Genusarmén avancerar, fienden flyr i panik!

Sveriges nya elitsoldater skrämmer skiten ur fienden! Drillade i spjutspetsteknik som genus, könsroller och normkritik kan inget stoppa dem.

genusarmen-drar-fram

Man saknar kängor och annan utrustning i försvaret men det har visat sig vara helt oviktiga saker för det nya moderna och topputbildade försvaret i Sverige. Vad ska man med gamla unkna patriarkala persedlar till när man kan få en handbok i genus?

”Gör en stridsplan och redogör för hur du har integrerat genderperspektivet och vilken hänsyn du har tagit till mäns/kvinnors/pojkar/flickors situation i planeringen”, står det i handboken,

– Tänker du inte på jämställdhet och gender, till exempel vid en internationell operation, så kan åtgärder som ter sig bra slå helt fel ur ett jämställdhetsperspektiv, säger Jan Thörnqvist.

Jan Thörnqvist kämpar hårt för att få det att låta som om ”genderperspektivet” är något viktigt och något man verkligen saknat tidigare i alla fall, det måste man ge honom!

Finns ingen som kommer att våga anfalla oss i framtiden, risken för att man skrattar ihjäl sig är alldeles för stor för att det ska vara värt risken…

(Ni inser att landet är bortom räddning va…?)

MVH

MiT

Advertisements
Lämna en kommentar

136 kommentarer

  1. Jan

     /  09/13/2016

    Yrkessexisten Franchell tillbaka med ytterligare en offerdrapa om hur synd det är om maktens kvinnor. Hillary får inte bli president…..bara för att hon är en kvinna. Mona och Åsa får inte vara partiledare……bara för att de är kvinnor. Män är skithögar. Och så vidare, och så vidare….
    http://www.aftonbladet.se/ledare/ledarkronika/evafranchell/article23515516.ab

    Svara
    • Pelle2

       /  09/13/2016

      Hon virkar en offerkofta så stor så att hon skulle kunna värma alla feministkvinnor på Södermalm en kall vinterdag..

      Svara
    • Olof

       /  09/13/2016

      Tyvärr tror jag snarare att dessa exemplen är bra demonstrationer av hur det går när människor ges positioner just bara för att de är kvinnor. Kvotplats för mp’s ledning? Åsa har bröst, det funkar ju. Kvinna att leda (s)? Ja, vi har ju kvar Mona, hon har rätt skrev, det går ju. President i USA? Nu äntligen är det dags för en kvinna! (även bland Hillary’s supportrar tycks ju det vara det mest intressanta attributet).

      Sen kommer verkligheten ikapp och det som var avsett att vara en ‘inspiration’ blir en pinsamt tragisk föreställning. Det finns många väldigt kapabla kvinnor som visar att de utan tvekan kan inta positioner i den absoluta toppen (och gör det med). Men de som får sin position genom informell eller uttrycklig kvotering tycks inte vara av riktigt samma virke. Med de serier av ‘affärer’, allt från Handels, Mona, Åsa, KI, börjar man ju fundera. Inte på kvinnor i sig, men snarare på de systemfel som tycks uppstå i rekryteringsprocesserna när kvoteringen blivit en del av dem.

      Svara
      • Senior

         /  09/14/2016

        ”Si vis pacem, para bellum” – Om du vill fred, rusta dig för krig.

        Svara
    • michael.

       /  09/14/2016

      Hillary,Mona,Åsa fina exempel hon lyfter fram fifflande och korrupta kvinnor,feminister har länge hävdat att endast män sysslar med sådant och det blir mycket bättre när kvinnor har makten eftersom dom inte fifflar och är korrupta.

      Svara
    • Senior

       /  09/14/2016

      Det hon nogsamt passar sig för att nämna är att kritiken de bägge får är på grund av allt sitt mygel, inte för att de är kvinnor…

      Jag skulle snarare säga att sossen Sahlin kommit väldigt lindrigt undan med allt sitt mygel.

      Svara
    • icke-svensk

       /  09/14/2016

      Det står ett ord i hennes kronika som kanske sammanfattar den bäst: grotesk.

      Svara
  2. Trolletplit

     /  09/13/2016

    När dumhetens idiologi har fått växa fritt så når dess onda rötter till slut botten och angriper det vi inte trodde den kunde krossa.

    Det är över. Det är slut.

    Rysk pansar har grupperat sig vid kulle 125. Vi tänker krossa honom.
    Stopp. Hen, heter det. Hen.
    Krossa hen med en stöt.
    Stopp. Stöt är sexistisk. Och manligt. Vi samtala med hen. Normkritik.

    Svara
    • Ryssen är varken han eller hon. Rodina är helt klart hon.

      Svara
      • Skulle förstås vara: Ryssen är varken han eller hen. Rodina är helt klart hon.

        Svara
        • Svenne

           /  09/14/2016

          Röda armén är helt klart en ”han” – färgen till trots:)

          Svara
  3. Lasse

     /  09/13/2016

    Jan Thörnqvist har fattat hur man kommer upp sig i den militära hierarkin. Avancemang beror inte bara på militär duglighet utan minst lika mycket på hur mycket cred man får från journalister, politiker och andra makthavare som sjunger i den kör som HBTQ i dag dirigerar.
    Thörnqvist förutspås en lysande framtid.

    Svara
    • Grodan Boll

       /  09/14/2016

      Ingen rök utan verkanseld. Jag vill veta vad han har i persedelpåse-69 och hur han behandlar damerna han bokat dejt med.

      Svara
  4. Rikard

     /  09/13/2016

    Hej.

    Vad det går ut på i praktiken är att man vill undvika situationer som drabbar civila i något av de muslimska krigszoner svenska soldater skall riskera livet i (och nej, jag pratar inte om NoGo-zonerna på hemmaplan).

    Låt säga att en patrull bestående av tio manliga soldater gör hus-till-hus i en by i Mali eller Afghanistan, eller var nu nästa plats blir. I ett hus är en ensam kvinna hemma. gissa vad hon riskerar när grannarna ser att hon släpper in inte bara främmande män (utan att far, bror, kusin eller annan nära manlig släkting övervakar), utan vita män; dessutom soldater med kors på uniformen.

    En äkta politikerprodukt, från folk som inbillar sig att om man bara lindar i främmande soldater i att dessa skall kröka sig dubbla för att inte bryta mot lokala tabun så kommer lokalbefolkningen att gilla de främmande soldaterna. Ungefär som att sminka en gris.

    Kamratliga hälsningar,
    Rikard, lärare

    Svara
  5. MiT

     /  09/13/2016

    //https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10153993906783251&set=a.454058298250.239724.644748250&type=3//

    Svara
    • JW

       /  09/13/2016

      Serenity Now Serenity Now Serenity Now

      Svara
    • G

       /  09/14/2016

      Hahaha!!! 😀 Guldstjärna till Ganman ❤

      (Heeeeelt sjukt… VEM tänker ens UT sånt…!?!?!?)

      Försök inte. Någon som sett asiatisk fetischporr såklart lol 😛

      Svara
      • Grodan Boll

         /  09/14/2016

        Tyskarna är inte helt pjåkiga på sådant heller. Har jag hört…

        Svara
  6. Pelle2

     /  09/13/2016

    Dumheten når nya höjder varje dag…
    Antar att försvaret skall investera i högtalare till pansarvagnarna där man kan låta Gudrun Schyman predika feminismens lov så att anfallarna förstår det felaktiga dom gör när dom anfaller Sverige…

    Svara
  7. G

     /  09/13/2016

    ””Bilist grep stenkastande pojke

    En bilist i Borås råkade illa ut när två pojkar kastade sten från en bro som krossade vindrutan på hans bil. Men inte heller för en av pojkarna gick det helt som planerat när bilisten ilsknade till.

    – Han tvärnitade bilen, sprang ifatt pojkarna och lyckas få tag i en av dem. Han höll kvar honom tills vi kom fram och tog över, säger Hans Lippens, polisens presstalesperson.

    Polisen identifierade pojken, som var under 16 år och överlämnades till sina föräldrar.””
    http://www.svd.se/bilist-grep-stenkastade-pojke/av/tt

    Svara
    • Professor i anusvetenskap

       /  09/13/2016

      Var det Andersson, Pettersson eller Lundström som var ute i farten igen.

      Svara
      • G

         /  09/13/2016

        Japp. Det är som bekant alltid Andersson, Pettersson eller Lundström, risken att det skulle kunna vara någon annan är obefintlig. Deras svenska föräldrar har verkligen misslyckats totalt med uppfostringen av sina söner.

        Svara
  8. Professor i anusvetenskap

     /  09/13/2016

    Kan man inte bara skicka alla dessa förbannade genusförespråkare på psyket där de hör hemma. Dom ska inte gå lösa ute i samhället för då blir det såhär.
    Svensk feminismen är baserat på i-landsproblem och inget annat.

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  09/13/2016

      Stormäktigaste allernådigaste specialst, ditt förtroliga extranamn lovar guld och bruna skogar, att vara uppburen lärare i skithålet kommer att gå till annalerna.

      /Frida

      😉

      Svara
    • Det är redan kö till psyket, du måste hitta något annat. Hyra en tom bit av Sibirien?

      Svara
  9. MiT

     /  09/13/2016

    Svara
  10. G

     /  09/13/2016

    Om svaret = avslag, så resonerar de som att nästa självklara steg i processen är att protestera på gatan i form av demonstrationer, hmmm.

    ””Somaliska flyktingar i Rovaniemi planerar en demonstration i protest mot Migrationsverkets negativa asylbeslut. Demonstrationen ska äga rum på måndagen enligt planerna.

    I Rovaniemi bor omkring 100 somaliska asylsökande. De anlände till Finland i fjol och nu börjar de få svar på sina asylansökningar.

    – Svaren har varit negativa, säger Ibrahim Nuur. Därför ordnar somalierna en protest vid Stadshuset i Rovaniemi klockan 11 på måndagen, säger han.””
    https://svenska.yle.fi/artikel/2016/09/09/somalier-planerar-protest-mot-negativa-asylbesked

    Svara
    • G

       /  09/13/2016

      Nu är de tydligen för stränga i Finland enligt vissa politiker efter omvärdering av säkerhetsläget i vissa länder, som påstås ha gjorts på felaktiga grunder ….
      https://svenska.yle.fi/artikel/2016/09/10/sfp-vem-ar-det-som-styr-asylpolitiken

      Gillar den här kommentaren från kommentarsfältet….

      ””Lina 10.09.2016 – 14:14
      När en person är hotad till livet hjälper det inte att ”hjälpa på plats”. Det är en mänsklig rättighet att söka asyl då och en rättsstat som Finland måste behandla ansökan på ett rättvist sätt. Det sker bevisligen inte nu.

      Det är också nedslående att se hur många människor som gått på myten om att invandring kostar. Invandring är en investering i människor som har mycket att komma med och som skulle bidra till att bygga upp vår ekonomi genom kreativitet och innovationer om de fick en chans.

      Och varför höjs inte rösterna i samma grad om vad skattesmitarna kostar? Det är inte människan som flyr för sitt liv som är boven här.””
      ——————
      ”När en person är hotad till livet hjälper det inte att ”hjälpa på plats”.”

      Hmmm. Jag tror inte majoriteten av alla som faktiskt väljer att stanna och/eller inte har något annat val än att stanna kvar håller med, eller ska vi sluta hjälpa i närområdet och grannländerna för de som inte vill/kan fly långt utan vara kvar så de snabbt kan återvända till sitt land när det blir möjligt. Om du bara visste hur många som kunde få det bättre och skulle bli oerhört glada om deras tillvaro i närområdet kunde bli lite lättare att leva i av en summa pengar du knappt kan förstå dig på….

      ””Sammanlagt innebär flyktingkrisen ökade statliga utgifter med omkring 130 miljarder kronor de närmaste fyra åren. Det är belopp som motsvarar vad en regering normalt lägger på olika satsningar under en hel mandatperiod.

      Enbart kostnaden för ensamkommande unga asylsökande, varav majoriteten är från Afghanistan, väntas 2019 uppgå till 23 miljarder kronor. Det är mer än vad den afghanska statsapparaten lägger på löner till sina drygt 800 000 anställda. Det är inte rimligt.””

      Jag säger såhär…..
      ”Det är också nedslående att se hur många människor som gått på myten om att alla människor som behöver fly från något av någon anledning, kommer vilja fly så långt bort från sitt eget land som det bara går.”

      Svara
      • Hur vet de att dessa är ”hotade på plats”? Vad har de för bevis för detta?

        Detta är ju lite problematiskt med asyl rent allmänt – om jag hävdar att jag är homosexuell och från ett land med dödslagar för HBT-personer, hur ska man kunna bevisa det? Och sedan, varför reste jag så långt till Sverige för att komma undan dessa lagar?

        Svara
  11. MiT

     /  09/14/2016

    Svara
  12. G

     /  09/14/2016

    Svara
    • Parodin i att ”invandrare är precis som alla”, men samtidigt så kan inte invandrare ha andra åsikter än de godkända.

      Vem är rasisten här?

      Svara
  13. Svenne

     /  09/14/2016

    OT: DailyMail:

    ”*Investigation reveals registered asylum seekers have headed back to war-torn countries including Syria, Afghanistan and Iraq
    *Refugees can leave the country for 21 days a year, but are not obliged to say where they are going
    *German MP Armin Schuster said the situation ‘leaves one speechless’
    *Migration office says leisure trips show asylum seekers no longer fear for their safety, meaning they could be stripped of their status”

    Svara
    • Jans

       /  09/14/2016

      Denna fråga kan Toklandet med fördel uppmärksamma mer nu när ensamkommandebluffen dragits ut i dagsljuset och spruckit som det troll den var. Det är inte lite provocerande att veta att folk åker tillbaka på semester till landet de påstår att de inte kan bo i. OK, om det sker efter säg tio år när landet förändrats men det är väl mer eller mindre med en gång för somliga.

      Pappan till treåringen som drunknade åkte ju hem till sin hemstad i Syrien för att begrava pojken t.ex.

      Svara
  14. MiT

     /  09/14/2016

    Svara
    • Ja! Hur än jag tränar blir jag inte lika muskulös som de 20 – 30 år gamla killarna. Det måste bero på genusförtryck, inte på min ålder, storlek och styrka.

      Svara
      • Rikard

         /  09/14/2016

        Hej.

        Helt enig! Oavsett träningsform, kost eller intensitet i pass och repp (säger proffsen med pulver i vattenflaskan) så är de tjugofemåriga kvinnorna både smidigare, snabbare och har bättre flås än jag, hur många timmar rodd, skidor och kross-tränare det än blir.

        Det är nästan som om fysisk prestanda inte bryr sig om teoretiska tolkningar.

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, lärare

        Svara
  15. G

     /  09/14/2016

    facebook.com/moderaterna/videos/10153845139041156/

    Svara
  16. Svenne

     /  09/14/2016

    Riksdagens oheliga öppnande

    Svara
  17. Franky Bollywood

     /  09/14/2016

    Fy för den lede. inte ens NATO kommer vilja invadera oss nu!

    Svara
  18. ÖBGenusialisk

     /  09/14/2016

    Vi gör såklart det här för att den lede fi ska inse att den avgjort störste fi finns inom riket och därför välja att inte anfalla oss. Vem vid sina sinnens bruk skulle rimligen, på fullt allvar, få för sig att anfalla ett land, styrt av dårar, och därmed riskera att själv utsättas för smittan utan hittills känt botemedel? Ungefär så låter tongångarna när vi resonerar avskräckande strategier. Manöver. Entlediga.

    Svara
    • Nilsson

       /  09/14/2016

      Klart det finns lösningar, ta bort ALLA bidrag till genusforskare/radikalfeminister som vägrar ändra inriktning.
      Det hade blåst orkan på Söder efter allt kappvänderi.

      Svara
      • ÖBGenusialisk

         /  09/15/2016

        Fast nu låter det som du inte har inrättat dig i ledet eller putsat dina kängor blanka, med hänsyn tagen till genderskoputsen. Nå? Genusforskarna/radikalfeministerna finns ju inte på riktigt. De är bara på låtsas, med inspiration hämtad från Poes lag. En dimridå, för att få landet och dess styrelseskick att framstå som såpass genomkorkade att den lede fi inte anser dem mödan värt att försöka inta. Anfallaren måste ju få någon sorts belöning, eller hur? I Sveriges fall: Norrland, Birgitta Ohlsson, Gudrun Schyman, Patriarkatet och ett antal väldigt stora påsar o-animaliska geléhjärtan, vilka även fungerar utmärkt väl som krockkuddar i pansarvagnar, vid fara av krig.

        Svara
  19. Pelle2

     /  09/14/2016

    OT:
    Johan Westerholm på ledarsidorna skriver bra om SSU,s rasism
    http://ledarsidorna.se/2016/09/separatism-eller-halla-ihop/

    Han skriver bl.a följande:
    ”SSU Stockholms ordförande, Maria-Elsa Salvo, till vardags kommunikationsstrateg på folkrörelsefinansierade Arena Opinion, har inte varit tillgänglig för kommentarer och ingen i SSU;s ledning var villig att ta debatten mot Hanif Bali, M, i SVT. SSU kom istället att implicit försvaras av Yasri Khan, ordförande för Svenska Muslimer för Fred och Rättvisa,. Khan, som sedan en tid lämnat Miljöpartiet och partipolitiken. Svenska Muslimer för Fred och Rättvisa grundades för övrigt av bland annat före detta bostadsminister Mehmet Kaplan.”
    Det säger en hel del om SSU…

    Svara
  20. Jan

     /  09/14/2016

    Beskrivning av signalement tycks ha försvunnit helt och hållet vid brottsrapporteringar. Ändå ber man fortfarande allmänheten om hjälp. Jag tenderar att dra slutsatsen att när signalement uteblir är det nyanlända vi talar om.

    Samtidigt menar media att de inte har någon agenda. Att dölja signalement på brottslingar och försvåra möjligheten att gripa förövare: Är inte det en politisk agenda? Nästa steg är väl att inte rapportera brotten alls?

    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23518189.ab

    Svara
    • Svenne

       /  09/14/2016

      ”Nästa steg är väl att inte rapportera brotten alls?”
      #Kod291

      Svara
      • ÖBGenusialisk

         /  09/15/2016

        Allt som officiellt sker politiskt i Sverige, t.ex. tal om påstådda ubåtar, sker för att bidra till att göra landet så oattraktivt som möjligt och framställa det i så dålig dager som möjligt. Så att ingen yttre fi ska få för sig att anfalla ”landet lagom”/”mellanmjölkslandet”, i praktiken ”landet extremt”/” gammaldagsmjölkslandet” (med mycket fett och grädde i). Det handlar ytterst om att sälja ut alliansfriheten, tidigare neutraliteten, genom medlemskap i NATO. Eftersom bara dårar, som sväljer den dårskap som serveras, ser fördelarna med sådant medlemskap. Och då får vi som vi har planerat.

        Svara
  21. Johan A

     /  09/14/2016

    ”General! Den lede fi har siktats vid gränsen. De gör sig reda att anfalla.”
    ”Stopp här nu! Ändelsen ”e” på ”lede” är maskulinum. Det går inte för sig. Förvisso är Mannen (som kön) Fienden men vi vill inte att fienden ska känna att vi exkluderar någon och anmäler oss för diskriminering.”
    ”Ok. Den leda fi då?”
    ”Apapap, stopp och belägg! Det är ju femininum och det skulle signalera kvinnohat. Vi vet ju att kvinnor endast är lika bra som män när det gäller positiva saker men när det gäller negativa saker är de tvingade av det förtryckande patriarkatet, och feministisk forskning har ju visat att krig är enbart en produkt av patriarkatet.”
    ”Men vad ska vi säga då?”
    ”Detta är oklart. Vi får ta upp detta med försvarsdepartementet så får de se till att knåpa ihop en kommitté och tillsätta en utredning. Återkom med frågan om 6 månader!”

    Svara
    • ÖBGenusialisk

       /  09/15/2016

      Ju dåraktigare det framställs utåt sett, desto bättre för landet och oss som jobbar med gender. För du förstår väl att vi jobbar för landets, ditt och andras bästa? För allas vår säkerhet. Via Poes lag. Allt dåraktigt är ju bara på låtsas, det förstår du väl, lille vän? För du tror väl inte att detta som nu sker är på riktigt? Patriarkat och annat. Nej, det rör sig om synkronicerade och högst avancerade ”psy-ops”.

      Svara
  22. Jan

     /  09/14/2016

    Peter Kadhammar om bedragarna Hatt och Lööf och välfärdsskojarna. Hatt privatiserade Bilprovningen för några år sedan. Nu har priserna gått upp 50 procent och inte fan har kvaliteten stigit. Samma med apoteket; fler apotek (som ser likadana ut) att välja på men lägre kvalitet och sämre lagerhållning. För att inte tala om järnvägen: I Norra Norrland går det inga tåg längre.

    Kadhammar tar upp kunskapsraset i skolan, som säkert beror på flera faktorer men privatiseringarna har knappast bidragit med något positivt. Kurvan pekar rakt nedåt. Fast det här hindrar inte att käften går på kvacksalvaren Lööf. Skämmes tamefan!

    Svara
    • Pelle2

       /  09/14/2016

      Så nu är Bilprovningen,järnvägen och apoteken en del av välfärden där du helst vill ha statliga monopol ? Själv har jag fått närmre till mitt Apotek och det har betydligt bättre öppettider än det statliga apoteket hade.
      Förut fick man åka långa vägar för att hitta ett apotek som var öppet på lördagar medan jag nu har gångavstånd till ett sådant.
      De mediciner jag har behövt har alltid funnits men det innebär förstås inte att det är så för alla.
      Kan du peka på något som bevisar att privata skolor inte har bidragit med något positivt eller är det något du bara känner ?
      Järnvägarna är ett område där jag kan hålla med om att det är ett naturligt monopol där värdet av privatiseringen är tveksam.

      Svara
      • Jan

         /  09/14/2016

        Kadhammar sammanfattar det hela ganska väl i rubriken ”valfriheten är viktigare än kunskap och arbetsro”. Han påpekar försynt att kvaliteten på dessa områden går ner istället för upp. Få skulle säga att skolan, järnvägarna, apoteken och bilprovningen fungerar bättre idag än innan privatiseringarna. Utom möjligtvis de särintressen (lobbyister och mutade politiker) som tjänar pengar på försämringarna. Vilket väl knappast var avsikten med dessa ideologiskt drivna avregleringar?

        Nu talar jag om samhället i stort. Det är det som är det viktiga måttet. Att ett fåtal har gynnats på vissa områden förbättrar knappast saken.

        Svara
        • Pelle2

           /  09/14/2016

          Så valfrihet står i motsats till kunskap ? Skulle vara intressant att veta hur han leder det i bevis.
          Arbetsron består alltså i att man inte har någon konkurrens ?

          Skolan har problem generellt skulle jag vilja påstå. Har inte sett någon undersökning som pekar på att privata alternativ generellt är sämre än kommunala. Har du ?

          Apoteken har fått bättre öppettider och finns ofta på flera platser än tidigare.
          Vissa tidigare apoteksvaror kan nu köpas på t.ex Ica.

          Jag upplever inte att Bilprovningen fungerar sämre än tidigare.

          Däremot är det förmodligen tveksamt om det är en bra ide´att konkurrensutsätta järnvägen.

          Mutade politiker ? Har du något bevis för det eller är det bara ett uttryck för att du ogillar privata alternativ i välfärden ?
          Ja, avregleringen var ideologiskt driven precis som det motsatta också är det…

          Jag anser att jag har gynnats av avregleringen på så sätt att jag har fått en valfrihet.
          Förut var jag tvungen att använda mig av det som kommunen/staten tyckte att jag skulle använda mig av på välfärdsområdet.

          Är också intressant att du nu har utökat välfärdsbegreppet till att omfatta bilprovningen och järnvägen. Vad blir nästa område som du vill kommunalisera/förstatliga?

          Svara
          • Jan

             /  09/14/2016

            Du, de mutade politikerna och välfärdskapitalisterna är nöjda. De flesta andra är missnöjda och kurvorna pekar nedåt. Skattebetalarna har bara att slanta upp. Försenade tåg, bristande underhåll, sjunkande skolresultat, skenande priser är knappast någon succé. Förutom för den som kan tjäna pengar på det.

          • Pelle2

             /  09/14/2016

            @Jan
            Att påstå att politikerna är mutade är en grov anklagelse. Tycker att du skall leda i bevis att så är fallet för jag tror inte på saker bara för att du säger att det är så.
            Om de flesta andra är missnöjda så skulle dom välja bort dom privata alternativen men så är inte fallet.
            Skattebetalarna har bara att slanta upp oavsett vem som utför arbetet eftersom behovet finns av tjänsterna.
            Underhållet av järnvägen görs ju av trafikverket och SJ, som är den stora tågaktören, ägs av staten..
            Sjunkande skolresultat är ju helt åt skogen men beror det enbart på att det finns privata alternativ ?
            Skenande priser beror alltså enbart på att det finns privata alternativ ?
            Själv tror jag att det beror på att stat/kommun är värdelösa inköpare.

            Om dom kunde driva saker bättre och billigare på egen hand så borde dom väl göra det..

            Och som sagt var, området som i dina ögon omfattas av vård och omsorg ökar dag för dag…

          • michael.

             /  09/14/2016

            För mig har det blivit betydligt bättre att apoteket har öppet mellan 8-20.00 varje dag i veckan,i min lilla stad har vi numer 4 apotek vilket gör att det knappt är någon väntetid,eftersom folk har fler valmöjligheter.
            Jag kommer ihåg hur det var förut med apoteksmonopolet där kötiden ibland kunde var 45minuter och mer,jag har aldrig förstått varför socialister är så förtjusta i att medborgarna ska tvingas köa till allt,vilket alltid är legio där t,ex socialistiska enpartistater införts.

      • MiT

         /  09/14/2016

        Det där med skolan är jag lite kluven inför, friskola har varit räddningen för många elever. På riktigt alltså. Men samtidigt så tycker jag nog innerst inne att det BORDE vara en statlig angelägenhet. Det är dock ingen tillfällighet att Engelska skolan har 100 000 som står i kö…

        Svara
        • Tack vare Engelska skolan har mina barnbarn nu undervisning av kompetenta lärare och kunskap står i centrum. Barnen är överlyckliga, den kommunala skolan har raserats de senaste åren. Ett par minuter efter Engelska hade öppnat kön till en ny skola var det överfullt. Vi satt vid datorn och den snabbaste skrev in eleverna i kön. Så ser skolvärlden ut idag. Slagsmål om bra skola.
          Håller med att det borde vara Statens angelägenhet. Gärna som i Finland, med möjlighet till olika koncept.

          Svara
          • Lövet

             /  09/14/2016

            …och på gymnasierna noteras att engelska skolans elever med toppbetyg får kämpa för att hålla jämna steg med eleverna från andra skolor.

            Man f å r tydligen de betyg som man betalar för…
            …ja förresten så betalar man ju inte för det mer än de skattebetalare som har sina ungar i kommunal skola…

          • Pelle2

             /  09/14/2016

            @Lövet
            Har du något som bevisar att eleverna från Engelska skolan får för höga betyg ?

        • ÖBGenusialisk

           /  09/15/2016

          Vilket är syftet med skolan, oavsett form? Ska den forma självständiga, fria individer eller effektiva men ofria kuggar i ett kollektivt maskineri? Däri ligger en skarp motsättning. Oavsett form, så är det ett faktum att skolan är påtvingad och en del av ett hierarkiskt system, som barnen aldrig valde, utan föddes in i. Ungefär som kungafamiljen och adeln.

          Svara
    • Senior

       /  09/14/2016

      Privata skolor, liksom privata vårdalternativ har i alla undersökningar som gjorts fått bättre betyg än statliga och kommunala motsvarigheter, -till billigare kostnad.

      Anledningen till att Jan Emanuelsson och andra sossar kan bete sig på detta vis och komma undan med det är Bl.a. Sossarnas avskaffande av tjänstemannaansvaret.
      Och konstigt nog är media väldigt tysta och förlåtande om Vänsterns mygel.

      Svara
      • Jan

         /  09/14/2016

        Och ändå pekar alla kurvor nedåt. Skolresultaten sjunker, tilliten till vården minskar. Att ett fåtal får det bättre försvarar väl knappast att helheten försämras.

        Svara
        • Senior

           /  09/14/2016

          Hade jag fått behålla mina skattepengar för att själv lägga dem på utbildning av mina barn på en oreglerad marknad hade garanterat resultatet varit bra mycket bättre. -och billigare.

          Svara
        • Lövet

           /  09/14/2016

          …och det jag skrev om ovan har bara anekdotiska källor men jag har flera samstämmiga som vittnar om att inflationen i betygen från friskolorna är märkbar. Eleverna visar sämre kunskaper än elever från andra skolor med lägre betyg.

          …höga betyg är en bra attraktionsfaktor…

          Svara
          • Pelle2

             /  09/14/2016

            Du erkänner att det där om för höga betyg på privatskolor enbart refererar till anekdotisk bevisföring. Den dag någon visar på att det är sant baserat på fakta så skall jag gladeligen fördöma det.
            Jag tycker att man skall ha flera centrala prov där rättning och betygssättning görs av neutrala lärare .På så sätt kan man förmodligen motverka betygsinflationen i den mån den finns. Ingen är betjänt av att glädjebetyg delas ut…

  23. Jan

     /  09/14/2016

    Jonna Sima om gulaschbaronen Jan Emanuel Johansson. ”Jan Emanuel ger välfärdskapitalisten ett ansikte. Han kör Ferrari och lever lyxliv. I somras sålde han sin lägenhet på Östermalm. Tre våningar, vinkällare, ångbastu, terrass och två balkonger”.

    Det är inte ofta jag håller med Jonna Sima men här kan jag inte undgå att göra det. Det handlar i grunden om samhällsmoral. Våra skattepengar ska inte gå rakt ner i fickorna på skojare som Jan Emanuel.

    http://www.aftonbladet.se/ledare/ledarkronika/jonnasima/article23518277.ab

    Svara
    • Pelle2

       /  09/14/2016

      Som vanligt säger jag att kontrollen på pengarna som betalas ut är för dålig.
      Johansson fakturerar 60000 kronor per barn i månaden men uppenbarligen är folk beredda att ta emot barnen för 22800 kronor vilket är vad han betalar till utförarna.
      Skillnaden mellan det han fakturerar och det han i sin tur betalar till utförarna är 37200 och det är ju helt orimligt.Med andra ord måste det ju finnas utrymme för rejäla sänkningar i arvodet.
      Om nu du och regeringen är så emot privata företagare inom välfärden så undrar jag varför inte den duktiga regeringen bygger upp en tillräckligt stor verksamhet och förbjuder
      privat företagande ?
      Skulle tro att dom varken har råd att göra det eller vågar göra det eftersom det är ganska många som uppskattar valfrihet inom vård och skola.
      Istället vill man svälta ut företagarna genom att sätta ett vinsttak på 8%. När sedan ingen eller väldigt få företagare vill fortsätta med sin verksamhet under dom förutsättningarna
      kan dom säga att det var inte dom som förbjöd privata alternativ…

      Svara
    • Senior

       /  09/14/2016

      Sossen Jan Emanuel menar du?
      Det mest anmärkningsvärda i alla dessa skandaler är att de som fastnar med händerna i syltburken påfallande ofta visar sig vara Sossar.

      Svara
      • Jan

         /  09/14/2016

        Nja, oftast är de borgerliga. Fast partifärgen spelar ingen större roll. En skojare är en skojare oavsett partibeteckning.

        Svara
        • Senior

           /  09/14/2016

          För varje borgerlig kan jag nämna tre sossar.

          Svara
      • Klimathotet

         /  09/14/2016

        Man förstår att Sverige är långt bortom räddning när man läser kommentarerna från Anders Lindbergs handgångne proselyt. Han som ständigt länkar till Aftonbladet som om de vore oraklet från Delfi, guds språkrör.

        Svara
        • Jan

           /  09/14/2016

          Och vad bidrar du med? Jag noterar att det finns en grupp handgångna nyliberaler och moderater här som, till skillnad mot majoriteten av svenska folket och resten av världen, är för avregleringar och välfärdskapitalism även om det dränerar skattebetalarna på miljarder och inte bidrar till någon positiv utveckling för landet som helhet. Gott så. Egenintresset ljuger aldrig.

          Svara
          • Senior

             /  09/14/2016

            Finge jag behålla mina egna (skatte)pengar och lägga dem på de verksamheter som sköter sig skulle över huvud taget inte ”skattebetalarna” dräneras på miljoner, eftersom det är just jag och alla andra som är de skattebetalare som idag dräneras…..

            Men det är ju precis så totalitära stater uppstår; allt som bekostas med skattemedel blir bara dyrare och dyrare, och när medborgarna tex. envisas med att bli sjuka och belasta det allmänna kommer till slut som ett brev på posten diverse tvångsåtgärder som inkräktar på privatlivet för att hålla dem friska, allt ifrån rökförbud till obligatorisk morgongymnastik.

          • Senior

             /  09/14/2016

            ….och vi ser liknande mekanismer i skolan.

          • Pelle2

             /  09/14/2016

            Jag har inget som helst egenintresse i välfärdsföretagandet om du menar ekonomiskt sådant.Jag jobbar heller inte inom de sektorerna och känner ingen som gör det.Åtminstone ingen som är företagare.
            Om nu majoriteten av svenskarna vore emot privat verksamhet inom vård och skola så skulle dessa verksamheter inte finnas. Då skulle ju alla välja det statliga eller kommunala alternativet och det skulle inte finnas någon grund
            för ett företagande i dessa sektorer.
            Man kan ju också undra varför regeringen och dess stödpartier inte väljer att förbjuda privat verksamhet inom vård och skola om de nu tycker att det är så fel och att majoriteten av befolkningen gör detsamma ?
            Då skulle det ju inte finnas något politisk pris att betala för att införa ett förbud.
            Jag skulle tro att det enda som stoppar dom från att införa ett förbud är att de vet att dessa verksamheter är populära och att de skulle förlora många röster på ett förbud.

            Skulle vilja säga att de statliga och kommunala verksamheterna många gånger dränerar skattebetalarna pg.a av deras byråkrati och ineffektivitet.
            Det brukar ju dock ingen socialist ha något problem med…

        • ÖBGenusialisk

           /  09/15/2016

          Vilket klimathot? Om du tycker om orakel, har du läst om hur profeten Joseph Smith dy översatte de beryktade guldplåtarna från ”reformerad egyptiska” till engelska? Han använde sig av ”magiska glasögon”, känns det igen?, och ”seer stones”, som han lade i en hatt. Och har du läst om att hans huvudsakliga bok är ett plagiat? Och ca 15 000 000 personer, däribland elva ursprungliga vittnen, tror ännu att detta fungerade och att boken är autentisk.

          Svara
  24. Jan

     /  09/14/2016

    Åsa Linderborg i en välskriven text om Mein Kampf vars upphovsrätt nu går ut. Hitler var en ganska insiktsfull samhällskritiker. Framförallt kritiserade han klassamhället och mellankrigstidens utsugning av arbetarklassen. Läs gärna hennes text.

    http://www.aftonbladet.se/kultur/article23515216.ab

    Svara
    • Senior

       /  09/14/2016

      Läste den just, den består av snömos från början till slut.
      Det är så mycket felaktigheter så jag vet inte ens var man skall börja….

      Svara
      • Jan

         /  09/14/2016

        Har du läst Mein Kampf?

        Svara
        • Senior

           /  09/14/2016

          Jag har läst texten av Åsa som du länkar till, det är den min kommentar gäller.

          Svara
  25. Jag trodde igen att det var första april. Efter en resa med tidsskillnad är man ju lite vilsen. Nej, det var det inte.
    Håller med MiT. Bortom räddning.
    Undrar vilken form revolutionen tar? Flygbiljett ut?

    Svara
  26. Åsa Linderborgs ”Mein Kampf” är absolut totalitär Kommunism!

    Hon bär arvet från mor och mormor…

    Svara
  27. The Perfect Man

     /  09/14/2016

    Med lite tur så kommer den lede fi att skratta ihjäl sig. Jag tänker osökt på Monte Pythons sketch med världens dödligaste skämt.

    Svara
  28. MiT

     /  09/14/2016

    Svara
    • Senior

       /  09/14/2016

      Det intressanta är att på min (stora multinationella) arbetsplats finns fler officiella mentorprogram för kvinnor, kvinnliga nätverk etc.

      Var hittar jag de för oss män?

      Min enda chans till framgång är att kavla upp ärmarna och själv skapa kontakter, att själv hitta förebilder att lära mig av.

      Det verkar som om patriarkatet i sin makthungriga iver glömt bort att premiera oss män……

      Svara
    • Jans

       /  09/14/2016

      Fast när det gäller arvinge på höga poster så är väl lika ofta kvinnor? Rimligtvis.

      Svara
  29. MiT

     /  09/14/2016

    Svara
  30. MiT

     /  09/14/2016

    Svara
    • Trolletplit

       /  09/14/2016

      Fy fan fy fan. Jag har de senaste åren genererat 15 milj till kommunen och staten genom företagets skatteinbet, och så ger de djavla asen bort allt till medborgare i andra länder, förutom till de som kommit hit för att ta mina skattepengar.
      Fy fan.
      Nu har jag äntligen vaknat och börjar skatteplanera bättre och bättre.

      Men jag är så förbannad på Sverige och dess tjänstemän och politiker. Fy fan. Hata hata.

      Svara
    • Jans

       /  09/14/2016

      Hands up om ni tror det är toppen på ett isberg!

      Svara
    • Tjänstemännen som låtit detta fortgå kommer nu ställas till svars och avskedas, eller?

      Svara
    • NoBody

       /  09/16/2016

      Intressant.. 1.7 miljoner delat på 7 år är lite mer än 20.000 per månad netto. För mig helt skakande uppgifter, speciellt när myndighet inte verkar ha någon som helst koll på vart pengarna går. Tragiskt, speciellt för alla dom som faktiskt är behov av skydd och är flyktingar eller andra mindre bemedlade.

      /NoBody

      Svara
  31. Svenne

     /  09/14/2016

    GP: Cwejman: Är ett felaktigt uttalat namn tecken på rasism?

    ”Politismskribenten Kawa Zolfagary har beskrivit hur hans ursäktande av de som uttalade hans namn fel var det tydligaste exemplet han hade på ”internaliserad rasism”, det vill säga rasism som han omedvetet hade vänt mot sig själv (Politism 14/11 2013).

    Bakom begrepp som mikroaggressioner finns en strävan att koppla alla mänsklig interaktion till en fråga om hudfärg, ras och etnicitet. Det blir en självuppfyllande profetia. Ju mer man tolkar allt med rasglasögon, ju mer tror man att allt handlar om att vi enbart kan se varandra som hudfärger och härkomster.

    I stället för att tolka felaktigt uttal som okunskap eller ovana skyller man på subtil rasism och omärkbara gliringar med syfte att markera olikhet. Varför läsa människors ageranden välvilligt när man kan göra sämsta möjliga tolkning är den bakomliggande logiken. Det är ett destruktivt vägval.”

    Svara
    • michael.

       /  09/14/2016

      Varför inte ge Kawa en bunt med t,ex polska namn och sedan låta personerna vilka namnen tillhör berätta vilken rasist Kawa är.

      Svara
      • Olof

         /  09/14/2016

        Ja, eftersom det inte fanns någon rasistisk intention bakom de felaktiga uttalandena, och eftersom, som Cwejman noterar, ingen kränkning heller upplevs av normala människor när folk inte klarar av ens namn, så är det ju någonstans mellan Kawas öron till Kawas kognitiva förmåga som rasismen uppstår. Alltså är det i Kawa som man måste söka rasisten för att finna den.

        Svara
    • Rikard

       /  09/14/2016

      Hej.

      Som jag sagt till mången elev, kollega och andra:

      ”När du kan tala svenska med felfritt uttal skall jag lyssna. Om jag flyttar till [motpartens språkområde] kan du få korrigera mitt uttal, för vilket jag kommer att vara tacksam.”

      Hittills har ingen missat logiken i det hela, men så är de inte [mikroaggression] som denne Zolfagary; undrar om han vet hur man uttalar ‘kex’?

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, lärare

      Svara
    • Jans

       /  09/14/2016

      Hahaha… det där är ju att skjuta sig själv i foten.
      Hur många invandrare uttalar inte svenskars namn fel?
      Mikroaggression?
      Dessutom lär ju inte Kawa vara bättre än en svensk på att uttala t.ex. en afrikans namn.
      Mikroaggression?

      Svara
    • Pelle2

       /  09/14/2016

      Och vem är Kawa att klaga på andras beteende när han själv är en av de största mobbarna jag har träffat på ?

      Svara
  32. MiT

     /  09/14/2016

    Svara
    • Pether

       /  09/14/2016

      Varför behöver barn körkort när de inte ens får köra bil?

      Svara
    • G

       /  09/14/2016

      Körkort också ? Nej nu har det verkligen gått för långt!

      Svara
    • Jans

       /  09/14/2016

      Helt djävla otroligt.
      ”Svensken sist” som Avpixlat brukar skriva.

      Svara
  33. Pelle2

     /  09/14/2016

    OT:
    Jonna Sima på Aftonbladet menar att Birgitta Ohlsson slår i glastaket när hon nu sparkas från Liberalernas riksdagsgrupp för att hon inte delar partiets åsikter om Religiösa friskolor och ståndpunkten att låta SD vara med i samtalen mellan partierna.
    Det kan väl inte vara så att hon sparkas från riksdagsgruppen för att hon inte delar partiets politik och inte för att hon är en feministisk kvinna ??
    Hon avslutar med följande:
    ”Budskapet är tydligt: en feministisk liberal har inte någon plats i partitoppen”

    En feministisk liberal hade nog haft en plats i partitoppen om hon delade partiets officiella politik. Tror inte att någon,oavsett kön,hade fått vara kvar i partitoppen för något parti om man så flagrant går emot partiledningens ståndpunkter.
    Hur kan man vara så korkad som Sima att man gör detta till en könsfråga ?
    Hon är till och med så dum att hon gör en jämförelse med när Håkan Juholt sparkades.
    Ja,han sparkades trots att ha var man för att han trampade i klaveret en gång för mycket.
    Det visar att det inte är kön som är avgörande för om man får vara kvar i partiledningen

    http://archive.is/dHAVl

    Svara
    • Rikard

       /  09/14/2016

      Hej.

      Eftersom du frågar om Sima:

      http://www.resume.se/nyheter/artiklar/2014/06/22/jag-var-radd-att-bli-stamplad-som-vanster-och-fa-svart-att-fa-jobb/

      Intervju med Jonna Sima om vem hon är, hennes bakgrund, och hennes akademiska meriter.

      Jag ser henne som en arketypisk representant för den svenska journalistkåren.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, lärare
      Ps Är det det här som är näthat? Ds

      Svara
      • Pelle2

         /  09/14/2016

        Med tanke på att journalistkåren till stor del är vänstermänniskor så är det ju verkligen inget problem att ”bli stämplad som vänster”. Det är väl många gånger ett anställningskrav.
        Om du sedan kryddar det med lite radikalfeminism så är det väl bara att lyfta luren och ringa till SVT,SR,Aftonbladet eller Expressen så är jobbet ditt….

        Svara
      • Frida Gustavlin

         /  09/14/2016

        Den här frågan till Sima säger allt!

        ”Handlar det om att du var en ung kvinna tror du, att du inte blev förstarecensent?”

        Svaret är givetvis: Ja!

        ”Handlar det om att du var en ung kvinna tror du, att du inte blev erbjuden att bli chefsöverläkare i kirurgi på antingen Karolinska Sjukhuset, Akademiska i Uppsala, NUS eller Sahlgrenska, direkt efter det att du tagit examen?”

        Svaret är givetvis: Ja!

        Hennes textkonsumtion säger också allt, konformiteten är total. Mycket inskränkt och talande för vad man kan förvänta sig att hon tycker och skriver. Inte konstigt att dessa mediefeminister framstår som en enda stor klubb för inbördes beundran.

        ”Medievanor: Prenumererar på DN, ETC, Arena och Fokus. Men läser mycket fackpress och kulturtexter via sociala medier. Utländsk media: Democracy Now!, Guardian, Huffington Post och New Statesman.”

        Hon läser inget som kan få hennes världsbild att bli en endaste centimeter bredare, snacka om att sitta och mysa i sitt egna lilla ”intellektuella” safe space.

        Svara
    • Senior

       /  09/14/2016

      Själv anser jag att feminist och liberal krockar redan där. Antingen är man feminist (kollektivist) eller så är man liberal (individualist). Det jag har sett av feminismen hittills är oförenligt med liberala värderingar.

      Svara
  34. G

     /  09/14/2016

    Nu måste vi tråla twitter för att se vad vissa advokater tyckte om Uppdrag granskning 😉

    Svara
  35. G

     /  09/14/2016

    ””Skrev islamofobiska inlägg – portas

    En lärarvikarie i Bromölla kommun har stängts av, för andra gången, efter att ha skrivit nedsättande inlägg om islam i sociala medier, rapporterar SVT Nyheter Skåne. Vikarien ska bland annat ha skrivit att islam är en rasistisk hatideologi som uppmanar till folkmord.

    Det var lärare och elever på skolan som reagerat på vikariens inlägg och anmält saken till rektorn.

    Lärarvikarien har erkänt det som skrivits på sociala medier, men tycker att man ska få kritisera en livsåskådning eller religion.

    I december förra året stängdes samma lärare av efter twitterinlägg om asylsökande och religionstillhörighet, men då i en annan Skånekommun.

    Utbildningschefen i Bromölla säger att de vid rekryteringen inte fick tag i någon på den förra arbetsplatsen och att rutinerna vid anställning nu ska skärpas.””
    http://www.svd.se/skrev-islamofobiska-inlagg–portas/av/tt

    Svara
  36. G

     /  09/14/2016

    ””Klädråd till danstjejer får kritik: ”Fel mot tjejerna”

    Kulturskolan i Uddevalla välkomnar höstens danselever med uppmaningen att undvika klädsel som ”objektifierar kvinnokroppen”, rapporterar P4 Väst.

    – Vi vill inte att någon ska behöva bli bedömd efter sitt utseende och sina kroppsliga attribut, säger Ulrika Wallin, enhetschef på kommunens kulturavdelning, till radiokanalen.

    Allt yngre elever uppges använda vad som beskrivs som utmanande klädsel. Att kulturskolan tar sikte på just tjejerna får dock kritik av Katarina Wennstam, debattör och författare, som belyst mäns våld mot kvinnor.

    Hon menar att vuxenvärlden försöker skydda tjejer mot övergrepp genom att vända sig till dem, men mer sällan prata med killarna.

    – Varför läggs det på tjejerna och deras klädsel att de inte ska bli objektifierade? Det är ju upp till killarna att inte objektifiera, säger Katarina Wennstam.””
    http://www.svd.se/kladrad-till-danstjejer-far-kritik/av/tt

    Svara
    • Pelle2

       /  09/14/2016

      Det är väl baksidan av radikalfeminismen vi ser. Ingen har väl tidigare brytt sig om klädseln som balettdansare har på sig oavsett kön ?
      Ingen kan ju påstå att den manliga balettklädseln inte är objektifierande. Dom dansar ju i tajta trikåer och utan tröja.

      När nu en politiskt korrekt balettskola vill förhindra tjejerna från att bli objektifierade så är ju inte det heller bra nog för offerfeministerna…

      Svara
  37. G

     /  09/14/2016

    ””15-årig flicka föreslår emoji med huvudduk

    Det finns en mängd olika emojier, men ingen som föreställer en kvinna med huvudduk. Det ville 15-åriga Rayouf som bor i Tyskland ändra på. Om hennes emoji blir godkänd av Unicode Consortium, som godkänner och standardiserar nya emojier, kan den komma att bli tillgänglig 2017.””
    http://www.metro.se/nyheter/15-arig-flicka-foreslar-emoji-med-huvudduk/EVHpin!yB98i1NblrNk/

    Svara
    • Pelle2

       /  09/14/2016

      Skal det inte finnas en emoji med burka också så att vi inte utesluter någon grupp ?

      Svara
  38. G

     /  09/14/2016

    ””Oroligt i Vivalla efter skjutningen

    Vid 17-tiden på onsdagen rapporterar NA:s reporter på plats att ett bråk upptått mellan olika grupper samlats på Skaldegatan.

    Det bråket kunde dock snabbt stävjas av polis på plats.

    – Det händer saker varje vecka i Vivalla så det börjar kännas oroligt att bo här, säger en kvinna som bor i området.””
    http://na.se/nyheter/orebro/1.4288405-oroligt-i-vivalla-efter-skjutningen

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  09/14/2016

      O-roligt är rätt ord, långt ifrån roligt att bo där det är o-roligt.

      /Frida

      Svara
  39. G

     /  09/14/2016

    Svara
    • G

       /  09/14/2016

      Jag skulle haft 2 tweet i samma kommentar ju! Inte glömma den här….

      Svara
      • Pelle2

         /  09/14/2016

        Klockrent skrivet av Uvell !1
        Naurligtvis dök vår gamle käre vita riddare Axel Kaspar Edgren upp i kommentarsfältet
        och skrev följande kommentar:
        ”Innehållet i manualen handlar om att värdera kvinnoliv lika mycket som mansliv. Du demoniserar en humanistisk manual för att dreva mot feminister och genusvetare. Skam och fördömelse, Beckis.”
        I materialet står bl.a följande enligt Uvell:
        ”Du är chef över ett kompani som med flyg ska försvara en ort nära som ännu inte är ockuperad. Strukturera och inhämta informationen så att både män och kvinnor synliggörs”
        Är inte det viktigaste att bygga upp försvarsmurar och driva bort fienden?
        Om man gör det så skyddas både män och kvinnor med automatik.
        Nej, istället skall man sitta och göra genusanalyser…
        Idiotin når ständigt nya höjder bland genusdårarna…

        Svara
  40. G

     /  09/14/2016

    ””Ännu en 15-åring terrormisstänkt

    Polisen i Frankrike har gripit en 15-årig pojke som misstänks ha planerat att döda i Islamiska statens namn. Det är den tredje 15-åringen som gripits på dessa grunder inom en vecka.

    Den senast gripne tonåringen tros ha planerat en förestående attack och ha använt krypterade kanaler i sociala medier för att kommunicera med fransk militant islamist som antas befinna sig i Syrien eller Irak.

    – Vi arbetar extremt intensivt för att identifiera dem som vi tror sannolikt skulle utföra en attack, sade inrikesminister Bernard Cazeneuve.

    Han tillade att IS rekryterar allt yngre individer.””
    http://www.svd.se/annu-en-15-aring-terrormisstankt/av/tt

    Svara
  41. Svenne

     /  09/14/2016

    OT: UN Summit: Flyktingar och migranter… (källa i tråden)

    Svara
  42. Svenne

     /  09/14/2016

    DJ: Polischef: 15-25 procent av vår arbetstid läggs på asylsökande och flyktingar

    ”Mellan 15 och 25 procent av polisens arbetstid läggs på asylsökande och flyktingar. Det hävdar chefen för lokalpolisområdet Kristinehamn som har gått igenom både distriktets ingripande- och utredningsverksamhet. Uppgifter i media om att det skulle handla om ”promille”, stämmer inte enligt polisintendent Lars Serenander.

    – Vid ett möte med alla mina medarbetare för en tid sedan diskuterade vi fall där medarbetare exempelvis varit på väg till pågående bostadsinbrott som man beordrats att omprioritera då man fått akut larm från asylboenden, säger polisintendent Lars Serenander, som är chef för lokalpolisområdet, till polisen.se

    – När patrullen väl kommit fram och lyckats reda ut vad som hänt har det visat sig att inget allvarligt inträffat. På grund av språkförbistringar är det ibland helt enkelt svårt att göra rätt bedömningar.

    ”Handlar inte alls om promille”
    Enligt Lars Serenander slukar det stora antalet asylsökande mer resurser från polisen än vad som har framkommit. Polisen skriver på sin webbplats:

    ”I media har senaste tiden frågan om hur mycket tid som polisen egentligen arbetar med frågor runt den ökade flyktingströmmen debatterats livligt. Uppgifter om att det handlar om promille av vår totala resurstid ställs mot polisens egna uppgifter om att det är en ansenlig tid som vi ägnar åt händelser runt asyl- och flyktingproblematiken. Låt oss belysa hur det exempelvis ser ut inom lokalpolisområde Kristinehamn.”

    I lokalpolisområdet, som ingår i Polisregion Bergslagen, finns ett 80-tal boenden för asylsökande.” (art. forts.)

    Svara
  43. Svenne

     /  09/15/2016

    OT: Är Fridolin naiv? Eller är det som Leif GW sa: ”Fridolin är en orm”…

    Svara
  44. Svenne

     /  09/15/2016

    OT: Asylsökande till Sverige 2000-2015:

    Beviljade uppehållstillstånd 1980-2015:

    Svara
  45. Svenne

     /  09/15/2016

    OT: Polisen vill ha hjälp… #Media… #Minecraft

    Svara
  46. Svenne

     /  09/15/2016

    #Poliskris

    Svara
  47. GL

     /  09/15/2016

    Makes sense tyvärr. Hade varit bra om de kunnat isolera problemet så här så vi sedan kanske kunnat komma fram med ett vaccin eller nåt.

    http://www.newyorker.com/humor/borowitz-report/scientists-earth-endangered-by-new-strain-of-fact-resistant-humans?mbid=social_facebook

    Svara
  1. Sammanfattning av 2016 del 5 | WTF?

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: