlägget.”

    ”Loan Sundman; Weh Doh Noth Forgeth Den där har varit i omlopp länge.
    Fast det är fint att du visar vilken sorts människor som står upp för Joakim Lamotte.”

    ”Loan Sundman; Joakim Lamotte Bra. Nu var du duktig. Ja det var dig jag avsåg. I en sluten grupp iofs.
    Ber om ursäkt att jag talade OM dig istället för TILL dig.
    Det skall inte upprepas.
    Nästa gång du får mig att vilja kräkas skall jag självklart vända mig direkt till dig.”

    Först säger hon bestämt emot och påstår stolt att det är lösryckt och att Joakim är ynklig då han inte vet att detta gäller honom. Men sedan erkänner hon istället och medger att det visst var om honom, fast det var ju i ”en sluten grupp iofs”, så då är det helt okej lol! Vilket jävla folk såna som hon är. Stå för det ni skriver för fan.

    Svara
      • G

         /  08/20/2016

        Ahh förlåt. 😦

        Dina 2 kommentarerna ovan ser ut så här hos mig…

        Så jag visste inte vad du hade postat, men jag chansade och hoppades att det var något annat än att det skulle vara samma. 😦 Det hände även igår i en kommentar du postade där det skulle synas något från ett FB-inlägg men inget innehåll laddades i kommentaren.

        Men jag kan nämna att av någon anledning så funkar den FB-länk jag använder i min kommentar till Lamotte som den ska för mig och innehållet laddas som det ska i kommentaren.

        Vet inte om det har med vilken typ av FB-länk som man tar med eller inte, alltså om det inkluderar en video, ett foto eller annat.

        Men händer det igen så kan jag ju be dig posta en inaktiv länk så kan jag kopiera den till adressfältet i webbläsaren.

        Svara
        • MiT

           /  08/20/2016

          Alltså det är inga problem alls, spelar ingen roll om det dubbelpostas något 😛

          Och sådär ser det ut för mig också ibland, vet ej varför.

          Jag kopierar alltid tidsstämpeln på fb-inlägget och klistrar in

          Svara
          • G

             /  08/20/2016

            Okej då 😛

            Ja precis, jag klickar på exempelvis ”8 hours ago” på ett specifikt inlägg och sen kopierar jag URL:en. Det är så jag alltid har gjort. Men ibland jävlas det av någon anledning.

            Nej, det är inget jätteproblem, men så irriterande när man vet att det ska laddas något i kommentaren som inte syns.

    • Pelle2

       /  08/21/2016

      Loan Sundman har ju gjort bort sig många gånger förut.så vem är förvånad ?
      Det sjuka är att Expressen och SVt anlitar en vänsterextremist och radikalfeminist som henne…

      Svara
  17. MiT

     /  08/20/2016

    Svara
    • Havre flarnstad

       /  08/20/2016

      Finns INGET som hindrar kvinnor att ta jobb som snickare, målare ,betongare eller varför inte som rivare/hantlangare problemet ligger snarare i att lönen inte lockar oavsett kön och det är svårt att fysiskt fixa vissa jobb inom bygg om du inte är fysiskt stark och beredd att slita övertid utan raster.

      Jag hör aldrig tjejer prata om den där drömmen att få svetsa stålkonstruktion eller gjuta fundament.

      Dom är välkommna men intresset saknas från dom själva tyvärr.

      Svara
      • Grodan Boll

         /  08/21/2016

        Det finns en hel del pendlande inom branschen också. Att bo och arbeta flera dagar på annan ort är inte ovanligt. Det kan med andra ord bli lurigt att kombinera med den klassiska kärnfamiljen och barnhanteringen.

        Svara
      • Rikard

         /  08/21/2016

        Hej.

        Har en gång jobbat i lastpallsbranschen. Snacka om mångkulturellt – polacker, rumäner, bulgarer, turkar, syrier, greker, zigenare från hela Europa, och en och annan svensk. Samtliga män, med undantag för skrivbordsjobben.

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, lärare

        Svara
  18. G

     /  08/20/2016

    ”11.06 En anmälare kontaktade polisen då man sett en man bete sig märkligt på Kompanigatan.

    Mannen ska, enligt anmälaren, ha gått fram till ett stuprör och där plockat fram en liten låda som han sedan snabbt stoppade tillbaka.

    Anmälaren upplevde det som att mannen inte ville bli upptäckt och fattade då misstankar om att något brottsligt kunde vara i görningen. Händelsen ska ha inträffat på tisdagseftermiddagen.

    Polisen åkte till platsen (som ligger ett stenkast från polisstationen) för att kontrollera det hela.

    Patrullen kunde snabbt konstatera att det hela handlade om geocaching, vilket inte är olagligt.

    Geocaching är en GPS-stödd form av skattjakt utomhus. Utövarna söker skatter vars koordinater är utlagda på internet. Skattgömmorna placeras ut av andra deltagare.”

    Är det inte Pokemon GO så är det något annat. 😛

    Svara
  19. MiT

     /  08/20/2016

    Svara
    • Det är DÄRFÖR vi har bostadsbrist! Problemet löst!

      Svara
      • Ivar L

         /  08/21/2016

        Japp och brist på män är orsaken till sjuksysterbristen. Fast det är det förstås inte någon som kommer att säga…
        Just byggjobbare är vad jag förstår enkla att rekrytera från hela EU, med låga löner dessutom, så det där var nog inget annat än kvalificerat skitsnack.

        Svara
    • Pelle2

       /  08/21/2016

      Vad är det som hindrar kvinnor från att bli byggnadsarbetare ?
      sedan tror jag inte att det är problemet utan det handlar om att det skall finnas mark att bygga på och att det skall vara lönsamt att bygga.

      Svara
    • Bo

       /  08/21/2016

      Hur kan man ens skriva en så rubbad text? Det är fullständigt hittepå!

      Svara
    • Grodan Boll

       /  08/21/2016

      Fler kvinnliga byggarbetare kan ge fler bostäder

      Verkligen? Hur? Det är inte byggarbetarna som bestämmer vad som byggs.

      Svaren ligger i lika möjligheter och rättigheter

      Hur kommer byggarbetare att bygga fler bostäder genom smalare hammarhandtag, snyggare kläder och egna omklädningsrum för ickemän?

      HUR?
      Det är då helvete med identitetsmuppar och deras totala oförmåga att hålla sig till sina egna frågeställningar!

      Svara
  20. MiT

     /  08/20/2016

    Svara
  21. MiT

     /  08/20/2016

    Svara
    • Ivar L

       /  08/21/2016

      Finns det någon kvar som orkar med det här längre?
      Poddar om jämställdhet, hbtq, normkritik om och om igen. Samma låt på repeat.
      Själv hoppar ögat mer eller mindre automatiskt vidare till en ny artikel när ord som hen, hbtq, normkritik dyker upp oförmodat i en text. Det är ju ändå bara samma sak som sägs varje gång.

      Svara
  22. MiT

     /  08/20/2016

    Av Nina Rung, ni vet radikalfeministen som för kampens och sakens skull helt ogenerat och obesvärat brukar ljuga och hitta på om statistik? Hon titulerar sig ”Kriminolog och barnrättsexpert”.
    ”En 16-åring ska inte samtycka till sexvåld”
    http://www.expressen.se/debatt/en-16-aring-ska-inte-samtycka-till-sexvald/

    En radikalfeministisk författare
    ”Vi är alla dåliga feminister”
    http://www.expressen.se/debatt/vi-ar-alla-daliga-feminister/

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  08/20/2016

      Den där sista artikeln var lustig. Sverige är alltså inte det mest jämställda landet längre, vi har tydligen blivit omkörda av några av våra nordiska grannar.

      Vad behövs då?

      Ni gissade självklart rätt, mer feminism så klart!

      Men trots att vi har mer feminism än t.ex. Finland, som ligger bättre till än konungariket Sverige i den undersökningen som debattören pekar på gör hon analysen att det här med jämställdhet kanske inte hänger ihop med feminism längre. Inte heller tar hon sig en funderare kring varför Finland är ett sådant jämställt land, trots att de inte tar emot i närheten så många invandrare som Sverige, och trots att landet i öst styrs av en ickefeministisk regering med dödsknarkarnazisterna från ett nationalistiskt högerpopulistiskt parti.

      Lustigt att hon inbillar sig att svenska kvinnor känner skuld för att de inte tänker tillräckligt intersektionellt. Vilken planet lever hon på mån tro.

      Låt mig gissa, författaren släpper snart en bok och behöver lite PR, och enligt förlaget så är det ingen dålig idé att skriva en liten debattartikel.

      /Frida

      Svara
    • Grodan Boll

       /  08/21/2016

      Själv har jag poppat popcornen till då barnkonventionen blir lag.

      1. Får Nina Rung och FN (barnkonventionen) bestämma så blir det inget sex för barn innan de är myndiga. Kommer säkert efterlevas.

      2. Många av punkterna berör barnets integritet, både psykiskt och fysiskt. Här kommer finnas gott om friktionsyta mot vissa religioner och deras seder.

      Svara
    • Olof

       /  08/21/2016

      Nina Rung är verkligen vidrig. Här försöker hon angripa ungdomar med alternativ sexualitet igen, bara för att det inte passar henne.

      Svenska domstolar gör en helt konsekvent bedömning. Det du kan samtycka till i ringen kan du samtycka till i sovrummet. Gör vi en bedömning att något är en acceptabel risk under en sport bör det inte bedömas annorlunda bara för att någon tänder på det. Så länge kampsport, lagsport och ridsport är acceptabelt för 16-åringar så är det uppenbart att det inte alls handlar om någon form av omtanke, utan att Nina enbart ägnar sig åt att vräka ur sig sina egna fördomar och försöker göra dessa ungdomar än mer stigmatiserade.

      Svara
  23. MiT

     /  08/20/2016

    Äh vad fan, gick inte att få med kommentarer bara, blev endast hans ”huvudinlägg” så att säga. Tar bort, onödigt med ännu en 😛

    Svara
    • G

       /  08/20/2016

      Ja, det är irriterande, hade exempelvis inte gått att länka direkt till kommentarerna av Loan som jag tog med ovan, utan att ta med namn + kopiera texten/kommentaren är det enda som funkar bra, om man inte vill ta skärmdumpar, men det tar ännu längre tid att hålla på och pilla med imo. Men skärmdump är bäst att ta om det är något allvarligt och/eller man ska spara och visa ”originalet” från källan, så som Jocke gjorde. Då är det det enda som gäller.

      Svara
    • Skeptisk

       /  08/21/2016

      Det här med kuken i munnen på döda är en gammal maffiagrej. Att man är ynklig, ingen riktig man, skämt ut sig och sin klan. Patriarkalt så det förslår. Men så är ju många av dagens feminister också väldigt ofeministiska i traditionell mening.

      Svara
  24. MiT

     /  08/21/2016

    Peter, Nina Rungs sambo, han med 4-åringen som hade färdiga samhällsanalyser ur ett radikalfeministiskt perspektiv som en del journalister ”tyckte var bäst idag”…

    Svara
    • Ivar L

       /  08/21/2016

      Peter_Svensson för in kultren i rasismbegreppet vilket alltid är intressant för om det vare sig kultur eller ärftliga egenskaper (typ ras) som är förklaringen, hur kommer det sig då att inte alla människor över hela världen beter sig på ungefär samma sätt och har ungefär samma traditioner? Det okända tredje? Vad är det?

      Svara
    • G

       /  08/21/2016

      Det är så sorgligt att läsa och se att de själva inte ser vad de håller på med när de beter sig så här. Peter & Nina passar verkligen som hand i handske med varandra. Gud vilket folk alltså.

      Svara
      • G

         /  08/21/2016

        Men jag tycker givetvis att det bara är bra att dessa människor beter sig så här helt öppet, folk ser det och tänker till. Det är jag övertygad om.

        Svara
    • G

       /  08/21/2016

      Svara
      • G

         /  08/21/2016

        ”Ska vi prata lite om det kanske?”

        Nej det ska vi inte, för då kommer vi ingenstans med detta, men det kan du däremot prata om med din sambo, hon gillar det jättemycket, trust me, jag vet 😉

        Svara
  25. MiT

     /  08/21/2016

    ”Moské bjöd in imam som vill döda homosexuella – ställer ut på bokmässan”
    http://www.friatider.se/moske-bjod-imam-som-kraver-att-homosexuella-mordas-valkommen-pa-bokmassan

    Svara
    • Ivar L

       /  08/21/2016

      Den goda ondskan.

      Svara
    • Detta kommer avledas med att Fria Tider var de som sade det.

      Svara
      • Jans

         /  08/21/2016

        Ja, om inte någon blogg eller tidning i den sfären säger det kommer det inte ens behöva avledas för då får vi aldrig veta det. Alternativmedia bedriver en ganska betydande samhällsjournalistik för närvarande. Journalistiskt arbete som gammelmedia helt struntar i. Rätt allvarligt.

        Svara
  26. Pelle2

     /  08/21/2016

    Peter Svensson kritiserar Lamotte för att han visar upp idiotier som Loan Sundman skriver och då kritiserar han Lamotte.Vore det inte rimligare att kritisera Loan Sundman ??

    Svara
  27. Ivar L

     /  08/21/2016

    Två reflektioner på Nöjespanelen.

    Hanna driver tesen att det är ett samhällsproblem och att man därför inte skall stirra sig blind på en liten del av problemet som t.ex. sexofredanden på festivaler. Samma Hanna som i en tidigare nöjespanel tyckte att män som sitter bredbent är en viktig fråga att ta upp. Män som sitter bredbent = viktigt, sexofredanden på festivaler = inte viktigt. Logic rules!

    Carolina drar bara till med en grej, hons äger egentligen inget galet men de andra två sysslar definitivt med desinformation och är dessutom från samma radiokanal: SR P3, även om Hanna numer är på DN. Carolina är också på SR. Rätt intressant med tanke på att Lennart inledningsvis stoltserar med att panelen nu är jämställd (!). Ja samma kön och samma arbetsplats. Är det alltså det som är jämställdhet numera? Vilket skämt.

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  08/21/2016

      Om nu anmälningsfrekvensen gått upp, då borde rimligtvis antalet anmälningar på alla andra platser också skjutit i höjden, som på t.ex. högstadieskolor. Men icke.

      /Frida

      Svara
  28. MiT

     /  08/21/2016

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  08/21/2016

      MIT, du får börja lägga in trigger warnings, här hade en skömskudde behövts!

      Emma Dominguez är så högtidligt tillgjord att det gör ont i ögonen att läsa det hon skriver. Det här nyordet Orten är mest pinsamt av dem alla, men som med alla nyord av den här typen är ordet en bra markör, för man vet när det förekommer att man har att göra med en peppig nykonformist, en viktig representant ur generation kränkt.

      Det hon säger är, jag ska flytta till hipp söderort, för jag är så peppig och viktig, och Alby är ett rövhål att bo i. Hur många av Fridas vänner bor i den stadsdelen de är uppvuxna i, typ ingen. Och det är normalt att flytta utan att skriva pretentiösa krönikor och gråta krokodiltårar.

      /Frida

      Svara
      • Jans

         /  08/21/2016

        ”Nykonformister” – bra ord. Precis vad det handlar om.

        Svara
    • Icke-svensk

       /  08/21/2016

      Ja du, måste fråga dig: är det en typisk gråtsida?

      Svara
      • Icke-svensk

         /  08/21/2016

        Glöm den fråga, har läst några texter där.

        Svara
  29. G

     /  08/21/2016

    ”Resevarning! Visste du att Sverige har flest våldtäktsfall i världen?”, så lyder texten på engelska som nu pryder den internationella flygplatsen i Istanbul i Turkiet.
    …[…]…
    ”Besvärligt att det sprids felaktiga uppgifter om Sverige”

    Margot Wallström vill inte uttala sig om den febrila aktivitet som nu pågår i sociala medier till följd av hennes uttalande. Utrikesministerns presstjänst hänvisar frågan till UD.

    – Vi kan konstatera att det inte är första gången ett rykte om våldtäkter i Sverige sprids. Nu är det vår ambassad i Ankaras uppgift att informera om hur det ligger till, säger Johan Tegel på UD:s presstjänst.

    Vad menar du?

    – När det kommer ut rykten som dessa, i det här fallet våldtäkter i Sverige, så berättar vi hur det ligger till. Det går inte att jämföra statistik mellan länder. Det är det som det handlar om i det här fallet.”
    http://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4rlden/flygplatsannons-varnar-f%C3%B6r-resor-till-sverige-1.3711599

    Besvärligt att det sprids felaktiga uppgifter om Sverige utomlands, då jävlar ”så berättar vi hur det ligger till”. Men inte alls besvärligt att ingen klarar av att tala fakta om alla ofredanden och våldtäkter som sker i Sverige för svenska folket ? Nope.

    Svara
  30. Frida Gustavlin

     /  08/21/2016

    Inga svarta rubriker här inte, DN nöjer sig med ett telegram från TT. Jag tror inte ens att de har en journalist på plats om jag ska vara ärlig. Det kallar jag nyhetsprioritering a lá Dagens nyheter.

    http://www.dn.se/sthlm/nya-ofredanden-pa-ungdomsfestival/

    Drygt 50 anmälda sexofredanden, en ökning med 250% från förra året. Men inget att göra nån stor sak av, polisen hade nämligen räknat med detta, och har därför koncentrerat sig på det förebyggande arbetet, vilket har gjort att antalet ofredanden bara gick upp med 250%, ingen är gripen. Det är en lyckad polisoperation i Sverige 2.0!

    Om nu anmälningsbenägenheten™ ökat med 250%, borde inte mörkertalet sjunka lite på andra platser också? Men den frågan är väl för svår för en redaktör på DN.

    /Frida

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  08/21/2016

      150% ska det vara. Självrättning på sin plats. Pinsamt för Frida.

      Svara
      • Svenne

         /  08/21/2016

        Inte alls pinsamt, feministisk procenträkning är alltid rätt – och mörkertalet är vad Riktiga Feminister säger att det är!
        Pepp, pepp, Frida!!!1111!!!!!111!!1!!

        Svara
        • Frida Gustavlin

           /  08/21/2016

          Tack. Det värmer mitt rosasvarta hjärta! Jag är fortfarande superpeppad på att få höra en intersektionell förklaring till varför mörkertalet™ inte går ner genrellt, om nu anmälningsbeägenheten™ ökat så fantastiskt mycket, om nu alla män våldtar, ofredar och tafsar het oberoende av plats och tidpunkt.

          Ser med tillförsikt fram emot Hanna Fahls förklaring.

          /Krossa patriarkatet, mensen ska stoppas.✊🏼

          Svara
          • Senior

             /  08/21/2016

            Har redan sett en förklaring på detta. Svenska tjejer utmålas nu som rasister som bara anmäler övergrepp från utlänningar och ser mellan fingrarna när svenskar gör det

            Missade tyvärr vem som uttryckte denna teori.

    • Jans

       /  08/21/2016

      Och då skall man komma ihåg hur DN gasade på mot Polisen för att flytta fokus från att de själva mörkade. Så gör de i princip samma sak igen. Detta visar med all önskvärd tydlighet att deras skuldbeläggande av polisen varit falsk. Hade de intresserat sig för övergreppen på riktigt hade de naturligtvis haft täta rapporter, bilder och reportage samt kritisk granskning av polisens arbete i år. DN är verkligen en äckligt falsk tidning. Värre än Aftonbladet eftersom den ändå är kvällstidning och inte har samma seriösa framtoning.

      Svara
  31. Skeptisk

     /  08/21/2016

    Att det nästan inte finns svenskab killar på WAS kan bero på att de vet att de riskerar ännu mer än tjejerna. Risken att bli rånad och oprovocerat misshandlad är betydligt högt för killar. Och de vet att ingen kommer ha kampanjer om deras säkerhet eller prata om hur de blir begränsade i vardagen. Istället tar de ansvarför sin säkerhet genom att hålla sig borta. De åker på betalfestivaler där dessa gäng inte kommer.

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  08/21/2016

      Kan också bero på line-upen. Nästan bara tuff afroamerikansk förortsmusik uppblandat med lite starka pepptjejer. We Are Stockholm är riktat mot förortskidsen för att de just innan skolstart inte ska drälla omkring och hitta på andra hyss, sådana här arrangemang har enligt min erfarenhet aldrig varit avsett för vita välmående stockholmsbarn. De vet med all säkerhet instinktivt att det är ocreedigt och underklassigt att besöka tillställningen.

      Om den här festivalen har någon positiv effekt vet jag inte, det är med all säkerhet en hel massa hyggliga ungdomar som går på WAS och har kul, helt oberoende av vad de har för hudfärg, och de allra värsta roar sig nog i vilket fall inte på WAS, och om de kommer dit så är det knappast musiken som drar, snarare känslan av att det är hålligång.

      Sådana här gratisfestivaler blir vad de blir – There is no such thing as a free lunch.

      /Frida

      Svara
      • Jans

         /  08/21/2016

        Kanske en och annan tjej som får nya insikter och röstar på SD när de blir 18 som konsekvens?

        Svara
        • Frida Gustavlin

           /  08/21/2016

          ”– Vi hade räknat med att vi skulle få rätt många anmälningar. I många fall så har vi gärningsmän för de här brotten, säger Kjell Lindgren vid polisregion Stockholm.”

          Ska bli intressant att se vad det här slutar i, de verkar med andra ord ha koll på gärningsmännen, ser med tillförsikt fram emot tingsrättsförhandlingarna.

          /Frida

          Svara
          • Ivar L

             /  08/21/2016

            Du får ju tänka på att de alla är baaaaaarn. Alla är under 12 som syns på de få bilder som publicerats. 😉
            Det blir nog mest samtal med föräldrarna via tolk eller Skype till Afghanistan och Marocko.
            Det intressantaste kommer att bli att studera den strategi som polisen och mainstreammedia med DN i spetsen kommer att använda för att sopa sanningen under mattan.

  32. Jans

     /  08/21/2016

    Rätt mycket som talar för att inte bara SVT utan även Polisen sprider desinformation. Såhär säger de i SvD:
    ”Har ni någon uppfattning om vilka det är som begår de här brotten?
    – Inte mer än att det är män i ungefär samma ålder, det är också målgruppen för festivalen.”

    http://web.archive.org/web/20160821000955/http://www.svd.se/fordubblade-anmalningar-trots-storsatsning-vacker-kritik

    Naturligtvis drivs också tesen om ökad anmälningsbenägenhet och tesen att det inte är ett festivalproblem utan ett samhällsproblem. Samma som Hanna Fahl säger alltså. Det är nästan som att man gjort upp om hur man skall förklara bort problemet. Som att säga att fotbollshuliganism inte är ett fotbollsproblem bara för att våld förekommer i andra sammanhang.

    Svara
  33. Gigas

     /  08/21/2016

    En till som tror att feministisk analys är något sorts facit.
    http://www.expressen.se/gt/kronikorer/julia-mjornstedt-karlsten/vi-har-sallan-man-att-tacka-for-var-framgang/

    De behöver sätta sig i skolbänken igen, det finns andra analysmetod att använda.

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  08/21/2016

      Gulligt historielöst, inte att tacka männen för nått, gäsp, dra den om rödluvan också när du ändå håller på.

      ”Kanske är detta små händelser i det stora hela. För vem bryr sig om en enstaka tweet här och där? Tyvärr är dessa händelser bara en liten del av allt den förminskande skit som drabbar de kvinnliga deltagarna i årets OS.”

      Men handen på hjärtat, hur många av de kvinnliga guldmedaljörerna har manliga tränare? Frida kan för sakens skull också vara insinuant.

      ”Kanske är detta små händelser i det stora hela. För vem bryr sig om en enstaka krönika här och där? Tyvärr är dessa händelser bara en liten del av allt den förminskande skit som drabbar samtliga män.”

      /Frida

      Svara
    • Jans

       /  08/21/2016

      Rätt märklig företeelse som vi har fått med feminister som sitter med rödpennan och går igenom tv, film, tidningar och böcker för att leta efter ”fel” som folk gör. En slags mediekonsumerande skrivbordsfeminism som knappast leder till något annat än att alla inom pk-media och pk-press och litteratur känner sig tvungna att neutralisera sitt språk för att ingen skall bli kränkt. Snacka om bortkastat och meningslöst arbete. Men i grund och botten kanske det handlar om att få betalt för att titta på tv. Vem vill inte ha det?

      Svara
      • Johan

         /  08/21/2016

        Om det gäller SVT så skulle jag nog kräva betalt för att tvingas titta på propagandan.

        Svara
    • Jan

       /  08/21/2016

      Dessutom så heter det inte atlet. Det heter idrottsman/-kvinna. Atlet är en slapp anglicism. Vilket exempelvis lallarna i Stenbecksmedia (Viasat, TV3) inte förstått.

      Svara
      • Jans

         /  08/21/2016

        Atlet är ursprungligen grekiska. Snyggt ord för övrigt. Såvitt jag förstår är det en korrekt term på (manliga) idrottsmän inom kraftsporter även på svenska. Bör väl kunna användas på kvinnor numera också, svenskan brukar ju inte böja för genus på det sättet längre. ”Atletinna” är kanske korrekt men låter gammalmodigt.

        Svara
        • Jan

           /  08/21/2016

          Likafullt är det en slapp anglicism. Engelskans athlete och svenskans atlet betyder nämligen sällan samma sak. Slappa anglicismer är vanliga i reklam- och affärskretsar. Journalister ska hålla sig för goda för sådana.

          Svara
  34. Jans

     /  08/21/2016

    Tino Sanandaji skriver om sin brorsas bok som handlar om de Nordiska ländernas framgångar och att även invandrare i USA med nordiskt ursprung lyckas bra. Verkar vara en intressant bok som tangerar Toklandets intresseområde:
    http://tino.us/2016/07/exciting-new-book-brother-debunking-utopia-exposing-myth-nordic-socialism/

    Svara
  35. Frida Gustavlin

     /  08/21/2016

    Alex Schulman, den före detta hatbloggaren sitter i sin paradvåning på Östermalm (värd cirkus 15 miljoner) och tråcklar ihop en krönika över sorgen att hans gamla favvoparti blivit dödsknarkarnazister, Socialdemokraterna är inte längre är socialdemokrater. Snyft! Ge honom en äggtoddy så blir han säkert på bättre humör.

    ”Och detta eviga prat om ”den svenska modellen”, som något som man inte kan få gratis utan möjligen kan förtjäna.”

    Alex Schulman personifierar på pricken den nya svenska mediaadeln.

    http://www.expressen.se/kronikorer/alex-schulman/vad-hande-med-mitt-alskade-parti/

    Svara
  36. Jan

     /  08/21/2016

    Bilden ovan är osmaklig. Var god och tag bort den.

    Jan Guillou om hur värdelösa sverigedemokrater är samt hur duktiga muslimer är:
    http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/janguillou/article23380285.ab

    Svara
    • Senior

       /  08/21/2016

      Det är spionen Guillo och hans krönikor också.

      Svara
  37. Ivar L

     /  08/21/2016

    Aha, nu börjar jag förstå varför man nästan aldrig får se några bilder från We Are Sthlm i mainstresammeadia:

    Svara
    • Jans

       /  08/21/2016

      Förklarar också varför inte svenska killar kommit och hjälpt till. Vilket en del antytt beror på feghet. Verkar snarare handla om att de inte ens var där. Vilket i och för sig kan handla om att de riskerar att åka på stryk. Rätt tydligt hur samhället börjar trilla isär.

      Svara
      • Havre flarnstad

         /  08/21/2016

        Jag känner inga tjejer under 25-30 men dom jag möter pratar aldrig om hur det längtas efter en het tafsghan en exotisk syrier eller en alldeles egen somalier varenda sådant förhållande jag kan minnas inbegriper adopterade afrikaner eller kristna syrianer födda i Sverige dvs dom kulturella skillnaderna är minimala.

        Men hur ställer sig dagens ungdom till att låta sig förföras av en nyanländ? finns det någon forskning/undersökning om detta.
        Har åratals medial hjärntvätt och bristfälliga skola satt sina spår hos unga tjejer ? Jag vill mig minnas något jag läst om hur unga tjejer på någon skola berättade om hur dom tvingades att kyssa/dejta/knulla invandrare pga att den som vägrade blev trakasserad och rasistmärkt.

        Hur går tankegångarna inför We are sthlm tjejerna kan inte undgått att risken är stor för taharush/våldtäkt men dom går endå dit och föräldrarna hur resonerar dom ? Hellre tolerant och våldtagen än fördomsfull och misstänksam.

        Svara
      • Jan

         /  08/21/2016

        Det ger också en bild om hur stor gruppen ”ensamkommande flyktingbarn” är i åldersspannet 16-30 år. De är faktiskt dominerande i stadsmiljöer runt om i Sverige. Tillsammans med tiggarromerna och huckletanterna. Samt handikappade barn och vuxna från Irak som skjutas runt av huckletanter. Väl investerade skattepengar?

        Svara
        • Frida Gustavlin

           /  08/21/2016

          Jag tror inte att det många som faktiskt begriper hur många de faktiskt är. Det går 116 män på 100 kvinnor i vissa åldersgrupper. Det betyder lite förenklat och krasst sett att 16% inte kommer hitta någon partner, såvida de inte ”väljer” att bli bögar. Det här kommer skapa enorma problem framöver.

          Svenska kvinnor brukar föredra rika, välutbildade och väletablerade män framför fattiga, outbildade och socialt handikappade, och detta gäller självklart även för feminister. Ser knappast direkt ljust ut för asylsökarna.

          /Frida

          Svara
      • Jan

         /  08/21/2016

        Om svenska killar går dit eller inte spelar väl ingen större roll. Det blir ju de som får skulden i alla fall. Vare sig de varit där eller inte.

        Svara
  38. MiT

     /  08/21/2016

    Här kan man snacka om att försöka leta ursäkter…
    ”Så kan elden släckas”
    http://www.sydsvenskan.se/2016-08-21/sa-kan-elden-slackas

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  08/21/2016

      ”Men en sak är säker. Förmodligen kan fler poliser och smartare metoder minska antalet bilbränder. Men så länge systemvåldet uppifrån ­– arbetslösheten, segregationen, de usla bostäderna, stigmatiseringen – mal ner de fattiga områdena kommer nya unga brottslingar att skapas i generation på generation.”

      Systemvåld? Det var ett nytt ord. Att öka befolkningen i vissa åldersgrupper så att 116 mot 100 kvinnor är män. Det är nog den renaste typen av systemvåld som man kan ägna sig åt.

      ”Inget av detta är förvånande. Att stora ungdomskullar alltid drar upp brottsligheten är väl känt. Eller snarare: stora kullar av unga män, eftersom det framförallt är män som begår brott. I åldersgruppen 15-25 år är 81 procent av dem som dömts för bränder män.”

      Om det nu inte var förvånande att män i åldern 15-25 år är brottsaktiva, varför ska vi då ha så många män i denna åldersgrupp? Jag håller med, det är ett systemvåld som kommer uppifrån på riktigt.

      /Frida

      Svara
      • Inge Post

         /  08/22/2016

        ”Men en sak är säker. Förmodligen kan fler poliser och smartare metoder minska antalet bilbränder. Men så länge systemvåldet uppifrån ­– arbetslösheten, segregationen, de usla bostäderna, stigmatiseringen – mal ner de fattiga områdena kommer nya unga brottslingar att skapas i generation på generation.”

        Är det alltså bara i Fosie ,Rosengård det brinner?
        Eller vad menas med ”fattiga” områden?

        Svara
    • Det konstiga är att de kan komma fram till saker som:

      * I tonåren
      * ”etnisk boendesegreretation” (aburst)
      * Socialbidrag
      * MÄN!

      Men vart i världen är det acceptabelt att bränna bilar när man känner sig missnöjd?

      Svara
  39. MiT

     /  08/21/2016

    Svara
  40. MiT

     /  08/21/2016

    Svara
    • G

       /  08/21/2016

      Svara
      • Pelle2

         /  08/21/2016

        Bra av Weidmo Uwell att ifrågasätta Löfvens rövslickande !

        Svara
    • Frida Gustavlin

       /  08/21/2016

      Veronica Palm vet man var man har, men att vår statsminister är så förunderligt menlös är skrämmande, det låter precis som att han inte vet vad han pratar om, snacka om att det blir tydligt vilken typ av identitetspolitiker som sitter och matar honom med floskler.

      Kan inte bli ett tydligare skolboksexempel i kollektiv skuldbeläggning. Ska man inte kunna förvänta sig mer konsistens av en statsminister som andra dagar menar att ansvar för den islamterror vi ser idag inte faller tillbaka på muslimer som kollektiv. Bedrövligt, men å andra sidan är vi rätt vana, vi har blivit utbildade av Reinfeldt under åtta år.

      /Frida

      Svara
  41. Jan

     /  08/21/2016

    Okej. Kör med kollektiv skuldbeläggning då. Men då ska den gälla över hela linjen: Kvinnor är kollektivt skyldiga till bidragsbrott hos försäkringskassan till exempel. Kvinnor långtidssjukskriver sig på dubiösa grunder. Alla invandrare är skyldiga till bilbränderna. Romer är ett tjuv- och tiggarfolk. Judar styr bankerna. Handikappade ligger samhället till last. Muslimer är terrorister.

    Alla dessa påståenden är minst lika giltiga som det att svenska män är skyldiga till våldtäkter. Om det ena är accepterat – varför inte det andra?

    Svara
  42. QED

     /  08/21/2016

    De är inte bättre hemmavid:

    Svara
  43. QED

     /  08/21/2016

    Efter att som goda medborgare ha gått genom de demokratiska möjligheterna att få slut på denna terror, är det dags att söka andra lösningar. De som gjort värnplikten, kontakta era *krigsförbandskamrater* för att se vad som kan göras för försvaret av vårt land. Åtminstone 13% har inte röstat för detta.

    Svara
  1. De kreativa förklaringarna fortsätter hagla | WTF?
  2. Vad händer när Mörkertalet™ tar slut? | WTF?
  3. Sammanfattning av 2016 del 5 | WTF?

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: