Tänka logiskt? Såna kan vi ju inte ha i det här jävla landet!

Såg en tweet häromdagen om en debattartikel i nyheter24 som handlade om Zara Larsson och hennes minst sagt anmärkningsvärda manshat som hon aldrig försitter ett tillfälle att kräka ur sig.

om-zara-larsson

En Andrea tyckte att Emelie, som skrivit den Zara-kritiska artikeln i nyheter24, inte förstår någonting. Har inte en aning om vem Andrea är men det verkar vara en bloggare/youtube-radikalfeminist eller nåt. Sådana som går minst 13 per dussin av.

Det som väckt mest ont blod hos dem är det här från artikeln

Och anledningen till att jag stör mig på henne är just det att hon säger att alla män är våldtäktsmän.

Betyder det att hennes pappa är det då? Och att min pappa är det? För min pappa är verkligen inte det och inte min mammas man heller för den delen – inte min pojkvän, min morfar, min morbror, min farbror – ja jag hade kunnat fortsätta men ni fattar.

Jag förstår inte, det är ju en logisk fortsättning på Zara Larssons illa dolda manshat och politiska agiterande, att det faktiskt gäller alla om man säger just alla eller utelämnar att man menar vissa? Att tänka logiskt betyder enligt Andrea tydligen att man inte fattar någonting. Jag tycker annorlunda…

Zara Larsson har dock förtydligat på sin blogg att det såklart inte gäller hennes egna pappa, bror eller kille.

Artikeln handlar alltså om vad Zara Larsson egentligen kläcker ur sig i parti och minut i stället för att sjunga. Ska vi se lite vad Zara Larsson har sagt? Som Emelie tydligen inte ska ha förstått alls enligt Andrea?

zara-larsson-hatar-mc3a4n-3

Den är vådligt svår att inte förstå faktiskt.

feminism-ar-karlek-zara-larsson

Efter våldtäkt på Bråvalla. Förmildrar något. Men budskapet är tydligt ändå.

zara-larsson-hatar-man

Inte jättesvår att förstå faktiskt. Tror Emelie har förstått ganska bra vad det handlar om.

zara-larrson-white-as-fuck

Jo Gudmundson på SvD är faktiskt vit. Nästan lika vit som Larsson själv är i hyn…

zaralarsson3

De två ovan matchar inte riktigt varandra…

zaralarsson2

Ett exempel till på att hon pratar generellt om killar/män. Hon menar inte vissa utan alla.

zaralarsson

Ännu en som inte är svår att förstå.

Det var några exempel. Vad gäller några har hon förtydligat på sin blogg att hon faktiskt avser män generellt även om hon själv TROR att hon inte menar det. Det handlar om att hon inte verkar förstå vad hon själv skriver och säger.

Och det där med att inte förstå vad hon faktiskt skriver och säger verkar hänga med till en massa andra som till exempel Andrea ovan. Säger man ”Jag hatar män” så menar man just att man hatar män generellt, inte vissa. Då finns inte utrymme för undantag för de som står en själv nära om man inte vill framstå som hycklare. Så jag tror nog att Emelie har fattat precis vad det handlar om. Till skillnad mot Andrea.

Men Andreas (Andrea alltså, inte någon Andreas…) tweet fick ju några reaktioner, här är de

om-zara-larsson1

Ska vi testa en annan variant som är direkt utbytbar? ”Alla muslimer är POTENTIELLA terrorister”. Låter det bra? Rimligt?

om-zara-larsson2

om-zara-larsson3

Varsågod Sofia, här ovan kan du se att hon skrivit så…

om-zara-larsson4

Jag håller med Adam. Men förmodligen inte av samma anledningar.

om-zara-larsson5

Så trevliga är de.

Så vad är det Emelie inte ska ha förstått? Larsson skriver ju i klartext vad hon menar? Hur kan man inte förstå det? Om Larsson inte menar det hon skriver, vilket många verkar anse av någon underlig anledning, så kanske det är bättre att de säger till henne att skriva och säger det hon menar istället? Så slipper de rycka ut och säga att hon menar något annat hela tiden?

På nyheter24:s facebook flödar samma lustiga tankegångar, in och läs kommentarerna där och inse att vi ligger illa till om de är framtiden…

**********

En bloggpost om frihet: ”Stockholmssyndromet – vår bödelkärlek

MVH

MiT

Advertisements
Lämna en kommentar

67 kommentarer

  1. Andrea Hedenstedt är en attentionwhore.

     /  10/22/2016

    Det värsta är hon har 1,3 ❤️ .
    Bloggaren Andrea Hedenstedt betraktas som stereotypen av unga kvinnor födda på 1990-talet: curlad, naiv, inskränkt, bortskämd, bor i Stockholms innerstad (även om förstås inte alla gör det) och naturligtvis hjärntvättad till 100 %. En totalt meningslös person med andra ord.

    Svenska unga kvinnor som hon och Zara Larsson kommer naturligtvis inte att få det lätt i framtiden. Om folk frågar dom om de är feminister så säger de naturligtvis ja utan ha någon som helst aning om dess innebörd. Det strålar inte precis framtidsanda om dom precis.

    Svara
    • Klimathotet

       /  10/22/2016

      Det finns ingen brist på partydroger i de kretsarna. Just sayin…

      Svara
  2. Benny

     /  10/22/2016

    Herregud, vänta bara när verkligheten kommer ifatt dessa stollar! Tyvärr har dagens rika bortskämda ungdomar tappat orienteringen i tillvaron och det beror på usla föräldrar och MSM-media som bara spyr ut lögner.

    Svara
    • Klimathotet

       /  10/22/2016

      Föräldrarna behöver inte vara rika. Droger är billigt och tillgängligt på varje ort för veckopengen. Föräldrar är naiva, bryr sig inte eller så håller de på själva.

      Svara
  3. Pelle2

     /  10/22/2016

    Kollade lite på kommentarerna på Nyheter24 och många påstår att Zara aldrig har sagt att alla män är våldtäktsmän med mera. Du visar ju upp några av hennes manshatiska uttalanden som inte nyanserar hennes manshat på minsta sätt.
    Det är ju som sagt var inkonsekvent från deras sida att de då inte accepterar om vi negativt generaliserar över t.ex Zigenare och muslimer för då är det helt plötsligt fel och kränkande.
    Om det går bra att kränka en grupp så måste det ju i logikens namn gå lika bra att göra det med alla grupper.

    Svara
  4. Pelle2

     /  10/22/2016

    OT:
    Bloggaren Motpol tar upp samhällets ”naiva” syn på is-terrorister som återvänder till Sverige.
    http://motpol.blogspot.se/2016/10/is-krigare-ar-inte-vilka-kriminella-som.html

    Svara
  5. MISES-aktivisterna tänker logiskt 🙂

    Svara
  6. Jerry

     /  10/22/2016

    Apropå ”you are white as fuck”.

    Zara Larsson och hennes meningsfränder glömmer ofta att även de är vita. För sextio år sedan hade kvinnan i den där videon kunnat få killen hängd.

    Svara
  7. Svenne

     /  10/22/2016

    #kvinnokortet…

    Svara
    • Jan

       /  10/22/2016

      Om tio år kommer nätverket Hilding att bildas för att hjälpa den spillra av män som finns kvar i en snart fullständigt kvinnodominerad kår.

      Svara
    • Einar

       /  10/23/2016

      Anne Ramberg är ett avskum och ett i raden av av alla dessa fel-person-på-fel-plats bland chefspositioner. Precis som Dan Eliasson.

      Svara
  8. Svenne

     /  10/22/2016

    @nyheterna ursäktar sig…

    Anna Jarl svarar i tråden:

    Svara
    • Svenne

       /  10/22/2016

      Anna Jarl är tydligen även medlem i SSU… #nyheterna
      ”Facklig ledare | Ansvarig Fackliga utskottet”

      Svara
      • Klimathotet

         /  10/22/2016

        Det är väl ingen som tror att en vanlig sketen butiksanställd skulle få uttala sig i TV? De ska bara betala avgiften, hålla käften och lyda. TV-snack ska skötas av en politisk kommissarie.

        Svara
    • Einar

       /  10/23/2016

      Anna Jarl är ett tydligt exempel på varför jag hatar dagens ungdom.

      Svara
    • Ivar L

       /  10/23/2016

      Ehrmm… Facebookrubriken?

      Svara
  9. Jan

     /  10/22/2016

    Zara Larsson är en bimbo. Hon har ett barns intellekt och förmåga till insikt. Det är ett tidens tecken att hennes ytligheter tas på allvar. Den banala feminism hon ägnar sig åt brukar kallas ”lipstick feminism” eller Beyonce-feminism. Populär bland bortskämda övre medelklassflickor.

    Svara
  10. Svenne

     /  10/22/2016

    OT: Uvell om samtidens slapphet:

    ”I dagens Svenska Dagbladet kan man på Brännpunkt läsa en debattartikel från en svensklärare som på fullt allvar tycker att vi ska ge upp att lära barn skillnaden mellan ”de” och ”dem” och avskaffa dem båda för ordet ”dom”.

    Det är för jobbigt, låter läraren meddela. Det går inte att lära barnen. En uppförsbacke.

    Sällan har man väl skådat en bättre illustration på samtidens slapphet.”

    Svara
  11. Svenne

     /  10/22/2016

    OT: Internt Ericsson-mejl varnar för överfallsrisk i Järvaområdet:

    Svara
    • Klimathotet

       /  10/22/2016

      Det är snart ett icke-problem. Ericsson kommer att vara väck från Sverige 2020.

      Svara
    • Men, usch så rasistiskt

       /  10/23/2016

      Nu kommer snart EXPO på besök och håller föredrag om värdegrund. 😄

      Svara
  12. MiT

     /  10/22/2016

    Svara
  13. MiT

     /  10/23/2016

    Svara
  14. Rikard

     /  10/23/2016

    Hej.

    Det roliga i sammanhanget är att de faktiskt tänker logiskt – de är trogna sina premisser, avgränsningar och definitioner.

    Problemet är att verklighetsförnekelse (postmodern socialism), inkonsekvens, egoism och narcissism samt värdenihilism och en moralisk mognad motsvarande ett barn i trotsåldern är grunden för deras premisser. För dessa varelser gäller kartan, inte terrängen.

    Sådana personer hjälps lämpligen via att man statuerar exempel, tvingar dem att uppleva konsekvenserna av deras åsikter omsatta i praktik samt genomför värderingsövningar kombinerade med vildmarksöverlevnad.

    Marschera eller dö, om vill skära in till benet.

    Kamratliga hälsningar,
    Rikard, lärare

    Svara
  15. michael.

     /  10/23/2016

    Feminister har samma tänk som rasister/nazister,visst det finns bra invandrare/judar men dom är undantag majoriteten invandrare/judar är pack(dessa brukar ofta sammanfalla med dom man känner)man har alltså vänt på kuttingen för hur verkligheten ser ut,där majoriteten är bra och minoriteten pack.
    Detta gör man för att avhumanisera en utpekad grupp och kunna rättfärdiga sitt hat mot denna,det är ju bara försvinnande få av dessa som är bra medans den stora majoriteten är svin dvs det är så få bra inom gruppen man hatar på så om dom drabbas är det något man får ta lite spill osv för att världen ska bli bättre.

    Svara
  16. Ska vi ens börja prata om judar i förorten?

    Mwahahahhahaha. De är mindre värda än bögar!

    Svara
  17. Gigas

     /  10/23/2016

    Mer om logik. ”Galen dubbelmoral kring Myrdal och Sundhage”

    http://www.dn.se/ledare/signerat/erik-helmerson-galen-dubbelmoral-kring-myrdal-och-sundhage/

    Svara
    • Stannade vid ”Alltså, jag gillar yttrandefrihet”- k bitch. Snark.

      Svara
    • Pelle2

       /  10/23/2016

      Kanonbra skrivet av Helmersson. Håller med honom helt och hållet.
      Det går, precis som han skriver, bra att gulla med kommunistiska diktaturer utan att bli brännmärkt för det medan du t.ex inte kan läsa fria tider eller Avpixlat utan att bli stämplad som Nazist utav vänstermänniskorna…

      Svara
      • Problemet är just det.

        Han vill *inte* riktigt peka ut problemet utan dansar runt den som en virrivirja. Om ingen säger det rakt ut – vem ska då säga det? Donald Trump?

        Svara
        • Pelle2

           /  10/23/2016

          Tycker att han är väldigt tydlig med att problemet är vänsterns dubbelmoral.
          Han skriver bl.a:
          ”Det är djupt ironiskt att en vänsterextremist som Jan Myrdal får hållas – ända tills han lierar sig med högerextremister. Ironiskt men inte ologiskt. Att ytterligheterna berör varandra, les extrêmes se touchent, är en uråldrig sanning i politiken.”
          Han exemplifiera med följande saker:
          Om PiA Sundhage
          ”När hon gör pr för extremröda Kommunistiska partiet, med proletariatets diktatur i programmet, och dess tidning Proletären är det däremot fritt fram. Likaså när Sundhage glatt tillkännager att hon gärna skulle träna Nordkoreas landslag, vilket man får se som den sportpolitiska motsvarigheten till att brinna för att coacha Nazityskland 1942.

          ”Nu har vi fått nog. Jan Myrdal har gått för långt.
          Det är reaktionen från flera vänsterkommentatorer sedan det i veckan visade sig att den grånade skriftställaren valt att ställa sin skrift till Nya tiders förfogande. Alltså samma högerextrema Nya tider som rörde upp himmel och jord på årets Bokmässa.
          På detta kan man svara: Nu, alltså? Det var detta som rågade måttet? Tjenare.

          Inte alla gånger som Myrdal konsekvent och med glatt humör trampat ner i snart sagt vartenda vänsterdiktatoriskt dike som grävts sedan andra världskriget? Inte när han hyllade mördarregimer i Kina, Kambodja, Albanien…? (Jag skulle gärna lista det totala antalet döda men har begränsat artikelutrymme.)

          Inte när han kramade Förintelseförnekaren Robert Faurisson? Inte när han gosade med en annan antisemit, Ahmed Rami med sitt Radio islam?”

          Svara
          • En sak om vänstern i Sverige kan jag säga: deras judehat är faktiskt rent av bisarrt med tanke på hur ofta de refererar till förintelsen.

    • G

       /  10/23/2016

      Fin fint! Först Cwejmans mycket välskrivna text i GP efter Per Albins bortgång, något IMO av det bästa han skrivit. Och nu DN:s Helmerson, jättebra, men Cwejmans var dock strået vassare IMO. Vem kommer skriva härnäst, Sverige behöver se många sådana här texter.

      Svara
  18. FÖRIHELVETE.

    Alltså, hur svårt är det att förstå att finskzingenarkultur är radikalt annorlunda och att det faktiskt är acceptabelt att slå på sin kvinna? Och att det är okej om hon blir brutalt misshandlad?

    DET ÄR INTE OK.

    Förlåt jag vill slå på väggen just nu.

    Svara
    • Jag funderar på boxning. Har inte råd att renovera väggar.

      Svara
    • MiT

       /  10/23/2016

      Har det fixat sig med boendet för dem?

      Svara
      • Bara okejboende. Det är nog inte permanent.

        Svara
        • MiT

           /  10/23/2016

          Men tak över huvudet så länge i alla fall?

          Svara
          • Finns ingen som inte haft tak över sig så länge jag levt!

          • G

             /  10/23/2016

            Det beror på vad du menar med ingen, ingen i din närhet, eller ingen i Sverige.

            Ser man härbärge som en form av ”tak över sig” (vissa tider på dygnet) så kan man nog säga att alla i landet har tak över sig, inklusive hemlösa alltså. Men det är inget ”okejboende” ens. Så ”ingen” tycker jag inte stämmer med verkligheten.

          • Alla har inte tak över huvudet – precis som vissa har trasiga skor – se på de som bor i bilar (men blir bortkörda av vakter när de försöker sova i dessa).

            Människor nära mig har tak över huvudet var det jag menade.

          • G

             /  10/23/2016

            ”Människor nära mig har tak över huvudet var det jag menade.”

            Jag misstänkte det men var osäker. 🙂

  19. Svenne

     /  10/23/2016

    Det går bra nu… WTF…

    Svara
    • Frank

       /  10/23/2016

      Det där kommer väl resultera i att män som startar företag kommer få svårt med finansieringen oavsett hur bra affärsidén är. Startar du normkritiskt gräshopps cirkus med fokus på genus kommer däremot banken ha incitament att låna ut till 1% ränta utan säkerhet. Kanske lite kvoteringstänk helt frikopplat från potential och säkerhet i en startup eller företag. Skulle inte förvåna mig alls.

      Svara
      • Klimathotet

         /  10/23/2016

        Politikerstyrda banker som Nordea och Swedbank kommer att gå på det och de kommer att ges räntesubventioner och 100% statliga garantier mot kreditförluster. Är det någon utan skrupler som ser detta så är det en guldgruva. Skaffa bara en kvinnlig målvakt så blir det ”Money for nothing and chicks for free”

        Svara
    • Borgerlig kultur

       /  10/23/2016

      Då blir det förstås normkritiska kreditförluster också.

      Svara
    • Ivar L

       /  10/23/2016

      Hur stor är chansen att de anonymiserar ansökningar innan behandling? Något som skulle leda till 100% jämställd bedömning, att inte veta könet på den som ansöker. Troligtvis kommer de göra precis tvärt om, fokusera på den ansökandes kön.

      Svara
  20. Ett minne är en ros!

    Svara
  21. G

     /  10/23/2016

    Vad underbart att se alla kvinnor och tjejer som sätter emot, eller iaf försöker så gott det går. Att tjejer tjafsar med varandra är nog bara bra, möjligen kanske tjafset t.o.m öppnar ögonen på någon som läser och tänker till. Män som försöker har inget att vinna, pga det ses som mansplaining direkt, och ”medsystrar” kommer fort till undsättning.

    En kommentar här under från N24 fb-sida som MiT länkar, finns inte många som förnekar att det säkerligen finns svenska män som gjort det också. Men exemplet hon valde att ta upp från gruppvåldtäkten på färjan, man undrar om det verkligen var det _enda_ exemplet hon vet om på rak arm där ”svenska män gruppvåldtar”, då kanske det inte är så vanligt som hon vill få andra att tro, men bara för att männen gick på färjan i Sverige, och media skriver svenska män, så är de svenskar såklart (vem den osmarta finska pojken är har jag ingen aning om)….

    ””Den våldtäktslultur som finns här kommer inte bara ifrån invandrare i förorten. Och jo, även svenskar våldtsr i grupp, bevisade en minst osmart finsk pojke när han skulle försöka bevisa att svenska män inte våldtog i grupp och det visade sig att det just så var, på en kryssningsbåt härom året eller så..””

    ””Sammanlagt åtta svenska män har gripits misstänkta för en grov gruppvåldtäkt, i en hytt på Finlandsfärjan Amorella.
    Våldtäkten ska ha inträffat natten till lördag.””
    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20251296.ab

    Det visade sig ju vara 100% sant, utfört av svenska män, med svenskt medborgarskap t.o.m, japp! En klassisk skräckhistoria med en jävligt obehaglig nyhetsrapportering som borde varit död och begraven för alla…utom för feminister som gärna använder det som fakta då det passar deras bild av svenska män alldeles utmärkt.

    Svara
    • Klimathotet

       /  10/23/2016

      Finska polisen hade ingen tolk tillgänglig som kunde översätta till arabiska så ”svenskarna” skickades tillbaka.

      Svara
  22. G

     /  10/23/2016

    Svara
    • Pelle2

       /  10/23/2016

      Inget utrymme för deras omhuldade normkritik då alltså?

      Svara
  23. G

     /  10/23/2016

    Haha lol, något för Advokat Emma och hennes ”godingar” att läsa….
    http://www.folkbladet.se/opinion/farligt-flum-om-invandring-om4344056.aspx

    Svara
  24. G

     /  10/23/2016

    Läs Läs!

    Svara
  25. Ivar L

     /  10/23/2016

    Ola Wong fortsätter att skriva om politiseringen av kulturen under Bah Kuhnke:
    http://www.svd.se/bah-kuhnkes-stravan-efter-mangfald-leder-till-enfald

    Svara
  26. G

     /  10/23/2016

    Kommer börja kalla de här människorna/grupper/orgs för ”godingar”, då de tror att de är så goda, och deras sätt är det bästa och godaste sättet av alla, vi andra är uslingar, ”ondingar” är väl inget ord lol ?….

    Emma och hennes godingar gråter och ”förstår INGENTING” för att tala som Andrea….

    ””SvD/Sifo: Drygt fyra av tio vill se skärpta flyktinglagar

    Trots att lagarna har skärpts vill många svenskar, 44 procent, se ytterligare åtstramningar i reglerna kring uppehållstillstånd. Endast 13 procent vill att Sverige tar emot fler flyktingar, visar en SvD/Sifo-mätning.””
    http://www.svd.se/sifo-over-fyra-av-tio-vill-se-skarpta-flyktinglagar/om/svenskt-flyktingmottagande

    Artikeln börjar med att tycka på känsloknappen så vi ska känna skuld och att det är vårt fel…..

    ”I september förra året spreds bilden på Alan Kurdi, den treårige pojke som drunknade på flykten mot Europa, över världen.”

    Godingarna är så goda!….

    Svara
    • Tiggeriet är, i princip, organiserat och de som inte fattar det är dumma i huvudet.

      Notera tiggarplatsen – notera hur tiggaren roteras sisådär var tredje månad – vad tror du det beror på, idiot?

      Svara
    • Olof

       /  10/23/2016

      Ja, och hade det inte varit för de vidriga ‘godhetsknarkarna’ och deras falska löften om en framtid i Europa så hade Alan Kurdi, hans bror och hans mor kanske fortfarande varit vid liv.

      Vi borde införa möjligheten till personlig sponsring av migranter även här i Sverige. Om någon är villig att ta försörjnings- och juridiskt ansvar för en migrant under, säg, de första 18 åren i Sverige, så inte mig emot.

      Men vi vet ju att verkligheten är att det är lite skillnad mellan att skandera med ett plakat eller dela ut kanelbullar på centralen och att faktiskt arbeta 50-60 timmar i veckan för att försörja andra under två decennier. Hur många skulle vi ta emot per år om det krävdes någon som själv fick ta ansvaret? Tusen? Fem tusen? Tio tusen?

      Det är jävligt lätt att vara givmild med någon annans pengar och att tvinga dem att arbeta för att man skall kunna låtsas vara god. Men är man inte själv villig att ta ansvar så har jag bara förakt för beteendet.

      Svara
    • Embryo

       /  10/24/2016

      Det är så jäkla frustrerande när de håller på och skriver flyktingar, men menar asylsökande. Vet man inte vad skillnaden är borde man inte få skriva en artikel om ämnet och än mindre genomföra en opinionsundersökning.

      Svara
  27. G

     /  10/23/2016

    ”Det kom ett mejl från en person som är engagerad i ensamkommande minderåriga asylsökande och genom det har insyn i deras situation:

    När jag läser texten om lärarna som kräver att utvisningarna av afghanerna stoppas så kan jag inte låta bli att tänka på två saker:

    1) Dessa lärare visar vad som tycks vara viktigast i dagens skola: känsla före förnuft, hjärta före hjärna. De visar dessutom att många lärare inte är särskilt intelligenta eller i varje fall att de inte skaffar sig kunskap om det de uttalar sig om. forts…”
    https://meritwager.se/2016/10/23/det-kom-ett-mejl-har-svenskarna-helt-tappat-formagan-att-tanka-och-att-rakna/

    Svara
  28. Här har jag fokuserat närmare på Larssons klantiga ”förtydligande” där hon bara visar ännu tydligare att hon verkligen hatar män:
    https://bergersjo.wordpress.com/2015/06/30/manshataren-zara-larsson/

    Svara
  1. Kom och köp konserverad gröt | WTF?

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: