Försök till satir på tidningen Curie

Kommer ni ihåg i våras när KTH på allvar började kämpa för att sänka sig själva? Det blev några inlägg då

Krisen är djup! var det första inlägget där några studenter önskade massor av obligatorisk genus på KTH.

Drabbas de av näthat? Sen kom de obligatoriska anklagelserna om att det var såååå mycket näthat mot dem som önskade obligatoriska genuskurser på KTH.

Det borttagna kommentarsfältet. Jag ledsnade på alla påhitt om det enorma hat som skulle ha drabbat alla hit och dit så jag publicerade hela det då borttagna kommentarsfältet så ALLA kan se att man bara hittar på och ljuger om allt hat som flödade.

KTH är mycket oärliga! Ja de rentav ljuger rakt ut! Efter nästan en månad så började man från KTH:s håll att ljuga och hitta på ÄNNU mera om allt hat man påstod sig ha fått. KTH hade också publicerat en ny debattartikel i NyTeknik.

Nu har det i tidningen Curie skrivits ett försök till satir av en genusfrälst

tidningen-curie

Hur vet man att det är en genusfrälst som skrivit? Det ser man redan i rubriken, de som är frälsta inom genus har nästan alla drabbats av hudfärgstourettes på äldre dar, de bara måste få in hudfärg i precis allt. Så även här fast det inte alls hade med saken att göra. På ett enda sätt. Inte ens när de ska försöka sig på satir så klarar de av att trycka tillbaka det tvångsmässiga utan bara måste pressa in det på alla möjliga ställen där det är helt irrelevant på alla tänkbara sätt.

Hon som skrivit gästbloggen ovan deltog även i kommentarsfältet, som senare togs bort innan lögnmattan från KTH började rullas ut, i våras så att det är den hon syftar på är glasklart. Hon är även en välkänd dammsäkerhetsexpert med massiva kunskaper inom Genus, Indigenious studies, samiskrelaterade studier, postkoloniala teorier och dekoloniserande metoder, Arktis och Feministisk teknovetenskap. Alla de kunskaperna är jätteviktiga för om en damm är säker efter t ex ett mindre jordskalv.

Men det största problemet när de försöker sig på satir är att den inte går att skilja från vad de EGENTLIGEN tycker, det kallas Poes lag. Fast det skulle vara menat som en sorts satir (tror jag, hon säger det i alla fall…) så var hon TVUNGEN att även peta in hudfärg helt omotiverat vilket gör att det inte längre är satir utan utan vad hon egentligen tycker. Fast hon vill försöka dölja det lite med att kalla det ”satir” så det inte står i klartext.

**********

I Sundsvalls Tidning kunde man igår läsa en ledare om de feministiska lastbilarna och att man inte ska få tala om att idioti är idioti

kritisera-genusvetenskap-vetenskapligt

Jag undrar varför ovetenskapligt trams ska bemötas vetenskapligt och sakligt alls? I vilka andra sammanhang kan man förvänta sig att löjligt trams och politisk sloganproduktion ska bemötas vetenskapligt?

Googla Dag Balkmar och kolla vad han håller på med och berätta sen HUR ska man kunna undgå att att framställa detta i ”ett föga smickrande ljus”…

Från ledaren

Däremot finns ambitionen att ”skapa nya former för ökad normkritiskhet i Volvos innovationsprocesser och därmed skapa förutsättningar för en mer inkluderande transportbransch.”

Det låter ju inte alls som snömosets heliga moder…

Så HUR ska man kunna undvika att framställa hela fältet i ett föga smickrande ljus när de hela tiden gör allt för att förlöjliga sig själva? Genusfältet är ovetenskapligt politiskt trams och ska bemötas därefter.

Bara det faktum att det finns mängder av kvinnliga lastbilschaufförer sen massor av år tillbaka säger ju att de inte alls behöver en alldeles särskild lastbil utan alldeles utmärkt klarar av att hantera en likadan som en man kör. De som vill köra lastbil alltså, vill man inte hjälper inga normkritiska innovationsprocesser för en mer inkluderande transportbransch. Det lovar jag…

MVH

MiT

Advertisements
Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

125 kommentarer

  1. MiT

     /  11/04/2016

    ”Jämställdhet måste gå före valfrihet”
    http://www.svt.se/opinion/article10929061.svt

    Svara
    • Bo

       /  11/04/2016

      Självklart att det är ett par extremfeminister som skrivit den artikeln. Vanligt folk (familjer) som vill bestämma själva över fördelningen har inte tid och ork att kasta ur sig spyor kontinuerligt. De har nog med att leva i verkligheten. Något som feministkärringarna skulle prova på ibland! Ursäkta tonen, det är inte ”näthat”, bara frustration från en som är så fruktansvärt less på alla jävla pekpinnar som staten och diverse staten närliggande organisationer ständigt kommer med. Vill bara säga ”Fuck off” och låt oss medborgare vara ifred!

      Svara
      • Olof

         /  11/04/2016

        Ärligt talat är det ett av de få områdena jag håller med F!. Jag ser ingen anledning att föräldraförsäkringen skall vara överlåtningsbar och skulle gärna se att mer av den helt enkelt frös inne. Som det är nu tycks den mest utnyttjas som extra ersatt semester för kvinnor som hellre är hemma.

        Hade det handlat om barnen är det enklaste att utforma den på samma sätt som vård av närstående – så vem som helst som anmäls som närstående till barnen kan ta ut den. Då skulle en moster, farbror, kusin, granne, mormor eller annan ta ut några veckor, avlasta föräldrarna och forma band till barnet när det är nyfött. Mycket bättre för alla, framförallt för barnet som får ett extra socialt skyddsnät och tryggare föräldrar.

        Men som sagt, nu handlar det inte så mycket om barnen utan mest om politiskt spel och röstköp. Och då är vem som skall ta ut vad det primära.

        Svara
        • Rikard

           /  11/05/2016

          Hej.

          En tanke som väcktes: tänk om föräldraförsäkringen gjordes om på så vis att istället för att vara inkomstbaserad och utbetalas till föräldrarna, så fonderades en given summa (lika för alla) varje månad och överläts till barnet vid myndighetsdagen?

          Det skulle också kunna fungera som morot för gott uppförande genom att reducera den vid kriminalitet.

          Själv ser jag hellre att den avskaffas.

          Kamratliga hälsningar,
          Rikard, lärare

          Svara
    • Grodan Boll

       /  11/04/2016

      Som vanligt undrar man vad som hindrar dessa kvinnor från att dejta fattigare män som kan tänka sig att stanna hemma medan damerna är och arbetar.

      Svara
      • Jans

         /  11/04/2016

        Ja de kommande åren lär det inte råda brist på fertila fattiga singelmän i Sverige. Alla feministiska ”antirasister” med har all möjlighet i världen att både leva mångkulturellt och bli familjeförsörjare. Men se, det kommer det inte bli mycket med. En och annan, men de flesta kommer att hitta sin partner i en högre inkomstklass och sedan klaga på att deras män inte vill vara pappalediga samtidigt som de bor dyrt och lever flott.

        Svara
        • Svenne

           /  11/04/2016

          Ja, därtill så kommer nog singel-inseminationer bli vanliga… Varför inte låta pappa Staten betala?

          Svara
    • Man vill bara skrika igen lägg av! Så, nyfödda barn skall rädda jämlikheten? Det var ett uppdrag som heter duga. Märkligt att barnets första år är så viktig för jämställdhet fast det finns 17 år kvar innan barnet är myndig. Och styr detta första år också hela livsinkomsten? I så fall bör man byta jobb.

      PS. Jag vill att feminister lär sig stava till familj och barn.

      Svara
  2. Urban

     /  11/04/2016

    Jag vill läsa bajsvetenskap. Gör man det också på KTH eller?

    Svara
    • Grodan Boll

       /  11/04/2016

      VT-2017 , Intersektionell coprologi ur ett postkolonialt maktperspektiv- 15p.

      Svara
      • Jans

         /  11/04/2016

        Tjejer och transexuella får 20p eftersom de är underordnade den vite mannen och måste kompenseras.

        Svara
  3. Hej

    Landet har tydligen inga andra problem…och att ödsla tid på att skriva ett helt inlägg om detta ”ickeproblem” är som vatten på denna kvarn.
    Låt bli att ge detta ”non-sense” överhuvudtaget utrymme så kommer det att självdö och hamnar på sophögen…där det hör hemma.

    Svara
    • bullshit

       /  11/04/2016

      Det står dig fritt att fokusera på vilka problem du vill.

      Det är inte knäppkärringarna på universiteten som förtjänar uppmärksamhet. Det är däremot viktigt att uppmärksamma kopplingarna mellan media och propaganda, ideologiproduktion och vetenskapliga institutioner. Det är väldigt naivt att tro att verksamheten kommer att självdö så länge man fortsätter pumpa in pengar i eländet. Därför är det mer relevant att uppmärksamma detta än Zara Larssons senaste tweet eller Metros senaste hårboll.

      Svara
  4. Fy fan!

     /  11/04/2016

    OT: Ibland undrar man om inte feminismen borde klassas som en sinnessjukdom i det här landet.

    http://www.metro.se/nyheter/hon-bakar-surdegsbrod-jast-pa-svamp-fran-sin-vagina/EVHokx!JSzZgYzlojO6A/

    Svara
    • Jans

       /  11/04/2016

      Ja, folk som är fixerade vid sina kroppsvätskor och utsöndringar är sällan friska i pallet. Det är nästan sinnebilden av sinnesjukdom vilket Stanley Kubrick mycket fint illustrerade i sin ”Dr Strangelove” där personen som startar världskriget har ett mycket osunt förhållande till sina ”bodily fluids”.

      Svara
    • Olof

       /  11/04/2016

      Mmm, hur tror du syrakulturer kom till från början? Jag tror filmen Wetlands beskriver processen för syrade grönsaker…

      Och i valet mellan sina egna eller någon annans… tja, jag har inte så väldigt mycket att säga om saken. Mer än att jag undviker syrade matvaror.

      Svara
      • Jans

         /  11/04/2016

        Du menar att bakjästets ursprung är snippan på människor?

        Enligt Wikipedia är det vanligaste släktet vid bakning och annan syrning Saccharomyces som lever på frukt. Så troligtvis är inte snippjäst det ideala vid surdegsbakning såvida man inte stoppar upp en banan där eller så…

        Men den huvudsakliga poängen här är att det handlar om osund fixering vid sina egna kroppsvätskor. Det är inte första gången och helt klart inte sista. Är det inte mensblod så är det urin eller svamp från underlivet. Det här är människor som har för lite och göra, ger man dem en osthyvel börjar de förmodligen hyvla bort skinnet och lägga på smörgåsen.

        [Obs, mitt inlägg kan innehålla spår av satir]

        Svara
        • Olof

           /  11/04/2016

          Skulle tippa på att metroartikeln är helt vetenskapligt förvirrad (ja, på fler sätt än rent uppenbart då alltså). Det som kommer från vaginan och finns i fil, syrade grönsaker och surdeg är mjölksyrebakterier. Som du noterar, man bör inte ha brödjästsvamp i vaginan, och just specifikt den naturliga existensen av mjölksyrabakterier där är en av de saker som normalt håller saker som svamp i schack.

          Svara
      • Pelle2

         /  11/05/2016

        Även om bakterier kan ha en osmaklig källa så finns det ju ingen anledning att börja gräva i sitt kön för att hitta bakterier som går att få på något annat sätt.
        Det är bara sjukt effektsökeri av radikalfeministerna att hålla på med sådant.

        Svara
  5. Jans

     /  11/04/2016

    Alltså, det kan mycket väl vara så att lastbilar kan anpassas lite bättre till kvinnors något annorlunda fysik och behov/krav men grejen är ju att sådana där Vinnovatomtar aldrig kommer att tillföra det riktiga utvecklingsarbetet något av större relevans i vilket fall som helst. Volvo går väl med på det för att få lite gratis PR och publicitet eller något. Den riktiga produktutvecklingen sköts inte av tomtar, då blir det inga bilar gjorda.

    Finns det betalande kunder kan man vara helt säker på att Volvo kommer att anpassa sina lastbilar, steg för steg.

    Det vore lite kul att höra vilka de avgörande skillnaderna kommer att vara. Vi vet ju att kvinnor och män, om de får välja, i snitt gör lite olika val av personbilar så det finns reella preferensskillnader. Frågan är hur det slår igenom i lastbilsbranschen. De tyngsta momenten i det jobbet föreställer jag mig utspelar sig utanför kupén vid tekniska problem och omlastning. Typiskt oattraktiva ämnen för en designintresserad genusvetare som förmodligen mest är intresserade av att pynta om lite på skoj och sitta bakom en datorskärm och tycka. De lär skita rätt fullständigt i den reella arbetsmiljön för arbetarklasstjejer som sitter bakom ratten och har ett fysiskt krävande jobb. Förmodligen precis den typ av kvinnor som de här genusvetarna avskyr i smyg. Ni vet, tjejer som inte är batikintresserade…

    Svara
    • Det är ju lite som den där gynekologstolen för män – istället för att försöka förbättra de befintliga gynekologstolarna för kvinnor så gjorde man en totalt oanvändbar produkt med det explicita syftet att vara så förnedrande som möjligt mot män.

      Risken är rätt stor att samma sak kommer hända med dessa ”normkritiska” lastbilar – det blir en oanvändbar produkt som går ut på att visa hur jobbigt livet är för kvinnor…

      Svara
    • Klimathotet

       /  11/04/2016

      Jag tog CE-körkort för 35 år sen. Lastbilarna har blivit mycket mer lättkörda sen dess.

      Svara
      • Jans

         /  11/04/2016

        Precis, helt utan att en enda feminist har lagt två strån i kors har det blivit lättare för alla att köra lastbil. Och precis som Polyester Poontang säger, om de där genusvetarna lyckas snyta ur sig något konkret så kommer det antagligen att bli något helt meningslöst av androstoltyp. Det blir väl någon slags presentation med lite powerpoint och en modell. Några Volvorepresentanter nickar allvarligt och glömmer sedan alltihop eftersom deras fokus är att bygga lastbilar som går att sälja till riktiga kunder med riktiga pengar.

        Svara
  6. Det finns fler kvinnliga busschaufförer. De tycks inte gråta när de kör bussen. Är det ingen som oroar sig för dessa kvinnor? Måste vi inte tillverka kvinnliga bussar? Räcker det att måla de rosa? Många bussar är ju blå här i Stockholm. Manlig färg så det skriker om det.

    Svara
  7. Svenne

     /  11/04/2016

    Thomas Gür sågar Fredrik Reinfeldt:

    Svara
    • Jans

       /  11/04/2016

      Det mest alarmerande med hela Fredriks come back genom att leka ekonom är att han inte får en mer massiv kritik från ekonomiforskarna. Han har ju ändå varit statsminister, han förtjänar mothugg. Men de flesta väljer att vara tysta. Det säger en del om Timbrosfärens inflytande över ekonomiforskarna.

      Svara
      • Men, han är ju duktig i ekonomi, sin egen.

        Svara
        • Jans

           /  11/04/2016

          På kort tid har Sverige begåvats med tre autodidakta ekonomer av världsklass:
          Henrik – pizzanomics – Schyffert
          Fredrik – red wine theory – Wirtanen
          Fredrik – det finns massor av skog – Reinfledt

          Inte konstigt folk är rädda för clowner.

          Svara
          • Pelle2

             /  11/05/2016

            Reinfeldt är civilekonom så han borde begripa ekonomi.
            Det handlar i hans och de övriga du nämndes fall enbart om ideologi.
            Dom kommer aldrig erkänna att flyktingar kostar mycket pengar. I en del fall temporärt men i alldeles för många fall permanent..

  8. Anonymouse

     /  11/04/2016

    Samma genusforskare var med på ett annat lastbilsprojekt hos Volvo, ett pilotprojekt.
    Det bör ha varit någon form av uppvärmning inför det nuvarande (verkar dock ej varit projektledare där).
    http://www.vinnova.se/sv/Resultat/Projekt/Effekta/2009-02191/Att-utveckla-normbrytande-och-normkritisk-innovation-pa-Volvo—ett-pilotprojekt/

    ”Två workshops genomförs där medarbetare vid Volvo träffas tillsammans med aktivister och genusforskare för konstruktiv dialog.”
    http://blogg.vinnova.se/normkritisk-innovation/att-utveckla-normbrytande-och-normkritisk-innovation-pa-volvo/

    Slutrapport:
    https://oru.diva-portal.org/smash/get/diva2:890199/FULLTEXT01.pdf

    Väldigt kort sammanfattat så verkar det bestått av ett par träffar med personal från Volvo, genusforskare och LGBTQ-aktivister där man kört lite brainstorming på olika teman tillsammans. Väl värt 300 000?

    Håller nu på och begär ut projektbeskrivning från Vinnova för det senaste projektet…

    Svara
    • Klimathotet

       /  11/04/2016

      Det här har slagit igenom fullt ut hos Volvo Cars. Därför kommer allt mer av produktutveckling och produktion att flytta till Kina de kommande 10 åren.

      Svara
  9. MiT

     /  11/04/2016

    Svara
    • Realistico

       /  11/05/2016

      De tokfeministiska konspirationsgalenskaperna med pedofilringar och satanistiska ritualmord a la Eva Lundgren går alltså i repris där borta? Trodde vi hade kommit längre än så här…

      Svara
  10. Jans

     /  11/04/2016

    Samtidigt som humorlösa feminister gör lama försök till satir i Curie lyckas Sveriges största aftonblaska producera detsamma på fullaste allvar:
    https://web.archive.org/web/20161104183234/http://www.aftonbladet.se/ledare/ledarkronika/anderslindberg/article23847131.ab

    Maken till låg journalistik får man leta efter. Detta kunde lika väl vara en drift med PK-pressen i sitt tafatta försök att koppla ihop SD med nazism genom den totalt irrelevanta kopplingen att en av Hitlers hantlangare höll tal där 1935.

    I princip hela världens artist-, politiker- och näringslivselit är således nazistanstrukna enligt Aftonbladet och Tobias Hübinettes dagislogik. Även Putinkopplingen står och vacklar vid patetikens brant men där finns i vart fall någon slags substans. Fast det är ju inte SD utan några av de andra deltagarna som kanske håller Putin lite väl högt.

    Å andra sidan var vår statsminister och gullade med en av världens i särklass värsta förtryckarregimer, Saudi-Arabien, för bara någon vecka sedan så lite Putingull känns ganska gäspframkallande i jämförelse.

    Svara
  11. Pelle2

     /  11/04/2016

    OT:
    Bloggaren ingångsvärden driver hårt med Reinfeldts utspel om den lönsamma invandringen
    http://ingangsvarden.blogspot.se/

    Bloggaren motpol sågar Reinfeldts resonemang ordentligt
    http://motpol.blogspot.se/2016/11/den-blinde.html

    Bloggaren anybodys place visar upp hur idiotiskt beteende Löfven har när han försöker skapa konflikter kring lönsamhet i vården.
    Kjell-Olof Feldt och Widar Andersson sågar också Löfvens agerande i frågan

    Svara
    • Jan

       /  11/04/2016

      Kvinnan som driver bloggen Anybody’s place verkar aningen förvirrad. Nyliberal och sossehatare samtidigt som hon vurmar för bidragsslöseriet inom LSS. Förmodligen går hon själv på bidrag. Förvirrat. Minst sagt.

      Kjell-Olof Feldt och Widar Andersson är båda engagerade i välfärdskapitalismen och talar således i egen sak. Ingen av dem kan sägas vara sosse heller. Båda är dock nyliberaler. Förmodligen röstade de på Moderaterna i senaste valet. Egenintresset ljuger aldrig.

      Svara
      • Lövet

         /  11/05/2016

        Så hur talar ditt egenintresse?

        Svara
        • Jan

           /  11/05/2016

          Det skiljer sig förmodligen inte från någon annans. Jag är dock medveten om det. Vilket inte alla är. För många sammanfaller ideologi och egenintresse. Även om de hävdar annat.

          Svara
      • Pelle2

         /  11/05/2016

        Så fort någon från vänstersidan tycker att t.ex privat företagande inom skola och välfärd är något positivt så hävdar du att dom inte är socialdemokrater.
        Feldt skulle väl knappast ha satt sig i en socialdemokratisk regering om han inte var socialdemokrat och vad jag vet har han inte avsagt sig sitt medlemskap eller sagt att han har bytt politisk åsikt.
        Har du för övrigt någon källa som visar att Feldt och Andersson är engagerade i ”välfärdskapitalismen” ?
        Tycker också att det var onödigt att skriva att Trollan går på bidrag när du inte vet att det är så.

        Svara
        • Jan

           /  11/05/2016

          Driver man verksamhet med skattepengar är det, naturligtvis, inte fråga om någon privat företagsamhet. Alla som läst företagsekonomi begriper sådan fundamenta. Feldt var tidigare ordförande i Friskolornas riksförbund och Andersson är verksam inom Academedia. Båda är först och främst nyliberaler. Jag har inte sagt att bloggaren Anybody’s place går på bidrag. Jag får dock det intrycket när jag läser hennes blogg.

          Svara
  12. Anonymouse

     /  11/04/2016

    Angående ledaren i Sundsvalls Tidning:

    ”Saken är bara den att forskaren faktiskt inte hävdar något sådant. Genusforskaren ska inte alls leka ingenjör. Däremot finns ambitionen att ”skapa nya former för ökad normkritiskhet i Volvos innovationsprocesser och därmed skapa förutsättningar för en mer inkluderande transportbransch.” Förhoppningen är att Volvokoncernen, som redan arbetar med att konstruera olika ”förartyper” när de tar nya fram lastbilslösningar, ska få redskap att utveckla och granska dessa förartyper.”

    Knappast en långsökt tolkning av Aleksandra. Den som följt debatten om UR och normkritiken har inte kunnat undgå hur tokigt det kan bli när normtomtarna är igång.
    Vem som får representera vem och liknande är ack så känsligt.
    Det är svårt att leka riktig ingenjör om man inte är någon men det här har genusfolk redan tänkt på sedan länge, man kallar sig bara för normingenjör. Nu är det fritt fram att leka.

    ”I projektansökan anges att Volvokoncernen ska stå för 820 050 kronor av projektkostnaden som medfinansiering. Skulle ett storföretag självmant välja att satsa sådana pengar på något man ser som ideologiskt mumbojumbo? Rimligen inte.”

    Om man utgår från samhällsdebatten där genusvetenskapen lovordas, why not?
    Om skatteverket twittrar med Genusfotografen, why not?
    Om du har en hög position på Volvo, är PK-vänster och får höra att Vinnova kan dra av 75 %
    på kalaset. Vi snackar nu oumbärlig revolutionerande kunskap och som bonus kan du lite diskret politisera verksamheten, why not?

    ”Dag Balkmar vill inte kommentera kritiken som har framkommit i media, men han påpekar att det var Volvokoncernen som kontaktade genusforskare och ville ha samarbete. Det var alltså inte forskarna som försökte pracka på industrin genustänk eller normkritik. Han konstaterar också att endast sju av 88 ansökningar beviljades medel från Vinnova.”

    Här får man notera att det handlar om 7 ansökningar av 88 till Vinnovas satsning på normkritisk innovation, och alltså inte ansökningar generellt. Man kan bara ana vilka fikusprojekt som inte fick stöd.

    Svara
    • Jans

       /  11/04/2016

      800000 för positiv press är kaffepengar för Volvo. Det är vad det handlar om.

      Svara
      • Klimathotet

         /  11/04/2016

        Volvo har alltid prioriterat politik sen Gyllenhammar. Scania att sälja lastbilar.

        Svara
  13. Jans

     /  11/04/2016

    Svara
    • Ivar L

       /  11/04/2016

      Så klockren touché…

      Svara
      • Frida Gustavlin

         /  11/05/2016

        Mycket klockren!

        Om nu Grand inte får upplåta sina lokaler till SD, hur ska andra Wallenbergska företag förväntas agera?

        SEB – SD:are får givetvis inte öppna konto, inte ens betala en räkning över disk, annars blir det sjävklart plakatfest utanför kontoret på Sergels torg.

        Permobil – SD:are får absolut inte köpa eller köra deras permobilar.

        AstraZeneca – behöver jag säga det, ingen medicin till SD:are, annars blir det storm på Twitter.

        Kunskapsskolan – inga barn till SD:are är välkomna, annars blir det stortummen ner på Facebook.

        /Frida

        Svara
  14. MiT

     /  11/04/2016

    Svara
    • G

       /  11/05/2016

      Pågående diskussion i twittertråden mellan Petter och Ilan!!!

      Svara
  15. MiT

     /  11/04/2016

    Svara
    • Olof

       /  11/04/2016

      Jag får föreslå att Veronica tar sig en ordentlig titt i spegeln.

      The road to hell is paved with good intentions.

      Svara
      • Veronica Facepalm

         /  11/04/2016

        IQ fiskmås är bara förnamnet.

        Svara
    • Pelle2

       /  11/05/2016

      Säger Palm som frotterar sig med ledningen för kommunistdiktaturer utan att skämmas..

      Svara
  16. MiT

     /  11/04/2016

    Svara
  17. MiT

     /  11/04/2016

    Svara
    • Embryo

       /  11/04/2016

      Det är verkligen tragiskt att se hur patetisk han har blivit.

      Svara
      • Ivar L

         /  11/04/2016

        Fatta hur han hade drivit med sitt nya jag om han hade kunnat se det från början av 90-talet. Han blir nog präst snart. Antje och Seglora kommer att göra vågen.

        Svara
      • Pizza och Netflix löser allt

         /  11/04/2016

        Denna latrintunna till människa.

        Svara
        • MiT

           /  11/05/2016

          Du sprider dina underliga kommentarer omkring dig under olika namn, skärp dig och sluta med sånt här trams innan jag blockar dig!

          Svara
    • Pizza och Netflix löser allt

       /  11/04/2016

      Schyfferts omdöme sitter uppenbarligen i förhuden.

      Svara
    • Frida Gustavlin

       /  11/05/2016

      Dessa medierapporter om kampanjer i sociala medier såsom nedgradering av Grand Hotells facebookbetyg har uppenbart tre samverkande komponenter.

      * De kanske är en nyhetshändelse, må vara pytteliten, att ett fåtal personer går in och trollar på Grand Hotells facebooksida. De är den renaste formen av troll, eftersom deras betyg inte har något att göra med en faktisk kundupplevelse. De har ju varken bott eller besökt hotellet, åtmistone inte 99,99% av dem.

      * Ändamålet med aktionen stämmer med all säkerhet väl överens med redaktörernas och journalisternas politiska inställning, de väljer att lyfta fram den.

      * Genom att rapportera om aktionen triggas givetvis många fler att agera och rösta ned hotellet, kulturpersonligheter ansluter sig och ger bränsle till kampanjen, och som tack blir det till slut en händelse i sociala medier som faktiskt är av sådan storlek att den kan karraktäriseras som att ha ett faktisk nyhetsvärde.

      En helrutten symbios mellan vänsteraktivism, vänstervriden nyhetsförmedling och reklamkåt nyhetsproduktion. Om landets nyhetsförmedlare verkligen ansträngde sig för att göra balanserade nyhetsvärderingar när det kommer till ”storm” i sociala medier så skulle vi rimligtvis även se exempel på högerorienterade ”events”. Kan dock inte minnas att ett enda sådant exempel någonsin presenterats.

      /Frida

      Svara
    • G

       /  11/05/2016

      Ord har ingen betydelse längre. Varför ses det inte som allvarligt att anklaga någon man inte känner för att vara rasist, nazist osv osv…

      Svara
    • G

       /  11/05/2016

      Inavel, fan vilket hög nivå…

      Svara
      • Jans

         /  11/06/2016

        Rätt kul att den som verkar vänster (Snirklock) ser genetiskt på på problemet medan den som verkar höger ser det sociologiskt, ser olika åsikter. Borde det inte vara tvärtom om nu vänstern tror det handlar om högerextremister och nazister?

        Svara
    • G

       /  11/05/2016

      Grand = Drägg som skall dras ner i skiten. Nu gick en säkring eller två.

      Svara
  18. MiT

     /  11/04/2016

    Hennes bildspråk är jävligt obehagligt…

    Svara
    • Embryo

       /  11/04/2016

      Jag förstår inte att hon kan vara aktuell för riksdagen och jag förstår inte att det finns fackligt anslutna som vill ha henne som representant.
      Jag vill ogärna använda starka ord då jag inte anser att det tillför särskilt mycket, men hon är vidrig och skrämmande. Det går tyvärr inte att beskriva henne på något annat sätt.

      Svara
      • Ivar L

         /  11/04/2016

        Fackföreningar som politiskt tydligt tar avstånd från en förmodligen stor del av sina medlemmar har inget existensberättigande. De skall ju inte vara partipolitiska kampanjorganisationer utan ta tillvara ALLA sina medlemmars intressen.

        I slutändan kommer antagligen de här människorna att falla långt, eller så kommer fackföreningarna att upplösas. Situationen är ju långsiktigt ohållbar, inte minst inom LO. Men det är precis som med migrationspolitiken, vänstern är fullständigt oförmögen att tänka logiskt, se framåt och planera för framtiden. Det är lite som en urspårad fest som kommer att sluta med slagsmål, fortfarande är festens centralfigurer glada och har kul men gänget som lagade maten börjar bli rätt sura och snart smäller det.

        Svara
      • Urban

         /  11/04/2016

        Hon får passa sig.

        Svara
        • MiT

           /  11/05/2016

          Sista varningen nu…

          Svara
          • Einar

             /  11/05/2016

            Du kan blocka mig redan nu.

          • MiT

             /  11/05/2016

            Så du vet redan nu att du inte klarar av att undvika löjliga påhopp på folk? Det är inte jättesvårt, jag lovar! Är det inte bättre att du skriver sådana på ställen där de uppskattas istället?

      • Pelle2

         /  11/05/2016

        Själv är jag inte förvånad att hon är representant för sin fackförening. Dom som väljer
        att engagera sig fackligt inom LO tillhör av tradition vänstern och det är förmodligen svårt för någon med andra åsikter politiskt att komma särskilt högt inom organisationen.
        Sedan är hon väldigt extrem men uppenbarligen har inte hennes fackförening något emot det..

        Svara
    • G

       /  11/05/2016

      Ja, hon är lite ”speciell” lol. Belv besviken när det inte var hon som uttalade sig om Grand, det var nämligen någon från hotell- och restaurangfacket som babblade i media, men det var inte hon, hade nämligen hoppats på att hon skulle leverera en riktig kalkon 😛

      Följande man på twitter gillade en av Bengtssons tweet ovan, undrar om och i så fall vad han lär ut om partiet SD och dess väljare till de ensamkommande…..

      ”Vägledare åt ensamkommande barn och ungdomar. (v) Härjedalen, Vänsterhänt, Socialist. SD =rasister.”
      https://twitter.com/DanielHedbo

      Svara
  19. MiT

     /  11/04/2016

    Svara
    • Jan

       /  11/04/2016

      Jimmie är ju persona non grata på Nobelfesten. Alltså ordnar han en lika flott fest. Fast på Grand Hôtel. Likafullt ska pk-maffian klaga. Får inte folk ordna privata fester i Sverige? Ska bara politiskt korrekta tillåtas att gå på fest?

      Svara
    • Ivar L

       /  11/04/2016

      Inte för att pressen kommer låta oss veta men något säger mig att den här samlingen inte kommer att vara tillnärmelsevis det värsta sällskapet personalen på Grand Hotell råkat ut för genom åren.

      Svara
    • Rikard

       /  11/05/2016

      Hej.

      Undrar om Pascalidou anser detsamma om de kvinnor som tvingas bo på samma boenden som de män som angriper, misshandlar och våldför sig på dem? Eller om personalen på dessa boenden?

      Undrar vad Pascalidou tänker om en hotellstädare ursprungligen från socialismens Rumänien vilken tvingas städa efter svenska socialdemokrater?

      Undrar vad hon tänker om de judiska lärare som inte kan fortsätta sina anställningar?

      Undrar om hon anser att jag skall slippa undervisa elever som låter som fullblods nazister eller kommunister, men med fraser från islam?

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, lärare

      Svara
    • G

       /  11/05/2016

      Först kalla män och kvinnor hon aldrig träffat för obehagliga med skev verklighetsuppfattning…sedan be för minskat hat.

      Svara
  20. Gigas

     /  11/04/2016

    Undrar om hon tänker lika klart när hon är färdigutbildad?

    http://www.expressen.se/debatt/jag-vagrar-tro-att-800-000-av-oss-ar-rasister/

    Svara
    • Urban

       /  11/04/2016

      Naturligtvis är hon journalist också. Hon kommer endast att bli en bråkdel så vass som Alice Teodorescu.

      Svara
    • Frida Gustavlin

       /  11/05/2016

      Jag är faktiskt helt ointresserad av journalister, eller för den delen journaliststudenter, inte minst deras politiska världsbild. Uppfriskande hade varit en journaliststudent som berättade att hon skulle jobba med journalistik och inte opinionsbildning.

      ”Alla partier måste ta tag i den oro som finns i landet. Vi ska vinna tillbaka SD:s missnöjesväljare.”

      Svara
  21. Jan

     /  11/04/2016

    Insiktsfullt debattinlägg av docenten i företagsekonomi Agneta Stark. Även om det är i ETC.
    Rubriken är: ”Fråga dig varför Sverige är ensamt om välfärdsindustri”.
    Hon avslutar med en knorr: ”När du lyssnar, pröva argumenten mot frågan: om privat företagande med offentlig finansiering är enda möjligheten till framgång och välfärd – varför är Sverige då ensamt om att ha insett detta? Är alla andra länder helt bakom flötet?”

    http://www.etc.se/ledare/fraga-dig-varfor-sverige-ar-ensamt-om-valfardsindustri

    Svara
    • Ivar L

       /  11/04/2016

      Och i nästa nummer av ETC:
      ”När du lyssnar, pröva argumenten mot frågan: om omfattande immigration med offentlig bidragsfinansiering och sociala förmåner för immigranterna är enda möjligheten till framgång och välfärd – varför är Sverige då ensamt om att ha insett detta? Är alla andra länder helt bakom flötet?”

      Svara
      • Jan

         /  11/05/2016

        Visst. Jag reserverade mig för att det var ETC. Fast det kan man väl inte belasta Agneta Stark med?

        Svara
        • Pelle2

           /  11/05/2016

          Fast Ivar menade ju att Starks sätt att debattera gick att applicera även på andra områden där det kanske inte är lika självklart att de som är emot företagande inom skola och välfärd tycker att det är lika skojigt och bra.
          Att det skrevs i ETC är en bisak i sammanhanget även om ingen är förvånad att just dom valde att publicera det hela…

          Svara
          • Jan

             /  11/05/2016

            Har jag sagt något annat?

          • Pelle2

             /  11/05/2016

            Ivar skrev som sagt var ett inlägg om hur man kan använda Agnetas resonemang på andra områden och fokuserade inte speciellt mycket på ETC.
            Du svarade med en kommentar om val av tidning vilket jag upplever som mindre relevant.

  22. Ivar L

     /  11/04/2016

    Men alltså…
    Vänstermänniskor måste ju ha något slags fundamentalt problem med logisk tänkande och satir. En av dem twittrar och tycker nazistscetchen från Fawlty Towers är en bra illustration till tesen att det är nazistfest på Grand Hotell och massor med muppar tycker det är träffsäkert:

    Fattar de inte att de pissar i motvind med den sketchen? Den handlar ju om en nazistfixerad engelsman som tror att alla tyskar är nazister, precis som vänstern själva tror att alla invandringskritiska partier i Europa är nazister. Sketchen driver ju med precis med det tänkande som vänstern ägnar sig åt, att se nazister i varenda buske… Klumpigt och drulligt dessutom, precis som de själva. Sååå otroligt korkade de är.

    Svara
  23. Jans

     /  11/05/2016

    Ett problem med den totala nazistvinkeln på Grand Hotell-festen är ju att hela svenska pressen missar att fokusera på de av partierna som faktiskt är problematiska. Att smeta brunt på allt späder ut smeten så den inte fäster på någon alls. Men ett parti som Gyllene Gryning är väl inte särskilt sympatiskt. Jag har ingen örnkoll men de ligger väl inte sådär jättelångt från att vara ett riktigt fascistparti? Det skall naturligtvis också sättas in i det sammanhang där Grekland är ett land som verkligen hamnat i kläm mellan migrationstrycket från Asien och de centrala EU-ländernas uppblåsta självgoda falska devis om att alla är välkomna.

    Svara
  24. MiT

     /  11/05/2016

    ”Pascalidous desinformation om knarknazister och svarta väljare”
    http://frihetligt.se/pascalidous-desinformation-om-knarknazister-och-svarta-valjare/

    Svara
  25. Pelle2

     /  11/05/2016

    Alice Teodorescu sågar också Reinfeldts resonemang om invandringens lönsamhet
    och visar att det inte är så enkelt.
    Hon skrev också bl.a följande:
    ”Jag älskar att läsa Kafka, liksom jag älskar konst av Magritte och Dalí. Men surrealism gör sig bäst som verklighetsflykt. Numera är det dock inte helt enkelt att veta vad som är vad. Ibland framstår nämligen hela samhällsdebatten som en installation från Konstfack. Vem behöver surrealistisk eskapism när verkligheten blivit skogstokig?

    Svara
  26. Pelle2

     /  11/05/2016

    Glömde länken till den mycket läsvärda ledaren:
    http://archive.is/nTvZz

    Svara
  27. G

     /  11/05/2016

    Herregud. Ang Grand och SD:s fest. Hur gamla är kändis-och mediepersonerna egentligen!!! De reagerar ju för fan som 5-åringar. Borde finnas tillräckligt med ”reaktioner” som media kallar det för MiT att gör att inlägg om alla totalt korkade och barnsliga utspel. Det är så dumt att klockorna stannar. Att de ens kommer på iden att rösta ner hotellets betyg. Hotellet blir ju inte ett sämre hotell med sämre standard osv osv osv när festen är över. De röstar ju ner enbart pga att de tycker hotell gjort fel när de gick med på det hela, mycket barnsligt tänkande och beteende av s.k *vuxna människor*.

    Beter sig som idioter som rankar ner sajter på nätet pga att man inte gillar sajtens innehåll. Exempelvis om någon besöker Toklandet, men man gillar inte sajtens innehåll/det som skrivs (kanske blir kränkt), då går man och röstar ner sajten på diverse tjänster som rankar webbplatsers säkerhet, integritet osv osv, och säger att Toklandet exempelvis inte är säker att besöka då sajten hostar skadlig kod. Det är liknande tankesätt hos de här vänstertomtarna som så ofta gillar att stå upp för åsiktsfrihet, yttrandefrihet och demokrati, men bara på deras villkor, precis som vanligt. Borde uppfinna en slags manick för sådana här människor som piper när de håller på med hyckleri och dubbelmoral så de har möjlighet att se det själva också, för tydligen saknar de den förmågan.

    Svara
    • G

       /  11/05/2016

      Precis det jag förklarade ovan, han skojar såklart, men påpekar det självklara i vänsterfolkets tankesätt om Grand.

      Svara
    • Rikard

       /  11/05/2016

      Hej.

      Det beror på att vi är fostrade att associera majoritetsbeslut/åsikt med rätt. Det vi röstat fram eller för i majoritet blir i medvetandet rätt även i sak och i aspekt, även om det är skadligt, eller rentav omöjligt.

      Av det kommer att det som då upplevs som stridande mot godkänd majoritetskonsensus fritt kan sablas ned utan att något felaktigt i agerande upplevs – åsikten är fel, och därmed framförd av en minoritet. Eftersom den framförs av en minoritet är den fel, även i relation till observerbar verklighet varför även denna är irrelevant.

      Så om en majoritet röstar för exempelvis det svenska bidragsträskets upprätthållande, så är detta också rätt – oavsett dess faktiska konsekvenser eller kostnader, eller eventuella bättre sätt att uppnå resultat.

      För majoriteten är demokrati vad majoriteten tycker, inget annat. Att demokrati är något helt annat än blott en form eller en ritual kräver mycket av en – och i Sverige är det extra svårt efter så många generationers socialdemokratisk indoktrinering i att förstå socialism och demokrati som kompatibla koncept, något de inte är.

      Demokrati hör till klassiskt liberal idétradition och bygger på Renässans- och Upplysningsideal, medan socialism (och därmed socialdemokrati) bygger på samma oligarkiska ideal som ‘kung av guds nåde’ eller styre av de särskilt utvalda – de med rätt ideologisk insikt.

      Som jag frågar i mer avancerade kurser: ”Om du har åtta att välja på, varav sju är olika sorters vanilj och en är lakrits: hur många val har du?”

      Kamratliga hälsningar,
      Rikard, lärare
      Ps Jag tror ditt ‘Hyckleri-alarm’ skulle gå samma öde till mötes som Professor Frinks ‘sarkasm-detektor’ i ett gammalt avsnitt av ‘The Simpsons’. Ds

      Svara
  28. G

     /  11/05/2016

    ”Ann Heberlein: Migration, assimilation, rättigheter och skyldigheter

    Sverige är bäst i världen på integration – i alla fall enligt EU-finansierade Mipex, Migrant Integration Policy Index. Jag måste erkänna att påståendet att Sverige är världsmästare på integration förvånade mig. Mitt intryck är snarast att integrationen fungerar uselt i vårt land. Rapporter om kaotiska utanförskapsområden, ständiga debattartiklar om ”ökande rasism”, förekomsten av separatistiska organisationer, det stora antalet IS-sympatisörer och vittnesmål om hedersetik leder tanken i den riktningen. Trots detta hävdar alltså Mipex att Sverige är bäst på integration av de trettioåtta länder som de analyserat. Hur kan det komma sig?”……..
    http://ledarsidorna.se/2016/11/ann-heberlein-migration-assimilation-rattigheter-och-skyldigheter/

    Svara
    • G

       /  11/05/2016

      Mycket, mycket bra text. Den pekar på och sammanfattar en del om hur dagens Sverige blev som det är, och då kan man lista ut hur det kommer bli i framtiden om inget förändras asap. Ann lär nog hånas vilt på twitter av kulturmarxisterna precis som efter förra texten.

      Svara
  29. Jan

     /  11/05/2016

    Först stigmatiserar man motståndaren. Sedan patologiserar man den. För att till sist håna denne: http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/andrevwalden/article23855749.ab

    Svara
    • Pelle2

       /  11/05/2016

      Det var en riktig vit riddare det. Är det några som är kränkta så är det väl valfri feminist eller identitetspolitiker som ser kränkningar i universums minsta byggstenar.

      Svara
    • Lövet

       /  11/05/2016

      Börjar nästan hoppas på Trumpseger. Vore otroligt skoj att se deras långa näsor och tappade hakor…

      Svara
  30. Svenne

     /  11/05/2016

    Kulturell appropriering:) #Schyffert

    Svara
  31. Svenne

     /  11/05/2016

    GD.se

    Svara
    • G

       /  11/05/2016

      Mycket bra av Bawar! Visste ej att han nu var hos GD. Kan han inte sluta hoppa runt och bli permanent någonstans istället 😛

      Svara
  32. Trolletplit

     /  11/05/2016

    Skåda in i denna hjärnan.
    ”– Om man har frågor om islam och muslimer kan man läsa Koranen eller fråga oss, i stället för att hjälpa till att sprida lögner och otrevligheter. Vi är gäster i det här landet. Man kan inte förolämpa gäster i sitt hem.”

    Men är förolämpa värden går tydligen bra.
    Ja jösses.
    Vissa hjärnor innehåller inte lika mycket kvalité som andra hjärnor.

    http://nwt.se/sunne/2016/11/04/det-ar-hets-mot-folkgrupp?refresh=true

    Svara
    • G

       /  11/05/2016

      Åh herregud. Jag tror jag smäller av, orkar inte kommentera ens. Men den godingen behövde sparas http://archive.is/Ga5pn

      Svara
    • G

       /  11/05/2016

      ”Om man har frågor om SD eller deras politik kan man läsa partiprogrammet eller fråga SD:are om man undrar något, i stället för att läsa vad AB, Expo, DN, Politism och N24 skriver om partiet, politikerna och politiken de vill föra. Vi bor i det här landet. Man kan inte utgå ifrån att oliktänkare i sitt land är rasister och nazister.”

      Svara
    • G

       /  11/05/2016

      – För att falla under hets mot folkgrupp måste det vara riktat till just folkgruppen. Hade den här kränkande texten handlat om muslimerna själva hade det varit en annan sak. Men när det handlar om en profil eller symbol för religionen är det inte mot lagen. Men det var ganska svårt att förklara detta för honom, han var inte mottaglig för det.

      Mohamad har inte nöjt sig med det svaret. Han har gått tillbaka till polisen med ärendet flera gånger och även tagit kontakt med polisen i Torsby samt Sunne kommun.

      – Alla myndigheter jag har pratat med ignorerar mig. Det här borde inte falla inom ramen för yttrandefrihet. Det är hets mot folkgrupp. Jag kan acceptera fördomar från allt och alla, men inte när det angriper min religion.””

      Inte mottaglig för information om vad lagen i ett sekulärt samhälle säger, lol. Om de gör ett bra jobb ska de fortsätta ignorera dig tills DU förstår vad som gäller här i Åsiktskorridoren. Jag antar att han inte upptäckt Lars Vilks konst ännu. Den dagen den glädjen. Moahahaha. 😛 Ta inte illa upp någon, men ingen i Sverige sak ta sin religion på såhär stort allvar. Då har man problem med sig själv och måste skärpa sig och bredda sina vyer!

      Skulle inte bli förvånad om följande en dag händer här i Åsiktskorridoren också, kanske inte 50 000 såklart, men liknande situation. Sen att de hade 20 000 poliser som kunde bevaka…typ alla poliser i Sverige som samlas på ett event, lol. Skicka hit några poliser som kan ta hand om ”stöket i förorterna vettja!!!

      ””Brinnande polisbilar, attacker mot poliser och en ordningsmakt som svarar med tårgas. Nära 50 000 muslimska demonstranter i Jakarta kräver att den kristne guvernören Basuki Tjahaja Purnama ska dömas för att ha hädat Gud.”
      http://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4rlden/v%C3%A5ldsamma-protester-i-jakarta-1.3929471

      ”Kring 20 000 poliser, militärer och annan säkerhetspersonal bevakar protesterna, och det fanns planer på att låta kvinnliga poliser i hijab inta frontlinjerna eftersom det kunde ha en lugnande inverkan på demonstranterna.”

      Kunde ha en lugnande inverkan! Herregud lol!

      Svara
    • Jans

       /  11/06/2016

      OK, killen är från Syrien, har flytt IS får man förmoda och det som verkligen upprör honom är en nidbild av Mohammed? Borde han inte ha ett litet kluvet förhållande till Mohammed efter IS framfart? I vart fall såpass så ett klistermärke på en bil känns ganska oviktigt när man kommer från en region där de halshugger, stenar och piskar människor samt spränger kyrkor i och monument i luften.

      Tvåandra konstigheter:
      1. Han vill inte fotografera bilen, varför? Har han hittat på allt?
      2. Han säger att han är ”gäst”. När åker han hem?

      Svara
  33. G

     /  11/05/2016

    Advokat Emma ger sig in i debatträsket

    ”Rasism normaliseras genom hur vi agerar

    …/…/….Jag vill att regeringen tar ansvar och inser allvaret i vad som håller på att hända. Hur snabbt opinionen svängt sedan förra hösten. Regeringen måste också sluta att själva bidra till detta genom att bland annat misstänkliggöra människor på flykt, inskränka deras möjlighet till skydd och utrycka sig i termer av ”Vi kan inte ansvara för alla Mellanösterns tonårspojkar” som justitie- och migrationsminister Morgan Johansson gjorde i SVT:s Agenda.

    Det som händer i Sverige nu är något jag inte ställer upp på och ju fler vi är som säger ifrån desto bättre. Precis som förra hösten då det var civilsamhället som snabbt mobiliserade för att ta emot och hjälpa de människor på flykt som kom till Sverige så tänker jag att vi får göra samma sak vad gäller den alltmer utbredda rasismen.

    Vi får ta täten och förmå regeringen att inse allvaret. Att kritisera Grand Hôtel på deras Facebooksida och ge hotellet dåliga recensioner kanske inte kommer ändra något, men vi agerar åtminstone och det är ett steg i rätt riktning.

    Sverige ska vara ett öppet och inkluderande land. Med denna artikel vädjar jag därför till er som läser att ni också säger ifrån och att vi kan samarbeta oavsett politisk färg för ett Sverige utan rasism där alla känner sig välkomna. Vi måste visa att vi har lärt oss av historien.”
    http://www.expressen.se/debatt/rasism-normaliseras-genom-hur-vi-agerar/

    Svara
    • Vad gör AdvokatEmma för att förhindra denna normalisering? Kvarterar hon en familj hos sig månne? Eller pratar hon farsi på fritiden?

      Svara
    • G

       /  11/05/2016

      ”Att kritisera Grand Hôtel på deras Facebooksida och ge hotellet dåliga recensioner kanske inte kommer ändra något”

      Inget, förutom i era egon, det gör att ni godingar kan känna er ännu godare!

      ”Vi måste visa att vi har lärt oss av historien”

      Du vet om att du twittrat ut att du sympatiserar med (V) som har en finfin historia och som dessutom är fullpackat av ”anti”rasister och liknande ? Inte, det var ju synd.

      Svara
  34. Svenne

     /  11/05/2016

    #satir

    Svara
  1. Sammanfattning av 2016 del 6 | WTF?

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: