Smörgåsbordet

Så har då äntligen åldersbedrägerierna börjat synas lite grann, man skrapar lite på ytan just nu och det man ser är inte så roligt. Erfarna journalister låtsas vara helt oförstående och chockade. Låtsas alltså. För det är helt omöjligt att man inte känner till detta som rutinerad journalist. Som vanlig ointresserad knegare kanske det gått någorlunda obemärkt förbi (om de inte fått dem i knät där de bor förstås…) men inte för erfarna journalister. Helt omöjligt!

Nu ska man börja leta ursäkter till ljugandet åt dem som ljuger också, Alex Schulman i Expressen häromdagen, man kunde även kolla det på opinion Live förra torsdagen, en fråga var om man själv skulle ljuga för att få asyl. Och jo, om jag visste att jag saknade asylskäl skulle jag nog försöka ljuga eftersom man i Sverige får asyl om man uppfyller kraven.

nyheter24-om-att-ljuga-om-alder

Man har gått från ”INGEN LJUGER OM SIN ÅLDER. DET ÄR BARA RASISTISKA MYTER!!11!!!” för bara några månader sedan till ”ojdå, det finns visst en hel del som ljuger om sin ålder” för att nu slå fast ”klart man ljuger om sin ålder, det hade jag också gjort”. Man är så beroende av gillande från sin egen lilla kult att man till och med bortser från det lilla faktumet att om man har asylskäl så får man asyl i Sverige. Oavsett ålder. Och kommer man från Syrien så räcker det att komma från Syrien för att få asyl så att ljuga om man kommer från Syrien är helt meningslöst. Inte ens en tredjedel av samtliga som sökte asyl i Sverige förra året kom från Syrien…

Det stora problemet med ljugande vuxna män är inte att de kostar en massa miljarder extra utan att man bland annat totalt sabbar det sociala samspelet för flera generationer som får leva med detta.

aftonbladet-om-ljugande-vuxna-man

Vuxna ljugande män i högstadieklasser, visst låter det sunt?

I flera kommuner placerar man nu ensamkommande,  som enligt kommunernas bedömningar är vuxna, på egna ”barnboenden”.

Problemet med att åldersbestämma asylsökande gör också att vuxna kan placeras i en högstadieklass.

– Framför allt i skolan blir det frustration – då går det ju vuxna män, som inte klarat gymnasiet, tillsammans med unga flickor i nian, säger Åsa Furén-Thulin, sektionschef på SKL.

Vad den ”frustrationen” är för något vill jag nog inte ens veta…

Nu vet jag inte om Totte på Nyheter24 har någon dotter eller son på högstadiet, inte heller om Alex Schulman har det, men OM de har det så antar jag att de är helt nöjda och tycker det är toppen att vuxna ljugande män som man inte vet något alls om, mer än att de ljuger, går tillsammans med dem där? Att 15-åriga 25-åringar går tillsammans med naiva tonårstjejer på högstadiet? Finfint? Perfekt? Inga problem?

De vuxna små barnen kommer för fan att dominera totalt! Hur mycket hade ni själva att säga till om mot en grupp vuxna när ni var 14 år? Eller 15? Killarna blir undanträngda direkt! Man lägger upp tjejerna som ett smörgåsbord åt ljugande vuxna män att plocka ifrån! Jo som ett jävla smörgåsbord att plocka ifrån! Och så finns det idioter som försvarar det?

Det är ju groteskt! Det är så bisarrt att man inte ens kan beskriva det!

Flera kommuner har tidigare slagit larm om att det finns vuxna boende på hem för ensamkommande barn.

Ett problem som man är fullt medveten om även på Migrationsverket.

Jaså, Migrationsverket är fullt medvetna om problemet… Men har inte gjort ett enda litet skit åt det?

migrationsverket-om-ljugande-vuxna-man

Mer än ljugit om att de minsann gör åldersbedömningar genom hela processen. Så hur kan de vara medvetna om problemet som enligt dem själva inte var ett problem för bara några månader sedan? Bilden ovan kommer från SvD i mars i år. Rättschefen Beijer ljuger alltså läsarna rakt och hånfullt i ansiktet

På SvD Debatt (14/3) skriver fyra kommunpolitiker att åldern på ensamkommande barn och ungdomar borde bestämmas ­redan vid ankomsten till Sverige. Vad som inte framkom i artikeln är att detta redan görs. När barnen registrerar sin asylansökan görs en bedömning för att fånga upp dem som är uppenbart överåriga.

Så börjar han sin replik. OM det var sant som han säger hade vi inte haft detta problem alls. Då hade man inte sagt att det är ett problem man är medveten om på Migrationsverket eftersom det inte hade funnits ett problem överhuvudtaget! Han ljög näsan av sig i mars helt enkelt.

Tillbaka till Aftonbladet igen

I Skåne har man gått så långt att vissa kommuner skapat särskilda boenden för ensamkommande barn, som egentligen är vuxna.

Smaka på den meningen några gånger… ”ensamkommande barn, som egentligen är vuxna”. Den meningen sammanfattar det bisarra Sverige…

Så alla som nu till och med letar ursäkter till dem som ljuger, vem ska jag ställa till svars NÄR, inte om, min dotter råkar ut för dessa 25-åriga små 16-åringar? För så små barn kan man ju inte hålla ansvariga för något? Kanske Schulman ställer upp? Totte? Beijer? Danielsson? Eliasson kanske? Moderaterna? Miljöpartiet? För NÄR det händer något så kan ni ge er fan på att någon som hjälpt till att göra detta möjligt ska få stå till svars! Så in i helvete! För detta handlar inte om vanliga ”livsrisker”! Så vem i kulten vill ta på sig ansvaret när det händer?

Även ni i kulten måste väl ändå se det sjuka i att sätta fullvuxna ljugande män tillsammans med 15-16-åringar i skolan? Eller förstår ni inte vad ni gör? Vuxna män där det ENDA man vet om dem är att de är ohederliga tillsammans med naiva tonåringar? Killar i tonåren ska alltså konkurrera med fullvuxna män om uppmärksamhet? Fullvuxna män som kanske saknar alla normala spärrar? Som kanske totalt saknar de sociala koder som gäller här?

varboskolan-sexuella-trakasserier-ensamkommande

Jag gissar att Tottes, Schulmans eller någon annan kultmedlems eventuella barn inte går på den skolan i högstadiet?

För det märkliga är att de som jag sett försvara ljugandet själva inte har barn i åldern där de kan drabbas. Vilken tur att det råkar vara så att just deras egna barn inte kommer att behöva stöta på 16-åriga 25-åringar för när deras barn är tillräckligt gamla så är de 25-åriga 16-åringarna 35-åriga 25-åringar! Men min dotter kommer inte att slippa detta, hon börjar gymnasiet om två år och hur många ljugande vuxna män hon kommer att stöta på i skolan då vet jag inte men det SKA inte behöva vara en enda!

Ser ni verkligen inte det sjuka i det hela? Är ni så förblindade i kulten att ni inte förstår att det är så bisarrt att man inte ens kan beskriva det? Man sätter vuxna ljugande män från gravt dysfunktionella kulturer och länder tillsammans med svenska tjejer och killar i 14-18-årsåldern i skolan? Och ni letar ursäkter till det hela?

Ni som försvarar detta och använder era stora plattformar till det, som exemplen ovan men det gäller alla, det är NI som hjälper till att duka smörgåsbordet! Fy fan vad jag önskar att ni straffas hårt alltså! Hoppas att ert straff i framtiden blir riktigt stenhårt!

MVH

MiT

Följande inlägg
Lämna en kommentar

107 kommentarer

  1. Laputa boy

     /  09/08/2016

    Åtala allt och alla på migränvärket. Till syvenes och sist så är dom ytterst ansvariga eftersom det är dom som har släppt in bedragarna med allt vad det innebär! Skulle aldrig i mitt liv anställa en skojare som jobbat på migrationsverket..

    Svara
  2. Jag passerade ett boende för ”barn” just när de kom från skolan (tror jag). Om de var barn då är jag än en ungdomlig medelålders. Gör det samma om du känner dig gammal så ryker flera år hastigt i jämförelse.
    Hemmet var förut boende för gamla. Det las ner och renoverades för ensamkommande barn, eller i alla fall ensamkommande män. Ut med de gamla! In med de nya!

    Svara
  3. MiT

     /  09/08/2016

    Svara
    • Det finns en nyckelmening i Federleys svar. ”Problemet idag är inte de barn som kommer till Sverige utan alla de barn som aldrig får komma till Europa.”

      Läs det. Tolka det. Ett ord i taget. Fför det är som sagt en nyckelmening till hela migrationspolitiken gällande ”barn”.

      Svara
      • Jans

         /  09/08/2016

        I princip verkar han ju mena att det bästa är om alla barn i hela världen kommer till Europa. Som ensamkommande då eller? Skall alla barn utanför Europa göras föräldrarlösa? Människan kan inte ha tänkt efter ordentligt, vilket nog gäller hela åsiktspaketet. Det finns ingen rimlighet i den plan Federley propagerade för.

        Svara
    • Ivar L

       /  09/08/2016

      Fattar inte varför Danielsson menar att Federleys svar var sansat? Det var ju både lögnaktigt (jodå, han visste nog, det gjorde nog de flesta toppolitiker) och totalt verklighetsfrånvänt. Däremot innehöll det inte något personangrepp men jag tycker nog man får lägga ribban lite högre om något skall kvalificeras som ”sansat”.

      Sansat svar innehåller:
      – Inte lögner
      – Inte personangrepp
      – Relevanta argument
      – Inte svar på andra frågor än den som diskuteras
      – Eventuella källor
      – Vårdat språk
      Typ så?

      Svara
    • G

       /  09/08/2016

      Kan någon posta en direktlänk till Tinos FB-inlägg ovan ? Tack.

      Svara
    • G

       /  09/08/2016

      Tino 18 Juni (hittade via google då jag försökte hitta mer info om SR:s ohederliga uttalande om Staffan) Granskningsnämnden friade det uttalandet enligt Tino i det här inlägget…..

      ””Sveriges Radios Smedjan sa i ett inslag som friades av Granskningsnämnden: ”Innan vi överhuvudtaget börjar med ålderstester så finns det ett mer akut test man borde göra, nämligen att testa psyket på människor som skulle skriva debattartiklar på DN. Är Staffan Danielsson verkligen frisk nog att få påverka opinionen och borde vi döma honom som tillräknelig eller avfärda honom som en ensam galning?” ””.

      facebook.com/tino.sanandaji/posts/10153694972153231

      Svara
    • G

       /  09/08/2016

      http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=3718&artikel=5084300

      78 kommentarer finns under det avsnittet om någon vill läsa igenom, innan SR kanske raderar hela…..

      Svara
      • Svenne

         /  09/09/2016

        Finns delvis här: https://archive.is/60aCV

        Svara
        • G

           /  09/09/2016

          Ja jag vet, det var jag som sparade den igår kväll haha! 😛 Tyckte det var lite konstigt att ingen hade gjort det tidigare, sparar nästan alla artiklar jag läser numera ”bara för att”, man vet aldrig vad som finns kvar i framtiden eller när klåfingriga editerare är framme och ändrar något.

          MEN det går dessvärre inte att utöka – ”visa flera” av kommentarerna på den sparade sidan ifall man skulle vilja se alla kommentarer, så tas kommentarerna bort lär bara de kommentarer som syns på den sparade sidan på archive.is vara de enda som blir kvar, vilket är de senaste 10 kommentarerna som är gjorda.

          Svara
  4. MiT

     /  09/08/2016

    Svara
    • Jan

       /  09/08/2016

      Ärligt av dem att kalla sig det de är dock!

      Svara
      • En annan Andreas

         /  09/08/2016

        Eller lite skrämmande när åsiktskorridorens största upprätthållare kan sitta och förneka vad de pysslar med och komma undan med det. Maktfullkomlighet och arrogans är nog en bättre beskrivning än ärlighet.

        Svara
      • Jans

         /  09/08/2016

        De har valt det namnet för att försöka ta udden av ordet ”åsiktskorridor” Liknande saker har försökts med ”PK”. Men det skall man strunta i det är bara att fortsätta använda orden.

        Svara
    • Pelle2

       /  09/08/2016

      Det är väl lite som när Schyffert och Ernman inför flyktinggalan hade på sig en t-shirt med texten pk-eliten eller något sådant. Dom tycker att dom är roliga fast dom egentligen enbart
      är tragiska eftersom dom verkligen är pk-eliten respektive åsiktskorridoren personifierade.

      Historien kommer förmodligen döma dom hårt…

      Svara
    • Johan A

       /  09/09/2016

      Inte mycket mörkhyat där inte. Om några andra än PK-folket hade gjort så här hade det varit rasism.

      Svara
    • QED

       /  09/09/2016

      Han är ju Papi Raul upp i dagen på sin profilbild

      Svara
      • G

         /  09/09/2016

        Haha, Juristfan och nästan hela gänget i den tråden ser jag. Nyss = länge sedan. Nu får fan Anders skärpa sig och börja bete sig som en vuxen som inte tar allt som en vit kränkt man!

        Svara
      • QED

         /  09/09/2016

        Papi Raul är alltså

        Svara
        • G

           /  09/09/2016

          Nähä, det är Anders Lindberg sa du ju!

          ”åhhhhhhhh vad roligt”
          *åldersbedömning av ensamkommande*
          ”åhhhhh vad rasistiskt”
          *några glas rödtjut med Virtanen och Linderborg*
          ”åhhhhh vad trevligt”

          Svara
  5. Totte på N24 är nog närme att själv ha gått på högstadiet, än att ha barn som gör det

    Svara
  6. Frida Gustavlin

     /  09/08/2016

    Där rök en bit av våldsmonopolet.

    http://www.dn.se/sthlm/polischef-rekordmanga-mord-i-stockholm/

    ”– Just nu klarar vi det inte. Mängdbrott som inbrott, lindrigare misshandelsfall och skadegörelser kommer att få minimala utredningsresurser, det är lika bra att vara tydliga med det. det är effekten av den situation vi befinner oss i, fortsätter han.”

    Nu vet jag inte vad en lindrig misshandel är, men en ringa misshandel kan grovt sammanfattas med ett ansiktsslag med öppen hand, misshandel med knuten, slagen när man ligger ner, som grov misshandel. Det här vet självklart polischefen.

    Sa han fel?

    Menade han ringa misshandel, eller menar han något annat? Är en misshandel lindrig om skadorna inte orsakar bestående men, är den lindrig om smärtan släpper på några timmar, eller några dagar? Om polischefen gillar tydlighet kunde han med enkelhet förtydligat sin ”tydlighet”.

    Och vad menas med utredningsresurser? Om jag får en örfil av någon och ringer polisen, kommer de att ens dyka upp? Om jag får en snyting, kommer de att utreda? Kan vara bra att veta eftersom det självklart påverkar hur jag och andra väljer att skydda mig.

    /Frida

    Svara
    • En annan Andreas

       /  09/08/2016

      Lindrigare misshandelsfall handlar kanske om en del av det som vanligtvis klassas som ringa misshandel för utredningens skull, men som i de flesta fall inte leder till åtal och få ens skulle bry sig om att anmäla.T.ex. knuffar eller annat där skaderisken är minimal och anmälan mest är symbolisk och ett försök att sätta förövaren på plats.

      I förlängningen så får man väl betrakta det så att nödvärnsrätten får gälla i sin ursprungliga form, men med ett längre tidsperspektiv. Dvs man får göra det som inte är uppenbart oförsvarbart, men som hindrar att situationen uppstår igen i närtid, till skillnad från att i nuläget enbart hantera den akuta situationen. Närtid får man väl då definiera som fram tills dess att polisen kan antas ha resurser att hantera dessa brott igen.

      Svara
      • Frida Gustavlin

         /  09/08/2016

        Antingen är det någon typ av misshandel eller så är det inte det, vad som exakt gäller för olika misshandelsgrader är väl bestämt genom praxis. En lätt knuff kan snarare handla om ofredande, vilket också är brottsligt och behäftat med bötesstraff, jag tror inte att knuffar är det som polischefen menar är lindrig misshandel, och ofredande kan vi nog glömma att polisen bryr sig i.

        Nu gissar jag, han menar ringa misshandel, och i det ryms även att slå någon i ansiktet med knuten näve så att det börjar blöda. Själv skulle jag inte tveka att polisanmäla en person som gav mig en örfil med öppen handflata, det är helt betydelselöst att skadan antagligen skulle läka fort, en kortvarig rodnad med stickande smärta. Jag har rätt till skadestånd, cirka tusen spänn, och skurken är straffansvarig, antagligen med böter.

        Det är en stor kvalitetssänkning av vårt rättssystem att vi i Stockholm inte längre kan räkna med hjälp från polisen när vi utsätts för kränkningar.

        Svara
        • Havre flarnstad

           /  09/09/2016

          Det är tyvärr nödvändigt men helt sjukt att vi går bakåt i utvecklingen gällande rättssäkerheten och förtroendet för hela systemet .

          Nödvändigt för att polisen i Stockholm måste ta tillbaka innerstaden ifrån packet som fullständigt tagit över jag har skrivit om det flera gånger tidigare att det knappt går att se några normala medborgare (framförallt kvinnor) nattetid en vardag i sthlm och otryggheten slår alla tidigare rekord.

          Jobbade mycket kväll/natt förra året och såg så mkt förfall och elände att det kändes som polisen gett upp.
          En ensam svensk och då även spiknyktra blev snabbt uppvaktade/omringade av kringstrykande utlänningar och att gå in på en mörk sidogata vore som att be om att få bli rånad.

          Bevittnade inbrott som skedde helt öppet på huvudgata och narkotikahandel som pågår 24/7

          Lukten av urin utanför tågcentralen är påtaglig då många obekymrat pissar på närmsta vägg och saneringsbilen kommer dagligen runt 07:00 för spolning.

          Vår huvudstad är numera en nerpissad otrygg mötespunkt för narkotikahandel befolkad av en mustig blandning kringstrykande asylanter , missbrukare och eu-migranter.

          Det enda som fattas är såna där brinnande oljefat man ser i filmer där luffare står och gnuggar händerna 😀

          Svara
          • Svenne

             /  09/09/2016

            Deprimerande. Samtliga riksdagspolitiker (och pk-‘journos’) skulle tvingas uppleva detta, helst med egna ögon…

          • G

             /  09/09/2016

            Sorgligt höra vad politikerna ställer till med här i landet 😦

  7. Motkraft

     /  09/08/2016

    Avskaffa asylrätten förutom i fall där väldokumenterat att verkligen är förföljd. Och istället öka andelen kvotflyktingar till den nivå Sverige anser sig kunna hantera. Där vi hämtar familjer som då bevisligen är på flykt. Humant och skapar så mycket mindre problem.

    Muta politiker och tjänstemän i de länder som nu inte vill ta tillbaka sina medborgare, då gör de det. I fallet Afghanistan så bygg ”barnhem” i deras hemland och skicka tillbaka alla dit. De tröttnar till slut på att sitta där och åker hem till sina familjer.

    Det finns över 50 miljoner människor på flykt. Att ta emot en mikroskopisk bråkdel till hög kostnad i pengar och samtidigt förstöra Sverige gynnar varken oss eller de vi kunnat hjälpa bättre om satsade på att hjälpa dem i närområden istället.

    Svara
  8. Ratatosk

     /  09/08/2016

    Vem behöver inte ljuga?
    Den som är tämligen säker på att uppfylla kriterierna för att erhålla asyl, eller ändå framstår som tillräckligt skyddsbehövande.
    Vem känner sig nödgad att ljuga?
    Den som vet med sig att kriterierna för asyl ej uppfylls, och inte heller är i behov av en skyddad tillvaro i Sverige.

    Svara
    • En annan Andreas

       /  09/08/2016

      Att det finns de som hävdar att de självklart själva skulle ljuga i samma situation bör inte förvåna någon, speciellt inte när de kommer från grupperingar som gjort sig kända för att säga vad som helst som råkar gynna dem personligen.

      Svara
  9. Jan

     /  09/08/2016

    Sanningen är att Sverige borde inte ens ha tagit emot en tiondel av de flyktingar vi tagit emot sedan nittiotalet. Asylrätten är inte gjord för massmigrationer. Inte ens en tiondel av de ”flyktingar” vi tagit emot är juridiskt sett flyktingar.

    Dessutom är asylrätten inte tänkt till att shoppa medborgarskap. Asylvisum borde vara tillfälliga. Så fort de akuta stridigheterna är över borde asylanterna visas ut. Att dessutom knyta medborgarskapet till stora, ofta permanenta, ekonomiska bidrag och förmåner är direkt skadligt.

    Svara
    • Jans

       /  09/08/2016

      Det tror jag är en nyckelprincip om man fortfarande vill att Sverige skall vara en hyfsat humanitär stat: temporär asyl. Då kan man också vara mer generös vid kriser. Viktigt är att INGEN i förväg kan räkna med permanent uppehållstillstånd och att de delas ut mycket restriktivt. Då kommer enbart de med verkliga skyddsbehov att komma. Sedan tror jag på att man måste avsäga sig sitt gamla medborgarskap om man får permanent uppehållstillstånd och vill få tillgång till det kompletta ”Sverigepaketet”. De tror jag också avskräcker många som inte kommer hit för att bygga vidare på Sverige utan som är här för att leva som i sitt gamla land men med ekonomiska förmåner a la Sverige.

      Svara
  10. Rikard

     /  09/08/2016

    Hej.

    Om jag har ett behov av att ljuga för egen vinnings skull, så är jag alltså rättfärdigad? Då vet jag det.

    Nu får vi se ålderskontroller av feministiska skäl, och snart kommer texterna om hur det är invandrade barn som i Sverige lärt sig och förletts av patriarkatets normer. Eventuella likheter med den ädle vilden?

    Kamratliga hälsningar,
    Rikard, lärare

    Svara
    • Hans Odeberg

       /  09/08/2016

      Jajamän. Fritt fram att vabba när barnen är på dagis. Fritt fram att fejka svår skada och anställa familjen som assistansbolag. Fritt fram att skriva vilka dumheter som helst i deklarationen.

      Väl? Eller får man misstänka att inte ens medveten laglig skatteplanering (förutom vänstersångares bolagiseringar) finner nåd inför vänstern?

      Svara
      • Jans

         /  09/08/2016

        Det är ju förvisso lite mer komplicerat än så.
        Om jag är hotad till livet hoppas jag att det är ok att ljuga för att slippa bli ihjälslagen.
        Det är ju det som resonemanget bygger på. Sedan tror inte jag att alla ensamkommande är hotade till livet men det är ju inte dagisvabb heller det handlar om.

        Svara
        • Frida Gustavlin

           /  09/08/2016

          Tenderar att hålla med Jans, det gäller också för ekonomiska migranter, kvalitén på Sverige jämte nästan alla andra länder är mycket hög, och konungariket är väldigt generösa på att dela med oss av denna kvalité, förutsatt att du säger någon av de magiska ramsorna.

          Följande två fungerar för det mesta:

          Maj maj måne, jag kan lura mig till Skåne!

          Hokus PUTus filiokus!

          Svara
  11. Dreadlock

     /  09/08/2016

    Älskar det nya uttrycket ” Vuxna Barn” En postmodern kluring . Den nya konträra paradoxen fångat i endast två ord och behöver experter för att förklaras för gemene man.

    Svara
    • Ivar L

       /  09/08/2016

      Ny hjälporganisation:
      Rädda Vuxna Barnen

      Svara
    • Frida Gustavlin

       /  09/08/2016

      Vuxna barn betydde en gång i tiden barn som tidigt fick börja arbeta och ta ansvar för sig själva, som växte upp under knapra och bistra förhållanden. Föreslår därför att det nya begreppet ”vuxna barn” istället stavas som ett sammansatt ord, vuxenbarn.

      Svara
      • Tack. Jag var ett av vuxna barn. Kanske kan man kalla de andra fuskelbarn?

        Svara
  12. Jans

     /  09/08/2016

    Tja, vad skall man säga?
    Det är inte bara ensamkommande som har ljugit.
    Detta är inget mindre än en praktfull superlögnskandal där politiker, medier och myndigheter ljugit ikapp med varandra.
    Tyvärr kommer inte något ansvar att utkrävas eller några konsekvenser att uppstå för lögnarna. Vare sig för ”barnen” eller för de ansvariga.
    Sverige i ett nötskal.

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  09/08/2016

      Moralpsykos är rätt ord, kompletterar begreppet moralpanik.

      Svara
  13. Ivar L

     /  09/08/2016

    Tänk att det hela tiden skall gullas med extremister. Eller är det ett aprilskämt? Rashid Musa som terrorexpert? Jaha…
    Dessutom, denne man som utgett sig för att kämpa mot rasism och främlingsfientlighet skall alltså fronta ett evenemang där hudfärgsindex avgör om man är välkommen eller inte. Det är helt obegripligt vad som blivit av hela grejen med rasism och terrorism. Det lever med råge upp till namnet på den här bloggen.
    http://nyheteridag.se/ssu-anordnar-mote-med-rashid-musa-som-terrorexpert-for-deltagare-med-ratt-hudfarg/

    Jag fattar inte vad som pågår i huvudet på SSU:arna. Hur tänker de? Hur skall det i en förlängning kunna komma något gott av att upprepa samma skit som startade andra världskriget, apartheid och raslagarna i USA? Och terrorism, har de överhuvudtaget gjort sig besväret att kolla upp vad föreningar som Sveriges Unga Muslimer och hela denna sunnitiska sfär står för och har för kopplingar.

    Svara
    • G

       /  09/08/2016

      ”Den presentationen av Musa får statsvetaren och Moderaternas landstingspolitiker Stefan Olsson att reagera kraftigt. På Twitter frågar han sig…..”

      Fel fel fel! Någon som har twitter uppmärksamma Nyheter Idag/Chang ang detta asap! De blandar ihop Stefan Olsson med Stefan Olsson.

      Den tweet NI refererar till är skriven av Stefan Olsson kommunalråd för SD.

      Stefan Olsson (SD) och den tweet de inkluderar i artikeln ovan

      Här är Stefan Olsson (M). Alltså fel Stefan de skriver om i artikeln.
      https://twitter.com/spesam

      Svara
  14. Svenne

     /  09/08/2016

    #SSU eller #SS-U?

    Svara
  15. Svenne

     /  09/08/2016

    Uvell om SSU, på svt.se:

    Svara
    • Pelle2

       /  09/09/2016

      Dustin Zojaji(Ordförande för SSU front Södermalm), går i svaromål mot Weidmo Uvells inlägg och menar att de alls inte är rasister.

      I sann postmodern anda har han omtolkat begreppet rasism till följande:
      ”Rasism är inte en serie av enstaka händelser, det är en struktur. En struktur som exkluderar vissa från arbetsmarknaden för att de har ett utländskt namn. En struktur som får vissa att framstå som lata, oansvarssamma individer som lever på andra, även fast så inte är fallet. En struktur, som kort sagt, håller vissa nere medans den lyfter upp andra. Den gruppen som missgynnas är inte den vita.”

      Att dom själva skriver att bara ”rasifierade” är välkomna och att VITA inte är missgynnade har inget med ras att göra…

      Med andra ord säger han att folk med annan bakgrund än majoritetsbefolkningen kan aldrig vara rasistisk eftersom majoritetsbefolkningen inte är förtryckt av strukturer(TM).

      Att han och hans vänsterpolare resonerar på det sättet är förvisso inget nytt men det är ju sjukt att Sossarna sanktioner denna rasism genom att upplåta sina partilokaler åt dom..

      http://www.svt.se/opinion/article10219597.svt

      Naturligtvis jämför han med andra situationer där man delar upp sig efter t.ex kön och tycker därför att dela upp sig efter ras är ok.
      Undrar om han skulle köpa att en SSU-avdelning skulle skriva en inbjudan till ett event för icke rasifierade ? Något säger mig att Zojaji och hans polare i rasifieringsgänget skulle stå längst fram i demonstrationsledet och skrika rasism.

      Maken till hycklare och dubbelmoralister får man leta efter. Det är väl möjligen kultureliten,feministerna och politikerna generellt som konkurrerar

      Hoppas verkligen att flera än GP och Weidmo Uvell uppmärksammar detta och ställer rasisterna i SSU vid den skampåle dom förtjänar att fjättras vid..

      Svara
  16. MiT

     /  09/08/2016

    Svara
  17. Svenne

     /  09/08/2016

    Cwejman skriver om SSU:

    ”Sverigedemokraternas ungdomsförbund (SDU) i Stockholm arrangerar talarkväll. För att delta krävs att du är vit, icke-vita kommer nekas i dörren. Om ett sådant arrangemang verkligen hade ägt rum skulle troligtvis SDU ha upplösts, för andra gången i ordningen, av moderpartiet. Men när statsministerns eget ungdomsförbund arrangerar en talarkväll, enbart för icke-vita, rycker moderpartiet på axlarna.”
    //
    ”Socialdemokraterna har ett allvarligt problem när deras eget ungdomsförbund blandar ihop antirasism med rasism. Detta är de emellertid inte ensamma om. Idén är att rasismen är rumsren så länge den har rätt avsändare har börjat leta sig allt längre in i den parlamentariska vänstern.”

    Svara
    • Jan

       /  09/08/2016

      På sätt och vis är det ärligt av den, numera, förmenta arbetarrörelsen. Det här visar ju vilket samhälle de tänker sig i det framtida Sverige. Ett rasifierat Sverige där ursprungsbefolkningen är satta på undantag. Eller adjö folkhemmet, välkommen mångkulturhemmet!

      Svara
    • G

       /  09/09/2016

      Troligen alldeles för vit enligt SSU och Musa….

      Svara
  18. G

     /  09/08/2016

    ””Tre kvinnor gripna – tros ha planerat terrordåd

    Tre kvinnor har under dagen gripits utanför Paris, misstänkta för att ha planerat en ”nära förestående attack” i landet. Det uppger Franrikes inrikesminister Bernard Cazeneuve, enligt France24.
    – Kvinnorna har radikaliserats, var fanatiska och förberedde sannolikt en fientlig handling, sa Cazeneuve, enligt TT.
    En av kvinnorna knivhögg en polis och blev själv skjuten i samband med polisens tillslag.””
    http://omni.se/tre-kvinnor-gripna-tros-ha-planerat-terrordad/a/O0OJb

    Svara
    • G

       /  09/09/2016

      ””Gripna kvinnan hade svurit trohet till IS

      Den huvudmisstänkta kvinnan i fallet med en bil som hittades lastad med gastuber i närheten av Notre Dame-katedralen i Paris har svurit trohet till IS, enligt en källa med insyn i utredningen.

      Den 19-åriga kvinnan och två andra kvinnor greps under torsdagen. De misstänks ha förberett en överhängande attack, enligt inrikesminister Bernard Cazeneuve.

      – De här tre kvinnorna, 39, 23 och 19 år gamla, har radikaliserats, var fanatiska och förberedde sannolikt en nära förestående fientlig handling, sade Cazeneuve i ett uttalande.

      Enligt honom hade 19-åringen knivhuggit en polis innan hon sköts och skadades vid gripandet i Boussy-Saint-Antoine……””
      http://www.svd.se/gripna-kvinnan-hade-svurit-trohet-till-is/av/tt

      Svara
    • Rikard

       /  09/09/2016

      Hej.

      ”Har radikaliserats”.

      Passiv formulering – något har skett med dessa personer; de har inte själva valt och sökt den väg de slagit in på, utan är offer för radikalisering, med den formulering som är gängse.

      ”Har förletts” om sexuella övergrepp.
      ”Har lockats” om bankrån.
      ”Har korrumperats” om politiker.
      ”Har provocerats” om våldsbrott.

      Kontrollen över språket är kontrollen över verkligheten.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, lärare

      Svara
      • Svenne

         /  09/09/2016

        Även ”Avåkningar”, om bilförare som kört av vägen…

        Svara
  19. Svenne

     /  09/08/2016

    Trodde ni verkligen det?

    Svara
    • G

       /  09/09/2016

      Även om man först bara får en skärmdump så funkar det ibland att hitta själva FB-inlägget med hjälp av google….

      facebook.com/WinnerHighHeelRace/posts/10153831444382724

      Svara
      • Svenne

         /  09/09/2016

        Tack för hjälp, G.
        Även utan länk tyckte jag att det var värt att posta den. ”Trodde ni på riktigt att Taharrush var en svensk folkdans?” mm är rätt träffande, tycker jag:)

        Svara
        • G

           /  09/09/2016

          Ja absolut värd att posta, inte så jag menade 😉 …..

          Varför jag gärna vill ha länk till själva inläggen på FB oavsett om det är Tinos eller gällande något annat är för att jag ganska ofta sparar/bokmärker sidan för framtiden, då är det bättre att spara själva inlägget istället för en skärmdump av inlägget, plus att man också kan läsa kommentarerna till inlägget på FB, se antal delningar osv… Staffan Danielssons FB-sida går att komma in och läsa inlägg på utan att man är inloggad på ett FB-konto, men exempelvis Hanif B och Tino S är knepigare, där ser man enbart profilen men inga offentliga inlägg om man inte själv har ett konto på FB, och så är det med de flesta andra sidor också. Men funkar däremot bra när andra som har FB-konto delar direktlänkar till deras offentliga inlägg, som här i kommentarsfältet. 🙂

          Svara
  20. Anonymouse

     /  09/08/2016

    Ny svensk Sarkeesian? Notera hur fult det spelas på känslor för att få ett verklighetsfrånvänt budskap att gå till hjärtat som odiskutabel sanning.

    Svara
    • G

       /  09/08/2016

      Men snälla, hur långt ska detta få gå egentligen! Glad att se att inte många alls håller med i kommentarsfältet iaf 😀

      Svara
    • Jan

       /  09/09/2016

      Budskapet åsido, en väldigt begåvad tjej. Hon heter Agnes Török och bor numera i Sverige. Tvåspråkig som höres. Uppmärksammad poetry slam-poet. Jag känner igen begåvning när jag ser det. Oemotståndligt söt dessutom. Om man nu får säga det…

      Svara
      • Frida Gustavlin

         /  09/09/2016

        Alltid intressant att se vart vissa bor, detta fina poetexemplar har med stor sannolikhet sin kvart i samma bostad som vår kära peppiga rasande LO-ordförande, mitt på underklassiga Mariatorget, en av stadens mest utsatta adresser, där i princip endast arbetarklass bor, förutom de som också har råd att betala ca 120000 per kvadratmeter bostadsyta. Upp till kamp, patriarkatet ska krossas, förutom när det erbjuder en bostad på Södermalm förstås.

        Svara
    • Bamse

       /  09/09/2016

      Nej Agnes, du är inte ”farlig” för att du talar och skriver. Det får du gärna göra!

      Men om du presenterar idéer och påståenden om ”patriarkat”, ”toxic masculinity” med mera i offentligheten är det även tillåtet att kritisera dina idéer. Den typ av identitetsvänster du verkar representera är inte direkt känd för logiskt konsekventa resonemang – tvärtom faktiskt. Vill du ha exempel finns det gott om dem exempelvis på denna blogg.

      Det är inte heller orimligt att bli frustrerad över att som man bli placerad på de anklagades bänk för förseelser man inte gjort sig skyldig till. Intressant att du vill förminska och förlöjliga den känslan till att man är ”rädd”, samtidigt som du ställer absoluta krav på att själv bli respekterad för vad du upplever orättvist.

      Också ganska fult av dig att låtsas som att det inte finns någon seriös kritik av den typ av propaganda du bedriver. Visst, det finns människor (både män och kvinnor) som blir frustrerade av vad du har att säga och som inte kan eller vill formulera sig speciellt väl. Men att låtsas som om seriösa bemötanden som inte ger dig rätt på varje punkt inte skulle finnas är bara oärligt.

      Internet är inte ditt. Du har heller inte någon rätt att göra dig till talesperson för ”alla kvinnor”. På internet har ”the good, the bad and the ugly” och alla gråskalor däremellan alltid funnits. Rör du dig på nätet i något som helst sammanhang kommer du förr eller senare att stöta på samtliga varianter. Sticker du dessutom ut hakan – ämnet må vara precis vad som helst från skoputsning till människorättsfrågor – är det inte frågan om utan när den första virtuella käftsmällen dyker upp.

      Detta är tråkigt, det håller jag med dig om. Dessvärre är verkligheten sådan att det finns trevliga och mindre trevliga människor. En del av dem är män, en del av dem kvinnor.

      Svara
  21. Svenne

     /  09/09/2016

    Telegraph:

    Svara
  22. Bo

     /  09/09/2016

    Nu får ni inte bli arga, och i förbigående så kan jag nämna att jag är en lugn och ansvarsfull människa. Men som det ser ut nu måste jag säga att jag blir fullständigt äcklad av islam-som religion, som politiskt instrument, som ett verktyg att flytta fram extrema förtryckande sätt att agera i samhället. Jag är inte religiös (gått ur sv kyrkan) och uppvuxen i sekulärt hem men där naturligtvis det kristna kulturarvet påverkat och islam (och därmed mängder av muslimer-men inte alla) skrämmer mig och gör mig samtidigt förbannad. Fick jag bestämma skulle jag förbjuda alla religiösa organisationer i Sverige. Tack för ordet.

    Svara
  23. G

     /  09/09/2016

    ””3JOH22A på nummerplåten är inte okej

    Transportstyrelsen säger nej till Varbergsbon beställning av nytt registreringsnummer. Kolla i spegeln så förstår du varför.

    ”Den teckenkombination du begärt kan uppfattas som stötande”.

    Det är svaret som en man i Varbergs kommun nu har fått på sin begäran om att byta registreringsnummer på sin bil.

    Transportstyrelsen avslår begäran.””
    http://www.svt.se/nyheter/lokalt/halland/darfor-far-han-inte-ha-3joh22a-som-nummerplat

    http://www.svtstatic.se/image-cms/svtse/1473349846/svts/article10209285.svt/alternates/large/asshole1-jpg
    http://www.svtstatic.se/image-cms/svtse/1473349774/svts/article10209288.svt/alternates/large/asshole2-jpg

    Svara
  24. G

     /  09/09/2016

    ””Livstid i våras – friande väntas nu

    I våras dömdes en affärsman från Kina till livstids fängelse av Göteborgs tingsrätt. I dag blir han sannolikt friad av samma domstol.””
    http://www.svd.se/livstid-i-varas–friande-vantas-nu/av/tt

    Svara
  25. G

     /  09/09/2016

    Pang! pang!

    ””Skottlossning mot lägenhet i Malmö

    Flera skott har avlossats mot en lägenhet på Östra Farmvägen i Malmö, där flera personer befann sig, rapporterar Sydsvenskan.

    – Det har varit någon form av skottlossning och det har anträffats fynd, men det är inga konstaterade skador vad jag vet, säger Lars Lindvall, vakthavande befäl vid polisregion Syd, till TT.

    Enligt vittnesuppgifter till Sydsvenskan ska en person ha setts springa till en väntande bil kort efter skottlossningen. Bilen lämnade platsen i hög hastighet.””
    http://www.svd.se/skottlossning-mot-lagenhet-i-malmo-te6r/av/tt

    Svara
  26. G

     /  09/09/2016

    ””Grov våldtäkt på Kulladal

    Kvinnan som är i 45-årsåldern hade bestämt träff med en av männen. Han dök upp i sällskap med två män och tillsammans våldtog de kvinnan i en lägenhet på Kulladal.

    – De hotade henne och sa att hon inte fick anmäla händelsen till polisen, berättar Lars Förstell, polisens informatör.””
    http://www.sydsvenskan.se/2016-09-08/grov-valdtakt-pa-kulladal
    .

    ””Tonårsflicka och kvinna ofredade i södra Uppsala

    Polisen fick på onsdagseftermiddagen in två anmälningar om ofredande riktade mot dels en tonårsflicka, dels en medelålders kvinna.

    Vid 16.15-tiden ringde en kvinna i 50-årsåldern till polisen och berättade om en händelse vid koloniområdet i Sävja. En främmande man hade kommit fram till henne och inlett en konversation som kvinnan till en början tyckte var fullt normal. Plötsligt ändrade mannen tonläge och frågade om kvinnan kunde tänka sig att vara med i en porrfilm. Polisen rubricerar händelsen som sexuellt ofredande.

    En kvart senare utsattes en tonårsflicka för en liknande händelse. I närheten av en busshållplats i Nåntuna närmade sig en man som började prata med flickan. Han kommenterade hennes utseende och kropp innan flickan hann lämna platsen. Polisen rubricerar händelsen som ofredande.

    – Vi misstänker att det kan röra sig om samma person eftersom händelserna liknar varandra och inträffade i samma del av Uppsala, säger Christer Nordström, Uppsalapolisens presstalesperson.””
    http://www.unt.se/uppland/uppsala/flicka-och-kvinna-ofredade-i-sodra-uppsala-4362261.aspx

    ”Fick sitt svenska medborgarskap förra året – nu anhållen för gruppvåldtäkt på Finlandsbåt”
    http://www.friatider.se/blev-svensk-medborgare-forra-aret-nu-anhallen-gruppvaldtakt

    Svara
  27. G

     /  09/09/2016

    ””En anställd vid ett av kommunens boenden för ensamkommande flyktingbarn har stängts av från sin tjänst efter misstankar om olämpliga relationer med boende. Utredning pågår.

    Kommunen skickade under gårdagen in en anmälan enligt lex Sarah till Inspektionen för Vård och Omsorg, IVO.

    – Jag har gjort en anmälan till IVO direkt, säger Anna Andersson, utredningssekreterare på kommunens vård- och omsorgsförvaltning.

    Hon är fåordig om vad som ska ha lett till anmälan.

    – I nuläget vet jag inte så mycket. Jag försöker få en bild av vad som har hänt, säger hon.

    Av anmälan framgår att det sedan juni funnits och fortfarande finns misstankar om en olämplig relation alternativt olämpliga relationer mellan personal och boende på ett av kommunens HVB (Hem för vård och boende) för ensamkommande flyktingbarn.

    Handlar det om sexuella relationer?

    – Jag vet inte just nu, svarar Anna Andersson.

    Hon berättar att personal som arbetat med ensamkommande ges tydliga förhållningsregler i samband med att de introduceras på arbetsplatsen. Det innebär bland annat att inga relationer får förekomma utanför arbetstid.

    – Det gäller alla slags relationer, även på Facebook. Där har vi nolltolerans.

    Varför?

    – De boende är placerade på boendena enligt myndighetsbeslut. Där ska det vara en familjär stämning, men det innebär inte att man är en familj. Det finns tydliga rutiner för detta.(forts)…””
    http://www.corren.se/nyheter/atvidaberg/boende-utreds-efter-anmalan-om4285872.aspx

    Svara
  28. G

     /  09/09/2016

    ””Bil tändes på utanför kyrka

    – Den stod parkerad på en parkeringsplats vid sidan av kyrkan. En bil på vardera sida om bilen har fått brandskador men elden har inte spridit sig till kyrkan, säger regionsvakthavande befäl Anette Wilhelmsson.””
    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23487307.ab
    .

    ””Mordbrand i Vivalla centrum

    En polispatrull släckte under natten mot fredag en brinnande moped som låg intill en husvägg vid Vivalla centrum. Polisen rubricerar händelsen som mordbrand.

    Klockan var strax efter 01 när branden upptäcktes av poliserna när de kom körande på Poesigatan. Patrullen kunde släcka branden innan den spreds till byggnaden. Ännu har ingen gripits för dådet.””
    http://na.se/nyheter/orebro/1.4269923-mordbrand-i-vivalla-centrum
    .

    ””Under sena torsdagskvällen fick polisen in flera samtal om ungdomar som setts kasta ägg på bilar i centrala Luleå.

    Runt 23.30-tiden inkom minst tre samtal till polisen om ett okänt antal ungdomar som ägnat sig åt att kasta ägg på bilar i de centrala delarna av Luleå.

    ”Ägg har kastats mot bilar under färd vilket kan vara mycket farligt”, skriver polisen på sin hemsida.

    Det finns även uppgifter om att det eventuellt också kan ha kastats stenar mot bilar. Polisen har sökt av lokalt i Luleå efter ungdomarna men ännu har ingen misstänkt anträffats.””
    http://www.nsd.se/nyheter/ungdomar-kastade-agg-pa-bilar-10210880.aspx
    .

    ””Stenkastare stoppade tåg i rusningstrafik

    Det var strax efter klockan 17 på torsdagen som händelsen inträffade. Vid Nykvarn var ett regionaltåg tvunget att stanna en längre stund.

    – Ett tåg blev utsatt för stenkastning. Det fick stanna i Nykvarn och invänta polis, därför blev det förseningar, säger Katarina Wolffram vid Trafikverkets pressjour.

    Som följd blev tåg mellan Stockholm, Eskilstuna och Arboga runt en timme försenade. Strax innan klockan 19 uppges all trafik gå som normalt igen.””
    http://ekuriren.se/nyheter/sormland/1.4351407-stenkastare-stoppade-tag-i-rusningstrafik

    Svara
  29. G

     /  09/09/2016

    Alfons Åberg är för läskigt med risk för mardrömmar för barn, men film om krig i Syrien inga problem.

    ””10-årige Adam från Syrien vädjar till Löfven: ”Snälla kan ni hjälpa dem”

    Klassen tittade på en film om kriget i Syrien. Många blev ledsna. Då skrev tioårige Adam Almaghout ett brev till statsministern.

    Jag är ledsen för det som händer i Syrien. Människorna har ingen mat och ingen el. Barn kan inte gå till skolan. Kan ni hjälpa dem. För att stoppa kriget. De behöver er hjälp, snälla kan ni hjälpa dem.”

    Så står det i brevet som Adam skrev efter att ha sett filmen i klassrummet. Den gjorde honom ledsen och påminde honom om hemstaden Salamieh, knappt fem mil från den krigshärjade staden Homs.

    – Jag saknar skolan och kompisarna, säger Adam.

    Det var på en SO-lektion på Vittra Kungshagen som klassen såg den känslostarka filmen.

    – De pratade om kriget i Syrien och barnen i klassen grät. De var ledsna och ville göra något. Då föreslog läraren att de kunde skriva ett brev, säger mamma Ammera Adra.””
    http://www.sn.se/nyheter/nykoping/1.4350995-10-arige-adam-fran-syrien-vadjar-till-lofven-snalla-kan-ni-hjalpa-dem-

    Svara
    • Motkraft

       /  09/09/2016

      Löfven kan ju inte direkt ärligt svara att tyvärr så blir det inte så mycket hjälp till dem därnere, för vi satsar alla pengar på att hjälpa ett fåtal som kommer hit istället. Och eftersom varje ”barn” som kommer hit kostar tusentals kronor om dagen så blir det inga pengar över till hjälparbetet på plats eller i närområdet.

      Svara
  30. G

     /  09/09/2016

    ””Nyanlända i hälften av modullägenheterna

    Hälften av lägenheterna i modulbostäderna i kvarteret Tömmen på Lilleskogsområdet ska vigas åt nyanlända med uppehållstillstånd.

    Alla personer kan söka om att hyra, men hälften av bostäderna är öronmärkta för nyanlända.

    – Syftet för oss är att säkra bostäder för de 109 personer som kommer till Lidköping, säger kommunchef Jan Fransson.””
    http://nlt.se/nyheter/lidkoping/1.5234621-nyanlanda-i-halften-av-modullagenheterna
    .

    ”MYCKET UNG” – ”POJKE”
    ”Han är 15 år fyllda, men inte mycket mer än det”…..

    ””Misstänkt för våldtäktsförsök har erkänt

    Larmet kom från en adress på Norr i Katrineholm klockan 14:30 på onsdagen. Polis kom till platsen och hittade en kvinna i 25-årsåldern, som utsatts för ett våldtäktsförsök. Polisen sökte aktivt efter den utpekade personen, som kvinnan kunde ge ett gott signalement på, under kvällen.
    Klockan 11 på torsdagsförmiddagen greps en person, misstänkt för våldtäktsförsöket.
    – Jag kan konstatera att Katrineholmspolisen under förmiddagen gjorde ett mycket gediget och utmärkt spaningsarbete, säger åklagare Ola Björstrand, som fått ärendet på sitt bord.
    Ola Björstrand är sparsam med detaljer, både med hänsyn till att det handlar om ett sexualbrott och att den misstänkte gärningsmannen är mycket ung.
    Han vill inte heller uttala sig i detalj om hur eller var pojken greps och vill inte gå in på om det var signalementet, tips, eller andra omständigheter som ledde till gripandet.
    Under dagen på torsdagen förhördes pojken.
    – Vid förhör har personen i fråga, efter att ha konfronterats med polisens utredning, erkänt gärningen, säger Ola Björstrand.
    Ola Björstrand fattade efter förhöret och pojkens erkännande beslut om att gripandet skulle hävas. Det eftersom den misstänkte är så ung.
    – Han är 15 år fyllda, men inte mycket mer än det. Det är de sociala myndigheterna som har ansvar för honom nu.
    Ju yngre en straffmyndig person är, desto högre är kraven för att personen ska få låsas in, förklarar åklagaren.
    Polisutredningen kommer att fortsätta och Ola Björstrand räknar med att väcka åtal i ärendet.
    – Med hänsyn till att det är en allvarlig händelse med en så ung person inblandad kommer polisutredningen att slutföras skyndsamt, säger han.
    Pojken tros inte ha begått liknande brott tidigare och är vad åklagaren vet inte känd av polisen sedan tidigare.””
    http://kkuriren.se/nyheter/katrineholm/1.4350567-misstankt-for-valdtaktsforsok-har-erkant

    Svara
  31. Svenne

     /  09/09/2016

    ”Stökigt ungdomsgäng”…

    Svara
    • G

       /  09/09/2016

      ”var du verkligen tvungen att plocka ut alla dina leksaker ur lådan, se nu så stökigt det är i rummet, nu får du plocka ihop allt igen så det blir ordning och reda…”

      Svara
    • Grodan Boll

       /  09/09/2016

      Hahah, jo, det busiga moppegänget Hells Angels, etc.

      Svara
  32. Pelle2

     /  09/09/2016

    Rasisterna på rättsmedicinalverket skall nu på rasistregeringens uppdrag börja
    göra åldersbestämningar av asylsökande med hjälp av rättsosäkra metoder.
    Det är väl så det borde stå i dagens Expressen med tanke på debatten som har varit under några år…
    http://www.expressen.se/nyheter/nytt-system-for-att-aldersbestamma/
    Skämt åsido så är det ju skönt att det äntligen görs något för att få stopp på utplaceringen av vuxna bland barnen.
    Sedan är det ju konstigt att återigen blir sådant som dömdes ut som rasistiskt för ett år sedan upphöjt till regeringspolitik..

    Svara
    • G

       /  09/09/2016

      Vi ska kolla din ålder…jag vill inte…okej då skiter vi det.

      ”Åldersbedömningarna kommer att vara frivilliga och kommer att kräva ett samtycke, säger projektledaren Ann Lemne.
      …[…]…
      Mängden bedömningar som kommer att behöva utföras är i storleksordningen 15 000–18 000. Rättsmedicinalverket kommer inte självt att utföra bedömningarna utan i stället upphandla tjänsten och tror att ett avtal kan vara klart i december i år och att bedömningarna kan påbörjas under första kvartalet nästa år.

      – Det är en stor fördel att Rättsmedicinalverket inte bedriver sjukvård. Det gör det lättare för oss att göra objektiva bedömningar. Medicinska åldersbedömningar är en naturlig del inom rättsmedicinen i många andra länder, varför det faller sig naturligt att vi utför dem, säger Elias Palm.

      Enligt Migrationsverket finns tveksamheter i åldern hos 70 procent av de ensamkommande som uppgett att de är mellan 15 och 17 år.”
      http://www.svd.se/modell-for-aldersbedomningar-klar/av/tt

      Svara
    • Motkraft

       /  09/09/2016

      De ska börja med det nästa år. Och då naturligtvis inte klarar speciellt många tester per månad.

      Och när väl kommit på att någon är äldre och om nekas asyl så tar inte mottagarlandet emot.

      Vi är körda….

      Svara
  33. G

     /  09/09/2016

    ””Nya pappor känner sig osedda

    Mer än en tredjedel av landets blivande och nyblivna pappor känner sig ignorerade av vårdpersonal på BB och BVC, rapporterar Vetenskapsradion. Michael Wells, forskare och folkhälsovetare på Karolinska institutet i Solna, har gått igenom 62 svenska studier om hur pappor känner sig bemötta inom mödrahälsovård, förlossningsvård, BB och barnhälsovård (BVC).

    – Pappor vill vara involverade. Men barnmorskor och sjuksköterskor kan främja eller förhindra det, säger Michael Wells till Vetenskapsradion.

    I studierna har papporna sagt att personal inte tagit i hand, inte sökt ögonkontakt och inte involverat båda föräldrar i viktiga samtal. Liknande erfarenheter kan ses hos den icke-födande föräldern i par där båda är kvinnor, visar studier från de nordiska länderna i en annan litteraturöversikt som Wells har gjort.””
    http://www.svd.se/nya-pappor-kanner-sig-osedda/av/tt

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  09/09/2016

      Uppriktigt sagt till alla ”nya” pappor, ta er för fan i kragen, ni är inte några jävla spädbarn, däremot ska ni ta hand om ett. Åter ett tecken på vår ovärdiga offerkultur.

      Liknande erfarenheter kan tydligen ses hos lesbabianer där den icke-födande parten, förlåt, men det heter inte icke-födande, den som inte är gravid. Jävla satans förfjölade mesproppar, om de har någon fråga ställ den då. Vad tror de? Att barnmorskorna har oändligt med tid och resurser för deras skull och kan ägna sin tid åt att med förstående hundögon ömka dessa räddhågsna blivande pappor och extra flatmorsor.

      Det som är så parodiskt är att dessa jävla gnällspikar har kraft och förstånd att ”förstå” att de inte fått allt som de ”förtjänar”, men samtidigt verkar de vara fullständigt befriade från att själva sträcka fram en hälsande hand eller möta upp med de frågor som de kan tänkas ha.

      Patetiskt.

      Tiden läggs helt självklart på frågor som rör själva graviditeten, och om man nu har mer existentiella problem med att vänta barn så rekommenderar jag dessa personer att anlita en privat terapeut.

      /Frida

      Svara
  34. Havre flarnstad

     /  09/09/2016

    Okej så polletten har äntligen ramlat ner nu och 15.000 ska ålderstestas med den här nya metoden MEN för att så ska ske krävs det samtyckte .. så lätt var det alltså att sänka hela åtgärden för visst kommer Mustafa 43 år som lajvar 17 åring gladligen frivilligt testa sig ..Alla är ju ärliga och inte skulle en stackars krigsflykting från Pakistan ljuga .

    http://www.svd.se/modell-for-aldersbedomningar-klar/om/svenskt-flyktingmottagande

    Svara
    • Pelle2

       /  09/09/2016

      Helt sjukt att det skall vara frivilligt med ålderstest. Precis som du skriver lär ju inte en som ljuger om sin ålder ställa upp på ett ålderstest frivilligt.
      Med andra ord blir ju detta beslut ett gigantiskt slag i luften..

      Svara
      • Frida Gustavlin

         /  09/09/2016

        Jag är 100% för samtycke

        Men det förutsätter att åldern per automatik räknas upp till +21 år, och att personen protokollförs som ålderslögnare om nu samtycket uteblir.

        /Frida

        Svara
  35. MiT

     /  09/09/2016

    Svara
  36. Pelle2

     /  09/09/2016

    Fnordspotting skriver klockrent om rasisterna och islamisterna i SSU !
    http://fnordspotting.blogspot.se/

    Svara
  37. Pelle2

     /  09/09/2016

    Även Motpol skriver bra om rasistvänstern i SSU:
    http://motpol.blogspot.se/2016/09/den-nya-rasismen.html

    Svara
  38. MiT

     /  09/09/2016

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  09/09/2016

      Nu har jag inte tänkt läsa, för jag vet redan slutsatsen, det är för lite genus, det måste bli mer genus på biblioteken, för feminism som politisk överideologi är numera multidisciplinär och ska finnas med exakt överallt, oavsett hur irrelevant den är.

      När jag besöker mitt folkbibliotek så finns inga konservativa tidskrifter, visst finns det klassiska herrfacktidskrifter om bilar och datorer, lustigt nog är chefredaktörerna ofta kvinnor i även dessa, gå och kolla själva om ni inte tror mig, när det kommer till politik och samhällsfrågor så fullständigt kryllar det av all sköns vänsterlikriktade och feministiska vecko- och månadsmagasin, helt oavsett hur låg upplaga de har.

      De böcker som lyfts fram är föga förvånande ofta orienterade kring kvinnofrågan. En tidskrift som nedlagda NEO kan ni självklart glömma.

      Bibliotekarieprogrammet är, och det säger jag eftersom jag vet, den utbildning på våra högskolor och universitet som är mest nerlusad av rasande lesbabianer, deras vänsterfeministiska fokus är i centrum mer än ofta.

      /Frida

      Svara
      • Svenne

         /  09/09/2016

        Som tur är så finns utländska tidningar online – och de brukar inte vara så tokvänstermarinerade som här i ”ankdammen”…

        Svara
  1. Sammanfattning av 2016 del 5 | WTF?

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: