SVT:s styrelseordförande investerar i ryska fastigheter?

Såg detta på Flashback och det är otroligt intressant i dessa Putilov-tider där alla ser Putin titta fram bakom varje tangentbord

svt-i-ryssland

Tydligen är flera av de som är involverade lite halvskumma

svt-i-ryssland1

med direkta linjer till Putin.

svt-i-ryssland2

På flera olika sätt.

Man jagar alltså Putin bakom varje tangentbord i Sverige. Utom på SVT där han verkar sitta på riktigt…

Någon som kan ryska får gärna kolla upp de där länkarna som finns i inlägget på flashback och se vad för substans det finns i dem. Jag tycker det är illa nog om SVT:s styrelseordförande sitter i bolag som investerar i Ryssland eftersom man knappast kan göra business i Ryssland utan goda kontakter till regimen…

MVH

MiT

Annonser
Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

40 kommentarer

  1. Rikard

     /  10/02/2016

    Hej.

    Förslag till den som har konto/har flashback-cred:

    Lyft frågan om det finns nog med material att koppla in etablerad riksmedia på. GP, Nyheter Idag, SvD, osv.

    Kamratliga hälsningar,
    Rikard, lärare

    Svara
  2. MiT

     /  10/02/2016

    ”SVT-styrelseledamot sitter även i styrelsen för bolag som investerar i ryska fastigheter”
    http://www.styrelsebemanning.se/svt-styrelseledamot-sitter-aven-i-styrelsen-for-bolag-som-investerar-i-ryska-fastigheter/

    Svara
  3. Utanför ämne men ändå.
    Den Sara Berggren som var med i kvällens SV Agenda och pratade om bristen på subventionerade jogg för nyanlända kvinnor presenterades av SVT endast som ”Arbetsförmedlare”. Hon har tidigare varit projektledare på Sveriges Kvinnolobby men det tyckte inte SVT att tittarna behövde veta.

    Svara
  4. MiT

     /  10/02/2016

    Svara
  5. Kan vi sluta gråta ”ryssen kommer” då när ryssen verkligen kommer så kommer vi bli överraskade?

    Tycker det är klockren rasism att misstänkliggöra människor på detta sätt.

    Svara
    • Bo

       /  10/02/2016

      Hänger inte med på vad du menar. Kan du förtydliga lite?

      Svara
    • MiT

       /  10/02/2016

      Om du menar mig så är detta mer en tanke om att även SVT har skrikit om Putin och sånt i ett par veckor på ganska lösa grunder. Medan deras egen styrelseordförande närmast verkar sitta i han knä, På riktigt.

      Svara
      • Jag gillar det inte, oavsett vem som skriker det.

        Men visst, jag ser poängen du försöker göra, men det gör mig inte mindre obekväm.

        Svara
        • Jans

           /  10/03/2016

          Håller med dig om att Ryssland svartmålas enormt överallt. Tänk till exempel om Egor Putilov varit eritrean, en regim tio resor värre än den ryska, aldrig att han hade hängts ut på detta sätt.

          Men som svar på ryss-skräcken är väl detta ytterst relevant? Om Egor Putilov, vars affärer är oklara men vars Putinkopplingar verkar obefintliga, ansågs som en säkerhetsriskt så borde väl en person från SVT som sitter i styrelser i ryska bolag med förmodligen mycket mer väldefinierade kopplingar till Putin också vara värda att nagelfaras? Klart det måste upp i ljuset.

          Svara
  6. QED

     /  10/02/2016

    OT: ”Your Cultural Heritage Is Deeply Offensive”

    Svara
    • Jans

       /  10/03/2016

      Rätt intressant exempel med dansen där dessa välutbildade social justice warrior alltså tydligt visar hur lite de vet egentligen när de kallar det för black face.

      Svara
  7. O/T: här är en liten dokumentär om finnarna som blev lämnade i Ryssland (eftersom det är aktuellt just nu):

    http://areena.yle.fi/1-1781211

    (svensk text -> tryck txt – Routsi)

    Svara
  8. michael.

     /  10/03/2016

    PK-eliten känner att makten håller på att glida dom ur händerna och att alltfler medborgare vänder sig mot dom.
    PK-eliten tror att det gamla klassiska sättet att skrämma medborgarna med ett yttre hot ska få dom att återigen sluta upp bakom den inhemska makteliten,och varför inte då ta till det enklaste knepet av alla och väcka den gamla hederliga rysskräcken till liv igen,och samtidigt smeta den på SD.Det parti som utgör det största hotet för pk-eliten och deras makt.

    Svara
    • daniels

       /  10/03/2016

      Ryssskräcken har aldrig varit mer obefogad än idag. Just nu lobbar USA för att utmåla ryssland som den store satan och Sveriges politiker/media som de lydiga lakejer de är, hakar såklart på.

      USAs ekonomi tankar snart och pressen att starta krig kommer att öka enormt när den inhemska marknaden krashar helt. Vad omvärlden borde göra är att jobba stenhårt för fred. Bojkotta USA om de inte slutar kriga, döda länders ledare och på alla sätt destabilisera omvärlden. Om Hillary kommer till makten är kriget ett faktum och omvärlden måste stå enade för fred om det inte ska bli riktigt illa.

      Svara
      • Herman

         /  10/03/2016

        Typisk rysstrolls kommentar! Alt. duperad svagsint svenne!

        Svara
        • daniels

           /  10/03/2016

          Jag är allt annat än ryssvän, har aldrig varit kommunist och är allt annat än en anhängare av Putin. Men samtidigt är jag lika lite imponerad av USA som jag är icke imponerad av Ryssland. Två stormakter som jag helst skulle vilja att Sverige håller sig långt borta ifrån, och absolut neutralt från.

          Svara
      • Pelle2

         /  10/03/2016

        Skulle vilja säga att det är mycket befogat att hålla koll på Putins Ryssland just nu med tanke på Ukraina,med tanke på deras upprustning av den militära kapaciteten och med tanke på deras aggressiva flygningar i vårt närområde.
        Sedan tror jag inte att dom i första taget kommer att ge sig på t.ex Sverige för det skulle förmodligen kosta för mycket på alla tänkbara sätt..

        Svara
      • Lövet

         /  10/03/2016

        Bravo Tovaritj!

        Svara
  9. Pelle2

     /  10/03/2016

    OT:
    Åsa LInderborg på Aftonbladet går till ett oväntat men välkommet angrepp mot normkritiken och identitetspolitiken inom kulturen.
    http://archive.is/Ud3tH

    Svara
    • Senior

       /  10/03/2016

      Intressant att hon äntligen insett vad det är för en hydra hon har matat i alla år…

      Svara
      • Pelle2

         /  10/03/2016

        Ja,det är det verkligen !
        Det är förmodligen nödvändigt att kritiken mot vänsterideologier, som identitetspolitik och normkritik är,kommer från vänster för att vi skall få stopp på dom idiotierna.
        Så länge vänstern håller med dom som gillar sådana ideologier så händer förmodligen ingenting. Då kan kritiken avfärdas eftersom den kommer från höger.

        Svara
        • Senior

           /  10/03/2016

          Fast insikten om att hon själv är ena huvudet på Hydran är nog inte riktigt där…

          Svara
    • Jans

       /  10/03/2016

      Artikeln är intressant på många sätt.

      1. Åsa Lindeborg verkar ju helt sakna sjukdomsinsikt. Visserligen ser hon symptomen men inser hon inte hur central hennes egen roll varit i denna utveckling, som en av de ledande ideologerna på Aftonbladets kultursida är det svårt att överskatta hennes roll. Hon formulerar sig som om hela hotet mot den konstnärliga friheten kommer utifrån, från andra. Det är ju precis den typ av människor som hon och hennes kultursida lyft i decennier som skapat denna atmosfär.

      2. Hon har ”fått nog” säger hon, antagligen för det drabbade henne själv får man förmoda, men sedan då? Inte ett enda konkret exempel på vad hon vill göra åt det hela, ingen uppgörelse med postkolonialsimen, postmodernismen, tärtom hon antyder att normkritik är viktigt och hon använder naturligtvis ”hen” också som sig bör.

      3. Det är rätt fascinerande hor extremt förbjudet n-rodet blivit. Jag gillar det inte heller men att det inte ens går att skriva ”neger” inom citationstecken inför en debatt om problemet med ordet är rätt sjukt. Att skriva ”neger” och att rita Muhammed är de två mest förbjudna sakerna i vår samtid. Det senare dock klart mest förbjudet eftersom det förknippat med livsfara.

      Svara
      • Jan

         /  10/03/2016

        Jag skrev neger i ett inlägg för någon vecka sedan och blev tillrättavisad av flera skribenter här. Det gick inte för sig!
        Identitetspolitiken och normkritiken är, för övrigt, en liberal ideologi som man främst hittar i liberala samhällen i väst. Normkritiken emanerar ur feminismen och anti-rasismen. Som båda två omfattas av samtliga riksdagens partier (utom SD). Att ÅL kritiserar normkritiken beror nog på att hon är vänster (av den gamla skolan).

        Svara
        • Pelle2

           /  10/03/2016

          Ja, du hittar säkert bara identitetspolitik och normkritik i samhällen i västvärlden eftersom det knappast är någon som har tid med sådana idiotier i samhällen med stora problem.
          Skulle dock tro att om du listar dom mest högljudda anhängarna av identitetspolitik och normkritik så är det från vänsterkretsar dom kommer.Sedan är det beklämmande att även förment liberala eller t..o.m vissa konservativa personer jamsar med i dessa idiotier.
          Även feminismens mest högljudda företrädare kommer från vänster. Se t.ex Schyman.

          Svara
          • Jan

             /  10/03/2016

            Gudrun Schyman hoppade av den traditionella vänstern för att ägna sig åt dessa liberala ideologier på heltid (feminism enkannerligen). I min bok är inte Gudrun Schyman vänster. Snarare socialliberal. Schyman tillhör snarare den grupp liberaler som splittrat den egentliga vänstern och omvandlat den till något annat.

          • Pelle2

             /  10/03/2016

            Om man läser Fi,s partiprogram med mansläger och annat så känns det inte särskilt liberalt utan mera gammelkommunistiskt..

          • Jan

             /  10/03/2016

            Feminismen är en liberal idé. Den har ingenting med kommunismen att göra.

          • Jans

             /  10/03/2016

            Har inte feminismen hämtat en hel del av sitt ideologiska material från Marxismen och maktteori?

            Men jag förstår lite vad du är ute efter. Det är det där med salongskommunism och arbetarkommunism. Den konflikten fanns väl inom kommunismen redan från början.

            Men visst, feminism (som ursprungligen hade mycket goda syften) skär över de klassiska ideologiska gränserna.

          • Pelle2

             /  10/03/2016

            Ovanstående inlägg var riktat till Jan.

        • Frida Gustavlin

           /  10/03/2016

          Jag var en av dem som inte höll med, och tycker även fortsättningsvis att ordet inte är speciellt användbart, förutom till bakverk som negerboll. Det går inte att komma ifrån att negerordet gör det svårt att få respekt för det man säger, speciellt inte om det använts för att kritisera Sveriges deffekta generositet mot vissa ekonomiska immigranter från Afrika.

          Svara
        • Jans

           /  10/03/2016

          Fast att skriva ”neger” i sig är ju inget självändamål och det är utan tvekan en term som är mycket nedsättande. Kan finnas all anledning att tillrättavisa den som använder ordet slarvigt. Men det betyder inte att den skall censureras så till den milda grad att den inte ens går att sätta på en affisch som informerar om en debatt som skall diskutera ordets problematik.

          Svara
        • Pelle2

           /  10/03/2016

          Har du något som styrker ditt påstående om att feminism,identitetspolitik och normkritik är liberalt ?
          Jag Googlade på identitetspolitik och normkritik och hittade inget direkt som styrker vilken ideologisk inriktning som dessa vanföreställningar kommer ifrån.

          Kan alltså inte styrka att jag hade rätt i att det är vänsterrörelser heller.
          Jag bildar min uppfattning enbart på vilka offentliga människor som förespråkar dessa ideologier och min uppfattning är att majoriteten av dessa är uttalade vänstermänniskor.

          Det var väl ingen tillfällighet att det var SSU som bjöd in identitetspolitikerna i Black coffee-rörelsen och heller ingen tillfällighet att identitetspolitikern Kawa Zofalgary är anställd av kommunal.

          Feministen Schyman är i grund och botten en kommunist och feminismen drivs även hårt av Socialdemokraterna,MP och V. S och MP driver ju en uttalat feministisk regering och V,s partiprogram är ju en uppvisning i radikalfeminism..

          Med undantag för LInderborg,som verkar ha tröttnat på identitetspolitiken, så
          är väl Aftonbladets medarbetare generellt positiva till det. Dom är också
          drivande vad gäller feminism.Se t.ex Jonna SIma.

          Med andra ord är Vänstern drivande i dessa frågor oavsett vanföreställningarnas ideologiska rötter anser jag.

          Och alldeles oavsett vem som driver frågan så är det i vilket fall sjukt att dom har mage att göra det..

          Svara
          • Pelle2

             /  10/03/2016

            Detta inlägg var riktat till Jan

  10. Jans

     /  10/03/2016

    Det här var intressant:

    Nu är det ju länge sedan men jag har inget minne av att det betraktades som ogiltigt vilket man talar väldigt mycket om när det gäller Ungerns nya folkomröstning.

    SVT bildsatte sin rapport med bilder på gamla skröpliga människor som röstade. Slump?

    Svara
    • Jan

       /  10/03/2016

      Marita Ulvskog är en hycklare av guds nåde. Hon tillhör den här gruppen skojare som blev EU-parlamentariker (och EU-miljonärer…) för att de var emot EU men som sedan glömt bort det och blivit EU:s främsta förespråkare och politruker! Man vänjer sig lätt vid lyxlivet antar jag?

      Svara
    • Frida Gustavlin

       /  10/03/2016

      Epic! Minnet är kort, mycket kort. Jag tror aldrig att jag läst så många fetade glädjerubriker, valet ogiltigt, endast 44% röstade. 98% av röstande Ungrare har då sagt nej till kvotflyktingar. Det är ju svårt att gissa vad som hade hänt om resterande 56% gått till vallokalen. Hade 12% av de som ej gick och röstade också sagt nej så hade det betytt en nejmajoritet.

      /Frida

      Svara
      • Jans

         /  10/03/2016

        Jag kan inte Ungerns författning men om till och med Fria Tider kallar valresultatet ogiltigt så förmodar jag att det rent formellt inte är bindande eller något i den stilen.

        Oavsett det, en folkomröstning med 98% övervikt åt den ena sidan, det blir ju fullständigt orimligt att säga något annat än att han har folket med sig. Hade han inte haft det hade naturligtvis folk gått man ur huse och röstat för asylkvoter.

        Låt oss säga att valdeltagandet blivit 60% och ALLA ytterligare röster hade varit för asylkvoter. Då hade jasidan fortfarande vunnit med 70% av rösterna.

        Lågt valdeltagande är aldrig ett bra tecken, men det har ju funnits två alternativ att rösta på så det är ju inte som gamla Sovjetval och sedan är det ju så i en demokrati att vill man inte vara med och rösta så behöver man inte men då kan man inte komma i efterhand och gnälla heller.

        Summa summarum: Orban har folkets stöd att gå emot EU:s asylkvoter, den som säger något annat är en komplett idiot.

        Svara
  11. Svenne

     /  10/03/2016

    OT: Sarkasmen flödar…

    Svara

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: