Fastna med islamistskägget i brevlådan

Igår kom ju en liten undersökning som visade att mer än 11% av skolungdomarna i vissa områden i Göteborg sympatiserar med IS. Det låter lågt tycker jag. Och det är lågt också då lite mer än 50% av eleverna var muslimer. Det var mer än 130 stycken av totalt 1200 som ansåg att IS var toppen och av de 1200 var alltså mer än 50% muslimer.

För att tycka att IS är toppen så bör man ju först vara muslim eftersom IS är ett muslimskt fenomen. Man tycker inte att de är skitbra om man är kristen t ex. Hoppas jag. Men om vi säger att 55% var muslimer så blir det det cirka 20,5% av dem som stödjer IS. I vissa skolor i Göteborg alltså, inte i Raqqa… Och det finns garanterat en hel del ytterligare som kanske inte öppet stödjer eller skulle erkänna det men som kan tycka att det där som IS håller på med ändå är rätt bra skit alltså. Lite sharia och annat myyyzzzigt.. Så siffran är alltså betydligt högre än 11,4% som anges eftersom det är ointressant vad grupper som tillhör andra religioner säger om IS då den siffran förmodligen är 0.

ungdomar-pa-vag-till-fritidsgarden

Rubriken i GP och andra medier skulle såklart ha varit ”Över 20% av muslimska elever i vissa skolor i Göteborg stödjer IS”. Men så har man inte valt att skriva väl medvetna om att de flesta inte orkar räkna lite på hur det EGENTLIGEN ser ut. GP:s rubrik är ”Studie: Var tionde elev stöttar religiösa extremister”. Aftonbladet har rubriken ”Var tionde elev i utsatta områden i Göteborg stöttar extremister”. Ingen av dem har rubriken ”Studie: Var femte muslimsk elev i utsatta områden i Göteborg stöttar IS” vilket hade varit MER relevant. Och sagt betydligt mer om problemet…

Men Dialogpolis, nej förlåt, Integrationspolis Ulf Boström har svaret på varför det är såhär

vita-svenskar-som-radikaliserats

Japp, ni gissade rätt! Det är de vita svenskarna som har radikaliserats såklart! Man är radikaliserad om man inte vill bo i odemokratiska områden där kriminaliteten, sharia och gängen styr!

Kan inte svensken bara fatta att bo i Raqqa, Mosul eller Mogadishu, fast här i Sverige, egentligen är den våta drömmen? Hur ska vi få svensken att inte radikaliseras och istället inse att det är kanon att bo i odemokratiska områden som styrs av sharia? Man blir så ledsen när man inser att även det här är den vita svenskens fel  :-/

Det värsta är ändå att man låtsas vara överraskad, det här har ju varit känt länge och Mona Sahlin är en del av problemet. För den förra samordnaren var inte sånt här viktigt alls utan det enda som fanns i hennes huvud, förutom livvakten, var högerextremism.

Man kan börja med att be Gun Holmertz i Göteborg om ursäkt? Man ryckte ju ut på bred front mot henne när hon försökte påtala problemen för flera år sedan. Ja man tillkallade t o m ”religionsexperter” från Göteborgs universitet för att tala om att det hon såg i verkligheten varje dag inte var något att ta på allvar. Man gjorde ALLT för att stämpla henne med lite olika stämplar där rasist var den vanligaste. Hennes egna partikamrater gjorde alltså detta! Ungefär som de gör idag mot ALLA som tar strid mot hederskultur…

Nu sitter de där i Raq… Göteborg och har fastnat med islamistskägget i brevlådan…

MVH

MiT

Advertisements
Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

55 kommentarer

  1. Inget förvånande att IS har så stort stöd hos de kvinnoförtryckande medelålders vita männen!
    Vadå vänta lite nu?
    Å fan, det var inte medelålders vita män man frågade…?

    Svara
  2. G

     /  10/29/2016

    Scrolla upp/ner för att läsa hela diskussionen, att hon i tråden sen länkar till ”forskning” av ingen mindre än herr Strömbeck säger ju även det en hel del.

    Well, jag tycker Pontus skrev mycket bra om ämnet tidigare i år (läs hela)….

    ”Ohederligt försvar av svensk journalistik”
    http://pontusherin.se/forsvaret-for-svensk-journalistik-desperat-och-ohederligt/

    Svara
    • Rikard

       /  10/30/2016

      Hej.

      ”det finns redan forskning som visar att journalisters partisympatier inte påverkar ”

      WTFF!? som en elev sa. alla påverkas av sina åsikter. Att skriva neutralt är svårt så ini h*lvete – att presentera något dels som det kan observeras, dels som det framställer sig självt, och ur denna kontrast dra fram någon sorts rättvisande bild är det få om några så kallade journalister som kan – eftersom de verkar utgå från en pervers parning av att det finns en ‘tredje ståndpunkt’ (vilken är mer sann) i alla frågor samt att de har sakkunskapen att bedöma allt.

      Det hederliga är att vara klar och tydlig i sin personliga uppfattning, och försöka presentera hur denna kan påverka en – opinionsbildande och debatterande texter.

      Det hederliga är också att skriva nyhetsreportage i referatform, vilket inte längre görs då allt följer dramaturgiska regler.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, lärare

      Svara
  3. Äntligen vet jag vad är mitt problem: Jag har ju radikaliserats redan på mitten av 80-talet när MENA började flytta in i vårt område och när jag kom hem från jobbet mitt i natten trodde jag att jag har gått vilse. Så vi lyckades fly därifrån ´92. Nu blir jag mer radikaliserad för att det händer samma sak igen, men nu vet jag inte vart ska vi flytta. Det är ju lite överallt som vi blir bortradikaliseras.

    Svara
    • Klimathotet

       /  10/29/2016

      Flytta långt ut i skogen. MENA är rädda för vilda djur som finns i skogen.

      Svara
  4. Söker man på second generation muslims hittar man flera undersökningar som påstår att andra generationen av muslimska invandrare är mer radikaliserade än deras föräldrar.

    Varför skulle det vara annorlunda här?

    Svara
  5. MiT

     /  10/29/2016

    Svara
  6. Dreadlock

     /  10/29/2016

    Nytt bidrag på ledarsidorna av Ann Heberlein. http://ledarsidorna.se/2016/10/ann-heberlein-overge-drommen-om-mangkultur-och-integration/

    Hela artikeln är en strålande analys i bästa orädda Heberleinstil, och det är svårt att inte nicka bifallande efter varje mening. Det finns dock ett litet ord i den allra sista meningen (Och artikelns hela slutsats) Det är ordet assimilering.

    I wikipedia : ”syftar på den process genom vilken en minoritet, om processen är fullständig, helt överger sin egen kultur så att de ursprungliga kulturskillnaderna försvinner. ”

    I synonymer.se : göra lik, likdana, omvandla till större likhet; sammansmälta, smälta samman, införliva, uppta

    Varför jag reagerar ? Efter 40 år i Sverige (Fast fortfarande tysk medborgare) så har det funnits många situationer (Särskilt när jag flyttade hit) där man styvmoderligt strängt taget med ord och handling visat att tysk kultur vet vi inget om, och att tyskarna är ett herrefolk som under några generationer ställt till med eländes elände.
    Minst sagt besviken på tyskarnas dåliga rykte så sände SvT (till på köpet) en Hollywood-serie kallat ” Holocaust” när jag gick i högstadiet, och som alla mina klasskamrater tittade på, och adopterade en syn på tyskar som omänskliga och som kallhamrade sadister. På den tiden fanns enbart 2 kanaler och allt som sändes blev naturligtvis en liten sanning i sig. Gudskelov så är situationen idag betydligt mer mångfacetterad .

    Vad är min poäng efter ovanstående patetiska tillbakablick ?

    Tvinga inte folk att överge sin kultur. Helt enkelt. Assimilering är ett tvångsmedel. Hitta på andra saker. Klart slut.

    Svara
    • Intenso

       /  10/29/2016

      Kanske svaret är att inflyttade måste lära sig följa den etablerade kulturen, acceptera den och anpassa sig därtill. Man kan inte leva som motvalls och förvänta sig att bli struken medhårs. IMHO.

      Svara
      • Dreadlock

         /  10/29/2016

        Intenso
        Som ledarsidornas Johan Westerholm indirekt hela tiden påstår :

        Kondenserat : Man formligen överöser religiösa samfund som är uttalade fiender till västerländska liberala demokratier med skattemedel och i slutändan flörtar med stockkonservativa muhammedaner som vill berika vårt samhälle med Sharialagar och ett parallellt socialt system av koransk rättvisa.

        Kultur är i förlängningen en uppförandelag. Spännande maträtter från orienten är inte kultur,det är kokbokskunskap. Islam är ingen kultur det är ett styrelseskick. Sharia är dess produkt – och det hör inte hemma här. Det är avsedd för diverse arabisktalande diktaturer . Men säg mig hur vill du förändra en 2000 årig arabisk kultur , där klaner har hackat huvudet av andra klaner långt innan den västerländska koloniala tiden ? Med assimilering ? Hur är det ens teoretiskt möjligt ?

        (Om man inte avlägsnar de mest störande religiösa dårarna, vilket har mitt fulla stöd)

        Svara
    • Nilsson

       /  10/29/2016

      ”Hitta på andra saker”
      Är det inte det vi har försökt i 30 år?

      Svara
    • Jan

       /  10/29/2016

      Integration eller assimilering: det är samma skitsnack. Det låter bra (akademiskt) men betyder ingenting. Problemet är invandringen i sig. Det behövs ingen doktorstitel för att lista ut det.

      Svara
      • Dreadlock

         /  10/29/2016

        OK. Om man tolkar ditt inlägg rakt upp och ner så är all invandring onödig och borde stoppas med en gång ?

        Svara
        • Jan

           /  10/29/2016

          Naturligtvis inte. Det är storleken på invandringen som är av avgörande betydelse. Och vilken typ av invandring vi talar om. Bestämmer man sig för en stor asylinvandring från Mellanöstern och Afrika så kommer, naturligtvis, problemen som på beställning.

          Svara
          • Dreadlock

             /  10/29/2016

            Då är jag med. Kommer ihåg den stora flyktingströmmen från balkan i början av 90-talet. 80 000 människor som kom under 2-3 år. Träffade många under mitt yreksliv. Gemensamt med dem är att de mycket snabbt anpassade sig – Förutom- Albanerna. Ingen från det kristet ortodoxa balkanområde hade särskilt gott att berätta om den albanska befolkningen (Till 60% sunnimuslimer).

            Situationen är såpass svår idag att , om jag fick bestämma, skulle införa särskilda samhällskontrakt som är bindande till varje muslim av alla trosinriktningar. Låter helknäppt,jag vet. Men om vi skall åter få tillbaka en grundläggande tillit till våra myndigheter samt samhällsfunktioner så anser jag detta vara nödvändigt. Detta rimmar naturligtvis illa med vår nordeuropeiska uppfattning om personlig frihet. Men om inget görs så kommer Islam via sina politiska proxys att vinna mark och splittra nationen ännu mer (Så som varje land där Islam har intvandrat och slagit ner sina bopålar, exempelvis i asien,med omnejd)

          • Jans

             /  10/29/2016

            Nog för att Balkaninvandrarna anpassade sig bättre generellt men mitt intryck är att det kom en hel del ny brottslighet i spåren av den invandrarvågen.

    • Inge Post

       /  10/29/2016

      ”I synonymer.se : göra lik,”

      I min värld så kallas det mord men kör på det.
      Jo,det var ett mycket dåligt försök till skämt.

      Svara
      • Dreadlock

         /  10/29/2016

        Haha. Reagerade aldrig på den. ”Göra lik ” låter ju onekligen hotande 😀

        Svara
    • Jans

       /  10/29/2016

      Alltså, denna lilla passage i Anns text:
      ”De förändrade attityderna går alltså inte att vifta bort som ett utslag av bristande erfarenheter eller kunskap om främmande kulturer.
      Det ligger närmare tillhands att påstå att de negativa attityderna är ett utslag av just detta – mer erfarenhet av och kunskap om andra kulturer.”

      Så enkelt det kan bli bara man kan tänka. Har man någonsin hört någon enda som uttalar sig i dessa frågor i gammelmedia komma till denna lilla självklara insikt?

      Svara
      • Dreadlock

         /  10/29/2016

        Svaret är nej,

        Det finns en enorm databank på nätet som berättar samma sak som Heberlein försöker få fram i mediebruset. Mångkultur föder otrygghet , befäster och förstärker grupptillhörighet samt blir ett jäkla kostsamt besvär för alla som betalar skatt, för att hålla alla dessa grupper på gott humör.. Dessutom så har vårt politiska klimat gynnat och belönat totalt ett dussin inkompatibla motborgare för att få professorsgrader i kritisk vithetsteori.

        It goes on and on.

        Svara
  7. Inge Post

     /  10/29/2016

    @ Integrationspolis Ulf Boström
    Det är alltså Radikalt att inte vilja bo i odemokratiska områden.
    Det är inte så att det är radikalt att det finns odemokratiska områden i ett uttalat demokratiskt land som Sverige?

    En annan sak man kan fråga sig är hur lämpligt är det att Integrationspolis Ulf Boström ens befinner sig i ett demokratiskt samhälle.

    Svara
  8. Svenne

     /  10/29/2016

    Landskrona – ännu en pangstad… #satir

    Svara
    • Jans

       /  10/29/2016

      Det här visar varför mer pengar måste satsas på Schyfferts pizzanomics. Jag tror han har en formel på gång för att räkna ut när nästa attentat skall ske.

      Svara
  9. Ivar L

     /  10/29/2016

    http://www.svt.se/ug/jag-trodde-pa-journalistiken
    Här är en annan som borde få en ursäkt. Amun Abdullahi varnade för detta i ett SR-reportage redan 2009 och blev sedan kölhalad av sina kollegor på SR via programmet Konflikt och journalisten Randi Mossige-Norheim. Konflikt-redaktionen leddes då av Mikael Olsson Al Safandi som gjorde sig känd härförleden på Publicistklubben där han, tämligen förvirrat, föreföll förespråka förbud för SVT att intervjua eller debattera med SD:are och allt till höger därom.

    Svara
    • Dreadlock

       /  10/29/2016

      Scrolla fram till 12:00 där börjar programmet.Tom ruta fram tills dess.

      Den största nyheten är väl att Henrik Torehammar numera klär sig i lumberjack outfit komplett med hängslen . Kameran nådde aldrig ner till sko-nivå. Men jag ger mig katten på att där sitter ett par rediga Caterpillar boots.
      Kan vara bra att ha i den grova terrängen på Södermalm.

      Svara
  10. Jans

     /  10/29/2016

    Att som polisen Ulf Boström påstå att ”etniska vita svenskar” radikaliserats, enbart på grundval att de flyttat från de där områdena är ett riktigt obehagligt von obenperspektiv på frågan. För det första tror jag alla oavsett hudfärg och etnicitet, utom de som vill leva konservativt muslimskt, flyttar så fort de bara kan. Kan tänka mig att mellanösternkristna helst vill komma därifrån så snabbt det bara går t.ex. Flyttandet har inget med hudfärg att göra, fan vilken vidrig rasism han ger uttryck för. Detta vänsterinflurade rastänkande är en riktigt vidrig utveckling, en mental återvändsgränd.

    Dessutom, man får intrycket av att dessa svenskar på något sätt är svikare när det i själva verket är precis tvärt om. De svenskar som bott i dessa områden är de enda som kan göra anspråk på att veta hur det är att bo i de där områdena som svensk och de har redan dragit sitt strå till stacken så att säga. De har all rätt i världen att flytta och inte fan är det för de radiakaliserats. Det är ju tvärtom andra i dessa områden som radikaliserats medan dessa svenskar (och säkert en hel del invandrare också) har varit uthålliga och försökt bo kvar i dessa områden. En del kanske till och med växt upp där men tvingas nu flytta på grund av radikalisering och kriminalisering som kriminologihjärntvättade poliser som Ulf gör allt för att relativisera och osynliggöra. Usch!

    Svara
    • En bekant sa om ett område han flyttat ifrån: ”Nu är det bara några gamla finnar och turkar kvar vilka inte har råd att flytta”.
      Han var förstås förskräckligt radikaliserad.

      Svara
      • Jans

         /  10/29/2016

        Jag är inte arbetarklass eller låginkomsttagare själv men för en gångs skull tycker jag ordet ”klasshat” är relevant. Det som polisen Ulf Boström uttrycker är en slags klasshat. Att peka finger åt de svenskar (och skötsamma invandrare) som förmodligen precis kunnat klättra ett trappsteg upp från samhällets botten och kalla deras första steg mot ett bättre liv för radikalisering. Fy fan vilken vidrig ideologi som ligger bakom den tankefigur han uttrycker. Det är inte säkert att han ens inser hur illa tanken luktar utan han kan ha gått diverse värdegrundskurser som tutat i honom att detta är ett bra sätt att se på saken. Ett slags strukturellt klasshat med rötter inom postmoderna akademiska teorier i så fall.

        Svara
        • Ja.

          Svara
        • Pelle2

           /  10/30/2016

          Är det någon som tror att Ulf själv har bott eller skulle kunna tänka sig att bo i ett
          av utanförskapsområdena han pratar om ?
          Helt sjukt att han säger att de som flyttar ifrån dessa områden är dom som har radikaliserats.

          Svara
  11. Svenne

     /  10/29/2016

    #Sverige #2016

    Svara
  12. QED

     /  10/29/2016

    OT: ”You are always friendly, always nice and loving
    and always tolerant to the next civil war.”/ ”Du bist immer freundlich, immer nett und lieb
    und immer tolerant bis in den nächsten Bürgerkrieg.”

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  10/29/2016

      Hm, låter suspekt mycket som ett riktigt uselt naziband. Inte min typ av musik för fem öre.

      Svara
      • QED

         /  10/30/2016

        Nej, ingen skönsång precis. Jättearga, faktiskt. Kan mycket väl ha suspekt bakgrund även om inte texten inte är kriminell vad jag kan höra. Ack ja, ta gärna bort om det går över gränsen.

        Svara
  13. Svenne

     /  10/29/2016

    Thomas Gür ironiserar:

    Svara
    • Ivar L

       /  10/29/2016

      Det var inte ens ett medborgargarde, afa eller nazister heller inblandade får man förmoda?

      Svara
  14. Frida Gustavlin

     /  10/29/2016

    Rån, misshandel, och mordhotskombination för tionde gången på tre veckor i Sundbyberg.

    ”Nu tror polisen att det kan vara samma gärningspersoner som ligger bakom alla rån..

    ”– Det är en förhöjd risk, men risken för att man ska bli utsatt är fortfarande liten.”

    Vi har ungefär 7000 personrån per år i Sverige, eller 1 per var 1350 person.

    I Sundbyberg så bor ca 48000 personer, det betyder att de rent kvotmässigt kommer det begås 37 personrån per år, eller 0,7 per vecka. Med bara dessa 10 brott, för jag gissar att det även inträffat andra personrån under dessa tre veckor, så har vi en överrisk på 460% sett mot rikssnittet.

    /Frida

    Svara
  15. Svenne

     /  10/30/2016

    Äntligen diagram alla förstår… 😛 #satir

    Svara
    • Jan

       /  10/30/2016

      Jag antar att han inte gör några diagram över Moderaterna?

      Svara
      • MiT

         /  10/30/2016

        Varför antar du det? Han svingar ju åt alla håll?

        Här är samtliga:

        //https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10154114610113251&set=a.454058298250.239724.644748250&type=3//

        //https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10154114609533251&set=a.454058298250.239724.644748250&type=3//

        //https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10154114609303251&set=a.454058298250.239724.644748250&type=3//

        //https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10154114609018251&set=a.454058298250.239724.644748250&type=3//

        //https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10154113490298251&set=a.454058298250.239724.644748250&type=3//

        //https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10154113490198251&set=a.454058298250.239724.644748250&type=3//

        //https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10154113490068251&set=a.454058298250.239724.644748250&type=3//

        //https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10154113489728251&set=a.454058298250.239724.644748250&type=3//

        Några bonusar:

        //https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10154111343028251&set=a.454058298250.239724.644748250&type=3//

        //https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10154107274848251&set=a.454058298250.239724.644748250&type=3//

        //https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10154107274793251&set=a.454058298250.239724.644748250&type=3//

        //https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10154104022048251&set=a.454058298250.239724.644748250&type=3//

        //https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10154102320478251&set=a.454058298250.239724.644748250&type=3//

        //https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10154084159398251&set=a.454058298250.239724.644748250&type=3//

        //https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10154073998923251&set=a.454058298250.239724.644748250&type=3//

        Finns många fler 😛

        Svara
        • Svenne

           /  10/30/2016

          Tack MiT! Ja, Ganman är verkligen bra! Han svingar åt alla håll, och kritiserar alla makthavare, precis som satir ska göra… 😛

          Svara
        • J.G

           /  10/30/2016

          Därför att Jan är vänster och vill ha något att klaga på. Det är så att säga en röd tråd i hans inlägg, klaga på allt till höger.

          Svara
          • MiT

             /  10/30/2016

            Nja, nu är du nog lite orättvis mot Jan tycker jag.

          • Pelle2

             /  10/30/2016

            Han har i alla fall inte sagt mycket eller ens något positivt om politiker eller politiska åsikter till höger om S.
            Och för att förekomma eventuella kommentarer på min kommentar så har jag inte sagt och kommer förmodligen inte säga något positivt om politiker eller politik till vänster om S 🙂

          • Jan

             /  10/30/2016

            Du läser uppenbarligen inte mina inlägg. Hade du gjort det skulle du märka att jag kritiserar såväl vänster som höger. Däremot tycker jag inte att Moderaterna och alliansen är heliga och ska gå fria från all kritik som en del här tycks anse. Det är därför det blir sådant liv när jag försöker jämna ut den obalansen.

      • Lövet

         /  10/30/2016

        Man ska nog inte ”anta” så mycket. Det är risk att ryggmärgen har fel alltför ofta…
        …det nedärvda klasshatet är svårt att ställa sig över för homozygotisk sosseadel..,

        Svara
  16. Såå… Ulf Boström kallas majoriteten av våra ledande politiker och journalister för radikala?

    Svara
  17. Desto mer jag läser Ulf Boströms påstående, desto mer blir jag ”huh?” – etniska vita svenskar har radikaliserats för att de inte vill bo i ODEMOKRATISKA områden? Va? Hur är det radikalt? Tvärtom vore väl mer radikalt – att man vill bo i ODEMOKRATISKA områden?

    Svara
    • Vissa har som ett slags hobby att hacka folk som betalar ens lön.

      Svara
    • Jans

       /  10/30/2016

      Dessutom använder han demokratibegreppet felaktigt. Områdena har naturligtvis problem men de är väl inte mer odemokratiska än andra områden.

      Svara
  18. Svenne

     /  10/30/2016

    The Guardian: Sjungande tamponger på svenska barnprogram… #publicservice

    Svara
  1. Är du inte nöjd med allt? Då är du en skrikande vit kränkt medelålders 3-åring | WTF?
  2. Sammanfattning av 2016 del 6 | WTF?

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: