En skam!

För cirka 2 år sedan gillrades vad som nästan kan anses vara en fälla av en grovt kriminell person mot en äldre kvinna som var volontär på Röda korset. Man skulle minsann visa hur rasistiskt hela Sverige var och han hejades på av etablissemanget.

Den grovt kriminella fick sina 15 minutes of fame, kvinnan dog kort därefter i skam. Dragen i smutsen av den kriminella typen, av media som Aftonbladet, Metro, Dalarnas Tidningar och det var säkert fler som också hängde på. Galna aktivister på twitter och facebook hängde på. För att inte glömma Röda korset själva…

Nu var det ett tag sedan men vad jag kommer ihåg så var det inget anmärkningsvärt alls som hon sa utan tvärtom väldigt normala grejer. Felet var att det normala var onormala grejer i den onormala världen som för evigt skulle stämpla henne. Medievärlden. Som om hon jobbat som volontär, gratis alltså, i 10 år bara för att kunna vara rasistisk mot folk.

Då som nu så brann media av iver att jaga och stämpla folk hit och dit. Skitsamma om det var sant eller inte eller om man bara ville fultolka allt så mycket det bara gick. Stämplarna var/är alltid uppvärmda och redo att smackas i pannan.

DT:s chefredaktör hänvisar till ett svar på en insändare som han skrev då som han menar håller än idag.

dalarnas tidning och röda korsetkvinnan

BANG! stämpeln ”främligsfientlig” sitter som en smäck! På något som man knappt ens med ond vilja kan tolka på det viset. Det behövdes inte. Här skulle stämplas!

Detta blev aktuellt idag efter Paulina Neudings artikel i Dagens samhälle, ”Åsikter som förr uteslöt nu regeringspolitik”. Jag har sett ett flertal som fortfarande försöker få kvinnan från Röda korset till rasist, enormt obehagliga typer som inte ens vill lära sig av historien! Stämplarna ska fortfarande smattra! Inte ens när hon är död sen länge får hon vara ifred från de som söker ryggdunkar av andra likasinnade. Kanske var det drevet som fick henne att dra sin sista suck när det skedde? Vem vet? Är det obehagligt för er att tankarna går på det viset? Tänk tillbaka på vad som skedde, hur det skedde och vilka som var mest aktiva och fundera på vilka vänner ni omger er med…

Ni som gick loss då mot henne, ni kan väl åtminstone skämmas lite nu? Erkänna att ni gick på en blåsning i er iver att stämpla vanligt folk med rasiststämpeln i pannan? Att en grovt kriminell typ tillsammans med vänsteraktivister fetblåste er och fick er att hetsa mot en gammal människa så hon kanske dog av det? Var de värmande liksen på facebook värt det? Alla favoritmarkeringar på twitter?

Jag hoppas ni sover ganska dåligt varje gång ni blir påminda om det här. Särskilt dåligt hoppas jag att Röda korsets ansvariga sover när detta kommer upp igen! För deras beteende då saknar all mänsklig moral och heder! Journalisterna och media vet alla saknar både heder och moral men att även Röda korset totalt saknade det kom som en liten överraskning i alla fall även om man ändå anade det efter girigbuken Bengt Westerberg.

MVH

MiT

Annonser
Följande inlägg
Lämna en kommentar

105 kommentarer

  1. MiT

     /  08/23/2016

    Svara
    • Jan

       /  08/23/2016

      Heja Paulina! Modigt att ta strid mot alfahannen!

      Svara
      • Lövet

         /  08/24/2016

        De s j ä l v u t n ä m n d e alfahanen – det finns inte mycket stake i den individen…
        …och har aldrig funnits…

        Svara
    • Pelle2

       /  08/23/2016

      Som sagt var,bra av Paulina att gå i svaromål mot den uppblåsta Jan Guillou.
      Det finns väl knappast någon i Sverige med en mera grandios självbild än han.
      Det enda som saknas är väl att han börjar prata om sig själv i tredje person…

      Svara
    • Jans

       /  08/23/2016

      Jag tycker Guillou gjorde en hel del bra samhällsjournalistik med t.ex. Rekordmagasinet. Men det är fruktansvärt länge sedan. Karln har helt tappat greppet om verkligheten.Jag minns någon text med anknytning till internet och man fatta rätt snabbt att Janne inte hade en susning om det han skrev om. Tror det är samma sak med islam och muslimer. Han vet knappt vad det är där han åker på sina jaktresor med välbetalda guider till turistreservat för rikisar eller när han sitter och äter rådjurssadel på sitt gods var det nu ligger. Han kan säkert inte ens surfa in på den här bloggen för han kan förmodligen inte Googla Guillou på sin skrivmaskin.

      Svara
      • Frida Gustavlin

         /  08/23/2016

        Jan Guilliou har varit klok, med betoning på varit. Det är dystert att se hur det utvecklas för honom.

        Jag gissar att han fastnat i ett demensliknande skimmer av PLO som ett slags socialistisk revolutionär företeelse i kombination med muslimska länders betydligt mer sekulära skick, för över ett drygt halvsekel sedan, allt kryddat med en klick medeltida framgångssaga från mellanöstern a lá Arn. Sedan är han med 100% säkerhet barnsligt avundsjuk på mäktiga krigskorrespondenter som Robert Fisk i förening med att han i sin grandiositet aldrig kan erkänna att han haft fel. Självbilden blir karlns fall: en uträknad boxare som till slut ställer sig upp i tredje ronden och levererar den utslagsgivande knock-outen, allt till publikens ståeende jubel.

        Det kommer inte sluta bra för honom, han borde ha kastat in sin tyckarhandduk flera år tillbaka i tiden.

        /Frida

        Svara
    • Jan

       /  08/24/2016

      Det menlösa statsrådet Åsa i en överhövan politisk korrekt drapa om övergrepp. Eller ”mäns våld mot kvinnor” som det heter a la Gudrun Schyman. Inte ett ord om invandrare eller ensamkommande flyktingbarn. Naturligtvis…

      http://www.aftonbladet.se/debatt/article23392840.ab

      Svara
  2. Sven

     /  08/23/2016

    Jo, det handlar ju om PK-elitens hat mot vanligt folk och den som säger fel. Och Röda Korset, som tydligen svikit sin medlem, delar position med Svenska kyrka som vägrar erkänna och fördöma muslimernas förtryck mot alla icke-muslimer överallt där muslimerna är i majoritet, således i arabländer, på flyktingförläggningar i Sverige och andra ställen. Islam verkar vara en religion som bara äter och kräver och i gengäld skapar hat och mord.

    Men är det rätt analys av WTF att kvinnan dog pga det påhopp och hat som hon ådrog sig?
    Vad finns det för källor till det?

    Svara
    • MiT

       /  08/23/2016

      Jag drar inte slutsatsen utan undrar om det kan ha skyndat på det. Inte så vågad gissning att anta att det kan vara så tycker jag?

      Svara
    • Den personliga släkt/vänkretsen meddelade några de hade förtroende för att det var den sociala stigmatiseringen efter rasistanklagelserna som gjorde att hennes liv släcktes i förtid. Det är mycket känsliga saker och skall naturligtvis inte hanteras som offentligt.

      Svara
  3. MiT

     /  08/23/2016

    Svara
    • Jan

       /  08/23/2016

      Allting är patriarkalt tydligen. Även kyrkan. Som dock är på väg att bli ett renodlat matriarkat. Med en klar lesbisk och feministisk prägel. Snart dags att göra sig av med Jesus också? Han var ju man.

      Svara
      • Jans

         /  08/23/2016

        Och han sitter dessutom på sin FADER allsmäktigs HÖGRA sida. Två vidrigheter på rad. Jag väntar otåligt på en normkritisk trosbekännelse.

        Svara
    • Pelle2

       /  08/23/2016

      Limhamns kyrka verkar ju vara ett radikalfeministiskt fäste så vem är förvånad ?
      Det är ju också symptomatiskt för radikalfeministerna att de är muslimska apologeter och kulturrelativister.
      Det går väldigt bra att kritisera svenska män och svensk kultur och klaga på det ojämställda sverige men ve den som har åsikt om muslimsk kultur..

      Svara
  4. Sanningen finns i alternativmedia som glädjande nog är på frammarsch!

    Ovan nämnda Rödakorsvolontärinna hade fulla sympatier hos alternativ media från början.

    Svara
    • Utlandssvensk

       /  08/23/2016

      @ Sofia,

      ”Ovan nämnda Rödakorsvolontärinna hade fulla sympatier hos alternativ media från början.”

      Jo, helt klart!

      Julia Caesar skrev direkt en krönika om saken:

      http://snaphanen.dk/2014/04/27/sondagskronika-angiverisamhallet/

      Jag passade då på att kraftigt kritisera röda kors tanten i kommentarerna, vilket jag fortfarande står för. Ingen som har varit aktiv i den organisationen de senaste 20 åren är oskyldig och de förtjänar NOLL sympati.

      Svara
      • Bo

         /  08/23/2016

        Kan du vänligen förtydliga sista stycket i din kommentar. Syftar du på RK:s chefer eller kvinnan som blev utmobbad för att hon tyckte hjälp funkar bättre i närområdet? Där för övrigt svenska skattepengar räcker till tusentals fler människor än de majoriteten unga män som anländer till Sverige.

        Svara
        • Utlandssvensk

           /  08/24/2016

          ”Kan du vänligen förtydliga sista stycket i din kommentar.”

          Jag menar exakt vad jag skriver och om du följer länken finns det en längre debatt där jag försvarar och fördjupar min ståndpunkt.

          Svara
  5. Nilsson

     /  08/23/2016

    Vi har en feministisk främlingsfientlig regering, vem skulle kunna tro det för några år sedan?

    Svara
  6. Jan

     /  08/23/2016

    Spelaren råkade, på fyllan, av misstag vidröra en kvinnas bröst på en nattklubb. Naturligtvis är det våldtäkt. Absolut värt att brännmärka en yrkesman i sina bästa år för. Karriäradvokat med de obligatoriska dubbla efternamnen är upprörd eftersom advokatskrået går miste om hundratusentals kronor i arvoden. Skandal!

    http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/allsvenskan/article23394497.ab

    Svara
    • Pelle2

       /  08/23/2016

      Massi Fritz tycker väl att allt är våldtäkt.Möjligen är väl en sexuell beröring ok om båda parter signerar ett kontrakt i tre exemplar där det detaljeras vilka kroppsdelar som får beröras och hur…
      .

      Svara
    • trollan

       /  08/24/2016

      Ok, det där med av ”misstag” röra när man kommer och lägger armen över axeln på någon. Personligen är jag inte ok om någon oförhappandes lägger armen runt midjan eller runt axeln heller. Troligen skulle jag väl inte anmäla men jag skulle strax försöka göra mig fri från det. Skulle vara intressant att veta vad som hände och sas efter detta. Oavsett storlek på bröst.

      Svara
      • MiT

         /  08/24/2016

        Var det runt tjejernas axlar? Jag trodde det var armarna runt axlarna på en kompis och så stod de bredvid? Hmmm, får läsa en gång till tror jag…

        Svara
      • trollan

         /  08/24/2016

        ”– När det gäller det sexuella ofredandet så stod de vid ett barbord och så kommer han i fyllan och hänger armarna om två stycken bakifrån, och då råkar han snudda till bröstet på den ena.”

        Mysig kille helt enkelt 🙂

        Svara
        • Rikard

           /  08/24/2016

          Hej.

          Hatar när folk gör så, särskilt när de är berusade – oavsett kön.

          Bonuspoäng om idioten har ett glas i ena handen och en cigarett i den andra.

          För att inte tala om folk som tror att man hälsar genom att kramas, eller skall fram och tafsa på ens skägg.

          Om jag skulle anmäla allt sådant för att jag tycker det är otrevligt, obehagligt och stötande av sexuell natur hade jag kunnat anmäla cirka en i veckan.

          Kamratliga hälsningar,
          Rikard, lärare

          Svara
          • G

             /  08/24/2016

            Jag håller med om att det inte är ett anständigt beteende. Men tjejer och killar som dricker så de inte ens kan stå eller gå själva tenderar ju att ändra beteende mönstret något, men även ibland ”söka stöd” hos andra som står upp så de inte skall ramla omkull. Men jag hade själv inte för nåt i världen anmält om någon snuddat mig på ett ställe där de inte borde. Hade personen även sagt ”förlåt, inte meningen” hade jag svarat ”inga problem”, och sen är saken ur världen.

            Men det kanske blir så här när ”anmälningsbenägenheten ökar”. Man ska anmäla allt och alla för minsta lilla grej, men tänker kanske inte på att den som anmäls också påbörjar ett track record som man bär med sig, även för mindre allvarliga saker. Undrar hur tjejen som anmälde skulle känna om hon blir anmäld nästa gång när hon kanske fått för mycket innanför västen och gör något mindre klokt. Själv dricker jag inte alkohol så jag slipper tänka på hur jag beter mig i onyktert tillstånd, utan får istället hjälpa de som inte vet var gränsen går när de dricker på krogen om jag ser nån som inte ens kan ta hand om sig själv. Att anmäla är bra givetvis, men man får faktiskt tänka efter om det rätt/fel att anmäla för precis allt, svår balansgång såklart, men jag har min gräns för vad jag anser är allvarligt nog att anmäla och inte. Och en sån här sak hade jag inte anmält.

            Nej precis, vi hälsar inte på folk vi inte känner genom att kramas direkt, men annars tycker iaf jag själv att vi kramas lite för lite 😛 Men det är som allt annat en smak sak och svårt att veta vad andra tycker. Det är ju inte så att någon frågar ”kan jag ge dig en kram” innan man ger kramen, det blir lite konstig stämning då.

            P.S
            på tal om att tafsa på skägg, jag har fått berättat för mig att jag drog prästen i skägget när jag döptes, antar att jag skulle kolla om det var äkta eller inte lol, och att jag inte skrek en enda gång, alltid något. Men jag kan lova att jag skrikit utav bara helvete om det var Jackelen som höll mig i sina armar. 😛

  7. Rp

     /  08/23/2016

    Mycket sorglig historia 😦
    Oavsett vad man tycker om någons åsikter bör man beundra människor som faktiskt gör skillnad och jobbar som volontärer.
    Jag ogillar t ex refugees welcome som organisation men de som står på perrongerna och faktiskt tar emot folk är hjältar.

    Svara
    • Jan

       /  08/23/2016

      Nyttiga idioter, snarare. Det bidrar ju till massinvasionen från MENA. Vägen till helvetet är kantad av goda föresatser.

      Svara
  8. Alex Nyström

     /  08/23/2016

    ”Hon säger explicit att samhället borde fungera så att svenska ungdomar ska ha förtur till stöd. En sådan hållning är främlingsfientlig …”

    Om en sådan hållning är ”främlingsfientlig”, då är jag stolt att vara det!

    Det går inte att argumentera mot människor som anser att hela världen har rätt till Sverige. Det handlar inte om att vara på olika halvor av planen, utan snarare som att ena parten är på fotbollsplanen och den andra spelar golf.

    Svara
    • Jan

       /  08/23/2016

      Inte nog med det. Utländska medborgare har dessutom förtur och gräddfil till den svenska välfärden. Hur många svenskar får tillgång till gratis bostäder, fri tand- och sjukvård (med förtur) dagpenning och, så småningom, livtids bidragsförsörjning (för lejonparten av MENA-invandrarna)?

      Svara
      • Frida Gustavlin

         /  08/23/2016

        Jag köper att alla får komma hit och bli medborgare, allt annat är hat, rasism och främlingsfientligt.

        Men före det ska börja gälla behöver vi ordna några små detaljer. Vi behöver sänka samtliga skatter till noll, sälja av alla kommunala, landstingsägda och statliga företag och betala av på statsskulden, följt av totalstopp för alla, och då menar jag ALLA bidrag, sedan ska vi skrota all arbetslagstiftning som har med anställningstrygghet att göra, samtliga kollektivavtal ska rivas upp. Om det mot förmodan skulle vara kvar något på statsskulden fördelas detta jämnt på samtliga medborgare, gissningsvis blir det en slant över. Efter det är alla jordens människor hjärtligt välkomna hit.

        / Frihetsfrida (C)

        Svara
  9. Jans

     /  08/23/2016

    Jag har inte full koll här. Var han kriminell på riktigt alltså han som bandade rödakors-damen eller menar du att hans beteende förtjänar att kallas kriminellt? Ärlig fråga alltså.

    Svara
    • MiT

       /  08/23/2016

      Googla på hans namn som finns i AB-artikeln och du kommer till alternativa sidor som uppmärksammade detta. Det var inte så intressant för AN, DT, Metro osv.

      Svara
      • Ivar L

         /  08/23/2016

        Fin kille:
        https://www.flashback.org/p48308837#p48308837
        Post #35 innehåller länkar till domar.
        Olaga hot, olaga intrång, grov stöld, hot mot tjänsteman, förgripelse mot tjänsteman.
        Två män med svenska namn tilldöms skadestånd.
        Bara rättegångskostnaden för denna myskille i de två domarna ligger väl på runt en kvarts miljon.
        Undrar om Röda Korset kollade upp denne lille guldklimp innan de tog hedern av sin volontär? Det ger ju ett visst perspektiv på hur vi i Sverige numera värderar olika typer av handlingar. Säga ”våra” om svenska ungdomar = offentlig skampåle. Begå grova brott med fängelse på straffskalan = stackare som det är synd om och som media skriver snyftartikel om.
        OK hans brott har inte med händelsen att göra men vad är han för en tjomme. Spelar det inte någon roll vad man företar sig vid sidan om en enskild händelse när det gäller hur änglalik eller djävulslik man framställs i media? Skam är verkligen ordet sa Bull.

        Svara
  10. MiT

     /  08/23/2016

    //https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10153937410353251&set=a.454058298250.239724.644748250&type=3//

    Svara
    • Ivar L

       /  08/23/2016

      Hmmm… först tyckte jag om texten och sedan kom det:
      ”Det roliga med de hemliga sällskapen är att de är kliniskt rena från kränkta medelålders gubbar i ringbrynja som sitter och svär framför ”Efterlyst” med en halvdrucken Starkbock i näven”

      Folkföraktet. Jag gillar inte själv att sitta med ringbrynja och titta på Efterlyst men jag känner inte att jag måste utesluta dem som gör det heller. I vart fall inte om de har humor. Den där killen har en del bagage från sitt tidigare liv tillsammans med de ”Kreativa, konstnärliga, frisinnade” att göra upp med Han har inte kommit så långt som han tror.

      Det är just folkföraktet som förenar både hans nya gäng och dem han tror att han lämnat. Vänsterkulturella hatar som bekant folket med dålig smak som snart kanske kommer att rösta fram en ny slags regering.

      Svara
  11. Frida Gustavlin

     /  08/23/2016

    Det förekommer ofta som förklaring att segregationen är boven i dramat när det kommer till bilbränder.

    http://fof.se/tidning/2013/7/artikel/segregation-ger-fler-bilbrander

    Det kan mycket väl stämma, men vad gör vi av det? Det finns inget på horisonten som talar för att segregationen kommer minska de närmaste 20 åren, snarare tvärtom, vi har bara från förra året över hundra tusen nya personer i landet som med all sannolikhet kommer leva segregerat.

    Kanske vore hyggligt att bara säga, sorry, ni får nog leva med bilbränder, det är visserligen segregationens fel, men så är det.

    Svara
    • Ivar L

       /  08/23/2016

      Det hänger naturligtvis ihop. Men saken är väl den att alla företeelser kring migrationen hänger ihop. Vad som är hönan och ägget är rätt ointressant. Bilbränder, stenkastning, segregation, arbetslöshet, Taharrush, brottslighet, rån, hedersmord, badkaos o.s.v.

      Det grundläggande problemet är orimligt stor invandring i förhållande till ursprungsbefolkningen med tanke på de kulturella skillnaderna.

      Två-tre decennier med olika regeringar och absolut ingenting har förbättrats genom åren. Det finns ingen magisk medicin som fixar segregationen. Det går inte att bygga vidare på den svenska samhällsmodellen och samtidigt ha denna slags immigration. Dessutom skulle ju inte ens påtvingad assimilation funka längre eftersom svenskarna inte räcker till i antal. I vart fall inte i åldersspannet 15-25 år. Hur sjutton skall man kunna integrera en befolkningsgrupp som är ungefär i samma storleksordning som ursprungsbefolkningen i samma ålder? Någonstans tror jag det en gång suttit räknenissar på departementen och visat på dessa problem, men för döva öron och med sämre karriär som resultat. Därför har denna orimliga bubbla bara växt.

      Svara
      • Frida Gustavlin

         /  08/23/2016

        Ja, vidden av årets migration kommer visa sig i än sämre integration, än mer parallella samhällen, än mindre kultur. Och med kultur menar jag dess grundinnebörd, samspel och respekt mellan människor. Det kommer inte landa i ett mångkulturellt samhälle, resultatet är ett ickekulturellt samhälle.

        De som klagat kommer med stor säkerhet få rätt, men i framtiden kommer orden: Vad var det jag sa! helt sakna betydelse.

        /Frida

        Svara
    • T

       /  08/23/2016

      Exakt som politikerna vill ha det. Det finns knappt något som pågår i de offentliga samhället som inte är enligt politikernas önskemål. Medlen helgar ändamålet.

      Svara
    • John

       /  08/23/2016

      Göran Skytte har en poäng här. Eller två.
      http://www.dagen.se/kronikor/det-fraser-av-hat-hat-hat-1.767381
      ”Det fräser av hat, hat, hat
      Det händer i nästa kvarter, här och nu.”

      Svara
      • Ivar L

         /  08/23/2016

        Nja, han är ju lite känd så nyttan är väl att en del med blogg- och alternativmediefobi läser det. Annars innehöll inte texten några insikter som känns nya för oss som läser alternativmedia. Hade han skrivit den för 5 år sedan så…
        Dessutom lämnar han walk over på slutet, han vågar inte riktigt:
        ”Därför tror jag inte längre att det i första hand handlar om fattigdom och utanförskap.”

        Nej, så vad handlar det om Göran Skytte? Ta bladet från munnen!

        Svara
  12. trollan

     /  08/23/2016

    Tycker Catta sammanfattade rätt bra händelserna samt personerna, hans brottsregister t ex, och var ryktet om självmord kom ifrån.
    http://cattasbubbla.se/2014/08/06/roda-korset-kvinna-krankte-invandrare-eller/

    Svara
  13. MiT

     /  08/23/2016

    Svara
    • Ivar L

       /  08/23/2016

      Den goda nationalismen.

      Visserligen är kurderna under mycket större tryck än svenskarna naturligtvis men det han kämpar för är precis samma sak som en svensk nationalist kämpar för. Sin kulturella särarts rätt till en egen plats på jorden. Med betoning på egen. Ett territorium som är KURDISKT. Inte ett ställe där tredje största stadens vanligaste mansnamn härrör från t.ex. Argentina eller Kina (jmf Mohammed i Malmö).
      Nu är jag inte Mellanösternexpert men jag har läst i seriösa tidningar att även kurderna varit inne i Syrien och folkrensat lite araber när IS slagit till reträtt. DET har aldrig svenska nationalister gjort däremot. Den som är fri från synd kastar första stenen och den kastar lämpligtvis inte kurdiska nationalister på svenska nationalister. Özz och Soran, att folk inte genomskådar skenheligheten är helt makalöst.

      Svara
    • Detta är inte irrelevant.

      Vi kämpar just nu i familjen mellan Anton/Anttii och att döpa någon till Tapio. Vissa säger mobboffer – jag säger unik.

      Svara
  14. G

     /  08/23/2016

    Ang Özz och nationalism. Ta er tid och bara lyssna på det här från Almedalen, jaja okej, Alice vinner helt överlägset. Men det är Özz inställning som är det intressanta att höra.

    Svara
    • Jans

       /  08/24/2016

      Tack för den. Hinner inte kolla nu men det känns som ett klipp som jag nästan måste poppa pocorn innan jag tittar på. Özz har suttit på pidelstal på tok för länge. Sitter väl i och för sig kvar för många men i alla fall….

      Svara
      • G

         /  08/25/2016

        Väl bekomme.
        Hoppas den var till belåtelse och att du poppade tillräckligt med popcorn 😀

        Svara
    • Ivar L

       /  08/24/2016

      Var det inte Özz som hade en tröja där det stod ”100% Kurd, 100% Svensk”?
      Han borde på baksidan kompletterat med: ”100% Kurdisk nationalist, 0% Svensk nationalist” det hade liksom varit mycket mer informativt och relevant.

      Svara
    • Intenso

       /  08/24/2016

      Alice Teodorescu är väl så nära Sverige kan komma till en Ben Shapiro. När blir det en ”Thug Life” variant på hennes framträdanden tro.

      För den som undrar: kolla in Ben Shapiro Thug Life på DuTuben

      Svara
  15. G

     /  08/23/2016

    ”Centerns kommunalråd Muharrem Demirok sätter nu ner foten och föreslår ett utegångsförbud i de områden som ofta drabbas av bilbränder.
    ”10-12 åriga ligister ska inte vara ute och bränna bilar kl 3 på natten, det är inte rimligt”

    http://www.svt.se/nyheter/lokalt/ost/han-vill-infora-lokala-utegangsforbud

    Haha vilka små jäkla ligister va 😀 det ska börjas i tid tydligen!
    Klicka på länken och lyssna på inslaget.

    Fan, att svenska föräldrar ska ha så svårt att uppfostra sina svenska barn hmmm. 😛

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  08/24/2016

      Inte skylla på de svenska föräldrarna, det är faktiskt patriarkatets fel att de svenska barnen är ute och bränner bilar klockan 11:00-05:00, för det har Hanna Fahl bevisat med feministisk vetenskap.

      Svara
  16. MiT

     /  08/24/2016

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  08/24/2016

      Ja, kolla bara på kravallerna i Kungsträdgården 1987, Göteborgskravallerna 2001, Hötorgskravallerna på 60-talet, och inte att förglömma Studentupploppet i Lund 1793. Samma visa som tidigare, exakt likadant, ingen skillnad i bakgrund, frekvens, syfte och storlek. Allt är som vanligt med andra ord, för det har vänsterns Experter™2.0 visat.

      Om den här listan var komplett så skulle delen för 2000-talet självklart vara bra mycket längre.

      https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Lista_över_kravaller_i_Sverige

      Svara
      • MiT

         /  08/24/2016

        Expert 2.0™ ska jag börja använda tror jag! 😛

        Svara
        • Frida Gustavlin

           /  08/24/2016

          Pepp!

          Svara
        • Frida Gustavlin

           /  08/24/2016

          Och du fick ™ på rätt ställe också, tillskillnad från undertecknande.

          Kanske ännu bättre med Expert 2.0 © 😉

          /Frida©

          Svara
    • Jans

       /  08/24/2016

      Voronov är en riktig extremist.

      Svara
  17. G

     /  08/24/2016

    ””Ungdomar kastade sten på bilar

    – Det var ungdomar som stod på en viadukt som passerar riksväg 45 i centrala Trollhättan och kastade ner sten, säger Hans Lippens, presstalesperson i polisens Region väst.

    Det finns inga uppgifter om personskador, men bilens förare uppges vara chockad.

    Nyligen miste en person livet och en skadades allvarligt när en bil med en familj träffades av stenar som kastades från en bro på en motorväg på Fyn i Danmark.””
    http://www.svd.se/ungdomar-kastade-sten-pa-bilar-rfwp/av/tt

    ””Många asylsökande lämnar Sverige självmant

    Rekordmånga som sökt asyl i Sverige har i år självmant lämnat landet. Över 10 000 har registrerats som utresta.

    Samtidigt som antalet som söker asyl i Sverige har minskat kraftigt i år jämfört med förra året, växer antalet som väljer att lämna landet. Enligt Migrationsverkets statistik har 10 665 personer självmant rest från Sverige under perioden januari till augusti, rapporterar Sydsvenskan.

    I siffrorna ingår både personer som återtagit sina asylansökningar och de som fått avslag på asylansökan.

    De som reser hem frivilligt kan få flygbiljetten betald och 30 000 kronor per vuxen i återetableringsstöd, dock högt 75 000 kronor per familj.””
    http://www.svd.se/manga-asylsokande-lamnar-sverige/av/tt

    Ingen skillnad på ett medvetet sexuellt ofredande eller snudda vid någon ? Hade en kille anmält om en full tjej snuddat utanpå byxorna vid hans penis om det inte var meningen ?
    Herregud. Glad att jag inte går på krogen……

    ””Polisord om ”stora bröst” kritiseras

    Hockeyspelaren i Björklöven anmäldes för sexuellt ofredande, men utredningen lades ner. Förundersökningsledaren hänvisade till kvinnornas stora bröst, något som väckt kritik.

    Spelaren greps efter en lagfest i Östersund i helgen. På måndagen lades utredningen ner, eftersom polisen inte kunde styrka brott.

    – De stod vid ett barbord och så kommer han i fyllan och hänger armarna om två stycken bakifrån, och då råkar han snudda till bröstet på den ena. Och det hör till saken att de hade gigantiska bröst. Det var inte svårt att nudda dem, sade förundersökningsledare Mikael Lundberg till Expressen.

    Advokaten Elisabeth Massi Fritz är kritisk:
    – En kvinnas ska inte behöva ta skulden för ett sexuellt ofredande och för att hon har för stora bröst, säger hon till tidningen.

    Stephen Jerand, polisområdeschef i Jämtland, kallar Lundbergs ordval ”väldigt olyckligt”.
    http://www.svd.se/polisord-om-stora-brost-kritiseras/av/tt

    ””Slutligt avgörande för burkinin

    En domstol i Nice var senast ut att förbjuda plagget, som en del muslimska kvinnor börjat använda, i närliggande Villeneuve-Loubet. 14 andra städer har tagit samma beslut.

    Människorättsorganisation LDH har överklagat Nicedomen till den högsta rätten (Statsrådet) och kallar förbudet ”en allvarlig och olaglig attack mot flera fundamentala rättigheter” däribland religionsfriheten.

    Burkinin är en splittrande fråga i Frankrike där sekulära principer är starka. Förbudsanhängarna ser en anknytning till en religion vid en tidpunkt när Frankrike och kyrkor är föremål för terrorattacker.

    I förra veckan sade premiärminister Manuel Valls att plagget ”inte är förenligt med Frankrikes och Republikens värderingar”.””
    http://www.svd.se/slutligt-avgorande-for-burkinin/av/tt

    ””Flyktingpojke fick rätt i åldertvist

    En pojke som flytt till Sverige från Afghanistan har fått rätt i en domstolstvist om sin ålder. Kammarrätten i Göteborg anser att pojken sannolikt uppgett rätt ålder, 12 år, när han kom till Sverige.

    Migrationsverket ändrade pojkens ålder till 14 år, med hänvisning till utseende och hur han uppförde sig. Skatteverket gick på samma linje och påpekade bland annat att det förekommer många förfalskningar av id-handlingar från Afghanistan.

    Men pojkens gode man överklagade Skatteverkets beslut, och har nu nått framgång. Kammarrätten framhåller bland annat att pojken stått fast vid samma födelsetid under hela processen, och att det varit svårt för honom att styrka sin ålder med något annat än den afghanska id-handling han hade, en så kallad ”tazkira”.””
    http://www.svd.se/flyktingpojke-fick-ratt-i-aldertvist/av/tt

    ””Oklart om IS-resenärers barn

    Ingen vet hur många barn som rest och återvänt till Sverige efter att ha varit i IS-kontrollerade områden. Med skärpta rutiner hoppas Barnombudsmannen att fler ska få hjälp.

    – Barnen kan ha bevittnat ohyggligheter som mord och att syskon dött. De behöver hjälp och stöd, säger Barnombudsmannen Fredrik Malmberg till TT.”
    http://www.svd.se/oklart-om-is-resenarers-barn/av/tt

    Haha, då vinner säkert Schyffert manliga och Refai kvinnliga bara för att de är ett par, inte för att jag skrattar åt någon dessa…..

    ”El Refai kan vinna ståupp-pris
    Nour El Refai, Ann Westin och Josefin Johansson kan utses till årets kvinnliga komiker på svenska standupgalan. De manliga nominerade i motsvarande kategori är Henrik Schyffert, Messiah Hallberg och Aron Flam.””
    http://www.svd.se/el-refai-kan-vinna-staupp-pris/av/tt

    ””Irakier vann mot Sverige, får stanna

    En irakisk man, hans fru och deras omyndige son får rätt av den högsta instansen hos Europadomstolen för de mänskliga rättigheterna. Domstolens stora kammare avslår svenska myndigheters beslut att utvisa de tre.

    Familjen har tidigare behandlats illa av terrornätverket al-Qaida på grund av mannens tidigare relation med amerikansk militär i Irak. Därför, mot bakgrund av det försämrade säkerhetsläget i Irak, anser stora kammaren att familjen på nytt riskerar att fara illa. En utvisning vore därför ett brott mot Europakonventionens artikel 3.

    Fredrik Beijer, rättschef på Migrationsverket, välkomnar beslutet och säger att myndigheten nu ska se över sina egna styrdokument över situationen i Irak.

    – Som jag ser det säger domen två saker, att det inte finns en generell risk att återvända till Irak men att myndigheternas möjlighet att skydda utsatta grupper har blivit mycket sämre, säger han till TT.””
    http://www.svd.se/irakier-vann-mot-sverige-far-stanna/av/tt

    Om båda ville och var med på det, bra med friande dom…..

    ””Lärare friad efter sex med elev

    Minst två gånger hade en lärare i Kronobergs län sex med en av sina elever som var under 18 år. Hon åtalades för sexuellt utnyttjande av person i beroendeställning, men har friats av Växjö tingsrätt.

    Domstolen motiverar detta med att ingenting tyder på att läraren utövat någon form av påtryckning. Bevisningen som lagts fram tyder tvärtom på att båda parter var intresserade av att ha sex med varandra, rapporterar Smålandsposten. Läraren jobbar inte kvar på skolan.””
    http://www.svd.se/larare-friad-efter-sex-med-elev/av/tt

    ””Migrationsverket: Få asylsökande återvänder efter indraget bidrag

    Sedan första juni förlorar asylsökande som fått avslagsbeslut även sin dagersättning och bostad. Men av de 2 500 som hittills fått indraget bidrag är det bara cirka 100 personer som återvänt.

    – Vi var nog förberedda på att det inte skulle bli så många som reste ut. Det här är människor som har varit länge i Sverige och är överlämnade till polis på tvångsgrund, säger Sverker Spaak, ansvarig för Migrationsverkets återvändandeprocess.””
    http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6501548

    Svara
  18. G

     /  08/24/2016

    Fuck! Nu försvann hela jävla kommentaren efter jag tryckte på knappen för publicering, inget meddelande, ah vafan, orkar inte göra om allt igen, jävla skit också. 😦 Gick den till spam, MiT ?

    Svara
    • G

       /  08/24/2016

      Jag tänkte ifall den gick till spam och du kanske kan släppa igenom kommentaren likt tidigare gånger det här har hänt, om nu så är fallet, för det är möjligen så att det var för många länkar vilket gjorde att det sket sig vid publicering, men jag tror inte det var det iaf, det var kring 5-7 länkar typ. Om den inte gick till spam har jag ingen aning om vad som hände, jag har gjort till vana att kopiera hela texten med länkar och allt när kommentaren är färdig precis innan jag trycker på knappen (för säkerhets skull ifall något går fel), så är det bara att klistra in allt och försöka posta igen, men denna gången glömde jag kopiera såklart. God morgon! (:

      Svara
    • MiT

       /  08/24/2016

      Japp, men nu är den släppt! 😛
      Har man för många länkar med så går det till spam, inte så många med i din kommentar dock så vet inte varför. Men spamfiltret lever sitt eget liv 😛

      Svara
      • G

         /  08/24/2016

        Finemang, MiT!
        Ja, det är ingen biggie egentligen att det strular till sig ibland, det får vi ta när plattformen är gratis och allt.

        Hahaha, jag kan inte räkna ser jag, det är ju för helvete exakt 10 länkar i min kommentar, inte konstigt att det sket sig, jag vet ju att du nämnt flera gånger att du satt taket vid max 10 länkar, ah vafan, då får jag nog skylla mig själv att det gick som det gick 😀 även om 10 borde fungera bra men 11 är över gränsen du har satt, men strunt samma, du ser ju när du fångat något smarrigt i spamfällan och kan lösa eventuella problem i efterhand 😛 Ja, det lever sitt eget liv ibland, men utan spamfiltret hade det ganska säkert varit kaos i kommentarsfältet, långt ifrån toklandets goda ton utan mer av en annan variant av ”god ton” 😉

        (det var iofs bara en uppskattning att det var 5-7 länkar, men det var jävla dåligt gissat tycker jag nu i efterhand när jag ser facit :P)

        Svara
        • MiT

           /  08/24/2016

          Det den mest tar är reklamspam med massa länkar, rekordet tror jag är 75 länkar eller nå, botkommentaren var cirka en km lång. 😛

          Svara
          • G

             /  08/25/2016

            Haha oj då, ja det finns gott om sådana bottar, men det är bra att spamfiltret för det mesta funkar som den ska iaf, bättre att kommentarer stoppas som du manuellt kan släppa igenom om det behövs, än att skit glider igenom för att det är för slappt och du måste ödsla tid på att ”städa” efteråt istället 😉

  19. MiT

     /  08/24/2016

    Svara
    • Ja, varför SVT fortsätter med missvisande bilder
      kan man ju undra.

      Svara
      • opie

         /  08/24/2016

        För att de måste ha bilder som kompletterar och illustrerar deras missvisande nyheter givetvis… Ge upp SVT, det är förlorat sedan länge. Stäng bara av skiten.

        Svara
        • ”Ge upp SVT, det är förlorat sedan länge. Stäng bara av skiten.”

          Been there, done that – ain´t doin´that shit no more =
          det var längesedan jag tittade på SVT.
          När till och med Barnkanalen drar på med radikalfeministisk
          propaganda om att de som har snoppar städar mindre än
          de som har snippor – då har det ta mej fan gått åt helvete
          för långt.

          Svara
      • Ivar L

         /  08/24/2016

        Lustigt, vad säger Rättviseförmedlingen om att man bara visar svenska svenskar när det handlar om utländska svenskar?

        Svara
  20. http://www.dagenssamhalle.se/kronika/asikter-som-foerr-utesloet-nu-regeringspolitik-26868

    http://tv.aftonbladet.se/abtv/articles/39157
    Bad Röda Korset om hjälp – möttes av rasism SAMHÄLLE OCH POLITIK tis 8 apr 2014

    https://www.flashback.org/t2353693
    Daban Ibrahim hade varit i kontakt med Röda korset, och gick in i deras lokal i Falun för han ville att någon skulle lyssna på hans historia.

    – De här aktiva åsikterna är inte förenliga med vår värdegrund, säger Marcuz Haile, som bland annat är projektledare för Röda korsets interna arbete med värdegrundsfrågor.

    Nu hoppas man kunna inleda ett samarbete med Daban lokalt – och att centralorganisationen kan få använda sig av hans film internt.

    Daban Ibrahim/Dawan Khalil har lagt ut sin film på sin Facebook och skriver, att han ”lyckades filma en kvinna som jobbar på Röda Korset i Falun, kolla hur ond och skamlös, hjärtlös äckligt hon uttryckte sig”.

    http://www.exponerat.net/muslimen-som-filmade-och-avslojade-roda-korsetkvinnan-ar-domd-for-grova-brott/
    Daban Ibrahim Mohammad // Daban Ibrahim // Dawan Khalil // Daban Ibrahim Sofi Mohammad, 900808.
    Efter lite letande och grävande så kommer det fram att denne kurden Daban Ibrahim Mohammad är en grovt kriminell dömd brottsling. 2012 dömdes han för olaga hot, olaga intrång, grov stöld, hot mot tjänsteman och förgripelse mot tjänsteman. Videon kan ses längre ned.

    http://imgbox.com/jgFMWAal

    [Masoud] Kamali ingick till en början i en utredning, ledd av statsvetarprofessorn Anders Westholm, med uppgift att ”ta fram fakta om fördelningen av maktresurser och inflytande mellan invandrare och befolkningen i övrigt”. I april 2003 hoppade Kamali tillsammans med Paulina de los Reyes av utredningen genom en artikel i DN Debatt. Anledningar som uppgavs var bland andra att Anders Westholm var ”i total avsaknad av erfarenhet inom fältet” och att det ”enligt denna svenskhetens primat… [inte] är nödvändigt att vare sig rådgöra eller ta till sig andra erfarenheter, i synnerhet inte erfarenheter från den som är underordnad andra”.

    Kamali ansåg att strukturell diskriminering förekommer och inte behövde utredas vidare, något som Westholm inte visat förståelse för. Den ansvariga ministern, Mona Sahlin, tog Kamalis parti genom att avpolletera Anders Westholm som endast fick publicera utredningens resultat som en departementsintern rapport.

    Sahlin utsåg istället Kamali till särskild utredare i en ny utredning fokuserad på strukturell diskriminering, integration och makt. Kamalis instruktioner utgick från att strukturell diskriminering förekommer i Sverige och att denna skulle metodiskt studeras./wikipedia

    https://www.google.se/imgres?imgurl=https%3A%2F%2Fupload.wikimedia.org%2Fwikipedia%2Fcommons%2Fb%2Fb0%2FJohn_Bauer-Stugan_vid_bergets_fot.jpg&imgrefurl=https%3A%2F%2Fen.wikipedia.org%2Fwiki%2FJohn_Bauer_(illustrator)&docid=QRtnKejxP_nwOM&tbnid=XXJrm9Gi-CweZM%3A&w=3453&h=3160&safe=off&bih=667&biw=1411&ved=0ahUKEwiiwbjl0djOAhXGBSwKHZ2oAogQMwgqKA4wDg&iact=mrc&uact=8
    Hej
    Såg en status på Dabans sida där han påstod att han bott i Sverige i 25 år…hur går det ihop om han som han påstår är 23? Tror för ett ögonblick inte att han varit här mer än ett par år typ.Lyssa på mjukosten här:

    http://www.friatider.se/dataattack-sankte-roda-korsets-hemsida
    Dataattack sänkte Röda korsets hemsida
    Publicerad 10 april 2014 kl 19.04

    http://ekstrabladet.dk/nationen/article4691239.ece
    Røde Kors-medarbejder bortvist: Talte kritisk om indvandring
    Røde Kors i Sverige er rystet over en skjult optagelse, hvor en medarbejder taler om indvandring. Andre er rystede over Røde Kors’ reaktion

    https://hantisverige.wordpress.com/2014/04/11/hant-i-sverige-kraver-deportera-aterfallsforbrytaren-daban-ibrahim-roda-korset-kurden/

    Daban Ibrahim Sofi Mohammad
    Jungfruvägen 139 C lgh 1201
    791 34 Falun
    19900808-XXXX

    När man slår upp hans bostad på Ratsit slås man av att det inte finns någon kvinna i huset, men däremot en tio år äldre man. Har han verkligen en familj där? Eller är även detta uppdiktat? Något man kan se i Exponerats reportage om honom är dock att han är en klart samhällsfarlig individ som aldrig skulle ha släppts in i Sverige, en som gjort sig skyldig till sådana brott som olaga hot, olaga intrång, grov stöld, hot mot tjänsteman och andra brottsrubriceringar.

    Svara
  21. G

     /  08/24/2016

    Liraren Ehrenberg på ETC som Rebecca skrev om förra året….
    http://www.uvell.se/2015/08/14/bidragsentrepren%C3%B6r-etc-27958064

    Förklarar mellan raderna i artiklarna på ETC:s olika sajter att ”bra” journalistik ala ETC inte är gratis och uppmanar folk att swisha in pengar….

    Svara
  22. Frida Gustavlin

     /  08/24/2016

    Angående bombningarna i Thailand, oklart vem/vilka som ligger bakom.

    Aftonbladet: oklart vilka som ligger bakom.
    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23395741.ab

    Expressen går inte ens in på frågan:
    http://www.expressen.se/nyheter/flera-skadade-efter-explosion-i-thailand/

    DN, inget motiv, inga misstänkta, journalisten kallar självklart inte in någon svensk Expert™2.0 för att förklara läget i landet, DN brukar ju vara väldigt duktiga på att ta in Expert™2.0.
    http://www.dn.se/nyheter/varlden/dodsoffer-i-explosion-i-thailandsk-turistort/

    Wall street journal, resonerar dock om muslimska seperatister i Thailands södra landskrok.
    http://www.wsj.com/articles/thailand-eyes-muslim-separatists-in-deadly-string-of-bombings-1471345889

    https://en.m.wikipedia.org/wiki/South_Thailand_insurgency
    https://en.m.wikipedia.org/wiki/Timeline_of_events_related_to_the_South_Thailand_insurgency

    /Frida

    Svara
    • Grodan Boll

       /  08/24/2016

      Om det ändå fanns någon svensk politiker med experkompetens inom detta som kunde tillfrågas…

      Svara
    • MiT

       /  08/24/2016

      Islamister i södra Thailand, var det inte där han Khans farsa basade över en terrorgrupp?

      Svara
      • Frida Gustavlin

         /  08/24/2016

        Yes box, den kallas PULO.

        ”PULO’s platform is highlighted by its Islamic nationalist goals, calling the Thai presence in Pattani ”a colonisation” and an ”illegal occupation.” Its stated aims are to secede from Thailand through military and political means, and to create a state named Patani Darul Makrif (Pattani, Land of Good deeds). The PULO flag has four red and white stripes and a blue rectangle on the upper left with a crescent and a star similar to other Malaysian Malay states.”

        Tjenare att den islamska kulturen funnits i södra Thailand utan islamsk kolonialism. PULO är en islamistisk organisation som försöker kolonalisera just södra Thailand. Så när Yasrhi Khan blajar om postkolionalism nästa gång, påminn er då gärna om hans egna storkoloniala ambitioner.

        /Frida

        Svara
  23. Jans

     /  08/24/2016

    Två små observationer om ökad brottslighet

    ”Nationellt forensiskt centrum, som utför undersökningar och analyser i brottsmål för att säkra spår, uppgav för SvD att antalet ärenden som rör explosiva ämnen som skickas in på analys har ökat kraftigt under 2015 och 2016. En orsak till ökningen är antalet dåd med handgranater.”
    http://www.svd.se/exceptionellt-att-tva-barn-dodats-i-sprangning-pa-kort-tid
    Fast det kanske bara är anmälningsbenägenheten när det gäller explosiva ämnen som ökat och då är det ju bra att det ökat, säger väl DN och kompani.

    Apropå det här med att bilbränderna påstås ha minskat eftersom det var värst 2009:
    ”men om man i stället tittar på MSB:s siffror över antalet utryckningar var förra året det värsta sedan upploppen i Rosengård 2009. (I landet som helhet var antalet anlagda bilbränder 2015 det högsta sedan 1998, då MSB:s statistik tar sin början.)”
    http://www.svd.se/de-som-leker-med-elden/om/bilbranderna
    I vart fall jag hade glömt att det var upplopp i Rosengård 2009 vilket naturligtvis drog upp siffrorna. I år har det mig veterligen inte varit upplopp i Malmö men ändå höga siffror. Så praktiskt att alla tycks ha glömt bort upploppen, även kriminologerna, de som skall vara experter på brottslighet.

    Svara
  24. Ivar L

     /  08/24/2016

    OT En tanke bara:
    Medicinsk vetenskap bygger ju mycket på statistik och i den statistiken är ju patientdata oerhört viktig. En viktig parameter i detta sammanhang är ålder.

    I framtiden när många av de ensamkommande som ljugit grovt om sin ålder börjar bli gamla och sjuka så kommer dessa lögner att påverka vetenskapliga resultat och i slutändan riskerar de att leda till felaktiga slutsatser om t.ex. mediciners effekt och hur bra olika behandlingsmetoder fungerar. Eftersom de som ljugit påstår sig vara yngre än de är kommer det att förefalla som att medellivslängden i Sverige sjunker dessutom.

    Bara en sådan där liten detalj bland många andra vad som händer i ett välordnat samhälle som lämnar walk over när det gäller tidigare grundläggande principer. Det finns ju för övrigt fler tecken på att Sverige vill överge det här med att föra rationell och noggrann statistik för befolkningens fromma. Inte minst när det gäller brott. Vi går mot ett skitsamma-samhälle.

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  08/24/2016

      Att föra statistik är rasistiskt och förminskande enligt feministisk vetenskap. En vill inte vara en siffra i en tabell? Jag identifierar mig inte som en (1) siffra! I alla fall inte än, kanske imorgon om det blir peppigt bland amerikanska feminister att som ett tillägg till han/hon/hen/hun/hin/hön lägga till h0n/h1n, eller för ickebinära hxn där x kan ersättas med valfritt tal, ej begränsat till heltal så klart, förutom 1 och 0.

      Statistiken kommer bli mycket peppig framöver. Medellivslängden för män kommer gissningsvis sjunka rejält, och då kommer självklart vi feminister med all säkerhet stå och skrika oss hesa om det hemska klassförtrycket som drabbat just män som grupp, att den ojämlika vården gör att de lever så mycket kortare än oss kvinnor. Demens kommer visa sig i yngre åldrar, för att inte prata om håravfall, bristande potens och en och annan kutrygg.

      Eller så är det så att vi feminister helt enkelt kör samma vattentäta förklaring imorgon, att det är patriarkatets fel att män lever kortare tid än kvinnor. Den som lever får se. Pepp!

      /Frida

      Svara
  25. Svenne

     /  08/24/2016

    OT: Dagens islamistdåd: Telegraph: Frenchman in Australia kills British backpacker

    Svara
  26. Svenne

     /  08/24/2016

    OT: GP, Monir Loudiyi om Biskopsgården:

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  08/24/2016

      Ett bra vittnesmål, behövs fler sådana. Det talar sitt tydliga språk, det handlar i mångt och mycket om frånvarande ansvarslösa klansjuka föräldrar.

      Dessa specifika föräldrar bör skuldbeläggas betydligt mycket mer, sitter och gnäller på att Sverige inte gett dem ett skit samtidigt som de tar noll och inget ansvar för varken deras missanpassade barn, som i förlängningen utsätter grannarnas mer balanserade barn för otroliga mängder skit. Äckligt!

      Gissar att det inte är speciellt enkelt för normala föräldrar i dessa segregerade förorter att ändra på så mycket. Går man över till grannen och pratar om deras barns beteende så vips är det familjefejd för hela slanten.

      Det är defintivt samhällets fel som inte ”hjälpt” dem tillräckligt, för med en muskelstark och icke-PK:ifierad polis, socialtjänst och skola hade det säkert varit möjligt att ”förklara” för dem hur det fungerar i det svenska samhället, nu är det för sent för så otroligt många. Dystert är bara förnamnet.

      /Frida

      Svara
      • Ivar L

         /  08/24/2016

        Notera dock att han skriver att han ”inte hade gjort mycket fel”. Uppenbarligen hade han och ”bötfällaren” något otalt. Det betyder inte att ”bötfällaren” har någon som helst rätt till sina krav MEN det betyder antagligen att ”bötfällaren” och skribenten har en historia tillsammans. Det låter som att skribenten själv nog varit inblandad i gänglivet. Jag tycker det är MYCKET viktigt när det lämnas vittnesmål att veta uppgiftslämnarens relation till dem han beskriver. F.d. kriminella och andra skummisar behöver inte ha fel men viss skepsis när man läser kan vara nyttigt.

        Svara
    • Rikard

       /  08/24/2016

      Hej.

      Hoppas han vet att gängbildningen och uppförandekoden gäller även inom media, annars lär han behöva dra på sina erfarenheter från uppväxten när drevet från Afa, Expo, Researchgruppen, V, Mp, Fi, Politism, Aftonbladet m fl börjar gå.

      Är du klassad som tillhörande en viss grupp och lydande under en viss struktur skall du passa dig väldigt noga för att avvika.

      Sedan kan man kanske få skjuta in att så var det inte i svenska betongförorter före tidigt nittiotal.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, lärare

      Svara
  27. Frida Gustavlin

     /  08/24/2016

    Stark svart tjock rubrik på DN:s förstasida.

    Beväpnad polis tvingar av kvinna burkini – väcker avsky i sociala medier.

    Oklart om fransk polis brukar vara obeväpnad, även oklart i själva texten angående avskyn i sociala medier, texten behandlar inte ens sociala medier. Men det kanske är avsky mot burkini, eller så kanske det är avsky mot att polisen är beväpnad, för fransk polis brukar ju vara obeväpnade, speciellt eftersom det aldrig skett ett bestaliskt terrordåd i Fransland på mycket, mycket, mycket länge. Eller kanske en avsky mot att privata obeväpnade vaktbolag sköter lag och ordning.

    Eller är det kanske djupare än så, det kanske är en avsky mot att polisen upprätthåller den lag de är satt att skydda, eller, är det kanske en avsky mot att kvinnan inte respekterar lagen?

    http://www.dn.se/nyheter/varlden/fransk-polis-tvingar-kvinna-att-ta-av-sig-burkini/

    /Frida

    Svara
    • Ivar L

       /  08/24/2016

      SvD gasade på också om det frutkansvärda förbudet. Samtidigt som det brinner bilar och mördas under ”Allahu Akbar” lite överallt i världen. Gissar att merparten av fransmän stödjer förbudet. Låt dem som vill protestera, vem bryr sig?

      Svara
  28. MiT

     /  08/24/2016

    //https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10153883573723251&set=a.454058298250.239724.644748250&type=3//

    Svara
    • Svenne

       /  08/24/2016

      Kul test – själv hade jag 0… och nej, mitt namn börjar inte på ”j”.

      Svara
  29. G

     /  08/24/2016

    ”Åsikter: ”Jag släcker din giftiga eld men jag går inte på ditt skitsnack, bilbrännare”
    Brandmannen Kaj Engelke berättar om sitt arbete och ber bilbrännarna tänka efter.”
    http://www.sydsvenskan.se/2016-08-23/jag-slacker-din-giftiga-eld-men-jag-gar-inte-pa-ditt-skitsnack-bilbrannare

    Svara
  30. MiT

     /  08/24/2016

    Vad är skillnaden mot t ex DN? De stjäl också bilder och hittar på och mörkar och… Kanske DN-journalisten ska varna för delning av DN-alster också? Och vad fan har detta med kulturnyheter att göra?

    Svara
    • Ivar L

       /  08/24/2016

      Naturligtvis måste Daily Mail med jämna mellanrum ifrågasättas. De hotar ju ”agendan”.
      Rätt snaskig tidning bitvis men å andra sidan talar de klarspråk i vissa frågor och då kan man ju hoppa över kändissnasket. Inte svårare än att hoppa äver Kulturdelen i DN, eller förresten hoppa över hela DN. De är visserligen inte så snaskiga men rätt innehållslösa.

      Svara
  31. MiT

     /  08/24/2016

    //https://www.facebook.com/tino.sanandaji/posts/10153858947653231//

    Svara
  32. Jan

     /  08/24/2016

    Det menlösa statsrådet Åsa i en överhövan politisk korrekt drapa om övergrepp. Eller ”mäns våld mot kvinnor” som det heter a la Gudrun Schyman. Inte ett ord om invandrare eller ensamkommande flyktingbarn. Naturligtvis…

    http://www.aftonbladet.se/debatt/article23392840.ab

    Svara
  33. Jan

     /  08/24/2016

    Daniel Swedin anklagar det franska folket och den franska polisen för att vara moralister eftersom man inte går de invaderande muslimerna till mötes. Inte ett ont ord om muslimernas kvinnosyn dock. Som vanligt…

    http://www.aftonbladet.se/ledare/ledarkronika/danielswedin/article23398251.ab

    Svara
  34. Svenne

     /  08/24/2016

    Wallenstam skojar till det #Fråga #Södertörn

    Svara
  35. Svenne

     /  08/24/2016

    The Sun om tyska anti-tafs-tatueringar:

    ”The stick on tattoos are part of a new prevention campaign launched in the Bodensee district in the Baden-Wurttemberg state.

    The district’s Women’s and Family representative Veronika Wascher-Goggerle said the temporary tattoos aimed to raise awareness.

    She said: “I think many girls are insecure. What is normal in daily interactions and what should not be allowed and needs to be reported?

    “Illustrations have been made available at swimming pools and should make this clear. “The temporary tattoos are an incentive for young swimmers to think about the issue.””

    Svara

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: