Aftonbladet goes Flashback

Den här storyn med Putlov är ju mer än märklig på många olika sätt där Aftonbladet verkligen gått all in. Vem vet vad som är sant där egentligen? Jag har dock fortfarande inte sett Aftonbladet lägga fram minsta lilla bevis för att Putilov skickade in den falska debattartikeln, vilket är helt centralt i den här soppan. Jag misstänker att de helt enkelt inte kan bevisa det och att det är därför de beter sig som de värsta typerna som finns på flashback för att dra bort fokus från kärnfrågan.

För kärnfrågan är fortfarande om han skickade in den eller inte. AB är väldigt flitiga med att skriva ”desinformatören” i samband med hans namn istället för att faktiskt bevisa att han verkligen är en. Syftet är glasklart, det ska sätta sig som en ”sanning” för framtiden.

aftonbladet-goes-flashback

Väldigt flitiga är de alltså. Ni vet, ungefär som de värsta typerna på flashback gör med sina spekulationer för att man för alltid i framtiden ska förknippa någon person med det man vill alldeles oavsett om det är sant eller inte. För OM han har skickat in den fejkade debattartikeln så är det korrekt att kalla honom det, om han inte har skickat in den så är det fel. Om man inte kan beslå hans andra texter med grova och medvetna faktafel förstås. Men eftersom man inte ens brytt sig om dem så antar jag att man inte kan det.

De har i sina 5 artiklar om detta nämnt namnet Fridback 63 gånger. I en artikel var det 24 gånger…! Där ligger de värsta på flashback till och med i lä när de vill att deras spekulationer om någon för alltid ska förknippas med just spekulationerna.  Det är ganska klart att syftet är att mata ut namnet så många gånger det bara går. Ibland är det extremt krystat att trycka in namnet men då har de använt skohorn för namnet bara SKA in.

Hela AB:s metod i den här härvan nästan luktar väldigt starkt av försmådd älskare/älskarinna faktiskt. Man beter sig som en stalker som förföljer sitt ex och verkar vara ute efter att sprida skit om exet som en sorts hämnd. Det är så jag uppfattar det hela i alla fall med metoderna de använder. Det är oavsett vem han är, vad han jobbar med eller med vem han jobbar extremt ovärdigt Nordens största tidning att bete sig som det värsta flashbackstrollet. Deras artiklar är i princip en karbonkopia på vilket avstängt fb-trolls inlägg som helst.

aftonbladet-goes-flashback1

Så vem av de tre är den försmådda? Eller är det någon annan på Aftonbladet? Det stinker kärleksdrama om deras artiklar i alla fall.

MVH

MiT

Föregående inlägg
Lämna en kommentar

51 kommentarer

  1. MiT

     /  09/18/2016

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  09/18/2016

      Läste följande transkribering från dagens söndagsintervjun i Sveriges radio.

      http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/792635?programid=4772

      ”Jag kan reagera över att politiker, och det tror jag är ifrån alla partier faktiskt, säger att vi måste värna vår välfärd, och det är klart att vi måste göra och jag inser också att alla dom gamla människor som har jobbat hårt ett helt liv nu ska ställas emot alla dom flyktingar som kommer och som då också tar i anspråk sjukvård och skolor och allt möjligt, men det är nog på det viset att humanismen kräver faktiskt att man får göra avkall på sin välfärd då.”

      Börjar cirka 40:05 in i samtalet.

      Det är modigt, eftersom Anne Rambergs behov av skattefinansierad välfärd kommer vara enorm framöver, för hur kommer det gå för damen? Hennes ynkliga lilla kyffe på knappa 220 kvadrat automatvärderas endast till 20 miljoner, och det är ingen lyxlägenhet vi pratar om, det är ju över 50 meter från strandvägen.

      2012 fick hon därtill en riktigt svidande lönesänkning, riktigt knapert, ner till knappa 1,9 miljoner per år, ynkliga 160 tkr i månaden. Tack och lov så kanske hennes lite bättre stälda patriark till partner, med sina delägarskap i några smått framgångsrika advokatbyråer kan hjälpa till att dryga ut kassan. Tack och lov så förhandlade hon till sig ett lite bättre pensionsavtal i och med den hemska lönesänkningen så att hon trots allt fick 730 tkr mer per år, inte mycket med tanke på att hon tidigare endast fått en allmosa på 550 tkr.

      Den här ”lönesänkningen” med en kompensatorisk pensionsökning, har säkerligen inget med skatteplanering att göra, för så tänker absolut inte humanisten Anne Ramberg.

      http://www.realtid.se/rambergs-nya-lonepaket

      Så jag upprepar, mycket modigt av Anne Ramberg, välfärd är inget man ska kunna ta för givet, speciellt inte om man jobbat hårt ett helt liv.

      /Frida

      Svara
  2. Jag tror inte det är ”en kärleksaffär”, jag tror anti-SD-gänget märker av samma sak som jag märker av i mejl, DM, kommentarer och utanför nätet – demoniseringen av SD faller nu. Jag möter en helt annan ton bara de senaste 3 månaderna. Det är inte bara att det aggressiva i princip försvunnit, det är också en nyfikenhet där man frågar och framför allt man lyssnar faktiskt till svaret man får.
    (Otroligt skönt! Tidigare upplevde folk ”sekt’ig” när jag försökte ge min bild. Det var en frustrerande tid.)

    De känner av att de håller på att förlora ”anti-SD-matchen” och det gör dem desperata.

    Svara
    • MiT

       /  09/18/2016

      Det är mer sättet som de gjort detta med Putilov på, det är som om det är mycket personligt.

      Svara
      • Jag tror inte det, inte alls. Jag tror inte ens det egentligen handlar om Putilov utan om Ekeroth. Man hittade något som man kunde framställa som om det vore ”den perfekta skandalen” – en rysk dubbelagent i Ekeroths absoluta närhet. Vem behöver lägga fram bevis för en sån godisbit?! Den är för god – sann eller ej spelar ingen roll – för att inte utnyttja maximalt för att spela på folks känslor.

        Ganska kort efter kommer nästa ”skandal” Vad innehöll den innehöll den för sakligt egentligen?:

        * Ekeroths har en politisk sekreterare
        * Denne sekreterare har tidigare satt bröd på sitt bord som frilandsjournalist/kameraman
        * I egenskap av frilandsjournalist har han varit kameraman vid en intervju av SvP och hjälpt ”högerextrema” (har någon sett något belägg för den?) Nya Tider.

        Och jag bara liksom: Äh, ja? För h-, skärp er! Det ingår i yrket frilandsjournalist att intervjua folk av olika slag. Faktiskt. Som frilandsjournalist har man vanligtvis dåligt råd att tacka nej till något uppdrag.
        Det är en fullständig icke-nyhet vars enda syfte är att spela på folks känslor.

        På det sätter man rubriken Ekeroths närmaste jobbade med SvP. Notera med inte ”hade uppdrag åt”, inte ”intervjuade” i syfte att prägla läsaren att tolka in samarbete/involverad i resten av texten.

        Den häxjakt media bedriver mot Ekeroth, den är så fullständigt osmaklig. En vän till mig som inte är SD:are, skrev på Skype:

        Det känns som om attackerna på Ekeroth börjar bli lite mer krystade. 🙂

        Varför är det just Kent Ekeroth, igen och igen?

        Ekeroth är inte ett ”ett politikerämne” egentligen. Han hade inte varit politiker om landet inte hade missköts. Han har ett briljant IQ men inte den bästa EQn (milt uttryckt) och han är dålig på att ta skit och vända andra kinden till. Han är fast besluten att göra allt han förmår för att rädda vad som räddas kan – för oss alla – han är som en iller i det arbetet. Och han är sylvass när han pekar med hela handen mot de som är skyldiga till den situation landet befinner sig i (politiker och media). Lyssna på denna han är inte mild i sin kritik: https://www.youtube.com/watch?v=vIZ8SfDuOfI&list=PLKnhJehOsZ82UxGCkrJnndGkcW-ON3rK9

        Det är ett riktigt bra recept om man vill bli häxjagad av media.

        Det är i det perspektivet jag ser Putilov–rapporteringen och det sätt media agerat. Det hade inte gjorts så om det inte var för kopplingen till Ekeroth.

        Om jag har rätt eller ej, det vet jag såklart inte. 🙂

        Svara
    • Rikard

       /  09/18/2016

      Hej.

      Slappna inte av än – det är var bara början på motattacken.

      Researchgruppen m fl kommer via sina finansiärer i media (Aschberg exempelvis) att fortsätta försöka karaktärsmörda dissidenter. Det vågar jag påstå i sken av hur de agerat hittills.

      En jämförelse: under en tid tillät man i Mao:s Kina regim- och regerings-, och till och med revolutionskritiska väggtidningar. Detta medan kulturarbetare (eller vad översättningen blir) noga noterade vem som klistrade upp vilket budskap. När man sedan slog till censuren var mängder med oppositionella väl kända, och kunde tas om hand.

      Metoden kanske skiljer sej, men inte tanken eller principen.

      Dessutom pågår en intern strid mellan muslimer i media, feminister som ser konflikten mellan frihet och islam, samt de journalister och andra mediala människor som nu söker helgardera sig ifall en verklig politisk ändring sker.

      Håll ut, och håll ihop.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, lärare

      Svara
      • Slappna inte av än – det är var bara början på motattacken.

        Jag vet det finns risk för att det kommer bli värre – desperata människor kan vara farliga. Men … Det här är svårt att förklara. Den framtid jag ser ligger framför oss om inte moder Sveas problem åtgärdas … igår … det skrämmer mig på riktigt. Och ”you can’t unring the bell”. Det finns inget, absolut inget, Researchgruppen m.fl kan göra oss** som kommer ens i närheten av ”det”. Och då … Jag förändrades mentalt av det, jag lever just nu, just här – och för det jag anser är det rätta … ty, annars är jag bara en liten lort.

        Det är en märklig känsla … inte en negativ känsla. En sorts frid.

        ** Jag har ju förmånen att denna väg går jag tillsammans med min familj. Alla har inte haft den turen att vara tillsammans med de som är viktigast för en. 🙂

        Svara
  3. MiT

     /  09/18/2016

    Svara
    • Pelle2

       /  09/18/2016

      Det visar väl var han står någonstans. Han ser uppenbarligen inget problem med islamisterna och bör väl därför från och med nu ses som en islamist…

      Svara
    • Ivar L

       /  09/19/2016

      Rashids relativisering av ordet hatpredikant ställer hela hans gärning i förklarat ljus. Nu vet jag med säkerhet vem han är ideologiskt. Som Pelle2 mycket riktigt påpekar är han med säkerhet islamist.

      Svara
  4. MiT

     /  09/18/2016

    Svara
    • Anonymouse

       /  09/18/2016

      (Passa på att spara, enda spår som finns kvar av denna debatt)

      Svara
  5. G

     /  09/18/2016

    😀 ❤

    Svara
  6. Robbe

     /  09/18/2016

    Aftonbladet kom han på spåren med hjälp av olagligheter, därför kan dom ej berätta hur eller ge bevis. Stor humor att pressa dom på den punkten

    Svara
    • MiT

       /  09/18/2016

      Fast det är underligt ändå, just den där debattartikeln är det enda han kategoriskt nekat till, det andra har han ju bekräftat liksom?

      Svara
      • Ivar L

         /  09/19/2016

        Dessutom, vad skulle syftet med den vara? Den innehöll ju inte något särskilt som inte godhetsvänstern själva i princip dagligen kläcker ur sig. Hörde liknande idéer från någon FN-representant nyligen. Att flyktingar bör får rösträtt i sitt nya land även då de är flyktingar.

        Svara
      • Ivar L

         /  09/19/2016

        Möjligen att göra en Alan Sokal och se om det gick.

        Svara
  7. Olof

     /  09/18/2016

    Jag tror att vad det handlar om är att Aftonbladet publicerade artikeln utan närmare koll enbart på grund av att den överrensstämde med deras värdegrund (Poe’s law är ju svår för extremister, det är lätt att ta miste på satir och sina egna åsikter när de är så lika), vilket ställer dem i ett väldigt dåligt ljus. Putilov, hans alter ego, eller hans riktiga identitet är fullständigt irrelevant egentligen, ingen av dem skulle ha en plattform stor nog för att fungera som en desinformationsmaskin på ett effektivt sätt, då de flesta som läser sådant antingen redan innan håller med, eller är rätt luttrade med att kolla upp fler sidor av saker.

    Aftonbladet, med sin brist på kritiska läsare, är ju en alldeles utmärkt desinformationsplattform, speciellt om de inte överhuvudtaget kollar vad de tar in. Vilket naturligtvis är rätt pinsamt för dem. Och naturligtvis gör det det mycket viktigt för dem att försöka få det att se ut som det var Putilov som gjorde något dåligt, inte Aftonbladet.

    Och naturligtvis så kan man ju ställa en del frågor här; eftersom fejk artikeln tycks ha avslöjats främst genom att den signerande inte fanns i Sverige, hur många andra artiklar i Aftonbladet har liknande problematik…?

    Så jag tror helt enkelt det handlar om att han lurade dem att skämma ut sig väldigt mycket. Professionell skam räcker långt för att förklara beteendet.

    Svara
    • Rikard

       /  09/18/2016

      Hej.

      Farlow ignorerar en viktig sak:

      Hjärnan verkar veta vilket kön den har. Då avses inte det sociala, eftersom det är inlärt, utan hur hjärnan identifierar kroppen som varandes sig själv, och därmed hur vi uppfattar att vi är vår kropp och att den kropp vi är är vi.

      Om ett fel inträffar under hjärnans utveckling, troligen i corpus callosum-regionen, kan det utvecklas en diskrepans mellan vad hjärnan anser att kroppen är (XX t ex), och hur den faktiskt utvecklas (XY). [En grov generalisering från min sida – processerna är långt mycket mer komplexa, och när genus dessutom introduceras ihop med individens mentala utveckling/identitetsskapande blir variablerna ännu fler]

      Följden kan då bli att hjärnan säger ‘kvinna’, och signalerar ‘fel’ när personen undersöker sin kropp, rör sig, uträttar behov eller ser sig i spegeln. Din spegelbild är inte du, utan någon annan; en mardröm för de flesta av oss.

      I sådana fall kan korrektiv kirurgi och hormonbehandling skapa nödvändig balans hos individen, men detta utreds och beslutas baserat på varje enskilt fall av såväl psykolog som psykiatriker och inte sällan med kontroll av kromosomkombination, eventuella könskaraktärer/-körtlar från det andra könet, med mera. Processen tar flera år just för att den innebär stora risker, inte minst förhöjd risk för vissa cancerformer.

      Att rabiata radikalfeminister ‘kapat’ och skapat någon sorts transrörelse är att spotta på och utnyttja män och kvinnor som är främmande fångar i sina kroppar – den handfull jag träffat personligen är tvärsäkra på vilket kön de är, och har inget annat än avsky till övers för alla dessa ‘genderfluid’ och identitetskrigare som nu tilltvingat sig rollen som talespersoner för dem. Att kalla korrektiv kirurgi för stympning får mig nästan att önska att han skulle varit född med pungbråck eller extrem gomspalt – det är lika medfött och enligt Farlow skulle kirurgi vara ”…external bodily mutilation…”.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, lärare

      Svara
      • Olof

         /  09/18/2016

        Jag såg en intressant artikel häromsistens när jag tittade runt för att försöka förstå könsdysfori, som kan förklara den allt djupare förvirringen som tycks uppstå kring dessa frågorna. Som du säger, så verkar hjärnan ‘veta’ vilket kön den är, och det är relativt sällan den faktiska ‘trans’ situationen uppstår.

        Men det intressanta är att om man istället undersöker ‘cis’ människor, så verkar även de falla in i två grupper; de som faktiskt känner att de är i ‘rätt’ kropp och skulle tycka det var underligt om den var annorlunda. Och de som inte känner av någon mental könsidentitet alls. De har den kropp de har, tittar de sig i skrevet så är det mest ‘jahapp, man, ja’, eller ‘huh, kvinna, jaja’. Skulle de vakna upp i motsatta könets kropp i morgon, så skulle det mest vara krångligt med kläder som behöver bytas ut.

        Detta tycks handla om en mycket, mycket större grupp (tror det handlade om typ 10-30%), och naturligtvis en som blir väldigt känslig för sociala effekter kring identiteten. Att blanda ihop känslan av könsdysfori med att vara osäker på sin identitet vore snarast en naturlig utveckling, om de inte känner någon egentlig koppling till fysiskt kön. Speciellt i feministiska kretsar där många försöker göra könet till en jätteviktig del av identiteten.

        För den gruppen är naturligtvis inte hormoner och könskirurgi något lämpligt alternativ, de skulle förmodligen inte känna sig mer ‘rätt’ i någon annan kropp heller. Däremot skulle man kunna misstänka att de skulle må bättre utan den utveckling vi ser nu, där feminismen vill göra könet till en central del av hur du behandlas och vilka rättigheter du har.

        Svara
      • Borgerlig kultur

         /  09/18/2016

        Håller med dig till stor del. Vet inte om du såg Vetenskapens Värld i måndags. Den finns säkert fortfarande på Play och handlade just om transsexualitet och att det är ganska vanligt att det som var tvärsäkert i tonåren kanske inte är det ett halvt decennium senare. Könsidentitet kan alltså mycket väl vara reversibel.

        Där diskuterades också varför detta är så vanligt idag, och man pratade om att det skulle kunna ha med miljögifter att göra. Det finns kan alltså flera anledningar än att det blivit lättare att ”komma ut”. Men i absoluta tal är det förstås inte speciellt många, såpass få att det kan mycket väl förklaras med bisarr och svåröverskådlig feministisk modenyck.

        Sedan håller jag givetvis med dig om det katastrofala hur transsexuella helt kapats av feminismen. Det är speciellt allvarligt för de som föds som män (den överlägset vanligaste varianten för övrigt), då dessa ses som födda privilegierade och som aldrig riktigt kan bli kvinnor, med den insikt i förtryck som det innebär i deras värld. Egentligen ett gräsligt övergrepp.

        Svara
      • Det där med att ”könet är en social konstruktion” – blev tydligen en central religiös dogm utan något spår av kritisk prövning. Vem ”gjorde upptäckten”? Jo, en fransk lärare i litteratur och filosofi, som dessutom agerade som sexförbrytare på serie-modell. Hon förförde sin unga kvinnliga elever en efter en, alltså underåriga och i beroendeställning. När hon tröttnat på dem, skickade hon dem vidare till sin sadomasochistiske deltidsälskare Sartre. Flera av flickorna fick psykiska besvär, och det påstås att åtminstone en tog sitt liv. Franska rättvisan böjde sig för kändisskapet, och hon dömdes bara till förbud att undervisa – på livstid. Ja, detta är feminismens och genusvetenskapens stora ikon, Simone de Beauvoir. Hon hade alltså inga som helst meriter för att bedöma människors sexuella utveckling.
        Feminismen och genusvetenskapen har säker smak när de valde förebilder – Valerie Solanas var en psykisk störd narkoman som finansierade sitt missbruk med prostitution. Hon försökte mörda flera män på grund av någon känsla av orättvisa, men lyckligtvis lyckades hon missa en man som hon besköt point blanc. Andy Warhol hade inte samma tur, han fick svåra skador som gav livslång funktionsnedsättning. Denna hyllade krigshandling mot de förhatliga männen begicks mot en man som var homosexuell och troligen aldrig ens rört vid en kvinna utom sin mor. Valerie Solanas visade ingen ånger utan beklagade bara fram till sin död att hon inte siktat bättre.

        Svara
      • Här är den mest ökände köns-kvacksalvaren: https://en.wikipedia.org/wiki/John_Money
        Här är två av hans offer, bröderna Reimer: https://en.wikipedia.org/wiki/David_Reimer

        Svara
      • Skeptisk

         /  09/19/2016

        Vem vi är styrs av tre ben. Gener, biologisk miljö och social miljö. Generna och kromosomerna de sitter på styr vårt kön. Den biologiska miljön under fosterstadiet i kombination med generna styr vår könsidentitet. Det är inget man lär sig, utan man vet inifrån om man känner sig som man eller kvinna. Den sociala miljön ger könsrollerna, tillsammans med vår biologi. För de flesta av oss passar vårt kön och vår könsidentitet ihop, men för en liten del gör det inte det. Man kan korrigera vissa delar och justera med hormoner. En genetisk kvinna kommer då att få ett manligare beteende och en manligare kropp. Och tvärt om. Transsexuella som är i begrepp för hormonbehandling och ev kirurgisk behandling vet vad de känner sig som. Det är inte något non-binary-generfluid-blablabla. Att bortse från två av tre stora faktorer till vem vi är, är både ovetenskapligt och korkat. Dessutom elakt mot de som är transsexuella på riktigt. Om det är socialt konstruerat skulle man ju bara kunna konstruera om med terapi.
        Tvärtom måste transsexuella kämpa mot sin sociala miljö. Nej det var inte hängselbyxor och plastsvärdet. Precis som det inte är rosa princessklänningar eller tiaror som håller flickor i sin könsidentitet.

        Svara
  8. Pelle2

     /  09/18/2016

    Aftonbladets redaktion består ju av mobbare och hatare som Lindberg,Linderborg,Virtanen och Swedin så vem är förvånad att dom beter sig som dom gör just i detta fall ?
    Möjligen har dom tagit det ett steg längre än vanligt denna gången men det är väl mest gradskillnader i helvetet..

    Svara
  9. MiT

     /  09/18/2016

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  09/18/2016

      Anne Ramberg är så nära en samtida Marie Antoniette man kan komma, alternativt en ulv i fårakläder som girigt vaktar på sina medlemmars inkomster. Hon kan prata om sin humanism i förhållande till välfärd den dagen hon börjar förespråka nollarvode till samtliga advokater som företräder asylsökande.

      För vi kan självklart inte begära att advokater ska få ersättning när det nu handlar om den viktiga humanismen, där får man ju självklart se till att göra ett humant litet avkall. Sparar även en slant till den övriga välfärden.

      /Frida

      Svara
      • Olof

         /  09/18/2016

        Ja, hade Sverige t.ex bestämt sig för att enbart ta emot kvotflyktingar så skulle vi både framförallt få faktiska flyktingar, plus att Rambergs parasiter i princip skulle bli arbetslösa eftersom dessa redan har utretts och ansetts behöva asyl.

        Men det är klart, som advokat är det ju mer lukruativt att ha en god tillgång på 25 åriga afghanska 15 åringar utan egentliga asylskäl så man kan överklaga så långt det går, och får de asyl kan man sedan dessutom få betalt för att försvara dem när tafsandet går överstyr. Det blir många pizzor och mycket fanta för de pengarna.

        Svara
        • Ivar L

           /  09/19/2016

          Det skulle vara intressant att veta vad kakan är värd. En hel del gissar jag.

          Svara
    • Motkraft

       /  09/19/2016

      Hon har ju rätt i att om man skrivit på ett åtagande så måste man följa det. Och om man får tro henne så är det utan begränsning.

      Men hennes slutsats är fel. Sverige måste givetvis riva upp ett sådant avtal om det hotar Sveriges välfärd (om nu avtalet är tvingande även om ett land går under). Utan välfärd så kan vi inte heller ge bistånd till projekt som hjälper massorna på flykt i världen.

      Upprepar, enda anledningen att asylrätten fungerade tidigare var för att Europa hade en yttre gräns som gjorde att få kunde ta sig hit. Dvs get en illusionen av att den fungerat.

      Det finns 65 miljoner människor på flykt. Asylrätten hade blivit uppriven för länge sedan om massorna på flykt verkligen hade kunnat ta sig hit och begära asyl.

      Nu kan en del av ”massorna” ta sig hit, dvs vi måste riva upp asylrätten.

      Svara
      • Opie

         /  09/19/2016

        ”Det finns 65 miljoner människor på flykt.”

        Nej, det finns 65 milj människor som migrerar. De allra flesta för att skaffa sig bättre ekonomiska förutsättningar. Sluta upp med att kalla varenda välfärdsparasit för flykting.

        Svara
        • Svenne

           /  09/19/2016

          Ja, det handlar mer om ”flyttingar” istället för flyktingar…

          Svara
  10. G

     /  09/19/2016

    Några kommentarer…..

    ””96 tummar ner, det var de vita kränkta cis-hetero-männen jag svär.””

    ””Den vita kränkta mannen är typ min pappa Hahahaha, Jättebra video förresten!””
    Tre svar till kommentaren ovan, som även de är av unga tjejer…
    ””OMG TRODDE VA DEN ENDA SOM TÄNKTE DET!””
    ””Tänkte likadant hehe””
    ””Min också och typ alla andra ‘vita män’ jag känner””

    Den sista kommentaren är gjord av en 13-årig flicka.
    Hon beskriver sin kanal på youtube så här……

    ””hej ejan tjej på 13 år som älskar Hästar. jag kommer köra lite smink videos vloggar och challenge/tags. Jag går i 6:an och är lite konstig men bäst ändå va?””

    Svara
  11. Svenne

     /  09/19/2016

    Tino Sanandaji kommenterar:

    Svara
  12. Svenne

     /  09/19/2016

    OT: NRK om den svenska poliskrisen:

    Svara
  13. MiT

     /  09/19/2016

    Svara
    • Det ligger i vår tid att vara generös med ”andras pengar”, dvs stat och kommun.

      Det ligger i vår tid att föreslå att ”vi” ska avstå välfärd för att ge till andra, där ”vi” inte inkluderar den som föreslår det.

      Svara
  14. Jan

     /  09/19/2016

    Aftonbladets egen Slösa, Eva Franchell, tar ställning för miljardrullningen inom assistansbranschen. Genom oärlig argumentering kommer hon fram till att det bevisade fusket i branschen är en myt. Över 30 miljarder kronor fördelade på 16 tusen ”kunder” blir alltså närmare 2 miljoner per handikappad och år. I snitt. Det motsvarar alltså 8 arbetarlöner.

    http://www.aftonbladet.se/ledare/ledarkronika/evafranchell/article23547720.ab

    Svara
    • Hypocrita

       /  09/19/2016

      Med statistik kan man ju bevisa det mesta. Här har vi ännu ett exempel……
      Med samma logik kan man ju alltså mena att om det endast är en promille av befolkningen i Sverige som, t ex är tjuvar, våldtäktsförövare, rattfyllerister (eller annan valfri grupp av kriminella), så ska samhället inte bry sig, eftersom det är en så liten del av den totala populationen…….

      Vänd på steken istället! Om ALL assistansersättning betalades ut till dom som verkligen behöver den, då skulle, i det här fallet Selma 4 år och hennes föräldrar, verkligen kunna få den hjälp dom både behöver och har rätt till!

      Vem är det som är den ”onda” i det här fallet? Jo Eva Franchell själv, med det resonemang hon för!

      Svara
  15. MiT

     /  09/19/2016

    Apropå Anne Ramberg

    Kontroversiella uttalanden ska inte åtnjuta yttrandefrihetens beskydd

    Och Värdegrundsdelegationen där hon är med kan man läsa lite om här

    Stor humor! Och lite om Värdegrundsdelegationen…

    Svara
  16. Svenne

     /  09/19/2016

    #Spännande #Berikande #Kulturkrockar

    Svara
  17. Svenne

     /  09/19/2016

    ”Malmötjejer” utsätts för hederskontroll:

    Svara
  18. Ivar L

     /  09/19/2016

    Hela Aftonbladet kanske är försmådd eftersom Putilov väl i viss mån varit hemlig med sina SD-sympatier? Knappast något som uppskattas på AB.

    Rent formellt kan det knappast kallas ”desinformation” att skriva en debattartikel under fingerat namn. Det finns ju ingen information att tala om i en debattartikel.

    Om inget nytt dyker upp i hans förtalsmål så utgår jag från att AB bluffar. Annars hade de vid det här laget presenterat bevis. Jag undrar om inte den mest sannolika förklaringen är att Aftonbladet själva (eller någon enskild där) skrivit denna artikel med uppsåtet att den skulle avslöjas som varande under falskt namn. Därav den sökbara facebookbilden. Detta som en del i en flerstegsraket där de producerade artiklarna om Putilov var slutmålet.

    Svara
  19. Anna2

     /  09/20/2016

    Apropå Putilov… Kommer dessvärre inte ihåg var jag plockade på länken… Ska bli bättre på att notera sånt!
    http://www.morpheusblogg.se/2016/09/05/putilov-skrev-formodligen-inte-aftonbladets-debattartikel/
    Kanske någon med ”lite tid över” kan testa Aftonbladets ”mystiska” insändare gentemot lite alster från våra kära hatmedias journalister/skribenter/kolumnister/debattörer eller vad de nu kallar sig? Tänker väl närmast på de i DN, Expressen, Aftonbladet och dylika.
    Gratisprogrammet Morpheus använt sig av har begränsningar beroende på mängden ord men blir det nåt sammanträffande så är det ju intressant ändå.
    Ska hämta hem det själv också men det blir nog inget mer gjort de närmsta 2 månaderna.

    Svara
  1. Apropå Anne Ramberg: Det är ÄCKLIGT! På riktigt! | WTF?
  2. Fredagsfilmer | WTF?

Lämna ett svar till MiT Avbryt svar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.