Är det magi?

Kan inte släppa det där med de sexuella övergreppen som sker på festivaler runt om i Sverige. Vi har ju massor av journalister, tyckare, krönikörer, politiker som gärna vill få det till att det är svenskar som håller på.

vpalm och löfven

Ja till och med Stefan Löfven anser sig vara skyldig!

Men man undrar ju lite hur det går till när de svenska männen begår dessa sexuella övergrepp? Rent praktiskt alltså? Sker det genom magi?

bilder från was

bilder från was1

Att jag undrar beror ju på att alla bilder man sett från festivalerna är nästan tomma på svenska killar så hur kan de begå en massa övergrepp på festivalerna de inte är på? De två bilderna ovan är bara två i mängden. Nyheter Idag har ett bildspel med flera bilder. Så hur begår de svenska killarna övergreppen på festivalerna när de inte ens är där? Sker det genom telepati? Hypnotiserar de alla som värsta Mandrake? Teleporterar de sig till festivalen, dyker på tjejerna och sen teleporterar sig bort igen? Är det ”Beam me up Svenne” som sker?

I år har antalet övergrepp på We Are Stockholm ökat med 150% jämfört med förra året TROTS alla extra insatser som gjorts! Hur hade det sett ut om de inte gjort en massa extra? Hade de ökat med 250%? 350% 500%? 1000%? Eller är det helt enkelt meningslösa ”åtgärder” eftersom förmodligen 100% av dem riktat sig till svenskar…?

Fria Tider har en artikel om omhändertaganden där de hänvisar till en plusartikel på Nyheter Idag med bilder som visar vilka vakterna/polisen tog hand om. Enbart utlänningar sägs det. Är det någon här har tillgång till Nyheter Idags plusartikel som kan bekräfta?

Gissar att de får lägga ner alla liknande gratisfestivaler i landet framöver eftersom det är likadant på samtliga. Det som skett i efterhand är också att man unisont försökt skylla detta på svenska killar/män. Konsekvent alltså, trots att man VET hur det ligger till. Här är ett kort inslag om bland annat Putte i Parken i Karlstad.

Träskallefestivalen trodde man det skulle hjälpa att ha en radikalfeministisk panel, ledd av galningarna i Män för jämställdhet, som problematiserade manlighet TROTS att man visste om att de man ville nå inte förstår många ord svenska. Panelsamtalen och armbanden var så effektiva att det endast blev 12 anmälda övergrepp i år mot hela 1 året innan!

Dagen efter polisens interna rapport läckt ut som visade att 100% av de som misstänktes på We Are Stockholm förra året var utlänningar så sitter SVT:s Nöjespanelen i Gomorron Sverige och sprider ren desinformation och hittar på en massa om att vi ska prata med våra söner. Ni vet, de som förmodligen då teleporterar sig till festivalerna, attackerar och sen teleporterar sig hem igen…

Är det vem som helst som håller på? Är det vilken kille som helst?

Knappast. Som de säger, man vill gärna gå tillsammans med flera killar så killar är uppenbart inte problemet. Utan vissa killar…

Men allvarligt, vem i helvete är så korkad att man släpper iväg sin tonårsdotter på sådana gratisfestivaler som man kan tro hålls i Kabul, Karachi eller Mogadishu och inte i Stockholm, Karlstad eller Skellefteå? Seriöst alltså, vem är så korkad?

MVH

MiT

Lämna en kommentar

108 kommentarer

    • G

       /  08/21/2016

      Ännu en kommentar som är ”blank” 😛 Kan du posta länken i inaktivt format åt mig, så kan jag copy & paste ?

      P.S Mycket bra att du tar med din video från Gomorra Sverige även i detta blogginlägg.

      Svara
    • G

       /  08/21/2016

      ”Tack för att ni tog er tid att lyssna.”

      mmm jag är glad att jag tog mig tid att läsa hela. ❤

      Svara
  1. Jan

     /  08/21/2016

    På vilket sätt är en, påstådd, ökad anmälningsbenägenhet positiv om inte fler gripanden kan göras? Det verkar vara ett negativt samband mellan anmälningar och gripanden. Ju fler anmälda brott desto färre gripna brottslingar. Hur svårt kan det vara att gripa en person om både offer, vittnen och förövare befinner sig på samma torg?

    Svara
    • Ivar L

       /  08/21/2016

      Faktiskt en oerhört bra synpunkt. En sådan synpunkt som kritiska DN (som ju bekant var chockade över förra årets mörkande av polisen) borde ställa. Ökad anmälningsbenägenhet utan ökat antal gripande är ju om möjligt ännu värre än stort mörkertal för det betyder att samhället sviker offren även då de tar mod till sig att träda fram.

      Svara
  2. G

     /  08/21/2016

    ”SD-politiker vill att We Are Sthlm-festivalen ska stängas ner

    Nyheter Idag har talat med Henrik Vinge, presschef hos Sverigedemokraterna och aktiv politiker i Stockholm. Han var på plats ett par timmar för att själv bevittna hur stämningen var i Kungsträdgården.

    –Det var ungdomsgäng som drog omkring och stämningen var otäck och aggressiv. Under de två timmar jag var där såg jag åtminstone ett dussin personer som blev gripna. Det var sorgligt att se.

    – Jag såg hur gråtande tjejer blev omhändertagna av personalen.

    Det var inget positivt med festivalen då?

    – Jag tycker att upplägget var märkligt. Det gick tio invandrare på varje svensk och det gick tio killar på varje tjej. Och stämningen var otrevlig, aggressiv och bitvis hotfull. Det var väktare och ordningsvakter, poliser, fältassistenter precis överallt. De hade att göra.

    – Det var ungdomsgäng, delvis maskerade med solglasögon med uppdragna huvor som gjorde rusningar åt olika håll och ropade att det skulle bli bråk. De samlades i stora gäng och polisen fick hänga på så gott de kunde. Det låg mycket aggression i luften……”
    http://nyheteridag.se/sd-politiker-vill-att-we-are-sthlm-festivalen-ska-stangas-ner/

    Svara
    • Ivar L

       /  08/21/2016

      Bra intervju och det Henrik har ju alldeles rätt i att det är ett extremt märkligt uppläg av Stockholms stad att göra såhär. Är detta verkligen feministisk politik? Jag tycker det är ett oerhört svek:
      ”– Jag tycker också det är tvivelaktigt när man lockar dit 13-åriga flickor med musik och artister som de tycker om. Och de åker dit med föreställningen att det ska vara någon slags rolig festival där de ska kunna lyssna på musik och så hamnar de mitt i en hord av invandrarungdomar som är betydligt äldre än de här flickorna och de är kanske tio gånger så många. Vi får se dussintals fall av sexuella trakasserier och även våldtäktsförsök.”

      Gissningsvis kommer snart andra politiker, först från Alliansen, att säga samma sak och låtsas som att inte SD sade det först såklart. För vilken gång i ordningen?

      Svara
  3. MiT

     /  08/21/2016

    Har fått bekräftat och sett bilderna som finns i Nyheter Idags plusartikel. Vill inte sabba för Frick genom att lägga ut dem men samtliga på bilderna är utlänningar… :-/

    Svara
    • Ivar L

       /  08/21/2016

      Med tanke på hur de generella festivalbilderna ser ut så är det egentligen det enda tänkbara.

      Svara
  4. MiT

     /  08/21/2016

    Och om det inte syns:
    //https://www.facebook.com/tino.sanandaji/posts/10153851318888231//

    Svara
    • G

       /  08/22/2016

      ”Stefan Docksjö; ”Den övergripande bilden visar att det finns lika många etniska svenska förövare i sådana fall”
      Hur vet man det, då ”Vi registrerer ikke etnisitet i våre systemer” ”.

      ”Tino Sanandaji; Polisens anlitade en spågumma med krafter, hon såg det i en vision en stormig natt”

      😀 ❤

      Svara
  5. Ivar L

     /  08/21/2016

    Alltså, bilderna från We Are Sthlm…
    http://nyheteridag.se/hitta-dig-sjalv-i-publikhavet-pa-we-are-sthlm-stort-bildspel/

    Det är väl ändå Istanbul eller Kairo de är tagna i? Eller är detta ”Sthlm”? Ja, kanske det är det. Detta är framtidens Stlm.

    Svara
  6. MiT

     /  08/21/2016

    Det surrar jättemycket om Lamotte inte bara från den galna tanten och hennes familj utan av andra

    Svara
    • Kalle

       /  08/21/2016

      Men vad är det nu han har gjort som har retat upp hönshjärnorna?

      Svara
      • Hypocrita

         /  08/21/2016

        Sagt något sant, kanske?

        Svara
      • Ninni

         /  08/21/2016

        Jag tror det stör dem att han faktiskt Gör något inte bara jamsar o gnäller. Även om jag anser att han cyklar i dimman som tror på feminismens lögner så Gör han saker o tar egna initiativ. Det ställer gnällarna i dåligt dager + han, vit man, ”tar plats” som ”de förtryckta” inte gett honom direkt order att göra åt dem. Svider.

        Svara
        • Ivar L

           /  08/21/2016

          Sen hör det till saken att han själv väl varit rätt grov i mun emellanåt. Inte så illa som de där men tillräckligt illa för att skaffa sig extra ovänner utöver dem som ogillar att han uppmärksammar saker ur ett icke-pk-perspektiv. Dessutom tror jag faktikskt helt ärligt att hans utseende retar upp en del folk med fördomar om vita svenska män som inte ser ut som hjältar i amerikanska filmer: snygga, långa och med fint hår.

          Svara
        • Utlandssvensk

           /  08/22/2016

          @ Ninni,

          ”Jag tror det stör dem att han faktiskt Gör något inte bara jamsar o gnäller.”

          Det där låter troligt!. I amerikansk debatt är ett återkommande tema att konservativa kristna som ägnar en stor del av sin tid och sina pengar åt att verkligen göra saker, t.ex bygga eller renovera hus för fattiga, är helt förbluffade över hur hatade de är av vänsterliberaler som aldrig lyfter ett finger.

          Svara
    • Lena-Lasse

       /  08/21/2016

      Jag lider verkligen med AnnKatrins dotter. Fyfan för att ha en sån latrintunna till mamma.

      //Och vi behöver ju inte kliva i samma fotspår som de själva gör, eller hur? Låt DEM framstå som oerhört korkade människor istället. //MiT

      Svara
  7. MiT

     /  08/21/2016

    Svara
    • Pelle2

       /  08/21/2016

      Är det inte härligt med de fina kärleksbudskapen från radikalfeministerna ?

      Svara
  8. Utlandssvensk

     /  08/21/2016

    ”Men allvarligt, vem i helvete är så korkad att man släpper iväg sin tonårsdotter på sådana gratisfestivaler som man kan tro hålls i Kabul, Karachi eller Mogadishu och inte i Stockholm, Karlstad eller Skellefteå? Seriöst alltså, vem är så korkad?”

    Det är väl inte så svårt att gissa? Troligen är det samma människor som i årtionden röstade för maximal immigration från just Kabul, Karachi och Mogadishu…………………..

    Svara
    • Jans

       /  08/21/2016

      En stor del av tjejerna ser ut att ha invandrarbakgrund också. Sedan får man ju komma ihåg att alla barn inte har föräldrar som tar hand om dem ordentligt. Just därför är sveket från samhället desto större.

      Svara
      • icke-svensk

         /  08/22/2016

        Plus, i skolan lär man att det är rätt fint, det mångkulturella
        samhället.

        Svara
  9. MiT

     /  08/21/2016

    Svara
  10. MiT

     /  08/21/2016

    Svara
    • Jans

       /  08/21/2016

      Minns ni det fruktansvärda hatdrevet mot två feministtjejer på Ny Tekniks hemsida? Där typ ett par kommentarer var lite bitska, två var raderade och resten (ca 150 st) rimliga och seriösa. Det kallades för rent hat och det var så fruktansvärt enligt diverse feminister.

      Här verkar det ju bara vara att skärmdumpa var 5:e minut och ut ploppar den ena vidrigheten efter den andra. Snacka om snedvriden rapportering om internethat.

      Svara
  11. Ivar L

     /  08/21/2016

    DN, tidningen som var mycket kritisk till att polisen mörkade förra årets We Are Sthlm, slår nu på stort med svarta krigsrubriker om rekorden i sexuella ofredanden och oroligheter på årets upplaga av festivalen:
    http://web.archive.org/web/20160821175748/http://www.dn.se/
    (Snapshot från e.m. 21/8).

    Eller inte….
    Man får bläddra flera meter ner på sidan för att hitta den braskande rubriken:
    ”Bra stämning – vi har sett en förändrad attityd”

    Jag ogillar svordomar men: fy fan vad de är vidriga och falska på DN. Sedan när polisen rapporterar om verkligheten kommer väl Hanna Fahl o kompani att rycka ut och kalla dem rasister eller förringa problemet. Problemet de låtsades att de själva inte kände till förra året och som de nu gör precis allt de kan för att dölja återigen.

    Svara
  12. MiT

     /  08/21/2016

    Svara
    • Jans

       /  08/21/2016

      Franz Kafka hade varit avundsjuk. Detta är absurdare än ”Processen”.

      Svara
      • T

         /  08/21/2016

        Det råder ingen brist på rejält sjuka typer i Sverige.

        Svara
    • Pelle2

       /  08/21/2016

      Men det är inget problem med Loan Sundmans hat mot Lamotte ?
      Snacka om dubbelmoral bland de radikalfeministiska vänsterextremisterna.
      Lamotte lägger ut näthatet som Loan Sundman sprider mot honom och det tycker radikalfeministerna är hat. Hur skulle det vara om dårarna sopade rent framför sin egen dörr först innan dom klagar på andra ?
      Jag känner bara mer och mer förakt för de hatiska radikalfeministerna…

      För övrigt är väl Afa-medlemmen Bergelin inte någon som skall uttala sig om hat överhuvudtaget.Hon själv är eller har varit medlem i en av de mest våldsamma vänsterextremistiska rörelserna som inte drar sig för att misshandla sina åsiktsmotståndare.
      Loan Sundman jobbar ju för researchgruppen som också har kopplingar till Afa så hon har heller ingen orsak att prata om andras hat..

      Svara
      • Ivar L

         /  08/21/2016

        De här gängen, vi vet alla vilka de skulle vara i en kommunistisk diktatur. Förmodligen i vilken diktatur som helst för ideologin är underordnad kotteriet.

        Svara
  13. MiT

     /  08/21/2016

    https://twitter.com/inteerhen/status/767365289977716736

    Klart att hon absolut inte har gjort nåt…

    https://twitter.com/inteerhen/status/767371827496816640

    https://twitter.com/inteerhen/status/767376341968748545

    (hennes polare Kim som nästan slår ihjäl sina flickvänner framför deras barn…)

    https://twitter.com/inteerhen/status/767377888186339328

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  08/21/2016

      Jag får psykosvibrationer av hela det här grälet. Det är ju löjligt att framställa sig som offer för en svans, hela Twitter är ju en svans, och om man inte tål svans, så får man nog låta bli Twitter.

      Svara
    • Rikard

       /  08/21/2016

      Hej.

      Det är som någon sorts syrainspirerad dadaistisk installation av Terry Gilliam och Sally Cruikshank.

      Tänk att man skulle sakna tiden före twitter och liknande, när man visste att om man var för stor i truten kunde den bli tilltäppt av den man hotade eller förolämpade. Det känns nästan som om det var bättre.

      Lamotte kanske skulle utmana Loan Sundman och hennes vänner på duell? Det är ju ett klart brott mot den gamla Hednalagen.

      [https://sv.wikipedia.org/wiki/Hednalagen]

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, lärare

      Svara
  14. MiT

     /  08/21/2016

    Vilka otroligt obehagligt falska människor, läs hela tråden så förstår ni. De som kräver att andra ska sätta ner foten är sådana som jag INTE sett markera mot Sundman själv och vad hon skriver

    Svara
  15. MiT

     /  08/21/2016

    På en dump jag såg så såg det ut som om hans namn var gråmarkerat vilket betyder att han INTE kan läsa vad som skrivs, dvs inte medlem i gruppen. Det verkar som om jag hade rätt.

    https://twitter.com/mangefik/status/767382243149053952
    https://twitter.com/mangefik/status/767381886171840513

    https://twitter.com/mangefik/status/767385350398480384

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  08/21/2016
      Svara
      • Frida Gustavlin

         /  08/21/2016

        Rätt uppenbart att de har investerat otroligt mycket i sitt egna ”narrativ” om Mörkertalet™, klart det blir bråk när det kommer folk och påpekar att det kanske ser annorlunda ut.

        /Frida

        Svara
      • Ivar L

         /  08/21/2016

        Om jag fattar detta rätt så uppmärksammar Aftonbladet detta eftersom det styrker tesen om att det inte är våldtäkterna som ökar utan anmälningarna?

        Tjusigt, men tänk om de har fel. Vems ärenden går de i så fall? Våldtäktsmännens och ofredarnas genom att det i det fall sexvåldet inte ökat inte heller kräver extraordinära åtgärder.

        Tänk om det till och med finns tjejer som tweetar där av rent politiska skäl. Eftersom de inte gjort anmälan kan de i princip fabulera fritt. Behöver inte vara så men det är fullt tänkbart med tanke på hur infekterad frågan är.

        Svara
        • Olof

           /  08/22/2016

          Ja, i ett par länder som Sverige och Storbrittannien har det ju gjorts ett antal kampanjer för att få folk att anmäla olika typer av övergrepp.

          Dock kan man notera att skriken strax höjts på att enda resultatet av dessa ökade anmälningar har varit att ännu färre anmälningar faktiskt leder någon vart. En ännu större del än vanligt (som ju redan är 80%+) av fallen i detta ‘mörkertal’ visar sig nämligen vara en allmän blandning av lagliga situationer där dåligt omdöme visats eller totalt utan förutsättningar att hitta gärningshen eller få en fällande dom.

          Svara
  16. MiT

     /  08/21/2016

    Om det inte syns något
    //https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10153933336373251&set=a.454058298250.239724.644748250&type=3//

    Svara
    • G

       /  08/22/2016

      Bra ide med att ha inaktiv länk med, ska försöka komma ihåg att inkludera en sån jag också. Denna om Alice syns, men den högre upp, den andra länken till Tino på FB, den syns inte för mig. Så bra med den inaktiva länken där som jag kan använda 🙂

      Svara
  17. Det finns bara två alternativ

     /  08/21/2016

    Och det är att antingen porta alla ensamkommande eller helt och hållet stänga samtliga festivaler där sexuella övergrepp förekommer på obestämd tid.

    Svara
  18. Svenne

     /  08/22/2016

    Göran Skytte: Det fräser av hat, hat, hat:

    ”Det här är inte sådant som händer långt borta, det händer i nästa kvarter. Här och nu. Det ökar och ökar, kommer närmare och närmare. Det händer inte i slummen någonstans i en afrikansk eller latinamerikansk­ kåkstad, det händer i ett av de mest givmilda och välkomnande länderna på jorden.

    Därför tror jag inte längre att det i första hand handlar om fattigdom och utanförskap.”

    Svara
  19. Svenne

     /  08/22/2016

    En säkerhetschef resonerar…

    Svara
    • Jans

       /  08/22/2016

      Herregud! Det är ju helt vansinnigt. Säkerhetschefen outar ju hur usel säkerheten är en bit nedanför det sedvanliga och genomfalska pepptalket. I princip säger hon ju att de har ordnat en festival som genom att locka till sig sexövergreppsbenägna människor bidar till att sexövergrepp uppmärksammas och samhället får möjlighet att visa att det inte är ok. Vad blir nästa grej? En festival som lockar till sig mordbrännare så att vi alla kan uppmärksamma hur fel det är med mordbrand?

      Svara
  20. Frida Gustavlin

     /  08/22/2016

    Mysfestivalen mellan raderna i DN.
    http://www.dn.se/sthlm/over-50-ofredanden-pa-we-are-sthlm/

    ANG KAMERAÖVERVAKNING
    ”– Vi hade inget av den varan förra året, men det har varit väldigt effektivt i det förebyggande arbetet. Dels kan vi i realtid tidigt se var det börjar bli oroligt så att ordningsvakter kan skickas att jobba där, dels är det skyltat så att alla vet om att området är övervakat, säger Mats Eriksson.”

    ANG POSITIV STÄMNING
    ”Vi tycker att stämningen har varit bra och sett en attitydförändring med en betydligt förbättrad dialog om beteende.”

    De såg ju inget förra året, angående deras analys om positivare attityder, eller begriper jag fel? Det enda de pratar om förr är det mystiska Mörkertalet™

    Om det var över 50 anmälningar i år, och de ändå förebyggt på ett väldigt bra sätt, hur många potentiella övergrepp pratar vi om, 100, 200, 300 eller kanske fler? Och hur rimmar det med positiv attitydförändring?

    DN KLAPPAR SIG LITE PÅ MAGEN
    ”Debatten om sexualbrott på festivaler tog fart efter DN:s avslöjande om att polisen undanhållit information om anmälningar med koppling till We are Sthlm 2014 och 2015.”

    Som jag minns så var det definitivt inte DN:s avslöjande, eller minns jag helt fel?

    /Frida

    Ps. När Mats Eriksson säger positiv attitydförändring så menar han som jag tolkar det Anmälningsbenägenheten™, inte att festivalens besökare som ofredar skulle blivit mer civiliserade.

    Svara
    • Olof

       /  08/22/2016

      Nej, om jag minns rätt så var det väl DN som avslöjades. Men visst, avslöjade, avslöjades, där råkar man ju lätt redigera lite fel om det inte stämmer med självbilden.

      Svara
    • Jans

       /  08/22/2016

      DN:s version är att de avslöjade. Sanningen är att de kontaktades men inte ville skriva minsta lilla rad men att nyheter Idag sedan fick korn på det hela och Wolodarski drog igång vårens falskaste mediadrev mot Nyheter Idag och Polisen för att skyla över att de var högst delaktiga i Polisens mörkande. Norska Journalistförbundets tidning har skrivit om detta så det är inte bara ”alternativmedia” och bloggare som fattat hur det ligger till. Årets mediebluff signerad DN.

      Svara
  21. MiT

     /  08/22/2016

    Svara
    • Grodan Boll

       /  08/22/2016

      Nog är de toknassar alltid, men det är inte utan lager av ironi att de är mycket duktiga jazz-musiker som blir portade av etablissemanget.

      Svara
      • Bo

         /  08/22/2016

        Lite osäker här då jag inte känner till Carlings, men är de toknassar för att de protesterar mot ett flyktingboende? Finns det andra händelser som är ”värre” som kan ligga till grund för dessa påståenden? Av artiklarna att döma har jag svårt att se att de skulle vara ”främlingsfientliga” (vilket fö inte är olagligt, annat än i vissa människors fantasi) men som sagt, har ej hört talas om dessa personer tidigare.

        Svara
        • Grodan Boll

           /  08/23/2016

          Herr Carling var med och chefade för någon av nynasseföreningarna när det begav sig. Hans yngste (?) son heilade kontinuerligt när han gick i grundskolan och var småkär i min syster som gick på samma skola. Såg dem live på en trad-jazz festival för många år sedan.

          Duger det? =)

          Svara
  22. MiT

     /  08/22/2016

    Skrattfest!
    https://archive.is/FKlWP

    http://www.dn.se/nyheter/vetenskap/forskare-avfardar-bastsaljare-saknar-vetenskapligt-stod/
    För mig kom det upp som en betalartikel, därför archive.is. Jag kunde kringgå betalgrejen genom att stoppa laddningen av sidan fort som fan.

    Svara
    • MiT

       /  08/22/2016

      Svara
      • Bo

         /  08/22/2016

        Är kvantfysiska glasögon samma som genusglasögon men med annan slipning?

        //Frågar åt en Fysiker

        Svara
    • Kolla Tittis halsband…
      det räcker!

      Svara
    • Skeptisk

       /  08/22/2016

      Vill också kunna använda kvantfysiska realiteter i vardagen. att kunna vara på flera platser samtidigt (I min säng ock på jobbet, t ex.) och att man inte kan mäta min hastighet och position samtidigt. Eftersom selfiepinnen på vägen vet var den och jag är, kan den inte mäta min hastighet. Tadaa!
      Ärligt, det är pinsamt med new age-typer som tror sig kunna använda vetenskapliga begrepp för sin mumbo jumbo. ”Energifält” ur kristaller etc etc. Men såklart, det är deras egen sanning.

      Svara
  23. G

     /  08/22/2016

    ”En vakt under ett snabbt besök på området igår förklarade det vara ”ensamkommande” upp mot 30 års ålder, dvs inte så mycket yngre än mig själv, som drog runt och slet i småflickor. Ser man inte vansinnet i detta? Likaså står samma grupperingar för det mesta våldet. En avslagen arm, bland annat – men sker den allmänna rapporteringen till såväl besökande unga tjejer som föräldrar enligt samma verklighet? Det vore att göra Sverige tryggare, utefter den röra av både fler som vidrigare sexualbrott, våldsdåd men även implementerande av en helt ny underklass – tiggeriet – man har skapat!

    Hur långt måste det gå, hur många måste tjejer och kvinnor måste offras? Både med svensk som utländsk bakgrund för dessa att förstå vilka enorma värderingsskillnader som råder i världen och som just nu både sliter isär Sverige och skapar en otrygghet aldrig tidigare skådad? Där inte ens rättsväsendet vare sig kan skydda eller agera … Tror man inte denna kännedom både begrips som sprids snabbt bland många, som snarare föder en starkare mentalitet av att ”pissa på” än vad respekten föds av sexualundervisningar och fikabröd – så gör man om samma misstag man gjort senaste 3 decennier och fortsätter att svika både egna folket som samhället.”
    http://www.deogan.com/2016/08/19/mentaliteten-rasismen-ar-vidrigare-men-inte-alls-nagot-nytt/

    Läs HELA blogginlägget av mannen som gick från C till SD förra året.

    Svara
  24. Motkraft

     /  08/22/2016

    Lukas Ernryd i Kristianstadsbladet beskriver så träffande det djuriska beteendet av ett gäng killar som omringat en tjej i natten. Ett gäng som med 99,9% sannolikhet är invandrarkillar.

    Men han lyckas genom att låta bli nämna vad de skrek efter henne och genom att upprepa det generella ordet killar/män undvika att nämna den detaljen

    http://www.kristianstadsbladet.se/kristianstad/lukas-ernryd-den-ensamma-tjejen-omringades-av-vargarna-i-morkret/

    I slutklämmen lyckas han också med skohorn skuldbelägga sig själv (kunde lika gärna ha varit han som såg tjejen och hans tjej som missat det) och alla män. Hans lösning är också patetisk, att ”män” lyssnar och pratar mer om detta.

    Det finns de som vill lösa problemen genom att strypa invandringen. Det rimliga är att de som motsätter sig detta kommer med motförslag istället för att mörka. Och ser till att resurser sätts in för att genomföra de förslagen.

    Det Lukas Ernryd missar är att han själv inte är varg men att gänget han träffade på är just en flock vargar.

    Svara
    • Olof

       /  08/22/2016

      Japp, den dagen grupper som Soldiers of Odin hålls upp som hjältar i Aftonbladet så finns det kanske någon poäng i att ‘män’ pratar om detta. För det enda som svenska män skulle kunna göra åt detta är tyvärr att beivra det meddelst våld, och det vet vi alla att de som skulle försöka sig på det knappast kommer välkomnas.

      Så varsågod, ni som tyckte det var en bra ide att ta tillbaka vargen i Sverige, och som gullar med den när den börjar bilda flockar i närområdet. Vargar har sina byten och de går inte på de som kan försvara sig.

      Svara
    • MiT

       /  08/22/2016

      Är en betalartikel så kan tyvärr inte läsa :-/

      Svara
      • Motkraft

         /  08/22/2016

        Var inte en betalartikel när jag såg den igår men nu är den det. Troligen så förstod de att de som läser rubriken och inledningen direkt associerar vargflocken med unga ensamkommande. De kan inte ta bort artikeln utan att det verkar misstänkt men de kan göra om den till betalartikel så den syns mindre.

        Svara
      • Jans

         /  08/22/2016

        Tyvärr?
        Vad är meningen med att läsa så’n skit? Bara bra att de lägger sina pateiskt dåligt genomtänkta artiklar bakom betalväggar så mänskligheten förskonas.

        Svara
    • Motkraft

       /  08/22/2016

      Tydligen flyttad att vara betalartikel, några citat

      Malmöfestivalen. Klockan är 4.30. Vargarna är ute.
      Letar efter byten. Ju lättare desto bättre.

      Hon vill bort. Hon vill bara hem. Men tillåts inte gå. Tjejen rör sig
      mot oss. Vi får ögonkontakt och jag frågar om allt är okej. Hon svarar
      ”nej, det är det inte”. Blicken flackar, ögonen är glansiga. Hon
      stinker alkohol men kan prata klart. Hennes hand söker min och hon
      klämmer den hårdare än någon någonsin gjort. ……
      Håller sig nära. Vargarna närmar sig. Skriker saker.
      Jag borde säga något, men är uppriktigt rädd.

      Svara
    • Rikard

       /  08/22/2016

      Hej.

      Strypa invasionsinvandringen löser inget. Däremot minskar det ökningstakten. det som löser problemet är att deportera de troligen hundratusentals som fått PUT och medborgarskap på falska premisser, samt att göra detta med samtliga invandrare med fällande dom för brott, komplett med indraget PUT och medborgarskap.

      Det löser problemet med importerad brottslighet. Den infödda kan vi också lösa, när resurserna frigjorts efter ovanstående.

      Men det kommer aldrig att ske i tid, om någonsin.

      Det hade aldrig behövt se ut som det gör, om man bibehållit en vettig invandrings- och assimileringspolitik.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, lärare

      Svara
      • Svenne

         /  08/22/2016

        ”Men det kommer aldrig att ske i tid, om någonsin.”
        Det är dags att lära av Israel…
        http://www.haaretz.com/israel-news/.premium-1.544269 (från 2013)
        ”The East African nation that will take in tens of thousands of African migrants living in Israel is Uganda, it was revealed after a gag order was lifted…”

        Svara
        • Rikard

           /  08/22/2016

          Hej.

          Det är mycket vi borde lära både av staten Israel, men också av judarna. Till exempel hur man håller sitt folk som en levande enhet och helhet trots att man tvingats ut i diaspora.

          Kamratliga hälsningar,
          Rikard, lärare

          Svara
          • Jerry

             /  08/24/2016

            Genom att skriva en bok om sina bravader? Hälften av bibeln är påhitt. Enda historiska Israel som funnits var Samarien. De så kallade ”judarna” var en av flera stammar under bronsåldern. Samarierna var israeler liksom dem men man hade olika religion och var bittra fiender. För att ena sig hittade judarna på historien om kung David och hans mäktiga kungarike. Inga arkeologiska fynd backar upp detta. Men det är tveksamt om de nuvarande judarna ens är besläktade med de ursprungliga hebréerna. Antagligen lika lite som skottar och irländare är kelter.

  25. Pelle2

     /  08/22/2016

    OT:
    Lars Lindström på Expressen anser att Socialdemokraterna är precis som Sverigedemokraterna eftersom dom eventuellt vill förbjuda tiggeri,vill försöka komma åt sexualbrottsligheten på festivaler och vill öka på straffet för bilbrännare och de som attackerar blåljuspersonal.
    Han säger naturligtvis att man inte kan förbjuda fattigdom genom att förbjuda tiggandet.
    Med samma resonemang kan man ju säga att man kan inte förbjuda kriminalitet och att vi därför inte skall ha några lagar överhuvudtaget.
    Det är väl för övrigt ingen som har sagt att man kan förbjuda fattigdom.
    Däremot behöver vi inte tillåta människor som ej är svenska medborgare att resa hit och sitta och tigga. Om man kommer hit och inte söker asyl eller medborgarskap överhuvudtaget så skall man ju betraktas som en turist och en turist förväntas klara sitt uppehälle utan att tigga.Är du svensk medborgare borde du inte behöva tigga heller eftersom du kan få hjälp av socialen.
    Han raljerar också över de övergrepp som sker på festivaler och frågar om vi skall sluta med festivaler för att övergreppen skall försvinna.Det är väl just för att vi skall kunna fortsätta att ha festivaler som vi vi skall försöka få bort övergreppen.
    Han menar att det sker fler övergrepp i hemmen och så är det kanske men det innebär väl inte att man skall beivra brott som sker i offentliga miljöer ?
    Han säger att antalet bilbränder i Malmö sjunker sedan toppåret 2009.Därför är det fel att kräva strängare straff för detta. Undrar om han skulle tycka det om någon eldade upp hans bil ?
    Han menar dessutom att SD är faktaresistenta när dom kräver hårdare straff för bilbränder.
    Om en viss typ av brottslighet går ner, kanske tillfälligt, så skall man inte bry sig om att få stopp på den. ?
    Man kan ju undra vilket samhälle han vill ha ? Är det ett samhälle där inga brott skall beivras ? Man kan ju i alla fall tro det eftersom han kategoriskt avvisar strängare straff
    och att han dessutom relativiserar den brottslighet som finns.
    När man trodde att karln inte kunde bli mera korkad så motbevisar han det igen.

    http://archive.is/BDZpB

    Svara
    • Olof

       /  08/22/2016

      Tja, jag är egentligen inte speciellt positiv till tiggeriförbud då jag tror att det egentligen är helt onödigt så länge befintlig lag faktiskt används på ett korrekt sätt, och det inte är själva tiggandet som är problemet.

      Däremot skulle jag vara positiv till om närliggande lagar förstärktes ytterligare; att näringsidkare hade möjlighet att freda sin ingång, att fastighetsägare mycket lättare kunde avhysa personer, att de som skräpar ner och förstör enkelt kunde göras skadeståndsskyldiga/tvingas städa upp efter sig. Att eventuella barn kan tvångsomhändertas, och återbördas till skola och boende i hemland. Etc. Hantera de faktiska problemen, och gör det på allvar, så är själva tiggeriet inte i sig ett stort problem.

      Svara
      • Pelle2

         /  08/22/2016

        Visst,kan man komma åt problemen som tiggeriet medför med befintliga lagar så är det helt ok. Man skulle ju åtminstone göra det väldigt mycket svårare om man avhyste dom från deras illegala boende på privat eller allmän mark

        Svara
      • Pelle2

         /  08/22/2016

        Ledarsidorna skriver om hur man skulle kunna utnyttja befintlig lagstiftning för att förhindra tiggeriet.:
        http://ledarsidorna.se/2016/08/konstig-debatt-om-tiggeri/

        Svara
      • Pelle2

         /  08/22/2016

        Sedan var det ju inte enbart tiggerifrågan som LIndström tog upp utan han verkar som sagt var vara emot hårdare straff och att man beivrar brott överhuvudtaget verkar inte vara så viktigt heller för honom….

        Svara
      • Jans

         /  08/22/2016

        Tycker som du, tiggeriförbud är närmast onödigt om polisen ser till att de lagar vi har följs. Inte minst tremånadersregeln. Det borde vara extremt enkelt att hålla den under uppsikt genom att ta identitet på tiggarna. Även om de inte har pass så kan man ju i dagsläget kräva någon annan identifiering även om de inte begått brott om de kan misstänkas komma från utlandet (vilket de kan i 99% av fallen). Sedan är det väl bara att ta DNA och gissningsvis får man kanske träff i efrerlysningsregister då och då som grädden på moset.
        Sedan undrar ju jag om man inte kan kräva att folk som kommer hit för att ”söka jobb” intställer sig hos polisen en gång i veckan samt uppger sin bostadsadress. Bara genom att få ordning på var tiggarna bor och hur de rör sig kommer verksamheten att bli klart mindre attraktiv.

        Svara
    • Herpderp

       /  08/22/2016

      *suck* Den skiten igen? Bara att gå till MSBs statistikverktyg (IDA): https://ida.msb.se/ida2#page=a0232

      Välj Statistikdatabasen -> Räddningstjänstens insatser -> Bränder i fordon
      Välj Personbilar, Anlagda bränder, Skåne län, Malml kommun, Alla värden, på resten av valen:

      År Antal insatser Antal insatser per 1000 inv
      1998 17 0,07
      1999 20 0,08
      2000 34 0,13
      2001 48 0,18
      2002 29 0,11
      2003 32 0,12
      2004 21 0,08
      2005 42 0,15
      2006 52 0,19
      2007 42 0,15
      2008 93 0,32
      2009 138 0,47
      2010 88 0,29
      2011 112 0,37
      2012 107 0,35
      2013 88 0,28
      2014 91 0,29
      2015 113 0,35

      113 är förvisso lägre än 138, men jämför från 2008 och framåt, med säg 1998 och några år frammåt….

      Svara
  26. SORGLIG BILD
    men den sammanfattar miljoner tweets…

    Svara
    • Havre flarnstad

       /  08/22/2016

      Klockren bild.

      En person som är representerar godhetsknarkarna bra är Kim Kardashian tänker bla på när hon besöker ett hem för barn till familjer drabbade av tsunamin och redan efter några timmar där vill hon köpa med sig en flicka hem ..som tur är vägrar flickan och ungens mamma som lagade mat på stället var inte heller så sugen på att släppa iväg sitt barn till en för dom okänd miljonärska. På plats lovades det även vitt och brett om gåvor och poolbyggen men när kameran försvunnit och Kim & Co åkt hem hände ingening

      Dom skiter egentligen i andra och ser femman i muggen eller 100-lappen inringd till tv-galan som måbra gåvor till sig själva för visst känns det mysigt att få lägga ut en länk på fejsbook sen.

      Det är trendiga ändamål man skänker / skriver om ta bara det med uteliggare samma personer som vurmar så enormt för zigenare/eu-migranter gav blanka fan i uteliggare innan och i många fall var dom rent utav fördomsfulla med kommentarer som att det bara är psyksjuka och knarkare som hamnar på gatan eller att det är självvalt hellre fri än beroende av socialen (som endå inte hjälper längre om någon nu trodde det)

      Svara
  27. Pelle2

     /  08/22/2016

    Fnordspotting skriver bra om vårt havererade rättsväsende:
    http://fnordspotting.blogspot.se/

    Svara
  28. Frida Gustavlin

     /  08/22/2016

    Ang. ihjälsprägningen av ett litet barn i Biskopsgården. Först trodde jag att det var någon hemmasnickrad sak som smällt av, lite som i Nyköping där två livstilskriminella självsprängde sig av misstag. Nu verkar det som att det kan ha att göra med en pågående gängkonflikt. Vilket som har det för många, många, många, många år sedan spårat ur något så in i helvete. Stackars små barn, stackars laglydiga grannar – och politikerna kan inget göra, det har bakbundit sig själva med sin godhet/feghet.

    http://www.expressen.se/gt/fasansfullt-det-har-sparat-ur-rejalt/

    Svara
  29. Frida Gustavlin

     /  08/22/2016

    Rosanna Dinarmaca må ha en poäng med det hon efterfrågar, en så kallad ”evenemangslista”, nåväl, det kan man tycka olika om, men jag betvivlar dock att Dinamarca är särskillt intresserad av sport på TV, hon är sur för att hon såg finalmatchen på TV3.

    Sedan avslöjar hon givetvis sin feministiska superövertygelse med det obligatoriska feltänket.

    ”Det är också av stor vikt att det finns ett tydligt genus- och jämställdhetstänk vid utformandet av evenemangslistan så att det exempelvis inte faller sig så att det företrädesvis är mäns mästerskap i olika sporter som inkluderas på listan medan motsvarande för kvinnor exkluderas.”

    Say what? Det måste göra ont att hela tiden behöva tänka som om man är politiskt hjärntvättad.

    ”Fotbollslandslaget som spelar ikväll och damfotbollen i stort tvingas överleva på en bråkdel av männens resurser, men har trots det tagit sig till OS-final.”

    Det heter inte fotbollslandslaget till att börja med, det heter damlandslaget tills dess att förbundet bestämmer sig för något annat. Och vadå överleva på en bråkdel av resurserna i relation mot herrarna. Vad är det för trams, damerna spelar mot andra damer, och sett globalt är jag övertgad om att Sverige ligger i den absoluta toppen av resurser som fördelas till just damfotboll, bra mycket över det publikintresse som finns för sporten. Jämför gärna med Nigerias, Frankrikers, Kinas, Iran eller för den delen Tysklands damlandslag.

    Om fler stora fotbollsnationer skulle ha ägnat mer resurser och intresse åt damfotboll så skulle givetvis inte svenska damlandslaget ens haft en chans att kvala in till de stora mästerskapen.

    Som feminist borde Dinamarca börja med sporter där könssegregeringen är som allra störst, förslagsvis hästsport, gymnastik, dans, balett och kanske en extra slant till konstsim som fortfarande är den sporten där könsapartheiden är som starkast.

    /Frida

    Svara
  30. Frida Gustavlin

     /  08/22/2016

    Den här har vart uppe tidigare med all säkerhet:

    http://www.expressen.se/nyheter/killganget-antastade-anders-dotter/

    ”– Det räcker nu, folk måste göra något. Dra in deras barnbidrag, vad som helst. De måste känna att de blir straffade.”

    Jag tror inte riktigt att Anders Adali har begripit att det inte spelar någon roll att dra in barnbidraget eller att tala med föräldrarna, då de befinner sig hundratals mil österut.

    Svara
  31. Pelle2

     /  08/22/2016

    OT:
    Tobias Lagerfeldt från Refugees welcome tycker att asylsökande och papperslösa skall ha rösträtt i Sverige.
    Vad är det för mening med medborgarskap om alla som på något sätt tar sig till vårt land skall få kanske den yttersta av våra medborgerliga rättigheter ?

    http://archive.is/XRkx3

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  08/22/2016

      Men det är ett jättebra förslag, jag tycker att vi kan börja med att ge alla svenskar rösträtt i Bulgarien och Rumänien, det vore representation på riktigt.

      Svara
  32. Svenne

     /  08/22/2016

    Kämpa Malmö…

    Svara
  33. michael

     /  08/22/2016

    Jo Löfven vi män pratar visst om sexuella trakasserier,men till skillnad mot dig och den feministiska regeringen pekar vi på vad det största problemet består av.
    Det är du Löfven och den feministiska regeringen som inte vill prata om det,inte vi män.

    Svara
  34. Svenne

     /  08/22/2016

    #sarkasm #anmälningsbenägenhet

    Svara
  35. Jan

     /  08/22/2016
    Svara
  1. Hur kan man med att ljuga som polisen, media och arrangörer gör? | WTF?
  2. Kultureliten och Socialdemokraterna: släpp sargen män och erkänn att ni våldtar! | Jämställdhetsfeministerns blogg
  3. De kreativa förklaringarna fortsätter hagla | WTF?
  4. Sammanfattning av 2016 del 5 | WTF?
  5. Mörkningsindustrin rämnar och faktaförnekarna får panik | WTF?
  6. Folk är förbannade | WTF?

Lämna ett svar till Grodan Boll Avbryt svar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.