Apropå Anne Ramberg: Det är ÄCKLIGT! På riktigt!

Igår var det en intervju med Anne Ramberg i radion där hon sa så här

Jag kan reagera över att politiker, och det tror jag är ifrån alla partier faktiskt, säger att vi måste värna vår välfärd, och det är klart att vi måste göra och jag inser också att alla dom gamla människor som har jobbat hårt ett helt liv nu ska ställas emot alla dom flyktingar som kommer och som då också tar i anspråk sjukvård och skolor och allt möjligt, men det är nog på det viset att humanismen kräver faktiskt att man får göra avkall på sin välfärd då.

Det är så enormt arrogant! Hon sitter där i sitt elfenbenstorn i sin 25-miljonerslägenhet med sin mångmiljonlön

ramberg-och-chanelvaska

med sin lilla handväska för 30 000 kronor (det sägs att det är en Chanel, jag kan inte se skillnad på en sådan och en från Coop dock. Men Ramberg besöker knappast något Coop heller så det är säkert en Chanel…).

Allt detta och så visar det sig att hon totalt saknar empati, kunskap och förståelse för och med dem som betalat allt hon har! Hon pissar alla vanliga svenskar rakt i ansiktet! Kan man bli mer arrogant än så? Är det möjligt? Hon sitter alltså där högt upp och kräver att andra ska göra avkall på den välfärd de bekostat för att hon själv ska kunna känna sig god och fin! Kan man vara äckligare än så som människa? Fy fan vilken avsmak jag känner för henne!

anne-ramberg-tar-en-tartpaus

Så här skrev en i mitt kommentarsfält om Ramberg

Anne Ramberg är så nära en samtida Marie Antoinette man kan komma, alternativt en ulv i fårakläder som girigt vaktar på sina medlemmars inkomster. Hon kan prata om sin humanism i förhållande till välfärd den dagen hon börjar förespråka nollarvode till samtliga advokater som företräder asylsökande.

För vi kan självklart inte begära att advokater ska få ersättning när det nu handlar om den viktiga humanismen, där får man ju självklart se till att göra ett humant litet avkall. Sparar även en slant till den övriga välfärden.

Det vore något för Ramberg att driva, att allt som har med migration att göra och som hamnar i någon rätt ska vara helt gratis för skattebetalarna, ett krav att ALLA advokater och jurister gratis ska åta sig allt sådant oavsett mängd. Det ska inte få kosta skattebetalarna ett enda öre! På så vis kan ju advokater och jurister också få göra avkall på lite välfärd. Om det nu är så man vill ha det alltså. För advokater, jurister och Anne Ramberg är väl humanister?

I april i år så förärade jag Ramberg med ett inlägg då hon uttryckte just sådär arroganta åsikter

anne-ramberg-gora-avkall-pa-valfarden1

Sådana som Ramberg själv, Avokadon och andra asylrättshaveristjurister hänvisar ofta till förordningar och konventioner som tydligen ska säga att Sverige inte har några rättigheter alls som stat men när folk frågar vilka så är det alltid tyst som i medelhavsgraven där folk ligger döda efter att ha lurats att försöka ta sig till Sverige och Tyskland. Borde ju vara enkelt som advokat att hänvisa till de dokument vi, men som andra länder tydligen INTE, har skrivit under som säger att Sverige ska vara hela världens socialbyrå. Men när folk undrar sådant så tystnar de direkt. Då är det slut med svaren på twitter och anklagelser om näthat och svansar ersätter istället.

anneramberg

Ramberg är också av åsikten att kontroversiella åsikter inte ska åtnjuta yttrandefrihetens skydd. Men det är nog lönlöst att fråga henne vilken lag som säger att det är olagligt med kontroversiella uttalanden eftersom hon aldrig hänvisar till något när man frågar…

ramberg-vardegrundsdelegationen

Hon sitter med i den statliga Värdegrundsdelegationen. Jo vi har en sådan delegation… Där är/var också Anders Danielsson, numera före detta generaldirektör för Migrationsverket, med. Och genusfolk också såklart. Bland annat en som driver ett företag som heter Genusverket vars kunder, samtliga för 1,5 år sedan i alla fall, helt bekostas med skattemedel. Bara skattemedel till Genusverket alltså. Inget avkall på välfärden där inte.

rikard-rattradig

Värdegrundsdelegationen var med i Almedalen 2015 och där skulle FAR, organisationen för revisorer, redovisningskonsulter, vara med på ett seminarium som hette ”En kultur som motverkar korruption”. De kanske skulle prata om hur man startar massor av bolag för att slippa skatt? Det var ju aktuellt 2014 (tror jag) när SVT avslöjade att man satt i system med bolag på bolag på bolag på … Rickard Rättrådig Advokat AB hette ett av de bolagen. Kanske något för Ramberg att ta tag i på allvar?

För Ramberg är generalsekreterare för Advokatsamfundet och man får inte verka som advokat i Sverige om man inte är medlem i det.

Ramberg är en av Sveriges absolut mäktigaste människor men hon använder sin makt till att spotta neråt på människor som av någon anledning finns på en lägre pinne på samhällsstegen. Hon står där på en av de högsta pinnarna och pissar rakt ner i ansiktet på de som bekostat hennes klättring.

Vad hon menar med att man ska göra avkall på välfärden är att ANDRA ska göra det men inte hon.

En sak är säker, de man pissar på på vägen upp möter man på vägen ner. Det borde hon komma ihåg tycker jag.

MVH

MiT

Annonser
Följande inlägg
Lämna en kommentar

64 kommentarer

  1. daniels

     /  09/19/2016

    Att ingen journalist vågat kontra med frågan som ovan säger allt. För nog kunde stenrika advokater med 25-miljonerslägenheter lätt kunna göra avkall på 99% av inkomsterna från migrationsärenden istället för att svältande pensionärer och sjuka ska behöva dö?

    Dvs, ”varför sänker inte ni advokater era arvoden så att kostnaderna minskar?”

    och sen självklara följdfrågan:

    ”om inte ni kan avvara pengar, varför tror ni då svältande och sjuka kan det?”

    Svara
  2. Ivar L

     /  09/19/2016

    Hon kan ju börja med att gå ner i inkomst själv till låginkomsttagarnivå. Säg 20000 kr i månaden, sedan får vi se vad hon väljer bort i den lilla välfärd hon då blir berättigad. Förutsatt att hon skänkt bort sin förmögenhet också.

    Det man framförallt undrar är hur man överhuvudtaget tänker när man säger som hon. Fattar hon inte hur dumt det blir om man säger så men inte själv lever som Ghandi, som nog ändå fick mer välfärd än de flesta trots ett flärdfritt leverne.

    Det enkla förklaringen är att hon är Reinfeldtist. Hon är en av dem svenskar som hatar svenskarna och i princip är beredd att göra vad som helst för att offra dem. Kan hon sätt gloria på sitt eget huvud medan hon gör det tycker hon det ger extrapoäng.

    Svara
    • Pelle2

       /  09/19/2016

      Skulle vilja påstå att dom flesta godhetsapostlarna kommer från vänstersidan politiskt.
      Se t.ex Schyffert,Ernman,Sjöstedt och Virtanen med flera.
      Sedan innebär det inte att inte Reinfeldt skall kritiseras för den flyktingpolitik han förde under alliansens andra mandatperiod och det förakt han har visat för oss som kritiserade
      den förda politiken…

      Svara
      • Ivar L

         /  09/19/2016

        Det är den här nya liberalvänstern det handlar om. Svårdefinierad. Reinfeldts spöke finns i kulisserna. Jag orkar inte utveckla detta mer men jag gissar att en och annan fattar ungefär vad jag menar.

        Här är en till i samma gäng:

        Svara
        • G

           /  09/19/2016

          Typ som Voronov då som säger att han är ”liberal”, han debatterade för övrigt mot Alice T i Agenda igår. Alice var underbar som vanligt ❤

          Svara
  3. Pelle2

     /  09/19/2016

    Hon är en typisk godhetsapostel som gärna vill bekosta asylpolitiken med alla andras pengar medan hon själv gör vad hon kan för att behålla så mycket som möjligt av sina egna…
    Förstår att hon vill förbjuda anonymitet i sociala medier så att hon kan brännmärka alla dom som kritiserar henne och hennes åsiktskamrater…
    Det är ju en vanlig åsikt bland åsiktskorridorens väktare att man inte skall få vara anonym i sociala medier eller på internet överhuvudtaget. Sedan är dom de första att brunmåla de som kritiserar dom och kalla dom för hatare och troll oavsett hur nyanserad kritiken är.
    Dom är också väldigt bra på att sprida hat men då skall vi bara acceptera det eftersom de är sådana fina människor enligt dom själva.

    Håller med MIT att sådana människor som Ramberg känner jag enbart förakt för !

    Svara
    • Ivar L

       /  09/19/2016

      När etablerade offentliga personer börjar hojta om att anonymitet bör begränsas så vet man med säkerhet att bloggvärlden och alternativmedia på allvar hotar makten. Jag tror inte man skall underskatta konsekvenserna av detta. Det finns inget som garanterar yttrandefrihet ens i ett land som Sverige på sikt. Kolla bara på hur snabbt alla utom SD kunde komma överens om en slags halvdiktatur i form av DÖ. Liknande saker kan hända igen.

      Svara
  4. MiT

     /  09/19/2016

    Svara
  5. Lars

     /  09/19/2016

    Ja, blir man förvånad med tanke på vad denna folkförräderska har pläderat för de senaste 10 åren?
    Jag drömmer om den dag då folktribunaler upprättas för att skippa den rätt som Anne Ramberg varit med att förvränga till oigenkännlighet.

    Svara
  6. MiT

     /  09/19/2016

    Ja jävlar idet…

    Svara
  7. Jan

     /  09/19/2016

    Att ägna sig åt välgörenhet är i och för sig ingenting ovanligt i överklassen. Det anses fint, särskilt bland överklassdamer. Drottningen torde vara en förebild där. Fast i Anne Rambergs fall rör det sig knappast om välgörenhet. Advokater ställer sällan upp gratis.

    Att hon inte får några frågor om sin personliga ekonomi beror på att det är en hederssak inom borgerligheten att aldrig fråga om inkomster. Och många journalister kan nog anses tillhöra den borgerligheten. Den enda journalist jag på rak arm skulle kunna tänka mig våga ställa även obekväma frågor är Janne Josefsson.

    Svara
    • Ivar L

       /  09/19/2016

      Mycket riktigt alltihop bortsett från en liten detalj.
      Ägnar hon sig ens åt välgörenhet?

      Svara
    • Pelle2

       /  09/19/2016

      Men alla vänsterjournalister som pratar om klasskamp borde väl i så fall ifrågasätta Ramberg ?
      Dom borde väl håna henne för att hon tycker att fattiga pensionärer och andra skall solidarisera sig med invandrarna och avstå från en del av välfärden som dom har jobbat ihop till medan Ramberg lever gott på flyktingarna.
      Fast det är klart att om Rambergs hyckleri ställs mot identitetspolitiken så vinner väl identitetspolitiken över klasskampen…
      Det är inte lätt att hålla reda på alla offerhierarkier i dagens samhälle,

      Svara
      • Jan

         /  09/19/2016

        Med borgerlighet här avser jag borgerskapet i social mening (samhällsklass). Alltså inte vänster eller höger. Det finns gott om borgerlig vänster. Jan Guillou eller Åsa Linderborg är exempel på borgerlig vänster: Bor på fina adresser, har rätt kontakter, har höga inkomster och så vidare. En del av borgerskapet således. Precis som brännvinsadvokaten Anne Ramberg.

        Svara
        • Klimathotet

           /  09/19/2016

          Brukar även kallas för nyadel (de som lever lyxliv på skattepengar) När det sen går åt helvete ordentligt brukar de bli bland de första att schavotteras.

          Svara
        • Pelle2

           /  09/19/2016

          Ok,då är jag med på vad du menade Jan och jag håller med dig.
          Guillou och dom övriga gåsleverproletärerna är ett skämt.
          Dom låtsas vara en del av arbetarklassen fast dom knappast känner någon riktig arbetare och inte har skitat ner sina händer i onödan i hela sitt liv.
          Med det liv dom lever är det ju omöjligt att kritisera Ramberg med något slags trovärdighet..

          Svara
    • Pether

       /  09/19/2016

      Tävling i hur många gånger man kan få in värdegrund i samma mening?

      Svara
      • Frida Gustavlin

         /  09/19/2016

        Värdegrund! Det är så löjligt så att man storknar, vad är det för kollektivt dålig självkänsla som dessa tjänstemän och politiker lanserar? Gör detta någon nytta förutom att det bygger vidare på en destruktiv offerkultur med en god portion inyggd osäkerhet i och med att det odlar en falsk bild av konsensus och frihet från hierarkier.

        Att vuxna människor inte skulle veta vad som är rätt eller fel är urbota löjligt. Redan på dagis får man lära sig att uppföra sig, vad som i grunden är fel, vad som är rätt. Slå inte Roger eller Lisa i huvudet med spaden, alla ska vara med och leka, kalla inte Anna för hora, och säg inte att du ska knulla Lars mamma om du inte får som du vill. Sedan får man lära sig att det viktigaste inte är att vinna utan att kämpa väl.

        Om behovet av dessa dyra värdegrundsinvesteringar verkligen varit så akut trängande att de utan en blinkning fick tränga undan andra viktiga åttaganden inom skola, vård och omsorg så kan det bara betyda en sak, det måste ha varit ett riktigt värdegrundshelvete i Hofors. Ingen spolade i toan, alla kastade smuts på golvet, folk sa inte hej då när skol- och arbetsdagen var över, det spottade i varandras tekoppar och gjordes armpruttar runt alla fikabord.

        Kan vara värt att läsa Wikin om värdegrund. Betyder i praktiken, fostran, med skillnaden att det till 90% består av flum. https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Värdegrund

        Svara
  8. MiT

     /  09/19/2016

    Svara
  9. underhunden

     /  09/19/2016

    Hon håller på att plundra oss. Hon bryr sig inte om några ”flyktingar”. Hon bryr sig bara om alla pengar hon och hennes kollegor kan fortsätta att plundra oss på genom en strid ström skäggbarn som de kan företräda. Vidrigt!

    Svara
    • Klimathotet

       /  09/19/2016

      338.085.694 kronor fram till sista augusti.

      Svara
  10. robban

     /  09/19/2016

    http://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/brutalt-ran-i-botkyrka

    Kvinna som jobbar i butik blir brutalt rånad, och det står en hejarklack utanför och jublar… Ni vet så som det alltid har varit i sverige…

    Svara
    • Ivar L

       /  09/19/2016

      Om jag var den kvinnan (och hade möjligheten ekonomiskt) så skulle jag säga upp mig direkt. Tänk att möta en av de där vidriga ungarna i butiken nästa vecka. Så vidrigt som det kan bli.

      Svara
    • Frida Gustavlin

       /  09/19/2016

      Kan bara betyda en sak, Botkyrka behöver köpa in fler värdegrundsutbildningar! Jag har hört att Filippinen Rodrigo Duterte har ett nytt koncept av värdegrundsutbildning, om den trots allt är lite för extrem så kanske de ska testa Rudy Giuliani nolltoleransvärdegrund en stund.

      /Frida

      Svara
      • Emelie

         /  09/20/2016

        Vad Botkyrka behöver är väl mer en trollkarl. En riktig.. 😉

        Svara
  11. QED

     /  09/19/2016

    Ännu mer aktivistisk chef för Migrationsverket?

    Svara
    • QED

       /  09/19/2016

      Undertecknare av Ribbenvik-Ullenhag pakten

      Svara
    • G

       /  09/19/2016

      Svara
      • Frida Gustavlin

         /  09/19/2016

        Han är och har varit operativ chef. Gissningsvis är han en större kreatör och ansvarsbärare av hur migrationsverket fungerat än vad Danielsson varit. Bådar halvgott.

        Svara
  12. Pelle2

     /  09/19/2016

    OT:
    Araia Ghirmai Sebhatu, grundare av Black Coffee,anklagar SVT för vara historielösa när dom ifrågasatta den separatism som breder sig sig i samhället bland de så kallade ”rasifierade” grupperingarna.
    Han menar att dom behöver ett eget rum för att dom är så förtryckta i vårt hemska samhälle.
    För mig handlar det definitivt om rasism när man utesluter vissa människor enbart pg.a deras hudfärg.
    Om jag startade en grupp enbart för vita skulle han aldrig acceptera det utan kalla det för den rasism det faktiskt handlar om.

    Hyckleriet är monumentalt bland identitetsvänstern !!
    http://archive.is/3OHVT#selection-1037.0-1037.47

    Svara
  13. Pelle2

     /  09/19/2016

    Här kommer en fungerande länk. Den första arkiveringen verkade inte fungera.
    http://archive.is/ojF9d

    Svara
  14. G

     /  09/19/2016

    ””Robert Olsson, programchef och Olle Palmlöf, programledare kommenterar reaktionerna efter torsdagens Opinion Live.

    Efter programmet startade en namninsamling för att få Olle Palmlöf att lämna sina uppdrag på SVT. I nuläget har drygt 1200 personer skrivit på.

    Men formuleringen i sig kommer inte att vara tillräckligt för att Olle Palmlöf ska skiljas från sitt uppdrag som programledare, säger han.””
    http://www.svt.se/opinion/svt-opinion-live-om-programmet-15-september

    Jävla tur det! Nu får fan alla lättkränkta och folk som ofta väljer missuppfatta saker med flit skärpa sig, herregud.

    Svara
  15. Pelle2

     /  09/19/2016

    Mera OT:
    Nina Åkestam på Metro menar att om det blir flera kvinnor i företagens styrelser så kommer på ett mirakulöst sätt jämställdheten inom familjerna bli bättre.
    Dom skulle omvärdera vilket arbete som är viktigast och då skulle männen vara hemma mera med barnen.
    Undrar vad hon menar ? Tror hon att företagen helt plötsligt skulle anse att vara hemma och vårda barnen är mera viktigt än det jobb som du gör åt företaget och att männen därmed skulle stanna hemma med barnen ?
    Skulle det vara en framgångsformel för företagen att premiera personalens frånvaro ?

    Hon säger också följande:
    ”Det skulle kunna leda till att färre kvinnor bränner ut sig när de måste bolla dubbla arbeten. Det skulle kunna leda till färre sjukskrivningar och lägre utgifter för sjukpenning.”
    Det är mycket skulle kunna i hennes resonemang och inga hårda fakta. Dessutom är det väl så att männen ofta jobbar väl så hårt när kvinnorna är hemma med barnen men det räknas som vanligt inte i en radikalfeminists ögon.
    Det är ju heller inte ovanstående som är anledningen till feministernas kvoteringsiver till statusfyllda poster utan det handlar enbart om att främja deras egna karriärer.

    Man kan ju också undra varför dom inte strider för kvotering av män inom kvinnodominerade sektorer…

    http://archive.is/JB7e4

    Svara
    • Nykteroklok

       /  09/19/2016

      Jag förstår inte varför det skulle vara jobbigare att ha två arbeten än ett, om den totala arbetstiden ändå är densamma, vilket den ju är för kvinnor och män. Skulle risken för att bli utbränd vara mindre om man tillbringar åtta timmar på ett verkstadsgolv, jämfört med om man passar förskolebarn i sex timmar, och därefter går hem och dammsuger i två timmar?

      Svara
  16. Mia K

     /  09/19/2016

    Och A Ramberg som är så hett eftertraktad av alla politiska partier….utom sd. Vilket omdöme våra folkvalda har!

    Svara
  17. G

     /  09/19/2016

    Kalla Fakta imorgon 21:00 TV4

    ”Del 3 av 6. I Sverige går flera krigsförbrytare fria enligt internationella människorättsorganisationer. Hundratusentals har flytt undan kriget i Syrien och bland de som sökt en fristad i Sverige gömmer sig också krigsbrottslingar. Kalla fakta har tittat närmare på två fall. Reporter: Per Hermanrud.”

    Micke Ribbenvik från Migränverket sa nyss i en kort teaser för morgondagens KF i TV4Nyheterna att de som flytt ska inte behöva möta de som man flytt ifrån på gatan i Sverige och att Migränverket inte alla gånger har så bra koll, så det finns en risk att personer släpps igenom som inte borde det pga att det är svårt att fastställa individens identitet, ingen nyhet att det är lätt att lura Sverige som alltid utgår ifrån att alla människor är goda människor som aldrig gjort något fel och som inte heller vill någon annan illa.

    facebook.com/kallafakta/videos/vb.287290444237/10154732794084238/?type=3&theater

    Svara
  18. Jan

     /  09/19/2016

    Den här väldiga tilltron till FN! Lilla Sverige tror sig påverka världssamfundet genom FN. Det är som om Margot och Stefan ser sig som goda feér i en sagovärld styrd av papperstigern FN!
    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23554721.ab

    Svara
  19. Icke-svensk

     /  09/19/2016

    Sargon of Akkad sa ngt som jag tror är en fin förklaring för fenomenet rika aktivister med privileger. Ngt som så här: De projicerar sitt eget privilgierat läge på andra människor för att undvika självreflektion.. Och att de egentligen gör världen inte bättre utan att det de gör bara gör att känns bättre.

    Ngt som det.

    Svara
    • Icke-svensk

       /  09/19/2016

      Well, better watch and listen yourselves, my translation sucks 😛

      Svara
  20. Grisbrottaren

     /  09/19/2016

    Marie Antoinettes famösa verklighetsfrånvända (påstådda) uttalande om att de fattiga väl kan äta tårta om de inte har råd med bröd, skulle väl i Rambergskans version bli ungefär:

    – ”Om de gamla inte får höftledsoperationen betald av det allmänna, kan de väl bekosta operationen själva, t.ex. genom att sälja en av sina handväskor.”

    Svara
    • Klimathotet

       /  09/19/2016

      Det sägs vara drottning Marie-Therese, gift med kung Louis XIV som sa det på 1670-talet. Ca 100 år före Marie-Antoinette blev drottning.

      Svara
  21. G

     /  09/19/2016

    Svara
  22. G

     /  09/19/2016

    ””GP har förändrats och blivit populistiska under Alice ledning, vi måste granska vad de skriver och varför de skriver så här populistiskt, det här kan inte fortsätta!!!! Varför skriver de inte som AB och Politism, de är ju suveräna?!?!?”” Vilken tråd.

    Svara
  23. Frida Gustavlin

     /  09/19/2016

    Och här har vi DN, högt upp på deras websida, en viktig nyhet, en tung nyhetsvärdering, frispel i sociala medier, agendajournalistik, kvalitetsjournalistik, skjutjärnsjournalistik.

    http://web.archive.org/kultur-noje/film-tv/upprop-kraver-svts-olle-palmlofs-avgang-efter-ku-klux-klan-fraga/

    ”Ordväxlingen har mötts av tung kritik i sociala medier och uppropet för att SVT ska be om ursäkt och sparka sin programledare har i skrivande stund 1170 underskrifter.”

    Wow, 1170 underskrifter, det var inte illa, för att Olle Palmlöf spetsade till en fråga – PANG! Kalabalik, sociala medier RASAR, låt oss göra en nyhet av det så att fler skriver under, låt oss driva denna agenda.

    Va fan, tung kritik i sociala medier, vad är det? Är det journalistens polare som är tunga, eööer är det den fantastiska mängden underskrifter, 1170 stycken. Tungt som bly.

    http://web.archive.org/web/20160919193638/http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article23548659.ab

    Aftonbladet nöjer sig med 800 underskrifter innan de skickar notisen till hemsidan.

    Svenska dagbladet nöjde sig med att Expressen noterade 700 underskrifter.

    http://web.archive.org/web/20160919193833/http://www.svd.se/krav-pa-palmlofs-avgang-efter-ku-klux-klan-liknelse

    Inte ett jävla pip dock i de fyra stora, Expressen, SVD, Aftonbladet eller DN om hur jävla uppretade många är på särintresseföreträdaren Anne Ramberg fabulösa uttalanden om välfärden. Ingen storm där inte.

    http://www.expressen.se/debatt/stall-inte-flyktingar-mot-aldres-valfard/

    Expressen publicerar dock en debattartikel på ämnet, undertecknad av David Lindén, som tycker att det var ett olyckligt uttalande för det gagnar de som är kritiska till hur invandringen ser ut, och målar fan på väg med stängda gränser. Men som sagt, inte ett jävla pip om hur förgrymmade folk är på sociala medier.

    Svara
  24. Daniel Bodin

     /  09/19/2016

    Hej,

    Om du missat nätverken *Hilda *och *Ruben *som *Anne Ramberg *ingår i så skriver Johan Westerholm om dom:

    http://ledarsidorna.se/2016/09/den-dans-som-kallas-for-demokrati/

    Se även artikeln ”Hilda + Ruben = sant”

    /D

    Svara
  25. Frida Gustavlin

     /  09/19/2016

    Antalet bilbränder slår redan rekordåret 2009. Regeringen lovar hårdare straff, kommer givetvis göra jättestor skillnad, trots att ingen någonsin grips.

    http://www.expressen.se/kvallsposten/ny-bilbrand-i-malmo-2/

    Det är vardagsmat med bilbränder att ingen knappt bryr sig längre och om ingen bryr sig är det normalt, och det normala känns inte otryggt. Bingo!

    Svara
  26. Hur kommer det sig att Socialdemokraterna konstant måste fixa borgarnas fel?

    XOXO

    Svara
    • Svenne

       /  09/20/2016

      Blir lätt så när borgarna samarbetar med grönsakskommunister:)

      Svara
  27. Pelle2

     /  09/20/2016

    OT:
    Margot Wallström bidrar till separeringen av grupper i samhället på samma sätt som de
    ”rasisfierade”nätverken.
    Hon har skapat ett nätverk av kvinnliga utrikesministrar.
    Undrar vad hon hade sagt om de manliga utrikesministrarna skapade ett nätverk ? Skall vi gissa att hon hade skrikit om diskriminering ??
    Naturligtvis menar hon att det är nödvändigt att ha kvinnliga nätverk precis som de andra rasisterna inom identitetsvänstern och radikalfeminismen anser detsamma om sina nätverk.
    Hon menar också, utan att ha något som helst bevis för det, att ”med fler kvinnor vid makten blir det mera fred”.
    http://archive.is/NKHKx

    Svara
  28. För övrigt – när kommer krönikan om hur Anne Ramberg blir NÄTHATAD eller något?

    Måste få läppstiftet rätt till den dagen……..

    Svara
  1. Anne Ramberg, god på bekostnad av de som har det svårast | Cattasbubbla - Just read it !
  2. Anne Ramberg går i spetsen för att hyfsa debatten! | WTF?

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: