Cynisk Signalpolitik

Ni kommer väl ihåg att det är Danmark som har en cynisk migrationspolitik? Den är cynisk för att de förra året informerade i berörda länder om att det inte finns guld och gröna skogar i Danmark om de kom dit. Det var enligt Sverige cyniskt att INTE lura ut dem i hoptejpade skorvar på Medelhavet med löften som man här visste aldrig skulle infrias. Så tyckte Sverige för cirka ett år sedan…

Hur kan Sveriges fantastiska medmänsklighet yttra sig och påverka andra människor som kommit hit på grund av fagra löften som aldrig motsagts av Sverige? För det var ju Danmark som var cyniska som inte ville lura dem med falska löften utan tvärtom informerade vad som gällde så inte smugglarnas försäljningsknep om massor av gratis pengar, lyxboenden och heta blondiner som suktade efter riktiga män var sanningen?

Sådär kan det yttra sig i Sverige. Man kan ganska lätt inse att han är långtifrån ensam…

Kom nu ihåg att det är Danmark som är cyniska, inte vi…

MVH

MiT

Advertisements
Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

45 kommentarer

  1. AVSKYVÄRT!

    Sverige är ockuperat av något ondskefullt.

    Svara
    • Hur blir framtiden för oss européer?

      Svara
      • Ja, hur tror du själv att framtiden ser ut för ”oss européer”?
        Vilka räknas dit och vilka gör det inte?
        Hur vill DU, Sofia att framtiden ska se ut, om du finge bestämma?
        Du laddade upp ett tveksamt och fördummande bildcollage, som återfinns på ”Petterssons gör skillnad”, etc.
        Vad bevisar det bildcollaget?

        Kanske kunde X förvänta sig mer än fördummande bildcollage, på en blogg kallad ”Toklandet”, kanske inte. Kanske kunde X förvänta sig fördjupade resonemang, kanske inte. Kanske får X det, som X söker?

        (”What goes around comes around”?)

        Om man ska utveckla ditt bildcollage, så saknar du källa för de enstaka sex stycken bilderna, eller hur? Vissa kan vara tagna i USA och kanske vid helt andra årtal än de påstådda? Etc.

        Sådana falsarier, i politiskt syfte, stör mig och många med mig!

        Svara
    • Jaha, hur menar du? Vad är du rädd för?

      Svara
      • Lövet

         /  10/29/2016

        Who the fuck are you and what the fuck do you mean and who the fuck are you addressing?

        Svara
  2. MiT

     /  10/28/2016

    Svara
  3. Pelle2

     /  10/28/2016

    Bloggaren i otakt tar upp de vansinniga utspelen från Grön Ungdom som vill öppna våra gränser på vid gavel igen för ännu flera asylsökande och de vill dessutom krydda det hela med att avveckla fängelsestraff utom för de allra grövsta brotten.
    Undrar om det är ett krav att man är dum i huvudet eller ständigt pårökt för att bli medlem i Miljöpartiet ?
    http://iotakt.se/blogg/grona-ungdomar-och-grona-lund/

    Svara
    • Jans

       /  10/28/2016

      Inte för att jag håller med Grön Ungdom men deras förslag är ju egentligen det enda som inte är cyniskt av alla varianter vi sett från Sjuklövern sedan förra höstens flyktinghaveri. I deras förslag håller Sverige vad de lovat vilket är hederligt. Men naturligtvis fullständigt ohållbart på lång sikt, förr eller senare måste vansinnet brytas vare sig Grön Ungdom vill det eller ej. Det är ju nämligen långt ifrån stram flyktingpolitik vi för nu med. Vi tar in minst lika många som under första decenniet efter millennieskiftet. Det var då cirka 100 halvt laglösa utanförskapsområden skapades i Sverige.

      Svara
  4. MiT

     /  10/28/2016

    Svara
    • Jans

       /  10/28/2016

      Idioti med verkshöjd. Ingen komiker slår detta
      :”Thus, formal mathematics creates a slave mentality. It creates a person who blindly relies on Western authority and conflates it with infallible truth. So finding better ways of inculcating that slave mentality – teaching the same maths but differently, as Brodie proposes in her article – is absolutely the last thing we should do.”

      Svara
      • Inge Post

         /  10/29/2016

        När jag var liten och hade problem med matte fick jag ”rådet” att ”plugga hårdare” och det var inte så många decennier sen.
        När man idag har problem med matte,då är det för att matten är rasistisk och skapar en slav-mentalitet.
        Då kan man säga att jag redan som spoling insåg och slog mig fri från den rasistiska mattens slavbojor

        (synd att jag inte visste det när dom konstaterade att jag har dyskalkyli och vrålade
        ”inte fan heller har jag bokstavskombination,jag vägrar bara låta matematiken greppa tag i mig, med sina långa elaka SD-Rashatar-Slavmentalitets-Klor halleluja!”-i bästa I have a dream, anda.)

        Svara
  5. Svenne

     /  10/28/2016

    Tino Sanandaji jämför de forna unionsländerna…

    Svara
    • Jans

       /  10/28/2016

      Den viktigaste skillnaden missade Tino. Den heter Dan Eliasson.

      Svara
  6. Svenne

     /  10/28/2016

    Independent.co: Domare: Extremist-imam är extremist… #tillbakakaka #inteiSverige

    Svara
  7. Jans

     /  10/28/2016

    Alltså, fattas det inte en dimension här?
    http://www.folkbladet.nu/1718636/lakare-sjukskriver-man-langre-an-kvinnor
    ”Män blir sjukskrivna i längre perioder än kvinnor när läkare skriver sjukintyg. Det visar en rapport från Inspektionen för socialförsäkringen (ISF).

    – För att uppnå en jämställd sjukskrivningsprocess behöver hälso- och sjukvården utveckla strategier för att bryta könsstereotypa mönster,”

    Dimensionen som fattas är naturligtvis den totala sjukskrivningen:
    http://www.scb.se/sv_/Hitta-statistik/Artiklar/Sjukfranvaro–stora-skillnader-mellan-kvinnor-och-man/
    Under rubriken ”Lägst sjukfrånvaro bland män 35–44 år” syns ganska tydligt vilka det är som är sjukskrivna mest så om de könsstereotypa mönstren skall brytas så skall kvinnors totala sjukskrivning ner till männens nivå vilket nog knappast är vad artikelförfattarna hade tänkt sig.

    Konstigt nog framställs kvinnors större sjukskrivning som ett jämställdhetsproblem av SCB medan den nya artikeln, som är författad av Isf framställer kvinnors mindre sjukskrivning som ett jämställdhetsproblem också. I båda fallen framställs det som att skillnaderna missgynnar kvinnor fast de är varandras spegelbilder. ISF rapport:
    http://www.inspsf.se/publicerat/Rapporter/Rapporter+detaljsida//lakares_sjukskrivning_av_kvinnor_och_man.cid5917

    Svara
    • Jan

       /  10/29/2016

      Jag tror inte att det fattas något. Så här är feminismen. Är kvinnor för mycket sjukskrivna så är de offer, är kvinnor för lite sjukskrivna så är de också offer. Och allt är patriarkatets fel. Alltid.

      Svara
    • Skeptisk

       /  10/29/2016

      När män väl masar sig iväg till doktorn har det gått så långt att det är allvarligt. Sen har vi de allvarliga fysiska tillbuden. De drabbar oftare män. Kvinnor sjukskrivs för saker män inte gör det för. Alltså fler kortare sjukskrivningar. Sen kan VAB-statistiken påverka. Barnet fångar upp virus på dagis, mamma VABar eftersom pappa jobbar på ett bygge 20 mil bort. Mamma blir smittad och får ligga hemma ett par dagar.

      Svara
      • Magnus Karlsson

         /  10/29/2016

        VAB-uttaget ligger på ungefär 50% enligt vårbudgeten.

        Svara
  8. MiT

     /  10/28/2016

    Svara
  9. Jans

     /  10/29/2016

    Bilbrännare ”talar ut”:
    http://www.vlt.se/vastmanland/vasteras/klart-som-fan-att-vi-tar-ut-var-frustration-genom-att-forstora-och-vandalisera

    Huvudorsaker till att man bränner bilar:
    De har inte fått hamburgare.
    Det är dåligt gräs på fotbollsplanen.
    Någon (förmodligen någon av de själva) tog bort nätet i fotbollsmålet.
    Det är bättre i närliggande förorter.
    Det var kul att spela brännboll men nu spelas det inte längre.
    ”Kort och gott, det är klart som fan att vi tar ut vår frustration genom att förstöra och vandalisera när vi har brist på aktiviter här.”

    OK, inledningsvis nämns ”trakasserier” från polisen också men inte ett knyst nämns om orsaken till intresset från polisens sida. Påminner lite av sådana där som är med i KRIS och klagar på samhället eller fängelset utan att nämna ett knyst om vad de själva en gång gjort som gör att de sitter där de sitter.

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  10/29/2016

      Det hade vart hyggligt om de justerade sin analys till följande.

      ”Kort och gott, klart som fan vi förstör samhället när vi har brist på uppfostran, våra föräldrar har nämligen varit extremt värdelösa på att ta ansvar för oss.”

      /Frida

      Svara
  10. Svenne

     /  10/29/2016

    SVT: Gated community i Gnosjö kommun… #multikultur

    Svara
  11. Fab häxmonster som älskar skvaller, speciellt den elaka sorten.
    x

    Svara
  12. Den där afghanske, 16-årige, pojken blev väl först och främst lurad av sin mor, som i sin tur blev lurad av korrupta flyktingsmugglare? Hur kom Sveriges ”signalpolitik” in i bilden? Vilken politiker i Sverige har utlovat ”guld och gröna skogar”, ”blondiner”, etc?

    Eller som du skrev: ”gratis pengar, lyxboenden och heta blondiner som suktade efter riktiga män”. Varför har jag missat det försäljningsknepet? Har aldrig hört något sådant av någon svensk politiker!

    Tänk om det inte ens finns, utom i någons huvud?
    Och varför vore korkade, ”genusmarinerade”™ blondiner, utbildade vid Nationella sekretariatet för genusforskning (som du ofta gör reklam för! trots att du inte tycker om det?), att föredra för en afghan, som har läckra, intelligenta afghanskor tillhands? Blondin-argumentet är oförståeligt.

    En annan sida, som du ibland gör reklam för, är ”Nyheter 24” och det är inte utan att en undrar varför, om det nu är så att du tycker så illa om den. Du gör även ibland reklam för ”Tokmoderaten” (namnet påminner lite grann om ditt, kanske du kan medge?), ”i otakt, etc, som drivs av en person, som lustigt nog har bloggat för ”Nyheter 24”.

    Bara tillfälligheter och ”gba”?

    Svara
    • Och cynism också förstås. Bara cynism överallt. Cynism™ all over the place. Strössla med den hej vilt och överallt, gärna från olika politiska håll, så blir nog samhället precis, så som du vill ha det. Demokratiskt och bra, för allas lika värde. Eller inte.

      Svara
    • MiT

       /  10/29/2016

      Tror att även du förstår att det det inte är Sverige som gör reklam på det sättet eftersom jag skriver att det är smugglarna som gör det 😉

      MEN det är också den bilden av Sverige som cirkulerar i de länderna och då är det jävligt cyniskt att inte gå ut med en rätt officiell version.

      Svara
    • Pelle2

       /  10/29/2016

      Det är en halmdocka att prata om att politiker utlovar guld och gröna skogar.
      En flykting kontaktar knappast Löfven för att fråga om vår välfärd men flyktingsmugglarna
      lär ju ha en uppfattning om vilka länder det är lättast att bli medborgare i och där de asylsökande får hjälp.Det är ju ett starkt säljargument från deras sida
      Några av de asylsökande söker sig till anhöriga som har sökt sig hit och dom lär ju berätta om bidrag och rätt till bostad,sjukvård och utbildning mm som säkert känns lockande.

      Vad är det annars som lockar t.ex en afrikan att fly över halva värden och passera ett stort antal säkra länder för att söka sig till ett kallt och kulturellt väldigt annorlunda land som Sverige ?

      Däremot ser ju politikerna till att Sverige framstår som ett bra land att fly till genom de generösa bidragen,viljan att låta asylsökande i mängd att bli svenska medborgare,underlåtenheten att avvisa de som inte får asyl,rätt till skola,sjukvård och bostad mm.
      Toklandet gör väl knappast reklam för sina åsiktsmotståndare om du inte menar negativ reklam.
      Förstår att du inte vill att han tar upp och kritiserar sådant som inte stämmer med dina ideologiska preferenser.Det är ju jobbigt när all dårskap kommer upp till ytan och kan bidra till att en majoritet tar avstånd från dom ideologierna.

      Svara
    • Pelle2

       /  10/29/2016

      Mycket bra skrivet av Ann Heberlein om anledningen till att de negativa attityderna till invandringen ökar.
      Hon skriver bl.a följande:
      ”Det ligger närmare tillhands att påstå att de negativa attityderna är ett utslag av just detta – mer erfarenhet av och kunskap om andra kulturer. Att attityderna till islam har förändrats i negativ riktning hänger sannolikt ihop med förekomsten av jihadistiska terrordåd i Europa, svenska jihadister, att islam generellt är alltmer synligt och att muslimer allt oftare hörs i offentligheten – och att de då ofta ger uttryck för värderingar som skiljer sig från svenska värderingar.
      Yasri Kahns ovilja att skaka hand med kvinnor, krav på könssegregerade badhus från muslimska kvinnor, förväntningar om att skolor ska inrätta speciella bönerum från muslimska elever , kvinnliga idrottares krav att få spela basket iförd slöja är några exempel på fenomen som tycks innebära ett avståndstagande från svensk kultur.

      Uppfattningen att människor från Mellanöstern har svårigheter att integrera sig i det svenska samhället och att muslimska värderingar skiljer sig från svenska har alltså fog för sig, och är inte uttryck för en fördom utan snarare en slutsats baserad på empiriska iakttagelser. ”

      Hennes slutsats ställer jag också upp på
      ”Själv tror jag att det är dags att överge drömmen om mångkultur och integration. Det är hög tid att börja tala om ett annat begrepp – assimilering. ”

      På wikipedia såg jag följande intressanta sak om Assimilering:

      ”Assimiliation av flyktingar ska av mottagande länder förenklas och främjas enligt artikel 34 i FN:s flyktingkonvention”

      De som vill ha en stor invandring brukar ofta anse att krav på assimilering är något negativt
      medan uppenbarligen FN anser det motsatta precis som jag gör.

      Om jag hade flyttat till ett annat land hade jag definitivt försökt anpassa mig till den kultur jag flyttar till.

      Svara
    • G

       /  10/29/2016

      Bra igen av Ann! ❤

      Kommer ihåg denna, som jag blev totalt jävla förvånad över när jag såg att det var en före detta riksdagsledamot för V som skrivit den, dagens V (med några få undantag i partiet som alla vet vilka de är) skiter dock högaktningsfullt i det hon skriver om….

      "Mångkulturellt skrämmer
      …/…/…
      När religionen bestämmer över politiken drabbas ofta kvinnorna hårdast. Det känns som om det svenska samhället viker ner sig inför seder som vi är helt främmande inför.

      Varför är det ens tillåtet att bära slöja här? Varför har vi regredierat till medel-tiden?

      Varför står vi inte upp för våra värderingar? Ska vi inte vara stolta över vad vi åstadkommit vad gäller kvinnofrigörelse och skaplig rättvisa mellan könen?

      Det är religionskrig allt detta elände handlar om. Detta krig importeras till Sverige med gamla släktfejder och kvinnoförtryck i släptåg."
      http://archive.is/8oG0v

      Svara
    • Skeptisk

       /  10/29/2016

      Fast för många invandrargrupper fungerar det med ett mångkulturellt samhälle och integration. Inga nämnvärda problem med östasiater, ryssar, sydamerikaner européer osv. De har inga problem att balansera sin kultur med den svenska. Inte ens alla från MENA har problem. De som flydde från Iran på 80-talet var utbildad medel och övre medelklass välintegrerade idag. Men vi måste ha en diskussion om vilka delar av sin kultur man kan ha med sig och vilka man får lämna. Multikultur betyder inte att allt är ok. Hon ställer en ytterlighet mot en annan.

      Svara
      • Pelle2

         /  10/29/2016

        Det som inte är något problem är ju ingen mening med att diskutera.
        Håller med om att många grupper som kommer hit assimilerar sig alldeles utmärkt och då är det inget problem.

        Svara
      • Jans

         /  10/29/2016

        Kultur och mängd är de avgörande parametrarna för om det fungerar bra eller dåligt med integration. Sverige har blundat för båda parametrarna i decennier och dessutom misslyckats med att förstå orsakernga till och med när problem som bilbränder, hedersvåld och kriminalitet uppmärksammats.

        Svara
  13. Pelle2

     /  10/29/2016

    Jag vill även puffa för Chris Forsnes utmärkta inlägg på ledarsidorna angående följderna för Frankrike när flyktinglägret djungeln revs:
    http://ledarsidorna.se/2016/10/chris-forsne-rivningen-av-flyktinglagret-djungeln-far-konsekvenser-i-hela-frankrike/

    Svara
  14. Pelle2

     /  10/29/2016

    OT:
    Priset på Virtanens fredagsvin måste ha stigit radikalt för nu vill han kraftigt öka skatterna på bankerna för att finansiera både äldrevård och kunna ta emot flyktingar i stora skaror.
    Eller så är det bara hans socialistiska ideologi som tar överhanden där ett maximerat skatteuttag är ett av de övergripande målen..
    Hur intressant tror han det är att driva ett företag om stora delar av vinsten går i skatt ?
    Tror han att fler blir benägna att starta nya företag under sådan förutsättningar ?

    Intressant nog pratar han om att expropriera pengarna och inte beskatta dom.
    Det säger en hel del om Virtanens känsla för andras egendom..

    Kan ingen expropriera hans lägenhet på söder och skänka pengarna till migrationsverket ?
    Eller så kan ju godhetsaposteln själv sälja lägenheten,skänka pengarna till välgörenhet och
    flytta till valfritt utanförskapsområde.
    Något säger mig dock att han inte är så intresserad av att själv bidra med mera pengar. Socialister brukar ju mest vara generösa med andra människors pengar..

    Just nu ger han sig på bankerna för de är lätta att ogilla men vilken bransch blir den nästa som socialisten Virtanen vill hårdbeskatta ? Skulle inte tro att det handlar om dagstidningar i alla fall för hur skall då Virtanen få ihop pengar till fredagsvinet ?

    Det är ju också intressant att han tror att lösningen på flyktingproblematiken enbart handlar om pengar. Hur skall vi kunna bygga tillräckligt med bostäder,få fram flera skolor och lärare och sjukhus och lärare med mera ? Hur skall flyktingarna försörja sig och integreras i samhället med mera ?
    Naturligtvis har han inga svar på det utan det viktiga är att Virtanen får känna sig god när han konsumerar sitt vin på fredagskvällarna..

    Avslutet på hans ledare är ju också intressant
    Det finns ingen brist på pengar. Öster­malm kryllar av obeskattade miljarder..
    Skulle tro att det finns ganska många obeskattade miljoner på Södermalm också men det är ju inte lika kul att ge sig på sina grannar eller kanske till och med sig själv..

    http://archive.is/ENMMg

    Svara
  15. G

     /  10/29/2016

    Svara
  16. G

     /  10/29/2016

    Ahahaha ja!…..

    Svara
  17. Einar

     /  10/29/2016

    Träspritsfinnen och det blekfeta södermalmsfyllot Fredrik Virtanen ger sig uppenbarligen inte förrän man är helt solidarisk med andras pengar. Nu vill idioten ta emot fler flyktingar förutsatt att bankerna också ska vara med och betala. Facepalm! 😫 👎
    http://www.aftonbladet.se/ledare/ledarkronika/fredrikvirtanen/article23811370.ab

    Svara
  18. Inge Post

     /  10/29/2016

    Nej nej nej,
    Danskar är Cyniska,Svenskar är Naiva.
    Det har ju Lövfén och våra andra kära politiker berättat för oss.

    Vilket är då bäst ?att vara cynisk eller dum i huvudet ?

    Svara

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: