Dysfunktionellt Miljöparti

Vissa länder är ju extremt dysfunktionella beroende på olika grad av korruption. Sverige har också korruption vilket inte minst visade sig vid självaste Riksrevisionen men också vid tillsättningar av myndighetschefer där kompisrelationer och partibok är viktigare än annat. Eliasson är ett klockrent exempel på en sådan men det finns massor. Men jämfört med många andra länder är Sverige ganska lite korrumperat.

Men vi kämpar på rätt hårt för att ändra på det, måste vara trist för politiker att ständigt se Sverige i botten av korruptionslistorna och Miljöpartiet drar sitt strå till stacken så gott det går, nu ska Sverige äntligen klättra på listorna!

awad-hersi-miljopartiet

För ungefär en månad sedan så började sippra fram att en Awad Hersi i Spånga/Tensta stadsdelsnämnd inte riktigt skötte sitt jobb som man kan förvänta sig i Sverige utan snarare som en korruptionens posterboy. Som han betett sig är ganska exakt det på det sätt man föreställer sig att korruption på lite lägre nivåer går till, som om han följer någon slags manual. Det finns några artiklar ytterligare på Mitti som handlar om detta och som länkas i den ovan.

Hersi kommer från Somalia (tror jag) och jämfört med Sverige så är Somalia så enormt korrumperat och dysfunktionellt att vi befinner oss i olika galaxer. Vilket kanske säger om Somalia än om Sverige. Men ändå. Det tar lång tid för ett land att skaffa sig en fungerande förvaltning.

spangatensta-stadsdelsnamnd

Den förra ordföranden kommenterar saken sådär.

Redan när detta seglade upp och jag postade några tweetar i kommentarsfältet om det så skrev signaturen MJM en kommentar om det här

mjm-kommentar

Hur står sig MJM:s kommentar när lite mer kommit fram? Är den korrekt eller felaktig?

Det är ett konstigt samhälle ute i Tensta. Man har egna lagar och intriger och det händer otäcka saker. Det finns många klaner som agerar mot varandra, det är viktigt att förstå det.

DN har också gjort en liten dykning i sörjan och intervjuat några och en säger det ovan.

Så MJM hade ganska rätt direkt, klanmentalitet där kryssen ska belönas vilket kräver att chefen petar i enskilda ärenden. Exakt som Hersi sägs ha gjort. Det handlar om påtryckningar med makten som medel för att få sin vilja igenom. Med hot om indragna medel. Och så vidare. Så beter sig alltså politiker i Sverige fast man kan tro att det skulle handla om Somalia… Klanpolitik i Sverige 2016. Tack miljöpartiet!

Hur kan detta vara möjligt? Jo tack vare Miljöpartiet såklart. I deras parti ses det som en enorm kompetens att ha en annan hudfärg eller komma från ett annat land eftersom partiet då klättrar på intersektionalitetsstegen. Och så ger det röster från personens grupp. Vilket verkar vara exakt vad vi sett i Spånga/Tensta. Men rösterna ska betalas för på något sätt…

Miljöpartiet måste vara världens enklaste parti att infiltrera och kapa för sina egna syften eftersom de jublar varje gång det riskerar att hända. De jublar eftersom det samtidigt gör att de klättrar på sin egen åtråvärda stege. Att de samtidigt kapas av klanmentalitet är mindre viktigt, bara de klättrar på intersektionalitetsstegen och som parti får röster från området där klanen styr. Samtidigt så urholkas Sveriges förvaltningar mer och mer.

Är det någon som tror att Hersi är ensam om det här i Sverige under skydd av Miljöpartiets vingar? Kommer ni ihåg hur många extremister det seglade upp i spåren efter Kaplan? Mängder! Alla var miljöpartister! Den ena värre än den andra!

Miljöpartiet måste vara Sveriges i särklass farligaste parti! Inte bara för de är en magnet på extremister och islamister utan för att partiet TROTS extremismmagneten ses som något normalt parti som behövs i Sverige.

Det kanske inte är så bra ide att släppa fram folk hur som helst BARA för att de har en annan hudfärg eller kommer från andra länder? Som miljöpartiet gör. En del är helt enkelt inte lämpliga. Och de dras som en magnet till just Miljöpartiet.

Den som inte fattar att klanpolitik, oavsett var den kommer ifrån, är dödsstöten för en fungerande förvaltning i ett land är mer än obegåvad. Man är rent av efterbliven! Miljöpartiet står med öppen famn och väntar på att få ta emot dem… Det här är inget man behöver forska fram eftersom facit finns i massor av länder. Som av en händelse så hittar man alla de länderna i botten av rankinglistan på länder som är bra att bo i. Vilken slump…

MVH

MiT

Föregående inlägg
Nästa inlägg
Lämna en kommentar

66 kommentarer

  1. Jan

     /  10/17/2016

    Lite flummigt har dock Miljöpartiet varit hela tiden. Och i Sverige finns det gott om flummare. Samt politiska imbeciller som aldrig kan bestämma sig om de är höger eller vänster. Jag ser vissa paralleller mellan C och MP. De har lika korkade väljare.

    Svara
  2. Leif

     /  10/17/2016

    Ett exempel:
    Granskare av bidrag till antirasistiska föreningar själv dömd för brott med offentliga medel.
    http://www.dn.se/nyheter/sverige/granskare-av-statligt-stod-sjalv-domd-for-ekobrott/
    Omar Nur drev Jasminskolan i Norrköping, som stängdes av Skolinspektionen efter att förhållandena där uppmärksammast av lokala medier.
    http://www.nt.se/nyheter/skolinspektionen-stanger-jasminskolan-8409456.aspx
    http://www.folkbladet.se/nyheter/norrkoping/domda-for-bokforingsharvan-pa-jasminskolan-7499755.aspx
    http://www.mucf.se/omar-nur

    Svara
  3. MiT

     /  10/17/2016

    Svara
    • Jan

       /  10/17/2016

      Försäkringskassan är en koloss på lerfötter. Och genomdränkt av identitetspolitik precis som alla myndigheter. Personligen skulle jag inte ha något emot om Försäkringskassan avskaffades. De sysslar ändå mest med att prångla ut bidrag till en medelklass som klarar sig utan allmosor. De som verkligen skulle behöva pengarna går alltid miste om dem.

      Tänk vilket liv de skulle bli på feministerna om man nallade på föräldraledigheten! En helig ko i Sverige.

      Svara
  4. MiT

     /  10/17/2016

    Hmmmm, får han betala ett pris nu för att han INTE kan betala det som utlovats för röster…?

    ”Omstridd politiker misshandlad”
    http://www.gp.se/nyheter/sverige/omstridd-politiker-misshandlad-1.3872358

    Svara
  5. MiT

     /  10/17/2016

    Hmmmm…

    //https://www.facebook.com/Cashmo.Offiziell/videos/883194235027298///

    Svara
  6. Idag skriver Lars Lindström en krönika i Expressen där han räknar upp en massa grejer som är bra med Sverige, bl.a den låga korruptionen. Och nästan allt han räknar upp handlar om kulturella särdrag. Vad han i praktiken säger, är att svensk kultur är bäst i världen.
    Det var nog inte det han ville säga egentligen, men slutsatsen av hans krönika blir just det som ‘brunråttorna’ ofta hävdar.

    Svara
    • Jan

       /  10/17/2016

      LL borde hålla sig till att skriva om popband. Personligen skulle jag ha skickat tillbaka honom till den lokaltidning han en gång kom ifrån. Han håller nämligen lokaltidningsklass. Och det säger jag inte för att vara elak.

      Svara
    • Lars Lindström jämte med Aftonblaskans Anders Lindberg ( eller nåt liknande) är Sverige i särklass mest korkade lindar i modern tid. Att folk fortfarande köper och läser deras blaskor trotts att det finns andra, trovärdiga länkar till information, är för mig en gåta. Kanske är det inte så dumt med ett befolkningsbyte?

      Svara
    • MiT

       /  10/17/2016

      Hahahaha!

      Svara
  7. Ivar L

     /  10/17/2016

    Nyheteridag har rapporterat om att branden i modulhusen för flyktingar i Fagersjö kan vara anlagd av någon bland de boende:
    http://nyheteridag.se/kraftig-brand-i-asylanlaggning-jag-ar-helt-saker-pa-att-en-boende-har-tant-pa/

    En ledtråd i sammanhanget är att de boende flera gånger uttryckt missnöje med sin boendesituation, vilket ger motiv till att tända på:
    https://mitti.se/30-tal-flyktingar-i-bostadsprotest/

    Svara
  8. Ivar L

     /  10/17/2016

    Jag tycker det är rätt signifikant att det är en liten lokaltidning som drar upp detta i ljuset inte någon stor nyhetsredaktion trots att de är fulla med miljöpartister och detta uppenbarligen varit känt länge i miljöpartiet. Det säger rätt mycket om hur ofördelaktiga nyheter om MP helt enkelt sållas bort.

    Svara
  9. Einar

     /  10/17/2016

    Jag tror inte att den där Awad är det minsta intresserad av te x bensinskatter.

    Svara
  10. Benny

     /  10/17/2016

    Sverige mindre korrumperat än andra länder? Det tyckte man inte i den undersökning som EU hade för några år sedan där man krasst konstaterade att Sverige låg 15% över genomsnittet bland EU-länder vad gäller korruption. Det mest skrämmande var att i denna undersökning var även de ökänt korrumperade sydliga delarna av EU med men jag tror inte att de ”nya” östländerna var med pga för kort tid i EU. Men det är illa nog, så vi ska nog sluta att tro att Sverige är mindre drabbat än andra länder bara för att politikerna i Stockholm påstår det.

    Svara
    • Har man jobbat som småföretagare i Sverige då är bedömningen av korruptionen i landet skiljer sig väsentligt av politikernas skönmålning. Ni anar inte!

      Svara
      • Klimathotet

         /  10/17/2016

        Precis, folk har ingen aning. Då det offentliga beställer något kommer ”räkningen” för att man vann budgivningen. Det är bara gilla läget eller lägga ner.

        Svara
        • Ivar L

           /  10/17/2016

          Intressant, men till saken hör att det krävs en korrumperad OCH en korrumperare för att korruption skall funka så är man delaktig tycker jag inte man skall klaga. I vart fall inte så länge det inte handlar om saker som sjukvård, polis och liknande där den som förväntas korrumpera befinner sig i ett avsevärt underläge.

          Svara
          • Vad har du för val om du och ditt företag vill överleva? Det finns verksamheter förutom dem du nämnde. Och jag skriver om praktiken, inte om teorin.

          • Ivar L

             /  10/17/2016

            ”Jag hade inget val” är aldrig en giltig ursäkt om man menar att det man gör är fel och man inte befunnit sig i en utsatt position. Man får propagera för att det är rätt med korruption eller låta bli att korrumpera. Jag har själv avstått vissa saker i livet som hade varit trevliga eftersom jag tyckt att de är fel. De flesta gör det. Tycker man inte det är fel är det en helt annan sak naturligtvis.

            Dessutom, om man sitter inne med fakta om korruption och inte vidarebefordrar den kan man väl inte rimligen kritisera medier och andra för att ”inte ha en aning” som Klimathotet gör?

          • Klimathotet

             /  10/17/2016

            Vägrade man på 1970-80-talet blev man ”granskad” av skv och satt i blockad av facket trots att man hade avtal. Hade man 40-50 anställda så är det dålig stil att inte ta ansvar för deras jobb och då fick man bita i det sura äpplet. Jag bytte yrke för 25 år sedan för att ha minimalt att göra med det offentliga och har inga anställda. Man tjafsar inte mot staten eller dess ombud även om man har rätt i sak.

          • Ivar L

             /  10/17/2016

            @Klimathotet:
            Det är ju rätt anmärkningsvärda grejer du berättar. Vad för slags mutor menar du att det handlar om, reda pengar? Hur mycket per år? Vilken bransch handlar det om?

            Finns det inte möjlighet att berätta om detta nu när du lämnat branschen? Meainstreammedia brukar ju hugga på korruption faktiskt såväl Bofors somRiksrevisionen…o.s.v. Kommunpampar avrättar de gärna, till skillnad från höga chefer på statlig nivå dessutom.

          • Klimathotet

             /  10/17/2016

            Byggbranschen. Fick man bygga t.ex. ett större projekt som skola eller liknande kunde det vara extra material som skulle levereras till någons hemadress, ett nytt garage, tillbyggnad på huset, en swimmingpool… Alla skulle ha gratis brännvin. Jag slutade innan projektanställningar ersattes av bemanningsbranschen. Det som hände då är preskriberat och de flesta är inte i livet längre. Sverige har större problem än någonsin tidigare.

    • Jans

       /  10/17/2016

      Vilken undersökning menar du?

      Svara
  11. Miljöpartiet har – överraskning överraskning – aldrig blivit granskade förr. Nu blir det granskade lite och helt plötsligt så faller skiten ut ur dörren.

    Svara
    • G

       /  10/17/2016

      Det blev väl granskade (lite iaf) i våras i samband med turerna kring Kaplan ? Och media anklagades ju av vissa att föra någon slags häxjakt mot MP när det ”avslöjades” skit dag efter dag där ett tag. Men jag tycker de avbröt MP-granskningen alldeles för fort, det finns så mycket skit inom MP som behöver ”fixas”, fast MP är ju ”medias parti”, så det är nog inte så populärt eller lika lätt att gräva kring MP som det är med SD till exempel. Där är det bara att kasta sig på bytet utan att tänka två gånger innan.

      Svara
    • Vidrigt.

      Jag är ledsen, men manstuttar är inte gjörda för ammande.

      Svara
      • Ivar L

         /  10/17/2016

        Om inte annat så är det ju bedrägeri mot bebisen, i värsta fall känner ju barnet ångest när det aldrig kommer någon riktig mjölk.

        Svara
        • Bo

           /  10/17/2016

          I artikeln är det en brud som vill vara man som fött två ungar.

          Svara
          • Ivar L

             /  10/17/2016

            Ja, jag missade det…(se nedan)

      • Ivar L

         /  10/17/2016

        Äsch, vi är ju båda lurade 😀
        Det är ju en kvinna som ammar barnet. ”Transgender guy” är naturligtvis en kvinna som uppträder som man och käkar hormoner för att få skägg m.m. Inget att uppröras över således, jo möjligen att barnet får i sig för mycket hormoner i och med medicineringen. Vet inte om det hamnar i bröstmjölken iofs.

        Svara
        • Ack, jag blev också lurad.

          Däremot så har jag sett artiklar om biologiska män som ”ammar” sina barn så jag skulle inte blivit förvånad direkt.

          Svara
    • Bo

       /  10/17/2016

      Om man kan föda barn och amma så är man en kvinna rent fysiologiskt. Hur mycket man än önskar annat och käkar piller för att ändra. Frågar mig hur barnet drabbas av den ofantligt högre testosteronhalten i denna sk ”mampa” eller ”papma” under amning? Påverkas bröstmjölken av ändrade hormonnivåer? Det är lustigt detta m ammande ”pappor”. Man vill uppenbarligen både ha kakan kvar och äta upp den?

      Svara
      • Rikard

         /  10/17/2016

        Hej.

        Han (identitet) avbröt sin hormonterapi för att kunna bli gravid och bli mamma (biologiskt kön; kvinna). Han hade även genomgått kirurgisk bröstförändring för att kroppen bättre skall passa den upplevda identiteten.

        Även om han är en identitetspolitiskt aktiv transperson så finns det inget i artikeln som indikerar att han återupptagit testosteronbehandlingen medan han ammar, och amningen kompletteras med donerad mjölk.

        Svaret är ja på din och Ivar L:s fråga: hormonerna förs över i bröstmjölken. För att fastställa i vilka mängder måste man göra prover, något jag misstänker att både han och hans vårdkontakt tillser.

        Så, en biologisk kvinna vars självupplevda könsidentitet är man, avbryter processen för att kunna bli biologisk förälder (mamma) till egna och partnerns barn.

        Det bästa bemötandet, och ett lackmustest på om det är en identitetskrigare eller en vettig människa man har att göra med är oftast att fråga: ”Vad har jag med det att göra?” eller ”Varför tycker du att jag behöver veta det? Jag bryr mig om hur du beter dig, inte hur du är född”. Identitetskrigare brukar surna till då de är vana att belönas inom sina kotterier för hur normöverskridande de är, medan vettiga människor med en eller annan ovanlig identitär företeelse slappnar av och blir glada över att kunna vara ‘en i gänget’ och inte ‘den konstige’.

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, lärare

        Svara
        • Ivar

           /  10/18/2016

          Vore det inte barn inblandade så skulle jag rycka på axlarna. Men precis som i debatter om homoadoption och singelinsemination så är barnen otroligt frånvarande i alla sådana här berättelser. Som om inte dessa barn kanske för en mycket särpräglad barndom, ni vet, sådana där berättelser som medier älskar att återge när barnen blivit vuxna och skriver om sina eventuella trauman.

          I fallet med hormonerna kan det ju dessutom leda till medicinska komplikationer. Om vuxna vill dopa sig så är det en sak, men att dopa sina barn är inte ok.

          Svara
  12. MiT

     /  10/17/2016

    Svara
    • Ivar L

       /  10/17/2016

      ”Muslimer är en utsatt religion”
      ??
      Bortsett från att meningen är ologiskt formulerad så undrar man ju på vilket sätt islam är ”utsatt”. Jag kan faktiskt inte tänka mig någon religion som är så lite utsatt för förtryck av andra religioner än islam. Det är väl möjligen på några ställen i Östasien och Indien i så fall.

      Men hon bekräftar ju däremot klockrent den hackordning som gäller i identitetspolitiken. De med (förment) mest privilegier är villebrådet. Jmfr. Sovjetkommunismens syn på borgare och kontrarevolutionärer eller nazisters syn på judar. Språkbruket och tankebanorna känns igen. En är ond och skall bort ”vi” är goda och bra. Just nu verkar ju allt lugnt, män bestämmer ju onekligen väldigt mycket, men plötsligt kan det visa sig handla om somliga män. Kanske de som röstar på SD, kanske finns någon tjänstvillig spionorganisation (psst…. kanske börjar på ”Exp…”) som berättar vilka de är? Bara som ett exempel. Farligt sluttande plan som bara föder hat och i värsta fall våld.

      Svara
    • Rikard

       /  10/17/2016

      Hej.

      Jag tror jag skall visa hennes text för de muslimer jag känner.

      Enligt hennes logik så är muslimer inte män, eftersom de tillhör en utsatt grupp.

      Reaktionen lär bli… intressant.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, lärare

      Svara
    • Pelle2

       /  10/17/2016

      Bara för att genustomtarna och intersektionalitetsivrarna påstår att det inte är samma sak att negativt generalisera över gruppen män som att negativt generalisera över t.ex muslimerna så är det ingen sanning.
      Det är bara i deras förvridna hjärnor som dom kan rationalisera en sådan könsrasism…
      Att vara religiös väljer man att vara men man väljer inte sitt kön.

      Svara
      • G

         /  10/17/2016

        ”Att vara religiös väljer man att vara men man väljer inte sitt kön”….
        …eller hudfärg. 😛

        En typisk kommentar som gör att hjärnan börjar spinna väldigt fort…..men hur ska man uttrycka sig så att man bara behöver skriva 1 kommentar och inte förklara samma sak från tusen olika vinklar tills polletten trillar ner. Har sett många diskussioner med 20+ kommentarer som sträcker över flera timmar, oerhört tidskrävande process att förklara. Skillnad om man satt face to face och pratade, då kunde det säkert vara över på några minuter.

        Svara
        • Grodan Boll

           /  10/19/2016

          Och detta förutsatt att de lyssnar och engagerar sig.

          Svara
  13. QED

     /  10/17/2016

    Sevärt!

    Svara
  14. Jans

     /  10/17/2016

    Chang Frick går bananas på Anna Hagwall:
    http://nyheteridag.se/darfor-maste-anna-hagwall-sd-lamna-sina-uppdrag/
    ”Att gå så långt att påstå att Hagwall är antisemit är kanske inte påkallat. Det behöver inte vara så. Däremot är det uppenbart att hon är dum i huvudet, alltså att hon saknar förmåga att tänka rationellt.”

    På det hela taget håller jag med honom. Hon är ju uppenbart dum i huvudet och antisemit vare sig hon vet det eller ej. Men däremot är jag inte så säker på att det spelar sådär jättestor roll. De flesta som har tänkt rösta på SD kommer att göra det ändå och pariastämpeln de har är inte i första hand beroende på sådana här fadäser, utan något som politikerna och medierna kring SD har skapat och vill ha ändå till den dagen de behöver SD och då kommer allt att vara glömt och förlåtet i vilket fall som helst. Politik är inte långsint.

    Svara
  15. MiT

     /  10/17/2016

    Svara
  16. G

     /  10/17/2016

    Svara
  17. G

     /  10/17/2016

    Fy fan grrrrrr!

    ””En man i 85-årsåldern blev överfallen och misshandlad av tre män i Borås. Men han kunde freda sig med käppen och behålla sin plånbok.

    – Han blev påhoppad av tre killar bakom en skola. De både sparkade och slog honom. Men han fick dem att avbryta utan att få med sig något, säger Peter Adlersson, presstalesman vid polisen i Västra Götaland.

    Mannen fördes till sjukhus för kontroll.

    – Han hade fått en del bulor och skrapsår, och var skärrad, så klart, säger Peter Adlersson, och beskriver överfallet som ”fegt”.””
    http://www.svd.se/aldre-man-misshandlad-av-tre-ranare/av/tt

    Det är inte ”fegt” att bete sig så här, det är sjukt, här kan vi snacka om ”råttor”!

    ””Mina vänner sprider hat på nätet – hur kan jag bäst påverka dem?

    Jag har ett problem som jag kanske delar med andra, min vän är ett nättroll.””
    http://www.dn.se/insidan/mina-vanner-sprider-hat-pa-natet-hur-kan-jag-bast-paverka-dem/

    Stoppa sidan från att laddas så kan ni läsa hela texten och svaret från psykologen på DN.

    ””Vinster i HVB-hem ska kartläggas

    Många företag som driver HVB-hem gjorde stora vinster i samband med fjolårets flyktingvåg. Nu ska marknaden kartläggas, och följden kan bli färre privata aktörer och en ökad kommunal verksamhet, rapporterar Dagens Nyheter.

    Vi har ett antal exempel på att man har använt skattebetalarnas pengar på ett oseriöst sätt, säger barn- äldre- och jämställdhetsminister Åsa Regner (S) till Dagens Nyheter.

    Beslutet om kartläggningen, som ska göras av Konkurrensverket, kommer att fattas på torsdagens regeringssammanträde.

    Civilminister Ardalan Shekarabi (S) pekar på att det finns en intressekonflikt.
    – Företagen vill göra så stora vinster som möjligt, medan vi har ansvaret att hushålla med skattebetalarnas pengar och se till att kvaliteten säkerställs.””
    http://www.svd.se/vinster-i-hvb-hem-ska-kartlaggas/av/tt

    Haha vilket skämt, sedan när bryr ni er om pengar, ni tror ju att pengar växer på träd för fan. Och det var väl inte bara förra året som företagen gjorde storvinster i inom ”asylindustrin”. Så dags att kolla på det här nu.

    Svara
  18. G

     /  10/17/2016

    ”Vänstervridningen i public service måste upphöra

    Public service har en skyldighet att vara opartiska och ska inte ha slagsida åt något håll. Ändå genomsyrar ett ideologiskt vänsterperspektiv det mesta som görs, skriver Fredrik Segerfeldt.”
    http://www.expressen.se/debatt/vanstervridningen-i-public-service-maste-upphora/

    Svara
    • G

       /  10/17/2016

      Svara
    • G

       /  10/17/2016

      Svara
    • G

       /  10/18/2016

      Haha. Ja Emma, de senaste ljusglimtarna när allt inte går som planerat är ju mycket värre…

      Svara
      • Pelle2

         /  10/18/2016

        Så Emma menar att om man gör ett debattprogram med en påstådd högerextrem tidnings medarbetare så raderas deras ständiga vänstervinkling på SR och SVT ut ?
        Det går tydligen fort att byta åsikt och vinkling i hennes värld…

        Svara
      • Jan

         /  10/18/2016

        Segerfeldt är neoliberal och emot public service av ideologiska skäl. Hans kritik är konstant och förutsägbar. Nyliberalen Maud Olofsson, om någon minns henne?, kritiserade PO Tidholms Norrlandsprogram av samma orsaker. Programmet överensstämmer inte med hennes falska nyliberala framgångsbild av Norrland.

        Mitt råd till Olofsson och Segerfeldt är väl då att välja bort SVT och SR och istället se knullsåporna och det inköpta amerikanska materialet på TV3 och Kanal 5. Eller lyssna på valfri bimbo i Radio Mixmegapol. Då slipper de få sina sinnesbilder störda. Och kommersen tillgodosedd. Mammon ska ha sitt.

        Svara
        • Pelle2

           /  10/18/2016

          SR och SVT har ett uppdrag som innebär att dom skall vara opartiska.Om dom inte klarar av det så får dom väl byta ut ledningen eller lägga ner public service.

          Eller så får dom tjäna in sina egna pengar på reklam eller något annat så kan dom pumpa ut sin vänsterpolitik om nu någon vill betala för det.

          Lyssna en valfri dag på Sveriges Radios p3 så kan du vara säker på att du kommer få en rejäl dos av intersektionalitet,identitetspolitik ,radikalfeminism och andra ideologier som omhuldas av vänstern.Detsamma verkar gälla kulturprogrammen på SVT.
          Vänstern skall ha sitt för att resonera som du gör Jan..

          Svara
          • Jan

             /  10/18/2016

            När det gäller P3 är jag den förste att vara kritisk. Den kanalen är genompolitiserad och borde läggas ner eller omarbetas. Detsamma gäller kulturredaktionen på SVT. Annars är Segerfeldts kritik ointressant. Den innehåller inget nytt. Som jag sa, han är emot public service av ideologiska skäl.

          • MiT

             /  10/18/2016

            Undrar en liten sak bara, måste kritik vara ny för att vara riktig och intressant? Kan det inte finnas poäng i att upprepa gammal som fortfarande är problem?
            Alltså det här är sånt som jag ser många säga ”Det där är inget nytt” osv. Om man bara måste komma med nytt hela tiden skulle det väl bli tämligen tyst?

        • Jan

           /  10/18/2016

          Visst, om han hittar en annan infallsvinkel. Eller om kritiken kommer från ett annat håll. Segerstedts kritik innehåller inget nytt. Han är heller inte intresserad av public service. Han vill bara lägga ner det. Och det har vi hört förut.

          Svara
    • G

       /  10/18/2016

      Helenas twitterprofil:
      ”Finns bara en värderingskompass: DE MÄNSKLIGA RÄTTIGHETERNA”.

      https://twitter.com/andreasnurbo/status/788012622625009665
      https://twitter.com/andreasnurbo/status/788028142707507200

      Eriks twitterprofil, präst i SK:
      ”Präst i Svenska Kyrkan i Utlandet, Phuket, Thailand. Snäll. Vanlig. Pålitlig. M.a.o. en i mängden.”.

      https://twitter.com/StenbergRoos/status/788072474973876225

      Svara
    • Ivar

       /  10/18/2016

      Jag tror inte den där typen av felaktiga ordval eller bildsättningar (som bildsättningen av gotländskan med nazisttåg bakom) är misstag. De är högst medvetna, sedan tar man tillbaka dem om det blir reaktion och låtsas att det är misstag. En slags medveten smygpropaganda som redaktionschefer ser mellan fingrarna med eftersom det är för en ”god” sak.

      Funkar gör det också, en stor mängd nyhetskonsumenter hör och ser den ursprungliga versionen och hör aldrig om rättelsen.

      Svara
  19. Pelle2

     /  10/18/2016

    OT:
    Chris Forsne skriver på Ledarsidorna om hur politikerna och journalisterna duckar för frågan om hur vi skall klara integrationen av flyktingarna och istället ägnar sig åt att kasta glåpord till varandra.
    http://ledarsidorna.se/2016/10/chris-forsne-fragor-som-soker-sina-svar/

    Anders Lindberg på Aftonbladet däremot tycker att vi skall häva stoppet för anhöriginvandring och inrikta oss på att ta emot 100000 nya flyktingar per år.
    http://archive.is/FQ1rN
    Konstigt nog har han inget svar på hur vi skall klara av att ta emot och integrera 100000 flyktingar per år utan det sker väl helt automagiskt…

    Svara
    • Jan

       /  10/18/2016

      Klokt av journalisten Forsne. Undrar om hon bränner broar till sin förra kår? Förmodligen. De där partiledarutfrågningarna i Agenda är rena charaderna numera. De kunde lika gärna leka ”rita, gissa, spring”! Janne Josefsson är Sveriges ende journalist. De andra är enbart karriärister.

      Svara
    • Ivar

       /  10/18/2016

      Han har väl börjat hyra ut rum i sin bostad som Stockholms kommun vill? Tar vi 100000 till så får han nog ta och hyra ut två rum. Helst gratis, det har han råd med. Han har säkert sommarhus på Österlen också, det får han nog ta och hyra ut.

      Svara
  1. Sammanfattning av 2016 del 6 | WTF?

Lämna ett svar till G Avbryt svar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.