Maskinteknik på KTH

Så här kan en kurs för projektarbete i introduktion till Maskinteknik år 1 på KTH se ut

genusutbildning-pa-kth

Väldigt relevant för Maskinteknik verkar man tycka på KTH. Är det sådant som ska rädda Sverige i framtiden? Nu är det så att maskindelen är ganska mansdominerad medan produkt och design har ganska många kvinnor men de har inte haft den här föreläsningen. Än så länge i alla fall, det kanske kommer där också.

genusutbildning-pa-kth-anna-wahl

Man kan se att det ska vara två olika delar där projektarbete är den andra delen. Och där kan man också se att det är Anna Wahl som håller i genusdelen.

För några månader sedan hade jag ju några inlägg om genus på KTH:

Krisen är djup! var det första inlägget där några studenter önskade massor av obligatorisk genus på KTH.

Drabbas de av näthat? Sen kom de obligatoriska anklagelserna om att det var såååå mycket näthat mot dem som önskade obligatoriska genuskurser på KTH.

Det borttagna kommentarsfältet. Jag ledsnade på alla påhitt om det enorma hat som skulle ha drabbat alla hit och dit så jag publicerade hela det då borttagna kommentarsfältet så ALLA kan se att man bara hittar på och ljuger om allt hat som flödade.

KTH är mycket oärliga! Ja de rentav ljuger rakt ut! Efter nästan en månad så började man från KTH:s håll att ljuga och hitta på ÄNNU mera om allt hat man påstod sig ha fått. KTH hade också publicerat en ny debattartikel i NyTeknik

kth-utbildar-i-genus-e1464861364711

En ny artikel där de sa att de gärna antar utmaningen att bli utsedda till driftkucku i resten av världen. Och vem var med på bilden där om inte Anna Wahl.

Kanske har de ”antagit utmaningen” nu? För det är nämligen också intressant att detta med genus på maskinteknik tydligen var den första obligatoriska föreläsningen man hade…

Ni ska se att KTH snart har obligatoriska kurser i Feministisk Teknovetenskap på alla ingenjörsutbildningar eftersom det är själva spjutspetsen som utklassar all gammal unken patriarkal ingenjörskonst och kunskap! Det är ett naturligt nästa steg för KTH att ta på vägen mot internationell berömmelse.

Här kan man läsa vad Anna Wahl skriver under på.

**********

Lite mer genus, nu på biblioteken, signerat Jämställdhetsfeministern: Alice Bah Kuhnke har rätt: självklart ska Sveriges museer göras om till indoktrineringsanstalter för radikalfeministisk normkritik och identitetspolitik!

MVH

MiT

Advertisements
Följande inlägg
Lämna en kommentar

63 kommentarer

  1. J.G

     /  10/08/2016

    Jag skulle gärna se att de hade en logikkurs som första kurs på alla ”genus”-utbildningar. Kanske skulle höja nivån lite.

    Svara
    • MiT

       /  10/08/2016

      Logik är unket och patriarkalt! Finns ingen plats för sådan i Framtidens Ingenjörskonst: Feministisk Teknovetenskap!
      😛

      Svara
      • Olof

         /  10/08/2016

        Jag tycker det skall bli intressant att se hur detta utvecklar sig. Det finns ju en anledning till att det är så lite kors-institutionellt samarbete mellan samhällsvetenskap och naturvetenskap – i samhällsvetenskap ligger tonvikten på vem som tycker något, instantierat i strukturalismen och dess avknoppningars inneboende beroende på subjektiva bedömningar, i naturvetenskap handlar det i allmänhet mer om empiri och analys.

        Efter som större delen av det som idag finns i (svensk feministisk) genusvetenskap är direkt vetenskapsfientligt så kommer ju sådana kurser med klasser som annars förväntas hålla sig till empirisk vetenskap att antingen snabbt förändras i empirisk riktning för att kunna fungera, eller så måste studenterna anpassa sin vetenskapssyn så att ‘rätt och fel’ mest blir en funktion av att rabbla aukoriteteter.

        Eller så kan de utveckla program som skriver samhällsvetenskapliga uppsatser – inte svårt, när samhällsvetare i allmänhet inte överhuvudtaget vågar ifrågasätta saker de inte förstår, vilket är en av drivkrafterna som leder till det fullständigt absurda språkbruket i många samhällsvetenskapliga uppsatser – ju mer svårförståeligt, ju mindre ifrågasättande. Alltid lika fascinerande när det tankesättet möter resten av befolkningen, istället för vördnad så möts det av gemene man med ‘kan du inte förklara vad du menar så antar vi att det är bullshit’. Vilket är ett helt rimligt antagande.

        Så i bästa fall så kommer vi få en empirisk avknoppning av genusvetenskapen, som ju naturligtvis snabbt skulle vända på ett antal relationer inom t.ex intersektionalism, då det där är tydligt att kvinnor i normalfallet är väldigt mycket mer priviligerade än män (obs, normalfallet, eftersom privilegie dels är helt beroende på kontext, och att analys av skillnader i prevalens av olika fenomen mellan grupper är helt beroende på differenser i variansen inom grupperna – män finns helt naturligt mer representerade på både botten och toppen av samhället då variansen bland män är större än bland kvinnor, vilket har sin grund i biologi).

        I värsta fall får vi ytterligare en generation mögelhus när det visar sig att återanvända tamponger inte var ett lämpligt isolermaterial även om det var både miljövänligt och feministiskt. Men mögelhus lyckas vi ju bra med oavsett kön.

        Svara
    • Feministisk logik.

      Svara
      • Hypocrita

         /  10/08/2016

        Mer känt som ”världens främsta axiom”

        Svara
  2. Håller ej med här.

    Kvinnoperspektivet behöver belysas inom alla områden. När män har en hånfull inställning till kvinnor bevisar det att mer kunskap och forskning behövs om olika könsperspektiv.

    Svara
    • Hånet här riktas inte mot ‘kvinnor’ utan mot ovetenskapligt trams, som påståendena i översta bilden. Utbildningen på en teknisk högskola ska vila på empirisk grund

      Svara
    • MiT

       /  10/08/2016

      Så, motstånd mot trams bevisar bara att det behövs MER trams? Det är inte alls en hånfull inställning mot kvinnor, snarare tvärtom. Varför skulle kvinnor specifikt vara så korkade att de måste vara intresserade av det där tramset som Anna Wahl visar upp? Det är det ingen här som tror det om kvinnor alls, däremot verkar den synen på kvinnor frodas inom genusfältet…

      Svara
    • Olof

       /  10/08/2016

      Jag håller helt med om att det finns ett behov av kunskap och forskning runt könsperspektiv. Men det som kallas ‘genusvetenskap’ på svenska universitet har inget med kunskap och forskning att göra (kan vara orättvis där, vi kan ha några bra genusvetare som helt enkelt aldrig vågar synas).

      Eventuell hånfull inställning till dessa specifika fenomen har inget överhuvudtaget med kön att göra. Jag har precis lika mycket förakt för de som misshandlar dessa kunskapsområden, oavsett deras biologiska kön eller upplevda könstillhörighet. Jag har däremot väldigt mycket respekt för män, kvinnor och däremellan som vågar stå upp för empirisk forskning på områdena, då det faktiskt kräver väldigt mycket mod.

      Svara
      • Grodan Boll

         /  10/09/2016

        De approprierade ordet vetenskap, utan att appropriera metoden. De var teoretisk filosofi, nu är de även politik.

        Du har helt rätt.

        Vidare väntar jag fortfarande på hyllmeter, fyllda bibliotek med kritiska femininitetsstudier.

        Svara
    • Jan

       /  10/08/2016

      Du har nog gått på propagandan en del. Vad är det som säger att kvinnoperspektiv ska belysas hela tiden? Är kvinnor en konstant svag grupp som ständigt måste curlas? Vilka andra perspektiv måste belysas? Rasperspektivet? Handikapperspektivet? Barnperspektivet? Läser man maskinteknik ska man väl lära sig just det – maskinteknik. Belysa perspektiv får väl någon annan grupp göra. Det enda sådant här gör är att vattna ur och försämra utbildningen.

      Svara
    • Rikard

       /  10/08/2016

      Hej.

      Könsperspektiv kan behövas i vissa sektorer, ja men det här rör sig snarare om politisk indoktrinering.

      Hur man bygger en balkram-bro – inget genus behövs.
      Om män och kvinnor kan använda samma hormonpåverkande medicin – könsaspekten är given och nödvändig.

      Kvinnors/mäns roller och porträttering i sjuttonhundratalslitteratur (för att lämna teknikens område) – definitivt ett lönt perspektiv bland andra (och ett som kräver en rejäl duvning i historia).

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, lärare

      Svara
    • bullshit

       /  10/09/2016

      ”Kvinnoperspektivet behöver belysas inom alla områden.”

      Vilket kvinnoperspektiv?

      Det radikalfeministiska genusperspektivet är ideologiskt nonsens.

      Det hör inte hemma inom ingenjörsutbildningar.

      Ingen ifrågasätter nyttan av ett ”kvinnoperspektiv” om man ska utveckla ett nytt redskap till exempel, men det har inget med ideologi och feministisk könskamp att göra.

      Du behöver inte tro på det ideologiska perspektivet att kvinnor förtrycks av borrmaskiner för att kunna utveckla en bättre borrmaskin som passar både män och kvinnor.

      ”När män har en hånfull inställning till kvinnor bevisar det att mer kunskap och forskning behövs om olika könsperspektiv.”

      Både män och kvinnor har en väl befogad hånfull inställning till ideologiskt nonsens.

      Att personer med ekonomiska och ideologiska intressen hävdar att det det radikalfeministiska genusperspektivet behövs inom alla områden säger sig självt. Det vore väl förargligt om de skulle behöva ta ett riktigt hederligt jobb som vanliga människor.

      Kunskap och ideologi är olika saker.

      Det behövs mer kunskap och mindre ideologi.

      Det ÄR en hånfull inställning till kvinnor att alltid se kvinnor som förtryckta offer som inte kan klara sig själva.

      Argumentera för din sak eller spring och göm dig.

      Svara
  3. Anonymouse

     /  10/08/2016

    Vilket haveri för högre utbildning i stort! Tekniska utbildningar är nog de som klarat sig längst. Många andra områden inom högre utbildning är så starkt präglade av vänsterideologi att man nog bör tänka på att gå med i Vänsterpartiet eller Fi om man ens vill vara en del av klassen.

    Svara
  4. Anonymouse

     /  10/08/2016

    Intressant i sammanhanget är att man på universitet i Storbritannien har ”sex consent classes”. Alla är inte så förtjusta.

    http://www.spectator.co.uk/2016/10/students-are-fighting-back-against-the-pc-creed/

    Svara
  5. MiT

     /  10/08/2016

    Svara
    • Pelle2

       /  10/08/2016

      Det kanske egentligen är en ny gestaltning av Stockholms blodbad det handlar om med genusförtecken 😉
      Kanske något för Pansargeneralen Arnstad att bevittna för lite historiska studier.

      Skämt åsido måste det väl snart vara slut med radikalfeministernas eviga tjat om Mens.
      Varje vuxen människa vet att det är en normal del av att vara kvinna att ha mens och att det säkert är jobbigt att ha mens.Det måste inte tjatas om det mera för att det är att slå in öppna dörrar…

      Svara
    • #NoSocialNetwork (fd. Ulf Andersson)

       /  10/09/2016

      Apropå mens och att kärt barn har många namn.

      Tidigare slogan för SJ, vars tåg aldrig
      kommer enligt tågtidtabell, var att man kunde boka
      ”röd avgång” för att få ett billigare pris.

      Röd avgång betyder idag:
      a) mens
      b) att en socialdemokratiskt ledd regering avgår

      Svara
  6. Jan

     /  10/08/2016

    Vad som vore verkligen revolutionerande ur ett normkritiskt perspektiv vore om man införde en obligatorisk kurs i maskinteknik på genusvetarutbildningen. Vad tror ni tjejerna skulle tycka om det? Och skulle de begripa något överhuvudtaget?

    Svara
  7. Även du KTH!
    Vi har en fd lärare från KTH i släkten. Han är glad över att ha nyss gått i pension. När feminismen flyger in, flyger kunskapen ut, är hans kommentar.

    Jag är allvarligt oroad att våra barn/barnbarn får bara trams som kunskap. Följderna kan vi inte ens gissa idag.

    Svara
    • Senior

       /  10/09/2016

      Jorå, vi behöver inte ens gissa, vi vet följderna.
      Det är bara att titta på vad som skett i länderna i mellanöstern sedan de var lika sekulära som europa på 60-talet.

      Gör en bildgoogling på tex Iran, Irak, eller valfritt land i mellanöstern från 50-talet och fram tills idag så har du facit på vad som blir följderna av detta.

      Detta gäller oavsett vilka religioner som får styra, inklusive feminism.

      Svara
  8. Pelle2

     /  10/08/2016

    OT:
    Arpi på Svd skriver bra om islamist-apologeterna som är en stor orsak till att Sverige nu är en bas för is-terrorister.

    Svara
  9. Pelle2

     /  10/08/2016

    OT:
    Arpi på Svd skriver bra om islamist-apologeterna som är en stor orsak till att Sverige nu är en bas för is-terrorister.
    http://archive.is/5Jqgj

    Svara
    • Pelle2

       /  10/08/2016

      Sorry, det blev två inlägg om samma sak för jag hade glömt kopiera in länken till artikeln.

      Svara
    • Svenne

       /  10/08/2016

      Meh, det är bara ökad anmälningsbenägenhet… /sark.

      Svara
  10. Svenne

     /  10/08/2016

    #tidsanda #zeitgeist

    Svara
  11. MiT

     /  10/08/2016

    Hoppas verkligen inte att han lurar i någon att det ens är nära att vara samma sak…

    Svara
    • F

       /  10/08/2016

      Påminner om en hel del om debatten kring hedersrelaterat våld: men svenska män begår också övergrepp och därför finns det inte kulturellt motiverat hedersvåld.

      Svara
    • Pelle2

       /  10/08/2016

      Så han menar att det är artisterna på festivalerna som begår sexuella övergrepp eftersom Trump pratade om att kvinnor låter kändisar ta dom mellan benen mm.. ?
      De som står i publiken på festivalerna är knappast några kändisar i alla fall..

      Svara
    • Ivar L

       /  10/10/2016

      Har Trump begått några övergrepp ens?
      Han snackar väl bara med sin stora breda trut?
      DET är en EXAKT skillnad.

      Svara
  12. Svenne

     /  10/08/2016

    OT: GP: Paulina Neuding: Har Malmö råd att förlora sina skattebetalare?

    ”Men det finns naturligtvis inga ursäkter för att otrygghet tillåts breda ut sig i Malmö – inte heller när det drabbar människor på bättre adresser. Dessutom har staden knappast råd att förlora sina skattebetalare. Malmös skattekraft är 85 procent av riksgenomsnittets, och en fjärdedel av stadens budget kommer från det kommunala utjämningssystemet. Biståndet till Malmö beräknas uppgå till 4,9 miljarder nästa år.”

    Svara
  13. MiT

     /  10/08/2016

    Svara
    • G

       /  10/09/2016

      Bra bra, han är lika klok som han alltid varit ser jag, keep it coming Kjelle! Och kul att du Mit iaf försöker käfta emot stollarna 😛 Att han anklagar dig för att vara en del av ”gänget” visar bara att han har svårt debattera med åsiktsmotståndare utan att kasta anklagelser mot dem i hopp om att vinna debatten, men det får ofta motsatt effekt. För att inte tala om vilket jävla ”gäng” som han själv hör hemma i lol. Varför känner dig sig alltid tvingade att vara så ohederliga i diskussioner, pratar ofta om god ton, använder själva inte ofta god ton.

      Från sexistiska förtryckande islamistiska samhällen till Trump Building och sedan SD på det också. Same shit i hans värld.

      Svara
  14. MiT

     /  10/08/2016

    Svara
  15. Leif

     /  10/08/2016

    Man blir överhuvudtaget inte förvånad över nånting längre i det här landet.

    Evinnerligt tjat om värdegrund, genusvetenskap, patriarkalt beteende hit och dit.

    http://nyheter24.se/debatt/773740-genus-for-dumskallar

    Svara
    • Olof

       /  10/08/2016

      Lol. Jag misstänker starkt att artikeln är satir. Den sista paragrafen, bortsett från Poe’s lag, gör det rätt tydligt att den är skriven av någon som definitivt inte anser att genusvetenskap är vetenskap.

      Svara
  16. Frida Gustavlin

     /  10/08/2016

    Det som kommer hända med KTH är uppenbart, de som är intresserade av teknisk utbildning, till skillnad från genusteknisk, kommer antagligen att söka sig till ett annat läroste om de fortsätter med det där tramset.

    Eller kommer kanske KTH helt plötsligt, med sin fantastiska spjutspets i teknogenus bli konkurrenskraftigt mot MIT, Stanford, Cambridge, NUS i Singapore, ETH, NTU i Nanyang, Imperial i London, Oxford eller Harvard?

    Men låt oss vara snälla, från denna dag så ska KTH förkortas till…

    DKGTHBTQLH+

    Drottningskungliga genustekniska homobitekniska queerlesbiska högskolan+

    Allt annat är unket!

    /Frida

    Svara
  17. G

     /  10/09/2016

    Ni & Er = alla vita.
    Vi = talar för alla icke-vita.

    ””Tack SR för att ni visar rasismen på Airbnb – gräv fram något annat vi redan visste

    ”En granskning som Ekot gjort tillsammans med Kaliber visar att många som hyr ut sina lägenheter via Airbnb inte vill göra det till mörkhyade personer.” Så inleder man artikeln i Politism.

    Det här är ju helt otroligt! Nyhetsflödena svämmar över med indignerade journalister och tyckare som rasar. Erik Helmerson som gjort karriär på att kritisera antirasister väcks ur sin nyliberala koma och gör avbön i kölvattnet av den ofantliga nyheten. Hur kan detta förekomma?! I Sverige. I detta nu!

    Under tiden sitter det svarta, bruna, röda och gula människor runt om i landet och skakar på huvudet. Ni har gjort en undersökning där man bemödat sig om att gå ut till 200 värdar för att ta reda på något som vi alla viste.

    Vi räknar med att få ett nej, det är en del av vår vardag. Vi vet att ni ser oss, inte som en man, kvinna, pojke, flicka – utan som en färg. Ett pigment som ska komma och bo i er fina lägenhet, ta anställning på er fina firma eller bli kompis med ert fina barn.

    Vi har vetat det sedan första gången vi förföljdes av butikspersonal som inte ens försökte dölja sin misstanke.

    Vi visste det när vi år efter år blev pepparkaksgubbar i Luciatåget.

    Vi har vetat det här sedan min syster på 90-talet ringde till Pressbyrån i Helsingborg och fick veta att ja, det är bara att komma in. Vi har en ledig tjänst. För att sedan få vända i dörren när de såg henne. ”Tjänsten är tillsatt”. När hon dagen efter ringde tillbaka och presenterade sig som ”Johanna 18 år” var den återigen ledig.

    Vi har skrivit krönikor, varit på debattprogram, demonstrerat, argumenterat över middagar, på krogar och i toalettköer om det här sedan den första av oss satte sin bruna fot på svensk mark. Vi har skapat föreningar och grupper inom alla hörn av social media för att förklara det här. Men ingen har hört oss.

    Men nu har ni gjort den här undersökningen och som Columbus som landsteg i Amerika, slog ner sin flagga i nåns trädgård och proklamerade ”Jag har upptäckt det här landet!” så har ni upptäckt att rasism förekommer på Airbnb.

    Hörni, kan ni inte göra mig en tjänst? Kan inte någon vit liberal kolla om det förekommer på jobbmarknaden också. Har ju varit lite tyst om det.

    Men man vet ju aldrig vad ni ”upptäcker”.””
    http://nyheter24.se/debatt/863342-tack-sr-rasismen-airbnb-alexander-karim

    Nej, jag tycker inte Helmerson gjort karriär på att kritisera antirasister, men en hel del ”anti”rasister däremot.
    Nej, jag ser dig inte som en jävla färg, jag ser dig om en ”anti”rasist.

    ”Men ingen har hört oss”…. LOL.

    Varsågod Alex, i denna artikel har du i stort sätt all data du behöver ang arbetsmarknaden som du efterfrågar, ja, ni verkligen älskar se rasism från vita som svaret på alla motgångar, då det även gör det enkelt för andra att tycka synd om er, men det är, tyvärr för er ”anti”rasisters del, inte svaret på allt, även om ni skulle vilja det såklart. Det finns inte många som faktiskt förnekar att rasism öht existerar, men den rasism som finns är inte i närheten av den utsträckning som ni ”anti”rasister tror. Speciellt inte när ni ”anti”rasister tror att all rasism kommer från vita, vilket är fel fel fel. Någon med FB-konto, posta gärna en länk till nån av artiklarna här under i kommentarsfältet på N24!

    (Denna artikel hos lag&avtal var bakom betalvägg tidigare, men nu var den öppen så då passade jag givetvis på att spara den!)…
    http://archive.is/NHvtO

    ””Och för er som upprörs över att Sverige är strukturellt rasistiskt kom faktiskt regeringens Långtidsutredning i december 2015 med riktigt goda nyheter. Arbetsmarknaden som helhet präglas inte av etnisk diskriminering. Det vill säga: att över 50 procent av flyktinginvandrare inte har sysselsättning efter tio år i Sverige beror inte främst på färgen på deras hud eller på deras efternamn. Inte heller enbart på deras låga utbildning, som jag antog, utan på någonting som kallas låg färdighetsnivå.

    Enligt data från PIAAC, som är vuxnas motsvarighet till Pisa-undersökningen, har utrikesfödda och inrikesfödda jobb i samma utsträckning till 87 procent, om man tar hänsyn till deras färdigheter i exempelvis läsning, skrivning, matematik och problemlösning.

    Det är till och med så att utrikesfödda har större chans än inrikesfödda att få ett jobb som kräver högskoleexamen om de ligger på samma höga färdighetsnivå. En person med hög färdighetsnivå från exempelvis ett land i Afrika har jobb i högre utsträckning än en utrikesfödd från västvärlden med låg färdighetsnivå. Problemet är dock att många personer trots hög utbildning i hemlandet har låg färdighetsnivå och därför svårt att få jobb.

    Det är ju fantastiska fakta, eftersom problemet faktiskt skulle kunna gå att fixa. Massiva omfattande insatser från grundskola upp till vuxenutbildning för att höja färdigheter både för utrikes- och inrikesfödda kan ge resultat. Om flyktinginvandrarnas höga arbetslöshet däremot beror på att vårt land är strukturellt rasistiskt.– skulle problemet alls gå att åtgärda?

    Det är okej att ha olika trosuppfattningar, men jag hoppas att även politiken snart ska sekulariseras då dogmer av religiös natur riskerar att bidra till att samhällsproblem förblir olösta. Och jag är så mycket kättare att jag vill hävda att Sverige är strukturellt antirasistiskt.””
    .

    Mer och längre om samma ämne här, även denna av Ann Charlott, som jag också länkat till några gånger tidigare bland kommentarerna.
    http://archive.is/lZvEb

    Men hejsan hoppsan ❤ ….

    ""Till er tjejer som säger att ni hatar män
    Debattören: Det finns svin hos båda könen. Men det betyder inte att vi alla är det.""
    http://nyheter24.se/debatt/863412-till-er-tjejer-som-sager-att-ni-hatar-man

    Men en sak i texten jag inte håller med om är följande…
    ""Vi alla är lika. Kvinnor som män.""

    Det är lika fel som pratet om "alla människor lika värde, vi är alla människor".

    Svara
    • Rikard

       /  10/09/2016

      Hej.

      Gediget skrivet – man imponeras och blir glad.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, lärare

      Svara
  18. Som om ni inte visste detta: Anne Ramberg är batshit-crazy och full på sin egen makt:

    http://ledarsidorna.se/2016/10/sans-och-balans/

    Svara
  19. MiT

     /  10/09/2016

    Men han ville inte svara så han gjorde så här. Var väl jobbigt att själv sitta i det där ”gänget” som omkodar saker antar jag…

    Svara
  20. Pelle2

     /  10/09/2016

    OT:
    Leif GW sågar Dan Eliasson och menar,med all rätt, att han skall ha sparken.
    http://archive.is/Z3zC5
    Han skriver bl.a följande:
    Att enbart ge högste polischefen Dan Eliasson sparken är visserligen en högst befogad åtgärd men löser inte det avgörande problemet. Eliasson är en av upphovsmännen bakom det nuvarande eländet. Att påstå att han lyssnat till kritiken, eller ens med egna ögon ha uppfattat sönderfallet omkring honom, vore en betydande överdrift. Eliasson lever i kraft av sin självtillräcklighet och överskattningen av sin person. Därför driver han också sin tes. Om han gör det mot bättre vetande eller på grund av bristande insikter och förstånd är också ointressant eftersom det är resultatet som räknas och det är vi andra som får betala notan han ger oss.

    Svara
  21. Att nu advokatsambundet eller vad-det-nu-heter har kopplat av sig till Rambergs WordPress – är det bättre? De stod bakom det hon skrev tills pressen skrev lite om vad Anne Rambergs faktiska åsikter är?

    Svara
  22. Pelle2

     /  10/09/2016

    OT:
    Anna Dahlberg på Expressen skriver om problemet med bostadsbristen som kommer explodera när alla flyktingar från förra året skall tvingas ut till kommunerna.
    Hon skriver också om hur regeringen skjuter över problemet, som dom själva skapade med sin flyktingpolitik, på kommunerna.
    http://www.expressen.se/ledare/anna-dahlberg/var-ska-alla-flyktingar-bo-stefan-lofven/

    Svara
  23. G

     /  10/09/2016

    TV-tips (eller påminnelse :P) för kvällen , kan bli en het debatt.

    SVT2 20:00 – 22:00, paus en kvart kl 21 för Aktuellt.
    Agenda: Partiledardebatt

    Riksdagspartiernas partiledare möts i direktsänd debatt. Medverkande: Stefan Löfven (S), Anna Kinberg Batra (M), Jimmie Åkesson (SD), Gustav Fridolin (MP), Annie Lööf (C), Jonas Sjöstedt (V), Jan Björklund (FP), Ebba Busch Thor (KD). Programledare: Mats Knutson och Camilla Kvartoft.

    Fortsätter efter Aktuellt. Även i SVT2 11/10 och SVT2 16/10

    Svara
  24. G

     /  10/09/2016

    Schulmaaaania!

    ””SD är numera politiskt unika på endast ett sätt – att vara rasister

    Det har varit drag under galoscherna för Sverigedemokraterna under de senaste dagarna.

    Det har varit rasism och nazism, jude- och negerskämt hela veckan lång.””
    http://www.expressen.se/kronikorer/alex-schulman/sd-ar-numera-politiskt-unika-pa-endast-ett-satt–att-vara-rasister/

    Svara
    • Pether

       /  10/09/2016

      Because laughing at tragic nazis now makes you a nazi.

      Svara
    • Fanns det inte en komediserie som var grundad just mot att skratta åt nazisterna?

      Svara
      • Pether

         /  10/09/2016

        https://en.wikipedia.org/wiki/%27Allo_%27Allo!

        Finns ju dock en hel del andra filmer som driver med nazister.

        Svara
        • Hursom, vi skrattar i nazismens öga är väl det man ska säga. Ha!

          Och försök inte relativisera detta med kommunism.I deras öga så skrattar vi mångdubbelt! Ha ha. Lenin eller Stalin! Gå och dö.

          … vad pratade vi om nu igen?

          Svara
      • Svenne

         /  10/09/2016

        Glömmer aldrig John Cleese i Fawlty Towers – ‘don’t mention the war’:

        Svara
        • G

           /  10/09/2016

          Zappar jag och pang i bygget sänds i någon kanal, nu senast i omgångar i TV4:s kanaler, ja då stannar jag på den kanalen direkt. 😛

          Svara
        • Rikard

           /  10/09/2016

          Hej.

          Glöm inte denna underbara Python-sketch!

          [https://www.youtube.com/watch?v=8VSTzGwkMiM]

          Alt. sök på Youtube efter ”Mr. Hilter and the Minehead by-election – Monty Python’s Flying Circus”

          Kamratliga hälsningar,
          Rikard, lärare

          Svara
    • G

       /  10/09/2016

      ””Det har varit intressant att se hur partiledare på högerkanten, trots SD:s tydliga rasism, haft svårt att ta avstånd. Störst besvär har Anna Kinberg Batra haft. Hon har visat upp en närmast ursinnig ovilja att bränna broar till SD. Hon har varit fascinerande diffus när ett eventuellt samarbete med SD kommit på tal, alltid leende, men aldrig tydlig, i intervju efter intervju detta verbala nonsens, evigt undvikande, undflyende, tills hon till sist i DN äntligen tog avstånd.

      Det hedrar henne, att hon tar avstånd från SD, för det finns en hel del svenskar som inte gjort det. 18 procent av det svenska folket stöder fortfarande SD. Trots att vi har att göra med ett parti vars ledande företrädare visar nazistsympatier så är alltså nästan en femtedel av svenskarna ändå berett att rösta på dem.

      Vad är detta? Hur kan man förklara det?

      Minns ni november 2012 när Expressen publicerade en film med ledande SD-politiker som gav sig ut med järnrör på stan och kallade folk för ”hora” och ”babbe”. Jag minns att jag såg filmen och tänkte: nu är det över för det här partiet. Jag hade fel. De bara växte och växte och i efterhand var det ju enkelt att se varför. SD var det enda invandrarkritiska partiet i riksdagen – det fanns inga alternativ dit den invandrarfientliga delen av svenska folket kunde vända sig. De blev SD trogna.

      Men nu kryllar det ju av andra valmöjligheter för den som ogillar asylsökande.

      Socialdemokraterna själva har ju i sin regeringsställning infört regler som hör till Europas strängaste. Moderaterna tycker inte att de här extrema åtgärderna räcker, utan vill att det görs ännu svårare för folk att komma hit. Partiets migrationspolitiska talesperson Johan Forssell använder ren SD-retorik i sina återkommande hånfulla attacker på regeringens svaghet i asylpolitiken. KD är kanske värst av alla, som vill införa stränga asylprogram och ständigt pratar om ”hårdare tag” mot asylsökande.

      Alltså: SD fortsätter att öka, i mätning efter mätning, trots att alternativ finns överallt. SD är inte på långa vägar det enda invandrarkritiska partiet i Sverige. SD är numera politiskt unika på endast ett sätt och det har med deras människosyn att göra. De är ensamma om att dela in människor i horor, negrer och babbar. De är ensamma om att skratta åt judeskämt. De är ensamma om att vara rasister, kort sagt.

      Men bakom sig har de ändå en armé av människor. 18 procent av svenska folket. Det är skrämmande och skamligt.””
      —-

      Var ska man börja…. Varför skriver någon om politik som inte bryr sig om ords betydelse, fientlig eller kritisk är inte samma sak i min värld. Att ”ogilla” asylsökande eller asylinvandring är inte heller samma sak, osv osv, flera gånger blandas äpplen med tomater.

      Det finns islamister som röstar MP bara för att partiet gullar med sådana, och partiet vill trots allt ha ”mångfald” även inom partiet, men dessa är inte med där för att de öht är intresserade av ”miljön”, man måste vara lättlurad om man tror det, de hoppas såklart på att få större inflytande, bara se förslagen med separata badtider som togs fram inom partiet, fanns även ledande företrädare, en minister t.o.m för det partiet. som det varit problematiskt kring under många år utan att nåt hände, men till slut fick media fingret ur och han fick gå efter en hel rad ”misstag” och en ”samlad bedömning”, men det finns fortfarande en hel del skit kvar i partiet, som tyvärr också verkar få vara kvar trots att partiet känner till vad de sagt eller gjort. Med det sagt, svenska MP-väljare röstar inte på partiet för att de är islamist vänliga, utan för att de troligen är nyliberala, gillar öppna gränser, eller deras s.k miljöpolitik. De bryr sig inte om ”problemen” kring partiet utan röstar på partiets POLITIK. Detta kan appliceras på i stort sett alla partier och dess väljare. Förstår du vad jag försöker förklara Alex ? Troligen inte. Som jag alltid säger, jag försvarar ingenting. men att vara fixerad vid ett partis historia, vad ett partis politiker har sagt eller gjort, tro att väljarkåren är idioter för att de röstar på ett partis POLITIK trots partiets historia och skandaler kring vissa politiker, men samtidigt inte alls bry sig lika mycket om de andra partierna, politikerna och dess väljare på exakt samma passionerade sätt, ja, det går tydligen.

      Svara
  25. Professor i anusvetenskap

     /  10/09/2016

    Hellre anuscertifierat än genuscertifierat.

    Svara
  26. Sven

     /  10/09/2016

    Angående grundfrågan om KTHs utbildning så känns det som ett ofantligt slöseri med skattemedel eftersom:
    Denna utbildning kostar KTH resurser utan att tillföra relevant utbildning.
    Studenternas tekniska utbildning reduceras till förmån för annat.

    Det är nutida skattebetalare som blir blåsta men främst framtidens skattebetalare genom att Sverige blir försvagat som industriland, i den mån vi ännu är det.

    Svara
  1. Genusuniversitet | WTF?
  2. Problemen med svensk skola sammanfattad | WTF?
  3. Sammanfattning av 2016 del 5 | WTF?
  4. Omröstning om värsta genuseriet 2016 | WTF?

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: