Nästa naturliga steg efter Feministisk Logistik: Feministiska lastbilar!

Fria Tider har hittat det senaste från Vinnova. Som kostar massor med skattemiljoner förstås! Man ska bland annat ta fram en feministisk lastbil. Allt det som tas upp kommer såklart från Vinnovas mångfaldslabb som allt annat som är totalt rubbat från Vinnova. Det finns INGET därifrån som inte är sinnessjukt. INGET alltså!

Lastbilar för alla: utveckling av normkritisk innovation på Volvo, Örebro Universitet, Volvo Lastvagnar, 2,5 miljoner
Lastbilar har traditionellt utformats för en manlig modellförare. Projektets mål är att skapa former för ökad normkritik i Volvos innovationsprocesser och därmed bidra till en mer inkluderande transportbransch.
Projektledare: Dag Balkmar

En feministisk lastbil alltså…

Men detta är ju väntat, den naturliga fortsättningen på det innovativa FemLog, Feministisk Logistik, måste ju vara feministiska lastbilar

femlog

För några år sedan dök det ju upp en blogg, ”Feministisk Gryning”, som de flesta antog var en satirblogg. Det har nu visat sig att det inte alls var satir utan tvärtom en ganska träffsäker framtidsvision som nu börjar infrias! Feministisk Grynings framtidsvision var ju just FemLog!

Några exempel ur programmet

femlog1

Fem-Åk måste ju självklart ha feministiska lastbilar!

femlog2

Genusutbildning för lastbilschaufförer är säkert på gång redan!

femlog3

Jämpall, snart i ett lager nära dig!

femlog4

Snart blir det ordning på torpet!

Apropå Vinnovas mångfaldslabb, för ett tag sedan delade de ut skattepengar för att man skulle lära sig ragga och ligga som lesbisk singel

vinnova-lc3a4r-dig-ragga

Som sagt, ALLT som kommer från Vinnovas mångfaldslabb är helt rubbat… De öser skattemiljoner över det ena sinnessjuka ”projektet” efter det andra. Googla den där Balkmar och se vad han har bidragit med till Sveriges utveckling tidigare…

MVH

MiT

Annonser
Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

54 kommentarer

  1. Feministerna har aldrig sett Lisa Kelly köra lååång truck på usla livsfarliga vägar i ”Ice Road Truckers Deadliest Roads”. Se det och håll käften om feministiska lastbilar. De finns och är samma som för men. Jämlikt alltså.

    Svara
    • Hypocrita

       /  10/20/2016

      Lisa är ju dessutom bättre än de flesta män i programmet. Både vad gäller effektivitet och att hålla ordning på grejerna. Hur (bort)förklarar feministerna det?

      Svara
      • Klimathotet

         /  10/20/2016

        Lisa Kelly har också en mästerskapstitel i Motocross. Hon slog alla killar det året.

        Svara
      • Svenne

         /  10/21/2016

        Selektiv blindhet… #skygglappar

        Svara
  2. Pelle2

     /  10/20/2016

    Vinnova måste vara en bisarr konstinstallation som hör hemma under Bah Kuhnkes kulturdepartement.
    Det är ett hån att använda våra skattepengar till sådana idiotier som Vinnova sysslar med…

    Svara
  3. MiT

     /  10/20/2016

    Svara
    • Grodan Boll

       /  10/21/2016

      Anna Wahl som i 20 år forskat om betydelsen av kön i organisationer.

      – Mitt förslag är att genuskurser ska vara obligatoriska inslag i utbildningar för bland annat ingenjörer, ekonomer, läkare och jurister.

      Med tanke på att hennes definition om jämställdhet bottnar i utfall, inte merit eller möjlighet, hade jag gärna hört henne utveckla sitt resonemang om de tre sistnämnda.

      Svara
    • Grodan Boll

       /  10/21/2016

      Den här sortens utbildningar kräver tid, eftersom lärande innebär att ompröva tidigare kunskaper och att reflektera kring tidigare erfarenheter.

      Ironin är fysiskt påptaglig.
      Ska vi anta att hon är för en obligatorisk grundkurs i matematik/statistik/logik i början av varje genusutbildning?

      Svara
    • Ivar L

       /  10/21/2016

      Redan meningens inledning ”Definitioner av teknik…” är idiotisk.
      Vad i h-te är ”definitioner av teknik”?

      Svara
  4. Hypocrita

     /  10/20/2016

    App app app… Vad har vi sagt om att publicera sånt här precis innan läggdags…. 🙂

    Svara
    • Svenne

       /  10/21/2016

      Novalucol – mot tillfällig halsbränna:)

      Svara
  5. MiT

     /  10/20/2016

    Svara
  6. bullshit

     /  10/20/2016

    ”Normkritisk innovation. Normkritisk innovativ design. Normkreativ visualisering.”

    Ideologin är stark när man endast behöver uppge rätt kodord för att det ska regna skattepengar.

    ”Vänta barn på arabiska och svenska! Normkritisk, innovativ design för interaktiv mödrahälsovård”

    Välkommen till nya Arabien.

    Processen kommer åtminstone göras kort med den feministiska ideologin.

    Svara
    • Svenne

       /  10/21/2016

      Ja, å ena sidan så avskyr jag det arabiska barbariet, å andra sidan så avskyr jag det feministiska manshatet. Tror jag känner mig som Polen – Tyskland eller Ryssland, Pest eller Kolera…

      Svara
  7. I ett normalt land

     /  10/20/2016

    så hade dessa F!-medlemmar omyndigförklarats. Men i Sverige är psykvården nedlagd sedan tjugo år tillbaka så detta blir konsekvenserna.

    Svara
  8. Klimathotet

     /  10/20/2016

    Det brukar skämtas om feministiska byggarbetsplatser. De är bara på jobbet 8-16 och enda stället det finns någon aktivitet är i baracken där man fikar och diskuterar hur man ska undvika att resa upp patriarkala konstruktioner. Firman heter Ebberöds Bygg.

    Svara
  9. Jag hoppas verkligen att jag hamnar i en situation där feminazivänsterextremister har punktering . Min fråga kommer att bli : Är ni vänster ? Om svaret blir JA . Då skiter jag fullständigt i att hjälpa till och åker vidare .

    Svara
    • trollan

       /  10/21/2016

      Rent krasst har man kommit i läget nu att om någon stannar med punktering så vågar man knappt hoppa ur bilen för att se vad man kan göra oavsett om deras politiska tillhörighet.

      Eller ja, det kanske bara är jag – jag brukade väl förvisso sällan stanna tidigare heller då de det enda jag ev skulle kunna bidra med är telefon samt medkännande läten.

      Svara
    • Klimathotet

       /  10/21/2016

      Har redan gjort det en gång. Hon sa att hon inte ville ha hjälp av en man. 😀

      Svara
  10. Senior

     /  10/21/2016

    Det handlar inte om feminism, det används bara som förevändning för plundringen som pågår mitt framför ögonen på oss. Alla vet att detta inte kommer att leda till något, men ingen vågar protestera då de blir uthängda och mobbade av plundrarna.

    Sagor har en sensmoral, och nu är kejsaren naken. -Frågan är hur barnet som verkligen avslöjar och får stopp på det skall manifesteras?

    Svara
    • Grodan Boll

       /  10/21/2016

      Backlashen är i full blom. Dåligt förtroende för ”styrande”, alternativa informationskällor, privatpersoner som gräver… Jag gissar på en variant på upplysningen som efter den förra religiösa förstoppningen.

      Svara
  11. QED

     /  10/21/2016

    OT: alla dessa av moderkänslor översvallande batiktanter …

    http://www.unt.se/asikt/debatt/han-har-borjat-kalla-mig-mamma-4411994.aspx

    Svara
    • Einar

       /  10/21/2016

      Snyft, snyft.
      Om dessa gode män (undrar varför inte feministerna ännu har blivit kränkta om varför det kallas så) har såna moderskänslor så får väl de följa med dessa tillbaks till Afghanistan.

      Svara
  12. Pelle2

     /  10/21/2016

    OT:
    Ledarsidorna pratar om vilka problem Löfven kommer att ha när han åker till Saudi-Arabien för att prata om bilateralt samarbete och utvecklingen i regionen.
    Tydligen har Sossarna öppnat upp handelsförbindelser med Saudis fiender i Iran och de har erkänt Palestina och kritiserat Israel.Förstår att han inte tar med sig Wallström i alla fall:-)
    http://ledarsidorna.se/2016/10/statsministern-i-saudiarabien-mer-eller-mindre-av-feministisk-utrikespolitik/

    Svara
  13. Pelle2

     /  10/21/2016

    OT:
    Frida Gustaflin tog i ett tidigare inlägg upp att Cissi Wallin,Jenny Lindh och Tara Moshisi
    i Dn beklagade sig över det hat dom säger sig ha blivit utsatta för efter att dom har hånat de män som gillar att Bob Dylan fick Nobelpriset i ekonomi.
    Dom förstår inte eller vill inte förstå att varför dom drar på sig hat när dom själva visar upp ett enastående förakt för vita män. Jag menar inte att hat är något positivt men jag kan förstå att många män blir förbannade över radikalfeministernas ständiga svartmålning av oss män.
    Tara Moshisi menar att alla hatbrev hon har fått kommer från män. Är det så konstigt om så är fallet eftersom det är män hon angriper ?
    Jenny Lindh säger:
    ”Det är otroligt laddat för en tjej att uttrycka sig i termer som ”Dylanmän” eftersom det är ett typiskt manligt privilegium att slippa klumpas ihop i grupp, att alltid bli sedd som en individ.”

    Så vi män slipper bli ihopklumpade som grupp ? Hon och hennes feministpolare publicerar var och varannan dag artiklar,krönikor eller ledare där dom uttrycker sitt hat gentemot män och pojkar.Man kan också höra manshat i radio och tv.
    Dom excellerar ju dessutom i att tala om hur rätt det är att klumpa ihop oss män och negativt generalisera över oss enbart utifrån vårt kön. Manshat skadar ju som bekant ingen man och ingen man kan bli diskriminerad eftersom vi alla står högst upp på samhällsstegen….

    Undrar för övrigt om hon i så fall tycker att det är ok att klumpa ihop judar,muslimer och zigenare och negativt generalisera över dom ? Om inte, varför då ?

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  10/21/2016

      De ingår i gruppen elitfeminister, ett löst sammansatt nätverk av priviligerade och lättkränkta medelklasskvinnor, givetvis får de inte kritiseras utan att kritiken lyfts fram som hothat™.

      Det är en självklar statusmarkör bland dessa elitfeminister att utsättas för hathot™, hothatet™ fungerar som själva kittet i detta nätverk, ett informellt tillstånd för att de har rätt.

      Av den anledningen är det viktigt att i princip inte tilltala dem, skriva till, eller om dem, debattera med dem, eftersom allt tolkas och lyfts fram som det certifierande hathotningarna™. Elitfeminismen, till skillnad från ”rasismen”, skulle helt enkelt kunna tigas ihjäl. Men det är lättare sagt än gjort, då deras infantila trams retar den mest moderate logikern till spader.

      /Frida

      Svara
      • trollan

         /  10/21/2016

        ”Av den anledningen är det viktigt att i princip inte tilltala dem, skriva till, eller om dem, debattera med dem, eftersom allt tolkas och lyfts fram som det certifierande hathotningarna™.”
        Håller helt med! Tyvärr har det väl visat sig att detta inte fungerar då de ÄNDÅ kan hänvisa till hatet även om man kan se att de knappt blivit tilltalade på mediet de hänvisat till (twitter framförallt)

        Svara
        • daniels

           /  10/21/2016

          Håller med dig Trollan. Spelar ingen roll om man försöker tiga då hothatet™ bara är rent påhitt. Har än inte sett en enda feminist som visat en inkorg eller på annat sätt faktiskt visat rena hot. Allt pekar tydligt på att det är rena lögner för att fiska medlidande.

          Svara
    • Kim-Robin Abdulmohammad

       /  10/21/2016

      Svara
  14. Pelle2

     /  10/21/2016

    Ser att det åtminstone är en läsare av denna blogg som gillar lite fint manshat och som tycker synd om dom radikalfeministiska hatarna och försvarar deras privilegium att sprida sitt manshat i media 😉

    Svara
    • bullshit

       /  10/21/2016

      Jag tryckte ner för att det står nobelpris i ekonomi.

      Misandri är ett stort problem för rättssäkerheten. Könskamp och manshat skapar motsättningar och destabiliserar samhällen. Kvotering av kvinnor överallt får katastrofala följder. Den statliga genusideologin är pervers och skadar framförallt unga.

      Feminister bekämpar machokulturen. Det enda problemet är att det inte har funnits någon machokultur i det här landet på cirka femtio år minst. Det finns däremot skattepengar att tjäna eller rättare sagt stjäla.

      En sak som stör mig är att många försöker applicera logik på feminister som per definition är psykiskt sjuka.

      Feminister i media är väldigt enkla och endimensionella provokatörer som primärt drivs av sin egen egocentrism och narcissism.

      Hur vet man det?

      Jo den ena sitter på ett nationellt debattprogram på TV och gapar om att hen inte får vara med ännu mer i TV som om det vore ett jättestort strukturellt problem. Den andra springer runt och fotar män mellan benen i lokaltrafiken när hen inte jobbar för Sveriges, Radio medan resten av idioterna sitter på Twitter och kastar verbala spyor på varandra hela dagarna.

      Det är som redan påpekats en statusmarkör att klassas som ”hatad” vilket gör att dessa feminister är beredda att gå över lik för att provocera fram någon enstaka knäppskalle som kan skänka dem den statusen. Lyckas de inte med det skriver de hotmejl till sig själva och varandra. Det är vägen till rampljuset för hen som saknar övrig intelligens och talang.

      Förstår inte hur man kan låta sig provoceras av vad desperata och imbecilla gaphalsar till feminister skriver och skriker i media stup i kvarten. Jag har inte riktigt tid att läsa och lyssna på hur feministiska jättebebisar med fettvalkar och hårbollar under armarna uppfattar sin dagliga brist på bekräftelse.

      Blir desto mer provocerad av den efterblivna statsideologin som endast en hjärndöd människa kan tro på och stör mig på politiker som för sin egen vinnings skull på rekordtid förvandlar en relativt välmående och trygg nation till en brinnande kriminell soptipp.

      Svara
  15. Frida Gustavlin

     /  10/21/2016

    Aningen märklig historia.

    http://www.svt.se/nyheter/lokalt/varmland/onanerade-tre-timmar-i-arresten

    Full man sätts i fyllecell, onanerar i tre timmar, erbjuder vakt pengar för att titta, vakt känner sig kränkt, får skadestånd.

    Sätts man inte i fyllecell för att man inte kan uppföra sig, och är inte den som är satt att titta till någon i fyllecell betald för att tåla dåliga uppförande i bra mycket större utsträckning än den som nu inte vaktar utanför fyllecell?

    Nått får mig att tro att det handlar om den kränkta generationen?

    /Frida

    Svara
    • trollan

       /  10/21/2016

      Håller helt med. Känns lite märkligt. Vissa grupper ska tydligen kunna tåla våld (poliser och lärare) där det ingår i deras roll – men vakter ska inte få tåla knäppa fulla typer?

      Svara
      • Frida Gustavlin

         /  10/21/2016

        Själv så misstänker jag att läkaren antingen varit manisk, dvs ett kliniskt psykostillstånd som är svårt att rå på, eller på tjack/alkohol, med påföljande ohanterbara mani. I vilket fall är det knappast något som han ska behöva ta ansvar för rent juridiskt när han sitter inspärrad i en cell för just det ändamålet. Kan tänka mig att han betalade strafföreläggandet illa kvickt för att inte hamna i en ohanterbar situation på kneget. Eller så är han ett svin, en skitstövel eller snuskhummer, men skit samma.

        Sitter man i fyllecell så är man berövad 99% av sin frihet, och då ska man knappast behöva klandras för att man får obegripliga frispel, helt oavsett om man nu har sig själv att skylla när man sitter där.

        Hur jävla sköra är plitar nuförtiden? Gissningsvis så ville hon (för jag vet att det är en hon) antingen bara jävlas med honom, eller så ville hon helt enkelt dryga ut månadslönen en gnutta.

        /Frida

        Svara
        • Rikard

           /  10/22/2016

          Hej.

          En arrestvakt är inte polis, och har en månadslön på ca 24700 brutto vid heltid.

          Jag har när jag arbetade i Malmö varit på studiebesök på Porslinsgatans polisstation (nittiotal tror jag?) och fyllecellerna var bås plexiglasdörrar; golvyta 120 cm x 120 cm, med golvbrunn för spyor och behov, samt en smal träbrits (ca 25 till 30 cm bred) med sådan lutning att du inte kunde sitta ordentligt.

          Böter för ofredande är nog påkallat, eftersom han verkar initierat kontakt med vakten. Skadestånd bör inte heller uteslutas – att du redan sitter inne för något fritar inte från ansvar för fler överträdelser.

          Om jag inte har fel för mig så är arrestlokaler försedda med kamera, så skuldbörda och andra omständigheter bör vara lätta att avgöra.

          Förr i världen, i huvudstaden i alla fall, kunde man istället för fyllecell få åka polisbil till exempelvis Strängnäs eller Eskilstuna och få ta sig hem på egen hand (före mobil och internet, ifall någon ungdom råkar läsa).

          Var man riktigt svår kunde man få åka hiss på Kronobergshäktet, eller ramla i trappan.

          Kamratliga hälsningar,
          Rikard, lärare

          Svara
    • Hypocrita

       /  10/21/2016

      Men stopp ett tag… Pratar vi ”fyllecell”, då pratar vi 6 timmar i cellen! (Om inte Vakthavande Polis, anser annat). Tillräckligt kort tid för att bara ”sitta av”. Måste man uträtta dylika behov för att kunna vara i denna cell denna korta tid, då snackar vi grövre problem än bara en fylla….

      Svara
    • Klimathotet

       /  10/21/2016

      Iskallt vatten brukar hjälpa 😛

      Svara
      • Frida Gustavlin

         /  10/21/2016

        Absolut, kasta iskallt vatten på ståndet, annars blir det skadestånd!

        Svara
  16. Ivar L

     /  10/21/2016

    Utmärkt mediekritik på Nyheteridag om återvänande IS-terrorister.
    Kommer på Sydsvenskan med att sprida falska uppgifter

    http://nyheteridag.se/sa-lurar-sydsvenskan-lasarna-om-atervandande-is-terrorister/
    ”Nyheten i Sveriges Radio om återvändande terrorister blev plötsligt rysk propaganda när tevekanalen RT återrapporterade precis de uppgifter som Sveriges Radio publicerar. Det är i vart fall vad Sydsvenskans läsare luras till att tro.”

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  10/21/2016

      DN är dock värst, tog en titt på deras Facebook, där återpubliceras för stunden mestadels demagogiskt tjat om internationell smutskastning av Sverige, som vanligt med den allvetandes kulturprettojournalisten Björn Wiman i spetsen. Gärna med förnäma rubriker som ”Så här tror den ovärdiga pöbeln, men så här är det på riktigt.”

      /Frida

      Svara
  17. Professor som pratar om manliga gaffeltruckar, rena våldtäkten. Låter som dålig humorprogram. Det är så absurt att man tror sig vara på en dubbellåst psykiatrisk avdelning. med pågående psykoser.
    Psykos kan man dock behandla. Den här feministiska hysterin kan vara obotbar?

    Min mor bar tegel på byggen. Kanske kan Vinnovakvinnor bära sina fraktlådor i stället att använda gaffeltruckar.

    Svara
    • Rikard

       /  10/22/2016

      Hej.

      Alla psykos- och neurostillstånd som patienten betraktar som behagliga, önskvärda och normala är omöjliga att behandla.

      Det är väl där det finns en överlappning med moderna feminism, socialism och även religioners faktaresistens.

      Hysteri finns det ju annars flera gamla metoder för behandling av.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, lärare

      Svara
  18. Janne

     /  10/21/2016

    Det kan inte vara sant. Måste vara en parodi.

    Svara
  19. Frida Gustavlin

     /  10/21/2016

    Men vad kul, ännu mer kulturderby, först har vi kurder och turkar i luven på varandra, och nu piskas ett gräl mellan irakiska shia- och sunnimuslimer upp, allt här på hemmaplan. Vad mysigt, lyckad integration och mångkultur när den är som allra bäst. Varför bråka där, när man kan bråka här.

    http://www.svd.se/expert-inte-forvanande-att-is-tar-ansvaret-for-malmoattentat/om/hotet-mot-sverige

    /Frida

    Svara
  20. Lars Ek

     /  10/27/2016

    Har länge läst denna blogg och den har framkallat både skratt och gråt. Nu blir jag dock desillusionerad, för både FEM-åk och denna föreläsning verkar efter lite googling bara vara påhitt… Får mig att undra… Hur mkt mer är bara påhitt?

    Svara
    • MiT

       /  10/27/2016

      Vilken föreläsning mer än FemLog är påhitt?

      Svara
      • Lars Ek

         /  10/27/2016

        Vet inte… det är ju det jag undrar?
        Vad jag menar är att jag länge förfärats över vissa idioter till feminister och hur deras glasögon förvrider människors världsbild. Jag har kanske lite naivt inte faktakollat mina favoritsajters inlägg i någon större utsträckning (denna en av favoritsajterna) utan antagit att man faktiskt haft sanning som ledstjärna även om man ironiserat en del ibland.

        Om sajter som denna börjar publicera osanning och Spoof utan att tydligt avisera det tillsammans med en i övrigt sann artikelsamling är man på djupt vatten.

        I detta fall tänkte jag tanken att det var för bra för att vara sant, men kollade aldrig. Detta har medfört att när jag visade artikeln för en arbetskollega som kollade/googlade, fick allt jag sagt att framstå som osant, konspirationsteoretiskt eller allmänt knasigt.

        Hur tänkte du när du publicerade detta utan tydlig satirstämpel?

        Sådana här exempel ger ju den andra sidan bränsle på elden att avfärda vår sida som troll och lögnare…

        Svara
        • MiT

           /  10/27/2016

          När det gäller de feministiska lastbilarna så är det helt sant… Det kommer från Vinnova.
          FemLog är ju tydlig satir? Fast det fina är att OM man är inne i den svängen så uppfattar man nog FemLog som något fullt möjligt och önskvärt. Det är flera som fallit i den fällan och tyckt det är jättebra att det äntligen kommer sånt…
          Medan normala direkt förstår att det måste vara satir även om det blir allt svårare med satir på dem eftersom vad de vill och önskar är mer skruvat än satiren någonsin kan bli…

          Svara
          • Lars Ek

             /  10/27/2016

            ”Medan normala direkt förstår…”
            Verkar inte så av kommentarfältet i denna tråd. Vissa trådar svävar ju ut, medan andra helt klart spinner vidare på ämnet utan att visa på insikten du pratar om. Kanske har du inte så intelligent publik som du tror?

          • MiT

             /  10/27/2016

            Eller så är det du som inte är så intelligent som du tror…?
            Tror de allra flesta mycket väl vet att det där med FemLog är satir men många ironiserar också över det och det går uppenbarligen inte fram till alla…

          • Lars Ek

             /  10/27/2016

            För mig och ett antal kollegor på mitt jobb var det inte självklart. Och jag jobbar inom forskning och utveckling med en ingenjörsexamen som top of the class. Den som kollade var övertygad feminist och hade väl inget att förlora på att googla…

          • MiT

             /  10/27/2016

            Om det inte är självklart att FemLog är satir så visar det å andra sidan HUR illa ute det här landet är. HUR kan det verka seriöst…? 😉
            För OM det verkar vara normalt och seriöst så är man alldeles för van vid galenskaper som pytsas ut. Och då pytsas det ut alldeles för mycket!
            Men man drabbas av Poes lag när det gäller det här fältet och andra extremister, det som är extremt skruvat går inte att skilja från vad de verkligen vill. Allt, hur skruvat det än är, verkar som något som normalt kan komma från dem. Det säger rätt mycket…

  21. Gustav Hjelm

     /  10/27/2016

    Hej!

    Detta är ju sååå ”underhållande”.
    Att dessa genus-miffon så obetänksamt tillåts misskrediterar den grupp (kvinnor) som de påstår sig värna om.

    Det finns nämligen redan en uppsjö med kvinnor som kör lastbil, och har gjort så under många år, utan att klaga och utan att påstå att lastbilar inte kan framföras av kvinnor…
    De kallas ”lottor” och du hittar dessa hos de ”Frivilliga bilkåristerna!

    Kanske ett samtal med dessa Bilkårister vore på sin plats.
    De väntar säkert med spänning på att ”Södertörn” och det ”Nationella sekretariatet för genusforskning” hör av sig…

    MVh,
    Gustav H

    Svara
  1. Omröstning om värsta genuseriet 2016 | WTF?

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: