Hillary Clinton drabbad av glastak!

Visst låter det logiskt att en kvinna som varit toppolitiker i hela sitt vuxna liv ska vara drabbad av glastak…? Ni vet, utrikesminister i världens enda stormakt och sådana småsmulor är det enda hon fått nöja sig med. Men hon är drabbad av glastaket i alla fall, det anser Linda Snecker från Vänsterpartiet.

I ett program som heter Åsiktsmaskinen så säger hon i slutet att Hillary Clinton kommer att krossa glastaket i presidentvalet. Och för att krossa ett så måste man ju ha drabbats av det också.

En myglare känner igen en annan myglare och tar givetvis omedelbart myglarens parti och säger att myglet beror på ”glastaket” som nu äntligen ska krossas…

Undrar om Riksdagen infört stämpelklocka än för att mota parasitproblemet?

MVH

MiT

Föregående inlägg
Nästa inlägg
Lämna en kommentar

92 kommentarer

  1. Jan

     /  11/01/2016

    Oj vad det är synd om Linda som får 70 000 kronor i månaden för att vara hemma med barnen. Visst är det synd om svenska kvinnor!

    Svara
  2. MartinA

     /  11/01/2016

    Kommer bli riktigt roligt att titta på alla dessas reaktioner när Trump vinner 🙂 Var ju jättekul efter Brexit också att titta på Birgitta Ohlsson sitta och se helt förvirrad ut i TV 🙂

    Svara
    • Jans

       /  11/02/2016

      Jag tycker båda kandidaterna är förfärliga men visst är det ”roligare” om Trump vinner. Särskilt som jag inte tror att det kommer att bli några extrema förändringar såsom PK-pressen förutspår. Om något år kommer pressen då att fjäska för Trump och hans stab och vilja vara med och leka i Washington och New York. Eftertraktat att jobba som korre i USA. Någon slags kritisk fernissa kommer de givetvis att ha men den blir nog mest läpparnas bekännelse…

      Svara
      • MartinA

         /  11/02/2016

        Vad är förfärligt med Trump?

        Svara
        • Pelle2

           /  11/02/2016

          Hans sätt att bete sig mot andra och hans inkonsekventa politik som tycks ändra sig från dag till dag.

          Svara
          • MartinA

             /  11/02/2016

            Märkligt, jag tycker han är den i särklass bästa amerikanska presidentkandidat jag sett under min livstid. Här är ett mycket bra tal av honom.

  3. Benny

     /  11/01/2016

    Det enda tak Clinton ska ha är taket på fängelset där hon förtjänar sin plats! Man undrar ju vilken sten denna Linda Snecker sovit under den senaste tiden? Och hur har hon missat att Clinton är Wall Streets kandidat men det passar nog den nya vänstern som handsken…myglare emellan.

    Svara
    • Klimathotet

       /  11/01/2016

      Hillary Clinton brev skräckslagen av några barn på Halloween. Ett av barnen var utklädd till en lögndetektor. (Jay Leno)

      Svara
  4. Jan

     /  11/01/2016

    Ingen riktig kommunist skulle heller inte stödja Hillary Clinton. Det visar att Linda Sneckers egentliga politiska intresse kan hänföras till könsorganen. Vad Hillary står för är oväsentligt för Linda. Det viktiga är att hon har en snippa. Således är hon sexist. Något hon gärna beskyller andra för…

    Svara
    • Jan

       /  11/01/2016

      En negation för mycket där ser jag. Synd att man inte kan redigera sina kommentarer i efterhand.

      Svara
  5. Two Different Shoes On

     /  11/01/2016

    Tror inte de tror på sig själva ens en gång.

    Svara
    • Jans

       /  11/02/2016

      Allt sån’t går på autopilot. De ser två motståndare, är den ena kvinna så tar de automatiskt dennes parti oavsett vad hon står för.

      Svara
  6. Snecker är en riktigt ”nasty woman”! Men det är ändå chockerande att hon är så positiv till Clinton, vilket hon är ENBART på grund av könet.

    Svara
    • michael.

       /  11/01/2016

      Är nog inte så konstigt eftersom FBI nyligen informerade presidenten om varför man återupptagit utredningen gällande Clintons.

      Svara
  7. 🙂 🙂 🙂

    Svara
  8. MiT

     /  11/01/2016

    Svara
    • Pelle2

       /  11/01/2016

      Det är ett problem att bara 15% av kvinnorna är delägare i advokatbyråerna men inget problem att kvinnor dominerar juristutbildningarna.
      Om dom nu vill vara delägare i en advokatbyrå så varför startar dom inte en egen ?
      Är det inget problem med den profilerade advokaten Elisabeth Mazzi Fritz som har en advokatbyrå utan en enda manlig anställd ?
      https://www.advokatfritz.com/medarbetare/
      Har för mig att hon till och med skröt om det vid något tillfälle..

      Svara
      • Jans

         /  11/02/2016

        Om 10-15 år kommer INGEN feminist vilja prata könsfördelning inom t.ex. juridik. Det kommer att drälla av advokatbyråer och avdelningar med enbart kvinnor. Gissningsvis kommer fältet informellt att delas upp mellan män och kvinnor och manliga jurister satsar då främst på hårda frågor. Sådana frågor som oftast ger mest pengar. DET kommer feministerna att prata om. Att manliga advokater tjänar mer.

        Svara
    • Jan

       /  11/01/2016

      Rena nippran. De ska kvoteras till delägarskap i advokatbyråer trots att de är i majoritet inom näringen? Hur vore det om de startade egna byråer? Tror de att företagen ska stå i kö och erbjuda juristflickorna delägarskap när de tar sin juristexamen. Som för övrigt inte på något sätt är någon elitutbildning.

      Svara
    • Noger

       /  11/01/2016

      Få se nu:
      1: Kvinnor är lika bra på delägarskap (dvs företagande får man förmoda).
      2: Det finns fler högt kvalificerade kvinnor än män (eftersom det för varje lämplig manlig delägarkandidat finns exakt en kvinnlig dito, enligt Louise).
      1+2 = En person som startar en advokatbyrå och bara anställer kvinnor kommer alltså att ha en enorm konkurrensfördel gentemot andra byråer! Är personen dessutom kvinna kommer hon på egen hand att bidra till att den sneda könsfördelningen utjämnas utan att behöva vänta på nån annan! Så vad väntar Louise på?

      (övervinsterna som knappt går att undvika med ett sådant upplägg kan hon kanske skänka till jämställdhetsprojekt; som att minska kvinnors överrepresentation inom högskolan eller minska könsskillnaden i livslängd med ca 4 år, dödsolyckor på arbetsplatser, överdödlighet i behandlingsbara sjukdomar, väntetid i cancervården, kvinnors för långa sjukskrivningar, kvinnors för korta sjukskrivningar, genusplogning, etc…)

      Svara
      • Jans

         /  11/02/2016

        Kom inte här med logik och rationella resonemang. Det är härskarteknik!
        😀

        Svara
    • G

       /  11/02/2016

      P.S
      Haha, vad kul att det blev ett blogginlägg av det här med Snecker, samt uppladdningen till youtube som ökar spridningen ytterligare 😛 Hoppas bara videon får vara kvar på youtube och inte att någon kontaktar youtube och kräver att den tas bort likt videorna med innehåll från SVT. Bra jobbat, MiT 😀

      Svara
  9. MiT

     /  11/01/2016

    Svara
    • Rikard

       /  11/01/2016

      Hej.

      Det finns tre sätt att stoppa brott:

      1) Gör gärningshen oförmögen att begå nya brott
      2) Gör gärningshen ovillig att begå nya brott
      3) Gör det onödigt för gärningshen att begå nya brott

      Ingen av dessa utesluter de två andra som bakomliggande princip för åtgärder. Då en liten procent av det totala antalet personer vilka begår brott står för en stor procent av antalet brott, innebär punkterna att den totala mängden brott snabbt minskar väl de är i effekt.

      Det kräver förstås att man först ser brott som en medveten begången handling, utförd med vilje och med uppsåt, samt att endast den brottsliga gärningens konsekvens för offret beaktas vid utdömande av sanktion.

      Alternativet är dagens system.

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, lärare

      Svara
    • G

       /  11/02/2016

      Svara
      • Grodan Boll

         /  11/02/2016

        Flashback. För några tusen exempel på vem.

        Circagruppen. Polissektion som ska ha hand om utländsk kriminalitet, men är i realiteten helt dedikerad att hålla zigenska rånare och bedragare borta från svenska gamlingar. Jag förstår fortfarande inte att de får ha kvar sitt rom-register och att media inte nappat på det. Vi är ändå några stycken som informerat dem om att den finns…

        Svara
  10. Frida Gustavlin

     /  11/01/2016

    http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/787051?programid=3631

    Barnpanelen är så duktiga, de pratar som om vore de fullärda!

    /Frida

    Svara
  11. Pelle2

     /  11/01/2016

    Det är ett skämt när en sådan som Snecker pratar om glastak i politiken.
    Clinton har varit utrikesminister i världens kanske största stormakt och är nu demokraternas presidentkandidat.Hur många män får chansen till de positionerna ?

    Svara
  12. Pelle2

     /  11/01/2016

    Var ju för övrigt ett skämt att en radikalfeminist som Snecker pratar om mäns sexism.
    Är det några som är sexister så är det radikalfeministerna…

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  11/01/2016

      Det som bör ifrågasättas i det här sammanhanget är inte varför det finns så många som Snecker, utan varför de konsekvent får prata utan att ställas till svars för sina åsikter. Hur kan det vara legetimit att låta dessa explicita manshatare skrika ut sina åsikter på det där sättet? Jo, för vi lever i ett Svenskt matriarkat, helt enligt principen av den dolda könsmaktsordningen, hur flippat det än låter. Och matriarkatets starkaste vapen för sin existens är självklart att hävda patriarkats onda krafter, glastak och annat trams.

      Jag hade tyckt att det vart okej med detta generaliserade manshat om vi också fått höra mer fjortissnack om hur eländiga kvinnor är på alla tänkbara sätt, hur värdelösa invandrare, muslimer, kristna och buddhister, hur dåliga både bögar och lesbiska är, att det inte är synd om de unga, då skulle jag med glädje lyssna mer på hur vidrigt det är med vita heterosexuella män.

      /Frida

      Svara
      • Frida Gustavlin

         /  11/01/2016

        Linda Sneckers inspirationskälla säger det mesta.

        ”Vem är din största inspiratör? Alla kvinnor som varje dag kämpar i motvind och som arbetar, är chefer och undersköterskor, fackligt aktiva, tar hand om sin familj och som varje dag kämpar för ett bättre samhälle med samma lön och rättigheter som män.”

        På samma sätt som sverigedemokraterna anklagas för att vara rasister så bör sådana där feminister konsekvent lyftas fram som manshatare, och inte på något allmänt plan, som representant för någon flummig kritik mot män i grupp, utan specifikt för vad de är, manshatare, män som grupp, män som individ, män som avbild, män som subjekt, män som objekt. De hatar män på alla, och då menar jag verkligen alla, tänkbara sätt.

        /Frida

        Svara
  13. Svenne

     /  11/01/2016

    #Sverige #2016

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  11/01/2016

      Det där problemet borde vara möjligt att fixa på två minuter. Sedan dyker självklart samma problem upp någon annan stans, då ska man kunna fixa det problemet på två ytterligare minuter. Ett samtal till polisen ska i ett normalt samhälle räcka.

      /Frida

      Svara
      • Jans

         /  11/02/2016

        De sade väl att de också gick på dagis så att inte polisen kunde gripa dem.
        Dan Eliasson funderar på vad de haft för uppväxt.
        O.s.v.

        Svara
    • G

       /  11/02/2016

      ”Vi måste ta tillbaka staden från langarna

      I Malmö hotar knarklangare de föräldrar som ska hämta sina barn på en förskola i närheten av knarkhandeln. Samhället måste säga ifrån mot gängen och Malmö Stad och polisen måste ta tillbaka stadens gator.

      Niels Paarup-Petersen , gruppledare Centerpartiet Malmö”
      http://www.dagenssamhalle.se/debatt/vi-maste-ta-tillbaka-staden-fran-langarna-28942

      ”Vi måste ta tillbaka staden”
      …Eh!?!?!?….
      ”Sverige har aldrig varit tryggare” 😀 .

      Snarare ta tillbaka Sverige!

      Svara
    • Klimathotet

       /  11/02/2016

      Säng, bädda, ligg!!!

      Svara
    • Rikard

       /  11/02/2016

      Hej.

      Jag känner väl till området sedan min tid i Malmö: den där rondellen har varit langarcentral för juggar, negrer, araber, vänsterslödder och annat byk i tjugo år minst. Det som har hänt under den tiden är att området gått från fattiga svenskar, juggar och andra arbetskraftsinvandrare med hyreslägenheter till ett området med gott om övervärderade bostadsrätter insprängda bland hyresfastigheterna. Något Malmös vänster protesterat mot sedan 1995 – att hyreslägenheter blivit bostadsrätter.

      Ironiskt nog är det just dessa kvarter runt Folkan och Möllan som är så populära bland vänstern för sin rustika proletärcharm, sin mångfald, sitt framgångsrika exempel på mångkultur (fortsätt med floskler tills du kräks…). Populära tills de själv fyllt trettio och blivit föräldrar, med klassiska småborgerliga värderingar, vill säga. Just nu pågår utflyttning av svenskar med inkomster till andra stadsdelar där procenten invandrare är låg, alternativt består av invandrare med jobb och mer västerländska värderingar.

      Ett mer segregerat område än Möllan får man leta efter: kommunal hyresrätt är lika med nästan hundra procent invandrare i fastigheten; privat kan variera mellan femtio till sjuttiofem procent ung., och i bostadsrätt är det sällan mer än femton till tjugo (vilket är lågt för Malmö) och då oftast med Östeuropeiska namn. Uppskattningarna bygger på promenerande då jag bott inpå området och ibland roat mig med att just notera vem bor var.

      En incident jag aldrig glömmer är när en elev, boende i en av fastigheterna alldeles invid rondellen, frågar om polisen inte vet att där pågår daglig och öppen knarkhandel. Jag svarade sanningsenligt att jodå, det vet polisen mycket väl, och har vetat i åratal. När eleven ville veta varför polisen då inte ingrep, tvangs jag förklara att beror på tre saker:

      1) Det är praktiskt att langarna och deras kring-brottslighet (rån, beskydd, prostitution) håller sig i ett begränsat område – stör man detta flyttar de verksamheten och sprids ut.
      2) Det tar alldeles för mycket tid relativt brottets art för polisen att utreda och genomföra process – langaren på plats har aldrig en större mängd på sig. Denna finns i en bil eller lägenhet intill; en sorts lager.
      3) Det kan bero på att om polisen ingriper så riskerar de stenkastning, skottlossning och brandbomber som svar nästa gång de patrullerar.

      Eleven, en trevlig person med starkt politiskt engagemang (ärvt av föräldrarna), utbrast: ”Men det är ju fel!” (Jag utelämnar svordomarna)

      Vad svarar man på det, annat än att av dårar och barn får man höra sanningen?

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, lärare

      Svara
    • G

       /  11/02/2016

      Martina twitterprofil… ”Vänsterpartist och kommunalråd i Malmö”

      Svara
      • Klimathotet

         /  11/02/2016

        Det egentliga problemet är att knarkpriset är för högt för att ge dagisbarnen ett mångkulturellt alternativ till heteronormativa saft och bullar. 😛

        Svara
      • Jans

         /  11/02/2016

        Jag ger henne rätt i att inte samhället skall kapitulera och göra platser otrevliga för att mota knarkare, det är polisens uppgift att hålla buset inlåst eller borta från folk.

        Men hur hon kan tro att det ligger en konflikt mellan trygghet och id-kontroller ser jag däremot inte. Id-konstroller, om de görs på rätt sätt, lär ju öka tryggheten genom att kriminella element måste gömma sig eller åker fast. Åtskilliga knarklangare är utlänningar utan ens uppehållstillstånd.

        Svara
  14. Lisa Lisasson

     /  11/01/2016

    OT: Fjanten Henrik Johansson från IRM försöker nu med sina hemmasnickrade argument via Dalarnas Tidning. Det går…sådär.

    http://www.dt.se/opinion/ledare/henrik-johansson-vad-gor-vi-nu-nar-vi-vet-att-tiggeriet-ar-organiserat

    Svara
    • Olof

       /  11/01/2016

      Jisses. Ytterligare en som är så dum så klockorna stannar.

      Hur hade jag agerat för att hjälpa Lisa? Jag hade betalat skatt till en kommun som tar hand om sina utsatta invånare. Men för all del, de verkar ju spendera de pengarna på annat numera, så stackars Lisa får nog svälta numera. Och jag undrar vad fan jag betalar för egentligen.

      Men för de som är emot ett förbud mot tiggeri kan vi ju som Bo Rothstein föreslog införa ett förbud mot att ge till tiggare. De som ger till tiggarna stöder ju denna trafficking och bidrar till att hålla dessa stackars människor i sin nuvarande situation, vilket samtidigt bidrar till strukturer som ser romers kroppar som en handelsvara…

      Svara
      • Precis – vi har en av världens högsta skatter, så det är fullt rimligt att det offentliga ska kunna ge Lisa Lisasson hjälp att slippa tigga på gatorna.

        Sedan så måste man komma ihåg att tiggeriet inte BARA medför sig att någon stackare sitter och ger en dåligt samvete utanför Ica – det medför även andra sorters av otrevliga tendenser som illegala bosättningar, avföring på offentliga platser (se bara skolgårdsgrejen för någon vecka sedan), prostitution och andra otrevliga småbrott. Personligen så skulle jag gärna se ett förbud mot icke-medborgare att tigga i Sverige då det förhindrar att människor kommer till Sverige med det explicita syftet att tigga, men slår inte mot våra egna mest utsatta medborgare som vi faktiskt har socialt ansvar för.

        Svara
        • Olof

           /  11/02/2016

          Ja, om inte Henrik Johansson förstår detta så behöver vi inte tvivla på hans funktionshinder i alla fall.

          Det som gör en undrande är ju, tror Henrik Johansson på fullt allvar att detta inte är frågor vi hanterat och löst i Sverige? Vi har inte haft så mycket tiggare för vi har haft relativt väl fungerande sociala stödfunktioner i samhället vars syfte var att lösa sådana här problem. Funktioner som nu kollapsar då de aldrig varit avsedda eller dimensionerade för att ge samma service till människor som inte är en del av det skattebetalande underlaget.

          Själv tror jag ärligt talat att vi skulle komma rätt långt om vi tar itu med precis de problem du påtalar. Mellan de lagar som finns, med ordingsstagar, 3-månader regler, etc, så skulle förmodligen tiggandet minska som problem om de faktiskt upprätthölls utan svenska myndighetspersoners tafatthet. Gör vi det och problemet kvarstår tycker jag det är bättre att börja prata förbud då.

          Svara
    • Pelle2

       /  11/02/2016

      Huruvida tiggeriet är organiserat eller ej är ju bara en del av det hela.Naturligtvis ökar det på incitamentet att förbjuda tiggeriet ytterligare.
      Den stora frågan är dock varför vi skall tillåta att i huvudsak rumänska medborgare åker hit i stora mängder och sitter på svenska gator och torg och tigger ?
      Det var aldrig meningen med den fria rörligheten inom Eu att underlätta eller uppmuntra till tiggeri i andra länder utan tanken var väl att man enkelt skulle kunna åka till andra eu-länder och turista eller söka arbete.
      Rumänien får pengar från Eu bl.a för att ta hand om sina fattiga medborgare och hjälpa dom. Om pengarna inte hjälper eller inte används till rätt saker så borde dom dras in.Man borde kanske också ifrågasätta Rumäniens medlemskap i EU.
      Hur som helst ser jag ingen anledning att vi skall acceptera tiggare som bygger olagliga läger,skitar ned på dessa platser och sedan sitter och tigger.
      Bara genom att kontrollera deras identitet , skriva upp dras ankomstdag och avvisa dom efter tre månader borde ju minska problemet rejält.

      Svara
  15. MiT

     /  11/01/2016

    ”Something Strange Happened After a Car Bombing”
    http://www.liveleak.com/view?i=8d0_1478018838

    Svara
  16. vicsaii

     /  11/01/2016

    Vilket dravel..! Kul att hon pratar om att ”inte förminska åsikter” och sen sympatiserar hon själv med en presidentkandidat uppenbart enbart på grund av dennes kön, vilket inte är särskilt begåvat. Hon motiverar absolut inte till att förminska hennes åsikter eller nåt.. och hon gör jättebra reklam för kvinnor i politiken. Om jag vore kvinna skulle jag skämmas över att någon försöker representera mig med det där skitsnacket.

    För övrigt ser det väl ut som Trump kommer bli stor vinnare i valet… så vida inte någon form av valfusk förekommer. Vore lite kul om han tog hem det ändå, bara för att få se det spända mötet med Löfvén, som utan en tanke på konsekvenserna hävt ur sig en massa ohövligheter om Trump.

    Avslutar med några visdomsord från Fridolin ”– Jag hoppas ju verkligen att vi får Hillary Clinton som president – och att vi får en president som vill fortsätta det goda samarbete med omvärlden som Barack Obama börjat på.”

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  11/02/2016

      För en feminist är feminism alltid viktigare än partiboken, det demokratiska partiet i USA står bra mycket längre höger ut än Kristdemokraterna och Moderaterna tillsammans, men för en vänsterpartist med feminism och chefsambition som enda intresse spelar den detaljen inte så stor roll.

      /Frida

      Svara
    • Frida Gustavlin

       /  11/02/2016

      Själv är jag tudelad till det amerikanska valet, klart att jag står närmare Clinton politiskt, sedan hoppas jag också hon vinner för att vi ska slippa lyssna på lite mindre dravel om glastak framöver, sedan så hoppas jag även på Trump, av den enkla anledningen att jag så gärna vill se den svenska mediaelitens långnäsor när deras domedagsprofetior om tredje världskrig och amerikanska förintelseläger mot svarta och latinos visar sig vara påhitt.

      Trumps miljöpolitiska inställning är milt sagt märklig, men men, jag har inte rösträtt i USA, inte min sak att välja, det får jänkarna ta hand om. Tror dock inte en sekund att valfusk kommer avgöra valet, det amerikanska valsystemet är bra mycket mer robust än så.

      /Frida

      Svara
      • vicsaii

         /  11/02/2016

        Glastaksdiskussionen kommer inte att upphöra för att USA får en kvinnlig president. Bland de åtta svenska riksdagspartierna så har fyra av dem kvinnliga partiledare (i Miljöpartiet delat ledarskap med Fridolin) + Fi, som inte är i riksdagen men som får enorm publicitet i Sverige. Trots det är väl svenska feminister bland de ivrigaste i världen att köra ner glastaksargumentet i halsen på andra. Det spelar ingen roll hur stora ”vinster” de inbillar sig att de gör, de blir aldrig nöjda.

        Om Hillary vinner så kommer hon garanterat att hålla tal om att ”nu j*vlar är det kvinnornas tur” och sen piska upp radikal-feminismen till über-absurdum-nivå. För att inte tala om den fortsatta bomb-diplomatin i mellanöstern och aggressionerna mot Ryssland, som på sant Obama-manér kommer fortsätta, men det är en helt annan diskussion.

        Svara
  17. Pelle2

     /  11/02/2016

    Ot:
    Bloggaren i otakt skriver om att det endast är 20 familjer/hushåll i Stockholm som har tagit till sig regeringens uppmaning att inhysa en eller flera flyktingar i sitt hem.
    Precis som han skriver så lär det knappast vara invandringsivrarna Schyffert,Ernman,Virtanen,Reinfeldt,Fridolin,Romson,Gardell eller Anders Lindberg som har upplåtit sina hem. Det går bra att skryta med sin solidaritet men att göra något i praktiken är en helt annan sak.
    http://iotakt.se/blogg/hjarterum-och-stjarterum/

    Svara
  18. Pelle2

     /  11/02/2016

    Bloggaren i otakt inspirerades för övrigt till sitt inlägg av Ledarsidorna som skrev om samma
    sak..
    Ledarsidornas Johan Westerrholm skrev enligt egen utsago om att Stockholm inte skulle klara av att skaffa bostad de människor som Staten tilldelade dom.
    Enligt Westerholm fick han då höra av en närstående till Stockholms finansborgarråd Wanngård att Ledarsidorna befann sig på ett sluttande plan..
    Nu planerar Stockholm att inhysa dessa människor på hotell,vandrarhem och i idrottshallar enligt Westerholm. Man kan ju undra hur många flyktingar som Wanngård med medarbetare tänker inhysa ?
    Han avslutar med följande:
    ”Stockholmarna visar sig vara som folk är mest. Bruna råttor på ett sluttande plan, för att kombinera citaten från två ledande opinionsbildare. Öppna hjärtan, ja, men bara om någon annan gör uppoffringarna som krävs.”
    http://ledarsidorna.se/2016/11/stockholms-stad-klarar-inte-av-regeringens-placeringskrav-av-nyanlanda/

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  11/02/2016

      V – 17 127
      S – 96 065
      MP – 20 214
      F! – 22 240

      Där har vi totalt 155 556 medlemmar, säg att samtliga är sambo/gifta med en annna partimedlem….

      …då finns ändå 77 778 potentiella hem att erbjudas till asylsökande. Säg att en femtedel av dessa har ett rum, en sommarstuga, eller annan typ av bostadsplats över så snackar vi ändå 15555

      Låt säga att det totalt är 300 i hela landet som erbjudit sina hem, och att alla dessa är partimedlemmar i något av partierna ovan, vilket är extremt högt räknat, då lite mer än en femtedel bor just i huvudstadsområdet och att det där fiskats fram ynkliga 20 hem, så är det alltså bara 1,9% av partimedlemmarna som på riktigt visat sin solidaritet, och nu har jag räknat mycket mycket mycket lågt.

      Vänsterpartierna borde ju förstå slagkraften i att husera potentielt nya medborgare, något som definitivt skulle kunna innebära nya medlemmar till dem, de kan väl fiska i sina partikassor efter mutpengar till frivilliga kandidater.

      /Frida

      Svara
      • Pelle2

         /  11/02/2016

        Du kan även addera medlemmarna i C som ju också gillar öppna gränser…

        Svara
        • Frida Gustavlin

           /  11/02/2016

          Ja, och självklart de partimedlemmar som företräddes av Fredrik ”öppna hjärtan” Reinfeldt, då kan vi lägga till 33381 + 52260 personer, och med samma kalkyl landar vi då på att 1,2% har öppnat sina hjärtan på riktigt.

          /Frida

          Svara
    • G

       /  11/02/2016

      Haha, vilken stark och tragikomisk text detta var. Ja, jag säger då det. Vilka stollar vi har som styr landet. ”Godingarna” tror verkligen att de är godast i hela världen och att alla andra ”ser Sverige som ett föredöme när vi hjälper alla människor som tvingats fly undan krig, förtryck och förföljelse.”. Visst visst, några av godingarna kan en söndagseftermiddag ta en trevlig promenad i Rosengård för att titta på den fina arkitekturen, men under promenaden ska de även bära kippa.

      Svara
  19. G

     /  11/02/2016

    ”Redan under asylprocessen påbörjas integrationsarbetet i kommunerna, exempelvis får barn och ungdomar plats i förskola, skola och förberedelseklasser. Det gynnar både individen och kommunerna om de som får uppehållstillstånd anvisas till den kommun de påbörjat sin etablering i.”
    http://www.dagenssamhalle.se/debatt/regelkrockar-foersvarar-integrationen-28920

    Nej (M), ingen ska börja gå i skolan under asylprocessen innan de fått svar på asylansökan om de fått uppehållstillstånd eller ej! Det gynnar ingen alls. De i klassen kanske blir kompis med någon som sedan ”går upp i rök” pga de fick avslag och ska lämna landet. Och asylsökarna själva får stora förhoppningar om att få stanna pga all ”integrations hjälp” som kommer från alla håll. Men det kan visa sig vara falska förhoppningar. Och alla resurser som läggs ner under asylprocessen är helt i onödan i de fall det blir avslag.

    Men kööööör på för all del!….

    ””
    …/…/…
    Två av killarna har av sina föräldrar flyttats från den kommunala skolan i det område där de bor till friskolor några kilometer bort. Deras föräldrar skjutsar dem varje morgon då bussarnas tidtabeller inte passar. Killarna gillar sina nya skolor, de säger att de har utvecklats där, att de får lära sig mycket och att de nu funderar på vilka gymnasier och vilka utbildningar de ska söka till när den tiden kommer.

    De andra två killarna sitter tysta. Jag frågar dem om deras framtidsplaner, de rycker på axlarna. Jag ger mig inte. Det visade sig att deras föräldrar av olika anledningar inte har haft möjlighet att flytta dem till andra skolor.

    Men varför är det så viktigt att flytta från den kommunala skolan? En av killarna ger mig ett namn och ett nummer till en engagerad vuxen som jobbar i deras kommunala skola. Den andra har tårar i ögonen när han berättar om situationen i skolan. Nyanlända placeras nästan direkt i de andra elevernas klasser. Lärarna sänker då nivån och talar till tonåringarna som till småbarn.

    ”Många skriker och gapar under lektionerna, kastar saker på varandra och stör på alla möjliga vis. Lärarna vågar inte säga ifrån. Eller bara skiter i det”, säger killen med de tårfyllda ögonen. Han vill så gärna studera vidare men han är rädd att ingen i hans klass kommer att lyckas få betyg som gör dem behöriga att komma in på gymnasiet. ”Det är alltid kaos i klassen”. Han går i årskurs åtta.

    Den andra killen som går i samma skola går i årskurs sju: ”Ingen bryr sig om oss, det finns inga svenskar i vår skola, alltså andra svenskar, sådana som har svenska föräldrar”.

    Några dagar senare träffar jag mannen i skolan vars nummer killarna gav mig. Han vill vara anonym, han säger att de som vågar säga ifrån blir motarbetade och ”mobbade” av politikerna i stan.

    Han berättar att det går 450 elever i skolan och alla utom fem (5) har föräldrar med invandrarursprung. Redan där finns ett stort problem, de här barnen lever segregerade från majoritetsbefolkningen. Inte nog med det, dessutom placeras helt nyanlända unga i samma klasser. Alltså barn och unga som nyss anlänt till Sverige och inte kan ett ord svenska. En obehörig lärare, en enda, ska gå runt i alla högstadieklasser för att stödja de nyanlända…

    När en förälder säger ifrån att det inte går att ha nyanlända unga utan kunskaper i svenska och den svenska kulturen i samma klass som elever som är födda här, kan den föräldern bli anklagad för att vara främlingsfientlig eller ”mindre generös” än andra.

    Skolan är från början byggd för årskurs 1-6. Nu har man ändrat till 1-9 utan att bygga till.(forts)””.
    https://meritwager.se/2016/10/03/be-my-guest-121-nuri-kino/

    Svara
  20. Jans

     /  11/02/2016

    En liten kommentar apropå en gängskjutning i Göteborg som illustrerar varför problemen i förorten tillåtits växa bortom kontroll. Såhär säger en forskare från Institutionen för socialt arbete:
    ”Vi behöver förbättra insatserna tillsammans med olika aktörer. För 15 år sedan hoppades vi att det här skulle vara ett övergående fenomen. Men så blev det inte.”
    http://www.svd.se/polisen-i-goteborg-paminner-om-det-som-hant-tidigare

    Där har vi det i ett litet nötskal, de forskare som studerat fenomenen har alltså ägnat 15 år åt att HOPPAS att det skall gå över. Kanske inte så konstigt att ingen agerat mot detta om de som forskar går omkring och hoppas istället för studerar vad som verkligen pågår?

    Undrar hur många rapporter med felaktiga slutsatser som går ut på att fenomenet är övergående, som har producerats av GU under denna tid? Sopat problemet under mattan. Naturligtvis är det säkert likadant i Stockholm.

    Svara
    • michael.

       /  11/02/2016

      Det är ju så postmodernisternas fanclub fungerar,blundar man bara tillräckligt hårt och hoppas så försvinner verklighetens problem,eftersom det känns så.

      Svara
    • G

       /  11/02/2016

      ”I 30 år har vi hoppats att integrationen ska fungera för alla. Men det gör den inte”

      Svara
      • Rikard

         /  11/02/2016

        Hej.

        Nästa gång du, eller någon annan, debatterar och någon drar tidskortet – fråga om de tillämpar den principen när de simmar…

        ”I fem minuter har jag väntat på att flyta upp till ytan” typ.

        Kamratliga hälsningar,
        Rikard, lärare

        Svara
  21. G

     /  11/02/2016

    Merit Wager: Ett annat land, en annan polismakt (29396 delningar)
    http://www.svd.se/merit-wager-ett-annat-land-en-annan-polismakt

    Mycket bra och viktig text, förhoppningsvis öppnas ögonen hos de som tidigare hade stängda ögon efter att ha läst den.

    https://meritwager.se/2016/10/26/kommentarer-till-en-debattartikel-i-expressen-med-rubriken-vi-har-ansvar-for-barn-som-kommer-hit/
    Men herregud, känslorna tar över och styr helt och hållet hos vissa människor. Fantastisk slakt av en s.k ”debatt”artikel i Expressen.

    ”Migrationsverket – Migri – meddelar:

    Så här ser asylbeslutsläget i Finland ut för tiden 1 januari –30 oktober 2016. Totalt har 23.025 beslut fattats: 26 procent av dem positiva, 49 procent negativa. Resten, 25 procent av asylansökningarna är avskrivna eller avvisade utan prövning.

    Antalet personer som som sökt asyl i Finland 1.1 – 30.10 2016 är 4.942.”
    https://meritwager.se/2016/10/31/finland-26-procent-positiva-49-procent-negativa-asylbeslut-hittills-i-ar/

    Svara
    • G

       /  11/02/2016

      Oh yeah haha!. Jag vet inte hur jag ska uttrycka mig om sån här skit. Bara bra att de håller på helt öppet, men sorgligt att de är så unga och har det här tänket och beteendet i skallen. Undrar vem som lärt ut/vem de tagit efter. Det korkade är ju att det även finns vita som håller med om det här, och tom ber om ursäkt för andra vita ibland. Detta måste upphöra!

      Svara
    • michael.

       /  11/02/2016

      Om Sverige varit ett normalt fungerande land så hade feminister och antirasister varit en enorm källa till humor för komiker att ösa ur med deras stollerier,men nu är det inte så och svenska komiker lunkar istället ängsligt på inom åsiktskorridorens trånga väggar.

      Svara
    • Jans

       /  11/02/2016

      Identitetspolitik är en garant för att det mångkulturella projektet inte bara kommer att haverera utan dessutom att brisera. Detta är julafton för alla riktiga rasister både vita och bruna. Raskrig, kulturkrig, anklagelser, oskrivna regler, förakt mot den som leker med symboler (är inte det normkritiskt förresten, att leka med kulturella markörer) e.t.c.

      Sååååå
      Djääääävla
      Deprimerande

      Jag bor gärna i ett land med måttligt mängd folk från andra kulturer men om vi inte skall kunna leka fritt med varandras symboler och dela på våra kulturer så bor jag faktiskt hellre i ett etniskt homogent samhälle för detta som nu seglar upp kan bara sluta med konflikt och elände.

      Svara
    • Embryo

       /  11/02/2016

      På Metapedias sida om nyttiga idioter utgår jag från att det finns en bild på Elina.
      Det värsta är att de inte ens verkar fatta hur de går hand i hand med de riktiga rasisterna.

      Svara
    • Grodan Boll

       /  11/03/2016

      Utöver antirasistisk feminism: paradise hotel och selfies.
      Stackaren är mer stereotyp än vad jag är…

      Svara
  22. MiT

     /  11/02/2016

    Svara
    • G

       /  11/02/2016

      Linda WTF snälla, jag skiljer mig från dig om du inte skärper dig snart 😛 …..

      ”Idag gifter hon sig med sin Anders”

      – Jag blev feminist på gymnasiet när jag såg hur olika killar och tjejer behandlades, jag såg strukturer som måste bekämpas, säger hon i dag.

      Då var Gudrun Schyman ledare för Vänsterpartiet och hon blev en viktig inspiratör.

      – Det är hon fortfarande. Jag skulle hellre sett henne i riksdagen än alla Sverigedemokrater som kom in.

      Feminister som hon respekterar finns alltså inte bara i det egna partiet. Linda anser även att tidigare statsrådet och folkpartisten Birgitta Ohlsson är en bra feminist.””
      http://www.folkbladet.se/nyheter/norrkoping/idag-gifter-hon-sig-med-sin-anders-7522035.aspx

      Jag gillar inte Linda och tänker inte försvara. Men jag ska säga en sak som jag nästan tappade hakan över, i ett annat avsnitt för några veckor sedan av Åsiktsmaskinen, så stod hon upp för NMR:s rätt att dela ut flygblad i samma mening som hon stod upp för yttrandefriheten, hon sa att hon inte håller med och står så långt man kan komma från deras åsikter, men försvarade att de hade rätt att göra det. Det gjorde att hon steg pytte lite hos mig, för min känsla är att väldigt få andra V:are (som är ungefär som Linda) skulle gjort samma sak, då kunde de nog inte leva med sig själva efteråt. Yttrandefriheten ska försvaras i alla lägen, det gjorde hon då, det får hon kudos för.

      Svara
      • G

         /  11/02/2016

        Med ”gillar” menar jag tänket och beteendet, jag känner henne inte personligen.

        Svara
    • Pelle2

       /  11/02/2016

      Undrar hur det kommer sig att hon har ett förhållande med en man om hon är rädd för oss?

      Svara
    • Frida Gustavlin

       /  11/02/2016

      Lider hon kanske av en typ av feministiskt Tourettes?

      ”Svårigheter som kan förekomma som förknippas med feministiskt Tourettes syndrom är som exempel känslor av att -jag måste göra/tänka/säga/twittra saker som låter bra, men kan också vara av typen -jag kan absolut inte göra/tänka/säga/twittra saker som låter vettiga.”

      Det framstår som helt obegripligt att ur intet påstå något sådant utan att vara helt fixerad i sina feministiska tankebanor. Sjukt.

      /Frida

      Svara
  23. MiT

     /  11/02/2016

    Hmmm, undrar om hon fyllt i den själv? Hon fick ju panik över två prickar i pannan 😛
    https://twitter.com/ElinaHeydari/status/735069382750183425

    Svara
  24. G

     /  11/02/2016

    Hmmm, nu ska vi se här. Tottes ovan är från 2014. Men följande dök upp vid en sökning, pubbad 2011 i DN, skriven av Helmerson, har de alltså haft inte mindre än 2 artiklar på N24 med titeln ”Marcus/Birro är en idiot”, det verkar iaf inte bättre….

    ””
    ../…/…
    Och så fanns en nöjeskrönika med rubriken ”Birro är en idiot”. Ett angrepp på Marcus Birro – vilket sannerligen var djärvt och nödvändigt eftersom just den mannen annars riskerar att älskas ihjäl på nätet – som slog fast att hela Sverige skrattar åt Birro och att han ”är en fullständig jubelidiot”. Blandat med en liten fiktiv berättelse om hur Marcus Birro ”med ett whiskeyglas i handen” (udda med tanke på att han är nykter alkoholist) skriver ”värdelös poesi”, drömmer om ”silikontuttar” och därefter ”överväger att fly till Rom eller något annat blödigt land”.

    Den första frågan när man läser texten är förstås hur en nyhetssajt kan sjunka så lågt. Svaret visade sig enkelt: Skribenten är 15 år. Han är återkommande medarbetare på Nyheter24.

    Den andra, viktigare, frågan är vilken mästergök som kommer på idén att kontraktera en 15-åring för att förolämpa någon på nätet. Det svaret fick man också snabbt: Han heter Ehsan Fadakar och är chefredaktör och ansvarig utgivare för Nyheter24…/…/..”
    http://www.dn.se/ledare/signerat/nyheter24-natmobbning-med-ansvarig-utgivare/

    AHAHAHAHA!!! Bra Helmerson 😛

    Arkiverade Tottes då ingen gjort det tidigare…
    http://archive.is/DvLAk

    Svara
    • Einar Berg

       /  11/02/2016

      Jag vet vilka kriterier som krävs för att göra betahannen Totte nöjd. 😜

      1. Du ska helst ha gått flera års hjärntvättad utbildning på Södertörns högskola.

      2. Du måste sympatisera på något av följande politiska partier som F! MP eller V samt vara besatt av i-landsproblem.

      3. Du ska gärna ha varit mobbad i ditt tidigare liv och vill nu ge igen på allmänheten.

      4. Du måste vara besatt av Zara Larsson och hylla henne konstant oavsett vad hon gör eller har för åsikter på Twitter, likaså av deltagarna i Paradise Hotel och anse att detta har lika högt prioriterat nyhetsvärde som te x kriget i Syrien eller utvecklingen i det amerikanska presidentvalet.

      5. Du ska helst vara under 30 och omogen till din ålder. Kvinnliga medarbetares mentala ålder får gärna vara 14 och de manliga 12.

      6. Du måste hata precis allt vad SD står för även om de så skulle vilja ha fred på jorden. Du måste också vilja ha fri invandring men te x vägra bo i närheten av ett asylboende.

      7. Du måste anse att vita män är roten till allt ont i världen och feminism är lösningen på alla världsproblem.

      Svara
  25. Pelle2

     /  11/02/2016

    OT:
    Sofia Olsson Olsén på Aftonbladet skriver en krönika om att hon har respekt för kvinnor
    som orkar ta plats.Hon menar, i vanlig feministisk ordning, att kvinnor som tar plats utsätts för hat. Förvisso stämmer det säkert men detsamma gäller väl även för män i offentligheten?
    Sedan beror det förmodligen också på VAD man skriver om man utsätts för hat eller ej.
    Om man själv, som t,ex Zara Larsson, skriver att hon hatar pojkar och män så är det väl inte så konstigt att någon hatar henne tillbaka ?
    Hon verkar också tycka att det är värre om en person utsätts för hat än om en hel folkgrupp blir det. Fast det senare gäller väl enbart för vita,medelålders,svenska män ?
    Om man skulle skriva att man hatar invandrare,judar eller muslimer så är det helt plötsligt hets mot folkgrupp… En vit man går det däremot utmärkt att hata..

    http://archive.is/ZdD44

    Svara
    • Frida Gustavlin

       /  11/02/2016

      1. Kvinna – check
      2. Tar plats genom att sprida hat mot män – check
      3. Får svar på tal av andra än medierepresentanter – check
      4. Kvinnan blir ledsen, arg och förvivlad, hatar män än mer – check
      5. Tar ännu mer plats genom att sprida ännu mer hat mot män – check

      Upprepa punkt 4-5 några gånger.

      6. Andra kvinnor som överenstämmer med punkt 1-3 rycker in till Sneckers försvar genom att påstå att det är just typiskt att starka kvinnor som tar plats får oproportionerligt mycket svar på tal.

      Gäsp, jag har hört den förrut, bryr mig föga om deras krokodiltårar.

      Svara
  26. MiT

     /  11/02/2016

    Är det här verkligen seriöst?
    ”Nästan 8 av 10 ungdomar oroar sig för att Donald Trump ska bli USA:s nästa president”
    http://news.cision.com/se/ungdomsbarometern/r/nastan-8-av-10-ungdomar-oroar-sig-for-att-donald-trump-ska-bli-usa-s-nasta-president,c2114298

    Svara
    • Olof

       /  11/02/2016

      Med tanke på nivån på propagandan här i Sverige är det ju inte så konstigt… För att man inte skall vara så orolig för Trump krävs ju att man förstår maktfördelningen i USA styrelseskick som, även om den blivit aningen utvattnad, kan förväntas stärkas med en president som inte lär ha överdrivet lätt att samarbeta med de andra grenarna.

      Svara
  27. Frida Gustavlin

     /  11/02/2016

    Manifestation mot knarkförsäljning utanför dagis i Malmö…

    http://www.expressen.se/kvallsposten/manifestation-mot-knarkforsaljning/

    …kanske skulle de ha manifesterat på rätt plats istället, och mot rätt sak, förslagsvis på Sveavägen 68 i Stockholm.

    Svara
  28. Dumheter24

     /  11/02/2016

    http://nyheter24.se/nyheter/politik/866176-10-ord-du-inte-fatt-anvanda-om-sverigedemokraterna-haft-makten

    Detta blir resultatet av år hjärntvätt på Södertörns högskola. Att låta denna till synes självgoda tidningsredaktion tjäna pengar på den illaluktande dynga de kallar ”journalistik”, då kan man lika gärna ge Dan Park kulturstöd. 😆
    I ett normalt land hade dessa hobbyjournalister blivit svartlistade från att jobba på någon seriöst tidning. 💪

    Slår vad om att ingen på den redaktionen röstar på nånting annat än stollepartierna F!, MP eller V. F! fan säger jag bara.😝

    Jag HATAR den nyhetssajten.

    Svara
  29. G

     /  11/02/2016

    Tycker de att nivån på de där kommentarerna är problematisk/hatisk/kränkande osv osv eller vad är grejen. Då finns det ju en jävla massa värre kommentarer att uppmärksamma från människor vars kommentarer aldrig hamnar i hetluften på N24 eller annan media.
    http://nyheter24.se/noje/kandissverige/866216-jockibois-broder-om-manniskor-med-utlandsk-bakgrund-skadedjur

    Svara
  30. G

     /  11/02/2016

    Vart jag än i världen vänder…så ser jag rasism överallt

    https://twitter.com/nervdaller/status/792995214763909122

    https://twitter.com/nervdaller/status/792996287276838912

    Svara
    • Jan

       /  11/02/2016

      Ulf är en känd landsförrädare. Nicole är rasist. Hon anser att svenskarna ska försörja andra folk. Nämligen hennes eget. Hennes folk ska föröka sig på svenskarnas bekostnad. Det är rasism. Hur vore det om hennes folk skötte sig själva och slutade ligga andra samhällen till last?

      Svara
      • Jans

         /  11/02/2016

        Japp, alla tre talar i eget intresse men förklär det i godhetens falska kostym.

        Svara
  31. G

     /  11/02/2016

    Svara
  1. Glastaket | Maniac Media
  2. Provocerande korkat från riksdagledamot | WTF?

Lämna ett svar till Klimathotet Avbryt svar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.