Hur kan man med att ljuga som polisen, media och arrangörer gör?

Då är We Are Stockholm avklarat för den hår gången och både arrangörerna, polisen och media jublar och är jättenöjda över att tjejer utsätts för sexuella övergrepp i massor. Jo de jublar över att antalet övergrepp har ökat! Antalet anmälningar har ökat med 150% från förra året och de jublar över framgången…

De påstår givetvis att det bara beror på att anmälningsbenägenheten har ökat, det vill säga att Mörkertalet™ minskar, men det är helt enkelt inte sant. De ljuger rakt ut för att dölja att samtliga som identifierades för sexualbrott på förra årets WAS var utlänningar. 100% alltså och detta är inget jag hittar på, det är enligt polisens egna interna rapport som aldrig var meningen skulle komma ut till allmänheten. Så såg det alltså ut…

Nu tror jag att de flesta vet om vilka det handlar om trots att media och polis gör allt de kan för att försöka dölja det genom omskrivningar, till exempel så vet alla att ”killgäng” betyder grupp unga vuxna kriminella utlänningar som enbart är ute efter att ställa till jävelskap. Det hjälper inte att kalla dem ”ungdomar”, ”killar” eller ”svenskar” heller eftersom ALLA ändå vet vad det handlar om. Alla som inte bara litar på Aftonbladet, SVT, DN och liknande förstås. Litar man på dem så ökar risken att råka väldigt illa ut jättemycket eftersom de ljuger rakt ut om sånt här, de ger medvetet falsk information. DN försöker lura i läsarna att de avslöjade att polisen mörkade alla övergrepp förra året medan det i själva verket var Nyheter Idag som avslöjade att det var DN som mörkat!

De är beredda att offra unga tjejer bara för att dölja vilka som begår de här brotten. Inser ni hur extremt sjukt Sverige är? Man offrar unga tjejer och ÖKAR risken för att de ska utsättas för något bara för att de inte vågar skriva vilka det är som utsätter dem? Man försöker konstant påstå att det minsann är svenskar som håller på likadant och så är det ju, ingen har förnekat att svenskar också kan vara rövhål. Men MÄNGDEN och TILLVÄGAGÅNGSSÄTTET skiljer sig enormt! Det är galaxer emellan! Vi pratar om vuxna människor som i grupp på kanske 10 stycken omringar småtjejer och river och sliter och skriker upphetsat!

Då sitter idioter som till exempel DN:s Hanna Fahl i SVT och säger att det är precis som på vilken mellanstadieskola som helst… De sitter där och säger att VI måste prata med VÅRA söner! När alla, inklusive Fahl själv såklart VET vilka det är som håller på! Hon vet, var så säker… Hur fan kan hon med att sitta i TV och ljuga unga tjejer rakt i ansiktet på det viset? Notera också hur hon tycker att det här på festivalerna bara är en liten detalj…

ALLA som försöker lura i unga tjejer att det inte är något som ökat i och med invandringen LJUGER rakt ut! De som påstår att de minsann kommer ihåg att det bara var svenskar som höll på under skoltiden LJUGER. Nej det finns ÄVEN svenska killar som håller på men de är i en förkrossande minoritet och har varit så så länge jag minns! Det var redan på 80-talet utländska killar som var de absolut mest aktiva. Var det problem med flera som misshandlat någon så visste alla att det var invandrare. Alltid gäng med flera. Alla visste alltså. Hände något i skolan så visste alla. Hände något på helgen med tjejer inblandade så visste alla vilka det var. Alla visste också vilka områden man skulle undvika, hur man skulle bete sig när man mötte ett gäng av dem på stadens gator, tjejer visste redan då att det bästa var att vara ute tillsammans med flera killar man kände för annars var det nästan garanterat att råka illa ut av dessa typer eftersom de alltid var ute i gäng. Alla visste vilka man skulle försöka hålla sig undan. Redan då alltså. OBS det gällde inte alla invandrare utan ett fåtal av dem men de var i särklass mest aktiva på alla fronter! I särklass mest aktiva alltså!

De som säger att detta är ett problem som finns i hela samhället har förvisso rätt, det är ett problem i hela samhället. Men det är RAKT AV ett importerat problem! Som man nu väljer att ljuga om! Det är knappast svenskar som trakasserar tjejerna i skolan oavsett skola utan jag vågar ta gift på att en förkrossande majoritet har utländsk bakgrund eftersom det har varit så så länge jag minns…. Det är nog extremt få svenskar! I det stora hela så är det folk med utländsk bakgrund över hela linjen, på skolorna, på festivaler, på fritiden, i simhallar och så vidare. Det har varit så sen åtminstone 80-talet! Och det är värre nu!

Man försöker med alla medel dölja vilka det är som begår övergreppen och det enda man åstadkommer är att fler utsätts! Rätt information kan göra att man faktiskt undviker de värsta riskerna, fel information, som media, polis och arrangörer öser ut, kan göra att man inte vet om riskerna eller tror att de finns någon annanstans. Man tror man undviker risker när man i själva verket utsätts MER för riskerna. Polis, media och arrangörer ÖKAR riskerna enormt med sin rena desinformation!

Det har varit en stadig ökning på framför allt gratisfestivaler under flera år och polisen väljer att LJUGA och prata om ”ökad anmälningsbenägenhet” och ”mörkertal”. Så här säger BRÅ om Mörkertalet™

mörkertalet brå

Polisen, arrangörer och media ljuger rakt ut helt enkelt. Enligt BRÅ kan man inte dra sådana slutsatser som polisen, arrangörer och media gör! De låtsas som om det är helt i sin ordning och att det inte är fler i år. DE LJUGER!

was 2016

DN har såklart lagt en av sina artiklar om WAS bakom betalvägg men där kan man se att polisens presstalesman ljuger. Han blåljuger! De tror inte alls att det är ”mörkertalet” som minskar eftersom de VET att antalet övergrepp på festivlaer ökat enormt. Han LJUGER!

Han blåljuger inte bara i artikel i DN utan även till utländsk media när de kontaktar för att få information

Under «We are Sthlm» i 2014 og 2015 skal det ha blitt pekt på at mange av gjerningspersonene var guttegjenger med minoritetsbakgrunn. På rasistiske «nettaviser» i Sverige er påstanden om at det samme gjelder årets festivaler.

På direkte spørsmål om politiet ser et slikt mønster blant de mistenkte gjerningspersonene og om påstandene stemmer, svarer pressetalsmannen slik:

– Vi registrerer ikke etnisitet i våre systemer, på samme måte som at vi ikke registrerer seksuell legning i våre systemer. Det betyr ikke noe for politiet når man etterforsker en sak.

– Seksuelt krenkende atferd er et samfunnsproblem som forekommer i mange forskjellige settinger. Det totale bildet viser at det er vel så mange etnisk svenske gjerningspersoner i slik saker, sier Eriksson.

Han slirar betänkligt på sanningen när VG frågar om det var minoritetsgrupper och han svarar om etnicitet vilket inte alls var frågan. Sen försöker han smeta ut problematiken med utlänningar som får stånd bara de ser en damcykel på alla genom att påstå att det är minst lika många svenskar som håller på. Oavsett, är det lika många svenskar så är överrepresentationen bland utlänningar ändå enorm eftersom de bara borde stå för cirka 20%. Och hur vet man att det är minst lika många svenskar om man inte registrerar etnicitet i systemen…? Han ljuger såklart! Polisen vet mycket väl vilken bakgrund de har! Han väljer att ljuga och hitta på istället för att säga som det är! Polisen gör detta alltså. Rakt ut. Man häpnar! Men nu handlade det om festivaler och polisens EGNA interna rapport om detta efter WAS förra året talar sitt tydliga språk, 100% av de identifierade var utlänningar. Vilket stärker bilden av att polisen själva ljuger så mycket de kan om detta…

Inte heller Roger Ticoalu, evenemangschef på kulturförvaltningen, är särskilt förvånad över det ökade antalet anmälningar.

– Det var ganska väntat. Det är en tendens efter den debatt och det åtgärdsarbete som pågår sedan ett halvår tillbaka, som förhoppningsvis gör att vi också får bort eventuellt mörkertal. Att det är fler anmälningar än tidigare betyder inte att fler brott de facto begås, säger Ticoalu till Aftonbladet.

Evenemangschefen på kulturförvaltningen LJUGER också rakt ut! Han VET vad det handlar om men ändå VÄLJER han att ljuga! Han blåljuger alla unga tjejer rakt i ansiktet! Klart att det kommer att öka när man öst in folk av exakt de som är kraftigt överrepresenterade i just sådana här brott! Det är därför det ökat, inget annat! Är han dum i huvudet på riktigt? Sluta ljug för helvete!

Vad har vi för ett jävla samhälle när media, och politiker ljuger rakt ut och hittar på en massa saker enbart för att undvika att adressera problemen dit de hör hemma? Där till och med polisen ljuger konstant av samma skäl? Polisen ljuger alltså alla unga tjejer som undrar rakt i ansiktet! Ljugande poliser medverkar till att FLER kan utsättas! De vet om det men ljuger ändå! Horribelt! Bisarrt!

Hur många extra fall har det skett ENBART för att media, arrangörer och polisen har ljugit om hur det ser ut? Hur många kan skrivas på deras konto?

Hur kan svenskar begå en massa överfall på festivaler när de knappt går dit? På samtliga bilder och filmsnuttar från gratisfestivalerna så saknas ju de svenska killarna nästan helt? Hur kan de då begå en massa övergrepp där? Magi? Trolldom?

Om jag får gissa angående årets 50-tal anmälningar, och om det är 50 som polisen identifierat, så är det MAX 2-3 stycken som är svenskar. MAX alltså…

Och att tänka på:

Mörkertal™ betyder just mörkertal, det vill säga att man inget vet. Man vet inget alls om storlek eller om något. Man vet inget alls, det är därför det heter just ”mörkertal”. Det kan vara 10 000 och det kan vara 1, ingen vet. De som säger att ”mörkertalet minskar/ökar” är lika trovärdiga som en astrolog som kollar hur stjärnorna står i förhållande till varandra och drar slutsatser om personers liv utifrån det. De som pratar om minskande ”mörkertal” gör sig bara onödigt dumma i huvudet. Allt som hör till mörkertalet är bara gissningar, en del kanske lite bättre och en del sämre men fortfarande bara gissningar. Mörkertal är ingen fakta överhuvudtaget.

Samma sak gäller ”ökad anmälningsbenägenhet” eftersom ”mörkertalet™” och ”ökad anmälningsbenägenhet” intimt hänger ihop. Ökad anmälningsbenägenhet innebär ALLTID minskat mörkertal™ och tvärtom, det vill säga att något man inte har en aning om, eller ens kan ha minsta lilla aning om, minskar/ökar. Hur vet man att något som är omöjligt att ha en aning om minskar?

Alla ni som offrar svenska småtjejer genom att medvetet ljuga om vilka det är som står för överfallen på festivalerna, skäms ni inte? Inte ens lite? Skäms ni inte när ni tänker på att ERT beteende har gjort att FLER KUNNAT UTSÄTTAS?

Jag ser fram emot när svensk media kommer att bli tvungen att redovisa åtminstone lite bakgrund på alla gärningsmän oavsett brott så man åtminstone kan sluta anklaga de hyggliga svenskarna för allt dåligt i världen. Frågan är om svensken klarar av att hantera den enorma överrepresentationen av de med utländsk bakgrund när man är van vid mörkande? Men vi kommer obönhörligt dithän! Utländsk media publicerar men även bloggar och annan nyhetsmedia. Så är det bara.

Mentaliteten & rasismen är vidrigare – men inte alls något nytt!

MVH

MiT

Advertisements
Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

139 kommentarer

  1. uffenordholm

     /  08/22/2016

    I stort håller jag med dig om att polisen ljuger, men jag vill inte helt utesluta en annan möjlighet. Det framkom nyligen att intagningskraven till polisutbildningen skulle sänkas, för att fylla platserna. Kan det inte vara så enkelt att den som uttalar sig för polisen tillhör kategorin som i vanliga fall inte skulle kommit in på högskolan? Jag tror helt enkelt att idioten är inkompetent…

    Svara
    • MiT

       /  08/22/2016

      Nä, de vanliga poliserna gör nog så gott de kan, det är de politiska poliserna som problemet.

      Svara
      • ”de politiska poliserna”
        Det var väl de som kallades för ”kommissarie”
        i Sovjetunionen?

        Svara
        • goran

           /  08/22/2016

          Zampoliter. Fans en på varje sovjetiskt militärt förband. Stod över fartygschef i rang när det behövdes.

          Svara
  2. Frida Gustavlin

     /  08/22/2016

    Ilskan, raseriet, tårarna, vreden, förbittringen, vemodet rullar in, det finns inte någon gräns för hur kränkta vi fotbollsfeminazis är. En fotbollsreporter har visserligen bett om ursäkt för att hen sa fel om våra peppsiffror, våra viktigasteste publiksiffror. Men som damfotbollsentusiast vet en att det inte duger.

    Det är ett enormt offergörande av hela damfotbollsvärlden. Att en inte vet att det damlag med högst publiksnitt ligger på hela 2089 personer, och inte drygt tusen.

    Fi fan! Inte konstigt att ingen gillar damfotboll när det florerar denna typ av kränkande desinformation, som endast har en avsikt, att trycka ner kvinnorna i skorna, hela vägen in i köken och fjättra oss med kätting till patriarkatets unkna vedspisar.

    Om det inte var för denna typ av fotbollsjournalistiska härskartekniker så skulle Damfotbollen utan problem bräcka männen med råge, alla skulle gå på damfotboll, låt oss göra upp med detta förtryck och bygga minst tio arenor endast för damidrott med plats om minst 35000 åskådare, endast så kan vi krossa sportpatriarkatet på riktigt.

    /Frida Gustavlin, Ställföreträdande idrottsminister (S+F!+M+V)

    ______________________

    Förtryckarsiffror nedan:

    Damallsvenskan – publiksnitt 907
    Minst förtryckta publiksnitt – Eskilstuna 2089
    Mest förtryckt publiksnitt – AIK – 286

    Allsvenskan – publiksnitt 9967
    Mest förtryckande publiksnitt – Hammarby – 19159
    Minst förtryckande publiksnitt – Falkenberg 5752

    Så med hjälp av feministisk matematik kan man enkelt räkna ut hur mycket förtrycket på damerna är värt. Det är genrellt värt 10x pengarna. Därför kräver vi feminister att Svenska fotbollsförbundet ska föra över minst 10x mer bidrag till damfotbollen. Sedan kräver vi även att det ska transfereras ett direktbidrag, vi kallar det #fattafotboll, mellan herr och damlag. Vi måste våga #prata om detta!

    Det betyder att Hammarby som är det mest förtryckande laget ska betala det mest förtryckta laget enligt den feministiska ekvation att procentskillnaden i publiksnitt ska övergå i damlagets ägo, tills dess att kvinnornas publiksnitt minst är lika stort som herrarnas. För Hammarby innebär det att dam AIK ska ha minst 98,5% av Hammarbys omsatta stålar.

    För en får inte glömma, bakom varje unken patriarkal fotbollsspelare finns en förtryckt mamma!

    http://www.expressen.se/sport/fotboll/damallsvenskan/kritik-mot-engstrand-folk-var-upprorda/

    Svara
    • Inge Post

       /  08/23/2016

      ”Fi fan! Inte konstigt att ingen gillar damfotboll när det florerar denna typ av kränkande desinformation, som endast har en avsikt, att trycka ner kvinnorna i skorna, hela vägen in i köken och fjättra oss med kätting till patriarkatets unkna vedspisar. ”

      I min familj är det JAG som står för brödbak,sylttillverkning och Vedspiseldande OCH även insamlande av ved! Betyder det i sig att jag är en hen?eller att jag helt enkelt är jävligt mycket bättre lämpad för att samla ved (enligt gamla unkna mans och kvinnosysslor)
      Säg till mig ansikte till ansikte att jag är en ”hipster” eller ”hen” för att jag bakar bröd och gör sylt,då ska ni min sju få se på allvar!

      Sen är det ju samtidigt så,att när man bakar blir det skitig disk som en LOGISKT sett tar hand om,samma gäller såklart vid syltproduktion.
      Det i sig betyder alltså att jag även sköter disk och tillhörande städ eftersom ett spillt mjölkar blir ett helvete att ta hand om om man väntar för länge.
      Icke att förringa det smutsiga förklädet som behövs tfagas!
      Tamejfan om jag inte lever på 1800 talet!
      var är min motbok?

      Svara
  3. Jan

     /  08/22/2016

    Kristina från RFSU med uppläxande desinformation. Som vanligt. Tydligen ska alla Sveriges skolpojkar skämmas och hjärntvättas av RFSU som straff för att det nya herrefolket – de ensamkommande flyktingbarnen – sexualtrakasserat fjortistjejer på gratisfestivaler runt om i Sverige.

    http://www.expressen.se/debatt/sa-kan-lofven-minska-antalet-sexovergrepp/

    Svara
  4. Rp

     /  08/22/2016

    Oaktat hur hemskt du tycker det är att bli oskyldigt utpekad (vilket de flesta/majoriteten av immigranterna säkert gör också) så är det ju så att den som lyssnar till radfems råd att undvika alla män kommer att klara sig.

    Jag ser inte fram emot den dag media svänger pendeln och slutar mörka. Människan är inte vacker när den känner sig hotad.

    Svara
    • MiT

       /  08/22/2016

      Nej, de som lyssnar på deras råd kommer garanterat att råka illa ut eftersom man då inte omger sig med dem som ger säkerhet. Det blir då ÄNNU mer fritt fram för dem. De som skiter i vad man gör och inte gör avskräcks bara av andra killar som INTE skiter i det.

      Och även DU vet hur det ser ut och vilka som gör vad i samhället och du har även vetat det sen du var liten. Nej, vi vet alla att det inte är en stor del av invandrarna men vi alla vet också att det är en mycket större del av antalet än vad motsvarande antal svenskar är. Och att det har varit så sen mycket lång tid tillbaka.

      Och jo, jag ser verkligen fram emot den dagen och den närmar sig! Och jag ser fram emot allt spott och skit som kommer att drabba de tidningar, journalister, politiker, ”kriminologer” mm mm som under alla dessa år åt att ljuga och hitta på och därigenom gjort detta möjligt. Jag känner ett grymt hat och förakt mot dem! Jag skulle önska att vi hade tjära och fjädrar som straff för dem!

      Svara
      • T

         /  08/22/2016

        Jag har både tjära och fjädrar. Vem ska vi ta först?

        Svara
        • Svenne

           /  08/22/2016

          Finns såå många att välja på… #BagdadJerzy #anmälningsbenägenhet

          Svara
      • Vive la Fr… Suède!

        Svara
      • Rp

         /  08/22/2016

        Gängen när jag växte upp hade inte svenska namn (utom ”patriotgängen”) men majoriteten av de med utländska namn hör aldrig till något gäng, det är dem jag ömmar för när jag försvarar invandrare. För att använda en floskel, det är inte invandrare som begår brott det är kriminella 🙂

        Svara
        • MiT

           /  08/22/2016

          Men överrepresentationen bland dem är enorm. Det finns INGET som kan hjälpa mot detta om man inte tydligt adresserar problemen. Är man ute efter gängkriminalitet så säger det sig själv att det lönar sig föga att satsa stort på att ge sig efter svenskar eftersom effekten på gängkriminaliteten kommer att bli nära noll. Vill man komma åt assistansfusket så hjälper det NOLL att granska svenskar. Till exempel. Samma sak med alla övergrepp i dess olika former. Effekten kommer att bli nära NOLL om man inte riktar insatserna mot dem som är har störst sannolikhet att hålla på. Gör man det i Sverige tycker du? Tror du att de kommer att minska om vi pratar med våra söner?

          Svara
        • Inge Post

           /  08/23/2016

          ”Gängen när jag växte upp hade inte svenska namn (utom ”patriotgängen”) men majoriteten av de med utländska namn hör aldrig till något gäng, det är dem jag ömmar för när jag försvarar invandrare. För att använda en floskel, det är inte invandrare som begår brott det är kriminella:)”

          Du är en apologet!
          Du försöker vinkla det till att Färre invandrade är kriminella än ”patriotgängen”
          Fakta är att det är färre ”patriotgäng” i Sverige än kriminella ínvandrargäng,Dessutom är det färre Invandrare än Svenskar i Sverige vilket gör att Invandrare är minoritet men av brotten som begås är Invandrare i Majoritet,det är grovt förenklat det som betyder överrepresenterad.
          Det betyder inte bara att din analys är helt av banan,utan att du är en ursäktare för brott begångna av just kriminella invandrare.
          Ja det ÄR kriminella som begår brott.Men VARFÖR är kriminella invandrare ÖVERREPRESENTERADE i sexuella brott?!

          Sen är det ju en intressant synpunkt att ”Gängen när jag växte upp hade inte svenska namn (utom ”patriotgängen” )
          Bandidos är knappast ett ”Svenskt namn” inte heller Hells Angels, Original Gangsters eller AlbanLigan eller nåt liknande.
          ser du själv hur det låter?
          Är det bara ”Svenska namn” som faller under ”Gäng” eller ”organiserad brottslighet” för den delen då kan vi Lätt omstrukturera poliskåren och se till att de poliser som jobbat i bland annat Helsingborg med omnejd inte behöver fundera på varken HA eller Bandidos eller några va dess hangarounds,inte heller OG eller albanerna. Då är det minsann inget problem i Malmö heller! Vi behöver VERKLIGEN INTE vika speciella poliser till DAESH heller för den delen (för DAESH är inte ett svenskt namn).Då har vi frigjort så mycket styrka att det är Ungefär vad som krävs för att få Sverige funktionellt en eller 2 månader till.
          Grattis.

          Att du ömmar för invandrare som inte begår brott borde vara en jävla självklarhet,Precis som du ömmar för alla i Sverige som inte begår brott!
          DÄREJÄVLAMOT borde alla som begår brott i Sverige STRAFFAS HÅRT (om inte minst i avskräckande syfte för andra)! Oavsett var de kommer ifrån!
          Slut, Kom.

          Svara
          • Inge Post

             /  08/23/2016

            @ RP (uppenbarligen)

            …ibland blir jag arg…ibland blir jag jävligt arg.
            Slut.

  5. T

     /  08/22/2016

    När jag läser detta förstår jag nu bakgrunden till Balkankriget och varför samma sak kommer att hända här.

    Svara
    • Rp

       /  08/22/2016

      Jag håller med om din analys och den skrämmer mig mer än något annat.

      Svara
  6. Sven

     /  08/22/2016

    Egentligen borde väl nu dessa frågor avslöjas och vara känt inom gruppen ”tjejer som det tafsas på” och vara känt i deras socialamedierflödehn? Alltså, om nu inte media och polisen tar sitt ansvar och offentliggör något så borde ju de drabbade ha en uppfattning om vad för slags personer som angrep dem, även om de aldrig grips. Om det blir allmänt bekräftat bland tjejerna att kollarna som tafsar ser ut som utlänningar/invandrare så är det ju så. Ser dom ut som ”svenskar” så kan det ju vara europeiskt ursprung, vadsomhelst. Detta måste tjejerna själva kunna sprida för varandra.

    Svara
    • Tjejer i den åldern är oftast oerhört positivt inställda till invandrare och vill/vågar inte sprida information om övergrepp när det inte gäller svenska killar.

      När jag gick i gymnasiet hade vi en hel hop invandrarkillar som satt på ett räcke utanför matsalen som varje lunch, VARJE, sa ”sexuellt provocerande” saker till varenda tjej som gick förbi. Ibland väldigt grova. Jag minns att det var obehagligt men det viftades bort; både av oss själva men även personalen. Genom hela vår skolgång matades vi med information om rasismens ondska som självklart är bra men den handlade om att inte ifrågasätta invandrare, oavsett vad de gjort eller gör. Det lärde man även invandrarna som skrek ”RASIST!!” om man bara bad de vara tysta under en lektion. Lärarna gjorde INGENTING!

      Svenska killar var självklart lika kåta men inte en enda gång klev de över gränsen. De kunde anses påträngande men det var aldrig nedsättande eller fysiskt. Jag har rest mig ur en soffa otaliga gånger på hemmafester för att undkomma en sliskig svensk men det fanns aldrig en gruppmentalitet eller ett ”systematiskt” ofredande. Det var taffliga försök till ragg av omogna tonårskillar; ungefär det som politiker, media och myndigheter vill reducera invandrares regelrätta övergrepp till. Pojkstreck.

      Precis som de som borde skydda flickor och tjejer idag drev de på våran arvsynd där vi hela tiden skulle se mellan fingrarna när det gällde invandrare. Och det gjorde vi; vi försvarade dem till sista blodsdroppen i alla sammanhang från skolan och hemmet till politiken och fritidsaktiviteter. Vi var vita, priviligerade svenskor som måste offra vår integritet för alla stackars invandrarkillar. Att det var synd om dem som blev förtryckta och inte kunde lägga band på sig.

      Deras kultur var jätteintressant och det ältades jämt. Aldrig nämndes kvinnosynen i dessa länder, det handlade bara om att propagera för hur exotiskt allt var.

      Såhär i efterhand känner jag mig dum. Tonåringar är korkade och lättmanipulerade. Vi kallade en som hade mage att avslöja sig som MUF-medlem för rasist.

      Men sveket och dumheten ligger enbart hos de vuxna som lät allt detta hända. Som faktiskt hejade på vår vänsteraktivism, aktivt födde den och gjorde inte ett skit när vi blev utsatta för nedsättande och sexistiska kommentarer, sexuella närmanden, övergrepp, hån eller ord som ”svennehora” och ”svennefitta”. De stod där och såg och hörde förstås allt detta utan att ens säga ”fy dig!”

      Precis som du skriver, MiT, så sviker man alla tjejer och kallar det för feminism. Man manipulerar svenska ungdomar till att skylla sig själva i form av ett accepterande av brott utförda av invandrare som oskyldigt och ursäktat. Man slåss för att muslimska, unga tjejer ska få bära förtryckande slöjor och samtidigt välkomna männens sexuella övergrepp. Det är svenska tjejers lott. Vad det innebär för svenska killar nu och i framtiden vågar jag inte ens spekulera i.

      Svara
      • Rikard

         /  08/22/2016

        Hej.

        Å mina kollegors, dina tidigare lärares, vägnar vill jag framföra en ursäkt för deras tjänstefel i att de inte ingrep, och inte heller såg till att kunna och lära ut den korrekta definitionen av rasism.

        I övrigt vill jag säga att du gör en väldigt belysande analys av den indoktrinering många svenskar utsätts för i skolan.

        Ge inte upp – röster som din är betydligt viktigare än en gammal sur gubbes i dessa identitetspolitikens apokalyptiska dagar.

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, lärare

        Svara
        • Tack Rikard!

          Tyvärr tror jag att den delas av majoriteten av tjejer och kvinnor i Sverige.

          Sur gubbe? Jag har hunnit bli en sur kärring och jag har inte ens fyllt 30! Tänk om man kunde bara hata män utan rimlig anledning eller verklighetsförankring; det skulle spara på psyket.

          Svara
          • Hmm

             /  08/23/2016

            Lisa: Jo jag tror att majoriteten av kvinnor håller med dig, de antigenen 1, vågar inte säga det högt 2, behöver bli påminda om det av tex dig och 3, det är och har alltid varit vänstern som varit högljuddas i Sverige men det flesta har tänkt annorlunda, Inte ens S var på det här viset för 10 år sedan.

      • G

         /  08/22/2016

        Lisa, tack för att du skriver. ❤ Det är inte kul att läsa men ack så viktigt att inte bara röster från trötta vänstern och de s.k "antirasisterna" får höras och synas överallt.

        "Jag har hunnit bli en sur kärring och jag har inte ens fyllt 30!"

        I så fall är jag en surgubbe under 30 😛 Men jag tror det bara är bra och lite av ett "friskhetstecken" haha, det är inte normalt att inte vara sur på dagens Sverige, speciellt inte om man fortfarande klarar av att tänka kristallklart och koppla ihop händelser och se det som sker från ett större perspektiv över flera (många) års tid. Jag "blev" lillgammal ganska tidigt, ibland undrar jag om det har hjälpt mig att bättre stå emot alla tokigheter som de försökt mata mig med genom åren, eller bara klara av att tänka på ett normalt icke-indoktrinerat sätt om saker och ting hmmm.

        Svara
      • Jans

         /  08/22/2016

        @Lisa
        Mycket bra text. Skarpsynt och samtidigt väldigt känslosam.

        Svara
      • Inge Post

         /  08/23/2016

        Lisa,får man fråga i vliken ”Ungefärlig” ålder du du är i nu?Respektive i vilken ”ungefärlig ålder” du var i när det hela började?
        Samt om du i samma ålder som du fick höra om ”rasismens ondska” fick höra om Marxismens/maoismens/taoismens/kommunismens ondska ?

        Skulle kunna utvidga detta ämnet men jag släpper det där.
        (Googla det verkar mest vara ett svar på skit man inte kan eller orkar förklara)
        så jag säger Googla det.

        Svara
      • Johan A

         /  08/23/2016

        Intressant att du tar upp det där med hur exotisk deras kultur (med detta menar jag den kultur vi kan hitta i mellanöstern och nordafrika) ansågs vara. Det är skrämmande hur belysande din text är.
        För en 10-15 år sen, när jag var ute och buntade bus som mest, var den härskande tanken gällande de personer vi grep som härstammade från mellanöstern och nordafrika att det var en del av deras kultur. Det sades alltså från PK-folkets håll att dessa individers beteende var kulturellt betingat och att på grund av detta skulle de inte behöva ta ansvar för sina handlingar. Vi som ansåg att alla har personligt ansvar för sina egna handlingar, oavsett kulturell bakgrund, kallades rasister. Idag säger PK-folket (vilket i mångt och mycket är samma personer) att inga kulturskillnader finns och om det gör det så har det ingen betydelse, och alla som säger annat är rasister. För att citera en av min flickväns kompisar: ”Ja, det är dåligt att samhället går på knäna. Men det är rasismen som är värst!”

        Svara
        • G

           /  08/23/2016

          ”För att citera en av min flickväns kompisar: ”Ja, det är dåligt att samhället går på knäna. Men det är rasismen som är värst!” ”.

          Bra, då är det alltså inte längre vita män som är värst! ❤ Men feminister kanske ändrar vad som är värst från dag till dag.

          Svara
  7. Det finns bara två alternativ

     /  08/22/2016

    Och allt bara för att inte gynna ett visst parti. Sveriges poliskår och journalistkår kan lika gärna gå ut strejk på obestämd tid. Det hade iallafall inte gjort någon skillnad.

    Svara
  8. Dreadlock

     /  08/22/2016

    ” Den anmälda brottsligheten speglar den faktiska mycket väl ” Hoppsan. Sanningsministeriet har inte hunnit städa upp i BRÅ´officiella texter ordentligt än. Är besviken.
    Vänster om Marsch ! Vi betalar grova skattepengar för att vårt sanningsministerium är på alerten och ser till att alla berörda offentliga instanser sjunger samma rad i versen !

    Svara
  9. Svenne

     /  08/22/2016

    Centern: Låt unga bilbrännare jobba hos polisen…

    Svara
    • ”Lööf: Låt bilbrännare jobba hos polisen”

      Jamen vad fan?
      Bara servera smörgåsbordet med en massa
      Volvo XC70 till de jävla dårarna (bilbrännarna)
      och bjud dem på lite LOKA och låt dem slanga
      bensin från ovanstående polisbilar
      för att sedan antända dem.

      Att påstå att ”vi har de politiker vi förtjänar”
      är en regelrätt dumförklaring mot alla röstberättigade i Sverige.

      Svara
  10. Svenne

     /  08/22/2016

    Skånska Dagbladet: Lund: Joggare stenade
    ”En 46-årig kvinna som i lördags vid 15-tiden var ute och joggade längs Hardebergaspåret på Thulehemsvägen såg att en man som sprang före henne fick stenar kastade efter sig av två, tre ungdomar, 13-15 år gamla.
    Hon stannade för att prata med de unga, men de ville inte lyssna på henne.
    När hon sprang vidare kastade de även sten, två, tre centimeter stora, efter henne.”

    Svara
      • Svenne

         /  08/22/2016

        @Ulf Andersson
        Tack, jag missade länken.
        En otäck historia. Stening är onekligen osvenskt.

        Svara
        • ”Tack, jag missade länken.”
          Var så god.

          ”En otäck historia.”
          Ja, väldigt otäckt.

          ”Stening är onekligen osvenskt.”
          Ja, vad jag minns var stening inte vanligt
          förekommande i Sverige på 80- och 90-talet.
          Steningen började i samband med
          Göteborgskravallerna (14–16 juni 2001),
          tror jag. De deltagande var bland annat ditresta från
          hela Europa – enligt WikiPedia:
          https://sv.wikipedia.org/wiki/G%C3%B6teborgskravallerna

          Bilbränder var inte heller vanligt förekommande
          i Sverige under 80- och 90-talet. De fåtal bilar som brann,
          gjorde det med anledning av att de var flyktbilar
          från bankrån – eller på grund av försäkringsbedrägeri.

          Svara
        • Jans

           /  08/22/2016

          I Danmark miste en tysk pojke sin ena förälder på grund av stenar. OK, kanske inte riktigt samma sak, det var en 30 kilossten men samtidigt, det kastas djävligt mycket stenar och bränns djävligt mycket bilar. Så även om det inte finns samband mellan enskilda händelser så verkar det vara något som håller på att spåra ur fullständigt i Västeuropa:
          http://www.svt.se/nyheter/utrikes/kastade-ned-30-kilo-tung-sten-pa-bil-en-dog

          Svara
    • Inge Post

       /  08/23/2016

      Är ”men de ville inte lyssna på henne.” en eufemism för att de inte förstod vad hon sa ?

      Svara
  11. Svenne

     /  08/22/2016

    Danmark – dömda per 100 000 invånare, per ursprungsland:

    Svara
  12. Svenne

     /  08/22/2016

    Ny varningsskylt ska stoppa granatattackerna… /sarc.

    Svara
  13. Svenne

     /  08/22/2016

    DailyMail: Bryssel – Tre skadade av machete-kvinna:

    ”*Woman attacked three people as they were getting off a bus in Brussels
    *Armed police arrived and shot her in the arm when she failed to comply
    *Two people have have been taken to hospital, one with serious injuries”

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  08/22/2016

      Det är nog dessvärre bara en tidsfråga innan liknande galenskap händer i Sverige. Kommer bli ytterst svårt för media att inte beskriva det som terrorism i relation till galningen i Trollhättan, helt oavsett hur galen gärningsmannen kommer vara.

      /Frida

      Svara
      • Inge Post

         /  08/23/2016

        ”Det är nog dessvärre bara en tidsfråga innan liknande galenskap händer i Sverige. Kommer bli ytterst svårt för media att inte beskriva det som terrorism i relation till galningen i Trollhättan, helt oavsett hur galen gärningsmannen kommer vara. ”

        Det är intressant att ”Trollhättandådet” dock för alltid kommer att benämnas ”nazist attacken” i MSM (dock utan RIKTIGA belägg,ett par gillade Rammstein klipp har tom jag på min YT (mest pga trummisen))

        Dessutom.
        Nog menar ni gärningshennen ?
        Eller är det feministisk diskurs att alltid påpeka gärningsman när det gäller ett brott?

        Svara
  14. MiT

     /  08/22/2016

    Svara
    • Den stora frågan utanför tragedin är: vad var handgranaten ämnad för?

      Svara
    • G

       /  08/23/2016

      En kvinna som blev intervjuad i Rapport sade; ”När man hörde att det varit en explosion tänkte man bara ”jaha, en explosion igen” – explosioner har ju nästan blivit vardagsmat. Men nu när det är barn inblandat har det verkligen gått för långt!”

      Jaså det säger du. Själv tycker jag att detta gått för långt redan flera år innan deras ”krig” dödade det första barnet!

      Kommer det även låta så här från boenden i vissa områden nån gång i framtiden kanske…

      ”När man hörde att det varit en bilbrand tänkte man bara ”jaha, en bilbrand igen” – bilbränder har ju nästan blivit vardagsmat. Men nu när det är barn inblandat har det verkligen gått för långt”

      Hmmm wakey wakey ffs!

      Svara
      • Inge Post

         /  08/23/2016

        jo,för ett par år sen kallades Sverige(främst av norrmän) för Lilla Mexico,numera Lilla Mogadishu…

        Svara
    • G

       /  08/23/2016

      ”Explosionen som tog livet av en åttaårig pojke skakar Biskopsgården.
      I kväll samlades ett stort antal personer för att hedra honom med en minnesstund.
      – Det går inte att ta in det som hänt, säger småbarnsmamman Zehra Aykut.

      – Vad är det som sitter för fönstret?
      – Varför gjorde någon så här?
      – Har polisen tagit den som sprängde?
      När Zehra Aykut kommer förbi den sprängskadade lägenheten i Biskopsgården tillsammans med barnen Enes, Imran och Mehmed tar frågorna aldrig slut.
      – Mina barn är fortfarande så små, så de greppar inte riktigt vad som hänt. Men de pratar mycket om det, säger Zehra.
      – Det är obegripligt för mig också. Och hemskt. När man själv har barn i samma ålder som den pojken blir en sådan här händelse extra fruktansvärd.
      Zehra och familjen har bott i Biskopsgården i ett år.
      – Vi vill flytta härifrån innan det händer något mer. Det känns som att det bara kommer bli värre och värre.

      Åttaåringen avled efter att en handgranat kastats in genom ett av lägenhetens fönster på söndagsnatten. Han var på tillfälligt besök i Göteborg tillsammans med sin familj. En källa uppgav för Aftonbladet att familjen är bosatt i England. Det bekräftas av pappan, som tidningen Birmingham Mail har varit i kontakt med.

      ”Blir inte chockad”

      Även vännerna Yasmine och Bratte, som är i 20-årsåldern, kom förbi bostadshuset.

      – Det finns inga ord. Det är helt oacceptabelt, så fullständigt hänsyslöst. Min pappa sa i dag ”Vi flydde från ett krig, men nu har vi hamnat i ett nytt krig”, säger Abbe, vars familj har rötterna i Bosnien.

      – Det sjukaste är att det hänt så mycket här så man blir inte chockerad. Politikerna gör ingenting. Då kommer sådant här fortsätta hända, säger Yasmine.”
      http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23388975.ab
      http://archive.is/Dw2mM

      Svara
  15. MiT

     /  08/22/2016

    http://www.aftonbladet.se/kultur/article23385987.ab

    Svara
    • MiT

       /  08/22/2016

      Svara
      • Frida Gustavlin

         /  08/22/2016

        Det här med kritisk vetenskap, som kritisk kriminologi är ganska bra, för när någon utgör sig för att hålla på med kritisk vetenskap så vet man en sak, den är allt förutom kritisk (1), snarare kritisk (2).

        Synonymer till kritisk

        1. prövande, granskande, värderande, analyserande; noga, petig, negativ, kinkig

        2. allvarlig, akut, farlig, brydsam; spänd, tillspetsad, problematisk; avgörande, utslagsgivande

        Svara
        • T

           /  08/22/2016

          Jag försöker hitta något spår av logik i doktorandens påstående men allt som jag kan tänka på är Icko Icko tchitikokakokokoko 😛

          Svara
          • Frida Gustavlin

             /  08/22/2016

            Inte jag heller, handlar nog mest om att doktoranden vill göra sig gällande. Dels för att få pepp från vänner inom ”akademin” samt för att bädda för en framtida karriär som kåsör / Expert™ på rödmärkt kvällstidning.

          • Jans

             /  08/23/2016

            Frågan är ju hur länge till det kommer att gå att bygga karriär utanför stenkastarvänstern genom att vara pk-vänster postmodernist. Jag har en känsla av att sötebrödsdagarna snart kan vara över för denna destruktiva samhällsförstörande relativiserande ”kritiska” vetenskapstradition. Det är trots allt till stor del från precis denna ideologi, postmodern vetenskap med oseriös metodik, som många av de tankefel som skapat problem i samhället kommer. Till slut kanske det slår tillbaka på ideologiernas fanbärare. Gärna för mig så länge det inte blir våldsamt.

          • Inge Post

             /  08/23/2016

            Fast å andra sidan,Logi i kriminologi har inte betydelsen Logisk utan Logi som Läran om.

            Med det sagt,så är ALLTID läran om partisk,dvs den som lär sig om läran om gör alltid en egen tolkning om läran om.på så sätt så kan det heller aldrig vara fel,utan det är bara fel om det poängteras av Allsmäktigheten (MSM) att det är fel. Opartisk fakta existerar inte i Sverige,för att det helt enkelt inte tillåts(av MSM) att existera.

    • MiT

       /  08/22/2016

      En som tycker charlatanens artikel är toppen…

      Svara
      • G

         /  08/22/2016

        ”vänner, relativiseringar, lögner, i sitt esse”
        Men roligt att de nu väljer att kalla ännu en grej för ”myt”!

        Det här är kul…..

        Det säger en Karl-Erik som är ”Humanist, feminist och antirasist” enligt hans twitterprofil.

        Svara
        • Inge Post

           /  08/23/2016

          är inte ”toppen bra” ett ord ?
          Annars Borde det ha stått ”Toppen!Bra!” eventuellt ”toppen,Bra”

          (jag fick info om att Karl-Erik Nordäng kallade sig journalist någonstans och tyckte att en journalist nog fan borde kunna språket den förmedlar sig på.om det är sant eller inte det kan kvitta men det var anledningen till att jag opponerade mig.)
          Jag kan inte påstå att jag hade fått guld i Sm i Svenska men DET har tamejfan sina förklaringar!

          Svara
      • Jans

         /  08/23/2016

        Myten om bilbränderna… Herregud, som om de inte finns, bilbränderna.
        Jag har sett ”resultatet” med egna ögon och det är inte vackert. Hade varit rätt kul om Christoffer kommit förbi och pekat på det utbrända vraket och sagt: ”det där är bara en myt”.

        Svara
    • Jans

       /  08/22/2016

      En ännu mer relevant fråga ur kriminologisk synpunkt är väl hur man får stopp på skiten. Även om 2009 är all time high (varför blev det inte svarta rubriker) så är det extremt allvarligt även nu och det bara fortsätter ju. Fattar inte den där dumma kriminologen att det brunnit orimligt mycket bilar i mer än ETT DECENNIUM och det händer inte ett djävla dugg. Hur många gripna per bilbrand har vi på det där decenniet? 1/1000 skulle jag gissa. Kriminologer som ser som sitt jobb att förringa stora samhällsproblem. Det är helt sjukt!

      Svara
  16. Frida Gustavlin

     /  08/22/2016

    Undrar om det inte är dags att skriva om de pressetiska reglerna?

    http://www.expressen.se/kvallsposten/ranare-attackerade-barnfamilj-med-sprej/

    Under punkten Respektera den personliga integriteten så föreslår Frida följande tillägg.

    Var ytterst försiktig med signalement, fråga aldrig efter signalement, om uppgiftslämnaren lämnar signalementsuppgifter, redigera dem så att de blir så pass allmängiltiga att de omfattar minst, men ej begränsat till hälften av befolkningen, överväg därtill noggrant i samråd med ansvarig utgivare nödvändigheten av att publicera det generaliserade signalementet.

    http://www.po.se/regler/pressetiska-regler

    Sedan ser en gärna att vi byter namn på själva regelverket till: Pressfeministiska regler.

    Svara
  17. MiT

     /  08/22/2016

    Svara
  18. MiT

     /  08/22/2016

    Är det såhär man äger någon på twitter? 😀

    Svara
    • Skeptisk

       /  08/22/2016

      Ouch!

      Svara
    • G

       /  08/22/2016

      Hahaha, helt underbart av Koistinen. 😀
      Men jag är alls inte förvånad att det var just denna Mats som hamnade i fällan!

      Svara
  19. Frida Gustavlin

     /  08/22/2016

    Fråga mig inte varför, men av någon anledning så landade jag på FjortisNyheter24:as hemsida, och kunde inte låta bli att fnissa åt den här.

    http://nyheter24.se/noje/858506-zara-larsson-ombads-visa-brosten-i-livesandning-da-svarade-hon-det-har

    I livesändning på Twitter, inte i TV, och ombedd av okänd person.

    Jag tycker dock inte att det var en så underlig fråga, och absolut inte en idiotisk sådan som FjortisNyheter24 försöker få det till.

    http://www.expressen.se/noje/zara-larsson-hyllas-for-sitt-brostinlagg/

    Dubbelmoral när den smakar som bäst.

    /Frida

    Svara
    • G

       /  08/22/2016

      Hmmm, men hon postade ju själv en bild (som hon ganska snabbt tog bort) för något år sedan efter att hon hade skaffat en piercing i bröstvårtan & för att hon ”älskar sin bröst”. Det var ingen tjej/kille som klagade när de såg den bilden, det var mer feedback som ”fan vad sexigt mmm”. Hmmm jaja.

      Svara
  20. MiT

     /  08/22/2016

    Svara
  21. Gorby

     /  08/22/2016

    Ett Råd från Arge blatte talar till alla tjejer: (ca 3min in i videon…)
    Om ni inte vill bli våldtagna i sommar: Ta på er ett paket bacon, det borde skrämma bort mångfaldsingenjörerna som lurar i buskarna…

    Kanske kan funka…

    Svara
  22. G

     /  08/22/2016

    ”Ta på er ett paket bacon”.
    Typ, klä ut er till Lady Gaga 😛
    Hon tog väl på sig en köttväst eller vad fan det var för något 😀

    Svara
  23. G

     /  08/22/2016

    0. Litar blint på Expos rapporteringar.
    1. Magasin som står för alla människors lika värde.
    2. Inte _alla_ män mejlar. Men _alltid_ män som mejlar. Vita män närmare bestämt som mejlar och är arga.
    3. Den bruna svansen håller inte lika god ton som den fina röda.
    4. Viktigt skriva ut HELA Peters namn samt yrke. Både förnamn, efternamn och att han är läkare. Vill inte veta vilka som kan tänkas ta kontakt med honom på facebook eller annat sätt efter den här texten. Vänstern brukar prata om ”uthängning” när någon skriver något om en annan person, då är väl det här en uthängning i så fall, vill Peter verkligen medverka på det här sättet i en debattartikel på SVT Opinion som han kanske inte har en aning om har publicerats.

    ”Vi väljer bort bokmässan ändå”

    Bokmässan valde fram till i fredags att bjuda in tidningen Nya Tider, en tidning som enligt Expo har starka kopplingar till den nazistiska rörelsen Nordiska Motståndsrörelsen.

    När vi på Djungeltrumman blev varse om Nya Tiders medverkan på Nordens största mässa, tillika en av våra mångåriga samarbetspartners, insåg vi snabbt att vi behövde ta ett beslut.

    Djungeltrumman är ett litet gratismagasin, vi är i dagsläget sex personer som jobbar dagligen med magasinet och sajten, och vi har ett 30-tal frilansare knutna till oss – fotografer, illustratörer, skribenter och bloggare.

    Alla personer vars säkerhet vi ansvarar för när de representerar oss.

    När vi lade fram tryggheten som argument var det många som inte tog någon notis om det, utan hävdade att vi inte var för det ”fria ordet”.

    Något vi tog till oss och diskuterade på kontoret, men vi kom fortfarande fram till samma slutsats: vi är ett magasin som står för alla människors lika värde och kan vi inte garantera att de som jobbar med oss känner sig trygga, då kan vi inte ställa upp.

    Vi valde att inte ändra vårt beslut, utan stod fast vid att tacka nej till fortsatt samarbete med Bokmässan.

    När Bokmässan under fredagen meddelade att Nya Tider inte längre var välkomna på årets mässa infriades allt det vi fruktat skulle hända på mässan.

    Våra mailkorgar svämmar nu över av mail från män. Inte från alla män, men alltid från män.

    En Bertil ringer för att förklara hur fel vi har, läkaren Peter Dahl accepterar inte att vi hänvisar till Bokmässan i frågan om beslutet att neka Nya Tider medverkan på mässan, utan verkar anse att det är vårt fel, som om att vi tvingat mässan att utesluta Nya Tider.

    Johan anser att vi ska ta diskussionen och David förstår inte alls hur vi tänker och framför allt inte hur vi kan vara så fega att vi inte vågar närvara.

    Örjan fortsätter på samma spår, han slutar nu prenumerera på vårt nyhetsbrev, och en Peter skriver i ett mail att vi är rasförrädare.

    Nya Tider må ha förmågan att putsa upp den bajskorv som de verkligen är och hävda att de håller god ton, men deras svans gör det inte.”
    http://www.svt.se/opinion/djungeltrumman-om-bokmassan

    Svara
  24. Svenne

     /  08/22/2016

    @oisincantwell får kritik…

    Svara
    • michael

       /  08/22/2016

      Gammelmedia är endast en potemkinkuliss som börjar bli så maläten å sliten och med så stora hål i att den inte längre klarar av att dölja verkligheten,det är dags att ni lögnens tjänare drar er tillbaka till den stinkande avskrädeshög ni kommer ifrån,så vi andra kan få andas friskluft igen.

      Svara
  25. Jans

     /  08/23/2016

    En sak som jag tycker är lite oklar med Kungsträdgårdskaoset är vilka tjejer det är som utsatts. I alternativmedia och bloggar så framställs det (i alla fall upplever jag det så) som att det är mestadels svenska tjejer som blir påhoppade av sexofredarna (som ju verkar vara nästan uteslutande utlänningar). Samtidigt, när man sett bilder från festligheterna(?) så tycker jag att det ser ut att vara en majoritet även av tjejerna som har invandrarbakgrund. Till och med en och annan i huckle skymtar förbi.

    Så då inställer sig frågan om det är sant att det mest är svenska tjejer som utsätts. I så fall borde det väl vara fråga om hatbrott? Om förövarna konsekvent riktar in sig på en viss etnicitet.

    Om det däremot procentuellt (i förhållande till deltagarna) inte är svenska tjejer som utsatts så reser det en rad andra frågetecken. Går sexofredarna på alla helt urskiljningslöst eller förekommer det ändå någon slags sortering. Lämnar de tjejer som talar deras eget språk ifred, lämnar de tjejer med huckle ifred e.t.c?

    Tänk om vi hade riktig journalister här i Sverige. Då kanske man fick bilden klar för sig vad som egentligen hände i Kungsträgården 2016 (och 2015, och 2014 och kanske till och med 2013 och 2012). Det är så otroligt mycket som är oklart och det enda som diskuteras i media är meningslösheter som anmälningsbenägenhet, armband och mörkertal.

    Svara
    • Rikard

       /  08/23/2016

      Hej.

      Svar baserat på observationer, dock inom min yrkesutövning, så det har endast tangentiellt med Kungsträdgården att göra, då det rör grupperna invandrare/dessas barn, samt svenska respektive invandrade unga kvinnor/flickor.

      De invandrade kvinnorna har, eller förutsätts ha, kusiner och bröder vilka tillsammans med sina kamrater mycket väl kan utkräva hämnd om hennes heder kränks, och kräva restitution och respekt.

      De svenska kvinnorna har det inte. Dessutom anses de sakna heder och därmed värde då de ses som lösaktiga, promiskuösa och därmed som att de är alltid villiga och tillgängliga för alla. De faktiska orden och termerna som elever med arabiskt/afghanskt/afrikanskt ursprung använder sig av vill jag inte upprepa.

      Jag vill framhålla att det här är min erfarenhet, inte någon sorts allmängiltig samling data från attitydundersökningar. Det är dock erfarenhet från över tjugo års boende och arbete i mångkulturen.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, lärare

      Svara
  26. G

     /  08/23/2016

    ”De skiljdes åt mitt i natten i en turkisk skog. Bara 14 år gammal tvingade smugglare Mahdi Aziz att ensam ta sig till Sverige utan sina föräldrar. Men efter många tårar och mycket oro fick historien ett lyckligt och närmast osannolikt slut på en konsert i Borlänge.

    Nader och Raheleh Aziz flydde sin hemstad Bamiyan i Afghanistan för kärlekens skull. De träffades redan som tonåringar, men deras förhållande accepterades inte av Rehelehs föräldrar. Enda chansen till ett liv tillsammans var att fly landet och ta sina tre barn med sig.

    Mahdi blev efter två veckor hos Carina och Pertti Arnberg placerad på ett hem för ensamkommande barn i Hagfors, men fortsatte att besöka Västerfärnebo på skolloven. I slutet av juli, när Mahdi var på besök hos Carina och Pertti bestämde de sig för att åka till Borlänge, som bara ligger en timme från Västerfärnebo. De skulle besöka midnattstravet på Romme och se en konsert med tonårsidolerna Samir och Viktor.

    Där och då vid en travbana i Borlänge hände det som Mahdi och hans föräldrar knappt vågat hoppas på. Carina Arnberg berättar om den smått overkliga händelsen.

    – Jag hade Mahdi och två barn till med mig till Borlänge och vi stod i publikhavet och tittade på konserten. Mahdi hade svårt att se och jag pekade på en pojke som klättrat upp i ett träd längre bak i publiken. Då när Mahdi vänder sig om får han syn på sin pappa, som stod två meter bakom oss, berättar Carina Arnberg för SVT Nyheter.

    Nader som i ögonblicket gjorde samma upptäckt berättar för nyhetsbyrån AP om sin stora lycka när han plötsligt såg sin son efter ett långt år av ovisshet.

    – Jag föstod plötsligt att det var Mahdi. Jag drömde inte. Jag skrek hans namn och han skrek ‘pappa’. Jag kan inte ens beskriva hur det kändes. Det var fantastiskt. Jag kan fortfarande inte tro att det är sant, säger Nader.

    Det dröjde sedan inte länge förrän Mahdis mamma Raheleh fick ett telefonsamtal som skulle vända upp och ner på tillvaron. På ett bra sätt.

    – Min dotter Parvaneh kom hem och hittade mig gråtandes. Hon frågade vad som hade hänt och jag berättade att hennes far just hade ringt och berättat att de hittat Mahdi och att han kommer hem. När jag öppnade dörren och såg att det var Mahdi höll vi om varandra och grät. Jag kunde inte förstå att det var sant, säger hon.
    Avslag på asylansökan

    Sedan återföreningen den 29 juli har livet känts lite lättare för familjen. Men ännu finns orosmoln på himlen. Nader, Raheleh och de två döttrararna har fått avslag på sin asylansökan. Men Mahdi har fått uppehållstillstånd. Det innebär att Mahdi tvingas bo kvar på sitt boende i Hagfors, medan familjen bor i Borlänge och väntar på svar på överklagandet. ”
    http://www.svt.se/nyheter/inrikes/familjen-splittrades-pa-flykt-aterforenades-av-en-slump-i-sverige

    Fin historia och verkar vara en normal familj utan att veta något om dem. MEN, här är det verkligen upplagt för game, set and match efter en sån här historia, för går inte överklagandet av deras avslag på asylansökan igenom så lär det ge massor av nytt bränsle åt vissa ”journalister” som kommer skriva X antal artiklar om att ”Sverige splittrar familjer!” med hänvisning till de nya förskräckliga asyllagarna osv, ingen lär undersöka & skriva om varför de fått avslag, kommer bara vara känslorapportering.

    Svara
  27. Jan

     /  08/23/2016

    Europa inskränker kvinnors frihet säger politismredaktören Zina Al-Dewany. Burkiniförbudet i Frankrike är sexistisk fortsätter hon. ”Roten till världens ondska finns i det samhälle [Europa] som tror att frihet för alla uppstår genom begränsningar och förbud för kvinnor” avslutar hon med.

    Mitt råd till Zina: Flytta till Saudiarabien eller Mellanöstern då. Så att du får bära din burkini i fred!

    http://www.politism.se/story/roten-till-varldens-ondska-finns-inte-i-kvinnors-garderober/#post-43447

    Svara
  28. G

     /  08/23/2016

    ”Extremism växande hot i fängelser

    Islamistisk extremism i fängelser är ett växande hot som måste tacklas med ”brådskande prioritet”, uppger det brittiska justitiedepartementet, som nu presenterar en åtgärdsplan.

    De farligaste personerna kan komma att isoleras från de övriga fångarna.

    Fångar som beter sig subversivt eller om de främjar åsikter som går stick i stäv med ”grundläggande brittiska värderingar” kan stängas ute från religiösa sammankomster.

    Även litteratur som är extremistisk och stötande kan tas bort.”
    http://www.svd.se/extremism-vaxande-hot-i-fangelser

    Svara
  29. MiT

     /  08/23/2016

    Kanske kan det kallas…systemkollaps…?
    ”Nu lämnar jag en myndighet i förfall”
    http://www.expressen.se/debatt/nu-lamnar-jag-en-myndighet-i-forfall/

    Svara
    • G

       /  08/23/2016

      Oerhört uppgivet och allvarligt, men mycket viktig text, precis som alla andra som skriver och försöker få folk, politiker, alla att vakna! Guldstjärna till Nils för hans insats och hoppas han kommer trivas fint med det nya jobbet ❤ men samtidigt tråkigt då han verkar tillhöra de "vettiga" inom polisen som nu försvinner 😦

      Svara
  30. MiT

     /  08/23/2016

    Svara
    • G

       /  08/23/2016

      Bra Niklas! Men hoppas nu inte att ”den röda goda fina lilla svansen” kommer skrika och ifrågasätta att han öht ”länkar/uppmärksammar” hennes blogg. ”du normaliserar rasistiska Sverigedemokraterna, har du inget att tänka med Niklas!” det brukar låta typ så, yadda yadda yadda.

      Svara
    • G

       /  08/23/2016

      😀 Ulf igen….

      Svara
      • Bo

         /  08/23/2016

        Hur kan man vara blockad på twitter av Ulf Lundgren om man aldrig någonsin interagerat med människan!? Går det att göra ngn form av ”preemtive block”

        Svara
  31. MiT

     /  08/23/2016

    Svara
    • Varangian

       /  08/23/2016

      Är det bara jag som tycker det är mycket allvarligt att polisen dribblar med sanningen? Kan man ens lita på de få utredningar som de klarar av att utreda?

      Svara
    • Jans

       /  08/23/2016

      Jag gissar att det är en kombination av olika sätt att registrera (t.ex. kanske en utryckning räknas även om det är flera bränder, ibland räknas antal bilar) samt slarv och politisk korrekthet, samt avsaknad av rapporteringsstandard som gör att ingen vet exakt hur det varierar från år till år.
      En sak är dock helt säkert, det brinner på tok för många bilar.

      Svara
  32. MiT

     /  08/23/2016

    //https://www.facebook.com/Politiskt.Inkorrekt/videos/10153876073561245///

    Svara
  33. G

     /  08/23/2016

    Well, en del bra resonemang av Jansson (S) och ett försök att få alla rädda kritiker som finns både utanför och innanför (S) att tänka ett varv till.
    http://www.expressen.se/debatt/s-har-inte-allierat-sig-med-ondskan/

    ”Baksidan med modellen är att den har vissa nationalistiska drag.”
    Allt nationalistiskt är inte per automatik ”bad bad bad”.

    Svara
    • Jan

       /  08/23/2016

      Lustigt! Han försöker tilltala de sina som vore de barn. Tyvärr talar han nog för döva öron. De här människorna förstår inte skillnaden mellan Sverige och hela världen. De skolkade alla under mängdläran i lågstadiet. De kommer att köra identitetspolitiken ända in i kaklet. Vägen till helvetet är kantad av goda föresatser.

      Svara
  34. MiT

     /  08/23/2016

    //https://www.facebook.com/politikfakta/photos/a.341532885938453.79792.274070532684689/1099019900189744/?type=3//

    Svara
    • G

       /  08/23/2016

      Hahaha, det är så sorgligt att man måste skratta och raljera lite för att orka med det här. Vad fan säger kvinnan 😀

      ”ett barn med varma bekväma kläder”
      eller
      ”ett barn med varma bekväma kläder…men hon fryser säkert om ansiktet 😦 ”.

      Kerstins svar måste vara ett av de ”bästa” svaren jag sett, det är knappt man tror det är sant för fan. Ska hon möjligen köpa likadana _kläder_ till sina barn så att de håller sig varma ? Kanske bara är jag som ligger efter lite, det här kanske är det allra senaste barnmodet i Sverige eller nåt sånt ?

      Kerstin Fahl – Hannah Fahl (videon gomorra Sverige)…några kopplingar mer än efternamnet ?

      Svara
  35. Inge Post

     /  08/23/2016

    Det är alltså dags att sluta poppa popcorn och öppna sin Laphroaig

    Svara
  36. G

     /  08/23/2016

    ”Mer fokus på sexofredanden i skolan

    Skolverket vill se att sexuella ofredanden i skolan får lika mycket uppmärksamhet och åtgärder som de som sker på festivaler.

    En rapport från polisen visar att skolan är den fysiska plats där ungdomar råkar mest illa ut, men enligt Skolverket ligger skolorna efter i det förebyggande arbetet.

    – Vår förhoppning är att man också tar tillfället i akt och pratar om utmaningen i skolan, säger Hugo Wester, undervisningsråd på Skolverket, till Ekot.”
    http://www.svd.se/mer-fokus-pa-sexofredanden-i-skolan/av/tt

    Svara
    • Rikard

       /  08/23/2016

      Hej.

      Ett dilemma vi inom skolan har är att omklädningsrum är en plats där allsköns elände inträffar.

      Någon bra lösning finns inte heller. Varken pojkar eller flickor (knappt ens offren) uppskattar att en lärare står och övervakar omklädning och dusch, något de flesta av oss inte vill göra enär det känns fel.

      Att alternativen avstängning, polisanmälan, skadeståndskrav samt relegering faktiskt finns att tillgripa hjälper ju inte när rektorer och kollegor kissar i byxan om vindarna viskar ‘rasism’.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, lärare

      Svara
    • Jans

       /  08/23/2016

      Tja, om undervisningen mot sexofredanden sker på arabiska, dari m.m. så kanske de får effekt. Men det lär ju inte hända.

      Svara
      • Rikard

         /  08/24/2016

        Hej.

        Spelar ingen roll. det är inte språket det beror på, utan synen på och definitionen av vad som är ett sexuellt övergrepp. Ett sådant kan bara begås mot en kvinna som lever rätt, för sig rätt och håller på sin och familjens heder.

        En kvinna som inte lever enligt ovan är lovligt byte på grund av hennes leverne. Henne är det inget övergrepp att tafsa på eller på annat sätt kränka då hon saknar värde.

        Då svenska flickor och kvinnor är självständiga, frigjorda och talar i egen sak är de alltså ärelösa kvinnor utan heder och värde – man kan roa sig med dem, även om man löper risk att ‘smutsa sig’, men man gifter sig med en kvinna av det egna folket, vars familj sett till att hon har heder.

        Sådana är de kulturer vi släppt in i Sverige. Varför de skulle släppa sina månghundraåriga traditioner för att de passerat en gräns har ingen kunnat förklara. Tvärtom har den svenska vänstern och idiotliberaler i oskön förening arbetat för att ingen som helst assimilering och integration skall ske, annat än från svenskt håll.

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, lärare

        Svara
  37. G

     /  08/23/2016

    ”En domare stoppar den amerikanska president Barack Obamas förslag att transpersoner ska få välja vilken toalett de vill gå på i offentliga skolor. 13 stater hade begärt och fick ett domstolsföreläggande.

    I maj instruerade Obamaadministrationen offentliga skolor i hela landet att låta elever som är transpersoner att använda toaletter som stämmer med deras könsidentitet. Annars riskerar de att förlora pengar från staten.

    Enligt domaren Reed O’Connor i Texas har den federala regeringen inte i tid gett skolorna möjlighet att anpassa sig till de nya riktlinjerna. Det nya skolåret i USA börjar i dagarna.”
    http://www.svd.se/domaren-stoppar-fria-toalettval/av/tt

    Svara
  38. G

     /  08/23/2016

    ”Den bioaktuella korvfilmen ”Sausage party” är något så ovanligt som en animerad film för vuxna. I ursprungslandet USA är den barnförbjuden men i Sverige har filmen fått 11-årsgräns och därmed får barn från sju se den i vuxet sällskap, vilket uppmärksammas av brittiska The Guardian.

    Filmtrailern ska av misstag ha visats innan barnvänliga ”Finding Dory” på en biograf i Kalifornien i juni. Biochefen gick sedan ut och bad om ursäkt för det inträffade.

    På SF:s hemsida beskrivs ”Sausage party” som rolig, tankeväckande och ”självklart under bältet och på gränsen”. Vidare skriver man i versaler att detta ”inte är en familjefilm”. Bakom den skruvade filmen står komikertrion Seth Rogen, Jonah Hill och Evan Goldberg.”
    http://www.svd.se/barn-far-se-snuskiga-sausage-party/av/tt

    Haha. Ja, barnen kan ju bli ”traumatiserade” för resten av livet om de ser den. Tycker det är lite komiskt att USA av alla länder barnförbjuder den och Sverige inte gör det, men bra att Sverige inte är så bajsnödiga i alla lägen och går all-in och barnförbjuder helt. Inte för att jag har sett eller tänker se filmen, men ändå. Undrar om det blir bra om en feministisk svensk kvinna går och ser filmen med sin son och dotter, då har de kanske något att prata om efteråt om inte annat, det skulle nog vara intressant att tjuvlyssna på 😛

    Svara
  39. Bart (flyttar till grannlandet)

     /  08/23/2016

    En Polsk jobbkollega blev chockad: Public Service beter sig närmast exakt som i DDR: Ett exempel – islamistdåden i Paris, SVT/SR började med att mörka järnet initialt, försökte istället dölja med med div motspinn, trams, smsl-ån och diverse vård-rön och drog ut och dröjde flera timmar innan de rapporterade vad som hänt Och då hela tiden diffust..och anonymiserat. Minsta lilla ankfamilj som korsade en väg var viktigare att rapportera om en terrorn i Paris.

    We are Sthm blev det tvärtyst om i public service när de visade sig att sexövergreppen blev nytt katastrof-rekord 54 brottsoffer som uteslutande begicks av MENA-grupperingar, och detta trots 25% beläggning av funktionärer/poliser i publiken, än mindre rapporteras det om de fåtal svenska killar som dök upp på festivalen som blev rånade och misshandlade. Några kusiner uthärdade 20 min innan de insåg att de var för farligt.

    Svara
  40. G

     /  08/23/2016

    Widar gillar GP:s ledarsida med Alice vid rodret ❤

    "Göteborgspostens ledarsida är nuförtiden en plats där inte minst socialdemokrater med egna tankeförmågor och öppna sinnelag ofta kan finna mycket inspiration. Detta beror till stor del på att ledarsideschefen Alice Teodorescu själv odlar en i Sverige tämligen sällsynt och sammansatt konservativ tradition av passionerat egenansvar och kylig samhällsutveckling. Den socialdemokratiska läsglädjen stimuleras också av att Teodorescu har gett historieprofessorn Lars Trägårdh – nu när han återkommit från USA – en regelbundet återkommande plats som ledarsideskolumnist.

    Alice Teodorescu tar i sin senaste ledarartikel utgångspunkt i SVT: s kortserie om den tidigare statsministern Ingvar Carlsson; född 1934: ”Carlsson lät sig inte hållas tillbaka av sin arbetarklassbakgrund utan tog vara på sin begåvning, studerade vidare och skrev sedan in sig i historieböckerna.”

    Har då en socialdemokrati med rötterna i 1930-talet något att säga oss i nådens år 2016? Jag tror faktiskt det. Statsminister Stefan Löfven har varit inne och nosat på de här klassiska frågorna om balansen mellan egenansvar och samhällsstöd. Ansträngning först och bidrag sedan har varit Löfvens budskap till unga och friska människor. Det där spåret borde han gnugga på lite hårdare.

    Samhällsstödet har ju utvecklats enormt sedan 1930-talet. Att ta ansvar för sina egna klassresor borde vara lättare nu än då. Med dagens befolkningssammansättning torde också de här klassresorna vara minst lika angelägna som på 1930-talet. Folk som blir itutade att de inget kan och förmår för att de är ”offer för strukturell diskriminering” bygger sällan några starka och goda samhällen."
    http://folkbladet.se/opinion/gor-din-klassresa-om4261443.aspx

    Då får väl media sluta ge alla dessa personer som mer än gärna babblar om strukturell (insert word) utrymme för sitt jävla snack i form av krönikörer i tidningar och liknande, de får starta privata bloggar och skriva skiten där istället, men det blir kanske bara mer av denna varan nu när BLM och deras sympatisörer börjar poppa upp i Sverige.

    Svara
    • Olof

       /  08/23/2016

      Ja, enligt identeitetspolitikens teorier borde jag representeras av den svenske mannen Wolodarski, men lustigt nog skulle kvinnan med utländsk bakgrund Teodorescu få min röst varje dag i veckan.

      Svara
      • Doktor Pork

         /  08/25/2016

        Fast Peter Wolodarski är inte svensk… Hans föräldrar är polska judar, och jag tvivlar på att Wolodarski skulle se sig som en etnisk svensk egentligen, även om han utåt sätt skulle vilja poängtera det, men i betydelsen svensk = alla boende i Sverige, = ett i grunden kosmopolitiskt ideal där man nedtonar etnicitet och ursprung, men då är det ju mer som propaganda mer än vad han faktiskt tycker själv. Och ja, att hans föräldrar är judar är relevant, eftersom de ofta trots att de bott generationer i ett land fortfarande mest definierar sig som just judar och inte assimilerats på samma sätt.

        Svara
  41. Pelle2

     /  08/23/2016

    OT:
    Somar Al Naher på Aftonbladet skriver om identitetspolitik och pappafeminism.
    Hon skriver följande:
    Så vad är då identitetspolitik?
    Det beror på vem du frågar. Förenklat handlar det om att personliga erfarenheter ska få mer utrymme i politiken.
    Kvinnor har andra erfarenheter än män, vi med svart hår upplever arbetsmarknaden på ett annat sätt än om vi haft blont hår, städerskan har en annan utsiktspunkt än revisorn.Och så vidare.
    Det mest provocerande med identitetspolitiken är det potentiella maktskiftet – att vita heterosexuella män från medelklassen inte sitter på hela sanningen. Och att de erfarenheter exempelvis politiker bär med sig även färgar vilka beslut de tar.
    Detta ogillas av liberaler eftersom de inte gillar politiska analyser som bygger på kollektiva identiteter som klass eller kön. ”
    Enligt mig handlar identitetspolitik om att bara dom som tillhör en viss grupp har rätt att uttala sig om dessa grupper och att bara för att du tillhör en viss grupp så måste du
    ha samma erfarenheter som och bete dig som alla andra i samma grupp.
    Det är det som jag inte köper med identitetspolitik. Bara för att jag är en vit,svensk,medelålders man så delar inte jag samma erfarenheter som alla andra vita, medelålders,svenska män och har inte samma åsikter som alla svenska,vita män. Vi har också olika förutsättningar beroende på en mängd olika saker.

    Hon säger som sagt var bl.a följande:
    Det mest provocerande med identitetspolitiken är det potentiella maktskiftet – att vita heterosexuella män från medelklassen inte sitter på hela sanningen. Och att de erfarenheter exempelvis politiker bär med sig även färgar vilka beslut de tar.
    Detta ogillas av liberaler eftersom de inte gillar politiska analyser som bygger på kollektiva identiteter som klass eller kön”

    Är det någon om har påstått att vita,heterosexuella män sitter på hela sanningen ?
    Är det någon som har påstått att det man gör inte färgas av ens bakgrund ?

    Är det några som verkar tycka att de sitter inne med hela sanningen så är det väl radikalfeministiska,rasifierade identitetspolitiker som hon. Dessutom tål dom inte att man kritiserar deras åsikter medan dom förväntar sig att vi skall köpa allt dom påstår om oss.
    Det enda jag håller med om är att jag inte köper kollektiva,politiska analyser utifrån kön och klass
    Dessutom är det en väldigt liten grupp svenska män som har makt. Dom flesta av oss har det inte.
    Naturligtvis gnäller hon också på de så kallade pappafeministerna. Dom är inte feminister av rätt anledning utan är det för att de vill beskydda sina döttrar vilket är detsamma som att upprätthålla patriarkala strukturer.Ändå påstår hon att det är bra ju fler som blir feminister.

    Själv förstår jag inte hur en man kan vilja bli feminist när det enda du får tillbaka är gnäll på att du inte är det av rätt anledning

    Hon skriver också följande:
    ”För feminism handlar även om att män ska flytta på sig för att släppa fram kvinnor. ”
    Det är ju det som är en av de saker som jag ogillar mest med feminismen. Varför skall jag som man flytta på mig och ge plats för kvinnorna ? Ingen har gett mig plats så varför skall kvinnorna ha en gräddfil ?
    Samma feminister brukar ju dessutom alltid påstå att kvinnor är starka och duktiga. Varför behöver dom då ha positiv särbehandling?

    http://archive.is/P4oql

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  08/23/2016

      Det lustigaste med förespråkare av ett identitetspolitiskt synsätt är att de utan problem kan tillskriva grupper erfarenheter som om vore de omöjliga att begripa för någon utomstående, men samtidigt helt omöjligt kan se gruppers överrepresentation i vissa brott som en del i deras identitetspolitiska bakgrund, såvida vi inte pratar om vita medelålders heterosexuella män.

      Kulturrelativism när den är som mest förenklad och löjlig.

      Jag har läst text av den där damen tidigare, jag låter bli den här gången.

      /Frida

      Svara
    • Olof

       /  08/23/2016

      Hon har naturligtvis dessutom helt fel. Det mest provocerande med identitetspolitiken är inte att den skulle hota med något maktskifte, det är bara löjligt, då maktskiften i slutändan kräver att man har eller bidrar med resurser.

      Det som är mest provocerande är att identitetspolitiken helt enkelt rättfärdigar all historiens rasism och grupphat. Det är en tillbakagång till klansamhället, ett återuppbyggande av totalitära strukturer som vi gjorde oss av med under upplysningstiden. Och de naiva puckona som förespråkar det hör inte ens stöveltrampet som smyger sig framåt…

      Svara
  42. G

     /  08/23/2016

    ”Homodebatt stoppade lärare

    I veckan skulle hon ha börjat som mentor på en mellanstadieskola i kommunen. Men föräldrarna blev chockade och oroliga när de läste vad hon skrivit om homosexuella på nätet.

    I torsdags skulle klass fyra på en kommunal skola träffa sin nya mentor – en ung tjej som det senaste året arbetet som lärare på en av kommunens högstadieskolor – för första gången.

    Men ett par dagar innan skolstarten fick barnens föräldrar veta att den nya lärare uttalat sig ”mycket opassande” på nätet.

    – Jag är av åsikten att homosexualitet inte är något man föds till, majoriteten har blivit det genom samhället och uppväxten, säger hon till Folkbladet.

    Nu i efterhand ångrar hon sig men tycker ändå inte att hon gjort något fel.

    – Jag skulle inte ha gett mig in i den här debatten, jag borde ha förstått att det skulle misstolkas och att det bara skulle bli värre.

    Förstår du att skolan tog beslutet att inte låta dig börja som mentor?

    – Ja, och jag beklagar att jag satt skolan och barnen i den här situationen.

    Samtidigt tycker hon att samhället och i det här fallet föräldrarna har överreagerat.

    – Så allvarligt är det inte. Jag tycker att man borde få tycka vad man vill och även kunna ha en öppen debatt om homosexualitet så länge man behandlar alla människor med respekt. Och det gör jag.

    – Det jag inte köper är förklaringen att man föds som homosexuell, då kan man inte byta mellan att vara hetero, homo och bi. Det är jag för fyrkantig för att tro.

    Hon jämför med att vissa tror på kreationismen medan andra tror att jorden skapades genom evolutionen.

    – Man kan helt enkelt ha olika åsikter om hur saker och ting uppstår.

    På fredagen träffade hon rektorn och en person från kommunens personalavdelning.

    – De sa att jag skulle ta det lugnt ett par dagar och att de inte vet hur de ska hantera det här. Jag har ju inte brutit mot någon lag.

    Hon visade också upp den riktiga och ocensurerade chattloggen.

    – Och jag tror de höll med om att det jag skrivit inte var så allvarligt. Men skadan är redan skedd, föräldrarna är redan emot mig.

    Vad som händer om hon får sparken vet hon inte. Hon har en termin kvar på lärarprogrammet men vet inte om hon kommer att fullfölja utbildningen.

    – Jag har fått höra att jag aldrig kommer att kunna jobba som lärare med de här åsikterna.

    I samma veva känner hon att det är viktigt att få ha en annan uppfattning, att kunna prata om allting.

    Vissa föräldrarna reagerade också negativt på att hon sympatiserar med Sverigedemokraterna.

    – Jo, jag skulle nog rösta på SD i riksdagen men vilket polistik uppfattning jag har är ju oväsentligt i sammanhanget. Jag skulle tycka illa om mina barns lärare var Vänsterpartist eller feminist men så länge man respekterar varandra så är det inget konstigt att tycka olika.”
    http://folkbladet.se/nyheter/norrkoping/homodebatt-stoppade-larare-om4258674.aspx

    Fortsättning………..

    ”Att kommunens medarbetare skriver olämpliga saker på sociala medier är ett allt större problem i kommunen, enligt personalchefen.

    – Självklart får en lärare, precis som alla andra yrkesgrupper, tro på vad den vill och rösta på vilket parti den vill. Men det får inte inkräkta på den verksamhet man är anställd i och man får självklart inte påverka eleverna, säger kommunen personalchef Per-Olov Strandberg.

    Han vill dock inte säga något i det enskilda fallet, med läraren som är av åsikten ”att man inte föds som homosexuell”.´, som Folkbladet berättade om igår.
    – Vi håller just nu på att utreda den frågan.

    Personalchefen menar att det ofta är en svår balansgång i alla sådana här fall.

    Enligt honom har det blivit ett allt större problem, att medarbetare skriver olämpliga saker på sociala medier.

    – Vi stöter på det här allt oftare. Man förstår inte alltid vad det man skriver kan resultera i.

    Har ni någonsin sparkat en lärare som skrivit opassande saker på sociala medier?

    – Jag kan inte svara på det. Men vi har fått allt fler sådana här ärenden på vårt bord den senaste tiden. Sociala medier är inte enkelt…………

    Och under tiden det känsliga ärendet utreds så får hon vara hemma med full lön.

    – Det är så det fungerar om inte personen i fråga har begått ett allvarligt brott, till exempel våldtäkt, säger Per-Olov Strandberg.

    Läraren har själv berättat för Folkbladet att hon har vissa svårigheter med sociala koder eftersom hon har asperger. Hur ställer ni er till detta?

    – Vi måste titta på den enskilda personen i sådana fall.

    Personalchefen medger att den stora lärarbristen just nu kan göra att rektorer anställer lärare utan att kolla upp deras referenser.

    – Man blir jätteglad att man äntligen får tag på en legitimerad lärare varför man kanske glömmer att göra alla moment man ska, enligt vår rekryteringspolicy. Det händer ibland och det är inte bra.

    Om det var så det gick till i det aktuella fallet får kommunens utredning utvisa. När den är klar kan inte Per-Olov Strandberg svara på.
    http://folkbladet.se/nyheter/norrkoping/mycket-olampligt-i-sociala-medier-om4261846.aspx

    Får ni upp en ruta om kundservice och att ni inte kan läsa flera artiklar, rensa era cookies och försök igen, men jag kopierade det mesta av texten hit 🙂

    Ja, föräldrarna överreagerar skulle jag säga. Det finns för fan en kommunist på twitter som är en före detta rektor. Dessvärre fanns nog inte sociala medier när han arbetade som rektor, annars kanske han hade skrivit något som uppmärksammats av andra, precis som i det här fallet. Men det säger givetvis inget om ifall han var oduglig och oprofessionell som rektor, lika lite som om den här unga tjej är oduglig och oprofessionell som lärare baserat på det som föräldrarna lyfter på ögonbrynen för. Jag myser när jag hör att hon som ung tjej skulle tycka illa (men givetvis respektera) om hennes barns lärare var feminist eller Vänsterpartist, det finns hopp för svenska män fortfarande.

    Svara
    • MiT

       /  08/23/2016

      Ärligt, jag trodde först att det var en hardcore Fisare det handlade om, en som fått ALL sin ”kunskap” på genuskurser… De tror ju att man kan bota ”oönskad” sexualitet.

      Svara
      • G

         /  08/23/2016

        Haha. Alltså, jag kommer ihåg en historia/artikel jag läste för säkert 10år sedan i en tidning, det var om en man i 40års åldern som var gift med en kvinna och de hade 2 döttrar tillsammans, artikeln handlade om att 40-åringen inte längre kände att han var hetero utan att han blivit (säger man blivit ? no offence) homosexuell, och skulle nu skilja sig från sin fru då han träffat en man som han älskade och ville leva med.

        Den historien om någon talar väl för att man kan födas som både hetero, homosexuell, bi, men känna något annat senare i livet. För mig är det här ingen stor grej, folk får gilla och älska vem de vill, när i livet de vill, utan att jag ska bry mig om det öht. Blir så lätt en kalkon av en fjäder när det rör de här frågorna.

        Svara
    • Rikard

       /  08/23/2016

      Hej.

      Här är det faktiskt läge att gala om sexistisk behandling. Jag är stor i käften och tydligt ärlig med mina åsikter om allt möjligt (ketchup eller ajvar, öppna gränser & mångkultur eller etniskt homogent samhälle osv), och får titt som tätt mothugg av kollegor, vilket är bra. Hur skall man kunna lära sig något om alla är lika?

      Den enda frågan är om hon i tjänsten agerat i strid med av skolverket och skolinspektionen fastställda regler och riktlinjer för arbetets utförande. Vad hon skriver på sin fritid kan måhända vara intresse för framtida presumtiva arbetsgivare – men det skall bara vara hennes agerande i skolan som räknas.

      Jag hoppas att hon inte tvekar att söka skadestånd ifall hon petas.

      Angående den specifika frågan finner jag den irrelevant: den enda avgränsningen för vad som kan vara tillåtet som sexuell praktik bör vara om någon blir skadad.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, lärare

      Svara
  43. G

     /  08/23/2016

    ”Fortsatta bilbränder i Köpenhamn

    Bilbränderna i Köpenhamn fortsätter, om än i mindre omfattning än tidigare. Under natten till tisdagen sattes en bil och tre mopeder i brand i stadsdelen Nørrebro, enligt Köpenhamnspolisen.

    Flera polispatruller har varit ute på gatorna under de senaste nätterna, men polisen har ännu inte lyckats gripa några misstänkta.

    Natten till söndagen sattes omkring 13 bilar i brand på olika ställen i Köpenhamn. Följande natt brann sju fordon i Christianshavn.

    Köpenhamnspolisen samarbetar med svensk polis för att undersöka om det finns ett samband med den senaste tidens bilbränder i Sverige.”
    http://www.svd.se/ny-bilbrand-i-kopenhamn/av/tt

    ”samarbetar med svensk polis för att undersöka om det finns ett samband med den senaste tidens bilbränder i Sverige”

    Aahaha jaja, lycka till med det samarbetet, det kommer tyvärr inte hjälpa er ett dugg.

    ”ofredanden – finns det en tydlig koppling till…” nej.
    ”bilbränder – finns det en tydlig koppling till…” nej.
    ”polisen – gör polisen ett bra jobb” nej.

    Svara
    • G

       /  08/23/2016

      ”Tre bilbränder i Malmö före midnatt

      Tre bilar brann på Västra Skrävlingevägen i Malmö strax före midnatt. Polisen misstänker att bränderna är anlagda.

      – Det är tre fordon som fått omfattande brandskador, säger Maya Forstenius vid polisens ledningscentral i region Syd.”

      Några pojkstreck till.

      Svara
  44. G

     /  08/23/2016

    ”Bokhandel byter kategori på kvantbok

    Efter den massiva kritiken mot ”Livet med kvantfysiska glasögon” byter Akademibokhandeln kategori på boken. Från att ha sorterats under psykologi ligger den nu under kategorin esoterika, skriver Dagens Nyheter.

    Boken, som är skriven av Mikael Säflund och Titti Nordieng, har bland annat kritiserats för sina påståenden om att människors känslor påverkar jordens magnetfält och att sjukdomar inte finns. På tisdagsmorgonen hävdade författarna i TV4:s ”Nyhetsmorgon” att det senare är ett missförstånd och att det endast rör sig om ”en övning i mindfulness”. ”.

    Svara
  45. MiT

     /  08/23/2016

    Kolla hela tråden, det finns fler tweetar

    Svara
    • Bo

       /  08/23/2016

      Undrar om Mattias Svensson är medveten om att kvinnan snabbt avled efter att hon jagats och mobbats ut fullständigt av media, med DT i spetsen och RK:s ledning. Efter 10 års volontärarbete! Far åt helvete M Svensson!

      Svara
      • Jans

         /  08/23/2016

        Skiter väl han i. Han skiter förmodligen i flyktingar också. Det enda en sådan som han bryr sig om är karriären och kan stormuftin Fredrik Reinfledt sälja ut hela landet och smita iväg så kan naturligtvi Neo Mattias hänga ut hjälparbetare med tankeförmåga som rasister.
        Det finns ingen heder i kroppen helt enkelt, livet är enkelt.

        Svara
  46. MiT

     /  08/23/2016

    Apropå Pettersson 😛

    Svara
  47. VanEssa

     /  08/23/2016

    Gu va bra skrivet! Så e d verkligen å har alltid varit! Minns själv när man sprang på discon, kungsan å grönan vilka som alltid bråkade å va på en. Den här delar ja gärna till mina väninnor.

    Sen får gärna Tommy Deogan ta å bli min😍😘

    Svara
  48. Perry

     /  08/23/2016

    framtida serietips!

    Må verka obetydligt, men när det på riktigt börjar skämtas om och belysa hur löjligt skört debattklimatet är så är det ett steg i rätt riktning!

    Svara
  49. Frida Gustavlin

     /  08/23/2016

    http://www.expressen.se/gt/trodde-att-sverige-var-sakraste-stallet/

    ”Pappan berättar att Yuusuf skulle börja skolan igen om några veckor efter en längre sommarledighet med semester hos släktingarna i Göteborg.”

    ”– I Somalia händer det ju att sånt här händer, att människor dör i explosioner, men man tror inte att det händer i Sverige, säger pappan.”

    Nä, det var väldigt ovanligt förr i tidigare. Men pappa Yuusufs ev. släkting, Ahmed Warsame, vårväderstorgsgalningen, och andra av hans släktingar i Biskopsgården som har kopplingar till livstillskriminalktet är sådana personer som gör att den bilden av Sverige inte ser likadan ut längre.

    Inte meningen att raljera, det är tragiskt att hans oskyldiga barn dödats, men det är på tiden att de som bor i dessa områden börjar ta ansvar på riktigt.

    /Frida

    Svara
    • Skeptisk

       /  08/23/2016

      Jamen det är tryggt i Sverige. Länsmansgården, Biskopsgården, Bergsbyn, Rosengård, Rinkeby mfl är inte Sverige. Det säger ju de boende själva när journalister är där. Det här är inte Sverige, här gäller andra regler.

      Svara
  50. Frida Gustavlin

     /  08/23/2016

    Väl värt att läsa DN:s huvudledare för att få en bild av hur oberoende liberal den där blaskan har blivit. De är så oberoende att de egentligen inte tycker ett skvatt, förutom lite opinionsanalys och möjliga konstellationer sägs inte mer än ett ynka flaskhals.

    Dagens Nyheter (Oneroende syltrygg)

    http://www.dn.se/ledare/huvudledare/regering-med-stod-av-sd-borde-inte-vara-nagot-alternativ/

    Ang Bokmässan och Nya Tider

    http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=478&artikel=6500143

    ”– Jag kan inte annat säga än att yttrandefrihet är en väldigt svår fråga, och vårt tema i år känns mer aktuellt än någonsin. Och i det här fallet fick reaktionerna gå före principerna, fortsätter hon.”

    Radiotips: Studio Ett klockan 16:03 i Sveriges radio P1, ang Bokmässan och yttrandefrihet. Låt mig gissa, Expo kommer få komma till tals, ingen från Nya Tiders redaktion kommer att få medverka.

    Jag kan inget om Nya Tider, den finns självfallet inte på biblioteket, men hela den här soppan verkar otroligt märklig och pinsam för Bokmässan på alla plan.

    /Frida

    Svara
  51. Frida Gustavlin

     /  08/23/2016

    http://www.bra.se/bra/publikationer/arkiv/publikationer/2016-08-23-kriminella-natverk-och-grupperingar.html

    Den här rapporten från BRÅ verkar, enligt Ranstorp, innehålla en del matnyttiga saker.

    /Frida

    Svara
  52. Jan

     /  08/23/2016

    Lisa Bjurwald tycker att det är ett rättshaveri att inte alla får stanna i Sverige. Och tar nyliberala Timbro till hjälp i sin argumentation. Båda vill nämligen ha fri invandring men på olika grunder.

    http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/lisabjurwald/article23390704.ab

    Svara
    • Skeptisk

       /  08/24/2016

      En viss skillnad på ”fri invandring; men du får klara dig själv” och ”fri invandring, du får genast tillgång till hela trygghetssystemet”. Den nyliberala varianten (typ USA för över 100 år sedan) är omöjlig eftersom vi inte tillåter att folk går under i svält och umbäranden. Visst har vi stora skogar som Reinfeldt sa, men om vi skickar upp invandrare dit med en yxa och en spade, kommer en hel del att svälta ihjäl. Precis som nybyggarna gjorde på 1800-talet.
      Den andra varianten är orealistisk, eftersom vi inte kan vara hela världens socialkontor. Vårt system bygger på att de flesta ger mer än de får tillbaka och de som ger mindre ska vara väldigt få. Om de försörjda ökar i andel havererar systemet.
      Vill vi ha ett fungerande välfärdssystem måste vi reglera vem som kommer hit. Ska man stanna permanent får man se till att bli en givare i systemet.

      Svara
  53. Jan

     /  08/23/2016

    Daniel Swedin i en intelligent ledare med en elegant ironisk twist. Kors i taket! Det trodde jag inte att han var förmögen till.

    http://www.aftonbladet.se/ledare/ledarkronika/danielswedin/article23389468.ab

    Svara
  54. Jan

     /  08/23/2016

    Patrik Kronqvist om vår, inte allt för begåvade, statsminister. Vad blir nästa skojiga utspel från Stefan tror ni?

    http://www.expressen.se/ledare/patrik-kronqvist/utspelssjukan-goder-foraktet-for-politiker/

    Svara
    • Olof

       /  08/23/2016

      Äsch, han är ju så trevligt folkbildande, i och med det här med ‘läslov’ så fick jag lära mig att tydligen så var ‘sportlov’ något som på något sätt var kopplat till sport. Det enda jag kan påminna mig jag kopplade det till under skoltiden var ‘lov’. Och jag tror inte det förekom någon sport över huvudtaget. Någonsin. Fast det hände nog att jag läste.

      Svara
  1. Lite utmaningar™ | WTF?
  2. De kreativa förklaringarna fortsätter hagla | WTF?
  3. Sammanfattning av 2016 del 5 | WTF?

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: