Propagandafilmtajm!

För några dagar sedan dök  den här filmen upp i kommentarsfältet här på bloggen. jag har inte haft tid att kolla på den förrän nu.

Och jävlar, vilken propaganda! Har inte sett något liknande på länge. Kan nog bara matchas av Nordkoreas statstelevision.

Man kallar propagandan Det Nya landet. Man vill alltså fortsätta mata på med experiment man VET aldrig kommer att funka. Det är biståndsorganisationen Individuell Människohjälp som står bakom filmen. Varför de har gjort den vete tusan.

De pratar om integrering och att det också betyder att VI ska anpassa os efter andras seder, bruk, idéer, religioner och så vidare. Jag tror inte att det är så de flesta tolkar ordet integrering även om det är korrekt. Jag tror de flesta menar att de som kommer hit ska bli en del av Sverige, det vill säga assimilering. Det tror jag de flesta som säger integration egentligen menar. Det menar jag i alla fall och jag har i många år använt ordet integrering på det viset och så har de omkring mig också. Men korrekt så menar jag assimilering.

Och det är assimilering som är den enda vägen och den enda möjligheten. Det är ingen väg framåt att kräva att jag ska anpassa mig efter andras stenåldersidéer. Glöm det! Det kommer inte att ske. De är de som kommit HIT som ska anpassa sig fullt ut till OSS. Inte tvärtom eftersom det är outsägligt korkat att tänka så.

På deras sida kan man läsa att det gamla Sverige inte kommer tillbaka och så är det, det kommer inte tillbaka och det är rätt bra även om en del områden har blivit ordentligt mycket sämre. Men det betyder inte att vi ska acceptera vilken skit som helst som ersättning! Vi ska till exempel inte ha det som i Mellanöstern, vilket vi ser allt fler tecken på att just det sker. Nu har till och med ett miljöpartistiskt kommunalråd i Malmö vågat komma ut ur garderoben. Nu var det dags tydligen, när klockan passerat tolv för länge sedan. Då först vågar de sig fram. Vad det i Malmö handlar om ÄR mångkultur så jag förstår inte varför de är bekymrade, de vill ju ha mångkultur? Mångkultur är inte mat med konstiga namn, dans eller musik utan mångkultur är EXAKT det man ser i Malmö…

Enda sättet att komma ifrån sånt är att kräva assimilering eftersom det inte finns utrymme för att hålla på med sin gamla skit man dragit hit.

MVH

MiT

Annonser
Lämna en kommentar

63 kommentarer

  1. Einar Berg

     /  09/17/2016

    ”Sverige blir aldrig som det har varit”. Nä, det är sant. Det har aldrig varit såhär mycket bilbränder och skottlossningar tidigare.

    Svara
  2. MiT

     /  09/17/2016

    Apropå Mein Kampfs artikel i KIT

    Svara
    • Jans

       /  09/17/2016

      Så klockrent. Utan tvekan finns en liberal falang som egentligen är kommunister.

      Svara
    • Anonymouse

       /  09/17/2016

      Har funderat på fenomenet många gånger…
      Finns något namn för sånt här?
      Minns en kvinna som kallade sig moderat, med hela åsiktspaket direkt kopierat från twittervänstern och radfemrörelsen. Men så var det någon enda liten åsikt som var i linje med moderaterna. Så du väljer kalla dig moderat alltså? Logiken…

      Svara
      • Senior

         /  09/18/2016

        Infiltration kallas det för när det sker i det fördolda.

        När infiltratörerna är på plats och börjar verka skulle nog ett passande ord kunna vara ”värdegrundsglidning”.

        Välkänt modus operandi inom vänstern.

        Du hinner knappt ens starta en frimärksklubb innan det kommer en socialist och vill införa ”värdegrunder” i stadgan.

        Svara
    • Senior

       /  09/18/2016

      Ja, det förklarar ju varför ett de facto socialistiskt parti som SD får epitetet ”högerextremt”.

      Svara
  3. Individuell Människohjälp (IM) är en sk ramorganisation till SIDA.
    Skattemedlen går till sådant.

    Svara
    • Jans

       /  09/17/2016

      I detta fall väl använda pengar faktiskt för denna film kommer inte att leda till vad de tror, tvärtom. Detta är klockren propaganda MOT multikulturalism.

      Svara
  4. Dreadlock

     /  09/17/2016

    ”De pratar om integrering och att det också betyder att VI ska anpassa os efter andras seder, bruk, idéer, religioner och så vidare. ”

    Nej, de pratar inte om det. Det är bara en mening i budskapet i filmen.

    Som invandrare (tysk) så finns det för det första inte en chans för mig att assimileras enligt ett svenskt formulär , där jag eventuellt passerar in som assimilerad svensk, med tysk bakgrund, för att tillhöra det svenska samhället. Om jag väljer att stå utanför en liten vit kritlinje som skiljer mig från svensk och tysk kultur…Så är det mitt val. Levt mitt liv i mer än 40 år i landet, fortfarande hör jag gliringar om ”Tyskar” och den obligatoriska gliringen åt tiden då tyskland regerades av nationalsocialister. Trött blir man.

    FÖR JAG BEHÖVER INTE . Behöver inte mallas in i ännu en form av ” Assimilering” Den är snudd på lika intolerant som högerpolitism brukar vara.

    Tänk på det.

    Svara
    • MiT

       /  09/17/2016

      Fast nu är väl tyskar inte kända för att ställa till med problem när de flyttar till andra länder? Snarare tvärtom väl…? Det handlar ju om kravmaskiner som aldrig kommer att sluta kräva saker, tyskar är inte kända för sånt. Inte de få jag känner i alla fall :-p

      Svara
      • Dreadlock

         /  09/17/2016

        Nu gör du skillnad på tyskar och _andra_ .

        Nej, Vi är inte ” kända” som kravmaskiner , snarare så kryper vi in i de svenska samhällets affärsmässiga omloppsbana och kommer till slut att köpa upp halva landet , avlöna folket med en svältlön, medans vi, den tyska eliten, kommer att äta upp hela Europa med billiga lån och återfå den naturliga teutoniska maktbalansen , som sig bör.

        Är du rädd för en hoper tonåriga muslimska extremister ? Eller hur är det fatt ?

        Svara
        • MiT

           /  09/17/2016

          Hehehe, njä, har mer tanken att de som utgör ett problem har att anpassa sig, de som INTE utgör problem ÄR anpassade fullt tillräckligt. Eller så är de så lika att inga större skillnader finns från början…?

          Svara
        • Dick

           /  09/17/2016

          ”Är du rädd för en hoper tonåriga muslimska extremister ? Eller hur är det fatt ?”

          Vad snackar du om?

          Attacker mot räddningstjänst i Sthlm, Göteborg, Växjö, Kristianstad, Malmö etc etc. Stenkastning mot polis t o m i lilla Gislaved. Bibliotek måste stänga eller anställa vakter pga ”gäng”. Massövergrepp på snart vartenda badhus. Skjutningar på öppen gata i våra förorter. Bilbränder varje vecka under sommaren.

          Räcker inte det?

          Svara
    • MiT

       /  09/17/2016

      Glömde: Det där med integrering sägs på deras websida

      Svara
  5. Peter

     /  09/17/2016

    Lustigt nog kunde man kommentera eländet i början. Det var inte många som var positiva och trots att det inte finns någon översättningsfunktion fanns det ett flertal negativa kommentarer på engelska. Då fanns dessutom cirka 30 Likes och 550 Dislikes.

    Ja, är det inte underligt att kommentarsfunktionen inaktiverades. IM verkar inte gilla olika, åtminstone inte olika åsikter …

    Svara
  6. Jans

     /  09/17/2016

    En alldeles utmärkt film, den talar om precis vad det handlar om för dem som inte fattat det. Människor som haltar sig fram på knappt begriplig svenska uppmanar de infödda svenskarna att integrera sig med det nya och som pricken över i avslutas allt med en tjej i slöja. Budskapet går i vart fall fram till mig och jag vill inte vara med, så mycket vet jag. Tror även en och annan som vacklar blir rätt tveksam när de ser detta. Funkar förmodligen lika effektivt som SD:s nödbromsfilm.

    Svara
  7. Hur många med invandrarbakgrund känner så för svenskar?

    Svara
    • Einar Berg

       /  09/17/2016

      Är det bara jag som mår lite illa och vill kräkas i munnen en stund när jag ser troll som Pi Bertilsson? Hen vet uppenbarligen inte vad hen talar om.

      Svara
  8. MiT

     /  09/17/2016

    ”Abdullah kissade på gravid fru för att hon var barnvakt – får stanna i Sverige”
    http://www.friatider.se/urinerade-pa-fru-som-straff-for-att-hon-passade-systerdotter-far-stanna-i-sverige

    Svara
    • G

       /  09/18/2016

      Abdullah har helt klart missuppfattat det där med Golden Shower.

      Svara
  9. Rikard

     /  09/17/2016

    Hej.

    När individer flyttar till ett annat folks land, åligger det dessa att anpassa sig till det nya landet, såväl som att invånarna skall vara goda värdar och klart och tydligt visa vad som gäller. Det kallas ‘var som folk’ och är universellt, oavsett att den inflyttade aldrig blir en av det nya hemlandets folk. Sverige är tämligen ovanligt tillmötesgående i detta vad gäller ‘var som folk’-delen, men har kapitalt misslyckats med att upprätthålla regler och normer eller att lära ut dessa. Huvudsakligen för att ingen tvingande politisk linje fått råda, samt att man tillåtit och uppmuntrat ghettoisering och enklavbildning.

    När en grupp människor en masse bosätter sig på ett område och ersätter de ursprungliga innevånarnas levnadssätt och autonomi kallas det ockupation och/eller kolonisation.

    Mångkultur innebär att flera folkgrupper lever parallellt inom samma stat, men att statens administrativa system är frikopplat från i etnicitet och tradition framvuxna normer; det är där skärningspunkten mellan socialismen och liberalismen ligger, och är en teoretisk position lika meningslös och omöjlig som Platons ö.

    Ingen lag, ingen stat, och inget system för samexistens över familj och klan är frikopplat från normer sprungna ur folkkulturer. För att skapa ett sådant måste således alla etniska, religiösa och historiska eller ideologiska idégrupper på olika sätt utrotas av den som styr förändringen i riktning mot en stat utan folk, utan blott befolkad av kosmopolitiska superindividualister.

    En sådan stat är ungefär lika realistisk som pacifism, och kan bara existera som ett reservat eller en isolerad ö. Minsta kontakt eller inflyttning (utan rigorös kontroll) av mer aggressiva arter vilka har snabbare reproduktionstakt och som har kvar sin dubbla sammanhållning dömer den staten och dess kosmopolitiska superindividualister till undergång via assimilering.

    Det finns ingen ‘rätt’ sida. Det finns olika sidor, och ibland har de konvergenta mål, ibland inte.

    Kamratliga hälsningar,
    Rikard, lärare
    Ps ”Dubbla sammanhållning” syftar på dels att man inom gruppen identifierar likheter att samlas kring via att göra lika, dels i jämförelse med, och att vara annorlunda (underförstått bättre än) ‘Den Andre’. I det här fallet är svenskarna Den Andre för majoriteten invandrare. Ds

    Svara
  10. Dick

     /  09/17/2016

    Vi får väl göra som filmen uppmanar oss: integrera oss med de nya kulturerna som kommer hit. Vi kan t ex börja med att trakassera alla kvinnor som inte bär slöja. Sen eldar vi upp grannens bil och drar iväg några stenar mot första bästa ambulans. Blir det tillräckligt integrerat för IM?

    Nej, hellre dör jag än börjar bära mig åt som en förortsbo.

    Svara
  11. M

     /  09/17/2016

    Har sett den där förut, Joseph Goebbels hade inte kunnat gjort det bättre! Fy fan, rent utsagt! Man fortsätter att kasta skit på svenskarna och förolämpa dessa med den här skiten! Den som kommer till ett annat land får väl för fan anpassa sig till dom som bor där, hur svårt kan det vara?

    Svara
  12. MiT

     /  09/17/2016

    En som behärskar skrivandets konst 😛
    ”Leksakslandet mitt i verkligheten”
    https://xhaimera.wordpress.com/2016/09/17/leksakslandet-mitt-i-verkligheten/

    Svara
  13. MiT

     /  09/17/2016

    De känner till vilka som är de riktiga posörerna i alla fall…

    Svara
    • Olof

       /  09/18/2016

      Vad hände med ”Det inte finns ingen väg tillbaka”?

      Eller ”Sverige blir aldrig som det varit”?

      Det tror förstås inte jag heller. Tyvärr tror jag att vägen framåt ser ut som antingen låggradiga laglösa krigszoner i förorterna eller som alternativ stöveltramp, ‘papieren bitte’ och ‘arbeitsvermittlungen machts frei’.

      Hade gärna sett en väg tillbaka till där Sverige blev som det varit, där vi som samhälle hade råd att vara givmilda och välkomnande mot andra människor och kulturer. Där vi hade tiden och möjligheten att bygga en fungerande gemenskap istället för att vara tvungna att skydda samhällskroppen när de basala tjänsterna slutar fungera.

      Men nej, jag tror inte det blir så igen inom min livstid. Men jag skall med glädje rota fram gamla artiklar om varför anonymitet på nätet är så farligt när de som idag får hatsvansar efter sig istället får våra framtida myndigheter efter sig…

      Svara
    • G

       /  09/18/2016

      ”Multikultur är mer än folkdans och mat”
      http://ledarsidorna.se/2015/10/multikultur-ar-mer-an-folkdans-och-mat/

      Svara
      • Ivar L

         /  09/19/2016

        Låter som de fick lite panik och gick i försvarsposition.
        Kanske de inte tänkt efter före?

        Svara
  14. MiT

     /  09/17/2016

    Ni vet den där oberoende professorn som ibland syns…?

    Svara
    • Einar Berg

       /  09/18/2016

      Jesper Strömbäck måste väl syfta på de som kom på 50-talet.

      Svara
    • J.G

       /  09/18/2016

      Jag är beredd på att chansa.

      Om Sverige stannar kan vi alltid be Eu om starthjälp.

      Svara
      • @J.G

        ”Om Sverige stannar kan vi alltid be Eu om starthjälp.”

        Batteri?
        Startkablar?
        Hjärtstartare?
        Startmotor?
        Generator?
        Brytarspetsar?
        Tändstift?

        Svara
        • J.G

           /  09/18/2016

          Jag tänkte mig humankraft, men det tror jag att du förstod. Men kul fortsättning på min liknelse 🙂

          Jag undrar hur svårt det skulle vara om ett land ”stannade” vad det nu innebär…

          Svara
    • Johan A

       /  09/18/2016

      Invandring har alltid varit bra för alla länder. Invandring alltså. Inte invasion. Det är jättestor skillnad.

      Svara
    • G

       /  09/18/2016

      Han arbetade som ”expert” för Regeringen Reinfeldt, undrar om han är nöjd med sin insats. Att använda honom som ”expert” är ungefär lika smart som att ha Arnstad som sin ”rådgivare” lol.

      Svara
  15. MiT

     /  09/18/2016

    //https://www.facebook.com/robert.starman/posts/1187371657972539//

    Svara
  16. Skeptisk

     /  09/18/2016

    Sverige brukar annars ta efter USA i det mesta. Där gäller ”Go american or go home”. Som invandrare har man två korgar. En privat med det egna landets traditioner och normer. En offentlig som är min anpassning till mitt nya land. Det gäller att balansera vad jag kan ha kvar av min gamla kultur och vad jag måste anpassa mig till. Ju mer bildad man är om världen och genomtänkt flytten till det nya landet är, desto lättare gör man den fördelning. Lågutbildade med begränsad världsbild bortom sin egen kultur får svårare.
    Vad med ursprungsbefolkningen? Jo man måste acceptera att männisör vissa saker annorlunda. Andra saker ska man inte acceptera. Det är ok att fira andra högtider och äta annan mat. Det är inte ok att kräva separata badtider, låta ”Gud” uppfostra pojkar, lägga familjens heder på flickors axlar. Då får majoritetssamhället säga ifrån på skarpen. Med allt fler lågutbildade flyktinginvandrare måste Sverige ha en plan för att guida i vad man kan behålla och vad man måste anpassa sig till.
    Där har Sverige misslyckats. Istället har man av rädsla att bli kallad rasist av en extrem elit lagt sig platt och inte tagit tag i problemen. Det får vi skörda idag.

    Svara
  17. MiT

     /  09/18/2016

    Svara
    • Ivar L

       /  09/19/2016

      Det som intresserar mig som inte bor jättelångt därifrån är hur det kommer att bli med böneutrop. Fortfarande är de långväga ljud från religiösa byggnader jag hör kyrkklockor och jag gissar att det retar gallfeber på de blivande besökarna till den moskén. De kommer nog arbeta hårt på att få det att låta som Bagdad på fredagarna. Fy fan så deprimerande om det hörs till mitt område.

      Svara
  18. QED

     /  09/18/2016

    Twitterkontot Sweden igår

    Svara
    • G

       /  09/18/2016

      Trekant med kläderna på hmmm bara om man heter Wolodarski 😀

      Svara
  19. Pelle2

     /  09/18/2016

    Magnus Norell skriver ett mycket läsvärt inlägg på ledarsidorna om islamismen och våra problem med att våga kritisera islam.
    http://ledarsidorna.se/2016/09/magnus-norell-individ-kontra-kollektiv-i-den-militanta-islamismens-tidevarv/

    Svara
  20. MiT

     /  09/18/2016

    ”Feminismen vinner – nu behövs reformer”
    https://archive.is/Uc02x

    Svara
    • Pelle2

       /  09/18/2016

      Ser att jag var tvåa på den bollen MIT 🙂

      Svara
    • Borgerlig kultur

       /  09/18/2016

      Pyrrus-seger är väl en användbar term. De som tyckte att vi kunde ta emot alla som välde in över våra gränser vann ju också… ända tills systemet kollapsade. I genusvärlden är förändringarna inte lika brutala, men vi är på väg åt samma kollaps.

      Svara
    • Jerry

       /  09/19/2016

      Sven Melander är säkert ett starkt kort liksom Obama men kunde väl talat om Bonnier och Benny Andersson också. Feminismen är verkligen en gräsrotsrörelse som står på de svagas sida. Ärligt talat börjar det bli allt mer löjeväckande att tro det.

      Svara
  21. Pelle2

     /  09/18/2016

    Katrine Marcal skriver en drapa i dagens Aftonbladet att feminismen håller på att vinna.
    Naturligtvis menar hon också att vi som kritiserar dagens feminism är desperata hatare.
    Att vi bemöter deras eget hat mot män och manlighet och deras uppenbara vilja att kollektivt skuldbelägga oss utifrån vårt kön är inget hon vill ta in och förstå eller erkänna.
    Nej, det är ju mycket bättre att smutskasta hennes åsiktsmotståndare när hon inte har några vettiga argument att komma med.

    Det är ju också ironiskt att hon pratar om vårt hat när hennes älskade feminism har framstående och hatiska kvinnliga företrädare som Zara Larsson,Lady Dahmer,Kakan Hermansson med många flera.

    Hon avslutar det hela med ett långt resonemang kring att föräldraledigheten är en stor anledning till bristande jämställdhet. Naturligtvis vill hon att föräldraledigheten i högre grad skall tilldelas respektive förälder så att papporna skall ta ut mera föräldraledighet.

    Personligen skiter jag i vilket eftersom jag inte har några barn men det skall ju bli kul att höra reaktionerna. Många hävdar ju att kvinnorna vill ta ut majoriteten av föräldraledigheten
    men nu skall de tvinga lämna ifrån sig ännu mera av den till pappan.

    http://archive.is/Uc02x

    Svara
    • Olof

       /  09/18/2016

      En uppdelad föräldraledighet tror jag skulle vara det näst bästa alternativet. Men fördelarna med det ser jag mest som skattebetalare och ‘man’. För som du säger så tror jag det handlar om att män inte får lov att ta ut sin del för kvinnan. I de fallen där mannen inte vill ta ut ledigheten så tror jag mest det blir en besparing för skattebetalarna som redan betalar för mycket föräldrasemester.

      Om föräldraledigheten faktiskt handlade om barnens väl snarare än extra ledighet för föräldrar så skulle den utformas på samma sätt som vård av närstående. Det vill säga att den skulle täcka omsorgen av barnet, oavsett vilken närstående som tar ut den. Unga föräldrar skulle kunna fortsätta skola/utbildning med hjälp från egna föräldrar. Föräldrarnas syskon skulle kunna ställa upp någon vecka och låta barnet forma en tidig relation till den utökade familjen/släkten och öka sin trygghet. Annan släkt, nära vänner, etc, skulle ha möjligheten att hjälpa till vid behov som en naturlig del i den nyföddes liv.

      Mer likt, och uppmuntrande till, den traditionella utökade familjen där barnen inte bara var föräldrarnas problem utan ett gemensamt ansvar för fler. Ett system jag tror var mycket mer hälsosamt, för barn, föräldrar och samhället.

      Och det skulle en gång för alla få tyst på tjafset om att mannen inte vill utan ‘tvingar’ kvinnan vara hemma.

      Det skulle inte heller behöva bli dyrare än den nuvarande försäkringen eftersom bara en person åt gången skulle få ut dagarna, och fusk skulle vara olönsamt då de ändå skulle vara en procentuell del av den lediges lön.

      Svara
  22. Borgerlig kultur

     /  09/18/2016

    Vilket trams. Från alla håll.

    Samhället är ständigt stadd i förändring och vi behöver alla ”integreras in” i detta nya samhälle. Vi påverkas utifrån och inifrån av nya tendenser. Behövs inte invandring för att vi behöver anpassa oss, och den del som eventuellt invandring bidrar till är försumbar.

    Å andra sidan. Jag hävdar bestämt att det är de som kommer till oss som måste anpassa sig. De kommer från en kultur av krig och konflikter som vi helt enkelt inte vill ha här, där vi som samhälle måste sätta ett stopp: ”ert våld slutar vid gränsen”. Det må vara hedersvåld, våld mot oliktänkande, organiserade och spontan brottslighet. Att det just är konflikter de kommer med är ju själva konsekvensen av asylsystemet. De kommer från krig där de själva tillhört en av parterna. Steven Pinker har (utifrån sin vänsterkant) visat att det just är kulturen som är orsaken till denna våldsamhet. Är de inte villiga att sluta framhärda den kultur som uppenbarligen drivit konflikten i hemlandet har de ingen plats i samhället.

    Svara
  23. Opie

     /  09/18/2016

    Tycker filmen är alldeles utmärkt. Den är så tydlig i sin propaganda att ingen kan missförstå syftet. Att vi svenskar ska rulla över på rygg och ge upp. Den kommer inte övertyga någon som inte redan är övertygad, däremot kommer den öka på motståndet och radikaliseringen hos oss som vill förtsätta kämpa och försvara landet. Det är försent att vända skeppet, det som återstår att att gasa ända in i isberget. Ju fortare desto bättre. I princip finns två vägar framåt, en fredlig som bygger på repatriering, och en mindre fredlig som med inte liten sannolikhet kan innebära etnisk rensning. Ju längre tid det tar desto större risk för det senare.

    Svara
  24. Det var läskigt. Behöver inte se skräckfilm, det här räcker.
    Säger bara, repatriering eller ”maassa maan tavalla”.

    Svara
  25. MiT

     /  09/18/2016

    Svara
  26. MiT

     /  09/18/2016

    Svara
  27. MiT

     /  09/18/2016

    Svara
  28. Bamse

     /  09/18/2016

    Väldigt, väldigt vag film med tillhörande kampanj och sajt. Vad vill dom egentligen?

    Kanske vi kunde börja på en lista med mer specifika frågor för dem att ta ställning till. Exempelvis:

    – Svenska lagar och normer ska fortfarande gälla alla medborgare, eller? Till exempel bilbesiktning är ett krav även för förare som kommer från länder där det inte är en grej? Eller?

    – Är ni fortfarande för grundläggande mänskliga rättigheter eller trumfas dessa numera av identitetspolitik? Kan ni exempelvis klart ta ställning emot vidriga seder och bruk (könsstympning, pedofili med mera) även om de tillhör någon annans ”kultur”?

    – Vem av dessa ska få tolkningsföreträde i det ”nya” Sverige: homosexuella eller djupt troende inom Islam som anser att den förstnämnda gruppen är en styggelse belagd med dödsstraff. Lägg märke till att dessa två grupper representerar synsätt som inte fullt ut kan samexistera med varandra.

    Någon annan kan säkert komma på kortare frågor som ändå går till pudelns kärna.

    Svara
  29. G

     /  09/18/2016

    SVT2 kl 21.15-22.00 Agenda

    Del 4 av 17. Har finansministern fog för sin optimistiska syn på svensk ekonomi? Magdalena Andersson (S) intervjuas inför höstbudgeten.
    Förhållandet till Sverigedemokraterna skapar vånda inom Alliansen. Men vad vill SD? Partiledaren Jimmie Åkesson (SD) i Agenda. Angela Merkel eller Marine Le Pen – vilken väg väljer Europa? Carl Bildt om ödesvalen i EU:s viktigaste länder.
    Programledare: Anders Holmberg.

    Svara
  30. G

     /  09/18/2016

    Ny ordförande vald för Rädda Barn

    Lise Bergh blir ny ordförande för Rädda Barn.

    Valberedningen inom Rädda Barn föreslog först den tidigare riksdagsledamoten Veronica Palm (S) som ordförande och föreslog samtidigt kraftigt höjda styrelsearvoden. Palm skulle få ett heltidsarvode på 561 600 kronor om året, vilket väckte starka reaktioner eftersom den dåvarande ordföranden Inger Ashing inte tog ut något arvode alls. Valberedningen backade från förslaget.

    Enligt Rädda Barns presstjänst har den nu tillträdande ordföranden rätt till ett arvode på 20 000 kronor i månaden, i enlighet med de tidigare reglerna. Arvodesnivåerna ska dock utredas och ett förslag ska presenteras på nästa riksmöte, om två år.
    http://www.svd.se/ny-ordforande-vald-for-radda-barnen/av/tt

    Svara
  31. G

     /  09/18/2016

    ””Man knivhuggen utanför tunnelbanan

    En man i 25-årsåldern har knivhuggits i magen utanför tunnelbanestationen Abrahamsberg i Bromma i nordvästra Stockholm i natt.

    – Han ska ha kommit upp från tunnelbanan när han fått hugget högt upp i magen, säger Albin Näverberg vid polisen i Stockholm.””
    http://www.svd.se/man-knivhuggen-utanfor-tunnelbanan/av/tt

    ””Man knivhuggen i halsen på Södermalm

    En man i 35-årsåldern har blivit knivskuren i halsen vid Björns trädgård i centrala Stockholm.

    – Han ska ha hoppat in i en taxi och åkt till Södersjukhuset, säger Albin Näverberg vid polisen i Stockholm.

    Fyra till fem mörkklädda personer ska ha observerats vid platsen när mordförsöket skedde men ingen har ännu gripits.””
    http://www.svd.se/man-knivhuggen-i-halsen-e8ao/av/tt

    ””En anhållen för skottdåd i Stockholm

    En man har anhållits, misstänkt för att ha försökt skjuta ihjäl en man i 20-årsåldern.

    Offret sköts i ryggen när han befann sig utomhus i Johanneshov, i närheten av Gullmarsplan, i södra Stockholm.””
    http://www.svd.se/person-skjuten-i-stockholm-hcaz/av/tt

    ””Våldsamt upplopp i Örebro

    Ett våldsamt upplopp rasade i bostadsområdet Oxhagen i Örebro under lördagskvällen. En grupp maskerade män attackerade polisen med brandbomber och stenar.

    Vid 21-tiden fick polisen samtal om att ett 30-tal unga män hade samlats och att det skulle bli bråk. När polisen kom till platsen attackerades de bland annat med brandbomber av typen molotovcocktails och stenar. Ingen polis ska ha skadats.

    – Vi får indikationen ganska snabbt på att det är oss de egentligen vill bråka med, säger Johan Wallenius, vakthavande befäl vid polisen i Örebro till TT.

    – Oxhagen är ett väldigt segregerat område, väldigt socialt utsatt. Det är där vi har den här typen av upplopp, säger Wallenius.

    Polisen rubricerar händelsen bland annat som våldsamt upplopp, förberedelse till skadegörelse och förberedelse till misshandel.””
    http://www.svd.se/valdsamt-upplopp-i-orebro/av/tt

    ””Sten mot polis – mitt under utryckning

    En tvåårig pojke hade fallit från tredje våningen – men när polisen ryckte ut möttes de av ett stenregn.

    Oroligheterna och stenkastningen mot ordningsmakten i Uddevalla har upprepat sig flera gånger.

    Nu går polisen ut med en vädjan på Facebook. Dels för att försöka identifiera gärningsmännen – men också för att uppmärksamma att utvecklingen är skrämmande.””
    http://www.expressen.se/gt/sten-mot-polis–mitt-under-utryckning/

    Ovan = en del av ”Det Nya Landet”

    Svara
  32. G

     /  09/18/2016

    youtube.com/watch?v=bOee16cKgck&feature=youtu.be&t=685

    Lyssna på polisen vid 11:30 min in, med länken ovan börjar klippet vid 11:25 min, alltså strax innan.

    Svara
  1. Samordnad propaganda | WTF?
  2. Istället för att rädda livet på svältande barn i Afrika, valde Sida att satsa pengar på den här reklamfilmen. Det var det värt. Pepp pepp! | Jämställdhetsfeministerns blogg

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: