Vilket djur är du?

En liten betraktelse av samtiden från Ganman, ”BEVARA SVERIGE HEMSKT”. Vilket djur är du?

påfågeln

Det är ganska träffsäkra beskrivningar, jag fastnade för den ovan på grund av sant men också på grund av Opinion Live häromdagen där det stod en avokado och försvarade sina faktu… KLIENTER! med att hänvisa till Stalin

Ni vet, Stalin…

Och heter man Gyllenring så bor man garanterat i Rinkeby också. Något annat räcker väl faktu… KLIENTERNA inte till…?

Påfågeln passar in på så otroligt många! Men oroa er inte, det finns ett djur för alla sorters människor!

I programmet så frågade man sig hur man kan komma tillrätta med de här problemen med åldern på uppenbart vuxna som ljuger om hur gamla de är och hon från Barnläkarföreningen visste inte hur man ska göra.

Jag har en lösning, sparka ut alla idioter från beslutande och rådgivande funktioner. Sluta lyssna på aktivister. Stäng möjligheter för folk att mjölka skattebetalarna/systemet för det är UPPENBART att de alla konstant agerar för sina fakturors skull. Där kan man tala om vinster i välfärden…

Follow the money gäller alltid!

Och när vi ändå är på advokat- och pengaspåret

Hilda + Ruben = Sant

Där har vi rättsröta på riktigt! Och Anne Rambergs ande vilar över det hela och det är otäckt och riktigt farligt för hon är en simpel aktivist och inget annat…

MVH

MiT

Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

66 kommentarer

  1. OT:
    Slutplankat för BRÅ-dskande Klara Hradilova-Selin?
    http://www.alltomstockholm.se/stadsliv/article4145713.aos

    Svara
  2. MiT

     /  09/05/2016

    Det här är intressant…
    ”HANDLING”
    http://iotakt.se/blogg/handling/

    Svara
    • Jans

       /  09/05/2016

      Ja, det är så dumt så det borde diagnosticeras.

      Svara
    • Svenne

       /  09/06/2016

      Det blev en handbok i gender till Försvarsmakten.
      Putin skakar av rädsla.

      Svara
  3. Jan

     /  09/05/2016

    För advokatskrået innebär massinvandring massfakturering. De är i en guldsits nu. Dessutom kan de spela Rickard Rättrådig också. Asylrätten är nämligen något väldigt fint och ädelt. Ju mer de står upp för mänskliga rättigheter desto rikare blir de. Kan det bli bättre?

    Svara
  4. Jans

     /  09/05/2016

    Apropå Hilad och Ruben-artikeln:
    ”Andra kända medlemmar i Ruben är Migrationsverkets generaldirektör Anders Danielsson och rikspolischefen Dan Eliasson.”
    Surprise?

    Svara
  5. Jan

     /  09/05/2016

    Jurister, entreprenörer (Bert, Robinson-Janne m fl), fastighetsbolag och gode män kan nog sägas vara asylinvandringens gulaschbaroner. Ju större invandring desto rikare blir de. Och desto fattigare blir de svenska skattebetalarna som får betala champagnegaloppen i de fina salongerna.

    Svara
    • Jan

       /  09/05/2016

      Om 10 år kommer, antar jag, 80 procent av landets åklagare och domare vara kvinnor. Samt, säkert, större delen av landets advokatkår. Jurist kommer, likt lärare, präster och veterinärer att bli ett typiskt kvinnoyrke. Man undrar snart: Var ska alla män arbeta i framtiden? Verkstäder och byggen?

      Svara
      • Ivar L

         /  09/05/2016

        De framgångsrika satsar på privata näringslivet. Någon enstaka lyckas också inom kultur och media. Resten blir den nya arbetarklassen tillsammans med anpassningsbara invandrare? Och just det, datasupport också. Hela IT-kedjan befolkas av män utom positioner med publikt ansikte utåt eller administrativa karriärspositioner, de befolkas av kvinnor.

        Svara
  6. Ja, fast nu skall det ju ärlighetens namn sägas att hon inte hänvisade till Stalin som ett föredöme utan tvärt om höll upp honom som ett dåligt exempel.

    Svara
    • Jan

       /  09/05/2016

      Som om det spelade någon roll. Syftet är detsamma. Att mana på massinvandringen som en mänsklig rättighet. Samt Sveriges roll att betala för alla dessa rättigheter (och advokaträkningar). Jämförelsen var smaklös.

      Svara
    • Ivar L

       /  09/05/2016

      Precis, det var ingen kommupropaganda. Men det var däremot konstigt att dra in Stalin i diskussionen. Det blir liksom ett helt komplex med andra frågor som triggas när man hör namn som Stalin, Hitler m.fl.

      Svara
    • MiT

       /  09/05/2016

      Jodå, så är det ju helt klart! 😛

      Men just det dåliga exemplet hör inte hemma i den här debatten alls eftersom det inte ens är att blanda äpplen och päron utan vattenmeloner och blåbär. Hon gjorde det enbart för att kunna dra växlar på att hellre fria än fälla utan att behöva förklara att söka asyl eller åldersbestämmas inte har ett dugg med brott att göra. Man ansöker om en förmån och det kan aldrig jämföras med att anklagas för brott.

      Svara
  7. Jan

     /  09/05/2016

    Lars Lindström på Expressen har, som vanligt, inte förstått någonting. Eller så spelar han dum för att verka fin? Det naiva är ju det nya goda: http://www.expressen.se/kronikorer/lars-lindstrom/det-ar-som-om-hela-partiet-bara-finns-inom-citationstecken–sverigedemokratern/

    Svara
  8. Jan

     /  09/05/2016

    Sara på Politism gör reklam för redaktionens favoritprogram – Paradise Hotel. Eller PH som det kallas bland tjejer i kännarkretsarna. Hon moraliserar också över de ”vuxna” som tycker att ligga med varann i tv är en så himla stor grej.

    http://www.politism.se/x/story/i-kvall-drar-arets-paradise-hotel-igang-de-mest-pinsamma-ar-inte-deltagarna/

    Svara
    • Ivar L

       /  09/05/2016

      Jag känner igen det från kulturfolk med vänsterprägel i min omgivning. Det finns alltid en massa konstiga teoretiska förklaringar till varför just skitprogrammet på TV som man själv gillar är värt att titta på medan de som andra tittar på är förnedrande, kulturskymning visar att publiken är dum i huvet e.t.c.
      Själv brukar jag nöja mig med att säga att jag tycker ett program är bra eller dåligt och stå för det.

      Svara
    • Pelle2

       /  09/05/2016

      Ja,det är fascinerande det där att radikalfeminister ofta uttalar att dom tittar på förnedringsprogrammet Paradise hotel.
      Kanske handlar det om att kvinnorna väljer ut den man dom skall dejta och att det är killarna som får göra sig till för att få ligga med tjejerna.
      Jag har aldrig sett eländet men så har jag förstått att det är så det går till.

      Radikalfeministerna brukar ju dessutom gilla när kvinnor beter sig som de värsta manliga svinen för då handlar det om girlpower och kvinnor som tar för sig utan att be om ursäkt.

      Hyckleri och dubbelmoral är ju ett av radikalfeminismens kärnvärden och värdegrund…

      Svara
    • Bamse

       /  09/06/2016

      Kan summera den länkade artikeln för er här så behöver ni inte ge den där skitsajten nåt klick:

      ”Det sägs att det är ett program för mindre begåvade men jag tycker det är bra!”

      Svara
  9. Svenne

     /  09/05/2016

    OT: 19-årigt blir kränkt av tvättlapp – modern blir kränkt av kritiken…
    https://archive.is/Wd6Qz

    Svara
    • Ivar L

       /  09/05/2016

      Haha… kul tvättlapp! Antagligen är Benjamin en nyttig idiot som gör det som jeanstillverkarna räknade med att någon skulle göra.

      Svara
    • Jan

       /  09/05/2016

      Undrar hur det känns för det här 19-åriga ”barnet” att bli försvarad av sin mamma i Expressen?

      Svara
      • Ivar L

         /  09/05/2016

        Det blir ju så pinsamt med tanke på hur fjuttigt det är. Om han hade blivit upprörd över ett rasistdåd eller något annat verkligt och kränkande, men ett par jeans…

        Svara
      • Svenne

         /  09/05/2016

        ”Äpplet faller inte långt från päronträdet”, brukar man ju säga…

        Svara
    • Skeptisk

       /  09/06/2016

      Att mamman hoppar in och tar grabbens egenförvållade strider förklarar till ganska stor del att han blev upprörd från första början. Här pratar vi Curlingbarn med stort C. Han har aldrig behövt ta konsekvenser för sitt handlande. Mamma har alltid varit där och täckt upp och ställt i ordning. Nu kör han samma drama queen metod med större spridning. Han får redigt med mothugg och hån. Och som ett brev på posten (ja eller inte) kommer mamma in i samma mönster och täcker upp.
      Tycker ärligt talat synd om grabben. Mamma kommer hänga över honom som en helikopter. Skydda mot allt ont.

      Svara
  10. Svenne

     /  09/05/2016

    OT: Magnus Ranstorp om religiösa friskolor:

    Svara
    • Jan

       /  09/05/2016

      Magnus Ranstorp är väl numera kategoriserad som fiende av den politiskt korrekta eliten. Vilket förmodligen leder till att inbjudningarna till SVT och TV4 avtar för att slutligen upphöra. Desto mer läsvärd är han ….

      Svara
  11. MiT

     /  09/05/2016

    Svara
  12. Ivar L

     /  09/05/2016

    Pulleffekter?
    http://www.di.se/artiklar/2016/9/4/ledare-ms-forslag-fortjanar-respekt/
    ”Moderaterna har gett i uppdrag till Riksdagens utredningstjänst att räkna ut inkomsten från barnbidrag, bostadsbidrag, etableringsersättning och ekonomiskt bistånd för olika hushåll som befinner sig i den så kallade etableringsfasen, det vill säga de första åren i landet. Resultatet för två vuxna med två barn ligger på 22400 kronor i månaden. Med tre barn 27400 och med fyra barn 32800. Om man är ensamstående ligger man 3000 kronor lägre i varje nivå.”

    Det är inte kaffepengar direkt.

    Svara
  13. Svenne

     /  09/05/2016

    Norran: Våldtäkt på HVB-hem. Ingen utredning.

    Svara
  14. MiT

     /  09/05/2016

    Svara
    • Jan

       /  09/05/2016

      Putilov har inte rent mjöl i påsen. Då blir det svårt att försvara honom i längden. Resultatet av det här är att pressen kommer att vara noggrannare med vad de publicerar. Åtminstone i något år tills de glömt bort den här affären.

      Svara
      • MiT

         /  09/06/2016

        Fast fortfarande, AB har inte lagt fram minsta lilla som bevisar än. Vi vet ingenting, bara vad AB påstår och så där jävla pålitliga är de inte så man kan tro allt bara för de säger en sak. När de lägger fram tydliga bevis på att det är han som ligger bakom så håller jag med dig.
        Finns INGET mer än AB:s påstående hittills. Och just det är ju den centrala punkten som allt hänger på, är det han som skrivit den falska artikeln så har han ljugit när han förnekat det, är det inte han så har AB ljugit…

        Svara
        • Även om han inte är rysk spion så är han fortfarande tjänsteman hos ett politiskt parti. Kom igen, hade han varit dito hos moderaterna eller socialdemokraterna så hade han blivit slaktad.

          Inte för att hela historien blivit bra behandlat eller för att vissa inte får samma transparens (*host* Ulf ”Muslimer är inte utvecklade nog i HBT-frågor” Bjereld *host*). Men hans association är knappats irrelevant.

          Svara
          • Pether

             /  09/06/2016

            Varför ska någon bli slaktad bara för att de skriver under pseudonym?

          • Cherry-picking.

            Jag föreslog att *vissa* skulle bli slaktade under en pseudonym och andra skulle inte bli det. Sedan så kan jag tycka att t. ex. Sverigedemokrater blir slaktade offentligt, medan Socialdemokrater blir slaktade på Flashback.

          • MiT

             /  09/06/2016

            Det är ju just att han är tjänsteman hos SD som är det enda problemet hittills, ett stort problem i o f. Men det är inte det som det hela bygger på utan det ska ju vara att han har skrivit den falska OCH är tjänsteman men man har bara sagt att han skrivit den falska debattartikeln. Om han inte skrivit den, vad återstår då av hela AB:s drev? Noll, inget.
            Sen vet jag inte hur länge han varit anställd av dem heller eller vad han publicerat efter att han anställdes, kan ju vara sånt som han gjort innan han blev anställd och lagt ner mycket tid på?
            Men vi får nog vänta och se för jag gissar att i det här fallet så kommer nog AB att bli tvungna att visa fram solklara bevis för han verkar lite stridslysten.

          • MiT

             /  09/06/2016

            Och inte blev Jenny Bengtsson slaktad direkt efter att man kom på att hon skrivit fejkade insändare? Snarare några ganska snälla frågor i Arbetet eller vad det var.

          • Han är förvisso ryss.

  15. Svenne

     /  09/06/2016

    S-märkte Stig-Björn Ljunggren om det haltande välfärd(s)samhället:

    ”Socialdemokratin har inbillat oss att välfärdsstaten är solidaritetens högsta stadium. Den myten är nu på väg att slå undan fötterna för deras egen skapelse. Välfärdsstaten handlar nämligen inte om godhet – utan bygger på upplyst egoism. Uteblir leveranserna sviktar stödet.

    Söndagsskoleberättelsen om att vi alla betalar nästan allt vi tjänar i skatt för att var goda mot varandra har slagit rot hos partiets aktivister och hos många av väljarna.

    Myten har fått ett eget liv.”
    //
    ”Uteblir leveranserna sviktar stödet.

    När dessutom det politiska etablissemanget i sin helhet har en uppenbar oförmåga att göra något åt problemen ger det en dyster prognos för folkhemmets framtid.

    I synnerhet om socialdemokratin fortsätter att tro på sin egen myt om välfärdsstatens godhet. Och glömmer bort att partiets finaste stunder har präglats av kallhamrad rationalitet, inte vilja att sjunga i änglakörer.”

    Svara
  16. MiT

     /  09/06/2016

    //https://www.facebook.com/phjalmarsson/posts/10154001560164141//

    Svara
  17. Dreadlock

     /  09/06/2016

    Vilket djur är du?

    En hobby-schaman insisterar att mitt ”kraftdjur” är en kanin. Känns sådär….

    Men ändå bättre än en råtta som kannibaliserar på sin värd och drar vidare till nästa gratislunch. Dvs, Sådana figurer som helt uppenbarligen kan profitera genom debitera staten (Oss skattebetalare) på hundratusentals kronor bara för att avgöra om en person är 15 år gammal eller 35 år gammal.

    Svara
  18. Jan

     /  09/06/2016

    Jihadvänsterns Anders Lindberg slår, inte oväntat, ett slag för slöjan. Tydligen ett plagg för framgångsrika människor om man ska tro islamofilen Lindberg.

    http://www.aftonbladet.se/ledare/ledarkronika/anderslindberg/article23467141.ab

    Svara
    • ”När franska poliser nyligen tvingande en kvinna att ta av kläderna på en strand förstod många britter absolut ingenting.”

      Var detta ens sant eller en tidningsanka?

      Svara
    • Pelle2

       /  09/06/2016

      Det är som sagt var fascinerande att vänstern och radikalfeministerna är så sugna på att kvinnor skall skyla sig på olika sätt i det offentliga.
      Dom kan ju försöka inbilla någon annan än mig att det inte till överväldigande del handlar om hederskulturer och religiösa vanföreställningar som tvingar kvinnorna att bära slöja,niqab eller burka.
      Problemet för identitets- och intersektionalitetsvänstern är väl att dom är så jäkla rädda för att stöta sig med minoritetsgrupper så dom är beredda att gå med på vad som helst som dom säger.Påstår dom att kvinnorna frivilligt bär täckande klädsel så får man inte ifrågasätta det.
      Samma människor sitter sedan och gnäller på det ojämställda Sverige..

      Svara
    • Frida Gustavlin

       /  09/06/2016

      ”Sadiq Khan, som han heter, är en stigande stjärna i socialdemokratiska Labour. En vänstersosse som hyllar Londons näringsliv och dess bubblande mångfald av människor. Till skillnad från sitt parti vinner han val och är dessutom populär. Och han är praktiserande muslim.”

      40% av Englands muslimer bor i London, och i London är minst 30% muslimer. Finns det i detta kanske någon korrelation till Sadiq Khans politiska framgångar?

      ”Sadiq Khans argument mot burkiniförbudet var därför talande, ingen annan ska tala om för en kvinna vad hon ska göra, hon är en fri medborgare precis som alla andra.”

      Förutom att hon är så ofri att hon inte kan värja sig mot bikinireklam, eller delta i en bikinireklam. Men det hör väl inte hit?

      ”Men ett fritt samhälle bygger faktiskt på att vi inte lagstiftar mot allt vi ogillar, att den goda smaken eller den allmänna opinionen inte nödvändigtvis måste tvingas på alla.”

      Förutom när det kommer till reklam för kvinnliga badkläder förstås, då är det på sin plats med lite god smak och lite opinion som behöver tvingas på alla. Låt mig gissa, kulturrelativisten Lindberg skulle säkert kunna skriva en kryptisk neokonservativ krönika att bikiniförbudet faktiskt inte är något nytt, titta bara på den viktorianska moralen, och på något förvirrat sätt skulle han koppla det till kvinnans frihet.

      http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23002555.ab

      /Frida

      Svara
      • Frida Gustavlin

         /  09/06/2016

        ”Men enligt en talesman för TfL (Transport for London) så är policyn inte en moralisk dom utan ett sätt att försäkra sig om att det inte används bilder som är potentiellt skadliga för unga människors psykiska hälsa och hur de ser på sig själva.”

        Ja, och bilder på muslimska sagokläder, eller för den delen vilka sagokläder som helst som vars främsta uppgift är att ”skydda” mannen från sin åtrå till kvinnor och att hålla kvinnan värdig, är på inget vis farligt för unga människors psykiska hälsa och hur de ser på sig själva.

        Är det dubbelmoral eller bara idioti.

        Svara
  19. Pelle2

     /  09/06/2016

    OT:
    Antje Jackeléns gråtkrönika från i söndags där hon tyckte synd om sig själv för att hon får kritik på Twitter bemöts av prästen Patrik Petterson i dagens SVD. Den bild han målar av jackeléns ”ledarskap” är inte vacker och bekräftar bara det jag trodde om henne.

    http://www.svd.se/prast-darfor-kritiserade-jag-arkebiskopen/om/debatt

    Svara
  20. Pelle2

     /  09/06/2016

    OT:
    Erik Helmersson på DN tar ”affären” med Egor Putilov till hjälp för att misstänkliggöra alla som kommenterar anonymt i mejl och i kommentarsfält.
    Han erkänner att vi som säger att våra argument inte blir sämre av vår anonymitet har rätt
    men menar ändå att ” Det finns en uppsjö av andra skäl att vilja se ansiktet på sin diskussionspartner. Den som öppet står för sina åsikter tvingas vara korrekt. Har hen fel kommer straffet direkt och riskerar också att bli långvarigt.”
    Vad säger att graden av min korrekthet beror på om jag är anonym eller ej ?
    Skulle tro att den senare delen av hans resonemang är det centrala för honom
    ”Har hen fel kommer STRAFFET direkt och riskerar bli långvarigt ”

    Varför skall man med nödvändighet straffas för att man har andra åsikter än Erik Helmersson? Helmersson behöver inte köpa min argument lika lite som jag köper hans argument i denna fråga men det innebär inte att varken han eller jag behöver eller skall straffas för det.

    Detta visar väl egentligen att Helmersson är en del av åsiktskorridorens väktare.
    Han själv behöver knappast vara anonym eftersom han står bakom det som åsiktskorridorens väktare tycker är rätt. Om du inte gör det så tar han och hans kamrater sig rätten att offentligt bestraffa kättaren som inte har rätt värdegrund.

    Sedan undrar han varför folk väljer att vara anonyma..

    Han avslutar det hela med lite fin GBA:
    ”Visst kan det finnas särskilda skäl att vilja vara hemlig. Men i tider av faktaresistens, trollfabriker och desinformationskrig är öppenheten extra viktig.”

    Är du anonym är du alltså,till skillnad från Helmersson med anhang, ett faktaresistent troll
    eller en del av ett desinformationskrig…

    http://archive.is/qzy3U

    Svara
    • Grejen med Egor, och jag är nog mer än paranoid att han är ryss, är att han faktiskt har fått hemlig/anonym identit. Och om han är betald av Putin – varför berättar inte Aftonbladet detta direkt till SÄPO?

      Svara
      • Pelle2

         /  09/06/2016

        Har egentligen ingen åsikt om Egor men jag tycker att det är fult av Helmersson att ta honom till intäkt för att det är rätt att misstänkliggöra alla som väljer att ha åsikter anonymt
        i olika sammanhang.
        Jag tror inte att jag har särskilt extrema åsikter men tidvis har det ju räckt att kritisera en radikalfeminists eller identitetspolitikers åsikter eller att tycka att invandringen vi hade under framförallt förra året var för stor för att drabbas av en skitstorm från etablerade media. En del blev ju till och med av med sitt jobb för sådant.

        Förstår att sådan som Helmersson skulle älska om alla tvingades visa sin rätta identitet så att de sedan utifrån sin position skall kunna ställa till ett helvete för dom som vågar ifrågasätta åsiktskorridorens åsikter..

        Svara
    • Frida Gustavlin

       /  09/06/2016

      Straffet blir långvarigt, ja vi har märkt det.

      Kolla bara en filur som Hans Rosling, först samtliga svenska mediehus favoritnallebjörn, sedan säger han det oförlåtliga, att SD haft rätt angående vikten av att hjälpa många i konflikthärdars närområde, vilket många med rätta tolkade som att asylkostnader borde kunna ställas mot bistånd.

      Rosling menade senare att det inte behöver vara så, utan att kostnaderna för bistånd och migration inte ligger i varandras vågskålar, utan att de kan finansieras separat. Men skit i det. Alla förstår att om vi lägger 100 miljarder på migrationskostnader så kommer vi inte ha råd med ett lika generöst bistånd. Och alla förstår att Rosling förstår det, inte minst våra kära journalister, vilket kanske förklarar varför gubben knappt syns i TV numera.

      Journalister är med rätta rädda för att åka till Husby på kvällen, men om sanningen ska fram är de mer skraja för att säga fel sak, eftersom ett sådant snedsteg straffas, vem vill att det ska kännas olustigt att besöka barerna kring Nytorget på Södermalm.

      /Frida

      Svara
      • Lol, bodde i Kista (vilket är gångavstånd från Husby, då vissa journalister inte ens vet detta) och livet var inte så hemskt. Har hört att livet har blivit mer hemskt för bögar de närmaste fem åren med ägg mot fönster och skit. Någon bör dementera detta?

        Svara
    • Jans

       /  09/06/2016

      I meningen ”har hen fel” har Erik förlorat mig. Jag litar helt enkelt inte på en person som använder ”hen”. Ingen kan vinna en argumentation med ordet ”hen” i min bok. Hellre 100 möjligheter tack! 😀

      Svara
  21. Yadda yadda osv Vi kommer få en S + M – regering: http://ledarsidorna.se/2016/09/ett-ovardigt-upptradande/

    Svara
    • Pelle2

       /  09/06/2016

      Det var en rejäl sågning av S,M,och KD för deras omsvängning i flyktingpolitiken och jag håller med om det som Westerholm skriver.
      Å andra sidan är det kanske ännu värre med C,L,V, och MP som fortfarande tycker att vi skall fortsätta att släppa in alla som vill komma hit. Det visar ju att dom inte har någon krisinsikt eller att dom skiter i att vårt samhälle skulle gå under om vi fortsatte på den inslagna vägen. Så länge dom får framstå som godhetsapostlar så är allt ok.

      Tror inte ett skit på att vi kommer att få en s+m-regering.Det vore en dödsstöt för dom att regera ihop. Då förlorar dom ju all eventuell ideologisk trovärdighet dom har kvar.

      Sedan håller jag med Westerholm om att både S och M behöver byta ut partiledarna om
      dom vill behålla sina väljare och locka några nya..

      Kul också att Westerholm sågar Sossarnas postmodernism och identitetspolitik

      Svara
      • Senior

         /  09/06/2016

        M har redan förlorat sin ideologiska trovärdighet, 8 år vid makten och därefter DÖ har redan tagit kol på den….

        Svara
  22. Off topic:
    Har blivit mer och mer irriterad nu i några veckor när jag sett bekanta feminister gnälla på facebook om hur de elaka männen i Frankrike tvingar kvinnor vilka badkläder de ska ha. Skrev tillslut om det på bloggen:
    https://bergersjo.wordpress.com/2016/09/06/man-som-tvingar-kvinnor/

    Svara
  23. Svenne

     /  09/06/2016

    OT: Dagens TBC-larm:

    Svara

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: