Genusuniversitet

Har ju ett antal gånger tagit upp genus på universitet, senast var det Maskinteknik på KTH men även hur KTH ljuger och hittar på om hat och hot de får när de vill införa genus. De ljuger rakt ut och hittar på alltså (ni hittar det via det länkade inlägget ovan). Ett svenskt universitet…

genus-pa-kth

Så, feministiska teknik- och vetenskapsstudier alltså. Det kan ni läsa på KTH 2017 om ni vill.

Så här skrev jag om Maskinteknik på KTH som länkas först i inlägget

Ni ska se att KTH snart har obligatoriska kurser i Feministisk Teknovetenskap på alla ingenjörsutbildningar eftersom det är själva spjutspetsen som utklassar all gammal unken patriarkal ingenjörskonst och kunskap! Det är ett naturligt nästa steg för KTH att ta på vägen mot internationell berömmelse.

Och det verkar som om jag får rätt. STS, som Öhman ansåg vara ett stort internationellt vetenskapligt forskningsfält är ju bara ”feministiska teknik- och vetenskapsstudier” enligt KTH. Feministisk Teknovetenskap alltså. Som ska in. Undrar vad som åker ut istället?

arkitektur-och-genus-pa-kth

Om ni vill kan ni även ta en kurs i Arkitektur och genus vårterminen 2017.

Men ni kan vara lugna, det är inte bara KTH som håller på att degradera sig sig själv utan även Chalmers hoppar på det populära tåget!

genus-pa-chalmers

Det finns en pdf-fil med alla föreläsningar i ”Vems rum” där man kan se vad man har att vänta. In och läs, där finns säkert mycket matnyttigt…

Även Chalmers alltså…

Med tanke på att universitetsstudenter knappt kan räkna ut en andragradsekvation så kanske det är en naturlig väg att gå? Att proppa in genus på universiteten alltså. Eller tappet kanske beror just på att man proppat in massor i skolvärlden som inte har där att göra…? Gissar att det inte är så mycket matte i Feministisk Teknovetenskap direkt? Eller i Genus, makt och identitet. Så vad beror det på att universitetsstudenter på en ingenjörsutbildning inte kan räkna ut en andragradsekvation? Är det för att man blivit sämre generellt på matte eller beror det på att sådana som inte är så bra på matte släpps in ändå tack vare Feministisk Teknovetenskap och massa annat trams som inte har på universitet att göra? Man tvingas till det så att säga eftersom man annars inte fyller plasterna och då blir det låtsaskunskaper istället för riktiga som gäller?

I rapporten så pekar Henreksson på att resultatet för till exempel andragradsekvationer rasade i slutet på 90-talet och att på 70-talet så räknade man sådana på högstadiet.

Man kan undra vad som mer inträffade på 90-talet och framåt och som kan tänkas ha med detta enorma kunskapstapp att göra…? Är det bara en slump att det kryllar av genusfolk på universiteten…?

En sak är säker, genusuniversitet kommer ALDRIG att vara en väg till framgång. Riktig kunskap och riktig vetenskap däremot har visat sig genom århundraden vara en stabil grund att stå på. Förstör inte det.

MVH

MiT

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

66 kommentarer

  1. Du missade den valbara Genus och Teknik, på 7,5 poäng. Valbar, hade valet att välja den i år, men valde Högfrekvensteknik istället (liiiite mer nytta av den)
    https://student.portal.chalmers.se/sv/chalmersstudier/minkursinformation/Sidor/SokKurs.aspx?course_id=25290&parsergrp=3

    Svara
  2. Det hade förbannade genushelvete

     /  10/19/2016

    tar minsann aldrig slut. Varför inte ge sig ut förorterna och satsa på detta trams där istället.

    Svara
  3. Klimathotet

     /  10/19/2016

    Det är inte många under 50 som klarar enklare huvudräkning som 73+37=? eller att räkna flera tal på papper utan kalkylator. Om jag handlar brukar jag ha koll på vad allt kostar i kundvagnen +/- 10.-

    Svara
  4. michael.

     /  10/19/2016

    Fascinerande dom som gjort utbildningar sämre ska få större inflytande att göra ännu fler utbildningar sämre,svenskt utbildningsväsen påminner om en blind som ska leda en annan blind.Sverige en kunskapsnation not so much

    Svara
  5. Måste börja förbereda barnbarn mattegeni och teknikintresserad att studera utomlands. Det finns inget hopp längre att barnbarnen kan studera vidare i Sverige. Feministerna och genusidioterna håller på att rasera rubbet.

    Frågan är varför ingen Vill / kan stoppar detta vansinne? Varför springer alla efter?

    Svara
    • Rikard

       /  10/19/2016

      Hej.

      Det alla andra verkar lyda är det rätta att lyda.

      Det alla andra verkar säga är gott och sant och verkligt är så.

      Det alla andra gör är det som göras bör.

      Så är människans hjärna av sig själv, då vi är ett flockdjur, och sammanhållningen i flocken trumfar egen vilja om flocken skall hålla samman och öka chansen för överlevnad.

      Den impulsen är något man kan bekämpa, förstås, och man kan (så som västvärlden försökt sedan femtiotalet) bygga en civilisation på bekämpandet av slaviska gruppinstinkter, men samtidigt blir man då underlägsen civilisationer som inte gör det. Att i sitt sinne kombinera att medvetet vara en fritt tänkande individ samtidigt som man är en medvetet modifierad kulturprodukt är svårt och kräver konstant arbete, samt särskiljer en från gruppen.

      Att bli utmålad som gemenskapens fiende är det värsta man kan drabbas av, och då den som inte fördömer tillräckligt mycket själv snabbt misstänks, är impulsen att stämma in och kasta sten (både metaforiskt och bokstavligt) närmast omöjlig att stå emot.

      Vad du kan göra är två saker: det ena är att tänka själv, och betala priset. Det andra är att utmana andra i din närhet i deras invanda tänkande när detta manifesteras i påståenden du finner osanna. Det priset är dock högre, kanske rentav för högt, då man inget förtjänar och ej heller något tack vinner även ens om man lyckas lära någon att tända sin Diogenes-lykta själv.

      Å andra sidan, om du är sådan att du våndas mer av tanken på att se människor sätta sitt ljus under en skäppa mer än mödan och priset för att förmå dem att lysa klart, så vet du säkert redan detta.

      Den som känner sin förmåga, och är tillfreds är säll, men den som önskar sin förmåga att vara större än den kan vara, och tillika är en medelmåtta och varken kan eller törs förmå söka att excellera (ens i att vara just medelmåtta) kommer att ägna en bärsärks frenesi åt att slita ned berg till grus för att strävar mot himlen.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, lärare

      Svara
    • Gurkburken

       /  10/20/2016

      Utlandssvenska barn på EB/IB utomlands läser oavsett matteintresse lika svår matte som de mest matteintresserade i Sverige, till synes med goda resultat.

      Svara
  6. Motkraft

     /  10/19/2016

    Det är väldigt viktigt att varje teknisk linje har en obligatorisk kurs där diskuterar vetenskap och teknik utifrån ett historiskt och samhälleligt perspektiv. Jag vet själv hur hela min bild av vad jag utbildade mig till förändrades när jag läste en sådan kurs där vi fick kunskap om de gamla grekerna och annat som föregått där vi är idag.

    Och i en sådan obligatorisk kurs så ska naturligtvis påverkan vad gäller kön ingå (tror inte det gjorde det då). Som en del liksom andra delar som påverkat där vi är idag.

    Jag ser egentligen inget problem om kurserna ovan är valbara och frivilliga. Den som vill fördjupa sig i genus och teknik kan väl få göra det.

    Svara
    • MiT

       /  10/19/2016

      Problemet är inte att det ingår utan att genusfältet anser sig vara så viktiga att det ska genomsyra allt. De anser att deras navelpillande är viktigare är allt annat. DE kräver att deras trams ska ska vara det viktigaste. en valbar kurs är bara första steget. Sen är det inte valbart utan obligatoriskt, sen blir det två, fyra och sen åtta obligatoriska. Osv. De gör anspråk på att påverka innehåll i HELA utbildningar. De är dock inte lika pigga på att läsa fysik eller matte på sina genusutbildningar.

      Svara
    • Rikard

       /  10/19/2016

      Hej.

      Det är inte frågan om att lägga till tanken att det ibland (exempelvis inom medicin) kan finnas könsbundna faktorer av vikt. Det är frågan om ideologisk hjärntvätt, av exakt samma slag som när man under sextio- och sjuttiotalet skulle lägga till marxism i alla utbildningar.

      Inte nationalekonomi, som det är i sig självt, med Marx teser som en grupp bland många, utan som ett totalt mentalt filter och som absolut sanning.

      Inte statskunskap av studier av politik och politisk historia, med alla möjliga modeller, utan hela ämnet filtrerat genom marxismen.

      Vad tror du händer med förmågan till saklighet, opartiskhet och objektivitet då?

      Sovjetunionen gjorde det, nationalsocialismens Tyskland gjorde det, religiösa fanatiker av alla de slag försöker göra det i flera länder, och i Sverige skall man göra det med genusteori, som utgår från marxistiska teser sammanvävda med postmodernismen och dess olika avläggar-läror.

      En bro är vad den är, hållfasthetslära behöver inget genusperspektiv, och formler vilka berättar och beskriver olika verkliga samband påverkas inte av ideologi.

      Gamle Marx och även hans profet Lenins visioner om vetenskaper och kunskaper i ideologins tjänst syns tydligt.

      Ingen ideologi hör hemma som filter för någon vetenskap, och det är en plikt för den som verkar inom något sådant fält att vara sin egen favoritteoris strängaste mest skoningslösa kritiker – vårt mål skall vara kunskap och sanning om verkligheten sådan är som sig själv – inte sådan vi vill, önskar, tycker och känner att borde vara.

      Den som håller ideologiskt pålagda filter för goda kan gott läsa på om Lysenko och om ‘Deutsche Physik’.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, lärare

      Svara
    • Pelle2

       /  10/19/2016

      Om man vill läsa hittepå-teorier om genus och radikalfeministiska ideologier så får man göra det på sin fritid och inte belasta utbildningsväsendet och studielånssystemet med sådan dumheter.
      Håller med Rickard ovan att det egentligen handlar om att tvinga på studenterna en marxistisk ideologi och att tysta alla eventuella kritiker av denna.
      Det är otäckt att utbildningsväsendet och andra samhällsinstitutioner är så korkade och blåögda att dom låter det ske…

      Svara
    • Olof

       /  10/19/2016

      Om kursen hade haft vetenskaplig grund hade jag inte sett några problem med det.

      Men det blir rätt tydligt i beskrivningarna att så inte är fallet. ”Med utgångspunkt i antagandet att varken design eller använding av teknik är något genusneutralt…”. Om man utgår från att ett osubstantierat antagande är sant och sen fortsätter därifrån att analysera så ägnar man sig inte åt vetenskap. Kursen blir då inte något som ger en bredare förståelse för vare sig genus eller teknik, utan enbart en lärdom i att ibland skall man inrätta sig i auktoritetens led eller vara beredd att bli straffad.

      ”Med utgångspunkt i antagandet att gravitation inte finns så utforskar den här kursen materials lämplighet som del i bärande konstruktioner”. Jag ser helst att vi gör allt för att bibehålla STEM-studenternas förmåga och villighet att ifrågasätta saker som saknar vetenskapliga belägg.

      De specifika kurserna som erbjuds här handlar, som andra noterat, ganska tydligt om indoktrinering och inte något som skulle kunna ge ett värde.

      Svara
  7. Jan

     /  10/19/2016

    Det känns som vi diskuterat det här femtielva gånger nu. Det börjar bli lite rundgång. Argumenten tar slut…

    Svara
    • MiT

       /  10/19/2016

      Det har vi. Minst! Men vad är alternativet? Resignera? Låta dem infiltrera i fred så hårt att det inte ens går att reparera? Vara tyst om det?

      Svara
    • Lövet

       /  10/19/2016

      BOHICA alltså.😳

      Svara
  8. MiT

     /  10/19/2016

    Svara
  9. MiT

     /  10/19/2016

    Svara
  10. MiT

     /  10/19/2016

    Svara
    • J.G

       /  10/19/2016

      Varför skriver de att männen kommer ifrån sydasien? Känns som att de vill förvilla läsarna om männens bakgrund.

      Svara
    • Olof

       /  10/20/2016

      Ja, och att Rotherham kunde fortgå så länge som det gjorde är ju ett direkt resultat av precis samma våldäktskulturrelativster som demonstrerade på Gotland. Om minoriteter misstänkts för att ligga bakom ett fruktansvärt brott – mörka. I 14 år efter att misstankar hade börjat undersökas fick det fortgå. För att man inte ville ge näring åt rasism och var rädd att bli anklagade för rasism.

      Snacka om våldtäktskultur. Hur många av flickorna har våldtagits som ett direkt resultat av PK vänsterns agerande. Det är inte utan att hela strukturbygget börjar lukta projektion.

      Svara
  11. MiT

     /  10/19/2016

    //https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10154090165398251&set=a.454058298250.239724.644748250&type=3//

    Svara
  12. QED

     /  10/19/2016

    Svara
  13. Pelle2

     /  10/19/2016

    OT:
    Cissi Wallin skrev förra veckan en minst sagt nedlåtande och raljant krönika om de manliga Dylanfans som kommer att bli glada när Dylan vann Nobelpriset.
    Dom skulle lära sig slicka fitta och lyssna på sina flickvänners åsikter.
    Uppenbarligen blev många förbannade,med all rätt, och några gick beklagligtvis men förväntat över gränsen i sina kommentarer enligt Wallin.
    Skulle dock tro att de flesta bara kritiserade och raljerade över hennes åsikter precis som jag gjorde.
    I dagens Metro skriver hon i sann radikalfeministisk anda en krönika om hatet hon fick motta
    för hennes raljanta inlägg.
    Hon sparkar naturligtvis uppåt,som den förtryckta,vita,medelålders,svenska feministkvinna och kändis hon är,så därför skall vi män bara hålla käften och ta emot hennes manshat enligt henne.
    Vi är naturligtvis också kränkta…

    Naturligtvis försöker vi som kritiserar henne trycka ner henne för att hon är en stark kvinna som har en åsikt.

    Jag är så jävla trött på sådana som hon som låtsas vara förtryckt,trots hennes mediala plattform, och som tar sig rätten att pissa på gruppen män men som skriker och gapar om någon ger tillbaka.
    Det är också så jävla tröttsamt med radikalfeminister som slänger ur sig lite manshat i förhoppning om att bli hatade tillbaka så att dom kan publicera en offerkrönika lite senare.

    http://archive.is/1YYhv

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  10/19/2016

      Du borde bli krönikör, det enda du borde avsluta med är följande.

      ”Feminister behöver lära sig att suga kuk på samma sätt…”

      Skulle nog gå att publicera idag, är ett lotet ljus i tunneln.

      Tryck gärna tumme ner om ni inte förstår min gillande sarkasmer å Pelle-Tvås vägnar…

      Svara
      • Pelle2

         /  10/20/2016

        Det skulle faktiskt vara roligt att skriva en svarskrönika där man raljerar över feministernas
        ikoner Zara Larsson eller Beyoncé och uppmana tjejerna/kvinnorna som har snöat in på dom att vakna upp, lyssna på killarnas behov av att knulla och lära sig suga kuk och se om den skulle bli publicerad i Metro. Skulle dock inte satsa en krona på att den skulle bli publicerad eftersom det skulle räknas som kvinnohat,feministhat och sexism…

        Däremot går det ju jättebra för valfri feminist att få sina manshatande krönikor publicerade i Metro var och varannan dag.

        Svara
    • Einar

       /  10/22/2016

      Hon borde sluta skriva krönikor efter rödvinet.

      Svara
  14. Pelle2

     /  10/19/2016

    Det skall bli intressant när dom radikalfeministiska, normkritiska och postmoderna ingenjörerna kommer ut i arbetslivet om dom nu gör det..
    Är det någon här som skulle våga flyga,åka båt,åka över en bro eller bo i ett hus konstruerat av dom ?
    Dom måste ju naturligtvis ha krossat de patriarkala hållfasthets och aerodynamik- maktordningarna och känt efter hur dom anser att dessa saker skall konstrueras.
    Vad kan gå fel ?🙂

    Svara
    • Rikard

       /  10/19/2016

      Hej.

      Kommer du ihåg hur det var att flyga med Aeroflot, eller hur vägnätet såg ut i öststaterna?

      Glöm inte att det är medelklassens ‘pappas prinsessa’ vi har att göra med när det gäller feminismen idag. De som krävde likhet inför lagen är tystade med en munkavle av att de är förrädare om de inte tiger och samtycker till dagens ideologiska vansinne.

      Jag tror (har inte gjort någon studie) att feminism är den enda ideologi som inte skapar eller bygger något, utan endast kan existera i ett välfungerande samhälle. T o m de totalitära lärorna (fascism, socialism, kommunism) strävar efter att skapa och bygga något, hur ineffektiva och inhumana de än är. Feminismen är nog den enda som blott söker att riva ner och förstöra.

      Jung hade antagligen tänk sig det som ett kollektivt pubertalt uppror mot den symboliske och arketypa hegemonen, vilken då han är uppfunnen av upprorsmakaren och ej existerar på egen hand utanför dess sinne är ofarlig att revoltera mot.

      Min rekommendation är en kraftig dos verklighetsmedicin – vilket kommer att levereras. De kommer att få exakt det de strävat efter och inte det minsta det de vill ha.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, lärare

      Svara
      • Pelle2

         /  10/19/2016

        Flyga med Aeroflot har jag aldrig gjort men var en vecka i Polen när det begav sig och njöt av Polski Fiat,den stenåldersmässiga järnvägen,det komunistiska samhället och den stalinistiska arkitekturen.
        För all del fanns det även gamla vackra kulturbyggnader att njuta av🙂.
        Har sedan varit tillbaka i Polen för några år sedan och det var en enorm skillnad i städerna men på landet var det rena 1800-talet i vissa avseenden..

        Ja,det är fascinerande att det bara är i välfungerande länder med söndercurlade barn som radikalfeminismen existerar och blommar….

        Svara
  15. Dreadlock

     /  10/19/2016

    Lilla söta Cissi, utrustad med en ordbehandlare och en lågstadieelevs underlivshumor.
    Nu, lilla gumman är du en vuxen tjej, som är utrustad med en superfitta som kan detektera mäns scills med cunnilingus (Heter det för-fan,inte fittslickande) . Hittar du inte vad du söker så kan jag ge en gratislektion. Låt din snubbe vara med för observation. Alla 3 personer kommer att ge fullständig uppmärksamhet åt skötet i momentet . Diplom ges därefter. Motsvarar 5 HP minuspoäng som dras av på alla studier på feministiska studier på högskolenivå.

    Svar till ” vaginan vill också vara med ”

    Svara
  16. MiT

     /  10/19/2016

    Svara
  17. MiT

     /  10/19/2016

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  10/19/2016

      …lyssna till en person ”som vågar vägra ta debatten”

      ”Van att möta” läsarna genom att av vana inte ta debatten…

      Suck

      Svara
      • Pelle2

         /  10/20/2016

        Det är väl just därför hon vågar framträda eftersom hon inte tar någon debatt efteråt.
        Verkligen ”modigt” att bara rapa upp sina feministiska floskler och sedan springa därifrån så att ingen hatare kan ifrågasätta det hon säger…

        Svara
  18. MiT

     /  10/19/2016

    Svara
  19. MiT

     /  10/19/2016

    Fi och V kommer garanterat inte att demonstrera…
    ”Friad för grov våldtäkt får 140 000 av staten”
    http://www.dalademokraten.se/blaljus/brott/friad-for-grov-valdtakt-far-140-000-av-staten

    Svara
    • Patrik

       /  10/19/2016

      Ja, vad ska man säga? Jag blir bara helt tom. Först nyheten om att IS-terrorister ska få körkort, skuldsanering, jobb, boende och sen får man den här nyheten…det känns verkligen som att man inte kan lita på någonting längre.

      Politiker? Nope.
      Media? Nope.
      Rättsväsende? Nope.

      Jag tror inte jag kommer rösta igen och jag har mer eller mindre slutat lyssna på ovan nämnda.

      Tack för en bra blogg.

      Svara
    • Nixpix

       /  10/20/2016

      Vad fan är det här för Sharia-domstol vi har i det här landet? Krävs det fjorton manliga vittnen som kan svära på att en kvinna har våldtagits, för att någon ska bli dömd? Om ord alltid står mot ord, så måste väl för fan DNA-spår duga. Om alla tre är synnerligen misttänkta, så måste alla dömas, inte alla släppas. Idioter!

      Svara
  20. Ah vet detta genusuniversitet varför en ziggi lämnade min mamma att dö på golvet?

    Svara
  21. Jan

     /  10/20/2016

    En klok ledare i Expressen om populisterna på Aftonbladets ledarsida som tror att det går att kombinera en fri invandring med en generös välfärdsstat.
    http://www.expressen.se/ledare/se-upp-for-bladets-utopister-lofven/

    Svara
  22. Pether

     /  10/20/2016

    http://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4rlden/politisk-smutskastning-%C3%A4ndrar-usa-1.3884468

    Tydligen blir valklimatet värre i usa, detta är på grund av Trump tydligen, och inte på grund av demokraternas våld, speciellt inte hur de utför terror attacker mot partilokaler, har organiserade trupper för att instigera våld mot trumpanhängarna, all media på sin sida för att spridda dynga, osv osv. Nej då, det är Trump som är orsaken..

    Svara
  23. Tanke #104: varför problamitiserar inte samhället våldet kring zigg-zigg?

    En kär vän till mig har just blivit misshandlat i ett ”nära förhållande”. Grattis idioter!

    Svara
    • G

       /  10/20/2016

      Vad är en ziggi eller zigg-zigg för något ?
      Frågar så jag vet vad det betyder när någon annan skriver dessa ord i framtiden.
      Tråkigt höra om din vän😦

      Svara
      • Zigenare.

        Hon blev misshandlad av honom och ja, räkna ut resten. Vart är alla feminister btw?

        Svara
        • G

           /  10/20/2016

          ”Vart är alla feminister btw?”

          Kvar på Gotland eller sitter hemma och smider planer till en ny manifestation mot sexism och rasism på någon annan plats i Sverige. Tills det är klart så skriver de bloggar, debattartiklar och krönikor i tidningarna om kränkta män.🙂

          Svara
      • G

         /  10/20/2016

        Never mind, ser #zigenarkultur i din kommentar längre ner. Det var zigenare som jag misstänkte att orden hade koppling till🙂

        Svara
        • Har du plats för en tjej + två andra barn?

          Svara
          • G

             /  10/20/2016

            Vissa svarar nog ”tyvärr inte” på sådana här frågor för att de inte vill, även fast det kanske finns plats. Men här finns det verkligen ingen plats för någon eller något, så svaret blir det samma, tyvärr inte. Man kan säga att det är dags att ”blåsa ur huset” pga grejer överallt.

          • ”Äckel” nog perfekt att beskriva de så kallade feministerna just nu. Inget kontroversiellt. Bekvämt

            Jävla idioter. (min mamma hade nog kallat dom fulare)

  24. Om någon råkar har ett skjul för en tjej och två barn och jag frågor givetvis för en vän.

    Svara
  25. G

     /  10/20/2016

    ”Mary Katharine Ham’s ‘quick tweetstorm’ about media bias is a must-read

    If you’re among those wondering why it feels like James O’Keefe’s undercover videos exposing Democratic operatives haven’t been given the same kind of media attention — or credence — that the 2005 Trump tape has received, you’re not alone. With few exceptions, the media have shown a glaring double standard when it comes to opposition research, showing clear favor for liberal narratives.”
    http://twitchy.com/sd-3133/2016/10/19/mary-katharine-hams-quick-tweetstorm-about-media-bias-is-a-must-read/

    Svara
  26. MiT

     /  10/20/2016

    Svara
    • G

       /  10/20/2016

      ”saknar DN trovärdighet som nyhetskälla?
      ……
      jag har ej länkat till någon Sandviken-artikel. Intressant logik att hålla mig ansvarig för andras eventuella misstag.”

      Ajdå, Niklas brukar (numera) vara ganska så vettig överlag tycker jag, både i hans journalistiska arbete men även i diskussioner på exempelvis twitter. Trovärdigheten sjunker givetvis om något sådant dyker upp i DN, vem som skrivit/arbetat med en specifik artikel spelar ingen roll för läsaren. Samma sak med SvD:s artiklar med Genus(insert word), som det blivit mer av det senaste året hos SvD, spelar ingen roll vem som skrivit eller kontaktat exempelvis en genus”forskare” för att uttala sig om något, artiklarna pubbas på SvD, det är det som spelar roll.

      Svara
  27. Uppdatering #371: min vän kan inte ta barnen med sig, men hon kan skilja sig! (uppenbarligen!)
    #zigenarkultur #idioti

    Svara
  28. G

     /  10/20/2016

    Svara
  29. Svenne

     /  10/20/2016

    SVTKultur har grävt…

    Svara
  30. Bamse

     /  10/20/2016

    Tja, om deras genuskurser gör att det äntligen kommer grafikkort till datorn som presterar gudomligt och som jag har råd att köpa är det bara att ”genusa på” för min del (nuvarande modeller räcker f-n aldrig till). Håller inte andan i väntan på sådant orsakssamband dock. Program som automatisk censurerar all ”toxisk maskulinitet” är däremot säkert på gång – om de lyckas övertala någon som studerat matte och programmering på riktigt att skriva koden vill säga…

    Svara
  31. Mina föräldrar uppfostrade mig med att man alltid har plats.

    Helt plötsligt blir alla så… jag vill inte ens f’ölja dom.

    Svara

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: