Kontaktannons på Blocket, ni kan inte ana vad som hände sen!

En militär lade ut en kontaktannons på Blocket, eller jobbannons eftersom man inte kan lägga ut kontaktannonser där.

fettofobisk-kontaktannons

Han sökte en dejt till en bal på slottet/garnisonen. Så långt allt väl. Men han gjorde det enorma misstaget att skriva en humoristisk annons utan att ta hänsyn till att det i Sverige finns extremt många humorlösa personer.

De humorlösa har gått loss ordentligt i P4 Hallands facebooktråd om detta. Här är en del av dem

fettofobisk-kontaktannons1

”Extrem fettfobi”…

fettofobisk-kontaktannons2

Han ska radera sin åsikt från den kommentaren…? Jag gissar att det förmodligen för en vanlig person av medellängd är betydligt hälsosammare att väga 75 kg än att väga 175 kg. Liksom att det förmodligen är hälsosammare för samma person att väga 100 kg än att väga 35 kg.

fettofobisk-kontaktannons3

fettofobisk-kontaktannons4

fettofobisk-kontaktannons5

Det enda P4 Halland borde göra är att sluta krypa för välkända facebooktroll…

fettofobisk-kontaktannons7

fettofobisk-kontaktannons8

fettofobisk-kontaktannons9

fettofobisk-kontaktannons10

fettofobisk-kontaktannons11

Nej, hon sätter inte ens lillfingret på något problem alls eftersom det handlar om vad han anser och är inte det minsta jämförbart med Downs syndrom eller brun hudton eller något namn. Och även OM det hade med saken att göra så har han sin fulla rätt att ha önskemål. Någon annan kanske har önskemål på 100 kg+? Är det också fel då? Ska alla smala go bizarro och hojta om fobier då?

fettofobisk-kontaktannons12

Han är ett ”fettfobiskt as” helt enkelt… Så kan man ju kalla det om man alltid vill ta allt personligt.

fettofobisk-kontaktannons13

fettofobisk-kontaktannons14

Oj, det var inga dåliga växlar hon drar på den där annonsen.

fettofobisk-kontaktannons15

fettofobisk-kontaktannons16

fettofobisk-kontaktannons17

fettofobisk-kontaktannons18

Han måste sluta be dem om ursäkt för sådana som hojtar i tråden blir inte nöjda ens om han blir sparkad från jobbet, förlorar hus och hem och blir tvungen att leta mat i soptunnor. De skulle fortfarande vara kränkta och sakna humor…

fettofobisk-kontaktannons19

fettofobisk-kontaktannons20

fettofobisk-kontaktannons21

Jag hoppas att den första var på skämt. Men man vet aldrig…

fettofobisk-kontaktannons22

Han är ”ett jävla äckel”…

fettofobisk-kontaktannons23

Vet inte varför hon lämnar den där, han har gjort MER än vad som kan krävas av en svensk soldat i både annonsen och i kommentarsfältet. Jag hade omedelbart bara bett alla att dra och komma tillbaka när de skaffat lite humor alternativt inte tar ALLT personligt.

Allt det här livet bara för att några saknar humor… Bisarrt!

Det stora felet både han och P4 gjort är att de inte från början bara bad alla humorlösa att dra och köpa en påse humor på Lidl eller nåt och sen återkomma.

Kommer ni ihåg förra gången radikalfeminister hittade en kontaktannons?

skac2a6c3aarmavbild-2015-01-16-kl-23-29-26

TILLÄGG! OBS, har fått uppmaning om att ha trigger warning på inlägget som länkas nedan! Klicka och läs på egen risk alltså är det som gäller såklart…  😉

Ni kan säkert ana vad som hände sen…

MVH

MiT

Annonser
Lämna en kommentar

86 kommentarer

  1. Oavsett humor så har han ju uppenbarligen brutit mot blockets regler. Men hatstormen från fetton som följde efteråt är ju totalt surrealistisk…

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  10/12/2016

      Fettfobi! Vilken fantastisk fobi, jag önskar att jag hade lite mer av den varan!

      Kan inte vara lätt att bli bodymassindexifierad som som kliniskt fet, när allt man vill göra är att trycka ner en dammsugare extra, fem nävar chips och två Billys pan-pizza till varje mellanmål.

      Denna lidelsefulla misandri framstår som något mansfobisk, men något säger mig ändå att tjocktjejerna blev en gnutta tända på militärhunken, uppblandat med en rejäl dos svartsjuka på de övriga 99,99% av Sveriges tjejer som trots allt väger under hundrastrecket.

      /Frida

      Svara
    • Man kan vara glad och trivas med sig själv även om man inte ser ut som en Barbiedocka!

      Svara
  2. Hypocrita

     /  10/11/2016

    Varför MiT, VARFÖR lägger du ut sånt här sent på kvällen, precis innan sovdags? Trogen läsare som jag är, plingar det till i telefonen när jag får ett mail från den här bloggen . Nyfiken som jag är, måste jag gå in och läsa…..

    Och vad får jag se? Jo, idiotin personifierad av alla dessa inklistrade kommentarer från facebook-flödet. Det går inte ens längre utför med Sverige, landet har redan kraschlandat!

    Bye bye nattsömn – welcome högre blodtryck…..

    Svara
    • MiT

       /  10/11/2016

      Hehehe!
      😈

      Svara
      • Klimathotet

         /  10/12/2016

        Man ska aldrig vika ner sig och be om ursäkt för något. Svar till alla som klagar på honom är: Håll käft och dra åt helvete.

        Svara
  3. MiT

     /  10/12/2016

    Svara
    • Ivar L

       /  10/12/2016

      Själv fick jag NEJ-JA-JA-NEJ.
      Det blir nog Gulag.

      Kommer det en enkät om kommunistiska åsikter imorgon?
      Blir nog rätt likartat, jag har ta mig 17 till och med ett Leninmärke i en byrålåda…
      😀

      Svara
      • The Perfect Man

         /  10/12/2016

        Jag fick Ja, Ja, Ja, Nej.

        Jag skrek ”Turk på burk” år en kille som sköt mig i låret med luftgevär. Jag synar också Ivar L:s Leninmärke och trumfar med en inbunden ”Maos lilla röda”… XD

        Svara
    • G

       /  10/12/2016

      Och vilka spännande frågor passar bra till en ”kulturmarxist och ”anti”rasist” som Kim då ?

      Svara
      • Ivar L

         /  10/12/2016

        Det viktiga för Kim är inte vad man gör utan vem man är. Är man godkänd eller inte godkänd. Den kommunistiska varianten av frågorna skulle Kim o kompani naturligtvis ses som meriterande om svaren är JA på frågorna. Har du relativiserat Gulag, har du hyllat gatuvänstern, har du använt uttrycket ”kamrat”, har du burit Che Guevaratröja eller Sovjetmemorabilia?

        Svara
    • Embryo

       /  10/12/2016

      Svar på första frågan: JA! (Åtminstone tänkt.)
      Svar på följdfrågan: När jag läste om idioterna som kommenterat hos P4 Halland.

      Svara
    • Rikard

       /  10/12/2016

      Hej.

      ‘Cheese Louise’, som de säger på andra sidan Atlanten – jag fick Ja-Ja-Ja-Ja;

      Jag har som ung uttryckt åsikten att alla viktiga näringar skall tas över av staten, den gången via löntagarfonder – klar fascism.

      På åttiotalet var det inte ovanligt att vänsterdemonstranter ‘heil’-ade mot polisen.

      Jag har känt folk som hängde på helikopterplattan, och på Frys, och även en del inom AFA/EXPO (det är samma skillnad som på strömming och sill…).

      Hade som barn en polisbricka eller något liknande, komplett med fasces och yxa.

      Eller vänta, betyder det att den svenska vänstern är fascister eftersom jag hörde dit som barn och tonåring? Hoppsan Kerstin!

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, lärare

      Svara
  4. MiT

     /  10/12/2016

    Svara
    • Ivar L

       /  10/12/2016

      Om någon undrar vilkas knä C kommer att sitta i efter valet…

      Svara
  5. Angelica

     /  10/12/2016

    Jag kan bara konstatera att steriliseringarna som utfördes på mindervärdiga element i folket fram till 1975 var av godo. Blir svårt att argumentera mot det när man ser vilket dårhus detta land blivit. Folk som borde sitta inspärrade förstör livet för alla andra oavsett de sitter i vår riksdag eller exemplen ovan med avundsjuka proppmätta idioter..

    Svara
    • Rikard

       /  10/12/2016

      Hej.

      Jaså, det tycker du.

      Eftersom jag tillhör en av grupperna som man steriliserade, men hade turen att inte identifieras som sådan, så har jag en avvikande uppfattning av högst personliga skäl.

      Jag har det även av professionella då jag i över tjugofem år av och till arbetat med barn, unga, och vuxna med diverse kognitiva avvikelser i de neuropsykiatriska mönstren.

      Att tycka illa om Sveriges nuvarande styre kan vi nog ta i hand på, men den socialdemokratiska steriliseringspolitiken är en skamfläck för tid och evighet, och nyttade till intet gott. det finns gott om andra nedsättande uttryck man kan använda om politikerskrået istället:

      ”Korrumperade, omoraliska buksvågrar och -sväror, med en stens empati och mindre mark-känning än voyager-sonden” exempelvis.

      Om du vill läsa mer om steriliseringspolitiken finns det riktigt bra material framtaget:
      ”Oönskade i folkhemmet. Rashygien och sterilisering i Sverige” av Gunnar Broberg och Mattias Tydén på Gidlunds förlag.

      Referat/recension av ovanstående:
      http://www.vof.se/folkvett/ar-1992/nr-1/rashygienen-i-sverige/

      ”Från politik till praktik: de svenska steriliseringslagarna 1935-1975” av Mattias Tydén Almqvist & Wiksell International.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, lärare

      Svara
      • Man ”steriliserar” ju på annat sätt när utvecklingen går framåt. Vet inte om det sker just idag men en fd arbetskamrat berättade att man i ett stort hem för svårt utvecklingsstörda män och kvinnor – där hon arbetade några år – delade ut p piller till alla kvinnor och sa att det var vitaminer.

        Nya tider, nya metoder.

        Svara
        • Ivar L

           /  10/12/2016

          Detta är svåra frågor.

          Men om man menar att det är fel att ge p-piller åt svårt utvecklingsstörda så skulle jag här vilja veta hur man i så fall skall hantera det faktum att en del svårt utvecklingsstörda kan skaffa barn tillsammans men inte ta hand om dem. Det handlar inte bara om de utvecklingsstörda utan också om de barn som skulle sättas till världen på detta sätt.

          Jag tycker stereliseringsdebatten bör handla om människor som var någorlunda friska och kapabla att ta hand om sina barn. Det andra är en helt annan fråga.

          Svara
          • Ivar L

             /  10/12/2016

            Pinsamt stavfel av mig: ”steriliseringsdebatten”, inget annat.

          • Det är svårt. Vad är övergrepp?
            Men när hon berättade detta och vi diskuterade frågan om p-piller ansåg vi att det var för att skydda kvinnorna från tragiken att föda och lämna bort barn, vilka i sin tur skulle troligen behöva livstids hjälp.

            Sedan fick jag en gravid patient bedömt som utvecklingsstörd, gått i särskola, men visade sig efter gedigen utredning vara normalbegåvad och matematisk nära geni. Hon utreddes eftersom jag kände att något var fel. Hon tvingades dock lämna bort barnet. Hon hade vuxit upp bland utvecklingsstörda eftersom hennes närvarande förälder var det och hade fått ”stämpel på pannan”. Hur blir man som begåvad när behandlingen är utvecklingsstörd?

            Svåra frågor som du säger.

        • Rikard

           /  10/12/2016

          Hej.

          Jo, jag känner till att sådant sägs ske (saknar data – har bara anekdoter och hörsägen, men det förefaller som en sorts lösning).

          Det kan nog vara allt från personal som anser att ‘såna där’ (en alltför vanlig attityd än idag) inte skall föröka sig, till personal som anser att det är pinsamt, svårt och obehagligt att hantera andra preventivmedel samt sex & samlevnadsupplysning.

          Även om syftet är gott; är det lagligt? Är det moraliskt försvarbart?

          Ang. feldiagnosticering – det sker tyvärr ibland, av alla möjliga skäl. Tur då att det numera går att få utredningar att göras om, och att få diagnoser (med tillhörande förlust av fri- och rättigheter) hävda.

          Man kan dra paralleller till hemtjänsten och åldringsvården – även där brottas man med ‘problemet’ att de man är satt att hjälpa har köttsliga drifter.

          Av vad jag hört via djungeltrumman är dock de flesta lösningar sådana till sin natur att de syftar till att minimera arbetsbördan för personalen – inte ge den service klienten har rätt till och behov av; något en privat inrättning skulle ha svårt att neka om den vore konkurrensutsatt.

          Kamratliga hälsningar,
          Rikard, lärare

          Svara
  6. Ivar L

     /  10/12/2016

    Usch vad misantropisk man blir av att läsa sån’t där. Den där gamla om Happypancake var ju ännu vidrigare. Undrar om de läst kontaktannonser från kvinnor någon gång?

    Svara
  7. michael.

     /  10/12/2016

    Damen ska inte väga över 100kg,har man en sådan preferens då lider man av fettfobi(hur tjocka har svenska folket blivit när gränsen för fettfobi går vid 100kg kan man fråga sig)damen ska vara av kvinnligt biologiskt kön då lider man av transfobi,för att Fredrik ska bli av med sina fobier behövs KBT terapi en sorts chockverkan.Därför ska Fredrik inte tillåtas ha några preferenser alls för vilken bordsdam han önskar sig,självklart ska bordsdamen vara en 2meter lång transsexuell som väger 200kg och varför inte även ha brun hudton,för att riktigt ruska ur allt hemskt mansgriseri ur Fredrik.p.s det vore även bra om bordsdamen röker Fredrik lider säkerligen av tobaksfobi också.

    Svara
    • Ivar L

       /  10/12/2016

      Undrar om någon av de hätska kommentatorerna själva yppat några preferenser någon gång?

      Svara
  8. G

     /  10/12/2016

    Jag skrev en kommentar om kontaktannonsen på förra blogginlägget.

    Men MiT, du får för fan lägga ut en triggervarning när du länkar till ditt blogginlägg om Happy Pancake 😛 det tar på krafterna att bli så uppgiven som man blir när man läser det inlägget och vad de s.k ”feministerna” skriver om den (baserat på kontaktannonsen) helt normala 54-åriga mannen, hur blir man så där som de här tjejerna blivit, förstår ej hur det står till i skallen. Undrar om personer som dessa unga tjejer är så här bara på nätet, men är mer ”normala” annars, eller när de inte skriver i grupp med andra ”feminister”, då förvandlas de till en sorts mobbare som liksom ”gillar att gå i gång” när tillfälle ges. Själv har jag svårt att bete mig mot andra på ett sätt som jag själv inte skulle vilja att andra betedde sig mot mig. Och varför förstår tjejerna inte hur HP tänkte när de släppte igenom annonsen för publicering. Vad exakt finns i den som gör att den borde stoppas. Om HP nu är en dejtingsajt och jag nån gång provar onlinedejting, då vet jag iaf nu vilken sajt jag inte ska prova för att minimera risken att få en ”feminist” på kroken.

    Svara
  9. MiT

     /  10/12/2016

    Svara
  10. MiT

     /  10/12/2016

    Svara
  11. MiT

     /  10/12/2016

    Svara
    • Ivar L

       /  10/12/2016

      Ta mig fasen om de snart inte kommer att lyckas dra ner Nobelpriset, ett av Sveriges mest framträdande internationella profileringar, i gyttjan och paja alltihop med identitetspolitik och kvotering. Det kanske bara ligger ett generationsskifte bort i Nobelkommittéerna. Sverige befinner sig i någon slags belägringssituation där en högljudd vänsterorienterad obildad medie, politiker och kulturelit försöker förstöra allt de ser i någon form av patetiskt fadersuppror.

      Svara
      • Klimathotet

         /  10/12/2016

        Byggandet av ett Nobelhus i centrala Stockholm kommer att sänka Nobelstiftelsen.

        Svara
  12. MiT

     /  10/12/2016

    Svara
    • Olof

       /  10/12/2016

      Jag är lite fascinerad av hela den här Postnord historian, jag trodde det var jag som fått en alkoholiserad dyslektisk brevbärare de senaste åren. Har åtminstone haft 3 (rätt viktiga) brev som helt ‘försvunnit’ de senaste två åren. Och fått ett flertal brev som inte varit addresserade till mig i brevlådan. Men uppenbarligen tycks de ha större problem än så.

      Svara
      • Senior

         /  10/12/2016

        Ytterligare ett märkbart genomslag för de sjunkande pisa-resultaten.
        Vänta bara tills dagens elever blir lärare…..

        Det tog 30-40 år för mellanöstern (Irak, Iran, etc.) att gå från västerländskt sekulärt till vad det är idag. (Gör en bildgoogling från dessa länder med olika årtal)

        Förfallet verkar gå mycket snabbare för Sverige.

        Svara
        • Hypocrita

           /  10/12/2016

          Naturligtvis. Vi har ju importerat ”konsulthjälp” i okontrollerat antal från ovan nämnda områden…

          Svara
      • Måste man vara läskunnig för att arbeta som brevbärare? Det är ju enkelt att lösa. Släng husets post i en enda brevlåda. Är det snälla människor delar de ut posten. Helst i en låda där du tror det bor gamla människor. De är ordentliga och lite rädda för anklagelser.
        Så har vi det under sommaren. Och förra. Klaga? Helt lönlöst.

        Svara
        • Klimathotet

           /  10/12/2016

          Försändelser med bankkort och separata brev med tillhörande koder till mig har en tendens att försvinna vid postsorteringen i länets centralort. Sorteringen på lokal nivå som gjordes tidigare har upphört. De får färdiga buntar att dela ut för respektive tur.

          Svara
  13. MiT

     /  10/12/2016

    Svara
    • Ivar L

       /  10/12/2016

      Man blir aldrig fri. Det är hela poängen. Vita är födda syndare, det är protestantismen som återuppstått i postmodern, postkolonial tappning. Det handlar precis om samma sak som religionen förr i tiden. Att förtrycka undersåtarna och tvinga dem till lydnad genom att peka ut dem som usla.

      Svara
  14. Pelle2

     /  10/12/2016

    Om fobi på wikipedia:
    ”För att betraktas som en fobi måste den negativa känsla som upplevs vid eller inför exponeringen vara orimlig eller överdriven i intensitet. ”

    Var någonstans uttryckte Fredrik i sin annons att han känner sådana starka känslor för överviktiga kvinnor eller transpersoner ?

    Fobi har blivit identitetspolitikerna och radikalfeministernas favoritord som dom använder frekvent mot dom som inte ställer upp på deras ideologier.

    Även om de flesta inte skriver rakt ut att dom inte vill dejta överviktiga personer så kan vi vara säkra på att det är en urvalsparameter för väldigt många normalviktiga personer.
    Jag tror inte att valfri kvinna skulle föredra att dejta en överviktig man heller.

    Fredrik skrev att han söker en person som är kvinna från födseln.
    Han skulle förmodligen ha skrivit en person som identifierar sig som kvinna för att tillfredsställa radikalfeministerna.

    De flesta skriver ju att dom söker en man respektive kvinna med si eller så egenskaper.
    Innebär det att heterosexuella män är mansfobiker och heterososexuella kvinnor är kvinnofobiker och att det enda godkända valet är någon av samma kön eller någon som identifierar sig som det motsatta könet fast dom inte är födda till det ?

    Svara
    • michael.

       /  10/12/2016

      Jag tycker det var bra att man 1979 slutade klassa homosexualitet som en sjukdom,det tragiska är att homosexuella idag klassar människor som har invändningar mot homosexualitet såsom lidande av en sjukdom.

      Svara
    • Rikard

       /  10/12/2016

      Hej.

      Runeberg ger den äldre definitionen: ”ångestfulla tvångsföreställningar”. Vår soldat verkar knappast uppvisa det, men kommentarsfältet däremot…

      Vårdguiden: http://www.1177.se/Skane/Fakta-och-rad/Sjukdomar/Fobier/

      SAOB (som väl borde vara den definitiva definitionen):
      ”med. (särsk. psykiatr.) stark (o. tvångsartad) rädsla l. ängslan för vissa bestämda saker, förhållanden l. situationer. Gadelius Tvångst. 82 (1896). 2NF 33: 1229 (1922). — jfr AGORA-, HYDRO-FOBI m. fl.”

      Inte för att jag tror att du inte har koll på vad ordet ‘fobi’ egentligen betyder, men för att belysa hur den moderna identitetspolitiska vänstern använder det klassiska socialistiska fulgreppet att sjukdomsförklara och patologisera avvikare och dessa värderingar och åsikter.

      Trots allt, om motståndarens åsikt är en [valfri]fobi, så behöver ju motståndarens argument inte bemötas. Man kan därför ignorera dessa utan att tappa trovärdighet hos publiken; särskilt om man betonar vikten av utbildning och upplysning, så att man inte explicit utmålar motståndaren som kapabel att vara medveten, utan blott som en felinformerad automat.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, lärare

      Svara
  15. Svenne

     /  10/12/2016

    OT: Nyheter Idag: Josefsson sågar journalister

    Svara
    • Man kan bara skratta. Chang Frick är Sveriges The Sun.

      Ni kan väl bedöma om det är en komplimang.

      Svara
      • michael.

         /  10/12/2016

        Jag ser Chang Frick som en katt bland hermelinerna.

        Svara
      • Svenne

         /  10/12/2016

        Mångfald i media är bara bra, gammelmedia präglas i huvudsak av enfald…

        Svara
      • Ivar L

         /  10/12/2016

        Dessutom immun mot nazistpåhopp och rasistpåhopp vilket i och för sig inte hindrar en del vänstermuppar från att försöka och framstå som ännu mer obildade än de redan gör.

        Svara
        • Rp

           /  10/12/2016

          Immun enl identitenspolitik kanske, men världen är större än så 🙂

          Svara
  16. Svenne

     /  10/12/2016

    OT: Folkbladet: Polis attackerad och fasthållen #WTF

    ”Enligt de första uppgifterna ska polismannen ha utsatts för ”fishing”, alltså hamnat i bakhåll, när han blev medlurad till en lägenhet i Navestad där han ska ha blivit bunden och utsatt för brinnande cigaretter. Polisen i Norrköping bekräftar nu att en polisman har utsatts av ett gäng ungdomar.

    – Det är ett ärende vi har, det är ingen bra händelse, men rent juridiskt är det inte så allvarligt utan rubriceras som förgripelse mot tjänsteman, säger en källa inom polisen.

    Enligt polismannen kan det ha rört sig om ett missförstånd.

    Flera poliser ska ha varit på plats i Navestad för drygt två veckor sedan med anledning av ett ungdomsbråk och en beslagtagen moped. När de kom dit får en av poliserna syn på en kille som han ”känner” och vill prata med, så de går en bit bort.

    – När de står där och pratar kommer att gäng ungdomar fram som tror att kompisen är på väg att gripas av polisen så de bestämmer sig för att frita honom. Då övermannar polismannen och låser fast hans armar.” art. forts.

    Svara
    • Ivar L

       /  10/12/2016

      Stök bara, viktigare med polisinsatsen på Gotland.
      Bjud dem på bullar och cigaretter.

      Svara
    • Jans

       /  10/12/2016

      ”Missförstånd”?
      En polis som blir bunden och får brinnande cigaretter kastade på sig.

      De är ta mig fan inte kloka, hur kan det vara möjligt?
      Att vara polis i dagens Sverige måste vara helt bisarrt.

      Svara
    • Pelle2

       /  10/12/2016

      Jag skulle bli skitförbannad om jag var polisman och blev utsatt för brott.
      Hur polismannen kan relativisera detta är ju helt obegripligt. När skall i så fall våld mot tjänsteman kunna bli aktuellt som brottsrubricering ?
      Fast han kanske har blivit utsatt för påtryckningar från sina befäl ifall brottslingarna hade fel etnicitet eller tillhörde någon annan utsatt grupp..

      Svara
    • Pelle2

       /  10/12/2016

      Bloggaren i otakt skriver ett inlägg på samma tema:
      http://iotakt.se/blogg/se-sundbyberg-och-sedan/

      Svara
    • Rikard

       /  10/12/2016

      Hej.

      Man frågar sig hur polisträningen går till. Är den baserad på någons fluffiga drömmar om människans inneboende godhet?

      Du går aldrig in i en grupp själv.
      Skall du prata med en individ i gruppen skall denne komma till dig, och gruppen hålla avstånd.
      Närmar sig gruppen, eller börjar agera hotfullt, så dra vapen och tillkalla förstärkning.

      Å andra sidan – polisen, de enskilda, har mina sympatier då jag vet att deras ledning är samma skrott och korn som skolledare i Sverige; de har din rygg så att de snabbt kan sätta kniven i den om någon piper de förbjudna orden.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, lärare
      Ps För den som undrar – nej, jag har noll polisutbildning, men jag har så att säga varit på andra sidan… Ds

      Svara
  17. Pelle2

     /  10/12/2016

    OT:
    Chris Forsne skriver bra på dagens Ledarsidorna om hur regeringen lämpar över problemet med att skaffa bostäder och jobb åt flyktingarna/invandrarna på kommunerna
    http://ledarsidorna.se/2016/10/chris-forsne-kommunerna-gar-ner-pa-kna/

    Svara
  18. MiT

     /  10/12/2016

    Svara
    • Pelle2

       /  10/12/2016

      Musse Hasselvall är alltså ytterligare ett reformerat svin som kommer ut….

      Han skriver bl,a följande om debatten om sexuella övergrepp:

      ”I samband med den här typen av debatt hör vi alltid män klaga högt ”alla män är inte våldtäktsmän”. En fullständigt överflödig kommentar. Som jag tror grundar sig i skuld. Annars skulle den inte komma. För även om vi inte är våldtäktsmän så är vi en del av vägen dit. Att gå över kvinnors gränser. Som ett exempel, att tjata sig till sex. Jag har själv gjort det. Jag vet att hon är intresserad. Hon vill inte nu, men eftersom tillfället finns…”

      Nej,jag är ingen våldtäktsman och jag har heller aldrig uppmanat eller uppmuntrat någon annan man att begå dessa övergrepp.Jag har heller aldrig tjatat mig till sex vilket han själv erkänner att han har gjort.
      Om Musse nu är ett svin som begår övergrepp mot kvinnor så får han stå för det själv och inte projicera sin egen svinighet på oss andra.
      Han kanske rent av har slagit över och blivit en masochist som njuter av att bli kollektivt skuldbelagd ?

      För övrigt skriver jag som jag brukar:
      Då är det alltså ok enligt Musse att skriva att kvinnor är horor,muslimer är självmordsbombare,Judar är utsugare och zigenare är tjuvar. Denna gång kan jag lägga till hans egna ord att om dom blir upprörda av dessa påståenden så är det en överflödig kommentar som bottnar i skuld…
      Har dom inte gjort något av det jag räknar upp så är dom en del av problemet..

      Han är ju en före detta kampsportare så han kanske har tagit en smäll för mycket….

      Svara
    • Ivar L

       /  10/12/2016

      Kanske är sådana där som Musse och Ehrenberg ärliga. De kanske faktiskt var riktiga svin som unga. Kanske är det så att vänstern är full av före detta mansgrisar. Det är ju faktiskt så man börjar funderar på om det är förklaringen till dessa ständiga ”erkännanden”. Det ger i så fall en rätt intressant åt hela bevekelsegrunden för vissa män att bli vänster. De har dåligt samvete för de varit svin som unga, f.d. sexister, rasister och mobbare.

      Svara
    • Skeptisk

       /  10/12/2016

      Musse verkar ha lite att prata med sina föräldrar om, hur de uppfostrat honom att gå över kvinnors gränser. Sen tror han att alla andra har samma uppfostran och betett sig som honom. Det känns säkert lite bättre för samvetet om man kan smeta ut sin skuld på män i allmänhet. Tyvärr Musse, din skuld är din.

      Svara
    • Olof

       /  10/12/2016

      Som saken med Trump visar, det här är total bullshit. Med så mycket skit som Trump vräkt ur sig, vad är det som helt plötsligt får en stor mängd republikaner att ta avstånd? ‘Omklädningsrumssnack’.

      Så, nej, det är inget som tolereras i samhället, utan som många här påpekar, om Musse här har gjort något så är han ett svin.

      Svara
  19. MiT

     /  10/12/2016

    Svara
    • Svenne

       /  10/12/2016

      Förklarar en del… (från 2004)
      http://archive.is/UTTM7
      http://www.expressen.se/nyheter/schymans-ex-make-jag-slog-gudrun/
      Exet var uppenbarligen ett svin.

      Svara
      • Fakebitch

         /  10/12/2016

        Är det så självklart för dig?

        Svara
        • Svenne

           /  10/12/2016

          Det var tydligen s.k. stormigt förhållande. Två trasiga själar som möttes, osv. Jag tycker ändå att det är svinigt att slå kvinnor.

          Svara
          • Fakebitch

             /  10/12/2016

            Avgörs graden av svinighet av vem som blir slagen?
            Och missade du detta:
            ”– Jag känner inte igen mig – jag räddade henne från att dö i alkoholism, tillsammans med barnen förstås, säger Lars Westman. – Sen kan man ju diskutera hela tiden – vad är våld? En örfil? Slog du Gudrun? – Alltså… det beror ju på vad man lägger i ordet slag… Det har inte funnits misshandel. Vad är misshandel för dig? – Alltså som jag uppfattar misshandel så är det att många gräl slutar i att man slår ner den andra människan, att det är blodigt. Det är misshandel – det är boxningsmatch. – Sen finns det en psykisk misshandel, att man slår psykiskt mot varandra med ord, eller med tystnader i ett förhållande. Man får blåmärken i själen, och de tar längre tid att läka.”?
            Han känner alltså inte igen sig i beskrivningen.
            Men du känner igen honom i den?
            Ett ”stormigt förhållande” är väl precis vad det låter som? Inte något ensidigt våld.

  20. MiT

     /  10/12/2016

    ”60 000 nysvenskar om året räcker inte”

    ”Invandringen måste vara hög även i framtiden, annars kommer Sverige drabbas av stora problem. Inte minst kommer små och medelstora kommuner få brist på arbetskraft

    Nej, alla ni konspirationsteoretiker där ute: de här uppgifterna kommer inte från någon snabbt ihopkrafsad krönika från någon ur PK-maffian.”

    Säger han från tankesmedjan Tiden om en rapport från Arbetsförmedlingen…
    http://www.dagenssamhalle.se/kronika/60-000-nysvenskar-om-aret-raecker-inte-28247

    Svara
    • Ivar L

       /  10/12/2016

      Hur är det överhuvudtaget möjligt att skriva sådan smörja?
      Rent struntprat garanterat. Och kommer frågan att debatteras på allvar? Naturligtvis inte. Det är ett riktigt Orwellsamhälle som håller på att utvecklas. Bara en sådan enkel sak som att 60000 personer om året med råge är dubbelt så många som Sveriges födelseöverskott säger en del om hur fullständigt från vettet siffran är. Att konsekvent importera dubbelt så många som den existerande befolkningen (som f.n. är 75-80% ursprungsbefolkning och sjunkande) föder per år är att jämställa med invasion.
      Begriper ingen vad dessa siffror betyder på riktigt?

      Svara
  21. Svara
  22. Nu har jag huvudvärk av alla galenskaper. Har häckat här alldeles för länge. Det är inte nyttigt. Ingenting är nyttigt. Ska ta en kaka. Väger inte 100, bara hälften. Gubben är sjuk, så jag kommer inte ut. Nu ska jag stänga. Ska. Nu! Alldeles snart.

    Svara
    • Lugn och fin nu……
      lyssna på vacker musik så mår du snart bättre!

      Svara
  23. SVINENS ÅTERUPPRÄTTELSE –
    fina, intelligenta och trevliga djur!

    Svara
  24. MiT

     /  10/12/2016

    Svara
  25. MiT

     /  10/12/2016

    Svara
    • Jan

       /  10/12/2016

      Fi och V – massinvandringens och gängvåldtäkternas tillskyndare och nyttiga idioter?

      Svara
  26. Svenne

     /  10/12/2016

    Breitbart: Muslim Man in Norway Raped Daughter for Being ‘Too Western’

    ”A young Muslim woman in her 20s in Norway was raped by her father because she was becoming too Westernised.

    The shocking case of a Muslim man who raped his own daughter occurred in the Norwegian city of Fredrikstad just over four weeks ago. The man in his 40s has been in police custody for the past four weeks, with DNA evidence confirming allegations made by his daughter, reports Norwegian broadcaster Fredrikstad24.”

    Svara
  27. Svenne

     /  10/12/2016

    OT: SvD: Mona Sahlin borde välja sitt sällskap

    Svara
  28. Svenne

     /  10/12/2016

    #feminism

    Svara
  1. Sammanfattning av 2016 del 5 | WTF?

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: